Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 3

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.177 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Silent Thunder schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:08:
Wat kan jullie ervaring vertellen over het feit dat Nikon pas bij 200 begint? Mis je de 100? Of is er iets anders waardoor de D70 compenseert?
Neuh, ik mis de 100 echt niet... Oke, ik maak weleens wat landschapsfotootjes enzo, en dan zou ISO100 prima voldoen, maar ook op ISO200 heb ik geen last van ruis. Ja, soms zie je het in de lucht een beetje op 100%, op een afdruk al niet meer...
En ik schiet ook regelmatig op hogere ISO waardes, denk dat ik van de 5381 foto's die ik er op dit moment mee gemaakt heb toch minstens 500 foto's op ISO waardes boven de 800 geschoten heb, ISO1600 ook al sporadisch gebruikt (Tsja, Parijs, donker, bewegend bootje, en dan de eifeltoren niet-bewogen op de foto proberen te krijgen... :+ Overigens heb je dan wel veel ruis, ja ;))
Of je ISO100 mist hangt ook een beetje van je stijl van fotograferen af lijkt me.

[edit]
Voorbeeldje erbij worden jullie niet blij van gok ik? Nouja... :P
Linkje maar ff, hij's te groot voor het t.net fotoalbum |:( :P
En ja, ik realiseer me dat dit behalve de ruis verder ook geen perfecte foto was, het regende, en het koste al erg moeite om mijn cam eventjes richting eifeltoren te richten zonder dat de lens direct weer volzat met regeldruppels enzo, dus de compositie is niet fantastisch nee :P
Magoed, zoveel ruis kún je dus krijgen op ISO1600 ;)
EXIF:
ISO1600
Focal Length 18mm
F3.5
Shutter: 1/40

En owja, ook op ISO1600 heb ik wel betere foto's gemaakt hoor ;) Dit is een erg extreem voorbeeld :X

[ Voor 35% gewijzigd door Xander op 09-05-2005 20:46 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik vind het nog een goede pic. Die ruis moet je voor lief nemen en wegfilteren. Ik heb vanavond in het theater gezeten met mn D70. Lekker donker dus en er mocht natuurlijk (uiteraard logisch) noet geflitst worden. Beter voor de sfeer van je foto's natuurlijk. Alles op ISO1600 geschoten op diafragma 3,5-5,6 en 1/30 - 1/60 en dan met EV 5.0+ :P Om wat licht op de sensor te toveren. Ben benieuwd. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Afgelopen weekend de D70 icm met de Sigma 18-125 binnen en zondag gelijk een leuke dag om uit te proberen :P

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/h.j.smit/Oranje2.jpg

www.busmeeting.nl
(ik heb nog wat foto's naar de organisatie gestuurd, wie weet komen ze op de site te staan ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door hjs op 10-05-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Ziet er inderdaad behoorlijk brak uit ja, die Eiffeltoren :P Maarja, dit is inderdaad wel een extreem voorbeeld, want over het algemeen is de ruis zélfs op ISO 1600 erg acceptabel. Als er al ruis optreed, dan is dit vaak meer in de vorm van ouderwetse "filmkorrel" dan echte kleurruis. En zelfs dan is er nog een hoop mee te doen. Die Eiffeltoren-foto is vast ook nog op te lappen door er een ruisfilter op los te laten, te verkleinen, en een sharpen filter erover te gooien.
Zoefff schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 11:59:
* Zoefff gaat straks foto's maken in een televisiestudio @ Hilversum. Nog tips? :P
Jezelf quoten is zoooooo 2004, maar ik doe het toch :+
Ben daar inmiddels geweest, en vind dat ik best een leuk resultaat heb behaald. Ondanks de goeie studioverlichting was het soms toch nog best donker, en ben ik over het algemeen met ISO 640 t/m 1000 bezig geweest.

Gebruikte lenzen zijn uiteraard de 18-70mm 3.5/4.5f, de 50mm 1.8, en m'n 24mm 2.8.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58295/full.jpg
Studio 24, een van de grootste studio's in hilversum

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58263/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58264/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58272/full.jpg
Eitjes in eierdopjes leggen met een graafmachine 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58277/full.jpg
Damesch van het liliane fonds

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58283/full.jpg
Boer Teun (ofzo) kon van al z'n 300 koeien aan de uiers voelen welke koe het is _O_

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58292/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58293/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58294/full.jpg

Al met al best geinig vind ik zelf :)

Voor de geinteresseerden, meer foto's zijn te vinden in mijn fotoalbum (http://www.tweakers.net/gallery/37182/fotoalbum/?MapID=4852) of (over een paar minuten) op http://www.kctv.nl/?id=tv_weddendat :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Kan aan mij liggen, maar ik vind de foto's wat soft en daardoor niet echt prettig om naar te kijken. Misschien na het resizen nog een keer sharpenen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je moet ze natuurlijk wel even aanklikken voor een vergroting, maar ik neem aan dat je dat gedaan hebt? Sommige foto's heb ik inderaad 1 keer een sharpen filter overheen gegooid, maar persoonlijk vind ik ze dan al snel te scherp worden. Kan ook een kwestie van persoonlijke voorkeur zijn natuurlijk.

Heb je misschien een concreet voorbeeld voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 16:25
Laatste paar dagen een berg foto's gemaakt met m'n D70, hier een kleine selectie.

#1:
Afbeeldingslocatie: http://surminski.nl/fotos/albums/userpics/10001/peugot.jpg
#2:
Afbeeldingslocatie: http://surminski.nl/fotos/albums/userpics/10001/vijver1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://surminski.nl/fotos/albums/userpics/10001/vijver4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://surminski.nl/fotos/albums/userpics/10001/bloem2.jpg

Alle foto's zijn genomen in het Wilhelminapark te Utrecht.
Nikon D70 met 18-70 Kitlens incl UV-filter en zonnekap.

Meer pics op http://surminski.nl/fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 10:42

Beaves

Usque ad Finem

Aanklikken? Dat heb ik gedaan, maar daar worden ze echt niet groter van :P Ik vind de laatste bijvoorbeeld net iets te soft, al kan dat liggen aan de ruisonderdrukking doordat je op hoge ISO waarde schoot.

Met een beetje USM heb ik er dit van gemaakt. Het kijkt, voor mij, een stuk fijner. Maar zoals je al zegt is dat voor iedereen weer anders. In ieder geval vind ik de foto van de boer top :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58299/full.jpg

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Zoefff schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:52:
[...]

Ziet er inderdaad behoorlijk brak uit ja, die Eiffeltoren :P Maarja, dit is inderdaad wel een extreem voorbeeld, want over het algemeen is de ruis zélfs op ISO 1600 erg acceptabel. Als er al ruis optreed, dan is dit vaak meer in de vorm van ouderwetse "filmkorrel" dan echte kleurruis. En zelfs dan is er nog een hoop mee te doen. Die Eiffeltoren-foto is vast ook nog op te lappen door er een ruisfilter op los te laten, te verkleinen, en een sharpen filter erover te gooien.
Jot, natuurlijk, ik kan hem even door NeatImage halen, even USM overheen gooien in PS en dan ziet hij er voor 15x10 afdruk iig meer dan goed genoeg uit ja. Maar dat was hier even niet de bedoeling om als voorbeeld te geven natuurlijk, ik wilde juist een foto rechtstreeks uit de cam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 20:00
Misschien is dit een domme vraag (heb verder nog geen ervaring met dSLR's), maar op mijn compactcam begint de ISO al bij 50 en als je hem ''helemaal'' (hij kan maar tot 400) op ISO200 zet; dan is de ruis mega aanwezig.

Terwijl op een dSLR het feest pas begint bij ISO200. Hoe komt dit precies? Zal wel iets met de geïntegreerde lens van de compact te maken hebben?

[ Voor 37% gewijzigd door Silent Thunder op 10-05-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Silent Thunder schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:53:
Terwijl op een dSLR het feest pas begint bij ISO200. Hoe komt dit precies? Zal wel iets met de geïntegreerde lens van de compact te maken hebben?
Dat is alleen op de Nikon. Bij anderen beginnen ze op ISO100. Ik weet zo niet of er ook zijn die verder teruggaan en ik weet ook niet of dat wenselijk is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmons
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11-2022
Even snel een vraagje. Ik heb de Nikon D70 met de 18-70 kitlens en ben eigenlijk opzoek naar een wide angle convertor om erop te schroeven. Iemand enig idee?

Ben al even wezen zoeken op GoT, Google en Nikon website maar kon nog niks vinden. Een gewone wide angle lens vindt ik eigenlijk net wat te duur, ga het niet heel erg veel gebruiken.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
mphilipp schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:59:
[...]

Dat is alleen op de Nikon. Bij anderen beginnen ze op ISO100. Ik weet zo niet of er ook zijn die verder teruggaan en ik weet ook niet of dat wenselijk is.
Nou jah, Nikon idd 200; maar pin mij niet vast op de getallen. Waar het in principe om gaat is dat dSLR's bij 200/400 nog goed scherp zijn, terwijl het bij een compactcam al ''fataal'' is. Daar doelde ik meer op.

Maar waarom zou minder niet wenselijk zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 10-05-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijmons stop maar met zoeken, want die ga je niet vinden; ze bestaan namelijk niet. Je hebt wel teleconverters, maar geen groothoekconverters (iig niet voor jouw filtermaat voor zover ik weet). Je zult dus een ultragroothoek moeten kopen en die zijn duuuuuuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmons
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:07:
tijmons stop maar met zoeken, want die ga je niet vinden; ze bestaan namelijk niet. Je hebt wel teleconverters, maar geen groothoekconverters (iig niet voor jouw filtermaat voor zover ik weet). Je zult dus een ultragroothoek moeten kopen en die zijn duuuuuuur.
Bedankt...kan ik stoppen met zoeken. Vindt het op dit moment nog niet waard om heel veel geld te steken in een groothoeklens. Ga eerst een telelens kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Beaves schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 14:05:
Aanklikken? Dat heb ik gedaan, maar daar worden ze echt niet groter van :P Ik vind de laatste bijvoorbeeld net iets te soft, al kan dat liggen aan de ruisonderdrukking doordat je op hoge ISO waarde schoot.

Met een beetje USM heb ik er dit van gemaakt. Het kijkt, voor mij, een stuk fijner. Maar zoals je al zegt is dat voor iedereen weer anders. In ieder geval vind ik de foto van de boer top :)
[afbeelding]
Bij die foto heb je inderdaad gelijk, die had ik wel scherper kunnen maken. Aanvankelijk had ik dit ook gedaan, maar waarschijnlijk vergeten op te slaan. Omdat het een overzichtsfoto is heb ik er verder weinig aandacht aan besteed, maar jouw versie ziet er toch wel wat lekkerder uit ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Silent Thunder schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:01:
[...]

Nou jah, Nikon idd 200; maar pin mij niet vast op de getallen. Waar het in principe om gaat is dat dSLR's bij 200/400 nog goed scherp zijn, terwijl het bij een compactcam al ''fataal'' is. Daar doelde ik meer op.

Maar waarom zou minder niet wenselijk zijn?
Dat komt omdat een digicam een zeer klein CCD heeft. Hoe kleiner het CCD, hoe meer ruis bij hogere ISO's. Een digicam heeft ook (altijd) een extreme groothoeklens, en door de grote cropfactor kom je dan op normale 35mm waarden. Die grote cropfactor (en dus het kleine CCD) (eigenlijk andersom natuurlijk 8)7 ) zorgen dus voor veel ruis bij hogere ISO's. Daarom kunnen dSLR's tot veel hogere ISO's gaan: deze hebben immers een veel groter CCD/CMOS; bij dSLR's is de cropfactor vaak maar 1,5 (Nikon) of 1,6 (Canon) etc. Zo duidelijk?

Als iemand hier op- of aanmerkingen op heeft, be my guest :)

[ Voor 6% gewijzigd door oli4100 op 10-05-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
yup, thnx B)

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 10-05-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Wil binnenkort de d70kit aanschaffen; en ben alvast aan het oriënteren voor een 2e lens (een kleine prime). De Nikon 50mm 1.8D en de 50mm 1.4D lijken interessant. De 1.8D kost 100euro; de 1.4D 230euro.

Uit de reacties hier blijkt dat de f1.8 gewoon goed is. Maar is de kwaliteit van de f1.4 nou echt beter dan de f1.8 voor die meerprijs? Of is het enige verschil dat hij tot 1.4 aankan.

Ik heb ff fredmiranda erbij gehaald; maar zie geen concreet antwoord. Wel word in de comments gezegd dat de f1.4-lens op alle F-waardes scherp is; wat ik niet terug zie in de comments van de 1.8.

Heeft iemand ervaring ermee? Als het enige verschil de mogelijkheid van 1.4 is; dan heb ik er die meerprijs niet voor over.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 10-05-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Ik heb de F/1.4 en ik kan zeggen dat ik van dat ding hou.. Gezien de ietwat 'slechtere bokeh' van de 1.8 en het feit dat ie wat zacht kan zijn op tot aan 2.5 o.i.d. (vanuit reviews) is mijn keuze uitgegaan naar de 50mm. Dat en het feit dat ik hem op eBay voor 175 euro vond.

Ik ben er in ieder geval ontzettend blij mee :)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Misschien kun je es een geslaagde pic laten zien als je wilt.
Ik kan ook wel pbase optrekken voor userfoto's; maar is altijd leuk om een sample van een GoT'ter te zien (diversiteit).

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 11-05-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1.8 en de verschillen t.o.v. de 1.4 zijn dermate klein dat ik geneigd ben om te zeggen dat de 1.4 gewoon een "status symbool" is.
De 1.8 is een prima lens en gewoon belachelijk goedkoop. Als je niet gehecht bent aan "status" neem gewoon die 1.8, daar maak je retestrakke foto's mee en het verschil tussen de 1.4 en 1.8 bokeh en scherpte ziet toch niet iedereen. Bespaar je het geld en weet ik veel, geef het uit aan een extra CF kaartje ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel de 1.4 als ook de 1.8 mogen testen. Het verschil is wat mij betreft toch net iets in het voordeel van de 1.8. De lichtsterkte van de 1.4 is mooi, erg mooi, de bokeh van de 1.4 is mooier maar het contrast is bij de 1.8 net iets strakker, het komt briljanter over. Tevens is de 1.8 ietwat scherper. De 1.4 is gewoonweg iets softer maar wel weer kleur-echter (1.8 is warmer). Vervorming is bij de 1.4 net iets minder. de CA (paarse randjes) zijn iets sneller zichtbaar op de 1.4
Het gewicht en de prijs zijn tevens het nadeel voor de 1.4. €98,- tegen €239,- is niet nix.

Voorbeeldplaatjes op Pbase van de 1.4
Voorbeeldplaatjes op Pbase van de 1.8

Succes en laat maar eens horen wat het is geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zit een beetje te kijken op het dpreview forum en kom iets tegen over verschillende Curves voor de D70. Wat is jullie ervaring ermee, en welke gebruiken jullie?

Kwam dit nog tegen via google.
http://www5e.biglobe.ne.jp/~komin/curve/D70/d70download.htm

Of moet ik hier maar even mee wachten totdat de nieuwe D70s firmware voor de D70 beschikbaar komt en dan rond kijken wat de beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Silent Thunder schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:43:
Wil binnenkort de d70kit aanschaffen; en ben alvast aan het oriënteren voor een 2e lens (een kleine prime). De Nikon 50mm 1.8D en de 50mm 1.4D lijken interessant. De 1.8D kost 100euro; de 1.4D 230euro.

Uit de reacties hier blijkt dat de f1.8 gewoon goed is. Maar is de kwaliteit van de f1.4 nou echt beter dan de f1.8 voor die meerprijs? Of is het enige verschil dat hij tot 1.4 aankan.

Ik heb ff fredmiranda erbij gehaald; maar zie geen concreet antwoord. Wel word in de comments gezegd dat de f1.4-lens op alle F-waardes scherp is; wat ik niet terug zie in de comments van de 1.8.

Heeft iemand ervaring ermee? Als het enige verschil de mogelijkheid van 1.4 is; dan heb ik er die meerprijs niet voor over.
Kijk ook eens naar de nieuwe 30mm f1.4 van Sigma; op €400 wat prijziger maar een stuk practischer omdat dit 'echt' 50mm wordt op een D70; ik vind de 50mm lenzen door de cropfactor toch veel verliezen in bruikbaarheid.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ben nog steeds naar lenzen aan het kijken. Eigenlijk wil ik de 70-200VR hebben, maar die is me toch nog een beetje duur op het moment. Ik denk er dan ook hard over om tot ik die lens kan betalen, om de Nikon AF-S VR 24-120 IF-ED te kopen. Lijkt me een leuke aanvulling op mijn 18-50, in de zin dat ik afhankelijk wat ik ga doen met beiden een redelijk universeel bereik heb, terwijl ik met de 120 toch net even een beetje verder in het tele kan komen.

Hebben jullie meningen over deze lens?

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Laatst online: 09-01 11:04
Misschien kan ik jullie nieuwsgierigheid binnenkort temperen wat betreft de 50MM 1.8D van Nikon. Die heb ik vandaag gekocht tezamen met een SB-600 speedlight. Eindelijk is het setje een beetje compleet. Nu sparen voor een fisheye en een fatsoenlijke zoomlens. 70-210 van degelijke kwaliteit en een dikke teleconverter ertussen. Of een 100-300 o.i.d. Van de week misschien pics van de 50MM. Hij is al getest en bevalt goed. Heerlijk lichtsterk en snel! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd geleden is hier de vertical grip aan de orde geweest voor de D70, heeft iemand deze al in gebruik, en ervaringen hiermee.
Ik wil deze ook gaan aanschaffen. Is deze ook in Nederland te koop ?
iemand advies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Volgens mij was dat een hoax; er is geen grip voor de D70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat hier dan : www.harbortronics.com
de vraag is of iemand hiermee ervaring heeft en ook in NL te koop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:05:
Volgens mij was dat een hoax; er is geen grip voor de D70.
Er is wèl een grip voor de D70, maar niet 1 van Nikon zelf:
Verschillende mensen op GoT hebben em ook al, en zijn er best tevreden over: ik ga er binnenkort ook 1 bestellen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is die dan ook in Nederland te koop of halen jullie hem allemaal bij harbortronics ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Gewoon bestellen bij Harbortronics ja :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Cool, wist ik niet. Wel een dure oplossing, je schijnt je cam ook nog te moeten aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is ongeveer 130 EURis
En als je de onstpanknop wilt gebruiken op de grip moet je hem inderdaad modificeren, maar ik wil hem alleen als extra houvast, zodat die lekker in de hand ligt. En het staat profi ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik momenteel lees over die Harbortronic grips is dat ze wat kwaliteitsissues hebben. Een aantal lieden hadden problemen met het monteren van de grip op de camera omdat ie net niet paste en er schijnen problemen te zijn met de stroomvoorziening van de extra accu (spanningsval over de gebruikte diode's in de grip schijnt groot te zijn)

Eigenlijk hoop ik dat met de D70s de gripmarkt wat groter wordt (aangezien op de D70s een wired remote shutter aansluiting aanwezig is) en er wat meer smaken/merken komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Lijkt me lastig, de ontspanner indrukken terwijl je hem op zijn kant houdt... daar wordt het niet echt stabieler van denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:49:
Lijkt me lastig, de ontspanner indrukken terwijl je hem op zijn kant houdt... daar wordt het niet echt stabieler van denk ik.
Er zit een extra ontspanknop op de grip zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
is ongeveer 130 EURis
En als je de onstpanknop wilt gebruiken op de grip moet je hem inderdaad modificeren, maar ik wil hem alleen als extra houvast, zodat die lekker in de hand ligt. En het staat profi ;-)
Was in reactie hierop...

Voor die extra knop betaal je dus zo'n 140 euri extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:57:
[...]

Was in reactie hierop...

Voor die extra knop betaal je dus zo'n 140 euri extra.
Tenzij je de IR shutterkabel wilt gebruiken (maar goed, dat is knap waardeloos aangezien je dan niet kunt pre-focussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Vanavond weer even wezen schieten :) Alle pics: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/rwh0513/

Een selectie:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/rwh0513/DSC_1421tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/rwh0513/DSC_1450tmb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/rwh0513/images/dsc_1464.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/rwh0513/DSC_1559tmb.jpg

Geschoten met Sigma 18-125 DC en de laatste met Nikkor 85 1.8D :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Remy schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:28:
Vanavond weer even wezen schieten :) Alle pics: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/rwh0513/

Een selectie:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Geschoten met Sigma 18-125 DC en de laatste met Nikkor 85 1.8D :)
Die roest pic is echt tof :D

Sorry, maar ik heb wat met roest, zometeen staat er een showcase waarin die pics gepost worden, ik ben vandaag wezen schieten met een 105mm 2.8 Micro Nikkor O+

Wat een lens is dat zeg, pfoei, nou vooruit, 1 preview dan :p

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/macro/_DSC3700.JPG

D70 + Nikkor 105mm dus :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 12:48

ThunderNet

Flits!

WhizzCat schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:34:
[...]

Die roest pic is echt tof :D

Sorry, maar ik heb wat met roest, zometeen staat er een showcase waarin die pics gepost worden, ik ben vandaag wezen schieten met een 105mm 2.8 Micro Nikkor O+

Wat een lens is dat zeg, pfoei, nou vooruit, 1 preview dan :p

[afbeelding]

D70 + Nikkor 105mm dus :)
Mooie foto :D
damn echt mooie lens zeg :P ben je vast blij mee :+

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperRembo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:36
Wat weegt eigenlijk zo'n D70 met lens?

Ik heb nu een ixus die je makkelijk in je jaszak meeneemt. Ik zie nog een beetje op tegen het sjouwen dan zo'n grote camera. Die haarscherpe foto's hier maken het wel erg verleidelijk om er toch een D70 bij te kopen :)

| Toen / Nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

SuperRembo schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:01:

Ik heb nu een ixus die je makkelijk in je jaszak meeneemt. Ik zie nog een beetje op tegen het sjouwen dan zo'n grote camera. Die haarscherpe foto's hier maken het wel erg verleidelijk om er toch een D70 bij te kopen :)
Gewicht 595g.

En dat is zonder batterijen en kaartje

De kitlens weegt nog es 420 gram, dus dat is om en nabij de kilo, omg, sjouw ik altijd zoveel mee :+ ;)

-edit-

de macro lens die ik er gister op had weegt zo'n 560 gram :)

[ Voor 12% gewijzigd door WhizzCat op 14-05-2005 14:31 . Reden: typo ]

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 13:32

De mijne weegt compleet met de 28-70 lens erop 914 gram.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

~1.5 kg met m'n 28-70 lens

Valt toch mee? Tja, je stopt hem alleen niet zo snel in je jaszak he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
De nieuwe firmware is uit!
Volgens sommige users in deze thread is de AF iets sneller en accurater.
Ik wacht nog even af :)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 06-09 19:43
SteAlthmAn schreef op maandag 16 mei 2005 @ 11:24:
De nieuwe firmware is uit!
Volgens sommige users in deze thread is de AF iets sneller en accurater.
Ik wacht nog even af :)
Het menu ziet er gekleurder uit ;)
Voor de rest is het nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Gekleurder? Juist niet, is nu strak grijs en wit en geel ipv die andere hippe kleurtjes van eerst :P
Mwoh, ik heb hem net erop gezet, is een eitje hoor :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Hier nog een D70 user met de 2.0 firmware :)

Dingen die me zo opvallen zijn idd. de correcte weergave van hoeveel foto's je nog kunt maken, het anders uitziende menu, de AF lijkt idd iets sneller en het "piepje" klinkt anders ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Hier zit ie er ook in. Met name die correcte weergave van de overgebleven ruimte bij RAW is het al waard om te upgraden.

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

nog problemen met het inlezen van RAW in bijvoorbeeld PS van foto's gemaakt met de nieuwe firmware?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb de firmware (A en B[norml][/]) al op 2 verschilende CF kaartjes staan, dadelijk cam er eens bijpakken en updaten :P

Ben wel benieuwd wat er anders is met de AF. Met mijn NIkkor AF 70-210/4-5.6 wilde hij weleens "doorschieten" tijdens het focussen (bedoelen ze dat met hunten trouwens?), misschien dat dat nu beter gaat... :)

Edit:
Hm, ok, net gedaan (probleemloos uiteraard :P).
Nieuwe menustructuur ziet er wel beter uit, komt wat zakelijker over dan die oude kinderlijkere kleurtjes... Ik hoor niet echt het verschil in het piepje ofzo, maar dat kan aan mij liggen... :P

Qua AF, hij lijkt sneller, zowel met mijn Nikkor AF-S DX 18-70/3.5G IF ED als met mijn Nikkor AF 70-210/4-5.6. De AF op de 18-70 is nogsteeds gewoon foutloos ;) Bij de 70-210 schoot hij weleens voorbij het goede AF punt als het ware, nu schiet ie meteen een stukje terug en is hij klaar, terwijl hij met de oude firmware vaak helemaal doordraaide richting oneindig om vervolgens weer rustig terug te gaan naar het goede punt. Dat heeft ie nu iig niet meer. Enige wat hij nogsteeds heeft: Als de AF van dichtbij naar oneindig moet heeft hij nogsteeds de neiging om eerst een stukje "terug" te draaien om vervolgens pas de goede kant op te gaan richting oneindig... dat doet ie nogsteeds, al lijkt het wel sneller :)

* Xander is wel tevreden met de nieuwe firmware...

[ Voor 62% gewijzigd door Xander op 16-05-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekd
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Arfman schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:19:
en het "piepje" klinkt anders ;)
ja, dat dacht ik dus ook al :D

daarnaast wordt er op DPReview gespeculeerd dat er minder ruis hangt :)

one more thing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hmm, ook maar eens proberen dan. Moet eerlijk zeggen dat ik de cam heb geupdate toen ik het las hier, even gekeken heb en weer terug heb gestopt, daar ik met andere dingen bezig ben op het moment .. zal van de week een uitgebreidere test doen, waaronder ook RAW inlezen in PS e.d.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:57:
nog problemen met het inlezen van RAW in bijvoorbeeld PS van foto's gemaakt met de nieuwe firmware?
Hier geen problemen met PS CS 8.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

Hier ook niet met PSCS2

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nog een verschil gemerkt :Y)
Als je kiest op welk gedeelte hij moet focussen, en dus op de knop rechts drukt, licht het raster even rood op zodat je duidelijk ziet welk gedeelte je nu precies selecteert B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 06:28
XanderH schreef op maandag 16 mei 2005 @ 16:19:

Ik hoor niet echt het verschil in het piepje ofzo, maar dat kan aan mij liggen... :P

* patrickt35 is wel tevreden met de nieuwe firmware...
Het piepje is duidelijk anders, het zijn meer 2 piepjes kort achter elkaar geworden.
Is dit niet het geval, ben je vergeten firmware A te updaten(spreek uit ervaring)

Zowel A als B wordt versie 2.0

Mvg P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Arfman schreef op maandag 16 mei 2005 @ 19:59:
Nog een verschil gemerkt :Y)
Als je kiest op welk gedeelte hij moet focussen, en dus op de knop rechts drukt, licht het raster even rood op zodat je duidelijk ziet welk gedeelte je nu precies selecteert B)
Dat was toch al zo? :X Of alleen als je daadwerkelijk ging focussen dan?
patrickt35 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:14:
[...]

Het piepje is duidelijk anders, het zijn meer 2 piepjes kort achter elkaar geworden.
Is dit niet het geval, ben je vergeten firmware A te updaten(spreek uit ervaring)

Zowel A als B wordt versie 2.0

Mvg P
Ja, het is idd *piep*piep* snel achter elkaar, maare, dat was het al met A1.01 en B1.03? Bij mij dan?
Remy hoorde ook geen verschil...

[ Voor 38% gewijzigd door Xander op 16-05-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
Dat was idd al zo.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 06:28
:? Hier toch niet. :?

Mvg P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nope, hier klinkt het piepje ook anders, maar ik heb de firmware hiervoor overgeslagen, omdat ik het nut voor mij er niet van inzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 11-09 17:42
Fijn... Met die nieuwe firmware heb ik ineens een hele zooi hotpixels erbij tussen sluitertijden van 1/1.3 en 1/20... Zowel bij hoge als lage ISO's. Nog meer mensen last van?

Hoe te testen: Lensdop op de lens, camera op manual, sluitertijd naar 1/1.3, klikken en kijken of je gekleurde stipjes ziet.

Afbeeldingslocatie: http://www.sandersfotosite.nl/troep/hotpixels.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Sander-B op 17-05-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:10
Sander-B schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 01:07:
Fijn... Met die nieuwe firmware heb ik ineens een hele zooi hotpixels erbij tussen sluitertijden van 1/1.3 en 1/20... Zowel bij hoge als lage ISO's. Nog meer mensen last van?

Hoe te testen: Lensdop op de lens, camera op manual, sluitertijd naar 1/1.3, klikken en kijken of je gekleurde stipjes ziet.

[afbeelding]
Gelijk uitgeprobeerd, maar ik krijg gewoon zwarte plaatjes zonder hotpixels. Dus of het met de nieuwe firmware te maken heeft betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 11-09 18:36

YellowCube

Wait...what?

* YellowCube firmwared voorlopig helemaal niets..

cam kapot.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
YellowCube schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 10:07:
* YellowCube firmwared voorlopig helemaal niets..

cam kapot.
Verklaar je nader. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

had het probleem als eens eerder aangehaald:
YellowCube schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 11:48:
Had gisterenavond een dode D70.
Geen activiteit, alleen een knipperend groen CF-ledje en als ik de CF kaart eruit haalde, dan deed de camera welgeteld helemaal niks. Verschillende CF kaarten geprobeerd, niks. Kaart eruit, lens eraf, accu eruit. Accu er weer in. Niks. Andere accu (die zeker weten vol was). Niks, hooguit een knipperend ledje als ik er een CF kaart in deed.

Vervolgens accu en CF kaart eruit. Zo een tijdje laten staan. Accu erin.
Dat zorgde voor vroedvrouwen bij Heineken! De camera deed het weer.
dit weekend is ie er definitief mee opgehouden. Zelfs een harde reset heeft geen zin meer.
Naar wat ik van andere bronnen begrepen heb is het een bekende fout in een electronisch circuit.
Ik weet niet hoe snel Inca werkt...ga in juni trouwen en ben bang dat de camera niet voor die tijd terug is. Oh well...heb hier nog een Pentax ME + glaswerk en een Dynax 7xi + glaswerk staan. Dan maar weer een tijdje terug naar film.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Damn, da's mooi &$%# YellowCube :/
ga in juni trouwen en ben bang dat de camera niet voor die tijd terug is.
Als dat het geval is, en je hebt dan geen fotograaf, moet je ff een seintje geven. Zonde natuurlijk als je trouwerij er niet mooi op komt te staan :o

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ach, die fotograaf is wel ok.
't Is meer dat ik daarna alsnog op vakantie ga en dat ik wel graag de Nikon tot m'n beschikking gehad (had net een sexy fisheye lens aan de collectie toegevoegd...vandaar)

Bedankt voor de aanbieding overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

* ThunderNet is beetje jaloers :/

:9 Ik ben inmiddels druk aan het sparen voor een D70 :D
Ik heb naar het prijsverschil gekeken tussen de D70s en de D70, en dat prijsverschil is te groot voor alleen dat grotere lcd-tje naar mijn idee.

Gelukkig heb ik al een aardige collectie lenzen hier liggen :) die er zo opkunnen...
Lenzen die ik er nog bij zou willen zijn:
Kitlens :)
50mm
en een Fisheye lensje :9

Heeft er iemand nog tips voor bepaalde accesoires etc.? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThunderNet schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:06:
...
Heeft er iemand nog tips voor bepaalde accesoires etc.? :)
Fatsoenlijk statief die met wat heftig glas geen moeite heeft?
Monopod?
Hoekzoeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:13:
[...]

Fatsoenlijk statief die met wat heftig glas geen moeite heeft?
Monopod?
Hoekzoeker?
Statief heb ik hier ook al thuisliggen :) (heb het geluk dat mn vader dus een Nikon F401s heeft, (die hij nooit meer gebruikt maarjah) en dus dat soort dingen er zijn... maar een monopod is misch. ook handig ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
chippie777 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 09:42:
[...]

Gelijk uitgeprobeerd, maar ik krijg gewoon zwarte plaatjes zonder hotpixels. Dus of het met de nieuwe firmware te maken heeft betwijfel ik.
Raar, ik zal 'm zo ff terugflashen (als dat mogelijk is) en het dan nog eens proberen.
Ik zou toch zweren dat ik dit eerst niet had, aangezien ik regelmatig uitgaansfoto's maak waarbij ik dergelijke sluitertijden gebruik.

EDIT:
Heb de oude firmware er weer op, nog steeds hotpixels. Ben er na wat speurwerk in mn fotoarchief achtergekomen dat de hotpixels ergens begin november zijn verschenen (heb de camera september 2004 aangeschaft), alle plaatjes daarvoor zijn brandschoon. Heel vaag, misschien heeft mn cam een tik gehad ofzo?

[ Voor 26% gewijzigd door Sander-B op 17-05-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Vandaag een 2e hands Micro Nikkor 105mm 2.8 D (nieuwe versie) aangeschaft, wat een genot is dat zeg, echt ongelovelijk wat een scherpte en DoF.

* WhizzCat is zeer content

piccie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/bloem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
WhizzCat schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:09:
Vandaag een 2e hands Micro Nikkor 105mm 2.8 D (nieuwe versie) aangeschaft, wat een genot is dat zeg, echt ongelovelijk wat een scherpte en DoF.

* WhizzCat is zeer content

piccie:

[afbeelding]
Onscherp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Misschien moet je even opnieuw kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
WhizzCat schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:10:
[...]

Misschien moet je even opnieuw kijken...
De rechterkant van het bloemetje misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Artz schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:14:
[...]

De rechterkant van het bloemetje misschien?
Dat heet DoF, grote diafragma opening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
WhizzCat schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:18:
[...]

Dat heet DoF, grote diafragma opening :)
En wil dat zeggen dat dat op deze foto geslaagd is? De linkerkant van het bloemetje had IMO ook scherp moeten zijn, dus ik vind em ook onscherp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:56
Ik heb nu op het werk ook zo'n D70 die ik gebruik in een meetopstelling.
Als er mensen zijn die belang hebben bij de maid modules voor aansturing van de camera, dan mogen ze me het laten weten. (c code voor windows en mac)

Tevens heb ik beschikking over de broncode voor het nikkon nef formaat, wederom geinteresseerden -> PM.

[ Voor 21% gewijzigd door FireAge op 19-05-2005 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhizzCat schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 17:09:

* WhizzCat is zeer content...
Niet slecht maar iets té DoF :+

Voor deze lens vind ik hem wel erg soft, en ik heb het idee dat ie wat te donker is (wat niet bijdraagt aan het scherp zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:21:
[...]

Niet slecht maar iets té DoF :+

Voor deze lens vind ik hem wel erg soft, en ik heb het idee dat ie wat te donker is (wat niet bijdraagt aan het scherp zijn)
het softe komt denk ik eerder voort uit de DOF. De rand van de bloem is namelijk wel ragscherp. Alles binnen het scherpstelvlak is ragscherp.
Bovendien heb ik nog nooit gehoord van een 105mm Micro die soft zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowCube op 19-05-2005 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:31:
[...]

...
Bovendien heb ik nog nooit gehoord van een 105mm Micro die soft zou zijn.
Ik ook niet, maar ik vind de plaat er niet echt uit knallen qua scherpte. Vandaar de opmerking over het donker zijn. Overigens is het qua compositie misschien ook wat ongelukkig gekozen op het scherpstel punt, ik had het midden van de roos gepakt, het lijkt nu of het iets verschoven is naar rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik weet niet hoe Whizzcat scherpgesteld heeft, maar kennelijk lag het scherpstelvlak net een beetje voor het midden van de bloem. Daardoor is de rand aan de rechterkant scherp geworden.Er zijn nog meer punten in dat vlak scherp. Links onder en rechts midden.
Verder was het ws. ook gewoon een probeersel van Whizzcat. Macrofotografie/belcihting(zoals jij dat terecht opmerkt) is imho(zeker met een lens als dat) toch wel een vak apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

YellowCube schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 09:00:
ik weet niet hoe Whizzcat scherpgesteld heeft, maar kennelijk lag het scherpstelvlak net een beetje voor het midden van de bloem. Daardoor is de rand aan de rechterkant scherp geworden.Er zijn nog meer punten in dat vlak scherp. Links onder en rechts midden.
Verder was het ws. ook gewoon een probeersel van Whizzcat. Macrofotografie/belcihting(zoals jij dat terecht opmerkt) is imho(zeker met een lens als dat) toch wel een vak apart.
Tnx, ik heb em inderdaad net binnen, dus ik verwacht eigenlijk ook niet meteen platen die perfect zijn, het is idd erg moeilijk uit de hand werken, dus ik ga zometeen nog es verder experimenteren met een statief erbij.

Verder staat mijn EV standaard -0.7 geloof ik, het had idd wel iets lichter gemogen, maar goed, al doende leert men :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.krusher.info/images/got/fotografie/plant.jpg
klik

Hier een plaat van m'n el cheapo Tamron lens op macrostand. Exif info in de jpg.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn

afterburn

No more...

WhizzCat schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:59:
Verder staat mijn EV standaard -0.7 geloof ik, het had idd wel iets lichter gemogen, maar goed, al doende leert men :)
-0.7?? De D70 van huis uit al onderbelicht, waarom maak je dat nog extra erg?

Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Potverdorie, na veel lezen denk ik dat overtuigd ben, mijn nieuwe camera wordt de D70. Met mijn huidige camera, Minolta Z2, loop ik te vaak tegen problemen aan en zodra het ook maar een beetje schemer wordt, is foto's maken bijna onmogelijk, laat staan in een wat donkere omgeving waar je niet kunt/mag flitsen :( Ben nog wel even aan het denken over de benodigde lenzen. Na het lezen van de D70 topics en de Centraal Objectieven Topics denk ik dat ik voor het volgende ga:

- Nikon D70 incl. AF-S 18-70 DX
- Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO
- Lenmar Li-Ion Nikon EN-EL3
- Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x

Nu komt ie: Kijk ik bij Foto Konijnenberg, dan zie ik:
- Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER II ø 58mm € 223.00
- Sigma AF 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Nikon € 239.00

Welke van de twee moet het zijn? En natuurlijk, heb ik met deze keuze een goeie gemaakt? Ik gebruik de camera voor:
- Hobbymatig fotograferen van landschappen, gebouwen, evenementen, concerten, etc.
- Foto's maken voor de kabelkrant en website van de lokale omroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Ik had nog even een klein vraagje over mijn pas aangeschafte Nikon D70 (ik heb een duitse handleiding, en moet de engelse nog even opzoeken en printen):

Als ik de camera op de P, A, S of M stand gebruik, dan werkt de AF 'assistent light' niet, alleen dus in de auto-standen. Hoort dit zo?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dan moet je in het menu vaj e D70 kijken of de optie AF assist light (o.i.d) aanstaat.
In de auto stand bepaald de camera alles zelf (dus ook de AF assist). In de P, A, S, M stand werkt het meeste volgens de menu instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
wolly_a schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:59:
Potverdorie, na veel lezen denk ik dat overtuigd ben, mijn nieuwe camera wordt de D70. Met mijn huidige camera, Minolta Z2, loop ik te vaak tegen problemen aan en zodra het ook maar een beetje schemer wordt, is foto's maken bijna onmogelijk, laat staan in een wat donkere omgeving waar je niet kunt/mag flitsen :( Ben nog wel even aan het denken over de benodigde lenzen. Na het lezen van de D70 topics en de Centraal Objectieven Topics denk ik dat ik voor het volgende ga:

- Nikon D70 incl. AF-S 18-70 DX
- Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO
- Lenmar Li-Ion Nikon EN-EL3
- Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x

Welke van de twee moet het zijn? En natuurlijk, heb ik met deze keuze een goeie gemaakt? Ik gebruik de camera voor:
- Hobbymatig fotograferen van landschappen, gebouwen, evenementen, concerten, etc.
Die telelens is niet bepaald lichtsterk. Bij concerten heb je er dan nog steeds weinig aan. Beter is een lens van f/2.8 over het gehele bereik (bijv. de Sigma 70-200/2.8, heb ik zelf ook, super lens!), maar die is wel een klap duurder (718 euro bij Konijnenberg). Hiermee kan je op concerten prima plaatjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hmm, das voorlopig even te duur. Lijkt me een mooi doel om te sparen voor een lichtsterkere lens.

Bij concerten moet je je ook niet voorstellen dat ik iedere week bij een of ander bruut concert sta waar duizenden mensen staan te dringen om Toto, Robbie Williams of weet ik veel wie te zien. Aangezien ik wat fotografeer voor de kabelkrant van de lokale omroep moet je meer denken aan wat leuke bandjes die tijdens evenementen (koninginnedag, etc) op het plaatselijke plein optreden of in een tent. Wellicht dat je dan met de standaard kit-lens of toch met de Sigma een heel eind komt.

Die beide Sigma's passen beide op de D70? Is er dan nog verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DG objectieven hebben een anti-reflecterende coating op het laatste element zitten, zodat je wat minder reflecties hebt vanaf je sensor (DG speciaal voor digitaal). Neem die versie dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

wolly_a schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 13:31:
Hmm, das voorlopig even te duur. Lijkt me een mooi doel om te sparen voor een lichtsterkere lens.
Ik denk dat een 50mm f1.8 oid een hele goede en lichtsterke lens is om optredens vast te leggen. Je moet iets dichterbij gaan staan,maar dat zal geen probleem zijn als je 'pers' bent. Bovendien zijn die 50mm lenzen vaak retestrak en ze kosten niet veel (+/- €100).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolly_a schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:59:
...

Je kunt ook gaan voor de Tamron AF 70-300/4.0-5.6 macro 1:2 van €127
Voor dat geld maakt ie meer dan fatsoenlijke foto's! Verwacht geen topbediening, tis verder een draak van een lens. Traag, zoomring gaat stug en maakt herrie :P

Maar voor het geld een hele leuke lens met macro mogelijkheid en als het je niet bevalt qua lichtsterkte kun je altijd doorsparen voor een F2.8 lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
PuCK schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:16:
Ik had nog even een klein vraagje over mijn pas aangeschafte Nikon D70 (ik heb een duitse handleiding, en moet de engelse nog even opzoeken en printen):

Als ik de camera op de P, A, S of M stand gebruik, dan werkt de AF 'assistent light' niet, alleen dus in de auto-standen. Hoort dit zo?
Hou er ook rekening mee dat de AF-light assist alleen werkt als je de centrale focus point gebruikt, bij alle andere focuspoints schakelt hij zichzelf ook auto uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Is de 28-80 kitlens ook een beetje goed? In de lokale winkels hier komen ze alleen nog maar op de proppen met de 28-80mm en de 18-70 is nergens meer te bekennen op de D70.

[ Voor 63% gewijzigd door Silent Thunder op 20-05-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hangt er van af. Wil je een groothoek (en alles boven de 30 noem ik maar even geen groothoek) dan zit je met de 28-80 krap (wegens cropfactor). Het is net wat je wil, wil je landschapsfotografie doen, is hij dus minder geschikt.
Ik gebruik hem analoog, en het is dan een schitterende lens, waarover ik zeer tevrede ben.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.