Érg netjes van KPN.
Op zich netjes ja, alleen ik zou die brief niet vertrouwen 
Eerst lekker aankijken of je het gaat halen (Denk zelf van wel)
KPN zal zich wel baseren op hun eigen postcode check, en daar klopt echt niet veel van.
Zo zou een maat van mij volgens de postcode check geen adsl kunnen krijgen, maar hij heeft gewoon 4 mbit thuis. En een straat verderop is het volgens de check wel mogelijk, maar slechts tot Go. En nog een straat verderop is het weer niet beschikbaar, en zo kan je wel even doorgaan
KPN zal zich wel baseren op hun eigen postcode check, en daar klopt echt niet veel van.
Zo zou een maat van mij volgens de postcode check geen adsl kunnen krijgen, maar hij heeft gewoon 4 mbit thuis. En een straat verderop is het volgens de check wel mogelijk, maar slechts tot Go. En nog een straat verderop is het weer niet beschikbaar, en zo kan je wel even doorgaan
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Net een brief van xs4all gekregen waarin ook zij aangeven de snelheden te gaan verhogen.
adsl lite gaat van 1120/320 naar 1600/512.
adsl lite gaat van 1120/320 naar 1600/512.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
ik ga het zeker wel even aan kijken maar ik denk niet dat ik het ga halen ..Nakebod schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:38:
Op zich netjes ja, alleen ik zou die brief niet vertrouwen
volgens die tool van een paar pagina's terug ga ik het ook niet halen.
maar als ik dat GO abbo neem ga ik er zeker op achteruit dus ik ga het maar even aankijken
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Bron?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hee dude, je kan denk ik gewoon het beste doen wat ik al zei: niks! Je verbinding wordt niet langzamer (tenzij je downgrade) en je betaald ook niet die 34,95 die zon tegenwoordig vraagt voor adsl lite maar 30. adsl go is trouwens wel een hele grote stap terug, zelfs na snelheidsverhoging (800/256 wordt adsl go geloof ik) en het kost bijna 27 euro. ik zou lekker die 3 euro meer betalen voor een stuk snellere verbinding. Shibbynienix schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:40:
[...]
ik ga het zeker wel even aan kijken maar ik denk niet dat ik het ga halen ..
volgens die tool van een paar pagina's terug ga ik het ook niet halen.
maar als ik dat GO abbo neem ga ik er zeker op achteruit dus ik ga het maar even aankijken
Ik heb echt een hele goeie PC.
Ja, ik zou dan ook gewoon je huidige abbonnement behouden. Als je terug gaat wordt je snelheid trager, als je je huidige abonnement behoudt behaal je in ieder geval je huidige snelheid en misschien toch nog wat hoger.
Geachte heer Nijl,
Sommige dingen – zoals uw internetverbinding – kunnen gewoon niet snel genoeg gaan.
Daarom heeft Het Net goed nieuws voor u. Binnenkort wordt de snelheid van al onze ADSL-abonnementen verhoogd. Gratis! Voor uw ADSL Surfen-abonnement betekent dat een verhoging van 1120/352 Kbit/s tot maximaal 1600/512 Kbit/s. Dat is bijna de helft sneller dan u nu gewend bent! En u hoeft er helemaal niets voor te doen. De snelheid wordt tussen 1 februari en 1 april 2005 automatisch verhoogd. Zo kunt u nog meer genieten van uw ADSL-verbinding.
Geen datalimiet meer
Want met zo`n snelheid wordt een filmpje kijken of muziek downloaden wel heel gemakkelijk. Om hier optimaal van te kunnen profiteren, heffen we ook gelijk maar uw datalimiet op. Gratis en voor niets! Zodat u onbeperkt van uw ADSL aansluiting kunt genieten.
Gratis E-mail Spam Filter
En omdat we nu toch bezig zijn, kunt u binnenkort gratis gebruik maken van onze E-mail Spam Filter (t.w.v. € 1,25 per maand). Uw totale voordeel is € 15, - per jaar. De E-mail Spam Filter zorgt ervoor dat u geen ongewenste reclame in uw mailbox ontvangt. Als u al van de dienst gebruikt maakte, wordt deze voortaan niet meer in rekening gebracht.
Kortom, bij Het Net zit u goed. Dat vinden wij niet alleen; ook TROS Radar adviseert ADSL van Het Net (uitzending 17 januari 2005)! Meer informatie over deze gratis extraatjes vindt u op
deze pagina. Binnenkort informeren we u per e-mail wanneer en hoe u de gratis* E-mail Spam Filter kunt gebruiken. Houd uw mailbox dus goed in de gaten!
Het Net wenst u veel internetplezier in 2005!
Met vriendelijke groet,
Eric-Jan Doorenbosch
Directeur Marketing & Sales
You are NIJL-ed!
Alleen bij het duurste Het Net abonnement wordt de datalimiet opgeheven.
http://www.hetnet.nl/producten/adslextra.htm
Lees net toevallig dat Planet per 1 feb. (eindelijk) gratis virusscan, spamfilter en firewall aanbiedt. Raadpleeg ik even in 'mijn gegevens' en je kunt het nu al gratis activeren.
Heb direct maar even de virusscanner en het spamfilter geactiveerd.
Scheelt altijd weer denk ik dan.
Mooie service, zo tegelijk met de KPN snelheids verhoging.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
AvK schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:30:
Lees net toevallig dat Planet per 1 feb. (eindelijk) gratis virusscan, spamfilter en firewall aanbiedt. Raadpleeg ik even in 'mijn gegevens' en je kunt het nu al gratis activeren.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zie net dat freeler ook de verhoging van de snelheid heeft/gaat doorvoeren. Ik zat er al op te wachten, maar kon het nog niet echt ergens terugvinden.
* vooghel heeft diezelfde brief gekregennienix schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:25:
ik kreeg vandaag een brief van kpn
http://www.moskeet.nl/kpn.jpg
[afbeelding]
dus als je je snelheid niet gaat halen krijg je gewoon een brief
Ik wacht even af of ik er wat van merk, anders ga ik maar terug naar 800 down

Nederlands is makkelijker als je denkt.
Nee,alleen het spamfilter was gratis.Nu krijg je de virusscan,firewall en music stream er gratis bij.Dit staat in de mail die de provider heeft gestuurd.Dit oa naar aanleiding van het goede rapport wat ze hebben gehad en een jubileum.nero355 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:15:
[...]
Heb je er oooit voor betaald dan ?? Hij was namelijk altijd al GRATIS
quote uit mail:
Dit jaar bestaat Planet Internet 10 jaar. En dat gaan we natuurlijk vieren! 2005 wordt een écht jubileumjaar waarin u als abonnee veel nieuws kunt verwachten. Nieuwe diensten, nieuwe producten en vooral heel veel nieuwe mogelijkheden. Let maar op: dit jaar zult u nog meer gebruik maken van uw ADSL-abonnement.
Maar eerst gaan we trakteren. Om te beginnen verhogen we binnenkort de snelheid van uw ADSL-verbinding van 2240/416 Kbit/s tot maximaal 3200/768 Kbit/s. Meer dan 40% sneller dan u nu bent gewend! En daar hoeft u helemaal niets voor te doen. De snelheid wordt tussen 1 februari en 1 april 2005 automatisch verhoogd.
Die extra snelheid komt goed van pas, want binnenkort krijgt u ook een gratis abonnement op Music Stream (t.w.v. € 7,49 per maand). Hiermee kunt u – met keuze uit meer dan 400.000 nummers – uw favoriete muziek beluisteren, downloaden en op CD branden. 100% legaal en 100% veilig.
Planet Internet laat u graag veilig en virusvrij internetten. Daarom krijgt u onze E-mail VirusScanner, t.w.v. € 1,95 per maand, ook gratis. Die zorgt er automatisch voor dat uw mailbox vrij blijft van virussen.
Wij geven u nog meer bescherming met de gratis PC Firewall t.w.v. € 1,95 per maand. Die beschermt uw pc tegen hackers en andere indringers.
Uw abonnement wordt dus veel meer waard. Want behalve meer snelheid, krijgt u voor zo`n € 140,- per jaar aan extra’s*. Gratis! Als u al van deze diensten gebruik maakt, worden ze voortaan niet meer in rekening gebracht. Kortom, bij Planet Internet zit u goed. Dat vinden wij niet alleen; ook TROS Radar adviseert ADSL van Planet Internet (uitzending 17 januari 2005)!
Meer informatie over de eerste jubileumactie van 2005 vindt u op deze pagina. Binnenkort informeren we u per e-mail wanneer en hoe u deze gratis* extra’s kunt gebruiken. Houd uw mailbox dus goed in de gaten!
Planet Internet wenst u veel internetplezier.
Met vriendelijke groet,
Eric-Jan Doorenbosch
Directeur Marketing & Sales
* Diensten waarvan u geen gebruik maakt, zijn niet inwisselbaar voor de genoemde bedragen.
Enkel de hoofdgebruiker kan profiteren van de extra gratis diensten
Misschien een korte intressante vraag, ik kon er nergens een antwoord op vinden.
Ik heb nu een planet standaard abbo van 34,95. Voor mijn mailverkeer, wat surfen en icq/msn is dat meer als zat. downloaden doe ik wel ergens anders.
Nu wordt deze weer een stuk sneller. Heel leuk. Maar eigenlijk zou ik gewono een abo terug willen scheelt me mooi weer 84 eurie per jaar. De als light is inmiddels dan die 800kbit. Meer als genoeg voor mij thuis.
Kan ik nu terug stappen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik net 1-1 ben overgegaan naar het standaard abo omdat die budget versie toen er tegen viel. maar die sneleheid word dus weer verdubbelt.
Zou ik nu weer terug kunnen? Zjin daar kosten aan verbonden?
Ik heb nu een planet standaard abbo van 34,95. Voor mijn mailverkeer, wat surfen en icq/msn is dat meer als zat. downloaden doe ik wel ergens anders.
Nu wordt deze weer een stuk sneller. Heel leuk. Maar eigenlijk zou ik gewono een abo terug willen scheelt me mooi weer 84 eurie per jaar. De als light is inmiddels dan die 800kbit. Meer als genoeg voor mij thuis.
Kan ik nu terug stappen? Ik moet er wel bij zeggen dat ik net 1-1 ben overgegaan naar het standaard abo omdat die budget versie toen er tegen viel. maar die sneleheid word dus weer verdubbelt.
in de brief die ik van kpn kreeg stond dat het normaal 25 € zou kosten maar omdat ik niks zou merken van de verhoging kon ik dat gratis doen .thefox154 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:17:
Misschien een korte intressante vraag, ik kon er nergens een antwoord op vinden.
ligt er dus aan of je iets van de verhoging gaat merken lijkt me.
@ brute51 shibby dude ik heb tot mei en ik laat het maar zo denk
De verhoging ga ik merken. Alleen even kort door de bocht ik zit er niet op te wachten. Ik ga liever iets minder betalen door een goedkoper abo te nemen met specs die lijken op wat ik nu heb. Die hogere snelheid heb ik niet echt nodig.nienix schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:47:
[...]
in de brief die ik van kpn kreeg stond dat het normaal 25 € zou kosten maar omdat ik niks zou merken van de verhoging kon ik dat gratis doen .
ligt er dus aan of je iets van de verhoging gaat merken lijkt me.
@ brute51 shibby dude ik heb tot mei en ik laat het maar zo denk
er staat op fok.nl overigens bij demon wel bij dat je terug kan stappen kosteloos iemand die weet of dit bij planet mag?
Ik denk dat de planet helpdesk het wel weetthefox154 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:17:
er staat op fok.nl overigens bij demon wel bij dat je terug kan stappen kosteloos iemand die weet of dit bij planet mag?
Nee, helemaal niet. Het zijn alleen maar dvd's die ik download en vervolgens brand. Daarna doe ik ze in mijn map en voeg ik ze toe aan me lijst. Als ik in de avond op me bedje lig ga ik ze kijkenVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:24:
[...]
Sjonge jonge zeg 220GB down in 9 dagen, ik durf te wedden dat je minimaal de helft wegpleurt zonder ooit te gebruiken. Verder begrijp ik je vraag niet, wees eens wat duidelijker ?
Mijn vraag was na aanleiding wat er boven mij gezegd was. Dat er bij sommige isp extra kosten komen als je overmatig download. Vandaar dat ik vroeg of ik problemen zou krijgen bij xs4all, omdat ik in 9 dagen tijd al op 220 gig zit...
Ik heb wel het zwaarste abonnement namelijk de fast versie die mij (of beter gezegd vader) 79 eurotjes per maand kost. Er werd altijd gezegd dat xs4all het beste is qua datagebruik en dat zij zelfs nooit sancties of dergelijke genomen hebben (kassa).JeroenM_tbs schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:28:
Geen enkele ISP zal echt 100% limietloos zijn, dat is gewoonweg te onbetaalbaar.
Maar providers zoals Het Net, Planet Internet en XS4All zijn in de praktijk behoorlijk soepel met de hantering van hun FUP's en datalimieten.
Alhoewel ik denk dat PacinoAllstars wel enigszins in de gevarenzone zit en dan weet ik nog niets een of ie het zwaarste abonnement heeft.
Mijn ex-school had XS4All Power via BBNed (8Mbit/1Mbit) en zat ook ooit ergens in de 200GB in een maand. Ze werden er over gebeld door XS4All of we het iets rustiger aan wilden doen, maar het had niet direct vergaande gevolgen.
Al met al: probeer enigszins fatsoenlijk met je ADSL-lijn om te gaan, die ISP moet net zo goed voor die bandbreedte betalen.
Je vergelijking met het power abonnement gaat echter niet op, omdat daar simpelweg een datalimiet van 150 gig per maand is. Dit in tegenstelling tot de andere abo's die een fup hanteren.
Wat echter wel een leuk weetje is dat ik in een upc buurt woon, waarbij iedereen bijna chello heeft. Sterker nog ik durf te wedden dat ik de enige echte leecher ben in dit dorp...
Zou ik dan geen last krijgen, omdat ik namelijk de enige ongeveer ben die de kpn lijntjes warm houdt
[ Voor 3% gewijzigd door PacinoAllstars op 26-01-2005 23:44 ]
Natuurlijk. Of dat dit jaar wordt is alleen nog niet zeker.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:42:
Heeft iemand ook enig idee of de snelheid voor Zon family dan ook verandert?
Kan het op hun site nog niet vinden
Momenteel spelen er sowieso een aantal capaciteitsproblemen welke eerst wel eens opgelost mogen worden voordat ze alles eens opvoeren naar een hogere snelheid.
No Sir.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:13:
Family gaat hier voor zover ik weet gewoon via kpn netwerk (rekening KPN), maar bij de vorige snelheidsverhoging van de KPN is her ook niks veranderd, vandaar.
Versatel - Versatel netwerk
ADSL Gratis 384/128 Kbit/s € 0,- p.mnd.
ADSL Budget 384/128 Kbit/s € 14,95 p.mnd.
ADSL Family 1024/320 Kbit/s € 19,95 p.mnd.
ADSL Plus 2048/512 Kbit/s € 39,95 p.mnd.
Versatel - KPN netwerk
ADSL Go 416/160 Kbit/s € 26,95 p.mnd.
ADSL Lite 1120/352 Kbit/s € 34,95 p.mnd.
ADSL Basis 2240/416 Kbit/s € 52,95 p.mnd.
ADSL Extra 4480/704 Kbit/s € 87,95 p.mnd.
Go, Lite, Basis en Extra gaan wel omhoog gok ik zo. Van de Versatel pakketten vermoedt ik van niet.
[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 27-01-2005 00:58 ]
Op hoeveel KM woon je? Ik heb (nog) geen brief gehad, en ik woon op 4km (wat toch echt de max is, wat ik heb gehoord/gelezen, en ik heb gewoon ADSL Basic, met prima down/upload snelheden en een goede ping.nienix schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:25:
ik kreeg vandaag een brief van kpn
http://www.moskeet.nl/kpn.jpg
[afbeelding]
dus als je je snelheid niet gaat halen krijg je gewoon een brief
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Xs4all kan het echt geen drol schelen in welke buurt je woont. Dat is iets wat KPN aangaat, maar die bemoeien zich heus niet met datalimieten.PacinoAllstars schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:43:
[...]
Zou ik dan geen last krijgen, omdat ik namelijk de enige ongeveer ben die de kpn lijntjes warm houdt
🌞🍃
Wat betreft die uitkomsten van procenten.
Ik heb net even een SMC isdn splitter aangesloten i.p.v. Alcatel ADSL ISDN Linesharing splitter
Hier had ik 10% verbetering in. Ik heb hem besteld op http://www.officesupply.nl
Ik heb net even een SMC isdn splitter aangesloten i.p.v. Alcatel ADSL ISDN Linesharing splitter
Hier had ik 10% verbetering in. Ik heb hem besteld op http://www.officesupply.nl
Verwijderd
Mag ik vragen waarom je dit gedaan hebt. Werd je op een goede morgen wakker en besloot jetweakerpim schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:04:
Wat betreft die uitkomsten van procenten.
dat ie niet meer bij je interieur paste (ik heb mijn alcatel zilver gespoten) of had je problemen??
Jij kunt zelfs de volgende abonnementen nemen op die 4 km afstand:Thund3r schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:41:
[...]
Op hoeveel KM woon je? Ik heb (nog) geen brief gehad, en ik woon op 4km (wat toch echt de max is, wat ik heb gehoord/gelezen, en ik heb gewoon ADSL Basic, met prima down/upload snelheden en een goede ping.
Analoog: Beschikbaar in de varianten Slim, Go, Lite, Basic en Extra.
ISDN: Beschikbaar in de varianten Slim, Go en Lite.
Dich bis echt unne foëzen haas
Dat was al sinds de zomer zo, maar ik vraag me af of ik ook nog 8/1 op 4km afstand krijgen (op analoog)slaay schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:47:
[...]
Jij kunt zelfs de volgende abonnementen nemen op die 4 km afstand:
Analoog: Beschikbaar in de varianten Slim, Go, Lite, Basic en Extra.
ISDN: Beschikbaar in de varianten Slim, Go en Lite.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Toch wordt het niet opgeheven!!! Check maar effe bij de eerdere genoemde link van HetNet. Hier staat namelijk dat de limiet op 8000mb staat (was 1500mb).
Verwijderd
Huh? Ik had bij het afsluiten van mijn abonnement 8000 MB datalimiet, en dit word opgehevenSinners schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:20:
[...]
Toch wordt het niet opgeheven!!! Check maar effe bij de eerdere genoemde link van HetNet. Hier staat namelijk dat de limiet op 8000mb staat (was 1500mb).
Ik heb ADSL Surfen (de duurste van de 4)
Wordt toch opgeheven, had een beetje het antwoord verkeerd gelezen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 20:36 ]
ik woon volgens de test op 2500 meter (is volgensmij meer) eerder 4000 ofzo en heb ISDNThund3r schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:41:
[...]
Op hoeveel KM woon je? Ik heb (nog) geen brief gehad, en ik woon op 4km (wat toch echt de max is, wat ik heb gehoord/gelezen, en ik heb gewoon ADSL Basic, met prima down/upload snelheden en een goede ping.
ik vindt het trouwens wel vreemd ik woon aardig afgelegen . in mijn straat hebben er naar mijn weten maar 2 mensen adsl dus waarom zou het niet sneller gaan? heeft dat echt alleen met afstand te maken ?
Iedereen heeft een eigen lijn naar de centrale, dus hoeveel mensen in je straat ADSL hebben, boeit niet (dit itt kabel, waar heel de straat/wijk een enkele kabel deelt). Het is inderdaad puur afstand, hoe groter de afstand, hoe meer signaalverlies, hoe lager de maximale snelheid. Het maakt ook nog verschil of je analoog of ISDN hebt overigens.nienix schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:54:
[...]
ik woon volgens de test op 2500 meter (is volgensmij meer) eerder 4000 ofzo en heb ISDN
ik vindt het trouwens wel vreemd ik woon aardig afgelegen . in mijn straat hebben er naar mijn weten maar 2 mensen adsl dus waarom zou het niet sneller gaan? heeft dat echt alleen met afstand te maken ?
[ Voor 5% gewijzigd door Entity op 27-01-2005 22:59 ]
Ik hou graag van uitproberen. Er werdt mij verteld dat er kwaliteitsverschil zit in splitters.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 19:23:
[...]
Mag ik vragen waarom je dit gedaan hebt. Werd je op een goede morgen wakker en besloot je
dat ie niet meer bij je interieur paste (ik heb mijn alcatel zilver gespoten) of had je problemen??
Er werdt mij aangeraden om de splitter te vervangen voor een SMC, waar ze goede ervaringen mee hebben. Blijkbaar was hun tip de juiste.
Heb je ook al eens zonder splitter geprobeerd? Welke waarden krijg je dan?tweakerpim schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 08:57:
[...]
Ik hou graag van uitproberen. Er werdt mij verteld dat er kwaliteitsverschil zit in splitters.
Er werdt mij aangeraden om de splitter te vervangen voor een SMC, waar ze goede ervaringen mee hebben. Blijkbaar was hun tip de juiste.
Zeer goed nieuws voor de Speedtouch gebruikers:
Quote KPN ADSL helpdeskmedewerker:
Quote KPN ADSL helpdeskmedewerker:
Geachte heer Slaats,
Naar aanleiding van uw vraag over de snelheidsverhoging van KPN en de uploadgrenzen
van de Speedtouch modems kunnen wij u het volgende melden:
KPN onderzoekt momenteel de uploadgrenzen van de (Alcatel) modems, en zal binnen
zeer korte termijn het antwoord communiceren.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
..... (ivm privacy) KPN
Nou, wederom, je kunt zeggen van KPN wat je wilt, maar ze zijn gewoon erg netjes bezig als je het mij vraagt!
Helemaal mee eens!
Want stel dat de modems niet hoger dan 832 kilobit/seconde gaan, dan levert KPN een dienst maar die men niet optimaal benut kan worden met de meegeleverde modems (die ook voorzien zijn van support door KPN).
Want stel dat de modems niet hoger dan 832 kilobit/seconde gaan, dan levert KPN een dienst maar die men niet optimaal benut kan worden met de meegeleverde modems (die ook voorzien zijn van support door KPN).
Maar ja, ALS ze (ik zeg ALS) ze Alcatel modems gaan vervangen door modems die de snelheden wel aan kunnen wanneer blijkt dat de Alcatel's de snelheden niet kunnen halen, geld dat dan ook voor mensen wiens modem buiten de 1 jaar garantie valt? Gaan ze hem dan ook vervangen?
En hoe zouden ze dan na kunnen gaan dat je ooit zo'n modem bij KPN hebben gekocht, want een soort preciese factuur krijg je er ook niet van.
En hoe zouden ze dan na kunnen gaan dat je ooit zo'n modem bij KPN hebben gekocht, want een soort preciese factuur krijg je er ook niet van.
Ik denk dat ze dat nu aan het overwegen zijn. Misschien kortingsregeling zoals Xs4all laatst heeft gedaan. Dus des te langer abonnee, des te meer korting.JeroenM_tbs schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:19:
Maar ja, ALS ze (ik zeg ALS) ze Alcatel modems gaan vervangen door modems die de snelheden wel aan kunnen wanneer blijkt dat de Alcatel's de snelheden niet kunnen halen, geld dat dan ook voor mensen wiens modem buiten de 1 jaar garantie valt? Gaan ze hem dan ook vervangen?
Maar je hebt een garantiebewijs gekregen destijds. Dus dat zouden ze als bewijs kunnen nemen.
Zou erg mooi zijn, als ze speciaal actie ondernemen als de modems de snelheden niet aan kunnen.
Nou ik ben blij dat ik net ben overgestapt van XS4all naar Tiscali. Ik ga van de lite naar een 1MB connectie (iets trager dus) Maar heb tot 2006 dubbele snelheid.
In prijs ga ik van 36 of 37 euro naar 20 euro! Die paar kb zal me een worst wezen. En in 2006 heeft Tiscali wellicht ook zijn snelheden aangepast.
Wel grappig als je ziet dat het basic abbo 4 jaar terug nog 512 down was.......Dat i straks gewoon de upload van de lite!!!!!!!
In prijs ga ik van 36 of 37 euro naar 20 euro! Die paar kb zal me een worst wezen. En in 2006 heeft Tiscali wellicht ook zijn snelheden aangepast.
Wel grappig als je ziet dat het basic abbo 4 jaar terug nog 512 down was.......Dat i straks gewoon de upload van de lite!!!!!!!
Hop,hop,hop!
Ja klopt, die actie heb ik ook eens zien staan op hun site. Maar dan moest je wel je modem omruilen geloof ik.slaay schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:21:
[...]
Ik denk dat ze dat nu aan het overwegen zijn. Misschien kortingsregeling zoals Xs4all laatst heeft gedaan. Dus des te langer abonnee, des te meer korting.
Maar je hebt een garantiebewijs gekregen destijds. Dus dat zouden ze als bewijs kunnen nemen.
Zou erg mooi zijn, als ze speciaal actie ondernemen als de modems de snelheden niet aan kunnen.
Het zou inderdaad fijn zijn als KPN een dergelijke actie zou ondernemen, maar dan voor iedereen die via haar een Alcatel modem heeft gekocht.
Maar ze moeten in ieder geval dan ook niet meer die Alcatel's blijven verkopen, want dan schieten nieuwe abonnee's er ook niets mee op.
Nee, je kreeg gewoon korting op een nieuw modem. Het oude mocht je gewoon houden hoor!JeroenM_tbs schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:03:
[...]
Ja klopt, die actie heb ik ook eens zien staan op hun site. Maar dan moest je wel je modem omruilen geloof ik.
Het zou inderdaad fijn zijn als KPN een dergelijke actie zou ondernemen, maar dan voor iedereen die via haar een Alcatel modem heeft gekocht.
Maar ze moeten in ieder geval dan ook niet meer die Alcatel's blijven verkopen, want dan schieten nieuwe abonnee's er ook niets mee op.
Dan zou ik mijn SpeedTouch nog als een soort switch kunnen gebruiken als er wel zo'n actie plaatsvind.
mijn alcatel 510i is compleet mijn eigendom.
Toen ik het abbo afsloot was de modem bij de routershop goedkoper wegens een aanbieding dan KPN hem verkocht.
Dus mijn splitter en dergelijke kreeg ik via KPN en mijn alcatel via een ander.
Ze mogen vervangen wat ze willen maar als ik er op achteruit ga qua mogelijkheden neem ik die lagere upstream wel voor lief.
Toen ik het abbo afsloot was de modem bij de routershop goedkoper wegens een aanbieding dan KPN hem verkocht.
Dus mijn splitter en dergelijke kreeg ik via KPN en mijn alcatel via een ander.
Ze mogen vervangen wat ze willen maar als ik er op achteruit ga qua mogelijkheden neem ik die lagere upstream wel voor lief.
computer voor alle werkzaamheden
Die 832 kbit is wel zuiver, dus zonder die nare overhead. Dus het maakt niets uit, die overhead hakt er meer in. Daarbij is 832 kbit ook een standaard van een protocol.
Wees maar gerust dat kpn geen enkele van die modems gaat vervangen. Ze zijn namelijk allemaal eigendom van de gebruiker.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
And that's where you are wrong..... =>Fakir schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:23:
Die 832 kbit is wel zuiver, dus zonder die nare overhead. Dus het maakt niets uit, die overhead hakt er meer in. Daarbij is 832 kbit ook een standaard van een protocol.
Alcatel 510 v4 @ 1 Mpbs upload : 800 Kbps sync
LinkSys WAG54G @ 1 Mbps upload : 896 Kbps sync !!!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Waar zijn deze gegevens op gebaseerd ? (of-topic btw)nero355 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:04:
[...]
And that's where you are wrong..... =>
![]()
Ik verwacht ook niet van KPn dat die ze gaat vervangen, precies om de reden die jij noemt.JvS schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:27:
Wees maar gerust dat kpn geen enkele van die modems gaat vervangen. Ze zijn namelijk allemaal eigendom van de gebruiker.
Zoveel mensen roepen maar wat dat dat modem van KPN is en dat ze dan het recht hebben op een gratis nieuwe modemt erwijl ze hem toch echt zelf gekocht hebben en dus zelf eigenaar zijn ipv KPN.
Echter zo'n axctie als die van XS4All met hoe langer je lid bent hoe meer korting je op een nieuw modem kunt krijgen zou ik wel waarderen. Zo'n actie zou in ieder geval een goede actie van KPN zijn om het leedte verzachten en/of hun 'fout' toe te geven (want als leverancier van ADSL en van die bijbehorende modems zou je toch ook eigenlijk eerst moeten onderzoeken of ze in de toekomst ook zullen voldoen, iedereen wist immers van begin af aan dat ADSL maximaal 1Mbps upload zou kunnen halen).
Ik reken nergens op en neem KPN ook niet per se iets kwalijk, maar het zou fijn zijn als ze ene soort tegemoedkomingsactie zouden houden.
ADSL is in theorie 10MB down en 1MB up.
De 'bruikbare' effectieve snelheid is in de praktijk altijd lager ivm de overhead.
Zodoende kom je tijdens het dagelijkse gebruik uit op....................
Jullie raden het al: 8MB voor downloaden en 0,8MB voor de upload.
(Voor het gemak even grof afgerond, wellicht dat sommige mierenneukers het dan ook begrijpen)
Met andere woorden: Met niemands modem is wat aan de hand.
Niet met Alcatel, niet met Thomson en ook niet met andere merken.
Dat er onderling wat kleine verschillen zijn kan natuurlijk. Betere bekabeling doet soms al wonderen. Een andere splitter kan je ook proberen. Als je alles uit de kast wilt halen sluit dan je modem rechtstreeks aan, zonder splitter.
Hoezo KPN heeft slecht materiaal geleverd.......
De 'bruikbare' effectieve snelheid is in de praktijk altijd lager ivm de overhead.
Zodoende kom je tijdens het dagelijkse gebruik uit op....................
Jullie raden het al: 8MB voor downloaden en 0,8MB voor de upload.
(Voor het gemak even grof afgerond, wellicht dat sommige mierenneukers het dan ook begrijpen)
Met andere woorden: Met niemands modem is wat aan de hand.
Niet met Alcatel, niet met Thomson en ook niet met andere merken.
Dat er onderling wat kleine verschillen zijn kan natuurlijk. Betere bekabeling doet soms al wonderen. Een andere splitter kan je ook proberen. Als je alles uit de kast wilt halen sluit dan je modem rechtstreeks aan, zonder splitter.
Hoezo KPN heeft slecht materiaal geleverd.......
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Situatie hangt ook af van de apparatuur in de centrale aan de andere kant van je verbinding. De combinatie van beide bepaalt de maximum upload. Jij hebt een verbinding op het BBned of BaByXL netwerk (en een centrale als het BBned is waar geen Alcatel DSLAM is geplaatst door BBned).nero355 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:04:
[...]
And that's where you are wrong..... =>
![]()
Overigens is het leuk als je modem in het menu 960 of 1024kbit zelfs laat zien. Maar als je efectief bijvoorbeeld 10% error pakketen hebt die steeds opnieuw verzonden moeten worden heb je er effectief nog niets aan. Een upload van 800, 832, 864 of 896kbit is redelijk normaal.
[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 29-01-2005 17:31 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
=>tweakerpim schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:28:Waar zijn deze gegevens op gebaseerd ? (of-topic btw)
Zelf getest bij een kennis die dus 1 Mbps upload had en dit was ook nog eens zonder splitter omdat die kapot was en later met bleef het hetzelfde dus lijkt me redelijk betrouwbaar toch ??nero355 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:17:
Gisteren @ BabyXL @ Speedlinq een 510 v4 :
Abbo = 3/1 Mbps
Sync speeds : 3300 Kbps down (BabyXL geeft je wat extra wegens overhead ofzo vaag verhaal....) en upload kwam niet boven de 800 !!! kbps uit !!!
Later een LinkSys WAG54G : Down hetzelfde maar upload ging naar 896 kbps !!!
Kortom : Wat is het beste 1 Mbps upload modem
En wat doen we allemaal met die sweex en sitecom routertjes die niet meer als 2Mbit kunnen verstouwen??? (en je basic abbo dus meer zou kunnen leveren)
Vervangen door een nieuwe die de snelheden wel aan kandominator schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:03:
En wat doen we allemaal met die sweex en sitecom routertjes die niet meer als 2Mbit kunnen verstouwen??? (en je basic abbo dus meer zou kunnen leveren)
[ Voor 6% gewijzigd door Roeltjuh op 29-01-2005 19:33 ]
DSL is per lijn weer anders. Enige wat je kan doen per lijn is een maximum instellen zoals nu gedaan per abonnement.dominator schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:03:
Hoe hoog je modem werkelijk komt hangt van je modem, je lijn en vooral je aansluitkunsten af.
't Kan dus prima zijn dat je basic met 2240kbit al aan zijn maxium zit op jou aansluiting ongeveer. Dat als je 3300kbit als maximum insteld je modem misschien 2600kbit verbindt. Ze gaan niet overal modems vervangen omdat jij toellig je maximale snelheid niet haalt.
Misschien heb je je modem wel aangesloten met 15 meter plat snoer met 28 koppelstukjes aan elkaar geknoopt.
Heb je het puur over routers dan ken ik alleen de 2200E van draytek (die al behoorlijk oud is) die problemen heeft met >6Mbit routeren.
De enige lijnen met al een wide-open upload zijn die via BaByXL en BBNed. Die gebruiken tesamen momenteel 3 verschillende type DSLAMs waarvan 1 type door beide gebruikt wordt. Deze gebruiken aan beide kanten weer verschillende softwareversies wellicht en andere configuraties.nero355 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 18:57:
[...]
=>
[...]
Zelf getest bij een kennis die dus 1 Mbps upload had en dit was ook nog eens zonder splitter omdat die kapot was en later met bleef het hetzelfde dus lijkt me redelijk betrouwbaar toch ??
Met welk type modem (mits jou individuele koperlijn het al haalt) in combinatie met de daar gebruikte DSLAM hardware zou je dus exact moeten matchen. Dus behaalde resultaten zomaar vergelijken gaat en kan niet. 't Zegt niets en 't helpt niemand.
Enige zinnige is wat er uit komt is dat een modem waar op de doos staat "832kbit upload" in de praktijk (net als alle andere) waar mogelijk gewoon hoger een lijnsync opbouwd.
[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 29-01-2005 21:09 ]
Ja precies en hoe blij iedereen hier toen mee was , downloaden met 55 kb/sbasset schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:22:
Nou ik ben blij dat ik net ben overgestapt van XS4all naar Tiscali. Ik ga van de lite naar een 1MB connectie (iets trager dus) Maar heb tot 2006 dubbele snelheid.
Als dat nu gebeurt dan hangen de meeste mensen al aan de telefoon bij hun provider
iddmichelc85 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:34:
[...]
Ja precies en hoe blij iedereen hier toen mee was , downloaden met 55 kb/s
Als dat nu gebeurt dan hangen de meeste mensen al aan de telefoon bij hun provider
oud ah collega

ben benieuwd of ik over een week al mijn snelheid heb
Bijna 1 februari en adsl centrale zegt dat ik rond de 2de zou moeten hebben. Lijkt me wel werg snel....
Zijn er geen tweakers die de afgelopen dagen een adsl lijn hebben gekregen?
Die zouden al via de nieuwe snelheid aangesloten worden.
Ben benieuwd naar hun speeds.
(NB: een paar meldingen van de nieuw te halen snelheden mag toch wel?
)
Ben benieuwd naar hun speeds.
(NB: een paar meldingen van de nieuw te halen snelheden mag toch wel?
[ Voor 12% gewijzigd door Korakal op 30-01-2005 19:28 ]
Pas na 1 februari krijgen nieuwe abonnees meteen de nieuwe snelheid.AvK schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:53:
Zijn er geen tweakers die de afgelopen dagen een adsl lijn hebben gekregen?
[...]
Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl
Oeps,
maar de 1e tweakert die via de nieuwe snelheid is aangesloten hoor ik graag de speeds van.
Met name als die een Comfort abbo heeft (voorheen 2240/416 nu 3200/7nogwat).
maar de 1e tweakert die via de nieuwe snelheid is aangesloten hoor ik graag de speeds van.
Met name als die een Comfort abbo heeft (voorheen 2240/416 nu 3200/7nogwat).
vanaf 28 januari worden nieuwe aansluitingen al met nieuwe snelheden aangesloten volgens mij. Verder gaat kpn de mensen met adsl fast en een USB modem wel helpen. Mensen die destijds een USB modem hebben besteld en per 01-02 adsl-fast hebben en nu problemen krijgen met adsl snelheden (die niet boven de 350kbyte/sec getest zijn) , krijgen een nieuw modem ipv de USB.
Kijk es aan, KPN is dus dus zo slecht nog niet,,,,,,,
Op welke manier gaan ze dat doen? Moeten mensen aantonen dat ze een USB modem hebben middels aankoopbewijs/garantiebewijs?JvS schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:42:
vanaf 28 januari worden nieuwe aansluitingen al met nieuwe snelheden aangesloten volgens mij. Verder gaat kpn de mensen met adsl fast en een USB modem wel helpen. Mensen die destijds een USB modem hebben besteld en per 01-02 adsl-fast hebben en nu problemen krijgen met adsl snelheden (die niet boven de 350kbyte/sec getest zijn) , krijgen een nieuw modem ipv de USB.
En moeten ze dan het USB modem opsturen of krijgen ze gewoon een nieuw ethernetmodem?
Damn ..dan had ik blijkbaar m'n xs4all-fast abo beter 1 dagje later kunnen aanvragenJvS schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:42:
27-01-2005: Opgeleverd De dienst is door KPN en XS4ALL aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
Oude snelheden ; hoewel ik daar al erg tevreden mee ben (952 mtr van de centrale trouwens), 475KB/s down (getest met 100MB bestand van www.adslvalley.nl) & 72KB/s upload (20MB bestand naar ftp).
Laat die 8Mb/1Mb lijn dus maar komen. Als ik op speedtest vergelijk denk ik dat het hier met koperkwaliteit & afstanden wel goed zit
EDIT: Over speedtest.nl gesproken: Is de plaats Amersfoort al ge-upgrade? Ik zie daar iemand met een XS4ALL fast abo met een gemiddelde download van 772.8KB/s (http://www.speedtest.nl/D...9&ReportID=1&TestTypeID=8)
Ook bij de upload snelheid bij hetzelde abo staat Amersfoort bovenaan met 75.2.
Dus is KPN wellicht al begonnen met upgraden?
[ Voor 16% gewijzigd door CHeeCH op 30-01-2005 19:09 ]
Vast niet aan iedereen met fast die een USB modem kan laten zienslaay schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:54:
[...]
Op welke manier gaan ze dat doen? Moeten mensen aantonen dat ze een USB modem hebben middels aankoopbewijs/garantiebewijs?
En moeten ze dan het USB modem opsturen of krijgen ze gewoon een nieuw ethernetmodem?
Ze weten toch zelf wat ze uitgestuurd / geleverd hebben aan welke abonnees. Als je zelf een USB modem hebt gekocht elders zal het niet opgaan natuurlijk. Dan leveren zij vanaf hun kant gezien geen modem en valt er dus niets te vervangen.
ik heb net nagekeken op de website van alcatel en al hun usb modems zijn 8mbits/s down en 832kbits/s upstream
dus laat die download maar komen....uploaden doe ik zelden
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
Er zullen vast ook wel mensen zijn die destijds een USB modem hebben gekregen, en later alsnog zelf een andere hebben gekocht. Krijgen die dan ook een nieuwe van KPN? Ja, want KPN weet niets van dat nieuwe modem, en zij hebben dan dus drie voor de prijs van één. Marktplaats gaat het druk krijgen op modem-gebied binnenkort...
Persoonlijk vind ik het moeilijk te geloven dat KPN zomaar gratis modems weggeeft. Ze zitten contractueel nergens aanvast, deze verhoging is alleen maar een extra-tje. Ze garandeerden de nieuwe snelheden ook niet. Op hun internetsite worden ook nog eens extra vermeld dat de USB modems mogelijk niet de volledige snelheid halen.
Op die zelfde internetsite staat trouwens nog steeds 1 februari als ingangsdatum voor de snelheidsverhoging voor nieuwe abonnees.
Persoonlijk vind ik het moeilijk te geloven dat KPN zomaar gratis modems weggeeft. Ze zitten contractueel nergens aanvast, deze verhoging is alleen maar een extra-tje. Ze garandeerden de nieuwe snelheden ook niet. Op hun internetsite worden ook nog eens extra vermeld dat de USB modems mogelijk niet de volledige snelheid halen.
Op die zelfde internetsite staat trouwens nog steeds 1 februari als ingangsdatum voor de snelheidsverhoging voor nieuwe abonnees.
Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl
Ik denk dat dat van USB modems ook een eenmalige service van KPN is of een soort kortingsaanbod op een nieuwe modem.
JvS: heb je ook een bron van KPN waar je bericht nagelezen kan worden?
Het is echt een omruil (gratis dus). Dit staat gewoon op nieuwsbrieven die op helpdesks liggen en die staan meestal wel op 'ccweb'.JeroenM_tbs schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:46:
Ik denk dat dat van USB modems ook een eenmalige service van KPN is of een soort kortingsaanbod op een nieuwe modem.
KPN houdt inderdaad bij welk pakket een klant bij levering gekregen heeft. Alleen als je bij de adsl levering een usb modem hebt gekregen, wordt dit omgeruild.bjck schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:03:
[...]
Ze weten toch zelf wat ze uitgestuurd / geleverd hebben aan welke abonnees. Als je zelf een USB modem hebt gekocht elders zal het niet opgaan natuurlijk. Dan leveren zij vanaf hun kant gezien geen modem en valt er dus niets te vervangen.
Overigens staat er ook overal expliciet dat de adsl lijn fast een 2048-8196 / 512-1024 verbinding is
Er zullen weinig mensen zijn die én een USB modem hebben én nog steeds een adsl-fast. Dit omdat die USB modems op een gegeven monent gewoon niet meer geleverd werden aan Fast abonnee's en omdat mensen die fast namen, vaak een router wilden gebruiken of een modem wilden tweaken en dit mensen waren die wisten wat ze moesten hebben en dus een ethernetmodem namen[b][message=22688518,noline]PierreAronnax schreef op zondag 30 januari 2005 @ Persoonlijk vind ik het moeilijk te geloven dat KPN zomaar gratis modems weggeeft. Ze zitten contractueel nergens aanvast, deze verhoging is alleen maar een extra-tje. Ze garandeerden de nieuwe snelheden ook niet. Op hun internetsite worden ook nog eens extra vermeld dat de USB modems mogelijk niet de volledige snelheid halen.
Daarnaast kreeg je vroeger bij fast 4 IP adressen, zodat je 4 keer kon inloggen, dat kan een USB modem ook niet. Geloof me, niet veel mensen zullen nu nog steeds fast hebben én een USB modem hebben én een USB modem bij de 1e adsl verbinding besteld hebben
Zie bijvoorbeeld dit topic: Waarom geen Fast MxStream met USB
[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 30-01-2005 20:00 ]
Verwijderd
Ik ben benieuwd watvoor snelheden ik ga krijgen zodra ik overstap op een 8mbit abbo. Ik woonde voorheen 830mtr van de wijkcentrale, en ben zojuist verhuisd en woon 2km van de centrale af. Tot mijn verbazing is mijn snelheid een paar kb sneller dan voorheen (met dezelfde aparatuur). Ik vraag me echt af wat ik zal overhouden van 8mbit, want het wordt niet gegarandeerd (2-8mit). Zou zonde zijn als ik "maar" tot 7 zou komen.
Wie heeft hier ervaring mee (8mbit ADSL op 2km van de centrale)? (http://pcdb.bbned.nl/)
Een vraagje tussendoor:
Het abbo zou in gaan vanaf het moment dat het doe-het-zelf pakket bezorgt word (gelukkig werkt adsl al en heb ik nog modems
). Dat pakket komt dus na 1 feb, krijg ik dan direct de snelle verbinding? (heb nu de oude snelheden).
Wie heeft hier ervaring mee (8mbit ADSL op 2km van de centrale)? (http://pcdb.bbned.nl/)
Een vraagje tussendoor:
Het abbo zou in gaan vanaf het moment dat het doe-het-zelf pakket bezorgt word (gelukkig werkt adsl al en heb ik nog modems
hehe leuk hoor die upgrades. Inmiddels kan ik weer gaan downgraden.
die nieuwe snelheden ...... ik vraag dr niet om.
ga is wa met die prijs doen
ik vind 1 mbit down zat. of het nu in 1 uur of 1 dag binnen rolt....
Ik ga zeker weer downgraden.
die nieuwe snelheden ...... ik vraag dr niet om.
ga is wa met die prijs doen
ik vind 1 mbit down zat. of het nu in 1 uur of 1 dag binnen rolt....
Ik ga zeker weer downgraden.
En hoeveel denk je dat het van je USB 1.0 poortje gaat vragen? En USB modems zijn software matig en dus CPU-tijd gaat dit kosten. Kan best zijn dat je op een modale P4 2.8Ghz ongeveer 50% kwijt bent als je op maximale snelheid dataverkeer vraagt.wooley schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:10:
ik heb net nagekeken op de website van alcatel en al hun usb modems zijn 8mbits/s down en 832kbits/s upstream![]()
![]()
![]()
Zijn alleen maar postcode-->postcode schattingen die online checks. Kan in de praktijk veel langer zijn door parken en / of water en / of spoorlijnen. Goede vuistregel is die afstand + 25% nemen. En dan nog zegt het niets gezien elke koperlijn anders is in kwaliteit.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:23:
Ik ben benieuwd watvoor snelheden ik ga krijgen zodra ik overstap op een 8mbit abbo. Ik woonde voorheen 830mtr van de wijkcentrale, en ben zojuist verhuisd en woon 2km van de centrale af. Tot mijn verbazing is mijn snelheid een paar kb sneller dan voorheen (met dezelfde aparatuur). Ik vraag me echt af wat ik zal overhouden van 8mbit, want het wordt niet gegarandeerd (2-8mit). Zou zonde zijn als ik "maar" tot 7 zou komen.
Een vraagje tussendoor:
Het abbo zou in gaan vanaf het moment dat het doe-het-zelf pakket bezorgt word (gelukkig werkt adsl al en heb ik nog modems). Dat pakket komt dus na 1 feb, krijg ik dan direct de snelle verbinding? (heb nu de oude snelheden).
* bjck heeft 8064kbit op 1990 meter uit postcode check over PSTN.
vanaf 28 januari... hmJvS schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:42:
Denk dat ik naar de 24e moet kijken dan, niet naar de 29e? Heb nu iig nog gewoon 4mbit, net zoals mijn vorige abonnement (nouja, die heb ik ook nogsteeds29-01-2005 Opgeleverd De dienst is door KPN en XS4ALL aan u opgeleverd. ADSL wordt vanaf nu door XS4ALL in rekening gebracht.
24-01-2005 Technisch gereed Uw telefoonaansluiting en XS4ALL-abonnement zijn technisch geschikt gemaakt voor ADSL. De gegevens van uw ADSL-abonnement stuurt XS4ALL u per brief toe.
24-01-2005 KPN Telecom technisch gereed KPN Telecom heeft uw telefoonlijn geschikt gemaakt voor ADSL. XS4ALL maakt uw abonnement nu geschikt voor gebruik van ADSL.
U ontvangt binnenkort per post het installatiepakket.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
mjah, de levering heeft vele stappen. Ik denk dat in dit geval "technisch gereed' wordt bedoeld.
Het gaat om modems. En mij lijkt het weldegelijk een relevant onderwerp: de nieuwe snelheden kan je niet ten alle tijden halen met een oud modem. En aub de volgende keer het iets vriendelijker brengen, misschien haak ik dan niet af na de eerste zin.
[ Voor 12% gewijzigd door DutchCommando op 31-01-2005 17:51 ]
dat niet alleen.. ze kunnen ook gewoon niet harder dan 350 kB/s.. denk dat het de limitatie is van USB 1.0 met zo'n ADSL modem.bjck schreef op zondag 30 januari 2005 @ 21:17:
[...]
En hoeveel denk je dat het van je USB 1.0 poortje gaat vragen? En USB modems zijn software matig en dus CPU-tijd gaat dit kosten. Kan best zijn dat je op een modale P4 2.8Ghz ongeveer 50% kwijt bent als je op maximale snelheid dataverkeer vraagt.
Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)
USB 1.0/1.1 heeft als max. ong. 11mbit, dus dat is denk ik het probleem niet, denk dat het eerder aan de modems zelf ligt dat deze niet voldoende capaciteit hebben.nIghtorius schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:53:
[...]
dat niet alleen.. ze kunnen ook gewoon niet harder dan 350 kB/s.. denk dat het de limitatie is van USB 1.0 met zo'n ADSL modem.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Freeler verhoogt ook...
/me kijkt nu tegen 1600 kbps op
Hoevaak in een jaar gebeurt dit?
Uhm, maximaal 11Mbit throughput met ongetwijfeld nog andere USB apparaten? Digicam? Joystick? Muis ?? Ongetwijfeld ook nog wat verlies & overhead, meestal is 80% haalbaar van de 1.1Mbit.Thund3r schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:17:
[...]
USB 1.0/1.1 heeft als max. ong. 11mbit, dus dat is denk ik het probleem niet, denk dat het eerder aan de modems zelf ligt dat deze niet voldoende capaciteit hebben.
Dan is USB compleet sofware matig en leunen de stuurprogramma's op de CPU en andere bussen van een computer. Daarnaast nog de USB modem zelf die compleet software gestuurd is waarvan de stuurprogrammas behoorlijk zwaar zijn en verreweg van geoptimiliseerd voor een laag CPU gebruik.
Veel succes
Rappe 3Ghz P4 machine haalt misschien de 6Mbit+ uit een USB modem en dan kan je geen spel meer spelen omdat je computer het te druk heeft.
Ik heb eigenlijk nog nergens een aankondiging van Tiscali gezien. Aangezien ik 'ADSL van KPN' heb, kan ik er toch gewoon vanuit gaan dat ik die verhoging ga krijgen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Ik geef je groot gelijk, who cares wat je max. snelheid is wat je kan halen. En ja, sommige modems kunnen de nieuwe snelheden niet aan. Koop lekker een nieuw modemdjmantri schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:47:
jezus zeg... maak es een appart topic voor die routers ofzo... het gaat toch om de snelheidsverhoging...
en ok als er geen tot weinig nieuws is... maar dan hoef je die zooi niet hier te pleuren... het is niet erg relevant denk ik zo
Zoals ik al eerder gemeld had, KPN gaat onderzoeken wat de speedtouchs aan kunnen qua snelheden en zal dit zo snel mogelijk communiceren. Dus wil je zeuren over je modem, hou dan vooral de site van KPN in de gaten voor het laatste nieuws over de speedtouch modems.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:15:
[...]
Ik geef je groot gelijk, who cares wat je max. snelheid is wat je kan halen. En ja, sommige modems kunnen de nieuwe snelheden niet aan. Koop lekker een nieuw modemJe wist het toen je hem aanschafte (of gratis kreeg). Met zeuren van ja KPN moet ze gratis geven, dupeer je ook de andere mensen die zo slim waren om zelf een modem te kopen. Waar het om gaat is dat de ADSL LIJN snelheden worden aangepast, en liefst zo snel mogelijk
Open voor die speedtouch onzin lekker een ander topic dan dit topic vol te spammen met gejammer. Alvast bedankt.
Ik zit net op http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=kaartje ik zie dat Veenendaal geupgrade is
Uhmm zal wel weer iemand onzin ingevoerd hebben 
BTW Ik woon niet in Veenendaal
BTW Ik woon niet in Veenendaal
Nou, volgens http://www.adslcentrale.nl/ is de eerste centrale geupgrade, te weten Veenendaal ( Vnd ).
Edit: sorry voor de dubbelpost
Edit: sorry voor de dubbelpost
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 22:58 ]
Ten eerste:
Het kan veel mensen wèl boeien. Op de websites van de ISP's en KPN zelf werd met geen woord gerept over de limitaties qua snelheid op de SpeedTouch modems.
Toen des tijds (ik spreek over de tijd dat ik ADSL aangevraagd had, augustus 2003) wist men ook al wel dat de maximale snelheid van de ADSL-techniek ongeveer op de 8Mbit download en 1Mbit upload zit.
Als zij deze theorie weten en weten dat de modems die zij als bedrijf verkopen een bepaalde imitatie hebben dan ga je ze toch niet verkopen? Ongeacht of ze zelf nu de maximaal haalbare snelheid toestaan of niet.
Veel mensen weten niet anders of de enige modems voor ADSL die er bestaan zijn via KPN verkrijgbaar en hebben niet de technische kennis in huis en gaan alle pro's en min's van de modem opzoeken, laat staan dat ze de officiële SpeedTouch handleiding gaan lezen (ze lezen alleen de isntructies die KPN in een boekje geeft).
Ik zou eht in zo'n geval bijzonder vervelend vinden als ik niet zo snel kan gaan als dat KPN beloofd dat het kan gaan. Helemaal zuur is als je er dan op wordt gewezen dat het in de SpeedTouch handleiding te lezen valt die ze dan niet weer kunnen vinden en ze hebben ook niet de 'skills' om het op internet te vinden.
Nu hoor ik al diverse halen dat er geen limitatie op de SpeedTouch modems (ik spreek dan niet over de USB versie) zit aangezien zij sneller dan 640kbps (Annex
of sneller dan 832kbps (Annex A) halen.
Maar mocht er wel een limiet in de SpeedTouch modems zelf hebben gezeten is het erg irritant van KPN dat zij dit nooit echt duidelijk hebben gemaakt.
Mijn punt is: wij tweakers/techneuten weten dat er een limiet wordt aangegeven en dat dat in de handleiding te vinden is, maar veel mensen hebben geen technische kennis en weten dit niet en komen later dan voor vervelende verrassingen te staan.
Ten tweede @slaay:
Een officiële berichtgeving heb ik nog niet gezien, maar JvS meldde al dat de Fast ADSL klanten met een USB modem hun modem gratis kunnen omruilen.
Zie deze post niet direct als flame oid, ik probeer alleen mijn standpunt duidelijk te maken waarom het wel degelijk belangrijk kan zijn om het over delimieten in ADSL-modems te hebben in dit topic.
En dan nu even weer vrolijk:
Morgen zouden de eerste verhogingen moeten plaatsvinden!
Wie zal de eerste zijn?
Post niet met zn allen je nieuwe snelheden hier! (die weten we allemaal wel) Maar meld ff dat je de eerste bent. Check ook regelmatig even of niemand anders voor jou aan zich al als eerste gemeld heeft (want dan ben je de 2e en is het geen nieuws meer, want je bent niet de eerste, snapt u?
.
En geef natuurlijk met zn allen aan op http://www.adslcentrale.nl of je geüpgrade bent of niet!
Edit:
@ hier boven:
Ik denk dat de database even letterlijk om 0.00 gereset moet worden als dat kan. Dan is het namelijk een eerlijke meting.
Het kan veel mensen wèl boeien. Op de websites van de ISP's en KPN zelf werd met geen woord gerept over de limitaties qua snelheid op de SpeedTouch modems.
Toen des tijds (ik spreek over de tijd dat ik ADSL aangevraagd had, augustus 2003) wist men ook al wel dat de maximale snelheid van de ADSL-techniek ongeveer op de 8Mbit download en 1Mbit upload zit.
Als zij deze theorie weten en weten dat de modems die zij als bedrijf verkopen een bepaalde imitatie hebben dan ga je ze toch niet verkopen? Ongeacht of ze zelf nu de maximaal haalbare snelheid toestaan of niet.
Veel mensen weten niet anders of de enige modems voor ADSL die er bestaan zijn via KPN verkrijgbaar en hebben niet de technische kennis in huis en gaan alle pro's en min's van de modem opzoeken, laat staan dat ze de officiële SpeedTouch handleiding gaan lezen (ze lezen alleen de isntructies die KPN in een boekje geeft).
Ik zou eht in zo'n geval bijzonder vervelend vinden als ik niet zo snel kan gaan als dat KPN beloofd dat het kan gaan. Helemaal zuur is als je er dan op wordt gewezen dat het in de SpeedTouch handleiding te lezen valt die ze dan niet weer kunnen vinden en ze hebben ook niet de 'skills' om het op internet te vinden.
Nu hoor ik al diverse halen dat er geen limitatie op de SpeedTouch modems (ik spreek dan niet over de USB versie) zit aangezien zij sneller dan 640kbps (Annex
Maar mocht er wel een limiet in de SpeedTouch modems zelf hebben gezeten is het erg irritant van KPN dat zij dit nooit echt duidelijk hebben gemaakt.
Mijn punt is: wij tweakers/techneuten weten dat er een limiet wordt aangegeven en dat dat in de handleiding te vinden is, maar veel mensen hebben geen technische kennis en weten dit niet en komen later dan voor vervelende verrassingen te staan.
Ten tweede @slaay:
Een officiële berichtgeving heb ik nog niet gezien, maar JvS meldde al dat de Fast ADSL klanten met een USB modem hun modem gratis kunnen omruilen.
Zie deze post niet direct als flame oid, ik probeer alleen mijn standpunt duidelijk te maken waarom het wel degelijk belangrijk kan zijn om het over delimieten in ADSL-modems te hebben in dit topic.
En dan nu even weer vrolijk:
Morgen zouden de eerste verhogingen moeten plaatsvinden!
Wie zal de eerste zijn?
Post niet met zn allen je nieuwe snelheden hier! (die weten we allemaal wel) Maar meld ff dat je de eerste bent. Check ook regelmatig even of niemand anders voor jou aan zich al als eerste gemeld heeft (want dan ben je de 2e en is het geen nieuws meer, want je bent niet de eerste, snapt u?
En geef natuurlijk met zn allen aan op http://www.adslcentrale.nl of je geüpgrade bent of niet!
Edit:
offtopic:
jeejtje... lange post
jeejtje... lange post
@ hier boven:
Ik denk dat de database even letterlijk om 0.00 gereset moet worden als dat kan. Dan is het namelijk een eerlijke meting.
[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 31-01-2005 22:58 ]
Verwijderd
Ok, laatste poging dan : Je provider heeft destijds een modem geleverd wat aan de specs voldeed van je ADS: lijn. Om daar nu alsnog over te zeuren omdat je een gratis upgrade ADSL lijn upgrade krijgt is zo typisch Nederlands. Bovendien zou dit alleen voor de 8/1MB gebruikers gelden, en die hebben meestal niet zo'n brakke Speedtouch.
Het zou in ieder geval in mijn ogen zeer onterecht zijn als al die speedtouch gebruikers zomaar even een nieuw modem krijgen. Het mag dan zogenaamd gratis in jouw ogen zijn, degeen die dit modem niet nodig heeft betaald dus mee WEL aan jouw probleem! Denk daar dus wel aan.
ff een simepl vb. : Ik ga toch ook niet bij JVC mekkeren omdat ik geen HDTV op mijn TV kan kijken? etc. etc.
Het zou in ieder geval in mijn ogen zeer onterecht zijn als al die speedtouch gebruikers zomaar even een nieuw modem krijgen. Het mag dan zogenaamd gratis in jouw ogen zijn, degeen die dit modem niet nodig heeft betaald dus mee WEL aan jouw probleem! Denk daar dus wel aan.
ff een simepl vb. : Ik ga toch ook niet bij JVC mekkeren omdat ik geen HDTV op mijn TV kan kijken? etc. etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 23:07 ]
Nee begrijp mij niet verkeerd, ik leg mer wel bij neer als ik niet de 'beloofde' snelheid kan benutten en koop allicht een nieuw modem.
Ik heb ook niet de 8/1Mbit verbinding, maar de 3,2Mbit/768Kbit verbinding en zou dan straks 'slechts' 640kbit kunnen halen.
En gratis een nieuw modem verwacht ik al helemaal niet (KPn is ten slotte een bedrijf, dat wil ook winst maken), maar een kleine vergoeding of een bericht hier over zou wel zo fijn zijn.
Dus begrijp me aub niet verkeerd: ik leg me wel bij die limitaties neer, maar ik vind het jammer dat KPN hier zelf niet echt duidelijk iets over heeft gezegd/zegt.
Ik heb ook niet de 8/1Mbit verbinding, maar de 3,2Mbit/768Kbit verbinding en zou dan straks 'slechts' 640kbit kunnen halen.
En gratis een nieuw modem verwacht ik al helemaal niet (KPn is ten slotte een bedrijf, dat wil ook winst maken), maar een kleine vergoeding of een bericht hier over zou wel zo fijn zijn.
Dus begrijp me aub niet verkeerd: ik leg me wel bij die limitaties neer, maar ik vind het jammer dat KPN hier zelf niet echt duidelijk iets over heeft gezegd/zegt.
Kan iemand misschien vertellen hoe er nu precies wordt geupgraded , moeten de kpn-monteurs nu elke verbinding of gedeelte van het netwerk met de hand de nieuwe snelheden gaan invoeren.
Kan me nog een keer herrineren dat BBNED als reactie de snelheid de volgende dag al had uitgevoerd
Kan me nog een keer herrineren dat BBNED als reactie de snelheid de volgende dag al had uitgevoerd
En zojuist blijk Amsterdam-west ook geupgrade te zijn 
Mensen ga nou niet voor de gein meer invullen dat je geupgrade bent!
Trouwens klopt de tijd op http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=kaartje wel?
Nu staat er
Trouwens klopt de tijd op http://www.adslcentrale.nl/index.php?pagina=kaartje wel?
Nu staat er
Actuele status van
31-01-2005 22:22:44 GMT
Greenwich Main Time (schrijf ik dat zo goed?) Ja, zo schrijf ik het goed.GJAman schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:22:
En zojuist blijk Amsterdam-west ook geupgrade te zijn
Nu staat er
[...]
In Engeland loopt de klok 's winters altijd een uur achter ten opzichte van nze tijd in Nedrland (omdat wij een zomer-/wintertijd hebben en zij in Engeland niet).
[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 31-01-2005 23:32 ]
JeroenM_tbs schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:31:
[...]
Greenwich Main Time (schrijf ik dat zo goed?) Ja, zo schrijf ik het goed.
In Engeland loopt de klok 's winters altijd een uur achter ten opzichte van nze tijd in Nedrland (omdat wij een zomer-/wintertijd hebben en zij in Engeland niet).
offtopic:
Natuurlijk
Waarom niet gewoon de nederlandse tijd vermelden eigenlijk?
Natuurlijk
Deze vergelijking is onjuist. Een modem is een relatief goedkoop hulpmiddel om een dure verbinding te laten werken, een TV is een TV. Een beter voorbeeld zou het volgende zijn:Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:05:
Mijn lokale electroboer heeft een contract met het hele dorp om de televisies van het hele dorp te regelen. Iedereen heeft een standaard televisie via de kabel, zonder teletekst overigens. Op ten duur stuurt de lokale electroboer naar iedereen een brief en gaat adverteren: Nieuw: Teletekst! Leuk, iedereen blij. Het probleem is dat niemand teletekst gebruiken kan, niemand heeft een teletekst knopje op zijn afstandsbedieiding zitten.
Er wordt gezegt dat veel ADSL providers veelal betere service bieden als bijvoorbeeld Chello (UPC). UPC is de absolute terror qua service. Echter, op het moment dat er werkelijk op aan komt blijkt het toch anders in elkaar te zitten. Chello vervangt van iedere klant netjes de modem zodat iedereen mee kan genieten van toekomstige upgrades. De ADSL providers/KPN zwijgen. Zelfs vanaf XS4All, die als beste bekend staat qua service, blijft stil.
Als niemand in actie komt voor Adsl Fast leden ben ik toch teleur gesteld in de service van KPN/Xs4all. Zelf ben ik overigens maar een basic usertje dus heb nergens last van.
🌞🍃
Geen idee eigenlijk, wij leven inderdaad ook niet in Engeland...GJAman schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:34:
[...]
offtopic:
Natuurlijk
maar eerlijk gezet kijk ik ook nooit echt naar die tijd op die pagina, maar meer naar de groene puntjes.
Zit wel een verschil tussen huren/lenen wat men vaak ziet bij kabelproviders en krijgen/kopen bij ADSL providers. Maar KPN of Xs4all etc kan nog altijd actie ondernemen. We zullen vanzelf zien welke snelheden we gaan halen. Misschien halen we allemaal netjes onze snelheden. Dus eerst afwachten en dan zien we wel.DataBeest schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:35:
[...]
Deze vergelijking is onjuist. Een modem is een relatief goedkoop hulpmiddel om een dure verbinding te laten werken, een TV is een TV. Een beter voorbeeld zou het volgende zijn:
Mijn lokale electroboer heeft een contract met het hele dorp om de televisies van het hele dorp te regelen. Iedereen heeft een standaard televisie via de kabel, zonder teletekst overigens. Op ten duur stuurt de lokale electroboer naar iedereen een brief en gaat adverteren: Nieuw: Teletekst! Leuk, iedereen blij. Het probleem is dat niemand teletekst gebruiken kan, niemand heeft een teletekst knopje op zijn afstandsbedieiding zitten."Shits happens, je hebt niet getekend voor teletekst maar voor TV". Bullshit.
Er wordt gezegt dat veel ADSL providers veelal betere service bieden als bijvoorbeeld Chello (UPC). UPC is de absolute terror qua service. Echter, op het moment dat er werkelijk op aan komt blijkt het toch anders in elkaar te zitten. Chello vervangt van iedere klant netjes de modem zodat iedereen mee kan genieten van toekomstige upgrades. De ADSL providers/KPN zwijgen. Zelfs vanaf XS4All, die als beste bekend staat qua service, blijft stil.
Als niemand in actie komt voor Adsl Fast leden ben ik toch teleur gesteld in de service van KPN/Xs4all. Zelf ben ik overigens maar een basic usertje dus heb nergens last van.![]()
Mooi verwoord!DataBeest schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:35:
[...]
(...)
Als niemand in actie komt voor Adsl Fast leden ben ik toch teleur gesteld in de service van KPN/Xs4all. Zelf ben ik overigens maar een basic usertje dus heb nergens last van.![]()
het is ook niet dat ik een compleet nieuw modem of zo verwacht. Zelfs geen vergoeding.
Maar een berichtje hier over aan alle KPN ADSL klanten zoui\ ik wel zo netjes vinden.
Ik weet overigens niet of het bij Chello inmiddels al veranderd is en of het net zo als bij Essent @home is gegaan, maar bij Essent was het altijd zo dat de modems eigendom van Essent waren end at je er borg voor betaalde bij upgrades is het dan nog enigszins logisch dat ze de modems gaan vervangen. Tegenwoordig echter ben jij zelf eigenaar van de kabelmodem dus lijkt het me iets minder logisch om die modems te gaan vervangen.
Dus dan ben ik bij het verhaaltje van DataBeest wel even nieuwsgierig of het bij Chello tegenworodig net zo gaat als bij Essent @home, want dan zeg ik dat Chello het wèl goed heeft gedaan. En zoals ik net al zeg: alleen een berichtje over dat de ooit geleverde modems de snelheden niet kunnen halen is ook al voldoende.
Overigens bericht KPN in een paar kleine hoekjes wel dat de USB modems maar 3,5Mbit download kunnen halen en verder vaagjes over beïnvloeding door keballengte, kabelkwaliteit, eigen apparatuur, etc., maar niet echt iets "duidelijks" over de door hun zelf geleverde SpeedTouch modems.
* Joen wacht enigszins gespannen af wat zijn snelheid na de upgrade zal zijn: 640kbps of 768kbps
@slaay:
Inderdaad, iedereen kan nu haast niet anders dan evenwachten wat er gebeuren gaat met de daadwerkelijke snelheden na de upgrades.
[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 31-01-2005 23:45 ]
Van mijn modem wist ik wat de standaardspecs waren heb er een keurige handleiding bijgekregen.DataBeest schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:35:
[...]
Deze vergelijking is onjuist. Een modem is een relatief goedkoop hulpmiddel om een dure verbinding te laten werken, een TV is een TV. Een beter voorbeeld zou het volgende zijn:
Mijn lokale electroboer heeft een contract met het hele dorp om de televisies van het hele dorp te regelen. Iedereen heeft een standaard televisie via de kabel, zonder teletekst overigens. Op ten duur stuurt de lokale electroboer naar iedereen een brief en gaat adverteren: Nieuw: Teletekst! Leuk, iedereen blij. Het probleem is dat niemand teletekst gebruiken kan, niemand heeft een teletekst knopje op zijn afstandsbedieiding zitten."Shits happens, je hebt niet getekend voor teletekst maar voor TV". Bullshit.
Theoretisch gezien moest mijn modem MAX 640kb halen op ADSL via ISDN terwijl hij nu ook gewoon traint op 704 kilobit en zonder problemen.
De hoogste uploadsnelheid die ik heb gemeten op snelheidstest is 65,1 kb per seconde.
kpn geeft gewoon weer wat de MAX haalbare snelheid is en is GEEN gegarandeerde snelheid omdat het van teveel zaken afhankelijk is.
theoretisch gezien zou ik binnen 5 seconden een mp3 kunnen downloaden op fullspeed alleen is de praktijk heel anders.
Laten we nu gewoon eens wachten op de verhoging en dan kijken wat je haalt voor snelheid.
Het kan heel goed zijn dat het allemaal nog wel meevalt.
computer voor alle werkzaamheden
Verwijderd
Grappig, Chello heeft idd een aantal modems vervangen, dat zijn dan ook modems die eigendom zijn van Chello. Iig zijn de gebruikers daarmee niet altijd geholpen, want met de laatste modems kan Chello lekker je bandbreedte ontnemen bij overtreden van je FUP policy. Dit kon iig niet met het type daarvoor. Sowieso niet echt een fijne gedachte dat Chello lekker bij je kan inbreken, maar goed het is maar wat jezelf fijn vindt.
Ik heb trouwens ADSL Fast van Xs4all, prima icm. met een Draytek 2600 router, en nu op naar de 8/1 mbit
Ik heb trouwens ADSL Fast van Xs4all, prima icm. met een Draytek 2600 router, en nu op naar de 8/1 mbit
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2005 00:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
AJB niet je downloadsnelheden komen posten (of je toekomstige downloadsnelheden). Dit is nutteloze topicvulling.
AJB niet je downloadsnelheden komen posten (of je toekomstige downloadsnelheden). Dit is nutteloze topicvulling.