Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:27:
Ik heb een ADSL FAST verbinding van XS4ALL en zou dus 1024/8000 moeten hebben, maar nu ik kijk heb ik maar 1024 up / 6720 down. Bij het overzicht op XS4ALL staat wel dat de kwaliteit van de koperlijnen de snelheid kan beinvloeden, maar dan zou je toch gewoon niet meer kunnen halen en de officiele snelheid wat het zou moeten zijn zou toch wel in de modem moeten staan?

Er zijn al meerdere antwoorden gegeven maar even ter verduidelijking voor iedereen (vooral met FAST zie je dit):
- Snelheid die is aangegeven als
nieuwe snelheid is ingesteld op de centrale op de lijn/poort van de aansluiting.
- Snelheid in je modem is de lijnsnelheid / linesync / intrainsnelheid van jou modem op jou lijn.
De tweede kan dus (aanzienlijk) lager zijn en nooit hoger dan ingesteld als maximum aan de andere kant. De beperking is de lijnlengte en / of lijnkwaliteit tussen jou aansluiting (woning) en de centrale waarop die woning is aangesloten. Is niets aan te doen behalve op de gok verhuizen
Modem netjes aansluiten en geen meters verlengkabel is te proberen om hem even direct op ISRA te testen en even te kijken met een laptop, wireless of een lange UTP over de trap of het anders is. Ook met instabiliteit wat mogelijk kan ontstaan is dit een aanrader ter test!
Had het al eerder gemeld ook voor de upstream: waardes als 640, 768, 800, 832, 864 en 896kbit zijn veel voorkomende upstream snelheden voor een DSL verbinding. [b]Ook[b] al is het maximum ingesteld op 1024kbit.
Het is dus nooit gezegd dat een lijn de nieuwe snelheid ook aan kan.
Daarnaast heb je nog de mogelijkheid op errors op een lijn. Als je sync zeg 800kbit is en je haalt
maar 70KByte/s kan dat ook zijn dat zeg ~10% van je verstuurde pakketjes een error is en opnieuw verzonden wordt constant. Dan zie je wel 800kbit in je modem maar haal je dat niet. Je modem zou dan eigenlijk naar een lagere snelheid moeten zakken en zal dit ook doen als de hoeveelheid errors te groot is per tijdseenheid.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.