[planet] Adsl-comfort

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.971 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41

AvK

Ready Set Go

ADSL van KPN is gewoon rete stabiel.
In de bijna 4 jaar dat ik adsl heb kan ik het aantal storingen op 1 hand tellen.
Meestal storingen van een uurtje ofzo.
Bijelkaar kom ik op 99,9% uptime.
Dat het nu even wat trager is tijdens de piekuren.... ach.

Ik vind wel dat Planet inderdaad wat eerder een bericht had kunnen plaatsen.
Maar beter laat dan nooit. ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet dat iedereen niet even wat geduld op kan brengen, ik zelf heb ook ADSL bij planet vanaf de introductie en pak hem beet 3 korte onderbrekingen gehad en altijd een prima verbinding.

Als het over twee weken opgelost is en in de avond weer stabiel, mooi ik wacht geduldig af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:24:

Dat het nu even wat trager is tijdens de piekuren.... ach.
Maar daarom hebben veel mensen ook adsl genomen ipv kabel, want adsl zou ALTIJD de opgegeven snelheid moeten halen, ook al zijn er zoveel mensen op internet...
Niet dat ik het erg vind, mijn ping in games is gewoon nog prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:55:
Ik begrijp niet dat iedereen niet even wat geduld op kan brengen, ik zelf heb ook ADSL bij planet vanaf de introductie en pak hem beet 3 korte onderbrekingen gehad en altijd een prima verbinding.

Als het over twee weken opgelost is en in de avond weer stabiel, mooi ik wacht geduldig af....
Nou dan ben je duidelijk geen gamer of iig iemand die quake, unreal of hl speelt (en nog meer 3d online shooters), ik heb er nlk al 2 maanden last van en altijd tussen 20:00 (laatste tijd nog veel vroeger) en 22:00~30.
Pl heb ik opzich niet met pingen, maar wel in het spel zelf, en dat is ongeveer 30%, online gamen doe je voor de fun en met ping 80+30% pl is er geen lol aan te beleven.
Gisteravond was de verbinding wel heel erg goed <ping <10 op ned servers>, dus hopelijk wordt deze trent voorrgezet en blijf ik een tevreden planet klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:59:
[...]

Maar daarom hebben veel mensen ook adsl genomen ipv kabel, want adsl zou ALTIJD de opgegeven snelheid moeten halen, ook al zijn er zoveel mensen op internet...
99,9% is voor mij gelijk aan ALTIJD. :) :) :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net weer eens een speedtest gedaan:

download = 342.3Kb/s
upload = 17.1Kb/s
connecties = 16.0

Die connecties.,....... 16.0 ...... 56k6 heeft zelfs hoger :P Dit is niet normaal.

Maja. ik blijf nog 2 weekjes wachten, en als het nog niet over is ga ik een poging wagen om naar een bbned provider over te stappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:59:
[...]

En dat het ongedeeld zou zijn in tegenstelling tot kabel wat je volgens die uitspraak met de hele straat letterlijk zou delen wat ook niet geheel sluitend is als stelling.

Je hebt bij DSL het voordeel dat tot de centrale iedereen zijn of haar eigen oprit heeft wat ongedeeld is. Daar achter kan er nog van alles gedeeld of te krap zijn. Het is zeker niet mogelijk om iedereen altijd te beloven dat je de maximale snelheid kan en moet halen. Meerdere simpele redenen:

• individuele lijnen kunnen individuele problemen hebben
• een ISP als planet met netwerk KPN zal echt niet berekend zijn op een situatie dat 50% van de mensen tegelijk iets download.

;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

Is het probleem inmiddels opgelost?
Ik verneem net dat iemand geen problemen meer heeft met downloaden, mooi volle snelheid bij 3200 kbit abonnement en pingt met 10 ms.

Daarnaast geeft http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.Planet ookj geen problemen meer aan.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

het is ook geen 19:30 - 20:30 doordeweek, wanneer het probleem zich het meest lijkt voor te doen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:33:
Is het probleem inmiddels opgelost?
Ik verneem net dat iemand geen problemen meer heeft met downloaden, mooi volle snelheid bij 3200 kbit abonnement en pingt met 10 ms.

Daarnaast geeft http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.Planet ookj geen problemen meer aan.
Bij mij niet... het word bij mij als maar erger met die upload en connecties :'( :
download = 339.0Kb/s
upload = 12.7Kb/s
connecties = 23.0 Conn/min

Heeft iedereen van die lage connecties bij speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upload = 50.9 KByte/sec (=407 kbps)
Download = 340.8 KByte/sec (=2726 kbps)
Connections = 57.0 Conn/min
57.0 Conn/min = 10.0 ms
eerst had ik veeeeeel meer connecties per min =/ :(

edit: nu weer 427 conn/min ...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:45:
Upload = 50.9 KByte/sec (=407 kbps)
Download = 340.8 KByte/sec (=2726 kbps)
Connections = 57.0 Conn/min
57.0 Conn/min = 10.0 ms
eerst had ik veeeeeel meer connecties per min =/ :(

edit: nu weer 427 conn/min ...
Volgens mij zijn ze bezig om het probleem te verhelpen. Iedereen heeft namelijk slechte connecties.
Ik kom in iedersgeval niet boven de 50 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Even lichtelijk offtopic :P
Nb, meteen even geinformeerd, onder abbo/contract uit komen kan, als je als klant niet tevreden bent, en goed kunt aangeven waarom, kan het voortijdig beeindigd worden.
Dit is onzin, je hebt een jaar contract. Klanten die "niet tevreden" zijn hebben in 9 van de 10 gevallen een probleem wat bij hun zelf ligt en vaak ook nog door hun zelf is veroorzaakt. In het 10e geval wordt er wel is een abo gesloopt onder coulance redenen. Over het algemeen kom je dus zeker niet zo snel onder je abo uit.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
JvS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:52:
het is ook geen 19:30 - 20:30 doordeweek, wanneer het probleem zich het meest lijkt voor te doen.
Het probleem was in de weekenden juist het ergst, dan begon het gezeik al om een uur of 12 ipv om 18-20 uur. Maar het lijkt minder te worden, eindelijk.

Afbeeldingslocatie: http://smokeping.clanhost.nl/.simg/Netherlands/Planet_last_864000.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:18

slaay

Natuurbeleven.com

JvS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 12:52:
Kijk maar eens goed naar de grafiek. Vooral zondag, dan zie je dat het op zondag extreem was, en dus niet vooral doordeweeks!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55
Bij planet van de site:

23-02-2005 16:46 uur. Kwaliteit van ADSL verbindingen tijdens piekuren.
Als gevolg van een capaciteits probleem op ons ADSL netwerk is het mogelijk dat u in de avond, tijdens de piekuren, problemen ondervindt met de performance van uw ADSL lijn. Onze excuses voor dit ongemak. Dit probleem is bij ons bekend en wij verwachten het probleem binnen twee weken opgelost te hebben

edit: Aha even lezen dit was al opgemerkt...

[ Voor 6% gewijzigd door hesselbeertje op 27-02-2005 14:54 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu maar 18 Conn/min :o :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draaien jullie met proxy of zonder?
Ik haal gewoon rond de 1200 connecties/min, maar dit ligt ook een beetje aan je netwerk en pc, mijn p4 is sneller dan mijn p3 die haalt er maar 900.
En dat is dus met proxy.planet.nl op poort 8080

Ik zou eens even zonder weer testen voor de grap :)

Edit: Rare bevindingen

Met Proxy: down goed, gem 850kb/sec
Upload: Brak, komt niet veder dan 50
Connecties: heel erg slecht, 17

Zonder: down redelijk gem 700
Upload: goed, 70
Connecties: ook heel slecht, 19

Edit 2:

De upload is nu ook heel erg slecht merk ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
kwil niet veel zeggen, de connecties p/m kunnen dan wel slecht zijn, maar dat boeit me niks, het gaat mij erom dat gister en vandaag mn down en upload de hele dag en avond goed zijn gebleve, en ik had geen packetloss. tis dus gefixt _/-\o_

edit:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Feb 27 2005 om 23:24:21 UTC+0100)

Download : 169.5 KByte/sec
Upload : 45.2 KByte/sec
Connection : 70.0 Conn/min

wat maakt het eigenlijk uit, weinig conn / min...?

[ Voor 35% gewijzigd door ase- op 27-02-2005 23:25 ]

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
ase- schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:23:

Stel een website heeft een stuk of 140 items op de pagina staan in de vorm van gifjes (jah dis is overdreven) dan is jou verbinding zowiezo al een x aantal seconden bezig met het aanvragen van de gifjes, en dan moet je ze ook nog downloaden.

Het "klik" geluidje wat je wel onder windows hoort hoor volgens mij ook bij de conn/min maar dat weet ik niet met zekerheid te zeggen.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ase- schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:23:
kwil niet veel zeggen, de connecties p/m kunnen dan wel slecht zijn, maar dat boeit me niks, het gaat mij erom dat gister en vandaag mn down en upload de hele dag en avond goed zijn gebleve, en ik had geen packetloss. tis dus gefixt _/-\o_

edit:
(Overgenomen op Sun Feb 27 2005 om 23:24:21 UTC+0100)

Download : 169.5 KByte/sec
Upload : 45.2 KByte/sec
Connection : 70.0 Conn/min

Gefixt??? Wel nee :P

Hier:
download = 342.4Kb/s
upload = 2.6Kb/s
connecties = 12.0 :'(

Het word hier bij mij as maar slehter. Toen ik vadnaag een het Remote Desktopen was, toen ging het beeld enz. super langzaam. Heb toen maar meteen afgesloten :P Het word echt alleen maar slechter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd mijn conn/min zijn egt dramaties, 13 conn/min net nog.
Sommige site's gaan egt slooom :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
ik merk er iig niks meer van :P
geen last van die lage conn.min, al lang blij dat ik geen loss meer heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt minder!

Ik betaal dik voor 3200KBit bij Planet Internet, en krijg maar 1600Kbit. Daarnaast betaal ik ook nog eens voor een payserver, die ik nu maar voor de helft kan gebruiken :(

Ik haal echt niet hoger dan 200kb/s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

haal je altijd niet hoger dan die snelheid of haal je alleen s'avonds niet hoger dan die snelheid.

Als ik het zo inschat heeft jouw probleem geen reet met dit topic te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 19:06:
Idd mijn conn/min zijn egt dramaties, 13 conn/min net nog.
Sommige site's gaan egt slooom :<
Volgens mij zijn ze wel bezig met dit probleem, aangezien het gewoon steeds minder word.
Hopelijk word het snel gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 13:51
Ik *had* hier ook last van, tot afgelopen week donderdag, toen is de snelheid hier (hellevoetsluis) doorgevoerd en heb ik nergens last meer van gehad; ook m'n ping is flink verhoogt en connecties/min weer normaal. Ik hoop dat 't voor de ongelukkigen snel over gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 17:58:
haal je altijd niet hoger dan die snelheid of haal je alleen s'avonds niet hoger dan die snelheid.

Als ik het zo inschat heeft jouw probleem geen reet met dit topic te maken...
Ik heb 1 keer 300kb/s gehad, zo ongeveer 3 uur na de upgrade. Voor de is het ALTIJD dikke bagger hier :) Niet alleen 's avonds :)

Heeft het nu niks meer met dit topic te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Yorixz schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:41:
ook m'n ping is flink verhoogt
Vind je dat een positieve ontwikkeling? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:25
Pffrt, ik snap echt totaal niet waarom mijn modem de nieuwe snelheid niet heeft.
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

416 / 2240
Mijn centrale is nu een week geleden geüpgrade. Het vage is dat adslcentrale.nl zegt dat mijn centrale NIET geüpgrade is, terwijl mijn vader 200 meter verder op dezelfde centrale zit en hij heeft gewoon wel de upgrade. Het werkt daar ook perfect.

Heel vaag :? .

[ Voor 37% gewijzigd door MarcoC op 01-03-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gister is mijn verbinding voor het eerst in 2 weken stabiel gebleven. Volgens mij hebben ze de storing opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azer schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 07:53:
Gister is mijn verbinding voor het eerst in 2 weken stabiel gebleven. Volgens mij hebben ze de storing opgelost.
Bij mij is het nog niet opgelost.
Ik heb wel wat hogere connecties... ongeveer 100 Conn/min, download 340, upload 32.7.

Moeten ze dit soms per plaats verhelpen ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk ook dat als ik met een programma aan het downloaden ben, dat IE en andere programma's dik traag worden helaas. Ik denk dat ook dit te maken heeft met die lage conn / min :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:04:
Ik merk ook dat als ik met een programma aan het downloaden ben, dat IE en andere programma's dik traag worden helaas. Ik denk dat ook dit te maken heeft met die lage conn / min :( :(
Dit valt mij dus ook op.

Dit heb ik nu ook steeds vaker als ik een post wil plaatsen op GoT. Als ik een nieuw bericht wil plaatsen dan duurt het altijd heeeeeel erg lang voordat ik die smilies onderaan zie. Nu blijven er ook weer een paar open staan :(
Dit is gewoon erg erritant. Sommige pagina's moet ik 3 keer refreshen voordat alle afbeeldingen goed weergegeven worden.
Ik gebruik Opera als browser... altijd goed gewerkt maar sinds die snelheidsverhoging en die lage connecties... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb ook planet adsl comfort, en heb nog steeds de upgrade niet gehad..
Eigenlijk heb ik de laatste week nergens last van...snelheid is gewoon goed, maar toen deed ik voor de gein gister eens een conn/min test op speedtest.nl en toen kwam ik op 17 uit :? Terwijl ik verder nergens last van heb eigenlijk.
Is dit normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conan schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:59:
Ik heb ook planet adsl comfort, en heb nog steeds de upgrade niet gehad..
Eigenlijk heb ik de laatste week nergens last van...snelheid is gewoon goed, maar toen deed ik voor de gein gister eens een conn/min test op speedtest.nl en toen kwam ik op 17 uit :? Terwijl ik verder nergens last van heb eigenlijk.
Is dit normaal??
Je connecties zijn erg laag.
Ik ken iemand die heeft ADSL Standard van Planet, en haalt bijna altijd 1000 Conn/min.
Je zo eigenlijk wel meer moeten halen dan 17. Zeker rond 700 Conn/min zou je wel moeten kunnen halen volgens mij.

Verbeter mij als ik dit verkeerd heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jongens, waar jullie het over hebben zijn problemen na de snelheidsupgrade, dat heeft echt niets met dit topic te maken. Het lijkt er zelfs op alsof er niemand meer klaagt over wat het wel gaat.

(dit bedoelen de helpdesk medewerkers uit dit topic nou, mensen weten niet eens waarover ze klagen, in 98% avan de gevallen is de PC de oorzaak, dus niet zo gek dat de helpdesk daar eerst naar vraagt/wijst)

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 02-03-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de Planet website:

02-03-2005 11:00 uur. Kwaliteit van ADSL verbindingen tijdens piekuren. (opgelost)
Als gevolg van een capaciteits probleem op ons ADSL netwerk was het mogelijk dat u in de maand februari, tijdens de piekuren in de avond, problemen ondervond met de performance van uw ADSL lijn. Onze excuses voor dit ongemak. Het probleem hebben wij inmiddels verholpen.

Dus kan best kloppen dat de snelheden weer normaal liggen, en ja.. die lage connecties, ik heb overdag (nu dus iets van 1500 conn/min).. zal even kijken wat het vanavond is, maar denk dat het ook best wel in orde komt. Het grootste probleem waar we het in 14 pagina's over hebben gehad de meesten van ons, is tenminste opgelost. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

JvS schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:58:
Jongens, waar jullie het over hebben zijn problemen na de snelheidsupgrade, dat heeft echt niets met dit topic te maken. Het lijkt er zelfs op alsof er niemand meer klaagt over wat het wel gaat.

(dit bedoelen de helpdesk medewerkers uit dit topic nou, mensen weten niet eens waarover ze klagen, in 98% avan de gevallen is de PC de oorzaak, dus niet zo gek dat de helpdesk daar eerst naar vraagt/wijst)
He JvS,

Stel dat de up en download nu weer normaal is, hoe verklaar jij dan dat het aantal connecties zo ontzettend laag is?
Normaal had ik er tegen de 1300 stuks, nu nog geen 125.

Edit: Typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een kleiner capaciteitsprobleem denk ik.

Maar wat iedereen hier nu noemt is problemen met de lijnsnelheid (door verhoging van kpn). Dat heeft niets met dit topic te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

JvS schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:45:
Een kleiner capaciteitsprobleem denk ik.

Maar wat iedereen hier nu noemt is problemen met de lijnsnelheid (door verhoging van kpn). Dat heeft niets met dit topic te maken
Eens.
Hoop wel dat die connecties nog verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Planet zouden de capaciteitsproblemen opgelost, en gister was het inderdaad al redelijk normaal te noemen. Connecties zijn overdag (zoals gewoonlijk) ook normaal hier 1500 conn/min, wellicht vanavond misschien nu ook. Gister waren de problemen nog niet helemaal opgelost. Dus wie weet wat de avond brengt. Wellicht zou Triet nog wat over de connecties kunnen melden, maar voorals nog zijn de grootste capaciteitsproblemen opgelost... en hey.. wat maakt het uit die connecties... HET SNEEUWT :*) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben weer helemaal tevreden, heb nu het id dat dit topic toch wel zijn uitwerking heeft gehad,
ik had al 2 maanden problemen, maar die zijn na het openen van het topic binnnen een week opgelost.
Heb weer een zeer stabiele en lage ping binnen nederland(<10ms) en engeland (<20ms)
Dus ik blijf voorlopig wel planet klant mits het zo blijft natuurlijk.

Anders gewoon weer een dikke klaaggolf laten overwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Ik ben gistere BINNEN in de helpdesk centrale van planet geweest :P
Denk niet dat veel mensen dat kunnen zeggen :D

Heel toevallig moest ik daar namelijk eten bezorgen.
Aardig mensen trouwens

Toen ik toevallig aan de praat raakte met iemand daar bleek dat ze niet van "het" probleem wisten (naja deze 2 mensen dan)
Ik heb ze gewezen op de melding op hun service pagina. En ze hebben meteen even een melding gemaakt dat ik er ook problemen mee had. :)

Best grappig om te zien allemaal van die mensen met een planet logo op hun scherm en een koptelefoontje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:18:
Volgens Planet zouden de capaciteitsproblemen opgelost, en gister was het inderdaad al redelijk normaal te noemen. Connecties zijn overdag (zoals gewoonlijk) ook normaal, wellicht vanavond misschien nu ook. Gister waren de problemen nog niet helemaal opgelost. Dus wie weet wat de avond brengt. Wellicht zou Triet nog wat over de connecties kunnen melden, maar voorals nog zijn de grootste capaciteitsproblemen opgelost... en hey.. wat maakt het uit die connecties... HET SNEEUWT :*) _/-\o_
Hier is het helaas nog niet opgelost. Mijn conn/min is wel omhoog geschroeft. Van 17 Conn/min naar 151.0 Conn/min .. helaas nog erg weinig

Maar hie snueeuwt het nu ook :P Stelt alleen niks voor... alleen het zand is een beetje wit... misschien dat er toch nog 5CM komt:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maxxi schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:23:
Ik ben gistere BINNEN in de helpdesk centrale van planet geweest :P
Denk niet dat veel mensen dat kunnen zeggen :D

Heel toevallig moest ik daar namelijk eten bezorgen.
Aardig mensen trouwens

Toen ik toevallig aan de praat raakte met iemand daar bleek dat ze niet van "het" probleem wisten (naja deze 2 mensen dan)
Ik heb ze gewezen op de melding op hun service pagina. En ze hebben meteen even een melding gemaakt dat ik er ook problemen mee had. :)

Best grappig om te zien allemaal van die mensen met een planet logo op hun scherm en een koptelefoontje op.
hehe, wees gerust dat er veel tweakers zijn die op die helpdesken en bij ISPs werken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 11:58:

Wacht, dus het komt door mijn pc dat EXACT na de snelheidsverhoging mijn verbinding een lagere snelheid heeft met een zeer lage conn / min?

Apart, mijn visie is hier duidelijk anders over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
Nee dat komt door die brakke telefoonlijn die naar je huis toe loopt. Bel KPN er eens over voor de gein zodat ze je lijn eens kunnen doormeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom is die telefoonlijn ná de snelheidsupgrade OPEENS brak geworden?
(Overgenomen op Wed Mar 2 2005 om 22:42:23 UTC+0100)

Download : 183.8 KByte/sec
Upload : 46.2 KByte/sec
Connection : 17.0 Conn/min
Ik heb dus ADSL-Comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 22:41:
[...]

Wacht, dus het komt door mijn pc dat EXACT na de snelheidsverhoging mijn verbinding een lagere snelheid heeft met een zeer lage conn / min?

Apart, mijn visie is hier duidelijk anders over 8)7
Ik heb hier maar een antwoord op: 8)7 |:( |:( |:( 8)7
* JvS telt tot tien...

Wat ik zeg: Dit topic gaat over een capaciteitsprobleem in de avonduren en in het weekend bij planet internet. Daarna komen er veel mensen die door de kpn snelheidsverhoging constant een lage downloadsnelheid hebben. Ik geef aan dat dat niet hetgeen is waar dit topic over gaat en gebruik dat ter illustratie om aan te geven dat zelfs tweakers niet eens echt weten wat voor probleem ze hebben.

Bij mensen die de helpdesk bellen, denkt 100% dat de adsl-internetverbinding een probleem heeft, terwijl het in 90-99% van de gevallen aan de PC ligt. Ik probeer het voor jullie wat aannemelijker te maken dat een helpdesk altijd eerst naar de PC configuratie kijkt, en leg daarbij uit dat klanten vaak niet weten wat voor probleem ze hebben (zoals in dit topic tweakers zoals jij niet het verschil tussen een planet en kpn probleem inzien / lezen).

Dus nee, ik zeg niet dat het aan je PC ligt (knap dat je dat er in hebt weten te lezen), ja ik zeg wel dat je in het verkeerde topic zit , want jij ook snapt niet wat voor probleem je hebt.

Bel 0900 0244 en laat je lekker adviseren door de helpdesk.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 02-03-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds niks opgelost!!!!!!!!!!!!
Heb nog steeds pakket loss op 213.75.1.5 iawxsrt-dc2bb21b.wxs.nl
Dat is mijn derde hop 50 % naar www.planet.nl

En die upgrade naar 100 kbyte/sec upload haal ik niet, mag blij zijn als ik 70 kbyt/sec haal.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet heus wel dat planet internet problemen heeft met zijn te kleine backbone, en ik dacht dat toevallig verband had met mijn probleem. Rustig, ik zit nu al 4 jaar bij KPN ADSL en weet heus wel hoe het zit, en ook dat KPN de lijn levert en Planet de rest :)

Ik voelde me alleen aangevallen dat jij begon over het feit dat het aan mijn computer ligt. Ik vond het nl. nogal raar dat mijn computer opeens slecht werd na de snelheidsupgrade.

Bij welk topic moet ik dan zijn?

Ik ga dus geen dure 0900 nummers bellen als het kantoor hier nog geen 500 meter vandaan ligt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb nergens gezegd dat het aan je computer ligt. Lees anders eerst voordat je reageert. En als je niet de (dure? 10ct/min) nummers wil bellen, moet je dat niet doen. Kost je hooguit 10min, ben je een euro verder en dan onderzoekt de kpn het.

Als je dat weigert, moet je het vooral niet doen, maar dan vind ik ook niet dat je hier (in het verkeerde topic :P) moet lopen klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kots
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 11:37
ik word dus echt helemaal para hier

ik heb planet abbo [8mbit/1mbit]

mijn verbinding schiet dus al een kleine 2 weken echt niet op en nu nogsteeds niet
Ik wil echt niet horen van je pc is het probleem want dat is het dus zeker niet.
ik heb inmiddels al zo'n 5 snelheidsverhogingen meegemaakt, de vorige verliepen allemaal perfect.
Maar zoals de zaken er nu voor staan hadden ze alles beter bij het oude kunnen laten.
Na meerder mailtjes naar planet zelf is het enige wat ik te horen kreeg: Je verbinding is nog niet geupgrade.. dit moet nog gebeuren in jou regio.
Onzin ik had al 2 dage de nieuwe "snelheid" volgens mijn modem.

Aangezien ik meedere servertjes thuis draaide was ik helemaal in mijn nopjes toen ik hoorde dat alles weer sneller werd... Maar nu ben ik toch diep teleur gesteld.. Hoe kan ik nou een servertje draaien met op zijn hoogst 20 kb/s upload

speedtest resultaten van donderdag 3 maart 18:50:

Download 381.7 KByte/sec (=3054 kbps)
Upload 12.7 KByte/sec (=102 kbps)
Connection 14.0 Conn/min
Ping test Nederland 29.0 ms

en dat met een advanced abbonoment
waar ik toch zo'n 700 KB/s zou moeten halen down en toch minstens 100 KB/s up.
Het is gewoon belachelijk. Mijn verbinding was sneller voor de snelheidsverhoging.
Aub. ga ook niet zeggen dit licht aan speedtest want de resultaten op andere testsites zijn hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, dat is dus een KPN probleem :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kots schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:12:
ik word dus echt helemaal para hier

ik heb planet abbo [8mbit/1mbit]

mijn verbinding schiet dus al een kleine 2 weken echt niet op en nu nogsteeds niet
Ik wil echt niet horen van je pc is het probleem want dat is het dus zeker niet.
ik heb inmiddels al zo'n 5 snelheidsverhogingen meegemaakt, de vorige verliepen allemaal perfect.
Maar zoals de zaken er nu voor staan hadden ze alles beter bij het oude kunnen laten.
Na meerder mailtjes naar planet zelf is het enige wat ik te horen kreeg: Je verbinding is nog niet geupgrade.. dit moet nog gebeuren in jou regio.
Onzin ik had al 2 dage de nieuwe "snelheid" volgens mijn modem.

Aangezien ik meedere servertjes thuis draaide was ik helemaal in mijn nopjes toen ik hoorde dat alles weer sneller werd... Maar nu ben ik toch diep teleur gesteld.. Hoe kan ik nou een servertje draaien met op zijn hoogst 20 kb/s upload

speedtest resultaten van donderdag 3 maart 18:50:

Download 381.7 KByte/sec (=3054 kbps)
Upload 12.7 KByte/sec (=102 kbps)
Connection 14.0 Conn/min
Ping test Nederland 29.0 ms

en dat met een advanced abbonoment
waar ik toch zo'n 700 KB/s zou moeten halen down en toch minstens 100 KB/s up.
Het is gewoon belachelijk. Mijn verbinding was sneller voor de snelheidsverhoging.
Aub. ga ook niet zeggen dit licht aan speedtest want de resultaten op andere testsites zijn hetzelfde.
Hier iemand met precies hetzelfde probleem hoor.

Ik heb vandaag nog aan de lijn gehangen met de helpdesk van Planet.... ZUCHT.... ja. dan zal het waarschijnlijk aan je PC's liggen of an je modem.
Ik heb verschillende modems geprobeerd en geen verschil. Op alle PC's en servers thuis is hetzelfde probleem.
Dit heb ik gezegd en dan krijg ik weer een verschikkelijk antwoord.... het ligt gewoon aan je PC's.

Ik hoop echt dat ze dit snel oplossen. Vrienden van mij ook in deze buurt (Tilburg), maar dan op een andere centrale hebben ook precies hetzelfde probleem.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin er hard over na te denken om naar een andere provider te gaan.
Kan geen excuse af van Planet.
Downloads is oke, maar upload is een puinhoop en enorm veel pakket loss.

Het wordt echt tijd voor een provider die wat beter met zijn klanten omgaat.
Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

ja, adsl van Tiscali, daar is het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook problemen met planet. ik heb adsl advanced. Download snelheid is wel goed
alleen upload snelheid is erg laag. Hij begint snel (90 kb /sec) en zakt dan snel terug naar zo`n 6 kb/sec. Ook met usenet en newsleecher heb ik dat de verbinding af en toe hangt.

Met pingplotter (Traceroute programma) zie ik dat ik steeds packetloss 100% krijg op

iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl

De 3e hop dus. Ik weet niet of het aan mijn modem/pc ligt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 22:25

The Legend

*Plop*

Punica schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:44:
ja, adsl van Tiscali, daar is het veel beter.
Goed plan :P
Internetproviders zorgen voor irritaties
2 maart 2005
Consumentenbond bemiddelt bij problemen met Tiscali

Consumenten voelen zich oneerlijk behandeld door internetprovider Tiscali. Ook over andere internetaanbieders komen bij de Consumentenbond veel klachten binnen. De bond start daarom vandaag een bemiddelingsactie voor mensen die klachten hebben over Tiscali. Verder roept de bond klagers over andere internetproviders op om zich massaal te melden. De Consumentenbond gaat krachtig optreden tegen alle internetproviders die consumentenleed veroorzaken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 22:40:
ik heb ook problemen met planet. ik heb adsl advanced. Download snelheid is wel goed
alleen upload snelheid is erg laag. Hij begint snel (90 kb /sec) en zakt dan snel terug naar zo`n 6 kb/sec. Ook met usenet en newsleecher heb ik dat de verbinding af en toe hangt.

Met pingplotter (Traceroute programma) zie ik dat ik steeds packetloss 100% krijg op

iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl

De 3e hop dus. Ik weet niet of het aan mijn modem/pc ligt ofzo.
Je niet druk maken om een router die zelf niet reageert op een icmp-echo (ping). Pakketjes doorgeven naar de jusite kant is de primaire taak en reageren op berichten voor zichzelf bedoeld is niet belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEB AL TWEE MAANDEN PROBLEMEN MET PLANET ADVANCED!!!

Ligt niet aan je modem of router het ligt gewoon aan Planet zelf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar volgens hun zijn de problemen opgelost, HAHA. Dus ligt het aan de KPN en die meet alles door en dan zit je zelf onder de waarde die je normaal gesproken moet hebben. Dus behoor ik de top up en download te halen. Woon zo wat naast de centrale. _/-\o_

Maar ook ik heb al twee maanden problemen. Download was eerst rond uit slecht van 4mb naar 1mb, dit is na de upgrade verbeterd. Maar upload is niet goed. Ook ik heb een NOG STEEDS 50 packet loss als ik naar de Planet pagina ping. Of naar een aantal andere pagina's.
Ook hier de derde hop, 213.75.1.5 iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl. Kunnen ze deze niet wegggooien?
Tevens als ik een grote file download dan schakeld mijn interenet af en toe er gewoon mee uit bij deze site http://www.gigex.com/ :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
Over het Gamen maar niet te spreken, ze zeggen dat garanderen we niet, maar ze bieden wel game stream aan waar je kunt gamen. JaJa maar met dat gamen hebben we ook pakket loss!

Gelukkig gaat de Consumenten bond zich er mee bemoeien dus voor klachten beter af bij
http://www.consumentenbond.nl/?ticket=nietlid

Het wordt tijd dat Planet eens van dat voetstuk afkomt en zich wat beter tot de klanten gaat richten!
Beste provider gaat niet op, al twee maanden problemen en we zijn geen stap verder!

EN NOG STEEDS GEEN EXCUSES VAN PLANET GEHAD!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ehm........ dude ......... ik heb net van die site van jou een DEMO van 330 MB gedownload en dat ging prima met speeds tussen de 341 KB/s en 333 KB/s :)

Ik denk dat het toch echt aan je PC ligt of je modem !!!

Verder kan je excuses van een ISP wel vergeten... welke dan ook.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk nog z'on noob, licht vast aan je computer of aan je modem of aan je tante.
Man hou toch op het ligt aan Planet ik bouw computers en ben afgestudeerd in informatica,
op de TH in Rijwijk, dus eerst even nadenken voor je wat zegt. Dit moet je niet persoonlijk opvatten maar we zijn niet allemaal noobs die achter een computer zitten.
Fijn voor jouw heb je ook een site erbij waar je veel en makkelijk aan je demo's kan komen, veel speel plezier.

Trouwens voor mensen die nog problemen hebben hier kun je een klacht in dienen bij de consumenten bond.
http://www.consumentenbon...2/1284242/?ticket=nietlid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man hou toch op het ligt aan Planet ik bouw computers en ben afgestudeerd in informatica,
Als ik jou aan de lijn krijg laat ik je lekker scannen op adware. Ik krijg genoeg systeembeheerders aan de lijn die de LAN instellingen niet goed hebben staan.

- Zet je NIC eens op 10baseT of 10 half-duplex.
- Ga eens netstatten
- Probeer eens zonder splitter
- etc etc etc
Tevens als ik een grote file download dan schakeld mijn interenet af en toe er gewoon mee uit bij deze site http://www.gigex.com/
Als het alleen bij deze site is ligt het die site

Als je PC al geformateerd en dit gemeld bij Planet? Dan weten ze zeker dat het niet aan je systeem ligt, en jij ook. Je wilt niet weten hoe vaak mensen zeggen dat ze alles van computers weten en dat de LAN uitgeschakeld is.
JE moet heel duidelijk zeggen WAT je gedaan hebt, HOE de instellingen staan en wat je allemaal geconstateerd hebt. Dan gaan ze niet meer vragen om naar de instellingen te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14

Reacher

oldschool

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:36:
[...]

Als ik jou aan de lijn krijg laat ik je lekker scannen op adware. Ik krijg genoeg systeembeheerders aan de lijn die de LAN instellingen niet goed hebben staan.

Als je PC al geformateerd en dit gemeld bij Planet? Dan weten ze zeker dat het niet aan je systeem ligt, en jij ook. Je wilt niet weten hoe vaak mensen zeggen dat ze alles van computers weten en dat de LAN uitgeschakeld is.
JE moet heel duidelijk zeggen WAT je gedaan hebt, HOE de instellingen staan en wat je allemaal geconstateerd hebt. Dan gaan ze niet meer vragen om naar de instellingen te kijken
mygod, Zet je NIC eens op 10baseT of 10 half-duplex. Dat maak ik als klant altijd zelf nog wel uit hoe ik mijn lan draai. En mijn pc formateren voor planet :D wat een giller.

Je zou eens moeten weten hoeveel helpdesk agents ik aan de lijn krijg die denken te weten hoe het werkt en vervolgens keer op keer voorschut gaan, en zelfs nog wel zwart op wit op een forum. Ja jou teamleader mag trots op je zijn :D

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp nu waarom jij bij een helpdesk werkt, je hebt er totaal GEEN verstand van.
Ten eerste kunnen jullie niet lezen. Ik heb het niet alleen bij die pagina maar bij meerdere.
Lezen is moeilijk he? En netstaten is zeker een tover woord bij jullie, dat is het net of je er verstand van hebt.
Heb de KPN thuis gehad alles nagekeken en ik moet de optimale snelheid up en down kunnen halen, woon practies naast de centrale (om het maar nog een keer te vertellen).
Nogmaals voor de wel lezers dit is pas sinds 2 maanden! DUS DAARVOOR WAS ALLES GOED!

EN DAN KRIJG JE DIT ALS ANTWOORDT VAN DE HELPDESK, LOOOOOOOOOOOOL

- Ga eens netstatten
- Probeer eens zonder splitter
- etc etc etc

JE moet heel duidelijk zeggen WAT je gedaan hebt, HOE de instellingen staan en wat je allemaal geconstateerd hebt. Dan gaan ze niet meer vragen om naar de instellingen te kijken.

Ik hoop echt dat je een vak leert want hiervoor ben je totaal niet geschikt, je helpt ze niet uit de sloot maar duwt ze er gewoon weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mygod, Zet je NIC eens op 10baseT of 10 half-duplex. Dat maak ik als klant altijd zelf nog wel uit hoe ik mijn lan draai. En mijn pc formateren voor planet wat een giller.
p
Wat een giller, ze jij hem maar lekker op 100 full-deplux,. succes met kabel internet.
Ik hoop echt dat je een vak leert want hiervoor ben je totaal niet geschikt, je helpt ze niet uit de sloot maar duwt ze er gewoon weer in.
En daarom is mijn first-time fix 95%.
Mwa, ik doe dit al ruim 5 jaar, dus wie ben jij om mij te oordelen of ik wel niet geschikt ben? Bij een helpdesk moetene r dingen UTGESLOTEN WORDEN VOORDAT ER EEN OPLOSSING GEVONDEN KAN WORDEN. Als je dit niet begrijpt ben je echt ronduit een debiel.
Bij 95% van ALLE gevallen ligt heb probleem bij de gebruiker.

Dus eerst wordt er gekeken of het niet aan de pc ligt.
DAARNA, DAARNA, DAARNA, DAARNA DAARNA in het netwerk kijken.

Als je 10000 keer belt en steeds je LAN moet nakijken klopt het niet. maar bij de eerste keer bellen kan een medewerker zeker ruiken hoe de instellingen op je pc staan.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals lezen is moeilijk, ik heb dit al twee maanden en diverse keren gebeld. Heb hier ook al diverse malen melding van gemaakt in dit forum LEZEN!!!!!!!!!!!!!!
Maar dan krijg je van de helpdesk te horen u heeft een wazig modem en nog een hoop onzin. Heb zelfs de kpn thuis gehad.

En goed voor jou dat je 95 % hebt opgelost maar in dit geval ben ik die andere 5 %. Dit probleem kan jij nooit oplossen met een nestat testje. Begrijp best dat je soms bepaalde dingen moet uitsluiten om tot een oplossing te komen.
Maar dat heb ik gedaan, dat hebben jullie gedaan en dat heeft de kpn gedaan. Dus blijft over het probleem ligt bij Planet. Hehe we zijn er weer.

Om af te sluiten sommige van jullie doen goed werk voor de leken en sommige niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou me mond maar, sluit me aan bij JvS . Hier vergooi ik me tijd.

Blijkbaar begrijpen mensen niet dat een provider neit eventjes de lijnen gaan doormeten en alles in het netwerk contorleren. Bij een x aantal problemen doen ze dat, niet direct.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:37:
Tuurlijk nog z'on noob, licht vast aan je computer of aan je modem of aan je tante.
op de TH in Rijwijk, dus eerst even nadenken voor je wat zegt. Dit moet je niet persoonlijk opvatten maar we zijn niet allemaal noobs die achter een computer zitten.
Fijn voor jouw heb je ook een site erbij waar je veel en makkelijk aan je demo's kan komen, veel speel plezier.

Trouwens voor mensen die nog problemen hebben hier kun je een klacht in dienen bij de consumenten bond.
Ik heb nu ook een klacht ingevoerd over Planet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rklapwijk

Als je het forum had gelezen had je gezien dat het landelijk was. Maar steek vooral je kop in het zand dat is namelijk hetzelfde wat Planet deed anderhalve maand. Voordat er een storing in de avonduren op de proppen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
nero355 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 14:21:
Ehm........ dude ......... ik heb net van die site van jou een DEMO van 330 MB gedownload en dat ging prima met speeds tussen de 341 KB/s en 333 KB/s :)

Ik denk dat het toch echt aan je PC ligt of je modem !!!

Verder kan je excuses van een ISP wel vergeten... welke dan ook.
En dat is nog behoorlijk netjes eigenlijk. Websie is gehost in een netwerk in de USA. Is niet standaard dat je altijd je volledige snelheid kan halen op die afstanden (fysiek maar ook netwerk technisch) natuurlijk. Download eens iets van een server in azië (firmware of drivertje) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

bjck schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:25:
En dat is nog behoorlijk netjes eigenlijk. Websie is gehost in een netwerk in de USA. Is niet standaard dat je altijd je volledige snelheid kan halen op die afstanden (fysiek maar ook netwerk technisch) natuurlijk. Download eens iets van een server in azië (firmware of drivertje) ;)
Hmm..... ja nou je het zegt.... had ik niet eens door !!!

Overigens altijd leuk : RealTek ALC650 Drivers downen => Zie maar boven de 10 KB/s te komen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
nero355 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:41:
[...]

Hmm..... ja nou je het zegt.... had ik niet eens door !!!

Overigens altijd leuk : RealTek ALC650 Drivers downen => Zie maar boven de 10 KB/s te komen :+
Is een bekende inderdaad. Net als updateds van Ahead/Nero downloaden (ondanks het uit .de komt!) schiet ook niet altijd even hard op.

't Kan best vlot gaan uit het oosten en hangt alleen van zoveel factoren af. En kan ook per ISP nog verschillen gezien iedereen andere leveranciers/koppelingen heeft voor bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik heb in ieder geval geen snelheids problemen meer. Down en up gaat lekker voluit zonder problemen. Ik heb voor mijn gevoel nog wel stabiliteits problemen, maar ik geloof dat de oorzaak daarvan in de bedrading / router ligt.

(planet comfort)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heeejjj,

Op Speedtest is de Connections test niet beschikbaar.
Er staat 'Niet beschikbaar (onderhoud)' .
Lach me dood als het toch aan Speedtest heeft gelegen de afgelopen week. :) :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
AvK schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:00:
Heeejjj,

Op Speedtest is de Connections test niet beschikbaar.
Er staat 'Niet beschikbaar (onderhoud)' .
Lach me dood als het toch aan Speedtest heeft gelegen de afgelopen week. :) :o :D
Mordax.nl? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mordax heeft alleen download en upload. Géén ping en connecties :) .

Maar ook bij mordax heb ik een slechte upload. Vandaag (de heledag) heb ik al rond de 17Kb/s up. Als ik een upload test doe bij mordax gaat ie even tot 37% ongeveer en dan stopt ie 2 sec en dan gaat ie weer door... hij hapert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmmm... ik weet het niet.. maar ben ik het of gaat het weer opeens allemaal langzaam? adslvalley geeft wederom geen problemen 740 kb/s, maar 100mb files van verscheidene servers in nederland (niet eens 120 kb/s) en speedtest/mordax gaan weer enorm langzaam. Vanmiddag was het nog allemaal in orde, nu is het weer langzaam opeens...... Het is toch niet weer terug hè.. :?

Oja,... het is hetzelfde probleem/voldoet aan dezelfde voorwaarden als de samenvatting (die ik had opgesteld) in de eerste post.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ja, hier ook weer exact dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is opgelost volgens Planet en de forum helpdesk medewerkers, maar bij mij loopt het nog voor geen meter.

http://smokeping.clanhost...nds/Planet_last_10800.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLACHTEN HIER NAAR TOE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:25:
Ik hou me mond maar, sluit me aan bij JvS . Hier vergooi ik me tijd.

Blijkbaar begrijpen mensen niet dat een provider neit eventjes de lijnen gaan doormeten en alles in het netwerk contorleren. Bij een x aantal problemen doen ze dat, niet direct.
Voor mensen zoals jou was ik al bang toen ik het topic opende.. .Als je nou eens goed het topic doorleest dan zie je dat wij niet onder jou 95% vallen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me toch af waar Planet mee bezig is. Het was even opgelost redelijk, normale snelheden 's avonds... Zou de hardware weer niet op tijd geleverd zijn :? , of lezen we morgen misschien dat ze weer een upgrade hebben gedaan.... Kunnen nog meer mensen bevestigen dat "het" weer zover is.??

Is onze insider van Planet Internet niet meer in de buurt (Triet), die ons ook over de leveringsproblemen wist te vertellen...??

Misschien is een wijziging van de Titel van het Topic wel op z'n plaats, ik weet niet wat beter is, dat meer mensen direct herkennen dat het gaat om dit probleem ahv de titel, nu lijkt het enkel over Adsl Comfort te gaan. Titel suggestie: "Capaciteitsproblemen ADSL Planet Internet in de avond". OF dat de titel hetzelfde blijft zodat mensen die voorheen hier kwamen, nog naar deze thread komen... het is maar een idee..!!!..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer hetzelfde, via proxy redelijk goed down, maar up beroerd en zonder proxy helemaal beroerd, down komt niet veder dan 100 kb/sec.
Vraag me toch af waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas ook last van een verslechterde verbinding :(

Ik speel nog wel is Unreal Tournament 99, en mijn ping is sinds afgelopen zaterdag (5 maart) stukken hoger geworden, terwijl er toch echt niks is veranderd. Ik had altijd 1 van de laagste pings, maar nu is dat wel anders. Iedereen klaagt erover dat ik lag (heb het gevoel dat mijn ping nog vele male hoger is dan wordt aangegeven). En ik heb Windows al opnieuw geinstalleerd, in geval het spyware of een virus was, maar het is dus precies hetzelfde scenario als gisteren en eergisteren. Ik zie nu ook dat de verbinding op dit moment gewoon erg slecht is, een ping van 100, terwijl dit vanmiddag nog rond de 60-70 zat. Nog steeds erg hoog, want ik zat altijd rond de 40-45 ('s avonds of overdag maakte niks uit).
Ik heb al gebeld met de helpdesk, maar ze zeiden dat de splitter na 2 of 3 jaar wel is slechter kon worden. Het is het uitproberen waard. Maar misschien is het over een week ook wel over. Wie zal het zeggen.
Ook heb ik het idee dat deze nummers niet meer hetzelfde waren als een paar dagen terug.
NR Margin 20.8 16.0 dB
Line Attenuation 27.7 18.0 dB

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
gad-ver-dam-me ...
ik speel lekker een warretje vanaaf, jahoor, de loss teller loopt weer lekker op :@
zat soms zelfs boven de 30, en gemiddeld 20
ik wordt echt ZIEK van planet, als dit niet snel verbeterd ben ik weg. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ase- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:24:
gad-ver-dam-me ...
ik speel lekker een warretje vanaaf, jahoor, de loss teller loopt weer lekker op :@
Hier word het ook steeds slechter.... alles via ADSL gaat met moeite :(

Als dit niet opgeslot ben ik nummer 2 die ook snel weg is..... ik weet alleen nog niet welke provider ikmoet nemen aangezien ik een mailserver heb en ook verschillende servers heb staan.
Als ik overstap ga ik denk ik wel over naar BBned... of moet ik gewoon naar een andere provider gaan in het KPN netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

* nero355 heeft net een hele poos @ Duitse CS servers zitten gamen zonder problemen :)

Kortom : Het hoeft niet aan Planet te liggen kan ook het netwerk waar je "naartoe gamed" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb Planet Internet ADSL comfort, en nu heb ik sinds 3 weken sávonds last van een hoge ping 300+ naar bepaalde servers in Engeland. Als ik een trace doe krijg ik dit te zien -

1 67 ms 4 ms 4 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 11 ms 10 ms 10 ms 195.190.249.67
3 12 ms 23 ms 11 ms iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.1]
4 12 ms 11 ms 12 ms iawxsrt-m6-bb14a.wxs.nl [213.75.1.34]
5 17 ms 16 ms 17 ms iawxsrt-bru-bb16.wxs.nl [195.121.0.66]
6 307 ms 285 ms 308 ms interoute.bnix.net [194.53.172.126]
7 322 ms 348 ms 346 ms PO9-0.bru-leu-access-1.interoute.net[212.23.41.85]
8 308 ms 305 ms 312 ms PO8-0.lon-wal-core-1.interoute.net [212.23.41.106] 9
9 317 ms 331 ms 322 ms PO2-0.lon-002-inter-1.interoute.net [217.118.119.58]
10 313 ms 312 ms 301 ms PO9-0.Lon-Kie-core-1.interoute.net [212.23.41.33]
11 325 ms 309 ms 309 ms PO6-0.Lon-Kie-access-1.interoute.net [212.23.41.6]
12 339 ms 325 ms 322 ms 212.23.32.158 13 321 ms 336 ms 334 ms www1.multiplay.co.uk[212.42.16.7]

Dit is elke avond zo, zouden jullie ook ff een trace willen doen naar www.multiplay.co.uk in de avond? (als je Planet hebt)

Mvg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Tracing route to www1.multiplay.co.uk [212.42.16.7]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.1
2 21 ms 19 ms 20 ms xxxx
3 16 ms 34 ms 15 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.5]
4 14 ms 24 ms 15 ms iawxsrt-m6-bb14b.wxs.nl [213.75.1.30]
5 35 ms 19 ms 19 ms iawxsrt-bru-bb16.wxs.nl [195.121.0.70]
6 35 ms 39 ms 40 ms interoute.bnix.net [194.53.172.126]
7 45 ms 40 ms 50 ms PO9-0.bru-leu-access-1.interoute.net [212.23.41.85]
8 44 ms 35 ms 39 ms PO8-0.lon-wal-core-1.interoute.net [212.23.41.106]
9 28 ms 25 ms 35 ms PO2-0.lon-002-inter-1.interoute.net [217.118.119.58]
10 36 ms 39 ms 25 ms PO9-0.Lon-Kie-core-1.interoute.net [212.23.41.33]
11 44 ms 40 ms 30 ms PO6-0.Lon-Kie-access-1.interoute.net [212.23.416]
12 49 ms 40 ms 30 ms 212.23.32.158
13 29 ms 30 ms 37 ms www1.multiplay.co.uk [212.42.16.7]

Planet Comfort vanuit Amsterdam.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mighty schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:33:
Tracing route to www1.multiplay.co.uk [212.42.16.7]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.2.1
2 21 ms 19 ms 20 ms xxxx
3 16 ms 34 ms 15 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.5]
4 14 ms 24 ms 15 ms iawxsrt-m6-bb14b.wxs.nl [213.75.1.30]
5 35 ms 19 ms 19 ms iawxsrt-bru-bb16.wxs.nl [195.121.0.70]
6 35 ms 39 ms 40 ms interoute.bnix.net [194.53.172.126]
7 45 ms 40 ms 50 ms PO9-0.bru-leu-access-1.interoute.net [212.23.41.85]
8 44 ms 35 ms 39 ms PO8-0.lon-wal-core-1.interoute.net [212.23.41.106]
9 28 ms 25 ms 35 ms PO2-0.lon-002-inter-1.interoute.net [217.118.119.58]
10 36 ms 39 ms 25 ms PO9-0.Lon-Kie-core-1.interoute.net [212.23.41.33]
11 44 ms 40 ms 30 ms PO6-0.Lon-Kie-access-1.interoute.net [212.23.416]
12 49 ms 40 ms 30 ms 212.23.32.158
13 29 ms 30 ms 37 ms www1.multiplay.co.uk [212.42.16.7]

Planet Comfort vanuit Amsterdam.
Thx Mighty maar het probleem doet zich voor sávonds tussen 18.00 en duurt tot ongeveer 22.00. Ik heb nu ook een normale ping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leek opgelost, 8) ....maar het is nu weer knudde. :?

Snelheid gaat onderuit, +/- 60 kb met een PI comfort tussen ongeveer 1900 en 2200. :+

Ik denk er sterk aan om ons abo niet meer te verlengen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:01:
Het leek opgelost, 8) ....maar het is nu weer knudde. :?

Snelheid gaat onderuit, +/- 60 kb met een PI comfort tussen ongeveer 1900 en 2200. :+

Ik denk er sterk aan om ons abo niet meer te verlengen......
Als het aantal opzeggingen zo door blijft gaan hoeft planet het niet eens meer op te lossen :+

Misschien dat de insider nog eens een update kan geven hoe het met de uitbreiding(en) staat?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ase- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 20:24:
gad-ver-dam-me ...
30ms wel zegmaar? Dat is wel enorm zeg :x
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:12:
[...]

Hier word het ook steeds slechter.... alles via ADSL gaat met moeite :(

Als dit niet opgeslot ben ik nummer 2 die ook snel weg is..... ik weet alleen nog niet welke provider ikmoet nemen aangezien ik een mailserver heb en ook verschillende servers heb staan.
Als ik overstap ga ik denk ik wel over naar BBned... of moet ik gewoon naar een andere provider gaan in het KPN netwerk?
Misschien bij een andere KPN ISP heb je dit momenteel niet, iedereen heeft wel eens een hickup en uitbreidingen zijn soms niet zo 1-2-3 te implementeren en kan ook nog van leveringen van hardware of fibers afhangen her-en-der.

Elke ISP of netwerk heeft wel eens een probleempje natuurlijk. Hoelang heeft het nu vlekkeloos gewerkt van Planet/KPN ?
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 22:24:
Hallo, ik heb Planet Internet ADSL comfort, en nu heb ik sinds 3 weken sávonds last van een hoge ping 300+ naar bepaalde servers in Engeland. Als ik een trace doe krijg ik dit te zien -

1 67 ms 4 ms 4 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 11 ms 10 ms 10 ms 195.190.249.67
3 12 ms 23 ms 11 ms iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.1]
4 12 ms 11 ms 12 ms iawxsrt-m6-bb14a.wxs.nl [213.75.1.34]
5 17 ms 16 ms 17 ms iawxsrt-bru-bb16.wxs.nl [195.121.0.66]
6 307 ms 285 ms 308 ms interoute.bnix.net [194.53.172.126]
7 322 ms 348 ms 346 ms PO9-0.bru-leu-access-1.interoute.net[212.23.41.85]
8 308 ms 305 ms 312 ms PO8-0.lon-wal-core-1.interoute.net [212.23.41.106] 9
9 317 ms 331 ms 322 ms PO2-0.lon-002-inter-1.interoute.net [217.118.119.58]
10 313 ms 312 ms 301 ms PO9-0.Lon-Kie-core-1.interoute.net [212.23.41.33]
11 325 ms 309 ms 309 ms PO6-0.Lon-Kie-access-1.interoute.net [212.23.41.6]
12 339 ms 325 ms 322 ms 212.23.32.158 13 321 ms 336 ms 334 ms www1.multiplay.co.uk[212.42.16.7]

Dit is elke avond zo, zouden jullie ook ff een trace willen doen naar www.multiplay.co.uk in de avond? (als je Planet hebt)

Mvg :)
Probleempje blijkbaar tussen wxs & interoute op brussel. De terugroute zie je niet maar die kan ook heel goed wel eens de boosdoener zijn. 't Hoeft dus niet eens bij wxs of interoute te liggen dit probleem en ook niet eens in brussel.

Dit soort issues valt altijd vanzelf op bij de partij die het probleem in hun domein hebben zitten en wordt vaak vanzelf opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb best veel geduld... maar als je het gewoon bekijkt... okay er zijn hiervoor weinig problemen geweest.. maar als je het per jaar gaat bekijken, dan zitten ze nu toch al op ongeveer al minimaal een maand capaciteitsproblemen in de avond uren, de uren dat het druk is. En 1 maand van 12 maanden is toch al ruim 8% van het jaar niet de beloofde verbinding/stabiliteit kunnen leveren. En je kijkt juist naar hoe de prestatie is van een ISP tijdens de drukke uren, de kritieke uren. Grofweg zou je kunnen zeggen dat ze gewoon in een jaar al op 90% zitten van een geheel jaar, en nu pas op 50% ongeveer van de eerste maanden van het jaar qua levering. En ook al kijk je naar alleen de spits uren...(tussen 16-22) dan zit je nog op maar 98% van een jaar.. en 87% van de eerste maanden van het jaar dat ze de verbinding kunnen leveren die ze beloven.. ik vind dat toch wel heel weinig voor een ISP als Planet Internet. Het zijn best harde cijfers..

Ik hoop inderdaad dat The Insider (Triet) nog iets kan melden hierover. Want het is gewoon precies hetzelfde probleem als voor dat het opgelost was...het heeft ongeveer een week goed gewerkt, op de lage connecties na (wat misschien aan Speedtest lag), maar nu is het probleem van de spitsuren gewoon weer terug. Laten we hopen dat ze er snel wat aan doen, en het niet heel lang stil houden.

En wellicht misschien toch een Titel change voor deze thread, zodat misschien nog meer mensen weten van het bestaan ervan. Zie een eerder bericht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje, eerder in dit topic is een programma genoemd, pingplotter (www.pingplotter.com). Ik heb deze is gedownload en een trace gestart, maar ik krijg al bij hop1 een packetloss van 100%. En dit was een gemiddelde van ongeveer 10 minuten. Mijn netwerkkaart is het niet, want als ik de kabel in de andere prik, krijg ik hetzelfde resultaat. Kan dit een probleem met de router zijn? Or de splitter? Of is het gewoon de verbinding naar de ISP toe, waar zo veel meer anderen last van hebben hier.

Onderstaande link geeft het weer:
http://i.1asphost.com/weijermaarten/PingPlotter.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Als je een router hebt, moet je die in je trace terugzien. En dan zou het idd hop 1 zijn: je router beantwoordt geen pings op je LAN. Als je geen router hebt, is het je wijkcentrale met hetzelfde verhaal. Niks om je zorgen over te maken, het verkeer komt er blijkbaar gewoon probleemloos doorheen.
Alles beneden de 50 ms kan je als een prima tijd zien, daarboven is het pas opvallend traag.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleempje blijkbaar tussen wxs & interoute op brussel. De terugroute zie je niet maar die kan ook heel goed wel eens de boosdoener zijn. 't Hoeft dus niet eens bij wxs of interoute te liggen dit probleem en ook niet eens in brussel.

Dit soort issues valt altijd vanzelf op bij de partij die het probleem in hun domein hebben zitten en wordt vaak vanzelf opgelost.
Kun je mij hier meer over vertellen? Volgens mij ligt dit probleem aan Planet.
Hieronder een reactie van een email die ik gestuurd heb naar een hosting bedrijf.

"Interoute is een internationaal netwerk (transit provider) waar ISP gebruik van maken om internationaal verkeer over heen te sturen. Planet Internet kiest waarschijnlijk voor een goedkope, langzame route naar multiplay.co.uk. Planet Internet is hier verantwoordelijk voor en dient eventueel actie te ondernemen." Ook telefonisch contact met KPN heeft hetzelfde resultaat. Verantwoordelijkheid van Planet Internet.

327 ms 317 ms 341 ms interoute.bnix.net [194.53.172.126] zie ik elke avond.

Ik denk eraan om over te stappen naar XS4ALL. Maar aangezien ik in me 1ste jaar zit bij Planet en dus aan een contract zit moet ik hun in gebreken stellen om mijn contract te beeindigen. Iemand suggesties?

Mvg
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste