Gamen & Angst

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey beste Gamers,

Ik heb al enkele jaren last van het bang zijn in gamen met als gevolg niet meer goed te durven gamen. Denk hierbij aan bijv FPS games en ook spellen zoals Half-Life. En met dat laatste zit ik nu. Half-Life 1 heb ik samen met een vriend uitgespeeld en dat ging perfect. Echter tijdens de uren dat ik alleen speelde werd ik gewoon bang en heb het dus niet meer verder gespeeld tot die vriend er weer was. Dit heb ik dus wel met meerdere spellen gehad zoals Far Cry, UT, MOH, Doom 3 etc maar ik heb vandaag Half-Life 2 aangeschaft en ja hoor, je raad het al, in het begin was ik dus al bang. Menig Tweaker zal wel in de lach schieten bij deze woorden maar ik vindt het dus echt een groot probleem.

Het begon al bij het begin van HL 2. Die "Metrocops" vondt ik al direct eng overkomen en al helemaal als ze achter je aan kwamen. Ben dus al na 10 minuten gestopt met spelen. En ik ben niet echt een bang persoon. Ik kijk veel horror films, thrillers enzo en dan geef ik geen kick maar bij games is het weer heel anders. Als ik alleen ben durf ik het gewoon niet te spelen. Ik ga me opgefokt / gehaast voelen en zoek zo snel mogelijk een veilige plek in de game op.

Gewoon de gedachte dat die "monsters" achter mij aan komen jagen mij de stuipen op het lijf. Dit vindt ik natuurlijk echt jammer want de laatste jaren heb ik geen game meer uitgespeeld. Op bijvoorbeeld GTA3 en Vice City na want daar voel ik me veel "veiliger" omdat het een grote open ruimte is en je kan overal naartoe.

Ik hoop dat iemand zichzelf herkent in dit verhaal en ook deze problemen heeft of mij kan helpen met bijv tips geven want ik heb echt met zo veel smacht en plezier gewacht op HL2 en dan gebeurt het gene waar ik dus al bang voor was... Het niet durven spelen. Ik game toevallig wel altijd met koptelefoon op omdat ik dat veel fijner vindt dan surround boxen aan. En omdat m'n ouders liever hebben dat ik met koptelefoon op speel. Maar geluid uit... dat is gewoon jammer van het spel.....

Alvast heel erg bedankt.

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2006 20:03 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:50

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan toch ook gewoon minder enge spellen spelen :?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit vroeger, een aantal jaren terug. Ongeveer ten tijde van doom95, dukenukem, etc.

Wat mij toen verteld was dat ik me teveel in het spel inleefde. Daardoor bracht ik het teveel in verbinding met de realiteit, en ga je je onveilig voelen.

Wat mij toen erg geholpen heeft weet ik eigenlijk niet, het heeft niet erg lang geduurd en is vanzelf overgegegaan.

Misschien helpt het om de muziek erg zacht te zetten, de radio/winamp/etc. aan, en je kamer goed te verlichten? Eventueel wat verder van je monitor af gaan zitten?

Zomaar een paar ideetjes, het is alleen maar om te zorgen dat het spel minder realistisch overkomt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Volgens mij leef je je een beetje teveel in het spel in. Het zijn maar pixels hoor ;)
Maar vroeger toen ik een jaar of 10 was vond ik Wolfenstein 3D best wel scary soms, maar echt bang.. nee. Sterkte ermee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Ik denk dat je er te weinig van bewust bent dat het allemaal niet echt is, je zit er dan waarschijnlijk zo ver in dat het allemaal veel meer indruk maakt dan die hele enge films.

En misschien ben je gewoon nog een beetje te jong (te weinig bewust van wat echt en niet echt is) voor de spellen waarin je zo bang wordt, want ookal ben je 15 (niet bijzonder jong als gamer), die leeftijden die aangeraden worden zijn niet voor niks vrijwel altijd 16-18+.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ Johnny; Zo'n mooi spel laten liggen? Nah.....

@ WouterMei.NL & December ; Misschien moeten vermelden, ik ben 15. Ik speel met veel licht aan. Geluid staat niet echt hard eigenlijk en het is waar wat je zegt, ik leef ook veel in het spel mee. Ik denk ook echt dat die "monsters" / "mensen" mij begrijpen e.d. Maar goed, De tijd zal er wel verandering in brengen....

@ kNarf; Lees het bovenste stukje aan Wouter & December ook eens en zijn reactie op mij. Bedankt iig :)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 08-01-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
kNarf schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:40:
Volgens mij leef je je een beetje teveel in het spel in. Het zijn maar pixels hoor ;)
Maar vroeger toen ik een jaar of 10 was vond ik Wolfenstein 3D best wel scary soms, maar echt bang.. nee. Sterkte ermee :o
Same here. Ik was een jaar of 8 oud toen ik Wolfenstein 3D speelde en ik vond 1 lvl echt te creepy voor woorden :)

Eigenlijk nooit meer last van gehad. Kan me inleven dat iemand Doom3 scary vind, maar ga dan ook iets anders spelen :) De doos alleen al verteld je dat het een eng spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb het eerlijk gezegd ook. Een spel als Doom 3 durf ik in m'n eentje niet eens te spelen, ik kwam niet verder dan het begin van level 2, als de poep de spreekwoordelijke ventilator raakt. Zit er echter een vriend ofzo bij, dan rag ik aan stuk door lachend de ene griezel na de andere naar de eeuwige jachtvelden. De reden overigens waarom een spel wel eng is, en een film niet, is omdat het spel interactief is. Met de games van tegenwoordig is het allemaal zo realistisch dat je echt bang wordt gewond te raken (of in sommige gevallen kapot geslagen te worden door allerlei wezens van de gene zijde).

Mijn tip: nodig wat vrienden uit (lanparty!!) en leef je uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:48
Ik zelf heb het ook wel alleen dan in mindere mate.
UT bijvoorbeeld heb ik geen last van, ook niet bij Far Cry enzo alleen bij Doom3 en dat soort donkere spellen waarbij je de omgeving haast niet ziet.
In dat soort spellen speel ik dan dus ook alleen maar kleine stukjes achter elkaar en bij Doom3 bijvoorbeeld ben ik gestopt met spelen toen ze ook achter je tevoorschijn sprongen.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
King_Louie schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:43:
Ik heb het eerlijk gezegd ook. Een spel als Doom 3 durf ik in m'n eentje niet eens te spelen, ik kwam niet verder dan het begin van level 2, als de poep de spreekwoordelijke ventilator raakt. Zit er echter een vriend ofzo bij, dan rag ik aan stuk door lachend de ene griezel na de andere naar de eeuwige jachtvelden. De reden overigens waarom een spel wel eng is, en een film niet, is omdat het spel interactief is. Met de games van tegenwoordig is het allemaal zo realistisch dat je echt bang wordt gewond te raken (of in sommige gevallen kapot geslagen te worden door allerlei wezens van de gene zijde).

Mijn tip: nodig wat vrienden uit (lanparty!!) en leef je uit. :)
Ah precies. Als er een vriend bij is dan lach ik me ook dood tijdens het neer raggen van die beesten. Vrienden erbij (lanparty) is natuurlijk wel leuk maar ik wil om 4 uur snachts ook wel eens alleen kunnen gamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakingPro schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:42:
@ Johnny; Zo'n mooi spel laten liggen? Nah.....

@ WouterMei.NL & December ; Misschien moeten vermelden, ik ben 15. Ik speel met veel licht aan. Geluid staat niet echt hard eigenlijk en het is waar wat je zegt, ik leef ook veel in het spel mee. Ik denk ook echt dat die "monsters" / "mensen" mij begrijpen e.d. Maar goed, De tijd zal er wel verandering in brengen....

@ kNarf; Lees het bovenste stukje aan Wouter & December ook eens en zijn reactie op mij. Bedankt iig :)
Precies. Mocht het alsnog niet lukken kun je natuurlijk altijd drastisch doen en hulp gaan zoeken; maar ik neem aan dat het niet zó'n groot probleem voor je is.

Wie weet helpt het om het erg veel af te wisselen; 5 minuten halo, en dan een kwartier gta, dan weer 5min halo (oid) en dan weer een 'softer' spelletje. En dat dan langzaam opbouwen :) .

Of gewoon een tijdje helemaal niet meer gamen; maar ik denk eerder dat dat het erger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien eens praten met je arts, ik vind dit nogal uhh 'opmerkelijk'!

In de tussentijd zou je misschien dat afstand tussen jouw en het beeldscherm kunnen vergroten voor een wat minder reele ervaring :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik herken dit wel een beetje, in zoverre dat ik me soms wel eens kapot schrik als ik weer eens zit te gamen en er staat onverwachts weer eens iets achter me (zelfs als dat maar een boom is).

Maar echt eng ook weer niet moet ik zeggen, iig niet zo erg dat ik niet meer verder wil/ga/durf te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolfenstein 3D vond ik eng en na hele dagen spelen kreeg ik er zelfs nachtmerries van :o
daarna heb ik niet meer verder gespeeld

half life 1 heb ik ook samen met een vriend spannende tijden mee beleefd en dat was best eng, maar niet zo erg dat ik er helemaal bang van werd
't was alleen enorm schrikken toen het zusje van die vriend binnenkwam

misschien moet je je pc in de woonkamer zetten en spelen als er gewoon mensen in de kamer zitten
en als het kan ergens bij een raam zodat je naar buiten kunt kijken af en toe
niet 's avonds spelen is ook wel een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:46:

In de tussentijd zou je misschien dat afstand tussen jouw en het beeldscherm kunnen vergroten voor een wat minder reele ervaring :?
Nah als ik de reacties zo lees met mensen die dat vroegah ook wel eens gehad hebben lijkt me een arts niet echt nodig. Maar ik ga wel eens spelen in "window" modus. Maar het blijft jammer dat je dan ook de sfeer van het spel zelf verminderd maar ik ga het iig zeker eens proberen. (Dalijk :P :D)

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:48:
wolfenstein 3D vond ik eng en na hele dagen spelen kreeg ik er zelfs nachtmerries van :o
daarna heb ik niet meer verder gespeeld

half life 1 heb ik ook samen met een vriend spannende tijden mee beleefd en dat was best eng, maar niet zo erg dat ik er helemaal bang van werd
't was alleen enorm schrikken toen het zusje van die vriend binnenkwam

misschien moet je je pc in de woonkamer zetten en spelen als er gewoon mensen in de kamer zitten
en als het kan ergens bij een raam zodat je naar buiten kunt kijken af en toe
niet 's avonds spelen is ook wel een optie
Heb wel 's een hele nacht HL 1 gespeeld met een vriend maar daar heb ik wel ff over gedroomd ja. Niet zozeer dat ik zwetend en stressed wakker werd hoor... viel reuze mee. Maar ik zit op zolder, pikke donker op "nep" licht na. Overdag heb ik nooit zoveel tijd om te gamen dus meestal is het "echte" licht al weg voordat ik eraan begin (helemaal met winter tijd). Maar morgen is het Zondag, dus zal wel 's m'n raam open gooien (dakkapel) en met zonlicht gamen.

Edit; Bovenstaande zitten dus wat dingen van Wacko-Dreamer in. Echter is in de woonkamer spelen geen mogelijk. Geen ruimte en m'n ouders willen dat dus echt niet he :P. Maar bedankt voor je tips! (En ook de rest :))

[ Voor 19% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Oef ik ben gelukkig niet de enigste, ik stopte al vrij snel met Doom3 omdat ik er gewoon bang van werdt :) Helemaal als ze opverwachte momenten overal vandaan kwamen, betrapte mezelf er gewoon op dat ik hard schreeuwde, en bijzonder nerveus werdt al ik een tunnel/kamer in moest.
Voor de rest speel ik heeel weinig scary spellen, heeft toch geen nut als ze na 30 minuten van me hd worden verwijdert.

[ Voor 28% gewijzigd door motormuus op 08-01-2005 23:58 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:46:

Nee, opmerkelijk is het niet. Zoals je kunt lezen is hij niet de enigste met het probleem; ga hem nou niet onnodig bang maken ;) .

Ok, als je een volwassen vent bent en je hebt het nog steeds, dan ben ik het met je eens dat het 'opmerkelijk' is, maar nu is er nog niet veel aan de hand behalve dat het irritant is en het je zelfvertrouwen in de weg kan zitten. Nee, je bent geen mietje of slap figuur, het gaat vanzelf wel over ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan wat spulletjes om je heen zetten waar je je ff op kan concentreren op een rustiger stukje in het spel zodat je tussendoor ff je aandacht op iets anders richt dan het spel
is ongeveer hetzelfde idee als games afwisselen (eng en neit eng) maar is misschien wat praktischer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een idee wat mij net te binnen schiet: zet skype aan en deel je ervaringen onder het gamen met iemand! Op die manier heb je toch nog 'contact met aarde' en zul je je wellicht minder inleven.

Give it a try :) .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:54:
je kan wat spulletjes om je heen zetten waar je je ff op kan concentreren op een rustiger stukje in het spel zodat je tussendoor ff je aandacht op iets anders richt dan het spel
is ongeveer hetzelfde idee als games afwisselen (eng en neit eng) maar is misschien wat praktischer
Ik heb zat zooi om me heen staan maar ik staar als een dooie naar m'n beeld. Daar ben ik niet vanaf te slaan. Ik hoor ook niks om me heen. Dus tv aanzetten ofzo, dat hoor / zie ik niet eens. Laat staan dat ik weet dat ie aan staat. Games afwisselen zie ik niet echt zitten. Game ff minimaliseren en ff surfen naar bijv GoT (zoals nu :P) helpt dan weer wel. Bedankt voor de tips iig.

@ WouterMei.NL: Ja bij de MP van HL 2 heb ik het dan weer niet omdat ik dan kan praten met andere mensen. Nogmaals bedankt.

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Bekijk het van de andere kant: je krijgt wel de maximale ervaring! ;) Nee flauw geintje...

Soms heb ik echt spijt van dat ik spellen met daglicht effe snel uitspeel... Soldier of Fortune bijvoorbeeld heb ik wel veel 's avonds en 's nachts gespeeld. In mijn beleving is de ervaring dan ook veel intenser, vooral met koptelefoon op in het donker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
da_rippah schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:57:
Bekijk het van de andere kant: je krijgt wel de maximale ervaring! ;) Nee flauw geintje...

Soms heb ik echt spijt van dat ik spellen met daglicht effe snel uitspeel... Soldier of Fortune bijvoorbeeld heb ik wel veel 's avonds en 's nachts gespeeld. In mijn beleving is de ervaring dan ook veel intenser, vooral met koptelefoon op in het donker :D
Tja doe er wel langer over zo ;). 10 minuten per dag :> :P

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 08-01-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me er best iets bij voorstellen.
Alleen, op een zolderkamertje, donker buiten, (stil?).
En dan bijvoorbeeld Doom 3 gaan spelen..

Kijk, ik heb niks te klagen, ik zit beneden.
Maar als ik 'snachts om 3 uur alleen beneden zit ga ik geen Doom 3 spelen.
En niet alleen omdat Doom 3 imo een rukspel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:00:
Ik kan me er best iets bij voorstellen.
Alleen, op een zolderkamertje, donker buiten, (stil?).
En dan bijvoorbeeld Doom 3 gaan spelen..

Kijk, ik heb niks te klagen, ik zit beneden.
Maar als ik 'snachts om 3 uur alleen beneden zit ga ik geen Doom 3 spelen.
En niet alleen omdat Doom 3 imo een rukspel is ;)
Laatste zin is zo true :P

Jep... donker, stil, niemand hier behalve 'n verdieping á 2 lager.

Toevoeging;

Ik heb dit ook bij spellen die totaal niet eng zijn zoals MOH Pacific Assault.Voorbeeld: Op het begin ergens wordt je aangevallen door honderden vliegtuigen. Ik heb geloof ik een half uur (in real time) achter een doos gezeten bij een Medic omdat ik gewoon niet verder durfde te gaan met de angst om geraakt te worden en dood te gaan. (Nee ik ga niet cheaten... :Y))

[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
1 geluid vrijwel uit. Wel eens een horrorfilm zonder geluid gekeken? geen zak aan
2 leef niet zo mee, klinkt moeilijk is het volgens mij echt niet.. Je moet er gewoon laconiek naar kijken net zoals je met die films doet.Niet zo serieus. (net als andere zeggen, van een afstandje) Schrikken kan natuurlijk altijd, maar om er echt bang van te worden is imo een beetje vreemd
3 speel geen doom 3 like games maar begin met iets rustigers.
Ik heb dit ook bij spellen die totaal niet eng zijn zoals MOH Pacific Assault.Voorbeeld: Op het begin ergens wordt je aangevallen door honderden vliegtuigen. Ik heb geloof ik een half uur (in real time) achter een doos gezeten bij een Medic omdat ik gewoon niet verder durfde te gaan met de angst om geraakt te worden en dood te gaan. (Nee ik ga niet cheaten... )
Zie punt 2

[ Voor 41% gewijzigd door flashin op 09-01-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat vrijwel alle adviezen nu wel gegeven zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik wel een beetje jaloers op je ben :)
Om een spel zo intens te beleven als jij ben ik net een tikkeltje te nuchter, en dan komt het toch allemaal anders op je over.

Look on the bright side :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien als je een tv bij de hand hebt, dat je oprah winfrey of gtst oid. erop zet, en dar ook naar luistert, ben je misschien wat afgeleid. misschien ook wel TE afgeleid, dat kan ook :| het is zomaar een idee hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ja zo kan je overal wel iets vrolijks in zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Als ik eenmaal een spel uit heb dan kan ik elk detail wel na vertellen ja :P

Maar goed allemaal bedankt voor de adviezen / tips. Denk niet dat ik nu nog verder ga gamen. Morgen wat vroeger op (9 á 10 uur) en dan eens gamen met raam open etc. Nogmaals bedankt allemaal. :)

* TommyGun houdt van GoT :> O+

@ Cheezy;
Ik heb zat zooi op me heen staan maar ik staar als een dooie naar m'n beeld. Daar ben ik niet vanaf te slaan. Ik hoor ook niks om me heen. Dus tv aanzetten ofzo, dat hoor / zie ik niet eens. Laat staan dat ik weet dat ie aan staat. Games afwisselen zie ik niet echt zitten. Game ff minimaliseren en ff surfen naar bijv GoT (zoals nu :P) helpt dan weer wel. Bedankt voor de tips iig.

[ Voor 41% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:08:
misschien als je een tv bij de hand hebt, dat je oprah winfrey of gtst oid. erop zet, en dar ook naar luistert, ben je misschien wat afgeleid. misschien ook wel TE afgeleid, dat kan ook :| het is zomaar een idee hoor ;)
Ik vraag me af of je daarna nog zin hebt om te gamen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:09:
[...]

Ik vraag me af of je daarna nog zin hebt om te gamen :+
Zie boven jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Kan je probleem deels wel begrijpen TommyGun. Net zoals velen hier werd Doom3 af en toe bijna teveel voor mij, ik speelde het gelukkig gelijktijdig met een huisgenoot die naast me woont, dus dat was gewoon lachen, af en toe bij elkaar in de kamer naar binnen stormen enzo, of het licht uitdoen en dan wegsluipen. >:) Maar als hij weg was ofzo, dan durfde ik het 's nachts ook nauwelijks te spelen. Ik weet gewoon dat er monsters op me af springen en dat ze met 3 muisklikken tot een smeulend hoopje as omgetoverd zijn zonder noemenswaardige schade aan mezelf, maar toch schrik ik me steeds weer laveloos bij elk zo'n moment. Als ik het alleen speelde deed ik dan ook alleen overdag eigenlijk... :+
De week volgende op de dag dat ik nogal veel uurtjes geDoom3'ed (en toen uitgespeeld) had had ik trouwens last van hartkloppingen, het zou toeval kunnen zijn maar ik heb sterk het vermoeden dat het kwam van de vele extreme schrikmomenten waar je hart opeens een enorme opdonder krijgt... :X

Een nog enger gamemoment voor mij was trouwens het Beach Mansion level in Vampire The Masquerade - Bloodlines. Dat durfde ik uberhaupt alleen te spelen als een vriend bij me op mijn kamer was, als hij even wegging zakte de moed me in de schoenen en wilde ik bijna het spel afsluiten, gelukkig was het level maar kort en ging het uiteindelijk wel...

Verder heb ik eigenlijk nooit veel last van angst tijdens gamen, zoals jij beschrijft dat je Combine in HL2 eng vind kan ik me persoonlijk niet voorstellen, ik ging juist met ze sollen door blikjes tegen ze aan te gooien enzo... O+ Enkele momenten verderop in het spel vond ik wel behoorlijk eng maar nog geen Beach Mansion of Doom3 niveau. En gelukkig kon ik dit ook weer samen met mijn huisgenoot spelen. :P

In ieder geval, veel succes ermee, probeer gewoon overdag te spelen, muziekje erbij, misschien je deur(en) wagenwijd open zetten en dan moet het wel lukken. En misschien af en toe "back to reality", ff de deur uit, TV kijken, naar een NPC van vlees en bloed etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb er ook wel last van. Bij Doom 3 haakte ik al bij zo'n beetje de eerste zombie af. En Half-Life 2 vind ik ook behoorlijk eng. Ik schrik al van barnacles, daar ga ik heel voorzichtig langs. En ik onderzoek elke donkere ruimte op headcrabs (nog niet gevonden overigens, want ik ben nog niet ver). Ik ben ook benieuwd naar de latere levels, zoals Ravenholm, want daar begint het pas echt.
Maar goed, ik wil hem wel uitspelen. Anders is het zonde van het geld.

Ik heb het wel vrijwel alleen maar bij games met enge beesten erin (zoals Doom 3 en Half-Life 2). Maar bij games als Metal Gear Solid en Splinter Cell had ik het ook wel een beetje, die zijn ook spannend.
The Flood in Halo was trouwens ook nog zoiets. Terwijl ik het bij alle andere vijanden en levels van Halo niet had.

Ik denk dat het komt doordat ik al op jonge leeftijd griezelboeken las. Toen was ik op een gegeven moment ook bang dat Dracula achter me stond als ik stond te pissen (heb ik allang niet meer overigens ;))

Maar verder ben ik niet echt een bang persoon. Hoewel enge of hele spannende film ook niet mijn ding zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Piggen op 09-01-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ bassGunner; Weinig aan toe te voegen. Voel het precies het zelfde. Na die 10 minuten van zojuist en enkele vrolijke nummers (Grad Damen :P) verder ben ik eigenlijk pas weer 'n beetje rustig geworden. Veel schrik momenten wat jij zegt + hartkloppingen die niet meer normaal zijn :X.

@ MPmad; Precies. Ik zoek ook elke kamer door. En als ik iets hoor kraken dan draai ik me zo snel om (in het spel) dat m'n muis weer een meter verder ligt enzo. Zoek echt alles door en vindt het altijd te donker. Zijn er opties om je monitor nóg lichter te krijgen dan het spel @ max en in je drivers? (En op monitor zelf.)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartkloppingen! Daar zeg je wat!

Daar heb ik wél nog steeds last van; dat zal ook te maken hebben met de inleving in het spel. De angst heb ik echter al jaren geleden achter me gelaten :) .

Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is dat je er aan gewend raakt, en je minder gaat inleven ;) succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

Angst! :9 Daar leef ik voor! :)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik heb dat met Marathon op de Mac gehad; ranzige aliens, een creepy atmosphere, sfeervolle muziek... brrr was dat soms.

Doom III doet dat ook bij me; helaas vind ik het bij dat spel erg gefocussed op het bang maken. HL2 vind ik ook wel spannend bij tijden, maar niet eng.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ruilen? :+ :Y)

@ Wouter.Mei.NL; Ik blijf je bedanken. Dus nu weer :P. Zoals ik (en jij) al gezegd had; De tijd zal er ook wel mee inspelen. Misschien wat vaker buitenkomen ipv 24/7 achter dit geval te gaan zitten raggen etc. :P

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:20:
[...]

Ruilen? :+ :Y)

@ Wouter.Mei.NL; Ik blijf je bedanken. Dus nu weer :P. Zoals ik al gezegd had; De tijd zal er ook wel mee inspelen. Misschien wat vaker buitenkomen ipv 24/7 achter dit geval te gaan zitten raggen :P.
Dat lijkt me sowieso een gezond plan :+ Wie weet heeft dat er ook wel wat mee te maken: denk aan socialiteit, omgaan met anderen, mensenkennis, levenservaring. Ik weet het niet hoor, kan best zijn dat ik uit mijn nek zit te lullen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 10:38
Is het vergelijkbaar met de achtervolgingsangst die wel eens in dromen voorkomen? Ik heb een tijdlang dromen gehad waarbij ik achtervolgd werd door iets wat ik niet af kon schudden. Dromen waren altijd anders, maar de angst was altijd hetzelfde.

Als je dit gevoel ook bij het spelen van games krijgt kan ik me voorstellen dat het niet gaaf is...

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dus je hebt het ook bij MoH.
Nou ik moet zeggen dat ik dergelijke spellen dan wel weer durf te spelen onder die omstandigheden.
Alleen games a la Quake en Doom dan liever niet.

Zit er ook verschil in of je online of offline speelt?
Ik kan me voorstellen dat online gamen lang niet zo eng is als offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Adagio schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:21:
Is het vergelijkbaar met de achtervolgingsangst die wel eens in dromen voorkomen? Ik heb een tijdlang dromen gehad waarbij ik achtervolgd werd door iets wat ik niet af kon schudden. Dromen waren altijd anders, maar de angst was altijd hetzelfde.

Als je dit gevoel ook bij het spelen van games krijgt kan ik me voorstellen dat het niet gaaf is...
Heb ik vroeger ook veel gehad. Dat ik van gebouwen af viel en achtervolgd werd. Echter heb ik dit al enkele jaren niet meer... Maar lijkt me sterk dat deze angst een gevolg van die angst in dromen kan zijn?

@ Tha-PC-Legend; Maakt zeker een verschil ja. In MP kan ik met mensen praten / chatten en ben ik minder geconsentreerd / verdiept in het spel en voel ik me meer onder de mensen zeg maar. Klinkt heel raar.

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:16:
@ bassGunner; Weinig aan toe te voegen. Voel het precies het zelfde. Na die 10 minuten van zojuist en enkele vrolijke nummers (Grad Damen :P)
misschien ska luisteren :) als je het over blije muziek hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
Maar wat maakt jou precies bang? Misschien is dit een beetje een domme vraag, maar ik ben gewoon ben benieuwd wat het geen is dat jou zo bang maakt.Misschien een (kleine) traumatische ervaring?
Het kan ook zijn dat je jezelf (heel) erg bang zit te maken, door er bijvoorbeeld extra aan te denken, door je eigen er op richten kwá gedachten of zoiets dergelijks.
Kijk ik zit mezelf ook wel eens op te fokken, bijvoorbeeld bij Half-Life²: Deathmatch zit ik soms (met de nadruk op soms :*) ) Hyper achter de PC om ook maar een kill te maken :p
Voor de rest kan ik je alleen maar sterkte wensen......

[ Voor 12% gewijzigd door Yonix op 09-01-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:24:
Maar wat maakt jou precies bang? Misschien is dit een beetje een domme vraag, maar ik ben gewoon ben benieuwd wat het geen is dat jou zo bang maakt.
Het kan ook zijn dat je jezelf (heel) erg bang zit te maken, door er bijvoorbeeld extra aan te denken, door je eigen er op richten kwá gedachten of zoiets dergelijks.
Kijk ik zit mezelf ook wel eens op te fokken, bijvoorbeeld bij Half-Life²: Deathmatch zit ik soms (met de nadruk op soms :*) ) Hyper achter de PC om ook maar een kill te maken :p
Voor de rest kan ik je alleen maar sterkte wensen......
Voor een gedeelte zeg je het al ja, Ik fok me eigen ook op van "misschien zit er daar wel een" en meer van dat soort dingen. Maar de monsters / mensen zelf vindt ik dus echt niet eng. Alleen op de manier dat ze aanvallen / je benaderen en vooral de manier hoe ze achter je aan rennen vindt ik eng. Ik zit dan met trillende poten te rennen om dat monster af te schudden. Ipv dat ik omdraai en hem neer knal :P. Vooral dus de gedachte dat er wel eens een zou kunnen zitten maakt me bang. (Bang om te schrikken.) Bedankt voor je steun.

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjaa het is dus het gevoel dat je alleen bent, alleen tegen "de rest".
die "rest" zijn veel mensen/monsters, en je weet niet wat er nog op je pad zal volgen.

Bij een spel zoals MoH speel je met een team, het is al een stuk minder enge setting dan bij Doom maar toch kan er bij Pacific Assault een jap achter elk struikje zitten.
En dan die bots, daar voel je je bepaald niet op je gemak bij lijkt me.
Dan online, mensen praten, je vecht als een team en je teammaten zijn een stuk slimmer (op sommige n00bs na dan ;)).

Misschien is het gewoon het feit dat je alleen bent.
Jij, in je eentje tegen de rest, en online is dit niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:26:
[...]

Voor een gedeelte zeg je het al ja, Ik fok me eigen ook op van "misschien zit er daar wel een" en meer van dat soort dingen. Maar de monsters / mensen zelf vindt ik dus echt niet eng. Alleen op de manier dat ze aanvallen / je benaderen en vooral de manier hoe ze achter je aan rennen vindt ik eng. Ik zit dan met trillende poten te rennen om dat monster af te schudden. Ipv dat ik omdraai en hem neer knal :P. Vooral dus de gedachte dat er wel eens een zou kunnen zitten maakt me bang. (Bang om te schrikken.) Bedankt voor je steun.
En waarschijnlijk is het moeilijk om jezelf op iets anders te concentreren?
Ik heb al gelezen dat Muziek luisteren tijdens het gamen ook kan helpen, waarschijnlijk wel omdat je dan op de muziek gefocused bent (en/of waarschijnlijk ook het gevoel hebt dat je niet meer alleen bent).
Maar vooral het ''op iets anders concentreren'' is natuurlijk moeilijk, want als je jezelf éénmaal bang maakt....ja dan blijf je eigenlijk bang.
Schiet mij ook ineens te binnen, wat ik vroeger altijd deed als ik bijvoorbeeld een Horror film of iets dergelijks aan het kijken was en het werdt mij te eng dan zette ik het geluid zachter of zelfs op ''Mute'', misschien dat je ook dit kunt proberen?

Edit: Sorry, lees net dat die oplossing als is gegeven 8)7 , mijn excuses ....tja het is al laat he :p

[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 09-01-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:31:
Tjaa het is dus het gevoel dat je alleen bent, alleen tegen "de rest".
die "rest" zijn veel mensen/monsters, en je weet niet wat er nog op je pad zal volgen.

Bij een spel zoals MoH speel je met een team, het is al een stuk minder enge setting dan bij Doom maar toch kan er bij Pacific Assault een jap achter elk struikje zitten.
En dan die bots, daar voel je je bepaald niet op je gemak bij lijkt me.
Dan online, mensen praten, je vecht als een team en je teammaten zijn een stuk slimmer (op sommige n00bs na dan ;)).

Misschien is het gewoon het feit dat je alleen bent.
Jij, in je eentje tegen de rest, en online is dit niet zo.
Wat je nu zegt zet me wel aan het denken ja en ik denk dat je deels wel gelijk hebt. bij MOH speel je dan wel met een team maar ik heb niet echt het gevoel dat ik daardoor "veiliger" ben omdat de AI van die mensen juist een stuk minder zijn en het meeste nog op jouzelf aankomt maar ik weet precies wat je bedoeld. In HL2 krijg je toch ook ergens extra team members?

@ Yonix; Hebben er al meer gezegd. Geluid zacht / uit en dat probeer ik zeker wel maar 't blijft jammer van de sfeer van het spel. Kan het misschien wel normaal spelen daardoor maar het mist dan toch iets. Muziek tijdens het spel is wel een goeie ja. Maar aan wat voor 'n muziek denk jij dan? Kei harde hardcore of rustige muziek met alleen een zee op de achtergrond? ;) Bedankt iig

[ Voor 21% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Best wel raar dat er zoveel mensen hetzelfde hebben. Ik kan het mij echt niet voorstellen dat ik schrik zou hebben tijdens een computerspelletje, ik kan me er simpelweg niet genoeg in inleven. Schrikken doe ik overigens soms wel. Als ik SOF II MP met een kameraad speel op een aparte server en je komt elkaar na vijf minuten ineens achter een hoek tegen spring je ook wel even op hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ga eens een spel spelen zoals counterstrike, je word elke minuut finaal in elkaar geschoten. En al gauw zal je dan beseffen dat er geen echte consequenties aan zitten. Dus minder bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
DRaakje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:38:
Ga eens een spel spelen zoals counterstrike, je word elke minuut finaal in elkaar geschoten. En al gauw zal je dan beseffen dat er geen echte consequenties aan zitten. Dus minder bang?
CS speel ik al jaren. Ben ik nooit bang bij........

Zoals ik al gezegd had, (En anderen)
Daar voel ik me veiliger omdat er meer mensen zijn waar ik ook nog eens mee kan praten / chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we eens kijken of er een overeenkomst bestaat tussen de personen!

-hoe vaak zit je achter de PC?

-hoeveel tijd besteed je aan vrienden?

-wat is je leeftijd?

-heb je een vriendin?

-heb je veel vrienden?

-wat voor soort opleiding doe je? (heeft er niet zoveel mee te maken vermoed ik, maar wie weet...)

-sinds welke leeftijd heb je het, en is het sindsdien erger of minder erg geworden?

-wat voor soort genre is het? (realistisch, futoristisch, etc.)

-andere info die van belang kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:33:
[...]

@ Yonix; Hebben er al meer gezegd. Geluid zacht / uit en dat probeer ik zeker wel maar 't blijft jammer van de sfeer van het spel. Kan het misschien wel normaal spelen daardoor maar het mist dan toch iets. Muziek tijdens het spel is wel een goeie ja. Maar aan wat voor 'n muziek denk jij dan? Kei harde hardcore of rustige muziek met alleen een zee op de achtergrond? ;) Bedankt iig
Goh....dat durf ik zo niet te zeggen, 't is maar net van welke muziek jij rustig wordt.
Ik wordt bijvoorbeeld rustig van muziek zoals: Anouk, Intwine, Krezip, Di-Rect, Nickelback, Evanescence en ja ook Linkin Park, 't is dan wel allemaal Rock, maar het is muziek waar ik rustig van wordt, dus zoals ik al zei: ''t is maar net van welke muziek jij rustig wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Yonix op 09-01-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 22:13

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Weet je wat vaak ook het punt is. Veel tweakers zijn hierzo oud en hebben al veel speel ervaring. Tuurlijk schrik ook wel van sommige scenes in spellen, maar als je op je 12e begint met de heftigste spellen, tja misschien is het gewoon te hoog gegrepen.

Begin eerst maar met Keen, Lemmings en Commander Cosmo :+

De LabVIEW Guru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
offtopic:
Ik zie het verband niet tussen een vriendin hebben en angst tijdens het spelen van computerspelletjes hebben hoor. Ik stoor er mij soms aan dat sommige Tweakers in bijna elke post die ze maken subtiel moeten vermelden dat ze een vriendin hebben precies of ze voelen dat ze zich moeten bewijzen als iemand die niet 24/7 voor zijn computer zit. :/

@TweakingPro hieronder (ik ga niet een tweede offtopic post maken :P): Ja, ik heb ook een lange relatie gehad en heb veel vriendinnen en ik zit er niets mee in dat iemand eens is trots is op zijn vriendin (of haar vriend) maar er zijn er die in bijna elke post die ze maken even moeten vermelden dat ze een vriendin hebben en dat stoort me soms.

[ Voor 26% gewijzigd door Admiral Freebee op 09-01-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:40:
Laten we eens kijken of er een overeenkomst bestaat tussen de personen!

-hoe vaak zit je achter de PC?
School: Na schooltijd tot 23:00
Weekend: Altijd?

-hoeveel tijd besteed je aan vrienden?
Paar uur per week. En dan is het nog computeren. (Samen)

-wat is je leeftijd?
15. 24 - 02 wordt ik 16

-heb je een vriendin?
Nee. }:O

-heb je veel vrienden?
Eigenlijk alleen klasgenoten en van andere scholen / buurt.

-wat voor soort opleiding doe je? (heeft er niet zoveel mee te maken vermoed ik, maar wie weet...)
VMBO K (ICT 4e Jaars)

-sinds welke leeftijd heb je het, en is het sindsdien erger of minder erg geworden?
Altijd al gehad? Speelde al games vanf m'n 5e of 6e. Vooral DOS games die je bij de Kruidvat kreeg :P. Waren meestal wel altijd actie games.....

-wat voor soort genre is het? (realistisch, futoristisch, etc.)
Vooral bij realistische games maar ook wel futoristische games. (Alleen minder bij dat laatste. Zou zo verder geen gerne's weten.)

-andere info die van belang kan zijn.
...

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Indigo schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:41:
Weet je wat vaak ook het punt is. Veel tweakers zijn hierzo oud en hebben al veel speel ervaring. Tuurlijk schrik ook wel van sommige scenes in spellen, maar als je op je 12e begint met de heftigste spellen, tja misschien is het gewoon te hoog gegrepen.

Begin eerst maar met Keen, Lemmings en Commander Cosmo :+
Die spellen heb ik nooit gespeeld. Ben altijd begonnen met het echte werk zeg maar.

@ amour021;
Ik zie het verband niet tussen een vriendin hebben en angst tijdens het spelen van computerspelletjes hebben hoor. Ik stoor er mij soms aan dat sommige Tweakers in bijna elke post die ze maken subtiel moeten vermelden dat ze een vriendin hebben precies of ze voelen dat ze zich moeten bewijzen als iemand die niet 24/7 voor zijn computer zit.
Nee ik ook niet echt maar goed. Heb echt wel ooit een vriendin gehad hoor :Y) :7.
En spreek ook zat meisjes dus :)

[ Voor 35% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indigo

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Nou kijk, het is net als rij-ervaring. Je begint eerst in de bebouwde kom, dan ga je de grote weg op en na wat lessen ga je de snelweg op. Voor je het weet zit je in Duitsland het uiterste uit je auto te halen. :D

Oftewel, begin eerst maar een keer met rustigere spellen. Ik ga m'n neefje van 5 ook niet Doom3 laten spelen. Eerst Lemmings, misschien als ie 8 wordt Wolfestein. B)

Maar ja, daar is het nu al te laat voor. :9

De LabVIEW Guru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01
denk dat het gewoon met concentratie/inlevingsvermogen te maken heeft. Ik heb het bij Doom3 ook gehad, dan ben ik gewoon gestopt met spelen, omdat ik sommige kamers gewoon niet in durfde omdat ik wist dat er een monster zat. Ook ravenhold in HL2 was niet mijn favoriete level.
Heb je het ook bij films? Ik zelf kan slecht tegen horror films, ik schrik me ECHT de pleuris als er ineens een monster tevoorschijn komt oid. opzich is het wel irri, maargoed, tis wel leuk om de sensatie van een game echt mee te maken :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:26
Tip: Dit klinkt natuurlijk belachelijk maar zet het skihut jubileum album eens op de achtergrond op, gegarandeerd dat je niet meer bang bent.

Lijkt me verder niets ernstigs als je er in het dagelijks leven zegmaar geen last van hebt.... Verdere tips en meningen zijn al genoeg gegeven denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Maverick schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:50:
denk dat het gewoon met concentratie/inlevingsvermogen te maken heeft. Ik heb het bij Doom3 ook gehad, dan ben ik gewoon gestopt met spelen, omdat ik sommige kamers gewoon niet in durfde omdat ik wist dat er een monster zat. Ook ravenhold in HL2 was niet mijn favoriete level.
Heb je het ook bij films? Ik zelf kan slecht tegen horror films, ik schrik me ECHT de pleuris als er ineens een monster tevoorschijn komt oid. opzich is het wel irri, maargoed, tis wel leuk om de sensatie van een game echt mee te maken :)
Staat in de OP. Heb niet bij films, en ik hou van horror films :)

@ OD-Frozen; Ja muziek tijdens gamen is een goeie. Al had iemand dat al gezegd. Toch thanks.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amour021 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:42:
[...]

offtopic:
Ik zie het verband niet tussen een vriendin hebben en angst tijdens het spelen van computerspelletjes hebben hoor. Ik stoor er mij soms aan dat sommige Tweakers in bijna elke post die ze maken subtiel moeten vermelden dat ze een vriendin hebben precies of ze voelen dat ze zich moeten bewijzen als iemand die niet 24/7 voor zijn computer zit. :/
offtopic:
Op die manier bedoel ik dat niet, maar omdat het hier misschien ook een beetje met zelfvertrouwen te maken heeft leek me het handig om te kijken of het gros van de "angstigen" op dat gebied 'gelijk' zijn. Zoals ik ergens anders al vermelde; dit zit tussen je oren en kan verschillende oorzaken hebben die je niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Misschien zou je zelfs de computer (als dat kan) tijdelijk even beneden neerzetten, in de huiskamer bijvoorbeeld, dan kan jij (hopelijk) rustig gamen, met de koptelefoon op, en kunnen jouw ouders en dergelijke rustig TV kijken enz. Onder deze omstandigheden zou je toch normaal moeten kunnen gamen, want je bent dan niet meer alleen, misschien zou je dan na een kleine tijd de PC weer boven kunnen zetten en hopelijk gaat het dan wat beter dan nu.
Het was maar gewoon even een ideetje :9

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 09-01-2005 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:51:
[...]

offtopic:
Op die manier bedoel ik dat niet, maar omdat het hier misschien ook een beetje met zelfvertrouwen te maken heeft leek me het handig om te kijken of het gros van de "angstigen" op dat gebied 'gelijk' zijn. Zoals ik ergens anders al vermelde; dit zit tussen je oren en kan verschillende oorzaken hebben die je niet verwacht.
Zelf vertrouwen heb ik ook niet super veel moet ik er dan bij vermelden. Maar ik heb zeker geen faal angst. Maar ik ben ook niet zo iemand die al met z'n bek vol tanden staat als ie een spreekbeurt moet houden of iemand aan moet spreken. (Meisje in dit geval.) Dus dat is het punt niet imho.

@ Yonix;

Nou ook al maak ik geen geluid (of de computer) dan laten ze dat nog niet toe. Maar goed, laten we daar niet te ver offtopic over gaan :). Huiskamer is dus geen mogelijkheid. Andere kamers ook niet :P

[ Voor 41% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:52:
Misschien zou je zelfs de computer (als dat kan) tijdelijk even beneden neerzetten, in de huiskamer bijvoorbeeld, dan kan jij (hopelijk) rustig gamen, met de koptelefoon op, en kunnen jou ouders en dergelijke rustig TV kijken enz. Onder deze omstandigheden zou je toch normaal moeten kunnen gamen, want je bent dan niet meer alleen.
Het was maar gewoon even een ideetje :9
Wie weet is dat een oplossing, maar hij vermeldde eerder al dat zijn ouders het niet helemaal eens waren met die spellen; dus ik denk niet dat dat veel zin heeft :P

/me gaat langzaam maar zeker kofferen; morgen weer vroeg m'n bed uit :'( .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
OD-Frozen schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:50:
Tip: Dit klinkt natuurlijk belachelijk maar zet het skihut jubileum album eens op de achtergrond op, gegarandeerd dat je niet meer bang bent.
Skihut Jubileum Album! _/-\o_

lmao, bang zou ik dan niet zijn nee, slechts in een kramp van het lachen of in een grimas van irritatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:54:
[...]

Wie weet is dat een oplossing, maar hij vermeldde eerder al dat zijn ouders het niet helemaal eens waren met die spellen; dus ik denk niet dat dat veel zin heeft :P

* TommyGun gaat langzaam maar zeker kofferen; morgen weer vroeg m'n bed uit :'( .
^^^ Klopt.

Maar goed, slaap ze en bedankt :).

Dankzei dit heb ik Dakar gemist :P

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verband: vriendin - angst voor bepaalde game-elementen zie ik ook niet zo snel, maar goed.
Ik denk niet dat je met dergelijke gegevens kunt bepalen of je schrikgevoelig bent of niet.
Het is gewoon iets dat je hebt of niet (misschien wel erfelijk bepaald?).

Misschien is het wel omdat je gelijk aan "the real thing" begon.
Ik heb eerst Super Mario Bros. e.d. gespeeld, daarin leerde ik dat "het maar een spelletje is".
Dit zou er aan mee geholpen kunnen hebben.
Toch blijf ik erbij dat het gewoon het gevoel van "ik vs creepy monsters" is, en dat er verder niemand in de buurt is wat dus een enge sfeer creert.
Je kijkt onder het spelen vast ook weleens om je heen zeker? Had ik ooit wel eens ;) (Stel dat ze uit de computer gekropen zijn ofzo :P)

Wat je er tegen kunt doen?
Ik zou het niet weten.
Zelf speel ik vrijwel alleen maar online + ik zit beneden...
Ik vraag me af of er uberhaupt wel wat tegen te doen is.
Zolang je in dezelfde omgeving, rond hetzelfde tijdstip, oftewel onder dezelfde condities blijft gamen denk ik niet dat je op welke manier dan ook je angst kan onderdrukken.
Deze uitspraak volledig uitgaande van mijn eigen gevoel, omdat ik me deze situatie erg goed kan inbeelden.
En who cares, online is toch 10x leuker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:58:
Het verband: vriendin - angst voor bepaalde game-elementen zie ik ook niet zo snel, maar goed.
Ik denk niet dat je met dergelijke gegevens kunt bepalen of je schrikgevoelig bent of niet.
Het is gewoon iets dat je hebt of niet (misschien wel erfelijk bepaald?).

Misschien is het wel omdat je gelijk aan "the real thing" begon.
Ik heb eerst Super Mario Bros. e.d. gespeeld, daarin leerde ik dat "het maar een spelletje is".
Dit zou er aan mee geholpen kunnen hebben.
Toch blijf ik erbij dat het gewoon het gevoel van "ik vs creepy monsters" is, en dat er verder niemand in de buurt is wat dus een enge sfeer creert.
Je kijkt onder het spelen vast ook weleens om je heen zeker? Had ik ooit wel eens ;) (Stel dat ze uit de computer gekropen zijn ofzo :P)

Wat je er tegen kunt doen?
Ik zou het niet weten.
Zelf speel ik vrijwel alleen maar online + ik zit beneden...
Ik vraag me af of er uberhaupt wel wat tegen te doen is.
Zolang je in dezelfde omgeving, rond hetzelfde tijdstip, oftewel onder dezelfde condities blijft gamen denk ik niet dat je op welke manier dan ook je angst kan onderdrukken.
Deze uitspraak volledig uitgaande van mijn eigen gevoel, omdat ik me deze situatie erg goed kan inbeelden.
En who cares, online is toch 10x leuker ;)
Whehe heb al jaren geen SP op griezel gebied uitgespeeld dus wordt wel eens tijd dat ik m'n angst overwin. Of ik dat zelf doe of de tijd dat is moeilijk te zeggen maar ik ga 't morgen gewoon proberen met raam open, gordijnen open, licht aan en geen koptelefoon op maar gewoon surround boxen. En ja ik kijk wel eens om me heen. Vooral als ik iets hoor :P............

* Insert eng muziekje >:) *

Edit; Erfelijk? Nah denk het niet. Pa / Opa zijn ook niet echt bang. Minder bang dan mij iig en hun zijn ook al helemaal niet bang van iets wat ze op een scherm zien dus laat staan bij zo'n spel. (Alleen moeder beetje. Vooral voor bloed ofzo.) Maar goed ik kan hem / ze moeilijk HL 2 laten spelen want hij weet nog net hoe de pc aan moet :). Moeilijk in te schatten dus.

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:56:
[...]

^^^ Klopt.

Maar goed, slaap ze en bedankt :).

Dankzei dit heb ik Dakar gemist :P
Graag gedaan, en bedankt ;)

Dakar komt vandaag, en morgen, en overmorgen, en .. ook nog, dus zo'n ramp zal dat ook weer niet zijn hoop ik :+ En anders open je het topic de volgende keer om 10:00 oid, dan heb je er geen last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:01:
[...]

Graag gedaan, en bedankt ;)

Dakar komt vandaag, en morgen, en overmorgen, en .. ook nog, dus zo'n ramp zal dat ook weer niet zijn hoop ik :+ En anders open je het topic de volgende keer om 10:00 oid, dan heb je er geen last van ;)
Morgen vandaag is de herhaling :P

Maar ik ga weer offtopic.
Wel leuk dat er zoveel reacties komen hierop. Had ik niet verwacht. Geeft me toch weer wat steun :> O+.

Maar het is wel zo; Ik heb nu kei zin om het te gaan spelen. Maar durf het gewoon niet :X .

[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Je moet gewoon tijdens het gamen denken: ''Ik ben ''oppermachtig'', ik heb de controle over mijn PC, ik kan de Powerswitch aanklikken'' zoiets, gewoon dat je jezelf een beetje moed aanpraat ofzo, anders zou ik het echt niet meer weten, misschien voor het spelen een Kalmerings Tabletje :p

Ennuh, geen dank, ik weet zeker dat als ik een probleem had dat ik ook dezelfde steun zou krijgen. ;) :+

[ Voor 23% gewijzigd door Yonix op 09-01-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:04:
Je moet gewoon tijdens het gamen denken: ''Ik ben ''oppermachtig'', ik heb de controle over mijn PC, ik kan de Powerswitch aanklikken'' zoiets, gewoon dat je jezelf een beetje moed aanpraat ofzo, anders zou ik het echt niet meer weten, misschien voor het spelen een Kalmerings Tabletje :p
Zou een dozijn Red Bull blikjes en Golden Power verschil maken denk je? :P

(Serieus)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indigo

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Jongen, zet hem op easy en speel het uit. Zet hem dan op hard en ga dan genieten. ;)

De LabVIEW Guru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:04:

Ennuh, geen dank, ik weet zeker dat als ik een probleem had dat ik ook dezelfde steun zou krijgen. ;) :+
offtopic:
Of eerst aan de drugs gaan voordat je gaat gamen, maar hey, nu gaan we teveel offtopic :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Indigo schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:06:
Jongen, zet hem op easy en speel het uit. Zet hem dan op hard en ga dan genieten. ;)
Als ik zo'n knopje zelf had was het wel makkelijk geweest om z'n commando op te volgen :D

Misschien kleine toevoeging;

Met god mode en al die zooi durf ik het wel gewoon uit te spelen. Alleen zonder codes juist weer niet. Maar codes is jammer van het spel. Laat ik dus liever achter wege. En daar los ik mijn probleem ook niet mee op. Dus het feit dat ik bang ben om dood te gaan (lijkt me, zoals bij MOH wat ik al eerder vertelde) zou dan een van de hoofd oorzaken zijn?

Edit; Dood te gaan in het spel dan he ;)

Mensen die denken dat ik me aanstel nu, ik meen dit echt serieus. Ik vindt dit best wel een serieus probleem maar niet zo groot dat ik er meteen mee naar een arts wil stappen ofzo. Al helemaal niet omdat er wel meer mensen zijn als ik zo het topic door lees.

[ Voor 30% gewijzigd door TommyGun op 09-01-2005 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:08:
[...]

Als ik zo'n knopje zelf had was het wel makkelijk geweest om z'n commando op te volgen :D

Misschien kleine toevoeging;

Met god mode en al die zooi durf ik het wel gewoon uit te spelen. Alleen zonder codes juist weer niet. Maar codes is jammer van het spel. Laat ik dus liever achter wege. En daar los ik mijn probleem ook niet mee op. Dus het feit dat ik bang ben om dood te gaan (lijkt me, zoals bij MOH wat ik al eerder vertelde) zou dan een van de hoofd oorzaken zijn?

Edit; Dood te gaan in het spel dan he ;)
Klopt, omdat je wanneer je codes gebruikt, je eigen ook als het ware als een God voelt, tenminste ik wel :p Dus ben je ook gauw minder bang, want wanneer er een monster aankomt is het niet meer van snel een kamer zoeken en mij eigen insluiten, maar is het: ''Goh, ik heb nu 999 Kogels wat zal ik daar eens mee doen?'' Snap je, je moet je eigen gewoon wat aanmoedigen en wat moed aanpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:13:
[...]

Klopt, omdat je wanneer je codes gebruikt, je eigen ook als het ware als een God voelt, tenminste ik wel :p Dus ben je ook gauw minder bang, want wanneer er een monster aankomt is het niet meer van snel een kamer zoeken en mij eigen insluiten, maar is het: ''Goh, ik heb nu 999 Kogels wat zal ik daar eens mee doen?'' Snap je, je moet je eigen gewoon wat aanmoedigen en wat moed aanpraten.
Jep snap ik. En heel erg herkenbaar. Heb wel eens de bedoeling gehad om met god mode te gaan spelen maar wat toen bleek was dat god mode uitstond en dat wist ik niet. Ik dacht dat ie aan stond tot ik na een aantal levels dood was. Jammer dat je in zoiets maar 1x kan intrappen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf momenteel geen last van angst of zo met games of whatever, maar ik kan me net als andere mensen indd al hebben aangegeven goed voorstellen dat als je alleen in et donker op een zolderkamer doom3 of half-life 2 speelt savonds of zo dat je dan wel bang word ja, vooral met dat soort spellen van tegenwoordig die alleen maar geweldadiger worden word die kans steeds groter.
ik heb ook een zolderkamer die savonds ook pikkedonker kan zijn op m'n lamp na dan....maar ik denk dat ik ook bang zou worden als ik dan doom3 of half life 2 zou spelen, dat heb ik met films zoiezo wel meegemaakt (the ring) echt zwetend onder m'n deken liggen en amper durven te bewegen en zo (en ik ben 22 ;) ).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom: je leeft je teveel in het spel in. Met god mode on weet je dat je niet dood kunt gaan en heb je geen vrees, heb je hem echter uitstaan weet je dat je weldegelijk dood kunt gaan en ben je wel bang :) .

Tsja, veel meer valt er niet meer aan alle bovenstaande posts toe te voegen denk ik. Enkel ervaringen van mensen die er afgekomen zijn zónder dat het uit zichzelf over ging zouden je nog kunnen helpen, of wanneer een van bovenstaande tips voor wat vooruitgang zorgt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:17:
Kortom: je leeft je teveel in het spel in. Met god mode on weet je dat je niet dood kunt gaan en heb je geen vrees, heb je hem echter uitstaan weet je dat je weldegelijk dood kunt gaan en ben je wel bang :) .

Klopt helemaal.

Tsja, veel meer valt er niet meer aan alle bovenstaande posts toe te voegen denk ik. Enkel ervaringen van mensen die er afgekomen zijn zónder dat het uit zichzelf over ging zouden je nog kunnen helpen, of wanneer een van bovenstaande tips voor wat vooruitgang zorgt ;) .

Volgens mij valt er ook niet meer veel aan toe te voegen nee. Tips zoals boven jouw post zijn natuurlijk altijd een extra steun en het idee dat ik niet de enige ben (wat ik eerst wel dacht) is een goed gevoel. Bedankt dus voor de steun. (Ook Lau22 dus. :> )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik nu écht gaan slapen ;). Slaap lekker iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

TweakingPro schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:05:
[...]

Zou een dozijn Red Bull blikjes en Golden Power verschil maken denk je? :P

(Serieus)
Om daar even serieus op te reageren:

Ja. Je wordt dan nog meer gestressd, paranoide, gefrustreerd, schrikachtig en bang. Ik heb eens op een LAN party te veel caffeine gedronken, en daardoor zat ik echt compleet te flippen achter de computer (Unreal Tournament @ Instagib). Sindsdien doe ik niet meer aan energy drinks ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
dawuss schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:20:
[...]

Om daar even serieus op te reageren:

Ja. Je wordt dan nog meer gestressd, paranoide, gefrustreerd, schrikachtig en bang. Ik heb eens op een LAN party te veel caffeine gedronken, en daardoor zat ik echt compleet te flippen achter de computer (Unreal Tournament @ Instagib). Sindsdien doe ik niet meer aan energy drinks ;)
Mooi. Dat spul heb ik namelijk nooit in huis en drink het ook nooit :P.

Slaap ze Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook wel eens, dat het iets te scarry word..

Je leeft je teveel in in het spel, en je vertrouwd andere mensen

Dat is goed.. Als je je met meer man veilig voelt, heb ik ook

Meer man maakt dracht ofzowiets zeggen ze..

Het is vooral de fantasie en het inleven dat je stuipen geeft. Ben je maybe clausterfobisch..

Zo heb ik het water detail uit gezet omdat ik als de tering bang ben voor water, altijd al geweest, Zolang ik de grond maar kan zien vind ik et best.....

Ik had dat bang zijn ook, tijdens doom1 had ik dat ook

Wat helpt is god mode aanzetten, wen je eraan....

Werkte bij mij na een tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je dit trouwens nou ook irl? dat wanneer je in je eentje loopt in een vrij lege straat en er loopt iemand / een groep achter je dat je je opgejaagd voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
* Yonix Yonix krijgt nog een ideetje binnen :)

Ik weet niet onder welke omstandigheden jij je games speelt, maar als je bijvoorbeeld in een vrij donkere ruimte speelt (met alleen je bureau lamp aan) zou je bijvoorbeeld het kamer licht aan kunnen doen, of er gewoon voor zorgen dat er meer licht is. Wie weet helpt dit ook....

Maaruh, ik trap nu ook af....ga nog even Face Off kijken en dan is het richting dromenland :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
Nog 'n tip die misschien handig kan zijn: lààt je gewoon eens doodgaan in de game, kijk effe wat er gebeurt. Niets om bang van te zijn, gewoon een computer-gegenereerd monster/mannetje dat op je beeld lijkt te slaan/schieten, boem, wat rood en hups het is gedaan. Waarschijnlijk ervaar jij dit heel anders, maar toch...

Misschien dat je hierdoor wat aan gewenning kan doen :)

Ik moet zeggen dat ik ook vrij bang was toen ik Doom 3 voor het eerst begon te spelen, of toen ik voor het eerst die supervervelende cirkelzaag-rondvliegende-dingen in HL2 tegenkwam, maar na een tijdje geraak je eraan gewoon, ontwikkel je een bepaalde strategie om het spel te spelen, voor iedere vijand een bepaald wapen enzoverder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje flauw, Kage. Ik durf te wedden dat praktisch iedereen zich opgejaagd voelt.

Ik speel ook bijna geen single-player 3d shooters omdat ik bang ben om te schrikken als ik bijvoorbeeld een deur moet opendoen. Ik heb gemerkt dat simpele knalspelletjes zoals Serious Sam (met heel ingenieus level design!) makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:28:
/me Yonix krijgt nog een ideetje binnen :)

Ik weet niet onder welke omstandigheden jij je games speelt, maar als je bijvoorbeeld in een vrij donkere ruimte speelt (met alleen je bureau lamp aan) zou je bijvoorbeeld het kamer licht aan kunnen doen, of er gewoon voor zorgen dat er meer licht is. Wie weet helpt dit ook....

Maaruh, ik trap nu ook af....ga nog even Face Off kijken en dan is het richting dromenland :9
eff offtopic maar zwaar k*t dat face-off zo laat begint man op belgie 1 maar mischien ga ik zo ook nog eff kijken vanuit m'n bed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:33:
[...]

eff offtopic maar zwaar k*t dat face-off zo laat begint man op belgie 1 maar mischien ga ik zo ook nog eff kijken vanuit m'n bed :)
Offtopic: Zal ik maar opschieten als ik jou was, want hij duurt niet zo lang meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:28:
/me Yonix krijgt nog een ideetje binnen :)

TweakingPro schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:42:

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:39:
Misschien helpt het om de muziek erg zacht te zetten, de radio/winamp/etc. aan, en je kamer goed te verlichten? Eventueel wat verder van je monitor af gaan zitten?

Zomaar een paar ideetjes, het is alleen maar om te zorgen dat het spel minder realistisch overkomt :) .
Koe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met games als doom3 en half life en zo is et denk ik vooral de sfeer waar je je ongemakkelijk bij gaat voelen en dan hoeft er maar heel weinig te gebeuren voordat je je de t*ring schrikt ;) (heb ik dan) dit soort spellen zijn al helemaal niet aan te raden als je (licht) psychotisch bent of last hebt van je fantasie die met je op de loop gaat (zoals ik).
Uiteindelijk is et meestal ook je fantasie die et allemaal nog enger maakt en zo weet ik uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:26:
Dat heb ik ook wel eens, dat het iets te scarry word..

Je leeft je teveel in in het spel, en je vertrouwd andere mensen

Dat is goed.. Als je je met meer man veilig voelt, heb ik ook

Meer man maakt dracht ofzowiets zeggen ze..

Het is vooral de fantasie en het inleven dat je stuipen geeft. Ben je maybe clausterfobisch..

Zo heb ik het water detail uit gezet omdat ik als de tering bang ben voor water, altijd al geweest, Zolang ik de grond maar kan zien vind ik et best.....

Ik had dat bang zijn ook, tijdens doom1 had ik dat ook

Wat helpt is god mode aanzetten, wen je eraan....

Werkte bij mij na een tijdje
Nee ben niet clausterfobisch. Ben voor niks bang wat ik in de games tegenkom. (Qua voorwerpen bedoel ik dan. Laat daar geen misverstand over zijn.) :)

@ Kage; Nee dat niet. Alleen als het een groep tuig is met ieder een mes, dan wel ;).

@ Sfinx-; Dat is een goeie. Zeker eens doen :).

@ Sendy; Serious Sam heb ik ook veel gespeeld maar ook daar was ik wel bang. Weer; het aanvallen / benaderen van de monsters maakt me bang. Terwijl ik de monsters zelf dus echt helemaal niet eng vindt. En idd ook deuren openen enzo.

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 22-02-2006 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:34:
[...]

Offtopic: Zal ik maar opschieten als ik jou was, want hij duurt niet zo lang meer. ;)
oh sjit ja ik doe em NU! aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
* Yonix Yonix heeft een leesbril al aangeschaft het enigste wat hij nog moet doen is een Cursus Lezen volgen :D, het spijt me, ik had even goed moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Yonix schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:41:
[...]

* TommyGun Yonix heeft een leesbril al aangeschaft het enigste wat hij nog moet doen is een Cursus Lezen volgen :D, het spijt me, ik had even goed moeten zoeken.
N.P

Het is goed bedoeld laten we maar zeggen he ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste