[iPod]iPod shuffle*

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 9.222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-martenB schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:14:
Het besturingssysteem van mijn laptop is windows ME. Volgens de specificaties zou een Shuffle daarop niet kunnen werken.

JM
Windows ME is een gedrocht, waarom installeer je XP niet? :)

die is iets minder erg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
Ehm, het gaat hem meer om het probleem niet om de discussie me/xp...

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:36:
Ehm, het gaat hem meer om het probleem niet om de discussie me/xp...
Het is een oplossing voor het probleem beste stevenP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05-2024
een (te) prijzige oplossing lijkt mij XP.
Het gaat me dus inderdaad om het probleem. Ik heb nu eenmaal ME. Na enig speurwerk ben ik er achter gekomen dat het zou moeten kunnen met formateren, een plugin en werken met Winamp.
Zijn er mensen met een shuffle die hem zo aan de praat hebben gekregen?
Hoe ging dat in de praktijk? Kan je de speler er niet mee verknallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 16:45:
[...]

Het is een oplossing voor het probleem beste stevenP :)
offtopic:
Nee, "even" een nieuwe OS aanschaffen is niet de eerste oplossing die je gaat proberen :X

Ehm, weer even ontopic... Die winamp plugin schijnt best wel goed te werken ja!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Gisteravond de nieuwe iPod Updater gedownload vanaf http://www.apple.com/ipod/download/ . Met deze software werd mijn Shuffle wel herkend. Ik heb mijn Shuffle Software opgewaardeerd naar versie 1.1. Mijn Shuffle wordt nu tenminste ook herkend door iTunes. :)

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

ben benieuwd of de update het toevoegen/verwijderen van songs wat rapper laat gaan (en dan spreek ik niet over de datatransmissiesnelheid) duurt soms wel wat te lang eer hij echt overgaat tot daadwerkelijke overdracht

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Hoe krijg ik dat kreng nou aan het opladen? Ik heb hier in huis 3 verschillende (windows) pc's geprobeerd, en twee daarvan hebben USB 2.0. Syncen met iTunes is allemaal geen probleem, maar hij gaat nooit de batterij opladen. Moet de batterij eerst leeg zijn ofzo?

Ik heb 1x de batterij opgeladen aan de laptop van een vriend van mij, maar op mijn eigen systemen weigert het batterij-lampje continu oranje te gaan branden. Hoe zit dat precies? Heb ik nu een extra powered hub nodig? (Ik heb in 1 winkel al even zo'n powered hub geprobeerd, maar ook toen ging het batterij-lampje niet continu oranje branden..)

Siditamentis astuentis pactum.

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Als hij helemaal opgeladen is, gebeurt er denk ik niks (mogelijk is het lampje dan groen). Bij mijn 3G iPod zie ik dan ook niets gebeuren, ik zie dan alleen een volgeladen batterij in het scherm weergegeven.

EDIT: Lees trouwens ook dit artikel. Wellicht heb je de Shuffle gelocked en laadt die daarom niet op...

[ Voor 32% gewijzigd door MacWolf op 25-02-2005 08:34 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Startpost geupdatet, naar mijn idee is een faq nog niet echt nodig, aangezien er (bijna) geen probs zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:48:
Startpost geupdatet, naar mijn idee is een faq nog niet echt nodig, aangezien er (bijna) geen probs zijn? :)
Het is natuurlijk altijd leuk om algemene wetenswaardigheden er in te zetten, zoals dus bijvoorbeeld het gezeur met non-powered USB hubs, hoe je 'm onder windows 98/me aan de praat krijgt etcetera :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_DoubleU schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 11:56:
[...]

Bedankt!
De stickers daar vallen me een beetje tegen alleen die kaugum verpakking is wel leuk. Maar vriendin waarschude me al "Straks gooi je hem weg omdat je denkt dat het een leeg pakje kaugum is" :D

Nog 2-3 dagen wachten en dan moet ik hem ook binnen hebben........ Zucht.
heb nog die matrix sticker over voor de liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 16:05:
[...]

heb nog die matrix sticker over voor de liefhebber
Woei, ja daar heb ik wel interesse in :9 . Kunnen we alleen beter ff via de meel regelen. Ik zag alleen geen meeladres in je profiel staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27
Toen ik gisteren aan het werk was in een bekende supermarkt sprak ik achter de kassa iemand van Dixons Soest. In Amersfoort waren die dag 35 shuffles bij Dixons binnengekomen. Meteen naar huis gebeld natuurlijk en zusje heeft hem opgehaald. Ze is er heel erg blij mee en hij sluit echt aan bij haar wensen. Geen gezeur met batterijen, gewoon muziek erop knallen en afspelen maar. Mijn vader is er nu zo gek van dat hij aanstaande maandag een iPod Mini wil gaan halen.

Geluidskwaliteit vind ik erg goed. (getest met 192kbs mp3tje en sony dopjes) Er zit meer bass in dan bij de vorige generatie iPods. De shuffle is aangesloten op een USB 2.0 kaartje dat ik nog had liggen, heb met een usb kabeltje 'het dock' op bureau gemaakt. iPod Shuffle inklikken, opladen, bijwerken. Ik kijk er echt van op! :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik heb een beetje ruzie met de Shuffle van mijn broertje op 2 verschillende pc's, iTunes geeft nog aan dat hij erin zit als hij er niet meer in zit etc etc, iemand ook al problemen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 20:50
Er is een speakerssysteem geintroduceerd voor de iPod shuffle door PodGear:

Afbeeldingslocatie: http://www.podgear.net/images/imageShuffle.jpg

Specs:

PodGear™ ShuffleStation™
Portable 2.0 active Stereo speaker system and charging dock for iPod Shuffle™.

Whether at home, at the park or on your travels, the ShuffleStation allows you to share your music in high quality Stereo sound, and folds flat for storage on the move.
Whenever you are away form the computer, the Shuffle Station™ will charge while playing when plugged into the mains, and can also be powered by 4 x AAA batteries.

Specification:
Portable Stereo Speaker System for iPod Shuffle™
Powered by 4 x AAA batteries or from AC adapter (included)
Charge and play when AC adapter connected
3W Rated Output, 4 ohm resistance.
Frequency Range 100Hz-20Khz

http://www.podgear.net/shuffleStation.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op voorhand bied ik graag mijn verontschuldigingen aan voor dit verzoek; ik begrijp dat dit forum niet voor dergelijke verzoeken bedoeld is. Graag vraag ik begrip voor deze eenmalige actie.

Modbreak:je weet dat het niet mag, en dan toch doen :?

[ Voor 64% gewijzigd door chem op 07-03-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ingevuld :)

oeps, had de modbreak niet gezien.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook wel geintresseerd in de 512MB versie van de Shuffle.

Kun je hem nu ook als usb stick gebruiken? Dus voor bestanden? En voor mp3 zit je geloof ik vast aan i-tunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gezocht?

(ja je kunt hem als usb stick gebruiken om elk willekeurig bestand "mee te nemen", en ja, voor muziek die je wilt beluisten moet je iTunes gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:57

Nitai

Live the life you love.

of als je deze topic effe doorleest, bestaat er ook een plugin voor winamp ;)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer geinteresseerd in dat Shufflestation of een soortgelijk apparaat wat makkelijk mee op reis te nemen is voor gebruik in hotelkamers.

Het Shufflestation kan je schijnbaar alleen vanuit de UK bestellen zag ik net. Wie weet een goede winkel waar die unit voor een zacht prijsje te bestellen is of een soortgelijk apparaat hier in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Voor de mensen die het nog niet wisten, ik heb de iPod Shuffle met mijn USB2.0 hub geprobeerd (deze heeft een eigen voeding). De Shuffle wordt zonder problemen opgeladen! Zelfs als de hub niet aan mijn Powerbook is aangesloten :*)

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30
edit:
Oops, veeeeeeeel te veel pagina's over het hoofd gezien. :X
azt33 schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:09:
Voor de mensen die het nog niet wisten, ik heb de iPod Shuffle met mijn USB2.0 hub geprobeerd (deze heeft een eigen voeding). De Shuffle wordt zonder problemen opgeladen! Zelfs als de hub niet aan mijn Powerbook is aangesloten :*)
Well duh; wat had je dan verwacht? Dat is toch een doodnormale USB aansluiting?

[ Voor 70% gewijzigd door Soultaker op 08-03-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Laatst online: 11-08 15:05
Nou, ik weet niet of je het weet, maar als je je Powerbook in standby zet (dus ook sleep), dan wordt de Shuffle niet opgeladen. Ook als de PB aan het stroom hangt.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30
Waarschijnlijk haalt 'ie de stroom van de USB poort af als 'ie een standby gaat. Volgens mij is het dus heel simpel: stroom op USB poort == opladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag (na 2 maand) wachten de shuffle opgehaald en onmiddelijk ingeplugd
Dan herkende iTunes hem direct. Dan heb ik hem half gevuld en laten hangen om te laden!
Nu heb ik er de cd ingestop en laten installeren (hij zei dat ik al een nieuwere versie had en de installatie stopte blijkbaar) Dan heb ik op de apple site de nieuwste firmware gedownd en geinstalleerd en reboot.
Nu zit mijn shuffle in en herkent iTunes hem niet :(
Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:53

Maximus

There is no substitute

even met de software update van ik meen 22-2 even een nieuwe restore doen. Dan de shuffle weer aan je PC/Mac hangen. En dan is het weer goed.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet herstellen :(
De iPod updater zegt dat de iPod niet gekoppeld kan worden
ik kan hem ook niet formateren via windows
Ik zie hem nochtans in iTunes, maar kan er ook niets opzetten (an error (-36) , ipod cannot be updated)

Wat moet ik doen?
Begint me lichtjes de keel uit te hangen

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:27

vooghel

Cunning linguist

http://www.ipodlounge.com...ments.php?id=6654_0_7_0_C
Het Taiwanese bedrijf LuxPro heeft een eigen shuffle mp3-speler uitgebracht, en zo ziet 'ie er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ipodlounge.com/images/uploads/supershuffle-1.jpg
Hoe bedoel je iPod imitatie!? Zelfs de advertenties zijn 'geïnspireerd' op die van Apple: Afbeeldingslocatie: http://www.ipodlounge.com/images/uploads/supershuffle-2.jpg
Het voornaamste verschil is dat er een radio in zit, verder is het welhaast een exacte kopie. Ook de verkrijgbare varianten zijn gelijk aan de iPod shuffle (512Mb en 1Gb). Ook de prijzen liggen gelijk. Waarom zou iemand zo'n imitatie kopen? Alleen voor de radio? Ik ben benieuwd in hoeverre Apple hier juridisch op kan en gaat reageren.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

vooghel schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:41:
Het Taiwanese bedrijf LuxPro heeft een eigen shuffle mp3-speler uitgebracht, en zo ziet 'ie er uit:
[afbeelding]
Hoe bedoel je iPod imitatie!? Zelfs de advertenties zijn 'geïnspireerd' op die van Apple: [afbeelding]
Het voornaamste verschil is dat er een radio in zit, verder is het welhaast een exacte kopie. Ook de verkrijgbare varianten zijn gelijk aan de iPod shuffle (512Mb en 1Gb). Ook de prijzen liggen gelijk. Waarom zou iemand zo'n imitatie kopen? Alleen voor de radio? Ik ben benieuwd in hoeverre Apple hier juridisch op kan en gaat reageren.
Werkt deze ook samen met iTunes? In dat geval heeft dat bedrijf echt een groot probleem namelijk :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

dawuss schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 13:45:
[...]

Werkt deze ook samen met iTunes? In dat geval heeft dat bedrijf echt een groot probleem namelijk :P
Van de officiële website:
Decoding Format: MP3 (8~320Kbps), MP3-VBR, WMA, WMA-DRM (5~192Kbps), WAV (ADPCM)
Ik denk het niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 19:43
Die SuperShuffle is inderdaad een complete ripp-off van de echte Shuffle. Exact dezelfde specs met twee nieuwe functionaliteiten. Zelfs de oordopjes zijn het zelfde!

Heeft Apple geen patent op het design? Het touchwheel van grotere iPod's zijn toch ook copyrighted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:09

Reinier

\o/

VampireSlayer schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:31:
Heeft Apple geen patent op het design? Het touchwheel van grotere iPod's zijn toch ook copyrighted?
Het is zo ontzettend opvallend hetzelfde, dat je je gaat afvragen of ze het design niet gewoon van Apple gekocht hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zijn er wel mensen die juist deze Shuffle willen hebben omdat deze zonder iTunes gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:24:
Misschien zijn er wel mensen die juist deze Shuffle willen hebben omdat deze zonder iTunes gebruikt kan worden.
De Apple Shuffle kun je ook zonder iTunes gebruiken, via de Winamp plugin die al een paar keer genoemd is in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Heb mijn zusje een iPod shuffle voor haar verjaardag gegeven en voor mn pa een iPod mini besteld. Nou ben ik in huis aansluitingen aan het maken op de stereo's zodat ze overal de apparaatjes aan kunnen sluiten. Ik gebruik daarvoor de welbekende 3,5mm naar 2x tulp. Mijn minidisc speler heeft het altijd zo gedaan maar blijkbaar kan dit met de iPod shuffle niet. Er komt een klein beetje geluid uit maar heel erg vervormd. Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Haas op 12-03-2005 21:22 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb het hier net even geprobeerd, en het werkt perfect. Al op andere stereo's met een ander snoer/koppeldingetje geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Thunder schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 20:55:
Ik heb het hier net even geprobeerd, en het werkt perfect. Al op andere stereo's met een ander snoer/koppeldingetje geprobeerd?
Ik ga nu even op stereo op zolder testen! 3,5mm naar 3,5mm (2 zelfde aansluitingen dus)

update: Hij doet het wel idd maar moet gigantisch versterkt worden en iPod op hoogste volume. Kwaliteit is ook niet echt geweldig. :/ Hoop dat dit met de iPod mini geen probleem is...

[ Voor 28% gewijzigd door Haas op 12-03-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Beter kan je ook zo'n docking station kopen. Dan heb je een line out ipv headphone out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,
ik hoop dat een van jullie me even uit de brand kan helpen want ik ben zeg maar vast gelopen. welk programma kan ik gebruiken om muziek van mijn ipod vierde generatie 40G naar een andere comp te uploaden? ik heb al wel uitgevonden hoe je de complete bibliotheek van de ipod naar een nieuwe comp krijgt maar nog nie hoe je alleen een bepaalde cd kunt overschrijven. dus als iemand ff een goede tip heeft GRAAG.
thanks Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
tatata schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:18:
Beter kan je ook zo'n docking station kopen. Dan heb je een line out ipv headphone out.
Ja idd, dat moet haast wel. Hoe durfen ze er trouwens 40 euro voor te vragen? Op een beetje hifi apparaat moet toch een nette line-out zitten. Na wel zware tegenvaller zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:25:
Hallo allemaal,
ik hoop dat een van jullie me even uit de brand kan helpen want ik ben zeg maar vast gelopen. welk programma kan ik gebruiken om muziek van mijn ipod vierde generatie 40G naar een andere comp te uploaden? ik heb al wel uitgevonden hoe je de complete bibliotheek van de ipod naar een nieuwe comp krijgt maar nog nie hoe je alleen een bepaalde cd kunt overschrijven. dus als iemand ff een goede tip heeft GRAAG.
thanks Roel
Heb je een Mac of een PC? Voor de Mac ken ik wel een paar programmaatjes: iPodRip, xPod, PodWorks (niet gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik de startpost mag begrijpen maak ik er uit op dat het geen ervaringen topic, maar een discussie topic is. Nouja, dan kunnen we discussieren over het feit dat de Shuffle lang niet bug-free is:

Mijn zusje wou voor haar verjaardag een iPod Shuffle, ikzelf heb een iPod mini en die vonden we iets te duur voor haar als verjaardagscadeau (ze had al veel gekregen).

Vorige week donderdag haalde ik de Shuffle op bij de Mac Centre CS in Amsterdam. Ik installeer de laatste software, plug de iPod Shuffle in, maar windows ziet hem als een Usb Mass Storage device. iTunes doet geen moeite en ziet geen iPod Shuffle. :?

Mijn mini echter, word zonder enig probleem prima herkend. Ik heb hetzelfde probleem gehad met de zelfde Shuffle op 2 totaal verschillende computers en als ik het Apple forum mag geloven is dit een veel voorkomend probleem waar een paar oplossingen voor bestaan maar die niet waterdicht zijn. ;(

Oplossing #1: Al je usb drivers en devices te de-installeren in de veilige modus, daarna de PC opnieuw opstarten en alle usb-devices in plug-and-play mode te laten installeren. Daarna de Shuffle er in steken en dan zou de iPod als een iPod gezien worden ipv een Mass Storage Device.

Bron: http://discussions.info.a...HN67aJg0RNU.4@.68a8f236/0
Werkte dus niet. :O

Oplossing #2: De iPod-Service in windows stoppen en opnieuw installeren:

Bron: http://discussions.info.a...6.HN67aJg0RNU.2@.68a8947c
Werkte wel voor mn mini, maar niet voor de Shuffle :Z

Oplossing #3 Een third-party programma gebruiken zoals de winamp plugin of Eh-Pod of iets dergelijks.
Werkte ook niet, in de winamp plugin werd er zelfs gemeld dat er geen iPod aangesloten was. :/

Onderhand heb ik alle trucjes die op het Apple forum genoemd worden geprobeerd zonder resultaat. Morgen ga ik terug en ruil ik hem voor een nieuwe om te kijken of het misschien aan het apparaat zelf ligt (daar zijn ook gevallen van bekend op het Apple forum). Mocht hij dan nog niet werken vraag ik mijn geld terug en koop ik een mooie Hewlett Packard MP3 speler voor mn zusje.

Ik vind de problemen die zich rond sommige iPods voor doen echt heel triest, ik had mijn iPod mini ook pas na 2 uur aan het werk na een flinke sessie spitwerk op het Apple forum en support website. De Shuffle wilt dus al helemaal niet werken. Nu weet ik dat het gros nooit problemen met zijn iPod heeft en dat hij in 1 keer werkte. Voor diegenen die niet zo gelukkig zijn is er jammergenoeg (nog) geen voldoende support vanuit Apple.

Tot zover mijn deelname aan de "discussie". :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

Thunder schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 20:55:
Mm, bij mijn iPod G4 is het een kwestie van het volume op de versterker 2x zo hoog. Dan is het natuurlijk bidden dat je een goede versterker/boxenset hebt, die dan niet meteen beginnen te kraken en ruisen als een gek :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
matiasjansen schreef op zondag 13 maart 2005 @ 09:43:.......Heleboel text.....

Ik vind de problemen die zich rond sommige iPods voor doen echt heel triest, ik had mijn iPod mini ook pas na 2 uur aan het werk na een flinke sessie spitwerk op het Apple forum en support website. De Shuffle wilt dus al helemaal niet werken. Nu weet ik dat het gros nooit problemen met zijn iPod heeft en dat hij in 1 keer werkte. Voor diegenen die niet zo gelukkig zijn is er jammergenoeg (nog) geen voldoende support vanuit Apple.

Tot zover mijn deelname aan de "discussie". :>
Wanneer ik zoiets lees, denk ik als eerste ligt dat aan het apparaatje (shuffle/mini) die bij iedereen toch gelijk is? Of ligt dit aan de gebruiker (of zijn computer). Ik denk dat je eerst naar jezelf moet kijken voordat je apple de schuld geeft. Mijn shuffle werd ook eerst herkend als usb mass device. So? Een halve minuut (?) later netjes als ipod.

Wat voor support zou apple volges jou moeten bieden voor de problemen met jouw computer. De shuffle is heus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
tatata schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:52:
[...]

Wanneer ik zoiets lees, denk ik als eerste ligt dat aan het apparaatje (shuffle/mini) die bij iedereen toch gelijk is? Of ligt dit aan de gebruiker (of zijn computer). Ik denk dat je eerst naar jezelf moet kijken voordat je apple de schuld geeft. Mijn shuffle werd ook eerst herkend als usb mass device. So? Een halve minuut (?) later netjes als ipod.

Wat voor support zou apple volges jou moeten bieden voor de problemen met jouw computer. De shuffle is heus wel goed.
Lieverd, als je mijn topic had gelezen had je inmiddels wel doorgehad dat ik zo'n beetje elke oplossing geprobeerd heb ;) , als je naar dat apple forum kijkt zie je dat ik niet de enige ben, en als je niet zo kortzichtig was zou je gelezen hebben dat ik zei dat de meerderheid van de mensen prima ervaringen heeft met de iPod Shuffle.

Op het Apple forum worden verschillende gevallen bericht over mensen die hun "niet-werkende" shuffle inruilden voor een ander en dat die vervolgens wel werkte. Dus vandaar dat ik de conclusie trek dat het probleem bij Apple ligt.

Aangezien ik aangeef dat ik meerdere computers heb met verschillende moederborden, Windows XP versies, en USB Poorten gebruikt voor de herkenning in iTunes zal het toch wel echt niet aan mijn installatiekunst liggen nietwaar? :Y)

Het spijt me zeer maar probeer mijn probleem gewoon even te begrijpen en je in te leven in iemands anders situatie in plaats van dat je vanuit je eigen positie kritiek leverd op iemands anders zijn probleem. :/
De service waar ik het over heb is dat meerdere mensen mijn probleem ervaren maar dat er in de info.docs nog niks over het probleem is verschenen.

Ja, de Shuffle is goed, macosx is ook goed, todat het bij een enkeling niet werkt, buggy is, corrupt is, dan is het product voor die enkeling toch wel wat minder goed nietwaar? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Matias op 13-03-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

matiasjansen schreef op zondag 13 maart 2005 @ 09:43:
Als ik de startpost mag begrijpen maak ik er uit op dat het geen ervaringen topic, maar een discussie topic is. Nouja, dan kunnen we discussieren over het feit dat de Shuffle lang niet bug-free is:
Afgezien van het feit dat de iPod Shuffle zonder problemen is maar de installatie niet ;) heb je wel gelijk.

Apple begeeft zich op relatief glad ijs als ze voor Windows het eea willen aanbieden; al 20 jaar weten ze alles van de target-audience (hun eigen OS) en nu ze rekening moeten houden met elke setup die men maar bij elkaar kan grabbelen onder Windows (met name cheap ass hardware en brakke configs, al dan niet door de gebruiker of door Windows) falen ze behoorlijk.

Aan de andere kant - de problemen zijn tot nu toe vrijwel altijd gerelateerd (afaik) aan driver problemen aan de Windows kant van de procedure; zoals de audigy kaarten (brakke FW implementatie), usb drivers etc.

Dus de vraag is - kan je van Apple (of een andere leverancier) verwachten dat ze ervoor zorgen dat het altijd werkt? Als consument zeg je al gauw ja (en ik zou ook balen als het niet meteen werkt), maar...

Ik weet het niet, er wordt weinig verdiend op een iPod (iig geen 40% oid) en hoeveel tijd steek je dan in drivers?
Hebben mensen ook zulke ervaringen met bv iRiver's of meuk van Philips? (en dus niet "het werkte in 1x want dan wordt het wel een heel saai opsomverhaal)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
chem schreef op zondag 13 maart 2005 @ 12:30:
[...]

Afgezien van het feit dat de iPod Shuffle zonder problemen is maar de installatie niet ;) heb je wel gelijk.

Apple begeeft zich op relatief glad ijs als ze voor Windows het eea willen aanbieden; al 20 jaar weten ze alles van de target-audience (hun eigen OS) en nu ze rekening moeten houden met elke setup die men maar bij elkaar kan grabbelen onder Windows (met name cheap ass hardware en brakke configs, al dan niet door de gebruiker of door Windows) falen ze behoorlijk.
Inderdaad, er is ook geen twijfel mogelijk dat het probleem bij windows ligt. Op het Apple forum lees ik ook verschillende reacties over mensen die van de Apple Helpdesk te horen krijgen dat ze MS moeten bellen.
Aan de andere kant - de problemen zijn tot nu toe vrijwel altijd gerelateerd (afaik) aan driver problemen aan de Windows kant van de procedure; zoals de audigy kaarten (brakke FW implementatie), usb drivers etc.
Dus de vraag is - kan je van Apple (of een andere leverancier) verwachten dat ze ervoor zorgen dat het altijd werkt? Als consument zeg je al gauw ja (en ik zou ook balen als het niet meteen werkt), maar...
Mijn ervaring met USB is deze; Windows heeft er teveel plug&play onzin ingebouwd waardoor de bedoelde USB drivers vaak niet werken. Wat Apple had kunnen doen was de .DLL etc niet in een installer verbergen maar als een los mapje meeleveren, zodat je de driver handmatig kan toewijzen aan het apparaat.
Ik weet het niet, er wordt weinig verdiend op een iPod (iig geen 40% oid) en hoeveel tijd steek je dan in drivers?
Hebben mensen ook zulke ervaringen met bv iRiver's of meuk van Philips? (en dus niet "het werkte in 1x want dan wordt het wel een heel saai opsomverhaal)
Ja maar die philips en iRiver meuk is vaak drag&drop, het probleem zit em bij de iPods in de driver en iTunes verplichtheid (uitgaande zonder 3rd party software). Het zal me ook niks verbazen als dat er in de toekomst uitgebouwd word.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf een iPod mini en ben er dolgelukkig mee, hij werkt prima, maar het had allemaal wat makkelijker geweest (zowel client-side als server-side + lage ontwikkelingskosten) als de iPod een simpele drag&drop functie bood naast iTunes. Nu kan dit niet aangezien ze de iPod dusdanig gelicenceerd hebben dat alles via iTunes moet verlopen in verband met het DRM etc... :/

Ik stel trouwens voor dat we het hierbij laten aangezien we (ik) nu wel offtopic gaan met DRM en de vraag of iTunes wel of niet verantwoord is voor de windows gebruiker. Misschien een idee voor een nieuw "ECHT" Discussie topic :Y)

Misschien is een SuperShuffle leuk voor mn zusje, ik denk niet dat ze het verschil zou zien :P :Y) B)

[ Voor 13% gewijzigd door Matias op 13-03-2005 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
[afbeelding]
Hoe bedoel je iPod imitatie!? Zelfs de advertenties zijn 'geïnspireerd' op die van Apple: [afbeelding]
Ik had ergens gelezen dat Taiwan niet zoveel doet tegen patentschending e.d. Dus ze hebben vrij spel ofzo... Alleen of ze het dan ook in het buitenland mogen verkopen?
En idd, ik denk dat mensen deze kopen omdat er een radiootje op zit. Toch weer een leuk extraatje lijkt mij.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Vanmiddag eentje opgehaald bij de mediamarkt. Wat een prachtig dingetje zeg :)
Gelijk ingeplugd, even de ipod zelf geupdate, en eens gekeken hoe we er muziek op gingen zetten. Eerst iTunes geprobeerd, maar dat wilde niet zo lekker. Gelukkig is er ook een prachtige winamp plugin voor, en die gebruik ik nu dus ook. Ffkes een leuk playlistje gemaakt, en zelfs met usb 1.1 ging het copieren naar de player nog redelijk snel.
Wat ook leuk is, is dat de speler precies in het kleinere vakje van de rechterbroekzak past \o/ . Ideaal dus ivm beschadigingen die kunnen optreden door andere spullen in m'n zakken.
Al met al toch echt wel een topspelertje, zo simpel en fijn, petje af hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
Nog even over weigerachtige shuffle's;
Ik lees steeds dat men bij de installatie eerst de laatste firmware downloade en installeerde.
Maar wat is er mis met de bijgeleverde software, zoals op de disk meegeleverd?

Misschien heb ik mazzel gehad, maar ik heb op mijn oude windowsbak gewoon de meegeleverde software geïnstalleerd en hij loopt prima. (PentiumIII 450 Mhz, XP zonder SP2).... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb m'n Shuffle nu 2x opgeladen. Een keertje met de pc van een vriend (waarbij het lampje keurig oranje ging branden) en een keer op m'n eigen pc (waarbij het lampje uit was).

Ik heb de afgelopen dagen de Shuffle ongeveer 20 uur aan allerlei pc's gehangen, maar de batterij-status is nog altijd rood. Ik kan nu geen liedjes meer spelen :'(

Hoe zit dit nou bij anderen? Gaat het lampje altijd oranje branden (of groen als de batterij vol is) zodra je 'm aan je pc koppelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Varienaja schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:52:
Ik heb m'n Shuffle nu 2x opgeladen. Een keertje met de pc van een vriend (waarbij het lampje keurig oranje ging branden) en een keer op m'n eigen pc (waarbij het lampje uit was).

Ik heb de afgelopen dagen de Shuffle ongeveer 20 uur aan allerlei pc's gehangen, maar de batterij-status is nog altijd rood. Ik kan nu geen liedjes meer spelen :'(

Hoe zit dit nou bij anderen? Gaat het lampje altijd oranje branden (of groen als de batterij vol is) zodra je 'm aan je pc koppelt?
Als het goed is wel. Brandt het lampje niet, dan laadt hij niet op. Ik denk dat hij dus maar één keer is opgeladen, en dat is aan de pc van je vriend. Waren het steeds actieve (powered) usb-poorten waar je 'm aan hebt geprobeerd op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

vooghel schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:02:
Waren het steeds actieve (powered) usb-poorten waar je 'm aan hebt geprobeerd op te laden?
Dit is de poort:

Afbeeldingslocatie: http://varienaja.demon.nl/power.gif
Dat voldoet toch prima aan de specificaties?

Overigens heb ik zojuist autofill gebruikt, en alle muziek ververst. De vorige keer begon de Shuffle direct daarna op te laden (waarbij het lampje uit bleef) en ook nu is dit weer het geval. De batterij-status is nu oranje ipv rood. Maar 't lijkt mij toch niet de gewenste methode zo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 19:43
Ik heb vandaag m'n shuffle aan m'n laptop gehangen en via de plugin voor winamp wat muziek heen en weer gestuurd. Toen ik hem af wilde koppelen merkte ik dat hij best wel heet is geworden.

Als ik hem op een andere pc gebruik heb ik nergens last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

VampireSlayer schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:57:
Ik heb vandaag m'n shuffle aan m'n laptop gehangen en via de plugin voor winamp wat muziek heen en weer gestuurd. Toen ik hem af wilde koppelen merkte ik dat hij best wel heet is geworden.

Als ik hem op een andere pc gebruik heb ik nergens last van :?
Zit die usb-poort toevalig dicht bij je ventilatieopening? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Nog leuke manieren gevonden om je shuffle weg te werken: in een oude koptelefoon, in een muts en aan een zonnebril :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
w00t!!

/me Stevenp krijgt een 4x1 METER poster van de nieuwe Powerbook, verder nog een aantal 2x1 meter dingen van iPod, iPhoto, iMovie, iSight en nog wat weet niet meer precies

Als ik ze heb gaan er zeker foto's komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
stevenP schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 16:35:
w00t!!

/me Stevenp krijgt een 4x1 METER poster van de nieuwe Powerbook, verder nog een aantal 2x1 meter dingen van iPod, iPhoto, iMovie, iSight en nog wat weet niet meer precies

Als ik ze heb gaan er zeker foto's komen!
offtopic:
Ontopic hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
he,

Net een ipod shuffle 512 mb gehaald, werkt hier thuis perfect op een mac os x 10.2.8 systeem en deedt het ook meteen (de mijne kwma trouwens opgeladen uit de doos ? het lampje brand groen als ik battery check doe.)

Maarre op mijn kamer heb ik dus een pc met windows xp met sp1, en dus geen sp2. Mijn muziek verzameling staat dus op die pc en niet op deze mac. Gaat mijn ipod shuffle werken zonder sp2?

En nee ik kan sp2 niet zomaar ff installeren, het heeft te maken met bekende redenen en het feit dat ik een arme student ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 06:53

Maximus

There is no substitute

Pandemic schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:05:
he,

Net een ipod shuffle 512 mb gehaald, werkt hier thuis perfect op een mac os x 10.2.8 systeem en deedt het ook meteen (de mijne kwma trouwens opgeladen uit de doos ? het lampje brand groen als ik battery check doe.)

Maarre op mijn kamer heb ik dus een pc met windows xp met sp1, en dus geen sp2. Mijn muziek verzameling staat dus op die pc en niet op deze mac. Gaat mijn ipod shuffle werken zonder sp2?

En nee ik kan sp2 niet zomaar ff installeren, het heeft te maken met bekende redenen en het feit dat ik een arme student ben.
Als ik hier de specificaties lees staat er dat er minimaal Windows XP Home of Professional nodig is die voorzien is van Service Pack 2. En je kunt zo updaten naar SP2 hoor :) moet je alleen wel een legale windows install hebben.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Pandemic schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:05:
Dat is onzin, XP voor studenten kost nog geen 2 tientjes.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
sp2 is gratis hoor :+ Maar ehm, je kan je muziek ook sharen hoor! Delen van bestanden kan je toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-martenB
Mijn shuffle draait op XP zonder SP2. Geen probleem (dus). Het schijnt zelfs dat SP2 nog wel eens voor problemen zorgt.
Daarnaast heb ik eens ergens gelezen dat Apple qua windows-vereisten vrijwel automatisch de meest recente versies vermeldt. (een beetje hetzelfde als USB 2 of USB 1.1; zo zou USB 2 bijvoorbeeld vereist zijn voor o.a. de Mini, terwijl die ook gewoon met USB 1.1 werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
! Ik heb het licht gezien. Ik ga een abercrombie muts kopen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Nou, iniedergeval bedankt. Ik ga dan maar es xp halen voor 2 tientjes, neem aan dat ik dan gewoon bij de computerservice van uni moet zijn.

Maar toch eerst ff proberen of t zonder ook werkt, maar dat weten we morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:09

Reinier

\o/

Blijkbaar was het toch niet zo serieus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45
leokennis schreef op zondag 13 maart 2005 @ 10:36:
Mm, bij mijn iPod G4 is het een kwestie van het volume op de versterker 2x zo hoog. Dan is het natuurlijk bidden dat je een goede versterker/boxenset hebt, die dan niet meteen beginnen te kraken en ruisen als een gek :)
Het ligt niet perse aan de versterker/boxen.

De Shuffle op zich heeft goede geluidsspecs. Waar echter de ruis vandaan kan komen is de overgang naar de stereo, dat wil zeggen, de kwaliteit van de gebruikte kabel! Een slecht kabel zal ongeacht van de kwaliteit hi-fi HOOGSTWAARSCHIJNLIJK ruis opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door MGSNK op 22-03-2005 12:57 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MGSNK schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:57:
[...]

Het ligt niet perse aan de versterker/boxen.

De Shuffle op zich heeft goede geluidsspecs. Waar echter de ruis vandaan kan komen is de overgang naar de stereo, dat wil zeggen, de kwaliteit van de gebruikte kabel! Een slecht kabel zal ongeacht van de kwaliteit hi-fi HOOGSTWAARSCHIJNLIJK ruis opleveren.
juist, het beste is uiteraard een geisoleerde kabel, maar die zijn nogal duur, in ieder geval wel ijzeren/metalen verloopjes gebruiken, geen plastieken, dat scheelt al erg veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:51
Ik vind de shuffle functie wel echt waardeloos. Heb hem vorige week ofzo volgegooid met nummers, en ik hoor bijna steeds dezelfde voorbij komen, staan nog genoeg nummers op die ik nog steeds niet gehoord heb. Heeft iemand hier ook last van?

Bovendien moet ik steeds mn laptop opnieuw opstarten als ik de ipod inplug terwijl de laptop aanstaat. Hij herkent hem dan niet goed, iTunes geeft aan dat ie 34MB geheugen heeft, en dat daarvan 16MB gebruikt is. Dat klopt dus natuurlijk niet, nadat ik opnieuw op heb gestart dan werkt het weer wel. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat steeds dezelfde nummers horen is een 'feature' van Itunes. Ik heb het hier ook constant als ik Shuffle op de Ipod of met Itunes op de PC. Vervelend, maarja je doet er weinig aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:51:
Dat steeds dezelfde nummers horen is een 'feature' van Itunes. Ik heb het hier ook constant als ik Shuffle op de Ipod of met Itunes op de PC. Vervelend, maarja je doet er weinig aan :(
Ik heb dat bv ook met winamp. Het schijnt nogal lastig te zijn om een écht goede shufflefunctie te programmeren, denk ik... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Laatst online: 28-02 09:57
Kunnen jullie mij redenen geven om deze Ipod Shuffle aan te schaffen? Ik bedoel hiermee wat deze mp3-speler nou voor meerwaarde heeft ten opzicht van andere mp3-spelers? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Goede geluidskwaliteit
  • Goede kwaliteit buitenkantje enzo, gaat gewoon goed mee
  • Goede support (als er wat is)
  • Alles voelt goed aan en werkt lekker vlod, dus niet dat als je een nummer doorspoeld dat het 2 minuten duurd voordat de volgende begint
  • Hij is bloedstollend mooi :+
Toch wel even wat handige dingen op rijtje of niet? Voor mij is dit zeker van belang eigenlijk, ik hecht waarde aan kwaliteit. Maar dat is persoonlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Wat me nog niet helemaal duidelijk is over die shuffle-functie is of je deze ook kunt uitzetten en dus gewoon alles achter elkaar kunt laten afspelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja kan. Staat ook wel op de Apple site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

stevenP schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:47:
  • Goede geluidskwaliteit
  • Goede kwaliteit buitenkantje enzo, gaat gewoon goed mee
  • Goede support (als er wat is)
  • Alles voelt goed aan en werkt lekker vlod, dus niet dat als je een nummer doorspoeld dat het 2 minuten duurd voordat de volgende begint
  • Hij is bloedstollend mooi :+
Toch wel even wat handige dingen op rijtje of niet? Voor mij is dit zeker van belang eigenlijk, ik hecht waarde aan kwaliteit. Maar dat is persoonlijk..
En niet te vergeten:
• Fantastisch bedieningsgemak
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
Dr_Frickin_Evil schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:08:
Ik vind de shuffle functie wel echt waardeloos. Heb hem vorige week ofzo volgegooid met nummers, en ik hoor bijna steeds dezelfde voorbij komen, staan nog genoeg nummers op die ik nog steeds niet gehoord heb. Heeft iemand hier ook last van?
.........
Ja dat heb ik ook. Ik dacht al dat ik gek was. Tevens als je in itunes op je ipod klikt dan geeft hij maar bij 15 nummers (ongeveer) aan dat ze al gespeeld hebben (play count) terwijl dat zeker weten meer moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:03:
[...]

Ik heb dat bv ook met winamp. Het schijnt nogal lastig te zijn om een écht goede shufflefunctie te programmeren, denk ik... :?
Ja kennelijk, snap het ook niet. Itunes doet het alleen weer anders shuffellen als ik het programma opnieuw installeer. Met winamp had ik het inderdaad ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen met de mijne hoor. Hij shuffled probleemloos en iTunes houdt netjes alle playcounts e.d. bij. Meestal komen dit soort problemen door een vervuilde iTunes (library). Op het Apple discussieforum worden oplossingen hiervoor aangeboden.

Is de allerlaatste firmware voor de Shuffle ook al er op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ik had hier iets over gelezen op Slashdot. Sommige mensen hadden zelfs het vermoeden dat bepaalde artiesten een voorkeur hadden boven anderen. Het is uiteindelijk gewoon onzin, je hoort werkelijk alles random (voor zover dat gaat hardwarematig, want random functies maken gebruik van een hardware timer).

Lees de genoemde artikelen voor meer uitleg: http://apple.slashdot.org...53240.shtml?tid=141&tid=3

Meer uitleg: http://skepdic.com/clustering.html

[ Voor 6% gewijzigd door MacWolf op 30-03-2005 11:41 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Hebben jullie het ook al gemerkt? Zet je mapopties op 'verborgen bestanden weergeven' en kijk naar de verwisselbare schijf van de shuffle in de windows verkenner. Je kan nu precies zien in welke structuur je mp3tjes worden opgeslagen op de shuffle. Nu heb je geen software meer nodig om muziek op je iPod Shuffle te zetten! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Haas op 30-03-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Een tijdje geleden liet ik een plaatje zien van iemand die zelf een metalen behuizing had gemaakt voor de iPod Shuffle. Dezelfde persoon heeft met Griffin samengewerkt om een dergelijke behuizing te ontwikkelen en het resultaat is hier te zien: http://griffintechnology.com/products/ivault/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MacWolf schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 20:05:
Een tijdje geleden liet ik een plaatje zien van iemand die zelf een metalen behuizing had gemaakt voor de iPod Shuffle. Dezelfde persoon heeft met Griffin samengewerkt om een dergelijke behuizing te ontwikkelen en het resultaat is hier te zien: http://griffintechnology.com/products/ivault/index.php
Die ziet er erg netjes uit, alleen wil ik de achterkant wel eens zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:59
Heb sinds een paar dagen een shuffle. Zit met een vraag in me hoofd over de pause knop. Als ik die indruk en de knop achterop aan laat staan. Gebruikt ie dan ook geen batterijen? Krijg het idee dat het wel werkt want als ik op de pause knop druk nadat het ledje gestopt is met knipperen hoor ik wel soort zacht klik via de oordopjes? Iemand die kan bevestigen of dit een goed idee is of dat ik toch beter de knop kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:51
Dr_Frickin_Evil schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:08:

Bovendien moet ik steeds mn laptop opnieuw opstarten als ik de ipod inplug terwijl de laptop aanstaat. Hij herkent hem dan niet goed, iTunes geeft aan dat ie 34MB geheugen heeft, en dat daarvan 16MB gebruikt is. Dat klopt dus natuurlijk niet, nadat ik opnieuw op heb gestart dan werkt het weer wel. Iemand een oplossing?
Even als aanvulling op mn vorige post; in welke volgorde worden de bestanden uberhaupt afgespeeld? Ik heb de iPod door iTunes laten vullen met willekeurige nummers uit mijn lijst met favorieten. Als ik dan de nummers af wil spelen op de iPod zonder de shuffle functie te gebruiken, dan gooit ie ze nog allemaal door elkaar. Nu maakt dat bij verschillende nummers niet zo veel uit, maar als ik er zelf albums op zet, dan gooit ie ze ook door elkaar. Behoorlijk irritant, en al met al ben ik steeds minder tevreden met de iPod Shuffle. Misschien geef ik em aan mn zus voor dr verjaardag en koop ik zelf een iPod mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Iemand ervaringen met de combinatie iPod Shuffle en de JBL On Tour?

Afbeeldingslocatie: http://www.jbl.com/home/products/images/products_large/ONTOUR.jpg

JBL On Tour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Overigens nog een vraagje.

Kun je er ook voor zorgen dat de nummers naadloos in elkaar overlopen zonder dat je een kleine pauze ertussen hebt?

Ik heb al bij Itunes ingesteld dat ze in elkaar moeten overlopen en de seconden op 0 gezet maar nog steeds krijg ik een kleine pauze ertussen.

Ik heb namelijk een cd (Hasta la vista baby! U2) en die cd is gewoon een registratie van een concert en dat loopt op de cd naadloos in elkaar over.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
schnumi schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:36:
Overigens nog een vraagje.

Kun je er ook voor zorgen dat de nummers naadloos in elkaar overlopen zonder dat je een kleine pauze ertussen hebt?

Ik heb al bij Itunes ingesteld dat ze in elkaar moeten overlopen en de seconden op 0 gezet maar nog steeds krijg ik een kleine pauze ertussen.

Ik heb namelijk een cd (Hasta la vista baby! U2) en die cd is gewoon een registratie van een concert en dat loopt op de cd naadloos in elkaar over.
Lopen je MP3's wel in elkaar over als je ze op de computer afspeelt? Parabol en Parabola van Tool die bij elkaar horen lopen op CD ook in elkaar maar nooit als MP3. Nuja, ik zal ze wel verkeerd geript hebben zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

amour021 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:38:
[...]

Lopen je MP3's wel in elkaar over als je ze op de computer afspeelt? Parabol en Parabola van Tool die bij elkaar horen lopen op CD ook in elkaar maar nooit als MP3. Nuja, ik zal ze wel verkeerd geript hebben zeker :P
Nee als ik de cd rip dan zijn het wel aparte nummers zeg maar.

Maar op de cd zelf lopen ze wel naadloos in elkaar over. Weet iemand misschien een manier om dat ook zo op de Ipod shuffle zo te krijgen? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Voor je Shuffle weet ik het zo gauw niet, maar in iTunes moet je dus niet de seconden op 0 instellen :) Bij mij staat bij View Preferences de Crossfade playback op 6 seconden (in het midden van het schuifje dus), en dan lopen in iTunes de nummers wel gewoon in elkaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

schnumi schreef op woensdag 06 april 2005 @ 18:48:
[...]
Nee als ik de cd rip dan zijn het wel aparte nummers zeg maar.

Maar op de cd zelf lopen ze wel naadloos in elkaar over. Weet iemand misschien een manier om dat ook zo op de Ipod shuffle zo te krijgen? :)
Ja, door ze als 1 MP3 te rippen. Dit kun je doen door in iTunes, de eerste kolom te selecteren. Vervolgens selecteer je de tracks die je wilt samenvoegen. Hierna ga je naar Geavanceerd -> Voeg cd tracks samen. Hierna kun je de cd importeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:42
voor zover ik weet kun je mp3's nooit seamless afspelen, er zit altijd wel een piepkleine pauze in (tenzij je gaat crossfaden natuurlijk).
(Atrac3 kan wel seamless en misschien andere formaten ook)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Bijna elk formaat kan seamless rippen, mp3 inderdaad niet, maar een windows speler als Winamp snapt dat en die kan mp3 tjes wél naadloos aan elkaar plakken. Een gemis daarom dat iTunes dat niet kan zonder te crossfaden...

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Daedalus schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:14:
[...]

Ja, door ze als 1 MP3 te rippen. Dit kun je doen door in iTunes, de eerste kolom te selecteren. Vervolgens selecteer je de tracks die je wilt samenvoegen. Hierna ga je naar Geavanceerd -> Voeg cd tracks samen. Hierna kun je de cd importeren.
Dank u vriendelijk. :)

Heb dit gedaan en het werkt dus perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

is de USB reis oplader specifiek voor de ipod shuffle? want als ik een oude usb oplader van mijn ibead gebruik, doet ie een beetje raar groene lampje van play enz. gaat even aan en weer uit.....

ik had al gezien dat er andere merken reis laders waren? waarom pakt hij deze specifiek niet?

verder echt prachtig apperaatje, dacht dat ik het schermpje erg zou missen, maar is eigenlijk wel rustig :) leukste feature vind ik nog dat als je koptelefoon eruit trekt hij op pauze gaat _/-\o_

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Flappiewappie schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 00:33:
is de USB reis oplader specifiek voor de ipod shuffle? want als ik een oude usb oplader van mijn ibead gebruik, doet ie een beetje raar groene lampje van play enz. gaat even aan en weer uit.....

ik had al gezien dat er andere merken reis laders waren? waarom pakt hij deze specifiek niet?

verder echt prachtig apperaatje, dacht dat ik het schermpje erg zou missen, maar is eigenlijk wel rustig :) leukste feature vind ik nog dat als je koptelefoon eruit trekt hij op pauze gaat _/-\o_
Ehm, wat dacht je van voltages etc? Die USB netadapter (die bedoel je toch?) werkt ook voor de gewone iPod's hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

stevenP schreef op zondag 19 juni 2005 @ 09:14:
[...]

Ehm, wat dacht je van voltages etc? Die USB netadapter (die bedoel je toch?) werkt ook voor de gewone iPod's hoor! :)
laat maar je hebt mij niks horen zeggen.., ander stop contact geprobeerd en toen deed ie het wel...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Flappiewappie schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:13:
[...]

laat maar je hebt mij niks horen zeggen.., ander stop contact geprobeerd en toen deed ie het wel...
:X Lol, ja daar kan je weinig aan doen ;)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
In tegenstelling tot een heleboel andere grote topics willen we hier geen slow chat zien.
Daarnaast wil ik de mensen met klem vragen om GEEN flames over en weer te gaan gooien... Een flamewar uitlokken staat garant voor een mooie dikke mail met OW.