[iPod]iPod shuffle*

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 9.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Ok, ja goed. Wat kunnen we ondertussen vertellen over de echte batterijduur? Dus niet volgens de folder, maar gewoon uit de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105610

Ik ben ook heel benieuwd naar de batterijduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Zwerver kijkt....

Modbreak:Kinderen, speelkwartier is over. De heren leokennis (wat je doet is gewoon niet toegestaan en mag dus niet op GoT) en bolleh krijgen bij deze het vriendelijke verzoek om vanmiddag in de hoek te gaan staan en daar een uurtje na te blijven. Bedenk je aub even voordat je dit soort achterlijke discussies opstart in een draad als dit. Daarnaast mogen bepaalde mensen die halverwege een topic komen ook wel even de search/google e.d. gebruiken. Dat houd deze draad schoon. Als je daarnaast wil dat de topicstart bijgewerkt wordt heb je daar vast wel andere middelen voor dan hoe het nu gaat.

* Zwerver luid de schoolbel zodat de kinders weer van het schoolplein af zijn.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 08:57

Dakoina

Newbie archer

Anoniem: 28145 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:55:
Ok, ja goed. Wat kunnen we ondertussen vertellen over de echte batterijduur? Dus niet volgens de folder, maar gewoon uit de praktijk?
Op bepaalde websites staat dat de batteryduur hoger ligt dan aanvankelijk op de folders staat. Een half uur tot zelfs een uur heb ik ondertss al gelezen (sorry kan geen referenties geven).
Zelf kan ik er niet over spreken, ik steek het ding geregeld wel eens in mn usb zodat ie weer oplaadt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

voor diegene die graag extraatjes bestellen, ik heb zojuist gezien dat de levertijd voor oa het battery pack, etc al gestegen is nr 5-7 weken... ik hoop dat er in de buurt een winkel is die me eerder kan helpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah, mijn iPod Shuffle 1GB staat al sinds de 25ste van vorige maand op een maand na bestelling, Apple mensen aan de lijn gehad en die zeiden ongeveer 3 a 4 weken. Word je niet echt blij van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:17

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 105610 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:33:
Mjah, mijn iPod Shuffle 1GB staat al sinds de 25ste van vorige maand op een maand na bestelling, Apple mensen aan de lijn gehad en die zeiden ongeveer 3 a 4 weken. Word je niet echt blij van :(
Best kans dat het nog meevalt. Ik had de mijne op 14 januari besteld, en de verwachte bezorgdatum stond heel lang op 11 februari. Tot ik vorige week woensdag een mailtje kreeg dat 'ie verstuurd was, en donderdag lag er al een berichtje in de brievenbus dat de bezorger voor niets was langsgeweest. Het kan dus best zijn dat hij eerder komt :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

We kunnen ook een keer handelen als een non-tweaker, gewoon de kat uit de boom kijken zoals ik en wachten totdat het ding gewoon in de winkels ligt cq leverbaar is zonder vertraging ;)

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

mjah als je nu nog moet bestellen (zoals mij), is het waarschijnlijk beter om het gewoon in de winkel te kopen...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Kr3Kr schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:01:
We kunnen ook een keer handelen als een non-tweaker, gewoon de kat uit de boom kijken zoals ik en wachten totdat het ding gewoon in de winkels ligt cq leverbaar is zonder vertraging ;)
Ik vermóéd van niet ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-06 13:22
Kr3Kr schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:01:
Dit ben ik dus gaan doen, mijn moeder vond het online bestellen "teveel gedoe" dus ik hou de hele tijd LJS in de gaten!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03 13:22
The.Force schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:11:
mjah als je nu nog moet bestellen (zoals mij), is het waarschijnlijk beter om het gewoon in de winkel te kopen...
Op de site van Dixons staat dat'ie op voorraad is dus dan zou je verwachten dat ze'm ook aan het uitzetten zijn in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij ons op het werk is ie vandaag binnen gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xantos schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:12:
Bij ons op het werk is ie vandaag binnen gekomen :P
Waar is dat dan? En hebben we het dan ook voor de 1GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
De 1GB versie van de shuffle is vandaag bij ons afgeleverd (Limburg) samen met een apple mini. En ik kan je vertellen de shuffle is echt heel klein :9~ :9~

[ Voor 26% gewijzigd door xantos op 02-02-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

De Dixons in Drachten krijgt 'm deze week binnen

ik heb zo'n vermoeden dat ze ook snel weer door de voorraad heen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15712

Ik had last van een nare kraak in m'n rechteroortje van m'n Shuffle. Eergisteren gebeld met apple, vandaag 2 nieuwe doppen in de bus. Hoefde m'n ouwe units geeneens op te sturen. Ik vond dat wel een klein applaus waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43796

Was vandaag voor enkele seminars in het hoofdkantoor van Apple in Bunnik. Liepen ze echt allemaal met Shuffles om de nek. Meerdere malen door neus en lippen getracht om ons ook zo'n ding aan te smeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Iedere Apple medewerker heeft een gratis Shuffle gekregen als cadeautje van Apple voor het goede presteren van het bedrijf. Het is dus niet zo raar dat ze allemaal met een Shuffle om de nek liepen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Zooo gek, gister eentje op mn kop gehad, een showmodel bij LJS Den Haag. :9~ Jemig, ze hebben het weer geflikt hoor! Pas als je m in je handen hebt merk je pas hoe mooi en voor licht dat ding is! Jaaa, a nice piece of art!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 23:17

vooghel

Cunning linguist

Je kunt je iPod shuffle ook verpakken in een Frisk-doosje :P

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Das een hele nette mod :)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24301

Kun je hem nu ook gewoon in de winkel kopen of is daar alles uitverkocht of gigantische wachtlijsten?

Ik ga morgen naar de stad en wil er eigenlijk wel eentje mee terugnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Anoniem: 24301 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 19:57:
Kun je hem nu ook gewoon in de winkel kopen of is daar alles uitverkocht of gigantische wachtlijsten?

Ik ga morgen naar de stad en wil er eigenlijk wel eentje mee terugnemen :P
In principe is hij nog niet in de winkel zo mee te krijgen.. En ja, je kan hem bij veel winkels reserveren *zoals ik heb gedaan* dus ik denk dat ze ontigelijk snel zijn uitverkocht!

_/-\o_ to the frisk mod!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 11:12
Ik heb vandaag bij Dixons Hengelo de shuffle 512MB in mijn hand gehad. Wat een klein ding! Echt geweldig. Knoppen voeldoen ook heel fijn aan. Het gewicht van het apparaat is echt heel erg laag, je merkt bijna niet dat je iets in je hand hebt.

Grappig detail: ik had alleen in de HD-stelling van Dixons gekeken waar ze een hele rij met iPods hebben. Ik had niet gekeken bij de flash-spelers en hier stond de shuffle tussen. De verkoper zei: hij hoort natuurlijk niet tussen de iPods. Liep ik weg, zet ie 'm naast de andere iPods. Haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45
Cool, collega met goede connecties heeft er 1, hij is inderdaad licht! En ook wel mooi, al zie je niet er aan af dat het een MP3 speler is eigenlijk. Dus in mijn ogen is de coolness factor meer iets voor de kenners :)

Werd al bijverteld dat het 1 van de 1e 50 ofzo voor Nederland was, dus ze voelde zich al wel wat bijzonder :)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan'm gewoon bij Dixons.nl bestellen hoor, is weinig bijzonders aan verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik belde vandaag naar LJS, ze hadden er een aantal binnen alleen die gingen naar de eerste bestellers, en dat was ik dus nog niet, ik zit waarscheinlijk bij de volgende lading... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

ik zie juist op de site van apple dat de shuffle voor windows service pack 2 nodig heeft!
1probleempje mijn laptop kan SP2 niet installeren door een of ander ding

iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Ik heb geen sp2 en het werkt prima, op een error 36 die af en toe langs komt na dan, maar dat is volgens mij de schuld van een te oude brakke install :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

Ah oke dank u.
Ik denk dat ik hem de vrijdag ga halen in IT pro in antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Is het nou mogelijk om nog wat met de equalizer settings / bas / treble te rommelen op de shuffle? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101208

Xander2000 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:15:
Is het nou mogelijk om nog wat met de equalizer settings / bas / treble te rommelen op de shuffle? :?
Ja, maar dat moet je vooraf doen met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Annoying! Ik geloof dat de iPod shuffle officieel vanaf de 11de in de Dixons verkrijgbaar is en ik heb de mijne (1GB versie) al vanaf de 22ste van vorige maand in bestelling staan en tot op heden heb ik nog geen verzenddatum staan op de Apple website.

Ga het echt heel erg vinden als hij eerder in de winkels ligt dan dat ik hem thuis krijg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06 11:12
Bij Dixons Hengelo hadden ze alleen nog maar de 512MB versie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9021

Zo,

afgelopen vrijdag mijn vriendin maar eens blijgemaakt met een iPod Shuffle 1GB versie... Het lijkt er op dat Duitsland wat ruimer is bedeeld qua aantallen, aangezien ik hier in München zonder problemen een uit het schap kon halen (www.schulz.de).

Er ging iets mis met het kopieren van de liedjes vanuit iTunes (de Dell computer crashte), wat resulteerde in een onbruikbare iPod... Qua batterijduur kan ik helaas niets zeggen, ik zal haar eens vragen hoe lang het ding meegaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 08:27
Maandagmorgen de iPod Shuffle 1GB besteld bij Dixons, Dinsdagmorgen stond ie al klaar voor verzending, en nu hangt ie om m'n nek O-)

Prachtig apparaatje, weegt echt helemaal niks. Toen ik hem aansloot op de front-usb poorten ging het niet helemaal goed, weet niet precies waarom. Maar nu ik hem achterop m;n pc heb zitten werkt het prima, toch een dock kopen? ;)

Ben alleen wel benieuwd of je de exacte dataoverdrachtsnelheid kan uitlezen, of de batterij status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

VampireSlayer schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:05:
Prachtig apparaatje, weegt echt helemaal niks. Toen ik hem aansloot op de front-usb poorten ging het niet helemaal goed, weet niet precies waarom. Maar nu ik hem achterop m;n pc heb zitten werkt het prima, toch een dock kopen? ;)
Misschien omdat de voorste USB-poorten geen eigen voeding hebben maar gewoon een hubs zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122819

Anoniem: 103538 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:39:
[...]

Misschien omdat de voorste USB-poorten geen eigen voeding hebben maar gewoon een hubs zijn?
volgens mij heb ik alleen voor een usb poort op mijn computer zitten.
hoe weet ik of een ipod shuffle het erop doet. ik bestel hem via inet en anders bestel ik gelijk een dokking station erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 13:08

chem

Reist de wereld rond

Modbreak:zucht...
geen slowchat mensen!
Het melden dat-je-hem-net-gekocht-hebt is niet bijster interessant, of waar je hem gekocht hebt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chem schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:22:
Modbreak:zucht...
geen slowchat mensen!
Het melden dat-je-hem-net-gekocht-hebt is niet bijster interessant, of waar je hem gekocht hebt.
Dan blijft er best weinig over om over te praten

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 13:08

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 101208 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:24:
[...]

Dan blijft er best weinig over om over te praten
Grappig dat andere mensen wél een discussie over de iPod shuffle kunnen houden zonder te melden dat ze hem gaan kopen, waar ze hem gaan kopen, hoe ze hem gaan kopen, waar ze hem gekocht hebben etc. etc.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Heb gister de random fill maar een getest op mijn ipod - waarvoor het eigenlijk ook echt dient - en ik moet zeggen dat ik ook aangenaam verrast ben. Het lijkt wel of iTunes een soort AI heeft om de liedjes te kiezen :) had eerder verwacht dat er veel brol op terecht zou komen, maar ben aangenaam verrast van niet :)

nog meer begrijp ik het idee achter de shuffle

Hij schijnt toch de meeste gespeelde of favoriete nummers met de hoogste rating als eerste op je Shuffle te dumpen? Er zit dus wel een 'AI' achter ja als je het zo wilt noemen.

• AntiChris
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Ik snap alleen van iTunes nog niet waarom die (volgens mij) geen automatische rating doet.

Rhythmbox wat nota bene een Gtk-kopie van iTunes is heeft dat wel en het is echt ideaal: Nummers die je (zelf) vaker speelt krijgen na verloop van tijd een hogere rating. Als je ze tijdens het shuffelen skipt gaat de rating weer omlaag.

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• Thunder
  • Niet online
Anoniem: 105610 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:59:
Hij schijnt toch de meeste gespeelde of favoriete nummers met de hoogste rating als eerste op je Shuffle te dumpen? Er zit dus wel een 'AI' achter ja als je het zo wilt noemen.
Daar kan je zelf voor kiezen :)

Ja, keurige functie. Is het echt zo dat iTunes niet automatisch een rating toekent naarmate je liedjes meer of minder laat afspelen?

Anoniem: 105610 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:05:
[...]

Ja, keurige functie. Is het echt zo dat iTunes niet automatisch een rating toekent naarmate je liedjes meer of minder laat afspelen?
Nee, dat doet iTunes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Op het iPodLounge forum is iemand die zeer mooie iPod Shuffle designhoesjes heeft ontworpen. Een ieder die zelf ook zo'n hoesje wilt kan deze bij hem bestellen. De hoesjes zijn trouwens wel vrij duur om te produceren, maar zeer stijlvol.

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://forums.ipodlounge.com/attachment.php?s=d59dc3eb7dcdff73f424855c20649fa8&postid=434890

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://forums.ipodlounge.com/attachment.php?s=d59dc3eb7dcdff73f424855c20649fa8&postid=435249

Klik op deze link voor meer info...

Hij heeft ook hoesjes gemaakt voor eerdere generatie iPod's:
Afbeeldingslocatie: http://forums.ipodlounge.com/attachment.php?s=d476e3190e2e5f568183a3ed5c22808e&postid=437542

[ Voor 45% gewijzigd door MacWolf op 11-02-2005 05:12 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

dawuss

gadgeteer

MacWolf schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 05:08:
Op het iPodLounge forum is iemand die zeer mooie iPod Shuffle designhoesjes heeft ontworpen. Een ieder die zelf ook zo'n hoesje wilt kan deze bij hem bestellen. De hoesjes zijn trouwens wel vrij duur om te produceren, maar zeer stijlvol.

Voorkant:
[afbeelding]

Achterkant:
[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er allemaal wel heel professioneel uit zeg _/-\o_
Als dit soort grapjes nu eens massaproductie werd, volgens mij wordt je Shuffle er ineens ook een stuk robuuster van namelijk ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het grote nadeel van dit hoesje is dat je de shuffle als hij er eenmaal inzit niet meer met het nekkoord kan gebruiken... en het gewicht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

De case weegt slechts 20gr, dus het geheel is 42gr
Dit is echt de vetste case dat ik ooit zag !!!!!!
GVD Apple lever eens die shuffle's uit aan Belgie !!!!!!!!!! Heb hem al 3 weken besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De shuffle vind ik er serieus op vooruitgaan in deze behuizing, de 3e generatie ziet er wat hoekiger uit op deze manier. Ik hoop dat Apple z'n volgende generatie shuffles in brushed metal gaat uitvoeren, mooi in één lijn met de Power PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 07-06 09:26
idd een zeer mooi hoesje maar jammer inderdaad dat je de neckcord dan niet meer kan gebruiken. ook is je usb connector open en bloot, lijkt me toch niet echt lekker als daar een hoop stof in komt, die deksels levert men neem ik aan niet voor niets bij dit soort mp3spelers/usb sticks

mischien maar even wachten tot hij een nieuwe case ontwerpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je er over gaat nadenken had apple misschien gewoon een shuffle voor een beetje meerprijs moeten maken van zilver geadoniseerd aluminium... zo'n hoesje is natuurlijk best wel overkill. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Anoniem: 111813 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:04:
ik zie juist op de site van apple dat de shuffle voor windows service pack 2 nodig heeft!
1probleempje mijn laptop kan SP2 niet installeren door een of ander ding

iemand een oplossing
is onzin, ik denk dat het eerder word aangeraden.
ik heb hier naast me een oude pentium 2 staan met net win xp pro sp1 geinstalleerd(verder nix anders nog) en ik plug me shuffle erin en hij werkt gewoon, handig om ff firewall enzow over tezetten voor ik die pc op het internet laat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Woei .. ik ben alweer een tijdje een trotse iPod Shuffle bezitter .. maar blijf het een geweldig ding vinden. Vormgeving is echt te strak .. daar houd ik wel van 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:55
Ik ben sinds vandaag ook een ipod shuffle bezitter. Hij is nu aan het formateren.
Wie gebruikt er hier al daadwerkelijk ehpod of foobar ipv itunes? Ik wil itunes nml niet op deze pc.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

edit:
Hoelang hoort dat formateren te duren? Hij is al 15min bezig!
edit2:
In andere usb poort en hij hoeft niet eens te formateren?
Anoniem: 105610 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:16:
[...]

Heb je een 1GB iPod? En heb je hem bij apple.nl besteld of in de winkel gekocht?

Ik wacht namelijk al sinds de 22ste op mijn 1GB die ik bij apple.nl besteld heb.... zucht
1GB, Apple.nl, woensdag besteld en vrijdag stond TNT aan mijn deur. Ik was er niet dus vandaag opnieuw geleverd. Lijkt me tijd voor een mailtje van jou kant!

[ Voor 62% gewijzigd door tatata op 14-02-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tatata schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:12:
Ik ben sinds vandaag ook een ipod shuffle bezitter. Hij is nu aan het formateren.
Wie gebruikt er hier al daadwerkelijk ehpod of foobar ipv itunes? Ik wil itunes nml niet op deze pc.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

edit:
Hoelang hoort dat formateren te duren? Hij is al 15min bezig!
Heb je een 1GB iPod? En heb je hem bij apple.nl besteld of in de winkel gekocht?

Ik wacht namelijk al sinds de 22ste op mijn 1GB die ik bij apple.nl besteld heb.... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er eigenlijk al skins voor te verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:46

Voorkant:
[afbeelding]

Achterkant:
[afbeelding]

[afbeelding]
Kijk, als de Shuffle er standaard zó uit zou hebben gezien had ik hem gekocht! Dit is echt schitterend. Mooi brushed metal; dat ziet er tenmintse een stuk stijlvoller uit dan die 'witte plak plastic'.
En de maker ervan is nu echt serieus bezig met een fabriek om ze te produceren, binnekort zal er een website online gaan. Ik ben echter wel benieuwd naar de prijs! Als ik de case zo bekijk moet het worden gefreest en da's toch niet heel goedkoop geloof ik! Maar dat merken we later wel. Ik denk dat door dit prachtige hoesjes meer mensen de shuffle gaan kopen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:14:
[...]

Kijk, als de Shuffle er standaard zó uit zou hebben gezien had ik hem gekocht! Dit is echt schitterend. Mooi brushed metal; dat ziet er tenmintse een stuk stijlvoller uit dan die 'witte plak plastic'.
En de maker ervan is nu echt serieus bezig met een fabriek om ze te produceren, binnekort zal er een website online gaan. Ik ben echter wel benieuwd naar de prijs! Als ik de case zo bekijk moet het worden gefreest en da's toch niet heel goedkoop geloof ik! Maar dat merken we later wel. Ik denk dat door dit prachtige hoesjes meer mensen de shuffle gaan kopen.
hoesje was duurder als de iPod shuffle. Zijn ook wel leuke stickers verkrijgbaar, maar ik wil een echt skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Mijn ervaring met de shuffle als je het al een ervaring kunt noemen. Afgelopen vrijdag een 512 Mb versie gekocht. Thuis gekomen eerst software geinstalleerd onder WinXP SP2. De shuffle erin geen driver gevonden. Dan maar onder Win2000 SP4 software geinstalleerd shuffle erin iTunes start netjes op. Nu eerst 4 uurtjes laten opladen. Daarna nummers er opzetten met autofill krijg ik een fout melding. Ik op Internet zoeken. Het is een bekende fout gebeurd ook bij andere type iPods wordt schijnbaar niet opgelost door Apple. Mogelijke oplossing andere usb port proberen. Ik heb alle zes geprobeerd bij de 1.1 porten ziet hij de shuffle niet eens en bij 2.0 porten krijg ik dus een foutmelding.

Zaterdag weer terug gebracht met de mededeling dat het bij mij niet werkt en dat ik dus niks mee kan. Ze zij dat ik de eerste was die een probleem had. Het zal wel. In ruil heb ik maar o.a. Fifa 2005 voor PS2 genomen. Het hele weekend lekker zitten ballen dus mijn weekend was uiteindelijk nog goed.

Mijn eerst apple produkt en waarschijnlijk ook mijn laatste.

[ Voor 4% gewijzigd door homernt op 15-02-2005 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91735

edit..

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 91735 op 15-02-2005 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 02:26

Nitai

Live the life you love.

homernt schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 08:43:
Ik heb alle zes geprobeerd bij de 1.1 porten ziet hij de shuffle niet eens en bij 2.0 porten krijg ik dus een foutmelding.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat was je foutmelding?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Anoniem: 91735 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:24:
is de shuffle alleen via een usb poort op te laden?? lijkt me nogal beperking als je dat ding mee neemt ergens naar toe en je hebt geen computer bij de hand.....kun je hem dus maar 8 uurtjes max gebruiken??
Nee, niet alleen je kunt ook een aparte oplader kopen die in het stop contact kan doen. Moet je wel weer extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
Nitai schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:28:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat was je foutmelding?
Heb even gezocht en ik denk dat het deze was in ieder geval de tweede zin.

Attempting to copy to the disk """" failed. An unknown error occurred (-36)."

@skippie toch nog gelukt om op jouw vraag te reageren voordat jij je bericht had weg gehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122819 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:41:
[...]

hoesje was duurder als de iPod shuffle. Zijn ook wel leuke stickers verkrijgbaar, maar ik wil een echt skin.
he nu deze sticker erop. is vinyl dus je kunt hem gewoon schoonmaken en alles. ook eraf halen en opnieuw plakken is geen probleem.
Afbeeldingslocatie: http://www.decalgirl.com/prodimg/shuffle/ips-mint-300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 12:31

The_DoubleU

Tweaker in München

Zijn die stickers verkrijgbaar in de Apple winkels?
Of krijg je al een setje bij je iPod Shuffle?

En zo niet, waar kan je dingen dan wel krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_DoubleU schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:55:
Zijn die stickers verkrijgbaar in de Apple winkels?
Of krijg je al een setje bij je iPod Shuffle?

En zo niet, waar kan je dingen dan wel krijgen?
via decalgirl.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Vandaag de 512 Mb Shuffle ontvangen en meteen geprobeerd. Ik heb meteen een probleem met de knopjes ontdekt. Als ik op het 'previous' druk dan blijft het knopje aan de rechterzijde een beetje hangen. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ondertussen is de shuffle al zo'n 20 minuten aan het formateren. Duurt wel erg lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Laatst online: 23:40
Vandaag ook een iPod Shuffle gekocht, de 512 MB versie.

Het heeft me wel wat moeite gekost om hem aan de praat te krijgen. Nadat ik iTunes van de bijgeleverde cd had geïnstalleerd stak ik de Shuffle in een usb-poort en Windows XP herkende het apparaat keurig als een USB mass storage device. Echter, iTunes gaf aan dat er geen iPod verbonden was met mijn pc. Ook de iPod Updater herkende mijn Shuffle niet.

Vervolgens heb ik iTunes gedownload vanad de website van Apple en deze versie geïnstalleerd, geen verbetering. Op het Apple Forum zag ik dat meer mensen dit probleem hebben en daar werd ik niet echt vrolijk van.

In één van de topics daar kwam ik echter deze Winamp plugin tegen. Hiermee kun je via Winamp muziek op je iPod zetten. Deze plugin detecteerde mijn Shuffle uiteindelijk wel en met de plugin kon ik de Shuffle als iPod formatteren. Dat formatteren gaat erg snel trouwens.

Ik kan nu dus via Winamp muziek op de iPod Shuffle zetten, iTunes herkent de speler echter nog steeds niet. Ik zal de komende dagen eens kijken of ik iTunes alsnog aan de praat krijg, maar nu ga ik eerst eens lekker luisteren. :)

Oh ja, op http://ipod.win98.w.interia.pl/ kun je een Windows 98 driver downloaden voor de iPod, deze ondersteunt ook de Shuffle. Met bovengenoemde Winamp plugin kun je dan ook onder Windows 98 de iPod Shuffle gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn shuffle hoefde helemaal niet te formateren. Alles geinstalleerd en hij doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij ook, het is maar waar je lol in hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Niet online
Maar hoe zit het met jullie knopjes.. werken die goed? Denk dat ik die van mij maar ga terugsturen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91735

homernt schreef op Tuesday 15 February 2005 @ 09:29:
[...]

Nee, niet alleen je kunt ook een aparte oplader kopen die in het stop contact kan doen. Moet je wel weer extra voor betalen.
Het is toch een beetje van de zotte dat als je een mp3-speler koopt dat je dan er geen eens een oplader voor het stopcontact bij krijgt.....kijk als je nou batterijen er in kan stoppen is het een ander verhaal. Dus eigenlijk komt er nog eens effe 30 pleuro bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91735 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 08:18:
[...]

Het is toch een beetje van de zotte dat als je een mp3-speler koopt dat je dan er geen eens een oplader voor het stopcontact bij krijgt.....kijk als je nou batterijen er in kan stoppen is het een ander verhaal. Dus eigenlijk komt er nog eens effe 30 pleuro bij.
ik heb mijn computer toch wel iedere dag aanstaan, dus dan laadt ie toch wel op. Op vakantie is het minder maar batterijen zijn ook niet gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Voor €17,- koop je van Sweex een 4 poorts USB hub met voeding. Kun je als je wilt 4 iPod Shuffles mee opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 12:31

The_DoubleU

Tweaker in München

Bedankt!
De stickers daar vallen me een beetje tegen alleen die kaugum verpakking is wel leuk. Maar vriendin waarschude me al "Straks gooi je hem weg omdat je denkt dat het een leeg pakje kaugum is" :D

Nog 2-3 dagen wachten en dan moet ik hem ook binnen hebben........ Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

homernt schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 09:41:
[...]

Heb even gezocht en ik denk dat het deze was in ieder geval de tweede zin.

Attempting to copy to the disk """" failed. An unknown error occurred (-36)."

@skippie toch nog gelukt om op jouw vraag te reageren voordat jij je bericht had weg gehaald. :)
Logisch :) 1.1 wordt de Shuffle niet gezien, omdat deze USB 2.0 nodig heeft.
En het kopieren gaat niet omdat je dat stickie wel eerst moet formateren :)

Is een standaard foutmelding, heb ik onlangs nog gehad met m'n usb harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Nitai schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 12:03:
[...]

Is een standaard foutmelding, heb ik onlangs nog gehad met m'n usb harde schijf.
eh???

mijn g3 ibook heeft geen usb 2, mijn pc beneden ook niet, mn broer zn pc ook niet. en toch doet hij het op al die 3...zelfs als ik hem op mn imac g5 in mn toetsenbord stop doet hij het(ook geen usb 2)

toeval? mischien, maar bij 4 totaal verschillende machines? dont think so ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
[...]

Er staat duidelijk in de handleiding dat als je sneller wilt vullen dat je dan beter een usb 2.0 port kan gebruiken er staat nergens dat het alleen maar werkt met een usb 2.0 port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41097

[...]

Apple denkt er helaas anders over :)

http://www.apple.com/nl/ipodshuffle/specs.html
Connectiviteit USB 1.1 en 2.0 via geïntegreerde USB-connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nitai schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:03:
[...]

Hij's gewoon compatible met USB1.1 hoor. Macs worden nog niet zo heel lang uitgerust met USB2, en als 'ie niet compatible geweest was had Apple zichzelf flink in de voet geschoten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

thank you, mijn fout....was in de war met de iPod mini, daar had ik van begrepen dat deze usb 2.0 nodig had.

Beetje dom van me, hehehe m'n vriend had gisteren z'n Shuffle nog op z'n Mac keyboard geplugt en klaagde bij het kopieren dat hij het beter op de achterkant had kunnen zetten ivm snelheid (1.1 vs 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Nitai schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:39:
thank you, mijn fout....was in de war met de iPod mini, daar had ik van begrepen dat deze usb 2.0 nodig had.
USB 2.0 is downward compatible met USB 1.1 dus elk USB 2.0 device kan met USB 1.1 interfaces overweg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nitai schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:03:
[...]

Hoe kom je bij dat formatteren? Bij mij hoefde dat helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Anoniem: 101208 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:30:
[...]

Hoe kom je bij dat formatteren? Bij mij hoefde dat helemaal niet
Dat schijnt te verschillen, ik heb 2 van 5 vrienden die dat wel moesten doen. Overigens waren deze 2 Windows gebruikers en de andere 3 Mac'ers.

Dat van die USB 2.0 schijnt wel te helpen trouwens :)
http://www.macintouch.com/shuffle02.html
I had the iPod Shuffle refuse to mount problem in 10.2.8 on the built-in USB ports. Nothing worked. But today, I installed a USB 2.0 card (which I was adding anyway to get ready for Tiger) and the Shuffle mounted right up on the card's port.

[ Voor 24% gewijzigd door Nitai op 16-02-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 00:40

Qwerty-273

Meukposter

Je spanning op je USB kan wel een verschil uitmaken, als je veel usb apparaten er aan hebt hangen kan het zijn dat er net te weinig stroom is voor je Shuffle. Oplossing is dan inderdaad een appart USB kaartje (al dan wel of niet USB 2.0) of andere usb apparaten op dat moment niet aansluiten. Je kan natuurlijk ook een powered USB hubje er tussen zetten, dat lost het ook wel op.

Dit probleem geldt eigenlijk voor heel veel USB apparaten die problemen hebben.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nitai schreef op Wednesday 16 February 2005 @ 14:05:
[...]

Dat schijnt te verschillen, ik heb 2 van 5 vrienden die dat wel moesten doen. Overigens waren deze 2 Windows gebruikers en de andere 3 Mac'ers.
Dat zal het wel zijn, ik ben ook Mac'er ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Exirion schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 12:43:
[...]

USB 2.0 is downward compatible met USB 1.1 dus elk USB 2.0 device kan met USB 1.1 interfaces overweg.
Dat weet ik, zo hoort het theoretisch wel te zijn :) Maar m'n broertje's mini werd niet gezien op z'n USB 1.1 ingang, en wel op z'n USB 2.0 kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 04-06 19:30

The.Force

*Bauer Addict

Nitai schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:51:
[...]

Dat weet ik, zo hoort het theoretisch wel te zijn :) Maar m'n broertje's mini werd niet gezien op z'n USB 1.1 ingang, en wel op z'n USB 2.0 kaart.
Dat is wat RIKZ juist zegt...

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M'n broer heeft er vandaag eentje gekocht.

Wat me als eerste opviel was dat het geluid van de Shuffle iets rijker van kwaliteit was dan de derde generatie iPod die ik zelf heb. Mooi spelertje verder, alleen hadden ze wat mij betreft wel iets van een profiel op het schuifknopje mogen aanbrengen zodat deze wat makkelijker met de duim te bedienen is. Maar misschien wordt hij op den duur nog iets losser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:02:alleen hadden ze wat mij betreft wel iets van een profiel op het schuifknopje mogen aanbrengen zodat deze wat makkelijker met de duim te bedienen is. Maar misschien wordt hij op den duur nog iets losser.
Inderdaad, nu je het zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Hij is hier nu al een stuk losser dan eerst, en dat al na 2 weken oid. Komt wel goed hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
w00t! Vandaag naar LJS gegaan voor mijn broertje en hebben daar een 512MB gescored! :*) Echt een geweldig ding man! Heerlijk geluid, echt TE licht gewoon ook O+

Over die "nieuwe" oortjes met dat mooie schuifding: Het draad had wel wat langer gemogen, je wordt zo ongeveer gekeeld als je je oortjes kabel een beetje normale lengte wil geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriend van mij heeft gisteren ook zijn shuffle gekregen (1GB). Best een mooi ding en het geluid is beslist niet slecht (meer bass dan mijn 4G iPod). Alleen vind ik de randen nogal hoekig.. ze zijn bijna scherp te noemen :) Maar hij is wel lekker dun en licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
Het besturingssysteem van mijn laptop is windows ME. Volgens de specificaties zou een Shuffle daarop niet kunnen werken.
Is hier iets op te vinden, kan het toch met een of andere aanpassing? (Bv opladen via de optionele oplader).
Of is het voor mij einde verhaal?
Ik zou hem zo graag hebben....
alvast bedankt voor een antwoord.

ps. technical support kon mij niet echt helpen. Zij dachten dat het niet zou lukken. Het zou iets met de USB te maken hebben. :(
JM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat iTunes niet op Windows Me werkt.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Laatst online: 23:40
Je zou onder Windows ME Winamp met deze plugin kunnen proberen. Bij mij werkt dit onder Windows 98SE (wel met een extra driver voor de iPod trouwens).
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
In tegenstelling tot een heleboel andere grote topics willen we hier geen slow chat zien.
Daarnaast wil ik de mensen met klem vragen om GEEN flames over en weer te gaan gooien... Een flamewar uitlokken staat garant voor een mooie dikke mail met OW.