Het grote iPod Shuffle 2nd generation topic

Wat is het
Specificaties
Reviews
Waarom kopen
Wat is de iPod Shuffle 2e Generatie?
De 1-GB iPod shuffle is de kleinste digitale-muziekspeler ter wereld, en voor slechts € 79 mag je hem de jouwe noemen. Met de nieuwe iPod shuffle kun je tot 240 nummers (1) bij je dragen op je mouw. Of op je revers. Of aan je broekriem. Klem de iPod shuffle vast en draag hem als muzikaal pronkstuk.(bron: http://www.apple.com/nl/ipodshuffle/)
De specificaties
- Prijs: 79,- euro bij de Apple Store (incl. verzendkosten)
- Afmetingen: 41,2 x 27,3 x 10,5 mm
- Gewicht: 15 gram
- Opslag/capaciteit: 1 GB (240 nummers)
- Display: Geen
- Kleur: Alleen in het grijs-zilver verkrijgbaar
- Levensduur batterij: Tot 12 uur
- Laadtijd: Circa 4 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 2 uur)
- Poorten: Mini-stereoaansluiting
- Aansluitmogelijkheden: USB via meegeleverd dock
- Audio-ondersteuning: MP3 (8 tot 320 Kbps), MP3 VBR, AAC (8 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store, M4A, M4B, M4P), Audible (2, 3 en 4), WAV en AIFF
- Meegeleverde accessoires: Koptelefoon, dock
Reviews
Er zijn nog geen full-hands-on reviews omdat hij nog niet (goed) leverbaar is. Eind van de maand worden de eerste shuffles 2nd generation pas uitgeleverd. Wel kun je hier wat meer van de iPod Shuffle zien:• Filmpje van de nieuwe iPod Shuffle op Youtube: hier
• Meer plaatjes: hier
Waarom kopen?
Ik heb er één besteld en staat nu op 3 november voor levering. Een korte motivatie waarom ik voor de 2nd generation Shuffle heb gekozen. Ik heb al een oudere iPod Mini 4 Gb. Deze leek me handig om erbij te hebben voor tijdens het sporten (klein en met clip) en op de fiets. Het kleinere formaat maakt deze toch net even wat handiger dan een gewone iPod vooral voor tijdens het joggen.De prijs vind ik vrij redelijk: Ik hoef geen beeldschermpje om te zien wel nummer speelt (dat hoor ik zelf wel) tijdens het sporten. Daar ga ik hem dan ook voornamelijk voor gebruiken en dan heb je in principe geen beeldschermpje nodig en voldoet de Shuffle prima voor dat doel. De ruimte is van 1GB is voldoende voor een uurtje sporten per dag. Voor langere reizen e.d. gebruik ik natuurlijk wel gewoon m'n iPod Mini. Bovendien een Shuffle omdat zoals gezegd ik al een Mini heb en dus mijn hele muziek collectie in iTunes zit. Dat maakt de keuze voor de Shuffle ook gemakkelijker omdat ik bij een ander merk dan twee muziekbibliotheken zou moeten bij houden.
Zodra hij echt uit is zal ik hier een korte review plaatsen met mijn ervaringen! Zijn er nog andere mensen die hem al hebben besteld plaats dan graag ook even een korte motivatie voor die keus.
[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-10-2006 16:58 ]