[KPN ADSL] Snelheidsverhoging per februari 2005

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.555 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

Vinnienerd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:49:
Maar post upload dat Word document dan maar!!! :P
Ik heb het Word document gezien, heb het ook even met Wordpad geopend en het document is opgesteld in KPN Sans en KPN Arial.
Zolang niemand het KPN lettertype thuis geinstalleerd heeft staan, zou dit betekenen dat het Word document uit Rotterdam afkomstig is!
Voor de mensen die niet geloven dat KPN Sans bestaat: http://users.ncrvnet.nl/hstol/kpn.htm

Verder ga ik het niet uploaden, we moeten wel bronnen blijven behouden voor in de toekomst! :9

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
Even over overboeking, die grotere getallen zijn ook makkelijk te begrijpen als je even een leuke leecher beschouwd. Stel dat die leecher 100GB in een maand verbruikt, als je gaat rekenen kom je dan op gemiddeld 40KB/s (40kbyte*60sec*60min*24uur*30dagen=100GB/maand) oftewel 320kbit. Je mag er rustig vanuit gaan dat zo iemand een 4mbit lijntje heeft, indien hij bij KPN zit. Ook downloadt zo iemand wel verspreid over de hele dag.
Je kan dus al een overboeking van meer dan 12 aanhouden, zonder dat zelfs zware gebruikers elkaar in de weg gaan zitten :)
Wanneer bedrijven een overboeking van 25x aanhouden en allemaal klanten met een 4mbit lijntje hebben, dan nog kan iedereen 50GB in de maand downloaden.

Zo'n groot probleem is een beetje overboeking dus niet :)

En die 230KB/s klopt inderdaad aardig bij een 2mbit ADSL lijn. Ik heb er een tijdje terug ook een topic over geopend. Je moet maar zo denken: Bij ADSL gaan er 10 bits in een byte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Uit anonieme bron heb ik vernomen dat Govert's document om precies te zijn uit Rotterdam zou moeten komen.
Ik ben nog aan het navragen hoe die gene daar op kwam...

Is dus 2 posts terug al verklaard. :P
Zit daar een hoofdkantoor van KPN ADSL of zo? :P

Edit 2:
Als ik in het document (dat ik ook van een anonieme bron heb mogen ontvangen) klik blijkt het volgens Word 2003 inderdaad "KPN Arial" te zijn. Ook ik heb dat lettertype niet (hoef het ook helemaal niet te hebben :P).

[ Voor 57% gewijzigd door Joen op 18-01-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:52:
[...]
Hoe zit het met demping en ruis dan? Dat heeft totaal geen effect?
Zeker wel, alleen niet als je lijn gewoon op 2240kbps synchroniseert, wat alle kpn-adsl basic aansluitingen in principe moeten doen. Het maakt bij 2mbit lijnen ook niet uit of je op 0,2 of 3,2 km van de centrale woont. Als je die 2mbit verbinding van kpn geleverd krijgt, dan haal je hem ook :). Dus op 50m haal je 230kbyte/sec en op 3,5km haal je ook 230kbyte/sec. Als de kwaliteit van de koperdraad te slecht is, dan levert kpn gewoon simpelweg geen 2mbit lijn :).

(PS niet 100% altijd wordt die snelheid gehaald, zeker door upgrades is het mogelijk dat 1024kbps wel nog gegarandeerd kon worden en 3200kbps niet) maar dan is er sprake van een 'storing' door wellicht een te grote afstand en dan kan de klant downgraden naar een goedkoper abo waarvan de snelheid wel 100% gehaald wordt).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:36:
[...]

Zeker wel, alleen niet als je lijn gewoon op 2240kbps synchroniseert, wat alle kpn-adsl basic aansluitingen in principe moeten doen. Het maakt bij 2mbit lijnen ook niet uit of je op 0,2 of 3,2 km van de centrale woont. Als je die 2mbit verbinding van kpn geleverd krijgt, dan haal je hem ook :). Dus op 50m haal je 230kbyte/sec en op 3,5km haal je ook 230kbyte/sec. Als de kwaliteit van de koperdraad te slecht is, dan levert kpn gewoon simpelweg geen 2mbit lijn :).

(PS niet 100% altijd wordt die snelheid gehaald, zeker door upgrades is het mogelijk dat 1024kbps wel nog gegarandeerd kon worden en 3200kbps niet) maar dan is er sprake van een 'storing' door wellicht een te grote afstand en dan kan de klant downgraden naar een goedkoper abo waarvan de snelheid wel 100% gehaald wordt).
KATSJING! En daar rinkelt de kassa van KPN weer. ;) })
Of kan het in zo'n geval wèl gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De vorige keren wel. Nu staat er niets in die nieuwsbrief (die waarschijnlijk op het intranet te vinden is). In de vorige Q&A's stond dat wel (bij upgraden) dus ik ga ervanuit dat dat er nu ook wel instaat en dat dat nu ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:36:
Dan zou het wel zuur zijn als je van 2240 naar 1600 gaat, omdat je lijn geen 3200 aankan.
Aan de andere kant: hij zal vast wel hoger dan de oude 2240 kunnen synchroniseren. (of moet je verplicht terug naar een lager abbo, als je niet de nominale snelheid kan halen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Nee, maar dan heb je wel kans dat je modem telkens de verbinding verbreekt om hoger of juist lager te trainen.
Waarschijnlijk krijg je netjes een brief als je in de "gevarenzone" zit (dus de snelheid niet kan halen). Binnen een aantal weken na de verhoging kun je alsnog aangeven om je abonnement kosteloos te downgraden mocht je modem gek worden of je snelheid is niks of nauwelijks omhoog gegaan.

Vandaar dat KPN zoveel werken uittrekt om de verhoging te realiseren. Probleemgevallen worden dan ook in die termijn geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

voor die upgrade ben ik niet bang met mijn alcatel 510i die downloadsnelheid haal ik wel met 750 meter van de centrale hier in het stadscentrum.
De upstream zal helaas blijven steken bij 839kbit omdat mijn modem niet sneller kan dan die snelheid.
Of zijn er hier mensen met een BBnet abbo die hogere snelheden halen?

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Edwin van Cleef schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:33:
voor die upgrade ben ik niet bang met mijn alcatel 510i die downloadsnelheid haal ik wel met 750 meter van de centrale hier in het stadscentrum.
De upstream zal helaas blijven steken bij 839kbit omdat mijn modem niet sneller kan dan die snelheid.
Of zijn er hier mensen met een BBnet abbo die hogere snelheden halen?
Zie [rml]tweakerpim in "[ KPN ADSL] Mogelijke snelheidsverhoging ..."[/rml].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Edwin van Cleef schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:33:
Ik ben ook niet bang voor de upgrade. Ik woon 2,7 km van de centrale (via de weg gemeten) en volgens KPN 3e lijns support is mijn lijn goed genoeg voor 8 Mbit/s. Daar hou ik ze natuurlijk wel aan he!

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
*blaat* overbodige post *blaat*

[ Voor 88% gewijzigd door DanielB op 19-01-2005 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kunt bij een speedtouch 510 >4.2 met het td commando zo zien of er nog wat rek in zit:

Upload:
:td call cmd="sachem get_data far_line"
Far end line operational data
relCapacity upstream = 46 pct
noiseMargin upstream = 18.0 dB
outputPower downstream = 12.0 dBm
Attenuation upstream = 7.0 dB

Download:
:td call cmd="sachem get_data near_line"
Near End line operational data :
RelCapacity downstream = 33 pct
NoiseMargin downstream = 28.5 dB
OutputPower upstream = 4.5 dBm
Attenuation downsteam = 18.0 dB
Operational Mode = 2

Heb je ergens 100% staan, dan zal er bij een een eventuele upgrade weinig veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:41

CasGas

.

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:01:
Ik vond al ruim 1,5 jaar geleden al dat KPN de boel belazerde! Al 1,5 jaar gebruik ik SPeedXS met een lijn bij BBNed.. Al 1,5 betaal ik hetzelfde als toen.. maar heb gewoon 8mbit. Dat jullie daar nu blij mee zijn is eigenlijk best treurig. Dat KPN doet alsof hij jullie blij maakt, terwijl ze al die tijd geld hebben geroofd van hun klanten!!!

Het spijt me om dit te zeggen, maar dit is de waarheid...
Ik zie eerder het probleem bij BBNed dan bij KPN. Zij kunnen geen lijn afleveren waar ik woon, dus waarom is het triest dat ik KPN heb?

Dat is namelijk het enige wat op deze locatie te leveren is, dus je hebt echt een gigantisch blok voor je hoofd.

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Settler schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 08:53:
[...]

Ik zie eerder het probleem bij BBNed dan bij KPN. Zij kunnen geen lijn afleveren waar ik woon, dus waarom is het triest dat ik KPN heb?

Dat is namelijk het enige wat op deze locatie te leveren is, dus je hebt echt een gigantisch blok voor je hoofd.
LOL KPN is wel degene die zowat alle centrales van ADSL heeft voorzien! Laat dat bbned ook maar eens doen.

Ik geef KPN daarom groot gelijk om eerst de kosten terug te verdienen om daarna de klanten weer tegemoet te komen met hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:58:
[...]

Tja je denkt toch inderdaad niet dat er vanuit de centrale een lijn direct naar jouw flat loopt Als een gigantische ster. Overigens je ping hangt meer af van de beschikbare bandbreedte dan van de afstand tot de centrale
ze hebben laast een nieuwe bone gelegt hier van de centrale naar de 8 staande flats die hier zijn en vanaf die bone gaat er een lijn naar de flat dus ja zit er bijna direct op. zelfs nog aan de monteurs gevraagd die destijds die kabels aan herzetten waren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:29

Pubbert

random gestoord

Afstand boeit qua download snelheden ook niet veel nee, ik zit op ongeveer 4KM van de centrale, en ik haal met gemak 230kb/s of meer (mn downloadmeters zeggen max 250kb/s) en qua upload haal ik ongeveer 45kb/s max, net als de rest dus, die dichter bij de centrale zitten.
Ping is verder ook goed, ik ping meestal met 10-12ms naar snelle servers.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Thund3r schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:54:
Afstand boeit qua download snelheden ook niet veel nee, ik zit op ongeveer 4KM van de centrale, en ik haal met gemak 230kb/s of meer (mn downloadmeters zeggen max 250kb/s) en qua upload haal ik ongeveer 45kb/s max, net als de rest dus, die dichter bij de centrale zitten.
Ping is verder ook goed, ik ping meestal met 10-12ms naar snelle servers.
Ja, neem maar is het snelste abbonement, dat praat je wel anders. Dan wordt de snelheid terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
Ik zit nu op 74% up en 75% down. Dus dat zit wel goed met die nieuwe snelheid.
epias schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 08:33:
Je kunt bij een speedtouch 510 >4.2 met het td commando zo zien of er nog wat rek in zit:

Upload:

Download:
Operational Mode = 2

Heb je ergens 100% staan, dan zal er bij een een eventuele upgrade weinig veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Dat is opzich wel handig dat je kan zien of die nieuwe snelheid haalbaar is. :D
ik zit zelf op 52% down en 64% up :D
Ik vraag me af als kpn straks teveel klanten heeft die die snelheid niet kunnen halen, of ze dan nieuwe centrales gaan neerzetten.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hmmm ondanks dat ik de telefoonkabel binnenshuis heb verlengd valt het me mee :)

download
code:
1
2
3
4
5
6
RelCapacity   downstream   =    16 pct
NoiseMargin   downstream   =  37.0 dB
OutputPower   upstream     =  12.0 dBm
Attenuation   downsteam    =  14.0 dB
Operational Mode           =     2

upload
code:
1
2
3
4
5
6
relCapacity   upstream     =    41 pct
noiseMargin   upstream     =  25.0 dB
outputPower   downstream   =  18.5 dBm
Attenuation   upstream     =   8.0 dB
Carrier Load :

Nu met 1120/384, dus er zit de nodige rek nog in :) Maar de prijzen van Demon en HCCnet zijn ook erg mooi aan het worden: 2/1mbit voor ~34 euro per maand, ik betaal nu 39. Zelfs met de snelheidsverhogingen is BBned een stuk goedkoper, maar dan zit je weer met de verhalen uit het Demon topic. Zonde :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

slaay schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:48:
[...]

Ik heb het Word document gezien, heb het ook even met Wordpad geopend en het document is opgesteld in KPN Sans en KPN Arial.
Zolang niemand het KPN lettertype thuis geinstalleerd heeft staan, zou dit betekenen dat het Word document uit Rotterdam afkomstig is!
Voor de mensen die niet geloven dat KPN Sans bestaat: http://users.ncrvnet.nl/hstol/kpn.htm

Verder ga ik het niet uploaden, we moeten wel bronnen blijven behouden voor in de toekomst! :9
In Den Haag gebruiken ze ook KPN Sans :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

n00bs schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:19:
[...]

In Den Haag gebruiken ze ook KPN Sans :z
Het is ook maar wat ik te horen krijg :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Meauses schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:58:
Ik vraag me af als kpn straks teveel klanten heeft die die snelheid niet kunnen halen, of ze dan nieuwe centrales gaan neerzetten.
Heus niet. :)
De volgende grote investering wordt VDSL/ADSL2(+). Mensen die straks met ADSL niet hun volledige snelheid kunnen halen zullen waarschijnlijk gewoon pech hebben.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Is het bericht nu daadwerkelijk bevestigd... XS4ALL heeft nog niks bekend gemaakt en kon gisteren ook nog niets zeggen erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielB schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:58:
Is het bericht nu daadwerkelijk bevestigd... XS4ALL heeft nog niks bekend gemaakt en kon gisteren ook nog niets zeggen erover
Het bericht is nog niet daadwerkelijk bevestigd maar zal wel snel gebeuren. En XS4ALL heeft er ook niks mee te maken aangezien KPN de lijnen upgrade en niet XS4ALL. Je zal wel een mailtje krijgen van XS4ALL als kpn het bekend gemaakt heeft. Maar als jij nu naar XS4ALL belt zullen die heus niet zeggen van jaaaah tuurlijk wordt je lijn geupgrade als kpn nog niks heeft gezegd.

En voor mensen die zeggen dat ze met hun basic abbo (of lichter abbo) wel gewoon full speed halen op een grote afstand van de centrale:
Het kan alleen voorkomen dat je niet de volledige snelheid haalt op grote afstand als je een 8mbit abbo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt toch dat KPN het 25 januari hun verhoging bekend gaan maken? Maargoed ik ben reuze blij :P eerst had ik 256 kbit straks 1600 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 09:29

Pubbert

random gestoord

tweakerpim schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:35:
[...]

Ja, neem maar is het snelste abbonement, dat praat je wel anders. Dan wordt de snelheid terug gebracht.
Toen iedereen (Mei 2003) hier in mijn gemeente ADSL kon bestellen kon ik het niet, omdat ik tever van de centrale afwoonde, even later kon ik het wel, de afstand was vergroot, toen kon ik enkel Basic en Lite bestllen (Fast was afstand te ver voor) Dus toen had ik 768/128, maar 1024/256 was teveel voor mijn afstand. Na de verhogingen heb ik nu 2240/416, dus zit ik al ruim boven de 1024/256 waar ik zomer 2003 nog niet aankon ivm afstand, en ik kan nu zelfs sinds een half jaar ook Fast bestellen (4480/706) Dus ik heb er gewoon volle vertrouwen in dat ik dezelfde snelheid haal na de verhoging met mn basic abo, als iedereen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

AvK

Ready Set Go

Meauses schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:58:
Eeh, leuk die procenten, maar hoe moet ik dat lezen?
Zit zelf op 44% up en op 28% (RelCapacity ?) voor down.
Afstand 3100 mtr van de centrale met een Basis abbo 2240/416. (Ooit begonnen met 512/64 :) )
Haal normaal met gemak tussen de 230 en 240 kByte ps.
Is dat nog 44% te gaan tot de 100% ?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:06:
[...]

Het bericht is nog niet daadwerkelijk bevestigd maar zal wel snel gebeuren.
Dit noemen we toch in 't jaar 2005 een hoax?

Sorry, maar is er bewijs dat het daadwerkelijk bevestigd gaat worden? Ik krijg hier meer het gevoel van een mislukte hoax bij, gezien dit bericht al enige tijd rond gaat.

Overigens zal XS4ALL er wel iets van af moeten weten lijkt me, gezien ze hun website voor dat soort dingen bij moeten werken... Dus op tijd zullen ze het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
DanielB schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:42:
[...]

Dit noemen we toch in 't jaar 2005 een hoax?

Sorry, maar is er bewijs dat het daadwerkelijk bevestigd gaat worden? Ik krijg hier meer het gevoel van een mislukte hoax bij, gezien dit bericht al enige tijd rond gaat.

Overigens zal XS4ALL er wel iets van af moeten weten lijkt me, gezien ze hun website voor dat soort dingen bij moeten werken... Dus op tijd zullen ze het wel weten...
Ze mogen het pas na de 25ste vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Als je het stukje quote waarin dat staat... :X dat werkt misschien iets handiger...

[ Voor 32% gewijzigd door DanielB op 19-01-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:08
Hoe zit het met de oude speedtouch 500 (isdn) dsl modems ? kunnen die wel 1024kb up aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
Hoe kun je zien hoever je van de telefoon centrale / wijk ding zit?

[ Voor 10% gewijzigd door simon op 19-01-2005 16:30 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Simon schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:29:
Hoe kun je zien hoever je van de telefoon centrale / wijk ding zit?
Even een beetje meer 'leesmoeite' nemen, Simon. Dat staat ECHT wel in deze discussie.
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

GG85

.......

Renkie schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:28:
Hoe zit het met de oude speedtouch 500 (isdn) dsl modems ? kunnen die wel 1024kb up aan ?
Lezen! Het is de ADSL techniek die niet harder kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hoe kan ik die percentages uitlezen? Ik kan wel die dB's uitlezen via de Thomson interface (via 10.0.0.138), maar er staan geen percentages genoemd. Ik heb een multi-pc modem, versie 4.2.3.
AvK schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:28:
Start - uitvoeren - telnet 10.0.0.138 - enter - td - call - "sachem get_data far_line"

en "sachem get_data near_line" :)
Bedankt.
Hier staat dus nu ook het antwoord bij voor alle andere n00bs die alleen instellingen bekijken/aanpassen via 10.0.0.138.

[ Voor 50% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-01-2005 17:48 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
Sangroid schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:39:
[...]

Even een beetje meer 'leesmoeite' nemen, Simon. Dat staat ECHT wel in deze discussie.
}:O
Gelezen, gezocht en op 2 km uitgekomen, zou dat voor mijn 'komende' 8mbit veel uitmaken?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:04

Martinspire

Awesomeness

naja maar hopen dat ze het in 1 x goed doen en dat we neit net als bij de vorige keer ineens 2 dagen zonder internet zitten :D

wel tof trouwens da ik dadelijk +-170 [vermoed ik] heb [het is niet zo megaveel maar goed het is snel genoeg voor mij]

naja dan maar es kijken of we netlimiter es goed aan de praat kunnen krijgen zodat k wel lekker door kan pompen zonder dat mn pa dr last van heeft... [nu kan ik tenminste 50kb aan hem geven en dan zelf nog doorgaan met120 ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DrivinUCrazy schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:48:
Hoe kan ik die percentages uitlezen? Ik kan wel die dB's uitlezen via de Thomson interface (via 10.0.0.138), maar er staan geen percentages genoemd. Ik heb een multi-pc modem, versie 4.2.3.
telnet 10.0.0.138 en dan adsl info ofzo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Laatst online: 14-09 23:22
DanielB schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:48:
Als je het stukje quote waarin dat staat... :X dat werkt misschien iets handiger...
Quote van mezelf, zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22558976/:
Mocht je vóór 25 januari wel een provider tegenkomen die deze snelheidsverhoging meldt, dan is het waarschijnlijk dat de hij zich niet aan zijn geheimhoudingsplicht heeft gehouden.
Jaja, dan moet je natuurlijk wel vertrouwen hebben in mijn mededeling. Ik heb het zelf uit de 2e hand, maar wel een hele betrouwbare 2e hand. :D
We zullen zien: 25 januari is al over 6 dagen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

DrivinUCrazy schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:48:
Start - uitvoeren - telnet 10.0.0.138 - enter - td - call - "sachem get_data far_line"

en "sachem get_data near_line" :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Ik zie geen oorsprong waarvan het bericht komt... En ik bedoelde de mededeling van de snelheidsverhoging waar jullie uit opmaken dat het daadwerkelijk omhoog gaat? Dit is en blijft naar mijn mening nog steeds een hoax

[ Voor 33% gewijzigd door DanielB op 19-01-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
epias schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 08:33:

Upload:

Download:
Operational Mode = 2

Cool, dat trucje werkt ook met versie 4.0.2.0.0! 8)
Achtereenvolgens:
• Met Putty of Telnet verbinden naar 10.0.0.138
• Log in met normale gegevens
• Typ "td" en dan enter.
• Typ "call" en dan enter.
• Typ "sachem get_data far_line" en dan enter.
• Het zal even flitsen en je ziet heel veel getallejes, maar als je een klein beetje naar boven gaat zie je de gegevens zoals hierboven gequoted.

Je hebt ipv "sachem get_data far_line" ok nog "sachem get_data near_line", alhoewel ik niet meer weet welke voor upload en welke voor download was.

Voor "sachem get_data far_line" zit ik op 46% en voor "sachem get_data near_line" 38% (daar krijg ik overigens niet ene hele rits getallen achteraan.
outputPower downstream = 19.0 dBm
Attenuation upstream = 12.0 dB

RelCapacity downstream = 38 pct
NoiseMargin downstream = 22.5 dB
Attenuation downsteam = 21.0 dB
Operational Mode = 2
Volgens Spike zit ik naar schatting 3469 meter van mijn centrale (wat in de praktijk goed klopt gezien de lintbebouwing waarin ik woon naar de centrale toe).
* Joen vind het nog best netjes en ziet de verhoging voor zn ADSL basis met vertrouwen tegemoet. :)

Edit:
DanielB schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:37:
[...]

Ik zie geen oorsprong waarvan het bericht komt... En ik bedoelde de mededeling van de snelheidsverhoging waar jullie uit opmaken dat het daadwerkelijk omhoog gaat? Dit is en blijft naar mijn mening nog steeds een hoax
Fijn jonge, houd het maar op een hoax ja terwijl wij wel discussiëren over wanneer KPN het persbericht uitgeeft (wat we overigens ook al weten eigenlijk :P). ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 19-01-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:44:
[...]

Fijn jonge, houd het maar op een hoax ja terwijl wij wel discussiëren over wanneer KPN het persbericht uitgeeft (wat we overigens ook al weten eigenlijk :P). ;)
Er over discussiëren totdat de climax komt is leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb hier een speedtouch home->pro (die zeer waarschijnlijk kapot is), en daar kan het ook mee. Het sachem commando is een alleen beetje anders:

sachem far_end_oper_data
(expert password invoeren)
code:
1
2
3
4
5
Far end line operational data :
relCapacity upstream = 63 pct
noiseMargin upstream = 17.0 dB
outputPower downstream = 19.5 dBm
Attenuation upstream = 16.0 dB

sachem near_end_oper_data
(expert password invoeren)
code:
1
2
3
4
5
RelCapacity downstream = 38 pct
NoiseMargin downstream = 21.0 dB
OutputPower upstream = 11.5 dBm
Attenuation downsteam = 36.0 dB

vreemd genoeg is mn upstream al op 63 pct?! Dan kom ik met die upgrade wel op 100 waarschijnlijk.. ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

RammY

Dát!

Over up en download limits van modems gesproken...

Afbeeldingslocatie: http://80.60.218.25/got/updow.jpg

Dit kan onmogelijk betekenen dat mijn modem (Speedtouch USB (de platvis)) deze snelheid aan kan...
Maar wat betekent het dan wel :?

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

AvK schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:40:
[...]

Eeh, leuk die procenten, maar hoe moet ik dat lezen?
Zit zelf op 44% up en op 28% (RelCapacity ?) voor down.
Afstand 3100 mtr van de centrale met een Basis abbo 2240/416. (Ooit begonnen met 512/64 :) )
Haal normaal met gemak tussen de 230 en 240 kByte ps.
Is dat nog 44% te gaan tot de 100% ?
Is het als volgt:
Download
61% <=> 4480
100% <=> (100*4480)/61=7344 kbit/seconde

Upload
73% <=> 704
100% <=> (100*704)/73=964 kbit/seconde

Of gaat dit niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik vertrouw die procenten voor geen meter.

Volgens die percentages kan ik op mijn ADSL Lite verbinding, op 4 kilometer van de centrale, met ISDN, 580kbit upstream halen en bijna 3 mbit downstream.

Dat lijkt me op deze grote afstand uitgesloten.

Misschien kan iemand met ADSL over ISDN op een ander netwerk (BBned of BabyXL) misschien aangeven of ze zulke hoge waardes kunnen halen?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
DanielB schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:37:
[...]

Iets kan niet "naar jouw mening" een HOAX zijn, het is er één of het is er géén. Simpel.
Zodra straks blijkt dat KPN niet gaat verhogen kunnen we inderdaad spreken van een HOAX, nu kan dat nog niet omdat 25 januari of 1 februari nog niet is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn down percentage is 46%, heb nu 2240kbit :/

Max een dikke 4Mbit dus, KUT, want ik ga overstappen naar BBNed omdat m'n pa zo graag telefoon en internet op één rekening wil, en KPN een vervelende club vindt.

Of is 'far line' voor upstream? In dat geval kan ik met downstream tot bijna 6Mbit gaan :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:51
ik zit nu aan
line _far 94%
line_near 100%

betekend dit dat ik niks van de verhoging ga merken ?
ik zit maar 2200 meter van de centrale af

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

JeroenM_tbs schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:44:
Je hebt ipv "sachem get_data far_line" ok nog "sachem get_data near_line", alhoewel ik niet meer weet welke voor upload en welke voor download was.
ik krijg hier als results (4480/704)

relCapacity upstream = 74 pct
noiseMargin upstream = 15.0 dB
outputPower downstream = 17.5 dBm

RelCapacity downstream = 53 pct
NoiseMargin downstream = 20.5 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 9.0 dB
Operational Mode = 2

lijkt er dus op dat far_line de upload is (74% van 1mbit +/- = 704)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou als we toch allemaal gaan posten doe ik het ook maar us.

Dit is HCCnet Basis (zeeland) me ex zeelandnetter
:td call cmd="sachem get_data far_line
relCapacity upstream = 45 pct
noiseMargin upstream = 25.0 dB
outputPower downstream = 19.0 dBm
Attenuation upstream = 13.0 dB
Carrier Load :

RelCapacity downstream = 28 pct
NoiseMargin downstream = 32.5 dB
OutputPower upstream = 12.0 dBm
Attenuation downsteam = 24.0 dB
Operational Mode = 2 8) 8)

Valt me enkel 1 detail op tov de rest. Waarom zijn mij dB's zo hoog tov de rest hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Het koste wat moeite maar ik heb wat info gevonden hoe dat zit met die % en dB getallen.
Komt van ADSL-Online _/-\o_ en het is vrij simpel eigenlijk:

Quote:
Relative capacity occupation: 40%. Deze waarde geeft bij benadering aan hoeveel capaciteit van de ADSL lijn wordt gebruikt.
N.B. dit zal bij een lagere snelheid, zoals 256/256 aanzienlijk lager zijn dan bij een 8064/1024 lijn, dit is normaal.

Attenuation Downstream: 28dB. Deze waarde geeft aan dat de modem minder dan 1/500 deel van het signaal overhoudt van het originele signaal vanaf de DSLAM
Attenuation Upstream: 31dB. Deze waarde geeft aan dat de DSLAM minder dan 1/1000 deel van het signaal overhoudt van het originele signaal vanaf de modem
N.B. bij bovengenoemde waarden geldt: een lagere waarde is beter.

Noise margin downstream/upstream: 19dB. SNR staat voor Signal to Noise Ratio en geeft de verhouding weer tussen het ontvangen signaalniveau en de ruis op de lijn
N.B. bij bovengenoemde waarde geldt: een hogere waarde is beter
19dB betekent dat het signaal dat ontvangen wordt ongeveer 100x sterker is dan het ruisniveau

output power upstream: 10 dBm. Deze waarde geeft het vermogen weer van de zender van de modem
output power downstream: 12 dBm. Deze waarde geeft het vermogen weer van de zender van de DSLAM
De dBm notatie betekent decibel in verhouding tot 1 milliwatt. In bovenstaande situatie geldt: 10dBm <=> 10milliwatt en 12dBm <=> 18milliwatt (13dBm <=> 20milliwatt)

Welke waarden zijn van belang voor een betrouwbare ADSL lijn?

Voor een 512Kbps lijn: Attenuation dient minder te zijn dan 60dB, wat betekent dat u ongeveer 6 kilometer van de centrale zit
Voor een 1 - 2Mbps lijn: Attenuation dient minder te zijn dan 41dB, wat overeenkomt met een afstand tot 3,5 kilometer tot de centrale
Bovengenoemde afstanden zijn gemiddelden

Opmerking over de dB notatie, een verhoging van de waarde met 3dB betekent dat het signaal gehalveerd wordt

De exacte waarden voor een goede signaal-ruis verhouding zijn mij niet bekend, in het algemeen geldt dat alle waarden lager dan 6dB zorgen voor problemen.
Einde Quote.

In mijn geval (upstream 44% en downstream 28%) betekent dat, dat ik nog capaciteit genoeg heb op mijn 2240/416 aansluiting. En dat op 3100 meter van de centrale. Ik ga volop van de komende verhoging(en) profiteren. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

in je web menu van de 510 (4.2.7)

advaced _> daignstics -> wan -dsl properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 18.0
Attenuation (dB) up/down = 7.0 / 12.0
Noise Margin (dB) up/down = 25.0 / 31.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
mis je dus alleen de relative capacity occupation.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:45:
[...]
Voor een 1 - 2Mbps lijn: Attenuation dient minder te zijn dan 41dB, wat overeenkomt met een afstand tot 3,5 kilometer tot de centrale
Bovengenoemde afstanden zijn gemiddelden
[...]
Downstream line attenuation is hier 48 dB en kan tot bijna 5 Mb/s, upstream 22 dB en gaat niet verder dan 600 kb/s, dus die 41 dB die je noemt lijkt niet helemaal te kloppen.

Overigens zit ik zo'n 3 km van de centrale af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:06
mijn waarden zijn:
Max Tx Power: -38 dBm/Hz
down up
SNR Margin 32.6 6.0
Attenuation 13.2 10.0

Ach en dan blijkt de afstand volgens sites ongeveer 450 meter te zijn. Tja redelijk denk ik dan maar gezien de afstanden van 2 KM die hiergenoemd worden.

De upgrade mag van mij wel es komen.

[ Voor 7% gewijzigd door klaasopurk op 19-01-2005 22:20 ]

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 14-09 23:00
Dat krijg ik bij mijn speedtouch 570 met adsl basic

Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 25 / 44
Noise Margin (dB) up/down = 25 / 17

Voorspelt dit veel goeds of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:37
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 15.0
Attenuation (dB) up/down = 4.0 / 6.0
Noise Margin (dB) up/down = 13.0 / 25.0

Hoeveel haal ik dan circa met mijn xs4all fast die 8000/1000 wordt?

heb een 510 en woon circa 700 m van centrale!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ik vraag me af of het wel de bedoeling is dat iedereen zijn adsl gedoe gaat opsommen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Nee lijkt me niet de bedoeling!
Lijkt me zinvol dat er gewoon duidelijk ff uitgelegd wordt hoe je kunt bekijken hoeveel je ongeveer gaat halen en klaar.

Daarna is het alleen bespreken van mogelijke nieuwtjes en problemen die je tegen kunt/bent gekomen over de upgrade van de snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:32:
Hm ik vraag me af of het wel de bedoeling is dat iedereen zijn adsl gedoe gaat opsommen?
idd, likt mij vrij nutteloos allemaal. Alleen nieuwtjes and facts over de snelheidsverhoging lijken mij nuttig voor in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 15-09 22:29
Hoe kan ik dat dB checken doen met een usb moden??

Ik heb dat groene platvis modem van alcatel.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuw modem kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Het is heel eenvoudig.

Ik heb nu een fast abo van xs4all. Deze heeft de volgende specificaties: 4480/704

Bij mijn upstream capaciteit gaf hij de volgende waarde aan: 78%

Dat betekent dat als mijn verhoging naar 1mbit upload erdoor heen is ik nog 22% ruimte heb om mijn lijn op te vullen met data. Dit klopt, want ik kom dan ongeveer op 110 kB per seconde uit met uploaden :)

Bij mij downstream capaciteit gaf hij als waarde aan: 50%

Dus er kan bij een verhoging naar 8mbit nog 50% ruimte bij om deze lijn te vullen. Dit betekent dus, dat ik alles kan halen.

Uiteraard spelen modems en afstanden ook nog een rol hierbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 15-09 22:29

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
slaay schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:33:

Is het als volgt:
Download
61% <=> 4480
100% <=> (100*4480)/61=7344 kbit/seconde

Of gaat dit niet op?
Nee dit gaat niet op om verschillende redenen. De speedtouch berekent de RelCapacity aan de hand van line rates, niet atm rates. Dit wordt echter alleen gedaan na een reset (trainen). Het is dus slechts een momentopname, welke ook nog eens een behoorlijke afwijking heeft. Het is wel zo dat hoe hoger de procentuele waarde, hoe minder de afwijking. Bij 100% zit je dus redelijk dicht tegen je max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

slaay schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:49:
Nee lijkt me niet de bedoeling!
Lijkt me zinvol dat er gewoon duidelijk ff uitgelegd wordt hoe je kunt bekijken hoeveel je ongeveer gaat halen en klaar.

Daarna is het alleen bespreken van mogelijke nieuwtjes en problemen die je tegen kunt/bent gekomen over de upgrade van de snelheden.
Lees mijn post van 20:45 even (staat hier vlak boven). Dat is toch niet zo moeilijk wat daar staat?
Simpel gezegd geven de % getallen aan hoeveel capaciteit je reeds gebruikt met je huidige snelheid. Even de verhouding berekenen naar de nieuwe snelheid en je weet wat je kan verwachten.
En dat simpele rekensommetje kan je zelf toch wel maken? :)

[ Voor 15% gewijzigd door AvK op 20-01-2005 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Het gaat om snelheidsverhoging zelf... Niet over hoeveel jullie nog kunnen... da's beetje inrelevant voor andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

DanielB schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 09:08:
Het gaat om snelheidsverhoging zelf... Niet over hoeveel jullie nog kunnen... da's beetje inrelevant voor andere mensen?
Die snelheidsverhoging die komt er. Zit daar maar niet over in. :)

Bovenstaande discussie over waar de fysieke grens ligt voor sommige aansluitingen lijkt mij wel relevant. Anders zijn er toch niet zoveel mensen die daar vragen over hebben lijkt me.
Aan de hand van de bovenstaande uitleg en verklaring, met enkele voorbeelden van
lijnmetingen (% en dB) kan een ieder nu zelf uitzoeken waar zijn grens ongeveer ligt.
Da's toch mooi ! :)

Ben het wel met je eens dat het niet de bedoeling is dat iedereen nu zijn lijnmeting gaat posten.
Net zo min als het de bedoeling is dat straks iedereen weer zijn nieuwe snelheden gaat posten.
(Enkele posts van de nieuwe snelheden is ter vergelijking wel mooi natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43
PacinoAllstars schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:10:
Het is heel eenvoudig.

Ik heb nu een fast abo van xs4all. Deze heeft de volgende specificaties: 4480/704

Bij mijn upstream capaciteit gaf hij de volgende waarde aan: 78%

Dat betekent dat als mijn verhoging naar 1mbit upload erdoor heen is ik nog 22% ruimte heb om mijn lijn op te vullen met data. Dit klopt, want ik kom dan ongeveer op 110 kB per seconde uit met uploaden :)

Bij mij downstream capaciteit gaf hij als waarde aan: 50%

Dus er kan bij een verhoging naar 8mbit nog 50% ruimte bij om deze lijn te vullen. Dit betekent dus, dat ik alles kan halen.

Uiteraard spelen modems en afstanden ook nog een rol hierbij :)
Ik heb nu een xs4all Basic abo (2240/478) heb gister ook ff dat commando uitgevoerd en ik had voor up 44% en voor down 48% (geloof ik, ik zit nu op school)

Betekent dat, dat mijn huidige downloadsnelheid 48% van mijn lijn capaciteit is?

Als ik dan even verder reken, dan zou dat betekenen dat ik ongeveer 4480Kbit zou kunnen halen.

Of beredeneer ik nu fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Grofweg klopt dat. Je zit immers op ongeveer de helft van de capaciteit van je aansluiting.
Die 48% is waarschijnlijk van je upload, je zit immers al op de helft van het maximum.
Je max download zal ergens rond de 5000Kbit uitkomen (uitgaande van die 44%).

Edit: hoe ver zit je van de centrale?

[ Voor 8% gewijzigd door AvK op 20-01-2005 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hoe kan je bij een Alcatel Speedtouch Home ISDN erachter komen op welke snelheid hij verbinding maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Simpel rekenprogje om je maximaal haalbare snelheid te berekenen:

http://ikhebbreedband.xs4all.nl/files/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

superduper schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:57:
Hoe kan je bij een Alcatel Speedtouch Home ISDN erachter komen op welke snelheid hij verbinding maakt?
http://www.nubz.org/alcatool/alcatool-d8-win.zip

met alcatool kan je dat uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:46:
Warning: Division by zero in /var/www/ikhebbreedband/files/resultaat.php on line 7
Warning: Division by zero in /var/www/ikhebbreedband/files/resultaat.php on line 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Je moet wel alle velden invullen! :9

[ Voor 57% gewijzigd door slaay op 20-01-2005 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk zeg, je kunt ook HTML tags invullen. ik krijg mijn resultaat nu in bold.... dat tool van je kan ook best goed rekenen, kheb ff een heel groot getal bij kb/s ingevuld en een heel klein getal bij pcs. Hij is even bezig, maar hij komt er wel goed uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Uw huidge downloadsnelheid is: 2240 kilobit/seconde
Uw huidge uploadsnelheid is: 416 kilobit/seconde

Uw maximale downloadsnelheid is: 5894.74 kilobit/seconde
Uw maximale uploadsnelheid is: 904.35 kilobit/seconde
Dat klopt exact met wat ik zelf berekend had. Dit hier trouwens over een afstand van net iets minder dan 3,5KM.
* Joen vind dat wel netjes.

Die berekenprogramma kan nog wel wat mooier gemaakt worden en misschien kan er ook nog iets worden gedaan met die andere waardes zoals NoiseMagin en Attenuation naar aanleiding van een post 1 of meerdere pagina's terug in dit topic waarin uitgelegd werd welke waarden daar voor goed of juist slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is nou het standaard wachtwoord van mijn Speedtouch Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het wachtwoord dat je ook bij de webadmin van je modem gebruikt. Er moet overigens opgemerkt worden dat de werking van dit 'trucje' alleen op de SpeedTouch 510(i)'s is bewezen.
Modems van andere fabrikanten of andere typen zullen dit meest waarschijnlijk òf niet ondersteunen òf nietop dezelfde manier ondersteunen.

Overigens voor SpeedTouch Home->Pro:
[rml]_NlaaT in "[ KPN ADSL] Mogelijke snelheidsverhoging ..."[/rml]

[ Voor 18% gewijzigd door Joen op 20-01-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, maar ik gebruik de webadmin van mijn modem niet :{ aangezien het in mijn situatie geen router maar modem is :{ zoals het hoort dus :{

Wat is dan het standaard wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Meest waarschijnlijk zit er dan geen wachtwoord op,althans bij SpeedTouch510(i)'s in dat geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Reactie op ikhebbreedband.nl:
Als je nu op de KPN site op ADSL klikt en dan op snelheidsverhoging zoekt zijn er 2 resultaten. Als je ze aan klikt kom je alleen op een error pagina uit.
Zou dat te maken hebben met wat er aan zit te komen? :)
Ik heb net even gekeken:

Resultaat 1-2 Verberg samenvattingen

ADSL snelheidsverhoging
KPN verhoogt opnieuw de snelheid van alle ADSL-abonnementen voor de consumentenmarkt. KPN zal de snelheidsverhoging doorvoeren zonder de abonnementskosten te verhogen. Door het verhogen van de snelheid kan KPN aan AD...

Veelgestelde vragen ADSL snelheidsverhoging
KPN - Veelgestelde vragen ADSL snelheidsverhoging

Alleen beide linken werken niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
KPN heeft haar site nogal anagepast. Ik kan me namelijk herinneren dat er aan de linkerkant van de site altijd een navigatie met groen achtergrond was terwijl die nu wit is. :P

Edit:
Bij de search krijg je nog wel dat oudere menu met groen achtergrond. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Joen op 20-01-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mag ik dat met een korreltje zout nemen? Vooral omdat een KPN technicus zei dat mijn lijn 'goed genoeg voor 8Mbit/s' was? Het resultaat van jou berekening is namelijk dat mijn lijn voor goed 4.8Mbit/s goed is.

Het is interessant om te kijken wat er na de upgrade voor getalletjes in staan.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40

FlipFluitketel

Frontpage Admin

offtopic:
[mierenneukmode activated]
Het is huidige en niet huidge
[mierenneukmode deactivated]

Ik zit hier zo'n 1,5km van de centrale af en als die percentages daar echt voor zijn, dan zou ik max. 8000kb/s down halen en 885,11kb/s up.
Ik (denk dat ik wel) weet waardoor dit komt.. Ik heb hier namelijk 25m platte telefoonkabel tussen de splitter en het modem liggen, maar tot nu toe heb ik nog geen enkele problemen gehad. Mochten er dus problemen zijn na de (eventuele) verhoging, dan is dat dus het eerste wat ik ga uitproberen.

(Misschien zijn er meer mensen die redelijk dichtbij de centrale zitten en met een zelfde "probleem" zitten, check dan allereerst je bekabeling. Dit heb ik namelijk ook ooit bij een klant gehad die 100% zeker wist dat het niet bij hem lag, maar bij KPN. Modempje fijn 30cm achter de splitter geplaatst en alles werkte weer perfect. Klantje wist toen niet meer wat te zeggen aangezien ie de helpdesk van KPN flink aan het uitschelden was geweest.. :) )
Maasluip schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:54:
[...]

KNIP

Inderdaad.. Ik ben ook benieuwd wat er zal staan na de upgrade.

[ Voor 11% gewijzigd door FlipFluitketel op 20-01-2005 17:02 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Ik hoop dat ze nu ook echt niet meer eisen dat je een belbudget abo (op zijn minst) moet hebben om kpn adsl aan te vragen. Daarnaast hoop ik dan ook dat dit ook voor adsl via bbned/babyxl gaat gelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Maasluip schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:54:
[...]

Mag ik dat met een korreltje zout nemen? Vooral omdat een KPN technicus zei dat mijn lijn 'goed genoeg voor 8Mbit/s' was? Het resultaat van jou berekening is namelijk dat mijn lijn voor goed 4.8Mbit/s goed is.

Natuurlijk, maar het geeft een globale indicatie van hoeveel procent je lijn nu al gebruikt wordt. Dus ook hoeveel er nog bij kan, qua bandbreedte.

Over het algemeen zal het vrij aardig kloppen. Maar als je nu al op 4,8 mbit uitkomt, dan kan ik me niet echt voorstellen dat je ook makkelijk die 8 mbit gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 16:05
ik heb ook ff dat testje gedaan en me snelheid berekend :D

Uw huidige downloadsnelheid is: 2240 kilobit/seconde
Uw huidige uploadsnelheid is: 416 kilobit/seconde

Uw maximale downloadsnelheid is: 7000.00 kilobit/seconde
Uw maximale uploadsnelheid is: 800.00 kilobit/seconde

als ik dat haal ! ben ik dik tevreden:P

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Net in de user guide van mijn router (ZyXEL Prestige 643) gelezen dat ie maar 640Kbps upstream aankan :( Gelukkig down wel gewoon tot 8Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw maximale downloadsnelheid is: 8784.31 kilobit/seconde
Uw maximale uploadsnelheid is: 991.55 kilobit/seconde
ook prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
LAten we het niet te erg gaan opsommen, want dat heeft geen toegevoegde waarde aan het topic :)

Uw huidige downloadsnelheid is: 4480 kilobit/seconde
Uw huidige uploadsnelheid is: 704 kilobit/seconde

Uw maximale downloadsnelheid is: 8960.00 kilobit/seconde
Uw maximale uploadsnelheid is: 902.56 kilobit/seconde

Dat zou betekenen dat ik met downloaden 933 kB per seconde moet kunnen halen :)

Ik vraag mij alleen af in hoeverre ik hier wat aan heb. Volgens mij haal je die snelheid bijna nooit op bepaalde sites of wel?

Zelf maak ik gebruik van usenet, dus dat zal dan nog wel mooi zijn, maar ik vraag me af of ik dat echt ga halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

PacinoAllstars schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:13:
LAten we het niet te erg gaan opsommen, want dat heeft geen toegevoegde waarde aan het topic :)

Uw huidige downloadsnelheid is: 4480 kilobit/seconde
Uw huidige uploadsnelheid is: 704 kilobit/seconde

Uw maximale downloadsnelheid is: 8960.00 kilobit/seconde
Uw maximale uploadsnelheid is: 902.56 kilobit/seconde

Dat zou betekenen dat ik met downloaden 933 kB per seconde moet kunnen halen :)

Ik vraag mij alleen af in hoeverre ik hier wat aan heb. Volgens mij haal je die snelheid bijna nooit op bepaalde sites of wel?

Zelf maak ik gebruik van usenet, dus dat zal dan nog wel mooi zijn, maar ik vraag me af of ik dat echt ga halen :9
Het programma om je waarschijnlijk maximaal haalbare snelheid te berekenen is aangepast. Het is nu nog duidelijker op welke manier je dit kunt berekenen.
(met dank aan: JeroenM_tbs)
http://ikhebbreedband.xs4all.nl/files/

[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 20-01-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Perfect gedaan Jeroen !!! _/-\o_
Als er nu nog tweakers zijn die het nu nog niet snappen ......... :X :? 8)7 :O :Z |:(

:) :) :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een friese uithoek (makkum)

Geschatte maximaal haalbare snelheid

Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 1120 kbit/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 352 kbit/sec (kbps)

De geschatte maximaal haalbare snelheid:
Download: 6588.24 kbit/sec (kbps)
Upload: 838.10 kbit/sec (kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
is idd best makkelijk :*) dacht van te voren dit wordt nix :P

download = 6500kbps 8000kbps is het hoogst haalbare ongeveer?
upload = 780kbps 1000kbps is het hoogst haalbare ongeveer?

woon niet zover van de centrale..hoogstens 1 km denk ik. Redelijke resultaten.

edit: hey rein..ek ut Frieslan? :) ha utselfde abbo os dy ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BvK P4 op 20-01-2005 23:35 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
slaay schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:02:
[...]

Het programma om je waarschijnlijk maximaal haalbare snelheid te berekenen is aangepast. Het is nu nog duidelijker op welke manier je dit kunt berekenen.
(met dank aan: JeroenM_tbs)
http://ikhebbreedband.xs4all.nl/files/
Alstublieft :>
Jij ook alstjeblieft hoor. :>
Als er nu nog tweakers zijn die het nu nog niet snappen ......... :X :? 8)7 :O :Z |:(

:) :) :) :) :) :)
Dan weet JeroenM_tbs het ook niet meer. :P 8)7
Maar aangezien telnet niet leke dag door iedereen wordt gebruikt en me die opties van die SpeedTouch'es best wel nuttig leek heb ik er een zeer eenvoudige wizard van gemaakt. :)

Edit:
Als er btw nog aanvullingen zijn, opmerkingen, verbeteringen, klachten, etc. zijn hoor ik ze graag. ;) :P
Mn mailadres staat in mn profiel vermeld.

Zelf denk ik nog aan de uitbreidingen:
- Eindresultaat niet alleen in kbps, maar ook in Mbps laten zien.
- Snelheden van kbps omreken in KBps (kilobits naar kilobytes per seconden) volgens rekenmethode van kbps/9,6.
Die 2e vind ik nog het nuttigst die 1e niet zo. :P

Trouwens, misschien kan de TS even linkjes maken naar de belangrijkste posts in dit topic:
- 25 januari stopt de geheimhoudinsplicht
- Q&A is opgesteld
- ADSLCentrale.nl is weer van de partij en geeft schattingen wie wanneer geupgrade zal worden
Etcetera...

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 20-01-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geschatte maximaal haalbare snelheid
Uw huidige snelheid:
Huidige downloadsnelheid: 3200 kbit/sec (kbps)
Huidige uploadsnelheid: 768 kbit/sec (kbps)

De geschatte maximaal haalbare snelheid:
Download: 16000.00 kbit/sec (kbps)
Upload: 1024.00 kbit/sec (kbps)

lijkt me leuk maar geloof weinig van die dowload, die upload zou trouwens precies kloppen, weet niet meer hoe ver ik van de centrale zat maar geloof iets van 300m wat ik ooit is bekeken had })
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AJB niet je downloadsnelheden komen posten (of je toekomstige downloadsnelheden). Dit is nutteloze topicvulling.