We happen hier allemaal wel aardig op zo'n nieuwkomer als 01101
En dan doe ik ff mee:
Ligt heel erg aan je beeldbuis.
- Normale verhoudingen
Definieer normaal? Mijn ogen vormen samen een rechthoekig beeld, breder dan breedbeeld zelfs, is 4:3 dan normaal? Lijkt me niet

Ook een DVD ziet er niet normaal uit op een 4:3, heb je een 82cm 4:3 TV, krijg je nog maar een piepklein beeldje omdat je boven en onder balken krijgt

- Meest geschikt voor reguliere TV uitzendingen (90%=4:3)
True, maar wie zegt dat iedere BBTV altijd oprekt naar 16:9? De toekomst is toch echt breedbeeld hoor, steeds meer zenders en programma's worden in 16:9 uitgezonden, BBC bijvoorbeeld.
- Goedkoop
Klopt.
- Dit alles zonder wannabe-SuperMegaTurboCombFilterPro8.
Ook op 4:3 50Hz TV's zijn dat soort systemen beschikbaar. Mijn 50Hz Philips 72cm ding heeft ook van die beeldverbeterdingen, die overigens uit kunnen, ook op 100Hz BBTV's.
[q]- Vermoeiend beeld[/b]
Klopt, als je veel TV kijkt moet je geen 50Hz TV's kopen. Koop dan LCD, plasma of een 100Hz TV.
100hz 16:9 (Breedbeeld)
- Geforceerd beeld bij gewone (4:3) TV uitzendingen
Ik zie niet wat er geforceerd is aan de 4:3 uitzendingen op mijn BBTV, als je instelt dat hij niet moet oprekken, doet hij dat niet. Zelfde geldt voor 16:9 uitzendingen op 4:3 TV's, raar argument dus.
- Geschikt voor DVD-fanaten, maar;
- Grote kans op sleepsporen, beeldvertraging, wazigheid.
Geen last van, moet je maar een goede kopen.
- Allerelei ingebouwde extra's nodig om bovenstaande te proberen beperken
Blijkbaar lukt dat goed, nogmaals: geen last van. Bovendien zie je dat in de winkel vanzelf, als je er wel last van had, had je dat in de winkel maar moeten uitvinden.
- Duur.
Ligt eraan, je krijgt er een hoop voor terug. Mooi beeld bij films en DVD's, rustig beeld ivm 100Hz, dat mag wat kosten. Als je nu zegt dat LCD en plasma duur zijn, OK. Maar dit is een non-argument.
Welke is denk je aantrekkelijker voor verkopers, en welke aantrekkelijker voor de praktijk?

Het is me een raadsel wat je hierop wil horen, ik heb m'n TV uitgezocht zonder verkoper die me van alles wijs wilde maken, maar aantrekkelijker voor de verkoper is uiteraard de TV met hoge omzet en marge, dus dat zou dan een dure BBTV zijn. Voor de koper ligt het aan je budget, als jij met je krantenwijkje probeert een TV te kopen, zul je idd niet snel 1000 euro neerleggen voor een TV, heb je het geld er wel voor over dan is een 100Hz (Breedbeeld?) TV de beste keus, stukken relaxter aan je ogen
Edit: Ik zie net in een ander topic dat je TV verkoper bent geweest, dan had ik van jou wel wat meer up-to-date info verwacht. Misschien dat je er al een paar jaar uit bent, ik heb de eerste 100Hz modellen niet zo goed bekeken, maar er is toch het een en ander verbeterd, want wat jij noemt, ook die prijs van 2000 euro goedkoper voor een 4:3 model, is niet meer van deze tijd
[
Voor 7% gewijzigd door
Grrrrrene op 17-01-2005 17:46
]