KLACHTEN NAAR:
http://www.consumentenbon...2/1284242/?ticket=nietlid
WANT PLANET DOET ER TOCH NIKS AAN.
Verwijderd
De ping gaat al vanaf de interoute bnix hop omhoog, en de route terug loopt (vanaf dat punt, vanaf multiplay weet ik niet) ook gewoon over de bnix. Conclusie is dus dat óf de bnix lijn van interoute óf de bnix lijn van planet niet helemaal flex is. Over de bnix van interoute zijn wel vaker klachten geweest, maar afaik is dat probleem verholpen, dus waarschijnlijk is dat ook bij planet te zoeken. (Als je dat zeker wil weten moet je even kijken hoe je ping naar een andere bnix connected provider is (waar planet mee peered), je zou telenet kunnen proberen, waar ze volgens de Peering Matrix peering mee hebben)Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:35:
[...]
Kun je mij hier meer over vertellen? Volgens mij ligt dit probleem aan Planet.
Verwijderd
Verwijderd
Zou je even willen ophouden met spammen? Daarnaast is je caps-lock gebruik vreselijk iritant.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:51:
KLACHTEN NAAR:
Het lijkt mij dat elke planet gebruiker last heeft van dit probleem... Waarschijnlijkt merkt 90% het niet eens en zullen ze als ze dit topic lezen met de standaard reacties komen; "het ligt aan speedtest.nl", "ik download gewoon met max snelheid bij bijv. kpn valley" (JA DUH).Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:00:
Kort samengevat, wees er écht zeker van dat je voldoet aan het probleem patroon uit de eerste mssg. Is dit niet zo, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat het probleem van een andere aard is.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 13:04 ]
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 15:03 ]
Dat kunnen ze zo heel mooi stellen natuurlijk maar is bijzonder weinig van waar en zijn nog tig andere mogelijke problemen. Intereout en planet/wxs peeren zo te zien in brussel. Prima om daar verkeer uit te wisselen maar de terugroute kan heel anders lopen natuurlijk en het probleem veroorzaken. Kan ook de koppeling van interoute zijn die vol zit op de bnix natuurlijk, wie zal het zeggen?Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 10:35:
[...]
Kun je mij hier meer over vertellen? Volgens mij ligt dit probleem aan Planet.
Hieronder een reactie van een email die ik gestuurd heb naar een hosting bedrijf.
"Interoute is een internationaal netwerk (transit provider) waar ISP gebruik van maken om internationaal verkeer over heen te sturen. Planet Internet kiest waarschijnlijk voor een goedkope, langzame route naar multiplay.co.uk. Planet Internet is hier verantwoordelijk voor en dient eventueel actie te ondernemen." Ook telefonisch contact met KPN heeft hetzelfde resultaat. Verantwoordelijkheid van Planet Internet.
327 ms 317 ms 341 ms interoute.bnix.net [194.53.172.126] zie ik elke avond.
Ik denk eraan om over te stappen naar XS4ALL. Maar aangezien ik in me 1ste jaar zit bij Planet en dus aan een contract zit moet ik hun in gebreken stellen om mijn contract te beeindigen. Iemand suggesties?
Mvg
Nogmaals, een router die niet of onvolledig reageert in een trace is niet! ersntig. 't Gaat om de latency en loss END-TO-END. Dus wat komt er aan op het eindpunt en doel van de pakketjes. Tussenliggende antwoorden zijn niet belangrijk verder als pakketjes er netjes doorheen gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:44:
Bij ping naar telnet.nl ook hier pakket loss 213.75.1.5 Dit is hetzelfde geval als bij planet.nl.
niet de beloofde verbinding/stabiliteit kunnen leverenVerwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 01:12:
Ik heb best veel geduld... maar als je het gewoon bekijkt... okay er zijn hiervoor weinig problemen geweest.. maar als je het per jaar gaat bekijken, dan zitten ze nu toch al op ongeveer al minimaal een maand capaciteitsproblemen in de avond uren, de uren dat het druk is. En 1 maand van 12 maanden is toch al ruim 8% van het jaar niet de beloofde verbinding/stabiliteit kunnen leveren. En je kijkt juist naar hoe de prestatie is van een ISP tijdens de drukke uren, de kritieke uren. Grofweg zou je kunnen zeggen dat ze gewoon in een jaar al op 90% zitten van een geheel jaar, en nu pas op 50% ongeveer van de eerste maanden van het jaar qua levering. En ook al kijk je naar alleen de spits uren...(tussen 16-22) dan zit je nog op maar 98% van een jaar.. en 87% van de eerste maanden van het jaar dat ze de verbinding kunnen leveren die ze beloven.. ik vind dat toch wel heel weinig voor een ISP als Planet Internet. Het zijn best harde cijfers..
Ik hoop inderdaad dat The Insider (Triet) nog iets kan melden hierover. Want het is gewoon precies hetzelfde probleem als voor dat het opgelost was...het heeft ongeveer een week goed gewerkt, op de lage connecties na (wat misschien aan Speedtest lag), maar nu is het probleem van de spitsuren gewoon weer terug. Laten we hopen dat ze er snel wat aan doen, en het niet heel lang stil houden.
En wellicht misschien toch een Titel change voor deze thread, zodat misschien nog meer mensen weten van het bestaan ervan. Zie een eerder bericht.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Het gaat om packetloss, niet om pingtijden als ik het goed lees.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ach, het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe ernstig de problemen zijn. 40% packetloss e.d. vallen imho buiten de eisen die je mag stellen aan het product. Van een auto mag je tenslotte ook verwachten dat hij rijdt, ook zonder 4 uurs hulpcontract bij de ANWB ofzo.bjck schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:43:
[...]niet de beloofde verbinding/stabiliteit kunnen leveren
Volgensmij ga je daar al foutief in deze stelling/standpunt. Hier doe je een aanname zonder dat je garanties hebt afgesproken over het product toch?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 19:56 ]
Okee, dan nog geld hetzelfde dat het end-to-end moet zijn en niet alleen één tussenliggende router die zelf niet altijd reageertJvS schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:32:
[...]
Het gaat om packetloss, niet om pingtijden als ik het goed lees.
Verwijderd
't Zit em als je dit ziet niet in de DSL connectiviteit (neem aan dat ze een server pollen). Hoeft niet persé een backbone capaciteit probleem te zijn. Kan ook een interconnect tussen een paar coreswitches of een paar routers of switches zelf die aan hun limit zitten (of een enkele).Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:16:
Volgens mij hebben ze gewoon bandbreedte tekort, de volgende link laat dat wel zien. Volgens mij is deze site ergens anders in dit topic ook naar voren gekomen. Op dit moment zijn natuurlijk de meeste mensen online.
http://smokeping.clanhost...target=Netherlands.Planet.
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 21:01 ]
Verwijderd
De roundtrip naar www.planet.nl wordt gemeten. (Ik wilde nog andere hosts proberen die misschien minder druk zijn, maar deze lijken allemaal in een ander datacentrum te staan waar de connectiviteit wél goed is)bjck schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:28:
't Zit em als je dit ziet niet in de DSL connectiviteit (neem aan dat ze een server pollen).
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 22:41 ]
Verwijderd
[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 23:04 ]
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 22:48 ]
Verwijderd
Ik heb gevraagd of ze topic kunnen veranderen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:42:
@Opti23:
Ik weet niet of die titel van die nieuwe thread (Performance problemen Planet) en de beschrijving in de eerste mssg dingen nou gaat ophelderen en juiste mensen lokt, heb meer het idee dat het een thread gaat worden waar jan en alleman nu gaat posten met performance problemen. Daarbij verwijs je voor meer informatie naar deze thread in het bericht. Denk dat als je duidelijkheid wil scheppen je even een duidelijke omschrijving van het probleem moet geven, en ook wat mensen moeten doen om het zelf te controleren of ze er aan voldoen. Die verwijzing naar deze thread voor meer informatie over een probleem wat je in een nieuwe thread wil bespreken welke zelf enkel een vage omschrijving en een trace bevat van een probleem lijkt mij niet écht nuttig. Deze thread bevat in de eerste mssg ook een duidelijke probleem omschrijving, en deze wordt nauwelijks gelezen volgens mij. Straks krijgen we weer een thread waar de eerste 100 berichten komen van mensen die niet aan de probleem omschrijving behoren maar denken "performance.. euh ja het gaat wel een beetje langzaam hier, even m'n snelheden posten,pings,traces,snelheid waar de modem op train, enz., enz.", nu het net hier een beetje duidelijk wordt voor de meesten.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 10:34 ]
Verwijderd
[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 17:51 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Joen op 14-03-2005 21:38 ]
Er is wederom een storing bij Planet, gewoon ff de helpdesk bellen (0900-1905, mij dusJeroenM_tbs schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:37:
edit:
Hoorde eigenlijk in ander topic thuis waar naar hier boven een link wordt gegeven.
Ik ben toch malle pietje niet!
Welke modem gebruik je? Modem reset bij ST510/570/580 wil vaak helpen.Conan schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:04:
een uur geleden gingen mn downloads ineens 330kb/sec...dus ik d8; JOEPIE! ik heb de upgrade gehad!!
maar nu krijg ik daarnet een disconnect, en heb ik nu weer de oude snelheid
iemand die dit al eens eerder heeft ervaren?!?
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik heb een Speedtouch Home ISDN..The Legend schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 13:15:
[...]
Welke modem gebruik je? Modem reset bij ST510/570/580 wil vaak helpen.
Verder is er op dit moment een storing in Den Haag en Breda, over de hoge pingtijden is niets meer bekend dan gisteravond.
[ Voor 9% gewijzigd door Rickstah op 15-03-2005 13:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 02-05-2005 13:05 ]
Verwijderd
En heb je je systemen al onderzocht op virussen/open relay servers etc? Heb je al een plan opgesteld hoe je dit in de toekomst wilt voorkomen? Planet blokkeerd je heus niet zomaar, dus zullen je ook heus niet zomaar deblokkeren.Joe-star schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:22:
Vorige week donderdag werd ik geblokkeerd door planet, ik zou spam hebben verstuurd?. Ik dus de volgende dag bellen naar de helpdesk maar konden niets doen werd er gezegd, ik moest maar mailen naar ze en vragen ofdat ze me willen deblokkeren. Ik heb gemaild maar er gebeurde NIETS. Toen heb ik weer gebeld en toen werd er doodleuk gezegd dat ik maar even tot dinsdag moest wachten, want ja, al die medewerkertjes die mensen blokkeren moesten gisteren vrij hebben. Ik heb diverse malen gebeld naar die heldesk, maar ze willen gewoon geen moeite doen om je te helpen. Ik ben nu al vanaf vorige week donderdag geblokkeert, lekker is dat, ik ben een student die afhankelijk is van internet. Iemand met een trojan blokkeren, ok. Maar dat 5 dagen lang (terwijl diegene gewoon een nietsvermoedende klant is)
Ik vind dit echt zo zwaar slecht van planet internet. Ze blokkeren je, je kan vervolgens alleen maar mailen (doe maar op je werk ofzo, zei de helpdeskmedewerker) en vervolgens is het wachten totdat ze je gaan deblokkeren, en dat duurt bij mij dus al een aantal dagen, en nu is er nog steeds niets gebeurd. Je betaald potverdorie elke maand 50 euro, ik heb een totaal een kwartier naar die helpdesk gebeld, enz. Ik kan alleen maar zeggen dat ik serieus overweeg om naar een andere provider te gaan, eentje die dit soort geintjes niet met zijn klanten flikt.
🌞🍃
En het leukste is. Als je de helpdesk belt vragen ze of je wilt mailen ;P al meerdere malen meegemaakt bij planet. En dan geven ze ook nog een vals/verouderd emailadres op.JvS schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:04:
zoals gewoonlijk moet je hiervoor ook niet een mailtje naar planet internet sturen, maar de helpdesk bellen. 99% van de mensen die komen klagen dat het internet zo traag is, hebbeb problemen met hun eigen pc.
Nogmaals helpdesks moet je niet mailen, die moet je bellen. Heel eng, maar echt 100keer zo snel
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
dit heeft werkelijk niets met planet of capaciteitsproblemen te maken... Sluit je modem met <2m kabel zonder splitter op de ISRA aan, is het dan ook zo traag: Bel kpn.Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:56:
Hier is het er zeker ook niet op vooruit gegaan, eerder achteruit
we hebben een adsl-comfort abbo en zou dus 3200/786 moeten hebben?
kijk ik op mijn modem, zie ik: 544 / 608
terwijl ik toch wel ooit 200 heb gehad (voor de vorige verhoging)
dit is de (down)snelheid die we hadden toen we adsl kregen(paar jaar geleden)
Hiet het zelfde probleem... ik zou een worm op me pc hebben... ik werd afgesloten en na een maand gedoe eindelijk weer internet... gewoon EEN MAAND, en een poging om geld terug te vragen liep ook op niets uit...Joe-star schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:09:
Intussen heeft Abuse wel gereageerd op mijn mail van vorige week, dus ik word vandaag of morgen gedeblokkeerd. Al vind ik nog steeds dat ze traag en onverschillig zijn, en de helpdesk-medewerkers onvriendelijk.
Verwijderd
ehehe ik denk dat vooral druk zijn doordat er allemaal van die 'systeembeheerders' rondlopen die te lui zijn een viruscanner te installeren of een firewall te draaien en zodoende ook weer lekker sober.o aan het rondsturen zijn.Joe-star schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:09:
Intussen heeft Abuse wel gereageerd op mijn mail van vorige week, dus ik word vandaag of morgen gedeblokkeerd. Al vind ik nog steeds dat ze traag en onverschillig zijn, en de helpdesk-medewerkers onvriendelijk.
Ik ben vandaag weer gedeblokkeerd. Ik ben gvd een week geblokkeerd geweest. (lekker als student zijnde) Het heeft heel wat mailtjes naar abuse gekost om ze er van te overtuigen (klant is de underdogXeo schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 13:13:
[...]
Hiet het zelfde probleem... ik zou een worm op me pc hebben... ik werd afgesloten en na een maand gedoe eindelijk weer internet... gewoon EEN MAAND, en een poging om geld terug te vragen liep ook op niets uit...
[ Voor 11% gewijzigd door Joe-star op 20-05-2005 16:18 . Reden: nog meer klaagzang ]
En wat mij betreft zou elke provider dat moeten doen. Het gaat hun er niet om dat het niet jouw pc was, het was een pc die op jouw verbinding zat... Ik denk dat een helpdesk niet echt gevoelig is voor een "jamaar het was de buurvrouw die meedeelt op onze verbinding"Joe-star schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:34:
Maar het was ook niet mijn schuld dat er een computer was met problemen. We hebben hier een netwerk, en de pc met een probleem was iig niet de mijne.
Maar het gaat mij er niet om dat planet een klant afsluit voor een paar dagen. Het probleem is dat ze langzaam zijn en je totaal in het verdomhoekje duwen, en je behandelen als een semi-crimineel. Dat allemaal omdat er per-ongeluk wat fout gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door JvS op 20-05-2005 16:54 ]
Doet me denken aan mijn begin dagen met internet. Heb tijden lang een modem gehad en een firewall was niet nodig, totdat ik overstapte op ADSL snapte toen nog het nut niet van een firewall.JvS schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 16:53:
[...]
Als alle ISP's veel strenger op virussen zouden screenen, dan zou virus verspreiding echt een stuk minder snel gaan dan nu. Weet je trouwens welke ISP NOG strenger en sneller en fanatieker is met afsluiten als je een virus hebt? Het alom bij tweakers geroemde XS4all... Daar moet je ongeveer met bewijs komen dat je PC schoon is, dan pas mag je weer gebruik maken van internet...
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Eigenlijk is dat een heel positief signaal dat een consumenten lijn gebruikt wordt voor zakelijke/bedrijfs toepassingen. Betekent toch dat de dienst enorm goed moet zijn en downtime minimaalTropos schreef op zondag 22 mei 2005 @ 04:19:
Tsjaa, voor zover ik weet wordt er inderdaad een mail gestuurd naar het hoofdaccount. Maar bedenk wel dat het hier gaat om een consumenten-ADSL-lijn. Als jij of je bedrijf van die lijn afhankelijk bent, kan je beter overstappen op office- danwel business-ADSL.
Als je betere service wilt, zul je daar dan ook voor moeten betalen. Bekijk eens de Algemene Voorwaarden en lees dan m.n. het gedeelte over gegarandeerde up-time en probleemoplossing.
Het is niet lullig bedoelt, maar te vaak wordt zo'n Planet lijntje gebruikt voor bedrijfs-doeleinden. Dat maakt nog niet uit, maar bedenk wel dat het een consumenten-product is. Als er een probleem is, wordt de storing niet anders behandelt, omdat er toevallig een bedrijf oid aan de andere kant van de lijn hangt.
In de drie jaar tijd ben ik nog niet verder gekomen dan de modem reset, werkt het niet dan kijk er na op het moment dat er tijd voor is. In de meeste gevallen zit het probleem bij de PC en de meeste mensen maken van nu eigen custimized PC op frequente basis een back-up.bjck schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:43:
[...]
Eigenlijk is dat een heel positief signaal dat een consumenten lijn gebruikt wordt voor zakelijke/bedrijfs toepassingen. Betekent toch dat de dienst enorm goed moet zijn en downtime minimaal
Echter als het een keer mis is en blijkt dat ze heel het bedrijf afhankelijke hebben gemaakt van die ADSL verbinding en het een keer een paar dagen niet werkt (door eigen oorzaak of niet) wordt er hoog van de toren geblazen. "Ik heb nu XX mensen stil zitten!", "Ik draai XXXX euro verlies per dag nu !" etc etc.
Zeker door een abuse/virus afsluiting is het ook nog eens eigen fout/onzorgvuldigheid.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq