Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 3

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.941 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

:D M'n usb kabel van de D70 was kapot, dus ik een Cardreader halen van Sweex.
Wat blijkt, de kabel die daarbij zit past ook op de D70 :*)

Scheelt weer een nieuwe kabel kopen :P

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

quote:
suspect schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:21:
[...]

Dat zit toch standaard al in CS2?
Geen idee, ik draai nog met CS :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-05 20:03

JeanLeGrand

Nexus 7 | HTC One

quote:
Krusher schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 13:46:
:D M'n usb kabel van de D70 was kapot, dus ik een Cardreader halen van Sweex.
Wat blijkt, de kabel die daarbij zit past ook op de D70 :*)

Scheelt weer een nieuwe kabel kopen :P
Ja, dat is een standaard Mini-B. Je kunt dat aan de meeste moderne Digicams hangen, hoor ;)

Denon AVR-3313

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
USB-kabeltje is gewoon standaard ja, ik heb nog een hele berg van die dingen liggen als ik ga zoeken gok ik :P

Maar een cardreader is wel fijner, vooral veel sneller dan de D70...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 18:51
quote:
Clyde schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:45:
[...]

Ik had het niet over de D70, maar over de uncompressed formaten in het algemeen.

Maar waarom win je er niks mee; je ziet dus geen kwaliteitsverschil tussen 12 en 24bit?
In welke situatie is dan het beter dat je 'origineel' 24bits foto's hebt? (TIFF zal er wel niet voor niks zijn...).
24bit is idd beter dan 12, maar als je van 12 naar 24 gaat win je in principe niks. Er komt niet ineens nieuwe info bij oid. Als je tussentijds wil opslaan is TIFF wel te verkiezen boven JPG natuurlijk omdat TIFF lossless is. Als een camera direct in 24 bit kan schieten heb je in principe meer detail, mits de sensor dat levert natuurlijk.

Negatieven scannen in 24bit is natuurlijk beter dan op 12.

Acid_Burn wijzigde deze reactie 27-05-2005 17:45 (14%)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
JeanLeGrand schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:31:
[...]

Ja, dat is een standaard Mini-B. Je kunt dat aan de meeste moderne Digicams hangen, hoor ;)
Aha, dat wist ik niet, ik heb hier een zooi andere usb kabels met de meest vreemde maten, behalve die voor de D70.
quote:
XanderH schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 16:47:
...

Maar een cardreader is wel fijner, vooral veel sneller dan de D70...
Zeker weten, moest vandaag 512mb overzetten en dat duurde via de D70 uh.. te lang? :X

Had ik eerder moeten kopen zo'n cardreader (en dat voor een lullige €15) 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:56
ZO he.....
vanmiddag de hele middag samen met WhizzCat wezen schieten geweldig!!
Waarom? ik had naast mijn Fuji S5500 een Nikon F401s mee, met een 35-70.
Ik heb 3 rolletjes volgeschoten, wat een verademing vergeleken met mijn S5500.
Ik heb ook nog even met de D70 van WhizzCat mogen schieten. En voor mij is het zo goed als zeker, ik wil er ook eentje! damn wat een camera.
Heerlijk :D

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Zeker fijn een card-reader, krijg dat stomme ding van mij alleen niet aan de praat onder XP (wel onder win98) Stomme uitroeptekens :( (zal wel een conflict zijn met een ander usb apparaat)

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15:23

Zoefff

❤ 

quote:
hjs schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:43:
Zeker fijn een card-reader, krijg dat stomme ding van mij alleen niet aan de praat onder XP (wel onder win98) Stomme uitroeptekens :( (zal wel een conflict zijn met een ander usb apparaat)
Steek hem eens in een ander USB slot. En dan niet het slot naast degene waar 'ie nu in zit, maar het liefst in een compleet andere controller.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
  • Laatst online: 10-03-2012
quote:
hjs schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:43:
Dat kun je toch zo zien bij je systeeminfo? Daar staat ook waarmee het conflicteert. Wel wazig want met USB zou je daar juist geen last van moeten hebben... :/

Meteen ook een vraagje... ik ben sinds dit weekend in het bezit van de D70S incl. 18-70 kitlens. Bevalt prima, maar ik mis nog een beetje het zoombereik van mijn "oude" Fuji S602. Welke lens zou een goede aanvulling zijn? Ik maak vaak foto's van optredens waarbij ik niet mag flitsen, dus het moet een redelijk lichtgevoelige lens zijn. Ik heb dit draadje grotendeels doorgelezen en krijg de indruk dat de 70-300 lens hiervoor niet echt geschikt is. Is er dan misschien een 70-210 (bijvoorbeeld) die wel goed zou voldoen, liefst in combinatie met een stabilizer? Wat wel een vereiste is, is dat de lens ook echt scherp is (ik lees in deze thread nog wel es dat de goedkopere telelenzen daar een probleem vormen).

Ik kan vaak redelijk dicht bij de artiesten staan, dus ik hoef geen megazoom te hebben. Ik heb de vorige keer es met een 300D geschoten incl. telelens en daarvan vond ik de meeste foto's niet echt scherp (ondanks stabilizer en statief). Grote kans dus dat die lens niet echt geschikt was... maar gelukkig was die 300D niet van mij. >:)

Mijn budget zal zo tussen de 300 - 500 euro liggen, tenzij dat totaal geen haalbare kaart is. Dan moet ik nog maar even droog brood eten ofzo... :+

OmeRoon wijzigde deze reactie 29-05-2005 03:54 (60%)

Wat jij kan kan ik ook maar dan harder...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:22
quote:
Meteen ook een vraagje... ik ben sinds dit weekend in het bezit van de D70S incl. 18-70 kitlens. Bevalt prima, maar ik mis nog een beetje het zoombereik van mijn "oude" Fuji S602. Welke lens zou een goede aanvulling zijn? Ik maak vaak foto's van optredens waarbij ik niet mag flitsen, dus het moet een redelijk lichtgevoelige lens zijn. Ik heb dit draadje grotendeels doorgelezen en krijg de indruk dat de 70-300 lens hiervoor niet echt geschikt is. Is er dan misschien een 70-210 (bijvoorbeeld) die wel goed zou voldoen, liefst in combinatie met een stabilizer? Wat wel een vereiste is, is dat de lens ook echt scherp is (ik lees in deze thread nog wel es dat de goedkopere telelenzen daar een probleem vormen).
Alles is relatief. Zelf vond ik de 70-300 lenzen die hier langskomen niet echt goed, maar ze maken wel degelijk betere foto's dan de S602 op dat bereik (heb er eentje op mijn werk). Dus zelfs met een 70-300G of de bekende Sigma 70-300 (APO of non-APO, ga voor de eerste in dat geval) ga je er op vooruit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
Ook qua lichtsterkte? Want dat vond ik bij die Fuji's (S602 en S7000) helemaal niet verkeerd. Qua prijs zou het me wel goed uitkomen als zo'n lens zou werken. ;)

Het gaat om concerten waar op zich best wel wat licht is trouwens... maar een TV camera is natuurlijk wel een heel ander verhaal dan een D70. Tijdens de finale van het Nationaal Songfestival (I know, tis ook niet echt mijn muziek :+ ) heb ik vorig jaar foto's gemaakt met een S7000 en dit jaar met een 300D. Eerlijk gezegd vond ik die met de S7000 veel mooier qua belichting, waarschijnlijk ook vanwege de zoomlens die ik bij de 300D had zitten (foto's waren vrij donker en ook niet echt haarscherp). Daar ben ik dus een beetje huiverig voor.

Moet ik dan gaan denken aan bv. een Sigma AF 70-200/2.8 EX IF APO HSM of zijn er nog goedkopere alternatieven? Ik zag bv. ook een TAMROM SP AF 70~210mm F/ 2,8 LD voor rond de 450 euro te koop staan (2e hands). Zou dat misschien wat zijn?

OmeRoon wijzigde deze reactie 29-05-2005 13:14 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:00

YellowCube

Wait...what?

volgens mij kun je met een S602/7000 veel langere sluitertijden aanhouden dan bij bijv. een 300D. Op die manier kun je dus met minder licht nog steeds hele goede plaatjes schieten.
Als je het met een SLR goed aanpakt, kun je er meer uithalen dan met een compact camera.

YellowCube wijzigde deze reactie 29-05-2005 14:35 (20%)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:10
Leuk shotje, vandaag geschoten op Spa Italia 2005 met mn D70 + 18-70mm kitlens. Wel een beetje met het contrast gerommeld in Photoshop :)

http://www.sandersfotosite.nl/troep/spa-italia.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 26-02 17:30

Metten

ik hou het graag simpel

Hoezo langere sluitertijden? Daar krijg je toch alleen maar bewogen foto's van :?
Sowieso hebben die compactcamera's doorgaans toch echt stukken meer last van ruis dan DSLR's als de D70 en de 300D. Bij DSLR's kan je vaak prima op ISO 800 schieten wat je een hoop aan licht en sluitertijd scheelt. Als je dan ook nog een lichtsterke lens als die Sigma 70-200 2.8 hebt dan moet je toch aardig uit de voeten kunnen in een minder goed verlichte ruimte :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
Okay, die Sigma is dan dus degene die ik hebben moet. Is die TAMROM SP AF 70~210mm F/ 2,8 LD van een vergelijkbare kwaliteit of beter/slechter? Misschien een stomme vraag maar op SLR gebied ben ik nog een newbie. ;)

Aan lange sluitertijden heb ik inderdaad niet veel, ze moeten eigenlijk zo kort mogelijk worden. De foto's moeten daarna naar een fotoservice en zijn via een site te bestellen, dus ruis door hoge ISO's wil ik zoveel mogelijk vermijden.

OmeRoon wijzigde deze reactie 30-05-2005 03:51 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

quote:
Metten schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:43:
Hoezo langere sluitertijden? Daar krijg je toch alleen maar bewogen foto's van :?
ruisniveau's even daargelaten:
bij een compactcamera zal de foto minder snel bewogen zijn dan bij een dSLR. Althans, dat is mij opgevallen en lijkt mij de oorzaak van het feit dat het echte brandpuntsafstand van een compactcamera kleiner is dan die van een dSLR. Gezien het feit dat een foto pas beweegt als je met je sluitertijd onder 1/f seconden (waarbij f het brandpuntsafstand is waarop je de foto schiet) komt te zitten, kun je met een compactcamera dus op lagere sluitertijden nog onbewogen foto's maken.

ik kan er naast zitten, maar ik had begrepen dat die 1/f sluitertijd regel uitgaat van het echte brandpunt van de cameralens en niet het effectieve brandpunt (dus na vermeningvuldiging met de cropfactor van de sensor)

YellowCube wijzigde deze reactie 30-05-2005 07:08 (3%)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-05 18:39
quote:
YellowCube schreef op maandag 30 mei 2005 @ 07:08:
[...]

ruisniveau's even daargelaten:
bij een compactcamera zal de foto minder snel bewogen zijn dan bij een dSLR. Althans, dat is mij opgevallen en lijkt mij de oorzaak van het feit dat het echte brandpuntsafstand van een compactcamera kleiner is dan die van een dSLR. Gezien het feit dat een foto pas beweegt als je met je sluitertijd onder 1/f seconden (waarbij f het brandpuntsafstand is waarop je de foto schiet) komt te zitten, kun je met een compactcamera dus op lagere sluitertijden nog onbewogen foto's maken.

ik kan er naast zitten, maar ik had begrepen dat die 1/f sluitertijd regel uitgaat van het echte brandpunt van de cameralens en niet het effectieve brandpunt (dus na vermeningvuldiging met de cropfactor van de sensor)
Nu kan ik er ook naast zitten maar geldt boven genoemde regel niet voor statische objecten? Ik neem aan dat op het podium wordt bewogen, en dan is 1 seconde (met compact of SLR) in mijn ogen te langzaam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

dat klopt. Had even niet door dat we het over bewegingsonscherpte hadden.
hadden we het daar over?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
Absoluut... op 1/60e lukt het soms net aan om een scherpe foto te maken, maar dan alleen als ze practisch stil staan. Ik zou dus graag ook een lens hebben die voor een hogere sluitertijd geschikt is zonder meteen naar een extreme ISO waarde te hoeven gaan (ivm. korreligheid).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 15:10
quote:
OmeRoon schreef op maandag 30 mei 2005 @ 03:50:
Okay, die Sigma is dan dus degene die ik hebben moet. Is die TAMROM SP AF 70~210mm F/ 2,8 LD van een vergelijkbare kwaliteit of beter/slechter? Misschien een stomme vraag maar op SLR gebied ben ik nog een newbie. ;)

Aan lange sluitertijden heb ik inderdaad niet veel, ze moeten eigenlijk zo kort mogelijk worden. De foto's moeten daarna naar een fotoservice en zijn via een site te bestellen, dus ruis door hoge ISO's wil ik zoveel mogelijk vermijden.
De Sigma is voorzien van HSM (zeer snelle en zeer stille autofocusmotor), de Tamron heeft dat niet. Als je dus vaak van focuspunt wisselt (zal wel bij optredens) kan dat een gemis zijn.

En je kan de foto's nabewerken met software die de ruis verwijdert, de scherpte gaat ietsjes achteruit, maar je bent nagenoeg alle ruis wel kwijt!

Sander-B wijzigde deze reactie 30-05-2005 13:15 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

quote:
-----Original Message-----
From: Ronald
Sent: zondag 29 mei 2005 2:25
To: sandervleeuwen@gmx.net
Subject: Vraagje ivm. Wedden Dat studiofoto's

Zoefff / Sander,

Ik las net over je studiotripje om foto's te maken bij Wedden Dat. Ik werk zelf ook in dat
wereldje en heb net een D70S gekocht met 18-70 kitlens. Aangezien het hele SLR verhaal voor mij nieuw is (ik had hiervoor een Fuji S602 zoals zovelen...) ben ik zeer benieuwd welke zoomlens jij gebruikt hebt in de studio tijdens de (zo te zien) generale repetitie.

De reden hiervoor is dat ik eind volgende week 10 dagen in Curacao zit bij allerlei optredens en daar foto's moet maken. Ik heb dit weekend even zitten spelen met de kitlens maar qua zoom zal dat niet altijd genoeg zijn vrees ik. De eisen die ik heb:

de lens moet goed scherp zijn en goed functioneren bij weinig licht (aangezien er ook
TV opnames worden gemaakt mag ik niet flitsen).

Enig idee welke lens wat voor me zou zijn? Het budget ligt zo rond de 400 euro.

Gr,

Ronald
Hoi Ronald,

Tijdens de (inderdaad) generale repetitie van "Wedden dat...?" heb ik de kitlens (18-70) en een 50mm 1.8 lens gebruikt. Omdat de producent een vriend van mij is kon ik gewoon met de camera's meelopen, dus had ik weinig zoom nodig om toch nog leuke foto's te kunnen maken.

Zeker met de 50mm 1.8 (een absolute must-have voor iedere Nikon eigenaar) waren uitstekende foto's te maken, maar omdat het in de studio vrij goed uitgelicht was kwam ik ook een flink eind met de 18-70, in combinatie met ISO 800 t/m 1250.

Als je dicht bij de artiesten kan komen, heb je aan de 70 mm van de kitlens (effectief 105mm) wel voldoende, maar sta je toch wat verder weg, dan is een zoomlens inderdaad al vrij snel wenselijk. Je komt dan uit bij bijvoorbeeld een 80-200.

Het grote nadeel is natuurlijk de lichtsterkte. Telezoomlenzen binnen jouw budget (€500,-) hebben meestal een diafragma tussen de 4 en 5.6. Bij low-light situaties is dat best weinig, zeker als je sluitertijden rond de 1/200-ste moet gebruiken om geen bewegingsonscherpte te krijgen.

Wellicht kom je op ISO 1600 nog best ver, maar ideaal is het niet. Lenzen die wél goed te gebruiken zijn in het donker, zijn ook meteen flink veel duurder. De AF-S VR 70-200 2.8G ED (http://www.kenrockwell.com/nikon/70200vr.htm) is bijvoorbeeld een prachtige lens voor dit soort situaties, maar valt met zo'n €1500,- ruim buiten jouw (en mijn) budget.

Maarja, het moge duidelijk zijn dat het dus heel erg afhangt van de situatie. Als er flink wat licht is, dan kan je met een lens onder de €500,- misschien best leuke foto's maken op hogere ISO waarden.

Neem echter ook eens een kijkje naar de 50mm. Een uitstekende lens om in het donker foto's te maken, en als je voor het podium of artiest kan komen, zijn er met zijn effectieve 75mm al best aardige foto's te maken :)

Succes met je keuze!

Groet,

Sander

P.S. Ik heb dit mailtje ook even in het D70 topic gezet, misschien hebben andere mensen nog opmerkingen of aanvullingen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
quote:
OmeRoon schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:14:
Absoluut... op 1/60e lukt het soms net aan om een scherpe foto te maken, maar dan alleen als ze practisch stil staan. Ik zou dus graag ook een lens hebben die voor een hogere sluitertijd geschikt is zonder meteen naar een extreme ISO waarde te hoeven gaan (ivm. korreligheid).
Ach bij die concerten die jouw werkgever geeft staan ze toch allemaal stil ?

ps, mijn cardreader doet het nu wel, drivers opnieuw geinstalleerd en nu pakte hij hem wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
quote:
Zoefff schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:17:
[...]

<KNIP>
Zeker met de 50mm 1.8 (een absolute must-have voor iedere Nikon eigenaar)
<KNIP>
Neem echter ook eens een kijkje naar de 50mm. Een uitstekende lens om in het donker foto's te maken, en als je voor het podium of artiest kan komen, zijn er met zijn effectieve 75mm al best aardige foto's te maken :)
<KNIP>
Ik lees wel vaker dat deze lens (50 mm 1.8) zo geweldig is. Maar wat is nu het grote voordeel van deze lens bijvoorbeeld t.o.v. de kitlens? Is het enige voordeel dat hij zo lichtsterk is? Is hij scherper? M.a.w. wat mis ik als ik deze lens niet heb?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-05 16:12

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Die 50mm 1.8 is uberscherp vergeleken bij zowel de 18-70kitlens als de 18-125 Sigma (die ik heb gekozen). De lichtsterke 1.8-eigenschap die erbij komt voegt alleen maar toe aan de blijdschap en vreugde die je uit de 50mm 1.8 haalt, waardoor je op kortere sluitertijden kan schieten. Dit soort shots zijn met dergelijke budget/kitzoomlenzen niet te maken: link1 link2 link3, je kan er door het beperkte DOF met 1.8 of 2.8 heerlijk je onderwerp uit de omgeving halen, een derde voordeel. Vierde voordeel: ding kost vrij weinig in verhouding: ik heb er 110 euro voor betaald, en heb er veel lol van.

Remy wijzigde deze reactie 30-05-2005 14:07 (9%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
HJS: ze bewegen nog wel een beetje hoor... vooral Fransie B. ;) Maar die gaat niet mee dit keer...

Zoefff: bedankt voor de info, hier kan ik zeker wat mee! Ik denk dat ik de Sigma hierboven es ga proberen en even ga uitzoeken of dat wat is. Qua budget is die ook een stuk duurder dan gepland maar wie weet heb ik mazzel met een mooi 2e handsje ofzo. :) Ik hoef geen megazoom te hebben (sta hoogstens 10 meter van het podium), dus zo'n 70-200 zou volgens mij voldoende moeten zijn.

Sander-B: nabewerken is inderdaad een mogelijkheid maar helaas voor ons meestal geen optie ivm. tijdgebrek (helaas moet ik er nog meer doen dan alleen foto's maken).

Remy: die ga ik dan meteen ook maar even scoren. ;)

OmeRoon wijzigde deze reactie 30-05-2005 14:11 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ja, die 50mm 1.8 wil ik ook.

Maar Roon, al die artiesten gaan vanzelf bewegen als je jouw zien aankomen toch? (vooral richting hun bodyguard). :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 19-05 20:04
quote:
hjs schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:19:
Ja, die 50mm 1.8 wil ik ook.
Je schrikt alleen eventjes wanneer je hem uit het doosje haalt.
Jezus, wat is dat ding klein.
Dit vind ik dus een klein nadeel. Het balans is uit je toestel.

Mvg P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-05 22:56

Abbadon

Mac Powered

quote:
patrickt35 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 18:54:
[...]

Je schrikt alleen eventjes wanneer je hem uit het doosje haalt.
Jezus, wat is dat ding klein.
Dit vind ik dus een klein nadeel. Het balans is uit je toestel.

Mvg P
Ik wissel wel eens tussen de 70-200 f/2.8 en deze 50 f/1.8, dat is idd dan even een wereld van verschil :D Maar het went snel hoor.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
dat heb ik ook met wisselen tussen m'n Sigma 24-135 f/2.8-4.5 en de kitlens danwel m'n 50mm... gewicht, stabiliteit en gemak waarmee je rondloopt met de cam verschillen drastisch.

* HunterPro is alweer dat rubber kapje om het oculair heen kwijtgeraakt. Wat een kutconstructie. Vind ik de zoeker op een 1Dmk2 of een EOS10 toch echt stukken beter werken (wat is dat ding heerlijk zacht!).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
quote:
HunterPro schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:58:
* HunterPro is alweer dat rubber kapje om het oculair heen kwijtgeraakt. Wat een kutconstructie. Vind ik de zoeker op een 1Dmk2 of een EOS10 toch echt stukken beter werken (wat is dat ding heerlijk zacht!).
Die dingen raak ik ook constant kwijt ja... :P

Ik heb zelf het idee dat ik de Dk10 (Standaard eyecup van de D100) prettiger vind dan de Dk16 (standaard eyecup van de D70, ze zijn beide even groot trouwens). Het rubber lijkt wat dikker. En nee dat kan ik niet met zekerheid zeggen, ik was mijn laatste Dk16 kwijt voordat ik Dk10's binnen kreeg... :X

Wat is trouwens het verschil met de Dk20? (if any?) Dat is de standaard eyecup van de D70s....

Ik werk zelf trouwens nogsteeds met een ronde eyecup:
http://www.tweakers.net/ext/f/56894/full.jpg

Voor mij als brildragende wat prettiger...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
HunterPro schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:58:
...

* HunterPro is alweer dat rubber kapje om het oculair heen kwijtgeraakt. ...
quote:
XanderH schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:06:
[...]

Die dingen raak ik ook constant kwijt ja... :P...
[afbeelding]

Voor mij als brildragende wat prettiger...
Wat doen jullie met die eyecups :? Ik ben de mijne nog niet kwijtgeraakt en die zit gewoon vast (je moet echt pielen om hem eraf te halen)

En zo'n ronde wil ik ook, maar ik ben ze nog niet in een Nederlandse winkel tegengekomen helaas :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-05 22:56

Abbadon

Mac Powered

Ik snap 't ook niet. Jullie doelen gewoon op de default rubber eye'cups'? Ding zit hier echt behoorlijk stevig vast.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
quote:
Krusher schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:20:
[...]

[...]

Wat doen jullie met die eyecups :? Ik ben de mijne nog niet kwijtgeraakt en die zit gewoon vast (je moet echt pielen om hem eraf te halen)
Tsja, tijdens natuurfotografie ben ik em ook nog nooit verloren ofzo :P Maar in drukkere omgevingen (bijv. drukke discotheek waar ik zelf al nauwelijks tussen 2 mensen doorkom, cam daarbij gaat soms ook lastig ;)), tsja, ik verlies ze weleens. Een stukje gaan fietsen en je fototas thuis laten en cam om je nek hangen helpt trouwens ook, als dat ding tegen je buik aan blijft "kletteren" kun je ze ook best eraf stoten.

En volgens mij zitten ze bij sommige D70's ook wat losser dan bij anderen. Die ronde eyecup die ik nu heb zit ook niet zo gigantisch strak (en stoot je er makkelijker af door de ronde 'schelp' natuurlijk), magoed die heb ik wat gemod zodat ie beter klemt :P (bevestiging is metaal), anders schuif je die er ook zo naar boven toe af.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BN
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20-09-2018
Mooiste eyecup blijft in mijn ogen een DK-3 op een eyepiece adapter (#2370)
Zat al chronisch op mijn F80 en nu dus sinds dag 1 ook op m'n D70. Komt niet zomaar los omdat-ie in een groefje klikt achter de richel van het oculair....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

Is er ook een adapter met een klein vergrootglaasje? zodat de viewfinder wat groter wordt?

one more thing...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
miekd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 22:09:
Is er ook een adapter met een klein vergrootglaasje? zodat de viewfinder wat groter wordt?
Als het goed is kun je met die 2370 adapter ook vergrotingsglaasjes gebruiken op de D70. Houd er dan wel rekening mee dat een deel van je viewfinder beeld wegvalt.
Jammer dat dit soort dingen relatief duur en lastig verkrijgbaar zijn..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hmz, van m'n F65 ben ik ze nog nooit kwijtgeraakt. Maar die van m'n D70 zat laatst ook los idd. Maar de schuld geef ik aan een wat te krappe (of te volle) fototas.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
julius schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:36:
Hmz, van m'n F65 ben ik ze nog nooit kwijtgeraakt. Maar die van m'n D70 zat laatst ook los idd. Maar de schuld geef ik aan een wat te krappe (of te volle) fototas.
Ik heb ook een krappe fototas, en ik heb geen last van het verloren eyecup effect. En ik draag de camera bijna dagelijks over m'n schouder (niet over mn buik dus :P ) en wederom geen probleem.
Ik heb zelf het idee dat Nikon een aantal kwaliteitsproblemen heeft (gehad) met een bepaalde serie, gezien de klachten (een hoop mensen met een 2004 camera met dode camera's net voor de garantie was afgelopen, dito met eyecups die kwijtraken)

Krusher wijzigde deze reactie 30-05-2005 23:41 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hydra
  • Nu online
quote:
Remy schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:06:
Dit soort shots zijn met dergelijke budget/kitzoomlenzen niet te maken: link1 link2 link3, je kan er door het beperkte DOF met 1.8 of 2.8 heerlijk je onderwerp uit de omgeving halen, een derde voordeel. Vierde voordeel: ding kost vrij weinig in verhouding: ik heb er 110 euro voor betaald, en heb er veel lol van.
Goed, ik ben verkocht :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

quote:
Krusher schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:41:
[...]
Ik heb ook een krappe fototas, en ik heb geen last van het verloren eyecup effect.
Ligt er natuurlijk aan waar ie klemt. Als dat net is op de plek van die eyecup... Bij mijn Minolta Dimage 5 had ik er trouwens ook last van, maar dan in andere foto tassen.
quote:
En ik draag de camera bijna dagelijks over m'n schouder (niet over mn buik dus :P ) en wederom geen probleem.
Is dat ding uberhaubt wel op je buik te dragen? Bij mij niet langer dan 1 min, over m'n schouder op m'n zij alleen tijdens een plaspauze. En verders heb ik hem altijd vast in mijn hand. Of hij zit in mijn tas.
quote:
Ik heb zelf het idee dat Nikon een aantal kwaliteitsproblemen heeft (gehad) met een bepaalde serie, gezien de klachten (een hoop mensen met een 2004 camera met dode camera's net voor de garantie was afgelopen, dito met eyecups die kwijtraken)
Dit van mij heb ik in december gekocht. Enig idee waar ik de p-date kan opzoeken? 'k Mag aannemen dat ie het wel wat langer dan 1 jaar doet. 'k Zou behoorlijk balen en flink hoog en laag gaan springen. * julius kan bijna niet meer zonder cam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19-05 19:57
quote:
...dito met eyecups die kwijtraken.
Misschien een simple oplossing voor het kwijt raken van de eyecups...

Klik hier!

Vervang de spelden dan wel voor versies zonder rode knop! ;)

Let wel... de spelden gaan niet door de behuizing van de D70 maar achter de 2 lipjes waar de eyecup achter blijft zitten. Vergeet niet de spelden op de juiste lengte af te knippen.

Zie ook deze foto

B___MAN wijzigde deze reactie 31-05-2005 00:49 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
quote:
Remy schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:06:
Die 50mm 1.8 is uberscherp vergeleken bij zowel de 18-70kitlens als de 18-125 Sigma (die ik heb gekozen). De lichtsterke 1.8-eigenschap die erbij komt voegt alleen maar toe aan de blijdschap en vreugde die je uit de 50mm 1.8 haalt, waardoor je op kortere sluitertijden kan schieten. Dit soort shots zijn met dergelijke budget/kitzoomlenzen niet te maken: link1 link2 link3, je kan er door het beperkte DOF met 1.8 of 2.8 heerlijk je onderwerp uit de omgeving halen, een derde voordeel. Vierde voordeel: ding kost vrij weinig in verhouding: ik heb er 110 euro voor betaald, en heb er veel lol van.
Welk merk lens is dat en waar heb je die gekocht? Die foto's zien er inderdaad super uit!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
kom op zeg Roon, die lens is overal verkrijgbaar, gewoon de 50mm 1.8
Onze vrienden bij cameranu.nl hebben hem ook gewoon staan.

objectieven > nikkor > AF 50/1.8 D Prijs: € 99,00

En overleg ff voordat je besteld, ik denk dat ik er einde van de week ook een wil, kunnen we de verzendkosten delen ;) (is goedkoper dan naar Urk knorren)

http://www.koopdigitaal.nl/images/1066.jpg

hjs wijzigde deze reactie 31-05-2005 14:21 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anjelen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10-08-2012

Anjelen

koeiengooier

quote:
XanderH schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:06:
[...]
[afbeelding]
Is zo'n (soort) D70 eyecup ook in Nederland te bestellen?
Ik zie regelmatig mensen op bijvoorbeeld nikonians links geven naar webshops in de states, maar $30 verzendkosten betalen voor een $6 stukje rubber weerhoud mij ervan zoiets te bestellen.

Meuh.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
quote:
hjs schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:18:
Onze vrienden bij cameranu.nl hebben hem ook gewoon staan.

objectieven > nikkor > AF 50/1.8 D Prijs: € 99,00
Ok, we hebben het hier dus over Nikkor? Want dat was mijn vraag... ;)

En zie zo je mail maar ff.. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
quote:
Anjelen schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:26:
[...]

Ik zie regelmatig mensen op bijvoorbeeld nikonians links geven naar webshops in de states, maar $30 verzendkosten betalen voor een $6 stukje rubber weerhoud mij ervan zoiets te bestellen.
Ik zou het niet weten, ik heb die van mij iig niet uit NL :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
quote:
Anjelen schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:26:
[...]

Op deze site kan je hem ook bestellen en via normale airmail naar europa laten sturen. Verzendkosten zijn dan $ 5,00
Ik heb er zelf (nog) niets besteld dus heb geen ervaring met deze zaak, maar het klinkt beter dan $30,-- verzendkosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anjelen
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10-08-2012

Anjelen

koeiengooier

quote:
chippie777 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 17:19:
Op deze site kan je hem ook bestellen en via normale airmail naar europa laten sturen. Verzendkosten zijn dan $ 5,00
Ahh bedankt, die winkel kende ik nog niet.
Meteen maar die eyecup en wat andere gadgets besteld. :7

Meuh.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik ben op zoek naar een autolader voor de D70.
Hier hebben ze er 1.
Zijn er mensen die toevallig zo'n ding hebben en mij met meer suggesties verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 10-05 16:07
Ik heb geprobeerd die IR remote shutter aan de praat te krijgen, maar lukt me echt niet, ik heb het met me PDA (mda compact) geprobeert van deze link en met een universele afstandsbediening van m'n dvd (met de sanyo nummers), heb al het eea gezocht, ook in de vorige delen, daar heb ik de link ook vandaan.
Ligt het misschien aan de nieuwste firmware??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ik reed vanmiddag langs een foto winkel in Hoorn en dacht, laat ik eens informeren naar wat de Nikkor 50mm 1.8 hier kost. De man pakt een map erbij van Inca, vraagt 6x of ik die met een vastbrandpunt bedoel en noemt daarna een prijs van 149,-
Ah, dank u wel, dat is maar 50% hoger dan online, dacht ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 18:51
Bij Konijnenberg is ie 98 euro

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:12
quote:
hjs schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:33:
Ik reed vanmiddag langs een foto winkel in Hoorn en dacht, laat ik eens informeren naar wat de Nikkor 50mm 1.8 hier kost. De man pakt een map erbij van Inca, vraagt 6x of ik die met een vastbrandpunt bedoel en noemt daarna een prijs van 149,-
Ah, dank u wel, dat is maar 50% hoger dan online, dacht ik.
Ja, en dan vinden die fotozaken het ook nog vreemd dat de zaken zo slecht gaan... :|

• TheRebell
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11-06-2018
[beetje off]
staat toevallig een klein artikel over in de Metro van vandaag dat de winkels een terugloop hebben door webwinkels. Ja duh! Veel mensen komen kijken in een winkel en bestellen het an online. Ja je zou nogal een dief zijn van je eigen portomonee als je dat niet zou doen. Oke qua service enzo is een gewone winkel wel veel beter natuurlijk maartoch....

• Hydra
  • Nu online
Nog een voordeel van webwinkels is dat je, dankzei de wet "kopen op afstand", 7 dagen bedenktijd hebt en binnen die periode de koop ongedaan kunt maken.

https://niels.nu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OmeRoon
quote:
Vandaag half Alkmaar eo. gezien, geen hond verkoopt em. :( Ja, voor een Canon 300D... maar niet voor de D70.

Zijn er trouwens nog specifieke tips voor de D70 die je moet weten zonder dat ze eigenlijk in de handleiding genoemd worden? Ik bedoel dan iets a la "vervoer je camera nooit met de lens erin", dat soort dingen.

OmeRoon wijzigde deze reactie 03-06-2005 14:54 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

verwissel je lenzen niet in al te stoffige omgevingen, tenzij spikkels op je foto je ding zijn.
En je camera met lens vervoeren gaat prima. Als je dat maar gewoon in een degelijke tas doet is dat geen enkel probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

En als het even kan, verwissel je lenzen met de camera naar beneden gericht, wederom om eventueel stof op je sensor te voorkomen. Mocht er tóch stof op je sensor terecht komen, wees dan uiterst voorzichtig met het verwijderen daarvan. Probeer het met een blaasbalgje eraf te blazen (níet met je mond blazen!) en als dat niet lukt, laat het doen, of schaf een speciaal kwastje/doekjes aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chippie777
quote:
OmeRoon schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:54:
[...]

Vandaag half Alkmaar eo. gezien, geen hond verkoopt em. :( Ja, voor een Canon 300D... maar niet voor de D70.

<KNIP>
Tja het is Canon wat de klok staat, vooral bij de massa. Het enige wat ik van Canon heb is een fotorugzak, geweldig ding, maar ja er staat Canon op en er zit Nikon in (beter dan andersom >:) ), mooie combinatie :)

chippie777 wijzigde deze reactie 03-06-2005 16:48 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Repeat
  • Laatst online: 26-02 17:03
hoe lame: ik had een tijdje geleden een afstandsbediening voor de d70 besteld bij de plaatselijke fotoboer. Dat ding vandaag aangekomen en ik dat ding opgehaald, is het zon minidingetje ter grootte van een euro :( Maar dan betaal je er ook nog een 32 euro voor |:( voor zon heel gierig stukje plastic met 1 knopje, over afpersen gesproken zeg :+

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 12:56
quote:
Repeat schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:25:
hoe lame: ik had een tijdje geleden een afstandsbediening voor de d70 besteld bij de plaatselijke fotoboer. Dat ding vandaag aangekomen en ik dat ding opgehaald, is het zon minidingetje ter grootte van een euro :( Maar dan betaal je er ook nog een 32 euro voor |:( voor zon heel gierig stukje plastic met 1 knopje, over afpersen gesproken zeg :+
Je had liever een blok ijzer, met 1 gigantische rooie knop, die je nergens kwijt kunt, en eigenlijk op wieltjes mee moet nemen, maar die precies hetzelfde kan, zeker? :+

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

quote:
ThunderNet schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:45:
[...]

Je had liever een blok ijzer, met 1 gigantische rooie knop, die je nergens kwijt kunt, en eigenlijk op wieltjes mee moet nemen, maar die precies hetzelfde kan, zeker? :+
waar kun je die bestellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:12
quote:
Als je zelf eerst wat research had gepleegd, dan had je dat geweten. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 30-04 12:48
quote:
YellowCube schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:17:
[...]

waar kun je die bestellen?
als je geïnteresseerd bent in een blok ijzer met 1 gigantische rode knop; moet je eens informeren bij Russische autoriteiten.
die gebruikte die dingen ten tijde van de koude oorlog om mogelijk hun kernwapens mee af te vuren... ''dont push zhe red button komrad!!''

Silent Thunder wijzigde deze reactie 03-06-2005 20:31 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Wie kent dit apparaat?
http://www.sensorcleaning.info/img/scs-minivac.jpg

Moest vandaag ff wachten in de stad en ging maar de foto-combi in, vroeg wat over sensor cleaning en hij liet dit pakket zien, vandaag binnen zei hij nog trots. Kost ook maar 70 euro ;)
Bestaat uit een stofzuiger (dat is het apparaat op de foto) en wat pads.

Klik op de foto voor de site.

Oh was een ijverige verkoper trouwens, hij vroeg wat voor lens ik had en begon gelijk over een lichtsterke lens en een zoom lens die ik toch echt nodig had, (mhh mischien noemde ik de 50mm f1,8). Volgens hem moest ik de Sigma 28mm f1.8 hebben, was maar 299,- euro :)

hjs wijzigde deze reactie 03-06-2005 22:21 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Repeat
quote:
ThunderNet schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 17:45:
[...]

iets meer waar voor mn geld was wel relaxed geweest hoor :P Zoals de remote die (standaard nota bene :o ) bij mn Canon G3 kwam.

Of gewoon een goedkopere afstandsbediening want dat ding is nog geen 3 euro waard :P

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Repeat schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:33:
[...]

iets meer waar voor mn geld was wel relaxed geweest hoor :P Zoals de remote die (standaard nota bene :o ) bij mn Canon G3 kwam.

Of gewoon een goedkopere afstandsbediening want dat ding is nog geen 3 euro waard :P
Tja als je iets verder had gekeken had je kunnen weten dat er iets goedkopers op de markt is :P

http://www.krusher.info/images/got/fotografie/sbcru151.gif

Die heb ik dus, nog geen 15 euro. En multifunctioneel, en handzaam ;)
Oh en de shutter wordt bediend door de big red button :+

Krusher wijzigde deze reactie 04-06-2005 01:26 (6%)

• razorhead
  • Laatst online: 14:25
ik heb de befaamde blokker afstandbediening : 1,99 :P

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

quote:
Ik heb hem al jaren bij mijn F65. Ik was verheugt dat ie ook op m'n D70 werkte. Hij is uberklein en daardoor merkt de gemiddelde mens het niet op dat je hem zelf vast hebt. Alleen diegene die weet dat je zo die foto hebt gemaakt weet hem te vinden.

Verder is de afstand waarop hij werkt ook echt geniaal! Ik geloof dat de specs zeggen 7 m. In een uitzonderlijk geval (donkere ruimte) heb ik hem zelfs op een 10 m afstand weten te activeren!

Een D70 kost een hoop, maar om dan die paar centen uit te sparen op zo'n ubergrootte one size fits all afstandsbediending... Geef mij deze maar, hij doet het al 3 jaar op dezelfde batterij!

• pauluzzz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-11-2011
quote:
razorhead schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 01:41:
ik heb de befaamde blokker afstandbediening : 1,99 :P
Jup, ik ook, Tihao roeleert :+

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website

• Silent Thunder
D70+18-70kit weer in prijs gedaald bij Topvision...

van 820 naar 800.

offtopic:
Bij Informatique durven ze daar nog 1300 voor te vragen; best een goede grap... maar ik denk dat ze het serieus bedoelen. :o

Silent Thunder wijzigde deze reactie 04-06-2005 16:44 (70%)

• Mig29
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Ik vind die UK versie voor 1466 veel grappiger ;)

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Silent Thunder
jah... absurd die prijsverschillen van meer dan 500 euro ofzo.
je zou ze bijna es willen opbellen om te vragen of ze zich nog goed voelen oid...

• StevenK
  • Nu online
Nog ff over die laatste firmware. Ik heb 't idee dat 'ie veel kritischer is met focus; vaak is een kleine beweging van mijn dochtertje al genoeg om niet af te kunnen drukken.

Ligt dat aan mij, of is dat echt anders sinds die laatste firmware. heb 'm trouwens op AF-C en AF-S geprobeerd, zowel dynamic als single...

Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.

• SteAlthmAn
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Op AF-C zou ie ALTIJD moeten afdrukken, daar ligt de prioriteit niet bij de focus.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

• StevenK
  • Nu online
quote:
SteAlthmAn schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:25:
Op AF-C zou ie ALTIJD moeten afdrukken, daar ligt de prioriteit niet bij de focus.
Ja, dat staat ook in mijn handleiding. Maar niet dus. Ook op AF-C niet afdrukken als 'ie geen focus heeft. En ik heb sterk het gevoel dat dat sinds die nieuwe firmware is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:25
quote:
pauluzzz schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 13:45:
[...]

Jup, ik ook, Tihao roeleert :+
Ik had hem bijna gekocht voor 2,99 maar hoe programmeer ik hem dat hij de Nikon aanstuurt??

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• razorhead
  • Laatst online: 14:25
je moet hem op sanyo instellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• patrickt35
  • Laatst online: 19-05 20:04
Dan loop je daar rond met een DSLR van ruim €1000,--
Misschien nog wat spullen(lenzen/flitser/statief) van ruim €1000,--

Maak je een foto met een afstandsbediening.
Tover je uit je tas een afstandsbediening van €2,99, die zo groot is, dat ie bijna niet in je tas past.

Is dit Hollandse zuinigheid?

Sorry dat ik er zo over denk, maar voor een paar tientjes heb je de originele.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13:00
quote:
Sorry dat ik er zo over denk, maar voor een paar tientjes heb je de originele.
Ben ik wel met je eens, ik heb m zelf ook voor 26,- Euro in Frankrijk gekocht, maar het blijft toch een beetje afzetterij als je ziet wat je ervoor krijgt. Had ik toch op zijn minst een mooier hoesje voor bij willen krijgen..

Jay-P wijzigde deze reactie 05-06-2005 15:41 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik snap niet waar je je druk over maakt, zo'n ding doet precies hetzelfde voor minder geld..

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

en bovendien staat ie altijd goed zichtbaar op de foto.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
quote:
razorhead schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:30:
je moet hem op sanyo instellen.
Perfect, heb het net met mijn pda geprobeerd en het werkt. Sta er dan inderdaad wel netjes met pda en al op......

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masida
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-05-2007
Heeft iemand de aanbieding van de D70 met 2 objectieven van de Makro al gezien?
Ik kan helaas geen linkje naar de folder posten, maar bezitters van een Makro pas kunnen 'm wel online bekijken.

Ik ben aan het shoppen voor m'n eerste dSLR en ik overweeg deze aanbieding.
Nu vraag ik me af of de objectieven van goede kwaliteit zijn, voornamelijk over de lichtopbrengst maak ik me een beetje zorgen. Helaas staan de specificaties van deze objectieven er niet bij, maar met een beetje zoeken op de Nikon website denk ik dat het de volgende zijn:
Nikkor 28-100 F/4-5,6G
Nikkor 70-300 F/4-5,6G
Dit alles voor 950,81 euro (incl. BTW) en een gratis Compact Flash card van 256 MB.

Nog een vraagje: er staat tussen haakjes "35mm equivalent" bij, bedoelen ze dan dat ik de waarden x 1,5 (voor Nikon) moet doen om de "werkelijke" brandpuntsafstand te krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

^^yup.

Je 28-100 wordt dus ongeveer 42-150. Leuk, maar je mist hoop groothoek op die manier.
Als idd de lenzen bijgevoegd zijn die jij noemt, dan zijn ze idd niet bijster lichtsterk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
quote:
masida schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:00:
Heeft iemand de aanbieding van de D70 met 2 objectieven van de Makro al gezien?
Ik kan helaas geen linkje naar de folder posten, maar bezitters van een Makro pas kunnen 'm wel online bekijken.

Ik ben aan het shoppen voor m'n eerste dSLR en ik overweeg deze aanbieding.
Nu vraag ik me af of de objectieven van goede kwaliteit zijn, voornamelijk over de lichtopbrengst maak ik me een beetje zorgen. Helaas staan de specificaties van deze objectieven er niet bij, maar met een beetje zoeken op de Nikon website denk ik dat het de volgende zijn:
Nikkor 28-100 F/4-5,6G
Nikkor 70-300 F/4-5,6G
Dit alles voor 950,81 euro (incl. BTW) en een gratis Compact Flash card van 256 MB.

Nog een vraagje: er staat tussen haakjes "35mm equivalent" bij, bedoelen ze dan dat ik de waarden x 1,5 (voor Nikon) moet doen om de "werkelijke" brandpuntsafstand te krijgen?
Ik heb die set nu een maand ofzo en ik ga voor m'n pa ook een D70 kopen, maar dan met de kitlens; ik hou de kitlens, hij krijgt de 28-80.

Als je dit topic een beetje doorleest, maar ook dpreview, zul je zien dat die 28-80 niet echt een feestnummer is, hoewel hij zeker goed genoeg is om mee te beginnen. Die 70-300 is wel heel aardig. Ook geen topper, maar doet 't toch wel goed.

Zelf heb ik er voor gekozen het ding bij Dixons (in een opwelling, maar nog steeds geen spijt) te kopen, o.a. omdat je daar het ding goed kunt verzekeren. Als je nog wel eens je camera wil gebruiken op plaatsen waar het noodzakelijk kan zijn uit de te wijken naar een sloot ofzo is dat heel prettig.

Zowieso zou ik 'm voor dat geld niet bij Makro kopen, omdat je dan geen consumentenbescherming hebt, die je in een winkel wel hebt.

En als laatste, als je niet hecht aan de ondersteuning door de NL importeur: bij topvision koop je 'm voor 800 met de 'dure' kitlens (18-70), zie pricewatch. Aangezien je de 70-300 voor ongeveer 140 euro kunt kopen, heb je dan voor hetzelfde geld een set met de veel betere 18-70.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masida
quote:
StevenK schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:17:
[...]

Ik heb die set nu een maand ofzo en ik ga voor m'n pa ook een D70 kopen, maar dan met de kitlens; ik hou de kitlens, hij krijgt de 28-80.
Makro levert de 28-100 er bij, dus niet de "standaard" kit-lens.
quote:
En als laatste, als je niet hecht aan de ondersteuning door de NL importeur: bij topvision koop je 'm voor 800 met de 'dure' kitlens (18-70), zie pricewatch. Aangezien je de 70-300 voor ongeveer 140 euro kunt kopen, heb je dan voor hetzelfde geld een set met de veel betere 18-70.
Ja, ik had TopVision al bekeken, vind het echter wel een linke stap... Zoals je zelf al zegt mis je de ondersteuning van de dealer, en ik wil niet weten wat ik aanhaal als die camera (eventueel door transport) defect geleverd wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Repeat
Ik zou sowieso geen lens kopen die pas bij 28mm begint. Dan mis je het hele "echte stuk" van 28-45mm. En ik vind toch wel dat je 28mm wel nodig hebt. 45 mm is een beetje bagger als kleinste brandpuntafstand imo :) Met een 17-xx lens heb je imo veel meer plezier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
quote:
masida schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:42:
[...]

Makro levert de 28-100 er bij, dus niet de "standaard" kit-lens.
Die 28-80 en de 28-100 zijn lood om oudijzer. Allebei plastic, allebei niet heel erg lichtsterk, maar aan de andere kant, je kunt er genoeg mee; veel meer dan met de meeste compactcam's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masida
Bedankt voor de tips/opmerkingen!

Ik denk dat ik deze aanbieding laat schieten ;). Ik houd me ogen wel open voor een andere aanbieding van een D50/D70 of misschien een Canon 350D.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
quote:
masida schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:24:
Bedankt voor de tips/opmerkingen!

Ik denk dat ik deze aanbieding laat schieten ;). Ik houd me ogen wel open voor een andere aanbieding van een D50/D70 of misschien een Canon 350D.
D50/70 is wel een heel groot verschil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masida
quote:
StevenK schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:47:
[...]

D50/70 is wel een heel groot verschil.
Ooh!? Ik dacht eigenlijk dat de D50 de opvolger van de D70 was (net als de Canon 350D de opvolger van de 300D was).

Nu ik wat meer info over het verschil tussen de D50 en D70 lees, zie ik inderdaad dat de D50 een versimpelde D70 is. Als ik ze echter op dpreview.com side-by-side vergelijk, dan zie ik heel weinig verschillen (enige opvallende is SD-card in plaats van Compact Flash). D50 en D70 ontlopen elkaar niet veel wat betreft prijs (komt waarschijnlijk door de D70s), waarbij komt dat de D70 met een firmware upgrade dichtbij de D70s komt. Denk dat ik toch voor een D70 ga dan ;)

@StevenK, bedankt voor het wijzen op het verschil! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StevenK
  • Nu online
quote:
masida schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:22:
[...]

Ooh!? Ik dacht eigenlijk dat de D50 de opvolger van de D70 was (net als de Canon 350D de opvolger van de 300D was).

Nu ik wat meer info over het verschil tussen de D50 en D70 lees, zie ik inderdaad dat de D50 een versimpelde D70 is. Als ik ze echter op dpreview.com side-by-side vergelijk, dan zie ik heel weinig verschillen (enige opvallende is SD-card in plaats van Compact Flash).
Kijk dan nog eens: je kunt bij de D50 veel minder instellen als bij de D70.

overigens heeft * StevenK zojuist bij de lokale fotoboer een D70 kit gehaald: de body met mijn 28-80 is een cadeautje voor m'n pa, en ik heb nu een 18-70ED :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alieunited
  • Laatst online: 10-05 16:07
quote:
bing69 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:22:
[...]

Perfect, heb het net met mijn pda geprobeerd en het werkt. Sta er dan inderdaad wel netjes met pda en al op......
kan je vertellen hoe, ik heb het met mijn pda (mda compact) geprobeerd met tv remote, maar ik kreeg hem niet aan de praat. Ik heb hem ingestelt op sanyo tv, maar reageert niet, en ja ik heb de camera ook goed ingesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bing69
quote:
Alieunited schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:52:
[...]

kan je vertellen hoe, ik heb het met mijn pda (mda compact) geprobeerd met tv remote, maar ik kreeg hem niet aan de praat. Ik heb hem ingestelt op sanyo tv, maar reageert niet, en ja ik heb de camera ook goed ingesteld.
Ik heb het met Nevo gedaan (meegeleverd oa op de 2210), je kunt dan uit een hoop sanyo's kiezen. Bij nummer 7 was het raak en kon ik met de aan/uit knop foto's maken.

bing69 wijzigde deze reactie 06-06-2005 18:46 (5%)

Bing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miekd
  • Laatst online: 15-12-2011

miekd

dus.

quote:
Alieunited schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:52:
[...]

had ik ook :/ nog geen oplossing gevonden, had ook zo'n remote bestand gevonden maar dat werkte ook niet :/

one more thing...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remcootje
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 05-05 19:55
Mmmm, zit je er wel dicht genoeg op? Mijn ouwe PDA had namelijk maar een bereik van een halve meter ofzo met zijn IR ontvanger/zender 8)7

Nikon D70S, Nikon F401, Nikkor 18-70 , Nikkor 70-210, Nikkor 50 F1.8, SB800, SB20 en een LowePro Slingshot 200 AW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pauluzzz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-11-2011
quote:
bing69 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:17:
[...]

Ik had hem bijna gekocht voor 2,99 maar hoe programmeer ik hem dat hij de Nikon aanstuurt??
Voor de Tihao-10-in-1-blokker-3-euro-afstandsbediening moet je 298 als code opgeven, werkte tot nu toe altijd :P

Nikon D300, D70, FE2
Tokina 12-24/4, Nikkor 17-55/2.8, 35/2, 50/1.8, 85/1.4, 300/4, Sigma 15/2.8 fish, 70-200/2.8 + wat analoog spul
SB-900, SB-600, SB-24, Manfrotto spul
Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 19-05 16:12

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Verder in Nikon D70 deel 4 :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True