Hij is wit, uiteraard. Het is tenslotte een iPod 
Ik neem verder wel aan dat er een lampje in zit, om makkelijk te zien of hij aanstaat.
Ik neem verder wel aan dat er een lampje in zit, om makkelijk te zien of hij aanstaat.
Dat is wat jij ervan maakt; oftewel gebaseerd op je eigen anti-marketing emoties. Kijk nou eens goed hoe compact en licht dat ding is. 28 gram en nog geen 8 en een halve millimeter dik. Jij geeft de voorkeur aan een full-featured MP3 speler. Ik heb liever een hele compacte USB stick die dan ook toevallig nog een kwaliteits-MP3speler is.Servor schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:02:
Ohja, nu is zo'n Shuffle weer een heel totaal concept waar het simpele gepeupel gewoon vanaf moet blijven en niks van snapt. Lekker elitair dus.Nouja, ik weet het niet hoor, maar de meesten moeten gewoon een mp3 speler 'met een scherrempie' hebben en geven geen fuck om marketinggeblaat over random leven enzo. Als je daar in trapt, ben je gevoeliger voor reclame dan je zelf denkt.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Anoniem: 72901
Omfg. Ja, "het concept". Dat begrijp ik wel. Maar dat concept is voor de meeste mensen gewoon klote. Er zijn heel erg weinig mensen die genoegen zouden nemen met dat shuffle ongein. Ze konden er gewoon makkelijk een schermpje bij neerzetten waar dit "geweldige feature" gewoon uit gezet kan worden. En dat hier mensen zijn dat een schermpje geen goed idee was ofzo. Een schermpje was alleen maar goed geweest. Dan vloog dit ding als broodjes over de toonbank.CyBeR schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:29:
En waarom de neuk wil iedereen een scherm? Ik geloof dat mensen die dat willen het concept niet echt begrijpen en te veel blijven hangen in hoe 'andere' mp3 spelers werken.
Anoniem: 98752
dát valt ook wel weer mee hoor...(ook een gigabyte...)Exirion schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:05:
[...]
Mijn bezwaar tegen de bestaande 1GB spelers was nou juist dat ze een stuk forser/dikker uitvallen dan USB sticks, en aan de andere kant vond ik het zonde om het geld neer te tellen voor een zuivere USB stick. De iPod shuffle is een stijlvolle USB stick met goeie MP3-functionaliteit. Voor mensen zoals jij zijn er al tientallen produkten op de markt. Deze iPod Shuffle voorziet wat mij betreft weldegelijk in een behoefte. Namelijk mensen die primair compacte opslag nodig hebben (omdat je er bijvoorbeeld voor je werk de hele dag mee in de rondte loopt) en daarbij eenvoudige MP3-functionaliteit, die NIET ten koste gaat van het gewicht en de afmetingen, erg waarderen.
[ Voor 1% gewijzigd door Menesis op 13-01-2005 14:42 . Reden: [b] toegevoegd ]
Mixed Reality dev
Wat is de slogan van apple ook al weer? Oh ja, Think Different. Mainstream is dus helemaal niet waar ze op richten.Anoniem: 72901 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:09:
[...]
Waarom de neuk iedereen een scherm wil? Dat heet dus Mainstream.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Anoniem: 42145
Daarbij, hoe duur kan zo'n schermpje nou zijn? Een kermis horloge van 10 cent heeft al een scherpje. Het zou nog niet eens grafisch hoeven te zijn. Iets wat alleen maar het nummertje zou kunnen weergeven zou al genoeg zijn. Dan onthoud ik zelf wel of ik de vorige keer zat te luisteren bij nummer 114 en nu wil beginnen met nummer 115 ofzo.Anoniem: 72901 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:09:
Waarom de neuk iedereen een scherm wil? Dat heet dus Mainstream. Ik neem aan dat de mensen van Apple niet zo dom zijn, en dit express hebben gedaan, om ervoor te zorgen dat niet iedereen hem koopt ofzo...
15mm dik (bijna 2 keer zo dik), 40 gram zwaar (ipv 28) en bijna 2 keer zo duur.....Menesis schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:37:
dát valt ook wel weer mee hoor...(ook een gigabyte...)
Q: waarom blijft die stomme Menesis nou steeds met die E99 komen?
A: Omdat ik denk dat de E99 een heel goed (beter?) alternatief is voor de apple Ipod Shuffle...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Oh kom nou, ik vind dat er dus veels te priegelig en druk uitzien. Ik ben dus iemand die de iPod Shuffle veel mooier vind. En ik ben ook zo iemand die dus echt nooit op het scherm van zijn (512 MB) flash-player kijkt. Ik zet 'em aan, stop 'em weg en wacht tot de trein aan de andere kant van het land is. Ik zou geen behoefte hebben aan een scherm, en als ik dat priegelscherm zie van die E99 kan ik me ook niet voorstellen dat ik daarop wil kijken. Mocht ik een CD dan echt niet willen horen (hallo, waarom zet je 'em er dan op?) dan skip ik wel net zolang tot de volgende begint. Zelfs dat gaat sneller dan zo'n ding incl. alle draadjes uit je zak vissen, priegelmenu lezen en bedienen, en alles weer terugproppen zonder dat je de dopjes mee uit je oren trekt. Wat mij betreft: pluim voor Apple!Menesis schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:37:
Q: waarom blijft die stomme Menesis nou steeds met die E99 komen?
A: Omdat ik denk dat de E99 een heel goed (beter?) alternatief is voor de apple Ipod Shuffle...
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Anoniem: 44509
Mee eens! Ik denk ook niet dat het zo'n probleem was voor apple om er een schermpje in te zetten, maar dat ze dat gewoon niet wilde doen. "Geen kleine priel knopjes/schermpjes/sub-menutjes en andere lastige frutsels op een Apple product." Dat moeten ze gedacht hebben. En dat is ook wel aardig gelukt volgens mij.DiGiSTORM_ schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:34:
[...]
Oh kom nou, ik vind dat er dus veels te priegelig en druk uitzien. Ik ben dus iemand die de iPod Shuffle veel mooier vind. En ik ben ook zo iemand die dus echt nooit op het scherm van zijn (512 MB) flash-player kijkt. Ik zet 'em aan, stop 'em weg en wacht tot de trein aan de andere kant van het land is. Ik zou geen behoefte hebben aan een scherm, en als ik dat priegelscherm zie van die E99 kan ik me ook niet voorstellen dat ik daarop wil kijken. Mocht ik een CD dan echt niet willen horen (hallo, waarom zet je 'em er dan op?) dan skip ik wel net zolang tot de volgende begint. Zelfs dat gaat sneller dan zo'n ding incl. alle draadjes uit je zak vissen, priegelmenu lezen en bedienen, en alles weer terugproppen zonder dat je de dopjes mee uit je oren trekt. Wat mij betreft: pluim voor Apple!
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Anoniem: 119252
Anoniem: 103538
Als je van bijv. 1 naar 110 wil en je hebt er 120 op stan drukt je toch op previous?Anoniem: 42145 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:15:
Wat er eigenlijk wel op had moeten zitten is een functie om snel tussen albums te skippen. Mischien iets van next lang indrukken is next album en kort is next song oid.
Als ik op de 512MB versie 120 nummers heb over zo'n acht albums, dan kan ik dat nog net onthouden welke groups ik ongeveer heb. Wat doe ik nu als ik meteen naar nummer 110 toewil? 109 keer op next drukken?
1
| 1 > prev > 120 > 119 > prev > 118 prev > 117 prev > 116 prev > 115 prev > 114 prev > 113 prev > 112 prev > 111 prev > 110 |
Anoniem: 15712
Nee, 11 keer op previousAnoniem: 42145 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:15:
Wat er eigenlijk wel op had moeten zitten is een functie om snel tussen albums te skippen. Mischien iets van next lang indrukken is next album en kort is next song oid.
Als ik op de 512MB versie 120 nummers heb over zo'n acht albums, dan kan ik dat nog net onthouden welke groups ik ongeveer heb. Wat doe ik nu als ik meteen naar nummer 110 toewil? 109 keer op next drukken?
Daar heb je een punt. Maar het gaat natuurlijk om de randomness... het kreng heet niet voor niets iPod shuffle. Ik zie er trouwens niets in. Ben blij met m'n iPod miniAnoniem: 42145 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:56:
Ok dan, de 1 gigabyte versie, 240 nummers, en nu naar 110?
(of eventueel, op de 512MB versie houden, 120 nummers en naar 60 willen)
Hoezo vroeg je dan waarom 'iedereen' een schermpje wilt?CyBeR schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:37:
[...]
Wat is de slogan van apple ook al weer? Oh ja, Think Different. Mainstream is dus helemaal niet waar ze op richten.
precies, en je weet ook niet hoe snel die zapt. Ik ken zelfs spelers waarbij het switchen van bijv #1 naar #2 een volle seconde duurt.Anoniem: 42145 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:56:
Ok dan, de 1 gigabyte versie, 240 nummers, en nu naar 110?
(of eventueel, op de 512MB versie houden, 120 nummers en naar 60 willen)
Mixed Reality dev
Tenzij Apple ervan uitgaat dat men in het algemeen 'Stupid' denkt natuurlijkAnoniem: 72901 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:00:
[...]
Hoezo vroeg je dan waarom 'iedereen' een schermpje wilt?
Think Stupid valt trouwens ook onder 'Different'.
Ik wil gewoon weten welke liedje er nu wordt afgespeeld. Maar ik wil helemaal zeker weten navigeren. Niks shuffle.
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Anoniem: 43796
Anoniem: 119252 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:27:
Philips heeft ook een MP3 spelertje zonder display. Hebben ze al tijden, zijn er al 20 verkocht in NL, lekker fijn allemaal.
Nu komt Apple ermee en het wordt een gigantische knaller.
Dát is nou imago en marketing. Hiermee gaat Apple nog veel meer spelertjes verkopen want het PB Audiokey-publiek gaat nu ook aan de iPod. En veel (HDD) iPod bezitters zullen er eentje gaan kopen voor 'erbij'.
Tsja.
Ja.The.Force schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:54:
Bestaat er eigenlijk een optie om albums af te spelen?
Wat zeur je nu? Het is toch alláng duidelijk, het product is niet voor jou bedoeld.Anoniem: 72901 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:00:
Ik wil gewoon weten welke liedje er nu wordt afgespeeld. Maar ik wil helemaal zeker weten navigeren. Niks shuffle.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Je denkt zoals je gewend bent van huidige MP3 spelers. Blijkbaar ben je niet in staat anders te denken. Moet jij weten, maar blijf dan niet zeuren als duidelijk is dat dit product niet voor jou is. Ik zeur toch ook niet dat die tampons waarvoor ik steeds reklame zie niet passen en dat ze aangepast moeten worden?Anoniem: 72901 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:00:
[...]
Hoezo vroeg je dan waarom 'iedereen' een schermpje wilt?
Think Stupid valt trouwens ook onder 'Different'.
[ Voor 3% gewijzigd door Zwerver op 13-01-2005 20:05 ]
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Ik zei niet dat hij kleiner is. Hij is gewoon ook klein. En 2x zo duur? 180 euro /2=90... Ik geloof dat de 1 gigabyte versie wel redelijk wat duurder is dan 90 euro.Exirion schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:00:
[...]
15mm dik (bijna 2 keer zo dik), 40 gram zwaar (ipv 28) en bijna 2 keer zo duur.....
Wil je echt volhouden dat je ze kunt vergelijken?
Mixed Reality dev
Waarschijnlijk maakt de iPod gebruik van firmware? In dat geval Apple support een suggestie sturen, en wellicht kunnen ze in een update de mogelijkheid zetten om snel 10 nummers te skippen o.i.d.Anoniem: 42145 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:35:
Ik heb die handleiding op de support site even doorgelezen, maar het word toch echt 120 keer op next drukken als je naar een bepaalde song wilt.
Er is maar 1 'special move' ingebouwd en dat is snel 3x op play drukken, dan gaat ie helemaal naar het begin. Via een zelfde soort truukje hadden ze ook wel iets als skip 10 ofzo kunnen doen.
Als ik het zo lees support ie ook maar 1 playlist. Niet meerdere,
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Anoniem: 15712
Dit is wat ik vanmiddag tegenkwam : http://www.engadget.com/entry/1234000177027029/Menesis schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:14:
[...]
Verder ben ik erg benieuwd naar de geluidskwaliteit! Als iemand ergens binnenkort een review heeft gevonden hoor ik dat graag.
[ Voor 41% gewijzigd door rclahsen op 14-01-2005 15:09 ]
Oei. Mijn excuses.
Volgens mij is dat nog niet bekend. Maar het lijkt me niet echt geweldig om met drukcombinaties te gaan spelen zoals bij cheatcodes op een PlayStation 2 ofzo.The.Force schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:34:
Weet er al iemand hoe je precies een album kan selecteren?
Met bepaalde drukcombinaties?
Bij mij staat er in de ontvangstbevestiging 'Verstuurd binnen 3-4 weeks'. Die enkele dagen lijken me wat optimistisch.rclahsen schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:08:
Dat ziet er goed uit, van die geluidskwaliteit. Hopelijk zijn er binnenkort meer reviews. Zometeen maar even kijken op iPodlounge.com
* rclahsen heeft al van Apple een verzendbevestiging en verwacht hem binnen enkele dagen op de deurmat
Nederlands is makkelijker als je denkt.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Anoniem: 23891
leoaq.fm // Jeune Loop
Precies, er wordt hier een vergelijking getrokken tussen straatprijzen van Sony en de adviesprijzen van Apple. Beetje krom enzoThe.Force schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:51:
dude, die E99 kost bij sony 240 euro's dus dat is wel een klein verschilletje!
OK, nu echt over de prijzen:The.Force schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:51:
dude, die E99 kost bij sony 240 euro's dus dat is wel een klein verschilletje!
okee waarschijnlijk is hij elders goedkoper maar toch... (en over looks kan je discussiëren)
Ik heb er één mét display en ik ben géén schoolpleintiener.Sommigen willen ook het idee achter de Shuffle gewoon niet snappen. We zijn niet alleemaal schoolpleintieners die allemaal willen showen met een l33t display en een eenzame dood sterven als ze niet op elk moment de vetkoelgaafste hits kunnen horen die ze maar willen.
[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 15-01-2005 13:21 ]
Mixed Reality dev
Toch jammer om zo'n reactie te leveren. Bling-bling? Terwijl veel mensen de apple kopen omdat ie er zo mooi uitziet. (ok en prijs)2de soort:
- willen bling-bling aan hun ding
- volgens mij kijken die gewoon veel nr dat schermpje soms, alsof ze sigaret roken
- de gewone mensen die constant willen zoeken nr een goed nr
[ Voor 32% gewijzigd door Menesis op 15-01-2005 14:47 ]
Mixed Reality dev
Je begrijpt blijkbaar nog steeds het concept niet. Een scherm is gewoon niet nodig op dit apparaat omdat het geen 'albums' kent. Je pleurt er muziek op en dan speelt 'ie dat randomly af. Of zo je wilt op volgorde, maar wat is daar leuk aan? Als je even geen zin hebt in een nummer of er een nog een keer wilt horen heb je daar forward respectievelijk backward knoppen voor, je kunt 'm op pauze zetten en weer verder laten spelen en het volume veranderen. Meer heb je niet nodig. Denk je dat Apple er geen scherm in kon bouwen ofzo? Natuurlijk konden ze dat. Maar dan had 'ie wel duurder moeten zijn en dan had je er bijzonder weinig aan gehad.Menesis schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:32:
[...]
Toch jammer om zo'n reactie te leveren. Bling-bling? Terwijl veel mensen de apple kopen omdat ie er zo mooi uitziet. (ok en prijs)
Op het schermpje kijken alsof ze een sigaret roken? Alleen als ik naar een ander album overswitch kijk ik op het schermpje, omdat er nou eenmaal heel veel muziek op een gigabyte past. Dat heeft niets met sigaretten te maken.
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Draag-om-je-nek-dingstevenP schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:58:
Geweldig ding! ik ben er echt verslaafd aan, nu alalleen had ik een paar vraagjes mbt de iPod Shuffle:
• Welke accesoires worden meegeleverd
Ja, maar wat is daar nou leuk aan?• Kan je ook zelf kiezen welke nummers erop gaan komen?
bij dezeKan iemand mij verder helpen?
En een screenie uit iTunes:# Je iPod shuffle automatisch vullen met een willekeurige muziekselectie
# Zelf nummers naar je iPod shuffle slepen
# Dubbele nummers zoeken en verwijderen
[ Voor 3% gewijzigd door stevenP op 15-01-2005 17:49 ]
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Geen lichtnetadapter; door 'm aan je USB te hangen laadt 'ie op (in 4 uur, geloof ik). En idd met standaard iPod oortjes en een keycoard, zie de specs.stevenP schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:43:
Ik kwam zelf net dit tegen, even een quoteje:
[...]
En een screenie uit iTunes:
[afbeelding]
@CyBeR:
Ok, dus een soort keycoard álá iPod
Verder? De standaard iPod oortjes denk ik? Zeker geen lichtnetadapter?
En nee, die vragen waren verder niet voor mij, maar voor mn broertje ik heb mn eigen 20gb 4G liggen!
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ik heb een iPod die het na 2 jaar en 4 maanden nog geweldig doet, dus dat valt allemaal wel mee dacht ik zoFezzFest schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:48:
Je kan veel over een ipod zeggen, maar het is een vaststaand feit, een ipod is één van de beste hddmp3spelers voor het gewone publiek (als je tenminste in gedachte houdt dat een ipod een wegwerpapparaat is, ja EEN WEGWERPAPPARAAT)
Verklaar je nader? Want dit kan maar beter geen semi-komische flame zijn....FezzFest schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:48:
Je kan veel over een ipod zeggen, maar het is een vaststaand feit, een ipod is één van de beste hddmp3spelers voor het gewone publiek (als je tenminste in gedachte houdt dat een ipod een wegwerpapparaat is, ja EEN WEGWERPAPPARAAT)
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Oh? Link? Volgens mij is dat Blokker ding 256MB nl.commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:08:
Kom op mensen, beetje reeel blijven. Bij de blokker heb je voor 70 euro een mp3 speler met minimaal 512 mb EN een beeldscherm.
[ Voor 8% gewijzigd door Thunder op 15-01-2005 22:10 ]
[ Voor 26% gewijzigd door commeric op 15-01-2005 22:14 ]
Het hangt er maar net vanaf waar je waarde aan hecht.commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:08:
Kom op mensen, beetje reeel blijven. Bij de blokker heb je voor 70 euro een mp3 speler met minimaal 512 mb EN een beeldscherm. En wat heeft deze Shuffle? 20 euro extra kosten EN geen scherm. WAt is nou juist zo handig aan een mp3speler, juist dat je nummers kan opzoeken die je wilt luisteren en niet dat dat halfgare ding gaat bepalen welke nummers jij moet luisteren. De iPod Shuffle is dus gewoon een pauper apparaat.
Ook weer zo iets, hij is mooi maar je kijkt er toch niet naar. Want dat ding zit 99% van de tijd in je broekzak. Of zijn er van die mensen die er ordinair mee gaan lopen patsen_RoD_ schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:13:
[...]
Het hangt er maar net vanaf waar je waarde aan hecht.
Als je het niet uitmaakt wat je luistert, en er gewoon wat opzet wat je leuk vind, heb je geen scherm nodig.
En dan is zo'n klein mooi wit dingetje best handig
Ik gebruikte bij mijn oude flashspelertje ook standaard de shuffle functie, en keek er verder niet naar.
En zo'n ding van de Blokker... tsja, die staan nou niet bepaald bekend om hun kwaliteit![]()
Maarja, zoals ik al zei, het hangt er maar net vanaf waar je het meeste waarde aan hecht.
Ik vind het iig een mooi dingetje(al zou ik em niet kopen)
Anoniem: 105559
Ik dacht dat dit punt ondertussen al genoeg besproken was.Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:17:
Je zou toch minimaal verwachten dat apple er een mooi displaytje in gooit. Want echt een knap staaltje technologie kan ik dit niet noemen. Hij wordt volgens mij alleen maar omhoog geprezen omdat er Apple opstaat ipv Marquant oid. Vorgeving is misschien mooi, maar het merk maakt dit ding interessanter dan het is volgens mij.
Apple staat er om bekend dat het mooie en goede apperaten levert. Je kan zeggen wat je wilt, het apperaat is niet duur voor wat het is. De een wilt graag een scherm, de ander maakt het niet zo veel uit. Naar mijn idee heb je alleen een scherm nodig wanneer je een paar GB ter beschikking hebt, anders moet je toch een selectie maken wat je wilt luisteren.Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:17:
Je zou toch minimaal verwachten dat apple er een mooi displaytje in gooit. Want echt een knap staaltje technologie kan ik dit niet noemen. Hij wordt volgens mij alleen maar omhoog geprezen omdat er Apple opstaat ipv Marquant oid. Vorgeving is misschien mooi, maar het merk maakt dit ding interessanter dan het is volgens mij.
"Luie mensen worden ook moe!"
Juist, en wat zijn de specs van dat ding? Hoe zit het met de kwaliteit et cetera?Ik krijg net de tip dat ze bij de Makro te koop zijn voor 70 euro. Link? Nee die heb ik niet, Makro is een winkel waar je voor naar buiten moet.....
Een groot deel van de flashMP3 spelers draagt men dmv een lanyard boven de kleding. Hoezo wordt dat niet gezien?commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:16:
[...]
Ook weer zo iets, hij is mooi maar je kijkt er toch niet naar. Want dat ding zit 99% van de tijd in je broekzak. Of zijn er van die mensen die er ordinair mee gaan lopen patsen
Anoniem: 50624
Dat zou juist geen goede zet zijn geweest, de 1GB versie zou dan in prijs weinig verschillen met de iPod mini.Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:17:
Je zou toch minimaal verwachten dat apple er een mooi displaytje in gooit.
Als je je batterij zogezegd laat vervangen door apple wordt je batterij niet vervangen, je krijgt gewoon een nieuwe ipod!! Met je oude ipod is niets mis, enkel de batterij moet vervangen worden. Nu ben ik geen treehugger ofzo, maar een beetje rekening houden met het milieu mag toch? Je kan de batterij zelf vervangen, maar dit is niet zo simpel voor de leek en een ipod is ook niet bedoeld om zelf te openen, kortom een ipod is een heel goed apparaat, als je in je achterhoofd houdt dat het een WEGWERPAPPARAAT is. Om eerlijk te zijn: dit gaat bijna voor alle HDD players op met ingebouwde batterij. Het kan echter anders: Kijk naar de Sony HD1. Ik ben zeker geen apple hater, maar ik vind dat de waarheid gezegd mag wordenZwerver schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:58:
[...]
Verklaar je nader? Want dit kan maar beter geen semi-komische flame zijn....
[ Voor 17% gewijzigd door FezzFest op 15-01-2005 23:03 ]
Ik heb in mijn omgeving meerdere Apples het lootje zien leggen. Was het dan niet de batterij dan was het het "touchwieltje".Thunder schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:49:
[...]
Juist, en wat zijn de specs van dat ding? Hoe zit het met de kwaliteit et cetera?
Zoals hierboven ook al wordt gezegd, Apple levert gewoon kwaliteit, een of andere crappy Chinese Blokker speler niet.
[...]
En hoe weet jij dat allemaal, geef me eens een goede reden waarom Apple een hele iPod zou weggooien? Zoiets kost alleen maar geld, bedrijven staan er meestal niet om bekend dat ze graag dingen gratis weggeven. Desnoods zou alles worden gerecycled.FezzFest schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:57:
[...]
Als je je batterij zogezegd laat vervangen door apple wordt je batterij niet vervangen, je krijgt gewoon een nieuwe ipod!! Met je oude ipod is niets mis, enkel de batterij moet vervangen worden. Nu ben ik geen treehugger ofzo, maar een beetje rekening houden met het milieu mag toch? Je kan de batterij zelf vervangen, maar dit is niet zo simpel voor de leek en een ipod is ook niet bedoeld om zelf te openen, kortom een ipod is een heel goed apparaat, als je in je achterhoofd houdt dat het een wegwerpapparaat is. Om eerlijk te zijn: dit gaat bijna voor alle HDD players op met ingebouwde batterij. Het kan echter anders: Kijk naar de Sony HD1, daar wordt netjes in de manual uitgelegd hoe je de ingebouwde batterij kunt vervwijderen en vervangen.
Ga maar eens rondkijken op GoT of zoek even op google: een ipod met brakke batterij wordt vervangen door een andere. Ben je lui? Hier dan: http://www.apple.com/nl/s.../service/geo_battery.htmlPindkaas schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:02:
[...]
En hoe weet jij dat allemaal, geef me eens een goede reden waarom Apple een hele iPod zou weggooien? Zoiets kost alleen maar geld, bedrijven staan er meestal niet om bekend dat ze graag dingen gratis weggeven. Desnoods zou alles worden gerecycled.
Conclusie: iPod is geen wegwerpartikel zoals werd gezegd, maar gewoon een prima apperaat. Apple heeft geconcludeerd dat de accu niet goed was, en wordt nu dus gratis vervangen. Iedereen blij toch?
[ Voor 33% gewijzigd door FezzFest op 15-01-2005 23:09 ]
Ga jij dan maar lekker bij Blokker shoppen voor een of ander pauper hakkietakkie ding dat geen support krijgt, voor geen meter klinkt en binnen een paar maanden kapot is. Blijkbaar snap je de bedoeling van de Shuffle niet, wil je 'm ook niet snappen, en heb je overduidelijk nooit van het fenomeen 'kwaliteit' gehoord.commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:13:
Ik gebruik daar gewoon een random winkel, om maar even aan te geven dat apple zijn 'kwaliteitspositie' misbruikt om een relatief onding aan de consument te slijten. Een mp3 speler zonder scherm, dat is net zo iets als tegenwoordig een huishouden zonder tv.
Ik krijg net de tip dat ze bij de Makro te koop zijn voor 70 euro. Link? Nee die heb ik niet, Makro is een winkel waar je voor naar buiten moet.....
Waar heb je een equalizer voor nodig? Als er goed geluid uit komt heb je helemaal geen equalizer nodig. Een equalizer is er alleen maar om de gebreken van het audio systeem te maskeren.Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:33:
Lezen kan best wel eens schelen. Dan zie je misschien dat apple helemaal niet zo'n stunning kwaliteit leverd.
Misschien qua geluid, maar zit hier een behoorlijke equalizer op? Want als ik mijn muziek shuffle komt er zowel klassiek als punkrock langs.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Het fenomeen garantie schijnt ook nog niet helemaal tot jou door gedrongen te zijn. En over de geluids kwaliteit kan je lang en kort discussies voeren, maar uit -zeg een blokker- mp3 speler komt echt geen monotoon nokia geluid.Exirion schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:16:
[...]
Ga jij dan maar lekker bij Blokker shoppen voor een of ander pauper hakkietakkie ding dat geen support krijgt, voor geen meter klinkt en binnen een paar maanden kapot is. Blijkbaar snap je de bedoeling van de Shuffle niet, wil je 'm ook niet snappen, en heb je overduidelijk nooit van het fenomeen 'kwaliteit' gehoord.
en daarom zit er zeker een equalizer op alle muziekapparatuur? dus als ik bijvoorbeeld een Harman Kardon DPR 2005 koop twv 1200 euro, dan wil jij beweren dat die knopjes met bass, mid en treble erop staan, omdat dat ding een gebrek heeft? Muzieksmaak verschilt. De één wil veel bas en de ander niet.Daedalus schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:35:
[...]
Waar heb je een equalizer voor nodig? Als er goed geluid uit komt heb je helemaal geen equalizer nodig. Een equalizer is er alleen maar om de gebreken van het audio systeem te maskeren.
[ Voor 10% gewijzigd door The.Force op 15-01-2005 23:52 ]
'support' is niet hetzelfde als 'garantie'. Ik denk niet dat je voor de blokker mp3 speler een firmware update bij de software update van je OS meekrijgt (zo je wilt), dat is bij de iPod wel.commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:40:
[...]
Het fenomeen garantie schijnt ook nog niet helemaal tot jou door gedrongen te zijn. En over de geluids kwaliteit kan je lang en kort discussies voeren, maar uit -zeg een blokker- mp3 speler komt echt geen monotoon nokia geluid.
Omdat die knopjes erop zitten, wil nog niet zeggen dat er brak geluid uit komt. Wat ik beweer is dat als je goede apparatuur hebt met een goed stel speakers, je dit soort zaken niet nodig hebt. Daar krijg je dan elke muzieksoort er mooi uit, mits de bron natuurlijk goed is. En daar schort het soms aan.Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:48:
[...]
en daarom zit er zeker een equalizer op alle muziekapparatuur? dus als ik bijvoorbeeld een Harman Kardon DPR 2005 koop twv 1200 euro, dan wil jij beweren dat die knopjes met bass, mid en treble erop staan, omdat dat ding een gebrek heeft? Muzieksmaak verschilt. De één wil veel bas en de ander niet.
En jij gaat me niet beweren dat je met één instelling alle muzieksoorten er mooi uitkrijgt.
Okay, even een lompe vergelijking: er is geen enkele auto die het even perfect doet op elke ondergrond. (tenzij je natuurlijk een hele brakke auto hebt, die het op elke ondergrond even slecht doet)
[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 16-01-2005 00:02 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Fireware updates zijn uberhaupt (in 99% van de gevallen) niet nodig als er gewoon in 1x een goed product was afgeleverd, oke fouten zijn menselijk, maar hoe krijg je het voor elkaar om in zo'n relatief simpel apparaat nog fouten te maken? En dat nog wel door zo'n 'gerenomeerd' en 'kwaliteits' merk als Apple.CyBeR schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:53:
[...]
'support' is niet hetzelfde als 'garantie'. Ik denk niet dat je voor de blokker mp3 speler een firmware update bij de software update van je OS meekrijgt (zo je wilt), dat is bij de iPod wel.
Apple breidt de functionaliteit uit in nieuwe firmwarescommeric schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:02:
Fireware updates zijn uberhaupt (in 99% van de gevallen) niet nodig als er gewoon in 1x een goed product was afgeleverd, oke fouten zijn menselijk, maar hoe krijg je het voor elkaar om in zo'n relatief simpel apparaat nog fouten te maken? En dat nog wel door zo'n 'gerenomeerd' en 'kwaliteits' merk als Apple.
Je zegt het al: fouten zijn menselijk. En het is onmogelijk om je software met elke stomme fout die lusers kunnen maken te testen. Zodanig kan het best zijn dat onder bepaalde omstandigheden met bepaalde MP3'tjes het volume veel te hoog gaat (ik noem maar even een voorbeeld). Da's dan iets wat je zou willen fixen.commeric schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:02:
[...]
Fireware updates zijn uberhaupt (in 99% van de gevallen) niet nodig als er gewoon in 1x een goed product was afgeleverd, oke fouten zijn menselijk, maar hoe krijg je het voor elkaar om in zo'n relatief simpel apparaat nog fouten te maken? En dat nog wel door zo'n 'gerenomeerd' en 'kwaliteits' merk als Apple.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 16-01-2005 00:06 ]
Ja dus? wat wil je daarmee zeggen?commeric schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:16:
[...]
Ook weer zo iets, hij is mooi maar je kijkt er toch niet naar. Want dat ding zit 99% van de tijd in je broekzak. Of zijn er van die mensen die er ordinair mee gaan lopen patsen
Daedalus schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:01:
[...]
Omdat die knopjes erop zitten, wil nog niet zeggen dat er brak geluid uit komt. Wat ik beweer is dat als je goede apparatuur hebt met een goed stel speakers, je dit soort zaken niet nodig hebt. Daar krijg je dan elke muzieksoort er mooi uit, mits de bron natuurlijk goed is. En daar schort het soms aan.
Nu is het inderdaad zo dat muzieksmaken verschillen en zo wil ik de muziek horen zoals die gemaakt is. Als een bron slecht is, wil ik niet aan een bas knop gaan zitten draaien om het geluid nog enigzins acceptabel te krijgen. En wellicht daarom is het dat ik dingen als equalizers onzin vindt.
Anoniem: 105559 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:09:
[...]
offtopic:
dus als je een cd luistert en je vindt dat hij iets te weinig bas of treble heeft in de bron zelf (omdat erin in een studio voor een bepaald geluid gekozen is), gooi je die cd eerder weg dan dat je aan een knopje draait?
een repeat functie misschien?Exirion schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:05:
[...]
Apple breidt de functionaliteit uit in nieuwe firmwares
Equalizer settings doe je met iTunes afaik.Anoniem: 105559 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:33:
Misschien qua geluid, maar zit hier een behoorlijke equalizer op? Want als ik mijn muziek shuffle komt er zowel klassiek als punkrock langs.
Voor de battery: voor de shuffle zullen ze toch iets anders mogen verzinnen vind ikInformatie voor iPod-bezitters
De eenjarige garantie dekt de vervanging van een kapotte batterij. Je kunt deze garantie tot twee jaar uitbreiden via AppleCare. Gedurende het tweede jaar vervangt Apple de batterij zodra de capaciteit minder is dan 50% van de oorspronkelijke capaciteit. Als de garantie is verlopen, vervangt Apple de batterij voor 131,10 €. Apple verwerkt de batterij vervolgens op een milieuvriendelijk manier.
[ Voor 3% gewijzigd door Dakoina op 16-01-2005 00:38 . Reden: duidelijk make dat het om de battery gaat :) ]
Wat is de invloed van de hoogte? en hoe zit het dan met het luisteren in een vliegtuig?Omgevingsvereisten
* Temperatuur bij gebruik: 0° tot 35° C
* Temperatuur bij opslag: -20° tot 45° C
* Relatieve vochtigheid: 5% tot 95%, niet-condenserend
* Hoogte bij gebruik: maximaal 3000 meter
Gokjes:Dakoina schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:41:
Dan even apart vraagje:
[...]
Wat is de invloed van de hoogte? en hoe zit het dan met het luisteren in een vliegtuig?
Vliegtuig...drukcabine....how about?Dakoina schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:41:
Dan even apart vraagje:
[...]
Wat is de invloed van de hoogte? en hoe zit het dan met het luisteren in een vliegtuig?
Er zijn misschien onderdelen luchtdicht verpakt?Dakoina schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:41:
Dan even apart vraagje:
[...]
8000 voetAnoniem: 103538 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 01:17:
[...]
Inderdaad... de druk is precies hetzelfde als op de 'begane grond'
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 19% gewijzigd door The.Force op 16-01-2005 12:25 ]
Anoniem: 109585
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq