[iPod]iPod shuffle*

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 9.135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

Topicstarter
iPod Shuffle

Afbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/apple/ipod_01.pngAfbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/apple/ipod_02.jpg
De gloednieuwe flash-based mp3 speler van Apple, de iPod Shuffle, is zonet vrijgegeven tijdens de keynote van Steve Jobs. Slank, wit, kleiner dan een pakje bubblegum. Hoezo heet hij de Shuffle? Nou, omdat je geen scherm hebt, en dus niet kan zien wat erop staat. Hij schudt alle nummers door elkaar. Uiteraard kan je ook gewoon een playlist op je iPod zetten. Met slechts vijf knoppen, de volume regelaar, speel/pauze en de nummer doorspoelen/overslaan, is de speler erg makkelijk te bedienen. Het design is heel wat beter dat wat de rest van de markt te bieden heeft, alhoewel ik persoonlijk vind dat de ring iets te bol is. Voor de freaks: Ik ga er vanuit dat het appeltje op de achterkant staat. ;)

iPod4th GenPhotoMiniShuffle
Opslag:20GB30GB/60GB4GB/6GB512MB/1GB
Batterijduur:12 uur15 uur18 uur12 uur
Display:2 inch monogroom2 inch kleur1.67 inchGeen
Oplaadtijd:4 uur (2 uur 80%)5 uur (3 uur 80%)geen ideegeen idee
Skip-protection:Tot 25 minutenTot 17 minutenTot 25 minutenTot 12 uur
Opslag:1.8 inch hdd1 inch hdd1.8 inch hddFlash
Audio:AAC (16 to 320 Kbps), MP3 (32 to 320 Kbps), MP3 VBR, Apple Lossless, WAV, AIFF, Audible
Grootte:Geen ideeGeen idee9,1 x 5,1 x 1,3 cm8.38 x 2.48 x 0.84 cm
Gewicht:158 gram166/181 gram103 gram28 gram
Foto: JPEG, BMP, GIF, TIFF en PNG
Accessoires:Koptelefoon met oordopjes, lichtnetadapter, FireWire-kabel, USB 2.0-kabeliPod photo-dock, koptelefoon met oordopjes, draagtasje, lichtnetadapter, FireWire-kabel, USB 2.0-kabel, AV-kabelKoptelefoon met oordopjes, riemclip, lichtnetadapter, FireWire-kabel, USB 2.0-kabelgeen idee
Prijs:309 euro359/459 euro199/249 euro99/149 euro

Discussieer maar los over de nieuwe iPod Shuffle, wat er allemaal aan kont schopt en hoe veel liedjes er wel niet oppassen en hoe goedkoop hij wel niet is :P .

De Topic Regels
En als laatst nog even de topic regels, uiteraard gelden alle forum regels hier ook, maar een paar regels in het bijzonder breng ik hier extra onder de aandacht.

Géén vragen over de iPod Shuffle
volgens mij wordt daarmee bedoelt dat je geen vragen moet stellen als: "Heuj, hij doetut nie! Hoe ken da?". Het topic is bedoeld als algemeen discussietopic over de iPod Shuffle, niet als vragen&problemen topic :)

Wat volgens mij ook niet de bedoeling is, is dat het een "w00t! ik heb 'm binnen!" opsomtopic wordt :)
En daarmee heeft dawuss helemaal gelijk :)

Dit deed alle andere topics ook de das om. Een mooi topic waar gediscussieerd kon worden over iPods, gesloten omdat het offtopic ging. Vragen zoals: "Hij hangt, wat nu?", van die snelle vragen die 'wel even tussendoor konden' maar vervolgens de hele thread overnamen.

Niet offtopic
Even herhalen hoor. Deze thread moet wel openblijven (Afbeeldingslocatie: http://www.flyingvinge.org/apple/slotje.gif), want strenge mods alom in APL. Ze zijn hier ongenadig, dus wees gewaarschuwd!

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 86133 op 30-03-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
helemaal vet ding zeg... who needs a scream?! ben wel benieuwd hoeveel hij gaat kosten maar zoals op het plaatje echt helemaal apple!!! sweeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Geen scherm is voor mij toch wel een gemis, als je nu een bep. nummer wilt horen, kan je die dus niet vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens de .nl applestore kost ie resp. 99 en 149 euro.

Weet iig al wat ik voor m'n verjaardag ga halen :P

[ Voor 33% gewijzigd door Thunder op 11-01-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Ik ben het onees met je stelling dat schermpjes nutteloos zijn.

Jij hebt t over elcheapo spelers met kleurenleds van de kruitvat/MM etc. Maar als je eens rondkijkt op www.mp3spelers.nl zie je dat daar ook hele mooi spelers staan.
Bovendien zijn met de nieuwe spelers ook nieuwe technieken meegebracht zoals OLED-schermen, welke een zeer mooi beeld geven (in kleuren) over het nummer. Voor mij is een scherm een must, voor anderen waarschijnlijk ook.

offtopic:
Ik wil niet flamen, maar volgens mij als je een iRiver speler zou zien zonder beeldscherm zou je m niet kopen. Volgens mij ben je gewoon een beetje addict van deze speler..

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 11-01-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

mooi ding, zal waarschijnlijk gewoon ook een succes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

Topicstarter
Anoniem: 98248 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:07:
Ik ben het onees met je stelling dat schermpjes nutteloos zijn.

Jij hebt t over elcheapo spelers met kleurenleds van de kruitvat/MM etc. Maar als je eens rondkijkt op www.mp3spelers.nl zie je dat daar ook hele mooi spelers staan.
Bovendien zijn met de nieuwe spelers ook nieuwe technieken meegebracht zoals OLED-schermen, welke een zeer mooi beeld geven (in kleuren) over het nummer. Voor mij is een scherm een must, voor anderen waarschijnlijk ook.

offtopic:
Ik wil niet flamen, maar volgens mij als je een iRiver speler zou zien zonder beeldscherm zou je m niet kopen. Volgens mij ben je gewoon een beetje addict van deze speler..
hee, we zitten niet voor niks in APL, maar ik heb het idd over de el cheapo dingetjes, ik zan nog even wat duidelijker aangeven :)

edit:
omfg wat schrijf ik kut

edit:
DOH titel [iPod]De nieuwe iPod moest natuurlijk [iPod] iPod Shuffle zijn :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 86133 op 11-01-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een USB-key met gebruiksvriendelijke mp3-speler van 1 Gb voor 150 euro?

* Delerium denkt dat Apple binnen 6 maanden alleen staat op de mp3-speler markt.
Hoe doen die jongens dat, perfectie evenaren en dan nog voor een knappe prijs ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Apple heeft natuurlijk de tijd genomen om dit product neer te zetten ( onderzoek )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
ik vind hem lelijk en de functionaliteit is ook maar beperkt als je het mij vraagt

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:48

Sick Nick

Drop the top!

Het idee is prima, gewoon een kleine usb stick die mp3 speelt. Jammer alleen dat ik een schurfthekel aan dat itunes gedoe heb, ik wil gewoon inpluggen en mp3 erop gooien zonder extra progs erbij. Als een andere fabrikant zoiets maakt zou ik dat meteen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

Reinier

\o/

Grootte: geen idee staat in je tabel. Afmetingen staan gewoon op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 11:13

Nietzman

Woei!

http://www.apple.com/ipodshuffle/
1. Music capacity is based on 4 minutes per song and 128Kbps AAC encoding.
2. Do not eat iPod shuffle.
3. Rechargeable batteries have a limited number of charge cycles and may eventually need to be replaced. Battery life and number of charge cycles vary by use and settings. See www.apple.com/batteries for more information.
4. Some computers require either the optional iPod shuffle Dock or a USB cable extender (sold separately).
Ik hou van Apple. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:46

Piggen

Lekker bakkie

Ecteinascidin schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:47:
Hoe doen die jongens dat, perfectie evenaren en dan nog voor een knappe prijs ook.
Groot inkopen, denk ik :P

Het zal wel weer een succes worden, maar ik zie het niet zo zitten. Een scherm is een vereiste voor mij, aangezien ik toch wel vaak een bepaald nummer opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 15:30
Leuk ding :)

Ik heb hem ook besteld voor mijn ma, die toch iets van muziek wil hebben onderweg naar haar werk of tijdens het skeeleren. Binnenkort is ze jarig, dus ik denk wel dat ik handen op elkaar krijg voor dit meesterwerk.

Misschien zul je een beeldscherm gaan missen, maar goed: daar kijk je tijdens het skeeleren toch niet naar ;)

Duurde wel even voordat ik door het bestelproces heen was trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Reinier schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:15:
Grootte: geen idee staat in je tabel. Afmetingen staan gewoon op de foto :)
haha zie t nu ook! is echt vet klein.. maar hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik het op een afstandsbediening vind lijken.. toch!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 13:20
Ziet er geweldig uit deze nieuwste iPod. Wat ik zeer gaaf vindt zijn de afmetingen van het apparaat; 0.84 cm dik!! Misschien wel een leuk ding voor naast mijn gewone iPod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 21:07
foutje in ts -> 180 euro voor Mini

"Daily gridlock feels less mundane when you don’t know what song will play next. iPod shuffle adds musical spontaneity to your life. Lose control. Love it."

hoe verander je iets negatiefs(geen scherm) naar iets positiefs..(onzekerheid over welk nummer hij gaat draaien)

[ Voor 82% gewijzigd door NehcslowZ op 11-01-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Als ik even op mp3spelers.nl kijk dan is de goedkoopste 512MB mp3 speler 98,95. Dan heb je een el cheapo ding waar je eigenlijk niet mee gezien wil worden. Een mooie 512MB kan zelfs oplopen tot €200+! Dan denk ik toch dat de iPod shuffle het goed gaat doen tegenover deze spelers.
Poekoek schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:19:
Ziet er geweldig uit deze nieuwste iPod. Wat ik zeer gaaf vindt zijn de afmetingen van het apparaat; 0.84 cm dik!! Misschien wel een leuk ding voor naast mijn gewone iPod :)
Ik sluit me bij jou aan. De iPod mini is klein maar toch net een tikkeltje onhandig als je gaat fitnessen. De Shuffle is hier perfect voor.

[ Voor 44% gewijzigd door Alpha-sphere op 11-01-2005 22:24 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Echt een leuk apparaatje. Maar ik zou het persoonlijk wel een leuke optie vinden om gewoon shuffle uit te zetten en de afspeel volgorde met iTunes in te stellen. Of gewoon playlists: houd 'next' even ingedrukt om naar de volgende playlist te gaan. Zeker als je 1 GB aan mp3 op dat ding hebt geknald lijkt me dat wel aangenaam :+

[ Voor 21% gewijzigd door rb338 op 11-01-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
NehcslowZ schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:20:

"Daily gridlock feels less mundane when you don’t know what song will play next. iPod shuffle adds musical spontaneity to your life. Lose control. Love it."

hoe verander je iets negatiefs(geen scherm) naar iets positiefs..(onzekerheid over welk nummer hij gaat draaien)
Echt belachelijk. Bijne elke MP3 speler heeft een shuffle functie en een display komt vaak wel van pas (ook al is het een heel simpeltje). Ik zie hier trouwens al veel mensen roepen dat ze hem waarschijnlijk wel gaan kopen zonder dat ze weten of hij wel lekker werkt. En dat gewoon omdat er de naam iPod opplakt. Ik vind heel dat ding gewoon overhyped.. :/

Just my €0,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

me2....voor €99,- heb je ook een AudioKey, die zichzelf al bewezen heeft, die een scherm heeft, met net zoveel ruimte, etc.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Een iPod is meer dan alleen een MP3-speler (en dan bedoel ik niet dat je er meer mee kan). Zo denk ik er ten minste over. Ik wil 'm wel eerst geprobeerd hebben natuurlijk, maar € 99,- is nog wel een keer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
amour021 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:29:
[...]

Echt belachelijk. Bijne elke MP3 speler heeft een shuffle functie en een display komt vaak wel van pas (ook al is het een heel simpeltje). Ik zie hier trouwens al veel mensen roepen dat ze hem waarschijnlijk wel gaan kopen zonder dat ze weten of hij wel lekker werkt. En dat gewoon omdat er de naam iPod opplakt. Ik vind heel dat ding gewoon overhyped.. :/

Just my €0,02
Yup :)
Maar weest nou eens realistisch is dat niet met alles? Van een BMW tot Final Fantasy spulletjes. Als het iets bekend is waarvan je weet dat ze mooi spul maken dan ben je ook eerder geintresseerd erin. Iedereen zegt natuurlijk wel dat ze het gelijk gaan kopen maar denk wel dat ze er even mee gaan spelen in de winkel zelf.

iPod is niet alleen een mp3 speler. Het is een statement. Pop artiesten lopen rond met een iPod dus dan willen de tieners ook een iPod. Zo werkt het nou eenmaal. Als je een Zen micro heb en de rest een iPod dan weet je het wel. Tis net als dat iedereen een Supernintendo heeft en jij heb een Sega megadrive.

[ Voor 16% gewijzigd door Alpha-sphere op 11-01-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Poekoek schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:35:
Een iPod is meer dan alleen een MP3-speler (en dan bedoel ik niet dat je er meer mee kan). Zo denk ik er ten minste over. Ik wil 'm wel eerst geprobeerd hebben natuurlijk, maar € 99,- is nog wel een keer te doen.
Wake up :P

Een iPod (heb ik zelf ook), is een doodnormale mp3 speler die wit is en die supergehyped is...

Het enige wat ik écht geweldig vind aan mijn iPod is dat ie (iig een jaar geleden) de kleinste was, daarom heb ik em gekocht. Verder is t weinig bijzonders ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
leokennis schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:37:
[...]

Wake up :P

Een iPod (heb ik zelf ook), is een doodnormale mp3 speler die wit is en die supergehyped is...

Het enige wat ik écht geweldig vind aan mijn iPod is dat ie (iig een jaar geleden) de kleinste was, daarom heb ik em gekocht. Verder is t weinig bijzonders ;)
Dus je wou zeggen dat de interface niks bijzonders is? De interface is echt zo verdomd goed dat de rest het ook naaapt. Ugh zen micro ugh ugh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:36

Polycom

Poes van goud

Ik kan echt niet begrijpen dat mensen dit din geweldig vinden.

Blijkbaar heeft de hype rondom de ipod (de stijl) goed geholpen om mensen om de tuin te lijden en om zo'n ding te kopen

Er zit niet eens een beeldscherm op. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:36:
iPod is niet alleen een mp3 speler. Het is een statement. Pop artiesten lopen rond met een iPod dus dan willen de tieners ook een iPod. Zo werkt het nou eenmaal. Als je een Zen micro heb en de rest een iPod dan weet je het wel. Tis net als dat iedereen een Supernintendo heeft en jij heb een Sega megadrive.
Dat is maar al te waar en ik vind het eerlijk gezegd een beetje dom. Ik zou geen iPod kopen net omdat m'n vriendinnen en vrienden er bijna allemaal ook eentje hebben. Ik zou rondkijken naar wat ik nodig heb en wat in m'n budget past. Maar goed, op de school waar ik zit zijn merken en welke gadgets je hebt ook niet zo belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Alpha-sphere schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:42:
[...]

Dus je wou zeggen dat de interface niks bijzonders is? De interface is echt zo verdomd goed dat de rest het ook naaapt. Ugh zen micro ugh ugh
Zeker, die is goed. De beste. Maar....bedenk ook dat een iPod een stukkie duurder is. Het is net zoals zeggen dat een Rolls Royce geweldig is; dat is wel zo, maar daar betaal je voor. De ophemeling van de iPod heeft imo geen echte grondslag behalve dan dat ie wit is...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Rolls royce met een 1.3 liter moter ja.

Er zijn namelijk veel betere mp3 spelers voor dezelfde prijs (320) en dan heb ik het nog niet eens over de ipod photo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
leokennis schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:54:
[...]

Zeker, die is goed. De beste. Maar....bedenk ook dat een iPod een stukkie duurder is. Het is net zoals zeggen dat een Rolls Royce geweldig is; dat is wel zo, maar daar betaal je voor. De ophemeling van de iPod heeft imo geen echte grondslag behalve dan dat ie wit is...
Maar deze iPod kost niet meer al te veel, de meeste MP3-spelers (behalve de Blokker-spelertjes) zijn rond dit bedrag of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

Als ik zo lees op de Apple site mixt die ipod shuffle de muziek. Zouden ze daarmee bedoelen dat die 2 platen in elkaar kan laten overgaan/vloeien of standaard shuffle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120698

waarom ik mijn iPod heb gekocht is vanwege hij was toen de eerst egt hand bare speler met genoeg gig voor mijn muziek collectie en het is gewoon een icoon je betaald er veel geld voor maar dat doen mensen ook voor dure merkkleding.
je koopt hem omdat hij er fantastisch uitziet en het werkt ook nog eens geweldig.
en voor die prijs van 100 eurie van die nieuwe shuffle is het net een handig bruikbaar mode assasoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 20:51
Ik vind het erg jammer dat apple niks aan de batterij heeft gedaan. Toegeven, die 12 uur lijkt genoeg, maar toch een flashplayer die maar 12 uur meegaat is best wel weinig. Maar er valt mee te leven. Ik vind hem trouwens niet echt zo heel mooi, dan leg ik liever wat meer bij en ga voor de mini.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 16:34

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Wat een briljant ding...
Damn.
Hoeveel flashbased MP3 spelers worden er verkocht?Heel veel. En ook heel veel voor +/- 99 euro. Die hebben allemaal een radio enzo , maar vaak 512MB. En de radiokwaliteit is volgens mij niet echt 100% FM.
Dit is gewoon een simpel maar heel mooie MP3 speler.
Flash, dus kan prima tegen een stootje.
tot 240 nummers..
MMhmm. Waar zou dat voor zijn? in de bus , die 15 minuten naar school? Of op kantoor? Even aansluiten op je 17"TFT met boxjes?
De mini is klein, maar hiermee kan je prima sporten. 12 uur...
Zo lang sport ik niet.
Beter iets dan niets.
En 1GB memory stick! Apple wit....
Voor 149,- , en je kan er ook nog wat MP3-tjes bijzetten .

Wil je meer? de iPod mini, wil je nog meer? de iPod photo.
Wil je geen Apple? Genoeg keuze :)

Maar het meest briljante is de uitleg waarom er geen LCD schermpje op zit:
Weg met al die voorspelbaarheid
Doorbreek de orde en regelmaat van alledag. Met de iPod shuffle wordt het leven weer heerlijk onvoorspelbaar. Je beleeft je muziekcollectie elke keer weer anders. Nooit weet je waar het volgende nummer je brengt. Ga op avontuur met de iPod shuffle. Die kent geen vaste route: je favoriete nummers worden steeds weer in een andere volgorde afgespeeld. Sluit de iPod shuffle aan op de USB-poort van je computer, laat iTunes automatisch tot 240 nummers(1) erop zetten en elke keer dat je hem aanzet, krijg je iets nieuws te horen. Met een iPod shuffle is je dagelijkse routine nooit meer hetzelfde. En de sleur van het reizen naar werk of school wordt een stuk dragelijker wanneer je niet weet wat het volgende nummer wordt. Net als de Party Shuffle van iTunes brengt de iPod shuffle weer spontaniteit in je muzikale leven. Gewoon laten gebeuren en ervan genieten
_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door weeraanmelden op 12-01-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkoolieDie
  • Niet online
Als de geluidskwaliteit op hetzelfde niveau is als de andere ipods, dan wordt dit m'n volgende gadget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik ga er eentje uit de VS laten overkomen; zelfs met de rechtgetrokken prijzen scheelt dat 25% gok ik. Klein doosje, dat kan ik makkelijk door een vriendin samen met wat andere meuk over laten komen zonder dat de douane er naar kraait :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmm. Geen equalizer (iAudio's BBE anyone?), geen radio, geen scherm. Voor een paar tientjes meer heb je bijv. een Creative die dat wel allemaal biedt.

Maarja, dan heb je natuurlijk niks om mee te patsen in het OV. Da's natuurlijk eeeerrrrrg belangrijk voor iets wat meestal in je binnenzak zit he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Servor schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:09:
Hmm. Geen equalizer (iAudio's BBE anyone?), geen radio, geen scherm. Voor een paar tientjes meer heb je bijv. een Creative die dat wel allemaal biedt.

Maarja, dan heb je natuurlijk niks om mee te patsen in het OV. Da's natuurlijk eeeerrrrrg belangrijk voor iets wat meestal in je binnenzak zit he.
Equalizer settings kun je denk ik binnen iTunes aanpassen (kan nu geloof ik ook al met gewone iPod). Radio luisteren veel mensen toch niet (waarom zou je, als je je eigen muziek willekeurig kan afspelen?) en geen scherm.. tsja. Sommige mensen vinden dat erg jammer (kijk ook maar naar de nieuwspost @ FP), maar veel mensen kan het ook niets schelen. Zelf zie ik ook niets in zo'n 2-regelig display, de artiest en zo moet voorbij scrollen, fatsoenlijk door je muziek browsen lukt toch niet en dit is de eerste flashspeler die ik er fatsoenlijk uit vind zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Dus dan moet je vantevoren beslissen welke EQ settings je wilt gaan luisteren ipv ze on the fly aan te passen? Lijkt me niks. En met 512MB is radio wel lekker, zoveel 192kbps (of hoger!) mp3's zijn dat nou ook weer niet. Op m'n huidige speler zijn dat ongeveer 5 albums. En trouwens, albums luister ik altijd graag in de bedoelde volgorde. Die shuffle onzin zegt me dus ook niks. En design vind ik ondergeschikt. Mensen die daar in meegaan moeten eens voor zichzelf leren denken, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het, door de prijsstelling, wel een hit zal worden. Maar zo bejubeld als -ie nu wordt, verdiend -ie (nu nog) zeker niet. Niet álles wat van Apple komt is the second coming of Jezus hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mja, ik heb er gister lang naar zitten staren, maar ik word er warm noch koud van. Een heel verhaal over 'n shuffle knopje, het zal wel. Je kan ook gewoon playlists afspelen, btw. Ik vind hem niet bijzonder qua uiterlijk, hij heeft eerder 'n mislukt iPod uiterlijk, misschien hadden ze het beter helemaal anders kunnen doen.

Kortom, leuk, da's de veertiende in het dozijn :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Servor schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 08:18:
Dus dan moet je vantevoren beslissen welke EQ settings je wilt gaan luisteren ipv ze on the fly aan te passen? Lijkt me niks. En met 512MB is radio wel lekker, zoveel 192kbps (of hoger!) mp3's zijn dat nou ook weer niet. Op m'n huidige speler zijn dat ongeveer 5 albums. En trouwens, albums luister ik altijd graag in de bedoelde volgorde. Die shuffle onzin zegt me dus ook niks. En design vind ik ondergeschikt. Mensen die daar in meegaan moeten eens voor zichzelf leren denken, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat het, door de prijsstelling, wel een hit zal worden. Maar zo bejubeld als -ie nu wordt, verdiend -ie (nu nog) zeker niet. Niet álles wat van Apple komt is the second coming of Jezus hoor.
Ik pas mijn EQ settings nooit aan. Het gros van mensen die dit soort spelertjes kopen weten niets eens wat een EQ is. Radio luister ik nooit, veel mensen hebben dit bovendien al op hun telefoon. Shuffle kan je uitzetten (ik ben wel benieuwd of ik tussen individuele playlists kan navigeren, dat is wel belangrijk). Bij mij bestaat ook nog de noodzaak voor een nieuwe USB stick (heb een hele ouwe van 32Mb) en dan krijg ik de business case wel rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56
zeer mooi apparaat,jammer dat er geen schermpje in zit

wat ik zo lees heb je geen itunes ofzo meer nodig, ze hebben het nl over drag and drop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

een iPod Mini voor €179?

Ik vind de iPod shuffle niet mooi trouwens, en ook niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 22:45

Tarin

Just plain weird.

Och, geen schermpje.. whatever. Walkman anyone? Had die een schermpje? Daar had je niet eens een shuffle-functie, en gaan je bandjes zwabberen als je ze 50 keer beluisterd hebt :P.
Ik denk dat het heen heel leuk (en flink goedkoop) dingetje is voor sporters enzo.. geen gevaar van crashende HDD's als je over een wildrooster skated (auwie) ook.
Inderdaad, voor minder dan €256.85 haal ik hem niet uit de Pricewatch hoor.
NehcslowZ schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:20:
?

[ Voor 47% gewijzigd door Tarin op 12-01-2005 12:23 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16
418O2 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:20:
wat ik zo lees heb je geen itunes ofzo meer nodig, ze hebben het nl over drag and drop
iTunies is drag & drop. :P

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127303

Ik vind hem niet geweldig.
Ziet er niet echt flashy uit. Zoals iemand op ipodlounge zei: ze hadden hem beter een "Tampod" genoemd. >:)

De iPod was echt vernieuwend, maar wat is hier vernieuwend aan ? Ze hebben er zelfs features uitgehaald, zoals een scherm.
Tis niet omdat het Apple is, dat het een godsgeschenk is.
Volgens mij is dit een vergissing van Apple. Ze moeten niet pretentieus worden omdat ze de markt toch al in handen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Maar Apple weet dit ook, en waarom zou je iets niet uitbrengen waarvan je vantevoren al vrijwel zeker bent dat 't gaat scoren ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:02
Ik vind het een lelijk apparaat, dat kon apple imo wel wat beter doen... ze hadden er zoals gewoon een scherm(pje) met een blauwe backlight in moeten gooien en hetzelfde rechthoekig/rond/chroom design van een gewone iPod moeten gebruiken (met touchwieltje) en dan had ik er zeker een gekocht!

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95016

ik vind m mooi, veel mooier dan alle andere flash-mp3spelers die ik ken
icm apple kwaliteit lijkt het mij een mooie aankoop, ik loer al een tijdje naar ipod's maar deze is een stuk toegankelijker kwa prijs =)
maar ik wil m alleen als je er ook via windows verkenner files op kan zetten, zodat je m ook volledig als usb memory stick kan gebruiken zonder itunes te moeten installeren... weet iemand hier al meer over of zijn er alleen speculaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
josvg schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:48:
Ik vind het een lelijk apparaat, dat kon apple imo wel wat beter doen... ze hadden er zoals gewoon een scherm(pje) met een blauwe backlight in moeten gooien en hetzelfde rechthoekig/rond/chroom design van een gewone iPod moeten gebruiken (met touchwieltje) en dan had ik er zeker een gekocht!
Wat dacht je van een iPod Mini :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 12:53

Zym0tiC

^_^

weeraanmelden schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:02:
Wat een briljant ding...
Damn.
Hoeveel flashbased MP3 spelers worden er verkocht?Heel veel. En ook heel veel voor +/- 99 euro. Die hebben allemaal een radio enzo , maar vaak 512MB. En de radiokwaliteit is volgens mij niet echt 100% FM.
Dit is gewoon een simpel maar heel mooie MP3 speler.
Flash, dus kan prima tegen een stootje.
tot 240 nummers..
MMhmm. Waar zou dat voor zijn? in de bus , die 15 minuten naar school? Of op kantoor? Even aansluiten op je 17"TFT met boxjes?
De mini is klein, maar hiermee kan je prima sporten. 12 uur...
Zo lang sport ik niet.
Beter iets dan niets.
En 1GB memory stick! Apple wit....
Voor 149,- , en je kan er ook nog wat MP3-tjes bijzetten .

Wil je meer? de iPod mini, wil je nog meer? de iPod photo.
Wil je geen Apple? Genoeg keuze :)

Maar het meest briljante is de uitleg waarom er geen LCD schermpje op zit:

[...]
_/-\o_
Ik vind dat verhaaltje van apple over het shuffle gebeuren maar zwakjes. Gewoon een popi marketing verhaal om het goed te praten dat er geen schermpje op zit.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik de shuffle aansluit op mijn pc en iTunes willekeurig muziek gaat selecteren uit mijn mp3 collectie (120GB). Met een beetje pech zit je in de file met alleen maar intro stukjes op je shuffle :D
Laat staan dat alles helemaal door elkaar gehusselt word, lekker bij live cd's, ok je kunt het wel uitzetten maar als je dan weer wilt skippen weet je niet naar welk nummer omdat er geen display op zit. Ik zelf heb een 512MB iRiver en ben blij dat er een display op zit zodat ik makkelijk kan uitzoeken wat ik wil luisteren.
Stel je voor je hebt een 1GB shuffle kom je van te voren een blaadje aan het meenemen met daarop je playlist.

Begrijp me niet verkeerd ik vond/vind de iPod van apple een geweldig apparaatje alleen door de hype wat er door werd gecreeërd kan apple nu gewoon zomaar wat op de markt brengen en iedereen koopt het toch wel.
Op de scherpe prijs/GB verhouding na kan ik niets ontdekken wat ik zou missen. Ik vind het design niet mooi en een batterij duur van 12 uur is helemaal om te janken. Van een flashspeler mag je wel wat meer verwachten helemaal als er geen display op zit

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Ik snap eerlijk gezegd totaal niet wat mensen hier nu in zien, dan behalve dat er apple op staat:
- ík vind hem eruit zien als een plak witte plastic zonder functie. zijn er wel vormgevers aan te pas gekomen? Of hebben ze hem zo gemaakt ivm supergoedkope productie?
- geen display. Een display is nu eenmaal uitgevonden om informatie aan te kunnen bieden aan de gebruiker en dat kan dit apparaat dus niet.
- geen equaliser. Ik weet niet alles van die Ipods af, maar je kunt voorzover ik weet alleen vanuit Itunes per nummer een equaliser instellen. Of je die instelling dan aan/uit kan zetten op de Ipodshuffle betwijfel ik, omdat er geen knop hiervoor aanwezig is.
- De batterijduur is zeer belabberd. 12 uur. De E99 van Sony vrolijk nog 52 uurtjes langer door (als je atrac gebruikt, bij mp3 houdt ie het 50 uur uit). En waarom vergelijk ik de Shuffle met de E99? Omdat deze sony ongeveer even groot is, en ook 1 gigabyte aan geheugen aan boord heeft.

Maar hij zal ongetwijfeld goed verkopen, gezien het succes van de voorgaande Ipods. Op internet las ik al geregeld over mensen die hun Ipod louter in de shuffle functie gebruiken en dat heerlijk vinden. Ik moet toegeven dat apple dus goed z'n huiswerk heeft gedaan naar hun doelgroep.
Maar ik persoonlijk heb na bijna elk nummer wat ik luister wel een nummer in m'n hoofd dat ik daarná wil luisteren en dan wil ik dat makkelijk kunnen kiezen (daarom heb ik ook de Nw-E99 Afbeeldingslocatie: http://www.student.io.tudelft.nl/io1192736/w.jpgdie is ook veel mooier!)

edit:
en over dit marketing verhaaltje:
Weg met al die voorspelbaarheid
Doorbreek de orde en regelmaat van alledag. Met de iPod shuffle wordt het leven weer heerlijk onvoorspelbaar. Je beleeft je muziekcollectie elke keer weer anders. Nooit weet je waar het volgende nummer je brengt. Ga op avontuur met de iPod shuffle. Die kent geen vaste route: je favoriete nummers worden steeds weer in een andere volgorde afgespeeld. Sluit de iPod shuffle aan op de USB-poort van je computer, laat iTunes automatisch tot 240 nummers(1) erop zetten en elke keer dat je hem aanzet, krijg je iets nieuws te horen. Met een iPod shuffle is je dagelijkse routine nooit meer hetzelfde. En de sleur van het reizen naar werk of school wordt een stuk dragelijker wanneer je niet weet wat het volgende nummer wordt. Net als de Party Shuffle van iTunes brengt de iPod shuffle weer spontaniteit in je muzikale leven. Gewoon laten gebeuren en ervan genieten
Maar vrijwel elke gerespecteerde mp3speler heeft al een SHUFFLE functie, dus wat bedoelen ze nou?

[ Voor 27% gewijzigd door Menesis op 12-01-2005 14:20 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Menesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:12:
Maar vrijwel elke gerespecteerde mp3speler heeft al een SHUFFLE functie, dus wat bedoelen ze nou?
Ja, elke speler heeft een shuffle functie. Dat heeft m'n cd speler ook. Wat ze bedoelen is, en dat heeft geen andere mp3 speler hoewel ik denk dat 't snel nage-aapt gaat worden, AutoFill. Dus: plug je iPod shuffle in je computer en hij doet automatisch twee dingen:
• Opladen
• Willekeurige nieuwe liedjes uit je iTunes library er op zetten.

Dus niet alleen shufflet de iPod shuffle door de liedjes op de iPod shuffle heen, hij shufflet ook door je hele collectie heen ondanks dat die eigenlijk helemaal niet op de iPod shuffle past. Uiteraard instelbaar: niet automatisch vullen, liedjes met een hogere rating vaker, etc.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:14:

Dus niet alleen shufflet de iPod shuffle door de liedjes op de iPod shuffle heen, hij shufflet ook door je hele collectie heen ondanks dat die eigenlijk helemaal niet op de iPod shuffle past. Uiteraard instelbaar: niet automatisch vullen, liedjes met een hogere rating vaker, etc.
Dit doet mijn Muvo (icm Notmad Explorer) ook. Dus zó vernieuwend is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Mja, Jobs gaf zelf aan dat Apple het verschil wilde maken door ... *poef* en toen kwam er $99 in beeld te staan. Dat is dus indirect toegeven dat het innovatief gezien geen ruk voorstelt :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
CyBeR schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:14:
[...]

Ja, elke speler heeft een shuffle functie. Dat heeft m'n cd speler ook. Wat ze bedoelen is, en dat heeft geen andere mp3 speler hoewel ik denk dat 't snel nage-aapt gaat worden, AutoFill. Dus: plug je iPod shuffle in je computer en hij doet automatisch twee dingen:
• Opladen
• Willekeurige nieuwe liedjes uit je iTunes library er op zetten.

OMG! Dus leeg is leeg totdat je een USB poort tegenkomt? En hoe moet dat dan op vakantie? Of kun je ook een adapter aansluiten? Doe mij maar een mp3'er met AAA: Eéntje in je speler en ééntje als backup in je portomonnaie (zijn toch zo klein).

[ Voor 2% gewijzigd door Menesis op 12-01-2005 16:24 . Reden: [u] werkt niet icm met [li] :+ ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Menesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:24:
[...]
OMG! Dus leeg is leeg totdat je een USB poort tegenkomt? En hoe moet dat dan op vakantie? Of kun je ook een adapter aansluiten? Doe mij maar een mp3'er met AAA: Eéntje in je speler en ééntje als backup in je portomonnaie (zijn toch zo klein).
Er is ook gewoon een adapter hoor :). En nog veel meer leuke accesoires.

[ Voor 14% gewijzigd door FL!PNEUS op 12-01-2005 16:31 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Menesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:24:
[...]
Net als bij de grote iPod is er ook voor deze een losse oplader :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509

Ik vind dit wel een briljante zet van Apple. Dat "geen scherm idee" begrijp ik ook wel. Klein mp3 spelertje met 200+ nummers erop. Als je dat wil beheren krijg je een hele hoop gepriel op dat schermpje, en nog geen goed overzicht. Dus wat doen ze dan bij Apple (met hun "gebruiksvriendelijkheid voor functionaliteit" ideeën), ze laten het schermpje gewoon weg!

Voor de rest is het gewoon een gehypte, no-nonsens mp3 speler. En hij onderscheid zich zeker van de rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
een batterij duur van 12 uur is helemaal om te janken.
Hoe vaak vlieg jij naar het Verre Oosten of Australië?

Elke keer dat gezeur over batterijduur bij de iPods. Wie luistert nou meer dan een paar uur naar zijn MP3 speler zonder dat hij een mogelijkheid heeft om hem een uurtje aan de prik te hangen? Twaalf uur is voor 90% van de gebruikers meer dan zat.

Bij Apple betaal je een meerprijs voor design en functionaliteit; die zijn nl. zwaar onder de maat bij het gros van de MP3-spelers, en ik betaal daar graag een paar tientjes extra voor.

Ik vind het jammer dat mensen zoveel afgeven op Apple; omdat ze de laatste jaren eindelijk eens gewaardeerd worden door het grote publiek voor dingen waar ze altijd goed in waren: mooie, goed ontwikkelde, innovatieve en zeer functionele producten uitbrengen. Dat doet men in Cupertino al 25 jaar. Ik ben mijn leven lang al te spreken over wat Apple uitbrengt, en tot eind vorige eeuw heb ik ook constant Macs gebruikt. Al die tijd, tot de komst van de iMac werd ik in veel kringen als Mac gebruiker als 'zielig' aangeduid. Veel van diezelfde mensen in mijn omgeving lopen nu te klagen dat het 'allemaal marketing is'. Dat is gelul. Marketing zorgt ervoor dat het grote publiek nu eens te zien krijgt wat voor kwaliteit Apple levert, en met de shuffle en de Mini Mac komen deze producten ook eens binnen het bereik van het grote publiek. Dat is goed voor Apple, goed voor de concurrentie en goed voor iedereen. Behalve de mensen die Apple vroeger als 'zielig' betitelden. Jammer jongens, eindelijk gaat het eens goed in Cupertino :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:10:
[...]

Hoe vaak vlieg jij naar het Verre Oosten of Australië?

Elke keer dat gezeur over batterijduur bij de iPods. Wie luistert nou meer dan een paar uur naar zijn MP3 speler zonder dat hij een mogelijkheid heeft om hem een uurtje aan de prik te hangen? Twaalf uur is voor 90% van de gebruikers meer dan zat.
Het is leuker dat je niet constant je lader moet meeslepen om je batterij op te laden. Overigens ben ik niet zo'n fan van ingebouwde batterijen. Als ze stuk gaan of verslijten kan je ze niet goedkoop vervangen. Dit kan wel met een spelertje met een AA of AAA batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

amour021 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:14:
[...]

Dit kan wel met een spelertje met een AA of AAA batterij :)
Heb je de keynote gezien? Nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:16:
[...]

Heb je de keynote gezien? Nee dus.
Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:10:
...
Bij Apple betaal je een meerprijs voor design en functionaliteit; die zijn nl. zwaar onder de maat bij het gros van de MP3-spelers, en ik betaal daar graag een paar tientjes extra voor.
Nou verslik ik me heel erg in mn koffie!Oftewel je betaald voor iets wat je niet krijgt: t 'design' vinden veel mensen lelijk (ik ook, alhoewel ik de Ipod mini wel mooi vind, ik ben dus niet een typisch anti-apple persoon). En functionaliteit? Dat ontbreekt er nou juist aan! Geen display geen group mode geen normale batterij indicator (ja alleen een lampje dát er nog stroom in zit), geen sound preset (tenzij je dat vantevoren insteld via itunes. Maar ja, dan hang je m even een je stereo en dan is het: "oeps, toch wat teveel bas. Kon ik die EQ maar uitzetten!".
Dus design en functionaliteit? Ik snap niet waar je het vandaan haalt. Dat ding heeft veruit de minste functionaliteit van alle koopbare mp3spelers!
Maar de marketing afdeling van Apple is waanzinnig goed. _/-\o_
Respect voor díe gasten!

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 12-01-2005 17:57 . Reden: foutje met de quote ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Het is leuker dat je niet constant je lader moet meeslepen om je batterij op te laden.
Ik neem aan dat hij ook oplaadt als je hem in een USB slot hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De AA-oplader à 29 dollar die Steve presenteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509

Dr. Strangelove schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:54:
[...]

Ik neem aan dat hij ook oplaadt als je hem in een USB slot hebt zitten.
Volgens mij zelfs ALLEEN dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Anoniem: 44509 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:08:
Ik vind dit wel een briljante zet van Apple. Dat "geen scherm idee" begrijp ik ook wel. Klein mp3 spelertje met 200+ nummers erop. Als je dat wil beheren krijg je een hele hoop gepriel op dat schermpje, en nog geen goed overzicht. Dus wat doen ze dan bij Apple (met hun "gebruiksvriendelijkheid voor functionaliteit" ideeën), ze laten het schermpje gewoon weg!

Voor de rest is het gewoon een gehypte, no-nonsens mp3 speler. En hij onderscheid zich zeker van de rest
Op andere sites is gesuggereerd dat Apple bewust geen schermpje heeft ingebouwd om geen hap uit de iPod Mini verkopen te nemen. Nu wordt de markt voor Apple gemaximaliseerd, omdat er nog genoeg verschil is tussen high-end en low-end modellen.

Zelf wil ik misschien ook nog wel zo'n flash iPod, altijd handig...

[ Voor 6% gewijzigd door MacWolf op 12-01-2005 18:12 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117804

Ik vind het ook maar een vaag concept hoor, een mp3 speler van 1 GB zonder schermpje. Als je dan een bepaald nummer wil vinden en die staat dan toevallig even helemaal aan het einde ben je wel een tijdje bezig... Hoewel de prijs natuurlijk wel erg concurrerend is, zie ik dat ding niet echt een heel groot succes worden. Goed iPod is zoals eerder gezegt een fashion item, maar de meeste mensen kijken toch ook nog wel even naar de gebruiksvriendelijkheid....

Overigens, hoe gebeurt dat eigenlijk zo'n shuffle functie... Hoe laat je een computer willekeurig kiezen? Hoe kan je dat binair voor elkaar krijgen :?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ach, mocht ik ooit een flash speler willen (stel, ik ging opeens fitnessen ofzo :P ), dan zou ik meteen de iPod schuffle kopen. Waarom? Goedkoop. Want ook al is t ding gehyped; je krijgt veel ruimte voor weinig geld, en veel mensen zullen hun mp3 speler ook alleen gebruiken onder het fietsen naar het werk, het fitnessen e.d., en dan dus gewoon shufflen en anders een playlist afspelen, waar je geen scherm voor nodig hebt. Dit is volgens mij een goed voorbeeld van marktonderzoek met een stuk bullshit marketingtalk :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kenneth schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:01:
[...]
De AA-oplader à 29 dollar die Steve presenteerde.
Ook, maar vooral dat het niet standaard gebruiken van gewone batterijen expres is gedaan omdat je er anders voor 100 euro per jaar aan batterijen doorheen zeeft. Zo niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Anoniem: 117804 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:56:

Overigens, hoe gebeurt dat eigenlijk zo'n shuffle functie... Hoe laat je een computer willekeurig kiezen? Hoe kan je dat binair voor elkaar krijgen :?....
offtopic:
Random nummer generator. Eigenlijk een redelijk simpele functie die aan de hand van een seed (een eerste initieel nummer) een reeks getallen produceert die niet werkelijk random is, maar random genoeg om door statistische testen als random betitteld te worden. De kunst voor telkens anders is om voor de seed iets randoms te kiezen. Dat is vaak een tijdstip van de interne clock. Hoewel de iPod nix aan de buitenkant van een clock heeft zal er wel een interne clock zijn, dit is namelijk nodig voor timers die de embedded software ongetwijfeld nodig heeft.

Een andere manier die je ook wel eens ziet is dat random nummers via een speciaal hardware component gemaakt worden (of eventueel alleen de seed). Dit component haalt de nummers weer uit thermische ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 12:19
Mooi apparaat, als ik een flash speler zou gaan kopen zou dit een serieuze kandidaat zijn
Wanneer 1 muziekstijl domineert dan is de shufflefunctie ideaal, met een aantal live-sets op je speler heb je een scherm al helemaal niet nodig
Radio zit ook op mijn telefoon maar gebruik ik nooit, in de trein/bus/tram is het geluid nooit ideaal, ruist/kraakt altijd wel een beetje, zowel met mijn sony als nokia telefoon.
En natuurlijk betaal je voor het design en voor de naam, net als bij Sony, CocaCola, VW, Peugeot, Volvo, Iiyama, Nec en noem maar op.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Anoniem: 117804 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:56:
Ik vind het ook maar een vaag concept hoor, een mp3 speler van 1 GB zonder schermpje. Als je dan een bepaald nummer wil vinden en die staat dan toevallig even helemaal aan het einde ben je wel een tijdje bezig... Hoewel de prijs natuurlijk wel erg concurrerend is, zie ik dat ding niet echt een heel groot succes worden. Goed iPod is zoals eerder gezegt een fashion item, maar de meeste mensen kijken toch ook nog wel even naar de gebruiksvriendelijkheid....

Als je op een goede manier playlist maakt in iTunes is de beperkte opslagruimte geen probleem.

Zelf heb ik bijv. een lijst met favoriete nummers (alle nummers in deze lijst vind ik erg goed), en als ik een nummer wil toevoegen aan die lijst hoef ik alleen een waardring >3 ster toe te kennen. De lijst wordt automatisch ge-update. Wil ik een nummer verwijderen van de lijst (ben het nummer zat bijv.) dan kan ik de waardering weghalen.

Ik kan wel een 1 Gb. volstoppen met goede nummers, dan hoef ik nooit te scrollen. Je kan ook in iTunes aangeven dat de nummers in de lijst niet meer dan 1 Gb in mogen nemen, gesorteerd op willekeurig. Op die manier is er denk ik goed mee te werken.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

MacWolf schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:03:
Ik kan wel een 1 Gb. volstoppen met goede nummers, dan hoef ik nooit te scrollen. Je kan ook in iTunes aangeven dat de nummers in de lijst niet meer dan 1 Gb in mogen nemen, gesorteerd op willekeurig. Op die manier is er denk ik goed mee te werken.
Ik gebruik hier gewoon de on-the-go playlist voor.... even de centerknop ingedrukt houden en je bent in business :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
MacWolf schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:03:
[...]

Als je op een goede manier playlist maakt in iTunes is de beperkte opslagruimte geen probleem.

Zelf heb ik bijv. een lijst met favoriete nummers (alle nummers in deze lijst vind ik erg goed), en als ik een nummer wil toevoegen aan die lijst hoef ik alleen een waardring >3 ster toe te kennen. De lijst wordt automatisch ge-update. Wil ik een nummer verwijderen van de lijst (ben het nummer zat bijv.) dan kan ik de waardering weghalen.

Dit had ik dus ook precies in gedachten, als je er gewoon alleen goede nummers opzet (en dat moet nog wel lukken met die capaciteit) hoef je nooit te skippen en de keer dat het wel moet heb je in feite geen scherm nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Ik kan geen plaatje vinden van de achterkant.

Ik hoop dus stiekem dat dit "No LCD screen" bullshit gewoon een hoax is...Please...... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Anoniem: 72901 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:16:

Ik hoop dus stiekem dat dit "No LCD screen" bullshit gewoon een hoax is...Please...... :|
Misschien is Apple.nl een idee :?

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/413/store.apple.com/Catalog/nl/Images/specialproduct_ipodshuffle_0105.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom de neuk zou Apple zelf bij de introductie zeggen dat 'ie geen scherm heeft als 'ie 't wel zou hebben?

En waarom de neuk wil iedereen een scherm? Ik geloof dat mensen die dat willen het concept niet echt begrijpen en te veel blijven hangen in hoe 'andere' mp3 spelers werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Het zou wel een stunt zijn als ze opeens een AB met display zouden uitbrengen! Dan is het opeens :X van velen kanten!
Al ben ik bang dat die headphone aansluiting een standaard ding is waar niets extra's op kan. Maar als ze het zouden flikken... dan eehm, vind ik ze cool 8)
(maar dan nog zou ik hem niet kopen)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Thunder schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:07:
Volgens de .nl applestore kost ie resp. 99 en 149 euro.
Een tijdje geleden wilde ik een USB stick van 1GB kopen en vond dat ik eigenlijk nog even moest wachten op een ECHT goeie mp3 spelert van dat formaat. En voila, binnen enkele weken is daar de iPod shuffle :P Ik denk dat ik 'm ook koop. Hij is 'maar' 1,5 keer zo duur als een snelle 1GB stick.

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 12-01-2005 23:42 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 10:02
Menesis schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:36:
Het zou wel een stunt zijn als ze opeens een AB met display zouden uitbrengen! Dan is het opeens :X van velen kanten!
Welke idioot gaat nou een afstandsbediening uitbrengen voor een apparaat er grootte van een... afstandsbediening! Dit gaat echt helemaal nergens over, denk eens na ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 20:32

hoax :| steve verspreidt idd wel vaker leugens over zijn eigen producten op een keynote die vervolgens door miljoenen mensen wordt bekeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Dirk J schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:04:
[...]

Welke idioot gaat nou een afstandsbediening uitbrengen voor een apparaat er grootte van een... afstandsbediening! Dit gaat echt helemaal nergens over, denk eens na ofzo :+
Ja daar heb je gelijk in... Ik zat meer vanuit het woord 'display' te denken en daarnaast had ik ergens op de FP zoiets gelezen geloof ik (kan het even niet vinden)... Maar idd :+
Ik laat deze draad wel met rust :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 21:59

Apache

amateur software devver

alsof het zoooo belangrijk is dat de titel op het scherm komt?

Je kijkt 1 sec naar de titel en luistert minimaal 3-4 minuten naar hetzelfde liedje, mooie afweging van apple.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:16
Bij Machouse ligt de iPod shuffle al voor 83 euro. Zeker dat ik er 1 voor mn zus dr verjaardag cadeau ga geven! :P

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scherm is voor mij echt een must-have. Ik gebruik het om nummers op te zoeken, instellingen, radio af te stemmen, op te nemen en zelfs me telefoonnummer in geval dat ie kwijt raakt. Dat kan je van die Shuffle niet zeggen. Mensen kopen dit ding omdat ze geilen op Apple/Ipod design, nee vanwege zn functies. Je kan bijv ook een witte Mobiblu DAH-1200 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 98248 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:18:
Scherm is voor mij echt een must-have. Ik gebruik het om nummers op te zoeken, instellingen, radio af te stemmen, op te nemen en zelfs me telefoonnummer in geval dat ie kwijt raakt. Dat kan je van die Shuffle niet zeggen. Mensen kopen dit ding omdat ze geilen op Apple/Ipod design, nee vanwege zn functies. Je kan bijv ook een witte Mobiblu DAH-1200 kopen.
Als je een scherm wilt op de iPod shuffle snap je het concept niet. Jammer, maar helaas. Dan neem je een grote iPod of een iPod mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:22:
[...]

Als je een scherm wilt op de iPod shuffle snap je het concept niet. Jammer, maar helaas. Dan neem je een grote iPod of een iPod mini.
Dan snap je het concept wel. Ze willen een goedkope speler uitbrengen met flashgeheugen. Dat is ze nu gelukt, maar zonder scherm. Geloof mij maar, over 5 maanden is er een met LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 98248 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:28:
Dan snap je het concept wel. Ze willen een goedkope speler uitbrengen met flashgeheugen. Dat is ze nu gelukt, maar zonder scherm. Geloof mij maar, over 5 maanden is er een met LCD.
Een schermpje maakt zo'n ding alleen maar kwetsbaar. Met de iPod heeft Apple vanaf het begin heel goed nagedacht over ergonomie en het simpel gehouden zodat iedereen zonder handleiding zo'n ding kan bedienen. De eenvoud van de Shuffle is weer z'n sterke kant denk ik: iedereen kan het gebruiken en het hij is Apple kennende denk ik keurig afgewerkt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
-roberth- schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:17:
Bij Machouse ligt de iPod shuffle al voor 83 euro. Zeker dat ik er 1 voor mn zus dr verjaardag cadeau ga geven! :P
Ex BTW ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

BTW: ik vraag me af hoe shuffle deze shuffled. Als ik mijn 3G iPod laat shufflen (+/- 1600 nummers, van de meeste artiesten 2CD's), dan gaat het meestal zo:

beginnummer-U2-nummer-U2-U2-White Stripes-Ander nummer-White Stripes-U2-etc.

Die iPod heeft gewoon muzikale voorkeuren :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 98248 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:28:
[...]

Dan snap je het concept niet volledig. Ze wilden inderdaad een goedkope speler mt flashgeheugen maar dat is niet het enige. Apple gaat altijd verder dan alleen 't stukje hardware, door middel van de software. PC gebruikers zien dat niet, die kijken alleen naar de hardware en dat is meteen duidelijk aan jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ohja, nu is zo'n Shuffle weer een heel totaal concept waar het simpele gepeupel gewoon vanaf moet blijven en niks van snapt. Lekker elitair dus.Nouja, ik weet het niet hoor, maar de meesten moeten gewoon een mp3 speler 'met een scherrempie' hebben en geven geen fuck om marketinggeblaat over random leven enzo. Als je daar in trapt, ben je gevoeliger voor reclame dan je zelf denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Ik blijf erbij dat het Apple dit ook gedaan heeft om onderscheid te maken in de iPod produktlijnen. Zodat de verkoop van Flash iPod's niet de verkoop van iPod mini's beinvloed. Goede taktiek lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wat ik vooral denk is dat Apple voor geen scherm heeft gekozen omdat je dan -inderdaad- een "tortured interface" krijgt. M.i. is de filosofie "liever geen informatie dan priegelige informatie". Als jij dat ook vind, dan is de iPod shuffle voor jou. En anders dus niet :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 10:12

xdc

ipod shuffle zonder display is ook handig als je id3 tags in itunes niet goed zijn
in je Normale ipod is het dna maar lastig zoeken en eerder frustrerend.

ik ben ex- ipod gebruiker komt omdat id3 tags niet helemaal lekker op orde zijn bij mij in itunes .
veel te veel gedoe om die hele collectie op orde te krijgen.. dan ben ik dagen kwijt.

maar die ipod shuffle zie ik best wel zitten , toch nog even kijken of het budget het toelaat deze maand.

Denk dus vooral dat mensen die itunes gebruiken de ipod shuffle wel zien zitten.
mensen die geen itunes gebruiken vinden hem volgens mij veel minder gaaf.

[ Voor 71% gewijzigd door xdc op 13-01-2005 13:10 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 23:17

The.Force

*Bauer Addict

Is de shuffle nu eigenlijk zilver of wit?

Wat denken jullie van de geluidskwaliteit? Want de enkele reviews die er zijn, spreken elkaar tegen. De éne vind het nog steeds superieure kwaliteit, terwijl de andere het maar een standaard spelertje vindt...

Nog ff een vraagje:

http://images.apple.com/i...es/frontlight20050111.jpg

Hier staat er ook een groen lichtje maar op de rest van de foto's niet? :s

System Specs!

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
In tegenstelling tot een heleboel andere grote topics willen we hier geen slow chat zien.
Daarnaast wil ik de mensen met klem vragen om GEEN flames over en weer te gaan gooien... Een flamewar uitlokken staat garant voor een mooie dikke mail met OW.