Als ik de startpost mag begrijpen maak ik er uit op dat het geen ervaringen topic, maar een discussie topic is. Nouja, dan kunnen we discussieren over het feit dat de Shuffle lang niet bug-free is:
Mijn zusje wou voor haar verjaardag een iPod Shuffle, ikzelf heb een iPod mini en die vonden we iets te duur voor haar als verjaardagscadeau (ze had al veel gekregen).
Vorige week donderdag haalde ik de Shuffle op bij de Mac Centre CS in Amsterdam. Ik installeer de laatste software, plug de iPod Shuffle in, maar windows ziet hem als een Usb Mass Storage device. iTunes doet geen moeite en ziet geen iPod Shuffle.
Mijn mini echter, word zonder enig probleem prima herkend. Ik heb hetzelfde probleem gehad met de zelfde Shuffle op 2 totaal verschillende computers en als ik het Apple forum mag geloven is dit een veel voorkomend probleem waar een paar oplossingen voor bestaan maar die niet waterdicht zijn.
Oplossing #1: Al je usb drivers en devices te de-installeren in de veilige modus, daarna de PC opnieuw opstarten en alle usb-devices in plug-and-play mode te laten installeren. Daarna de Shuffle er in steken en dan zou de iPod als een iPod gezien worden ipv een Mass Storage Device.
Bron:
http://discussions.info.a...HN67aJg0RNU.4@.68a8f236/0
Werkte dus niet.
Oplossing #2: De iPod-Service in windows stoppen en opnieuw installeren:
Bron:
http://discussions.info.a...6.HN67aJg0RNU.2@.68a8947c
Werkte wel voor mn mini, maar niet voor de Shuffle
Oplossing #3 Een third-party programma gebruiken zoals de winamp plugin of Eh-Pod of iets dergelijks.
Werkte ook niet, in de winamp plugin werd er zelfs gemeld dat er geen iPod aangesloten was.
Onderhand heb ik alle trucjes die op het Apple forum genoemd worden geprobeerd zonder resultaat. Morgen ga ik terug en ruil ik hem voor een nieuwe om te kijken of het misschien aan het apparaat zelf ligt (daar zijn ook gevallen van bekend op het Apple forum). Mocht hij dan nog niet werken vraag ik mijn geld terug en koop ik een mooie Hewlett Packard MP3 speler voor mn zusje.
Ik vind de problemen die zich rond sommige iPods voor doen echt heel triest, ik had mijn iPod mini ook pas na 2 uur aan het werk na een flinke sessie spitwerk op het Apple forum en support website. De Shuffle wilt dus al helemaal niet werken. Nu weet ik dat het gros nooit problemen met zijn iPod heeft en dat hij in 1 keer werkte. Voor diegenen die niet zo gelukkig zijn is er jammergenoeg (nog) geen voldoende support vanuit Apple.
Tot zover mijn deelname aan de "discussie".