>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Vorig jaar berekenden ze tax voor het land van de cc-houder. Voor nederland +19%.DaMorpheus schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:24:
[...]
Nee, ze rekenen daar alleen tax als je in dezelfde staat woont.

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchmega op 16-09-2005 16:18 ]
Ik zou het zo cool vinden als er een mod werd gemaakt die hier op lijkt oid of bijv. hetzelfde spel met wat modificaties en nieuwe graphics. Denk dat dat een hele hoop mensen blij zou maken (als je ziet dat TeamFortress ooit de meest belangrijke game van Valve was (totdat CS het overnam) met een enorm grote community.
Heeft iemand een idee of er zo'n mod ergens in ontwikkeling is toevallig?
[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 17-09-2005 11:56 . Reden: typo ]
[ Voor 28% gewijzigd door Gody op 17-09-2005 12:04 ]
Valve zegt niets maar Team Fortress 2 zou gebouwd worden op de Source engine. Hopelijk maken ze het nog een keer af.spokje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:55:
'Vroeger' speelde ik altijd TFC (team fortress classic) was erg leuk spel. Heb het zo'n 4 jaar actief gespeeld, tot Valve er geen interesse meer in toonde, en nu is de game zo'n beetje uitgestorven. Hij staat nog wel in het lijstje van Steam, maar das ook alles, spelers zijn er bijna niet meer.
Ik zou het zo cool vinden als er een mod werd gemaakt die hier op lijkt oid of bijv. hetzelfde spel met wat modificaties en nieuwe graphics. Denk dat dat een hele hoop mensen blij zou maken (als je ziet dat TeamFortress ooit de meest belangrijke game van Valve was (totdat CS het overnam) met een enorm grote community.
Hoewel, de modcommunithy is druk bezig. http://www.fortress-forever.com/
http://www.eclipsegame.com/

Een fantasyomgeving waarin je met telekinese allerlei voorwerpen naar je tegenstanders kunt gooien, echt fantastisch uitgewerkt dit spel
[ Voor 80% gewijzigd door Stefke op 18-09-2005 14:17 ]
Verwijderd
Erg mooi maar werkt niet lekker op mijn amd 2600 / 9600xt (Max 15fps ofzo)stefijn schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:06:
ZEER mooie HL2 total conversion!
[afbeelding]
Een fantasyomgeving waarin je met telekinese allerlei voorwerpen naar je tegenstanders kunt gooien, echt fantastisch uitgewerkt dit spel
Geprobeerd, ziet er goed uit maar er word teveel gebruikt gemaakt van HDR vind ik en het loopt niet zo heel goed op mijn systeem. P4 2,66 Ghz, 9800Pro, 1 GB ramstefijn schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:06:
[afbeelding]
zal eff tjekken op mijn dubbele 6800 ultra..babba schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:18:
[...]
Geprobeerd, ziet er goed uit maar er word teveel gebruikt gemaakt van HDR vind ik en het loopt niet zo heel goed op mijn systeem. P4 2,66 Ghz, 9800Pro, 1 GB ram
*verkapte zal eff tjekken op mijn dubbele 6800 ultra post*Alsem1 schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:26:
[...]
zal eff tjekken op mijn dubbele 6800 ultra..

Lieve schat, das geen HDR. Dat is het "bloom"-effectbabba schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:18:
[...]
Geprobeerd, ziet er goed uit maar er word teveel gebruikt gemaakt van HDR vind ik en het loopt niet zo heel goed op mijn systeem. P4 2,66 Ghz, 9800Pro, 1 GB ram
Let ook op het beeldeffect als je je objecten "laadt", dan wordt alles heel scherp. Jammer dat het wat kort duurt, maar wel mooi hoor
Loopt trouwens voortreffelijk op mijn XP2600 met radeo9700pro, 1gb, 1024x768 FSAA4x
Update (3mb)-Fixed several crash bugs in server and in client
-Bumping into a stationary team mate will push them a bit (this is to prevent people blocking spawn doors as heavies)
-Added voicecomms spam protection
-Added support for mp_autoteambalance (on by default)
-Added dys_voicecomm_globals_silent convar, so you can disable the audio on global voice comms (eg. "I don't think so sister!")
-Added dys_iff convar, to disable IFF drawing (eg. models only)
-Added server name to HTML/XML stats output
-Fixed names with a "." being shortened in stats
-Fixed spawn timer increase if spawn is captured
-Fixed stealth appearing white on older video cards
-Fixed stealth vmt exploit
-Lowered Spider Grenade timer from 7 to 4 seconds
----
The Hidden: Source beta 2 preview
----
Nieuwe hoge kwaliteit SP map: Nightmare House
--
City 17 filmpje
Medium, 28mb
High resolution, 47mb
Nouja ik had een keer een mod geinstalleerd met de naam HDR erin en dat leek verdacht veel hieropDutchmega schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:51:
[...]
Lieve schat, das geen HDR. Dat is het "bloom"-effectHet lijkt totaal niet op HDR maar eerder op de bekende blur-effect
Dat "scherpe" ziet er net zo uit als bij F.E.A.R. als je de tijd vertraagdstefijn schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:01:
Daar strooien ze in veel spellen mee tegenwoordig, alhoewel ik het meestal wat nepperig vind dit past het wel bij dit spel (beetje dromerig effect bij fantasy)
Let ook op het beeldeffect als je je objecten "laadt", dan wordt alles heel scherp. Jammer dat het wat kort duurt, maar wel mooi hoorleuk idee die telekinesis.
Loopt trouwens voortreffelijk op mijn XP2600 met radeo9700pro, 1gb, 1024x768 FSAA4x
of zou dat bij de startpost kunnen?
[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 19-09-2005 01:03 ]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Ik heb de Highversie gekeken, en ik moet zeggen dat dit nou niet bepaald wereldschokkend materiaal is. Wel leuk bedacht, maar érg slecht in beeld gebracht imho.
Verwijderd
Ik vind hem erg leuk, alleen lopt die wel elke keer vast waneer ik een save game wil ladenstefijn schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:06:
[afbeelding]
Verwijderd
( hopenlijk zal het een beetje draaien op mn p4 2.53ghz, 512mb en Ti 4200 128mb overclocked @ 300-555 )
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2005 16:59 ]
Verwijderd
hoi, spokje!spokje schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 11:55:
'Vroeger' speelde ik altijd TFC (team fortress classic) was erg leuk spel. Heb het zo'n 4 jaar actief gespeeld, tot Valve er geen interesse meer in toonde, en nu is de game zo'n beetje uitgestorven. Hij staat nog wel in het lijstje van Steam, maar das ook alles, spelers zijn er bijna niet meer.
Kijk hier eens: http://www.fortress-forever.com/
En project is goed op gang, komen regelmatig updates van uit, veel gasten van die crew zaten vroeger ook bij veel TFC projecten. Er is dus hoop........
Ouderwets TFC kun je nog op jolt en wireplay, waarbij vooral jolt nog best een goede bezettingsgraad heeft. (HLSW: 82.133.85.4:27035 jolt.co.uk - (03) 2fort 24/7)
Verwijderd
De verkoper zei dat het niet om een landelijke actie ging. Waarom/waardoor hij overstag is gegaan is me een raadsel.
Er zat helaas geen manual bijgesloten.
Graag gedaan, 'Mediamarrkt aka Super de boer'!
Een paar pics laten zien wat er allemaal veranderd is in het altijd vrolijke wereldje van City 17

Ik zal het even kort samenvatten: de nieuwigheden in dit speelbare level zijn de introductie van HDR en HDR Cube Mapping, waarbij het licht en de omgeving beiden gereflecteerd worden in alle zichtbare objecten, hieronder twee voorbeeldjes
Volgens THG zijn er echter meer dingen veranderd, hier een quote in een giganotendop
Blooming - This happens when the bright parts of an image are blurred to simulate a camera's overexposure. It can be seen when looking into the sun or another bright light source in a scene.
HDR skybox - Painting multiple exposures of the sky allows the game to adjust the exposure based on circumstances of the player's character. For example, when the player emerges from a dark area into a lighter one, the light sources appear brighter until the player's eyes 'adjust'.
HDR lighting - An outdoor HDR scene is lit like the real world, using only a single light source. This light source is then bounced off different objects via radiosity, in order to light the entire area realistically.
HDR water reflection - Water in an HDR scene reflects bright light sources, causing spots of bright white light with blooming around the edges to appear along the surface of the water. This also occurs while underwater looking up.
HDR refraction - When seen through a semi-transparent or refractive texture, such as a window or a lampshade, HDR lighting assumes some of the properties of that texture as it falls on the scene around it.

Uit het artikel worden een aantal conclusies getrokken:
1. Je hebt minimaal 2,2 GHz en 512 MB RAM nodig, anders heb je een shocking gaming experience
2. Er is nul IQ-verschil tussen de almighty 7800GTX en de onttroonde ATi X850XT, waarmee dus direct het argument is ontkracht dat ATi een achterstand heeft in IQ-land (maar uiteindelijk wel zal oplopen).
2. De X850XT is in de benchmarks ietsje langzamer dan de 6800Ultra, maar sneller dan de GT, met de 7800GTX almighty kontschoppend.
Oh ja, teasertje van Lost Coast is hier en hier en hier te vinden.
Ik geef het ruiterlijk toe: dit is een crosspost
Ben benieuwd wat voor vid je minimaal moet hebben om Lost Coast te draaien.
Verwijderd
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Mijn 9800pro heeft helemaal geen moeite met half-life 2, 75 fps met alles op z'n hoogst, geen AA, wel 16x anisotropicPuDy schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:21:
Ik vrees dat het einde van mijn 9800pro dan eindelijk gekomen is. Hij heeft nu al moeite met half life 2 laat staan als er ook nog HDR rendering bij komt.
Verwijderd
hmzzzzVerwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:27:
Bij de mediamarkt in Groningen is HL 2 19.99 euro (Tijdelijke actie)
Graag gedaan!
damn dat was idd een ERG TIJDENLIJKE actie toen ik er was lag er niks mee....
welke versie lag er dan?
ik begin de laatste tijd toch een beetje mijn twijfels te trekken...
ik zag hier ongetwijfeld veel mensen tegen hun scheen aanschoppen maar ik vind dat hele High Dynamic Range rendering, helemaal niet interesant die vage lichtstralen zon wat weerkaatst in het water en heel erg mooi en natuurlijke gezicht's uitdrukkingen... allemaal leuk en aardig maar je kijkt nog wel steeds tegen vierkante stukken grond aan.
een voorbeeld van het filmpje zie je in 1 minuut 24 seconden... een of ander pad omhoog...
2.50 bergpad wat tjah er toch erg saai en lelijk uitziet
3.04 een berg met jah uuh grond met gras moet het voorstellen volgensmij...
begrijp me niet verkeerd hoor het ziet er allemaal wel mooi uit die nieuwe efecten enzo maar ik denk dat ze toch beter ergens anders op kunnen focusen, dan zon reflecterend in het water weergeven
...
[ Voor 58% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-09-2005 23:55 ]
De truuk is juist dat je met HDR niet ziet dat het eigenlijk allemaal jpeg's en polygons zijn, of 'vierkante stukken grond' zoals jij ze noemt.koekoek2003nl schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:36:
[...]
hmzzzz
welke versie lag er dan?
ik begin de laatste tijd toch een beetje mijn twijfels te trekken...
ik zag hier ongetwijfeld veel mensen tegen hun scheen aanschoppen maar ik vind dat hele High Dynamic Range rendering, helemaal niet interesant die vage lichtstralen zon wat weerkaatst in het water en heel erg mooi en natuurlijke gezicht's uitdrukkingen... allemaal leuk en aardig maar je kijkt nog wel steeds tegen vierkante stukken grond aan.
een voorbeeld van het filmpje zie je in 1 minuut 24 seconden... een of ander pad omhoog...
2.50 bergpad wat tjah er toch erg saai en lelijk uitziet
3.04 een berg met jah uuh grond met gras moet het voorstellen volgensmij...
begrijp me niet verkeerd hoor het ziet er allemaal wel mooi uit die nieuwe efecten enzo maar ik denk dat ze toch beter ergens anders op kunnen focusen, dan zon reflecterend in het water weergeven
...
Verder ben jij ook niet erg snel tevreden

De Source engine heeft volgens mij ook veel meer potentie dan dit.
ik dacht dat je de hele tijd de laatste generatie hardware moest hebben (toen de 7800gtx nog niet uit was) dus een 6800 of een x850 ?paragon schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:30:
hdr zou het al goed moeten doen op een 9600pro geloof ik dus op een 9800pro zou het best eens kunnen werken op high.
Dit betekent dus waarschijnlijk dat HDR ook gewoon werkt op Radeon 9600 enz.Whilst Far Cry only implemented HDR via Shader Model 3.0, hence only working on Nvidia's latest-generation cards, Lost Coast will implement it via Shader Model 2.0, allowing for it to work on ATI's current generation.
Bron
De laatste keer dat ik HL2 speelde was op m'n 'oude' 9800XT op een 17" CRT. Ik heb nu gespeeld met een X800XT PE op m'n 24" Dell TFT, resolutie 1920x1200 met 4xAA, 8XAF en HDR op high (de default setting behalve de resolutie dan). Het is echt een verademing om te spelen zo
Voor de geïnteresseerden wat screenshots:

Ik had trouwens in het begin van het spel een bug dat de ammo info halverwege het scherm stond en niet te lezen was, zie die 5e screenshot met die chopper. Later ging het opeens wel goed.
MaTr1x schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:26:
Ik wilde al een tijdje weer HL2 gaan spelen en toen ik hoorde dat HDR was geïmplementeerd heb ik HL2 gisteren gelijk weer geïnstalleerd. Ik kan alleen maar zeggen, wow wat mooi![]()
De laatste keer dat ik HL2 speelde was op m'n 'oude' 9800XT op een 17" CRT. Ik heb nu gespeeld met een X800XT PE op m'n 24" Dell TFT, resolutie 1920x1200 met 4xAA, 8XAF en HDR op high (de default setting behalve de resolutie dan). Het is echt een verademing om te spelen zoGisteren een hoop uurtjes gespeeld en zit nu al in de misse "Anticitizen One" waarbij je al weer terug bent en nu samen met de rebellen vecht als squad.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Ik had trouwens in het begin van het spel een bug dat de ammo info halverwege het scherm stond en niet te lezen was, zie die 5e screenshot met die chopper. Later ging het opeens wel goed.
De Source-engine ondersteund nu HDR ja maar dat betekent niet dat het is geimplementeerd in de maps. De eerste keer dat je HDR te zien zal krijgen is bij Day of Defeat: Source of Lost Coast, die screenshots van hierboven zeggen dus nog nix-ETz-Memphis Z schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:36:
Vind het er hetzelfde uitzien zonder HDR
Ik vind dat erg vervelend om naar te kijken,hoop dat het uit te zetten is.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Verwijderd
LOLMaTr1x schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:26:
Ik wilde al een tijdje weer HL2 gaan spelen en toen ik hoorde dat HDR was geïmplementeerd heb ik HL2 gisteren gelijk weer geïnstalleerd. Ik kan alleen maar zeggen, wow wat mooi![]()
De laatste keer dat ik HL2 speelde was op m'n 'oude' 9800XT op een 17" CRT. Ik heb nu gespeeld met een X800XT PE op m'n 24" Dell TFT, resolutie 1920x1200 met 4xAA, 8XAF en HDR op high (de default setting behalve de resolutie dan). Het is echt een verademing om te spelen zoGisteren een hoop uurtjes gespeeld en zit nu al in de misse "Anticitizen One" waarbij je al weer terug bent en nu samen met de rebellen vecht als squad.
Zoals al eerder gezegd is HDR voor het eerst te zien in Dod:source :]
(toch mooie screens)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 21:32 ]
Nou dat is ook weer wat overdreven. Het is best gezellig om je hier te hebben hoorMaTr1x schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:27:
..Maar goed ik zal dan maar niks meer posten hier........
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Weet je zeker dat je goed gezocht hebt?koekoek2003nl schreef op donderdag 22 september 2005 @ 23:36:
[...]
hmzzzz
welke versie lag er dan?
...
Toen ik HL 2 kocht waren er nog zeker 10 exemplaren...
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 15:59 ]
Verwijderd
Sociaal als ik ben, ben ik speciaal ff naar de MM geweest om te kijken of er nog wat exemplaren te verkrijgen waren.
Er zijn er nog zo'n 15 in de winkel!
Alleen zijn ze voorzien van een prijssticker van 39,99.
Wanneer je naar die gozer gaat die meestal op die gamesafdeling staat en hem vraagt of die game echt voor 19,99 over de toonbank gaat, dan zal hij (marcel) het voor je aanpassen.
Aangezien de hele gamesafdeling v/d MM in groningen is veranderd is het omprijzen er namelijk een beetje bij ingeschoten.
Succes!
huh vaag ik zag toen niks liggen, waar staan ze dan? gewoon bij de pc game's?Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:16:
@koekoek2003nl,
Sociaal als ik ben, ben ik speciaal ff naar de MM geweest om te kijken of er nog wat exemplaren te verkrijgen waren.
Er zijn er nog zo'n 15 in de winkel!
Alleen zijn ze voorzien van een prijssticker van 39,99.
Wanneer je naar die gozer gaat die meestal op die gamesafdeling staat en hem vraagt of die game echt voor 19,99 over de toonbank gaat, dan zal hij (marcel) het voor je aanpassen.
Aangezien de hele gamesafdeling v/d MM in groningen is veranderd is het omprijzen er namelijk een beetje bij ingeschoten.
Succes!
anyway ik ga ik de loop van de week ff langs...
welke versie lag er nou? je had verschillende toch? met bepaalde versie's kon je gratis extra levels/mods downen???
Verwijderd
Dan ga ik er wel van uit dat je rond de 1.80 bent.....
Dr staat op de achterkant v/d hoes dat CS source erbij inzit.
Hoe het verder met mods en dergelijke zit, dat weet ik niet.
Mocht je het niet kunnen vinden dan vraag je toch even om de game!
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 10:42 ]

jajaVerwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:34:
Ze liggen gewoon bij de pc afdeling redelijk dicht bij een gangpad op ooghoogte.
Dan ga ik er wel van uit dat je rond de 1.80 bent.....
Dr staat op de achterkant v/d hoes dat CS source erbij inzit.
Hoe het verder met mods en dergelijke zit, dat weet ik niet.
Mocht je het niet kunnen vinden dan vraag je toch even om de game!
maar ik ben nu een beetje heel erg ziek dus ik kan er zo niet heen
ik heb nu de illegale halflife2 die ik ook al een x uitgespeelt heb... nou zit ik vast ergens omdat die npc's het hek niet open willen doen(powerboot) ai_disable 1 werkt niet maar het zou me ook een worst wezen want ik koop hem zoizo wel legaal...(ik had hem illegaal gedl omdat ik toen nog een vet langzeme pc had 1.3Ghz met gefo xfx5200 had en 256 mb sdram)
inmiddels heb ik een nieuwe pc dus nou wil ik hem wel legaal hebben....
nou is mijn vraag ik heb dus je illegale versie gespeelt kan ik dan nogwel op steam enzo komen? kan ik de legaale versie nog wel spelen?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Zolang je met de illegale niet op steam bent geweest is er niets aan de hand.koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:47:
nou is mijn vraag ik heb dus je illegale versie gespeelt kan ik dan nogwel op steam enzo komen? kan ik de legaale versie nog wel spelen?
Verwijderd
Zet hem maar gerust op 8xAA + 16xAF, het heeft bij mij totaal geen invloed op me frame rate. Het engiste wat invloed op mijn GF6800GT @ Ultra+ heeft is waneer ik de water reflection één standje lager zet. Scheelt zou 5 frames/seconden.MaTr1x schreef op zondag 25 september 2005 @ 17:26:
Ik heb nu gespeeld met een X800XT PE op m'n 24" Dell TFT, resolutie 1920x1200 met 4xAA, 8XAF en HDR op high
Heb nog niet geprobeerd om de resolutie anders in te stellen aangezien ik een tft heb die maar tot 1280*1024 gaat.
Release datum van lost coust volgens steam, 4 August 2005. Dat wordt aftellen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2005 20:19 ]
Verwijderd
Zolang je een nieuw account gebruikt is er niks aan de hand.koekoek2003nl schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 19:47:
[...]
Verwijderd
Resolutie veranderen maakt ook helemaal niks uit, 640x480 of 1280x1024 gaf bij mij geen verschilVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:17:
[...]
Zet hem maar gerust op 8xAA + 16xAF, het heeft bij mij totaal geen invloed op me frame rate. Het engiste wat invloed op mijn GF6800GT @ Ultra+ heeft is waneer ik de water reflection één standje lager zet. Scheelt zou 5 frames/seconden.
Heb nog niet geprobeerd om de resolutie anders in te stellen aangezien ik een tft heb die maar tot 1280*1024 gaat.
Snap echt helemaal niks van die engine, als ik iets lager zet dan gaat mijn framerate ook omlaag/blijft het zelfde.
FSAA heeft btw bij mij wel invloed hoor, maar AF 0,0.
Dat was niet leuk, maar gelukkig was de ban een tijdje daarna weer weg.
Verwijderd
coool op mijn verjaardagVerwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:17:
meuktracker: nVidia ForceWare 78.05 beta
"ook een aantal bugs opgelost met betrekking tot Half-Life 2: The Lost Coast en Day Of Defeat: Source:"
Verwijderd
Echt een goede mod dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 14:24 ]
Verwijderd
http://www.bit-tech.net/g...st_coast_benchmark/1.html
Hun hebben lost coust al kunne testen, verschijnlijk zijn die maps al af.
Verwijderd
maar toen ik hl2 weer ff ging spelen heb ik zo nu en dan last van framedrops echt irritant, ik denk dat het o.a geluid ofzo kan liggen??
overige specs:
asus a7n8x-e Deluxe
amd xp 2800+
2x 512mb pc3200
soundblaster audigy 2
Of hoorde HalfLife2 ook pokke moelijk te zijn op Hard, en gaat er bij mij iets fout?
Verwijderd
Ik had HL² idd ook zo uitgespeeld op hard, helemaal als je hem eerst op easy en dan medium gespeeld hebt omdat je dan de weg kent enzo...
Denk dat het leuker geweest was om gelijk op Hard te spelen

Maar zal idd wel marketing strategie zijn om het wat makkelijker te laten.. hadden ze imho wel beter ook een Extra Hard mogen maken... voor de echte Die Hard spelers
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Marketing idd, kijk maar naar de demo van Call of Duty 2. Die kan je met je ogen dicht nog halen.Spike_wolf schreef op woensdag 28 september 2005 @ 18:45:
^^ Met stom..
Ik had HL² idd ook zo uitgespeeld op hard, helemaal als je hem eerst op easy en dan medium gespeeld hebt omdat je dan de weg kent enzo...
Denk dat het leuker geweest was om gelijk op Hard te spelen
Maar zal idd wel marketing strategie zijn om het wat makkelijker te laten.. hadden ze imho wel beter ook een Extra Hard mogen maken... voor de echte Die Hard spelers
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
Game shader 'game_shader_generic_sample.dll' trying ro override a base shader 'Bloom'.
iemand die raad weet?
Verwijderd
Ik heb het zelfde in de singel play, graphics hoger lager zetten heeft bij mij geen invloed. Alleen tussen AA4/AA8 en water detial simple/everting merk ik verschil.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 16:52:
heb net een nieuwe videokaart gekocht Asus X800XT PE ...
maar toen ik hl2 weer ff ging spelen heb ik zo nu en dan last van framedrops echt irritant, ik denk dat het o.a geluid ofzo kan liggen??![]()
![]()
overige specs:
asus a7n8x-e Deluxe
amd xp 2800+
2x 512mb pc3200
soundblaster audigy 2
Zo beetje de zelfde config
GF 6800GT @ Ultra plus
asus a7n8x-e Deluxe
amd xp 3200+ @ 2,33Ghz
2x 512mb pc3200
Soundstorm
Het is vaak op de momenten waneer een explosie voordoet of waneer je opeens in een andere ruimte komt. Het lijk er net alsof er iets fout gaat met het cache in half life.
De eerste geeft je een totale makeover, beetje Nazi achtig en erg somber en gewelddadig.
De tweede kan je gebruiken met de eerste omdat die hoofdzakelijk de textures vervangt voor Hi-Res exemplaren en dat werkt ZO enorm goed!! Ook zit er een soort filmmuziek bij, voelt echt veel beter aan als er een goeie 'score' speelt terwijl je over het dak vlucht of terwijl er een plot deel wordt uitgelegd.
[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 29-09-2005 00:17 ]
Verwijderd
Nu ben ik mijn wachtwoord vergeten en wilde het oplossen door HL 2 opnieuw te installen.
Dat ging niet door, de game logt automatisch in op mijn eerder gemaakt profiel.
Het lijkt erop dat ik het wachtwoord niet eens nodig ben, of zie ik dat verkeerd?
Is het mogelijk om dit wachtwoord nog ergens terug te vinden?

Verwijderd
Dat scherm wat je hebt gepost zie ik nergens staan..
Ik neem aan dat je daar via settings-account bent gekomen?
Als je steam is ingelogd kijk je eerst even wat je username is, dan log je uit, en weer in dan krijg je dit scherm.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:08:
Bedankt voor je reactie!![]()
Dat scherm wat je hebt gepost zie ik nergens staan..
Ik neem aan dat je daar via settings-account bent gekomen?
Even iets heel anders, ik heb laatst Windows opnieuw geinstalleerd en daarna hl2, ik ging gelijk 10 fps de lucht in met de stresstest

Systeemspecs:
Processor: Pentium 4 2,66Ghz
Geheugen: 1GB
Videokaart: Radeon 9800 Pro 128MB
Verwijderd
Dat uitloggen had ik al geprobeerd, helaas zonder succes.
Steam logt zichzelf automatisch weer aan wanneer ik het opstart...
Verwijderd
Steam>Settings>"Account">Login as different user..Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:22:
Thnx voor je reactie Babba!
Dat uitloggen had ik al geprobeerd, helaas zonder succes.
Steam logt zichzelf automatisch weer aan wanneer ik het opstart...
Misschien helpt dat.
Verwijderd
De heapsize blijft als het goed is op 512 staan ook als je hem weghaald, kan je als het goed is zien in de console (helemaal aan het begin).babba schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:16:
[...]
Als je steam is ingelogd kijk je eerst even wat je username is, dan log je uit, en weer in dan krijg je dit scherm.
Even iets heel anders, ik heb laatst Windows opnieuw geinstalleerd en daarna hl2, ik ging gelijk 10 fps de lucht in met de stresstestmaar nu heb ik in de launch options -heapsize 512000 neergezet en ging ik weer zo'n 10 fps naar beneden
Ik haalde -heapsize 512000 weer weg maar hij blijft nu die lage fps halen (zo'n 66fps terwijl ik eerst op 78 zat). Iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg
Systeemspecs:
Processor: Pentium 4 2,66Ghz
Geheugen: 1GB
Videokaart: Radeon 9800 Pro 128MB
Maar is dat 78 fps gemiddeld?
Want ik heb een P4 3Ghz, 1,5Gb ram, en ook een 9800 pro. En ik mag blij zijn als ik 40 gemiddeld zou halen. Ongeacht welke settings/dx-level.
Kun je misschien vertellen welke settings jij gebruikt?
Jah, ik heb alles op z'n hoogst inclusief 16xAF alleen heb ik AA helemaal uit staan.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:34:
[...]
De heapsize blijft als het goed is op 512 staan ook als je hem weghaald, kan je als het goed is zien in de console (helemaal aan het begin).
Maar is dat 78 fps gemiddeld?
Want ik heb een P4 3Ghz, 1,5Gb ram, en ook een 9800 pro. En ik mag blij zijn als ik 40 gemiddeld zou halen. Ongeacht welke settings/dx-level.
Kun je misschien vertellen welke settings jij gebruikt?
Verwijderd
Welke resolutie? en ook HDR?babba schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:51:
[...]
Jah, ik heb alles op z'n hoogst inclusief 16xAF alleen heb ik AA helemaal uit staan.
1024x768, en HDR is niet geimplementeerd in de stress test dus dat werkt niet
Maar weet iemand wat de standaard heapsize is
[ Voor 16% gewijzigd door babbaloerie op 29-09-2005 20:12 ]
ben nieuwsgierig.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
-heapsize [Kilobytes]: This command tells Half Life 2 to allocate more RAM to the game system heap, where it can be accessed by the game to improve performance by storing more game information in RAM and hence reducing loading pauses. The default heapsize is 64MB, however you can safely allocate around 128MB (i.e. -heapsize 128000) for most systems. You can use higher values if you have more RAM, but I don't recommend exceeding half your physical RAM (e.g. for 1GB RAM, set heapsize of 512000).Rakkerzero schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:14:
Wat houd ie "-heapsize 512000" eigenlijk in?
ben nieuwsgierig.
Bron: http://www.tweakguides.com/HL2_7.html
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2005 20:25 ]
Dat is voor Half-Life 1 waarschijnlijk, 64MB is veel te weinig voor HL2Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:21:
[...]
-heapsize [Kilobytes]: This command tells Half Life 2 to allocate more RAM to the game system heap, where it can be accessed by the game to improve performance by storing more game information in RAM and hence reducing loading pauses. The default heapsize is 64MB, however you can safely allocate around 128MB (i.e. -heapsize 128000) for most systems. You can use higher values if you have more RAM, but I don't recommend exceeding half your physical RAM (e.g. for 1GB RAM, set heapsize of 512000).

Verwijderd
Nee hoorbabba schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:25:
[...]
Dat is voor Half-Life 1 waarschijnlijk, 64MB is veel te weinig voor HL2
edit: hierboven:het gedeelte van je intern ram dat voor caching/buffering gereserveerd bleef...
[ Voor 36% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-09-2005 20:35 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
steeds als ik een server join dan crasht dystopia
Verwijderd
Er is een nieuwe versie van verschenen cq gepatcht, moet nu weer werken.dragon9114 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:46:
heeft iemand ook problemen met de nieuwe dystopia ??
steeds als ik een server join dan crasht dystopia
Voor mensen die nog aan hun fps zitten te sleutelen:als je een geluidskaart hebt audigy2 etc of nforce board audio dan kun je de volgende setting es proberen: snd_digital_surround 1 (in console)
dit verandert van direct3d sound naar 6 streams surround sound; de cpu wordt daardoor ontlast en je geluidskaart wordt gebruikt.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dit topic is gesloten.