[KPN ADSL] Snelheidsverhoging per februari 2005

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:58

Pimmuz

Roar

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:35:
Geschatte maximaal haalbare snelheid
Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 3200 kbit/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 768 kbit/sec (kbps)

De geschatte maximaal haalbare snelheid:
Download: 16000.00 kbit/sec (kbps)
Upload: 1024.00 kbit/sec (kbps)

lijkt me leuk maar geloof weinig van die dowload, die upload zou trouwens precies kloppen, weet niet meer hoe ver ik van de centrale zat maar geloof iets van 300m wat ik ooit is bekeken had })
slimmerd je hebt die huidige snelheden toch nog helemaal niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol kleine vergissing, had gewoon zelf eerst de goede instellingen ingetypt en dan later basic nieuw geselecteerd (d8 dat dat gewoon mijn abbo was maar dat pase dus ook mijn eigen ingevulde snelheden aan)

nieuw resultaten:

Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 2240 kbit/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 416 kbit/sec (kbps)

Download: 10181.82 kbit/sec (kbps)
Upload: 630.30 kbit/sec (kbps)

upload valt een beetje tegen ik haal nu ook maar max 42kb/s up (met p2p @ 30kb/s up en 50 down dan haal ik in speedtest 165 down en 13 up) erg tegenvallende upload dus.
mijn modem geeft btw ook aan wat ik momenteel voor verbinding heb, deze klopt met mijn abbo, en dan geeft hij ook een max line speed aan deze geven het volgende weer:

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 30.8 10.0
Attenuation (dB): 0.0 13.0
Output Power (dBm): 5.6 19.1
Attainable Rate (Kbps): 9152 864
Rate (Kbps): 2240 416
K (number of bytes in DMT frame): 71 14
R (number of check bytes in RS code word): 0 0
S (RS code word size in DMT frame): 1 1
D (interleaver depth): 1 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officiele bevestiging dames en heren 8)
Bovenaan kijken.

http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_lite.html
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_basic.html
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_plus.html

* Verhoogde snelheden worden gefaseerd doorgevoerd en zijn uiterlijk 1 april 2005 voor iedereen beschikbaar

/me denkt dat KPN Wanadoo gaat schoppen vanwege 25 januari enzo :P

edit: KPN heeft Wanadoo geschopt, want ze hebben het er inmiddels afgehaald. Even verder in dit topic staan mirrors.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
woehoeoeoeo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:55
Ik kan het helemaal nergens staan 8)7 Ook niet bovenaan, ja daar zie ik de oude snelheiden staan. Misschien is Wanadoo tegen de kont geschopt de KPN door het te vroeg bekend te maken en het weer te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GuRu- schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:35:
Ik kan het helemaal nergens staan 8)7 Ook niet bovenaan, ja daar zie ik de oude snelheiden staan. Misschien is Wanadoo tegen de kont geschopt de KPN door het te vroeg bekend te maken en het weer te veranderen.
Bij Lite staan iig de nieuwe snelheid bovenaan. Even goed kijken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
Checked, maar wel een beetje raar dat ze het all1 bij Lite erbij zetten en bij de andere 2 nog niet. Misschein zijn ze dat nog aan het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
* Verhoogde snelheden worden gefaseerd doorgevoerd en zijn uiterlijk 1 april 2005 voor iedereen beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
1 April :+ Nee, maar nu ff serieus. Waar heb je dat gelezen? Of heb je ook via via inside information?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GuRu- schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:42:
1 April :+ Nee, maar nu ff serieus. Waar heb je dat gelezen? Of heb je ook via via inside information?
Bekijk die website van Wanadoo nou eens goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_basic.html -> technische specificaties openklikken wat standaard dicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

of kijk direct onder:
GEEN aansluitkosten t.w.v. € 74,95
GRATIS ethernetmodem t.w.v. € 69,-

Dit staat nota bene bovenaan!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En omdat het wellicht direct weer verdwijnt:
Afbeeldingslocatie: http://www.wanadoo.nl/images/h1_adsl_lite.gif
Technische specificaties
Snelheid verbinding (maximaal) 1600/512 Kbit/s* (down/up)
Aantal e-mailadressen 4
Mailbox per e-mailadres 20 Mbyte
E-mail Webmail en POP3-mail
Persoonlijke homepage 20 Mbyte
Datalimiet persoonlijke homepage 50 Mbyte per dag

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

fetcher schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:44:
http://www.wanadoo.nl/adsl/info_adsl_basic.html -> technische specificaties openklikken wat standaard dicht staat.
Je hoeft nog niet eens bij technische specificaties te kijken. Bovenaan, onder het groene actie vierkantje, staan gewoon de nieuwe snelheden vermeldt. Bij Lite, Basic en Plus.
Als iemand het niet ziet dan kan ik een bril aanbevelen 8)

Ja, en spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 21-01-2005 13:49 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
fetcher schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:44:
Is dat echt waar: datalimiet op homepage van 50MB/dag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ik heb volgens mijn modem niet genoeg rechten die data op te vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
* ArieR a.k.a. Blinde Kip heeft het eindelijk gezien |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

En opeens was het weer verdwenen van de Wanadoo site... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha was verwacht. Mag pas over 4 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

slaay schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:00:
Haha, jup. Waarschijnlijk net een paar verkeerde pagina's online gezet. Het commentaar dat de volledige snelheid gefaseerd tot 1 april ingevoerd wordt is ook weer weg.
Maar goed. Ik denk dat je dit (afgezien van een ubercoole hackactie) wel als definitieve bevestiging hebt mogen beschouwen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:25:
/me denkt dat KPN Wanadoo gaat schoppen vanwege 25 januari enzo :P
Ik denk dat de Wanadoo webmasters ook GoT lezen :)
Waarschijnlijk iets te vroeg met uploaden :X

edit:
En weer te laat...

[ Voor 6% gewijzigd door PierreAronnax op 21-01-2005 15:07 ]

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er kopieen van gemaakt, maak er wel een mirror van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

Gelukkig heb ik het even opgeslagen :)

Wanadoo - ADSL Basic
Wanadoo - ADSL Go
Wanadoo - ADSL Lite
Wanadoo - ADSL Plus

Te downloaden op http://www.wepsite.net/gjaman/got/ADSLupgrade.html

[ Voor 18% gewijzigd door Gaitman op 21-01-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirror lite
Mirror basic

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Niet online
De link naar "Technische specificaties" werkt niet, waarschijnlijk missen er wat javascript bestandjes...
Het staat verder wel in de broncode.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PierreAronnax schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:12:
[...]

De link naar "Technische specificaties" werkt niet, waarschijnlijk missen er wat javascript bestandjes...
Het staat verder wel in de broncode.
ja klopt, heb hm gewoon uit de cache getrokken. Ach, het staat groot bovenaan dus :) En GJAman heeft alles in een zip'je zitten. :)

Er lezen dus mensen van Wanaknoei mee in dit topic. Hallo :w

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.webwereld.nl/nieuws/20605.phtml

Nu is er iedereen toch wel zeker van mag ik hopen ;-)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me denkt dat meneer Scheepbouwer de directeur van Wanadoo voorlopig geen hand meer geeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Niet online
Volgens Wanadoo-woordvoerster Dianne Potters is er een fout gemaakt. "De nieuwe snelheden zijn direct van de site gehaald." Dinsdag zullen de snelheden officieel naar buiten worden gebracht.
Dinsdag de 25e.
Komt die datum mij ergens bekent voor :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de vorige verhoging was het Fiberworld die lekte, nu is het Wanadoo. Je kon er op wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PierreAronnax schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:28:
[...]

Dinsdag de 25e.
Komt die datum mij ergens bekent voor :? :+
Haha ja daarom, zou KPN nu nog niet door hebben dat iedereen het ondertussen al wel weet :P ...

Wanadoo heeft de nieuwe snelheden weer offline gehaald en dinsdag komen ze er weer op...
Wat is er dan ook alweer .. de 25ste ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Aargh, ik had het vandaag erg druk gehad om het vorige huis van mn oma leeg te ruimen en ik heb dus al dit grappige, maar ook interessante nieuws moeten missen. :(
Maar goed, het ois nu echt een feit:
• Wanadoo zet de snelheden op haar site en haalt ze er ook snel weer vanaf, dat gebeurd niet zomaar.
• Dinsdag wordt er wat bekend gemaakt (het gerucht van de 25e)
• Zo te zien op de mirrors kloppen de snelheden ook zoals ze in de geruchten al gegeven werden.
Dat zijn voor mij genoeg feiten om te bewijzen dat ook dit maal de geruchten weer volledig zijn uitgekomen.
Nu hoop ik dat ze ongeveer in de zelfde volgorde en met de zelfde snelheid als bij de vorige 2 upgrades gaan upgraden. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het Bouwe die dit echt als eerste gezien heeft of heeft ie dat van een ander forum? /me hoopt dat bouwe geen wanadoo abbo heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nee, die heeft Zonnet.
Zie Overstappen ISP binnen KPN (het hoppen)

[ Voor 59% gewijzigd door Joen op 21-01-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:11:
Is het Bouwe die dit echt als eerste gezien heeft of heeft ie dat van een ander forum? /me hoopt dat bouwe geen wanadoo abbo heeft.
/me heeft geen Wanadoo-abo

godzijdank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Officiëel bericht ADSLCentrale.nl
Zoals inmiddels bekend heeft Wanadoo min of meer de snelheidsverhoging bevestigd door het lekken van de nieuwe snelheden op haar website.
ADSLCentrale.nl heeft dit bericht ook op haar website geplaatst zodat ook mensen van buiten GoT dit nieuws kunnen meekrijgen.
Zoals Webwereld meld worden dinsdag KPN's plannen uitgebreid bekend gemaakt en hoe toevallig valt dinsdag op 25 januari, de datum dat de mensen van GoT aangegeven hebben als datum waarop de zwijgplicht vervalt.

Verder wil ADSLCentrale.nl nogmals melden dat ADSLCentrale.nl haar dienst uitgebreid heeft met de mogelijkheid om een voorspelling te bekijken welke centrale wanneer geüpgrade wordt.
Deze voorspelling vind plaats op basis van de door de bezoekers van ADSLCentrale.nl zelf ingevulde gegevens van eerdere upgrades.
Van onze website geciteerd:
Wilt u weten wanneer uw centrale aan de beurt is? Op basis van gegevens van de vorige snelheidsverhogingen hebben we een lijst gecreeerd met mogelijke data waarop uw centrale geupgrade zou kunnen worden! Uit onze data is gebleken dat KPN wel degelijk een globaal schema aanhoudt en dus kunnen we ons wagen aan een voorzichtige voorspelling.
De volgende punten moeten hierbij in gedachten gehouden worden:
• KPN heeft geen vast uitrol schema en officieel is er geen vaste datum waarop uw centrale geupgrade gaat worden.
• Onderstaande data zijn gebasseerd op gegevens die gebruikers van deze website in het verleden hebben ingevuld en zijn dus ook net zo betrouwbaar!
• Vreemde gegevens zijn er uit gefilterd.
• Staat uw centrale er niet tussen, zoek een nabijgelegen centrale voor een redelijke indicatie!
• Vergelijk uw centrale altijd met buur centrales! Een grote afwijking is onwaarschijnlijk, beter is het om dan uit te gaan van het gemiddelde van de buurcentrales.
• Is uw centrale veel later aan de beurt dan de buurcentrales dan is het waarschijnlijk dat uw centrale in het verleden hier pas later is aangemeld dan dat hij daadwerkelijk geupgrade was.
• Is uw centrale veel eerder aan de beurt dan de buurcentrales dan is dat ook niet heel waarschijnlijk en kun je beter de datum van de buurcentrales pakken.
• Het begin van de nieuwe upgrade is nog niet bekend! We hebben dit voor nu even gezet op 1-feb-2005. Let op: Die datum hebben we zelf even bedacht, er is niets officieel bekend!.
• De kolom met 'dag nr.' is de dag vanaf het begin van de upgrade. Dus je kunt zelf uitrekenen wanneer je aan de beurt bent als KPN bijvoorbeeld op 25-1-2005 al begint.
De voorspelling biedt dus geen garantie voor exacte data waarop u de nieuwe snelheden mag verwachten, maar is slechts een indicatie op basis van eerdere upgrades.

Aangezien het upgraden tussen 1 februari en 1 april zal wordne uitgevoerd blijft de startdatum van 1 februari bij de voorspelling ongewijzigd. Overigens voorspellen de mensen van ADSLCentrale.nl zelf dat het upgraden van de telefooncentrales net als voorgaande keren wederom slechts 3 weken zal duren.

Verder wil ADSLCentrale.nl graag vermelden dat zij een nieuwe banner heeft en iedereen die een eigen website heeft en ADSLCentrale.nl graag zou willen steunen om onze nieuwe banner te plaatsen op zijn of haar website. Dit is de link naar de banner:
http://www.adslcentrale.nl/adslcentrale_banner.gif
En aub dan linken naar http://www.adslcentrale.nl en niet deeplinken naar een andere pagina op onze website.

Namens het gehele ADSLCentrale.nl team,
JeroenM_tbs
http://www.adslcentrale.nl

Zie dit aub niet als spam, maar als tweakers-initiatief. Iedereen wil natuurlijk wel graag weten wanneer ze waarschijnlijk geüpgrade zullen worden. ADSLCentrale.nl wil juist dat bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43

Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 2240 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 233 KB/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 416 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 43 KB/sec (kbps)

Download: 6400.00 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 667 KB/sec (kbps)
Upload: 866.67 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 90 KB/sec (kbps)

Hmm...misschien toch maar dat snoertje van 5m dat van de splitter naar het modem loopt even inkorten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Owja, vraagje, als in de DSLAM elke ADSL-lijn evenveel Db's aan downstream-signaal zou krijgen, dan zou je toch moeten kunnen berekenen aan de hand van de downstream dBm-waarde hoeveel meter koper er tussen je modem en de centrale ligt? :? Je zou dan aardig nauwkeurige afstandsmetingen kunnen geven. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnienerd op 21-01-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vinnienerd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:08:
Owja, vraagje, als in de DSLAM elke ADSL-lijn evenveel Db's aan downstream-signaal zou krijgen, dan zou je toch moeten kunnen berekenen aan de hand van de downstream dBm-waarde hoeveel meter koper er tussen je modem en de centrale ligt? :? Je zou dan aardig nauwkeurige afstandsmetingen kunnen geven. :*)
100 % = Max. Afstand ADSL techniek en dan is 50 % de helft daarvan :?

* nero355 vindt het wel interessant.....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

nero355 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:23:
[...]

Er zijn zoveel mensen die hier connecties schijnen te hebben met KPN medewerkers.
Daar moet er vast een bij zitten, die hier meer informatie over kan geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb het ook is even bekeken, maar ik zit 300 meter van de centrale af en toch zou ik max down maar 6400 en upload 990 halen. 74 en 76 % heb ik nu op DIT moment. extra accountje.
Vaag, maar volgens mij moet het toch wel sneller kunnen. Ik weet niet of die berekening wel klopt. Of de splitter moet gaar zijn. De modem staat bij het isra punt.
Vinnienerd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:59:

Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 2240 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 233 KB/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 416 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 43 KB/sec (kbps)

Download: 6400.00 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 667 KB/sec (kbps)
Upload: 866.67 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 90 KB/sec (kbps)

Hmm...misschien toch maar dat snoertje van 5m dat van de splitter naar het modem loopt even inkorten :/

[ Voor 4% gewijzigd door tweakerpim op 21-01-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
nero355 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:23:
[...]

Zoiets...maar dB is logaritmisch...ach, er zal heus wel een formule aan te knopen zijn. (Puur theoretisch natuurlijk, je zult altijd afwijkingen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandje terug zat ik nog te denken om via XS4ALL naar een 8 Mb abbo te gaan, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb, hij wordt nu vanzelf 8 Mb

offtopic:
Berichtje van XS4ALL:
Het is op dit moment niet mogelijk om ADSL Power te bestellen. XS4ALL heeft besloten voorlopig geen nieuwe bestellingen voor ADSL Power aan te nemen. Dit mede naar aanleiding van capaciteitsproblemen op diverse telefooncentrales in het netwerk van bbned. Dit heeft op diverse plekken te hoge levertijden tot gevolg.

Uiteraard heeft deze orderstop geen gevolgen voor lopende bestellingen, opzeggingen of verhuizingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:59:
Maandje terug zat ik nog te denken om via XS4ALL naar een 8 Mb abbo te gaan, maar ben blij dat ik het niet gedaan heb, hij wordt nu vanzelf 8 Mb

offtopic:
Berichtje van XS4ALL:
Het is op dit moment niet mogelijk om ADSL Power te bestellen. XS4ALL heeft besloten voorlopig geen nieuwe bestellingen voor ADSL Power aan te nemen. Dit mede naar aanleiding van capaciteitsproblemen op diverse telefooncentrales in het netwerk van bbned. Dit heeft op diverse plekken te hoge levertijden tot gevolg.

Uiteraard heeft deze orderstop geen gevolgen voor lopende bestellingen, opzeggingen of verhuizingen.
En daarbij heb je nu geen datalimiet en betaal je Euro 79,95 ipv
Euro 84,95 per maand. Ik vraag me af wat Xs4all met het ADSL Power abonnement gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

tweakerpim schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:13:
Ik heb het ook is even bekeken, maar ik zit 300 meter van de centrale af en toch zou ik max down maar 6400 en upload 990 halen. 74 en 76 % heb ik nu op DIT moment. extra accountje.
Vaag, maar volgens mij moet het toch wel sneller kunnen. Ik weet niet of die berekening wel klopt. Of de splitter moet gaar zijn. De modem staat bij het isra punt.
[...]
Sluit het modem eens rechtstreeks aan zonder de splitter.
Dan noges testen. Weet je het meteen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:22
Weet iemand welke commando's ik voor de Speedtouch 580 (v4.2.7.25.0) kan gebruiken om de percentages te zien ? degene voor de Speedtouch 510/pro werken niet :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
=>td
[td]=>call

=====================DISCLAIMER======================
 Access to expert commands is intended for qualified
 personnel only.
==================END=OF=DISCLAIMER==================

cmd = sachem near_end_oper_data
:td call cmd="sachem near_end_oper_data"
Command not allowed
[td]=>call

=====================DISCLAIMER======================
 Access to expert commands is intended for qualified
 personnel only.
==================END=OF=DISCLAIMER==================

cmd = sachem get_data near_line
:td call cmd="sachem get_data near_line"
Unable to execute command: sachem get_data near_line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

:td call cmd="sachem get_data far_line"

Je eerste commando klopt niet, waarom 2e niet werkt, zie ik zo snel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
1e commando is voor de Speedtouch Pro, maar ook die werkt dus niet op de 580.
de enige informatie die ik eruit kan halen is via het command 'adsl info', maar daar mis ik de percentages.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
=>adsl info
Modemstate            :  up

<..>
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :             27.5             22.0
Attenuation  [dB]     :             25.0             13.0
OutputPower  [dBm]    :             16.0             11.5

Available Bandwidth                 Cells/s           Kbit/s
  Downstream          :             5283             2240
  Upstream            :              981              416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je moet in "EXPERT Mode" zijn dacht ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb 4480/704 abbo en centrale staat naast de flat

Upload

:td call cmd="sachem get_data far_line"
Far end line operational data
relCapacity upstream = 75 pct
noiseMargin upstream = 15.0 dB
outputPower downstream = 16.0 dBm
Attenuation upstream = 5.0 dB

Download

cmd = sachem get_data near_line
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 48 pct
NoiseMargin downstream = 23.0 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 7.0 dB
Operational Mode = 2

Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 4480 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 467 KB/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 704 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 73 KB/sec (kbps)

Download: 9333.33 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 972 KB/sec (kbps)
Upload: 938.67 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 98 KB/sec (kbps

kan wel kloppen:)
haal 76 up in praktijk en down verschilt van 460 tot 500

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb even op mijn etech router gekeken en daar heb ik de volgende info

ADSL STATUS

Showtime Firmware Version: 3.14
Line State: SHOWTIME
Modulation: G.dmt
Annex Mode: ANNEX_A
Startup Attempts: 1
Max Tx Power: -38 dBm/Hz
CO Vendor: ALCATEL_NETWORK
Elaspsed Time: 45 days 16 hours 32 minutes 54 seconds

Downstream Upstream
SNR Margin 31.1 30.0 dB
Line Attenuation 26.3 15.0 dB
Errored Seconds 1602 333
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 1728 338
Data Rate 2240 416 kbps
Latency FAST FAST

ALs het doorgaat de verhoging ( waar alles nu op duidt) wil ik gelijk naar 8 Mbit, maar ik kan niet hier echt uithalen of dit rendabel wordt of ik de max wel haal.
Ik zit zelf 1.8 Km van de centrale in een flat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maken we er niet teveel een opsomtopic van :)
Peter F schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 09:30:

CRC Errors 1728 338
Data Rate 2240 416 kbps
Latency FAST FAST
Jij hebt veel te veel CRC-errors. Gaat bij 8MB niet goedkomen ben ik bang.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Wanadoo _/-\o_ Bedankt voor deze gewelidige meededeling :Y)

* Timo schuilt voor wanadoo medewerkes,(wanadoo adsl hier :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 09:44
Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 4480 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 467 KB/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 704 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 73 KB/sec (kbps)

Download: 8145.45 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 848 KB/sec (kbps)
Upload: 938.67 kbit/sec (kbps) Praktijk snelheid*: 98 KB/sec (kbps)

Laat de verhogingen maar komen!

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Niet online
En dit kleine foutje van Wanadoo heeft nu ook de FrontPage gehaald:
nieuws: Providers verhogen snelheid ADSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 22:29
Zou ik niet een sneller modem moeten kopen om de snelheden te halen die ik dalijk krijg? Ik heb dat alcatel platvis modem, nu doet ie het goed op 2,2mb/s maar ik ken mensen die al problemen kregen bij die snelheid. Ik zag op de kpn stie ook nog ergens staan over dat deze modems niet zulke hoge snelheden aan konden.

Op de doos stond tot 8mb/s maar kan hij dat ook echt aan?

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Grumpf, ik zit met 70%/99% op fast gaat dus lekker opschieten, terwijl ik maar 1400m van de centrale zit. Enig idee of een andere splitter nog kan helpen straks? Ik heb nog zo'n prehistorisch grijs Alcatel geval van 20cm lang en 10cm breed.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dekaasboer schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:48:
Zou ik niet een sneller modem moeten kopen om de snelheden te halen die ik dalijk krijg?
Gewoon afwachten en je merkt het vanzelf. :) Kan je des te beter beoordelen of een nieuw modem het geld waard is.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Laatst online: 16-06-2024

ADSL STATUS

Downstream Upstream
SNR Margin 31.1 30.0 dB
Errored Seconds 1602 333
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 1728 338
Data Rate 2240 416 kbps
Latency FAST FAST

ALs het doorgaat de verhoging ( waar alles nu op duidt) wil ik gelijk naar 8 Mbit, maar ik kan niet hier echt uithalen of dit rendabel wordt of ik de max wel haal.
Ik zie dat je je modem al 45 dagen hebt aanstaan,reboot m s,en kijk dan hoeveel errors je hebt na een dag.Ik heb hier ook een e-tech modem/router,en die heeft niet zoveel fouten als bij jou.Misschien moet je je bekabeling f verbeteren.
Voordat ik dit ding had,klapte mijn verbinding er om de haverklap uit.Dit lag mede aan het modem (de groene rog) maar ook aan de kabels hier in huis.Ik heb dat vernieuwd,en sindsdien is mijn verbinding er nooit meer uitgeklapt.

kijk maar:

Elaspsed Time: 10 days 19 hours 47 minutes 5 seconds

Downstream Upstream
SNR Margin 30.9 29.0 dB
Line Attenuation 36.4 21.0 dB
Errored Seconds 33 9
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 33 9
Data Rate 2240 416 kbps
Latency FAST FAST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Waar kon je ook alweer zien hoever je van de centrale afzit?

edit: laat maar heb ik al gevonden. :)

[ Voor 26% gewijzigd door schnumi op 22-01-2005 12:25 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:21

beerns

it is I, Leclerc

Uit de nieuwsgroepen:

Iemand heeft snel toch van de site van Wanadoo een copietje gemaakt van een van die pagina's waar de nieuwe snelheid op STOND.

http://ikhebbreedband.xs4...doo%20-%20ADSL%20Plus.htm

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47

Gaitman

The Real One

beerns schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:15:
Uit de nieuwsgroepen:

Iemand heeft snel toch van de site van Wanadoo een copietje gemaakt van een van die pagina's waar de nieuwe snelheid op STOND.

http://ikhebbreedband.xs4...doo%20-%20ADSL%20Plus.htm
Yep, die heb ik hier geplaatst
GJAman schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:09:
[...]

Gelukkig heb ik het even opgeslagen :)

Wanadoo - ADSL Basic
Wanadoo - ADSL Go
Wanadoo - ADSL Lite
Wanadoo - ADSL Plus

Te downloaden op http://www.wepsite.net/gjaman/got/ADSLupgrade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
nero355 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:49:
Je moet in "EXPERT Mode" zijn dacht ik :)
Ik heb m'n oude Speedtouch Home->pro maar even uit de kast gehaald. Daar kon ik het meteen uitlezen. 31% op 2240kbit/s -> 7.2Mbit/s mogelijk (op zo'n 2km van de centrale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit 248 meter van de centrale af en heb Xs4all Fast. Dus ik ben zeer benieuwd
hoe snel ik ga na de upgrade.

Zou toch rond de 800kb/s moeten zijn .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb ik best wel veel storing ..
dit moet een 2240/416Kbps verbinding zijn
maar heb
down 214.1 KByte/sec (=1713 kbps)
up 42.2 KByte/sec (=338 kbps)

das down 76%
en up 81%

of is dit normaal als je +/- 500 - 600 meter van de centrale zit ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Even voor iedereen die zich afvraagt hoe snel een 2~8/1Mbit connectie is :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jan 22 2005 om 16:11:15 UTC+0100)

Download : 845.2 KByte/sec
Upload : 94.0 KByte/sec
Connection : 1301.0 Conn/min

Dat zijn zo'n beetje de waardes die je op z'n max kan trekken (offcourse hier en daar wat speling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04

Martinspire

Awesomeness

heel boeiend al die snelheden maar het heeft nix meer te maken met het originele onderwerp de verhoging...
nu staat al op de fp dat dit op 1 april gaat gebeuren
maar ehm nu vraag ik me af of dat in 1 x gedaan wordt die verhoging of dat dat verspreid wordt over n paar dagen...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
En, zijn we al opgevoerd?

* Raymond ziet 200 extra reacties en had eigenlijk al een aantal versnelde aansluitingen verwacht te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:39:
heel boeiend al die snelheden maar het heeft nix meer te maken met het originele onderwerp de verhoging...
nu staat al op de fp dat dit op 1 april gaat gebeuren
maar ehm nu vraag ik me af of dat in 1 x gedaan wordt die verhoging of dat dat verspreid wordt over n paar dagen...
verspreid, waarbij de verwachting is dat op 1 april alle verhogingen doorgevoerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Corona schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:19:
[...]

Ik zie dat je je modem al 45 dagen hebt aanstaan,reboot m s,en kijk dan hoeveel errors je hebt na een dag.Ik heb hier ook een e-tech modem/router,en die heeft niet zoveel fouten als bij jou.Misschien moet je je bekabeling f verbeteren.
Voordat ik dit ding had,klapte mijn verbinding er om de haverklap uit.Dit lag mede aan het modem (de groene rog) maar ook aan de kabels hier in huis.Ik heb dat vernieuwd,en sindsdien is mijn verbinding er nooit meer uitgeklapt.

kijk maar:

Elaspsed Time: 10 days 19 hours 47 minutes 5 seconds

Downstream Upstream
SNR Margin 30.9 29.0 dB
Line Attenuation 36.4 21.0 dB
Errored Seconds 33 9
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 33 9
Data Rate 2240 416 kbps
Latency FAST FAST
Mare maakt het nog uit over hoeveel data het gaat dat er door komt ?
neem aan dat de crc's bij 2 Gig minder zijn dan bij 200 GIg

ER is hier 380 Gig door heen gegaan in 45 dagen :7
Ik zal het iedegeval in de gaten houden morgen wel ff resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt het uit dat mijn modem half-duplex is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

afterburn schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:58:
Grumpf, ik zit met 70%/99% op fast gaat dus lekker opschieten, terwijl ik maar 1400m van de centrale zit. Enig idee of een andere splitter nog kan helpen straks? Ik heb nog zo'n prehistorisch grijs Alcatel geval van 20cm lang en 10cm breed.
Dat zijn de beste splitters die ooit geleverd zijn.
Wees er trots op. :9~

Kan uiteraard niet uitsluiten dat toevallig die van jou brak is.
Sluit het modem eens rechtstreeks aan op de isra zonder de splitter er tussen.
Doe de test dan noges. Mogelijk is je bekabeling slecht of de splitter natuurlijk. :+

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:17:
Maakt het uit dat mijn modem half-duplex is?
Alle Speedtouch modems zijn half-duplex.
Volgens mij zijn alle adsl modems half-duplex, correct me if i'm wrong.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Als ik bij mijn modem tijdens de telnet sessie het commando "sachem get_data near_line" probeer dan zegt die command not allowed. Heb als user admin en wachtwoord niks, heb ik ook nooit wat ingesteld.

Het is een Speedtouch Home trouwens, in dat lijstje van die site staat alleen 510(Ii), 570(i) en Pro.

[ Voor 24% gewijzigd door Cryonist op 22-01-2005 22:13 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Laatst online: 16-06-2024
Peter F schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:56:
[...]

Mare maakt het nog uit over hoeveel data het gaat dat er door komt ?
neem aan dat de crc's bij 2 Gig minder zijn dan bij 200 GIg

ER is hier 380 Gig door heen gegaan in 45 dagen :7
Ik zal het iedegeval in de gaten houden morgen wel ff resetten.
in ong 10 dagen is er bij mij ruim 140 gb doorheen gegaan,dus als ik dan dat f zou vermenigvuldigen,dan heb ik nog steeds minder fouten.Zoals ik al typte,controleer je lijnen in huis eens.ik had veel problemen voorheen,zelfs een lijntest gehad,en het bleek aan de bekabeling in mijn huis te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
GoUdViS schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:11:
Als ik bij mijn modem tijdens de telnet sessie het commando "sachem get_data near_line" probeer dan zegt die command not allowed. Heb als user admin en wachtwoord niks, heb ik ook nooit wat ingesteld.

Het is een Speedtouch Home trouwens, in dat lijstje van die site staat alleen 510(Ii), 570(i) en Pro.
Als je de tekst op de eerste pagina goed gelezen had kon je zien dat alleen op de 510(i) en de Pro's de commando's werken. Van andere modems heb ik geen bevestiging gezien dat het werkt.
Aangezien de 570(i) erg lijkt op de 510(i) ga ik er vanuit dat het op de 570(i) net zo werkt als op de 510(i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Niet online
Corona schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:15:
[...]

in ong 10 dagen is er bij mij ruim 140 gb doorheen gegaan,dus als ik dan dat f zou vermenigvuldigen,dan heb ik nog steeds minder fouten.Zoals ik al typte,controleer je lijnen in huis eens.ik had veel problemen voorheen,zelfs een lijntest gehad,en het bleek aan de bekabeling in mijn huis te liggen
Okay gana we dat doen

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

GoUdViS schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:11:

http://www.nubz.org/alcatool/alcatool-d8-win.zip

dit programma'tje kan heel veel info uit een SThome uitlezen. Of-ie ook werkt met een ST510/570 weet ik niet

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
JvS schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:29:
[...]

http://www.nubz.org/alcatool/alcatool-d8-win.zip

dit programma'tje kan heel veel info uit een SThome uitlezen. Of-ie ook werkt met een ST510/570 weet ik niet
Je kunt wel wat gegevens er mee uitlezen van de 510(i), maar het merendeel in het programma werkt niet met de 510(i). Bij bepaalde opties van de line stats loopt ie vast of kan ie geen gegevens ophalen.

Jammer dat ie niet wordt onderhouden om ook data uit de 510(i) goed uit te lezen of dat er geen ander programma voor is die wel alles goed kan uitlezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Joen op 23-01-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect
Ik download nu heeel veel! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 16:42

scorpie

Supra Addict

In het reclameblaadje van uuuuuh niet de belcompany maar een kleiner reclamefoldertje staat ook een adsl reclame van wanadoo, met, jawel, de nieuwe snelheden :)

Overigens staat erbij dat de snelheden per 1 februari gelden, oftewel wat we eerder van kpn gewend waren: nieuwe klanten krijgen de nieuwe snelheden meteen (per 1 feb dus) en de huidige aansluitingen worden een paar weken erna geupgrade.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst die site..Nu reklame foldertje. Wanadoo is goed bezig :9

edit
Persbericht KPN 25 januari
[...].worden de snelheden verhoogd. Behalve klanten aangesloten bij Wanadoo [...]
/edit

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:18
Gisteravond heeft de provider Planet upgrades gedaan aan hun Corerouters.
Daardoor heeft het zuiden van Nederland wat last gehad, door middel van een trage verbinding.
Als je nu een speedtest doet zie je dat je meer connecties kan doen tegelijk dan voorheen.
Ook is de upload 1 a 2 kb hoger.
De enigste begrensing is op dit moment de Cap in de centrale.
Dus nog even wachten en we hebben de verhoging ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperDevil schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:06:
Gisteravond heeft de provider Planet upgrades gedaan aan hun Corerouters.
Daardoor heeft het zuiden van Nederland wat last gehad, door middel van een trage verbinding.
Als je nu een speedtest doet zie je dat je meer connecties kan doen tegelijk dan voorheen.
Ook is de upload 1 a 2 kb hoger.
De enigste begrensing is op dit moment de Cap in de centrale.
Dus nog even wachten en we hebben de verhoging ! :D
Waarschijnlijk zijn ze dan nu in Amsterdam bezig want ik heb op dit moment maar 40KByte downloadsnelheid met een 2Mbps abonnement. Hopelijk zijn ze er snel mee klaar want dit is wel ff balen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

ADSL STATUS

Downstream Upstream
SNR Margin 31.1 30.0 dB
Errored Seconds 1602 333
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 1728 338
Data Rate 2240 416 kbps
Latency FAST FAST

Hmmm.. een E-tech??

mijn waardes zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
ADSL Status Infomation 
Showtime Firmware Version: 3.40 
Elaspsed Time: 5 days 0 hours 14 minutes 12 seconds 

Downstream Upstream  
SNR Margin 22.3 19.0 dB 
Line Attenuation 12.9 11.0 dB 
Errored Seconds 0 0  
Loss of Signal 0 0  
Loss of Frame 0 0  
CRC Errors 0 0  
Data Rate 4480 704 kbps 
Latency FAST FAST

hoop dat ik straks veel van 8192/1024 haal :)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik zat net een filmpje te downloaden en ik zag dat ik ineens 146 kB/s haalde. Helemaal blij natuurlijk, want ik dacht dat de verhoging was doorgevoerd. Toch maar even naar speedtest.nl gegaan, maar daar haal ik alleen maar mijn oude snelheden. Ik heb trouwens een Lite abo. Lijkt er dus op dat het vals alarm was. Jammer.

* Truus - die zich nu toch serieus afvraagt waar die 146 kB/s downloadsnelheid ineens vandaan kwam :?

Edit: laat maar, ik denk dat ik het al weet... in eerste instantie had ik de dowload afgebroken maar blijkbaar was er al iets van binnen. Tweede download hoefde dat dus niet meer binnengehaald te worden, maar Mozilla rekent blijkbaar binnengehaald/tijd = downloadsnelheid. Zo heb ik net een testbestand binnengehaald. Eerst een deel met 118 kB/s, afgebroken, opnieuw gedownload met een snelheid van maar liefst 400 Kb/s :+

[ Voor 34% gewijzigd door Truus op 23-01-2005 17:45 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:22:
[...]

Waarschijnlijk zijn ze dan nu in Amsterdam bezig want ik heb op dit moment maar 40KByte downloadsnelheid met een 2Mbps abonnement. Hopelijk zijn ze er snel mee klaar want dit is wel ff balen,
In Drenthe momenteel een krappe 60KB met een 2Mbps lijntje.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperDevil
  • Laatst online: 11-09 17:18
Hiier ook maar 30 kb/ps Planet heeft geen stroing en de Second lijn zegt alleen dat ze in arnhem bezig zijn met upgraden.
Dus ik denk dat KPN bezig is met hun Routers weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsooj
  • Laatst online: 15-07 22:29
Hier in midden-limburg bij planet ook rond 50kb/s op 2,2mbit lijn :'(

[ Voor 6% gewijzigd door tsooj op 23-01-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even nog n.a.v. de lage downloadsnelheden. Heb zojuist even Planet gebeld hierover. Ze gaven daar al aan dat er op het moment enorm veel werkzaamheden plaatsvinden en dat die de oorzaak kunnen zijn.

Ter geruststelling verwezen ze mij naar de site http://www.adslvalley.nl (tabblad Arena en dan de link downloads). Hier kun je testbestanden downloaden via een centrale die nog wel intact is. Bij het downloaden van een testbestandje aldaar bleek inderdaad dat mijn downloadsnelheid gewoon goed is rond de 250 KByte ps.

Dus als je nu met een lagere downloadsnelheid zit zou ik het daar even proberen :).

Update: Downloadsnelheid is hier (Amsterdam) nu (18:50) weer normaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

AvK schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:43:
[...]

In Drenthe momenteel een krappe 60KB met een 2Mbps lijntje.... :X
Alles weer normaal hier. Lekker weer 240KB. Straks iets van 360 !!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik zit hier met een 4480 verbinding op een download van ongeveer 471kb per seconde.
dat is natuurlijk niet het maximale van die 4480 verbinding maar ben tevreden.
De komende verhoging zal ik niet optimaal kunnen benutten en zal ik blijven steken op ca 700kb per seconde wat natuurlijk niet slecht is.
Ik woon hier op 750 meter van de centrale in het centrum maar de kwaliteit van het koper zal wel de oorzaak zijn.
volgens dat programma wat het berekend heb ik nu 71% van mijn maximale download op mijn alcatel 510i modem.
Wat ik wel zou willen weten is hoe je binnenshuis dat soort problemen op zou kunnen lossen.
heb hier nog een oude alcatel splitter zitten volgens sommigen zijn dat de beste ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
de afstand van splitter naar modem is ongeveer 2 meter dus volgens sommige berichten is meer haalbaar met een kortere stekker hiertussen naar mijn modem :?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou nie uit moeten maken.. ja aleen kwaliteit van de splitter. heb zelf ruim 10 meter kabel vanaf de splitter nog en haal dan ook ruim 470 kb/s down met zelfde abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:25:
zou nie uit moeten maken.. ja aleen kwaliteit van de splitter. heb zelf ruim 10 meter kabel vanaf de splitter nog en haal dan ook ruim 470 kb/s down met zelfde abbo
Indien je twijfelt aan de kwaliteit van de splitter:
Sluit je modem eens rechtstreeks aan, zonder de splitter. Kan echt geen kwaad, niet voor analoog en niet voor isdn.
Met mijn opmerking dat die 'ouderwetse' splitters de beste zijn bedoel ik dat hiermee eigenlijk nooit problemen zijn. Komt mogelijk doordat hier nog degelijke onderdelen ('dikke' condensatoren en elco's) zijn gebruikt. Ze stammen nog uit de tijd dat men geen risico durfde te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edwin van Cleef schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:20:
Ik zit hier met een 4480 verbinding op een download van ongeveer 471kb per seconde.
dat is natuurlijk niet het maximale van die 4480 verbinding maar ben tevreden.
Die 471 is juist wel t maximale, 4480 / 9,6 = 467 KB/s in de praktijk. De rest is overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

net geprobeert geen verschil bij snelheidstest.
maakt ook verder niets uit wilde even zeker van zijn dat het niet een probleem was van binnenshuis.
Het is nu afwachten en ik ben benieuwd wat de werkelijke snelheid zal worden na de verhoging.
wat ik wel zou willen weten is de betekenins van ruis op de lijn.
Naarmate de snelheid omhoog gaat komt er bij minder kwalitatief koper per definite dan ook meer ruis over de lijn?
En wanneer je meer ruis hebt de verbindingskwaliteit dan ook minder is?
Mischien iemand die het mij uit kan leggen ik lees er wel over hier en daar maar wat het inhoud weet ik zo niet :?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

In theorie is het zo dat hoe zwaarder een lijn wordt belast, hoe meer ruis je krijgt.
Klink logisch toch? In de praktijk merk je daar niks van. Je modem zoekt een snelheid waarbij
hij binnen bepaalde normen blijft, zodat de kwaliteit van de verbinding behouden blijft.

Even ter verduidelijking:
Het modem wat bij jouw thuis staat en het modem in de centrale 'spreken' onderling af wat de beste snelheid is. (Dat het opstarten van je modem enige tijd duurt is niet voor niks namelijk).
Nadat het zogenaamde 'handshake' protocol is doorlopen zijn de beide modems op elkaar afgestemd, het zgn synchroniseren.
De snelheid die dan wordt afgesproken is de beste (hoogst haalbare) die bereikt kan worden.
Die snelheid is afhankelijk van de kwaliteit van de lijn, de afstand naar de centrale, de splitters, je eigen binnen-bekabeling (platte telefoonkabel of getwiste kabel kan veel uitmaken), enz.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AJB niet je downloadsnelheden komen posten (of je toekomstige downloadsnelheden). Dit is nutteloze topicvulling.