[iPod]iPod shuffle*

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 9.133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Ik heb ook een ipod shuffle gekocht, ik laad 'em nu voor het eerst, maar het oranje lampje knippert al 6 uren.. Is dat normaal?

edit: mmh, nee dus, ik heb mp3's op de ipod gezet, maar hij wil ze niet afspelen, als ik op play druk, gaan het oranje en het groene lampje knipperen :( Ik moet dus weer terug naar de winkel

[ Voor 45% gewijzigd door DJH op 21-06-2005 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59259

Ik heb sins begin april ook een shuffle, maar sinds kort doet hij niks als ik hem in de usb poort doe. Hij laad niet op, en de computer detecteert hem niet.

Weet iemand hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:06
Anoniem: 59259 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:02:
Ik heb sins begin april ook een shuffle, maar sinds kort doet hij niks als ik hem in de usb poort doe. Hij laad niet op, en de computer detecteert hem niet.

Weet iemand hoe dit kan komen?
Heb je al een andere computer/poort geprobeerd?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stevenP schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 12:11:
[...]

Heb je al een andere computer/poort geprobeerd?
Ja, doet helemaal niks.. (de muziek afspelen die erop staat doet hij nog wel, maar hij kan dus geen contact maken met de computer)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 59259 op 22-06-2005 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:06
Anoniem: 59259 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:33:
[...]

Ja, doet helemaal niks.. (de muziek afspelen die erop staat doet hij nog wel, maar hij kan dus geen contact maken met de computer)
Probeer eens een Firmware flash met de iPod updater?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Mijn broertje heeft hetzelfde probleem als Oliviertje: de hele iPod Shuffle 512 MB wordt niet herkend door Windows, maar speelt nog wel muziek af.

Een firmware flash heeft geen zin, want de iPod Updater ziet niet dat er een iPod aangesloten is.

Andere poorten en andere pc reeds geprobeerd, maar Windows herkent 'm niet en de iPod blijft oranje knipperen of doet helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Evil Brain schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:38:
Mijn broertje heeft hetzelfde probleem als Oliviertje: de hele iPod Shuffle 512 MB wordt niet herkend door Windows, maar speelt nog wel muziek af.

Een firmware flash heeft geen zin, want de iPod Updater ziet niet dat er een iPod aangesloten is.

Andere poorten en andere pc reeds geprobeerd, maar Windows herkent 'm niet en de iPod blijft oranje knipperen of doet helemaal niks.
Dit heb ik ook met mijn 512 mb. Ik denk dat ik maar is terug ga naar de Dixons waa ik hem heb gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Ik heb een Shuffle 512 MB voor mn moeder gekocht (lekker simpel te bedienen :) ), en ik was hem nu zelf even uit aan het proberen. Met mijn sony EX71 oordoppen hoor ik een behoorlijke ruis wanneer ik hem aanzet. Wanneer er muziek begint te spelen hoor je het niet meer, daar is het te zacht voor. Nu vraag ik mij af, is dit normaal?! Het ligt overigens niet aan mn oordoppen, want die doen het met mn iriver mp3 spelers perfect. (als ik dan ruis of wat dan ook hoor, dan ligt het aan de mp3 die niet goed is) Ik heb het trouwens nog niet met de standaard oordoppen geprobeerd, omdat ik alles verder netjes in de verpakking wilde laten zitten. (ze moet het morgen nog uitpakken, maar ik had hem alvast opgeladen en er muziek op gezet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:39
Anoniem: 39835 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 00:47:
Met mijn sony EX71 oordoppen hoor ik een behoorlijke ruis wanneer ik hem aanzet.
Het maakt verder echt niet uit of je de iPod doppen dan gebruikt (ik heb beide en nog meer :P), dus je zal em echt even moeten omruilen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39835

Hoedje schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:18:
[...]

Het maakt verder echt niet uit of je de iPod doppen dan gebruikt (ik heb beide en nog meer :P), dus je zal em echt even moeten omruilen...
Ok, je weet dus zeker dat het niet normaal is? Als hij bij jou aanstaat maar er speelt niks, dan hoor je ook helemaal niks, of hoor jij dan ook een zachte ruis?

edit:
ik heb nu even de bijbehorende doppen aangesloten en ik hoor nu niks meer, tenminste geen geruis meer :P

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 39835 op 30-06-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

de eerste 2 mankementen zijn bij mij opgedoken...,

rechter oordopje doet de bas het niet en komt er een raar klikkering geluid uit (al eens eerder gehad met senheissers)

en het normale dopje (niet die aan de ketting, komt er veelste makkelijk af.

zit er aan te denken om hem even terug te brengen :|

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-05 22:09

Nitai

Live the life you love.

Gewoon Apple bellen, dan sturen ze je een nieuw setje oordopjes op.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb ook de Shuffle gekocht omdat hij zo licht is en er eg goed uitziet. Groot voordeel is ook dat hij niet overslaat bij het harlopen. Dat vond ik altijd het grootste nadeel van een CD-speler en ook walkmans met tape hadden last van schokken.
Het geluid is niet briljant vind ik maar dat ligt ook aan de qualiteit van sommige MP3's. ik dacht vroeger dat 128 kb wel genoeg was maar je hoort het verschil toch.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 22:47

BHQ

Als ik het goed begrijp zit er dus een EQ op, maar dit moet je eerst vooraf via iTunes instellen?

Dan is het volgens mij best wel een l33t ding, maar toch jammer dat er geen schermpje op zit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 18:51
Mensen ik snap echt geen aarsje van dit apparaatje...
Als je em in je usb-poort propt moet ie em toch gewoon opladen?
Bij mij blijft het lampje namelijk ook uit, dus mag aannemen dat ie niet aan t opladen is dan...
Lekker is dat dan, kan ik em geeneens opladen!
Hoe zit het dan met die USB-poorten? Heb echt net een nieuwe pc kan me niet voorstellen dat ie er niet op kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

brainovic schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:49:
Bij mij blijft het lampje namelijk ook uit, dus mag aannemen dat ie niet aan t opladen is dan...
Hoe zit het dan met die USB-poorten? Heb echt net een nieuwe pc kan me niet voorstellen dat ie er niet op kan...
Hmm, dat klinkt niet normaal :?

Als je computer aan staat, en er dus gewoon stroom op de USB poort staat (te controleren door er bijvoorbeeld een optische muis aan te hangen), hoort je Shuffle zich gewoon op te laden.

Heb je 'm al op een andere computer geprobeerd?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 18:51
Nee ga ik nu wel even proberen, maar het rare is dat hij de I-pod wel gewoon herkent en ik kan er ook gewoon nummers opzetten enzo. Alleen opladen werkt niet...ze hebben in het boekje steeds over een high-power usb poort, maar mag aannemen dat 2.0 gewoon voldoende is toch??
Anders ga ik em dus echt wel terugbrengen als ik allemaal shit moet kopen om hem op te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

brainovic schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:49:
Gebruik je 'm toevallig op een oude iMac of een ander ander apparaat (PC of Mac) waarbij de shuffle geen volledig contact kan maken in de USB poort?

Als hij niet opgeladen kan worden is het enige wat je nodig hebt een USB verlengkabeltje, of je moet voor het iPod dock willen gaan (wat door Apple geadviseerd wordt) maar dan betaal je 30 euro voor een stukje plastic.

Dit heb je nodig:

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pictures/511060.gif

Wij hadden het probleem hier ook en hadden toevallig nog eentje liggen, maar zulke kabels kosten bijna niks als je de korte varianten neemt en iedere PC boer heeft ze wel. :)

P.s. Je moet bij een Mac iig niet de USB slots op de zijkanten van het toetsenbord hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 15-07-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 21:23

Varienaja

Wie dit leest is gek.

brainovic schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:04:
Nee ga ik nu wel even proberen, maar het rare is dat hij de I-pod wel gewoon herkent en ik kan er ook gewoon nummers opzetten enzo. Alleen opladen werkt niet...ze hebben in het boekje steeds over een high-power usb poort, maar mag aannemen dat 2.0 gewoon voldoende is toch??
Anders ga ik em dus echt wel terugbrengen als ik allemaal shit moet kopen om hem op te laden...
Ik heb ontdekt dat de iPod Shuffle wel wil opladen als je 'm in een pc duwt waarop geen iTunes is geinstalleerd. Het lampje gaat dan oranje knipperen.

In een echte Mac laadt mijn iPod wel normaal op.

Ik vind dat te zot, en ruil m'n iPod om voor een mp3 speler van een ander merk. Ben ik ook meteen mooi van iTunes af. (iTunes vond ik eerst wel leuk, maar ik gebruik toch liever m'n zelf-geprogte muziekspeler die ook .ogg en .mpc, .mod en .s3m speelt.)

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:47
op ebay zijn ze onder tussen te koop heb ik gezien

http://search.benl.ebay.be/_W0QQsassZotisavo

blijkbaar zijn ze niet fake

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02

Sabbi

je denkt aan mij.

brainovic schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 12:04:
Met high-powered bedoelen ze ook dat je hem niet op een niet-powered hub moet zetten. Kijk in je windows-aparaatbeheer bij de eigenschappen van je hub en check onder het tabje Power of windows aangeeft dat er stroom avaliable is voor je ipod.

(overigens zullen de meeste usb-dingen niet laden als je ze niet op een powered hub zet, ook ander merk mp3-spelerts... je loopt nl dan het risico dat je je usb sloopt)

[ Voor 11% gewijzigd door Sabbi op 25-07-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99190

Ik krijg deze week ook een shuffle *O* alleen ik heb usb1 kan ik hem daar ook mee gebruiken? of moet ik ff zo'n kaartje halen? (usb2)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 99190 op 02-08-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 99190 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:31:
Ik krijg deze week ook een shuffle *O* alleen ik heb usb1 kan ik hem daar ook mee gebruiken? of moet ik ff zo'n kaartje halen? (usb2)
Het kan ook met usb1, alleen is de dataoverdracht daarvan veel trager dan van usb2, en het duurt daarmee dan ook veel langer voor de 512MB/1GB op het apparaatje is gezet.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 14:19
Ik heb vandaag ook een Shuffle gekocht (512Mb). Voornamelijk voor tijdens het sporten, daarom heb ik ook geen 1Gb of een ander soort iPod nodig. Ik heb ook andere types bekeken, maar deze leek mij toch het meest geschikt: interne accu, geen schermpje, makkelijke knoppen (je kunt hem bedienen zonder hem te zien) en lekker klein.

Vanmiddag 45min gelopen op de loopband in de sportschool (had geen zin in buien, dus maar binnen trainen) en eindelijk niet die klote radiozender aan mn kop, maar mn eigen muziek. :)

Overigens gebruik ik de ml_ipod winamp plugin om muziek erop te zetten. Niet omdat ik iTunes zo vreselijk slecht vind (ik had ooit een gewone iPod, dus ik heb er wel ervaring mee), maar dit is toch wel iets makkelijker.

Ik hoop dat íe een beetje tegen zweet kan (ik had hem onder mijn shirt), want hij was zeiknat na afloop... :)

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Zijn er hier ook gebruikers die hem gebruiken voor data? Zo ja, hoe bevalt dit? ik zat er eerst over na te denken om een NANO te kopen maar aangezien deze supersnel krasje vertoont en ik de speler ook voor data wil gaan gebruiken ben ik maar terug gegaan naar de Shuffle als hele goede optie om een Mp3-speler aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:27

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Persoonlijk heb ik net een iPod Shuffle ontvangen, ga hem vanavond opladen en er muziek op zetten, weet nog niet of ik hem ook voor data ga gebruiken.

Dat ligt er maar net aan of hij te gebruiken is met de Dell machines op mijn werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ik gebruik hem wel voor data! Ik heb hem nu ongeveer een weekje en bevalt echt super. Je voelt echt niks in je zak. Ik gebruik hem ook voor data. Bij mij is de compabiliteit geen probleem daar ik ook een iBook heb. Welke heb je? De 512 of de 1 gig? Ik de 1 gig.

Welke toetscombinaties zijn er nou eigenlijk allemaal. Ik had ook ergens gelezen dat je bij lang inhouden van de play-knop het afspelen weer opnieuw begint van je playlist? Bij mij is dit een hold-functie van de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:18
Als ik in Itunes een nummer van de bibliotheek naar de shuffle sleep dan opent hij elke keer na het overzetten een verkenner-scherm van de shuffle waarin vervolgens niks te zien is.

is er een optie om dit venster achterwege te laten? want dit vertraagd het overzetten van nummers behoorlijk. en dit terwijl elk nummer(of een groepje) verslepen toch al niet snel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Wellicht help het uitzetten van de diskfunctie?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:18
Deze staat al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Men iPod Shuffle reageerd niet meer. Als ik hem in men iBook druk dan knipperd hij oranje. Dit zal betekenen dat hij ergens mee bezig is. Maar ik heb hem geen opdracht hiertoe gegeven. En dit zal ook kunnen betekenen dat hij aan het opladen is. Maar hij is vol zegt het kleine lampje aan de achterkant. Verder speelt hij geen muziek af als ik op play druk. Hij knipperd dan afwisselend oranje en groen. Het lijkt mij dat ik hem kan formateer maar men iBook ziet hem niet als ik hem in de usb poort doe. Wat kan ik er nou aan doen om hem weer ''levend'' te krijgen? In iTunes wordt er bij de voorkeuren gezegd dat er geen iPod is aangesloten. Maar hij is wel degelijk aangesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 21-02 19:34
awwexl schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:05:
Men iPod Shuffle reageerd niet meer. Als ik hem in men iBook druk dan knipperd hij oranje. Dit zal betekenen dat hij ergens mee bezig is. Maar ik heb hem geen opdracht hiertoe gegeven. En dit zal ook kunnen betekenen dat hij aan het opladen is. Maar hij is vol zegt het kleine lampje aan de achterkant. Verder speelt hij geen muziek af als ik op play druk. Hij knipperd dan afwisselend oranje en groen. Het lijkt mij dat ik hem kan formateer maar men iBook ziet hem niet als ik hem in de usb poort doe. Wat kan ik er nou aan doen om hem weer ''levend'' te krijgen? In iTunes wordt er bij de voorkeuren gezegd dat er geen iPod is aangesloten. Maar hij is wel degelijk aangesloten!
Ik heb precies hetzelfde probleem! Mijn PB herkent de Shuffle niet meer en dat is heel vervelend voor mij, aangezien ik elke dag van Utrecht naar Rotterdam reis.... Heeft iemand een oplossing?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Al eens USB drivers gerefreshed? Andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Niks helpt en het is een bekend probleem. Ik ga morgen naar een Apple-Centre en die kunnen me verder helpen zeiden ze. Eventueel nieuwe iPod Shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

azt33 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:39:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem! Mijn PB herkent de Shuffle niet meer en dat is heel vervelend voor mij, aangezien ik elke dag van Utrecht naar Rotterdam reis.... Heeft iemand een oplossing?
Ik weet niet meer waar, maar ik heb ergens gelezen dat je de drive letter moet veranderen. Er schijnt een bug in de software te zitten die er van uit gaat dat de shuffle op E: zit 8)7
Bij mij werd ie ook niet herkend. Ook niet na un- en herinstall van de nieuwste software. Toen dit geprobeerd : driveletter gewijzigd naar E:, software uninstallen en weer installen en tadaaaa hij doet 't :Y)

Edit: bij mij was E: standaard toegewezen aan m'n plextor brandertje

[ Voor 6% gewijzigd door Apie! op 23-12-2005 07:55 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Apie! schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 07:50:
[...]

Ik weet niet meer waar, maar ik heb ergens gelezen dat je de drive letter moet veranderen. Er schijnt een bug in de software te zitten die er van uit gaat dat de shuffle op E: zit 8)7
Bij mij werd ie ook niet herkend. Ook niet na un- en herinstall van de nieuwste software. Toen dit geprobeerd : driveletter gewijzigd naar E:, software uninstallen en weer installen en tadaaaa hij doet 't :Y)

Afgezien van 't feit dat de post die je aanhaalt van 5 november dateert, mag je er vrij zeker vanuit gaan dat hij geen Windows op zijn Powerbook draait, maar Mac OS X, en daarbij wordt niet gewerkt met drive letters :)

Blijft natuurlijk nuttig voor toekomstige Windows problemen :>

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Als niet-beter-wetende Windows gebruiker vroeg ik me ook al af waar PB voor stond :/

het was nog vroeg en gisteren relatief laat :+

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
[...]

Ehm, er worden op de pc hier 2 Shuffles gebruikt, op letter J: volgens mij (op E: zit een harde schijf), en dat geeft over het algemeen geen problemen. Dus het klopt iig niet in alle gevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 21-02 19:34
[...]

Bedankt voor je advies, maar ik gebruik inderdaad geen Windows, hoewel ik dat wel heb geprobeerd. Ik heb mijn Shuffle naar de Apple Centre teruggebracht, en ik kon ongeveer 10 dagen later een nieuwe ophalen. Blijkbaar konden ze het niet fixen.

BTW, ik ben geen hij maar een zij ;)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Verrek, de drive letter veranderen naar E: werkt ! Hij doet het, bedankt voor de tip dus ! Wel een erg stomme bug zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 13:00

BertV

Handgemaakt

Is er al bekend of er een vernieuwde Ipod Shuffle uitkomt?
In januari 2006 zou er een kleinere verschijnen.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is maar 1 die dat weet, en dat is Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 13:00

BertV

Handgemaakt

RoD schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:58:
Er is maar 1 die dat weet, en dat is Apple.
k, ik geef mijn vriendin de huidige en wacht op de nieuwe. ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:58

Cablekevin

CCCP Baby!

Ik ben er toch ff anders te spreken over.
Deed het op het begin PRIMA!
Aleen nu niet meer.
Ik weet niet wat ik heb gedaan maar hij doet het niet echt meer.
Als ik wat wil afspelen krijg je die error dat de lampjes knipperen.
Ik doe hem in me pc gaat het oranje lichtje knipperen en dan vind me pc hem.
Wil ik de ipod accesen via deze computer zegt ie dat ie niet toegankelijk is.
Als ik bij eigenschappen kijk staat er 0 byte's.
Nou ik zo die IPOD Updater downloaden enzo en dan op herstellen drukken.
(na 30 minuten wachten werkt de ipod updater hij loopt telkens soort van vast.)
Staat er dat het gefaalt is om hem te herstellen.
Dus ik doe updater uit en start hem opnieuw op met de Ipod in me usb.
Loopt ie vast.
Ik kan hem de hele nacht aan late staan maar hij doet niets.
Terwijl de updater aanstaat (vast te lopen) trek ik me ipod eruit en PLOP het schermpje staat er soms komt er dan ok nog bij van de ipod kan niet worden gekoppelt ofzo.
Restetten wat er op de site staat helpt denk ik ook voor geen ene moer.
Ik ben echt hopeloos.
Wie kan mij helpen?!

Thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klinkt alsof het geheugen stuk is. Misschien eens RMA sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

RoD schreef op zondag 26 februari 2006 @ 21:44:
Klinkt alsof het geheugen stuk is. Misschien eens RMA sturen?
RMA ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Return material authorization.

Garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Denk dat ik dat maar ga doen ja.
Ik vind het echt onzin ding is amper gebruikt.
Waarom noemen ze het niet gewoon de: KPOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Kun je de ipod updater op een andere pc installeren?
Bij mij heeft dat ooit geholpen aangezien het programma op de pc ook steeds vastliep.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sja, er zit af en toe wel eens een rot exemplaar tussen hè. Daarvoor bestaat er ook garantie. Dat zou niet nodig zijn als er geen spelers kapot gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Ja al geprobeert geen suc6.
Mja morgen ff terug naar winkel, zat namelijk ook sluiting in oordopje.
Als je boven de zoveel dB ging kraakte er iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 11:31

4POX

Everybody is wired

Ik zit ook met een 'probleem'

Je kan in itunes de functie kiezen om je muziek naar 128Kbit aac te converten. Dit is voor mij handig omdat ik de ipod het meest gebruik met joggen en dan maakt de kwaliteit niet uit. Maar itunes is dan zo traag met het vullen van de ipod. Na 8 uren was er nog maar 220 MB van de 512 MB gevuld.

Hoort dat zo traag te gaan ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Nee zeker niet!
Je kan je ipod veel sneller vullen.
Vraagje: Zit je ipod aan een USB 2.0 poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:20
Je converteer muziek die al op de iPod staat?

[ Voor 71% gewijzigd door paella op 27-02-2006 08:19 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

4POX schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:10:
Ik zit ook met een 'probleem'

Je kan in itunes de functie kiezen om je muziek naar 128Kbit aac te converten. Dit is voor mij handig omdat ik de ipod het meest gebruik met joggen en dan maakt de kwaliteit niet uit. Maar itunes is dan zo traag met het vullen van de ipod. Na 8 uren was er nog maar 220 MB van de 512 MB gevuld.

Hoort dat zo traag te gaan ?
hoort sneller te gaan, maar omdat het geconverteert moet worden is het een beetje CPU afhankelijk. als je het er sneller op wil hebben moet je het converteren uitzetten, dan is het een kwestie van enkele minuten om je shuffle vol te krijgen.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Cablekevin schreef op maandag 27 februari 2006 @ 00:46:
Nee zeker niet!
Je kan je ipod veel sneller vullen.
Vraagje: Zit je ipod aan een USB 2.0 poort ?
Jep.. usb 2.0 480 Mbs
paella schreef op maandag 27 februari 2006 @ 08:19:
Je converteer muziek die al op de iPod staat?
Nee, het staat op de harddisk en ik wil het naar de ipod hebben
Flappiewappie schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:12:
[...]

hoort sneller te gaan, maar omdat het geconverteert moet worden is het een beetje CPU afhankelijk. als je het er sneller op wil hebben moet je het converteren uitzetten, dan is het een kwestie van enkele minuten om je shuffle vol te krijgen.
heb een amd64 2ghz machine. Maar als ik de cpu monitor tijdens het volzetten blijft die gewoon extreem laag. Ik gebruik nu de normale methode. Dan staat die shuffle binnen enkele minuten vol. Zoals het hoort.

ik verdenk er ook itunes van dat het zo traag gaat.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Raar hoor moet gewoon goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik druk hem vanavond even rechstreeks in de computer.. Zonder USB hub.

Bah, Ik moet dan wel kruipen :(

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bah, probleem of oplossing gevonden.

Itunes venster moet actief blijven. Klik ik een ander venster aan dat gaat de CPU van volledig belasting naar idle.

Snappen ze bij Apple niet dat windows ook kan multitasken ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 21:48
Ik heb sinds 10/02/2005 een shuffle 1GB en deze werkte altijd perfect. Nu ineens heb ik het bekende oranje/groen knipperlicht als ik op play druk. Schijf is niet accessible in windows, format lukt dus niet.

Getest:
1: Schijf letter veranderen
2: nieuwe itunes erop
3: nieuwe updater -> geen herkenning + vastloper prog of Can't mount ipod (na 10 min)
4: andere pc (ook stap 1/2/3)

Het lijkt erop dat hij service nodig heeft. Nu het probleem. Ik heb hem beteld op Apple.com en niet gekocht in een nederlandse winkel. In nederland heb je recht op 2 jaar garantie op electrische artikelen, hoe zit het nu met mijn ipod?

Ik heb gebeld met de klantenservice en de Belg (no flame intended) herhaalde 3 keer dat ik binnen een jaar de garantie kan verlengen met 1 jaar voor 59 euro. Waarop ik aangaf dat ik dat ten eerste niet kan (aangezien we 1 jaar en 5 maanden verder zijn) en ten tweede ik dan beter een nieuwe kan kopen. Van de garantie wist hij verder niks af behalve dat ik dat bij de winkel moest navragen (terwijl ik zei dat ik hem op apple.com had besteld en hij mijn gegevens voor zich had).

Dus wat is nu de beste actie?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
tatata schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:40:
Ik heb sinds 10/02/2005 een shuffle 1GB en deze werkte altijd perfect. Nu ineens heb ik het bekende oranje/groen knipperlicht als ik op play druk. Schijf is niet accessible in windows, format lukt dus niet.

Getest:
1: Schijf letter veranderen
2: nieuwe itunes erop
3: nieuwe updater -> geen herkenning + vastloper prog of Can't mount ipod (na 10 min)
4: andere pc (ook stap 1/2/3)

Het lijkt erop dat hij service nodig heeft. Nu het probleem. Ik heb hem beteld op Apple.com en niet gekocht in een nederlandse winkel. In nederland heb je recht op 2 jaar garantie op electrische artikelen, hoe zit het nu met mijn ipod?

Ik heb gebeld met de klantenservice en de Belg (no flame intended) herhaalde 3 keer dat ik binnen een jaar de garantie kan verlengen met 1 jaar voor 59 euro. Waarop ik aangaf dat ik dat ten eerste niet kan (aangezien we 1 jaar en 5 maanden verder zijn) en ten tweede ik dan beter een nieuwe kan kopen. Van de garantie wist hij verder niks af behalve dat ik dat bij de winkel moest navragen (terwijl ik zei dat ik hem op apple.com had besteld en hij mijn gegevens voor zich had).

Dus wat is nu de beste actie?

Thx
Ga gewoon naar een apple center.. daar kunnen ze je vast meer vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Idd.. ook met je op Apple.com gekochte spullen kun je terecht bij een Apple center. Wel goed geregeld op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 21:48
Ben nu bij applecenter in rotterdam geweest en volgens hem heb ik maar 1 jaar garantie en dus pech.
Hier wil ik het absoluut niet bij laten zitten. Wat zou ik het beste kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:47
Wie gaat er hier de nieuwe (2de gen) ipod shuffle kopen ?

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176731

ik misschien, omdat ie lekker klein is en je kan m overal aan vast klippen. Lijk me wel handig. En als ie valt dan komt ie toch niet zo hard aan denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Laatst online: 10-05 13:21
Ik heb er eentje besteld voor mijn broertje, maar die komt pas 2 november (!). Wel raar dat ze hem al in de store zetten terwijl hij eigenlijk nog niet beschikbaar is.

Wellich omdat de oude niet meer leverbaar is?

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Kan die nieuwe Shuffle wel overweg met playlists?

Op de Apple site wordt het woord afspeellijst meerdere keren gebruikt namelijk:
Stel je ideale mix samen
Staan er meer dan 240 nummers in je iTunes-bibliotheek? Geen probleem. Als je je iPod shuffle automatisch laat vullen door iTunes krijg je elke keer een verrassende nieuwe muziekervaring. Pop en jazz. Rock en rap. iPod shuffle is gek op improvisatie. Neem bijvoorbeeld de shuffleknop. Zelfs als je een bepaalde afspeellijst hebt gesynchroniseerd, kun je de nummers met deze knop in willekeurige volgorde afspelen.
Dat is namelijk wat ik aan de shuffle 1st Gen altijd miste, het gebruik van playlists.
Of ben ik nu gek en kan de shuffle al altijd playlists gebruiken?

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Je kan in iTunes een playlist kiezen om te syncen, ipv (een deel van) je hele library. Verder ondersteunt het ding zelf geen playlists.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

kenneth schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:17:
Je kan in iTunes een playlist kiezen om te syncen, ipv (een deel van) je hele library. Verder ondersteunt het ding zelf geen playlists.
Jammer... Dan wordt het toch een nano. Ook leuk :)

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170709

hey ik heb gisteren en ipod shuffle gekocht en hij is al 8 uur lang aan het opladen , en ik zie nog steeds geen groen lampje, de oranje lampje blijft telkens knipperen
het is aangesloten op een usb 2.0 poort, hoort dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Druk 'ns op de battery check op de achterkant? Als die groen oplicht is hij vol.

Ik let eigenlijk nooit op dat oranje lampje, volgens mij wordt die bij mij ook nooit groen :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170709

EHMM hoe moet dat ? dit is een andere ipod shuffle die 2e versie :

hij ziet er zo uit :

http://judi.kw.nl/img/got/ipodshuffle2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

bonzz.netninja

Niente baffi

Anoniem: 170709 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 07:24:
hey ik heb gisteren en ipod shuffle gekocht en hij is al 8 uur lang aan het opladen , en ik zie nog steeds geen groen lampje, de oranje lampje blijft telkens knipperen
het is aangesloten op een usb 2.0 poort, hoort dit wel?
^^ wat hij zegt, maar om je toch op weg te helpen:

als het oranje lampje knippert, laat ie niet op. Je moet hem dan nog ejecten in itunes, daarna gaat het lampje continu ornaje branden en laad hij dus. En daarna duurt het een paar uur voordat ie continu groen is

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

rb338 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:26:
Of gewoon playlists: houd 'next' even ingedrukt om naar de volgende playlist te gaan.
Ultrakick, maar wil 't toch even zeker weten :) Is dit zeker!? Dan bestel ik er eentje :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Iemand...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Dit is het topic over 1st gen Shuffle (lange witte).. wil je die nu nog bestellen of wat?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja ;) Daarom vraag ik 't ook in dit topic en niet die van de 2nd generation >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Heb nog steeds geen 100% uitsluitsel maar heb 'm maar besteld :)
Was trouwens nog moeilijk om te vinden, maar Progress had er nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Binnen hoor :9

Afbeeldingslocatie: http://aycu29.webshots.com/image/16668/2005185732717366244_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/15072/2005139973348493100_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu26.webshots.com/image/17345/2005194218621816727_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu22.webshots.com/image/19741/2005141047502939069_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/18835/2005155998590191269_rs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://aycu36.webshots.com/image/18835/2005156793029170748_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gefeliciteerd, ik vind het maar een kutding :P
Heb 'm gekregen van m'n werk, maar ik zou hem zelf nooit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

kenneth schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 12:39:
Gefeliciteerd, ik vind het maar een kutding :P
_O-
Heb 'm gekregen van m'n werk, maar ik zou hem zelf nooit kopen.
Ik kreeg 'n Nano van m'n werk, dat vond ik maar 'n prutsding, je ziet toch niks op zo'n schermpje ;)
Gelijk verkocht en 'n iPod video 30GB gehaald, die na 8 maanden verkocht (jezus wat zag dat ding er bekrast uit zeg) en toen importeerde ik 'n Microsoft Zune uit de USA waar ik zeer blij mee ben _/-\o_
Alleen die is gewoon weleens te log, te groot om mee te gaan sporten en dergelijke ;)

EDIT: Wat me trouwens wel opvalt is dat ik nog 992MB vrij heb (van de 1GB) en 'n vriendin van mij maar 892MB met der iPod Nano van 1GB...!? Is dat algemeen bekend, klopt dat of ben ik lomp!? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 06-06-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:21
Ik heb op m'n 4GB iPod Nano sowieso maar 4.060.086.272 bytes oftewel 3872 MiB oftewel 3.78 GiB ruimte (Apple rekent blijkbaar in GB's van 109 bytes, wat ongebruikelijk is voor flashplayers). Dat is de ruimte die de USB device aanbiedt; die wordt opgesplitst in een partitie van ~96MB (voor de firmware denk ik) en een datapartitie van 3765 MB (en dus ~100 MB die ergens verloren gaat bij het partitioneren).

Verder verlies je nog wat ruimte aan het bestandssysteem op de datapartitie, en systeembestanden die iTunes er op zet.

Voor de 1GB iPod zou dat dus betekenen dat je met ~954 MB begint, en als de firmware ook ~96 MB is, hou je een datapartitie van 856 MB over. Blijkbaar zit er nog wel wat meer geheugen in die 1GiB iPod dan 1 (decimale) GB.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
In tegenstelling tot een heleboel andere grote topics willen we hier geen slow chat zien.
Daarnaast wil ik de mensen met klem vragen om GEEN flames over en weer te gaan gooien... Een flamewar uitlokken staat garant voor een mooie dikke mail met OW.