Neuh, ik mis de 100 echt niet... Oke, ik maak weleens wat landschapsfotootjes enzo, en dan zou ISO100 prima voldoen, maar ook op ISO200 heb ik geen last van ruis. Ja, soms zie je het in de lucht een beetje op 100%, op een afdruk al niet meer...Silent Thunder schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:08:
Wat kan jullie ervaring vertellen over het feit dat Nikon pas bij 200 begint? Mis je de 100? Of is er iets anders waardoor de D70 compenseert?
En ik schiet ook regelmatig op hogere ISO waardes, denk dat ik van de 5381 foto's die ik er op dit moment mee gemaakt heb toch minstens 500 foto's op ISO waardes boven de 800 geschoten heb, ISO1600 ook al sporadisch gebruikt (Tsja, Parijs, donker, bewegend bootje, en dan de eifeltoren niet-bewogen op de foto proberen te krijgen...
Of je ISO100 mist hangt ook een beetje van je stijl van fotograferen af lijkt me.
[edit]
Voorbeeldje erbij worden jullie niet blij van gok ik? Nouja...
Linkje maar ff, hij's te groot voor het t.net fotoalbum

En ja, ik realiseer me dat dit behalve de ruis verder ook geen perfecte foto was, het regende, en het koste al erg moeite om mijn cam eventjes richting eifeltoren te richten zonder dat de lens direct weer volzat met regeldruppels enzo, dus de compositie is niet fantastisch nee
Magoed, zoveel ruis kún je dus krijgen op ISO1600
EXIF:
ISO1600
Focal Length 18mm
F3.5
Shutter: 1/40
En owja, ook op ISO1600 heb ik wel betere foto's gemaakt hoor

[ Voor 35% gewijzigd door Xander op 09-05-2005 20:46 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+