[KPN ADSL] Snelheidsverhoging per februari 2005

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.554 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlipFluitketel schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:21:
[...]
Ow.. dat zou wel mooi zijn voor een hoop mensen (he RammY?).
Ik typte gewoon het stukje over uit de specs, in de praktijk kan het natuurlijk altijd anders zijn.
Maar sinds wanneer heb jij het modem? Na de eerste lading van de 510's is er namelijk een nieuwe versie van uitgebracht omdat die 1e lading het met een beetje pech net na een jaar begaf vanwege rotte condesatoren.
tja mijn speedtouch 510 was net 1 jaar oud, en vergat continu z'n na(p)t instellingen, gooide de verbinding dicht bij zwaardere connecties of een bepaalde tijd..en nog meer van de problemen die die rottende condensatoren veroorzaken

heb hem toen terug gebracht naar informatique voor de garantie, eerste keer hadden ze hem opgeflashed, (lees dood geflashed) maar dat verergerde het probleem helemaal... zelfs met ethereal kon ik geen ping of life meer vinden op het netwerk van dat ding... (aangesloten op een hub direct m'n pc in op switch geef ik ethereal soiso weinig sjans)

dus ding terug gebracht en een gloednieuwe thomson (ik had een alcatel thomson) gekregen :) uit de laatste serie toen, dus mijne zal de upload snelheid echt wel pakken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Lees mijn 2 reacties nog eens.... Ik denk nog steeds dat die 640kbps de tenische limiet is voor ADSL over ISDN, dit vooral omdat ik bij meerderde fabrikanten van DSL annex B modems heb gelezen.
Ik hoop dat ik documentatie van KPN of een DSLAM producent zelf hier over kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond al ruim 1,5 jaar geleden al dat KPN de boel belazerde! Al 1,5 jaar gebruik ik SPeedXS met een lijn bij BBNed.. Al 1,5 betaal ik hetzelfde als toen.. maar heb gewoon 8mbit. Dat jullie daar nu blij mee zijn is eigenlijk best treurig. Dat KPN doet alsof hij jullie blij maakt, terwijl ze al die tijd geld hebben geroofd van hun klanten!!!

Het spijt me om dit te zeggen, maar dit is de waarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:01:
Ik vond al ruim 1,5 jaar geleden al dat KPN de boel belazerde! Al 1,5 jaar gebruik ik SPeedXS met een lijn bij BBNed.. Al 1,5 betaal ik hetzelfde als toen.. maar heb gewoon 8mbit. Dat jullie daar nu blij mee zijn is eigenlijk best treurig. Dat KPN doet alsof hij jullie blij maakt, terwijl ze al die tijd geld hebben geroofd van hun klanten!!!

Ik heb niet gevraagd om een bandbreedte upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

Tjah er zijn ook nog plaatsen waar je alleen BBNed kunt krijgen via bitstream lijnen... die zij weer huren, van de KPN. en je dus niks voordeliger uit bent.

BBNed heeft volgens mij alleen voordelen als je daadwerkelijk op hun netwerk aangesloten kan worden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:35

RammY

Dát!

FlipFluitketel schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:21:

Ow.. dat zou wel mooi zijn voor een hoop mensen (he RammY?).
Ik typte gewoon het stukje over uit de specs, in de praktijk kan het natuurlijk altijd anders zijn.
Maar sinds wanneer heb jij het modem? Na de eerste lading van de 510's is er namelijk een nieuwe versie van uitgebracht omdat die 1e lading het met een beetje pech net na een jaar begaf vanwege rotte condesatoren.
Ik heb geen 510 maar een Speedtouch USB.. dus de platvis.. echt een van de eersten..

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

SpeedXS, das toch die provider met dat geweldige "lidmaatschap" ?

KPN adsl aanbieders zijn misschien aan de prijzige kant, de kwaliteit van het netwerk is echter wel uitmuntend.
En als je graag een lange neus wilt trekken naar mensen die niet op een BBned centrale zitten, doe dat dan niet op GoT, maar tegen de muur ofzo.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THW Arie schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:19: [...] En als je graag een lange neus wilt trekken naar mensen die niet op een BBned centrale zitten, doe dat dan niet op GoT, maar tegen de muur ofzo.
Hhmm,...
Ik zit hier op een KPN aansluiting via Planet Internet, en ik ben "Basic/Comfort" gebruiker van het eerste uur en vindt dat hier wel een punt wordt gemaakt door IndianXje. Ik heb nooit gevraagd om een "upgrade" in snelheid omdat ik vanaf het eerste moment het pakket heb gekozen die ik heb gewild. Zo zou het moeten zijn, maar gaat het dus niet. Onder het mom van : "prijsverhoging om de kwaliteit te blijven garanderen" is het totaalbedrag wat ik per maand kwijt ben met bijna 15 euro omhoog gegaan. Ok, ik hoor het al aankomen "dan downgrade je toch gewoon". Helaas gaat dat niet zo gewoon. Ik wens (oa. voor mijn e-mail) bij Planet te blijven, maar ik wordt financieel afgestraft als ik de snelheid (en prijs) terugwil waar ik mijzelf in eerste instantie voor heb ingeschreven. Je kan het stellen zoals je wilt maar de manier hoe er met "trouwe" klanten wordt omgegaan klopt niet!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je .. ik geef alleen advies en begin echt ziek te worden van KPN en andere bedrijven die hun monopolierecht flink uitbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dan moet je morgen bellen ... en zeggen dat je een stap terug wilt.. en dat je alleen maar wilt betalen voor de snelheid die je wilt ...
fetcher schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:06:
[...]

Ik heb niet gevraagd om een bandbreedte upgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het gerucht inmiddels al ergens bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:39:
[...]
Hhmm,...
Ik zit hier op een KPN aansluiting via Planet Internet, en ik ben "Basic/Comfort" gebruiker van het eerste uur en vindt dat hier wel een punt wordt gemaakt door IndianXje. Ik heb nooit gevraagd om een "upgrade" in snelheid omdat ik vanaf het eerste moment het pakket heb gekozen die ik heb gewild. Zo zou het moeten zijn, maar gaat het dus niet. Onder het mom van : "prijsverhoging om de kwaliteit te blijven garanderen" is het totaalbedrag wat ik per maand kwijt ben met bijna 15 euro omhoog gegaan. Ok, ik hoor het al aankomen "dan downgrade je toch gewoon". Helaas gaat dat niet zo gewoon. Ik wens (oa. voor mijn e-mail) bij Planet te blijven, maar ik wordt financieel afgestraft als ik de snelheid (en prijs) terugwil waar ik mijzelf in eerste instantie voor heb ingeschreven. Je kan het stellen zoals je wilt maar de manier hoe er met "trouwe" klanten wordt omgegaan klopt niet!
Heel vreemd! Ik vind het een super actie van KPN, ik betaal niets meer, heb het allerbeste netwerk wat je kunt krijgen en het wordt gratis steeds sneller gemaakt! Wouw! Ik blijf voorlopig! Ik snap niet dat jij meer moet betalen, ik ken planet niet, maar ik had het toch echt uitgefaseerd als ze me meer zouden laten gaan betalen. Ik heb xs4all en ik krijg zelfs korting als trouwe klant. Als je e-mail adres een probleem is, dan kan ik je melden dat het uitfaseren van een oud mail adres en het invoeren van een nieuw mail adres ongeveer 6 maanden duurt. Tip: neem je eigen domein, kun je altijd doen wat je wilt! Als je nu dus begint met een ander (eigen domein) mail adres dan kun je over een paar maanden rustig overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:25:
Helaas nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:25:
Als je dit topic doorneemt dan lijkt het me officieus inmiddels wel bevestigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:39:
[...]
Hhmm,...
is het totaalbedrag wat ik per maand kwijt ben met bijna 15 euro omhoog gegaan.
In hoeveel jaar tijd? Ik heb nu 3,5 jaar Lite, met inmiddels diverse snelheidsverhogingen achter de rug, maar ik betaal nog steeds 29,95 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik instapte was light 256/64 (kpn) en nu gaat ie naar de 1600/512 toe. toen betaalde ik 30 euro voor die 256 en was tevreden. als ik het neit waard vond had ik het niet gedaan, en dat ie nu naar 1600/512 toe gaat... tja extra snelheid is altijd welkom. maar in eerste instantie ben ik accoort gegaan voor die 256.

ik vind dat ik geen reden tot klagen heb.

en in het begin waren diverse dingen ook nog helemaal niet uitontwikkeld.

de techniek moet ook betaald worden.... als ze dat richting de klanten doen door meer snelheid te bieden voor hetzelfde geld... prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vind het altijd zo leuk om de echte "BBNed-fanboys" ze zien schreeuwen in topics als dit. Het is eigenlijk het zelfde als Intel vs. AMD 2/3 jaar geleden: Intel was stabiel en daarom iets duurder en AMD was de underdog die na veel getweak net zo stabiel was als Intel. (Ik beschrijf hier het algemene beeld, niet mijn mening). Alle "AMD-boys" liepen altijd maar te bleren dat mensen met een Intel geld weg gooiden en dieven van hun eigen portomonee waren.

Ik vind dit BBNed gezeik net zo, tuurlijk, het zal wel net zo stabiel zijn als KPN en net zo gemakkelijk in gebruik, maar als ik over zou moeten stappen, moet ik wel weer opnieuw aansluitkosten a 75 euro betalen en een nieuw modem a 100 euro kopen. Dat is toch wel weer even 175 euro aka 400 oude guldens.
Daarmee zou ik dan in een jaar mijn vernieuwde abo terug kunnen verdienen. Heeft er iemand gezien wat er in de afgelopen 1,5 jaar is gebeurd met de snelheden van KPN? Die zijn van 1024/256 toen ik me inschreef, naar 44xx - 704 kbps gegaan, en nu waarschijnlijk binnenkort naar wel 8-1 en ik ben nog minder gaan betalen ook! (zo'n 10 euro standaard al en nog zo'n 8 euro omdat ik al zo lang abonnee ben). Ik weet niet wat KPN allemaal nog in petto heeft met betrekking tot ADSL2(+) maar ik zie ze er wel toe in staat dat ze mij over een jaar een nieuw modem opsturen en dat ik lekker met 20/4* op internet zit.

Daarnaast heb ik BBNed sinds hun oprichten nog niets zien verhogen, behalve misschien de upload direct nadat ze gestart zijn.

Ik ben niet tegen BBNed of iets dergelijks, ze bieden erg goede prijs/snelheid verhouding. Echter is het voor mij, als bijna 4-jarig Planet abonnee totaal oninteressant, gezien de kosten die het met zich mee brengt om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft het hier over overstappen naar BBNet? Natuurlijk doen we dat niet!
Wat gaan we straks nou krijgen? ADSL2, ADSL2+, VDSL? Het schijnt dat ze nu door spectrale shaping er voor kunnen zorgen dat VDSL en ADSl2(+) goed naast elkaar kunnen bestaan. KPN zit achter VDSL en 'die anderen' op ADSL2(+)? ADSL2 kan nu toch al? Als iemand precies weet hoe het zit, graag!

Ohja, VDSL kan tot 50Mbit en ADSL2+ tot 20Mbit zo ver ik weet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plague schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:29:
Bla bla bla ..
Ik ben niet tegen BBNed of iets dergelijks, ze bieden erg goede prijs/snelheid verhouding. Echter is het voor mij, als bijna 4-jarig Planet abonnee totaal oninteressant, gezien de kosten die het met zich mee brengt om over te stappen.
Je zegt het zelf .. en kosten? Welke kosten? Jullie zouden eens wat kritischer moeten zijn tegenover KPN en niet tegenover mijn instelling tegenover KPN. Tenslotte betalen jullie elke maand meer.. niet ik. Ik wil wel 1 ding corrigeren.. Mijn replies slaan alleen op de klanten die een abonnement hebben van 54,95. De zogenaamde zware variant van KPN. Bij SpeedXS kom je gewoon op hetzelfde bedrag uit als je de lidmaatschap per jaar erbij neemt. Mijn gedachte is.. als iemand anders hetzelfde product kan leveren voor een (lage) prijs..dan kan de ander dat ook minstens voor dat bedrag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:29:
[...]
Je zegt het zelf .. en kosten? Welke kosten? Jullie zouden eens wat kritischer moeten zijn tegenover KPN en niet tegenover mijn instelling tegenover KPN. Tenslotte betalen jullie elke maand meer.. niet ik. [blabla]
Eh, ik betaal steeds minder hoor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kosten: overstap kosten, zijn er zo goed als NIET hoor.. Tegenwoordig krijg je bij bijna elke provider je modem wel gratis en korting op de aansluitkosten of helemaal geen aansluitkosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:17

Aapje

Opel-beun
Lekker gelul over BBned en KPN, Als je tevreden bent met je internet waarom overstappen bedenk dat eerst effe.....
Tis altijd fijn datje meer snelheid krijgt, zelfs dat je 't zelfde betaald...
4 of 5 jaar terug had ik 50kb/s down nu 230kb/s toch alleen maar beter?
Ik vond de 50kb/s al genoeg, doe er nmlk geen bal mee....
En dan nog als je graag BBned wilt neem 't :s zoniet nou pech |:( (SpeedXS zouk personelijk alleen gebruiken als je veel met warez speelt maja doek niet dus pech :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:26:
Wie heeft het hier over overstappen naar BBNet? Natuurlijk doen we dat niet!
Wat gaan we straks nou krijgen? ADSL2, ADSL2+, VDSL? Het schijnt dat ze nu door spectrale shaping er voor kunnen zorgen dat VDSL en ADSl2(+) goed naast elkaar kunnen bestaan. KPN zit achter VDSL en 'die anderen' op ADSL2(+)? ADSL2 kan nu toch al? Als iemand precies weet hoe het zit, graag!

Ohja, VDSL kan tot 50Mbit en ADSL2+ tot 20Mbit zo ver ik weet.
Hehehe.. het duurde 2jaar voordat ze eindelijk op de werkelijke snelheid zitten voor dat geld. Hetzelfde gaat KPN met hun nieuwe pakketten doen. Lekker alle diensten uitbuiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:46:
[...]
Hehehe.. het duurde 2jaar voordat ze eindelijk op de werkelijke snelheid zitten voor dat geld. Hetzelfde gaat KPN met hun nieuwe pakketten doen. Lekker alle diensten uitbuiten!
KPN is, net als ieder commercieel bedrijf, geen filantropische instelling. Pak je economieboek er eens bij en zoek eens wat op over 'product lifecycle'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net een snelheidje van 120 KB/s down met m'n €8,95 :/

(Ja, ok volgende maand €18,95 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:46:
[...]

** AgentSmithje vraagt af welke wrok IndianXje tegen KPN heeft...

Anyway...
Jij mag dan misschien wel een andere provider als KPN hebben, veel mensen hebben die mogelijkheid niet, dus welk punt wil je hier nou maken?

Btw, ik ben erg blij met de snelheidsverhoging naar 8/1 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Mensen mensen... is dat geflame nu echt nodig?
Laten we het er gewoon op houden dat ieder zijn/haar eigen persoonlijke voorkeur heeft.

Ik ben nog steeds tevreden klant bij PI met een Comfort abbo. Na de prijsverhogingen bij een snelheidsverhoging afgelopen jaar zit ik nu nog steeds op de oude abonnementskosten hoor. Alleen ik dacht dat in het 2e jaar dat je lid bent van PI de vaste klanten korting ook al inging, maar daar heb ik tot nu toe nog niet echt iets van gemerkt.Misschien dat ik me in de exacteperiode ook wel vergist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08 17:03
Wat ik een beetje in het voorgande mis is:

Blijkbaar kan KPN en je provider nu je oude snelheid voor een lagere prijs aanbieden maar doen ze dit niet automatisch omdat ze dan geld gaan mislopen natuurlijk.

Ik hoor namelijk wel vaak in dit soort groepen dat mensen blij waren met hun lage snelheid en dat dat goed werkte.
Voor mij zou ik het leuker vinden mijn oude snelheid en minder betalen per maand. Hierop zeggen dan mensen "dan downgrade je je abbonnement" maar daar zit een prijs kaartje aan bij de meeste providers. Upgraden is gratis downgraden }) niet.

Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik niet snap als je naar de verhogingen kijkt
256/128 -> 288/128 - 12.5% snelheidswinst / 0%
416/160 -> 800/256 - 92% / 60& snelheidswinst
1120/352 -> 1600/512 - 43% / 45% snelheidswinst
2240/416 -> 3200/768 - 43% / 85% snelheidswinst
4480/704 -> 8192/1024 - 83% / 45% snelheidswinst

Je ziet dat variant 2 het meeste profiteert in de downloadsnelheid en variant 4 in de uploadsnelheid. Dit is dus totaal niet consequent en ik vind het ook niet fair tov het abbonementsgeld. De ene variant gaat gigantisch in snelheid omhoog terwijl de ander maar een beetje omhoog gaat. Maar hoe dan ook als dit geen extra kosten meebrengt is het natuurlijk ALTIJD mooi meegenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakmiv schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:52:
Wat ik een beetje in het voorgande mis is:

Blijkbaar kan KPN en je provider nu je oude snelheid voor een lagere prijs aanbieden maar doen ze dit niet automatisch omdat ze dan geld gaan mislopen natuurlijk.

Ik hoor namelijk wel vaak in dit soort groepen dat mensen blij waren met hun lage snelheid en dat dat goed werkte.
Voor mij zou ik het leuker vinden mijn oude snelheid en minder betalen per maand. Hierop zeggen dan mensen "dan downgrade je je abbonnement" maar daar zit een prijs kaartje aan bij de meeste providers. Upgraden is gratis downgraden }) niet.

Michel.
Dus je verdient je downgrade vanzelf weer terug! Ik heb ook gedowngrade en de kosten van downgraden had ik binnen 2 maanden terugverdient op het goekdopere abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Het is inderdaad jammer dat je financiëel wordt afgestraft als je wilt downgraden, maar je verdient het inderdaad zeker weten binnen enkele maanden wel weer terug door goedkopere abonnementskosten. B)

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 17-01-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:24:
Het is inderdaad jammer dat je financiëel wordt afgestraft als je wilt downgraden, maar je verdient het inderdaad zeker weten binnen enkele maanden wel weer terug door goedkopere abonnementskosten. B)
Alternatief is dat je meer krijgt voor hetzelfde geld. dus, lijkt me de ideale situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:32:
[...]

Alternatief is dat je meer krijgt voor hetzelfde geld. dus, lijkt me de ideale situatie!
Dat is op zich ook mijn voorkeur. :)
Conclusie: het is maar net hoe je het bekijkt. ;) B)

Alleen is het wel jammer dat wat in de theorie geschreven staat ook in de praktijk zal blijken bij mij: een upload van 768, terwijl de meeste merken ADSL annex B (ISDN) modems maar tot 640kbps volgens de handleidingen zouden gaan.
Echter ik las dus eerder al een bericht dat de snelheid in de praktijk wel hoger ligt, maar hoe btrouwbaar is die informatie als het maar van 1 iemand hoort?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het voordeel van de combi ISDN en ADSL? Lijkt me dat je niet meer ISDN gebruikt om snel te internetten of om bereikbaar te zijn tijdens het internetten. Wegen de hogere abbo kosten op tegen de extra nummers voor bijvoorbeeld een fax (wat is een fax in het tijdperk van email eigenlijk?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ISDN omdat we hier 3 telefoonnummers nodig hebben (prive, zakelijk, fax), en soms ook 2 gesprekken tegelijkertijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

ChangeLife4Ever

owned by above

Als je dit topic doorneemt dan lijkt het me officieus inmiddels wel bevestigd...
Helaas hebben we niets aan officieus bevestigen 8)7

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e.vanbeijnum schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:36:
[...]

Helaas hebben we niets aan officieus bevestigen 8)7
KPN kan er niet meer onderuit na alle berichten in de pers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
JeroenM_tbs schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:58:
[...]
Dat is op zich ook mijn voorkeur. :)
Conclusie: het is maar net hoe je het bekijkt. ;) B)

Alleen is het wel jammer dat wat in de theorie geschreven staat ook in de praktijk zal blijken bij mij: een upload van 768, terwijl de meeste merken ADSL annex B (ISDN) modems maar tot 640kbps volgens de handleidingen zouden gaan.
Echter ik las dus eerder al een bericht dat de snelheid in de praktijk wel hoger ligt, maar hoe btrouwbaar is die informatie als het maar van 1 iemand hoort?:P
ZUCHT.

Hoe vaak moet ik het hier nog vertellen. IK HED ADSL OVER ISDN en ik heb 740 aan upload. Dat is dus sneller dan die 640 kb waar ze in het boekje overhebben. Kijk voor meer info is op http://www.speedtouch.com, dan onder products. Staat wel dat ze tot 832 up gaan. Maar geloof mij maar. Die 1024 halen ze ook !

Net een auto. Fabrieksopgave 180 km/h . Testrit 189 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrJamez schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:38:
[...]

http://pcdb.bbned.nl/ geeft een indicatie tot aan de centrale.
Via BBned
Centrale: Lsdm-Lev
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2243 meter

Volgens de lijntest die ik zojuist uitgevoerd heb is dit 760 meter. :)

MAW ga niet te veel uit van dit soort online testjes en schattingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
tweakerpim schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:04:
[...]

ZUCHT.

Hoe vaak moet ik het hier nog vertellen. IK HED ADSL OVER ISDN en ik heb 740 aan upload. Dat is dus sneller dan die 640 kb waar ze in het boekje overhebben. Kijk voor meer info is op http://www.speedtouch.com, dan onder products. Staat wel dat ze tot 832 up gaan. Maar geloof mij maar. Die 1024 halen ze ook !

Net een auto. Fabrieksopgave 180 km/h . Testrit 189 km/h.
>:)

Het was ook geen persoonlijke aanval op welke tweaker dan ook, maar ik hoor het liever van meerdere mensen met ervaring of wil het zelf eens uitgeprobeerd kunnen hebben.
Afijn, ik zal het vanzelf zien. Ik was nu al tevreden met mn upload, dus dat beetje zal ik dan ook niet zo heel erg missen mocht ik het daadwerkelijk niet halen.
Welke firmware versie heb je btw? Ik heb die van augustus 2003. Ik zal het ff opzoeken... 4.0.2.0.0
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:45:
Wat is eigenlijk het voordeel van de combi ISDN en ADSL? Lijkt me dat je niet meer ISDN gebruikt om snel te internetten of om bereikbaar te zijn tijdens het internetten. Wegen de hogere abbo kosten op tegen de extra nummers voor bijvoorbeeld een fax (wat is een fax in het tijdperk van email eigenlijk?).
Mn zusje en ik hebben beiden onze eigen nummer, dan eentje voor mn ouders en nog een voor de fax. Die voor de fax wordt ook wel eens gebruikt als kennissen of familie een paar dagen weg gaan en wij de telefoon mogen opnemen (doorschakelen naar dat nummer dus). Persoonlijk heb ik er geen spijt van dat mijn ouders nog steeds ISDN hebben. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 17-01-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:11:
[...]

KPN kan er niet meer onderuit na alle berichten in de pers >:)
Ik heb het maar even gevraagd aan KPN-support.

Antwoord:
Geachte heer Van Beijnum,

Hartelijk dank voor uw vraag over het verhogen van de snelheid voor ADSL connected by KPN.

KPN is op de hoogte van de verhoging van de snelheid die andere telecom aanbieders op dit moment doorvoeren. KPN is aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn op haar netwerk om een snelheidsverhoging door te voeren. Zodra dit duidelijk is, kunt u op onze website (http://www.kpn.com) en in de landelijke media meer informatie hierover terugvinden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

Maurice van Loon
KPN
Ze zijn er dus wel degelijk mee bezig, de vraag is of het KÀN en WANNEER het KÀN...

remember your end, someone owns us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:29

Pubbert

random gestoord

n00bs schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:08:
Wat ik niet snap als je naar de verhogingen kijkt
256/128 -> 288/128 - 12.5% snelheidswinst / 0%
416/160 -> 800/256 - 92% / 60& snelheidswinst
1120/352 -> 1600/512 - 43% / 45% snelheidswinst
2240/416 -> 3200/768 - 43% / 85% snelheidswinst
4480/704 -> 8192/1024 - 83% / 45% snelheidswinst

Je ziet dat variant 2 het meeste profiteert in de downloadsnelheid en variant 4 in de uploadsnelheid. Dit is dus totaal niet consequent en ik vind het ook niet fair tov het abbonementsgeld. De ene variant gaat gigantisch in snelheid omhoog terwijl de ander maar een beetje omhoog gaat. Maar hoe dan ook als dit geen extra kosten meebrengt is het natuurlijk ALTIJD mooi meegenomen ;)
Vergeet niet dat ADSL Lite er vorig jaar november ong. 2x 250% op vooruit ging (van 384/128 naar 1024/320) Waar Basic en Fast er slechts 100% op vooruit gingen (alleen download)

Als we eens de beginsnelheden erbij nemen toen alle 3 de Abo's er waren.: (ik laat Go/Start even weg)

Toen:

Lite: 256/64
Basic: 512/128
Fast: 1024/256

Nu:

Lite: 1600/512 625%/800%
Basic: 3200/768 625%/600%
Fast: 8192/1024 800%/400%

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik heb net mijn xs4all basic abo binnen en was van plan om hem te verhogen, maar nu ik deze snelheden zie die er aan komen ga ik toch maar effe wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel snelheidsverhogingen heeft KPN dan wel niet gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Thund3r schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:09:
[...]

Vergeet niet dat ADSL Lite er vorig jaar november ong. 2x 250% op vooruit ging (van 384/128 naar 1024/320) Waar Basic en Fast er slechts 100% op vooruit gingen (alleen download)

Als we eens de beginsnelheden erbij nemen toen alle 3 de Abo's er waren.: (ik laat Go/Start even weg)

Toen:

Nu:

Daar heb je wel gelijk in, maar vergeet niet dat in die tijd ook de prijzen zijn gestegen. Je wou toch niet zeggen dat 40 Euro p/mnd normaal is voor een 256/64 verbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Centrale: Ledn-Ld
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 248 meter.

daar klopt geen zak van.. centrale staat naast de flat lol aleen je moet omrijden met de auto om er te komen. tis op 30 m naast de flat. ze gebruiken routeplanners dus klopt zowiezo geen zak van die metingen.
heb nu 4478/768 en haal 500 kb/s down en 78 up. heb op eigen clanserver in cs source en cod ou 5 a 10 ping. en als ik op 70 kb upload heb ik 20 ping. centrale naast de flat roelt:) zal mij benieuwen op 8/1.. moet hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Thund3r schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:09:

Nu:

Die 128kb up bij Basic is niet correct, kan me nl. herinneren dat we ooit (vroegah :P ) eens begonnen zijn met 64kb (en de Lite variant bestond toen ook nog niet, die kwam een hele poos later pas ;) ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 09:33
klopt, basic was toen 512/64, daar ben ik ook mee begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Oude MXStream snelheden:
Mxstream Basic
Maximale toegangssnelheid downstream: 512 Kbit/s
Maximale toegangssnelheid upstream: 64 Kbit/s

Snellere Mxstream-varianten
Mxstream Extra: downstream: 1024 Kbit/s
Mxstream Extra: upstream: 256 Kbit/s
http://web.archive.org/we...1/http://www.mxstream.nl/

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:50

Ankh

|true

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:07:

daar klopt geen zak van.. centrale staat naast de flat lol aleen je moet omrijden met de auto om er te komen. tis op 30 m naast de flat. ze gebruiken routeplanners dus klopt zowiezo geen zak van die metingen.
heb nu 4478/768 en haal 500 kb/s down en 78 up. heb op eigen clanserver in cs source en cod ou 5 a 10 ping. en als ik op 70 kb upload heb ik 20 ping. centrale naast de flat roelt:) zal mij benieuwen op 8/1.. moet hard gaan.
denk je nou echt dat alles er in 1 keer naar toe gaat? alle kabels liggen meestal onder het trottoir of de weg zelf :) als het onder een huis zou zitten en er zou een breuk komen. Dan heb je een groot probleem :) dus hoogst waarschijnlijk klopt er wel een zak van :) })

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:01:
[...]
Daar heb je wel gelijk in, maar vergeet niet dat in die tijd ook de prijzen zijn gestegen. Je wou toch niet zeggen dat 40 Euro p/mnd normaal is voor een 256/64 verbinding ;)
zucht, nee prijzen zijn ook gedaald, ik betaal nu minder!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:42:
zucht, nee prijzen zijn ook gedaald, ik betaal nu minder!!
De nominale prijzen zijn gedaald, dus zijn de reele prijzen nog meer gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:07:

Tja je denkt toch inderdaad niet dat er vanuit de centrale een lijn direct naar jouw flat loopt Als een gigantische ster. Overigens je ping hangt meer af van de beschikbare bandbreedte dan van de afstand tot de centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 18:49

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TrailBlazer schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 08:58:
[...]

Tja je denkt toch inderdaad niet dat er vanuit de centrale een lijn direct naar jouw flat loopt Als een gigantische ster. Overigens je ping hangt meer af van de beschikbare bandbreedte dan van de afstand tot de centrale
Inderdaad. Ik heb een ADSL lite verbinding en ik woon op +- 4,5 kilometer van de centrale.
In November 2003 had ik een upload van 64 kbit en een download van 256 kbit.
De gemiddelde ping richting de eerste hop op het ADSL netwerk van Wanadoo was 20 ms.
Na de snelheidsverhoging in Januari 2004, daalde deze ping tot 9 ms.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:50:
Hoeveel snelheidsverhogingen heeft KPN dan wel niet gehad?
Voor mijn Basic abbo:

512/64
512/128
768/128
1024/128 (?)
2048/256
2240/416

Die ene met vraagteken weet ik niet meer zeker, het kan zijn dat die 1536/192 of iets in die richting is/was, of dat die er nog tussenzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 23:55

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Q&A e-mail vanuit KPN:

Nou ze doen het dus toch gefaseerd....

Q&A verhoging snelheden ADSL van KPN

Inleiding
KPN verhoogt de snelheid van alle ADSL-abonnementen voor de consumentenmarkt. De prijs van de diverse ADSL-abonnementen blijft daarentegen gelijk. Door het verhogen van de snelheid kan KPN aan de huidige en toekomstige ADSL-klanten meer kwaliteit voor dezelfde prijs bieden.
Er kan nu nog meer geprofiteerd worden van breedbandtoepassingen zoals muziek en films downloaden en online gamen. De snelheidsverhoging zal uiterlijk 1 april 2005 voor alle klanten zijn gerealiseerd.

1. Wat verandert er nu voor mij precies in de snelheden van mijn ADSL-aansluiting?
Wanneer uw ADSL-aansluiting is gebaseerd op het netwerk van KPN, zal de snelheid van uw verbinding worden verhoogd. Dit geldt zowel voor de downstreamsnelheid als voor de upstreamsnelheid.

Variant Huidige snelheden Nieuwe maximale snelheden
ADSL Slim 256 kbit/s downstream128 kbit/s upstream 288 kbit/s downstream128 kbit/s upstream
ADSL Go 416 kbit/s downstream160 kbit/s upstream 800 kbit/s downstream256 kbit/s upstream
ADSL Lite 1120kbit/s downstream352 kbit/s upstream 1600 kbit/s downstream512 kbit/s upstream
ADSL Basic 2240 kbit/s downstream 416kbit/s upstream 3200 kbit/s downstream 768 kbit/s upstream
ADSL Extra 4480 kbit/s downstream704 kbit/s upstream 8000 kbit/s downstream1024 kbit/s upstream
*Het product ADSL Extra van KPN (8000/1024) wordt aangeboden met zogeheten 'unlimited' download en upload. Dit wil zeggen dat de werkelijk te behalen snelheid afhankelijk is van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale en de gebruikte apparatuur (modem).
De downloadsnelheid van het product ADSL Extra kan liggen tussen 2048 en 8000 Kbit/s.
De upstreamsnelheid van het product ADSL Extra kan liggen tussen 512 en 1024 Kbit/s.
KPN biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.

2. Per wanneer gaat voor mij de snelheidsverhoging in?
Tussen 1 februari en 1 april 2005 zal de snelheid van bestaande ADSL abonnementen, die gebaseerd zijn op het netwerk van KPN, worden verhoogd. Wilt u op de hoogte gehouden worden wanneer de snelheden van uw ADSL verbinding zijn verhoogd, dan kunt u zich hiervoor aanmelden op www.kpn.com, trefwoord snelheidsverhoging. Nieuwe klanten, aangesloten ná 1 februari 2005 krijgen meteen de nieuwe snelheid geleverd.

3. Waarom verhoogt KPN de snelheden van mijn ADSL-aansluiting?
Door het verhogen van de snelheid kan KPN aan de huidige en toekomstige ADSL-klanten meer kwaliteit voor dezelfde prijs bieden. Er kan nu nog meer geprofiteerd worden van breedbandtoepassingen zoals muziek en films downloaden en online gamen.

4. Past KPN ook de prijzen voor ADSL van KPN aan naar aanleiding van de snelheidsverhoging?
De prijzen voor ADSL van KPN veranderen niet door de verhoging van de snelheid.

Variant Prijs per maand van het ADSL van KPN abonnement Prijs per maand ADSL abonnement van de internetprovider
ADSL Slim € 2,95 incl. BTW Verschilt per ISP
ADSL Go € 19,95 incl. BTW Verschilt per ISP
ADSL Lite € 19,95 incl. BTW Verschilt per ISP
ADSL Basic € 27,95 incl. BTW Verschilt per ISP
ADSL Extra € 33,95 incl. BTW Verschilt per ISP

5. Garandeert KPN de nieuwe snelheden?
Zoals steeds het geval is met snelheidsverhogingen, kan het incidenteel voorkomen dat u niet de maximale nieuwe snelheid ervaart, doordat de afstand tussen het aansluitpunt bij u thuis en de nummercentrale te groot is. Daarnaast speelt de lengte en kwaliteit van de bekabeling thuis een rol, alsmede de gebruikte randapparatuur. Garanties kan KPN dus niet geven.
Let op: het is met USB-modems niet mogelijk een hogere snelheid te halen dan circa 3,5 Mbps. Dit betekent dat mogelijk met een USB modem niet de volledig beschikbare snelheden behaald kunnen. Het modem werkt wel normaal, alleen zal de snelheid van data ophalen beperkt blijven tot 3,5 Mbps.

6. Hoe kom ik in aanmerking voor de hogere snelheid, waar kan ik het aanvragen?
U hoeft niets te doen. De snelheid van alle ADSL-abonnementen, die op het netwerk van KPN zijn gebaseerd, zal worden verhoogd. Dit wordt ingesteld in het netwerk van KPN en er hoeft geen monteur bij u thuis te komen.

7. Hoe lang kan ik niet beschikken over mijn ADSL-aansluiting als gevolg van de omzetting?
U zult nauwelijks iets merken van de omzetting. Uw verbinding wordt voor maximaal 5 minuten verbroken, om de nieuwe snelheid in te stellen. De onderbreking zal over het algemeen tijdens kantooruren optreden. Ethernet modems zorgen automatisch voor het tot stand brengen van de internetverbinding. Indien u een USB modem heeft of het zgn. "Home" modem, dient u ná de onderbreking handmatig een nieuwe verbinding te maken.

8. Moet ik een nieuw modem kopen om de hogere snelheid aan te kunnen?
Nee, u kunt uw huidige modem blijven gebruiken.
Let op: het is met USB-modems niet mogelijk een hogere snelheid te halen dan circa 3,5 Mbps.Dit betekent dat u mogelijk met uw USB modem niet de volledig beschikbare snelheden kunt behalen.
Het modem werkt wel normaal, alleen zal de snelheid van data ophalen beperkt blijven tot 3,5 Mbps.

9. Een hogere downstreamsnelheid of upstreamsnelheid, wat kan ik ermee?
De hogere snelheid komt van pas bij het e-mailen of downloaden van grote bestanden. Bijvoorbeeld foto's, films of muziekbestanden. Ook kunt u met een hogere snelheid video of live evenementen in een betere kwaliteit en full screen bekijken. De hoge snelheid betekent ook dat u met verschillende computers tegelijk kunt internetten terwijl de snelheid beter op peil blijft. Een hogere uploadsnelheid is vooral handig bij het versturen van grote bestanden, bijvoorbeeld in een e-mail.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Leuk nieuws zo, dit zie ik toch min of meer als een bevestiging vanuit KPN. :)
Maar tussen 1 februari en 1 april 2005? Dat is een best wel lange periode... Of zal het op de zelfde manier gaan als voorgaande verhogingen? Want in dat geval kan de voorpselling van ADSLCentrale.nl wel aardig kloppen (in het achterhoofd houend dat de voorgaande 2 verhogingen op de zelfde volgorde ten opzichte van elkaar gingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

slaay

Natuurbeleven.com

Alleen vreemd dat ze nu voor het snelste abonnement een lagere snelheid garanderen!
Wil je meer garanties dan moet je dus Basic nemen, want bij Basic wordt 3300/768 "gegarandereerd" ipv Extra met 2048/512.

Vreemde gang van zaken! Er staat ook niets vermeld over modems die geen 1024 kunnen halen..

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gover schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 11:48:
Q&A e-mail vanuit KPN:

Nou ze doen het dus toch gefaseerd....

Q&A verhoging snelheden ADSL van KPN
Aan wie is hij gericht (helpdesk kpn, had je een gericht vraag gesteld, met andere woorden hoe officieel is hij)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Lijkt verdacht veel op de Q&A die nu op de website staat:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=382925

[ Voor 8% gewijzigd door slaay op 18-01-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ik betaal momenteel 55 euro voor mijn adsl verbinding, heb hierbij 45k up en 225k down, voor die prijs vind ik dat best weinig, dus eerlijk gezegd denk ik dat dit niet bij een mogelijke......verhoging blijft, ik denk dat als ze echt willen competiteren met adsl tegen kabel dat ze nog wel meer omhoog gaan, dit kan alleen eventjes duren :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
slaay schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:35:
Lijkt verdacht veel op de Q&A die nu op de website staat:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=382925
Lijkt idd. wel alsof de poster die Q&A heeft aangepast... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Vinnienerd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:39:
[...]

De poster is wel betrouwbaar gezien zijn eerdere berichten: http://gathering.tweakers...ind/poster/56679/messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KatirZan schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:37:
Ik betaal momenteel 55 euro voor mijn adsl verbinding, heb hierbij 45k up en 225k down, voor die prijs vind ik dat best weinig, dus eerlijk gezegd denk ik dat dit niet bij een mogelijke......verhoging blijft, ik denk dat als ze echt willen competiteren met adsl tegen kabel dat ze nog wel meer omhoog gaan, dit kan alleen eventjes duren :+
Oftewel om het samen te vatten : We need Sweedish prices !!! :Y)

Een Tweaker had op de Frontpage dacht ik een link gepost en daarin had je voor ongeveer 30 € 8/1 Mbps ADSL en voor 50 € ongeveer ADSL2+ 26/2 Mbps ofzo :o

* nero355 doet desondanks een vreugde dansje met zijn Basic/Comfort abbo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:53:
[...]

Oftewel om het samen te vatten : We need Sweedish prices !!! :Y)

Een Tweaker had op de Frontpage dacht ik een link gepost en daarin had je voor ongeveer 30 € 8/1 Mbps ADSL en voor 50 € ongeveer ADSL2+ 26/2 Mbps ofzo :o

* nero355 doet desondanks een vreugde dansje met zijn Basic/Comfort abbo...
Kan je dat niet even nazoeken :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:22
Helemaal goud ik zit circa 0,7 km van mijn centrale vandaan volgens routenet, maar dat is dan via de straten. Ik kan namelijk de centrale zien vanaf hier, dus de werkelijke afstand zal dan wel 300 meter hooguit zijn 8)

Ik heb nu me abo ook geupgrade naar die van 79, aangezien ik toch 24/7 op usenet zit :9

Geen moment spijt gehad om van chello over te stappen naar adsl van kpn. Die verhoging ROELEERD!!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

slaay schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:26:
Alleen vreemd dat ze nu voor het snelste abonnement een lagere snelheid garanderen!
Wil je meer garanties dan moet je dus Basic nemen, want bij Basic wordt 3300/768 "gegarandereerd" ipv Extra met 2048/512.
Ik denk dat dat meer een omissie in de FAQ is dan een feit. Alle ADSL gaat over dezelfde lijn en of je nu Lite, Basic, Power of wat dan ook hebt, de maximale linespeed wordt daardoor niet beinvloedt.
Veeleer was het vroegah zo dat Basic gewoon niet in de gevarenzone kwam. Nu dus wel en dat feit is niet in de FAQ meegenomen. Je zult denk ik weinig respons krijgen als je met Basic gaat klagen dat je je 768kbit/s up niet haalt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
ADSL Slim € 2,95 incl. BTW Verschilt per ISP
ADSL Go € 19,95 incl. BTW Verschilt per ISP
ADSL Lite € 19,95 incl. BTW Verschilt per ISP
ADSL Basic € 27,95 incl. BTW Verschilt per ISP
ADSL Extra € 33,95 incl. BTW Verschilt per ISP

Hmzz infeiten als je alleen ADSL wilt zou je best goedkoop uit zijn zonder provider :P. Nu nog een provider zoeken die dat waar maakt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Onder welke rots kom jij vandaan? :P
ADSL heeft qua betalingen altijd al uit een KPN-deel en een ISP-deel bestaan.
Het verschilt eigenlijk niets veel van zoals het vroeger ging emt de betaalde internetproviders voor 56K modems: KPN biedt jou de internetlijn en de ISP maakt het mogelijk op het internet te komen.

BTW, ik zoek ook nog wel zo'n gratis provider. :P Als ze al zouden bestaan dan zullen ze denk ik wel niet zo'n goede service hebben en/of nuwelijks extra's zoals e-mail en zo hebben.
Vooral voor de snelste ADSL-variant zou dat wel aantrekkelijk kunnen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Joen op 18-01-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover

Gover

Vinnienerd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:39:
[...]

Nee ik heb de Q&A niet aangepast, maar de Q&A komt idd op de site van KPN te staan, of dat deze versie is of de versie zoals die per e-mail naar de RK van de ADSLdesk is gestuurd, weet ik eerlijkgezegd ook niet, de Q&A is copy-paste uit een Word-document welke per e-mail verzonden is. Het origineel heeft dan ook mooie kop- en voetteksten en bevat tabellen en meer van die eye-candy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gover

Gover

leuk_he schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:30:
[...]

Aan wie is hij gericht (helpdesk kpn, had je een gericht vraag gesteld, met andere woorden hoe officieel is hij)
Aan de administratie van een van de helpdesks was de e-mail gericht, als in, ik stuur jou een mail met de vraag stuur dit door naar de rest van de afdelingen/helpdesk/medewerkers/klanten, of zet dit op het web etc etc......

[ Voor 4% gewijzigd door Gover op 18-01-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
RK=RegieKamer?
Jij weet wel persoonlijk hoe ik daar op zou kunnen komen. ;) :P

Ik denk dan dat de officiële bevestiging van KPN (daarmee bedoel ik een persbericht oid) daadwerkelijk 25 januari of zelfs eerder zal komen en dat ook dit maal de geruchten weer eens waar bleken te zijn. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

grappig dat zoveel mensen al die interne afdelingen van kpn weten te benoemen. Hoe weten jullie dat allemaal?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:57:
grappig dat zoveel mensen al die interne afdelingen van kpn weten te benoemen. Hoe weten jullie dat allemaal?
offtopic:
* Buzz_Lightyear verteld aan JvS dat ie niet de enige (ex-)KPN'er op GoT is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 18-01-2005 16:34 ]

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

offtopic:
ik ben ook ex KPN'er :p

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 18-01-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
iemand verder idee of HCCnet haar FUP omhoog schroeft? Hoor om mij heen dat het nu 8.124xgemiddelde van die maand is, en dat die gemiddlede voor lite 3 gig is// zit nu op 40 wat nog steeds omhoog geschroefd kan worden! Of iemand enigzins ervaring met de Fup van HCCnet ADSL (lite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/Offtopic :
Jakkes , vervelend die "Nick's" anders zou ik vast wel een paar "leute" herkennen.
(SilencerX heeft ook wat vermoeide momenten bij KPN doorgebracht. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dat "RegieKamer" leid ik af uit enkele e-mails die ik van Gover heb mogen ontvangen.
In de e-mails zelf staat overigens niet veel anders dan dat hier al vermeld is.
Ik zelf werk niet eens en heb ook nooit bij KPN gewerkt (wel bijna op de helpdesk van een welbekende gele internetprovider).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ewald ! schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:46:
iemand verder idee of HCCnet haar FUP omhoog schroeft? Hoor om mij heen dat het nu 8.124xgemiddelde van die maand is, en dat die gemiddlede voor lite 3 gig is// zit nu op 40 wat nog steeds omhoog geschroefd kan worden! Of iemand enigzins ervaring met de Fup van HCCnet ADSL (lite)
Er zijn m.i. een aantal aanwijzingen dat het wel goed zit met de FUP van HCC!Net.

Ten eerste de leecher die 1/2 jaar geleden in de C!T stond en iets van 80 GB per maand trok (wel een basis abbo). Het is trouwens wel grappig hoe onafhankelijk de C!T is van HCC!Net.

Ten tweede heb ik niemand horen klagen na de brieven-actie van begin vorig jaar. Zowel niet hier als in de nieuwsgroep hccnet.adsl. Als er al geklaagd wordt zijn dit m.i. de 2 plekken waar dit gebeurt.

Ten derde denk ik dat de gemiddelde hoeveelheid gedownloade data enorm toegenomen is. Ik zie in mijn omgeving een heleboel "n00bs" die (in tegenstelling tot een jaar geleden) enorme hoeveelheden data (vooral films) van met name nieuwsgroepen aftrekken (deze zijn trouwens enorm verbeterd bij HCC!Net de afgelopen maand). Al zou de factor 8 nog steeds gelden, dan denk ik dat je je niet zoveel zorgen hoef te maken.

Ik haal met mijn Lite-abbo maandelijks trouwens 30 tot 40 GB binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb ook Lite (XS4all) en ik zit voor deze maand al op 26.5GB down en 5GB up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog eigenlijk overboekingen? (met zijn 100 op een centrale die eigenlijk voor 10 bedoelt is)
Vast wel...maaruh..hoe kom er erachter, hoe het op je eigen centrale is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Mja..wel lekker..maar nog duur.
Kzie zojuist dat ADSLpro2 (Bbned) hier op ons adres leverbaar is :)
Heb nu ADSL Lite van HCCNet voor 34,95 per maand. 1120 kbit, dan wordt dus 1600.
ADSLPro2 kost 29,95 per maand..en krijg je 2048kbit... Doei kpn :P

ZIt btw 983 meter van de centrale van Bbned af :)

[ Voor 12% gewijzigd door Yellowneck op 18-01-2005 17:37 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

YellowNeck schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:29:
Mja..wel lekker..maar nog duur.
Kzie zojuist dat ADSLpro2 (Bbned) hier op ons adres leverbaar is :)
Heb nu ADSL Lite van HCCNet voor 34,95 per maand. 1120 kbit, dan wordt dus 1600.
ADSLPro2 kost 29,95 per maand..en krijg je 2048kbit... Doei kpn :P
Waar kan je die info vinden?

-edit-
Hmm... las verkeerd, zag het woordje 'pro' niet staan :/

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 18-01-2005 17:40 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:26:
Zijn er nog eigenlijk overboekingen? (met zijn 100 op een centrale die eigenlijk voor 10 bedoelt is)
Vast wel...maaruh..hoe kom er erachter, hoe het op je eigen centrale is?
er is zat overboeking, alleen heb ik in de twee jaar helpdesk nog nooit iemand meegemaakt die door problemen met overboeking zijn maximale snelheid niet gehaald heeft (op een incidenteel capaciteitsprobleem bij een ISP na, waardoor pings wat hoger werden, wat altijd opgelost is).

Overboeking is een extreem overhypte term. Iedereen zegt dat 1:25 al slecht is, bij kpn schijnt het zelfs 1:45 te zijn, wat nog veel erger is lijkt me, en ik heb nog nooit m'n max van 230Kbyte/sec niet gehaald :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik denk ook inderdaad dat heteen overhypte term is. Ik geloof ook niet dat iedereen die ADSL heeft in de dorpen die mijn telefooncentrale bedient ook daadwerkelijk allemaal tegelijk grote hoeveelheden data gaan downloaden en/of uploaden. Zolang dat niet gebeurd zal de snelheid afgezien van de kwaliteit van de kabel en de bekabeling en apparatuur binnen je eigen huis altijd wel gehaald kunnen worden denk ik.
Ik heb er net zoals JvS in ieder geval ook nog nooit problemen mee gehad en heb ook nog nooit niet mijn plm. 230KB/sec kunnen halen. In die gevallen dat ik het niet haalde was de server waar de download weg moest komen gewoon traag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
JeroenM_tbs schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:04:
[...]

>:)

Het was ook geen persoonlijke aanval op welke tweaker dan ook, maar ik hoor het liever van meerdere mensen met ervaring of wil het zelf eens uitgeprobeerd kunnen hebben.
Afijn, ik zal het vanzelf zien. Ik was nu al tevreden met mn upload, dus dat beetje zal ik dan ook niet zo heel erg missen mocht ik het daadwerkelijk niet halen.
Welke firmware versie heb je btw? Ik heb die van augustus 2003. Ik zal het ff opzoeken... 4.0.2.0.0

[...]

Mn zusje en ik hebben beiden onze eigen nummer, dan eentje voor mn ouders en nog een voor de fax. Die voor de fax wordt ook wel eens gebruikt als kennissen of familie een paar dagen weg gaan en wij de telefoon mogen opnemen (doorschakelen naar dat nummer dus). Persoonlijk heb ik er geen spijt van dat mijn ouders nog steeds ISDN hebben. :)
ik gebruik 4.2.7. zie www.speedtouch.nl drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:53:
[...]

er is zat overboeking, alleen heb ik in de twee jaar helpdesk nog nooit iemand meegemaakt die door problemen met overboeking zijn maximale snelheid niet gehaald heeft (op een incidenteel capaciteitsprobleem bij een ISP na, waardoor pings wat hoger werden, wat altijd opgelost is).

Overboeking is een extreem overhypte term. Iedereen zegt dat 1:25 al slecht is, bij kpn schijnt het zelfs 1:45 te zijn, wat nog veel erger is lijkt me, en ik heb nog nooit m'n max van 230Kbyte/sec niet gehaald :).
Zo zijn er wel meer dingen die altijd leuk klakkeloos nageblaat worden, zo ook dit. Als dit nu een paar keer herhaald wordt in de juiste topics zal iedereen weer roepen dat de overboeking irrelevant is. 8)7

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:53:
[...]

Dus je wilt zeggen dat je constant 230kb/s haalt? Dan heb je wel een hele dikke overboeking, aangezien je 280kb/s hoort te halen.

Haha, je lult ze zelf wel in een heel diep gat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof ook niet dat iedereen die ADSL heeft in de dorpen die mijn telefooncentrale bedient ook daadwerkelijk allemaal tegelijk grote hoeveelheden data gaan downloaden en/of uploaden.
raar.. :? Het was juist het argument van adsl in vergelijking met de kabel, dat je geen last had als je buurman zat te downloaden. Terwijl als er een overboeking is, je met zijn alle door dat lijntje gaat. Dus ook in principe last heeft als je buurman zit te downloaden.
Verschil is alleen dat als je op de kabel zit, het delen tot de wijk-kast gebeurt, en met adsl apart lijntje tot de centrale, en dan ga je delen. Probleem is hetzelfde, het is alleen verlegd.

Waarom bij het ene een probleem en het andere niet? Omdat de load meer gespreid is?
kabel zitten 25 man/vrouw, 5 downloaden veel, zou even traag moeten zijn als:
adsl 250 man/vrouw, waarvan 50 veel downloaden. Verhoudingen blijven hetzelfde.

of zit ik er nu helemaal ernaast? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:10:
[...]

Er zijn m.i. een aantal aanwijzingen dat het wel goed zit met de FUP van HCC!Net.

Ten eerste de leecher die 1/2 jaar geleden in de C!T stond en iets van 80 GB per maand trok (wel een basis abbo). Het is trouwens wel grappig hoe onafhankelijk de C!T is van HCC!Net.

Ten tweede heb ik niemand horen klagen na de brieven-actie van begin vorig jaar. Zowel niet hier als in de nieuwsgroep hccnet.adsl. Als er al geklaagd wordt zijn dit m.i. de 2 plekken waar dit gebeurt.

Ten derde denk ik dat de gemiddelde hoeveelheid gedownloade data enorm toegenomen is. Ik zie in mijn omgeving een heleboel "n00bs" die (in tegenstelling tot een jaar geleden) enorme hoeveelheden data (vooral films) van met name nieuwsgroepen aftrekken (deze zijn trouwens enorm verbeterd bij HCC!Net de afgelopen maand). Al zou de factor 8 nog steeds gelden, dan denk ik dat je je niet zoveel zorgen hoef te maken.

Ik haal met mijn Lite-abbo maandelijks trouwens 30 tot 40 GB binnen.
artikelen die ik vond waren van een jaar geleden (in het 25kb/s tijdperk) dus zijn niet echt meer te vertrouwen.
Heb jij ook pieken gehad? Van 60 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:12:
[...]

Dus je wilt zeggen dat je constant 230kb/s haalt? Dan heb je wel een hele dikke overboeking, aangezien je 280kb/s hoort te halen.

Dat hij geen 280 kB haalt is vanwege de overhead. Laat kabel internet providers nu de overhead ook hebben, maar dit in hun specs meerekenen.
Kabelinternet spec: 4 mbit = ADSL spec: >4,4 mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:12:
[...]

Ooit van overhead, kwaliteit koperkabel, en afstand tot centrale gehoord? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:13:
[...]

raar.. :? Het was juist het argument van adsl in vergelijking met de kabel, dat je geen last had als je buurman zat te downloaden. Terwijl als er een overboeking is, je met zijn alle door dat lijntje gaat. Dus ook in principe last heeft als je buurman zit te downloaden.
Verschil is alleen dat als je op de kabel zit, het delen tot de wijk-kast gebeurt, en met adsl apart lijntje tot de centrale, en dan ga je delen. Probleem is hetzelfde, het is alleen verlegd.

Waarom bij het ene een probleem en het andere niet? Omdat de load meer gespreid is?
kabel zitten 25 man/vrouw, 5 downloaden veel, zou even traag moeten zijn als:
adsl 250 man/vrouw, waarvan 50 veel downloaden. Verhoudingen blijven hetzelfde.

Stel je hebt 2 wijkkasten in een dorp (kabelinternet):
- Elke wijkkast beschikt over 10 mbit/sec
- Per wijkkast 20 man, totaal dus 40 man

Je hebt ADSL, 1 centrale:
- De centrale beschikt over 20 mbit/sec
- Op de centrale zitten in totaal 40 man

Des te kleiner de bandbreedte, des te groter je kans op vertraging wordt door leechers.

Zo kun je in het voorbeeld bijv. 5 leechers hebben op 1 wijkkast en 0 leechers op de andere wijkkast. Gebruikers op de eerste wijkkast zullen dus klagen over een trage verbinding, terwijl de gebruikers op de laatste wijkkast nergens last van hebben.

Bij ADSL als er 5 leechers zijn, blijft er door de overboeking toch genoeg over voor de overige 35 personen.

Dit maakt het verschil tussen kabelinternet en ADSL. Maar doordat de kabelinternet providers de bandbreedte naar de wijkkasten sterk verbeterd hebben, is het verschil tussen ADSL en kabel bijna niet meer merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:29:
[...]

Ooit van overhead, kwaliteit koperkabel, en afstand tot centrale gehoord? 8)7
het heeft niets met afstand en kwaliteit te maken. 230kbyte/sec is gewoon de normale snelheid die je met een 2mbit kpn-adsl verbinding hebt, door overhead. Heeft niets met overboeking te maken. Een beetje sneue opmerking van Desertstorm.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:13:
[...]

Niet helemaal, alleen moet je je eens in wiskunde en statistiek verdiepen en dan met name de "wet van de grote getallen". De kans dat van 5000 mensen op een telefooncentrale er 500 tegelijk op de max gaan downloaden is veel kleiner dan de kans dat van 50 mensen uit een straat er 5 ineens op de max gaan downloaden.

Daarnaast heeft een adsl centrale een capaciteit die vaak vele malen hoger is dan de 8mbit die je voor 1 adsl lijn hebt (dikke overcapaciteit glasvezel enzo, aangelegd in de internethype tijd, daar is echt een enorme overcapaciteit van in nederland).

Pas bij de ISP ga je daadwerkelijk verbinden met internet. Planet heeft bijvoorbeeld 100.000 adsl klantenmet 1mbit , maar heeft geen 200gbit verbinding met internet, maar 10gbit. Dan heb je het over EXTREEM grote getallen en dan heb je in de praktijk totaal geen last van overboeking.

Overigens heb je met kabel en de sterk verbeterde bandbreedtes op de kabel en eurodocsis protocollen tegenwoordig ook veel minder last van snelheidfluctuaties, al hoor je het nog steeds meer dan dat je het bij adsl hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:40:
[...]

het heeft niets met afstand en kwaliteit te maken. 230kbyte/sec is gewoon de normale snelheid die je met een 2mbit kpn-adsl verbinding hebt, door overhead. Heeft niets met overboeking te maken. Een beetje sneue opmerking van Desertstorm.
Hoe zit het met demping en ruis dan? Dat heeft totaal geen effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:40:
[...]

Niet helemaal, alleen moet je je eens in wiskunde en statistiek verdiepen en dan met name de "wet van de grote getallen". De kans dat van 5000 mensen op een telefooncentrale er 500 tegelijk op de max gaan downloaden is veel kleiner dan de kans dat van 50 mensen uit een straat er 5 ineens op de max gaan downloaden.
Stelling...1 op de 10 is een crimineel
Dus de kans dat er 100 mensen er van 10 crimineel zijn is groter dan in een stad van 100.000 waarvan 10.000 crimineel zijn. Stuur die politie van amsterdam maar naar het platteland, meer kans op criminelen daar. Wist het wel.....Blij dat ik een stad woon :P
*geintje*
Ik begrijp wat je bedoelt.
Hoe zit het met demping en ruis dan? Dat heeft totaal geen effect?
Hoe beter de koperen leiding, des te beter de kwaliteit. Nou zit ik in een nieuwbouw-wijk, dus ik heb goede hoop. Maar je kan dus het beste ook je modem in de meter kast zetten, dan de kabel omhoog trekken naar zolder, waar je modem hebt geinstalleerd. Hoe dichter op de IS/RA des te beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gover schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:42:
[...]

Nee ik heb de Q&A niet aangepast, maar de Q&A komt idd op de site van KPN te staan, of dat deze versie is of de versie zoals die per e-mail naar de RK van de ADSLdesk is gestuurd, weet ik eerlijkgezegd ook niet, de Q&A is copy-paste uit een Word-document welke per e-mail verzonden is. Het origineel heeft dan ook mooie kop- en voetteksten en bevat tabellen en meer van die eye-candy ;)
slaay schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:42:
[...]

De poster is wel betrouwbaar gezien zijn eerdere berichten: http://gathering.tweakers...ind/poster/56679/messages
Oh crap! NOFI!

*neemt alles terug*

:X

:)

Maar post upload dat Word document dan maar!!! :P
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
AJB niet je downloadsnelheden komen posten (of je toekomstige downloadsnelheden). Dit is nutteloze topicvulling.