Het Grote iPod Shuffle 2nd Generation Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 12.383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter

Het grote iPod Shuffle 2nd generation topic

Afbeeldingslocatie: http://judi.kw.nl/img/got/ipodshuffle2.jpg

Wat is het
Specificaties
Reviews
Waarom kopen

Wat is de iPod Shuffle 2e Generatie?
De 1-GB iPod shuffle is de kleinste digitale-muziekspeler ter wereld, en voor slechts € 79 mag je hem de jouwe noemen. Met de nieuwe iPod shuffle kun je tot 240 nummers (1) bij je dragen op je mouw. Of op je revers. Of aan je broekriem. Klem de iPod shuffle vast en draag hem als muzikaal pronkstuk.
(bron: http://www.apple.com/nl/ipodshuffle/)

De specificaties
  • Prijs: 79,- euro bij de Apple Store (incl. verzendkosten)
  • Afmetingen: 41,2 x 27,3 x 10,5 mm
  • Gewicht: 15 gram
  • Opslag/capaciteit: 1 GB (240 nummers)
  • Display: Geen
  • Kleur: Alleen in het grijs-zilver verkrijgbaar
  • Levensduur batterij: Tot 12 uur
  • Laadtijd: Circa 4 uur (snel opladen tot 80% van de capaciteit in 2 uur)
  • Poorten: Mini-stereoaansluiting
  • Aansluitmogelijkheden: USB via meegeleverd dock
  • Audio-ondersteuning: MP3 (8 tot 320 Kbps), MP3 VBR, AAC (8 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store, M4A, M4B, M4P), Audible (2, 3 en 4), WAV en AIFF
  • Meegeleverde accessoires: Koptelefoon, dock
(bron: http://www.apple.com/nl/ipodshuffle/specs.html)

Reviews
Er zijn nog geen full-hands-on reviews omdat hij nog niet (goed) leverbaar is. Eind van de maand worden de eerste shuffles 2nd generation pas uitgeleverd. Wel kun je hier wat meer van de iPod Shuffle zien:

Filmpje van de nieuwe iPod Shuffle op Youtube: hier
Meer plaatjes: hier

Waarom kopen?
Ik heb er één besteld en staat nu op 3 november voor levering. Een korte motivatie waarom ik voor de 2nd generation Shuffle heb gekozen. Ik heb al een oudere iPod Mini 4 Gb. Deze leek me handig om erbij te hebben voor tijdens het sporten (klein en met clip) en op de fiets. Het kleinere formaat maakt deze toch net even wat handiger dan een gewone iPod vooral voor tijdens het joggen.

De prijs vind ik vrij redelijk: Ik hoef geen beeldschermpje om te zien wel nummer speelt (dat hoor ik zelf wel) tijdens het sporten. Daar ga ik hem dan ook voornamelijk voor gebruiken en dan heb je in principe geen beeldschermpje nodig en voldoet de Shuffle prima voor dat doel. De ruimte is van 1GB is voldoende voor een uurtje sporten per dag. Voor langere reizen e.d. gebruik ik natuurlijk wel gewoon m'n iPod Mini. Bovendien een Shuffle omdat zoals gezegd ik al een Mini heb en dus mijn hele muziek collectie in iTunes zit. Dat maakt de keuze voor de Shuffle ook gemakkelijker omdat ik bij een ander merk dan twee muziekbibliotheken zou moeten bij houden.

Zodra hij echt uit is zal ik hier een korte review plaatsen met mijn ervaringen! Zijn er nog andere mensen die hem al hebben besteld plaats dan graag ook even een korte motivatie voor die keus.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-10-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159697

wel stom dat ze in België 10€ duurder staan dan in Nederland :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 159697 op 26-10-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:45
En weer open op verzoek :).

[ Voor 92% gewijzigd door leon1e op 26-10-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 16:50
Ik kan bijna niet meer wachten en idd jammer dat ik 89€ op tafel moet leggen ipv 79€

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kloon schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 07:49:
Ik kan bijna niet meer wachten en idd jammer dat ik 89€ op tafel moet leggen ipv 79€
Kun je 'm niet gewoon via de Nederlandse winkel bestellen en kijken of de verzendkosten dan nog steeds gratis blijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 20:25

nnk

Spreek uit: en en kaa

De eerste bestellingen zijn al geshipped, volgens TheInquirer, Macrumors.com en de forums van ilounge. Die van mij staat nog voor 3 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nnk schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 12:44:
De eerste bestellingen zijn al geshipped, volgens TheInquirer, Macrumors.com en de forums van ilounge. Die van mij staat nog voor 3 november.
Ik ben hopelijk iets eerder :p Die van mij wordt morgen geshipped (als alles meezit) en afleverdatum staat op 2 nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165827

Zondag besteld met inscriptie, kreeg net bericht van vriendin dat ie was afgeleverd door UPS. Meer ervaringen volgen! Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 165827 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:09:
Zondag besteld met inscriptie, kreeg net bericht van vriendin dat ie was afgeleverd door UPS. Meer ervaringen volgen! Spannend!
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule

:p

Alleen ben ik nu en morgen nauwelijks thuis...dus zal wel vrijdag worden voor ik het kan ophalen bij het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 20:25

nnk

Spreek uit: en en kaa

Die van mij is inmiddels ook onderweg. Ik verwacht hem vandaag of morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-06 21:08
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 15:10:
[...]

Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule

:p

Alleen ben ik nu en morgen nauwelijks thuis...dus zal wel vrijdag worden voor ik het kan ophalen bij het postkantoor.
Vergis je niet dat iPods meestal met UPS geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165827

Hij is er!
Eerst 4 uur laten opladen. Het ding is zo klein dat je hem gemakkelijk kwijt raakt.
Geluid net als de 1ste ipod shuffle, verbazend goed dus. Uiteraard niet met de bijgeleverde dopjes, die moet je heel snel op marktplaats zetten voor een tientje.
Ik stootte per ongeluk hard genoeg tegen het dockje om hem onbedoeld te ontkoppelen van de computer, die daar meteen over begon te klagen.
De accu eerst maar eens een goede 5 a 10 volledige cycles geven, dan eens kijken hoe lang hij mee wil gaan.
Tot nu toe tevreden. Leuk gadget, hebbeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162140

Mijn Ipod Shuffle is ook binnen gekomen vandaag om 3 uur smiddags.
Ik vind de oordopjes die er bij komen, in tegenstelling tot de persoon boven mij, wel van goede kwaliteit. Vergeleken met de Sennheiser MX500 dopjes klinken deze dopjes veel helderder, maar het kan natuurlijk ook aan mijn oren liggen.
Het is een top apparaatje die ik voor korte tripjes gebruik. Helemaal top.
Voor grotere trips heb ik mijn 40GB ipod.
En even over de accu in het apparaatje: volgens mij is het het beste als je de accu de eerste keer helemaal op laad en daarna gewoon elke dag oplaad, terwijl hij niet helemaal leeg is. Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 162140 op 01-11-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-06 18:28

MrMarcie

CFMoto 650MT

Heb 'm ook gisteren ontvangen. :) Mijn eerste MP3 speler. Heb 'm gekocht omdat ik niks meer van Apple heb (door omstandigheden gebruik ik nu Windoos computers #$%^&*) en 'm mooi, handig (klein) vond en mezelf daar wel mee wilde verwennen. En gratis inscriptie. Leuk zo'n design ding met je eigen naam erop.

Ik vindt het geluid erg goed. Je moet wel oppassen dat je 'm niet kwijtraakt want het is echt klein.

En over batterijen gesproken. Volgens mij is het het beste om een batterij eerst zo'n 5x helemaal leeg te laten lopen en 'm dan weer helemaal vol te tanken.

[ Voor 26% gewijzigd door MrMarcie op 02-11-2006 14:17 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182864

Meesa wants to see pictures :o :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Wat is er zo bijzonder aan deze MP3 speler?

Er zijn zoveel 1GB spelers van die prijs klasse, vaak zelfs met display erop, met een FM tuner erin (wat ik zelf erg belangrijk vind) en vrijwel met iedere OS plug 'n play.

Dus waarom een shuffle? Gewoon vanwege het design of zijn er nog andere redenen om deze player aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:59

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

LeonM schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:59:

Er zijn zoveel 1GB spelers van die prijs klasse, vaak zelfs met display erop, met een FM tuner erin (wat ik zelf erg belangrijk vind) en vrijwel met iedere OS plug 'n play.

Dus waarom een shuffle? Gewoon vanwege het design of zijn er nog andere redenen om deze player aan te schaffen?
Er zijn volgens mij vrij weinig spelers die zo compact zijn als deze, daarbij is het gadget gehalte nog al hoog van deze mp3 speler. De prijs voor deze gadget valt nogal mee, waardoor het voor de meeste mensen geen probleem is om deze mp3 speler ook daadwerkelijk aan te schaffen. Gewoon voor erbij.

Dit is imho mij idee hierover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LeonM schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:59:

Het is vooral een kwestie van smaak. Waarom heeft de een liever een Citroen dan een Opel? De een vindt lasagna lekker de ander boerenkool...De een drinkt liever bier de ander wijn. etc. je kan dat gigantisch proberen te gaan rationaliseren maar uiteindelijk blijft smaak/emotie bij je aankoop een groot aandeel houden. En de iPod Shuffle is gewoon een prachtig ding om te zien en handig (klein!).

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 02-11-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162140

MrMarcie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:06:
En over batterijen gesproken. Volgens mij is het het beste om een batterij eerst zo'n 5x helemaal leeg te laten lopen en 'm dan weer helemaal vol te tanken.
Was dat niet vroeger zo?
Als ik deze webpagina van apple zo lees (http://www.apple.com/nl/batteries/) is het juist slecht om dat te doen. Je hebt dan nog een batterij met 80%. Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Ik hoop dat ze morgen gewoon leverbaar zijn bij de Dixons :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06 22:49
Zeer hoog gadgetgehalte, dit vraagt om eens te gaan kijken in de apple shops.
Shuffle is even groot als het keypad van de Nokia N73 (ref. filmpje YouTube).
Zo klein maar met die bevestigingsklip zou hij niet mogen zoek geraken! Ziet er voor mij persoonlijk wel ideaal uit om mee te gaan lopen, beter als mijn iPod Nano 1gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Zouden de mensen die er één hebben me kunnen zeggen of ze er de nieuwe oordopjes bij hebben gekregen?
Op iLounge.com zegt men nl dat de oude er bij zitten. Waarschijnlijk tot de stock op is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Op de foto's op Apple.com word hij ook getoond met de oude oordopjes, dus ik gok dat dit permanent is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuwe pics van de iPod Shuffle

http://web.mac.com/goulwe...uffle/Ipod%20Shuffle.html

Ik ga die van mij zo ophalen. Vanavond review! :p

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-11-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

Opzich wel klote die oude oordopjes, die nieuwe zijn toch wat leuker. Maarja dan ben je weer 30 euro kwijt als je die ook nog wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06 14:10
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 09:45:
Op de foto's op Apple.com word hij ook getoond met de oude oordopjes, dus ik gok dat dit permanent is :)
Anoniem: 64476 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:26:
Opzich wel klote die oude oordopjes, die nieuwe zijn toch wat leuker. Maarja dan ben je weer 30 euro kwijt als je die ook nog wilt.
kwestie van kijken/lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
En Eindelijk

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06445/ipojrv4.jpg

Wat is hij mooi .. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow :)

Kun je misschien bevestigen dat hij inderdaad net zo breed en hoog als de iPod Nano is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Zonder de klip wel ja .. even groot zowel dikte als breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb m nu ook! Hij is nog kleiner dan hij op de foto's er uit ziet! Wow!
De geluidskwaliteit is goed! De bass komt redelijk goed door bij de nummers (geen equalizer op de Shuffle zelf, kan je wel nummer re-equalizen via Itunes als je dat zou willen).

Echt een top apparaatje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:52
Wat een absurd über TOPapparaat!! Ik gebruik gewoon mn senheisser ... die minioordopjes. Wat een ontzettend hard vollume en diepe lage bass komt er uit!! Echt een fantastisch geluid!! (de originele oordopjes zijn wel kut, koop echt andere). (ik heb die mini sennheisers, topdingen).

Maar hij is echt mini zeg!!! Ik ben echt bang dat ik hem in mn broek laat zitten ofzo. Wat me ook op viel is hoe snel hij 200mb overschrijft ... 5 sec ofzo!

Mooiste vind ik de hoofdtelefoonaansluiting ... gewoon in de scharnier voor de clip, en is ook gelijk de oplader en de usb !!! ... Petje af voor apple!!!

oordopjes
http://www.nl.bol.com/is-...0000004131476&Section=SCE

[ Voor 12% gewijzigd door Whiskey48 op 04-11-2006 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Kan iemand me zeggen of de clip vast genoeg hangt? Enkele mensen klagen al dat ie ni vast genoeg zit om mee te gaan joggen vb.

http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=179533

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 104653 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 03:16:
Kan iemand me zeggen of de clip vast genoeg hangt? Enkele mensen klagen al dat ie ni vast genoeg zit om mee te gaan joggen vb.

http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=179533
Bij mij zit ie goed strak vast. Voor joggen moet je hem natuurlijk niet op het randje vastklippen maar helemaal vol aan de stof. Het handigste is gewoon om hem naar binnentoe vast te klippen aan een broekzak van je joggingbroek. Dan gaat ie echt niet los hoor. Ding klemt goed stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Ook de 2G Shuffle in handen gehad bij Apple Centre Bossina alhier. En inderdaad wat een KLEIN (hebbe-)dingetje! Maar eens een paar nachtjes over slapen. Dilemma: die meegeleverde oude earbuds...

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/103/287846355_7b22b8a2b5_m_d.jpg

En de eerste handige accessoires komen er ook al aan. Dit is the "KEY".
URL: http://thoughtout.biz/pod...-portable-drive-and-more/
Maar wel (te) duur IMHO: $22,-

[ Voor 1% gewijzigd door hbokh op 04-11-2006 15:35 . Reden: typo ]

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ziet er uit als een goedkope sketchup render. Ik hoop dat dit dingetje ook werkt:

http://cgi.ebay.nl/NEW-US...86540QQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:56
ik heb er vandaag ook eentje gehaald bij de dixons.
eerste reactie: WAT IS IE KLEIN!, ik had wel plaatjes beketen enzo met afmetingen erbij maar in het echt is ie echt heel klein(nog kleiner dan de accu van me motorola razr).
en de geluidskwaliteit is ook hoog, moet alleen nog even kijken voor nieuwe oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraag:

Mijn iPod 5G 30Gb moest ik onder OS X perse als HFS formateren om hem met iTunes te kunnen laten werken. Hoe zit dit met de Shuffle? Moet die ook als HFS geformateerd worden om onder iTunes / OS X te kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:52
Goede oordopjes:
Sennheiser CX300
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.bol.com/intershoproot/large/SCECOVER/FC/1/7/9/5/8/1795836.gif
http://www.nl.bol.com/is-...0000004131476&Section=SCE

Die orignele zijn kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is de helft van de Shuffle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Nee Geks , als je hem aansluit hoort hij gewoon te werken , en dat doe hij ook . Niet formateren ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

carfreak02 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:17:
Nee Geks , als je hem aansluit hoort hij gewoon te werken , en dat doe hij ook . Niet formateren ofzo.
Maar je hebt hem dus onder OS X werkend met iTunes, en dan als FAT32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:20:
[...]

Maar je hebt hem dus onder OS X werkend met iTunes, en dan als FAT32?
Nee, alle iPods, of dat nou de 1G of de 5G, de video of de nano, de shuffle of de mini is, allen kunnen slechts op 1 systeem tegelijk werken. Dus ofwel iTunes Windows met FAT, ofwel Mac OS X met HFS. Ik vind het ook buitengewoon slecht en imo ook onnodig; FAT32 kan prima beschreven worden door OS X. Enfin, je zult moeten kiezen voor 1 OS, ook met deze nieuwe Shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebradenkip
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-06 10:15
Wat een onzin, mijn Mini 1G beheer ik zonder problemen op mijn iBook, en die Mini is FAT-geformateerd. Het is wel zo dat een HFS-geformateerde iPod niet samenwerkt met Windows, maar andersom werkt het zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acolyte schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 22:43:
[...]

Nee, alle iPods, of dat nou de 1G of de 5G, de video of de nano, de shuffle of de mini is, allen kunnen slechts op 1 systeem tegelijk werken. Dus ofwel iTunes Windows met FAT, ofwel Mac OS X met HFS. Ik vind het ook buitengewoon slecht en imo ook onnodig; FAT32 kan prima beschreven worden door OS X. Enfin, je zult moeten kiezen voor 1 OS, ook met deze nieuwe Shuffle.
Kut. -O-

Erg spijtig, aangezien ik hem maar wat graag als usb-stick had gebruikt. Nu kan ik hem natuurlijk ook terplekke even tijdelijk naar FAT32 formateren, en bij thuiskomst hem weer als HFS formateren. Vullen gaat vast zonder probleem :)

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 04-11-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Je kan hem perfect als usb-stick over beide os'en gebruiken. Maar je moet kiezen van os om het met iTunes te sychroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 22:21
Lijkt met niet super handig als usb stick. Moet je namelijk ook steeds het dock meenemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:05
tweak_dude schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:48:
Lijkt met niet super handig als usb stick. Moet je namelijk ook steeds het dock meenemen :/
Er zijn een aantal fabrikanten die met een klein dingetje komen (zie een paar posts terug) die je zo erin kan steken => USB i/o.
Beetje jammer is wel dat de nieuwe shuffle snel beschadigd, even iets harder dan normaal op je bureau kwakken en er is een stukkie van je behuizing weg...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:56
Ballebek schreef op zondag 05 november 2006 @ 09:54:
[...]

Er zijn een aantal fabrikanten die met een klein dingetje komen (zie een paar posts terug) die je zo erin kan steken => USB i/o.
Beetje jammer is wel dat de nieuwe shuffle snel beschadigd, even iets harder dan normaal op je bureau kwakken en er is een stukkie van je behuizing weg...
mwah gewoon op je bureau leggen ipv gooien, wat is er dan van de behuizing weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Phyth0n schreef op zondag 05 november 2006 @ 11:42:
[...]

mwah gewoon op je bureau leggen ipv gooien, wat is er dan van de behuizing weg?
Het grijs brokkelt af, gisteren ook al een andere gezien die het ook had.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F e r o x schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 23:35:
Je kan hem perfect als usb-stick over beide os'en gebruiken. Maar je moet kiezen van os om het met iTunes te sychroniseren.
En ik wil hem in OS X sycnen en in alle OS-en als usb-stick gebruiken, een duidelijke no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 12:20

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Anoniem: 37526 schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:35:
[...]

En ik wil hem in OS X sycnen en in alle OS-en als usb-stick gebruiken, een duidelijke no-go.
Volgens mij is dat juist geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
De hold knop is tof , want die is er niet >:)

Het is omgekeerd aan de iPod , dus bij de iPod een Hold knop , op de Shuffle een aan/uit knop. En moes je je iPod uitzetten door middel van de play knop ingedrukt houden . Is het bij de Shuffle juist de hold .. maar ik heb al gehoord dat dit ook op de oude Shuffle zat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

carfreak02 schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:39:
De hold knop is tof , want die is er niet >:)

Het is omgekeerd aan de iPod , dus bij de iPod een Hold knop , op de Shuffle een aan/uit knop. En moes je je iPod uitzetten door middel van de play knop ingedrukt houden . Is het bij de Shuffle juist de hold .. maar ik heb al gehoord dat dit ook op de oude Shuffle zat ?
Yup, dat was ook al zo op de oude iPod Shuffle. Met het schuifje aan de achterkant kun je 'm uitzetten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
Daedalus schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:41:
[...]

Yup, dat was ook al zo op de oude iPod Shuffle. Met het schuifje aan de achterkant kun je 'm uitzetten.
Oke , dat viel me dus even op .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

ILounge heeft inmiddels een review uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik denk dat deze mijn oude shuffle gaat vervangen:).
Maar hoe stevig is die?
Wandt die ik nu heb heeft al aardig wat vrije vallen meegemaakt en toch doet die het nog perfect!
Ik denk dat deze toch wat minder stevig is, maar hoe veel minder stevig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06 14:10
ongeveer 4.65233234503 keer minder stevig!

:P

[ Voor 15% gewijzigd door jaguarxj16 op 05-11-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Het leukste is het in winkels waar ze hem in de showroom showen waar je er ook aan mag zitten: De plakker met het beveiligingsding is groter dan de Shuffle zelf :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:47

Laguna

Connaisseur

Het lijkt alleen bij het plaatje wel of het draad anders is, in werkelijkheid kronkelt het alle kanten op en is het onmogelijk om het zo in een rondje neer te leggen. Wat jammer is aangezien het draad dan mooi naar beneden zou vallen en niet overal achter zou blijven hangen :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Anoniem: 37526 schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:35:
[...]

Dit kan gewoon. iPod als FAT32 formatteren en klaar om te gebruiken op beide systemen. Gebruik mijn iPod al jaren op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Anoniem: 23891 schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:01:
[...]

Dit kan gewoon. iPod als FAT32 formatteren en klaar om te gebruiken op beide systemen. Gebruik mijn iPod al jaren op deze manier.
En niet vergeten aan te geven dat je hem als schijf wilt gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182864

Whaha, lol :+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891 schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:01:
[...]

Mijn iPod 5G krijg ik helaas mooi niet als FAT32 geformateerd onder OS X, dus ik wil het 100% zeker weten van iemand die het in deze configuratie gebruikt (dus OS X, Macbook, Shuffle, FAT32)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik gebruik dit al meer dan een jaar (met de MacBook erbij wel nog maar 4 maand) en het gaat perfect (het is wel een shuffle first generation, maar dit is hetzelfde ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108300

in windows de ipod-updater draaien. daarna aan je osx hangen en daar met je bibliotheek synchroniseren.
moet werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind het erg irritant dat de muziek op de shuffle gekoppeld blijft met de muziek op je computer.
Als je de muziek dus wegsmijt (van je computer) dan kan je de ipod niet meer als source gebruiken om muziek te luisteren (op je computer). Wel blijft de muziek gewoon op de ipod staan, erg apart allemaal. Dat autofill vind ik persoonlijk erg irritant, heb liever gewoon lekker alles manually, slepen etc, net als bij de oude itunes.

Na het opnieuw aansluiten van de shuffle, kreeg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/7223/picture1zf9.jpg

De muziek had ik al van mn pc gesmeten, maarja nu moet ik dus alles bewaren omdat het aan mn ipod shuffle is gekoppeld.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 64476 op 07-11-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je die 1GB op je computer dan echt niet missen?

Verder kun je het natuurlijk instellen dat het te slepen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 22:27

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Anoniem: 64476 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:35:
Vind het erg irritant dat de muziek op de shuffle gekoppeld blijft met de muziek op je computer.
Als je de muziek dus wegsmijt (van je computer) dan kan je de ipod niet meer als source gebruiken om muziek te luisteren (op je computer). Wel blijft de muziek gewoon op de ipod staan, erg apart allemaal. Dat autofill vind ik persoonlijk erg irritant, heb liever gewoon lekker alles manually, slepen etc, net als bij de oude itunes.

Na het opnieuw aansluiten van de shuffle, kreeg ik dit:

[afbeelding]

De muziek had ik al van mn pc gesmeten, maarja nu moet ik dus alles bewaren omdat het aan mn ipod shuffle is gekoppeld.
In iTunes instellen bij iPod beheer: handmatig beheren
Probleem opgelost? Ben je muziek kwijt van je pc wat wel op je iPod staat? iPodRIP werkt prima, is niet gratis maar werkt perfect! Zijn trouwens ook zat freeware progsels voor...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
iemand de Shuffle al geprobeerd in combinatie met Shure oortjes??

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zwahiel schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:48:
[...]

In iTunes instellen bij iPod beheer: handmatig beheren
Probleem opgelost? Ben je muziek kwijt van je pc wat wel op je iPod staat? iPodRIP werkt prima, is niet gratis maar werkt perfect! Zijn trouwens ook zat freeware progsels voor...
Handigmatig beheren zit er niet meer bij in Itunes 7. Wanneer de muziek van mn macbook af is word hij automatisch ook van de ipod afgesmeten. (Settings van autofill staan uit)

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/5909/picture1qz8.jpg

http://img102.imageshack.us/img102/5889/picture1mp2.jpg

Dit is wat ik dus bedoel, hij is gelinkt met de mp3 op de macbook. Is de mp3 er vanaf dan is hij dus ook van de shuffle af.

@Zwahiel: Andere proggies heb ik al geprobeerd, bv Yamipod, maar die werkt niet lekker hier (errors). Mocht je er nog meer weten (freeware) die icm de ipod shuffle werken, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Dan heb je niet goed gekeken, mijn iTunes 7 kan handmatig beheren met de shuffle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
sorry, vandaag iPod Shuffle 2nd Gen gekocht bij Dixons (BE) voor 79,99 euro (10 euro minder dan op apple.be site :s. Ik vind iTunes klote programma, zeker als het enkel voor het beheren gaat. Ik gebruik winamp, gaat veel makkelijker en sneller!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
En misschien iets van argumentatie waarom het een 'kloteprogramma' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:55
Onder windows is het ook een klote programma. Winamp ook maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 18:37:
sorry, vandaag iPod Shuffle 2nd Gen gekocht bij Dixons (BE) voor 79,99 euro (10 euro minder dan op apple.be site :s. Ik vind iTunes klote programma, zeker als het enkel voor het beheren gaat. Ik gebruik winamp, gaat veel makkelijker en sneller!!
Ik gok dat ze in Nederland ingekocht zijn dan, daar zijn ze 79 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
F e r o x schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:39:
En misschien iets van argumentatie waarom het een 'kloteprogramma' is?
Het syncen vlot maar niet en met winamp lukt dit op 1-2-3 en dan heb je nog van die dingen. Maar bon meeste zullen wel al lang weten dat er veel betere proggies bestaan dan iTunes zeker voor de MB's dat het in beslag neemt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87842

Gaaf apparaat. Hebben meer mensen last van het afbrokkelen van de grijze kleur? Kan iemand bevestigen dat het materiaal van de Shuffle(II) gelijk staat aan dat van de iPod mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Mmm, ik ben tevreden van mijn iTunes. Het werkt razensnel voor te importeren, exporteren en over te plaarsen naar mijn iPod (5G + Shuffle), en ook de podcast is ideaal ermee. Misschien komt het door mijn ram-geheugen dat het sneller is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F e r o x schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 17:51:
Dan heb je niet goed gekeken, mijn iTunes 7 kan handmatig beheren met de shuffle ...
Wat versta je onder handmatig beheren dan? Slepen vanuit je map direct je shuffle in ?
Kan je ook even uitleggen waar dan je dat hebt aangevinkt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Met handmatig beheren bedoel ik dat je in iTunes zelf de nummers overzet, maar enkel die dat jezelf kiest. Dus hierdoor kan de muziek van de computer verwijderd worden, maar wordt ze bij het syncen van de mp3-speler, niet verwijderd van je shuffle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 00:55

DR161

is sarcasminist

Anoniem: 87842 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:10:
Gaaf apparaat. Hebben meer mensen last van het afbrokkelen van de grijze kleur? Kan iemand bevestigen dat het materiaal van de Shuffle(II) gelijk staat aan dat van de iPod mini?
volgens mij niet
maar de nano II is wel hetzelfde als de mini(qwua materiaal dan :P )

pssst geld kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F e r o x schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:12:
Met handmatig beheren bedoel ik dat je in iTunes zelf de nummers overzet, maar enkel die dat jezelf kiest. Dus hierdoor kan de muziek van de computer verwijderd worden, maar wordt ze bij het syncen van de mp3-speler, niet verwijderd van je shuffle.
Ja en dat wil ik dus ook voor elkaar krijgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Gewoon op icoontje in de bron-lijst (links) klikken van je iPod, en dan naar het tabblad 'instellingen' gaan. Daar onderaan is er een vinkje, waar je handmatig beheren kan aanschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F e r o x schreef op zondag 12 november 2006 @ 02:51:
Gewoon op icoontje in de bron-lijst (links) klikken van je iPod, en dan naar het tabblad 'instellingen' gaan. Daar onderaan is er een vinkje, waar je handmatig beheren kan aanschakelen.
Het rare is dat die er dus niet staat:

http://img294.imageshack.us/img294/8499/picture1pp3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Ik zal eens straks zelf zoeken, en een screen posten. ff geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 87842 schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:10:
Zoals ik al poste op de eerste dag dat ik hem had, ik kwakte mijn Shuffle op mijn bureau en een brok van het zilver eraf.
Ikzelf zie het nog steeds als een gebruiksvoorwerp, wel jammer dat er een paar stukjes af zijn maar ja.

Overigens bij showroommodellen in sommige winkels is het best wel rampzalig met de verf die erop zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

nvidia schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:56:
[...]

Het syncen vlot maar niet en met winamp lukt dit op 1-2-3 en dan heb je nog van die dingen. Maar bon meeste zullen wel al lang weten dat er veel betere proggies bestaan dan iTunes zeker voor de MB's dat het in beslag neemt ...
Heb je 'm niet staan op dat ie automatisch de nummers cvonverteert voor je iPod naar 128AAC. Want dan gaat het heel langzaam, maar kan er ook meerr muziek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Toch spijtig dat ze oudere modellen niet blijven verkopen.

Want net zoals met de nano vind ik de first gen shuffle mooier dan de huidige. (en de first gen nano mooier dan de huidige)

Ok, het is wel cool dat alles zo klein kan, maar echt nodig is dat niet. Eens je daar voorbij kijkt vind ik toch best wat nadelen. De eerste kon je tenminste nog rechtstreeks in de pc inpluggen.

En de elektronica zo klein maken heeft (als ik de reviews lees) toch wel degelijk gevolgen voor de geluidskwaliteit.

Dit bvb is niet echt positief:
Cons: Audio quality has dipped modestly from prior shuffle, and isn’t as clear with good earphones as a full-sized iPod or nano. Includes Apple’s old, oft complained-about earphones rather than its newer, better ones. Unable to recharge or sync on the go without carrying around the included dock, as no USB plug is integrated. Must turn unit off and on to check remaining battery life. Price relative to performance is far below the standards of even the lowest-end iPod nano. Incompatible with virtually all past iPod accessories except headphones. iTunes no longer included, and must be downloaded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:38
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt, de Shuffle was lange tijd de standaard qua geluidskwaliteit. De Nano en de 5G die later uitkwamen konden pas tippen aan de geluidskwaliteit. Dus een beetje minder is niet zo erg, zeker als je het vergelijkt met de rest van de flash MP3 spelers en het gebruik waarvoor deze speler bedoelt is. Daarnaast durf ik te zeggen dat 99% van de gebruikers het toch nooit zal merken, omdat ze een inferieure koptelefoon gebruiken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
http://img238.imageshack.us/img238/9185/itunespm8.png

Met deze instellingen moet het doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die kies willekeurige onderdelen..?, dat heb ik al aan. Maar volgens mij doelde dat niet op het geen wat ik wil doen. Als ik ze uit de music/library gooi, gaan ze dus ook weer van de ipod. Wat ik dus niet wil hebben. Volgens mij is het slepen vanuit een map in finder naar de ipod (in itunes) zowieso niet meer mogelijk.?Wel raar dat dat gebied bij die instellingen bij jou grijs is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Gewoon grijs, omdat het niet geselecteert staat. Wanneer je 'vervang alle onderdelen' niet slecteert, en je gebruikt niet automatisch vullen, dan mag hij ze niet verwijderen wanneer ze niet op de harde schijf staan. Ik heb wel nog gebruik als harde schijf (usb-stick) aangeschakeld, wat bij jouw zo te zien niet het geval is. Misschien ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

F e r o x schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:59:
Gewoon grijs, omdat het niet geselecteert staat. Wanneer je 'vervang alle onderdelen' niet slecteert, en je gebruikt niet automatisch vullen, dan mag hij ze niet verwijderen wanneer ze niet op de harde schijf staan. Ik heb wel nog gebruik als harde schijf (usb-stick) aangeschakeld, wat bij jouw zo te zien niet het geval is. Misschien ook eens proberen.
Bij mij is het niet geselecteerd, maar dus ook niet grijs. Dat betekend dat die autofill aan blijft staan op een of andere manier. Als usb stick/harde schijf inschakelen heb ik al geprobeerd maar dat maakt geen verschil. Wanneer ik iets uit mijn music library/playlist gooi gaat het ook van de ipod shuffle.
Het lijkt wel of itunes me niet mag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Ik heb een probleem met mijn Shuffle - 2nd Gen.

Normaliter heeft de shuffle een opslag van 966 MB maar ik kan deze niet 100% gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://img164.imageshack.us/img164/9193/shufflemm7.jpg

Nu, wat kan ik daaraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Eens herstellen met de ipod updater, dat deed het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Bedankt voor de oplossing. Enig idee hoe het komt dat er een deel beschreven stond maar niet kon zien??

• P.Naber
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik heb vandaag ook mijn IPod Shuffle 2nd gen binnen gekregen.

Wat mij nu opvalt,

Ik hoor een constante ruis, ook als de muziek uitstaat. Hoort dit ? Of wat heeft dit te betekenen? Het is er alleen als hij aanstaat.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:38
P.Naber schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:07:
Ik heb vandaag ook mijn IPod Shuffle 2nd gen binnen gekregen.

Wat mij nu opvalt,

Ik hoor een constante ruis, ook als de muziek uitstaat. Hoort dit ? Of wat heeft dit te betekenen? Het is er alleen als hij aanstaat.
Wat voor oordopjes gebruik je, dat is namelijk niet de bedoeling :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• P.Naber
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-07-2023
De ipod oordopjes die erbij zaten. Ook heb ik hier philips oordopjes liggen en die vertonen ook dezelfde ruis.

De ruis wordt niet harder/zachter als ik het volume verhoog/verlaag.
Pagina: 1 2 3 Laatste