Gamen & Angst

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik denk dat het misschien te maken heeft met de fantasie van elk persoon. De een is er gewoon gevoelig voor en de ander weer niet. Doom3 heb ik samen met iemand uitgespeeld. Far cry op het moment dat er monsters kwamen ben ik ermee gestopt. En van die irritante headcrabs in HL2 voelde ik me ook erg opgejaagd. Na een uurtje of 2 spelen kon ik dan echt niet meer verder, het werd anders allemaal teveel voor me.Opzich met gewone menselijke vijanden heb ik geen problemen mee. Niet dat de monsters zo eng zijn maar het idee dat er zo'n lelijk ding achter je aan komt en jou dood wilt hebben. Denk dat het iedereen het wel heeft in bepaalde mate..
Zoals jij bv horrorfilms kijkt, dat is iets wat ik dus absoluut niet kan..(ben 21,shame on me :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb soms ook wel van die momenten gehad met doom 3 dat ik gewoon even geen zin meer had omdat ik genoeg spannende momenten achter elkaar had gehad.

Soms helpt het als je heel gespannen (of zelfs angstig) rondloopt, gewoon ff die save knop rammen, en daarna een stuk gewoon door het level rennen (misschien geeft dit als je juist wilt dat het spannend is een aantal spoilers). Als je eenmaal aant rennen bent spawnen al die monsters, en (ik in iedergeval) voel dan gewoon die spanning niet meer. Die monsters staan er, ik weet waar ze zitten, alleen nog neerknallen zonder teveel hp te verliezen.

Wat trouwens voor mij tijdens het gamen ook enorm helpt om even terug in deze wereld te komen is gewoon ff op alt tab drukken, msn (of ander chat programma) openen en gewoon even met vrienden chatten. Bij mij helpt dit heel erg om weer ff zegmaar in het echte veilige leven terug te vallen.

edit: die eerste tip weet ik eigenlijk nieteens zeker of ik dat deed om de spanning een beetje te laten dalen, ik kan me herinneren dat ik iets in die richting vroeger wel deed, of dit ook effectief was weet ik echt niet meer :/ srry.

edit 2: waarom ben je trouwens bang als er combine achter je aanlopen? Je kan ze toch gewoon neerknallen? (of bedoel je dat stukje in begin zonder wapens?)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ts, als ik zo jouw verhaal lees speel je het liefst shooters. Wat ik je dan als enige tip kan geven is om eens wat af te wisselen tussen bepaalde genres spellen, niet altijd die futuristische zombie-neermaaiende shooters maar ook vrolijke spelletjes als mario of rpg's of vliegsims of realtimestrategy spelen etc. Je moet het allemaal niet zo serieus nemen joh, computergames zijn er om je te vermaken en niet om je te breken. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Een spel waar ik echt bang van ben? Nee helaas niet, was het maar waar. Dat zou juist vet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
En ik altijd maar denken dat die leeftijdaanduiding op de verpakking grote bullshit is... :D

TS moet maar geen games meer kopen met 18+ erop vermeld!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24
Nou doom3 had inderdaad een hoge fear-factor, maar toch vind ik die PS2 spellen met zombies etc enger. Ik heb er een gruwelijke hekel aan als iets niet dood kan, of daarna weer opstaat.
Dat vind ik zo vals! dat ik als reactie al snel ook vals ga spelen. Hun niet dood ? dan ik ook niet!
Maar gelukkis hebben beide doom3 en halflife2 dat niet :)
Maar imho is toch de beste ervaring lekker 's nachts op je zolderkamertje, lampen uit, koptelefoon op en in het spel duiken! (kortom, nee ik ben niet snel bang van games. maar in het echt ook niet, if it bleeds .. we can kill it :P)

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Clive Barker's Undying vind ik trouwens toch wel de engste game die ik ooit heb gespeeld.

Leuk spel was dat destijds! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ Nijntje Pluis; Gebruik de auto save button wel ja. Heb ook een heel stuk gerend maar daarna durfde ik niet meer terug om ze ook werkelijk neer te gaan knallen. Al heb ik daarvoor gesaved of zelfs nog eens op de plek waar ik veilig heb geschuild. Vreemd ja. Over jouw vraag, nah het gaat niet zozeer om het gene waardoor ik achtervolgd wordt maar ik heb dit zoiezo bij alles waarin ik achtervolgd wordt. Of het nou een leger ventje uit Far Cry is of een Zombie uit HL 2 maakt dan niet zoveel uit... Ik voel me opgefokt / opgejaagd als zoiets achter me aan ren en durf dan ook niet om te draaien zeg maar. Heel vreemd. Ook zoiets wat ErkanDude dus zegt. Het gaat om het idee, die monsters zelf zijn helemaal niet eng.

@ EnTrancer; Ja zulke games speel ik bijna nooit. Af en toe een race spel ofzo dat wel maar RPG's enzo niet echt. Heb wel een tijdje Red Alert enzo gespeeld en dat gaat wel allemaal gewoon goed. Ook zulke spellen niet echt eng zijn. Behalve dan dat er een klein vierkant tankje op je af komt of een F1 bak in je achteruit kijk spiegel :Y).

@ Nibble; Hoe jij het beschrijft, zo zou ik ze het ook het liefste willen spelen maar helaas. Dat zit er voor mij dus niet in. Dat wordt dus het tegenover gestelde :P. Veel licht, geluid zacht e.d. Maar goed. Bedankt jullie (en de rest) voor de steun en tips. Heb ff de meest informatie vullende eruit gehaald. Thanks :)

En heb er weer een nacht doorheen gehaald. Zometeen als het licht wordt maar eens beginnen met gamen.

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 05:42 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun, zet "ai_disable 1" onder een snelkeuzetoets in HL2. Als je achterna wordt gezeten door bijv. Combines dan tik je op de toets, en dan staan ze allemaal stil. :)
Kun je er even op je gemak omheen lopen, tong uitsteken, enzovoorts. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 06:53:
TommyGun, zet "ai_disable 1" onder een snelkeuzetoets in HL2. Als je achterna wordt gezeten door bijv. Combines dan tik je op de toets, en dan staan ze allemaal stil. :)
Kun je er even op je gemak omheen lopen, tong uitsteken, enzovoorts. :+
Lols :D Goeie tip ja. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz. noujah doom3.. volgens mij was ik nog steeds in lvl 1.. waar die "flying skulls" die gast vernaggelen.. en een zombie word..

Me wapen was leeg na de tijd :D :Y)
Noujah. un-install.. verder ben ik niet gekomen.. en HL2.. no thanks.. kheb zolang zamer hand een hekel aan dit soort spellen gekregen :P
MMorPGS.. en Q3.. (oh en Mijnenveger).. dat zijn mijn spellen :> ;)
majah. doom1/2 vond ik vroeger ook altijd eng... nu loop ik er zo door heen met de gedachte.. Hoe in gods naam kun je dit een spel noemen :?
Je kunt alleen maar naar links en rechts draaien.. Muis? welke muis.... en voor de rest heb je een aimbot :P
----
eindelijk me biertje op..
ik ga me nest in.. Laters!!!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hm ik kan het spel beter meteen verwijderen imho.

Even gespeeld. Kei licht nu hier, raam open, deur open, lichten aan, geluid zacht.....

Maar nee hoor. Nog steeds bang zijn voor de gene aan de andere kant voor de deur.....

* TommyGun schud wanhopig nee... :'(

Ben bij die ene grote kamer waar een trap is naar beneden en vanuit daar zijn er 2 deuren.
Ergens in level 1. Vlak nadat die cops ineens jouw vijanden worden.
Enfin, Die deuren kunnen alleen door die gekke cops geopend worden.
Dus ai_disable 0 weer uit. En meteen weer aan. Gewoon bang dat ze daar zijn...
Zelfs als ze stil staan |:(. Liep er langs met de gedachte, "Dalijk werkt die code maar ff" oid. :/

Ja, Ik vindt ook dat ik me aanstel... Maar 't is echt zo.... ;(

[ Voor 57% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Tja, je doet het toch allemaal jezelf aan hoor.

Ik ben inmiddels 21, heb een levendige fantasie (hoef m'n ogen maar dicht te doen of ik zie allerlei willekeurige plaatjes :) ) maar ik heb nooit last gehad met doom 3 of hl2.

Wat je misschien moet proberen is om gewoon jezelf te beheersen en te blijven staan als er een vijand op je af komt? Laat je gewoon vermoorden een paar keer, maar blijf van WASD knopjes af. Doe dit vijf keer ofzo en ga dan eens terugschieten, en bekijk goed het effect van je schoten op de vijand, zodat je ziet dat het wapen wat je hebt goed werkt.

Verder moet je natuurlijk ook een interesse hebben voor wat er verder in het spel ligt en hoe het spel afloopt om je angst te overwinnen. Misschien mis je die nieuwsgierigheid wel en durf je daarom niet verder te gaan? Maar je moet gewoon weten dat het niet erg is om dood te gaan omdat je altijd overnieuw kan beginnen zonder consequenties.

Bij doom 3 had ik ook last van de schrikeffecten in het begin, maar op gegeven moment beland je (ik tenminste) in een soort beetje onbewuste oerlaag van jezelf waarmee je uiteindelijk op elke zombie die je tegenkomt head-first charged en met een shotgun afslacht.

Goed aan deze post heb je niet zoveel geloof ik maar om het maar even grof te zeggen het zit allemaal in je hoofd, en alleen in je hoofd kan je er wat aan doen, alle andere suggesties zijn al gegeven, maar het echte werk zal je toch zelf moeten doen. Maar om nog even door te vragen hoe lang speel je al FPS spellen en welk spel ben je mee begonnen?

Ik ben namelijk begonnen met wolfenstein 3D, toen doom en Unreal, dat is natuurlijk een heel groot 'wen-traject' van toch wel minder-realistische spellen om nu toch uit te komen bij doom 3 en hl2 wat door het extreme detail toch realistisch kan overkomen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op zondag 09 januari 2005 @ 09:55:
Tja, je doet het toch allemaal jezelf aan hoor.

True maar het beheersen ervan is niet altijd even makkelijk. Er kan wel gezegd worden dat ik er gewoon op af moet gaan en die gasten moet neer knallen maar het is simpeler gezegd dan gedaan. Als je het niet zelf ervaart dan weet je ook niet hoe het is. Erg lastig uit te leggen en zeker niet zo simpel uit te voeren als sommige denken.

Ik ben inmiddels 21, heb een levendige fantasie (hoef m'n ogen maar dicht te doen of ik zie allerlei willekeurige plaatjes :) ) maar ik heb nooit last gehad met doom 3 of hl2.

Lols over die plaatjes en levendige fantasie kan ik mee praten.

Wat je misschien moet proberen is om gewoon jezelf te beheersen en te blijven staan als er een vijand op je af komt? Laat je gewoon vermoorden een paar keer, maar blijf van WASD knopjes af. Doe dit vijf keer ofzo en ga dan eens terugschieten, en bekijk goed het effect van je schoten op de vijand, zodat je ziet dat het wapen wat je hebt goed werkt.

Het jammere is dat je op het begin nog geen wapen hebt. Vraag me eigenlijk wel af hoe dat gedeelte moet zonder wapens. Enfin, ik zal me wel 's een paar keer dood laten slaan ja. Misschien is dat wel het bedoeling in dat gedeelte. (Omdat er geen andere uitweg is.)

Verder moet je natuurlijk ook een interesse hebben voor wat er verder in het spel ligt en hoe het spel afloopt om je angst te overwinnen. Misschien mis je die nieuwsgierigheid wel en durf je daarom niet verder te gaan? Maar je moet gewoon weten dat het niet erg is om dood te gaan omdat je altijd overnieuw kan beginnen zonder consequenties.

Klopt. Auto save button maakt over uren maar ik heb jaren naar dit spel uitgekeken dus ik ben echt wel nieuwschierig hoe het gaat af lopen.

Bij doom 3 had ik ook last van de schrikeffecten in het begin, maar op gegeven moment beland je (ik tenminste) in een soort beetje onbewuste oerlaag van jezelf waarmee je uiteindelijk op elke zombie die je tegenkomt head-first charged en met een shotgun afslacht.

Goed aan deze post heb je niet zoveel geloof ik maar om het maar even grof te zeggen het zit allemaal in je hoofd, en alleen in je hoofd kan je er wat aan doen, alle andere suggesties zijn al gegeven, maar het echte werk zal je toch zelf moeten doen. Maar om nog even door te vragen hoe lang speel je al FPS spellen en welk spel ben je mee begonnen?

Nah alle posts helpen hoor. Uhm hoelang ik al FPS games speel? Vanaf de eerste Doom. En dat was ook mijn eerste spel op FPS gebied... Eerste potje ooit was echter wel met vrienden erbij....

Ik ben namelijk begonnen met wolfenstein 3D, toen doom en Unreal, dat is natuurlijk een heel groot 'wen-traject' van toch wel minder-realistische spellen om nu toch uit te komen bij doom 3 en hl2 wat door het extreme detail toch realistisch kan overkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het topic niet doorgelezen. Wel 1 tip.
Ik kijk alles waar ik bang voor ben sinds een paar dagen recht aan. Ik was nog weleens bang in het donker toen ik klein was, en toen heb ik me dat aangeleerd.
Ik zette de deur open, en ging gewoon lopen door het huis, en overal kijken. Als ik dan in een kamer kwam waar ik me helemaal niet goed voelde, en helemaal niks zag, ging ik daar juist kijken.

Dan was ik wel helemaal overstuur, en kon ik nog amper slapen, maar als je dat vaker doet helpt het echt.

Dus weet ik het, misschien juist proberen die monsters op te zoeken. Verstand op 0, recht aankijken die monsters, en neerknallen. Dan liggen ze dood, nogsteeds aankijken, en zoek ff tijdelijk een donker hoekje op en blijf JUIST kijken om je heen.

Ik voel me echt vaag nu ik dit zeg enzo, maar ik heb gewoon precies identiek hetzelfde probleem als jij, dus vandaar :)

Of speel tinkywinky in dromenland, ook leuk spel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:15:
Heb het topic niet doorgelezen. Wel 1 tip.
Ik kijk alles waar ik bang voor ben sinds een paar dagen recht aan. Ik was nog weleens bang in het donker toen ik klein was, en toen heb ik me dat aangeleerd.
Ik zette de deur open, en ging gewoon lopen door het huis, en overal kijken. Als ik dan in een kamer kwam waar ik me helemaal niet goed voelde, en helemaal niks zag, ging ik daar juist kijken.

Dan was ik wel helemaal overstuur, en kon ik nog amper slapen, maar als je dat vaker doet helpt het echt.

Dus weet ik het, misschien juist proberen die monsters op te zoeken. Verstand op 0, recht aankijken die monsters, en neerknallen. Dan liggen ze dood, nogsteeds aankijken, en zoek ff tijdelijk een donker hoekje op en blijf JUIST kijken om je heen.

Ik voel me echt vaag nu ik dit zeg enzo, maar ik heb gewoon precies identiek hetzelfde probleem als jij, dus vandaar :)

Of speel tinkywinky in dromenland, ook leuk spel :+
Dank voor de tips. Ik zoek idd altijd lichte plekken op en de donkere wil ik juist liever niet ontdekken maar wat je zegt zal ik wel eens doen ja. Ga me zoiezo dalijk ff een paar keer laten vermoorden door die beestjes. En lols @ TinkyWinky in Dromenland. Zolang ik maar niet vermoord wordt door Laalaa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Ik heb het dus ook en ik ben 18. Begon zo bij Dn3D, waar ik de 'sewers' niet in durfte voor die enge tentakel beesten. Hl1 durfte ik niet eens te spelen na level 1.
Doom3 heb ik ook ff gespeeld en zodra de zombies kwamen weer uitgezet. Net als anderen kan ik dan weer wel alles aan als ik met een friend ben oid. Ik denk dat het ook deels met claustrofobie te maken heeft(bij mij). Ik heb dit dus lichtjes en merk dat bij kleine omgevingen(doom3 bvb, of sewers van Hl2/Dn3D) ik meer last heb van een angstig gevoel.

Je verwachtingen spelen ook mee. Zo was ik al gespannen en had ik het volume laag toen ik bij Doom3 door de eerste basis liep. Bij Hl2 had ik ongeveer hetzelfde in gedachte en was dus de hele 1e 2 levels gespannen. Aangezien er geen enge monsters kwamen ging ik door. Door de toch humoristische manier van zombies en andere monsters daar bleek ik het toch niet eng te vinden. Zelfs het zombiestadje niet. Verder tot het eind veel plezier gehad.

Wat de spanning wel weghaalt bij mij(zonodig) is het geluid uitzetten en bvb eigen muziek of ,beter, de tv op een praatprogramma zetten. Ook ff met godmode de monsters op je af laten komen werkt wel, omdat je dan ff rond kan kijken hoe ze nou uitzien en reageren. Ook de speedrun van hl2 ff kijken kan wel helpen :)

In TSers geval zal ik Doom3 laten gaan, omdat dit spel vooral schrikmomenten gebruikt. Met Hl2 zou ik het toch proberen, aangezien de monsters niet echt 'snugger' zijn, wat meer lol geeft dan angst. Kijk anders toch ff in het speedrun topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Die demos uit het speed run topic zal ik zeker eens kijken. Bedankt iig.

Heb net ff gespeeld en heb stiekem ff een wapen code gebruikt en ben toen iedereen af gaan knallen. Ben me een paar keer kapot geschrokken maar het heeft geholpen.... 't is nu minder eng dan voorheen. Bedankt allen. :) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg altijd kippenvel en rillingen over mijn rug als ik RTCW speel :?

Bij Enemy Territory heb ik dit niet, bij de Return To Castle Wolfenstein wel.

Niet dat ik bang ben, maar denk ik meer de spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ah ik zie net dat de tip al gegeven is :)
Net 1e pagina doorgelezen en ik ben nu 16. Vorig jaar bij Doom 3 schrok ik me ook soms helemaal kapot :P En bij half-Life daarvoor ook.
Wat ik heb gedaan is toen gewoon de godcheat gebruiken :) Dan valt alle angst in 1 keer weg. Helpt super.

Later HL nog eens zonder cheats gespeeld, en HL2 helemaal zonder. Doom 3 deed ik eerst zonder maar dat vond ik toch maar niks :{

En tja, nu bij HL2 schrik je helemaal niet meer, vooral ook omdat ik ook een beetje aant speedrunnen ben, en dan ken je alles wel en raas je er doorheen. Wordt dan echt nooit eng.

iig veel succes en ik denk dat het vanzelf wel over gaat, vooral met al die tips die je hier gekregen hebt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 09:12:Ben bij die ene grote kamer waar een trap is naar beneden en vanuit daar zijn er 2 deuren.
Ergens in level 1. Vlak nadat die cops ineens jouw vijanden worden.
Enfin, Die deuren kunnen alleen door die gekke cops geopend worden.
Dus ai_disable 0 weer uit. En meteen weer aan. Gewoon bang dat ze daar zijn...
Zelfs als ze stil staan |:(. Liep er langs met de gedachte, "Dalijk werkt die code maar ff" oid. :/

Ja, Ik vindt ook dat ik me aanstel... Maar 't is echt zo.... ;(
Als ik me niet vergis over waar je juist zit in level 1 dan raad ik je het volgende aan: speel dit stukje zonder codes en gewoon effe dat gangetje binengaan met de 2 deuren. Is wel eng stukje, moet ik toegeven, maar gewoon even blijven kijken... er is redding op komst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Heb die gasten daar al neer geknald. Echter volgt er verder niks meer. Zal wel teveel gekloot hebben met de ai_disabled 0 key etc :P. Toch maar es opnieuw spelen dan zonder cheats. Gaat al beter gelukkig O+

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
Wat bij mij ook wel helpt is de TV erbij aanzetten met iets vrolijks erop; bij mij speelt de DVD speler continu Engelse sitcoms; helpt wel om even afgeleid te worden :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je wachten op sven co-op, die mod waar je met 2 kan spelen :)
( wel hopen dat je medespeler geen slecht karakter heeft en plots voor je springt :P )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:02:
Wat bij mij ook wel helpt is de TV erbij aanzetten met iets vrolijks erop; bij mij speelt de DVD speler continu Engelse sitcoms; helpt wel om even afgeleid te worden :)
Had iemand ook al gezegd. Maar concentreer me dan toch meer op het spel dan de tv.

@ De zielige Fokkers die meteen een topic openen in "Onzin" en mij met de grond gelijk maken; Gelukkig zijn er nog normale fora's zoals GoT met mensen die het wel begrijpen. Dat het niveau op Fok! -0,0 is is natuurlijk jammer maar ik weet wel dat ik zo'n topic de volgende keer in SG oid zet om zulke dingen te voorkomen. Owja; Vooral niet denken dat ik er wakker van lig omdat ik uitgelachen wordt op een forum zoals Fok!. Maar goed ga hier verder niet over in omdat ik geen flame / trolls wil veroorzaken in dit topic maar dit moest ik toch ff kwijt aangezien ik me niet ga reggen op Fok!.

Maar goed meeste is wel behandeld denk ik. Beste tips zijn ook wel langs gekomen nu.
Dus laat dit maar zakken?

Thanks iig allemaal _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:53

Maximus

There is no substitute

Ik had dat dus bij Doom3 en daarom heb ik het niet gespeeld. :) Je bent niet de enige hoor TS :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 00:10
TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:09:
[...]

Had iemand ook al gezegd. Maar concentreer me dan toch meer op het spel dan de tv.

@ De zielige Fokkers die meteen een topic openen in "Onzin" en mij met de grond gelijk maken; Gelukkig zijn er nog normale fora's zoals GoT met mensen die het wel begrijpen. Dat het niveau op Fok! -0,0 is is natuurlijk jammer maar ik weet wel dat ik zo'n topic de volgende keer in SG oid zet om zulke dingen te voorkomen. Owja; Vooral niet denken dat ik er wakker van lig omdat ik uitgelachen wordt op een forum zoals Fok!. Maar goed ga hier verder niet over in omdat ik geen flame / trolls wil veroorzaken in dit topic maar dit moest ik toch ff kwijt aangezien ik me niet ga reggen op Fok!.

Maar goed meeste is wel behandeld denk ik. Beste tips zijn ook wel langs gekomen nu.
Dus laat dit maar zakken?

Thanks iig allemaal _/-\o_
Gelukkig dat er toch tips zijn langs gekomen waar je iets aan hebt, hopelijk helpt dit je allemaal wat beter met het spelen van bepaalde Games.
Succes verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Maximus schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:22:
Ik had dat dus bij Doom3 en daarom heb ik het niet gespeeld. :) Je bent niet de enige hoor TS :)
Ja dat heb ik ook doorgekregen dat er wel meer zijn :D Zijn er zat in dit topic...

Niet zo erg allemaal maar goed. Ze zijn er wel.

@ Yonix; :> Heb er zeker wel wat aan gehad :)

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag met je ruilen TweakingPro. kon ik me maar zo erg inleven! Dan was elk spel geweldig denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stalscu schreef op zondag 09 januari 2005 @ 02:58:
Een spel waar ik echt bang van ben? Nee helaas niet, was het maar waar. Dat zou juist vet zijn.
ik hoor je wel wanneer je zwetend onder je deken ligt dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speel max payne 1 eventjes, dan dat level waar je drugged ben en over dat bloedspoor loopt met dat babygehuil op de achtergrond.

Omstandigheden:
s'avonds 11 uur in het donker koptelefoon vol aan... das wel een moment wat je onthoudt, ik weet niet meer hoe het verhaal is in het spel afloopt of wie je moest redden, maar dat level heb ik wel onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:30:
speel max payne 1 eventjes, dan dat level waar je drugged ben en over dat bloedspoor loopt met dat babygehuil op de achtergrond.
Dat vond ik toen ook best wel eng :P. (was toen 16).

Maar verder ben ik nooit bang geweest van games, terwijl ik bij sommige films bijna niet meer durf te kijken :o.
Ben wel een keertje letterlijk van me stoel gevallen bij het spel RTCW. Dan liep je door dat kasteel heen een trap op en kwam er plotseling uit een deurje rechts een monster.. Ik had het echt even niet meer :D.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:18

Coldcat

HODL

Dat heb ik dus bij MOHAA gehad. Dan liep ik daar en zag ik ineens een hond uit het donker te voorschijn komen die gewoon helemaal bij me op sprong (het hele scherm vol met hond :D). Dan schrik je wel even maar verder heb ik er nooit last van.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Laatst online: 28-08 20:24
Ik verbaas me er eigenlijk over dat zoveel mensen hier last van schijnen te hebben.
Dat gaat nog wat worden in de toekomst dan... spellen worden steeds echter en realistischer, zowel grafisch gezien als de beklemmendheid bekeken.
Ik speel zelf niet zo heel veel games meer, behalve echte dingen waar ik op zit/zat te wachten, maar ik maak me dan toch wel een beetje zorgen voor de toekomst voor veel personen.
Dokter, ik kan 's avonds niet meer slapen, ik ben nog steeds bang dat de zombies uit mijn muurschermen (die hebben we dan wel) komen.. .. nou leg dat maar eens uit aan je ziekenfonds :D ;)
Maar serieus, het wordt allemaal wel steeds realistischer. Komisch is dan enerzijds wel dat dus ook echte gevoelens naar boven komen en dus ook echte angst en paniek :D
Ik heb ook al gelezen dat mensen dus echt hoogtevrees kregen op die brug in HL2 .. hoe geweldig is dat man! Nog even en we hebben geen attracties en achtbanen meer nodig om een "zwevende maag" te krijgen :D
Persoonlijk vind ik het geweldig, vooral als een game me echt bang krijgt.

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:47

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nibble schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:02:
Ik heb ook al gelezen dat mensen dus echt hoogtevrees kregen op die brug in HL2 ...
Haha ik heb dat spel nog nooit gespeeld, maar ben nu wel heel erg benieuwd! :D

* Sport_Life krijgt een kick van hoogtes, irl dan :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:18

Coldcat

HODL

Hopelijk zullen er meer van dat games komen. Het moet in de toekomst gewoon het gevoel geven dat je erzelf midden inzit. Ik zat bij mijn vriend HL2 te spelen. Ook dat level met die brug en hij trok ook een beetje wit weg. Ik vond het wel lollig maar hij niet volgens mij.

Maar inderdaad wat zal er in de toekomst gebeuren. Straks komen mensen na het gamen hun huis uit en slaan ze mensen in elkaar omdat ze nog denken dat ze in hun game zitten. Of jatten ze een auto van iemand omdat ze net GTA hebben gespeeld.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
mhh sommige games vind ik zelf ook niet echt leuk om te spelen...
ik game veel met headset en anders mn stereo aan (6 boxen surround) en als ondersteuning mn 2.1 setje... en bij games zoals Doom3 en Wolvenstein (de nieuwe met die zombies) krijg ik toch wel een vreemd gevoel van "nee... we kunnen ook best stoppen vandaag" :D :+

maar HL2 vind ik bijv weer niks aan qua "fear factor"
en games zoals cod al helemaal niet... volgensmij heeft het er mee te maken hoe realistisch iets is.. zo is COD redelijk echt en kan je het allemaal goed begrijpen en inschatten...
maar doom3... je weet niet wat er gaat gebeuren en je weet niet wat er voor een beesten in die gangen lopen...
maargoed ik zet me er wel door heen, ik vind het meestal wel leuk om me zo te voelen... geeft een kick... net als bij Resident Evil voor de gamecube... dat ziet er zo mooi uit (net echt) en heb het toch lekker uitgespeeld...

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 12-01-2005 00:17 . Reden: ff naampje van een game veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer eens met Doom III bezig, maar die moet ik ook niet 's nachts alleen zitten spelen. Geluid aanzetten maakt het juist allemaal veel enger zou ik zeggen, ik speel DIII ook niet alleen in het donker, althans, niet langer dan een half uur. Het is echt het geluid, de beelden kan ik wel hebben. Met films ook (tot bepaalde grenzen bereikt worden dan), het geluid maakt een film of spel echt enger. Beelden kan ikzelf niet hebben als het echt supergoor wordt, zeker in films (of het moet echt heel overdoen zijn).

DIII kan ik vreemd genoeg wel hebben, maar het moet echt niet veel realistischer worden, ik weet dus niet hoe ver ik kom met Resident Evil 4. En ja, het is ook voor mezelf, ik heb een soort kick voor monster animiaties (spaar ook beeldjes), en dat was al reden 1 om Doom III te spelen. Ik vind games waarbij je alleen mensen neer moet knallen dus meestal niets aan, het gaat mij om een onrealistische ervaring, hoe fantasie-rijker, hoe beter ;).

Maar ik ben blij dat er nog iemand woont hier, als ik alleen in huis zou zijn, gok ik dat ik het ook niet zou doen. Hoe stom het ook klinkt, ik slaap dan echt niet. Met films ook. Ik zou zeggen, speel games als er tenmiste 1 iemand bij is. PC is de huiskamer vinden je ouders zeker vervelend? Toen ik nog thuis woonde stond de PC in een klein kamertje dat grensde aan de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resident Evil al eens geprobeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:44:
Resident EvilSilent Hill al eens geprobeerd? ;)
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel deel 2 dan, de rest is niet zo eng :)

Ik had jouw probleem ook, maar dat was eigenlijk alleen bij doom (toen ik een jaartje of 8 was) en bij resident evil (toen ik een jaar of 11-12 was). Spellen als Doom3 en Silent hill kunnen me nog steeds laten schrikken, maar dat is gewoon even door de zure appel heenbijten :)

Ik kan je gewoon aanraden Resident Evil eens samen met een vriend uit te spelen. Neem rustig genoeg pauze (worstenbroodjes maken ofzo ;) ) en ga daarna met een langzaam kloppend hart weer verder. Als het dan een keer hebt uitgespeeld kan je met de andere character het spel nogmaals uitspelen. Dan weet je al een paar 'verrassingen', en leer je zelf je angst een beetje af.

De beste manier om eraf te komen is het gewoon te doen. En geloof mij, als je resident evil alleen kan uitspelen is half-life 2 een peulenschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:30:

Omstandigheden:
s'avonds 11 uur in het donker koptelefoon vol aan... das wel een moment wat je onthoudt, ik weet niet meer hoe het verhaal is in het spel afloopt of wie je moest redden, maar dat level heb ik wel onthouden.
Jep MP1 heb ik uitgespeeld. En idd dat gedeelte wat jij noemt, daar ben ik ff mee bezig geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Toen ik Tombraider 3 op mijn 15 jarige leeftijd speelde vond ik het ook eng, de Prince of Persia ook, maar toen was ik 7 ofzo? Ik geloof dat ik er overheen ben gegroeid.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:50:
Ik krijg altijd kippenvel en rillingen over mijn rug als ik RTCW speel :?

Bij Enemy Territory heb ik dit niet, bij de Return To Castle Wolfenstein wel.

Niet dat ik bang ben, maar denk ik meer de spanning.
dat is waarschijnlijk omdat ET online is en rondom je andere gamers zitten
denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:40:
[...]

dat is waarschijnlijk omdat ET online is en rondom je andere gamers zitten
denk ik
Ook, en het is niet zo donker als RTCW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:49:
[...]

Ook, en het is niet zo donker als RTCW...
en in meer open ruimtes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

>:) Eternal Darkness _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Collaborator op 09-01-2005 18:52 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
is dat een beetje iets ja? zat er namelijk over na te denken om hem te kopen!
hoor allemaal verhalen van "dan gaat je tv raar doen als je dit spel speelt, en je cube start opnieuw op" 8) sounds cool... maar is het spel ook leuk om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:59

Piggen

Lekker bakkie

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/913957.asp

De cijfers spreken voor zich :)

Toestraks overigens de eerste zombie tegengekomen in Half-Life 2. Ik denk dat het nu echt gaat beginnen :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Ik zit nu met HL2 in het zombiegedeelte zeg maar, en diegene die het spel een beetje kennen.., als je dan 's avonds in bed ligt en je hoort wat fokt dat wel met je hoofd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik een tijdje terug Thief 3 speelde kwam ik het level "the Cradle", dit was echt het meest creepy wat ik ooit in een spel heb meegemaakt, een level wat zich afspeelde in een verlaten gesticht.
Het hele spel heb ik lekker relaxed gespeeld op dit stuk na, ik heb er ongeveer 3-4 dagen over gedaan over alleen dit level, steeds een paar minuten spelen en dan snel weer wat anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond Riven best eng toen ik wat jonger was, ineens zie je weer wat bewegen en altijd van die vage muziek op de achtergrond. (Nooit kunnen uitspelen btw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
OMG dit soort onderwerpen vindt je ook alleen op tweakers he.

Ik ken het gevoel wel maar ik moet zeggen dat ik dat nou juist het toffe vind van games. Als je echt er een gevoel bij krijgt dan doet de game zijn werk he.

Als je een zogenaamd spannende film aanzet en hij is niet spannend, dan is er toch ook geen reet aan.

Maar als je spellen echt gaat laten liggen omdat je bang bent om het te spelen is er serieus iets aan de hand denk ik. Misschien kan je dan maar beter zorgen dat je dat soort spellen niet meer speelt, want dan heeft het klaarblijkelijk iets teveel impact op je.

Sims 2 kan ook leuk zijn he :D
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:03:
Ik vond Riven best eng toen ik wat jonger was, ineens zie je weer wat bewegen en altijd van die vage muziek op de achtergrond. (Nooit kunnen uitspelen btw.)
Riven was echt wreed ja.

[ Voor 20% gewijzigd door MacDokie op 09-01-2005 21:04 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
MPmad schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:50:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/913957.asp

De cijfers spreken voor zich :)

Toestraks overigens de eerste zombie tegengekomen in Half-Life 2. Ik denk dat het nu echt gaat beginnen :/ :P
thnx voor de link!
maar de normale zombies zijn echt dom!
ik zit nu in ravennogwat, daar heb je die snelle zombies... die zijn veeeeel enger :X
(heb toen gasaved en ben gestopt voor de dag... was toch al 1 uur bezig :D)
morgen weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
ixl85 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:41:
[...]

thnx voor de link!
maar de normale zombies zijn echt dom!
ik zit nu in ravennogwat, daar heb je die snelle zombies... die zijn veeeeel enger :X
(heb toen gasaved en ben gestopt voor de dag... was toch al 1 uur bezig :D)
morgen weer verder
Ow youre in for a party....er komen nog wel andere dingen dan zombies :P

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:56:
[...]

Jep MP1 heb ik uitgespeeld. En idd dat gedeelte wat jij noemt, daar ben ik ff mee bezig geweest :P
Ja~! ditto! prachtig was dat, dat was ECHT goed gedaan! _/-\o_ maar idd... ook beangstigend...

Ik ken het bangomtegamen gevoel trouwens hoor... je bent absoluut niet alleen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf dit probleem niet echt moet ik zeggen ,maar ik vraag me af wat jou zo in die spellen aantrekt als je er bang van wordt ?

Kijk er zijn bijv veel meer mensen bang in het donker hier op got dan ze willen toegeven ,maarja je moet nu eenmaal wel is door het donker heen .
Maar jij hoeft niet perse zo,n game te spelen toch ?
Ga lekker autoracen ofzo.

Aan de andere kant is dit geen oplossing natuurlijk ,maarja om hier nou te hopen dat iemand psych is :)

Iedereen heeft zijn gekke dingen denk ik ..ik heb bijv een schijtangst voor geesten enz :) je kan zes honden 3 criminelen en twee tanks op me afsturen irl dan ben ik nog minder bang dan dat ik in een donkere gang een koude bries over me nek gaat pf een deur zomaar opengaat:)
Komt volgens bij allemaal door die fuckin six sence film imho :o

Probeer iig even te relativeren en te jezelf erop te wijzen dat je onschendbaar ben in games.als je ff bang bent gewoon even naar iets vertrouwts kijken op je bureau ofzo .

Succes iig

su

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Hehe, ik kan me best goed inleven in games, maar zo erg als de TS toch niet hoor :)

In vergelijking met films heb ik het in games wel veel feller. Je zal me in geen enkele film snel zien schrikken. Als de halve bios rechtspringt zit ik meestal gewoon te lachen :p
In games daarentegen wil ik me soms wel eens rot schrikken.

Recent voorbeeldje is HL2 en dan met name de level Ravenholm. Licht gedimd op je kamer, je 5.1 setje goed hard en dan die fast zombies overal rond je horen en in de verte over de daken zien springen. Dan gaat m'n hart wel lekker tekeer. In games kan ik echt m'n verstand op 0 zetten en alles buiten het spel zelf afsluiten. Schrik me dan soms ook rot als ineens m'n ma achter me staat en iets zegt :+

Maar daar speel ik juist graag zulke games voor :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
LifeTecH schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:46:

quote:
Reverend schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:44:
Resident EvilSilent Hill al eens geprobeerd? ;)

>:)
Hehe, de Silent Hill 4 demo staat ook op mijn HDD, nog niet, eh, geprobeerd alleen. :P Misschien iets voor een zonovergoten dag met vrolijk kwetterende vogeltjes in de tuin.

Wat een turbo-topic is dit geworden trouwens. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige spel waar ik dan een beetje angst voor had was Doom 3. Ik ben volgens mij ver over de helft gekomen, maar ben ermee gestopt omdat het op een gegeven moment saai werd, misschien kwam het ook door de angst :P

Maar goed het kwam erop neer dat als je een kamer had gehad dat je naar de volgende moest (duh) en je weet bij voorbaat al dat er weer monsters uit het donker je gaan bespringen :P om telkens met die spanning door te gaan trok ik niet meer en ben dus maar gestopt en heb het maar gegooit op de saaiheid :o :+

Wat wel opmerkelijk was dat ik een stuk sneller durfde te lopen als ik een paar wapens had die volgeladen waren :D met maar 1 wapen en een paar kogeltjes erin liep het zweet zowat over me muis en ging echt letterlijk van hoekje tot hoekje en even pauze nemen en luisteren of je verdacht geluid hoort :D :+

En elke nieuwe kamer/of level die ik binnenkwam eerst alle wapens reloaden en checken hoeveel magazijnen ik eventueel nog had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
DinX schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:40:

Schrik me dan soms ook rot als ineens m'n ma achter me staat en iets zegt :+
oww man! zo herkenbaar... ik zat laatst te gamen... (volgensmij HL2 of D3)
met mn headset op (lekker hard) en als ondersteuning mn stereo aan (voor de harde overheersende geluiden), maar 1 lampje aan....
kijk ik in eens rechts van me... staat mn vriendin langs me!
Die had ik helemaal niet aan zien komen, staat ze vrolijk te kijken...
man... ik dacht dat ik van mn stoel af vloog.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 22:13

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Maar TS, dan is het de makers van het spel toch gelukt? Ze willen een sfeer creeeren waarin je bijv. kan schrikken, bang kan worden of gespannen van raakt.

De meeste spellen zijn ook 16+ of 18+. Misschien gaat het daarbij niet alleen om de hoeveelheid bloed dat er in voorkomt, maar ook of je in staat bent om fictie van realiteit te onderscheiden en niet zo inleeft in het spel dat het negatieve gevolgen heeft voor je.

Oftewel applaus voor alle makers van Doom3, HL, Silent Hill, Resident Evil, MOHAA etc. etc.

De LabVIEW Guru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:43:

Wat wel opmerkelijk was dat ik een stuk sneller durfde te lopen als ik een paar wapens had die volgeladen waren :D met maar 1 wapen en een paar kogeltjes erin liep het zweet zowat over me muis en ging echt letterlijk van hoekje tot hoekje en even pauze nemen en luisteren of je verdacht geluid hoort :D :+

En elke nieuwe kamer/of level die ik binnenkwam eerst alle wapens reloaden en checken hoeveel magazijnen ik eventueel nog had :P
Ik herken ik wel wat van mijzelf in. Ook heb ik weleens dat ik een een game eigenlijk liever niet dat donkere hoekje inwel gaan oid omdat ik weet dat er iets te voorschijn springt. Ook al weet ik het uiteraard niet 100%, toch weet je dat het hoogstwaarschijnlijk zal gebeuren.

Als ik dan echter godmode aan heb staan heb ik nergens last van en wil ik er zeker van zijn dat iedereen het loodje legt.

Das dus opzich wel vreemd. Ben ik bang om dood te gaan terwijl F9 zo gedaan is :? Zou eigenlijk niet moeten want zonder godmode is het prima te doen. Doom 3 heb ik op medium tot level 5 gespeeld en ik ben nooit in de problemen gekomen met mijn health en/of ammo maar toch zit er blijkbaar ergens een schakel want slecht ben ik zeker niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

ixl85 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:44:
[...]

is dat een beetje iets ja? zat er namelijk over na te denken om hem te kopen!
hoor allemaal verhalen van "dan gaat je tv raar doen als je dit spel speelt, en je cube start opnieuw op" 8) sounds cool... maar is het spel ook leuk om te doen?
dat je tv raar gaat doen is eigenlijk nog niks.. de hele sfeer word gewoon ziekelijk, muren beginnen te bloeden, en je hoort contant een huilende baby, of 5 minuten lang hoe een moordenaar een bijl aan het slijpen is en daarmee een vrouw dood.
Normaal zouden die losse dingen me niks doen, maar omdat het allemaal contant is begint die baby in je hooft te spoken en maakt het je echt helemaal gek.
Ook beginnen die gekke gebeurtenissen nooit te vervelen omdat er in elk level weer een aantal nieuwe erbij komen.

Dat in combinatie met de vette gameplay waarbij je gewoon je eigen spells kan maken (verschillende elementen combineren met runen die je vind, bijvoorbeeld enchant, area of enchant item) om zo bijvoorbeeld schilden om je heen te summonen of wezens op te roepen of over te nemen) zorgt voor een echte topper. Als het goed is, is hij voor minder dan 20 euro te vinden bij de bart smit of free record shop :)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Indigo schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:55:
Maar TS, dan is het de makers van het spel toch gelukt? Ze willen een sfeer creeeren waarin je bijv. kan schrikken, bang kan worden of gespannen van raakt.

De meeste spellen zijn ook 16+ of 18+. Misschien gaat het daarbij niet alleen om de hoeveelheid bloed dat er in voorkomt, maar ook of je in staat bent om fictie van realiteit te onderscheiden en niet zo inleeft in het spel dat het negatieve gevolgen heeft voor je.

Oftewel applaus voor alle makers van Doom3, HL, Silent Hill, Resident Evil, MOHAA etc. etc.
Daar zit ook weer wat in. Ze krijgen het wel voor mekaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeBitioN
  • Laatst online: 10-04 14:57
TweakingPro schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:15:
[...]

Daar zit ook weer wat in. Ze krijgen het wel voor mekaar :P
Daar zit zeker wat in want zelfs ik schijt er voor in men broek bij sommige stukjes. En ik ben echt geen bang persoon ik speel allemaal van dat soort games alleen deze jaagt me af en toe toch wel flink de stuipen op het lijf!! :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
ik vond aliens vs predator 2 ook altijd wel eng om te spelen. vooral als je marines was en je zag op die radar zo die stipjes op je afkomen maar er was niks en opeens van onder en van boven dat gescreeeeuw heheh >:)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Mijn meest spannende moment van HL2:

spoiler:
Ik vond dus echt die zandbeesten in HL2 echt gruwelijk. Mijn hart ging sneller kloppen en met zweet op de klauwen speelde ik die levels. Ze komen zomaar uit de grond ergens en ze rennen supersnel op je af. Echt heel erg scary. Ook het einde was echt wreed trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:46
Nibble schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:02:
Ik heb ook al gelezen dat mensen dus echt hoogtevrees kregen op die brug in HL2 ...
Idd .. dat had ik dus daar ... kei vaag ... ook als ik naar beneden viel daar kreeg ik zo'n vaag gevoel in mijn maag ( zelfde gevoel als met een rollercoaster naar beneden gaan ). Heb ik alleen met dit spel gehad...

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

AvP was idd scary, vooral als marine. Ik heb daar regelmatig schrikmomenten gehad. Masterlijke game qua sfeer overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik heb ook weleens bij MOHAA dat ik schrik als er plotseling iemand de hoek om komt, maar echt angst om het te spelen, nee. Wel heb ik gehad, ik dacht bij Max Payne, dat ik bang was om ergens naar beneden te vallen. Ik heb zelf nl hoogtevrees.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:39

PromWarMachine

Forsaken Archer

Maak wat meer licht in je kamer en zet een vrolijk muziekje aan. Dat helpt ook echt. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Timocos schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:08:
[...]

Idd .. dat had ik dus daar ... kei vaag ... ook als ik naar beneden viel daar kreeg ik zo'n vaag gevoel in mijn maag ( zelfde gevoel als met een rollercoaster naar beneden gaan ). Heb ik alleen met dit spel gehad...
Hier hetzelfde :D

"Niet naar beneden kijken" :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bij mij altijd helpt is even de stoel naar achter, spel op pauze en gewoon rustig denken het is maar een spel als ik me teveel inleeft. Kijk een keer rond de kamer, pak wat te drinken, en ga verder. Als je niet meer speelt omdat je bang bent zal je bang blijven en zal het alleen maar je angst vergroten. :)
Succes, je komt er wel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-03 14:03
Ha, ik dacht altijd dat ik zo ongeveer de enige was met dit probleem, maar kijk eens aan :)

Ik ben nu 23, en Doom3 bv begin ik al helemaal niet meer aan.
Vroeger met Wolf3d de eerste schrikmomenten gehad denk ik, maar toen nog wel verder gespeeld.
Tijdje geleden SoF2 ging wel redelijk, af en toe beetje beklemmend, maar geen grote problemen voor mij.
Maar onlangs Call of Duty, helemaal te gek in het begin, ook wel gigantisch geschrokken toen dr zo'n duitser om het hoekje stond te sneaken, maar nog geen probleem allemaal. Maar zodra ik in een soort bunker terechtkwam en er acter elk hoekje een Duitser kon staan, was het gauw afgelopen voor mij. En dat vind ik dan toch heel jammer, want vond CoD echt een machtig spel.
Anyway, D3 begin ik dus niet aan, HL2 wil ik wel gaan doen binnenkort, hopelijk bevalt dat nog enigszins.

Ook met films heb ik dit trouwens, films met schrikmomenten erin vind ik niks, durf ik niet eens te kijken. Gisteravond nog The Village gekeken samen met mijn vriendin, was toch echt een rukfilm, maar wel continu bang voor die ode wezens, maar als ik in het begin had geweten hoe het verhaal in elkaar zou steken, was er niets aan de hand geweest.

Maar goed, ben iig blij dat ik niet de enige ben met dit soort problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nooit enge spellen :P
Enige spel wat ik speel waar het bij kan voorkomen zou zijn; Counter-Strike of Tactical-Ops.

Als ik echt zin heb om te fraggen, ga ik gewoon n VET HARD ROCK nummer luisteren en me eigen he-le-maal opfokken. Reken maar dat de rest bang van jou is ^_^ :D
Flik erop in hakken en niet nadenken.. als je dood gaat.. tja pech..

Dus luister gewoon zon vet hard rock nummer (ben zelf ook helemaal geen rock fan).
Fok je eigen op en "pwn ze". =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik lees dat veel mensen banger zijn van games dan van films, ik heb juist voornamelijk het omgedraaide (niet dat ik echt bang ben voor enge films ofzo) . In games heb je namelijk controle over wat je doet en in films moet je aanzien hoe een of andere dombo zijn dood tegemoed loopt. In Doom3 bv wat door veel mensen als "eng" wordt beschouwt spring ik vrolijk rond en knal alles met een paar welgemikte schoten af, hoe meer vijanden erop me af komen destebeter.

Ik herriner me het spel AVP dat ik toen ik "nog jong" was gespeelt had, in het begin poepte ik hem wel, alleen door die donkere gangen lopen met alleen geschreeuw op de achtergrond maar zodra de monsters kwamen naar hartelust schieten want. Mischien is het wel angst wat je op moment omzet in adrenline, je wilt mischien het liefst bang zijn maar het is killed or be killed dus geen tijd om bang te zijn en de boel proberen omver te schieten.

Wat ik wel merk is dat spellen waarin je geen goede controle over je mannetje hebt zoals bv resident evil, ethernal darkness ect dat ik niet eens echt de moeite neemt om te spelen, ik zou ze wel kunnen uitspelen maar er is wel veel spanning aanwezig dan :)

Mischien kun je dus proberen een andere speelstijl toe te passen door de rambo uithangen.

[ Voor 13% gewijzigd door evilpin0 op 10-01-2005 13:35 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evilpin0 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:32:

Mischien kun je dus proberen een andere speelstijl toe te passen door de rambo uithangen.
Mja met je blote vuist zeker :P mijn ervaring met Doom 3 was dat de ammo niet in overvloed was :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeBitioN
  • Laatst online: 10-04 14:57
PromWarMachine schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:54:
Maak wat meer licht in je kamer en zet een vrolijk muziekje aan. Dat helpt ook echt. :)
Compleet mee eens, en zodra ik schrik schreeuw ik gewoon:

DIT IS NIET EEEEEENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb alleen soms een schrikmoment, als ik weet dat ik ieder moment kan worden beschoten, en mijn tegenstander opeens mijn scherm vult omdat ie zo kort op me staat. Angst heb ik in games nog nooit gehad. (ben ook niet bang voor spinnen/donker of zo. Hoogtevrees heb ik ook niet)

Bij films en games weet ik altijd dat het niet echt is.

Ik heb wel altijd de radio aan staan (meestal 3FM) tijdens het gamen. Ik denk dat zo'n deejay die er tussendoor babbelt wel kan helpen je in de werkelijkheid te houden --> proberen?.

[ Voor 20% gewijzigd door DrivinUCrazy op 10-01-2005 15:28 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier zelf ook niet zo veel last van, maar bij Doom III was het soms wel even slikken! Wat ik deed (naast hopen dat er een huisgenoot thuis was :) ) is alle lampen in mijn kamer aan zetten, ook in de woonkamer. In de woonkamer zette ik ook de TV aan op een zender waar mensen praatten om het "alleen" gevoel wat terug te dringen.
Vaak hielp dit wel, en als het me te veel werd ging stopte ik gewoon even om wat anders te doen (MSN/TV/lezen). ;)
Mocht je geen TV hebben, dan zou ik een radio aanzetten (geen CD of winamp, want dat komt toch allemaal van jezelf af en daar zul je geen mensen horen praten zoals een DJ).

Bij mij was het voornamelijk het gevoel dat je alleen zit tijdens zo'n spel, en als je dan andere onbezorgde stemmen van b.v. TV/Radio om je heen hoort, scheelt dit enorm!

Succes :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 14:52 . Reden: looots of typo's! ;( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
evilpin0 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:32:
Ik lees dat veel mensen banger zijn van games dan van films, ik heb juist voornamelijk het omgedraaide (niet dat ik echt bang ben voor enge films ofzo) . In games heb je namelijk controle over wat je doet en in films moet je aanzien hoe een of andere dombo zijn dood tegemoed loopt.

*KNIP*
Kijk, jij snapt em :)
Ik wilde net hetzelfde zeggen.
Ik zelf was vroeger meer bang dan nu. HL2 heb ik zonder moeite gespeeld, er zijn lang niet zo veel enge wezens als in HL1 of Doom3. Die Combine's zijn al helemaal niet echt, pas als ze op je af komen heb je wel al een wapen.
Doom3 speel ik niet, kep em wel alleen 8)7
Ik game ook meestal 's avonds, het is niet zozeer dat ik er bang voor ben maar omdat bij mij helaas de beelden door mijn hoofd gaan spoken (flisten voorbij) als in in bed lig. :X Gelukkig meestal nooit als ik daadwerkelijk slaap, maar als ik wakker lig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Timocos schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:08:
[...]

Dit heb ik met elk spel. Ik heb in het echt ook hoogtevrees dus misschien dat dat invloed heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 10-01-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakingPro schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:56:
[...]

Dit heb ik met elk spel. Ik heb in het echt ook hoogtevrees dus misschien dat dat invloed heeft?
Jazeker :)
Laatst zelfs op TV een programma gezien waarmee je hoogtevrees kon behandelen via een 3d wereld :P Steeds een stukje hoger enzo...

Ik heb zelf geen last van hoogtevrees, dus verder kan ik je niet helpen. Kan wel zeggen dat een vriend van me dat wel heeft, en echt wegduikt achter de pc bij het zien van die hoogtes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor die mensen die echt bang zijn tijdens gamen; Zijn jullie altijd bang aangelegd? Dus durfen jullie 's avonds wel alleen over straat etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige keer dat ik echt bang ben geweest is met System Shock 2 :|

Als je dat te intensief speelt krijg je toch echt rare dingen zoals paranoia zelfs als je niet speelt. Toen had ik wel zoiets van okee, dit wordt een beetje te erg.

Voor de rest, ja spanning wel, maar dat is juist een kenmerk van een goed spel vind ik. Spellen die me niet boeien kan ik ook niet echt wakker liggen van een character die dood gaat, zou eerder er voor zorgen dat dat eerder in het spel gebeurt :P. Operation Flashpoint bijvoorbeeld kon ik echt een half uurtje in een bosje zitten om te beslissen wanneer het veilig was om te gaan lopen.

Maar zo erg als de TS het heeft ervaren, heb ik nooit meegemaakt. Het lijkt wel een beetje alsof de grens tussen echt en fictie voor de TS te vaag is, en het daarom eng is (sorry als ik het weer herhaal). Zelf ben ik al heel jong begonnen met spelletjes, zo rond m'n 5/6e op de amiga. Misschien dat dat wat heeft uitgemaakt, heb zelf ook nooit echt problemen gehad om werkelijkheid en fictie te onderscheiden in spellen films etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

TweakingPro schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:42:

@ WouterMei.NL & December ; Misschien moeten vermelden, ik ben 15. Ik speel met veel licht aan. Geluid staat niet echt hard eigenlijk en het is waar wat je zegt, ik leef ook veel in het spel mee. Ik denk ook echt dat die "monsters" / "mensen" mij begrijpen e.d. Maar goed, De tijd zal er wel verandering in brengen....
Ze moeten de A.I. ook niet zo goed maken in die nieuwe shooters ;)
Maar even ter zake, het lijkt erop dat je bang bent om bang te worden. En juist dan wordt je bang. Ik heb zelf ook meegemaakt (maar dan niet met games) dat als je ergens tegenop ziet, of, zoals jij het noemt, bang bent om weer bang te worden het dan juist gebeurt. Je komt dan in een visueuze (hoop dat ik het goed spel :? ) cirkel terecht en dat lost zich niet zomaar op.
Je moet proberen een spel gewoon ontspannen tegemoet te zien en je realiseren dat het niet echt is, wat je bij jezelf ook wel weet.

By the way, wees blij dat je bang kunt zijn voor een game, je weet dat het je niet echt overkomt en toch ben je bang 8)

Deliriant isti Romani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Ik ben niet bang aangelegd.

Maat met Natural-Selection (HL mod) kreeg ik af en toe echt de creeps gewoon. Vooral als je als marine achter enemy-lines een siege aan 't bouwen was... en dan steeds stil zijn om te luisteren voor aliens. En als er dan een alien kwam als een bezetene lopen sprayen en gillen (kwamen m'n ouders zeggen dat ik m'n kop moest houden om 3 uur 's nachts :X )

Ook AVP1 was daar erg goed in. Van schrik liep ik dan zo in 't rond te schieten dat ik geen kogels meer over had om de aliens daadwerkelijk af te schieten. Soms ook gewoon op m'n hurkin in een hoekje zitten verstoppen en bijkomen....

Bij HL had ik daar helemaal geen last mee. Doom3 was ook wel scary ja. Vooral in de latere levels had ik toch echt wel de creeps. Maar daar kick ik eigenlijk wel een beetje op.

Ook de hl2 demo was af en toe best 'eng' en Ravenholm. Die combines heb ik lekker mee lopen fucken. Tonnen/flessen/dozen naar gooien etc :p

Ik krijg er wel een kick van.

Je moet 't gewoon voor jezelf kunnnen relativeren. En er niet al te diep op ingaan. Van Natural-Selection had ik op slot zelfs nachtmerries... Maarja, zodra ik thuiskwam ging ik erachter, dan eten, weer spelen. En dan (laat) naar bed. Tja....

Ik denk dat je gewoon te fanatiek bent. Je wilt niet dood. Je identificeerd je teveel met 't hoofdkarakter. Zet anders de kwaliteit van de spellen 's een stuk omlaag. Misschien dat dat helpt, dat je 't dan niet zo realistisch meer vindt.

/edit
Wat volgens mij ook helpt bij 't jezelf identificeren in games, is dat je in de 1e persoon wordt aangesproken. In AvP hebben ze 't over Marine, en je voelt je ook echt een marine op dat moment. Op 't moment dat ze je met een naam aanspreken (Freeman, Gordon, whateva). _Ben_ je die persoon minder....

Realiseer je dat ze 't niet tegen jou hebben, maar tegen je digitale alter-ego. Die je met een druk op de knop kunt respawenen.

[ Voor 16% gewijzigd door J2pc op 10-01-2005 15:37 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peertje schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:20:
Voor die mensen die echt bang zijn tijdens gamen; Zijn jullie altijd bang aangelegd? Dus durfen jullie 's avonds wel alleen over straat etc.?
Ervan uitgaande dat de bekende "ik neem heeel even een kwartier pauze voor de spieren" tijdens een beklemmend level smoes telt als bang. Nee, ik durf met gemak 's nachts over straat, loop makkelijk op groepjes af en zeg nogsteeds waar ik voor sta. Films kunnen mij niet deren en eigenlijk heel weinig dingen.
Dus denk ik dat het meer om inbeeldingsvermogen gaat als om "echte angst" bij gebrek aan betere termen. Ik weet wel dat ik bang zou zijn als ik tegen een horde aliens zou moeten vechten in AvP, bijvoorbeeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
TweakingPro schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:56:
[...]

Ik heb ook hoogtevrees en soms in bepaalde spellen heb ik daar ook weleens "last" van. Best wel vaag, want ik weet dat het niet echt is.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ben zeker niet bang aangelegd. Durf rond middernacht echt wel in m'n eentje door een steegje te lopen ofzo. Daar ligt het probleem niet. Zoals ik ook in de OP zei; Bij films e.d heb ik het ook helemaal niet. Echt puur gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
lol @ jou!
tuurlijk durven deze mensen over straat..
ik ben zelf ook niet bang voor groepjes mensen, donkere straten, spinnen, vervelende honden enz...
maar een game is in mijn ogen iets heel anders, een andere wereld waar je veel meer in zit met je gedachte.

maargoed wat is in jouw post "echt bang zijn"
wat is nou "ECHT" bang?
ik krijg wel onaangename gevoelens bij D3 en AVP2... de zin "it scares me" zou wel van toepassing zijn, maar ik ben niet bang in de zin van "oi oi ik gooi dit spel van mn ccomputer"

edit:

heheheh
@mito
HEY je steelt mn ondertitel :+ :P

[ Voor 8% gewijzigd door ixl85 op 10-01-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit geweten dat mensen spellen echt eng vinden, ik vind het soms wel spannend, maar ik heb spellen nooit eng gevonden.
Doom3, HL2, Far cry, ik heb ze allemaal redelijk ontspannen uitgespeeld.
En dat terwijl ik bijna altijd savonds in het donker speel, met groot 19inch TFT scherm en het geluid van me sennheiser koptelefoon hard. :P
Ik speel altijd met in mijn achterhoofd: Ik zit gewoon veilig op mijn kamer een spelletje te spelen, volgens mij zijn er mensen die dat vergeten als ze bezig zijn met een spel.

Ik weet niet precies of het helpt, maar mischien moet je is proberen een paar minuutjes te spelen tot je weer bang word, dan stop je gewoon loop je ff een rondje door je kamer of zo, doe ff een paar minuten iets anders, en gaat weer een paar minuten verder spelen, en dan dit blijven herhalen.

Ik denk dat wel helpt want zo wen je eraan, en je leert jezelf iedere keer dat er niks aan de hand is dat je gewoon achter je computer zit en dat er gewoon niks engs aan aan het spel op je monitor is.

offtopic:
@ixl85
Of jij die van mij. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
AVP2 was idd ook behoorlijk eng ja, heb geloof ik (tijdje geleden) de Alien en Predator campaigns uitgespeeld, dat was niet eng omdat je gewoon zo Uber bent (vooral als pred dan). Met Marine ben ik geloof ik tot in het eerste slijmerige tunneltje gekomen en toen vond ik het wel weer genoeg. :/ Nooit meer verder gespeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat vroeger bij tomb raider op de ps1..

Ik durfde da eerste lvl met die 2 wolven nooit voorbij, heb em jaren later uitgespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:53:
[...]

Nee, opmerkelijk is het niet. Zoals je kunt lezen is hij niet de enigste met het probleem; ga hem nou niet onnodig bang maken ;) .

Ok, als je een volwassen vent bent en je hebt het nog steeds, dan ben ik het met je eens dat het 'opmerkelijk' is, maar nu is er nog niet veel aan de hand behalve dat het irritant is en het je zelfvertrouwen in de weg kan zitten. Nee, je bent geen mietje of slap figuur, het gaat vanzelf wel over ;) .
Helemaal mee eens, en zo raar moet je het niet vinden dat je bang bent tijdens het spelen van doom3. Volgens mij is er niemand die het niet stiekem een beetje eng vindt hoor. Kortom, het gaat wel over, en je moet je eigen er niet te veel van aan trekken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand bang is voor spinnen dan confronteerd dat pschygoloog vaak de persoon met een kleine spin om zijn angst onder ogen te zien. Als dit is gelukt word het een wat grotere spin tot diegene zijn angsten heeft overwonnnen.

Kan jij dan niet met een niet zo een eng spel beginnen en dat iemand vlakbij je is om je te supporten en dan steeds verder op te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16
Ik had het juist bij belangrijke cupwars met quake3 dat ik heel erg intensief bezig was en soms helemaal aan het trillen was van de spanning en zenuwen om maar te kunnen winnen, maar dat was geen angst. Meer de thrill om te overwinnen in een hele spannend potje...
Weet nog wel tijdens een cupwar op dm7 in teamdeathmatch dat we voorstonden en in de allerlaatste seconde dat het gelijk werd waardoor we een 5mins overtime ingingen en dat zij opeens voorstonden en na die 5mins dat het weer gelijk stond met nog een keer een overtime. Pfff.. als ik d'r nog terug denk :D Was nog nooit zo bezweet geraakt tijdens een potje quake3 :)

btw in doom3 gaven die spinnen mij telkens de creeps :)

[ Voor 6% gewijzigd door Glorix Jim op 11-01-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alle angsten zijn te overwinnen, je kunt wellicht een poging wagen. Maar wat veel mensen denken is dat alles weg te krijgen is, dat is helaas niet zo, zou wel makkelijk wezen. Maar iets doen is natuurlijk altijd beter dan niets doen, hoewel accepeteren ook weer een mogelijkheid is!

Dr. Bob out ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Ha, je dacht dat een film wel spannend was en een game niet zeker!

Tuurlijk kun je voor een game net zo bang zijn als voor een film. Doom3 speel ik ook niet meer verder. Ik zit gewoon zo stijf van de zenuwen dat ik soms me niet eens durf om te draaien, ik wordt er doodmoe van :P Wat ook een erg eng spel is is The Thing, maar je moet eigen het eens met een vrolijk muziekje gaan spelen, gaat het al een stuk beter.

Niks aan de hand dus, juist heel gezond! En als je het niks vind en niet verder wil spelen, nou dan speel je toch niet verder? Niet moeilijk over doen hoor. En mensen die zeuren dat het maar pixels zijn, missen vrees ik de nodige cellen voor een goed inlevingsvermogen :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste