Toon posts:

Jouw 100hz Flop

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

MikeyMan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:58:
[...]

En dat ligt toch echt ergens aan een instelling... Of in je TV, Of in je dvdspeler...
Precies. Als je DVD speler op Wide staat en je TV ook werkelijk op 16:9 (en dus niet op 16:9 zoom oid) staat, zul je altijd het beste beeld hebben qua formaat.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

xiander schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:21:
[...]

Wat een onzin. De grootte van een tv wordt weergegeven door zijn diagonaal. Een breedbeeld tv met dezelfde diagonaal (bvb 70 cm) als een 4:3 tv is dus gewoon iets breder en iets minder hoog. Breedbeeld is op de breedbeeldtv dus wel degelijk groter, terwijl 4:3 uitzendingen (die toch aan het uitsterven zijn) kleiner zijn op de breedbeeldtv.
maar dat is toch zijn probleem? er past gewoon niet groter in die kast, dus krijg je dan een breedbeeld met een diagonaal van (ik schat) 63 cm, wat dus betekent dat alleen breedbeeld uitzendingen hetzelfde formaat houden. Grootbeeld uitzendingen worden kleiner door de balken links en rechts.
Ik zit overigens met hetzelfde probleem, de huidige tv is "op", dus moet ik wel een breedbeeld kopen, daar zit ik niet echt op te wachten (afgezien van dat spuuglelijke zilver van tegenwoordig, waarom moet een tv in godsnaam zo'n opvallende kleur hebben). Breedbeeld heeft voor mij 0 meerwaarde, ik kijk geen films, alleen nieuws en wat discovery channel.
Overigens vind ik films er ook niet op vooruit gaan, ik heb het idee dat er helemaal niet breedbeeld wordt opgenomen, maar dat er van het originele grootbeeld gewoon boven en onder wat wordt afgeknipt.

Verwijderd

HHmm dit zou moeten gaan over 100hz :P

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:02:
[...]

Overigens vind ik films er ook niet op vooruit gaan, ik heb het idee dat er helemaal niet breedbeeld wordt opgenomen, maar dat er van het originele grootbeeld gewoon boven en onder wat wordt afgeknipt.
Klopt niet. Films worden al tientallen jaren in breedbeeld opgenomen, en juist als het naar 4:3 wordt omgezet wordt er aan de zijkanten een stuk afgeknipt. Het zgn. "pan en scan" . Zo af en toe komt het ook voor dat er voor het beeld dat wordt afgesneden aan de zijkanten, beeld bij komt aan de bovenkant. Maar de film "zoals de regisseur die bedoeld heeft" is in 95% van de gevallen toch echt 16:9.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Famoso schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:05:
[...]

Klopt niet. Films worden al tientallen jaren in breedbeeld opgenomen, en juist als het naar 4:3 wordt omgezet wordt er aan de zijkanten een stuk afgeknipt. Het zgn. "pan en scan" . Zo af en toe komt het ook voor dat er voor het beeld dat wordt afgesneden aan de zijkanten, beeld bij komt aan de bovenkant. Maar de film "zoals de regisseur die bedoeld heeft" is in 95% van de gevallen toch echt 16:9.
Meestal is het nog breder dan 16:9 als je bv LOTR kijkt op een breedbeeld tv zie je nog steeds balken. Cinema-Scope heet dat dacht ik.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:29

Metten

ik hou het graag simpel

Famoso schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:05:
[...]

"Zoals de regisseur het bedoeld heeft" is soms 16:9 maar vaker 2.35:1. Daarmee heb je alsnog balken op je beedbeeld TV (maar dan kleiner dan je ze op een 4:3 zou hebben...).
16:9 is eigenlijk een compromis, omdat veel breder niet praktisch is.

• Famoso
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Metten schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:14:
[...]

"Zoals de regisseur het bedoeld heeft" is soms 16:9 maar vaker 2.35:1. Daarmee heb je alsnog balken op je beedbeeld TV (maar dan kleiner dan je ze op een 4:3 zou hebben...).
16:9 is eigenlijk een compromis, omdat veel breder niet praktisch is.
Heb je gelijk in. Ik gebruikte voor het gemak even de term 16:9 om de werkwijze van het knippen in het beeld etc wat duidelijke te maken. Maar je hebt natuurlijk volkomen gelijk :)

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Het enige wat me irriteert aan mijn 100 Hz breedbeeld tv is het telkens heen en weer springen van het beeld bij reclames in standje auto. Dat heeft geen bibs met de teevee zelf te maken, maar met die crappy reclames.
Voor de rest: het kijkt verrekte lekker dvd's.

Maar goed: toen ik nog een 50 Hz 4:3 tv had keek ik geen seconde minder, dus 't is maar net wat je gewend bent.

Obviously you're not a golfer

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 16:19

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

MikeyMan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:56:
[...]

nieuws: EnergieNed: 'Plasma-tv's zijn stroomslurpers'

Met een leuke discussie over vooral het stroomverbruik van LCD en Plasma.
Hier kun je lezen hoe het met de iets oudere modellen van JVC zit: normaal breedbeeld en LCD zitten redelijk dicht bij elkaar wat betreft stroomverbruik (gekeken naar beeldgrootte), met TFT eronder en plasma erboven. Nu moet ik zeggen dat het stroomverbruik aan CRT zijde zeer snel gedaald is sinds LCD op de markt kwam. Mijn 19" (48 cm) TFT scherm verbruikt in ieder geval hetzelfde als mijn oude 37 cm TVtje (45 Watt). Natuurlijk zijn die hele grote LCD schermen nog geen TFT, dat is ook duidelijk aan het stroomverbruik te zien (vergelijk de 60 Watt voor het 43 cm scherm met de 120 Watt van het 58cm scherm (terwijl het 81 cm LCD scherm 177 Watt verbuikt... veel kleiner verschil dan 120 en 60, wat dus duidt op een verschil tussen TFT en LCD).

http://www.jvc.nl/files/techspec/04jnl_television1.pdf

Ik moet mijn advies dus herformuleren: koop een TFT TV, spaar het milieu ;)

[ Voor 6% gewijzigd door OruBLMsFrl op 17-01-2005 16:29 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:56:
Zo jammer dit |:(
Het gaat om de indy jones box set met de tekst achterop

Widescreen version enhanched for 16:9 TVs
DVD speler ingesteld op 4:3 en de tv op 16:9 of andersom? Anders is of die dvd of de tv gewoon niet goed. Probeer hem eens bij de winkel zou ik zeggen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• iain
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Bor_de_Wollef schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:19:
Grappig om te zien dat iedereen hier direct ingaat op de topicstarter maar dat hij zelf niet meer gepost heeft. Mijn vraag aan topicstarter is eigenlijk "wat wil je met dit topic bereiken"?
de topicstarter heeft al 5 posts gemaakt en hij opent al een discussie :X Natuurlijk maakt bijna iedereen die fout in het begin (/me inbegrepen), maar wie zijn wij om het niet af te straffen? :+

Ook de titel van het topic slaat natuurlijk helemaal nergens op. Om een goede discussie te beginnen, moet je niet gelijk zo hard uitvallen naar de andere mening. Daarmee kan je geen evenwichtige discussie starten

Nu ontopic: Het is goed dat tv's ontwikkeld worden met 16:9 verhouding en 100MHz. Simpelweg omdat er dan vooruitgang in zit. Wat wil je dan? Dat er geen nieuwe tv's ontwikkeld worden en we tot in lengte van dagen naar een of ander stom CRT-beeldschermpje zitten te kijken? Die dingen moeten altijd verbeterd worden, want dat heet vooruitgang. Dat er dan tussenvormen zijn die onderdoen aan het origineel, maakt niet uit. Dat komt vanzelf goed.

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• Bor

Bor

Mellon schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:39:
[...]

de topicstarter heeft al 5 posts gemaakt en hij opent al een discussie :X Natuurlijk maakt bijna iedereen die fout in het begin (/me inbegrepen), maar wie zijn wij om het niet af te straffen? :+
Je hebt het hier over ts 01101? Lees ik over zijn replies heen dan? :o

Verwijderd

Lijkt me niet aan een instelling te liggen dvd speler is een jvc home cinema ding waaraan je weinig kan instellen en de tv stond op auto en kreeg het signaal WIDE van de speler door.
Naar mijn idee wordt dat wide wel goed verwerkt door allebei maar worden daar de ondertitels voor opgeofferd.
Ik zal straks mijn 575a erop aansluiten en het dan nog eens proberen. :)

Hahaha misschien toch nog breedbeeld door mijn icon. :P ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 16:55 ]

• Bor

Bor

Overigens, jouw icon klopt ook niet helemaal met de proporties :o

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 22:33

Jag

Ik snap niet waarom iedereen per se het 4:3 naar 16:9 wilt forceren. Ook al gebruik je zo'n slim formaat, dan nog mis je beeld en heb je vervorming. Ik kijk tegenwoordig zo goed als geen tv meer, maar ik keek 4:3 uitzendingen gewoon altijd in 4:3.
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:32:
[...]

Al stel je de dvd speler op wide in, nog steeds heb je bij een hoop dvd's zwarte balken op je breed beeld tv. Zoom functie op de tv heeft geen zin want dan raak je subs kwijt. Minder dan de helft geeft dus echt goed 16:9 beeld met subs op de tv, de rest is of extra breedbeeld(minituur beeld), 4:3, of de sub titel is verrot.
Hadden ze dat maar nooit bedacht al die ellende met breedbeeld :r .
Ik snap niet wat het probleem nou precies is. Ik heb nooit problemen met ondertitels die in het zwart gezet worden (letterbox dvd's), en 4:3 dvd's zijn er echt bijna niet. En ja, als je 2.35:1 films hebt, dan heb je nog steeds zwarte balken met een 16:9 tv, maar wel een stuk minder dan met een 4:3 tv.

Ik vind 16:9 een prima formaat, ik vind het juist jammer dat 4:3 ooit bedacht is. Het enige breedbeeldformaat dat mij niet bevalt, is 1.85:1, dat is net geen 16:9. Behoorlijk nutteloos om twee zo goed als dezelfde formaten naast elkaar te laten bestaan. En je hebt gewoon nog steeds zwarte balken op je 16:9 tv of projector, zij het hele kleine. Wat mij betreft croppen ze alle 1.85:1 films naar 16:9 :), is het tenminste mooi afgekadert.

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:12
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:02:
[...]

maar dat is toch zijn probleem? er past gewoon niet groter in die kast, dus krijg je dan een breedbeeld met een diagonaal van (ik schat) 63 cm, wat dus betekent dat alleen breedbeeld uitzendingen hetzelfde formaat houden. Grootbeeld uitzendingen worden kleiner door de balken links en rechts.
Ik zit overigens met hetzelfde probleem, de huidige tv is "op", dus moet ik wel een breedbeeld kopen, daar zit ik niet echt op te wachten (afgezien van dat spuuglelijke zilver van tegenwoordig, waarom moet een tv in godsnaam zo'n opvallende kleur hebben). Breedbeeld heeft voor mij 0 meerwaarde, ik kijk geen films, alleen nieuws en wat discovery channel.
Ah sorry, ik had zijn eerste post overlezen en ik dacht dat hij een 70 cm breedbeeld-tv vergeleek met een 70 cm 4:3-tv. Bij ons staat de tv nu eenmaal niet in een kast en ik dacht even niet verder. Ja, dan heeft hij wel een punt.

Typ voor GoT!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:44:
Lijkt me niet aan een instelling te liggen dvd speler is een jvc home cinema ding waaraan je weinig kan instellen en de tv stond op auto en kreeg het signaal WIDE van de speler door.
Naar mijn idee wordt dat wide wel goed verwerkt door allebei maar worden daar de ondertitels voor opgeofferd.
Ik zal straks mijn 575a erop aansluiten en het dan nog eens proberen. :)

Hahaha misschien toch nog breedbeeld door mijn icon. :P ;)
De indy uitgave is anamorphic, wat inhoud dat het gehele plaatje op de dvd over de gehele beeldbuis, dus enkel horizontaal gelijkmatig gerekt, moet worden weergegeven. De ondertitels vallen, indien de dvd speler is ingesteld voor breedbeeld, ook altijd binnen dit plaatje, sterker nog, ze bevinden zich bij deze uitgave in het beeld zelf (niet in het zwart).
Er zijn dus maar één mogelijkheid:
je hebt de speler niet ingesteld voor een 16:9 tv, waardoor de ondertitels verder naar beneden in het zwart worden gezet, wat prima is voor 4:3 tv's want die geven dit weer, maar voor breedbeeld dus niet, die zoomt in op het beeld waardoor de onderrand wegvalt.
Wat je dus moet doen is de speler instellen voor breedbeeld en de TV enkel horizontaal laten rekken (gelijkmatig, dus geen smartzoom of iets anders).

Mocht de beslissing al vast staan dan is dat ook verder prima :) , maar het is in ieder geval niet zo dat met dvd's (behalve cheapo letterboxed releases) de ondertitels wegvallen. Dan is er ergens een foute instelling.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ShittyOldMan
Jag schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:02:
Het enige breedbeeldformaat dat mij niet bevalt, is 1.85:1, dat is net geen 16:9. Behoorlijk nutteloos om twee zo goed als dezelfde formaten naast elkaar te laten bestaan. En je hebt gewoon nog steeds zwarte balken op je 16:9 tv of projector, zij het hele kleine. Wat mij betreft croppen ze alle 1.85:1 films naar 16:9 :), is het tenminste mooi afgekadert.
Jag moet eens gaan denken aan horizontale masking voor je scherm ;) , dat kijkt echt zooooo veel beter, met name bij de wat donkere shots, dan houdt je altijd een strak kader bij 2.35:1. Maak het systeem variabel en voor 1.85 is het ook meteen opgelost :P
Het is serieus een van de beste, al dan niet dé beste, verbeteringen bij mij geweest.

Verwijderd

Schaam modus
Heb het net geprobeerd met mijn pioneer 575a en eerst juist ingesteld en het is precies zoals shittyoldman zegt de ondertitels vallen nu wel binnen het scherm. :X

Ow ow ow wat komt dat allemaal precies. :P

Alleen kan ik nergens een menuutje vinden op dat jvc ding. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 17:33 ]

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 14:03
RawPeanut schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:21:
[...]

Dan ben je verkeerd voorgelicht. Een 70 cm BB is niet te vergelijken met een 70 cm 4:3. Idd omdat de beeldhoogte niet gelijk is. Iedere verkoper hoort zoiets te weten, ik vertel het elke keer. Om geen hoogte in beeld en dus letters te verliezen moet je voor een 82 cm BB gaan. Maar het is wel iets wat veel mensen vergeten.

Oh ja, en een goede 100 hz heeft uiteraard geen ghosting of grote beeldvervorming. (zowel BB als niet)
Die knul is helemaal niet verkeerd voorgelicht. Hij zegt dat zijn kast 70 breed is. Als je daar dus een normale tv van 70 cm in zet of een BB van 70 cm, het beeld blijft 70 cm breed. (dan hebben we het dus over echte breedte, en niet de beelddiagonaal.) In zijn geval zien BB films er dus exact hetzelfde uit.

EDIT: tralalalala al 3000 man waren me voor 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Sjekster op 17-01-2005 17:29 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Jag

Jag

ShittyOldMan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:12:
[...]

Jag moet eens gaan denken aan horizontale masking voor je scherm ;) , dat kijkt echt zooooo veel beter, met name bij de wat donkere shots, dan houdt je altijd een strak kader bij 2.35:1. Maak het systeem variabel en voor 1.85 is het ook meteen opgelost :P
Het is serieus een van de beste, al dan niet dé beste, verbeteringen bij mij geweest.
Ik weet het, heb het lang overwogen. Maar ik wilde toch een oprolbaar scherm, en dat is een beetje lastig te combineren met horizontale masking.
Heb ook nog ooit wel eens nagedacht om een 2.35:1 scherm te nemen met variabele verticale masking en een anamorphic lens. Eigenlijk nog een betere oplossing, maar ook een lastige.

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 14:03
Jag schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:02:

Ik vind 16:9 een prima formaat, ik vind het juist jammer dat 4:3 ooit bedacht is. Het enige breedbeeldformaat dat mij niet bevalt, is 1.85:1, dat is net geen 16:9. Behoorlijk nutteloos om twee zo goed als dezelfde formaten naast elkaar te laten bestaan. En je hebt gewoon nog steeds zwarte balken op je 16:9 tv of projector, zij het hele kleine. Wat mij betreft croppen ze alle 1.85:1 films naar 16:9 :), is het tenminste mooi afgekadert.
Idd. Al sinds vele jaren wordt er al in breedbeeld opgenomen (Ben Hur bijvoorbeeld was iets van 2.6:1 _/-\o_ ) 4:3 werd denk ik grotendeels alleen gebruikt omdat men dat formaat tv uitvond ofzo :O

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• iain
  • Laatst online: 19-07-2017

iain

Full Flavor

Bor_de_Wollef schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:43:
[...]

Je hebt het hier over ts 01101? Lees ik over zijn replies heen dan? :o
ik heb over het totaal wat deze jongen gepost heeft op heel GoT...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
We happen hier allemaal wel aardig op zo'n nieuwkomer als 01101 :P

En dan doe ik ff mee:
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:17:
Zoals voorgesteld in ander topic de 50hz vs 100hz.

50hz 4:3 CRT (lees: jarenlange standaard, vierkant beeld)
- Scherp beeld
Ligt heel erg aan je beeldbuis.
- Normale verhoudingen
Definieer normaal? Mijn ogen vormen samen een rechthoekig beeld, breder dan breedbeeld zelfs, is 4:3 dan normaal? Lijkt me niet :) Ook een DVD ziet er niet normaal uit op een 4:3, heb je een 82cm 4:3 TV, krijg je nog maar een piepklein beeldje omdat je boven en onder balken krijgt :D
- Meest geschikt voor reguliere TV uitzendingen (90%=4:3)
True, maar wie zegt dat iedere BBTV altijd oprekt naar 16:9? De toekomst is toch echt breedbeeld hoor, steeds meer zenders en programma's worden in 16:9 uitgezonden, BBC bijvoorbeeld.
- Goedkoop
Klopt.
- Dit alles zonder wannabe-SuperMegaTurboCombFilterPro8.
Ook op 4:3 50Hz TV's zijn dat soort systemen beschikbaar. Mijn 50Hz Philips 72cm ding heeft ook van die beeldverbeterdingen, die overigens uit kunnen, ook op 100Hz BBTV's.

[q]- Vermoeiend beeld[/b]

Klopt, als je veel TV kijkt moet je geen 50Hz TV's kopen. Koop dan LCD, plasma of een 100Hz TV.
100hz 16:9 (Breedbeeld)
- Geforceerd beeld bij gewone (4:3) TV uitzendingen
Ik zie niet wat er geforceerd is aan de 4:3 uitzendingen op mijn BBTV, als je instelt dat hij niet moet oprekken, doet hij dat niet. Zelfde geldt voor 16:9 uitzendingen op 4:3 TV's, raar argument dus.
- Geschikt voor DVD-fanaten, maar;
- Grote kans op sleepsporen, beeldvertraging, wazigheid.
Geen last van, moet je maar een goede kopen.
- Allerelei ingebouwde extra's nodig om bovenstaande te proberen beperken
Blijkbaar lukt dat goed, nogmaals: geen last van. Bovendien zie je dat in de winkel vanzelf, als je er wel last van had, had je dat in de winkel maar moeten uitvinden.
- Duur.
Ligt eraan, je krijgt er een hoop voor terug. Mooi beeld bij films en DVD's, rustig beeld ivm 100Hz, dat mag wat kosten. Als je nu zegt dat LCD en plasma duur zijn, OK. Maar dit is een non-argument.
Welke is denk je aantrekkelijker voor verkopers, en welke aantrekkelijker voor de praktijk? :+
Het is me een raadsel wat je hierop wil horen, ik heb m'n TV uitgezocht zonder verkoper die me van alles wijs wilde maken, maar aantrekkelijker voor de verkoper is uiteraard de TV met hoge omzet en marge, dus dat zou dan een dure BBTV zijn. Voor de koper ligt het aan je budget, als jij met je krantenwijkje probeert een TV te kopen, zul je idd niet snel 1000 euro neerleggen voor een TV, heb je het geld er wel voor over dan is een 100Hz (Breedbeeld?) TV de beste keus, stukken relaxter aan je ogen :)

Edit: Ik zie net in een ander topic dat je TV verkoper bent geweest, dan had ik van jou wel wat meer up-to-date info verwacht. Misschien dat je er al een paar jaar uit bent, ik heb de eerste 100Hz modellen niet zo goed bekeken, maar er is toch het een en ander verbeterd, want wat jij noemt, ook die prijs van 2000 euro goedkoper voor een 4:3 model, is niet meer van deze tijd :D

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 17-01-2005 17:46 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
volgens mij wordt dit net weer zo'n zinlose discussie als intel vs AMD, en of de geluidskwaliteit veranderd door het type en merk kabel... :X |:(

als jij heel gelukkig bent met je 50hz 4:3 tv, goed voor je, houden zo!
als iemand anders gelukkig is met zn dure 100hz breedbeel, so be it, geniet ervan...

de voor en nadelen zijn bekent en ieder zn eigen mening.... :X

*Opperhoof heeft ook 100 hz breedbeeld en vind het een prima tvtje B)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Heel kort commentaar op een aantal mensen:
Vergelijk geen appels en peren:
Ik citeer:
Een goede 50 Hz tv is beter dan een slechte/matige 100 Hz tv.

Je moet goede tvs met goede tvs vergelijken en slechte met slechte!
Voor de rest ga ik duidelijk voor de 100 Hz breedbeeld. Ik heb een goede 50 Hz tv, maar dat is toch duidelijk minder.

• ShittyOldMan
Jag schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:30:
[...]
Ik weet het, heb het lang overwogen. Maar ik wilde toch een oprolbaar scherm, en dat is een beetje lastig te combineren met horizontale masking.
Heb ook nog ooit wel eens nagedacht om een 2.35:1 scherm te nemen met variabele verticale masking en een anamorphic lens. Eigenlijk nog een betere oplossing, maar ook een lastige.
Maar het kan nog steeds wel. Bijvoorbeeld met een haakje aan de balk boven het scherm. Gebruik dan een stevig maar licht matriaal (ik heb zelf 'blauwplaat' gebruikt, zeer licht, dun, maar redelijk stevig, buigt niet, is normaal voor badkamers). Dat bespannen met een zwarte stof, hang de haakjes iets naar achteren dan drukken de platen zelf tegen het scherm aan. Het proberen waard, erg goedkope investering.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ik ben in iedergeval blij met mijn 100hz bb tv. :) 50hz krijg ik echt koppijn van en je ziet duidelijk dat het beeld veel onrustiger is als je eerst op een 100hz hebt gekeken en daarna naar een 50hz kijkt. :)
RèLF schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:18:
Het enige wat me irriteert aan mijn 100 Hz breedbeeld tv is het telkens heen en weer springen van het beeld bij reclames in standje auto. Dat heeft geen bibs met de teevee zelf te maken, maar met die crappy reclames.
Voor de rest: het kijkt verrekte lekker dvd's.

Maar goed: toen ik nog een 50 Hz 4:3 tv had keek ik geen seconde minder, dus 't is maar net wat je gewend bent.
Nou daar heb ik met mijn Sony 32fx68 geen last van hoor. Als ik reclame's kijk zal het beeld nooit overspringen op een andere stand, en ja de TV staat wel op auto formaat dus. :)

[ Voor 62% gewijzigd door schnumi op 17-01-2005 18:54 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
*Yawn*

Huh, wat is hier gebeurd? :9 ;) Ik respecteer iedereens keuzes. Ff uit de wereld helpen: heb een schitterende 4:3 50 hz 55 cm van philips al 5 jaar. Idd TV's verkocht en van daaruit deze welgemeende vergelijking opgezet. 1 dag en 6 pagina's verder... ishniesleg :)

Kijk wat je prettig vind in de winkel maar laat je alsjeblieft nooit gekmaken door trends, hoe heerlijk de termen ook mogen klinken.

• Jag

Jag

Hoezo gaap? Je start een discussie over 50Hz Vs 100Hz en dan ga je niet eens in op de punten die mensen inbrengen, beetje raar.
ShittyOldMan schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:21:
[...]

Maar het kan nog steeds wel. Bijvoorbeeld met een haakje aan de balk boven het scherm. Gebruik dan een stevig maar licht matriaal (ik heb zelf 'blauwplaat' gebruikt, zeer licht, dun, maar redelijk stevig, buigt niet, is normaal voor badkamers). Dat bespannen met een zwarte stof, hang de haakjes iets naar achteren dan drukken de platen zelf tegen het scherm aan. Het proberen waard, erg goedkope investering.
Een variabel kader lijkt me erg relaxed, maar dat wordt gepruts. Bovendien ga ik over niet al te lang verhuizen, misschien dat een vast scherm er dan wel inzit.

[ Voor 74% gewijzigd door Jag op 17-01-2005 21:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:29:
[...]
Tuurlijk redeneer ik vanuit mijn eigen oogpunt. Maar ik gebruik mijn Sony nu ff als voorbeeld. Maar ik heb vrijwel elk merk bb-tv wel gezien voordat ik een keuze heb gemaakt over welke ik wou hebben.

En de goedkopere 4:3 50Hz tv's hebben ook slecht beeld. Maar ik heb het ook niet over de goedkopere tv's hier. Ik praat over tv's die allemaal rond de €1000 hebben gekost.

Maar ik vind zowieso de goedkopere bb-tv's slechter van kwaliteit. Of het nou 50Hz of 100Hz is. Maar mijn broer heeft ook een 50Hz bb-tv. Een Sharp geloof ik. En die heeft toch zeker wel een veel mindere beeldkwaliteit dan de 100Hz tv's die ik gezien heb.

Mijn mening is dat 100Hz wel degelijk mooier is dan 50Hz, mits goed toegepast.

ps.
Waar is de TS met zijn mening gebleven?
Mijn broer heeft onlangs één der betere 16:9 100 Herz Sony TV's aangeschaft en inderdaad, de beeldkwaliteit is zonder meer voortreffelijk. Maar om te beweren dat het beeld van zijn (of jouwn) 100 Herz breedbeeld Sony TV ook echt beter dan die van mijn inmiddels 19 jaar oude 50 Herz 4:3 Sony TV? Daar durf ik rustig een vraagteken bij te zetten. Want toendertijd waren er alleen maar 50 Herz TV's en Sony zorgde er wel voor dat hun toenmalige topmodellen ook op 50 Herz een stabiel & rustig beeld geven. En persoonlijk vind ik dat de Trinitron beeldbuizen qua kleur en contrast domweg het beste is op CRT gebied. Zelfs mijn oudje is op dit gebied nog steeds een topper. Net zo goed zo niet beter dan de hedendaagse top CRT's en signifikant beter dan een modale CRT of bijvoorbeeld een Plasma TV.

Wat vooral opvalt aan de nieuwe generatie 100 Herz TV's is dat zij veel kritischer zijn qua bron. Voordat mijn broer zijn nieuwe TV kocht, had hij reeds een PVR/DVD recorder gekocht welke een 50 Herz signaal geeft. Op zijn oude TV geen probleem, bij zijn nieuwe TV een drama! Mijn oude Sony geeft daartegen wel een stabiel beeld met een 50 Herz bron. Waarbij ik wel moet vermelden dat mijn TV in 1986 bijna 3000 gulden koste, hou je rekening met de inflatie dan is dat een tegenwoordig een vrijwel vergelijkbaar bedrag in Euro's.

Nee, als ik heel eerlijk ben, dan vind ik 100 Herz breedbeeld geen belangrijke vooruitgang. Wat ik tot voor kort eveneens weinig imponerend vond waren de LCD TV's, totdat ik een onlangs een exemplaar van de binnenkort op de markt te verschijnen model van een bekende Japanse fabrikant (sorry, mag nu nog niet te veel verklappen) aan de tand mocht voelen. Van de oude LCD problemen qua kleurweergave was weinig meer te merken, zelfs niet onder een minder optimale kijkhoek. En de scherpte & helderheid van zo'n LCD scherm is gewoon geweldig. Combineer dat met HDTV en je hebt m.i. wat het zijn moet. Wel is NL qua uitzendingen een hopeloos achterlijk ontwikkelingsland, maar aangezien ik zelf betrokken ben bij het ontwerp van zeer veel DVB's mag ik via één van mijn klanten vanaf 2006 een groot en divers aanbod aan uitzendingen in HDTV bij mij thuis gaan 'testen'. :P

Tot die tijd mag mijn oude TV zijn kunstjes blijven vertonen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 00:38 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:42

KneoK

Not in a million lightyears

Hoe het technisch allemaal in elkaar zit kan me worst wezen, maar ik heb een aantal maanden geleden een Thomson 70cm 100Hz gekocht en als ik een DVD'tje kijk (zeker een Anamorphic) dan lig ik echt te genieten van het vreselijk strakke mooie rustige beeld.
Ook de XBOX geeft perfect beeld.
Geen wazigheid/ghosting, geen zichtbare vervorming, zelfs in 4:3 mode minieme vervorming...

Als ik beiden vergelijk (DVD en XBOX) met de tv van mijn ouders bv., een 70cm 4:3 50Hz, dan is het beeld ook wel mooi, maar ik mis details, het beeld is naar mijn idee onrustiger.

Ik zou zeggen, gijzel een gebouw en overtuig de wereld van je mening ! It's not like it's never been done before ;)

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 18-01-2005 02:26 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:42

KneoK

Not in a million lightyears

LoeiOrdinair schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:13:
[...]

Meestal is het nog breder dan 16:9 als je bv LOTR kijkt op een breedbeeld tv zie je nog steeds balken. Cinema-Scope heet dat dacht ik.
http://www.thedigitalbits...tios/widescreenorama.html

Interessant linkje over Cinemascope (Panavision) en op volgende pagina's over 16:9 en Anamorphic formaten. Veel voorbeelden van plaatjes op verschillende toestellen en in verschillende formaten (Pan&Scan, Letterbox enz.).

edit: ja, had inderdaad in de post hierboven gemoeten...

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 18-01-2005 02:21 ]

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:54

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hmmz, dat dit topic nog steeds open is..... :/

Whatever.

• ScuL
  • Laatst online: 12:43
:) Ik kijk bijna alleen maar 16:9 uitzendingen (satelliet) en ben uitermate tevreden hoe mijn 100hz Sony bakbeest daarop reageert :P Lekker rustig voor de ogen ook en glashelder.
Weg met de balken 8-)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bor

Bor

Geen wazigheid/ghosting, geen zichtbare vervorming, zelfs in 4:3 mode minieme vervorming...
Waarom zou je uberhaubt vervorming op 4:3 krijgen?!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:07
Het probleem van veel nieuwere 100hz TVs is dat ze door de digitale processing van het beeld de zwaktes in de bron aan de oppervlakte brengen, waar die door 50hz TVs veelal werden gemaskeerd. Zo vind ik kabeluitzendingen op vrijwel alle merken behalve Loewe (ikke heb Loewe :) ) niet om aan te zien. Met name Philips maakt er een potje van met zijn PixelPruts techniek (ik moet toegeven dat dat in de nieuwere toestellen tov de eerste toestellen met PP wel beter is geworden). De meeste goede BB TVs presteren goed met DVD, maar dat is dus vrij logisch: als de bron goed is helpen die digitale technieken alleen maar, hoewel je ze vaak niet eens nodig hebt dan.

Maar de 50Hz - 100Hz discussie is nutteloos m.i. Binnenkort zijn er geen 50hz TVs meer te vinden, en over een jaar of twee moet je je voor een CRT in het algemeen al rot gaan zoeken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:17:
Zoals voorgesteld in ander topic de 50hz vs 100hz.

50hz 4:3 CRT (lees: jarenlange standaard, vierkant beeld)
- Scherp beeld
- Normale verhoudingen
- Meest geschikt voor reguliere TV uitzendingen (90%=4:3)
- Goedkoop
- Dit alles zonder wannabe-SuperMegaTurboCombFilterPro8.

100hz 16:9 (Breedbeeld)
- Geforceerd beeld bij gewone (4:3) TV uitzendingen
- Geschikt voor DVD-fanaten, maar;
- Grote kans op sleepsporen, beeldvertraging, wazigheid.
- Allerelei ingebouwde extra's nodig om bovenstaande te proberen beperken
- Duur.

Welke is denk je aantrekkelijker voor verkopers, en welke aantrekkelijker voor de praktijk? :+
Snap je het zelf wel? Je haalt twee dingen door elkaar. 50hz - 100 hz en 4:3 of 16:9 beeldformaat. Deze zaken staan los van elkaar je hebt 100 hz 4:3 tv's en 50hz 16:9 tv's.

Een 100hz tv geeft een betere beeld weergave dan een 50hz tv.

Waarom liever 16:9 dan een 4:3 tv? simpel het geeft een beeld vullendere weergave. Wij zien immers ook niet vierkant maar hebben een rechthoekig zicht vermogen.

- Grote kans op sleepsporen, beeldvertraging, wazigheid. Bril nodig? Heb nog nooit strepen beeldvertraging of wazigheid gezien. Een 100 hz tv is scherper. Bij een 100hz tv word de ruis bij een slecht signaal beter zichtbaar door het scherpere beeld. Kwestie van voor een goed signaal zorgen.

- Geforceerd beeld bij gewone (4:3) TV uitzendingen. Correctie het beeld kun je forceren in 16:9. Kan ook gewoon op 4:3. Ja maar dan krijg je zwarte balken op je scherm! Precies net zoals breedbeeld uitzendingen op een 4:3 tv. Dit kun je trouwens heel makkelijk oplossen door 2 4:3 uitzendingen naast elkaar weer te laten geven. Levert voor mij verder geen problemen ik kijk maar 1 of 2 keer in de week tv. Nederlandse tv is bagger. Ik zet wel een goede dvd op.

• Bor

Bor

Dr. Strangelove schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:26:
Het probleem van veel nieuwere 100hz TVs is dat ze door de digitale processing van het beeld de zwaktes in de bron aan de oppervlakte brengen, waar die door 50hz TVs veelal werden gemaskeerd. Zo vind ik kabeluitzendingen op vrijwel alle merken behalve Loewe (ikke heb Loewe :) ) niet om aan te zien. Met name Philips maakt er een potje van met zijn PixelPruts techniek (ik moet toegeven dat dat in de nieuwere toestellen tov de eerste toestellen met PP wel beter is geworden). De meeste goede BB TVs presteren goed met DVD, maar dat is dus vrij logisch: als de bron goed is helpen die digitale technieken alleen maar, hoewel je ze vaak niet eens nodig hebt dan.

Maar de 50Hz - 100Hz discussie is nutteloos m.i. Binnenkort zijn er geen 50hz TVs meer te vinden, en over een jaar of twee moet je je voor een CRT in het algemeen al rot gaan zoeken.
Ofwel de pixelplus techniek werkt niet omdat jij een beroerd ingangssignaal hebt? Over 2 jaar zijn er nog prima crt's te koop hoor. Zo hard zal het zeker niet lopen. Zo hard loopt het niet in de computer wereld en zeker niet in tv-land. In computerwereld zal het aantal crt's wel hard minder worden denk ik maar in tv land zie ik het nog niet zo hard gaan. Als ik nu een nieuwe tv moest kopen zou ik direct weer voor een goede "normale" 100Hz BB-tv gaan.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:07
Ik heb een beter ingangssignaal dan gemiddeld denk ik; vanaf het aansluitpunt in de meterkast alles met Hirschmann componenten en kabels. Maar daar gaat het niet om. Als je verschillende ingangssignalen naast elkaar zet dan is kabel gewoon een stuk slechter dan het RGB signaal van de gemiddelde DVD speler, hoe goed je het ook aansluit. De prestaties van de meeste TVs en speciaal dure BB TVs met veel digital processing zijn gewoon beroerd, en dat is inherent aan de technieken die men gebruikt. PP gebruikt b.v. interpolatie van het signaal om de resolutie kunstmatig te verhogen; dat werkt erg goed als je een signaal hebt waar minimale ruis in zit zoals een RGB signaal. Bij gebruik van een kabelsignaal waarbij de hoeveelheid ruis ALTIJD veel groter is wordt de ruis veel meer meegenomen in de processing en gaat het in veel gevallen meer opvallen. Daarnaast was PP vroeger gewoon beroerd met snelle bewegingen; als je naar een actiescene via kabel keek leek het alsof je naar een low-res MPEGje zat te kijken. Dat is wel wat beter geworden, maar nog niet helemaal verdwenen.

Maar ik leg de lat vrij hoog voor mijn apparatuur, tot wanhoop van veel winkels waar ik koop, misschien dat het daaraan ligt ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Ik heb dus de grote vergissing gemaakt een goedkope 100 Hz. te kopen (bij de Karwei ofzo). 8)7

2 grote problemen:
- sleepsporen bij 'horizontale aftiteling', dus horizontaal scrollende tekst
- hij schakelt meestal zichzelf niet op widescreen. Bij programma's als Star Trek: Enterprise komt het programma dan als een vierkantje midden in een zwart scherm. Als ik hem op Full zet rekt hij alleen in de breedte, dus moet ik hem op Cinema zetten. Maar dan ontbreekt er +- 5 mm aan alle kanten. :/

Waar ik me trouwens ook aan erger, is het beeldformaat van Britse programma's. A Touch Of Frost bijvoorbeeld (woensdagavond's op ned1), het is geen 4:3, maar ook geen 16:9. En daar heeft mijn tv geen instelling voor, dus moet ik hem gewoon op de 4:3 stand zetten, met zwarte balken aan de zijkant én aan de bovenkant. :X

Nog iets: het beeld gaat steeds van licht naar donker en vv. Waar kan dit aan liggen? :?
- ik kijk met een satellietontvanger

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 17:53 ]

• Raymond
  • Laatst online: 25-02 22:27
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:51:
Nog iets: het beeld gaat steeds van licht naar donker en vv. Waar kan dit aan liggen? :?
- ik kijk met een satellietontvanger
Heb je hem via een video aangesloten?

Zo ja: Doe'es niet :)

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[....]
Waar ik me trouwens ook aan erger, is het beeldformaat van Britse programma's. A Touch Of Frost bijvoorbeeld (woensdagavond's op ned1), het is geen 4:3, maar ook geen 16:9. En daar heeft mijn tv geen instelling voor, dus moet ik hem gewoon op de 4:3 stand zetten, met zwarte balken aan de zijkant én aan de bovenkant. :X
Wat is dat toch met die irritatie over die zwarte balken? Ik heb dat nooit goed begrepen. Iemand heeft zich er enkele jaren terug zelfs voor van het leven beroofd.

Is het nou zo'n probleem als niet 100% van het beeld gebruikt wordt bij een 4:3 of 2.35:1 weergave?

Ik zit me juist altijd aan die uitgerekte koppen en stretch-effecten te ergeren als ik bij iemand op bezoek ben die zijn bb-tv zo ingesteld heeft dat 4:3 naar vol beeld uitgerekt wordt. Dan heb ik liever een orgineel beeld en ongebruikte stukken beeldbuis link en rechts.

Verwijderd

Ik snap echt niks van deze discussie, of is mijn 100hz daewoo (of all brands) zo goed? (lijkt me namelijk niet) Had eerst een philips 4:3 50 hz tv, wel een oudje (1992), daarna bovengenoemde daewoo (72cm). Dat ding werkt echt perfect (alleen problemen met teveel gekleurde lijnen naast elkaar zoals oudere jasjes of tralies van afstand, maar ja voor 450 euro...) het beeld is veel strakker, rustiger en mooier (helemaal bij dvd's), nog nooit naijl effect gehad, en het scherm past altijd precies omdat je totaal scherm stand hebt, die rekt niet uit en het ziet er natuurlijk uit.

Ik ga echter wel binnenkort een lcd scherm van sharp kopen, een 94 cm scherm crt wordt me iets te log ;)

p.s. meneer e, bedoelde je sony of sharp....ik vind deze twee namelijk duidelijk de mooiste schermen maken maar sony is een beetje duur voor een student zoals ik

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 09:05:
p.s. meneer e, bedoelde je sony of sharp....ik vind deze twee namelijk duidelijk de mooiste schermen maken maar sony is een beetje duur voor een student zoals ik
Kijk ook eens naar Philips. Ik ben nooit zo pro-Philips geweest maar heb me nu gewaagd aan een erg populaire LCD TV van Philips die momenteel als beste in z'n prijsklasse wordt beschouwd. Hij bevalt super en alle bekende vooroordelen m.b.t. LCD TV's zijn hier echt NIET meer van toepassing. Gewoon geweldig beeld met erg grote helderheid en een goed contrast. Zie ook avforums.com en zoek dan eens op 9976/9986 of voluit 32PF9976/9986.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 07-03-2005 10:40 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Raymond schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:25:
Heb je hem via een video aangesloten?

Zo ja: Doe'es niet :)
Nee. Wel via een kastje: 2 scart in, 1 scart uit
joopv schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:45:
[...]

Wat is dat toch met die irritatie over die zwarte balken? Ik heb dat nooit goed begrepen. Iemand heeft zich er enkele jaren terug zelfs voor van het leven beroofd.

Is het nou zo'n probleem als niet 100% van het beeld gebruikt wordt bij een 4:3 of 2.35:1 weergave?
Lees es goed. ;) Ik zei toch dat het niet 4:3 of 2.35:1 was? Bij die formaten kan ik er vrede mee hebben, maar met een quasi-breedbeeld formaat als dit kan ik gewoon niks.

(p.s., dat leven beroven is wel al 1000x gezegd in dit topic :+)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:16:
[...]

Nee. Wel via een kastje: 2 scart in, 1 scart uit

[...]

Lees es goed. ;) Ik zei toch dat het niet 4:3 of 2.35:1 was? Bij die formaten kan ik er vrede mee hebben, maar met een quasi-breedbeeld formaat als dit kan ik gewoon niks.

(p.s., dat leven beroven is wel al 1000x gezegd in dit topic :+)
Kastje ertussenuit en een fatsoenlijke switch kopen...
Het formaat waar jij op doelt is waarschijnlijk palplus... Maar daar zou je toch van verwachten dat je televisie dat ook fatsoenlijk oplost...

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Als ik mag kiezen tussen:
Afbeeldingslocatie: http://www.konoha.nl/4x3.gif
en
Afbeeldingslocatie: http://www.konoha.nl/widescreen.gif
dan word het zeker de 2e. Vooral omdat bijna alle series die ik kijk in dat formaat (of beter) worden uitgezonden (Joey, Stargate atlantis e.d.)

Het enige jammere is dat 4:3 uitzendingen er dan zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.konoha.nl/widescreen2.gif maar dan heb ik verder altijd nog de voordelen van een groot scherm, en de "smart" functie die 4:3 16:9 zonder al te veel beeldverlies (nouwelijks zoom)

[ Voor 34% gewijzigd door Collaborator op 07-03-2005 15:39 ]

This space is occupied

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Abbadon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:41:
OMG, als ik dit soort topictitles en -starts lees moet ik gelijk denken aan drie jaar terug in de Rembrandttoren, waar zich een heel drama afspeelde om breedbeeld tv's :X Get a grip.
offtopic:
Wat inmiddels is verfilmd in de film Off Screen!

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Verwijderd

Wel een heel erg gekleurde topic start zeg. Als je een bevestiging wil vraag dat dan gewoon. Mensen die nu nog 4:3 kopen snap ik niet zo goed. Kwestie van mee gaan met de techniek. 4:3 uitzendingen sterfen gewoonweg steeds meer en meer uit. En koop gewoon een goede, dat geld net zo goed voor 4:3 als voor 16:1 dus los van deze discussie.

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:36:
Als ik mag kiezen tussen:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
dan word het zeker de 2e. Vooral omdat bijna alle series die ik kijk in dat formaat (of beter) worden uitgezonden (Joey, Stargate atlantis e.d.)
Wel eens gehoord van subtitle zoom? dan ben je die bovenste balk ook nog kwijt!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:39:
[...]

Nee nog niet van gehoord dat heeft mn Sony tv'tje niet.
Ik heb dus de grote vergissing gemaakt een goedkope 100 Hz. te kopen (bij de Karwei ofzo). 8)7

2 grote problemen:
- hij schakelt meestal zichzelf niet op widescreen. Bij programma's als Star Trek: Enterprise komt het programma dan als een vierkantje midden in een zwart scherm. Als ik hem op Full zet rekt hij alleen in de breedte, dus moet ik hem op Cinema zetten. Maar dan ontbreekt er +- 5 mm aan alle kanten. :/
De kanalen moeten zelf het signaal dat het een breedbeeld uitzending meesturen, maar veel zenders zijn daar te lui voor en zodanig moet je de hele tijd manual met je remote lopen instellen.

This space is occupied

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:39:
Je hebt ook nog Smart Zoom, maar daar word ik duizelig van als de camera beweegt :+ Daarmee zoomt ie vooral in het midden en naar de randen toe steeds minder dus een soort fish-eye effect.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 07 maart 2005 @ 15:24:
Kastje ertussenuit en een fatsoenlijke switch kopen...
Ok, ik heb de switch er tussenuit. Dit heeft 2 effecten gehad:
- het licht-naar-donker-effect is iets verminderd
- de horizontale sleepsporen zijn weg! :)

Als ik nu die ouwe SCART kabel vervang door een duurdere, zal het probleem dan helemaal opgelost zijn? En wat is dan een goede? (link)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het gaat blijkbaar niet zozeer om de kabel, maar om het verdeelblok... Een switch is wat anders dan een verdeelblok... Zoek maar bij bijvoorbeeld electronica-online naar a/v schakelaars...

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:37:
Het gaat blijkbaar niet zozeer om de kabel, maar om het verdeelblok... Een switch is wat anders dan een verdeelblok... Zoek maar bij bijvoorbeeld electronica-online naar a/v schakelaars...
Maar met een nieuwe switch is het probleem dus niet geheel opgelost. Ik heb hem er al eens tussenuit gehad (zie vorige post), maar dat was nog niet een volledige oplossing.

Daarom vraag ik me af of een nieuwe kabel zal helpen.

• stfn345
  • Laatst online: 11:53
Doe net als ik .. het slechtste van 2 werelden :P 16:9 @ 50hz
Pagina: 1 2 Laatste