[iPod]iPod shuffle*

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 9.135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:46

Piggen

Lekker bakkie

Hij is wit, uiteraard. Het is tenslotte een iPod :)

Ik neem verder wel aan dat er een lampje in zit, om makkelijk te zien of hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024

KenVerburg

Race-fan

Is hij ook al daadwerkelijk al bij MacHouse (ik denk Amsterdam?) te krijgen of bedoel je de verwijzing op de website? Volgens de apple.nl store wordt hij pas over 3 weken verstuurd en op het macosx.nl forum (http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=34555) hebben ze het over data tussen 22 januari en eind maart... Ik heb vooral interesse in de 1GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Servor schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:02:
Ohja, nu is zo'n Shuffle weer een heel totaal concept waar het simpele gepeupel gewoon vanaf moet blijven en niks van snapt. Lekker elitair dus.Nouja, ik weet het niet hoor, maar de meesten moeten gewoon een mp3 speler 'met een scherrempie' hebben en geven geen fuck om marketinggeblaat over random leven enzo. Als je daar in trapt, ben je gevoeliger voor reclame dan je zelf denkt.
Dat is wat jij ervan maakt; oftewel gebaseerd op je eigen anti-marketing emoties. Kijk nou eens goed hoe compact en licht dat ding is. 28 gram en nog geen 8 en een halve millimeter dik. Jij geeft de voorkeur aan een full-featured MP3 speler. Ik heb liever een hele compacte USB stick die dan ook toevallig nog een kwaliteits-MP3speler is.

Mijn bezwaar tegen de bestaande 1GB spelers was nou juist dat ze een stuk forser/dikker uitvallen dan USB sticks, en aan de andere kant vond ik het zonde om het geld neer te tellen voor een zuivere USB stick. De iPod shuffle is een stijlvolle USB stick met goeie MP3-functionaliteit. Voor mensen zoals jij zijn er al tientallen produkten op de markt. Deze iPod Shuffle voorziet wat mij betreft weldegelijk in een behoefte. Namelijk mensen die primair compacte opslag nodig hebben (omdat je er bijvoorbeeld voor je werk de hele dag mee in de rondte loopt) en daarbij eenvoudige MP3-functionaliteit, die NIET ten koste gaat van het gewicht en de afmetingen, erg waarderen.

Oftewel, denk even wat ruimer dan in je eigen straatje.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

CyBeR schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:29:
En waarom de neuk wil iedereen een scherm? Ik geloof dat mensen die dat willen het concept niet echt begrijpen en te veel blijven hangen in hoe 'andere' mp3 spelers werken.
Omfg. Ja, "het concept". Dat begrijp ik wel. Maar dat concept is voor de meeste mensen gewoon klote. Er zijn heel erg weinig mensen die genoegen zouden nemen met dat shuffle ongein. Ze konden er gewoon makkelijk een schermpje bij neerzetten waar dit "geweldige feature" gewoon uit gezet kan worden. En dat hier mensen zijn dat een schermpje geen goed idee was ofzo. Een schermpje was alleen maar goed geweest. Dan vloog dit ding als broodjes over de toonbank.

Waarom de neuk iedereen een scherm wil? Dat heet dus Mainstream. Ik neem aan dat de mensen van Apple niet zo dom zijn, en dit express hebben gedaan, om ervoor te zorgen dat niet iedereen hem koopt ofzo... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98752

Tof apparaat, de Ipod Shuffle. Wat het ontbreken van een display betreft, ik denk dat ik nu eerder zou kiezen voor de 512mb versie. Als ik een gig aan mp3's erop heb staan, zou ik graag willen kunnen kiezen uit de nummers. Bij 512 is het aantal nog te overzien en kan je de stick wel volgooien met gelijksoortige muziek en dan hoef ik niet persee te zien wat ik hoor.
Ik zie mezelf dat ding zeker kopen, maar dan wel met zo'n beschermhoesje (30 euro, afzetterij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
Exirion schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:05:
[...]
Mijn bezwaar tegen de bestaande 1GB spelers was nou juist dat ze een stuk forser/dikker uitvallen dan USB sticks, en aan de andere kant vond ik het zonde om het geld neer te tellen voor een zuivere USB stick. De iPod shuffle is een stijlvolle USB stick met goeie MP3-functionaliteit. Voor mensen zoals jij zijn er al tientallen produkten op de markt. Deze iPod Shuffle voorziet wat mij betreft weldegelijk in een behoefte. Namelijk mensen die primair compacte opslag nodig hebben (omdat je er bijvoorbeeld voor je werk de hele dag mee in de rondte loopt) en daarbij eenvoudige MP3-functionaliteit, die NIET ten koste gaat van het gewicht en de afmetingen, erg waarderen.
dát valt ook wel weer mee hoor...(ook een gigabyte...)
Q: waarom blijft die stomme Menesis nou steeds met die E99 komen?
A: Omdat ik denk dat de E99 een heel goed (beter?) alternatief is voor de apple Ipod Shuffle...

[ Voor 1% gewijzigd door Menesis op 13-01-2005 14:42 . Reden: [b] toegevoegd ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 72901 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:09:
[...]

Waarom de neuk iedereen een scherm wil? Dat heet dus Mainstream.
Wat is de slogan van apple ook al weer? Oh ja, Think Different. Mainstream is dus helemaal niet waar ze op richten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Anoniem: 72901 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:09:

Waarom de neuk iedereen een scherm wil? Dat heet dus Mainstream. Ik neem aan dat de mensen van Apple niet zo dom zijn, en dit express hebben gedaan, om ervoor te zorgen dat niet iedereen hem koopt ofzo... |:(
Daarbij, hoe duur kan zo'n schermpje nou zijn? Een kermis horloge van 10 cent heeft al een scherpje. Het zou nog niet eens grafisch hoeven te zijn. Iets wat alleen maar het nummertje zou kunnen weergeven zou al genoeg zijn. Dan onthoud ik zelf wel of ik de vorige keer zat te luisteren bij nummer 114 en nu wil beginnen met nummer 115 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 24-03 23:17

The.Force

*Bauer Addict

lcd of niet, het is de audiokwaliteit die telt!

Bestaat er eigenlijk een optie om albums af te spelen?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Menesis schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:37:
dát valt ook wel weer mee hoor...(ook een gigabyte...)
A: Omdat ik denk dat de E99 een heel goed (beter?) alternatief is voor de apple Ipod Shuffle...
15mm dik (bijna 2 keer zo dik), 40 gram zwaar (ipv 28) en bijna 2 keer zo duur.....

Wil je echt volhouden dat je ze kunt vergelijken?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Het is een beetje offtopic maar de prijs van de iPod mini klopt niet in de start post.
Daar staat 179 euro's en de laagste prijs in de pricewatch is 249 euro..

Over de iPod shuffle nu.
Ik vind het echt te jammer gewoon dat er geen schermpje op zit. Anders had ik er zeker meteen 1 besteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36
Net ff bij de MM gekeken naar de concurrentie; 512Mb spelers zijn NIET goedkoper te vinden, de meeste zijn duurder. Wel een display, maar oerlelijk, groot en lomp. Spelers van 1Gb zijn FORS duurder en die zijn NOG groter.

Tuurlijk, de concurrentie is goedkoper te vinden op internet, maar dit is een massaproduct en MM verkoopt veel van dat spul; ik zie Jan Publiek snel kiezen voor een product dat mooier is, kleiner, lichter, ietsje minder functionaliteit biedt (minimaal, het scherm op mijn iPod gebruik ik ook alleen om te navigeren en zelfs dat kan ik grotendeels blind, bovendien zijn veel mensen van het type 'ik neem wat muziek mee en het kan niet echt schelen wat er speelt' --> het concept van de radio) en tot slot in veel gevallen goedkoper is.

Ik durf te wedden dat Apple er veel gaat verkopen. Zelf haal ik uit de VS een 1Gb versie :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Menesis schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:37:
Oh kom nou, ik vind dat er dus veels te priegelig en druk uitzien. Ik ben dus iemand die de iPod Shuffle veel mooier vind. En ik ben ook zo iemand die dus echt nooit op het scherm van zijn (512 MB) flash-player kijkt. Ik zet 'em aan, stop 'em weg en wacht tot de trein aan de andere kant van het land is. Ik zou geen behoefte hebben aan een scherm, en als ik dat priegelscherm zie van die E99 kan ik me ook niet voorstellen dat ik daarop wil kijken. Mocht ik een CD dan echt niet willen horen (hallo, waarom zet je 'em er dan op?) dan skip ik wel net zolang tot de volgende begint. Zelfs dat gaat sneller dan zo'n ding incl. alle draadjes uit je zak vissen, priegelmenu lezen en bedienen, en alles weer terugproppen zonder dat je de dopjes mee uit je oren trekt. Wat mij betreft: pluim voor Apple!

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509

DiGiSTORM_ schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:34:
[...]

Oh kom nou, ik vind dat er dus veels te priegelig en druk uitzien. Ik ben dus iemand die de iPod Shuffle veel mooier vind. En ik ben ook zo iemand die dus echt nooit op het scherm van zijn (512 MB) flash-player kijkt. Ik zet 'em aan, stop 'em weg en wacht tot de trein aan de andere kant van het land is. Ik zou geen behoefte hebben aan een scherm, en als ik dat priegelscherm zie van die E99 kan ik me ook niet voorstellen dat ik daarop wil kijken. Mocht ik een CD dan echt niet willen horen (hallo, waarom zet je 'em er dan op?) dan skip ik wel net zolang tot de volgende begint. Zelfs dat gaat sneller dan zo'n ding incl. alle draadjes uit je zak vissen, priegelmenu lezen en bedienen, en alles weer terugproppen zonder dat je de dopjes mee uit je oren trekt. Wat mij betreft: pluim voor Apple!
Mee eens! Ik denk ook niet dat het zo'n probleem was voor apple om er een schermpje in te zetten, maar dat ze dat gewoon niet wilde doen. "Geen kleine priel knopjes/schermpjes/sub-menutjes en andere lastige frutsels op een Apple product." Dat moeten ze gedacht hebben. En dat is ook wel aardig gelukt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik vind em echt erg mooi en ik ga em wel kopen.

Hier is ie trouwens nog goedkoper dan bij de anderen:

http://www.studenten.net/warenhuis/category.asp?cry_id=294

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat er eigenlijk wel op had moeten zitten is een functie om snel tussen albums te skippen. Mischien iets van next lang indrukken is next album en kort is next song oid.

Als ik op de 512MB versie 120 nummers heb over zo'n acht albums, dan kan ik dat nog net onthouden welke groups ik ongeveer heb. Wat doe ik nu als ik meteen naar nummer 110 toewil? 109 keer op next drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Goede vraag, dat wil ik ook wel weten. Lijkt me logisch dat dat kan als je die albums b.v. als playlists erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119252

Philips heeft ook een MP3 spelertje zonder display. Hebben ze al tijden, zijn er al 20 verkocht in NL, lekker fijn allemaal.
Nu komt Apple ermee en het wordt een gigantische knaller.
Dát is nou imago en marketing. Hiermee gaat Apple nog veel meer spelertjes verkopen want het PB Audiokey-publiek gaat nu ook aan de iPod. En veel (HDD) iPod bezitters zullen er eentje gaan kopen voor 'erbij'.
Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Anoniem: 42145 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:15:
Wat er eigenlijk wel op had moeten zitten is een functie om snel tussen albums te skippen. Mischien iets van next lang indrukken is next album en kort is next song oid.

Als ik op de 512MB versie 120 nummers heb over zo'n acht albums, dan kan ik dat nog net onthouden welke groups ik ongeveer heb. Wat doe ik nu als ik meteen naar nummer 110 toewil? 109 keer op next drukken?
Als je van bijv. 1 naar 110 wil en je hebt er 120 op stan drukt je toch op previous?

Zo dus:

code:
1
1 > prev > 120 > 119 > prev > 118 prev > 117 prev > 116 prev > 115 prev > 114 prev > 113 prev > 112 prev > 111 prev > 110

Scheelt je weer 110 drukjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15712

Anoniem: 42145 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:15:

Nee, 11 keer op previous ;)

Maar dit is inderdaad ook waar ik een beetje mee zit. Sta op het punt om er eentje te bestellen, 512MB, maar ik weet nog niet in hoeverre ik het ontbreken van bepaalde functies ga missen.
Hoe dan ook, fris design en mooie prijs. Prima product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dan, de 1 gigabyte versie, 240 nummers, en nu naar 110?

(of eventueel, op de 512MB versie houden, 120 nummers en naar 60 willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:56:

Daar heb je een punt. Maar het gaat natuurlijk om de randomness... het kreng heet niet voor niets iPod shuffle. Ik zie er trouwens niets in. Ben blij met m'n iPod mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:37:
[...]

Wat is de slogan van apple ook al weer? Oh ja, Think Different. Mainstream is dus helemaal niet waar ze op richten.
Hoezo vroeg je dan waarom 'iedereen' een schermpje wilt?

Think Stupid valt trouwens ook onder 'Different'. :/

Ik wil gewoon weten welke liedje er nu wordt afgespeeld. Maar ik wil helemaal zeker weten navigeren. Niks shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 42145 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:56:

precies, en je weet ook niet hoe snel die zapt. Ik ken zelfs spelers waarbij het switchen van bijv #1 naar #2 een volle seconde duurt.
Dat zal hier wel wat korter zijn maar het gaat wel meetellen met zulke grote aantallen... Maar misschien heeft apple daar wat op bedacht. (bijv. dat als je >>| indrukt houdt, dat hij dan 10nrs/sec skipt ofzo en dat je dan de stem van Steve hoort zeggen waar je zit).
Maar ja, de doelgroep is natuurlijk 'de shufflelende mens'.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Anoniem: 72901 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:00:
[...]

Ik wil gewoon weten welke liedje er nu wordt afgespeeld. Maar ik wil helemaal zeker weten navigeren. Niks shuffle.
Tenzij Apple ervan uitgaat dat men in het algemeen 'Stupid' denkt natuurlijk :)

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43796

Anoniem: 119252 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:27:
Philips heeft ook een MP3 spelertje zonder display. Hebben ze al tijden, zijn er al 20 verkocht in NL, lekker fijn allemaal.
Nu komt Apple ermee en het wordt een gigantische knaller.
Dát is nou imago en marketing. Hiermee gaat Apple nog veel meer spelertjes verkopen want het PB Audiokey-publiek gaat nu ook aan de iPod. En veel (HDD) iPod bezitters zullen er eentje gaan kopen voor 'erbij'.
Tsja.
_/-\o_

Ik ben al geruime tijd een blij eigenaar van een 3e gen iPod, maar de reacties in dit topic vind ik toch wel extreem neigen naar fanboy gedrag. Moet iedereen zelf weten, maar vergis je niet dat je het niet hebt over en 64 mb stick, maar een 1 gb stick. En geloof me daar past aardig wat muziek op, als je nou plotseling zin krijgt in een bepaald nummer, wat doe je dan?

Het idee van: Apple wil geen gepriegel met kleine schermpjes en vage navigatie begrijp ik wel. Maar als Apple's oplossing is om heel t idee van een scherm dan maar te schrappen vind ik dat wel heel typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

The.Force schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:54:
Bestaat er eigenlijk een optie om albums af te spelen?
Ja.
Wat zeur je nu? Het is toch alláng duidelijk, het product is niet voor jou bedoeld.

Pfff, dit is als gaan zitten zeiken op een Mini Cooper omdat je piano niet achterin past.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Je denkt zoals je gewend bent van huidige MP3 spelers. Blijkbaar ben je niet in staat anders te denken. Moet jij weten, maar blijf dan niet zeuren als duidelijk is dat dit product niet voor jou is. Ik zeur toch ook niet dat die tampons waarvoor ik steeds reklame zie niet passen en dat ze aangepast moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Precies. Als ik ieder product dat ik niks vind structureel ga afkraken heb ik daar een dagtaak aan.

Je irriteert mensen alleen maar door hen je mening op te dringen. Besteed je tijd nuttiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Modbreak:Wil de heer Ruzbeh dit soort flamende opmerkingen voor zich houden?
Je verkloot het topic voor een heleboel mensen en zoals je misschien al gemerkt hebt ben ik erg scheutig met mailtjes, OW's e.d. Dus kappen met die onzin.

[ Voor 3% gewijzigd door Zwerver op 13-01-2005 20:05 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Laatst online: 03-05 21:24
Meer informatie over de werking van de iPod Shuffle (oa dat de batterijstatus en oplaadstatus te zien is): http://www.apple.com/support/ipodshuffle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Exirion schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:00:
[...]

15mm dik (bijna 2 keer zo dik), 40 gram zwaar (ipv 28) en bijna 2 keer zo duur.....

Wil je echt volhouden dat je ze kunt vergelijken?
Ik zei niet dat hij kleiner is. Hij is gewoon ook klein. En 2x zo duur? 180 euro /2=90... Ik geloof dat de 1 gigabyte versie wel redelijk wat duurder is dan 90 euro.

Verder ben ik erg benieuwd naar de geluidskwaliteit! Als iemand ergens binnenkort een review heeft gevonden hoor ik dat graag. :)

En de batterij indicator blijkt toch wat meer te zijn dan één lampje (wat ik eerst dacht), hij kan namelijk meerdere kleuren aangeven.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die handleiding op de support site even doorgelezen, maar het word toch echt 120 keer op next drukken als je naar een bepaalde song wilt.

Er is maar 1 'special move' ingebouwd en dat is snel 3x op play drukken, dan gaat ie helemaal naar het begin. Via een zelfde soort truukje hadden ze ook wel iets als skip 10 ofzo kunnen doen.

Als ik het zo lees support ie ook maar 1 playlist. Niet meerdere,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Anoniem: 42145 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:35:
Ik heb die handleiding op de support site even doorgelezen, maar het word toch echt 120 keer op next drukken als je naar een bepaalde song wilt.

Er is maar 1 'special move' ingebouwd en dat is snel 3x op play drukken, dan gaat ie helemaal naar het begin. Via een zelfde soort truukje hadden ze ook wel iets als skip 10 ofzo kunnen doen.

Als ik het zo lees support ie ook maar 1 playlist. Niet meerdere,
Waarschijnlijk maakt de iPod gebruik van firmware? In dat geval Apple support een suggestie sturen, en wellicht kunnen ze in een update de mogelijkheid zetten om snel 10 nummers te skippen o.i.d.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15712

Menesis schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:14:
[...]

Verder ben ik erg benieuwd naar de geluidskwaliteit! Als iemand ergens binnenkort een review heeft gevonden hoor ik dat graag. :)
Dit is wat ik vanmiddag tegenkwam : http://www.engadget.com/entry/1234000177027029/

Volgens deze gasten : The sound is great. It’s easily as loud and seems to be more clear with better bass response than our 3G iPod.

* Anoniem: 15712 heeft ondertussen de 512 mb besteld en kan niet wachten tot ie op de deurmat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05 15:30
Dat ziet er goed uit, van die geluidskwaliteit. Hopelijk zijn er binnenkort meer reviews. Zometeen maar even kijken op iPodlounge.com

* rclahsen heeft al van Apple een verzendbevestiging en verwacht hem binnen enkele dagen op de deurmat :)

[ Voor 41% gewijzigd door rclahsen op 14-01-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zwerver schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:04:
Modbreak:Wil de heer Ruzbeh dit soort flamende opmerkingen voor zich houden?

[...]

Je verkloot het topic voor een heleboel mensen en zoals je misschien al gemerkt hebt ben ik erg scheutig met mailtjes, OW's e.d. Dus kappen met die onzin.
Oei. Mijn excuses.

Maar goed. Na heel erg lang nadenken (tik tak tik tak tik tak :| ) ga ik toch echt een iPod Shuffle kopen. Dat het geen scherm heeft, is toch niet heel erg rampzalig. Maar ik hoop wel dat er een makkelijk manier is om snel tussen je liedjes te navigeren. Aangezien de iPod heel goed schijnt te navigeren denk ik toch echt dat het wel goed zit. :)

1GB voor 150 dollar. Nuff said. _/-\o_

offtopic:
Ik ben trouwens helemaal gewend aan cassetterecorders en walkmans. Altijd maar terugspoelen enzo. Ik heb ook nog zo'n cassetterecorder met CD-speler. En als je met de CD van liedjes wisselt duurt het ook zo lang enzo. Dus ik zal sowieso geen last hebben de ontbrekende schermpje bij de Shuffle. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Weet er al iemand hoe je precies een album kan selecteren?

Met bepaalde drukcombinaties?

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The.Force schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:34:
Weet er al iemand hoe je precies een album kan selecteren?

Met bepaalde drukcombinaties?
Volgens mij is dat nog niet bekend. Maar het lijkt me niet echt geweldig om met drukcombinaties te gaan spelen zoals bij cheatcodes op een PlayStation 2 ofzo. :D

Anyway. Ik heb de laatste jaar niet echt de prijzen zitten checken, maar 512MB voor 100 dollar is niet echt speciaal. Als je kijkt naar de Muvo TX, ook heel mooi en klein en van goede kwaliteit. Hij gaat voor dezelfde prijs als de Shuffle. En die heeft wel een scherm. Niks nieuws dus.

Alleen zie ik geen flash MP3-speler van 1GB rond 150 dollar. Dus de Shuffle is toch goed voor mensen die niet genoeg hebben aan 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

rclahsen schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:08:
Dat ziet er goed uit, van die geluidskwaliteit. Hopelijk zijn er binnenkort meer reviews. Zometeen maar even kijken op iPodlounge.com

* rclahsen heeft al van Apple een verzendbevestiging en verwacht hem binnen enkele dagen op de deurmat :)
Bij mij staat er in de ontvangstbevestiging 'Verstuurd binnen 3-4 weeks'. Die enkele dagen lijken me wat optimistisch.
* vooghel heeft 'm dus ook besteld, de 1 Gb versie :Y)

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:44
Tsja...30 euro meer (voor mij iig) en je hebt een Sony NW-E99 met 1 gb. Die heeft op zijn top 70 uur batterij, wel een display (Kom op Apple, geen display leveren is gewoon gierig, ga het nou niet mooier maken dan het is!), en waarschijnlijk ook beter geluid. Plus, de NW-E99 is nog nét iets stijlvoller dan zo'n wit schijnend ding. (Zilvergoudachtig) Het verschil in geld kan je ook in lekkerdere oordopjes en een AAA stroom omzetten. Want de 99 heeft wel AAAtjes als stroomlevering.

Kortom: Apple probeert gewoon te marketen dat geen display geweldig is, zelfs al is een display veel handiger, en geloof me, ik had een Philips zonder display (trouwens ook wit en een stickie, Apple jat? :P) en het werkt echt niet handig.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Maar die 70 uur is op gewone batterijen dus die kosten kun je er dan ook bijrekenen. Apple heeft juist gekozen voor een accu omdat je dan geen losse batterijen moet kopen.

Dat display van die Sony heeft weinig nut. Ik heb zelf ook nog een MD-speler met een display in de AB, maar daar kun je weinig mee aangezien je er niets in kunt lezen. Schermpje is gewoon te klein om een nummer meteen uit te kunnen lezen. Zeker bij lange titels blijft ie aan het scrollen. Daarom kun je soms beter iets weglaten als je er toch weinig aan hebt. Ik vind dat schermpjes van Sony en andere spelers zijn gewoon te klein wil het echt functioneel zijn. Ik vind het schermpje van de iPod mini al bijna te klein.

Ik heb altijd het gevoel dat Apple wat meer nadenkt over een product. Puur kijken naar wat functioneel is en hoe je het makkelijk kunt gebruiken. Ik ben ook blij met mijn iPod die blindelings te bedienen is. Ik ben een fan van minimalistisch, design en functionaliteit. Dat voegt Apple allemaal samen. _/-\o_
Maar gelukkig is er voor ieder wat wils op de markt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

dude, die E99 kost bij sony 240 euro's dus dat is wel een klein verschilletje!

okee waarschijnlijk is hij elders goedkoper maar toch... (en over looks kan je discussiëren :O )

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Wat ik eigenlijk tóch wel jammer vind is dat apple niet voor een tussenoplossing heeft gekozen; een 1 regelig schermpje waar "om de beurt" artiest, titel en album komen te staan. Dus dat je in ieder geval weet waar je naar luistert (helemaal als je ene megacollectie hebt waar ie dus 200 nr.'s uit kiest)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

The.Force schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:51:
Precies, er wordt hier een vergelijking getrokken tussen straatprijzen van Sony en de adviesprijzen van Apple. Beetje krom enzo :{

Sommigen willen ook het idee achter de Shuffle gewoon niet snappen. We zijn niet alleemaal schoolpleintieners die allemaal willen showen met een l33t display en een eenzame dood sterven als ze niet op elk moment de vetkoelgaafste hits kunnen horen die ze maar willen.

Het gros van de mensen wil gewoon zonder nadenken z'n speler kunnen vullen en boeit het daarna ook niet wat ie te horen krijgt. Nummers die je niet leuk vindt kun je met 1 knop skippen. Meer heb je niet nodig. En nogmaals: voor de rest van de mensen zijn er al tientallen hakkietakkiemerken die MP3-spelers in alle soorten en maten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

^^ idd, amen to that! _/-\o_

Het ontbreken van een lcd-schermpje is ondertussen al genoeg besproken...

Kijk naar zijn grote troeven : compactheid, prijs!

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
The.Force schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:51:

okee waarschijnlijk is hij elders goedkoper maar toch... (en over looks kan je discussiëren :O )
OK, nu echt over de prijzen:
Sony E99 is gewoon 180EURO bij mediamarkt
De Apple Ipod Shuffle hebben mensen voor 150EURO besteld (zie Fokforum). Misschien wordt hij iets goedkoper in NL maar het zal lijkt mij weinig schelen.
dus rond de 30 tot 40 euro verschil.

Ik weet niet waar die 240 vandaan komt, maar dat zal wel uit het Sony Magazine komen. Die prijzen zijn altijd hoger dan wat je in de winkel ziet.

En laat die dicussie Apple - Sony E99 nu maar zitten, want die dingen zijn aan de reacties te zien beide voor een andere doelgroep. De sony meer voor de kieskeurige muziekliefhebber, die wil weten wat ie bij zich heeft en snel een nummer wil kunnen aanzetten. De apple meer voor de hippe mens die veel aan zijn hoofd heeft en gewoon zo afentoe voor in de trein een liedje wil kunnen luisteren en daar verder weinig waarde aan hecht wat er dan precies aan staat.

edit:
Sommigen willen ook het idee achter de Shuffle gewoon niet snappen. We zijn niet alleemaal schoolpleintieners die allemaal willen showen met een l33t display en een eenzame dood sterven als ze niet op elk moment de vetkoelgaafste hits kunnen horen die ze maar willen.
Ik heb er één mét display en ik ben géén schoolpleintiener. :/

[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 15-01-2005 13:21 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 08:57

Dakoina

Newbie archer

in navolging van hierboven:

denk eens na: hoeveel mensen hebben discman? (cd-speler) waar er nog steeds geen cd-text op te lezen valt? Idd... nog redelijk veel denk ik. En dan zijn er nog heel veel mensen die gewoon hun cd opzetten (en een andere cd insteken als ze iets anders willen horen) en gewoon een beetje willen verlost zijn van al dat lawaai in de trein, in de bus, op het werk, tijdens het joggen (ook al is een cdspeler niet zo handig dan - zie later)...

enfin, om al diene zever van mij hierboven kort samen te vatten:
1ste soort mensen:
- a-la hierboven die het gewoon zijn om no-text te hebben bij hun liedjes
- ze zullen ook weinig problemen hebben met dat no-screen gedoe van ipod-shuffle
- sporters die geen tijd hebben om te zoeken nr net dié coole work-out song én die iets lichtgewicht nodig hebben...
- mensen met een klein budget (en eventueel toch nog kwaliteit én merknaam willen hebben)
- mensen die gewoon muziek willen luisteren en vr de rest niet op andere details gaan vitten
- mensen die gadgets als dit willen

2de soort:
- willen bling-bling aan hun ding
- volgens mij kijken die gewoon veel nr dat schermpje soms, alsof ze sigaret roken
- de gewone mensen die constant willen zoeken nr een goed nr

Iedereen kan zich ergens wel in vinden, maar de 1ste soort mensen zullen vr de ipod shuffle willen gaan zonder klagen e.d., terwijl de tweede soort alle fora afschuimt omdat ze het niet eens zijn met de nieuwe strategie van apple. Kom op zeg, het is gewoon een product, 't is niet alsof er weer een tsunami is gebeurd...

Moest de muziek nu barslecht zijn uit dit ding, dan mag iedereen gerust gaan klagen; maar veel mensen zeggen net het omgekeerde.. daarom gaat * Dakoina binnekort ook eentje aanschaffen

Nota; ik ben geen fanboy, maar vind de principes én slogan van Apple wel voldoende duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
2de soort:
- willen bling-bling aan hun ding
- volgens mij kijken die gewoon veel nr dat schermpje soms, alsof ze sigaret roken
- de gewone mensen die constant willen zoeken nr een goed nr
Toch jammer om zo'n reactie te leveren. Bling-bling? Terwijl veel mensen de apple kopen omdat ie er zo mooi uitziet. (ok en prijs)
Op het schermpje kijken alsof ze een sigaret roken? Alleen als ik naar een ander album overswitch kijk ik op het schermpje, omdat er nou eenmaal heel veel muziek op een gigabyte past. Dat heeft niets met sigaretten te maken.

edit: @ Cyber hieronder: Ik snap het concept wel. Ik probeerde duidelijk te maken dat het hebben van een schermpje niets met sigaretten te maken heeft. Ik kijk ernaar omdat het functioneel is, en niet omdat het een soort verslaving is als bij het roken van een sigaret, zoals hierboven gezegd werd.
En dat er bij het concept van Apple geen schermpje hoeft is mij allang duidelijk. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Menesis op 15-01-2005 14:47 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Menesis schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:32:
[...]
Toch jammer om zo'n reactie te leveren. Bling-bling? Terwijl veel mensen de apple kopen omdat ie er zo mooi uitziet. (ok en prijs)
Op het schermpje kijken alsof ze een sigaret roken? Alleen als ik naar een ander album overswitch kijk ik op het schermpje, omdat er nou eenmaal heel veel muziek op een gigabyte past. Dat heeft niets met sigaretten te maken.
Je begrijpt blijkbaar nog steeds het concept niet. Een scherm is gewoon niet nodig op dit apparaat omdat het geen 'albums' kent. Je pleurt er muziek op en dan speelt 'ie dat randomly af. Of zo je wilt op volgorde, maar wat is daar leuk aan? Als je even geen zin hebt in een nummer of er een nog een keer wilt horen heb je daar forward respectievelijk backward knoppen voor, je kunt 'm op pauze zetten en weer verder laten spelen en het volume veranderen. Meer heb je niet nodig. Denk je dat Apple er geen scherm in kon bouwen ofzo? Natuurlijk konden ze dat. Maar dan had 'ie wel duurder moeten zijn en dan had je er bijzonder weinig aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22:21
nog een reden waarom je er een zou willen: live sets. ik heb een stuk of 50 live sets van verschillende dj's, allemaal minimaal 2 uur lang. knal dr gewoon een 2-3 op dat ding en je kan lekker luisteren in de bus.

de reden dat ik er een koop is omdat ik een mac user ben, en data overzetten naar de pc's op school met een usb stick makkelijker gaat dan cd branden. dat ie dan van apple is, wit is(en dus past bij mn ibook/toekomstige imac) en muziek speelt is mooi meegenomen. verder heb ik ook een hoop losse mp3tjes die me niet boeien in welke volgorde ze spelen, daarvoor luister je vaak ook radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 21:14
Geweldig ding! ik ben er echt verslaafd aan, nu al :+ alleen had ik een paar vraagjes mbt de iPod Shuffle:
  • Welke accesoires worden meegeleverd
  • Kan je ook zelf kiezen welke nummers erop gaan komen?
  • Achterop zit een shuffle knop, maar ze zijn toch al random? 8)7
Kan iemand mij verder helpen?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

stevenP schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:58:
Geweldig ding! ik ben er echt verslaafd aan, nu al :+ alleen had ik een paar vraagjes mbt de iPod Shuffle:

• Welke accesoires worden meegeleverd
Draag-om-je-nek-ding
• Kan je ook zelf kiezen welke nummers erop gaan komen?
Ja, maar wat is daar nou leuk aan? :P
[quote]
• Achterop zit een shuffle knop, maar ze zijn toch al random? 8)7

je kunt ze ook op volgorde van de playlist afspelen.
Kan iemand mij verder helpen?
bij deze :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 21:14
Ik kwam zelf net dit tegen, even een quoteje:
# Je iPod shuffle automatisch vullen met een willekeurige muziekselectie
# Zelf nummers naar je iPod shuffle slepen
# Dubbele nummers zoeken en verwijderen
En een screenie uit iTunes:
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/ipodshuffle/images/syncchoose20050111.gif

@CyBeR:
Ok, dus een soort keycoard álá iPod :+
Verder? De standaard iPod oortjes denk ik? Zeker geen lichtnetadapter?

En nee, die vragen waren verder niet voor mij, maar voor mn broertje ik heb mn eigen 20gb 4G liggen! :+

[ Voor 3% gewijzigd door stevenP op 15-01-2005 17:49 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

stevenP schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:43:
Ik kwam zelf net dit tegen, even een quoteje:

[...]

En een screenie uit iTunes:
[afbeelding]

@CyBeR:
Ok, dus een soort keycoard álá iPod :+
Verder? De standaard iPod oortjes denk ik? Zeker geen lichtnetadapter?

En nee, die vragen waren verder niet voor mij, maar voor mn broertje ik heb mn eigen 20gb 4G liggen! :+
Geen lichtnetadapter; door 'm aan je USB te hangen laadt 'ie op (in 4 uur, geloof ik). En idd met standaard iPod oortjes en een keycoard, zie de specs.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kan veel over een ipod zeggen, maar het is een vaststaand feit, een ipod is één van de beste hddmp3spelers voor het gewone publiek (als je tenminste in gedachte houdt dat een ipod een wegwerpapparaat is, ja EEN WEGWERPAPPARAAT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FezzFest schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:48:
Je kan veel over een ipod zeggen, maar het is een vaststaand feit, een ipod is één van de beste hddmp3spelers voor het gewone publiek (als je tenminste in gedachte houdt dat een ipod een wegwerpapparaat is, ja EEN WEGWERPAPPARAAT)
Ik heb een iPod die het na 2 jaar en 4 maanden nog geweldig doet, dus dat valt allemaal wel mee dacht ik zo :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
FezzFest schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:48:
Verklaar je nader? Want dit kan maar beter geen semi-komische flame zijn....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commeric
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09-2024
Kom op mensen, beetje reeel blijven. Bij de blokker heb je voor 70 euro een mp3 speler met minimaal 512 mb EN een beeldscherm. En wat heeft deze Shuffle? 20 euro extra kosten EN geen scherm. WAt is nou juist zo handig aan een mp3speler, juist dat je nummers kan opzoeken die je wilt luisteren en niet dat dat halfgare ding gaat bepalen welke nummers jij moet luisteren. De iPod Shuffle is dus gewoon een pauper apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:08:
Kom op mensen, beetje reeel blijven. Bij de blokker heb je voor 70 euro een mp3 speler met minimaal 512 mb EN een beeldscherm.
Oh? Link? Volgens mij is dat Blokker ding 256MB nl.

[ Voor 8% gewijzigd door Thunder op 15-01-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commeric
Ik gebruik daar gewoon een random winkel, om maar even aan te geven dat apple zijn 'kwaliteitspositie' misbruikt om een relatief onding aan de consument te slijten. Een mp3 speler zonder scherm, dat is net zo iets als tegenwoordig een huishouden zonder tv.

Ik krijg net de tip dat ze bij de Makro te koop zijn voor 70 euro. Link? Nee die heb ik niet, Makro is een winkel waar je voor naar buiten moet..... B)

[ Voor 26% gewijzigd door commeric op 15-01-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:08:
Kom op mensen, beetje reeel blijven. Bij de blokker heb je voor 70 euro een mp3 speler met minimaal 512 mb EN een beeldscherm. En wat heeft deze Shuffle? 20 euro extra kosten EN geen scherm. WAt is nou juist zo handig aan een mp3speler, juist dat je nummers kan opzoeken die je wilt luisteren en niet dat dat halfgare ding gaat bepalen welke nummers jij moet luisteren. De iPod Shuffle is dus gewoon een pauper apparaat.
Het hangt er maar net vanaf waar je waarde aan hecht.
Als je het niet uitmaakt wat je luistert, en er gewoon wat opzet wat je leuk vind, heb je geen scherm nodig.
En dan is zo'n klein mooi wit dingetje best handig :)
Ik gebruikte bij mijn oude flashspelertje ook standaard de shuffle functie, en keek er verder niet naar.

En zo'n ding van de Blokker... tsja, die staan nou niet bepaald bekend om hun kwaliteit :/

Maarja, zoals ik al zei, het hangt er maar net vanaf waar je het meeste waarde aan hecht.

Ik vind het iig een mooi dingetje :) (al zou ik em niet kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commeric
_RoD_ schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:13:
[...]

Het hangt er maar net vanaf waar je waarde aan hecht.
Als je het niet uitmaakt wat je luistert, en er gewoon wat opzet wat je leuk vind, heb je geen scherm nodig.
En dan is zo'n klein mooi wit dingetje best handig :)
Ik gebruikte bij mijn oude flashspelertje ook standaard de shuffle functie, en keek er verder niet naar.

En zo'n ding van de Blokker... tsja, die staan nou niet bepaald bekend om hun kwaliteit :/

Maarja, zoals ik al zei, het hangt er maar net vanaf waar je het meeste waarde aan hecht.

Ik vind het iig een mooi dingetje :) (al zou ik em niet kopen)
Ook weer zo iets, hij is mooi maar je kijkt er toch niet naar. Want dat ding zit 99% van de tijd in je broekzak. Of zijn er van die mensen die er ordinair mee gaan lopen patsen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105559

Je zou toch minimaal verwachten dat apple er een mooi displaytje in gooit. Want echt een knap staaltje technologie kan ik dit niet noemen. Hij wordt volgens mij alleen maar omhoog geprezen omdat er Apple opstaat ipv Marquant oid. Vorgeving is misschien mooi, maar het merk maakt dit ding interessanter dan het is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:17:
Je zou toch minimaal verwachten dat apple er een mooi displaytje in gooit. Want echt een knap staaltje technologie kan ik dit niet noemen. Hij wordt volgens mij alleen maar omhoog geprezen omdat er Apple opstaat ipv Marquant oid. Vorgeving is misschien mooi, maar het merk maakt dit ding interessanter dan het is volgens mij.
Ik dacht dat dit punt ondertussen al genoeg besproken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Apple staat er om bekend dat het mooie en goede apperaten levert. Je kan zeggen wat je wilt, het apperaat is niet duur voor wat het is. De een wilt graag een scherm, de ander maakt het niet zo veel uit. Naar mijn idee heb je alleen een scherm nodig wanneer je een paar GB ter beschikking hebt, anders moet je toch een selectie maken wat je wilt luisteren.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Ik krijg net de tip dat ze bij de Makro te koop zijn voor 70 euro. Link? Nee die heb ik niet, Makro is een winkel waar je voor naar buiten moet..... B)
Juist, en wat zijn de specs van dat ding? Hoe zit het met de kwaliteit et cetera?

Zoals hierboven ook al wordt gezegd, Apple levert gewoon kwaliteit, een of andere crappy Chinese Blokker speler niet.
commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:16:
[...]

Ook weer zo iets, hij is mooi maar je kijkt er toch niet naar. Want dat ding zit 99% van de tijd in je broekzak. Of zijn er van die mensen die er ordinair mee gaan lopen patsen :X
Een groot deel van de flashMP3 spelers draagt men dmv een lanyard boven de kleding. Hoezo wordt dat niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Je zou toch minimaal verwachten dat apple er een mooi displaytje in gooit.
Dat zou juist geen goede zet zijn geweest, de 1GB versie zou dan in prijs weinig verschillen met de iPod mini.

De shuffle is juist voor mensen die alleen basic willen, ik vind het juist een goede zet, nu heeft Apple iPod's voor alle segmenten van de markt in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Zwerver schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:58:
[...]

Verklaar je nader? Want dit kan maar beter geen semi-komische flame zijn....
Als je je batterij zogezegd laat vervangen door apple wordt je batterij niet vervangen, je krijgt gewoon een nieuwe ipod!! Met je oude ipod is niets mis, enkel de batterij moet vervangen worden. Nu ben ik geen treehugger ofzo, maar een beetje rekening houden met het milieu mag toch? Je kan de batterij zelf vervangen, maar dit is niet zo simpel voor de leek en een ipod is ook niet bedoeld om zelf te openen, kortom een ipod is een heel goed apparaat, als je in je achterhoofd houdt dat het een WEGWERPAPPARAAT is. Om eerlijk te zijn: dit gaat bijna voor alle HDD players op met ingebouwde batterij. Het kan echter anders: Kijk naar de Sony HD1. Ik ben zeker geen apple hater, maar ik vind dat de waarheid gezegd mag worden

amicus Plato, sed magis amica est veritas :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door FezzFest op 15-01-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thunder schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:49:
[...]
Juist, en wat zijn de specs van dat ding? Hoe zit het met de kwaliteit et cetera?

Zoals hierboven ook al wordt gezegd, Apple levert gewoon kwaliteit, een of andere crappy Chinese Blokker speler niet.
[...]
Ik heb in mijn omgeving meerdere Apples het lootje zien leggen. Was het dan niet de batterij dan was het het "touchwieltje".

Maar dit wordt weer een discussie die nergens over gaat, want de 1 vindt apple geweldig, terwijl anderen het niks vinden. :X
veel plezier ermee iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

FezzFest schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:57:
[...]

Als je je batterij zogezegd laat vervangen door apple wordt je batterij niet vervangen, je krijgt gewoon een nieuwe ipod!! Met je oude ipod is niets mis, enkel de batterij moet vervangen worden. Nu ben ik geen treehugger ofzo, maar een beetje rekening houden met het milieu mag toch? Je kan de batterij zelf vervangen, maar dit is niet zo simpel voor de leek en een ipod is ook niet bedoeld om zelf te openen, kortom een ipod is een heel goed apparaat, als je in je achterhoofd houdt dat het een wegwerpapparaat is. Om eerlijk te zijn: dit gaat bijna voor alle HDD players op met ingebouwde batterij. Het kan echter anders: Kijk naar de Sony HD1, daar wordt netjes in de manual uitgelegd hoe je de ingebouwde batterij kunt vervwijderen en vervangen.
En hoe weet jij dat allemaal, geef me eens een goede reden waarom Apple een hele iPod zou weggooien? Zoiets kost alleen maar geld, bedrijven staan er meestal niet om bekend dat ze graag dingen gratis weggeven. Desnoods zou alles worden gerecycled.

Conclusie: iPod is geen wegwerpartikel zoals werd gezegd, maar gewoon een prima apperaat. Apple heeft geconcludeerd dat de accu niet goed was, en wordt nu dus gratis vervangen. Iedereen blij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Niet online
Pindkaas schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:02:
[...]

En hoe weet jij dat allemaal, geef me eens een goede reden waarom Apple een hele iPod zou weggooien? Zoiets kost alleen maar geld, bedrijven staan er meestal niet om bekend dat ze graag dingen gratis weggeven. Desnoods zou alles worden gerecycled.

Conclusie: iPod is geen wegwerpartikel zoals werd gezegd, maar gewoon een prima apperaat. Apple heeft geconcludeerd dat de accu niet goed was, en wordt nu dus gratis vervangen. Iedereen blij toch?
Ga maar eens rondkijken op GoT of zoek even op google: een ipod met brakke batterij wordt vervangen door een andere. Ben je lui? Hier dan: http://www.apple.com/nl/s.../service/geo_battery.html

Ik ga me hier verder niet in druk maken of beginnen schelden. Heb je een ipod dan heb je een pracht van een apparaat, dat slechts een beperkte levensduur heeft: wegwerpapparaat. Zint je dit niet, dan heb ik maar 1 ding te zeggen: cela ne me passionne pas B)

[ Voor 33% gewijzigd door FezzFest op 15-01-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:13:
Ik gebruik daar gewoon een random winkel, om maar even aan te geven dat apple zijn 'kwaliteitspositie' misbruikt om een relatief onding aan de consument te slijten. Een mp3 speler zonder scherm, dat is net zo iets als tegenwoordig een huishouden zonder tv.

Ga jij dan maar lekker bij Blokker shoppen voor een of ander pauper hakkietakkie ding dat geen support krijgt, voor geen meter klinkt en binnen een paar maanden kapot is. Blijkbaar snap je de bedoeling van de Shuffle niet, wil je 'm ook niet snappen, en heb je overduidelijk nooit van het fenomeen 'kwaliteit' gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lezen kan best wel eens schelen. Dan zie je misschien dat apple helemaal niet zo'n stunning kwaliteit leverd.

Misschien qua geluid, maar zit hier een behoorlijke equalizer op? Want als ik mijn muziek shuffle komt er zowel klassiek als punkrock langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:33:
Lezen kan best wel eens schelen. Dan zie je misschien dat apple helemaal niet zo'n stunning kwaliteit leverd.

Misschien qua geluid, maar zit hier een behoorlijke equalizer op? Want als ik mijn muziek shuffle komt er zowel klassiek als punkrock langs.
Waar heb je een equalizer voor nodig? Als er goed geluid uit komt heb je helemaal geen equalizer nodig. Een equalizer is er alleen maar om de gebreken van het audio systeem te maskeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commeric
Exirion schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:16:
[...]

Ga jij dan maar lekker bij Blokker shoppen voor een of ander pauper hakkietakkie ding dat geen support krijgt, voor geen meter klinkt en binnen een paar maanden kapot is. Blijkbaar snap je de bedoeling van de Shuffle niet, wil je 'm ook niet snappen, en heb je overduidelijk nooit van het fenomeen 'kwaliteit' gehoord.
Het fenomeen garantie schijnt ook nog niet helemaal tot jou door gedrongen te zijn. En over de geluids kwaliteit kan je lang en kort discussies voeren, maar uit -zeg een blokker- mp3 speler komt echt geen monotoon nokia geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:35:
[...]

Waar heb je een equalizer voor nodig? Als er goed geluid uit komt heb je helemaal geen equalizer nodig. Een equalizer is er alleen maar om de gebreken van het audio systeem te maskeren.
en daarom zit er zeker een equalizer op alle muziekapparatuur? dus als ik bijvoorbeeld een Harman Kardon DPR 2005 koop twv 1200 euro, dan wil jij beweren dat die knopjes met bass, mid en treble erop staan, omdat dat ding een gebrek heeft? Muzieksmaak verschilt. De één wil veel bas en de ander niet.

En jij gaat me niet beweren dat je met één instelling alle muzieksoorten er mooi uitkrijgt.

Okay, even een lompe vergelijking: er is geen enkele auto die het even perfect doet op elke ondergrond. (tenzij je natuurlijk een hele brakke auto hebt, die het op elke ondergrond even slecht doet :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

^^ reactie op commeric

nou polyfonische tonen dan? :+

nee serieus, ik denk dat een el cheapo speler van 'blokker' met een merk als bv. 'ogisaka' toch net iets minder klinkt dan "Apple" die toch een zekere reputatie heeft opgebouwd hé!

Volgens diverse reviews klinkt hij net zo goed als een ipod dus dat wilt toch wel wat zeggen...

[ Voor 10% gewijzigd door The.Force op 15-01-2005 23:52 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:40:
[...]

Het fenomeen garantie schijnt ook nog niet helemaal tot jou door gedrongen te zijn. En over de geluids kwaliteit kan je lang en kort discussies voeren, maar uit -zeg een blokker- mp3 speler komt echt geen monotoon nokia geluid.
'support' is niet hetzelfde als 'garantie'. Ik denk niet dat je voor de blokker mp3 speler een firmware update bij de software update van je OS meekrijgt (zo je wilt), dat is bij de iPod wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:48:
[...]

en daarom zit er zeker een equalizer op alle muziekapparatuur? dus als ik bijvoorbeeld een Harman Kardon DPR 2005 koop twv 1200 euro, dan wil jij beweren dat die knopjes met bass, mid en treble erop staan, omdat dat ding een gebrek heeft? Muzieksmaak verschilt. De één wil veel bas en de ander niet.

En jij gaat me niet beweren dat je met één instelling alle muzieksoorten er mooi uitkrijgt.

Okay, even een lompe vergelijking: er is geen enkele auto die het even perfect doet op elke ondergrond. (tenzij je natuurlijk een hele brakke auto hebt, die het op elke ondergrond even slecht doet :Y))
Omdat die knopjes erop zitten, wil nog niet zeggen dat er brak geluid uit komt. Wat ik beweer is dat als je goede apparatuur hebt met een goed stel speakers, je dit soort zaken niet nodig hebt. Daar krijg je dan elke muzieksoort er mooi uit, mits de bron natuurlijk goed is. En daar schort het soms aan.

Nu is het inderdaad zo dat muzieksmaken verschillen en zo wil ik de muziek horen zoals die gemaakt is. Als een bron slecht is, wil ik niet aan een bas knop gaan zitten draaien om het geluid nog enigzins acceptabel te krijgen. En wellicht daarom is het dat ik dingen als equalizers onzin vindt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 16-01-2005 00:02 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commeric
CyBeR schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:53:
[...]

'support' is niet hetzelfde als 'garantie'. Ik denk niet dat je voor de blokker mp3 speler een firmware update bij de software update van je OS meekrijgt (zo je wilt), dat is bij de iPod wel.
Fireware updates zijn uberhaupt (in 99% van de gevallen) niet nodig als er gewoon in 1x een goed product was afgeleverd, oke fouten zijn menselijk, maar hoe krijg je het voor elkaar om in zo'n relatief simpel apparaat nog fouten te maken? En dat nog wel door zo'n 'gerenomeerd' en 'kwaliteits' merk als Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

commeric schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:02:
Fireware updates zijn uberhaupt (in 99% van de gevallen) niet nodig als er gewoon in 1x een goed product was afgeleverd, oke fouten zijn menselijk, maar hoe krijg je het voor elkaar om in zo'n relatief simpel apparaat nog fouten te maken? En dat nog wel door zo'n 'gerenomeerd' en 'kwaliteits' merk als Apple.
Apple breidt de functionaliteit uit in nieuwe firmwares :z

Maar het is wel duidelijk dat je hier alleen maar bent om je Blokker spelertjes aan de man te brengen en Apple af te zeiken. Ik stel voor dat je lekker buiten gaat spelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

commeric schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:02:
[...]

Je zegt het al: fouten zijn menselijk. En het is onmogelijk om je software met elke stomme fout die lusers kunnen maken te testen. Zodanig kan het best zijn dat onder bepaalde omstandigheden met bepaalde MP3'tjes het volume veel te hoog gaat (ik noem maar even een voorbeeld). Da's dan iets wat je zou willen fixen.

En wat Exirion ^^^ zegt natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2005 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:16:
[...]

Ja dus? wat wil je daarmee zeggen?
Ik vind em ten eerste functioneel, daar gaat het me vooral om, en ten tweede is ie ook nog ns mooi (imho)

Wat ik bedoelde met "er niet meer naar kijken" was het scherm, niet de speler zelf.
Als je er mee wil gaan patsen moet je dat zelf weten, ik doelde op het niet nodig hebben van een scherm.
En die heb je niet nodig toch? als ie 99% van de tijd in je broekzak zit? ;)

Maargoed, zoals ik al zei, het blijft je eigen mening.. Maar om nou zo'n blokker ding met een Apple te vergelijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:01:
[...]

Omdat die knopjes erop zitten, wil nog niet zeggen dat er brak geluid uit komt. Wat ik beweer is dat als je goede apparatuur hebt met een goed stel speakers, je dit soort zaken niet nodig hebt. Daar krijg je dan elke muzieksoort er mooi uit, mits de bron natuurlijk goed is. En daar schort het soms aan.

Nu is het inderdaad zo dat muzieksmaken verschillen en zo wil ik de muziek horen zoals die gemaakt is. Als een bron slecht is, wil ik niet aan een bas knop gaan zitten draaien om het geluid nog enigzins acceptabel te krijgen. En wellicht daarom is het dat ik dingen als equalizers onzin vindt. :)
offtopic:
dus als je een cd luistert en je vindt dat hij iets te weinig bas of treble heeft in de bron zelf (omdat erin in een studio voor een bepaald geluid gekozen is), gooi je die cd eerder weg dan dat je aan een knopje draait? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 105559 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:09:
[...]

offtopic:
dus als je een cd luistert en je vindt dat hij iets te weinig bas of treble heeft in de bron zelf (omdat erin in een studio voor een bepaald geluid gekozen is), gooi je die cd eerder weg dan dat je aan een knopje draait? ;)
offtopic:
Dan draai ik niet aan dat knopje en gooi ik de cd niet weg, de studio laat over het algemeen niet 'per ongeluk' een hoeveelheid geluid weg. Mijn EQs en bass boosters e.d. staan altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:05:
[...]
Apple breidt de functionaliteit uit in nieuwe firmwares :z
een repeat functie misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:33:
Equalizer settings doe je met iTunes afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

aanvulling: update in firmware kan ook neigen in een spaarzamer gebruik van de ingebouwde batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Volgens mij gaat het niet echt meer over wat de iPod Shuffle te bieden heeft, maar is het het hier meer gevuld met mensen die vinden dat hij een schermpje had moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Informatie voor iPod-bezitters

De eenjarige garantie dekt de vervanging van een kapotte batterij. Je kunt deze garantie tot twee jaar uitbreiden via AppleCare. Gedurende het tweede jaar vervangt Apple de batterij zodra de capaciteit minder is dan 50% van de oorspronkelijke capaciteit. Als de garantie is verlopen, vervangt Apple de batterij voor 131,10 €. Apple verwerkt de batterij vervolgens op een milieuvriendelijk manier.
Voor de battery: voor de shuffle zullen ze toch iets anders mogen verzinnen vind ik :Y) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Dakoina op 16-01-2005 00:38 . Reden: duidelijk make dat het om de battery gaat :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Dan even apart vraagje:
Omgevingsvereisten
* Temperatuur bij gebruik: 0° tot 35° C
* Temperatuur bij opslag: -20° tot 45° C
* Relatieve vochtigheid: 5% tot 95%, niet-condenserend
* Hoogte bij gebruik: maximaal 3000 meter
Wat is de invloed van de hoogte? en hoe zit het dan met het luisteren in een vliegtuig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Ik veronderstel geen probleem, dat bedoelen ze eerder voor in de bergen etc. neem ik aan... (niet dat er dan iets gaat gebeuren maar kom) ;)

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Dakoina schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:41:
Dan even apart vraagje:

[...]

Wat is de invloed van de hoogte? en hoe zit het dan met het luisteren in een vliegtuig?
Gokjes:

Luchtdruk.
In 'n vliegtuig heb je daar geen (minimaal) last van omdat het 'pressurized' is. Maakt niet uit dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commeric
Dan even apart vraagje:

[...]

Vliegtuig...drukcabine....how about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Dan even apart vraagje:

[...]

Er zijn misschien onderdelen luchtdicht verpakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

commeric schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:44:
[...]

Vliegtuig...drukcabine....how about?
Inderdaad... de druk is precies hetzelfde als op de 'begane grond' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Anoniem: 103538 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:17:
[...]

Inderdaad... de druk is precies hetzelfde als op de 'begane grond'
8000 voet ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Vraagje: die USB lichtnetadapter, ik veronderstel toch dat die met de juiste contactaansluiting wordt geleverd (voor België/Nederland)?

(Dus zonder die optionele reisstekkerset aan te schaffen)

[ Voor 19% gewijzigd door The.Force op 16-01-2005 12:25 ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109585

@The.Force
Yep, wordt geleverd met de juiste stekker als je em in Nederland of Belgie koopt (of in ander europees land met zelfde stekker natuurlijk :) ).
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
In tegenstelling tot een heleboel andere grote topics willen we hier geen slow chat zien.
Daarnaast wil ik de mensen met klem vragen om GEEN flames over en weer te gaan gooien... Een flamewar uitlokken staat garant voor een mooie dikke mail met OW.