[iPod]iPod shuffle*

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 9.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm persoonlijk lijkt me de iPod shuffle niet zo fijn, ik hou er niet zo van als je liedjes steeds doorelkaar worden gegooit, gebruik zelf ook NOOIT de shuffle knop. En ik ben het zeker eens met de mensen die zeggen dat de iPod overhyped is, het is namelijk lang niet de beste HD (en nu ook flash) speler, denk aan iAudio M3(L)/G3/5 ik vind dat deze wel betere functies/geluidskwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen de mensen die wel al de iPod shuffle hebben eens wat pics posten :p ?
Hoe is de geluidskwaliteit eigenlijk vergeleken met een iRiver (heb nu 2 iRivers en klinken perfect)
Ik heb shuffle besteld en schijnt eind volgende week (24-29jan) uit te komen...klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:34:
mmm persoonlijk lijkt me de iPod shuffle niet zo fijn, ik hou er niet zo van als je liedjes steeds doorelkaar worden gegooit, gebruik zelf ook NOOIT de shuffle knop. En ik ben het zeker eens met de mensen die zeggen dat de iPod overhyped is, het is namelijk lang niet de beste HD (en nu ook flash) speler, denk aan iAudio M3(L)/G3/5 ik vind dat deze wel betere functies/geluidskwaliteit hebben.
Heb je er al naar geluisterd dan? De iPod shuffle schijnt namelijk een betere geluidskwaliteit te hebben dan de gewone iPod en de iPod mini.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:17

vooghel

Cunning linguist

MacWolf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:13:
[...]

Heb je er al naar geluisterd dan? De iPod shuffle schijnt namelijk een betere geluidskwaliteit te hebben dan de gewone iPod en de iPod mini.
Zie ook dit review :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

het is een geweldig ding :) het schermpje mis ik totaal niet. De batterij was bij ontvangst - welke 2 weken vroeger was dan verwacht - al meer dan de helft opgeladen. Geluidskwaliteit is zeer goed, maar de oortjes wil ik zo vlug mogelijk vervangen door betere kwaliteitsoordopjes. Het enige negatieve: - echt niet zo erg om het links te laten liggen - het krijgt makkelijk krassen van andere dingen. Het al een paar blauwe strepen/krassen op mn pod, maar die veeg je redelijk eenvoudig weg.

Ik was gister in een winkel waar ze enorm veel mac producten verkopen, en ze hadden het alleszinds nog niet in voorraad. Leuk om eens iets te hebben dat nog niet velen hebben ;)

Dit is mijn ipodje... foto is niet veel speciaals, maar 't is maar voor diegenen die lekker :9~ op dit beestje.
Afbeeldingslocatie: http://img175.exs.cx/img175/5035/ipodshuffle7sw.th.jpg/image edit

[ Voor 3% gewijzigd door Dakoina op 23-01-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mooie foto, leuk om te zien dat hij hier niet zo erg glimt (gelukkig) en ivm je hand is hij erg klein. O+ btw, rare kleur hand heb jij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:39:
Mooie foto, leuk om te zien dat hij hier niet zo erg gelimt (gelukkig) en ivm je hand is hij erg klein. O+ btw, rare kleur hand heb jij :P
komt door de spots die mijn hand verkleurden, heb maar vlug vlug fotootje getrokken ook... ik heb nu ook wel ni de grootste handen (maar da wil niks zeggen over daar benede :p ) maar ja 't is in ieder geval klein die ipod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Dakoina schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:26:
het is een geweldig ding :) het schermpje mis ik totaal niet. De batterij was bij ontvangst - welke 2 weken vroeger was dan verwacht - al meer dan de helft opgeladen. Geluidskwaliteit is zeer goed, maar de oortjes wil ik zo vlug mogelijk vervangen door betere kwaliteitsoordopjes.
Ik zit er ook sterk over te denken om andere oortjes te bestellen, bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/417/store.apple.com/Catalog/nl/Images/M9394_lm.jpg
Ik neem trouwens aan dat je de 512MB versie hebt? Ik moet nog een paar weken wachten op mijn exemplaar (1GB). Ik heb het idee dat die wat minder snel leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakoina schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:26:
het is een geweldig ding :) het schermpje mis ik totaal niet. De batterij was bij ontvangst - welke 2 weken vroeger was dan verwacht - al meer dan de helft opgeladen. Geluidskwaliteit is zeer goed, maar de oortjes wil ik zo vlug mogelijk vervangen door betere kwaliteitsoordopjes. Het enige negatieve: - echt niet zo erg om het links te laten liggen - het krijgt makkelijk krassen van andere dingen. Het al een paar blauwe strepen/krassen op mn pod, maar die veeg je redelijk eenvoudig weg.

Ik was gister in een winkel waar ze enorm veel mac producten verkopen, en ze hadden het alleszinds nog niet in voorraad. Leuk om eens iets te hebben dat nog niet velen hebben ;)

Dit is mijn ipodje... foto is niet veel speciaals, maar 't is maar voor diegenen die lekker :9~ op dit beestje.
[afbeelding]
offtopic:
Misschien boeit het je niet, maar zou je niet ff je adres weghalen uit die foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

heb idd de 512mb versie, moest ik meer geheugen nodig hebben, dan zou ik wel direct voor eengroter model gaan, zoals ik mijn eigen playlist vr shuffle nu zie, heb ik meer dan genoeg aan 512mb

het enige nadeel aan iTunes, heb ik juist gemerkt, is dat het bijwerken (verwijderen één track bvb) wel zijn tijd kan nemen.

En aangezien ik graag iets warmere muziek hoor - lees de oortjes klinken nogal aan de hoge kant (veel treble, heb liever dan ietsjes meer bass eg. bass+1) - zal ik iets a la sony mdr-71ex nemen of gelijkwaardig zoals sharp md33 (100euro aan oortjes is mij iets teveel van het goede vr mijn budget)
Nota: de basic oortjes van apple moeten zeker een tijdje ingespeeld worden, int begin klonken ze echt niet goed in mijn oren, nu begint het al wat meer te gaan... maar hoedanook, ze moeten vervangen worden...

offtopic:
thanks Yalhambra, had et zelfs niet door :s wil hier geen bende ipod liefhebbers aan mijn deur zien staan ;) image is aangepast

[ Voor 9% gewijzigd door Dakoina op 23-01-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice foto :d (je mag er nog wat posten hoor ;))
Ik heb ondertussen al iPod 1g , iPod 4g, iPod mini en iPod photo vastgehad en beetje mee gespeeld maar ik merk toch op dat mijn iRiver(s) wel véél beter klinken. Vooral de "bass" stoort me aan de iPod, als je hem op meer lage tonen gooit raken de bassen vervormt :s
Ik gebruik Sony EX71 doppen.
Klinkt die shuffle nu werkelijk beter????

PS ik heb toch maar een shuffle besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:40:
Ik heb ondertussen al iPod 1g , iPod 4g, iPod mini en iPod photo vastgehad en beetje mee gespeeld maar ik merk toch op dat mijn iRiver(s) wel véél beter klinken. Vooral de "bass" stoort me aan de iPod, als je hem op meer lage tonen gooit raken de bassen vervormt :s
Ik gebruik Sony EX71 doppen.
offtopic:
Ik heb nu alleen nog maar naar een iHP120 geluisterd. Maar ik vind mijn 3g iPod minstens zo goed klinken. Alleen ik vind het wel heel knap dat je verschil kan horen tussen die twee met EX71 oordopjes, die verneuken zelf het geluid al een beetje (naar mijn mening). Maar ik ben dan ook geen bass liefhebber. Ik gebruik liever geen EQ. Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat dit soort opmerkingen flames in een iPod topic (kunnen) opwekken. Ik zou je daarom willen aanraden om niet "te vloeken in de kerk".

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil gewoon weten of die shuffle nu daadwerkelijk ook beter klinkt dan de andere iPod's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:46:
Ik wil gewoon weten of die shuffle nu daadwerkelijk ook beter klinkt dan de andere iPod's?
Volgens dit review wel (cursivering van mij):
It's also highly competent as a music player. It has dead-flat frequency response, less harmonic distortion, and most notably, better bass response than its bigger siblings. The older iPods, especially the Mini, have been rightfully criticized for being somewhat deficient in bass, and although the bigger players have flat frequency response, they have trouble sustaining big bass notes. Not so the shuffle; it drives its earbuds well and hard without resorting to artificial bass boost. Though most digital audio players have moved past the Apple players' audio quality (by virtue of learning from Apple's mistakes and being fresher designs), the shuffle does them one better. (...) The shuffle had no sonic flaws that we could detect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil ik dus ook ff weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
lol nu hopen dat die betere bass ook in de 5th generation ipod wordt geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:34:
mmm persoonlijk lijkt me de iPod shuffle niet zo fijn, ik hou er niet zo van als je liedjes steeds doorelkaar worden gegooit, gebruik zelf ook NOOIT de shuffle knop.
Je kunt toch ook gewoon playlists in iTunes aanmaken?
En ik ben het zeker eens met de mensen die zeggen dat de iPod overhyped is, het is namelijk lang niet de beste HD (en nu ook flash) speler, denk aan iAudio M3(L)/G3/5 ik vind dat deze wel betere functies/geluidskwaliteit hebben.
Tja ik vind het echt een kulargument: Die drogredenen die jij nu noemt komen veel vaak naar voren en ik durf te wedden dat het merendeel ook geen Fiat Panda of Daihatsu Cuore rijden omdat die nou eenmaal zuiniger en goedkoper in onderhoud, wegenbelasting etc. zijn. Maar gewoon puur op emotie een CRX o.i.d. rijden terwijl er ook veel betere alternatieven voor bestaan, maar toch niet voor de zuinigste / goedkoopste auto gaan.

Ik heb nu een iPod mini en denk er over na om misschien zo'n Shuffle er nog bij te kopen voor tijdens het sporten (en ik heb toch nieuwe headphones nodig). En daarnaast: iTunes integreert perfect met de iPods...Ik betwijfel of andere flashplayers zulke goede software erbij leveren.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit echt de meest nutteloze and tijd van de moderator verspillende reactie die ik in de afgelopen 12 maanden heb gezien. Een vriend(in) van een vriendin van mij heeft mij uitgelegd dat flamen op GoT niet mag. Verder lees ik ook nooit waarschuwingen als ik post, ik vergeet elke keer na te denken voordat ik een flamewar start en als ik dan op mijn donder krijg van een moderator ben ik het er uiteraard niet mee eens.

[ Voor 53% gewijzigd door Zwerver op 24-01-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:11:
[...]
offtopic:
Mag ik dan de oordopjes die je bij je shuffle heb gekregen hebben :)
offtopic:
Sorry, dit worden mijn reserve dopjes ;) want ze gaan hier rap stuk (lompe voeten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Modbreak:
In tegenstelling tot een heleboel andere grote topics willen we hier geen slow chat zien.
Daarnaast wil ik de mensen met klem vragen om GEEN flames over en weer te gaan gooien... Een flamewar uitlokken staat garant voor een mooie dikke mail met OW.
Dit staat al een tijdje als topicwarning in beeld, en toch heb ik nu al meerdere posts moeten verwijderen. Laat dit topic alsjeblieft niet dezelfde kant op gaan als het Mac mini topic wat gesloten is!

[ Voor 3% gewijzigd door Zwerver op 24-01-2005 08:52 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:56

xdc

woei , mijn ipod shuffle 512 mb is dan ook binnengekomen vandaag

batterij was ook nog opgeladen ;)
gelijk aan de slag gegaan

in de review staat dat hij snoeihard kan , dat valt bij mij hier wel mee , even nog mee spelen.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste waarschuwing, gaan jullie door met offtopic doen dan ga ik hier ook OW's uitdelen.

[ Voor 68% gewijzigd door Zwerver op 24-01-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de mensen die al een iPod shuffle hebben:
ik ben aan het onderzoeken of dit geval leuk is voor mn vriendin, en ben benieuwd naar een aantal practische zaken die ik nergens heb kunnen vinden:
  1. je kan in iTunes instellen hoeveel van het geheugen van de shuffle beschikbaar is voor memory-stick-achtig gebruik. als je daar 100MB selecteert, en je hebt er verder nog 100MB muziek op, kan je dan de vrije 312MB niet alsnog volgooien met andere bestanden in memory-stick-mode? (zonder iTunes)
  2. als je in memory-stick-mode mp3 bestanden op de shuffle kopieert, kan je die dan op geen enkele manier afspelen? of kan dat wel gewoon, in volgorde van bestandsnaam als er geen playlist bij staat? (of geshuffeld natuurlijk)
wellicht binnenkort nog meer vragen, als deze beantwoord zijn dan kom ik al een heel eind ;)
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:16:
ik ben aan het onderzoeken of dit geval leuk is voor mn vriendin, en ben benieuwd naar een aantal practische zaken die ik nergens heb kunnen vinden:
  1. je kan in iTunes instellen hoeveel van het geheugen van de shuffle beschikbaar is voor memory-stick-achtig gebruik. als je daar 100MB selecteert, en je hebt er verder nog 100MB muziek op, kan je dan de vrije 312MB niet alsnog volgooien met andere bestanden in memory-stick-mode? (zonder iTunes)
  2. als je in memory-stick-mode mp3 bestanden op de shuffle kopieert, kan je die dan op geen enkele manier afspelen? of kan dat wel gewoon, in volgorde van bestandsnaam als er geen playlist bij staat? (of geshuffeld natuurlijk)
wellicht binnenkort nog meer vragen, als deze beantwoord zijn dan kom ik al een heel eind ;)
bvd
Ik heb er (nog) geen..Maar hier kun je de User Manual van de US iPod Shuffle downloaden: http://manuals.info.apple.com/en/ipod/iPodshuffleUG.pdf

Laat even weten of jouw vragen daarin beantwoordt worden en zoja, hoe.
(er staat namelijk een heel hoofdstuk in over het gebruiken van de iPod Shuffle als external storage device; wat enigzins overeenkomst met jouw vraag 1)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:16:
bvd
Ik heb geen shuffle maar wel antwoorden :)
1) Ja
2) nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om even de handleiding toe te voegen aan de startpost, voorkomt onnodige vragen ( http://manuals.info.apple.com/en/ipod/iPodshuffleUG.pdf )

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 23:13 . Reden: toch weer netjes van Apple de handleiding compleet op Internet aan te bieden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 10:50
Ik moet zeggen dat zo'n shuffle een vreemd idee lijkt, maar sinds dat ik een shuffle functie op m'n iPod mini heb, ik niets anders meer gebruik. tis gewoon ontzettend handig om gewoon zoveel muziek willekeurig te horen, en of het dan 1 of 4 gb is maakt weinig uit, denk dat dit ding best wel eens een hit kan gaan worden :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cowboy_Bebop: bedankt voor de link, ik had al eens door de manual gebladerd, maar dat was voor dat ik deze concrete vragen bedacht ;)
in de manual staat niet het directe antwoord, er staat dat je, indien gewenst, met de 'storage allocation slider' kan aangeven hoeveel ruimte er beschikbaar blijft voor storage. ik denk dat dit bedoeld is om ruimte vrij te houden als je de shuffle vult met de autofill-opties.

@frim: bedankt, waar heb je die info vandaan? ik wil nl zekerheid, mn vriendin is erg sceptisch over het ding, en als ie niet precies doet wat ze wil dan neemt ze een 30-euro-blokker-geval (aaaaah, the horror! ;) )

ik ben nog steeds benieuwd naar een (onderbouwd) antwoord op vraag 2, ik wil het erg graag horen van iemand die het ding zelf heeft, of van een 'officiële' bron.
2 als je in memory-stick-mode mp3 bestanden op de shuffle kopieert, kan je die dan op geen enkele manier afspelen? of kan dat wel gewoon, in volgorde van bestandsnaam als er geen playlist bij staat? (of geshuffeld natuurlijk)

ben ik de enige die het niet handig vindt als je alleen muziek op de shuffle kan zetten als je iTunes hebt? hoeveel pc's mogen/kunnen geen iTunes installeren (denk aan pc's op school/werk/etc)? dit is het grootste nadeel aan het hele apparaat (als t antwoord op 2 nee is ;) )

offtopic:
een gerelateerde vraag die geldt voor gewone iPods: kan je daarop ook alleen via iTunes muziek toevoegen? ik heb gehoord over third-party software die hetzelfde doet, maar is er een optie die het mogelijk maakt om zonder welke software dan ook muziekbestanden toe te voegen (drag-and-drop in windows verkenner bijvoorbeeld)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:25:
ben ik de enige die het niet handig vindt als je alleen muziek op de shuffle kan zetten als je iTunes hebt? hoeveel pc's mogen/kunnen geen iTunes installeren (denk aan pc's op school/werk/etc)? dit is het grootste nadeel aan het hele apparaat (als t antwoord op 2 nee is ;) )
lijkt me logisch dat er op "die" pc's/mac's ook moet gewerkt worden ipv te spelen met itunes en ipods O-) kom kom, dat doe je gewoon thuis of bij een kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:17
[...]

offtopic:
een gerelateerde vraag die geldt voor gewone iPods: kan je daarop ook alleen via iTunes muziek toevoegen? ik heb gehoord over third-party software die hetzelfde doet, maar is er een optie die het mogelijk maakt om zonder welke software dan ook muziekbestanden toe te voegen (drag-and-drop in windows verkenner bijvoorbeeld)
Daar zijn inderdaad andere programma's voor. Ik heb zelf SharePod, heb ook wel eens gehoord van ephPod, dacht dat dit programma er, net als SharePod, er voor zorgt dat je zonder iTunes MP3'tjes kunt overdragen van en naar een computer. Ik heb het zelf volgens mij één keer gebruikt, zorg er gewoon voor dat ik goede muziek op mijn iPod heb staan (niet zo moeilijk met zoveel opslag) en als ik er dan andere muziek bij op wil hebben, download ik dit thuis wel. Ik vind iTunes ook echt fijn werken, dus ik vind het ook niet erg om daarmee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakoina schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:51:
[...]

lijkt me logisch dat er op "die" pc's/mac's ook moet gewerkt worden ipv te spelen met itunes en ipods O-) kom kom, dat doe je gewoon thuis of bij een kennis
hardware moet imo universeel zijn, zeker zo'n ding als een iPod. je draagt het overal mee naartoe, dan moet je hem ook overal kunnen gebruiken. anders beperk je de mobiliteit die je hebt gekregen door een draagbare muziekspeler te kopen =)
plus dat je altijd mensen hebt die gewoon niet gediend zijn van 'vreemde' software op hun thuispc. ik pleur ook neit zomaar elk programma op mn pc, gewoon omdat een kennis van me ff met zn speeltje wil spelen. niet dat ik hem zn speeltje niet gun, maar gewoon omdat ik niet voor elk apparaat een scala aan programma's wil hoeven installeren. het is vast ook een princiepe kwestie, maar imo moeten apparaten altijd werken zonder dat je eerst een programma moet installeren dat ook nog eens 1001 features heeft die je nieteens gebruikt...
maar nu genoeg over iTunes, ik wil t ook niet op mn geweten hebben dat de boel offtopic dwaalt.

mijn vraag is nogsteeds onbeantwoord, is er iemand die hands-on met de iPod shuffle heeft gewerkt die kan bevestigen dat muziekbestanden die via de verkenner in de storage-ruimte zijn gekopieerd, niet afgespeeld kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online

@frim: bedankt, waar heb je die info vandaan? ik wil nl zekerheid, mn vriendin is erg sceptisch over het ding, en als ie niet precies doet wat ze wil dan neemt ze een 30-euro-blokker-geval (aaaaah, the horror! ;) )

ik ben nog steeds benieuwd naar een (onderbouwd) antwoord op vraag 2, ik wil het erg graag horen van iemand die het ding zelf heeft, of van een 'officiële' bron.
2 als je in memory-stick-mode mp3 bestanden op de shuffle kopieert, kan je die dan op geen enkele manier afspelen? of kan dat wel gewoon, in volgorde van bestandsnaam als er geen playlist bij staat? (of geshuffeld natuurlijk)

offtopic:
Gewoon logisch nadenken.

De shuffle is ingedeeld in 1 partitie (misschien nog een 2e hidden voor de firmware). Dit betekent dus ook dat de muziek en de data op 1 partitie staan (net als op de gewone iPod). Zou hij ingedeeld zijn in 2 partities (1 voor muziek, 1 voor data) dan zou de shuffle ge-herpartitioneert moeten worden elke keer als je die slider verschuift. Verder zou het ook onlogisch zijn om van dit systeem af te treden aangezien het perfect werkt.

Het 2e punt weet ik zeker omdat de shuffle net als de gewone iPod werkt met een database. Deze database wordt aangemaakt door iTunes en de iPod shuffle leest hem uit. Door gewoon data erop te sleuren wordt de database niet veranderd en zal hij dus ook geen andere bestanden lezen.

Er bestaan wel een paar andere programma's zoals Ephpod oid die ook zo'n database kunnen aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

frim schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 00:48:
Het 2e punt weet ik zeker omdat de shuffle net als de gewone iPod werkt met een database. Deze database wordt aangemaakt door iTunes en de iPod shuffle leest hem uit. Door gewoon data erop te sleuren wordt de database niet veranderd en zal hij dus ook geen andere bestanden lezen.
With stupid. Zonder database staat er slechts een mp3 als datafile op de iPod. En je zult toch echt een database moeten hebben. Indien je perse gewoon een sleepmap wilt hebben, kan je misschien Xplay zoeken en gebruiken, die gebruikt de explorer om je mp3 neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

Foxz schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:14:
Voor mensen die geen zin hebben in iTunes, ik gebruik zelf foobar2000 met een foo_pod plugin. Je kunt foobar2000 gewoon op je iPod installeren en dan die plugin in de goede directory plaatsen. Daarna is het mogelijk om gewoon zonder programma muziek op je iPod te zetten, foobar2000 opstarten en voor rebuild library te kiezen. Het maakt dan dus geen fluit uit waar je je MP3's neerzet, als ze maar op je iPod staan. Ik weet in ieder geval dat dit met een gewone iPod werkt, de shuffle gebruikt naar wat ik gelezen heb bijna dezelfde, of zelfs geheel dezelfde, database. Als het nu dus nog niet vlekkeloos met de shuffle werkt, dan zal dat zeer binnenkort wel zo zijn.

http://www.hydrogenaudio....howtopic=19156&hl=foo_pod

Verder is het naar mijn weten zo dat de iPod shuffle gewoon als UMS wordt gezien als je 'm in de USB poort prikt, net zoals de anders iPods. Software hiervoor installeren is nergens voor nodig en je kunt zelf aangeven (in iTunes, dat wel), hoeveel ruimte je wil reserveren voor respectievelijk data en muziek.
Dit is ook een mogelijkheid, zelfs een die al eerder door mij is genoemd in dit topic.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
offtopic:
Als je eenmaal een 20Gb/40Gb+ iPOD hebt wil je niet eindeloos door een lijst moeten gaan bladeren om jouw nummer te vinden.

Met 20Gb aan muziek is het onmogelijk om on-the-fly alle aanwezige MP3s te indexeren. Dus dat moet dus vooraf gebeuren en dat gebeurd met iTunes.

Want als jij met explorer gewoon MP3s er op wilt kwakken zou dat nog wel gaan met kleinere flashplayers (en de Shuffle) waar toch niet heel veel nummers oppassen, maar naar mate je over de Gigabytes heen gaat is het toch wel heel erg fijn om gewoon te kunnen selecteren op album/artiest/muzieksoort etc. Een dergelijk grote index is dus niet on-the-fly bij het aanzetten meer te maken (of je moet continu willen wachten) en gaat het simpele neerknallen van MP3s dus ook niet meer op, omdat het op e.o.a. manier toch beheerd moet worden.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt allemaal voor deze info over iPod's, allemaal erg handig om te weten =)

@Foxz: dat programma lijtk precies wat ik zoek, thx :D

zijn er mensen die foobar2000 al op de shuffle getest hebben? zo ja, deed íe het? zo nee, zou iemand dit willen controleren? thx ;) (linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
is het niet wat om een inkoopactie te starten? hijs wel goedkoop, maar goedkoper klinkt altijd beter! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb ik overwogen, maar na nagevraagd te hebben wat de risico's zijn van het 'illegaal importeren' zie ik hier toch maar van af, het wordt al tricky genoeg om 1 iPod + shuffle mee te nemen =)

zijn er nog meer mensen die hun bevindingen met de shuffle even op willen typen? zou wel leuk zijn, ik ben nog steeds erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

Exirion

Gadgetfetisjist

CommanderKeen schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:25:
is het niet wat om een inkoopactie te starten? hijs wel goedkoop, maar goedkoper klinkt altijd beter! :D
Als goedkoper beter klinkt dan koop je er toch eentje van 50 euro bij Blokker/Kruidvat?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-09 10:57
als ze daar ipods hebben van 50 euro ben ik verkocht grapjas
zijn er trouwens ook aparte adapters, zodat je hem niet telkens in je computer hoeft op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

CommanderKeen schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:25:
als ze daar ipods hebben van 50 euro ben ik verkocht grapjas
zijn er trouwens ook aparte adapters, zodat je hem niet telkens in je computer hoeft op te laden?
idd: http://www.apple.com/benl/ipodshuffle/accessories.html

[ Voor 0% gewijzigd door Dakoina op 26-01-2005 17:02 . Reden: The force was with me ;) The.Force ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Ja kijk es op Apple bij accesoires...

Een lichtnetadapter voor 29 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door The.Force op 26-01-2005 10:35 . Reden: Damn you dakoina ^^ ]

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van dit topic heb ik enkele dagen geleden ( de 22ste) de iPod Shuffle besteld inclusief de Sennheiser koptelefoon. Sinds gister (de 24ste) staat de bestelstatus bij Apple op 'Open'.

Wie kan mij vertellen hoe lang het daarna heeft geduurd voordat hij eindelijk binnen was? Overigens staat sinds de 22ste er al bij dat hij op de 28ste verzonden zou worden, of eerder... Maar aangezien een hoop mensen hier blij verrast zijn met het beestje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die hem zien liggen hebben in een plaatselijke shop?
Moet toch nu beginnen komen hé normaal. Hij is toch gepland voor zaterdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Bij mij stond er 1 februari of eerder, is 21 januari vertrokken... en doet er nu al twee dagen over om van de lokale TNT-vestiging hierheen te komen :( Lamme tak van een bezorger is te beroerd om aan te bellen, beweert al twee keer dat ik niet thuis was, terwijl ik op dat moment uiteraard wel thuis was. |:( Zo krijgt de Apple Store vervolgens een slechte naam zonder dat ze er iets aan kunnen doen...

[ Voor 14% gewijzigd door AntiChris op 26-01-2005 15:00 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

AntiChris schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:47:
Bij mij stond er 1 februari of eerder, is 21 januari vertrokken... en doet er nu al twee dagen over om van de lokale TNT-vestiging hierheen te komen :( Lamme tak van een bezorger is te beroerd om aan te bellen, beweert al twee keer dat ik niet thuis was, terwijl ik op dat moment uiteraard wel thuis was. |:( Zo krijgt de Apple Store vervolgens een slechte naam zonder dat ze er iets aan kunnen doen...
heb hier precies dezelfde ervaringen gehad! (ook met tpg)
gewoon een briefje op de deur hangen , lang en hard aanbellen , bij geen gehoor bellen naar 06******** en dat werkt dan wel ;0
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:16:
Na het lezen van dit topic heb ik enkele dagen geleden ( de 22ste) de iPod Shuffle besteld inclusief de Sennheiser koptelefoon. Sinds gister (de 24ste) staat de bestelstatus bij Apple op 'Open'.

Wie kan mij vertellen hoe lang het daarna heeft geduurd voordat hij eindelijk binnen was? Overigens staat sinds de 22ste er al bij dat hij op de 28ste verzonden zou worden, of eerder... Maar aangezien een hoop mensen hier blij verrast zijn met het beestje...
grote kans zodra je betaling is verwerkt hij snel geleverd wordt ,
tenzij ze echt door de voorraad heen zijn.
mijne 512mb versie is donderdag besteld , dinsdag geleverd.
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:34:
Zijn er al mensen die hem zien liggen hebben in een plaatselijke shop?
Moet toch nu beginnen komen hé normaal. Hij is toch gepland voor zaterdag...
ik las op andere mac nieuwssites dat er slechts 350 stuks naar dealers gaan
dus haast je zou ik zeggen ;)

[ Voor 49% gewijzigd door xdc op 26-01-2005 20:41 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

Ik ga ergens volgende week maar eens langs bij mijn apple dealer. Als het goed is zouden ze zowel de mac mini als de ipod shuffle hebben. Ben benieuwd

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik zie net op de site van dixons dat ze hem hebben eerder stond er nog verwacht op 11 feb. dus of dat alleen voor de online winkel is weet ik niet ik ga vanavond wel even kijken. En van uit mij werk loop ik wel even naar de media markt je weet maar nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
MazeWing schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:59:
Ik ga ergens volgende week maar eens langs bij mijn apple dealer. Als het goed is zouden ze zowel de mac mini als de ipod shuffle hebben. Ben benieuwd
Bij Apple Centre Mexpert in Enschede zeiden ze gisteren dat zaterdag de Mac mini er is en hopelijk de iPod shuffle, maar dat was nog niet zeker.
homernt schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:44:
Ik zie net op de site van dixons dat ze hem hebben eerder stond er nog verwacht op 11 feb. dus of dat alleen voor de online winkel is weet ik niet ik ga vanavond wel even kijken. En van uit mij werk loop ik wel even naar de media markt je weet maar nooit. :)
Bij Media Markt Enschede hadden ze 'm gisteren middag nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 07:49
homernt schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:44:
staat idd op dixons.nl uit voorraad leverbaar. meteen maar eentje besteld(512mb) en betaald met rabo direct betalen, das lekker dezelfde dag nog binnen daaro dus hopelijk heb ik em dan volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 11:00
Media Markt in de Bijlmer is ook nog blissfully ignorant, zeg maar... Geen shuffle te ontdekken.

Trouwens, wft is bij Media Markt de blauwe mini duurder dan de roze? En dan heb ik het niet over een euro of vijf, maar over DERTIG euro :eek:

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
kreeg zojuist betalingsbevestiging(ya gotta love internetbankieren ;) ) en heb als leveringsdatum 29-01-05 gekozen, zaterdag dus. hopelijk heb ik hem dan ook binnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Media Markt in de Bijlmer is ook nog blissfully ignorant, zeg maar... Geen shuffle te ontdekken.
Oke dan hoef ik daar dus niet langs.
Trouwens, wft is bij Media Markt de blauwe mini duurder dan de roze? En dan heb ik het niet over een euro of vijf, maar over DERTIG euro :eek:
Ik denk zomaar dat de roze minder verkoopt dan de blauwe anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken om eventueel een ipod shuffle te bestellen ik zit alleen een beetje in dubio..
Aan de ene kant gaat mijn voorkeur uit naar de ipod mini en ik hoopte dan ook dat op de laatste keynote een nieuwe lijn van ipod mini's zou worden aangekondigd. Dit was dus helaas niet het geval. Wel heb ik gehoord dat er een nieuwe lijn zal worden aangekondigd 'binnenkort'. Daarom vraag ik me af of dit 'binnenkort' nog een tijd zal duren of dat het al binnen enige tijd al zal zijn dat hij leverbaar zal zijn (huidige ipod mini duurde ook maanden voordat ie fatsoenlijk leverbaar was).
Als het nog maar kort duurt koop ik een shuffle om de tijd even uit te zitten tot er een nieuwe mini is. Als het werkelijk nog lang duurt neig ik echter naar de huidige ipod mini. Iemand enig idee?
Verder heb ik een G3 B&W met OSX 10.2.8 en een ingebouwde usb2 kaart. Levert dit nog enige problemen op? want van de mini weet ik bijvoorbeeld dat voor de usb2 daarvan 10.3 nodig is. Op de site van de ipod shuffle staat hierover verder niks vermeld dus ik neem aan dat het gewoon in orde is maar ik vraag het toch maar even voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kvind 't geluid van de iPod mini nogal tegenvallen eigenlijk, totaal GEEN bas...

Heb dat eigenlijk bij nogal veel mp3 spelers, zelfs m'n telefoon (k700i) geeft meer bas dan die iPods!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:46:
kvind 't geluid van de iPod mini nogal tegenvallen eigenlijk, totaal GEEN bas...
Als je dan de reviews doorleest dan zie je dat ze bij Apple iets gedaan hebben aan die klacht. De bass-weergave bij de shuffle is echt een stuk beter dan die van de andere iPods.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwerver schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:58:
[...]

Als je dan de reviews doorleest dan zie je dat ze bij Apple iets gedaan hebben aan die klacht. De bass-weergave bij de shuffle is echt een stuk beter dan die van de andere iPods.
heb ik gelezen, daarom ben k ook erg benieuwd!

Maar wil 'm eerst zelf horen voordat ik 't geloof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Shuffle nou net een week en mn rechteroordop heeft de nare eigenschap te gaan kraken wanneer ik 't volume te hoog zet. Ontzettend vervelend bij nummers met veel bas.
Iemand anders hier ook last van? Geen zin om nu al nieuwe doppen te moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:15:
Heb de Shuffle nou net een week en mn rechteroordop heeft de nare eigenschap te gaan kraken wanneer ik 't volume te hoog zet. Ontzettend vervelend bij nummers met veel bas.
Iemand anders hier ook last van? Geen zin om nu al nieuwe doppen te moeten kopen.
Tsja... :P

Probeer eens het foampje er af te halen en wat heen en weer te blazen. Waarschijnlijk zit er ergens (foampje of dopje) een haartje in.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Ik heb dan de iPod 20GB maar (nog) wel dezelfde doppen. Ik heb ook wel eens dat er een kraakje doorheen komt bij het volume op 90-100%. Maar de standaard dopjes gebruik toch niet zo vaak (heb een grotere koptelefoon, Panasonic DJ 100) en ga binnenkort ook nog de Sony EX71SL bestellen bij de Inkoopactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPod shuffles zijn binnen bij de Apple Centres! Ik heb er net eentje gehaald (ik was de eerste). Ze zien er in het echt heel anders uit dan op de foto! Veel mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MATIG... ik kom er net achter dat de leveringsdatum van mijn iPod Shuffle 1GB al die tijd op 28-02-05 of eerder staat.... Heb dus al die dagen over de maand februari heen gekeken. Het geld is al sinds de 24ste van mijn rekening afgehaald.

Ik hoop dus echt niet dat ik nog een aantal weken op mijn speelgoed moet gaan wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van mijn oordopjes is ook al 'opgeblazen' van mn iPod mini. Ik zou gewoon terug gaan en een nieuwe vragen, valt m.i. onder je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

wat ik gister heb ondervonden is dat de knopjes voor bediening / on-off / battery check makkelijker vuil worden dan de rest van het plastieke ipodje. Heb het gemerkt toen mijn handen vuil werden door veelvuldig geblader in een metro krantje (zoals krant oprollen en op iedereen meppe =) ). Toen ik in mn zak onbewust lag te prutsen aan het geluid en forwarding enzo, én het achteraf weer tevoorschijn haalde ware ze bijna grijs. Maar al bij al ging het er onmiddellijk weer af met een natte vinger of eventueel klein lichtvochtig tissue.

dit gewoon ter informatie :> verder blijf ik maar herhalen dat het een top product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
heb hem ook zojuist binnen gekregen. geluid klinkt erg goed. beter dan de 3g ipod die ik heb gehad. verder even geen reactie erover van mij(was van plan zowiezo ff wat fotos te doen) omdat im door mn rug ben gegaan helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dakoina schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:58:
[...]
dit gewoon ter informatie :> verder blijf ik maar herhalen dat het een top product is.
Wat is er nou zo top aan? Ziet er mooi uit, en ze hebben er een slim concept omheen verzonnen en het zal best kwaliteit zijn (en, ja ik wil er één). Maar het blijft een USB-stick-speler zonder scherm... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:33:
[...]

Wat is er nou zo top aan? Ziet er mooi uit, en ze hebben er een slim concept omheen verzonnen en het zal best kwaliteit zijn (en, ja ik wil er één). Maar het blijft een USB-stick-speler zonder scherm... :?
en een apple logo erop O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, tuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:33:
[...]

Inderdaad, en als je een scherm nodig hebt koop je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

blijkbaar is er ook een markt voor ipod oordopjes ;)

heb van de week mijn gratis meegeleverde ipod shuffle oordopjes verkocht , voor 15 euro
*ben namelijk al in het bezit van de veel betere mdr-ex71*

zo nog maar 85,- uitgegeven voor de 512 mb versie...

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 15:54

sjaakaq

It might get loud

:X In dat geval: dan ga ik van mijn garantie gebruikmaken, krijg je zonder dat je er iets voor doet/betaalt nieuwe oordopkjes (je hoeft niet de oude op te sturen oid), dan heb ik €30 wat toch weer 10% van de totale iPod aanschafprijs is!

Iemand intresse?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

leokennis schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:28:
:X In dat geval: dan ga ik van mijn garantie gebruikmaken, krijg je zonder dat je er iets voor doet/betaalt nieuwe oordopkjes (je hoeft niet de oude op te sturen oid), dan heb ik €30 wat toch weer 10% van de totale iPod aanschafprijs is!

Iemand intresse?
tis natuurlijk neit zo dat ik de ipod oordopjes zelf te koop aanbood
maar ik zag dit topic http://forum.fok.nl/topic/661458
en dacht als er zoveel vraag naar is , ga ik de mijne niet opbergen , maar verpatsen }) })

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
leokennis schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:28:

Iemand intresse?
ja lekker misbruik maken van de goeie service van apple...waarom ga je geen mp3 speler kopen van een andere fabrikant en blijf je lekker uit de buurt van apple :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:11:
[...]

Een van mijn oordopjes is ook al 'opgeblazen' van mn iPod mini. Ik zou gewoon terug gaan en een nieuwe vragen, valt m.i. onder je garantie.
Als het van die standaard witte oordopjes zijn.. mooi

kun je eindelijk goede oordopjes gaan kopen, heb ik ook meteen gedaan. Die witte oordopjes kunnen me gestolen worden. Tenminste ik neem aan dat bij de shuffle nog steeds dezelfde dopjes zitten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:30:
[...]

Als het van die standaard witte oordopjes zijn.. mooi

kun je eindelijk goede oordopjes gaan kopen, heb ik ook meteen gedaan. Die witte oordopjes kunnen me gestolen worden. Tenminste ik neem aan dat bij de shuffle nog steeds dezelfde dopjes zitten ;)
Zijn er ook goede (non-Apple) oordopjes met een witte kleur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
De Sony MDR-EX71SL is verkrijgbaar in wit, maar niet in Europa, eigenlijk alleen in Japan. Je kan ze bestellen bij www.audiocubes.com en www.bluetin.com en nog heel wat andere webshops.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 09:49:
[...]

Zijn er ook goede (non-Apple) oordopjes met een witte kleur dan?
Afbeeldingslocatie: http://www014.upp.so-net.ne.jp/hatomame/log/04/04-08/04-08-07_iPod-earphone.gif

Ik kan ze op de site van Apple zelf even niet meer terugvinden, maar deze schijnen iets beter te zijn :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij vraagt non-apple headphones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, dat staat er tussen haakjes bij.. dus het hoeven niet perse Apple oordopjes te zijn maar het mag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:28
Ik kreeg net een slotje in GT met verwijzing naar dit topic, dus hierbij mijn vraag: heb je voor het gebruik van de Ipod Shuffle onder Windows XP iTunes nodig of kan het ook via de explorer of een andere manier? Waar het me om gaat is dat ik graag een Shuffle wil, maar een mp3speler alleen overweeg als het werkt als een PnP removable disk.

Een snelle reageerder in mijn oorspronkelijke topic had al slecht nieuws, maar misschien zijn de ervaringen hier anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al tig keer voorbij gekomen in dit topic, JeroenB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

bolleh schreef op zondag 30 januari 2005 @ 00:56:
[...]

ja lekker misbruik maken van de goeie service van apple...waarom ga je geen mp3 speler kopen van een andere fabrikant en blijf je lekker uit de buurt van apple :r
Ehm...het lijkt me dat ze me van die winstmarge van de iPod op zijn minst een set oordopjes kunnen geven hoor...

BTW: het lijkt me een beetje een verkeerd idee om te denken dat je de "beschermheer" van Apple bent oid...of ik wegblijf van Apple of niet bepaal ik zelf wel.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaakaq op 30-01-2005 15:07 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry leokennis, maar hoe je het ook wendt of keert, jouw eerste reactie deed toch echt voorkomen dat je gezien het feit dat Apple zulke goede service verleent je daar eens lekker misbruik van wilde maken.

Zo gezien kan ik me de reactie van bolleh wel voorstellen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja. En het erge is dus dat bedrijven hier rekening mee houden door de prijzen omhoog te schoppen. Bijvoorbeeld bij die Albert service krijg je een nieuw product als een geleved product niet goed (bijvoorbeeld niet vers) is. Er zijn dus meer dan genoeg mensen die daar misbruik van maken, maar AH rekent dat gewoon mee in de prijs. Zo hebben eerlijke mensen er dus last van.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:22:
[...]

[afbeelding]

Ik kan ze op de site van Apple zelf even niet meer terugvinden, maar deze schijnen iets beter te zijn :)
Sony MDR-EX71SL Fontopia Earphone (wit):
Uiterst goede recensies erover gelezen, waarin deze dopjes vooral in vergelijking met de standaard-iPod-dopjes het uiterst goed in (met name de bass-weergave)

Afbeeldingslocatie: http://www.audiocubes.com/images/f_sony_mdrex71sl.jpg

Er is een Inkoopactie bezig waarbij je oa. deze dopjes kan bestellen. Neem een kijkje!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:25:
Dat is al tig keer voorbij gekomen in dit topic, JeroenB.
Maar stel je voor dat je iemand helpt door het ff te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
-

[ Voor 100% gewijzigd door Wutroe op 30-01-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChris
  • Laatst online: 29-01 10:49

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Nee JeroenB, stel jij je eens voor dat je de Search feature eens gebruikt. Maar pas op dat je niet moe wordt he.

Die Sony dopjes, zit daar nou een extra kabeltje bij om een hoekplug te krijgen? Of istie in beide varianten te krijgen. In de iPod staat het wel netjes dattie recht omhoog steekt, maar menig ander apparaat is daar niet op gebouwd (Sony's eigen MD-spelers bijvoorbeeld).

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
leokennis schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:05:
[...]

Ehm...het lijkt me dat ze me van die winstmarge van de iPod op zijn minst een set oordopjes kunnen geven hoor...

BTW: het lijkt me een beetje een verkeerd idee om te denken dat je de "beschermheer" van Apple bent oid...of ik wegblijf van Apple of niet bepaal ik zelf wel.
ehhh...dr zit toch een set oordopjes bij |:(

vind je jezelf niet heel triest klinken?
"ik betaal 330 euro voor een ipod maar dan moeten ze me wel extra dingen gratis geven!"
als je zo denkt, waarom koop je dan geen elcheapo mp3 speler ofzow? door mensen zoals jij zijn die dingen nog duurder dan zou moeten, of denk je dat goede service gratis is?

sommige mensen zijn echt onbegrijpelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
AntiChris schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:33:
Die Sony dopjes, zit daar nou een extra kabeltje bij om een hoekplug te krijgen? Of istie in beide varianten te krijgen. In de iPod staat het wel netjes dattie recht omhoog steekt, maar menig ander apparaat is daar niet op gebouwd (Sony's eigen MD-spelers bijvoorbeeld).
volgens mij is die kabel 'onderbroken' om er een eventuele afstandsbediening tussen te doen, althans dat zie je wel vaker. Maar ik denk dat je het ook kunt gebruiken voor verloopje naar hoekplug :)

[ Voor 51% gewijzigd door The Evil Brain op 30-01-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-08 15:05
Er zit een extension cord bij de oordopjes. Standaard is deze 0,5 m lang, met de extension cord wordt deze zo'n 1,5 m. Dit hebben ze zo gedaan zodat je het kan gebruiken met een afstandsbediening ertussen.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:39

Nanax

Ik ben sjaak niet

bolleh schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:45:
[...]

ehhh...dr zit toch een set oordopjes bij |:(

vind je jezelf niet heel triest klinken?
"ik betaal 330 euro voor een ipod maar dan moeten ze me wel extra dingen gratis geven!"
als je zo denkt, waarom koop je dan geen elcheapo mp3 speler ofzow? door mensen zoals jij zijn die dingen nog duurder dan zou moeten, of denk je dat goede service gratis is?

sommige mensen zijn echt onbegrijpelijk
somige mensen doen ook erg moeilijk, laat hem lekker. Apple is een commercieel bedrijf, geen goed doel o.i.d. die redden zich zelf wel hoor

[ Voor 193% gewijzigd door Nanax op 30-01-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nanax schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:17:
[...]

somige mensen doen ook erg moeilijk, laat hem lekker. Apple is een commercieel bedrijf, geen goed doel o.i.d. die redden zich zelf wel hoor
Ik wou net zeggen...ik betaal €330,-. In die prijs zit, naast meteriaalkosten, reclamekosten, een forse winstmarge etc. ook een bedrag bij voor de garantie hoor (en reken maar dat dat meer is dan de €1,- die het hun kost die dopjes te maken)...Apple is geen moeder Theresa hoor; die buiten jou en mij harder uit dan ik hun "uitbuit" (lees: mijn betaalde garantiegeld gebruik).

Maarre, 't ging over de Shuffle, niet ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
AntiChris schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:33:
Nee JeroenB, stel jij je eens voor dat je de Search feature eens gebruikt. Maar pas op dat je niet moe wordt he.
Ik heb in dit topic gezocht op "slepen", "explorer", "removable" en "plug" en de conclusie is dat er tussen neus en lippen door soms gesuggereerd wordt dat het niet kan, of allicht niet makkelijk is. Nergens staat er keihard dat het absoluut niet zo werkt. Daarnaast zou zulke informatie in de TS niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
leokennis schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:45:
[...]

Ik wou net zeggen...ik betaal €330,-. In die prijs zit, naast meteriaalkosten, reclamekosten, een forse winstmarge etc. ook een bedrag bij voor de garantie hoor (en reken maar dat dat meer is dan de €1,- die het hun kost die dopjes te maken)...Apple is geen moeder Theresa hoor; die buiten jou en mij harder uit dan ik hun "uitbuit" (lees: mijn betaalde garantiegeld gebruik).

Maarre, 't ging over de Shuffle, niet ;)
ja garantie ja. dus weet je wat, jij vraagt nu nieuwe oordopjes van hun maar als je echte dan kapot gaan, hou je dan ook op met zeiken als je geen nieuwe meer krijgt? garantie is er om te zorgen dat je een bepaalde periode een werkend product hebt. niet zodat je een aantal extra setjes oordopjes kan krijgen van ze. en of die oordopjes nu 1 euro kosten of dat ze van goud zijn met diamanten erop...dat maakt niet uit.

je bent toch niet gedwongen toen je die ipod kocht? doe dan ook niet zo zielig dat je een paar extra oordopjes wilt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nee...als mijn garabtie "op" is ga ik natuurlijk niet huilen als ik geen garantie meer krijg...

En wat heeft dat dwingen er mee te maken? Ik heb bewust €330,- betaald, met in mijn achterhoofd: ik betaal meer dan voor een andere mp3-speler met deze specs, maar dan krijg ik er goede garantie bij. Nogmaals: voor die prijs vind ik best dat ik van Apple nog een paar oordopjes mag krijgen ja. Ik begrijp dat ze die niet automatisch meesturen, dat ook, maar m.i. maak ik gewoon gebruik van mijn recht.

(Edit: Laten we deze discussie óf via MSN of niet voortzetten, anders wordt het net zo off-topic als het Mac Mini topic werd)

[ Voor 16% gewijzigd door sjaakaq op 30-01-2005 18:38 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

JeroenB schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:12:
Daarnaast zou zulke informatie in de TS niet misstaan.
Dat ben ik dan wel weer met je eens.
Als je het zo 1,2,3 niet kunt vinden, dan is het natuurlijk ook nog mogelijk om even het topic door te "skimmen".
Het is namelijk voor mensen die het topic actief volgen bijzonde vervelend als er keer op keer weer dezelfde vraag wordt gesteld. [rml][ Macmini]Mac mini*[/rml] is hierdoor bijvoorbeeld al gesloten ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals: voor die prijs vind ik best dat ik van Apple nog een paar oordopjes mag krijgen ja.
Dus leokennis vindt dat hij recht heeft op een tweede paar oordoppen? Nahhhh. Dan had je die er bij aankoop bij moeten bietsen. En dat hele ding laten liggen als je dat tweede paar niet had gekregen, "voor die prijs".

Je kan jezelf verantwoorden tot je een ons weegt, maar als je eerst set dopjes nog in orde is, heb je simpelweg geen recht op een tweede paar (want dat is wat je wilt, een tweede paar). Blijft oplichting imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:39

Nanax

Ik ben sjaak niet

hou er nu maar over op, dat heeft hij zelf ook aangegeven. weer ontopic!
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
In tegenstelling tot een heleboel andere grote topics willen we hier geen slow chat zien.
Daarnaast wil ik de mensen met klem vragen om GEEN flames over en weer te gaan gooien... Een flamewar uitlokken staat garant voor een mooie dikke mail met OW.