[planet] Adsl-comfort

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.974 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop toch dat dit op de frontpage kan komen... toch wel een serieus probleem lijkt mij. Beetje media aandacht ervoor kan geen kwaad volgens mij, mocht het morgen nog steeds niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

k heb dit probleem ook sinds de hardware en jongens Blame KPN niet. Andere providers hebben hier geen last van alleen Planet internet. Het ligt echt bij Planet en ik heb sinds gister de update gehad en geen problemen. Zo'n jongen vertelde mij dat je je screenshots + klant nr moet mailen naar: verwijderd, dit is geen publiek adres!

[ Voor 36% gewijzigd door Korakal op 17-02-2005 15:44 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment idd alles weer nomraal...

OPROEP: WIllen de mensen die hier weer last van krijgen meteen bellen en ook screenshots maken van ingame packetloss en downloadsnelheden die achteruit lopen en deze mailen naar een net gegeven mail adres... Misschien dat ze er dan echt wat aan gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

ik weet het niet ik game alleen s'avonds omdat ik overdags werk dus ik hoop niet voor Plane dat het blijvend is want dan zien ze iig 1 klant vertrekken. (In het weekend game ik niet, sjah een girl he ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iCeWiRe schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 09:35:
ik weet het niet ik game alleen s'avonds omdat ik overdags werk dus ik hoop niet voor Plane dat het blijvend is want dan zien ze iig 1 klant vertrekken. (In het weekend game ik niet, sjah een girl he ;))
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ase, bel, mail KPN/planet internet. laat ze dit nu voor eens en altijd eens gaan oplossen !!!

en niet alleen planet heeft er last van, ook xs4all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik nu ook al een aantal dagen last van PL van rond de 20/30% en een lage downloadsnlheid. Een paar dagen had ik het permanent maar op het moment is het in de daluren weer de enigzins normale snelheid.
Gisteren heb ik al met Planet gebeld om beklag te doen en er zou vandaag of morgen(binnen 48 uur) een mannetje van de KPN langskomen om in de wijk is even lekker te gaan testen.

Er wordt hier ook gezegd dat het bij Planet ligt. Nou eerlijk gezegd denk ik van niet. Een tijdje geleden heb ik toen ik een slechte verbinding had met planet is even hun site ge dns'd en dat ip gepinged en getraced... Dat was gewoon perfect.
Speedtest.nl is gehost op leaseweb en door een router in de route naar leaseweb gaat er iets niet goed. Een van de routers kan dus de bandbreedte op sommige momenten -volgens mij- niet aan. Daarom denk ik ook niet dat het de schuld is van Planet maar eerder van KPN of AMS-IX.
Dit verklaart ook waarom xs4all.nl problemen heeft. Ze gaan allebei door hetzelfde netwerk!

Hopelijk kan ik straks die gozer van KPN even aanspreken en vragen wat er aan de hand is aangezien ik geen abbonement heb om hun met geld te sponsoren. Ik waardeer graag kwaliteit terug ;)

In ieder geval ben ik blij om te zien dat ik niet de enige ben die last heeft van een etterende connection (fyi ik zit in 'T Gooi / Bussum).

Groeten,
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:48
Ik ben net ge-upgrade met ADSL comfort van Planet Internet naar 3200k/768k en het was goed voor zo'n 2 minuten (heb download en upload gestest was 340kb/s down en 81kb/s up) maar direct daarna ging het uploaden naar 50 kb/s en downloaden niet meer dan de oude 230 kb/s.
Maar als ik ga uploaden naar mijn planet webspace (die overigens ook 5 minuten down was vanochtend) gaat het wel gewoon met 81 kb/s upload en download ook volledige snelheid.
Dus het probleem lijkt mij niet bij Planet te liggen zoals meerdere al aangaven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
tot nu toe werkt het nog gewoon goed, (net als gister dus:P) ik heb updated standard abo:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Feb 16 2005 om 14:00:57 UTC+0100)

Download : 172.3 KByte/sec
Upload : 45.4 KByte/sec

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Die resultaten van speedtest kan je momenteel beter niet vertrouwen. Ik adviseer je om het hier nog eens over te doen.

[ Voor 10% gewijzigd door _Christiaan_ op 16-02-2005 16:38 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
die resultaten van speedtest zijn alleen niet te vertrouwen op EXACT hetzelfde moment dat bij mij de packet loss begint en stopt. wel erg toevallig of niet ?
ik dl nu van adslvalley met 170 kb, vandaag nog geen losses gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adslvalley is de laatste 100mb.bin file die langzaam zal gaan.. aangezien deze binnen het netwerk van KPN zit. Daarom was deze ook gister de hele avond nog goed te downloaden door iedereen. Dus om adslvalley te gebruiken als benchmark voor de verbinding met internet sites in nederland, is niet handig.. wel als referentie wat je zou kunnen halen.. niet om snelheid te meten van en naar nederlandse sites. Waarschijnlijk zal valley vanavond net als gister ook wel langzaam gaan op een gegeven moment als we met z'n allen het 100mb.bin gaan downloaden... maar speedtest is op zich wel een goede bench om te zien hoe je verbinding ervoor staat.. juist nu.. want als hij 15-50 kb/s aangeeft, waar je 400+ moet halen.. is er toch wel wat mis.. als dan ook vervolgens nog andere 100mb.bin files langzaam gaan bij andere nederlandse providers... dan is het wel duidelijk.

Maar goed.. tot nu toe niet veel slowdown...de hele dag weer, net als gister met 780, waar het gister al tegen de 50kb/s liep om 16.30, loopt het nu nog redelijk.. rond de 740... we wachten af...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
inderdaad, als het vanavond rond 20.30 nog normaal is, ga ik een klein feestje bouwen denk ik (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik u meedelen dat het weer is begonnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wilde net hetzelfde zeggen, IEDEREEN bellen naar kpn/planet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Eigenlijk nergens last van. Ik heb 1 site die al een aantal dagen minder bereikbaar is, maar daar blijft het ook bij eigenlijk.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
godver: Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Feb 16 2005 om 19:10:30 UTC+0100)

Download : 92.4 KByte/sec
Upload : 41.4 KByte/sec

uplaod is nog vrij normaal, dl is echter 100 gezakt, en mn verbinding in game is erg onstabiel (loss + hoge pings) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:05:
Eigenlijk nergens last van. Ik heb 1 site die al een aantal dagen minder bereikbaar is, maar daar blijft het ook bij eigenlijk.
Het gaat hier om planet.. En bij sites surfen merk je het niet zozeer. Vooral bij gamen en bij bestanden downloaden buiten kpn netwerk.

Check www.speedtest.nl en kom niet dat het toeval is; lees eerst het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:13:
[...]

Het gaat hier om planet.. En bij sites surfen merk je het niet zozeer. Vooral bij gamen en bij bestanden downloaden buiten kpn netwerk.

Check www.speedtest.nl en kom niet dat het toeval is; lees eerst het topic.
Ik heb ook planet, maar het zou ook kunnen dat speedtest door de upgradetesters een capaciteit probleem heeft.
Vanaf giganews haal ik iig nog steeds de volle 450 kb/s

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:25:
[...]

Ik heb ook planet, maar het zou ook kunnen dat speedtest door de upgradetesters een capaciteit probleem heeft.
Vanaf giganews haal ik iig nog steeds de volle 450 kb/s
volgens mij zei ik toch echt net dat je eerst het hele topic moet gaan lezen voordat je nutteloze reacties geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees inderdaad het topic even door.... giganews is niet een server in nederland gehost bij mijn weten. Het betreft enkel nederlandse sites/locaties op het internet. Het ligt niet aan speedtest, 100mb.bin files anders dan die van valley, van en bij verschillende (hosting)providers gaan ook weer zo traag als ik weet niet wat.

Dat wordt dus weer bellen.

Planet tot 22.00 open: 0900 1905
KPN tot 22.00 open: 0900 0244

Misschien toch ook wel tijd om het nu op de frontpage te plaatsen, zag het wel al op de gebruikersgroep pagina van kpn staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:33:
Lees inderdaad het topic even door.... giganews is niet een server in nederland gehost bij mijn weten. Het betreft enkel nederlandse sites/locaties op het internet. Het ligt niet aan speedtest, 100mb.bin files anders dan die van valley, van en bij verschillende (hosting)providers gaan ook weer zo traag als ik weet niet wat.

Dat wordt dus weer bellen.

Planet tot 22.00 open: 0900 1905
KPN tot 22.00 open: 0900 0244

Misschien toch ook wel tijd om het nu op de frontpage te plaatsen, zag het wel al op de gebruikersgroep pagina van kpn staan.
Doe eens een trace naar news-europe.giganews.com

Het is denk ik gewoon een probleem met 1 of meerdere peerings aan planet zijde.
Ik wil dus alleen maar zeggen dat het niets met speedtest ensich te maken heeft.

[update] ik bel zo ff naar een aantal kennissen van me die bij de kpn (adsl) helpdesk werken, kijken of die wat weten.

[update 2]
Beide wisten niets van de problemen af en zouden de tickers in de gaten houden voor me.
Ik poog niet eens om planet te gaan bellen, heeft emailen wel zin?
Tracing route to news-europe.giganews.com [216.196.109.144]

over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.0.1]

2 8 ms 8 ms 8 ms 195.190.249.18

3 9 ms 15 ms 10 ms iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.5]

4 10 ms 10 ms 9 ms nl-asd-dc2-ias-ur10.nl [213.75.1.146]

5 * * * Request timed out.

6 * * * Request timed out.

7 * * * Request timed out.

8 10 ms 10 ms 10 ms ams-ix2.ams.giganews.com [195.69.145.142]

9 * * * Request timed out.

10 * * * Request timed out.

11 * * * Request timed out.

12 * * * Request timed out.

13 * * * Request timed out.

14 11 ms 10 ms 10 ms news-europe.giganews.com [216.196.109.144]

Trace complete.
Kunnen we een verband halen uit andere traces?

[ Voor 44% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-02-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn trace naar news-europe.giganews.com loopt inderdaad uit op enkel time-outs, conclusie, hij ligt in nederland :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:46:
Mijn trace naar news-europe.giganews.com loopt inderdaad uit op enkel time-outs, conclusie, hij ligt in nederland :)
Nee, de boel is in rotterdam-groenoord nog niet geupgrade (zover ik weet tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Antwoord van planet: Klopt, heeft met de snelheidsupgrade te maken, backbone kan het blijkbaar niet helemaal aan. Zou waarschijnlijk binnen 1 tot 2 dagen verbeterd zijn, maar dit kunnen ze (natuurlijk) niet garanderen.

[edit] Waarom hadden ze hier dan vorige keer geen last van en ik neem aan dat KPN zelf de verbinding regelt en dit tijden wist.....

[ Voor 24% gewijzigd door MeNTaL_TO op 16-02-2005 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het wel altijd fijn hoe ze met zekerheid dingen weten te zeggen... je wil natuurlijk niet dat klanten denken dat je niet weet hoe de conditie van je netwerk ervoor staat ;) Dus het is waarschijnlijk een backbone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het hier aan ligt... want het is toch echt al een maand gaande

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat best vreemd is, ik weet niet wat anderen hiervan vinden, maar als je op http://www.traceroute.org traces laat uitvoeren naar www.planet.nl ofzo, of sites gehost op het planet netwerk... voor traceroutes alleen maar eindigen op time-outs... Dit zijn traces via een looking glass, vanaf een extern netwerk naar hier toe dus. Lijkt mij ook niet écht normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:57:
Vind het wel altijd fijn hoe ze met zekerheid dingen weten te zeggen... je wil natuurlijk niet dat klanten denken dat je niet weet hoe de conditie van je netwerk ervoor staat ;) Dus het is waarschijnlijk een backbone.
Ach ik hoor dit weekend wel van de helpdeskers daar wat het wel is (indien het hun zelf wel verteld wordt.)
Ben al blij dat ik iemand met een beetje kennis (of leek te hebben) aan de lijn had en niet iemand die gelijk mijn pc/modem/router de schuld gaf en mij een ISRA test liet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

AvK

Ready Set Go

MeNTaL_TO schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 19:52:
Antwoord van planet: Klopt, heeft met de snelheidsupgrade te maken, backbone kan het blijkbaar niet helemaal aan. Zou waarschijnlijk binnen 1 tot 2 dagen verbeterd zijn, maar dit kunnen ze (natuurlijk) niet garanderen.

[edit] Waarom hadden ze hier dan vorige keer geen last van en ik neem aan dat KPN zelf de verbinding regelt en dit tijden wist.....
Ik kan me nog goed herinneren dat er de voorlaatste keer soortgelijke problemen speelden.
Nadat de upgrade landelijk was opgeleverd waren de problemen weer voorbij.
Ik ga er van uit dat het over enige tijd weer verholpen is. Planet zegt zelf dat ze binnen enkele dagen verbetering verwachten.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
hiero ook planet comfort,ik kom nie hoger als 2784,meld ik modem opnieuw aan dan weer 3040,meld ik weer opnieuw aan 2680,kortom zelfde probleem hiero :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:44:
[...]
Ik kan me nog goed herinneren dat er de voorlaatste keer soortgelijke problemen speelden.
Nadat de upgrade landelijk was opgeleverd waren de problemen weer voorbij.
Ik ga er van uit dat het over enige tijd weer verholpen is. Planet zegt zelf dat ze binnen enkele dagen verbetering verwachten.
Lijkt wel een weersverwachting, morgen een slechte dag voor internet, met vooral in het westen veel vertraging... ;) Ik ga er trouwens ook vanuit dat het over enige tijd weer is verholpen... lijkt me ook geen normale situatie.

Ik hoop écht dat ze niet alleen maar dingen gaan verwachten en zelf ook duimendraaiend achter de pc's zitten. Want het enige geval wat ik van het probleem van XS4all heb gehoord, is inmiddels opgelost en had niets hiermee te maken uiteindelijk. Het is nog steeds dus zover ik weet puur een Planet probleem... we kunnen niets anders doen dan wachten en maar bellen steeds.. hopen dat ze zelf ook is gaan onderzoeken waar het fout is gegaan om het te voorkomen. Want als het hier gaat om een backbone die het niet trekt, waar het op lijkt is het een stuk erger dan een instelling van, "gaat vanzelf wel weg"..."komt omdat iedereen tegelijk internet"...komt een oplossing niet vanzelf, en kan het dus vaker voorkomen. Andere providers hebben hier dus geen last van vreemd genoeg voor zover ik nu weet...

(Overgenomen op Wed Feb 16 2005 om 21:24:15 UTC+0100)

Download : 88.1 KByte/sec

Blijft triest voor een advanced lijn, het is trouwens voor elke lijn zowat een trieste waarde, zeker als je bedenkt dat het nog klopt ook met downloads van bestanden getest van andere nederlandse sites.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
het is dus zo dat ongeacht het abonnement tijdens zo'n storing de downloadsnelheid gelijk is.
ik zit vandaag namelijk ook rond de 80 (mn upload is dit keer nog wel netjes, 44).
gister was de download bij iedereen rond de 40. correct me if i'm wrong ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt.. gister lag hij voor iedereen rond de 40-50... Op zich krijgt niemand dus waarvoor hij/zij heeft betaald... Naar mate het later wordt gaat het weer langzaam beter voor iedereen... Gister was het zelfs zo erg, dat m'n upload beter was dan m'n download.. meer dan het dubbele.
...Ze hebben wel goede loadbalancers bij planet dan, dat ze die geringe capaciteit, gelijk verdelen... tis geen oplossing, maar toch nog wel ene positief iets.. :) Je zou zeggen dat dit toch écht ergens terug te vinden zou zijn in logs of statistieken bij Planet en ze het zo zouden kunnen oplossen en ook zouden aangeven op de Service pagina.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00

AvK

Ready Set Go

ase- schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:29:
het is dus zo dat ongeacht het abonnement tijdens zo'n storing de downloadsnelheid gelijk is.
ik zit vandaag namelijk ook rond de 80 (mn upload is dit keer nog wel netjes, 44).
gister was de download bij iedereen rond de 40. correct me if i'm wrong ;)
Zit momenteel op 140.
Zou 340 moeten zijn......

@ st18:
Het is dus niet dat ik me er bij neerleg. Absoluut niet.
Maar ik kan wel enig geduld opbrengen.
KPN geeft op hun site ook aan dat tijdens de upgrade er enige instabiliteit kan optreden.
Het is ook erg vervelend als je net even lekker wilt CS'en maar meer als vervelend is het niet.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik heb dus ook contact opgenomen met Planet, er is een ticket aangemaakt voor KPN.

Het probleem is inmiddels welbekend en er word op korte termijn een oplossing verwacht, de helpdesk medewerkers zijn ook redelijk ingelicht over de situatie.

Me eerste 'echte' probleem met planet, na bijna 4 jaar voldoen ze niet aan de eisen waaronder ik mijn abbo heb afgesloten. Maar ondertussen kan ik nog rustig online gamen, het downloaden zelf komt niet boven de 60KB/ps uit (basic)

-edit-
Kwam niet boven de 60KB/ps uit, ondertussen is het wel wat hoger.

[ Voor 9% gewijzigd door sPENKMAN op 16-02-2005 22:07 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook geen wereld ramp ofzo inderdaad... alleen een stabiliteitsprobleem zou geen capaciteitsprobleem mogen zijn/worden. We wachten gewoon maar af, maar blijven het wel in de gaten houden.

En inderdaad om eerlijk te zijn, dit is het eerste échte probleem wat ik met Planet heb in 10 jaar... maar een melding op de service pagina, zou niet misplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:49:
hiero ook planet comfort,ik kom nie hoger als 2784,meld ik modem opnieuw aan dan weer 3040,meld ik weer opnieuw aan 2680,kortom zelfde probleem hiero :r
ik heb hier hetzelfde probleem en zit 2100 meter van centrale :S daat moet het toch niet aan liggen ? vriend van mij zit c.a. 2000 meter van centrale en haalg gewoon rustig de volle 8 mbit :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is het ticket wat er voor mijn wijkcentrale uitstond bekeken en ik heb meerdere keren een KPN medewerker aan de lijn gekregen. Alles tussen die centrale en mij was perfect dus KPN legt nu het probleem bij Planet neer. Zij moeten voor de problemen en de oplossingen daarvoor zorgen voor 'onze' connecties.

Morgen zal ik nog een keer met Planet bellen om te informeren en om ook even te melden over hoe het met het probleem gesteld staat

mvg
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 23:20:
Vandaag is het ticket wat er voor mijn wijkcentrale uitstond bekeken en ik heb meerdere keren een KPN medewerker aan de lijn gekregen. Alles tussen die centrale en mij was perfect dus KPN legt nu het probleem bij Planet neer. Zij moeten voor de problemen en de oplossingen daarvoor zorgen voor 'onze' connecties.

mvg
Bram
jup, ik had maandag ticket aangevraagd, en werd vandaag gebeld. alles gemeten etc
blijkt gewoon goed te zijn, dus ligt de fout bij planet.
voor de mensen die dus nog een "ticket" gereserveerd hebben, ik zal er niet teveel van verwachten, aangezien je lijntje niet de oorzaak is :)

Verwijderd

Tjah... De laatste 2 maand of zo is planet niet meer wat het geweest is... Een van mn broertjes heeft Planet al opgebeld een tijd terug, en werd op zn zachtst gezegt nogal onbeleefd behandeld en werd m min of meer verteld dat ie niet zo moest zeuren en dat de fout bij ons lag.. Andere broertje kwam met deze link:
http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.Planet

Lijkt me vrij duidelijk.

Laten we hopen dat het van tijdelijke aard is, waar ik overigens wel vanuit ga.

Verwijderd

Het is weer zover helaas... de slowdown komt langzaam op gang weer. Ook hier bleek na de ticket het niet aan de lijn te liggen. Was wel voorspelbaar. We wachten maar weer af...

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 18:18

Hironshy

Orooo!!!

Kort na de upgrade was mn upload 80KB/s maar een halve dag later zakte die naar 60. Mn download gaat ook niet hoger dan 300KB/s. Terwijl ik maar 1300m van de centrale zit, dus moet ik toch wel max uit mn comfort lijn kunnen halen? Heb nog een oude usb Speedtouch modem...maybe is die gecapped. Maar mn ping is contstant dus onstabiel is het niet. Vind alleen raar dat ik eerst wel 80KB/s kan uploaden daarna weer niet :(

[ Voor 33% gewijzigd door Hironshy op 17-02-2005 17:44 ]

Verwijderd

Veel mensen bij Planet hebben er last van.. het staat lost van de afstand van en tot de wijkcentrale.. de huidige langzame snelheden die gehaald worden binnen nederland, zijn waarschijnlijk capaciteitsproblemen, dus hardware die het niet meer trekt. Maar het staat wel helemaal los de afstand tot de wijkcentrale.

Verwijderd

Topicstarter
En het is weer begonnen...

• ase-
(Overgenomen op Thu Feb 17 2005 om 19:41:11 UTC+0100)

Download : 55.5 KByte/sec
Upload : 39.3 KByte/sec

inderdaad (:

Verwijderd

Is er niemand die dit op een frontpage kan zetten ergens of aankaarten (van Tweakers bijvoorbeeld)? Ik zag het al op ikhebbreedband.nl, wellicht als er wat meer media aandacht voor komt, het Planet aanzet tot niet alleen afwachten, en er ook wat (merkbaar) aan te gaan doen.

Vandaag begon het trouwens al weer vroeg.. rond 16.10.. dat de verbinding langzaam langzamer ging...

Verwijderd

Maar bij mij wel grilliger dan eerdere avonden. De meeste tests op speedtest zitten ook deze avond weer tussen de 60 en 80, maar af en toe ook op 240 met uitschieters naar de volle 340 KByte/s.

Gisteravond was rond 22:00 ineens mijn modem ofline, eerste keer in ruime een jaar, en daarna waren de snelheden weer normaal. Ik dacht toen even dat het probleem verholpen was, maar helaas....

Ik heb liever mijn stabiele oude 235 KByte/s terug dan deze labiele 'verhoogde' snelheid. Overdag ben ik aan het werk, 's nachts slaap ik en net op tijden dat ik aan het internetten ben zakt de snelheid in :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 20:03 ]

Verwijderd

Ja hier hetzelfde liedje, sinds de snelheid verhoging, vandaag of vannacht is het brak geworden :(
Speedtest geeft aan dat ik maximaal 5420 kbit/s down doe terwijl mijn modem 8000 aangeeft.
Ik weet wel dat die 8000 nooit gehaald wordt, maar 5420 vind ik wel erg weinig tegenover 4480.
Down en up doen het wel goed, maar zodra ik buiten de NL iets ga downen dan zakt ie in elkaar, iets waar ik voorheen geen last van had.

Ook heb ik een drop in mijn SNR margin van bijn 10db: het was 20,6, dit is het nu:

Downstream Upstream SNR Margin 9.3 10.0 dB
Line Attenuation 21.1 13.0 dB
Errored Seconds 0 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 8000 896 kbps
Latency FAST

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Hier is het ook drie keer niks :(
Sinds vandaag eindelijk de upgrade in het begin gewoon 340 kb/s down en 79 kb/s up, mag nu blij zijn als ik 300 kb/s down haal en 23 kb/s up...
Plus dat sommige sites langzaam laden die supersnel horen te laden(vaak buitelandse sites).
Vind een gratis upgrade altijd meegenomen maar dan moet de verbinding er niet nog brakker op gaan worden, als dit te lang zo blijft ga ik toch een bbned abo overwegen(dan maar 6 weken geen inet).
Zyxel stats:

Upstream noise margin
relative capacity occupation: 91%
noise margin upstream: 9.0 db
output power downstream: 15.0 dbm
attenuation upstream: 7.0 db

Downstream noise margin
relative capacity occupation: 39%
noise margin downstream: 28.0 db
output power upstream: 11.5 dbm
attenuation downstream: 0.0 db

[ Voor 77% gewijzigd door RickDB op 17-02-2005 21:25 ]

Verwijderd

Vreemd, de meesten klagen in dit topic over een dramatische download en een vrijwel normale upload...
300 is wel behoorlijk lager dan 340, maar lang niet zo extreem als bij anderen hierboven.

Die 23 up is daarentegen behoorlijk bagger.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 21:20 ]

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 19:54
Speedtest geeft weer wat anders aan(alle download/upload proggie's uit):

Download
94.6 KByte/sec (=757 kbps) :/

Upload
29.1 KByte/sec(=233 kbps) 8)7

Maar als ik BT en Newsleecher(tweaknews) aan heb haal ik in totaal 300 kb/s down(netlimiter stats) :?

[ Voor 46% gewijzigd door RickDB op 17-02-2005 21:50 ]

Verwijderd

Het betreft hier ook dan enkel sites en providers/hosts binnen nederland welk slecht-langzaam te bereiken zijn. Stond volgens mij ook al ergens een paar keer eerder genoemd. Dus dat bittorrent en dergelijke wel goed werken klopt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:54:
Is er niemand die dit op een frontpage kan zetten ergens of aankaarten (van Tweakers bijvoorbeeld)? Ik zag het al op ikhebbreedband.nl, wellicht als er wat meer media aandacht voor komt, het Planet aanzet tot niet alleen afwachten, en er ook wat (merkbaar) aan te gaan doen.

Vandaag begon het trouwens al weer vroeg.. rond 16.10.. dat de verbinding langzaam langzamer ging...
wees maar gerust dat ze dit zelf allang weten en dat ze zelfs waarschijnlijk al bezig zijn het probleem op te lossen.

Overigens heeft je waarden uit je modem hier neerpleuren niet echt heel veel zin, aangezien het niet je dsl lijntje is dat problemen heeft, maar planet internet

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:51:
[...]
wees maar gerust dat ze dit zelf allang weten en dat ze zelfs waarschijnlijk al bezig zijn het probleem op te lossen.
Dat eerste, daar twijfel ik niet aan, dat tweede duurt echter al even. Ik kan deze problemen niet los zien van de lopende snelheidsverhoging. Deze is volgens mij bij de ISP's al langer bekend dan sinds 25 januari. Ik neem aan dat ze bij Planet ook wel eens op GOT kijken ;)

Dat nu alleen Planet abonnees met deze probleempjes worden geconfronteerd geeft volgens mij aan dat andere ISP zich beter op de snelheidsverhoging hebben voorbereid. Planet heeft het waarschijnlijk te druk gehad met de marketingcampagne rond het 10-jarig jubileum...

Nog van harte gefeliciteerd daarmee trouwens :+

Edit 23:16 Snelheden Up/down weer normaal 335/70 & conn/min 1061. Dat laatste was vanavond ook aardig in de war, af en toe beneden de 100.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 23:18 ]

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:51:
[...]
Tuurlijk ik weet ook wel dat ze het weten, ik bedoel als je dit over het hoofd ziet... en dat ze het oplossen lijkt mij ook meer dan logisch. Alleen ik had van Planet wel een mededeling verwacht of iets. De enige reactie die van hun kant komt is, "er zijn meer meldingen geweest".."zal wel weggaan na 2 dagen".."zou weleens iets met de backbone kunnen zijn". Zolang Planet niets zegt, over hoe de zaken ervoor staan of tenminste toegeven dat er een probleem is, vind ik het degelijk een zorgelijke zaak. Je schrijft zelf inderdaad ook waarschijnlijk, niemand weet het zeker nu, terwijl er toch écht een probleem is. Zet dan als Planet zijnde tenminste op je service pagina iets van, landelijke adsl vertraging door snelheidsverhoging. Dat het opgelost gaat en moet worden weten we en vinden we allemaal. Dat neemt niet weg dat er best iets gezegd mag worden van de manier van handelen van Planet in deze zaak.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 23:50 ]

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

Planet heeft een inschattingsfout gemaakt bij het aansluiten van de bestaande lijnen. Dit is al eens een keer voorgekomen en heeft een aantal dagen geduurd voordat dit was opgelost. Klanten hebben zelfs geen vergoeding gehad in de zin van kortingen, snelheid van 40 KB/sec was toen nog HOOG te noemen.

Het vreemde is dat Planet een volwaardige KPN dochter is, en dat KPN danwel Planet dit eerder hadden moeten regelen. Indien de bestaande routers het niet aan kunnen, zal er een extra router opgezet moeten worden hetgeen wat een aardige tijd in beslag kan nemen.

De informatie richting de klanten is uiteraard mager en moet veel beter kunnen, bij de helpdesk hebben ze helemaal geen clue, ik bel ze ook nooit, omdat het nooit zin heeft. Ze komen dan met antwoorden van "reset" Uw modem eens. Zit de splitter wel goed aangesloten?

Kortom, Planet is weer lekker bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Nog erger. De helpdesk zegt dat het probleem bij kpn ligt. Ik heb ze gebeld namelijk. 2x. De 2e keer op een iets onvriendelijke en opdringerige toon en dat als het volgende maand nog niet is opgelost dat ik een andere provider op ga zoeken en ik zorg dat er 10tallen mensen met me meegaan. Toen hebben ze maar een ticket bij kpn aan gemaakt voor me :P ze moeten me nog bellen maar ik ga die kpn gast helemaal opdringen dat ze het moeten fixxen. Aangezien ik al een hele slechte ervaring heb met me KPN mobiele telefoonabbonement.

Ik wou gprs aanvragen en al 4X is mijn aanvraag zoek geraakt. En nu kan je niet meer een 2mb gprs bundel. Dusja ben erg chaggiej over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

maar ik ga die kpn gast helemaal opdringen dat ze het moeten fixxen. Aangezien ik al een hele slechte ervaring heb met me KPN mobiele telefoonabbonement.
Log eens in met de gebruikersnaam "@adsltest" en kijk eens hoe snel je bestanden dan kan downloaden van www.kpn.com.

Als dat gewoon snel is, kan je die kpn gast wel 100.000 keer opdringen dat ze het moeten fixen, maar dat gaat dan niet echt zin hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via KPN BroadbandValley getest, en inderdaad volledige snelheid. Ook 's avonds. Lijkt inderdaad een PI probleem. Helpdesk gebeld, kon ook geen duidelijke verklaring geven, wilde me wel doorverbinden met 2e lijns. Wacht wel even tot de upgrade is uitgevoerd. :Z
In de tussentijd 's ga ik 's avond tussen +/- 1900 en 2300 wel lekker een spannnend boek lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt vandaag een monteurtje langs... ik ben benieuwd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
mwah ik heb gehoord dat er ook bij andere isp's vergelijkbare problemen opstreden.
even erg of niet, het zou dus niet alleen een planet kwaaltje zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SyClooS:

Hoop dat hij 's avonds langs komt, als hij overdag komt, zal hij volgens mij niets gaan vinden, laat staan een slowdown zien.

@jeroen188:

Misschien is het handig om even een kleine edit te doen aan je eerste mssg. Ik heb het idee dat niet iedereen de hele thread door leest, en daardoor niet weet wat we met z'n allen al weten. Dus wellicht misschien een paar kleine feiten die we al weten op een rij:

@iedereen & jeroen188:

Feiten:
- Slowdown tijdens de avonduren, inzakken van de download snelheid vooral (factor 2 tot 10x langzamer)
- Overdag geen slowdown
- Slowdown betreft alle verbindingen naar nederlandse providers/hosts
- Geen slowdown naar buitenlandse hosts/providers/sites (ook p2p,bittorrent,news,..)
- Het probleem ligt niet bij een Speedtest, ook verscheidene nederlandse 100mb.bin files gaan langzaam
- Adslvalley (op KPN's eigen netwerk) 100mb.bin geeft geen vertraging, en "altijd" stabiel/maximaal
- Inloggen met het testaccount van ADSL (@adsltest), geeft ook geen vertragingen.
- KPN Ticket, en line checks leveren niets op anders dan dat de verbinding in orde is
- Slowdown betreft vooralsnog enkel Planet Internet netwerk in deze mate
- Slowdown heeft niets te maken met de afstand tot de centrale en waarop je line trained
- Betreft hier écht een slowdown van de verbinding. Dit gaat niet gepaard met disconnects en andere dergelijke problemen als een constante lage/foute snelheid waarop je line trained. Zodra de avond drukte voorbij is, gaat downloaden van nederlandse hosts/providers weer terug naar normale snelheid.

Enige conclusies:
- Probleem ligt vooralsnog niet bij KPN, aangezien het enkel het vooralsnog Planet Internet netwerk betreft, en niet andere KPN dochters
- Zowel Planet als KPN hebben nog geen informatie vrijgegeven betreffende het probleem of erkend via bijvoorbeeld de Planet Servicepagina

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord van Planet op mijn eerste email:
In antwoord op uw e-mailbericht kunnen wij u mededelen dat KPN het probleem dat u ondervindt op dit moment nog steeds in onderzoek heeft. KPN doet er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk voor u op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan horen wij dit graag van u.
Planet en KPN zijn er dus gelukkig allebei mee bezig en eerlijk gezegd denk ik wel dat het binnen 1 of 2 weken opgelost is.

@iedereen die problemen met de helpdesk heeft. Ik heb zelf nu al een aantal keer gebeld en gewoon rustig met hun kunnen praten over wat er aan de hand was en hun zijn er mee omgegaan. Eerst de lijntest van KPN voor de wijkcentrale en daarna bleek dat daarna het probleem niet daar lag dus zijn ze verder gegaan binnen hun eigen netwerk. Manier waarop ze te werk gaan is verder niet slecht hoor? Ze zorgen gewoon dat ze weten dat het probleem echt bij hun ligt en niet door een gare koperlijn bij iemand thuis.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~veen5165/packetloss.jpg

Kan iemand zijn connectie hieraan toetsen? hop 2 en 3 zorgen hier voor de grootste problemen (met name hop3)

mvg
Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51
Gelukkig ik ben weer online :9
Sinds afgelopen zondag plotseling een download van 1,5 Kbyte/sec en up-load was bijna niet te meten (planet comfort - nog niet geupgrade) maandag helpdesk gebeld, een trace rout gemaild naar 2e lijns helpdesk, trace route is een paar dagen later niet meer te vinden door de helpdesk. Natuurlijk meerdere malen het verhaaltje gehoord van virussen/spyware/p2p programma's en natuurlijk de zin "uw modem wordt niet ondersteund door de helpdesk", krijg lekker het heen en weer ik wil jullie modems niet :r
Woensdag, wat is dat weer de volle snelheden van het comfort pakket, helaas de pret duurt maar twee uurtjes, net nadat ik klaar was met het downloaden van alle patches voor XP, want ik had een schone installatie gedaan om te kijken of het probleem daar lag. Ook maar effe een ander modem gekocht namelijk de Linksys ADSL USB&ethernet modem (adsl2mue) "maar meneer u weet dat dit modem niet wordt ondersteund door planet ?"
Helpdesk, hemel en aarde bewogen om naar de 2e lijn te worden doorgeschakeld, "het probleem ligt bij de KPN, daar gaat veel fout door de snelheidsverhogingen, wij maken een ticket aan voor u zodat de KPN de lijn gaat doormeten"
Vandaag de monteur aan de lijn van de KPN, deze is zeker niet te spreken over planet maar neemt de tijd voor mijn verhaal en is zeer begripvol. Hoewel hij denkt dat de fout toch bij Planet ligt, zal er een monteur naar de centrale en eventueel naar mijn huis worden gestuurd. Een paar uur later, weer de vollesnelheden van het comfort pakket, volgens www.adslcentrale.nl moet mijn centrale nu zijn geupgrade, maar tot nu nog de "oude snelheden" Kijken hoe lang dit gaat duren, heb planet nog niet op de hoogte gebracht dat het weer werkt, eerst maar het weekend afwachten.
Tijdens de gesprekken met de helpdesk is mijn vertrouwen in planet tot het nulpunt gezakt en nu ik deze verhalen heb bekeken in verschillende forums/topics weet ik haast wel zeker dat de fout bij planet zit, ook al kan ik het natuurlijk niet bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is Planet niet verkeerd. Over het algemeen goede service en stabiele verbindingen (in 10 jaar nooit 1 probleem mee gehad). Ik zie geen reden tot opzeggen van Planet Internet, of dergelijke acties. Ik denk dat de enige fout die ze maken is, dat ze er niet even melding van maken. Waar het probleem ook zit, KPN of Planet, de Planet gebruikers zijn de duppe ervan. Ik snap ook dat een provider niet zo'n melding graag op z'n service pagina zet, maar ze hoeven niet direct de schuld op zich te nemen, een melding dat ze ermee bezig om het op te lossen is genoeg. Als zelfs een melding van de InHouse Registratie Server op de service pagina komt, lijkt mij dat een algehele slowdown bij planet gebruikers, hier zeker ook thuis hoort. Maar goed. We wachten rustig af...want snel gaat het toch niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na dit topic gelezen te hebben dacht ik bij mijzelf laat ik ook eens gaan bellen. Dus ik pak de telefoon toets toets toes naar planet. Na een heel menu doorgelopen te hebben met een veel te trage computer stem en de dingen die ik wil horen pas achter toets 5 zitten kwam ik aan de beurt.
De jongen die me hielp ( klonk te vrolijk ) vroeg wat het probleem was, dus ik uitleggen dat ik maar 2560 heb in plaats van 3200 en blalalala.
Toen van zijn kant liep hij ze lijstje langs en dacht goh laten we je instellingen checken en de wizzard nog een doorlopen. Dus ik dacht laat ik me eens als leek voordoen en gezellig mee doen, maar na al die onzin doorlopen te hebben nog geen succes me snelheid was zelfs lager.
Dus na nog een standaar lijstje of ik nog een router had firewall had ik misschien spyware deelde ik de jongen even mede dat ik zelf informatic studeer en wel wist waar ik het ongeveer over had. Dus de volgende vraag van mijn kant was: Kan ik doorgeschakeld worden naar een 2e lijn want ik wil wel eens dat kpn mijn lijntje gaat doormeten! en ja hoor dat kon meteen. Al onze medewerkers zijn in gesprek x5. Ik werd geholpen door een kerel die als een boer klonk maar tenminste eens verstand had waar hij het over had. Nadat hij mij een standaar mailtje had voorgelezen die hun van KPN gekregen hadden vertelde hij mij dat er problemen waren en dat er mensen waren die er nog erger voorzaten dan ik (10kbs).
Maar goed hij vertelde mij dat het probleem in de loop van volgende week wel eens onder controlle kon zijn en dat alles dan goed zou zijn en hij het zoiezo slecht vond van kpn en planet dat de klanten niet geinformeerd werden ( heeft hij vast al 10000 keer vandaag gezegd ).

Dus nu maar afwachten voor de mensjes in NIEUWEGEIN of het allemaal een goed komt. Want als planet zulke grapjes vaker gaat maken denk ik er toch een serieus over om over te stappen naar meneer casema hoewel de verhalen daar ook niet rooskleurig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:11:
...deelde ik de jongen even mede dat ik zelf informatic studeer en wel wist waar ik het ongeveer over had.
Brrrr... :X Als ik alle "ja maar ik ben systeembeheerder bladiebla" verhalen moet gaan opschrijven :).

Je kan jezelf (en mijn collega's en mij) een hoop tijd besparen door je juist niet als leek voor te doen (daarvan bellen er namelijk duizenden per week), maar even snel en duidelijk aan te geven dat je:
* je modem al gereset en opnieuw geconfigd hebt,
* je al zonder splitter hebt getest
* het probleem verdwijnt als je met got@adsltest inlogt
* en je (dus) ook geen spyware, firewall, etc hebt die roet in het eten kunnen gooien
en je bovenstaande punten ook echt hebt gedaan, dan kunnen we je sneller doorverbinden met iemand die misschien wat meer voor je kan doen. Zeiken op een eerstelijner en patsen met je kennis (die echt niet iedere agent heeft, daar zijn ondersteuningsvoorwaarden voor) schiet voor geen van de betrokkenen ook maar ene klap op... ;) Hou me ten goede: bovenstaande is geen garantie, want officieel moeten we toch (bijna) alles nog even met je doornemen.
* Reptile209 moest het ff kwijt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Hironshy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:42:
Kort na de upgrade was mn upload 80KB/s maar een halve dag later zakte die naar 60. Mn download gaat ook niet hoger dan 300KB/s. Terwijl ik maar 1300m van de centrale zit, dus moet ik toch wel max uit mn comfort lijn kunnen halen? Heb nog een oude usb Speedtouch modem...maybe is die gecapped. Maar mn ping is contstant dus onstabiel is het niet. Vind alleen raar dat ik eerst wel 80KB/s kan uploaden daarna weer niet :(
300KBps op een lijn van 3200Kbps is behoorlijk netjes toch? Misschien iets te optimaliseren nog in je TCP/IP stack of misschien verlies je het wel op een brakke UTP kabel. Twee ethernet poorten die samen veel errors bouwen ofzo.

"Terwijl ik maar 1300 meter ..." zegt niets. Geeft geen garanties en kan prima 2200 meter koperlijn zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:39:
Ja hier hetzelfde liedje, sinds de snelheid verhoging, vandaag of vannacht is het brak geworden :(
Speedtest geeft aan dat ik maximaal 5420 kbit/s down doe terwijl mijn modem 8000 aangeeft.
Ik weet wel dat die 8000 nooit gehaald wordt, maar 5420 vind ik wel erg weinig tegenover 4480.
Down en up doen het wel goed, maar zodra ik buiten de NL iets ga downen dan zakt ie in elkaar, iets waar ik voorheen geen last van had.

Ook heb ik een drop in mijn SNR margin van bijn 10db: het was 20,6, dit is het nu:

Downstream Upstream SNR Margin 9.3 10.0 dB
Line Attenuation 21.1 13.0 dB
Errored Seconds 0 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 8000 896 kbps
Latency FAST
Pefecte lijn bijna. Vind je niet beter in gewoon dan dit. Effectief haal je misschien net-aan 800KByte/s over de lijn. Speedtest zou dan zeggen: "6400Kbps" omdat ze met de factor 8 rekenen. Dus op een speedtest met eenberoerd klein bestand en nog eens grafisch + browser/software gerelateerd testen en dan 5420Kbps halen is toch netjes.

Dat gemauw overal over weer meer waar voor je geld krijgen zeg. Je lijn had ook 5500Kbit kunnen trainen. Dan had je misschien 4400Kbps gehaald maximaal. Je vergelijkt nu de behaalde 5420 met een sync van 8000Kbit met de sync van 4480Kbit van de voorgaande snelheid. Het behaalde was toen ~3800KBps ofzo?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:11:

[knip]

De jongen die me hielp ( klonk te vrolijk ) vroeg wat het probleem was, dus ik uitleggen dat ik maar 2560 heb in plaats van 3200 en blalalala.

[knip]
En als je lijn het nou eens niet haalt? Of je het 'doe het zelf' pakket niet optimaal hebt aangesloten thuis? Je modem niet helemaal 100% meer is? Je nog een firmware draait uit de oertijd? Wat dan ook.

Die 2560Kbps staat echt niet ingesteld op jou lijn om je te pesten ofzo ;) Heeft vast een oorzaak, oplosbaar of niet. Zou in gevallen gewoon het maximale van de lijn kunnen zijn gewoon.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 18-02-2005 22:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reptile209 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:41:
[...]

Brrrr... :X Als ik alle "ja maar ik ben systeembeheerder bladiebla" verhalen moet gaan opschrijven :).

Je kan jezelf (en mijn collega's en mij) een hoop tijd besparen door je juist niet als leek voor te doen (daarvan bellen er namelijk duizenden per week), maar even snel en duidelijk aan te geven dat je:
* en je (dus) ook geen spyware, firewall, etc hebt die roet in het eten kunnen gooien
en je bovenstaande punten ook echt hebt gedaan, dan kunnen we je sneller doorverbinden met iemand die misschien wat meer voor je kan doen. Zeiken op een eerstelijner en patsen met je kennis (die echt niet iedere agent heeft, daar zijn ondersteuningsvoorwaarden voor) schiet voor geen van de betrokkenen ook maar ene klap op... ;) Hou me ten goede: bovenstaande is geen garantie, want officieel moeten we toch (bijna) alles nog even met je doornemen.
al het bovenstaande gedaan still no succes, maar kunnen ze de 1e lijn niet vertellen dat er een probleem gaande is en dat mensen die bellen met het probleem die ik voorlegede gelijk kunnen vertellen dat ze er aan werken :S moet ik daarom eerst blijven zeuren om een 2e lijns en dan binnen no-time duidelijk antwoord krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke PC gebruiker is meestal zijn eigen systeembeheerder, dus dat soort blah is meestal geen aanbeveling... De aloude IBM slogan "...of je stopt de stekker er in..." is nog altijd een Gouden Loekie waard.

Probleem lijkt opgelost, al 24 uur geen verse post. Of ztten alle gamers met hun girl op de bank :z

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
nja zoiets, ik vermijd zoveel mogelijk wars tussen 19 en 22 uur.
het is dus nog niet opgelost, hoewel het wel iets minder erg leek vandaan (loss 20, en soms schoot ie tijdelijk naar 0)
ik ga slapen, nn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Bij mij is de boel weer stabiel, maar ik wacht nog rustig af, alleen nog effe de snelheids verhoging, maar we hebben nog even te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:54:
al het bovenstaande gedaan still no succes, maar kunnen ze de 1e lijn niet vertellen dat er een probleem gaande is en dat mensen die bellen met het probleem die ik voorlegede gelijk kunnen vertellen dat ze er aan werken :S moet ik daarom eerst blijven zeuren om een 2e lijns en dan binnen no-time duidelijk antwoord krijgen?
Heel simpel, 1e lijns zitten op andere vestiging en zijn geen inhouse medewerkers die de roddels niet horen en waar ern veel meer van aanwezig zijn dan 2e lijns, die zitten samen in het pauzehok, lullen met elkaar over werk, horen dingen, communiceren makkelijker.

daarbij weet ik dat er momenteel een melding van is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
gadverdamme, het is zondagmiddag, en ik heb weer exact hetzelfde als vorige week rond deze tijd.
een loss van 30, en nu constant.
dit is echt ver-neukt gvd...
ga er vanuit dat het (net als vorige week) weer gaat duren tot plm 21.30 uur. dat wordt dus niet gamen, thx planet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tering net als ik wilde gaan warren is die lijn weer beroerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
wen er maar aan, zal de hele zondag zo zijn.
enige oplossing is: zoek een war bij duitsers met een eigen server.
daar is mn loss 0 en ping goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipje
Van de actuele mededelingen site van Planet geplukt :
20-02-2005 11:39 uur. ADSL storing diverse regio's (opgelost)
Als gevolg van een storing was het in een aantal regio's niet mogelijk om een werkende ADSL verbinding tot stand te brengen of data te genereren. Onze excuses voor dit ongemak. De storing hebben wij inmiddels verholpen.
--------
Dus jongens niet meer zeuren het is opgelost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
bullshit.
k heb nog steeds ERG gare loss (25/30),
en als ik een serverstatus een tijdje bekijk, krijg ik het volgende grafiekje:

Afbeeldingslocatie: http://img190.exs.cx/img190/802/naamloos3qc.jpg

de ping opzich is nog te overleven, maar als je de server joint, blijft je loss lekker op 30/25 staan, echt vreselijk frustrerend. het probleem is dus nog niet opgelost kthx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele kwestie met de snelheden is bekend bij Planet en KPN ze zijn er mee bezig en weten nog niet waar het probleem zit het is begonnen met de upgrade van de centrale door het land heen zitten de problemen bij het gebruik tussen 17.39 en 10.30 zakt de gemeten snelheid met speedtest ver terug maar gebruik je een usernet account en haal je een grote file binnen dan is de snelheid goed wat op dat moment de staat van je adsl modem tot de KPN centrale is voorbeeld 960/6272 speedtest 85/638 later op de avond speedtest 73/79 dus zeg je dan waardeloos die verbinding maar gebruik je dan usernet dan is de download 638Kb/s goed. Het enige wat we moeten doen even wachten tot het probleem is opgelost. ik zelf had 960/6950 en ik denk dat dat de limiet is, op een verbinding 1024/8000.

Gesproken met een 2de lijns service man van Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik deed juist professioneel ik gaf gelijk aan dat ik al een andere modem heb geprobeerd enzo update van de speedtouch modem instellingen gereset blabla andere kabels. Gaat die PERSOON alsnog het lijstje af. Daar werd ik wel moe van. Maarja het moet gebeuren. Inmiddels heeft een 2elijns gebruiker van planet gezegd dat het probleem bij KPN ligt (Maar ikzelf weet beter...) Dusja ticket is nu bij kpn en eerlijk gezegd gaan hun beter met het probleem om dan planet Hun bellen zelf namelijk terug al 3x :) terwijl ik aangaf dat ik vanavond pas op locatie ben :P
Reptile209 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:41:
[...]

[ Voor 12% gewijzigd door Meneer iCy op 21-02-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 01-02 20:21
Ik heb hier dus ook al 3 weken last (planet advanced) ... bel en mail me suf naar de helpdesk maar het lijkt wel of je niet serieus word genomen.
Het leuke is dat ik precies weet waar voor mij het probleem zit nl. 3 * * 10 ms iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.1], meerdere mensen verspreid over heel nl hebben problemen met dit adres, er is nu eindelijk een ticket gemaakt voor mij en de lijn word word 48 uur in de gaten gehouden.

Maar die knakker van de helpdesk zei dat dit zeer zeker met de upgrade te maken kan hebben en ik rekening moet houden dat dit zo kan blijven tot ong. 1 april als alles afgerond is.

Word ik dus niet echt vrolijk van de ut99 clanbase cup is net begonnen en ik kan lekker van de zijlijn meekijken, thx planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 21:42:
De hele kwestie met de snelheden is bekend bij Planet en KPN ze zijn er mee bezig en weten nog niet waar het probleem zit het is begonnen met de upgrade van de centrale door het land heen zitten de problemen bij het gebruik tussen 17.39 en 10.30 zakt de gemeten snelheid met speedtest ver terug maar gebruik je een usernet account en haal je een grote file binnen dan is de snelheid goed wat op dat moment de staat van je adsl modem tot de KPN centrale is voorbeeld 960/6272 speedtest 85/638 later op de avond speedtest 73/79 dus zeg je dan waardeloos die verbinding maar gebruik je dan usernet dan is de download 638Kb/s goed. Het enige wat we moeten doen even wachten tot het probleem is opgelost. ik zelf had 960/6950 en ik denk dat dat de limiet is, op een verbinding 1024/8000.

Gesproken met een 2de lijns service man van Planet.
ik meen mij te herinneren dat ik ooit, in een ver verleden geleerd heb bij een nederlandse les dat je je zinnen zo beknopt mogelijk dient te houden, danwel gescheiden door punten en/of komma's ... ?
ff serieus, ik werd gek toen ik je verhaaltje las :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
blaaaaah ik word gek van die loss, serieus.
niemand reageert meer, waarom ?
kan me niet voorstellen dat het bij jullie wel gefixt is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 11:42
Sinds vandaag is Rotterdam-Middelwatering geüpgrade, bij mijn vader (die 200 meter verderop woont en op dezelfde centrale zit) gewoon netjes 330kb/s en 79kb/s up, maar hier thuis is het zo traag als dikke stront. Ik haal zo'n 50 tot 80 kb/s en de upload is ook erg traag. Ook als ik in mijn router kijk (Speedtouch 510i) staat daar gewoon de oude snelheid aangegeven. Ik heb net ff gepingd, maar en de ping was 7ms naar www.planet.nl, dus dat is wel gewoon goed.

Als ik de snelheid op www.mordax.nl test is het wel aardig, dan haal ik de volle "oude" snelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoC op 21-02-2005 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik heb hetzelfde abo van Planet Internet en heb bijna elke avond ook verschrikkelijk traag internet :(
Niet hoger dan 140kb/sec en vaak zelfs nog lager..
Heb nog geen upgrade gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook van die evrvelende problemen.

Ik heb altijd een goede download (357Kb/s ongeveer), maar mijn upload en de connecties zijn er aan het schommelen.

ALs ik naar verschillende FTP servers upload in Nederland haal ik vaak amar 20Kb/s. Ook als iemand van mijn FTP wat binnen haalt gaat het erg sloom.

Als ik bij speedtest kijk, dan zie ik dat mijn upload erg slecht is, en dat ik maar 100 connecties heb. Dit kan kloppen want de upload is erg laag.

Ik heb ook gewoon het comfort abbo.

Modem gerest enz. Het wil allemaal niet helpen. Ik gebruik trouwens een Alcatel Speedtouch Home (tweaked naar Pro) modem.

Ik denk dat ik morgen eens KPN ga bellen. Dit is namelijk nu al een anderhalve week aan de gang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm het lijkt wel alsof basic niet op volle snelheid mag van kpn ofzo. want 3200 kbit is toch echt 400 kb/s En of het nu dag of nacht is, maakt niet uit, ik haal altijd max. 325kb/s in een grafiek is het ene mooie vlakke lijn. Modem is een speedtouch 510... Waarom gaat de download nooit eens richting 400??? als je mij vraagt zit er een limit op lager dan de 3200...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:13:
hmm het lijkt wel alsof basic niet op volle snelheid mag van kpn ofzo. want 3200 kbit is toch echt 400 kb/s En of het nu dag of nacht is, maakt niet uit, ik haal altijd max. 325kb/s in een grafiek is het ene mooie vlakke lijn. Modem is een speedtouch 510... Waarom gaat de download nooit eens richting 400??? als je mij vraagt zit er een limit op lager dan de 3200...???
Je vergeet dat er ook nog sprake is van overhead. Om de echte snelheid uit te rekenen is delen door 10 inplaats van 8 meestal beter. Jouw snelheid klopt dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 11:42
Ik heb dit topic doorgelezen, en alles wat ik kan doen is enkel wachten? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azer schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:42:
[...]

Je vergeet dat er ook nog sprake is van overhead. Om de echte snelheid uit te rekenen is delen door 10 inplaats van 8 meestal beter. Jouw snelheid klopt dus wel.
hmm lol, wat is dat? wil je dat eens uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:36:
[...]

hmm lol, wat is dat? wil je dat eens uitleggen?
Je hebt bruto 3200kbps, maar netto hou je daar maar 2800 ofzo van over door reservepakketjes en foutcorrectie. Als je het niet snapt is het ook niet boeiend om uit te leggen. Wat jij haalt is gewoon normaal. Ik heb al adsl sinds 'het begin' en dat was 512kbps >> 55kbyte/sec, met 2240kbps was het 230kbyte/sec en nu met 3200kbps is het 330kbyte/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
heeft te maken met verschillende factoren.
afstand van centrale, van je modem, etc etc.
officieel zou je het aantal kbit door 8 kunnen delen, wat dan je snelheid aangeeft.
technisch gezien is dat echter vaak niet haalbaar, en kun je het beter door 10 delen,dit geeft een realistischer beeld van je snelheden. ik heb het ook hier: dl = 1600kbit (updated planet)
officieel zou ik dus 200kb/s moeten kunnen halen, maar hoger als 170 kom ik (helaas) niet.
probeer er maar mee te leven :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil niet vervelend doen en mensen Flamen of zo. Misschien moet ik niet reageren op dit moment op dit soort discussies en zullen mensen zeggen: Doe het dan niet. Maar ik vraag me toch echt af waar mensen nu moeilijk over doen: Het probleem is dus: je kan wel internet gebruiken, maar het gaat niet snel genoeg. Waar zeuren we over op het moment dat er aangegeven is dat er wat instabiliteit zal kunnen optreden, wat eigelijk wel heel logisch zou moeten zijn op het moment van drastische veranderingen. Maar wij leven in een te perfect deel van de samenleving, waar maar niets mis kan gaan, want anders zijn wij onze mensenrechten kwijt en wordt onze privacy geschonden. Laten we niet te lang over dit soort kleine on-aan-ge-naam-pjes door mekkeren en gewoon lekker van de luxe om ons heen genieten. Maar dat is slechts de keuze die ik nu maak, door in mijn warme dons bedje te gaan liggen en mijn computer ter waarde van een half jaar leven in Azië, uit te zetten. Ik wens jullie een welterusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:02:
Ik wil niet vervelend doen en mensen Flamen of zo. Misschien moet ik niet reageren op dit moment op dit soort discussies en zullen mensen zeggen: Doe het dan niet. Maar ik vraag me toch echt af waar mensen nu moeilijk over doen: Het probleem is dus: je kan wel internet gebruiken, maar het gaat niet snel genoeg. Waar zeuren we over op het moment dat er aangegeven is dat er wat instabiliteit zal kunnen optreden, wat eigelijk wel heel logisch zou moeten zijn op het moment van drastische veranderingen. Maar wij leven in een te perfect deel van de samenleving, waar maar niets mis kan gaan, want anders zijn wij onze mensenrechten kwijt en wordt onze privacy geschonden. Laten we niet te lang over dit soort kleine on-aan-ge-naam-pjes door mekkeren en gewoon lekker van de luxe om ons heen genieten. Maar dat is slechts de keuze die ik nu maak, door in mijn warme dons bedje te gaan liggen en mijn computer ter waarde van een half jaar leven in Azië, uit te zetten. Ik wens jullie een welterusten.
hmm gedeeltelijk heb je natuurlijk wel gelijk :)
maarja, ieder zo z'n problemen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk.. er zijn belangrijkere dingen... maar als je geld stort of geeft aan Azië wil je ook dat het daar terecht komt en niet aan de strijkstok blijft hangen. Als je voor ADSL betaald, wil je ook de snelheid halen waarvoor je betaald. Dat anderen het op de wereld slechter hebben dan wij, heeft niets te maken met dat je zou moeten krijgen waarvoor je betaald. Op deze manier kun je wel elke thread in het forum als onbelangrijk beschouwen, want is je probleem of vraag wel zo belangrijk vergeleken bij het wereld leed.....

Het is trouwens wel heel makkelijk om een capaciteitsprobleem, waar het zeer ernstig op lijkt, onder de noemer instabiliteit te laten vallen. Een landelijke slowdown in de avonduren bij alleen het Planet Netwerk, is gewoon een inschattingsfout van beide partijen, die je niet zou mogen verwachten van een provider als Planet/KPN en zeker niet al weken zou mogen duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:02:
Bij mij gaat het niet om de snelheid. Ik heb een packetloss van 20~30%. Ik ben geen student meer ik werk gewoon overdag dus overdag een spelletje doen zit er niet in. Dus ik vind het wel zonde van me geld als ik in de avond niet fantsoenlijk kan gamen. Als planet/kpn een algemeen bericht mailed/post op de website dat mensen last van een trage download/packet loss hebben en dat we begrip moeten tonen hiervoor dan zou ik het al goed vinden. Maar ik word gewoon genegeerd door planet. Planet schuift hun probleem op naar de kpn. Kpn kan er weer niks aan doen omdat het probleem bij planet ligt. Kpn heeft al een lijntest gedaan (2maal want hun ontdekte een storing in mijn huis maar is mede door mij opgelost en het probleem is nog niet weg) Maarja zal vanavond voor de 7e keer planet bellen en hopen dat ze nu wel luisteren. Zucht.. ze verdienen nog geld van me ook door de helpdesk. (Op mail reageert planet al niet meer heb al 2 met ontvangst/leesbevestiging gestuurd en ze ontvangen niet eens op cccmail [AT] planet [PUNT] nl)

achja ik hoop dat ze soon iets gaan vermelden anders wordt overstappen naar een andere provider toch iets aantrekkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 01-02 20:21
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 00:58:
......

Het is trouwens wel heel makkelijk om een capaciteitsprobleem, waar het zeer ernstig op lijkt, onder de noemer instabiliteit te laten vallen. Een landelijke slowdown in de avonduren bij alleen het Planet Netwerk, is gewoon een inschattingsfout van beide partijen, die je niet zou mogen verwachten van een provider als Planet/KPN en zeker niet al weken zou mogen duren.
Capaciteitsprobleem is het mijn inziens niet, ik kan op willekeurige momenten een pingplot/tracert doen maar altijd het zelfde resultaat, mijn packetloss is jammergenoeg het enigste wat stabiel is. :(.

[ Voor 9% gewijzigd door geregistreerd op 22-02-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
Ik woon in Centrum Utrecht en heb dus ook Planet Internet via KPN.

Op speedtest.nl haal ik soms de volle snelheid maar soms ook maar 50 á 60 kb/s.
Als ik dan op een 100mbit.nl connect en daar check, dan haal ik wel altijd de volle 330 kb/s..

Dus ik vertrouw speedtest.nl zelf niet..

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook al 2 maanden problemen met planet pings, opzich gaat het downloaden en uppen altijd wel naar wens, maar wanneer ik een potje q3 wil spelen in nederland of engeland (vooral op servers die door leaseweb ---> gameservers.net, xs4all en jolt.uk zijn gehost)
Het lijkt er inderdaad op dat alles wat door die amx router gaat brak loopt
Als ik bv op een server speel die op de UT twente of Uni Delft is gehost heb ik geen problemen, ook naar servers in duitsland en bv denemarken geen problemen.

Tis elke keer (van 19:30 tot ~22:00) als ik ping naar bv een gameservers.net server
krijg ik dit

Ping reply 10ms
Ping reply 10ms
Ping reply 10ms
Ping reply 81ms
Ping reply 92ms
Ping reply 10ms
Ping reply 10ms
Ping reply 81ms

Dit is heel erg irritant, je kunt beter constand 80 hebben dan een heel erg wisselende ping

En idd emailen is vrij nutteloos, aangezien je na een week antwoord krijgt met suggesties die je zelf al 10 keer hebt geprobeerd en aangegeven hebt in de email
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste