Remy heeft die lensnicemister schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:25:
Hoe is de D70 eigenlijk i.c.m. een Sigma 18-125mm f3.5-5.6 lens? Iemand ervaringen hiermee?
Klik
Remy heeft die lensnicemister schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:25:
Hoe is de D70 eigenlijk i.c.m. een Sigma 18-125mm f3.5-5.6 lens? Iemand ervaringen hiermee?
Verwijderd
Verwijderd
Gefeliciteerd met je keuzeVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:09:
Zo...ik heb gisteren de D70 kit gekocht...eindelijk ben ik van m'n Sony F707 verlost.
Na een nachtje de accu onder stroom gezet te hebben, heb ik vandaag m'n eerste foto's gemaakt. Ik kan op dit moment alleen niks online zetten
Even nog een vraag:
Wat is de beste zoomlens (voor de D70 uitraard)?
Met vriendelijke groet en tot vaker,
Luther
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Tja, wat is je budget?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:18:
...
Kunnen jullie hier iets mee? Welke zoomlens hebben jullie en wat zijn daar de positieve en negatieve punten van?
Verwijderd
Dit geweldig genoeg?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 10:04:
ok, hartstikke bedankt!
Nu weer praten over hoe geweldig de D70 is
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Dat is een fijne overstap, kan ik je garanderen. Heb ik namelijk ook gedaan ;DSteAlthmAn schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:42:
Prachtige foto Remy
Mooie kleuren een heerlijk scherp.
* SteAlthmAn zaterdag van A60 naar D70
one more thing...
als je plaats nodig hebt, probeer dan eens www.imageshack.us ? Als het dat is wat je bedoeltVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:09:
Zo...ik heb gisteren de D70 kit gekocht...eindelijk ben ik van m'n Sony F707 verlost.
Na een nachtje de accu onder stroom gezet te hebben, heb ik vandaag m'n eerste foto's gemaakt. Ik kan op dit moment alleen niks online zetten
Even nog een vraag:
Wat is de beste zoomlens (voor de D70 uitraard)?
Met vriendelijke groet en tot vaker,
Luther
Hoya maakt idd ook goed spul, maar ga dan wel voor minimaal de HMC versie. Anders doe je je dure lensjes echt te kort.Dr. Strangelove schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:05:
Heeft er iemand een polarisatiefilter op zijn kitlens? Ik wil er eentje aanschaffen, maar het mag niet te veel kostenVolgens een professional die ik sprak zijn goedkopere merken als Hama niet aan te raden bij pol filters, liever B+W (duur!!!). Wat denken jullie van merken als Marumi (heb ik mijn UV filters van, goedkoop maar prima), Tiffen... nog meer?
Leuke lamp, overigens !!
Heb ik gehad, is een hele aardig objektief. Helaas is de 2ehands prijs nogal onder druk komen te staan door die review. Het is een goed objektief voor de prijs (als die niet te hoog ligt).Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:27:
Hmmm, Ken Rockwell is erg blij met deze lens, heeft iemand die?
http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm
Leuke lamp, overigens !!
Verwijderd
Ideaal, ik heb wel eigen webruimte, maar aangezien ik internet via de PC van iemand anders, installeer ik liever geen FTP-programma's enzo.Dakoina schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:17:
[...]
als je plaats nodig hebt, probeer dan eens www.imageshack.us ? Als het dat is wat je bedoelt
Verwijderd
Ik heb dit objectief (de F4-5.6) zelf ook en ik weet niet waar jij gekeken hebt, maar deze lens is op diverse internet veilingen te krijgen voor prijzen varierend van 50 tot 200 euro, en das niet veel voor een lens van dit formaat.Smallblock schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:00:
[...]
Heb ik gehad, is een hele aardig objektief. Helaas is de 2ehands prijs nogal onder druk komen te staan door die review. Het is een goed objektief voor de prijs (als die niet te hoog ligt).
Persoonlijk vind ik de 70-210/F4 een betere keuze. Kost net zoveel. Deze is lichtsterker en scherper. Nadelen: autofocus is langzamer, geen D lens en vrij zwaar.
Ik heb hem ook, ben er erg tevreden over. Zeer scherp, goede kleuren, perfecte bouwkwaliteit. Ik heb er zo'n €130 voor betaald op Marktplaats.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:51:
[...]
Ik heb dit objectief (de F4-5.6) zelf ook en ik weet niet waar jij gekeken hebt, maar deze lens is op diverse internet veilingen te krijgen voor prijzen varierend van 50 tot 200 euro, en das niet veel voor een lens van dit formaat.
O, en voor onwetende, let wel op: dit is een push-pull objectief. Some love it, some hate it... Ik vind het in ieder geval bijzonder handig werken, maar ach ieder zijn voorkeur!
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Ik heb er twee gehad ja.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:27:
Hmmm, Ken Rockwell is erg blij met deze lens, heeft iemand die?
http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm
Toevallig van mij gekocht soms?Dr. Strangelove schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 12:29:
[...]
Ik heb hem ook, ben er erg tevreden over. Zeer scherp, goede kleuren, perfecte bouwkwaliteit. Ik heb er zo'n €130 voor betaald op Marktplaats.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Vooral de D-versie zie ik op Ebay USA regelmatig voor bedragen boven de $300 weggaan. Dat is een observatie over langere tijd. Dat is best veel voor een 2ehandsje.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:51:
[...]
Ik heb dit objectief (de F4-5.6) zelf ook en ik weet niet waar jij gekeken hebt, maar deze lens is op diverse internet veilingen te krijgen voor prijzen varierend van 50 tot 200 euro, en das niet veel voor een lens van dit formaat.
Leuke lamp, overigens !!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 16:27 ]
Verwijderd
He...dat is idd jammer, had me een hoop verzendkosten kunnen schelenVerwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:21:
Jammer dat ik dit topic nu pas zie - ik heb nog wel een 70-210 F4-5.6 D-versie die ik nog wil verkopen.
En hoeveel schade zou dat met zich mee brengen?Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:21:
Jammer dat ik dit topic nu pas zie - ik heb nog wel een 70-210 F4-5.6 D-versie die ik nog wil verkopen.
one more thing...
Verwijderd
Ik heb er op eBay 235 euro + verzendkosten moeten betalen...dan weet je een beetje wat je ervoor kwijt zou zijn.MLO2 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:17:
[...]
En hoeveel schade zou dat met zich mee brengen?
Verwijderd
MLO2 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:17:
[...]
En hoeveel schade zou dat met zich mee brengen?
De mijne heeft normale gebruikssporen; wat kleine butsjes en lakschades. De lenzen zelf zijn 100% krasvrij, technisch ook 100% in orde. Wanneer je foto's van de lens wilt zien kan ik die wel even mailen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:32:
[...]
Ik heb er op eBay 235 euro + verzendkosten moeten betalen...dan weet je een beetje wat je ervoor kwijt zou zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 21:54 ]
Verwijderd
Ik heb twee weken geleden de Nikon D70 + 18-70 lens gekocht. Nadat ik daar een heleboel testfoto's mee ben gaan maken in allerlei omstandigheden zag ik dat de lens zodra het maar even geen vol daglicht meer is niet echt scherpe foto's maakt. Er is geen enkel punt waar je écht scherpte ziet, het zijn foto's waarbij je het gevoel hebt dat er via een fotobewerkingsprogramma een lichte blur is op toegepast.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:52:
Ben op zoek naar een nieuwe camera. Twijfel tussen Cannon EOS 300D en de Nikon D70. Heeft deels met de financien te maken. Ik hoor de laatste tijd vaker verhalen dat de D70 veel wazige foto's op zou leveren!!! Zijn dit fabeltjes?
Verwijderd
Die heb ik ook al 10 jaar, is een perfecte lens, die gebruik ik nu op de D70.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:34:
Nou, ik heb vannacht een veiling op eBay gewonnen![]()
De Nikon AF Nikkor 70-210mm 1:4-5.6 D:
Ik heb er volgens mij aardig wat voor moeten neerleggen, maarruh...dan ben je maar van het gezeur af
Dit soort klachten heb ik eigenlijk nog niet vaak gehoord over de kitlens. Ik denk dat 90 van de 100 reacties die ik heb gelezen, positief waren over de scherpte van de kitlens.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:47:
[...]
Ik heb twee weken geleden de Nikon D70 + 18-70 lens gekocht. Nadat ik daar een heleboel testfoto's mee ben gaan maken in allerlei omstandigheden zag ik dat de lens zodra het maar even geen vol daglicht meer is niet echt scherpe foto's maakt. Er is geen enkel punt waar je écht scherpte ziet, het zijn foto's waarbij je het gevoel hebt dat er via een fotobewerkingsprogramma een lichte blur is op toegepast.
Ik heb toen de lenzen erop gezet die ik nog heb van mijn nikon F90, dáár kreeg ik wel weer loeischerpe foto's mee. Ik heb die 18-70 lens dus ook weer teruggebracht naar de winkel en ik heb mijn geld teruggekregen.
De D70 is dus goed, de 18-70 lens (zoals hij als set word verkocht) is een stuk minder. Dus als je nog oude lenzen hebt van een analoge Nikon, gebruik die dan, die werken perfect erop, Alleen de kleurenmatrixmeting werkt niet zoals ik gelezen heb maar de kleuren die ik met mijn oude lenzen heb zijn beter als met die 18-70 lens. Ook liepen de zwarten gauw dicht met die lens.
Verwijderd
Ik vermoed dat de meeste mensen die die kitlens hebben en hem prima vinden, dit hun eerste (d)SLR is en/of geen andere objectieven hebben om het te kunnen vergelijken.. Tja, dan is alles scherp en mooi als je een compact gewend bent.eduardtee schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:48:
[...]
Dit soort klachten heb ik eigenlijk nog niet vaak gehoord over de kitlens. Ik denk dat 90 van de 100 reacties die ik heb gelezen, positief waren over de scherpte van de kitlens.
....
Verwijderd
Graag wil ik je bevindingen wat nuanceren.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:47:[...]Ik heb twee weken geleden de Nikon D70 + 18-70 lens gekocht. Nadat ik daar een heleboel testfoto's mee ben gaan maken in allerlei omstandigheden zag ik dat de lens zodra het maar even geen vol daglicht meer is niet echt scherpe foto's maakt. Er is geen enkel punt waar je écht scherpte ziet
Zou heel goed kunnen, maar ik heb (toen ik de kit heb gekocht) toch geprobeerd te zoeken naar meningen van zowel nieuwelingen als meer ervaren fotografen (bijv. dpreview-forums, photographyreview, etc) en niet alleen de nieuwelingen, maar ook de ervarener fotografen waren tevreden.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 12:53:
[...]
Ik vermoed dat de meeste mensen die die kitlens hebben en hem prima vinden, dit hun eerste (d)SLR is en/of geen andere objectieven hebben om het te kunnen vergelijken.. Tja, dan is alles scherp en mooi als je een compact gewend bent.
Dat zou heel goed kunnen. Daarom ben ik altijd sceptisch als mensen negatieve ervaringen posten. Veel mensen (niet dat ik zeg dat die zich hier per se bevinden) wijten slechte foto's direct aan het materiaal, terwijl het ook te maken kan hebben met instellingen van de camera.Katsunami schreef op maandag 07 februari 2005 @ 14:57:
Is het niet mogelijk dat er door het wegvallen van enig licht een te lange sluitertijd ontstaat waardoor de foto´s minder worden? Het is een f/4.5 lens, en alhoewel dat niet slecht is, is het ook niet super-lichtsterk natuurlijk.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Had net hetzelfde voor...... de "pol" is onduidelijk, en had ook gestemd voor ik het wist, dacht ook dat het om een uiteenzetting ging.... dus nog werk aan de winkel!!!!Dakoina schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:20:
[...]
Hmm ik had niet door dat het een echte pol was ... heb ik dan ook per ongeluk op de verkeerde link gedrukt met *kan aan gewerkt worden* terwijl dat ik eigenlijk topcam wou zeggenmss dat ze htezelfde als mij voorhadden; denken dat het een uiteenzetting was van meningen
Kijk ook eens naar de Pentax IST-Ds, nog niet zo'n bekende camera.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:58:
Bedankt voor jullie commentaar![]()
Ik ga voor de D-70 & 18-70mm/3.5-4.5G IF-ED
Over deze set hoor ik één en al lof.![]()
En heb idd al een slecht bericht gelezen over VR lens.
In mijn ogen is een kleinere camera niet een voordeel.hjs schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:46:
[...]
Grootste verschil tussen de 2 is vooral het formaat (pentax kleiner, handzamer) en de lensen die beschikbaar zijn (Nikon meer).
Verwijderd
Verwijderd
Tis via een truuk:Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:38:
Ik heb ooit ergens gelezen dat je de D70 op een 'manier' ook op 3200 iso kan krijgen.
Ervaringen?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 15:06 ]
Verwijderd
Omdat het kan? Ik fotografeer best vaak binnen en in wat minder weer en dan is het handig dat je tot ISO 3200 kan gaan zonder al te veel moeite. De ruis is bij ISO 3200 wel zichtbaar, maar niet zo storend.patrickt35 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:29:
Regelmatig lees je berichten over hogere iso-waardes.
Waarom willen mensen dit? (veroorzaakt alleen maar ruis)
Niet, de 300D is kwa hardware bebasseerd op de 10D, daardoor zijn door de aangepaste firmware de 10D extra's zoals FEC ook te gebruiken.patrickt35 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:29:
Wanneer zou de firmware van Nikon gehackt worden, net als voor de Canon EOS 300D?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Gefeliciflapstaart, en enjoy de clubVerwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 00:22:
Ik heb hem !!!![]()
D70 met 18/70 mm en SB-600.inclusief 2 jaar garantie!
Ik hem hem gehaald in Duitsland, als set voor 1279 Euro
En ik krijg via Nikon duitsland nog eens 150 Euro retour.
Is een redelijke goede deal dacht ik.
Dit werkt op alle camera's, en zelfs analoog. Je gebruikt een sluitertijd die eigenlijk bij een ISO3200 of ISO6400 waarde hoort (resp. -1 of -2), en je "pusht" de film dan naar die waarde. 2 stops pushen geeft wel vaak vreselijke korrel, en als je het digitaal doet, krijg je vaak "grijze ruis". Minder kleurruis, maar wel grijze spikkels/streepjes.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:05:
Tis via een truuk:
Stel de camera in op iso 1600 en doe dan -1 of -2 EV, vervolgens je NEF via Nikon Capture editor of Photoshop CS raw plugin +1 of +2 EV.
Nooit gebruikt overigens.
Dat denk ik ook niet. Maar het is een optie en als iets nieuw is wil ik het graag proberen.Zoefff schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:20:
In de voorgeprogrammeerde standen (portret, nacht, panorama, sport, enz.) kan je naar mijn weten vrijwel niets aan de instellingen veranderen. Maar eerlijk is eerlijk, als je de camera een beetje onder controle krijgt, dan wíl je ze niet eens meer gebruiken.
Als ik de camera gebruik in de auto functie (groene keuze) dan vind ik de foto's veelste koud. volgens mij is er in deze stand ook niet veel aan te doen. (althans op de camera) Vandaar dat ik tot op heden de P stand gebruik en dan de witbalans bij automatisch op -2 heb gezet. (bij flash en automatisch).Wat de witbalans betreft, die staat bij mij meestal op het "wolkje". De automatische witbalans vind ik altijd net even wat te koud. Hoewel misschien natuurgetrouwer, heb ik m'n foto's liever wat warmer.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Verwijderd
Dan doe je iets fout.YellowCube schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:46:
als je ziet hoeveel krassen ik binnen een jaar op m'n beschermkap heb zitten, kun je het antwoord wel raden denk ik.
Om maar te zwijgen van vette neuzen op je LCD. Niet erg, maar wel hinderlijk.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2005 13:46 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 28-02-2005 13:53 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
ik kan prima platen maken van bands op iso800 met een f1.8 50 mm, vaak zelfs nog op f/2.0 of zelfs f/2.8. Zorgen dat je manual focust zodat je lekker vlot kan bursten en in de pauze op je laptop vast uitzoeken en nabewerken. Ruis vind ik niet noemenswaardig en foto's zijn zeker nog bruikbaar op iso1600.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:36:
Beste mensen, ik heb dit topic helemaal gelezen maar kom niet tegen wat ik eigenlijk wil weten.
Ik ben vanplan deze camera aan te schaffen puur omdat ik op dit moment niet aan deadlines kan voldoen met een analoge camera.
Ik heb de cam nodig voor concertfotografie en aangezien bands tegenwoordig liever in het donker staan is de 1600 iso onontbeerlijk.
Mijn vraag is hoe erg is de ruis wanneer ik met 1600 iso fotografeer? En ik heb het dan niet over eventuele 'ruis' die als korrel door kan gaan maar bijvoorbeeld strepen en echte gekleurde ruis? (zoals bij de D1 wel het geval is)???
[ Voor 9% gewijzigd door HunterPro op 28-02-2005 16:00 ]
hohoho...ik ben perfect en maak geen fouten.Katsunami schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:40:
[...]
Dan doe je iets fout.
Het schermpje van mijn telefoon, die ondertussen al 3,5 jaar in mijn linkerbroekzak vertoeft, heeft nog niet één krasje. Het scherm van de compactcamera die ik heb verkocht na een dikke 7 maanden was ook nog volledig krasvrij. Ik verwacht dat het scherm van mijn huidige camera ook krasvrij zal blijven. (Al zat er wel een klein krasje op het schermpje van mijn flitser, al toen ik hem kreeg. Ik heb er geen woorden aan vuil gemaakt, want de prijs was erg, érg goed bij Crown, vergeleken met de reguliere winkelprijs, en er zit natuurlijk gewoon garantie op.)
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
HunterPro schreef op maandag 28 februari 2005 @ 18:50:
ik heb hetzelfde, en zou stiekem graag nog een setje kapjes nabestellen; weet iemand wat dat kost?
www.koopdigitaal.nlNikon BM-4 Afdekscherm €9,95
Tja, Nikon heeft dat beschermkapje er niet voor niets op geplaatst. Daarnaast denk ik dat velen onder ons ook zullen proberen om dat beschermkapje vrij van krassen te houden. En juist daarom laten ze de kap op de D70 zitten. Want hoe voorzichtig je ook bent, 100% zul je nooit kunnen voorkomen dat er een kras op het scherm van de D70 komt. Tenzij je een beschermkap gebruikt die zo lang deze op zijn plaatst blijft zitten, wel 100% bescherming biedt.Katsunami schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:40:
[...]
Dan doe je iets fout.
Het schermpje van mijn telefoon, die ondertussen al 3,5 jaar in mijn linkerbroekzak vertoeft, heeft nog niet één krasje. Het scherm van de compactcamera die ik heb verkocht na een dikke 7 maanden was ook nog volledig krasvrij. Ik verwacht dat het scherm van mijn huidige camera ook krasvrij zal blijven. (Al zat er wel een klein krasje op het schermpje van mijn flitser, al toen ik hem kreeg. Ik heb er geen woorden aan vuil gemaakt, want de prijs was erg, érg goed bij Crown, vergeleken met de reguliere winkelprijs, en er zit natuurlijk gewoon garantie op.)
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
Ik gebruik de D70 net een maand voor concertfotografie. 1600 iso is aardig te doen, levert wel iets ruis op, maar dat is net wat je zelf toelaatbaar vind. Ik vind het voor 1600 iso reuze meevallen.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:36:
Beste mensen, ik heb dit topic helemaal gelezen maar kom niet tegen wat ik eigenlijk wil weten.
Ik ben vanplan deze camera aan te schaffen puur omdat ik op dit moment niet aan deadlines kan voldoen met een analoge camera.
Ik heb de cam nodig voor concertfotografie en aangezien bands tegenwoordig liever in het donker staan is de 1600 iso onontbeerlijk.
Mijn vraag is hoe erg is de ruis wanneer ik met 1600 iso fotografeer? En ik heb het dan niet over eventuele 'ruis' die als korrel door kan gaan maar bijvoorbeeld strepen en echte gekleurde ruis? (zoals bij de D1 wel het geval is)???
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq