How to Become a DJ... deel XIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 19.895 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
How to Become a DJ deel XIII
Introductie
Dames en heren, het is mij een eer en genoegen u van harte welkom te mogen heten bij het dertiende deel van de How to Become a DJ legacy Slow Chat soap Topic op GoT.

Een kleine introductie is op z'n plaats, voor wat historisch besef...
Op maandag 11 juni 2001, om 19:16, plaatste Timmey het onschuldig ogende topic How to become a Dj.... in het Audio, Video & HiFi Forum gedeelte van het GoT forum.

Dit groeide meteen uit tot een van de allergrootste draadjes die we ooit gezien heben op dit forum, met maarliefst 3144 reacties.

Het totaal aantal post, zonder mislukte of dubbele nieuwe topicstarts mee te nemen, is ruim de vijftienduizend gepasseerd: 3.144 (I) + 2.004 (II) + 1.504 (III) + 2.000 (IV) + 2.005 (V) + 1.274 (VI) + 1.000 (VII) + 1.008 (VIII) + 1.000 (IX) + 1.001 (X) + 1.002 (XI) + 999 (XIII) = 17.941 posts.

De originele topicstarter leest af en toe mee, maar zijn wellicht onbedoelde nalatenschap leeft voort.

Wat doet een DJ nou eigenlijk :?
DJ staat al jarenlang voor disk jockey, een term die tegenwoordig extreem gehyped wordt, maar velen weten eigenlijk niet wat het vak nou precies inhoudt. DJ zijn kent twee aspecten: De techniek en de sfeer. Onder techniek wordt het mixen van plaatjes verstaan. Mixen is het gelijkzetten van tempo en beats, om vervolgens aan het einde van een nummer een soepele overgang te regelen. Dit klinkt heel simpel, maar dat is het zeker niet (in het begin al helemaal niet). Het mixen is een zeer nauwkeurig proces, waarbij de kleinste afwijking er al voor kan zorgen dat de boel na 10 seconden niet meer gelijk loopt. Dan kennen we nog het andere aspect, de sfeer. Als DJ op een feest ben jij verantwoordelijk voor de sfeer op de dansvloer. Nu zijn er een aantal factoren waarmee je de sfeer kan beïnvloeden, waarvan de belangrijkste bij uitstek de platenkeus is. Het neerzetten van een gevarieerde en goed opgebouwde set is alles behalve makkelijk. Daarnaast is de uitstraling van de DJ ook belangrijk. Een DJ die enthousiast bezig is, zal zonder twijfel betere resultaten halen dan een zak hooi die er ook niet voor de lol staat.

Wat is het verschil tussen een DJ en producer :?
Dat zijn twee termen die vaak door elkaar worden gehaald. Een DJ staat simpelweg voor platendraaier, een figuur op een feest of op de radio die plaatjes opzet. Een producer is degene die de plaatjes maakt. De reden waarom deze twee termen door elkaar worden gehaald, is omdat een producer meestal beide doet. Denk bijvoorbeeld aan DJ Tiësto, die bekend staat om zowel zijn producties als zijn DJ-kunsten. Een vaak gemaakte fout is echter dat een goede producer automatisch als volwaardig DJ wordt aangezien. Dit is lang niet altijd waar! Er zijn voorbeelden van mensen die geniaal produceren, maar er als DJ weinig van bakken.

Wat is beter, CD of vinyl :?
Dit is een discussieonderwerp die vaak zat is gehouden in de voorgaande delen. Uiteindelijk komt het erop neer dat er geen absolute winnaar is. Beide media hebben zo hun voordelen en nadelen. Bij vinyl heb voordelen zoals direct contact met het medium, absolute controle over de plaat en uitgebreid assortiment aan platen. CD's zijn compacter, beschadigen minder snel en zijn thuis te bakken.
Qua mixgenot zijn deze systemen niet met elkaar te vergelijken. Met vinyl werk je door direct met de hand de plaat te corrigeren, bij CD's doe je dat met behulp van een groot wiel en de pitch bend. De mixtechnieken verschillen zoveel, dat je geen concrete winnaar hebt. De voorkeur qua medium is bij iedere DJ anders. Om één heel groot misverstand uit de weg te ruimen: Met beide systemen valt perfect te mixen!

Ik wil graag DJ worden, welke apparatuur moet ik nemen :?
Je zult eerst een keuze moeten maken tussen de twee verschillende media. Als je vinyl wilt draaien, hou er dan rekening mee dat je toch echt een platenzaak in de buurt moet hebben. Als je CD's wilt draaien, dan zul je er rekening mee moeten houden dat er bijna geen extended mixen van nummers in de winkel zullen liggen! Daarom is het als CD DJ ontzettend moeilijk om de desbetreffende auteursrechten te betalen en de muziekindustrie te steunen, omdat er voor CD DJ's erg weinig CD's geschikt zijn.
Voor apparatuur raden wij je aan een kijkje bij New-Line te nemen, een zeer uitgebreide DJ-gear winkel met zowel professionele apparatuur als beginnersspullen. Voor draaitafels is er zelfs een uitgebreid topic aanwezig met aanbevelingen en afraders. Verder is het verstandig om de commentaar van shopbaas André serieus te nemen, omdat deze man bijzonder veel verstand van de apparatuur heeft! Let daarom vooral op de producten die genoteerd staan als "Drés Choice", en stel hem gewoon vragen als je iets niet weet.

Voor de rest algemene aanbevelingen in de volgende categorieën (over het algemeen is het aan te raden om apparatuur te kopen bóven het very low budget!):

Mixers (geen battlemixers)
Very low-budget: Gemini PMX-500
Low budget: Gemini PS-626i / JB-Systems MX4
Midrange budget: Gemini UMX-7 (uitverkocht) / American Audio Q-D5
High budget: Dateq XTC/Allen&Heath Xone:32/Vestax PCV-275
Clubmixers: Pioneer DJM-600/ Dateq LPM7.3-GPM8.3-Apollo / Rodec 180MKII

Draaitafels (S-arm voor het normale mixwerk)
Very low budget: Reloop RP-2000MKIII/JB-Systems Q-20/Akiyama DJ-2000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Low budget: Reloop RP-4000MKIII/JB-Systems Q-30/Akiyama DJ-3000 (OEM-product, alledrie de tafels zijn identiek)
Midrange budget: Reloop RP-5000MKIII/Gemini PT-2100
High budget: Technics SL-1200MK2 of M3D/Gemini PDT-6000/Synq XTRM-1 en klonen daarvan

CD-spelers (enkel)
Low budget: Gemini CDJ-20
Midrange budget: American DJ PSX
High budget: Pioneer CDJ-800/Pioneer CDJ-1000MKII/Denon DN-S5000/Numark Axis-8

CD-spelers (dubbel)
Low budget: American DJ DCD-Pro 400
Midrange budget: DAP 900D/Numark CDN-36
High budget: Pioneer CMX-3000/Pioneer CMX-5000/Numark CDN-88/Numark CDN-90

Natuurlijk zijn er ook een zat andere goede producten in deze branche. Dit is slechts een kleine indicatie van wat een goede keuze zou zijn.

Zozo dat DJ spul is aardig prijzig zeg! Kan dat niet tweedehands :?
Tuurlijk! De grote sites Ebay en Marktplaats zullen vast wel DJ gear ergens tussen hebben, maar het is ook verstandig om op het tweedehands forum van het New-Line forum te kijken en het Vraag & Aanbod-forum van DJ2DJ (URI's onderin). Beginnersapparatuur wordt erg vaak te koop aangeboden omdat de mensen besluiten om de apparatuur te vervangen met spullen uit een hogere prijsklasse, dus als je wilt beginnen zul je altijd wel tweedehands beginnersspullen tegenkomen ergens.

Hoe kom ik aan de bak als DJ :?
DJ'en is een leuke bezigheid en moet vooral een hobby blijven, maar het liefst wil je natuurlijk je kunsten ook aan een publiek tonen. Dit is niet alleen goed voor een flinke kick (als iedereen op jouw plaatjes uit zijn dak gaat), maar ook erg leerzaam. Je leert namelijk om een soort interactie tussen jou en het publiek te voeren.
De vraag is natuurlijk: hoe kom ik dan voor een publiek terecht?
Zorg eerst dat je veel geoefend hebt, dat houdt in dat je zowiezo het beatmatchen onder de knie hebt (foutjes maken mag weleens). Laat eerst een aantal van je mixen eens horen aan wat vrienden en kennisen. Zodra je een goede mix op CD hebt staan, begint het netwerken. Maak eens een praatje met de plaatselijke DJ en laat dan een CD van je achter (uiteraard met naam, e-mail ed), ook mensen op school op de hoogte brengen van jouw draaikunsten kan helpen voor wat naamsbekendheid. Ga dan niet stilletjes zitten wachten, maar onderneem zelf actie. Stel voor om een keer te draaien op een schoolfeest of doe mee aan een DJ-contest.
Wanneer je al deze stappen uitvoerd ligt het niet meer in jouw handen. Maar wat er ook gebeurt probeer het plezier in het draaien te houden, ga dus niet ergens draaien waar je jezelf absoluut niet thuis voelt (ga als Techno-DJ niet in de plaatselijke kroeg skihut-hits draaien om toch maar aan de bak te komen).

Waar kan ik muziek vinden :?
In de platenzaak :). Onderaan dit topic vindt je een lijst met links.

En hebben deze überl33te mixmeisters ook een IRC kanaal :?
Jazeker :*) Check daarvoor #GoTDJ op irc.tweakers.net
GoT DJ overzicht :+

DJ Stijlen
momania• Techno
• Club

BtM909 :: BO the Man• 2Step / UK Garage
• Funky House
• R&B / Hip Hop / Urban

EmpathyVaak:
• Trance
• Hardtrance
• Hardhouse

Minder vaak:
• Hardstyle
• Techno

JaapvR• FunkTechno
• Clubstijl

MolshoopVerschillende soorten Techno
Keez :: DJ CC (Case Closed)• Jumpstyle Trance
• Uplifting Trance
• Hardstyle
• Hardtrance

TekDrum&Bass
Universal Creations• (Progressive)Trance (dus de wat meer kwaliteits Trance)
• Progressive
• Classics (Club, Trance en House)

Daarbuiten ook:
• ClubTrance
• Techno (meestal de wat hardere)
• Hard Trance
• DnB
• Groove
• House

Vash• Techno
• Trance

JasperT• Funky
• Groovy
• House
• Club
• Funky Techno

Arne_F :: DJ LysoProgressive, Trance en Techno

numlock• Hip Hop
• Beat-crossover
• turntabelism

Jimsterrr :: DJ Jim-E• Trance

Canard• Progressive Trance
• Hardtrance
• Hardstyle
• Techno

DJ Reanimation• Trance
• Dance
• Hardstyle
• Techno

Hiddo :: Sunni• Techno
• Tech-house

BezurK :: William Tech• Groovy Techno
• Minimal Techno

Gobbles, InQ.• Trance
• hardstyle
• Techno

DeNB3rt• Drum'n'bass

Steenvoorde :: Bor• Full-on Psytrance

-ScuL-• Hardtrance
• Hardstyle
• Hardcore

OverSoft • Techno / Techhouse
• Club

UrinatinventuM• Hardstyle
• wat langzamere Hardcore

Michali• (Minimal) Techno

Quinie • electro / lounge / progressive
• lounge
• progressive

Slizer• Minimal Techno

savale• Club
• Progressive
• Techno

Chiron :: Ener-G• Alles van Danny Christiaan :+
• funky techhouse
• progressive / tribal / techno
• Mainstream / Urban
• Drum 'n Bass (van intelligent tot hardstep / pressure)
• Muziek voor studentenfeestjes / bruiloften / cafe's e.d.

Voorgaande delen en dochterdraadjes :+
How to become a Dj...
How to become a Dj... deel II
How to become a Dj... deel III
How to become a Dj... deel IV
How to become a Dj... deel V
How to become a Dj... deel VI
How to become a Dj... deel VII
How to become a Dj... deel VIII
How to become a Dj... deel IX
How to become a Dj... deel X
How to Become a DJ... deel XI
How to Become a DJ... deel XII

How to become a Producer
How to become an LJ...
Andere DJ fora :+
DJ2DJ forum
New-Line forum
Licht & Geluid forum
DeeJay Forum
TechHouse
ebeatz.nl
Global Hardstyle Forum
AboutDJ Forum

Platenzaken :+
Offline ;)
Lijst platenzaken in Nederland en België

Online NL:
decksrecords Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif
4 DJ's ONLY
Dancegrooves
Recess Records
Rare Records
Platenshop.nl
vinylshop

Online UK
Hard To Find Records
DotVinyl
Defected Online store!

Online DE
Decks-Records online vinyl shop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_on.gif
Important Records

DJ Gear :+
Tone Control
DJGear.com
J&H Prof Licht en Geluid
New Line licht en geluid

Handige links :+
About DJ - De DJ Info site van NL :P
Technics Dutch dance charts
Advanced Vinyl Handling
Discogs

Beginners guide:
Recess
Howto DJ: Skills, Attitudes and Basic Mixing Techniques
Introduction into DJing and Turntablism

Scratch this sh*t
The history of turntablism
The Ever :: evolving skratch tutorial

[ Voor 36% gewijzigd door BtM909 op 07-02-2005 21:59 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
BezurK schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:33:
[...]

Ik hoorde het al op het nieuws ja, echt chaos :(

Ik heb trouwens voor de liefhebbers een mixje opgenomen vorige week. Ik vind'm zelf niet zo geweldig vandaar dat ik'm nog niet eerder gepost had... Mischien dat er toch mensen zijn die het leuk vinden om te luisteren ofzo weet ik veel ;)
Anyway -> William Tech @ Pennyroad 25-01-05 :) (50mb mp3 - 55 minuten)
Tracklist
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Steve Bug - Loverboy (Re-bugged by Steve Bug) [Pokerflat / PFR050]
The Gadgets - Let us into your system (Alkaloid docking station mix) [ELP / ELP33030.5]
The Dose - Climate is Rising [Fumakilla / FK013]
Electrixx - Turn around baby [Karate Klub / KK002]
John Tejada - Flight to Tokyo [Pokerflat / PFR052]
Roman Flügel - Geht's Noch? [Cocoon / cor012]
Dave Clarke - The Wiggle (12" Mix) [Skint Records / DEVILS004]
Uknown - Unkown (A-side mix) [Style Rockets / Style Rockets 001]
D - Lux & A.Gninok - Disco Tech (Disco Tech Original) [FB Records / FB001]
Ben Sims & Paul Mac - Hero's Welcome [Intec / INTEC030]
DK8 - Murder was the Bass (Paco Osuna Mix) [ELP / ELP11002]
Alter Ego - Rocker (Eric Prydz Remix) [Skint / SKINT103X]
Cirez-D - Control Freak [Mouseville / MOUSEVILLE001]
Dave Shokh - White Spider [Kiddaz.fm / KIDD044]
Anoniem: 5897 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:14:
Nou vooruit..nog maar eentje van mij dan.. 50 minuten met techno en zoals gebruikelijk van funky naar het betere werk :P

http://fewture.net/Sandor_Vennink_-_Demo-02-2005.mp3

Laat maar horen!

Edit:
download kan wat traagjes zijn.. :o ff doorbijten :P
OverSoft schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:06:
[...]

Zo rond 11:30 gaat ie ffkes ietsje scheef :P
Maar voor de rest heel lekker.

Ik zal binnenkort ook es een mixje erop gooien, want dat duurt alleen maar te lang.
Ik heb overigens nog een oude op m'n server staan: http://oversoft.pointclark.net
Ik hang aan glasvezel, dus zou snel genoeg moeten gaan.
Michali schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:31:
Ik heb hier nog nooit een mix geplaats, dus dat wordt ook maar eens tijd.

http://www.sarris.nl/06-02-2005.mp3

Ik draai nog maar een jaar en een paar maanden en mijn tt's zijn een beetje nerveus (ga nieuwe halen binnenkort) dus niet te veel negatieve kritiek :P

Opbouwende kritiek verder wel graag natuurlijk :)

Ik heb gedraait met deze apparatuur:

-2x reloop rp 4000 mkII met ortofon concorde pro elementen
-ecler nuo 5
-laptop om op te nemen

PS: ik sta nog niet in het lijstje trouwens, mischien wel een idee om me even toe te voegen :) Stijl is techno en minimal techno (maar dat is ook techno dus :P)

[ Voor 81% gewijzigd door BtM909 op 07-02-2005 08:33 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17
ah weer nieuw deeltje :)

Wat ik me af vraag.. heb nu nog steeds me JB system high Q 30 D en daar heb je een 10 en 20% pitch op.

Wat is eigenlijk beter 10% of 20%? 10% lijkt mij wat nauwkeuriger?

Als je bijvoorbeeld kijkt naar en technics 1200 daar zit gewoon een pitch op zonder keuze tussen 10 of 20%?

Of heb ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Shockers schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:37:
ah weer nieuw deeltje :)

Wat ik me af vraag.. heb nu nog steeds me JB system high Q 30 D en daar heb je een 10 en 20% pitch op.

Wat is eigenlijk beter 10% of 20%? 10% lijkt mij wat nauwkeuriger?
Qua nauwkeurigheid voor bijstellen heb je gelijk, aangezien je over dezelfde afstand een grotere range hebt ;)

De vraag is alleen wanneer je meer of je meer dan 10% gaat gebruiken.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar en technics 1200 daar zit gewoon een pitch op zonder keuze tussen 10 of 20%?

Of heb ik het verkeerd?
De nieuwste hebben ook een keuze mogelijkheid hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Anoniem: 5897 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:14:
Nou vooruit..nog maar eentje van mij dan.. 50 minuten met techno en zoals gebruikelijk van funky naar het betere werk :P

http://fewture.net/Sandor_Vennink_-_Demo-02-2005.mp3

Laat maar horen!

Edit:
download kan wat traagjes zijn.. :o ff doorbijten :P
Nette set hoor. Opbouw is prachtig. Mixjes zijn over het geheel genomen technisch erg goed. Nergens zakt het momentum in, er blijft energie in de mix zitten steeds en dat is vet vind ik. Ook nergens dat je in je mix een break of iets dergelijks verneukt. Enige minpuntje is dat je heel af en toe er wel met je synch ietsjes naast zit, dan hoor ik toch dat'ie verloopt maar je corrigeert wel steeds vlug genoeg. Al met al een nette mix met soepele overgangen. Echt alsof je ze gepland hebt zeg maar ;) sweet :)

Oh even over de startpost: kan m'n naam ff aangepast worden? Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat Will M al bezet was. Toen heb ik in overleg met wat mensen gekozen voor William Tech ;)

(ik heet Willem. Doet denken aan Willem Tell van de legende, Willem Tell draait Techno oftewel: Willem Tech. Willem Tech klinkt niet echt lekker dus dan maar William Tech. Mischien wat ver gezocht maar ach ... ;))

[ Voor 21% gewijzigd door BezurK op 07-02-2005 11:07 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

BezurK schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:02:
[...]

Nette set hoor. Opbouw is prachtig. Mixjes zijn over het geheel genomen technisch erg goed. Nergens zakt het momentum in, er blijft energie in de mix zitten steeds en dat is vet vind ik. Ook nergens dat je in je mix een break of iets dergelijks verneukt. Enige minpuntje is dat je heel af en toe er wel met je synch ietsjes naast zit, dan hoor ik toch dat'ie verloopt maar je corrigeert wel steeds vlug genoeg. Al met al een nette mix met soepele overgangen. Echt alsof je ze gepland hebt zeg maar ;) sweet :)

Oh even over de startpost: kan m'n naam ff aangepast worden? Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat Will M al bezet was. Toen heb ik in overleg met wat mensen gekozen voor William Tech ;)

(ik heet Willem. Doet denken aan Willem Tell van de legende, Willem Tell draait Techno oftewel: Willem Tech. Willem Tech klinkt niet echt lekker dus dan maar William Tech. Mischien wat ver gezocht maar ach ... ;))
Tnx kerel! :)

Ik heb altijd al wat slordig gesynct.. Kweet niet wat dat is. Als ik op een feestje sta is het superstrak, maar thuis nooit eigenlijk :? Gebrek aan motivatie misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-04 14:23
Ik heb ook een vraagje over draaitafels. Is het nou bij alle tafels zo dat in zo'n groot deel van de pitch hij op de quartz lock schiet, of verschilt dat wel? Ik heb nu namelijk wel vaak ruzie met mijn tafels als met nummer rond de 0% zit. Ik moet dus of sneller of langzamer, want ongeveer een centimeter van de pitch kan ik gewoon niet gebruiken. Ik ga binnenkort nieuwe halen, ik hoop dat het dan beter is.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Michali schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:28:
Ik heb ook een vraagje over draaitafels. Is het nou bij alle tafels zo dat in zo'n groot deel van de pitch hij op de quartz lock schiet, of verschilt dat wel? Ik heb nu namelijk wel vaak ruzie met mijn tafels als met nummer rond de 0% zit. Ik moet dus of sneller of langzamer, want ongeveer een centimeter van de pitch kan ik gewoon niet gebruiken. Ik ga binnenkort nieuwe halen, ik hoop dat het dan beter is.
De Super OEM's hebben dat iig niet. Die zijn rond de 0 ook gewoon accuraat. Vooral de draaitafels met een klik in het midden hebben dat probleem is mijn ervaring. De Sl1200 MKII inclusief :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:42
BtM verander mijn lijstje even in hardtrance, hardstyle, hardcore als je wilt :P thanks

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet om iemand wel eens serieus naar die stijlen in de startpost heeft gekeken? Ik zie ineens een hele nieuwe invulling gegeven worden aan de uitdrukking "eigen stijl".

wtf is Beat-crossover? Of ClubTrance? lol :D Het is Club of Trance weet je wel..om maar een voorbeeldje te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 14:48
Anoniem: 5897 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:37:
Ik weet niet om iemand wel eens serieus naar die stijlen in de startpost heeft gekeken? Ik zie ineens een hele nieuwe invulling gegeven worden aan de uitdrukking "eigen stijl".

wtf is Beat-crossover? Of ClubTrance? lol :D Het is Club of Trance weet je wel..om maar een voorbeeldje te noemen.
Hehe, zo vond ik de stijl "Full-on Psytrance" erg... uhhh... origineel gevonden ! ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:27

Chiron

Moderator Discord
Zo kan je je eigen hokjes maken.. ik heb zoiets van als de benaming de lading dekt dan is t prima toch...

Clubtrance is een paar jaar terug voordat de hele trance hype losbarstte trouwens wel aardig hot geweest, heb nog een hele serie verzamelcd's getiteld 'clubtrance' met wat meer trancy clubplaten erin...

Zelf draai ik melodieuze funky techhouse/progressive/tribal/techno als 'eigen' stijl, geen idee in wat voor hok ik dat moet stoppen :D De ene keer stop ik er wat meer 'progressive' in en de andere keer wat steviger techno, hangt af van het soort feest, de sfeer, publiek en mijn humeur..

Voor de rest Mainstream/Urban (Onder Urban versta ik dus niet alleen R&B, maar gewoon R&B House Rock en Classics doorelkaar heen gemixed), Drum 'n Bass (van intelligent tot hardstep/pressure) tot alles wat maar een beetje fatsoenlijk betaalt ;) (studentenfeestjes/bruiloften/cafe's e.d.)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
BezurK schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:56:
[...]

De Super OEM's hebben dat iig niet. Die zijn rond de 0 ook gewoon accuraat. Vooral de draaitafels met een klik in het midden hebben dat probleem is mijn ervaring. De Sl1200 MKII inclusief :/
Maar daar zit gewoon helemaal geen lock op dus? Of gaat die er alleen op als je op het knopje ervoor drukt? (ik was al van plan die OEM's te halen, dus dat is wel mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiron schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:32:
Zo kan je je eigen hokjes maken.. ik heb zoiets van als de benaming de lading dekt dan is t prima toch...

Clubtrance is een paar jaar terug voordat de hele trance hype losbarstte trouwens wel aardig hot geweest, heb nog een hele serie verzamelcd's getiteld 'clubtrance' met wat meer trancy clubplaten erin...

Zelf draai ik melodieuze funky techhouse/progressive/tribal/techno als 'eigen' stijl, geen idee in wat voor hok ik dat moet stoppen :D De ene keer stop ik er wat meer 'progressive' in en de andere keer wat steviger techno, hangt af van het soort feest, de sfeer, publiek en mijn humeur..

Voor de rest Mainstream/Urban (Onder Urban versta ik dus niet alleen R&B, maar gewoon R&B House Rock en Classics doorelkaar heen gemixed), Drum 'n Bass (van intelligent tot hardstep/pressure) tot alles wat maar een beetje fatsoenlijk betaalt ;) (studentenfeestjes/bruiloften/cafe's e.d.)
Ja das wel een mooie theorie enzo, maar wat ik dus eigenlijk bedoel is dat er maar een aantal genres binnen de house zijn en niet 100. Het lijkt wel mode om steeds een nieuwe te verzinnen.

Tuurlijk zijn er altijd platen die ergens tussen zweven, maar daar ga je dan niet een eigen genre voor verzinnen. Sommige techno platen worden wel eens door hardhouse DJ's gedraaid omdat hij nou eenmaal in beide genres past...is het dan meteen een hardtech plaat ofzo?

Snap je wat ik bedoel? Iedereen probeerd alles een naam te geven en dat hoeft helemaal niet. Er is nu eenmaal overlap.
Ik maak hoogstens onderscheid tussen landen omdat je dat toch wel erg duidelijk hoort. Bijv Engelse hardhouse, Italiaanse hardcore, Duitse techno.. das allemaal erg duidelijk hoorbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 07-02-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Michali schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:41:
[...]

Maar daar zit gewoon helemaal geen lock op dus? Of gaat die er alleen op als je op het knopje ervoor drukt? (ik was al van plan die OEM's te halen, dus dat is wel mooi)
Er zit wel quartz lock op, maar die gaat dus idd alleen aan als je het knopje indrukt. In het midden van de fader (0% pitch dus) zit geen schakelaar/klik dus hij is compleet traploos. ALS je de fader exact op 0 zet, dan gaat wèl het lampje branden om aan te geven dat je dus op 0 zit maar verder niks. Hij is ook gewoon even precies rond de 0 als rond bv 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff wat anders btw.. Ik zat ff te klooien met een mooi hoesje voor m'n demo:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fewture/sandorvenninkdemo.jpg

Is dat wat? :) Tracklist en contact info etc komt op de achterkant.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 07-02-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Nice, zou alleen het woordje Demo weghalen en je naam wat groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-03 11:29

Quinie

.nl

ff een postje voor mij topic list.
Mocht iemand de startpost nog willen wijzigen en mij er als dj bij willen zetten dan draai ik

electro / lounge / progressive

maar eigenlijk kan nog niet draaien :P

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Quinie schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:07:
ff een postje voor mij topic list.
Mocht iemand de startpost nog willen wijzigen en mij er als dj bij willen zetten dan draai ik

elcto / lounge / progressive

maar eigenlijk kan nog niet draaien :P
Waet is elcto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-03 11:29

Quinie

.nl

zei edit..

mijn e en r doen wat raar
edit: en dat begint bij mij dus met kraftwerk en greyzone etc

[ Voor 45% gewijzigd door Quinie op 07-02-2005 17:09 ]

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24301

Mik mij er ook maar tussen :)

Minimal Techno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Quinie schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:08:
zei edit..

mijn e en r doen wat raar
edit: en dat begint bij mij dus met kraftwerk en greyzone etc
Anoniem: 24301 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:38:
Mik mij er ook maar tussen :)

Minimal Techno!
done 2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
kee mag je mij ook wel toevoegen:

savale:

- club
- progressive
- techno

btw had net ook wat lomps...wilde inloggen op only-djs.nl schijnt heel mijn account weg te zijn :( Ik had nog credits omdat 2 platen niet geleverd waren. Beetje heel vage shit....

[ Voor 5% gewijzigd door savale op 07-02-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik www.decks.de aanraden?
Geweldige zaak, goedkope platen, lage verzendkosten goed technoaanbod! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 24301 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:02:
thanx ga ik even n kijkje nemen!

edit: erg overzichtelijke shop! ga er eens een wat bestellen denk.

[ Voor 13% gewijzigd door savale op 07-02-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als je toch bezig bent... voeg mij ook even toe ;)

overigens draai ik mijn plaatjes meestal onder m'n alias 'Ener-G' :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier mensen die Ableton in hun sets gebruiken btw? 2 laptops met Ableton en FS + 3 decks en je kan zo ongeveer doen wat je wil..

Ik ben er nu net mee begonnen en ik moet zeggen dat ik het licht gezien heb :+ My god wat een mogelijkheden zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 10-04 08:50

Empathy

Extreme Audio

Vanmiddag ff een mix van 55 mins in elkaar gedraaid. Fijne cliché-gooi-die-handjes-in-de-lucht trance. Niks te moeilijk, geen verhaal, geen grote fouten, gewoon lekkere (vind ik dan) trance :)
Enjoy, en geef aub wat feedback :)

Download!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook wel handig als we elkaar op de hoogte houden van DJ Contests e.d. :)
Ik denk dat het nu toch wel zo'n beetje tijd voor me wordt om een keertje buiten mn slaapkamer te draaien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Anoniem: 5897 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:52:
Zijn er hier mensen die Ableton in hun sets gebruiken btw? 2 laptops met Ableton en FS + 3 decks en je kan zo ongeveer doen wat je wil..

Ik ben er nu net mee begonnen en ik moet zeggen dat ik het licht gezien heb :+ My god wat een mogelijkheden zeg..
Yep en het verbaast hoe makkelijk het live gaat. Ben er alleen nog niet aan toe om 't live te gebruiken :)
Chiron schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:03:
Als je toch bezig bent... voeg mij ook even toe ;)

overigens draai ik mijn plaatjes meestal onder m'n alias 'Ener-G' :)
Wat zeg je: draai je alleen hits van Danny Christiaan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Anoniem: 5897 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:52:

ik pruts alleen af en toen wat acapalla's via live in mn mix. Verder gebruik ik het nog niet. Vertel dan eens hoe jij dat goed doet. De hele tijd tappen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Ik ben helemaal weg van Traktor als ik niet mn vinyl mee sleep...Het enige nadeel is dat ie graag je plaatjes analiseerd van te voren. Kost wel een flinke tijd helaas. :(
Trouwens het idee van elkaar op de hoogte houden van contests is wel n erg goed idee... Ik kan nog wel wat "club" ervaring gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BtM909 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:25:
Wat zeg je: draai je alleen hits van Danny Christiaan? :+

(8>

Ableton Live stoei ik ook mee, maar niet tijdens dj sets, ik gebruik het om m'n muziek te kunnen sequencen.. en eventueel in de toekomst wel live te kunnen gebruiken tijdens optredens, maar dan zonder de combinatie met decks erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gomaster schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:26:
[...]

ik pruts alleen af en toen wat acapalla's via live in mn mix. Verder gebruik ik het nog niet. Vertel dan eens hoe jij dat goed doet. De hele tijd tappen oid?
Nou ik ben pas net bezig ermee dus ik kan het je niet vertellen.. Ik heb nu iig in een middagje redelijk wat eruit gekregen dat op techno lijkt :+

Hoe je het in je set propt ben ik nog niet helemaal uit. Het kan iig met een Xone 92 of met een midi controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Anoniem: 24301 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:02:
Zeker 'n goede tip ja! Ik heb daar ondertussen 3 keer platen besteld, echt perfect. Een grandioos groot aanbod, vooral idd in het techno-segment. Elke dag nieuwe releases daar. Een mooie chart en alles ingedeeld (GOED ingedeeld) in sub-stromingen. Mooi bij elke release de hoes erbij en verdere info (land ver herkomst bv). Echt perfect.

En de verzendkosten zijn (voor DPD tenminste) niet eens zo hoog. Niets duurder als bij een NL'se platenzaak iig. Je moet alleen over het algemeen 1 dag langer wachten. Maandag verzonden is woensdag in huis meestal :)
Anoniem: 5897 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:44:
[...]

Nou ik ben pas net bezig ermee dus ik kan het je niet vertellen.. Ik heb nu iig in een middagje redelijk wat eruit gekregen dat op techno lijkt :+

Hoe je het in je set propt ben ik nog niet helemaal uit. Het kan iig met een Xone 92 of met een midi controller.
Ik las in de Macworld vandeweek dat Live binnenkort volledige MIDI ondersteuning heeft. MIDI-sequencing that is! :D
Dus voortaan met Ableton je MIDI live sequencen zoals dat nu met disk-audio kan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Decks.de is idd wel netjes maar het jammere is dat ze in mijn genre echt HEEL veel platen in de database hebben, maar er maar heel weinig daadwerkelijk kunnen leveren :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zo ff wat pcs van mijn SL's die over zijn gespoten...... (ze zijn nog niet helemaal af by the way)

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QwCRAjIUua88oQuFP!3O!ElmJJyAnFBHWh8CkMOIF9SJ0D*Oph4yNmwkNl0Z3*aKAW5O0vvd1cuZwS6UcOJ6rNwhYOGNEVIQ7besjAUXkc8/rozedeck1.JPG?dc=4675508468766048204

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0QgD9AgEU9aA8oQuFP!3O!B0MpWaLG5KqX5vTahSvv7dRa!Osnl3tEsJhzbEJY28ZWoG9saVOouUnNx05NCFZD!rYwUPm32PiDF6exNOAFmY/rozedeck.JPG?dc=4675508468763141943

Door de flits van de digicam lijken ze niet helemaal egaal, echter Rob zweerde dat ze het wel waren dus ik geloof hem maar ;)
Met deze sticker er op alleen dan in het zwart (komt zo'n beetje tussen pitch fader en platter)

http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/pony.jpg

Het is orgineel deze kleur -> http://home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/DSCN0827.JPG maar hij is iets donkerder uitgevallen aangezien er meerdere lagen zijn gespoten, daarnaast komt er straks ook nog een laklaag overheen.
Sticker komt overigens onder de laklaag zodat ie niet gevoelig is voor invloeden van buitenaf.

Allemaal het werk van Rob Nijhuis......... hoop dat ik ze van de week weer terug in huis heb staan want ik mis ze wel een beetje :P

[ Voor 7% gewijzigd door R2D2 op 08-02-2005 01:22 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BezurK schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 00:08:
Ik las in de Macworld vandeweek dat Live binnenkort volledige MIDI ondersteuning heeft. MIDI-sequencing that is! :D
Dus voortaan met Ableton je MIDI live sequencen zoals dat nu met disk-audio kan _/-\o_
euhhh midi ondersteuning zat er al in? :?

in versie 4 althans... Live 4 is echt de shizzle, heb Cubase en Reason langzamerhand stof zien verzamelen @ pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 14:47
Wat heeft tegenwoordig iedereen toch met shizzle en dizzle.
Zijn we een beetje aan het vernegeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66372

Anoniem: 5897 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:54:
[img=http://www.xs4all.nl/~fewture/sandorvenninkdemo.jpg][/img]
Nice! Ik zou ook het woordje 'demo' weghalen en je naam groter en lichter dan de rest ;)

Verder ga ik vanaaf even alle mixjes hier beluisteren, leuk! Ik ben zelf ook weer lekker in de weer met mixen. Gisteren eentje van 40 minuten opgenomen, platenkeuze was leuk vond ik zelf alleen ik was zo rot van het weekend dat er bijna geen enkele plaat gelijk liep :X.

Maar dat boeit niet haha, het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. Vanavond ga ik er weer lekker eentje maken. :9~

Van het weekend moest ik draaien op een miniplaybackshow. Beetje lekker popi gedraaid (ipv de hardstyle die ik normaal draai), allemaal top 40, maar het was wel gezellig en de muziek stond lekker hard. Jammer dat het maar tot 22.00 was, maar ja... Aangezien ik pas 3-4 uur van te voren wist dat ik uberhaupt voor de muziek moest zorgen :p. Deze jongen moest erna ook nog lekker stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 20:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Empathy schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:57:
Vanmiddag ff een mix van 55 mins in elkaar gedraaid. Fijne cliché-gooi-die-handjes-in-de-lucht trance. Niks te moeilijk, geen verhaal, geen grote fouten, gewoon lekkere (vind ik dan) trance :)

Download!
Hmmm :9
* Outerspace is geen dj, kan waarschijnlijk niet dj-en :) Dus dit is de enige soort reactie die ik hier zal geven zijn 'nummers' beoordelen, al zal ik dat niet vaak doen :)

ik vind hem lekker klinken.
Geen foutjes erin, goede beats, lekker tempo erin.
Vooral rond 30 minuten is hij heel lekker.

Ga zo door zou ik zeggen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66372 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 08:52:
[...]

Nice! Ik zou ook het woordje 'demo' weghalen en je naam groter en lichter dan de rest ;)

Verder ga ik vanaaf even alle mixjes hier beluisteren, leuk! Ik ben zelf ook weer lekker in de weer met mixen. Gisteren eentje van 40 minuten opgenomen, platenkeuze was leuk vond ik zelf alleen ik was zo rot van het weekend dat er bijna geen enkele plaat gelijk liep :X.

Maar dat boeit niet haha, het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. Vanavond ga ik er weer lekker eentje maken. :9~

Van het weekend moest ik draaien op een miniplaybackshow. Beetje lekker popi gedraaid (ipv de hardstyle die ik normaal draai), allemaal top 40, maar het was wel gezellig en de muziek stond lekker hard. Jammer dat het maar tot 22.00 was, maar ja... Aangezien ik pas 3-4 uur van te voren wist dat ik uberhaupt voor de muziek moest zorgen :p. Deze jongen moest erna ook nog lekker stappen.
Zoiets :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fewture/sandorvenninkdemo2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66372

Zo vind ik em mooi :) (althans, dat is dan mijn mening :p)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 66372 op 08-02-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Staat de T van technics op zijn kop of lijkt dat maar zo?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeeJee schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:36:
Staat de T van technics op zijn kop of lijkt dat maar zo?
Dat lijkt maar zo ;)

Het orgineel:

Afbeeldingslocatie: http://xs4all.nl/~fewture/finaleastafinalist07DJsando.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Aha okee :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:38

2mb

Empathy schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:57:

Download!
Heb je een tracklistje?

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:54
Over djcontests, TWSTD doet er weer aan. Ik had mezelf opgegeven voor afgelopen maandag maar had er eigenlijk geen zin meer in omdat ik de vorige keer (naar mijn inziens) btje genaaid ben daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065

Ik zat over het volgende na te denken: Ik wil (naast met gewoon vinyl) ook gaan beginnen met het draaien met DJDecks (soort Finalscratch). Alleen, als ik nu naar een DJ contest ga / ergens moet draaien, hoe gaat het opgepakt worden dat ik een extra ding tussen draaitafels en mixer wil schroeven, en dat ik mijn laptop aan wil sluiten etc. Zouden cafe eigenaren /organisatoren van dj contests daar problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Heeft iemand ervaring met de Numark DXM-06 of de DXM-09 (deze is nieuw, volgens mij nog niet te koop in NL). Ben deze van plan om te kopen samen met 2 Acura's. Dus als iemand enige info/ervaring heeft met deze mixer zou ik het graag willen horen. Heb ondertussen al een aantal reviews gelezen van de 06, maar ik vind het jammer dat deze maar 2 kanalen heeft. Als er een beter alternatief in dit prijssegment zit (en dan doel ik vooral op de kwaliteit van de kill switches) zou ik dat graag horen ;)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb een DXM06. Hij heeft wel 2 kanalen maar je kunt er eenvoudig 4 gebruiken als je met 2 turntables & 2 cd-spelers werkt door tijdens het draaien de LINE/PHONO switch over te halen.
De kwaliteit van de kill switch is subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:17
Ben ook het twijvelen of een DMX06 of ik spaar door en koop een Reloop RMX-40..

Scul jij draait hardstyle dus overtuig me met deze mixer, met zijn voordelen ;)

Trouwens je woonde toch in de buurt van Almere?
Kan je me vast wel een demo'tje geven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Shockers schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:26:
Ben ook het twijvelen of een DMX06 of ik spaar door en koop een Reloop RMX-40..

Scul jij draait hardstyle dus overtuig me met deze mixer, met zijn voordelen ;)

Trouwens je woonde toch in de buurt van Almere?
Kan je me vast wel een demo'tje geven :9
De voordelen kan ik je wel imho vertellen, en dat is dus dat deze mixer digitaal is, dus een enorm goede signaal/ruis verhouding heeft. Tevens heeft de mixer dus sublieme kill switches (en omdat deze mixer digitaal is, worden de low/mids/highs goed gekilled)

Dit is ervaring die ik van een vriend van mij heeft gehoord die de mixer nu een half jaar in bezit heeft. Enig nadeel van deze mixer is dat bij veel en intensief gebruik deze flink snel slijt (dus langer als 2/3 jaar met deze bak is denk ik zelf niet mogelijk)

edit: Zit net naar Wil M z'n mix te luisteren (ik heb de meeste van z'n mixen op mn pc staan :+ ) en ik vind de laatste erg goed en leuk om naar te luisteren (die delen daarvoor waren an sich ook niet slecht, maar deze mix kan ik + vrienden goed waarderen)

[ Voor 14% gewijzigd door Swandertj op 08-02-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Naar wat ik heb gehoord schijnt de slijtage juist erg mee te vallen omdat de sensoren signalen digitaal oppakken. Kraak enzo heb je dus geen last van.
Ik heb hem zelf sinds juli dus ik kan wbt slijtage nog niet echt een oordeel geven.

Voordelen van de DXM06..
* Digitale verwerking audiosignaal
* Goede effectenbank voor zijn prijsklasse 6 effecten per kanaal definieerbaar
* Nog eens 6 effecten voor de mic
* Goed cue-systeem, met een fader tussen CH1 en CH2, FX cue en natuurlijk master.
* Killswitches gewoon als drukknoppen dus je hoeft niet de bass weg te draaien, je kunt het natuurlijk altijd doen als je de draaiknop gebruikt. Ze zijn ook nog 's beschikbaar voor 3 stappen, bass, mid, treble.

Nadelen:
* X-fader volgens mij niet te disablen / vast te zetten (vind ik zelf lastig als je per kanaal gewend bent).. misschien met tape te doen.. maar ik mix gewoon met de X-fader nu

[ Voor 59% gewijzigd door ScuL op 08-02-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Swandertj schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:40:
[...]

De voordelen kan ik je wel imho vertellen, en dat is dus dat deze mixer digitaal is, dus een enorm goede signaal/ruis verhouding heeft. Tevens heeft de mixer dus sublieme kill switches (en omdat deze mixer digitaal is, worden de low/mids/highs goed gekilled)

Dit is ervaring die ik van een vriend van mij heeft gehoord die de mixer nu een half jaar in bezit heeft. Enig nadeel van deze mixer is dat bij veel en intensief gebruik deze flink snel slijt (dus langer als 2/3 jaar met deze bak is denk ik zelf niet mogelijk)

edit: Zit net naar Wil M z'n mix te luisteren (ik heb de meeste van z'n mixen op mn pc staan :+ ) en ik vind de laatste erg goed en leuk om naar te luisteren (die delen daarvoor waren an sich ook niet slecht, maar deze mix kan ik + vrienden goed waarderen)
Heuh? Heb je het nou over mijn mixjes of ... :? In dat geval: thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
BezurK schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:56:
[...]

Heuh? Heb je het nou over mijn mixjes of ... :? In dat geval: thx ;)
Ja, je laatste mix van Pennyroad ofzo is een erg goede mix :*)
Ben zelf meer een hardstyle fan, maar deze techno staat bij mij nu ook op standje 20 (en das erg hard ;))

edit: no kiss up ofzo, maar deze mix is echt goed. Hij staat nu al voor de 2e keer hier op :7

[ Voor 12% gewijzigd door Swandertj op 08-02-2005 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Vorige mix werd niet zo gewaardeerd volgens mij, dus hier een herkansing:

http://www.sarris.nl/Michali%20-%2008-02-2005.mp3

Ik heb dit keer beter op de opbouw gelet, hoewel ik nog steeds niet rustig ga beginnen en hard op het eind ga draaien. Verder heb ik ook geen effecten gebruikt, en wat minder 'standaard' techno :P Tis 30:33 lang en 27,9 mb groot.

Enjoy :)

Op verzoek een tracklist erbij:

01. Vital Ferox - Fuck da MC
02. Function - Montage (Christian Wunsch Remix)
03. Vital Ferox - Absolut
04. Julian Liberator - Born & Razed (DJ Bam Bam Remix)
05. Forze - Let It All Out
06. Go Hiyama - World Game
07. The 65d Mavericks - The Murdoch Effect
08. Invexis - Unreal World
09. Steve Bug - Loverboy (Guido Schneider Remix)

[ Voor 35% gewijzigd door Michali op 08-02-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Laatst online: 10-04 08:50

Empathy

Extreme Audio

outerspace schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:01:
[...]

Hmmm :9
* Outerspace is geen dj, kan waarschijnlijk niet dj-en :) Dus dit is de enige soort reactie die ik hier zal geven zijn 'nummers' beoordelen, al zal ik dat niet vaak doen :)

ik vind hem lekker klinken.
Geen foutjes erin, goede beats, lekker tempo erin.
Vooral rond 30 minuten is hij heel lekker.

Ga zo door zou ik zeggen :)
:) Thanks, zal ik zeker doen.
Zeker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
01. Twenty Four - Longest Day (Armin van Buuren Remix)
02. Varian - Endless Desire (Mark Otten Remix)
03. Thomas Datt - 2V2 (Robert Nickson Remix)
04. Matti Laamanen - Live (Original)
05. Push - Till We Meet Again (Original Vocoder)
06. Draft 2 Design - Affection Over Reason (Final Design)
07. Marcos - Just For A Day (Marc Van Linden Remix)
08. Airbase - Pandemonium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Swandertj schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:57:
[...]

Ja, je laatste mix van Pennyroad ofzo is een erg goede mix :*)
Thanks man :D Leuk om te horen dat mensen m'n mixjes luisteren :)
"Pennyroad" staat trouwens gewoon voor mijn huis, ik woon namelijk op de Penningweg ;) Is dus gewoon een studio-mixje :)
Ben zelf meer een hardstyle fan, maar deze techno staat bij mij nu ook op standje 20 (en das erg hard ;))

edit: no kiss up ofzo, maar deze mix is echt goed. Hij staat nu al voor de 2e keer hier op :7
Welkom tot de mooie wereld van de minimal ;)
Nogmaals tof om te horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Laatst online: 20:14
Anoniem: 5897 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:44:
[...]

Midi controller is meteen weer zo duur.. Ik doe het op mn kamer nog lekker met de muis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11657

Zo, ik zal na meer dan 2,5 lekker lurken ook maar eens een setje posten hier.

Als eerste wil ik iedereen in dit topic bedanken, want ik heb er erg veel aan gehad toen ik 1,5 jaar geleden mijn TT's heb gekocht.

Ik zal gelijk even mij persoonlijke info hier neerknallen:

DJ naam : (DJ) Van Cool
Style: Techno, van minimal tot off-beat, maar het liefst gewoon solid techno/hardgroove
Gear: 2 x Reloop RP-4000 MKIII
1x Synq SMX-1
Stanton Pro- DJ 2000s Headphone
Site: www.vancool.tk

Mijn demo kan je hier vinden

Tracklist

1. Jeff Mills - Kat Race
2. Mark Bernard - Load Edit
3. Sound Associates - Music
4. Barb Wired - Whiskey Business
5. Ben Sims - Manipulated ( Jell Ford Remix)
6. Gayle San - Fuse
7. Speedy J - Bugmod
8. James Rushkin - Solex ( Jet Remix)
9. Speedy J - Kreck ( DJ Rush RMX )
10. Adam Beyer & Marco Carola - Drumcode 16 B2
11. Tobis Von Hofsten - After Hours ( Par Grindvink Fairview Edit )
12. Hetz - Granit
13. Richie Hawtin - M-nus Orange
14. Ben Sims - Music Part 2

Het lukte me niet om mijn tracklist zo gelikt hier ener te zetten als de rest, dus bij gebrek aan beter heb ik t maar zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Even een vraagje over draai technieken. Als jullie corrigeren, doen jullie dat dan door op de plaat zelf te duwen, waarme je hem dus afremt of versnelt, of gebruiken jullie de rand van het plateau met die ribbels zeg maar? Zelf gebruik ik de plaat zelf, maar ik heb nog wel een problemen met een holle plaat oid. Liever zou ik ook de rand gebruiken, maar ik vind wel dat ik dan veel minder controle/preciezie heb.

Dan een vraagje om monitoren, ik gebruik de monitor speakers eigenlijk nooit. Ik doe alles over mijn koptelefoon, zo hoef ik hem nooit van mijn hoofd te halen. Ik vind dat ik het veeel beter kan horen zo, en een stuk sneller kan reageren op uit sync rakende platen. Ik gebruik gewoon de cue/master mix knop om te bepalen wat ik hoor. Ik que alleen de plaat die niet op de master te horen is, en ik bij het mixen dan de que/master knop naar het midden, zodat ik zowel master als de ge-cue-de plaat over de koptelefoon hoor. Als alles dan goed loopt en ik wil gaan mixen, dan draai ik de cue/master knop weer vol naar master en begin te mixen. Soms draai ik hem nog een stukje terug om te horen of alles nog goed loopt. Als ik de plaat die afloopt begin uit te mixen, die wissel ik de que weer. Zo kan ik, als het geluid van die plaat een stuk zachter staat, de knop weer even terug draaien voor beter geluid. Werkt erg lekker zo. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe andere mensen die doen en waarom? Mischien iemand die dezelfde techniek hanteert of er weer van af is gestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:30:
Even een vraagje over draai technieken. Als jullie corrigeren, doen jullie dat dan door op de plaat zelf te duwen, waarme je hem dus afremt of versnelt, of gebruiken jullie de rand van het plateau met die ribbels zeg maar? Zelf gebruik ik de plaat zelf, maar ik heb nog wel een problemen met een holle plaat oid. Liever zou ik ook de rand gebruiken, maar ik vind wel dat ik dan veel minder controle/preciezie heb.
Ikzelf corrigeer tegenwoordig vaker met de hand, eerst gebruikte ik hiervoor de pitch, maar met de hand heb ik toch wel wat meer controle. Als dat niet werkt gebruik ik soms de bass kill knop en mix ik em er op die manier tussen...

Het ligt er maar aan wat jij het fijnst vind
edit: met de hand corrigeren bedoel ik dus via de zijkant van de platter, ik begin er niet aan om m'n platen aan te raken tijdens het draaien :9

[ Voor 9% gewijzigd door Swandertj op 08-02-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe andere mensen die doen en waarom? Mischien iemand die dezelfde techniek hanteert of er weer van af is gestapt?
Corrigeren doe ik op de platter, maar dan niet op de bolletejs meer er net een stukje onder, zodat ik contact hem met glad metaal.

En als ik een plaat inmix luister ik de "nieuwe" plaat over mijn koptelefoon en de "oude" over mijn speakers. Daarna luister ik ze nog even allebei over de koptelefoon om te kijken of t wel lekker klinkt samen, en dan mix in de nieuwe plaat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Ik (en ik denk elke dj met gezond verstand ;)) gebruik gewoon de zijkant van de platter. Dat is namelijk veel betrouwbaarder want die reageert altijd hetzelfde op mijn handen. Een plaat niet. Die kan hol/bol zijn, die kan krom zijn, die kan heel weinig of juist heel veel wrijving hebben met de slipmat, etc. Daarnaast kan je vaak je vingers op de plaat horen "tikken" door de trillingen. Gewoon de platter gebruik dus. Een slinger mee geven om omhoog te benden en je vinger er ietsje op drukken om naar beneden te benden. Werkt perfect en met wat oefening enorm precies en snel. Ik zit er eigenlijk nooit naast wat dat betreft.

In sommige situaties, bijvoorbeeld als ik moet corrigeren op een punt met veel stringpartijen of doorlopend geloopte synths o.i.d. dan corrigeer ik volledig met de pitch. Is minder nauwkeurig en minder snel maar veel subtieler en in sommige gevallen dus veel minder goed hoorbaar. Een zwieperd aan de platter hoor je bij drums bijvoorbeeld amper (als je goed timed), maar met strings hoor je het direct :)
Dan een vraagje om monitoren, ik gebruik de monitor speakers eigenlijk nooit. Ik doe alles over mijn koptelefoon, zo hoef ik hem nooit van mijn hoofd te halen. Ik vind dat ik het veeel beter kan horen zo, en een stuk sneller kan reageren op uit sync rakende platen. Ik gebruik gewoon de cue/master mix knop om te bepalen wat ik hoor. Ik que alleen de plaat die niet op de master te horen is, en ik bij het mixen dan de que/master knop naar het midden, zodat ik zowel master als de ge-cue-de plaat over de koptelefoon hoor. Als alles dan goed loopt en ik wil gaan mixen, dan draai ik de cue/master knop weer vol naar master en begin te mixen. Soms draai ik hem nog een stukje terug om te horen of alles nog goed loopt. Als ik de plaat die afloopt begin uit te mixen, die wissel ik de que weer. Zo kan ik, als het geluid van die plaat een stuk zachter staat, de knop weer even terug draaien voor beter geluid. Werkt erg lekker zo. Ik vraag me eigenlijk wel af hoe andere mensen die doen en waarom? Mischien iemand die dezelfde techniek hanteert of er weer van af is gestapt?
Exact diezelfde techniek gebruik ik ook, maar alleen als de monitoring klote is. Waarom met goede monitoring dan niet? Omdat je met je koptelefoon af toch meer feeling hebt met wat je exact doet. Vooral qua volumeniveau. Daarnaast vertrouw ik de knoppen niet voor 100% en wil ik graag zèlf horen wat er in de zaal gebeurd in plaats van dat ik vertrouw op m'n koptelefoon ;)
Maar zoals ik zei, als het niet anders kan dan doe ik het ook gewoon zoals jij beschrijft

[ Voor 8% gewijzigd door BezurK op 08-02-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben julllier er trouwens ook last van dat als je je eigen set vaak luistert je hem steeds slechter gaat vinden? Ik ben ook eigenlijk nooit tevreden over een set als ik opneem, maar daar zal ik wel niet de enige in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
BezurK schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:42:
[...]

Ik (en ik denk elke dj met gezond verstand ;)) gebruik gewoon de zijkant van de platter. Dat is namelijk veel betrouwbaarder want die reageert altijd hetzelfde op mijn handen. Een plaat niet. Die kan hol/bol zijn, die kan krom zijn, die kan heel weinig of juist heel veel wrijving hebben met de slipmat, etc. Daarnaast kan je vaak je vingers op de plaat horen "tikken" door de trillingen. Gewoon de platter gebruik dus. Een slinger mee geven om omhoog te benden en je vinger er ietsje op drukken om naar beneden te benden. Werkt perfect en met wat oefening enorm precies en snel. Ik zit er eigenlijk nooit naast wat dat betreft.

In sommige situaties, bijvoorbeeld als ik moet corrigeren op een punt met veel stringpartijen of doorlopend geloopte synths o.i.d. dan corrigeer ik volledig met de pitch. Is minder nauwkeurig en minder snel maar veel subtieler en in sommige gevallen dus veel minder goed hoorbaar. Een zwieperd aan de platter hoor je bij drums bijvoorbeeld amper (als je goed timed), maar met strings hoor je het direct :)
Dan ga ik voortaan ook oefenen puur met de platter. Het heeft idd zo wel veel voordelen. Ik heb zelfs dat ik sommige platen bijna niet meer draai omdat ze zo gevoelig zijn, en dat kan natuurlijk niet.
Exact diezelfde techniek gebruik ik ook, maar alleen als de monitoring klote is. Waarom met goede monitoring dan niet? Omdat je met je koptelefoon af toch meer feeling hebt met wat je exact doet. Vooral qua volumeniveau. Daarnaast vertrouw ik de knoppen niet voor 100% en wil ik graag zèlf horen wat er in de zaal gebeurd in plaats van dat ik vertrouw op m'n koptelefoon ;)
Maar zoals ik zei, als het niet anders kan dan doe ik het ook gewoon zoals jij beschrijft
Eerlijk gezegd heb ik nog niet echt ik een zaal gedraait. Ga binnenkort mischien wel even mee doen aan een contest oid, maar verder draai ik gewoon op mijn kamer. Ik heb een perfecte monitor set (ik gebruik de logitech z-560 daarvoor :D, echt heerlijk) maar die kan ik niet te hard zetten, dat vinden mijn ouders en de buren niet zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Anoniem: 11657 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:47:
Hebben julllier er trouwens ook last van dat als je je eigen set vaak luistert je hem steeds slechter gaat vinden? Ik ben ook eigenlijk nooit tevreden over een set als ik opneem, maar daar zal ik wel niet de enige in zijn.
Tja door ervaring wordt je elke keer weer beter en vind je toch wel weer een puntje waar je in je eigen mix aan kan ergeren. Zo zat ik laatst naar een mix van mij te luisteren (die ik daarvoor nog foutloos vond) maar toen merkte ik toch wel een aantal kleine glitches op...

Tja, we blijven zoeken naar de perfecte mix :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Anoniem: 11657 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:47:
Dat bij iedere set in princiepe (nou, sommige sets ga ik juist beter vinden, maar dat is zelden). Bij mijn eigen sets ook ja. Maar het is wel erg belangrijk om je eigen sets te reviewen en kijken waar je op moet letten. Jij doet het ook pas 1,5 jaar (net als ik) en je moet gewoon veeel oefenen om goed te worden. En als je dan echt goed wordt na een tijdje, dan is dat gewoon extra leuk, omdat je weet dat het niet zo 123 te doen is.

Lekkere platen overigens :9~ verder wel ok gemixt, sync hier en daar een beetje er naast, maar niet echt grove duidelijk fouten. Keep it up :)

[ Voor 9% gewijzigd door Michali op 08-02-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 19:56:
[...]

Dat bij iedere set in princiepe (nou, sommige sets ga ik juist beter vinden, maar dat is zelden). Bij mijn eigen sets ook ja. Maar het is wel erg belangrijk om je eigen sets te reviewen en kijken waar je op moet letten. Jij doet het ook pas 1,5 jaar (net als ik) en je moet gewoon veeel oefenen om goed te worden. En als je dan echt goed wordt na een tijdje, dan is dat gewoon extra leuk, omdat je weet dat het niet zo 123 te doen is.
Ik zal een even jou set beluisteren :P

Oefene doe ik btw genoed hoor, ik ben ook al snel begonnen emt draaien op feestjes van vrienden, en dat is echt een grote stimulans om er mee door te blijven gaan. Alleen zitten mijn vrienden me dus een beetje te pushen om er meer mee te gaan doen maar heb ik zelf een beetje het idee dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben omdat ik dus nog niet altijd tevreden ben.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat collega plaatjesdraaiers van mijn mix vinden, want bekenden zullen nooit zo snel zeggen dat je mix voor geen meter klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Anoniem: 11657 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:00:
Oefene doe ik btw genoed hoor, ik ben ook al snel begonnen emt draaien op feestjes van vrienden, en dat is echt een grote stimulans om er mee door te blijven gaan. Alleen zitten mijn vrienden me dus een beetje te pushen om er meer mee te gaan doen maar heb ik zelf een beetje het idee dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben omdat ik dus nog niet altijd tevreden ben.
Neem gewoon lekker de tijd zou ik zeggen. Als je echt zelf het gevoel hebt dat je er klaar voor bent, dan je gewoon demo's rond gaan sturen en kijken of er intresse is lijkt me. Zelf maakt het me allemaal niet zo veel uit. Ik hoef niet door te breken of zo. Het is gewoon puur een hobby (waar ik overigens wel veel tijd in steek) en ik heb nog een andere hobby waar ik voor ga leren om er mijn werk van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:25:
Vorige mix werd niet zo gewaardeerd volgens mij, dus hier een herkansing:

http://www.sarris.nl/Michali%20-%2008-02-2005.mp3

Ik heb dit keer beter op de opbouw gelet, hoewel ik nog steeds niet rustig ga beginnen en hard op het eind ga draaien. Verder heb ik ook geen effecten gebruikt, en wat minder 'standaard' techno :P Tis 30:33 lang en 27,9 mb groot.

Enjoy :)
Lekker mixje, kon niet echt fouten ontdekken, maar ik heb hem ook even snel doorgespit.
Ook een aantal erg lekker plaatjes er tussen zitten. Heb je een tracklistje?

Alleen vond ik onze Steve Bug op het einde er niet helemaal bijpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
een domme noob vraag: stel ik wil gewooon een eigen feestje geven en wil dat ik gewoon lkr plaatjes kan laten overlopen enzo zodat het mooi in elkaar over gaat.. dus no fancy crap zoals jullie!! welk prog is het meest gebruiks vriendelijk maar toch professioneel zodat je er ook echt in kan ontwikkelen? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michali schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:09:
[...]

Neem gewoon lekker de tijd zou ik zeggen. Als je echt zelf het gevoel hebt dat je er klaar voor bent, dan je gewoon demo's rond gaan sturen en kijken of er intresse is lijkt me. Zelf maakt het me allemaal niet zo veel uit. Ik hoef niet door te breken of zo. Het is gewoon puur een hobby (waar ik overigens wel veel tijd in steek) en ik heb nog een andere hobby waar ik voor ga leren om er mijn werk van te maken.
Voor mij is het ook gewoon een hobby ( en hele dure :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
DaannO schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:11:
een domme noob vraag: stel ik wil gewooon een eigen feestje geven en wil dat ik gewoon lkr plaatjes kan laten overlopen enzo zodat het mooi in elkaar over gaat.. dus no fancy crap zoals jullie!! welk prog is het meest gebruiks vriendelijk maar toch professioneel zodat je er ook echt in kan ontwikkelen? bedankt
Ikzelf zou dan een leuke playlist samenstellen met Winamp en dan de SqrSoft Advanced Crossfading plug-in gebruiken. Deze is ansich niet slecht, en met een goede playlist klinkt het allemaal wel goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Swandertj schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:15:
[...]

Ikzelf zou dan een leuke playlist samenstellen met Winamp en dan de SqrSoft Advanced Crossfading plug-in gebruiken. Deze is ansich niet slecht, en met een goede playlist klinkt het allemaal wel goed genoeg :)
oke maar kan ik dan ook zegmaar zef het geluid dimmen enzo van decka zegmaar en zodat ie mooier overloopt op deck b enzo.. ik heb er wel een btje kennis in maar ik wil er vooral in kunnen ontwikkelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Anoniem: 11657 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:11:
[...]

Lekker mixje, kon niet echt fouten ontdekken, maar ik heb hem ook even snel doorgespit.

Alleen vond ik onze Steve Bug op het einde er niet helemaal bijpassen.
hahaha, ja ik weet het. Maar dat vind ik juist leuk. Ik probeer altijd platen op elkaar te mixen die je eigenlijk niet zou verwachten. Het is dan meer een uitdaging en een goede oefening. Het ging deze keer niet helemaal goed, maar ik kon het gewoon niet laten. Je zou zo'n plaat eigenlijk in het begin verwachten, daarom leek het me wel wat om het aan het eind te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
DaannO schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:17:
[...]

oke maar kan ik dan ook zegmaar zef het geluid dimmen enzo van decka zegmaar en zodat ie mooier overloopt op deck b enzo.. ik heb er wel een btje kennis in maar ik wil er vooral in kunnen ontwikkelen..
Het is gewoon een simpele plug-in die al het crossfading voor jouw doet. Volumecontrole of echt DJ werk zit hier niet bij. Als je toch een beetje DJ'en wilt (dus eigenlijk final scratch) zou ik eens kijken naar Traktor DJ studio oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14065 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 12:56:
Ik zat over het volgende na te denken: Ik wil (naast met gewoon vinyl) ook gaan beginnen met het draaien met DJDecks (soort Finalscratch). Alleen, als ik nu naar een DJ contest ga / ergens moet draaien, hoe gaat het opgepakt worden dat ik een extra ding tussen draaitafels en mixer wil schroeven, en dat ik mijn laptop aan wil sluiten etc. Zouden cafe eigenaren /organisatoren van dj contests daar problemen mee hebben?
Ik heb mee gedaan aan de Dutch Technics DJ Championship en daar _moet_ je met hun spullen draaien.

Gevolg was dat iedereen die met CD's draaide zo naar huis kon omdat (zowat) niemand op de DZ kon draaien.
De platter zelf, maar tegenwoordig ook de pitch fader. De pitch fader werkt het aller beste mits je het kan. Als je het eenmaal onder de knie hebt is het veel preciezer en je hoort het niet (die zwiepers).
Ik moet me alleen heel erg concentreren dat ik de pitch gebruik omdat "ff met het handje" er ingebakken zit.

De plaat zelf zou ik nooit doen. Straks zet je hem stil....
Ik moet de monitors horen..anders kom ik niet in de mix. Daarnaast hoor je in een zaal de rest van het geluid niet als je altijd je koptelefoon op hebt. Het zou dus kunnen voorkomen dat je de boel lekker staat te oversturen zonder dat je het zelf door hebt :P En als ik ergens een hekel aan heb.. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 08-02-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Anoniem: 11657 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:11:
Hij staat bij het linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik corrigeer ook altijd op de platter maar ik heb het idee dat de metalen strip onder de "bumps" bij een super-OEM TT wat breder is dan bij een SL.. Iig ik vind het corrigeren op de platter bij een SL minder fijn. Versnellen & terugdraaien tijdens het que-en doe ik trouwens wel op de plaat. (Gewoon met je vinger ronddraaien op het stuk vlak bij het label).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na ongeveer een dag pielen met Ableton Live4 heb ik even een heel klein stukje opgenomen. Het is niet afgemixt oid. Gewoon een kleine impressie hoe makkelijk en snel je dikke techno eruit krijgt :P

http://xs4all.nl/~fewture...nink-learning_ableton.mp3 (2 MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
net even Fewture z'n mixje geluisterd (niet dat ableton ding, die is nu downende).. begint redelijk monotoon, mag wel wat eerder 't gas erop, eerste half uur is strak gemixed, daarna laat je wat steekjes vallen helaas.. ook qua opbouw is 't na de eerste 30 minuten niet al te consequent meer, totdat je wat steviger gaat draaien op 't eind, dat klinkt echt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 01:15:
net even Fewture z'n mixje geluisterd (niet dat ableton ding, die is nu downende).. begint redelijk monotoon, mag wel wat eerder 't gas erop, eerste half uur is strak gemixed, daarna laat je wat steekjes vallen helaas.. ook qua opbouw is 't na de eerste 30 minuten niet al te consequent meer, totdat je wat steviger gaat draaien op 't eind, dat klinkt echt lekker
Techno = monotoon ;)

Ik vind de opbouw juist goed. Meteen knallen is echt zo standaard imo :o Wat betreft techniek mocht het wat strakker idd. Vind ik zelf ook. Ik draai al heel lang en wat je hoort is gewoon luiheid :X

Anyway..ik zal vandaag ff een mix maken die meteen los gaat :P Ik heb echt iets van 30 nieuwe platen ofzo de afgelopen maand dus heb aardig wat te doen. (plus kromliggen van het gat in mn budget)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 09-02-2005 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tja techno is monotoon vergeleken bij andere muzieksoorten, dat je rustig begint is goed, maar je moet er niet in blijven hangen zeg maar... misschien de plaatjes wat sneller doormixen, meer eq'en, zorgen dat je mix er echt 'uit springt' t.o.v. andere dj's/mixen

overigens goed bezig met Ableton, heb je hier ook nog vst's voor gebruikt? :) Even wat schuiven met het arrangement, nog een lekker lage sub-bassline erin en hij kan wat mij betreft zo op vinyl geperst worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:07:
Tja techno is monotoon vergeleken bij andere muzieksoorten, dat je rustig begint is goed, maar je moet er niet in blijven hangen zeg maar... misschien de plaatjes wat sneller doormixen, meer eq'en, zorgen dat je mix er echt 'uit springt' t.o.v. andere dj's/mixen
Of niet juist. Als je echt van de stijl houdt kun je het wel waarderen. Als je gewoon rustig wilt draaien dan kun je dat ook een hele set gewoon volhouden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Michali schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:12:
[...]

Of niet juist. Als je echt van de stijl houdt kun je het wel waarderen. Als je gewoon rustig wilt draaien dan kun je dat ook een hele set gewoon volhouden natuurlijk.
Tja het ligt er maar aan wat je van Techno verwacht. Als je een avond naar goede techno wilt luisteren en nog eens flink uit je dak wilt gaan hoeft de DJ natuurlijk niet de hele avond zichzelf rustig te houden.

Ik prefereer dat het rustig begint, steeds hoger opbouwen en dan ongeveer rond de 80% van de set tot de Climax komen. Daarna steeds verder afbouwen met nog wat knallers op het einde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:07:

overigens goed bezig met Ableton, heb je hier ook nog vst's voor gebruikt? :) Even wat schuiven met het arrangement, nog een lekker lage sub-bassline erin en hij kan wat mij betreft zo op vinyl geperst worden
Ik draai op een Dateq Apollo. Ik gebruik de EQ gewoon goed en veel, maar dat hoor je veel minder omdat een Apollo suckt voor techno (cut off is heel ondiep op een Apollo). Daarnaast is dat ding zo oud dat er nog maar 2 SLen op kunnen terwijl ik er 3 heb :X Ben aan het sparen voor een Xone 92 :)

Dat Ableton stukje is gewoon standaard zooi uit het prog. Ik heb veel kleine loopjes gecombineerd. Het is wat ruw nog, maar het klinkt wel als techno. Er zitten geen mooie overgangen in e.d. maar daar ging het ook niet om.

Ik heb VST uit cubase proberen te gebruiken, maar Live crasht dan met de melding dat het SX only is :(

Ben tegelijkertijd reason aan het leren zodat ik m'n eigen loops kan maken. Xone92 erbij en Ableton kan zo in m'n set erbij :) Om nog maar te zwijgen over wat er mogelijk is als je FS er ook nog bij gebruikt..begin al te kwijlen bij de gedachte :P
Swandertj schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:37:
[...]

Tja het ligt er maar aan wat je van Techno verwacht. Als je een avond naar goede techno wilt luisteren en nog eens flink uit je dak wilt gaan hoeft de DJ natuurlijk niet de hele avond zichzelf rustig te houden.

Ik prefereer dat het rustig begint, steeds hoger opbouwen en dan ongeveer rond de 80% van de set tot de Climax komen. Daarna steeds verder afbouwen met nog wat knallers op het einde...
Tja..kwa opbouw kun je heel lang discusieren.. Ik bouw mijn sets altijd bewust op en toch zijn er altijd mensen die het liever anders zien. Dat blijft ook gewoon zo.

Als je hard begint wat afzwakt en daarna nog harder gaat..das best leuk. Maar er zullen altijd lui zijn die zeggen dat: "je niet weet wat je wilt"
Of in mijn set; dat het te lang duurt.. Terwijl ik juist 50:50 wil in mijn set.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 09-02-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Swandertj schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:37:
[...]

Ik bepaal gewoon per DJ wat ik er van verwacht. Bij veel DJ's verwacht ik helemaal geen opbouw kwa hardheid oid.

Zelf prefereer ik meer fases kwa opbouw. Lekker hard beginnen, daarna een beetje laten inzakken om weer op te bouwen etc. en dat dan meerder malen in een set. Het is dan nooit echt lang rustig en niet maar op 1 punt op een hoogte punt. Maar dat is mijn smaak gewoon.

[ Voor 8% gewijzigd door Michali op 09-02-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mja met opbouw bedoelde ik meer dat de plaatjes nog iets meer op elkaar aan konden sluiten, het verschil tussen 2 platen qua 'hardheid' is op sommige punten wat aan de hoge kant.. oppassen dat je na een redelijk stevige plaat niet in een gat valt als je dan ineens een rustige plaat draait.. afwisselend is leuk, maar het moet wel opelkaar aansluiten vind ik..

maargoed ieder zijn smaak dus

goed bezig iig met alle mixjes van de afgelopen dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:39:
oppassen dat je na een redelijk stevige plaat niet in een gat valt als je dan ineens een rustige plaat draait..
Hoewel het lastig is, vind ik het wel altijd een uitdaging om zo te mixen. Het is imo veel gemakkelijker om van rustig naar hard te mixen ipv. andersom. Als het zo nog goed klinkt vind ik het vaak beter dan een echt goed mix anders om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 14:48
Chiron schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:39:
Bla bla bla

goed bezig iig met alle mixjes van de afgelopen dagen :)
Helemaal mee eens! Vondt vooral de set van William Tech erg ok! Niet zozeer vanwege de techniek maar eerder de platenkeus. Leuke minimal setjes zijn redelijk schaars dus ik was hier wel blij mee!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83542

savale schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:50:

btw had net ook wat lomps...wilde inloggen op only-djs.nl schijnt heel mijn account weg te zijn :( Ik had nog credits omdat 2 platen niet geleverd waren. Beetje heel vage shit....
Hetzelfde had ik ook. khad nog iets van 10 euro credits staan. Khad gehoord dat only-djs failliet was gegaan. Nu is er volgens hun een nieuwe 4djsonly.com en (naar hun zeggen) hebben ze niets met only-djs te maken. maargoed zolang ze dezelfde layout gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-04 14:47
Michali schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:10:
[...]

Hoewel het lastig is, vind ik het wel altijd een uitdaging om zo te mixen. Het is imo veel gemakkelijker om van rustig naar hard te mixen ipv. andersom. Als het zo nog goed klinkt vind ik het vaak beter dan een echt goed mix anders om.
In principe vind ik dat ook nog wel meevallen, ik maak meestal van te voren een goede platen selectie voor opbouw naar hard. Probeer die eens om te draaien. Dan krijg je vaak al een goede afbouw van hard naar zacht (hoewel dat ook wel eens lastig kan zijn, maar het gaat over het algemeen goed met een goede platenkeuze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83542

Corrigeren doe ik dmv de platter, maar dan niet zoals iedereen aan de bobbelige buitenrand. Ik gebruik er de pin voor in het midden van de platter. door er op te drukken of er iets aan mee te draaien. als je het in de vingers hebt kun je er vrij snel en goed mee corrigeren. In het begin heb ik er wel op geoefend om met de pitch te corrigeren. werkt op zich wel goed alleen het grootste nadeel ervan vindt ik dat je er goed op moet letten dat je m weer op dezelfde plaats terug zet.

en voor het inmixen zet ik gewoon mn boxen hard genoeg, en als ik twijfel pak ik er de koptelefoon bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83542 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:35:
[...]

Corrigeren doe ik dmv de platter, maar dan niet zoals iedereen aan de bobbelige buitenrand. Ik gebruik er de pin voor in het midden van de platter. door er op te drukken of er iets aan mee te draaien. als je het in de vingers hebt kun je er vrij snel en goed mee corrigeren. In het begin heb ik er wel op geoefend om met de pitch te corrigeren. werkt op zich wel goed alleen het grootste nadeel ervan vindt ik dat je er goed op moet letten dat je m weer op dezelfde plaats terug zet.

en voor het inmixen zet ik gewoon mn boxen hard genoeg, en als ik twijfel pak ik er de koptelefoon bij :)
Met de pin..zo draaide ik op m'n belt drives. Met SLen gaat dat voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
Anoniem: 5897 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:40:
[...]

Met de pin..zo draaide ik op m'n belt drives. Met SLen gaat dat voor geen meter.
Idd, ik wou net zeggen, zelfs op mijn reloop rp 4000 gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Michali schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:53:
[...]

Idd, ik wou net zeggen, zelfs op mijn reloop rp 4000 gaat dat niet.
Om over een super OEM nog maar te zwijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Mja. als je je vingers kwijt wilt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
Anoniem: 83542 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:42:
[...]

Hetzelfde had ik ook. khad nog iets van 10 euro credits staan. Khad gehoord dat only-djs failliet was gegaan. Nu is er volgens hun een nieuwe 4djsonly.com en (naar hun zeggen) hebben ze niets met only-djs te maken. maargoed zolang ze dezelfde layout gebruiken :)
dat is nog eens klantvriendelijkheid...ze reageren ook niet op mn meeltjes... Dan maar een kogelbrief he ;)
Net ff een order bij dancegrooves gedaan. Eens kijken hoe dat bevalt. :9

ps... goed voor je vingerspieren dat afremmen op de pin ;) Moet zeggen dat mn super OEM bak er niets van merkt hoe hard ik ook knijp })

[ Voor 12% gewijzigd door savale op 09-02-2005 22:52 ]

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.