[planet] Adsl-comfort

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.975 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLACHTEN NAAR:

http://www.consumentenbon...2/1284242/?ticket=nietlid

WANT PLANET DOET ER TOCH NIKS AAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 19:11
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Kun je mij hier meer over vertellen? Volgens mij ligt dit probleem aan Planet.
De ping gaat al vanaf de interoute bnix hop omhoog, en de route terug loopt (vanaf dat punt, vanaf multiplay weet ik niet) ook gewoon over de bnix. Conclusie is dus dat óf de bnix lijn van interoute óf de bnix lijn van planet niet helemaal flex is. Over de bnix van interoute zijn wel vaker klachten geweest, maar afaik is dat probleem verholpen, dus waarschijnlijk is dat ook bij planet te zoeken. (Als je dat zeker wil weten moet je even kijken hoe je ping naar een andere bnix connected provider is (waar planet mee peered), je zou telenet kunnen proberen, waar ze volgens de Peering Matrix peering mee hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ping naar telnet.nl ook hier pakket loss 213.75.1.5 Dit is hetzelfde geval als bij planet.nl.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af in hoeverre de routing problemen met interroute van toepassing zijn op de problemen bij planet mbt de avondspits. Is interroute niet o.a. voor de buitenlandse connecties, die buiten Nederland liggen. Dit kan 2 dingen betekenen, of het probleem breidt zich uit van alleen slowdown naar nederlandse hosting providers/hosts naar europese/wereld slowdown, of interroute heeft er niets mee te maken met dit specifieke probleem. Want het probleem ligt bij Planet wat betreft de slowdown in de avond naar nederlandse sites/hosts. Dus in hoeverre interroute er mee te maken heeft of de problemen daarmee, vraag ik me af.

Hier geeft op dit tijdstip, 12.42, een route naar een nederlandse site op "iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl":

3 * 62 ms 9 ms iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.1]

Iedereen kan inderdaad bij de consumentenbond een klacht indienen, maar ik heb het idee dat die er ook niet écht vaart achter zetten. En we moeten ook oppassen dat we niet met te veel verschillende klachten die niets met het grootste probleem te maken hebben, namelijk de slowdown. Ik merk toch ook dat er toch nog veel mensen, te snel verwijzen naar dit probleem, maar waar de symptomen duidelijk anders zijn en niet van toepassing op dit probleem. Waardoor inderdaad Planet deze snel van de hand zou kunnen werpen, onder het motto, het ligt aan de gebruikers, wat dan ook (in bepaalde gevallen) het geval is. Dus ook een oproep aan de mensen die klachten insturen, formuleer je klacht zo duidelijk mogelijk, en/of gebruikt punten uit de aller eerste mssg van deze thread (maar dan ook alleen als je aan het klachten patroon voldoet). Hierdoor beperk je de beweeg ruimte die Planet heeft in reactie op de problemen. Want anders overheersen bijvoorbeeld de 100 klachten van de mensen die een ander probleem hebben (en denken dit te hebben), maar wat wel opgelost kan worden, de 10 mensen die dit probleem écht hebben.

Kort samengevat, wees er écht zeker van dat je voldoet aan het probleem patroon uit de eerste mssg. Is dit niet zo, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat het probleem van een andere aard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Zou je even willen ophouden met spammen? Daarnaast is je caps-lock gebruik vreselijk iritant.

Zie ajb ook de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:00:

Kort samengevat, wees er écht zeker van dat je voldoet aan het probleem patroon uit de eerste mssg. Is dit niet zo, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat het probleem van een andere aard is.
Het lijkt mij dat elke planet gebruiker last heeft van dit probleem... Waarschijnlijkt merkt 90% het niet eens en zullen ze als ze dit topic lezen met de standaard reacties komen; "het ligt aan speedtest.nl", "ik download gewoon met max snelheid bij bijv. kpn valley" (JA DUH).

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Het probleem naar multiplay e.d. is inderdaad een ander probleem dan waar het merendeel van dit topic over gaat, maar misschien moet de topictitel dan maar gerenamed worden naar "Algemeen Planet routing klaag topic" ofzo :p

En dat de 3e hop "vertraging" heeft of wat dan ook heeft nog minder met de problemen te maken. Routers kunnen soms minder snel reageren op zooi die niet belangrijk is (een traceroute is niet belangrijk ;) ) en soms kunnen ze max X TTL exceeded pakketjes sturen per seconde (zo ingesteld) waardoor je dus packetloss ziet. Het gaat erom dat je verbdining naar een andere host goed is, hoe de routers die daartussen reageren boeit niet zoveel. Traceroutes zeggen dan ook niet zoveel als je niet weet hoe je ze moet intepreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jeroen188:

Ja.. dat bedoelde ik ook inderdaad. En waarschijnlijk heeft inderdaad iedereen er last van. Maar hoe meer mensen met dezelfde probleem omschrijving bellen/klagen ergens, waar dan ook, hoe beter. Dan kan de Planet hulplijn die mensen niet ompraten of het probleem van de hand werpen van het ligt aan speedtest ofzo. Of het ligt aan uw pc met spyware. Want mensen die deze thread niet lezen, en toch ook voldoen aan de probleemomschrijving en het dus niet spyware of p2p is enzo, ik weet bijna zeker dat die dan wel genoegen nemen met de oplossingen die Planet ze voorschotelt en Planet beschouwd het dan als afgehandeld en klaar.

@MikeN:

Die 3de (bij mij dan, bij anderen is het een andere hop, maar wel altijd ook deze router) hop speelt al vanaf het aller begin van de slowdown mee, daarvoor niet. Ik weet ook hoe je die traceroutes moet bekijken. Het valt gewoon op dat dat altijd de langzaamste schakel is, zodra je traced naar sites binnen nederland. En aangezien het probleem bij Planet ligt vond ik het toch wel relevant. Als een router kapot is, dan lukt een trace ook niet of krijg je een timeout ook, dus het zegt wel wat over verbinding. Als een router de capaciteit niet aan kan, zal deze ook langzamer zijn. Dus het zegt wel degelijk iets, als je maar er goed over na denkt, en de feiten naast elkaar zet. De routing snelheid van deze router naar sites binnen nederland is gewoon veel slechter als die van sites buiten nederland. Het hoeft niets te zeggen, maar het past wel prachtig binnen het plaatje en de problemen van de slowdown naar sites/hosts binnen nederland en niet daarbuiten. En we weten inmiddels dat het een probleem is van/bij de apparatuur, dankzij de Planet Insider. Dus waarom zou het niet iets kunnen zeggen over waar het probleem zit....
"Traceroutes zeggen dan ook niet zoveel als je niet weet hoe je ze moet intepreteren", dat is waar, maar als je het wel kunt moet je ook wel weten waar je naar moet kijken om het plaatje compleet te maken. Losse informatie zegt niet veel, maar het is wel een onderdeel van het geheel, en als je het niet samenvoegt, los je nooit iets op. Het gaat ook niet persé om de ping of de ms, maar vanaf dat punt, die router, zie je dat het verkeer verdeeld wordt naar of nederlandse hosts of buitenlandse. En zodra het vanaf deze router naar het buitenland, is er niets aan de hand, maar zodra je voor het binnenlandse verkeer gaat vanaf deze router, gaat het langzaam. Hoe het verkeer terug gaat zie je inderdaad niet, maar het is sinds de start van de problemen dat deze router een probleem lijkt te geven. Ze vervangen ook niet voor niets apparatuur bij Planet Internet. Wellicht wachten ze nog op een vervangende router voor deze die de capaciteit wel aan kan in de avondspits...dat was meer mijn punt.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:35:
[...]

Kun je mij hier meer over vertellen? Volgens mij ligt dit probleem aan Planet.
Hieronder een reactie van een email die ik gestuurd heb naar een hosting bedrijf.

"Interoute is een internationaal netwerk (transit provider) waar ISP gebruik van maken om internationaal verkeer over heen te sturen. Planet Internet kiest waarschijnlijk voor een goedkope, langzame route naar multiplay.co.uk. Planet Internet is hier verantwoordelijk voor en dient eventueel actie te ondernemen." Ook telefonisch contact met KPN heeft hetzelfde resultaat. Verantwoordelijkheid van Planet Internet.

327 ms 317 ms 341 ms interoute.bnix.net [194.53.172.126] zie ik elke avond.

Ik denk eraan om over te stappen naar XS4ALL. Maar aangezien ik in me 1ste jaar zit bij Planet en dus aan een contract zit moet ik hun in gebreken stellen om mijn contract te beeindigen. Iemand suggesties?

Mvg
Dat kunnen ze zo heel mooi stellen natuurlijk maar is bijzonder weinig van waar en zijn nog tig andere mogelijke problemen. Intereout en planet/wxs peeren zo te zien in brussel. Prima om daar verkeer uit te wisselen maar de terugroute kan heel anders lopen natuurlijk en het probleem veroorzaken. Kan ook de koppeling van interoute zijn die vol zit op de bnix natuurlijk, wie zal het zeggen?
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:44:
Bij ping naar telnet.nl ook hier pakket loss 213.75.1.5 Dit is hetzelfde geval als bij planet.nl.

:(
Nogmaals, een router die niet of onvolledig reageert in een trace is niet! ersntig. 't Gaat om de latency en loss END-TO-END. Dus wat komt er aan op het eindpunt en doel van de pakketjes. Tussenliggende antwoorden zijn niet belangrijk verder als pakketjes er netjes doorheen gaan.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 01:12:
Ik heb best veel geduld... maar als je het gewoon bekijkt... okay er zijn hiervoor weinig problemen geweest.. maar als je het per jaar gaat bekijken, dan zitten ze nu toch al op ongeveer al minimaal een maand capaciteitsproblemen in de avond uren, de uren dat het druk is. En 1 maand van 12 maanden is toch al ruim 8% van het jaar niet de beloofde verbinding/stabiliteit kunnen leveren. En je kijkt juist naar hoe de prestatie is van een ISP tijdens de drukke uren, de kritieke uren. Grofweg zou je kunnen zeggen dat ze gewoon in een jaar al op 90% zitten van een geheel jaar, en nu pas op 50% ongeveer van de eerste maanden van het jaar qua levering. En ook al kijk je naar alleen de spits uren...(tussen 16-22) dan zit je nog op maar 98% van een jaar.. en 87% van de eerste maanden van het jaar dat ze de verbinding kunnen leveren die ze beloven.. ik vind dat toch wel heel weinig voor een ISP als Planet Internet. Het zijn best harde cijfers..

Ik hoop inderdaad dat The Insider (Triet) nog iets kan melden hierover. Want het is gewoon precies hetzelfde probleem als voor dat het opgelost was...het heeft ongeveer een week goed gewerkt, op de lage connecties na (wat misschien aan Speedtest lag), maar nu is het probleem van de spitsuren gewoon weer terug. Laten we hopen dat ze er snel wat aan doen, en het niet heel lang stil houden.

En wellicht misschien toch een Titel change voor deze thread, zodat misschien nog meer mensen weten van het bestaan ervan. Zie een eerder bericht.
niet de beloofde verbinding/stabiliteit kunnen leveren

Volgensmij ga je daar al foutief in deze stelling/standpunt. Hier doe je een aanname zonder dat je garanties hebt afgesproken over het product toch?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:52:
[...]
30ms wel zegmaar? Dat is wel enorm zeg :x
Het gaat om packetloss, niet om pingtijden als ik het goed lees.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
bjck schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:43:
[...]niet de beloofde verbinding/stabiliteit kunnen leveren

Volgensmij ga je daar al foutief in deze stelling/standpunt. Hier doe je een aanname zonder dat je garanties hebt afgesproken over het product toch?
Ach, het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe ernstig de problemen zijn. 40% packetloss e.d. vallen imho buiten de eisen die je mag stellen aan het product. Van een auto mag je tenslotte ook verwachten dat hij rijdt, ook zonder 4 uurs hulpcontract bij de ANWB ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt inderdaad geen garantie in je contract staan met Planet. Zij kunnen zich dan altijd beroepen op Artikel 6 lid 2:

Planet Internet garandeert uitdrukkelijk niet dat altijd gebruik kan worden gemaakt van de Dienst of dat het verkeer altijd goed door Planet Internet kan worden afgewikkeld. Omstandigheden die de levering van de Planet Internet dienst kunnen verhinderen zijn onder andere: storingen in de verbinding met internet, storingen in het telefoonnet van de telecommunicatie-aanbieder, volledige bezetting van de inbelpunten van Planet Internet, uitval van elektriciteit en storingen in de Dienst.

Maar er is dus wel een grens aan de hoeveelheid verkeer die door Planet Internet niet goed mag afwikkelen. De bovenstaande voorwaarden zijn van toepassing op incidentele gevallen, niet op een aanhoudende lage snelheid ten gevolge van capaciteitsproblemen bij Planet zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laatst online: 01-02 20:21
Ik word hier dus echt niet meer vrolijker van, en ik ga het probleem ook niet meer aan planet voorleggen, heb vorige week telefoon rekening gehad :'( , dit heeft me al aardig wat geld gekost.

Planet stuurt het naar kpn, kpn meet lijn door zegt het ligt bij planet etc.. heel vermoeiend.

Planet weet echt wel WAT er mis is, maar ze doen er niks/weinig aan ?

En voor die ''helpesk'' medewerkers die hier posten ... *zucht*, lees topic eens goed door, mensen hier weten echt wel waar ze over praten, en val niet 1 of 2 mensen aan over hun ''onkunde''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk absurd om naar de consumentenbond te gaan, dan zijn we over 3 jaar nog niet verder. Het enige wat helpt is emailen naar Planet. Hun kunnen zorgen voor een oplossing maar dan moeten er wel genoeg mensen zijn die kunnen tonen dat ze problemen hebben.

Ik raad iedereen aan met Planet om de servers te vinden die problemen geven in de avond. Vervolgens met ms dos een tracert doen naar die servers en deze emailen naar info@planet.nl.
Bijv www.multiplay.co.uk. of www.telenet.be, pings van boven de 300 op beide.

ps. Planet kijkt wel degelijk naar tracerts.

pss. Bij mij mag het dan om een andere probleem gaan ( buitenland ), maar mijn ping is ook boven de 300 naar bepaalde servers in Engeland en Belgie. Plus 47% packetloss. Ik ben een fanatieke online gamer en iedereen begrijpt wel dat dit niet meer mogelijk is met deze resultaten.

19.54 -

tracert www.telenet.be

Bezig met het traceren van de route naar webcontent.prod.telenet-ops.be [195.130.131.38]
via maximaal 30 hops:

1 62 ms 3 ms 3 ms SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
2 10 ms 9 ms 9 ms 195.190.249.67
3 11 ms 10 ms 18 ms iawxsrt-dc2-bb21a.wxs.nl [213.75.1.1]
4 16 ms 15 ms 16 ms iawxsrt-m6-bb14a.wxs.nl [213.75.1.34]
5 16 ms 17 ms 16 ms iawxsrt-bru-bb16.wxs.nl [195.121.0.66]
6 365 ms 362 ms * telenet.bnix.net [194.53.172.84]
7 * 398 ms 371 ms 213.224.126.161
8 354 ms 367 ms 323 ms IBNOCM01-SRP5-0.telenet-ops.be [213.224.126.1]
9 332 ms 352 ms 353 ms 213.224.126.42
10 380 ms 368 ms 378 ms 195.130.131.38

yawn :Z

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
JvS schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:32:
[...]

Het gaat om packetloss, niet om pingtijden als ik het goed lees.
Okee, dan nog geld hetzelfde dat het end-to-end moet zijn en niet alleen één tussenliggende router die zelf niet altijd reageert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hebben ze gewoon bandbreedte tekort, de volgende link laat dat wel zien. Volgens mij is deze site ergens anders in dit topic ook naar voren gekomen. Op dit moment zijn natuurlijk de meeste mensen online.

http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.Planet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:16:
Volgens mij hebben ze gewoon bandbreedte tekort, de volgende link laat dat wel zien. Volgens mij is deze site ergens anders in dit topic ook naar voren gekomen. Op dit moment zijn natuurlijk de meeste mensen online.

http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.Planet.
't Zit em als je dit ziet niet in de DSL connectiviteit (neem aan dat ze een server pollen). Hoeft niet persé een backbone capaciteit probleem te zijn. Kan ook een interconnect tussen een paar coreswitches of een paar routers of switches zelf die aan hun limit zitten (of een enkele).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een geruime tijd gesproken met een 2e lijnsmedewerker. Wij zijn zeer netjes en correct door de 1e en 2e lijnsmedewerker te woord gestaan. _/-\o_ Er is nu een ticket voor kpn aangemaakt, en zo spoedig mogelijk wordt er contact met ons gezocht

Dat is snelle service van kpn :*) 8) , net contact mee gehad, de lijn is toppie.. :7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat je niet blij maken met een dode mus. Ook bij mij is de Kpn langs geweest, alles doorgemeten en ook in de centrale is alles nagekeken. Conclusie het ligt aan Planet. Hun weer gebeld en gemailt maar zoals je wel zal hebben gemerkt niks opgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
bjck schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:28:
't Zit em als je dit ziet niet in de DSL connectiviteit (neem aan dat ze een server pollen).
De roundtrip naar www.planet.nl wordt gemeten. (Ik wilde nog andere hosts proberen die misschien minder druk zijn, maar deze lijken allemaal in een ander datacentrum te staan waar de connectiviteit wél goed is)

Overigens mensen, voor de zoveelste keer: het probleem waar dit topic over gaat heeft _niets_ met KPN te maken, _niets_ met je DSL verbinding en ook niet bijzonder veel met de snelheidsverhogingen.

Heb je last van packetloss, in de avonden hoge ping en meer van die ongein, dan zit je hier goed.

Heb je last van een verbinding die 24 uur per dag 7 dagen per week continu niet de gewenste snelheid haalt, en is dit exact sinds de verhoging: bel dan KPN maar, dat is niet waar dit topic over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic aangemaakt speciaal voor performance problemen

Performance problemen Planet

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moderators:
Of wijzig de titel van deze thread in: "[Planet]Capaciteitsproblemen/Slowdown ADSL in de avond"... slaat de spijker op z'n kop.

@Opti23:
Ik weet niet of die titel van die nieuwe thread (Performance problemen Planet) en de beschrijving in de eerste mssg dingen nou gaat ophelderen en juiste mensen lokt, heb meer het idee dat het een thread gaat worden waar jan en alleman nu gaat posten met performance problemen. Daarbij verwijs je voor meer informatie naar deze thread in het bericht. Denk dat als je duidelijkheid wil scheppen je even een duidelijke omschrijving van het probleem moet geven, en ook wat mensen moeten doen om het zelf te controleren of ze er aan voldoen. Die verwijzing naar deze thread voor meer informatie over een probleem wat je in een nieuwe thread wil bespreken welke zelf enkel een vage omschrijving en een trace bevat van een probleem lijkt mij niet écht nuttig. Deze thread bevat in de eerste mssg ook een duidelijke probleem omschrijving, en deze wordt nauwelijks gelezen volgens mij. Straks krijgen we weer een thread waar de eerste 100 berichten komen van mensen die niet aan de probleem omschrijving behoren maar denken "performance.. euh ja het gaat wel een beetje langzaam hier, even m'n snelheden posten,pings,traces,snelheid waar de modem op train, enz., enz.", nu het net hier een beetje duidelijk wordt voor de meesten.

@All:
En waar is onze Planet Insider gebleven... Triet was z'n naam geloof ik... ik hoop niet dat hij pas een insite geeft als planet een melding heeft geplaatst... nu zou wel goed uitkomen ongeveer ;)

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen st18 maar performance problemen lijkt me vrij duidelijk toch? Staat precies waar het topic voor bestemd is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik het niet helemaal mee eens.

Performance problemen klink me iets te algemeen. Mensen die dan bijvoorbeeld een 8Mbit down zouden moet hebben en maar 701 Kb/s halen kunnen dan gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik het topic veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kunnen alleen admins toch? anders had ik dit topic al lang veranderd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:42:

@Opti23:
Ik weet niet of die titel van die nieuwe thread (Performance problemen Planet) en de beschrijving in de eerste mssg dingen nou gaat ophelderen en juiste mensen lokt, heb meer het idee dat het een thread gaat worden waar jan en alleman nu gaat posten met performance problemen. Daarbij verwijs je voor meer informatie naar deze thread in het bericht. Denk dat als je duidelijkheid wil scheppen je even een duidelijke omschrijving van het probleem moet geven, en ook wat mensen moeten doen om het zelf te controleren of ze er aan voldoen. Die verwijzing naar deze thread voor meer informatie over een probleem wat je in een nieuwe thread wil bespreken welke zelf enkel een vage omschrijving en een trace bevat van een probleem lijkt mij niet écht nuttig. Deze thread bevat in de eerste mssg ook een duidelijke probleem omschrijving, en deze wordt nauwelijks gelezen volgens mij. Straks krijgen we weer een thread waar de eerste 100 berichten komen van mensen die niet aan de probleem omschrijving behoren maar denken "performance.. euh ja het gaat wel een beetje langzaam hier, even m'n snelheden posten,pings,traces,snelheid waar de modem op train, enz., enz.", nu het net hier een beetje duidelijk wordt voor de meesten.
Ik heb gevraagd of ze topic kunnen veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naam veranderd naar [Planet] Capaciteitsproblemen/Slowdown ADSL in de avond -

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1017251

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
edit:
Hoorde eigenlijk in ander topic thuis waar naar hier boven een link wordt gegeven. :P

[ Voor 86% gewijzigd door Joen op 14-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 14:02

The Legend

*Plop*

JeroenM_tbs schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:37:
edit:
Hoorde eigenlijk in ander topic thuis waar naar hier boven een link wordt gegeven. :P
Er is wederom een storing bij Planet, gewoon ff de helpdesk bellen (0900-1905, mij dus :P). Dan kan er een formulier worden aangemaakt die helpt de storing te inventariseren..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht en nu net vanavond de beslissende cupgames

zelfs wow was bijna niet speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
een uur geleden gingen mn downloads ineens 330kb/sec...dus ik d8; JOEPIE! ik heb de upgrade gehad!! :)

maar nu krijg ik daarnet een disconnect, en heb ik nu weer de oude snelheid :?
iemand die dit al eens eerder heeft ervaren?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 14:02

The Legend

*Plop*

Conan schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:04:
een uur geleden gingen mn downloads ineens 330kb/sec...dus ik d8; JOEPIE! ik heb de upgrade gehad!! :)

maar nu krijg ik daarnet een disconnect, en heb ik nu weer de oude snelheid :?
iemand die dit al eens eerder heeft ervaren?!?
Welke modem gebruik je? Modem reset bij ST510/570/580 wil vaak helpen.

Verder is er op dit moment een storing in Den Haag en Breda, over de hoge pingtijden is niets meer bekend dan gisteravond.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
The Legend schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:15:
[...]

Welke modem gebruik je? Modem reset bij ST510/570/580 wil vaak helpen.

Verder is er op dit moment een storing in Den Haag en Breda, over de hoge pingtijden is niets meer bekend dan gisteravond.
Ik heb een Speedtouch Home ISDN..
Ik zal ff een reset doen!

edit:
modem reset heeft niet geholpen, nog steeds oude snelheid.. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Rickstah op 15-03-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ditzelfde probleem met mijn Adsl-comfort verbinding.

Downloaden gaat sinds een tijdje al vreemd: Hij begint met 1000 kb/s en neemt steeds aan snelheid af.
Deze week krijg ik smorgens om 6 uur een snelheid van 330 kb/s en upload 70 kb/s.
Nu rond 18:00 haal ik maar net een snelheid van 30 kb/s

Nog iets vreemds: Elke keer wanneer ik dr speedtouch installeer krijg ik een foutmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook sinds een week, ik heb Adsl standard.
Normaal heb ik download snelheden rond de 160 kb per seconde, en vanmiddag ook nog. Op dit moment heb ik een downloadsnelheid van 30 kb per seconde, en bij online games een ping van 500. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
hmm het lijkt weer verholpen te zijn ...
ping is weer goed, speeds ook.
net nu kpn vandaag belde :(

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand weer problemen met zijn snelheden. De mijne zit tussen de 60-70 kb/s en dat voor een advanced abbo. heb al een mail gestuurd, maar kreeg weer de standaard email terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

zoals gewoonlijk moet je hiervoor ook niet een mailtje naar planet internet sturen, maar de helpdesk bellen. 99% van de mensen die komen klagen dat het internet zo traag is, hebbeb problemen met hun eigen pc.

Nogmaals helpdesks moet je niet mailen, die moet je bellen. Heel eng, maar echt 100keer zo snel

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 02-05-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is het er zeker ook niet op vooruit gegaan, eerder achteruit :s

we hebben een adsl-comfort abbo en zou dus 3200/786 moeten hebben?
kijk ik op mijn modem, zie ik: 544 / 608
terwijl ik toch wel ooit 200 heb gehad (voor de vorige verhoging)
dit is de (down)snelheid die we hadden toen we adsl kregen :S (paar jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem blijkt weer voorbij. (Voorlopig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Vorige week donderdag werd ik geblokkeerd door planet, ik zou spam hebben verstuurd?. Ik dus de volgende dag bellen naar de helpdesk maar konden niets doen werd er gezegd, ik moest maar mailen naar ze en vragen ofdat ze me willen deblokkeren. Ik heb gemaild maar er gebeurde NIETS. Toen heb ik weer gebeld en toen werd er doodleuk gezegd dat ik maar even tot dinsdag moest wachten, want ja, al die medewerkertjes die mensen blokkeren moesten gisteren vrij hebben. Ik heb diverse malen gebeld naar die heldesk, maar ze willen gewoon geen moeite doen om je te helpen. Ik ben nu al vanaf vorige week donderdag geblokkeert, lekker is dat, ik ben een student die afhankelijk is van internet. Iemand met een trojan blokkeren, ok. Maar dat 5 dagen lang (terwijl diegene gewoon een nietsvermoedende klant is)

Ik vind dit echt zo zwaar slecht van planet internet. Ze blokkeren je, je kan vervolgens alleen maar mailen (doe maar op je werk ofzo, zei de helpdeskmedewerker) en vervolgens is het wachten totdat ze je gaan deblokkeren, en dat duurt bij mij dus al een aantal dagen, en nu is er nog steeds niets gebeurd. Je betaald potverdorie elke maand 50 euro, ik heb een totaal een kwartier naar die helpdesk gebeld, enz. Ik kan alleen maar zeggen dat ik serieus overweeg om naar een andere provider te gaan, eentje die dit soort geintjes niet met zijn klanten flikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geblokkeerd of geblacklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Joe-star schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:22:
Vorige week donderdag werd ik geblokkeerd door planet, ik zou spam hebben verstuurd?. Ik dus de volgende dag bellen naar de helpdesk maar konden niets doen werd er gezegd, ik moest maar mailen naar ze en vragen ofdat ze me willen deblokkeren. Ik heb gemaild maar er gebeurde NIETS. Toen heb ik weer gebeld en toen werd er doodleuk gezegd dat ik maar even tot dinsdag moest wachten, want ja, al die medewerkertjes die mensen blokkeren moesten gisteren vrij hebben. Ik heb diverse malen gebeld naar die heldesk, maar ze willen gewoon geen moeite doen om je te helpen. Ik ben nu al vanaf vorige week donderdag geblokkeert, lekker is dat, ik ben een student die afhankelijk is van internet. Iemand met een trojan blokkeren, ok. Maar dat 5 dagen lang (terwijl diegene gewoon een nietsvermoedende klant is)

Ik vind dit echt zo zwaar slecht van planet internet. Ze blokkeren je, je kan vervolgens alleen maar mailen (doe maar op je werk ofzo, zei de helpdeskmedewerker) en vervolgens is het wachten totdat ze je gaan deblokkeren, en dat duurt bij mij dus al een aantal dagen, en nu is er nog steeds niets gebeurd. Je betaald potverdorie elke maand 50 euro, ik heb een totaal een kwartier naar die helpdesk gebeld, enz. Ik kan alleen maar zeggen dat ik serieus overweeg om naar een andere provider te gaan, eentje die dit soort geintjes niet met zijn klanten flikt.
En heb je je systemen al onderzocht op virussen/open relay servers etc? Heb je al een plan opgesteld hoe je dit in de toekomst wilt voorkomen? Planet blokkeerd je heus niet zomaar, dus zullen je ook heus niet zomaar deblokkeren.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

JvS schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:04:
zoals gewoonlijk moet je hiervoor ook niet een mailtje naar planet internet sturen, maar de helpdesk bellen. 99% van de mensen die komen klagen dat het internet zo traag is, hebbeb problemen met hun eigen pc.

Nogmaals helpdesks moet je niet mailen, die moet je bellen. Heel eng, maar echt 100keer zo snel
En het leukste is. Als je de helpdesk belt vragen ze of je wilt mailen ;P al meerdere malen meegemaakt bij planet. En dan geven ze ook nog een vals/verouderd emailadres op.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bullshit, ze verwijzen je na wat standaard vragen namelijk door naar de kpn helpdesk. Misschien dat jij een keerjte verkeerd bent doorgewezen met een specifieke klacht ofzo, maar techniscge problemen los je toch echt op door de helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Intussen heeft Abuse wel gereageerd op mijn mail van vorige week, dus ik word vandaag of morgen gedeblokkeerd. Al vind ik nog steeds dat ze traag en onverschillig zijn, en de helpdesk-medewerkers onvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:56:
Hier is het er zeker ook niet op vooruit gegaan, eerder achteruit :s

we hebben een adsl-comfort abbo en zou dus 3200/786 moeten hebben?
kijk ik op mijn modem, zie ik: 544 / 608
terwijl ik toch wel ooit 200 heb gehad (voor de vorige verhoging)
dit is de (down)snelheid die we hadden toen we adsl kregen :S (paar jaar geleden)
dit heeft werkelijk niets met planet of capaciteitsproblemen te maken... Sluit je modem met <2m kabel zonder splitter op de ISRA aan, is het dan ook zo traag: Bel kpn.

werkt echt beter dan hier klagen in een (verkeerd) topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:33

Xeo

Joe-star schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:09:
Intussen heeft Abuse wel gereageerd op mijn mail van vorige week, dus ik word vandaag of morgen gedeblokkeerd. Al vind ik nog steeds dat ze traag en onverschillig zijn, en de helpdesk-medewerkers onvriendelijk.
Hiet het zelfde probleem... ik zou een worm op me pc hebben... ik werd afgesloten en na een maand gedoe eindelijk weer internet... gewoon EEN MAAND, en een poging om geld terug te vragen liep ook op niets uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe-star schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:09:
ehehe ik denk dat vooral druk zijn doordat er allemaal van die 'systeembeheerders' rondlopen die te lui zijn een viruscanner te installeren of een firewall te draaien en zodoende ook weer lekker sober.o aan het rondsturen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Xeo schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:13:
[...]

Hiet het zelfde probleem... ik zou een worm op me pc hebben... ik werd afgesloten en na een maand gedoe eindelijk weer internet... gewoon EEN MAAND, en een poging om geld terug te vragen liep ook op niets uit...
Ik ben vandaag weer gedeblokkeerd. Ik ben gvd een week geblokkeerd geweest. (lekker als student zijnde) Het heeft heel wat mailtjes naar abuse gekost om ze er van te overtuigen (klant is de underdog :/ ) om me weer aan te sluiten. Het kan best kloppen wat ik virussen had oid, maar dan mag je als ISP wel wat sneller reageren op e-mail. Het duurt meestal 2 dagen voordat een mail wordt beantwoord, je moet ook 3x vertellen wat je gedaan hebt aan het probleem, vervolgens heb je nog dat ze je blokkade ff over het weekend heen tillen (pinksteren erbij jah, nog langer, want correspondentie op vrijdag middag: daar zijn ze te goed voor...) ik heb 4 keer naar de helpdesk gebeld maar echt behulpzaam en vriendelijk waren de meeste medewerkers ook niet, etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Joe-star op 20-05-2005 16:18 . Reden: nog meer klaagzang ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou komt de aap uit de mouw! Je had dus gewoon virussen... Nou eerlijk gezegd kies ik dan gewoon kant van planet internet in dit geval. Ik weet ook dat er op een helpdesk hele aardige mensen zitten en op een helpdesk kunnen ook enorme arrogante ignorant eikels zitten, maar op de helpdesk van planet zitten gewoon normale relaxte mensen gemiddeld (ik ben er zelf klant geweest en ik spreek ze vaak omdat ik bij de kpn-adsl helpdesk werk en je vaak klanten doorverbind).

Ik gok dat je gewoon zelf niet zo begripvol bent geweest en de mensen daar onder druk hebt gezet om dingen te doen die ze niet kunnen (zoals jou deblokkeren, wat een helpdeskmedewerker niet kan), je waarschijnlijk vele malen om hetzelfde opnieuw hebt gebeld omdat je denkt dat dat helpt (wat het niet doet, wekt alleen maar frustratie op bij jezelf en wschl bij de medewerkers die je call historie kunnen zien). Ik ken in principe het type klant wel wat iets in zijn hoofd heeft en daarvoor maar de helpdesk blijft bellen, heel erg vervelend en nutteloze gesprekken zijn dat. Dan word je op een gegeven moment wel wat duidelijker en automatisch onvriendelijker :o.

En je bent ook slechts een klant van een consumentenproduct. Het is je eigen verantwoordelijkheid je PC virus vrij te houden en in de voorwaarden van planet staat precies wat voor eisen je eraan mag stellen.

Dan moet je niet hier met hangende pootjes zielig komen doen en planet van vanalles lopen te betichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Niet online
Maar het was ook niet mijn schuld dat er een computer was met problemen. We hebben hier een netwerk, en de pc met een probleem was iig niet de mijne.

Maar het gaat mij er niet om dat planet een klant afsluit voor een paar dagen. Het probleem is dat ze langzaam zijn en je totaal in het verdomhoekje duwen, en je behandelen als een semi-crimineel. Dat allemaal omdat er per-ongeluk wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Joe-star schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:34:
Maar het was ook niet mijn schuld dat er een computer was met problemen. We hebben hier een netwerk, en de pc met een probleem was iig niet de mijne.

Maar het gaat mij er niet om dat planet een klant afsluit voor een paar dagen. Het probleem is dat ze langzaam zijn en je totaal in het verdomhoekje duwen, en je behandelen als een semi-crimineel. Dat allemaal omdat er per-ongeluk wat fout gaat.
En wat mij betreft zou elke provider dat moeten doen. Het gaat hun er niet om dat het niet jouw pc was, het was een pc die op jouw verbinding zat... Ik denk dat een helpdesk niet echt gevoelig is voor een "jamaar het was de buurvrouw die meedeelt op onze verbinding" :+. Begrijpelijk natuurlijk :P.

Als alle ISP's veel strenger op virussen zouden screenen, dan zou virus verspreiding echt een stuk minder snel gaan dan nu. Weet je trouwens welke ISP NOG strenger en sneller en fanatieker is met afsluiten als je een virus hebt? Het alom bij tweakers geroemde XS4all :o... Daar moet je ongeveer met bewijs komen dat je PC schoon is, dan pas mag je weer gebruik maken van internet...

[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 20-05-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15
JvS schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:53:
[...]
Als alle ISP's veel strenger op virussen zouden screenen, dan zou virus verspreiding echt een stuk minder snel gaan dan nu. Weet je trouwens welke ISP NOG strenger en sneller en fanatieker is met afsluiten als je een virus hebt? Het alom bij tweakers geroemde XS4all :o... Daar moet je ongeveer met bewijs komen dat je PC schoon is, dan pas mag je weer gebruik maken van internet...
Doet me denken aan mijn begin dagen met internet. Heb tijden lang een modem gehad en een firewall was niet nodig, totdat ik overstapte op ADSL snapte toen nog het nut niet van een firewall.

Planet kon toendestijds niet begrijpen dat ik wel op internet moest om alles te updaten, omdat ik een nieuwe installatie had gemaakt op de server.

Op het moment heb ik niet meer zoveel problemen, behalve afgelopen maandag, toen moest er zonodig een landelijke (kpn?) storing zijn, maar voor de rest weinig problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:15
Het lijkt mij niet onredelijk dat een provider blokkeerd, dat is het snelste om spam of virus verspreiding te stoppen, vaak ook de enigste snelle methode.
Maar hoe wordt je op de hoogte gebracht door Planet van een blokkering en wordt daarbij aangegeven waarom ?

Ik heb hier een 6 soms 7 PC's in een netwerkje zitten, los van de 2 andere netwerken. Tot 2 PC's heb ik geen directe toegang softwarematig, wel fysiek omdat die onder een overheidscertificering vallen. In de twee voorgaande kwartalen kwamen er ca 4000-5000 mail/mnd binnen en soms komt er wel wat ongewenst binnen. Alle zijn voorzien van antivirus en firewall en daarnaast worden alle accounts gescand en door een spamfiltergehaald

Zo ook laatst het Sober O, die zowel door de mailscan van Sophos als Norton kwam, het was dat ik toevallig de stats aan het nakijken was toe deze begon te mailen. Ook de firewall van zonealarm reageerde niet met een blok.
Daar ik niets kon vinden, ook niet via on-line anti-virus scanningen heb ik de PC maar uit het netwerkje genomen en na een back-up geformateerd en voorzien van een nieuwe image.
Pas 2 dagen later reageerde de mailscanner van Sophos op dit soort mailtjes en detecteerde Norton
lokaal ook op deze mailtjes. Want een Win XP SP2 systeem dat zonder log staat te mailen is niet goed

Het is logisch dat Planet sneller op dit soort zaken reageert, daar zij vaak eerder de informatie hebben en toepassen, maar hoe wordt ik nu geinformeerd als ik er niet toevallig tegen aangelopen was?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Domba: Volgens mij stuurt de abuse afdeling van Planet altijd een mailtje naar het hoofdaccount, dus het mailadres waar je ook de facturen ontvangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ze hoeven je eigenlijk niet eens te infirmeren. Het is een snelle oplossing om het probleem af te sluiten.

Wel lastig is het als communicatie niet vlot kan. Eigenlijk zou je als ISP iemand van abuse beschikbaar moeten hebben op de openingstijden van de helpdesk. De reden dat ze zo moeilijk doen en constant maar doorvragen is omdat in de praktijk blijkt dat iedereen roept: "het is opgelost" of "het is niet mijn pc" of "heb de pc losgemaakt van het netwerk". Ondertussen wordt de abonnee weer aangesloten en gaat het verhaal weer vrolijk verder omdat ze gewoon de ernst er niet van inzien.

Je kan echt hele vervelende dingen veroorzaken als abonnee van een ISP door een mailend virus!

Tuurlijk is het 'een foutje' en altijd de PC van een huisgenoot. Maakt niets uit. Het komt van jou verbindijng, dus verbinding gaat dicht. Wie zijn vingers brandt zit op de blaren.

Dus wel hoog van de toren blazen als je beblokkeerd bent, maar niet de verandwoordelijkheid voor alles wat je op je verbinding aansluit willen dragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Ik mag hopen dat ze een mailtje sturen met ee hint of reden, want in zo'n situatie kan ik best een steuntje in rug hebben bij het zoeken naar de oorzaak.
Want achteraf gezien had ik de PC helemaal niet hoeven voorzien van een nieuwe Image van WinXP SP2, maar ik kon op dat moment niet de bron van de mail actieviteit vinden.

Op dit netwerk kan ieder zijn (prive) laptop aansluiten alleen als er een up to date anti-virus programma en firewall aanwezig is, want die (prive) PC's wil ik niet op het eigenlijke netwerk of alleen via de RAS server. Deze I-net verbinding is erop mijn verzoek gekomen, daar de school van een stagaire dit als voorwaarde stelde (rapportering, mededeling via MSN en chatsessies met de begeleider van de school etc), inmiddels maken meerdere mensen er gebruik van, ik kijk bijna dagelijks kort even naar de stats wat er loopt en welke poorten gebruikt worden.

P.S. pas 2 mei was er een mail alert en de eerste updates beschikbaar voor Sober O, de bronmail was eerder binnen. De zelfde bronmail is op in totaal 4 WinXP pc's binnengehaald en alleen op PC's met SP2 direct actief geworden. In totaal zijn er in de periode van 30 april - 5 mei 17 mails verzonden die niet terug te traceren waren in een mailprogramma. Voor 5-10 ben ik zelf schuldig, omdat ik de betreffende pc met de on-line anti-virus scanner van symantec heb getest die toen niets vond.

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Tsjaa, voor zover ik weet wordt er inderdaad een mail gestuurd naar het hoofdaccount. Maar bedenk wel dat het hier gaat om een consumenten-ADSL-lijn. Als jij of je bedrijf van die lijn afhankelijk bent, kan je beter overstappen op office- danwel business-ADSL.
Als je betere service wilt, zul je daar dan ook voor moeten betalen. Bekijk eens de Algemene Voorwaarden en lees dan m.n. het gedeelte over gegarandeerde up-time en probleemoplossing.

Het is niet lullig bedoelt, maar te vaak wordt zo'n Planet lijntje gebruikt voor bedrijfs-doeleinden. Dat maakt nog niet uit, maar bedenk wel dat het een consumenten-product is. Als er een probleem is, wordt de storing niet anders behandelt, omdat er toevallig een bedrijf oid aan de andere kant van de lijn hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tropos schreef op zondag 22 mei 2005 @ 04:19:
Tsjaa, voor zover ik weet wordt er inderdaad een mail gestuurd naar het hoofdaccount. Maar bedenk wel dat het hier gaat om een consumenten-ADSL-lijn. Als jij of je bedrijf van die lijn afhankelijk bent, kan je beter overstappen op office- danwel business-ADSL.
Als je betere service wilt, zul je daar dan ook voor moeten betalen. Bekijk eens de Algemene Voorwaarden en lees dan m.n. het gedeelte over gegarandeerde up-time en probleemoplossing.

Het is niet lullig bedoelt, maar te vaak wordt zo'n Planet lijntje gebruikt voor bedrijfs-doeleinden. Dat maakt nog niet uit, maar bedenk wel dat het een consumenten-product is. Als er een probleem is, wordt de storing niet anders behandelt, omdat er toevallig een bedrijf oid aan de andere kant van de lijn hangt.
Eigenlijk is dat een heel positief signaal dat een consumenten lijn gebruikt wordt voor zakelijke/bedrijfs toepassingen. Betekent toch dat de dienst enorm goed moet zijn en downtime minimaal ;)

Echter als het een keer mis is en blijkt dat ze heel het bedrijf afhankelijke hebben gemaakt van die ADSL verbinding en het een keer een paar dagen niet werkt (door eigen oorzaak of niet) wordt er hoog van de toren geblazen. "Ik heb nu XX mensen stil zitten!", "Ik draai XXXX euro verlies per dag nu !" etc etc.

Zeker door een abuse/virus afsluiting is het ook nog eens eigen fout/onzorgvuldigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
bjck schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:43:
[...]

Eigenlijk is dat een heel positief signaal dat een consumenten lijn gebruikt wordt voor zakelijke/bedrijfs toepassingen. Betekent toch dat de dienst enorm goed moet zijn en downtime minimaal ;)

Echter als het een keer mis is en blijkt dat ze heel het bedrijf afhankelijke hebben gemaakt van die ADSL verbinding en het een keer een paar dagen niet werkt (door eigen oorzaak of niet) wordt er hoog van de toren geblazen. "Ik heb nu XX mensen stil zitten!", "Ik draai XXXX euro verlies per dag nu !" etc etc.

Zeker door een abuse/virus afsluiting is het ook nog eens eigen fout/onzorgvuldigheid.
In de drie jaar tijd ben ik nog niet verder gekomen dan de modem reset, werkt het niet dan kijk er na op het moment dat er tijd voor is. In de meeste gevallen zit het probleem bij de PC en de meeste mensen maken van nu eigen custimized PC op frequente basis een back-up.
Een werkwijze die voor de werkcomputers ook wordt gehanteerd, bij twijfel maximaal 30 minuten aan storingsanalyse besteden, dan een recente image terugplaatsen en dit mag maximaal 1 uur kosten anders moet ik opzoek naar een beter image-programma of het installatiescript aanpassen.
De computers die de produktiemachines besturen of data van opslaan zitten op een ander netwerk, waarvoor geldt dat deze niet gecustimized mogen worden of zo maar mogen worden voorzien van een de laatste updates.

Ik heb dan ook geen problemen met USB sticks/HD, 1394 shuttles, CD en DVD (RW) die in elke vrije poort of CD/DVD-rom worden gestopt voor geluid of het overzetten naar de "walkman", want dat kan men zelf of bij een collega doen en dat zijn niet alleen MP3's maar ook hele radioprogramma's de smaken verschillen nog al sterk. Het werk-netwerk is aangesloten op Netland.
Als beide eruit liggen en dat is weleens voorgekomen en dan waren de telefoonlijnen vaak ook "dood" en lag bij de KPN of het gehele internet was tijdelijk traag

De maximale bandbreedte wordt zo niet gebruikt en een tijdelijke verlaging valt dan ook niet op

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste