Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nikon D70 en Nikkor 18-70/3.5-4.5 Deel 3

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.971 views sinds 30-01-2008

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
suspect schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:51:
[...]

...
Maar ik vermoed dat jij doelt op de sluitervertraging van een compact cam, of niet?
Nee, ik vertrouw op de snelheid, Maar zie David's post waar ik naar toe wil:
quote:
David schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:00:
Als je een oude analoge camera gewend bent en vertrouwd bent met het onder- en overbelichten op basis van je eigen waarneming, is het misschien het verstandigst om de camera in Center-Weighted (Centrumgerichte) meting te zetten. Je kunt eventueel ook de spotmeter gebruiken.
Mooie tip, zeker omdat ik met de analoge SLR maar een simpele meter "gewent" ben.Analoge naald, met een 0 stand in het midden.

Matrix meting (3d?) is dat alleen niet met de nikkor dx lensen?

:+

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Nee, matrixmeting werkt met elke AF-lens.
Ik gebruik trouwens bijna nooit matrixmeting. Je weet niet welk segment de camera zwaarder laat wegen, dus je weet ook niet hoe je belichting wordt. Ik gebruik daarom altijd centre-weighted, en als het echt precies moet spotmeting.

• patrickt35
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:20
Ik ben vanplan om een flitser aan te schaffen.

Ondanks het prijsverschil, zit ik nog steeds te twijfelen tussen de 600 en 800.

Heeft de SB 800 veel toevoegende waarde tov de SB 600, of volstaat de SB600?

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
quote:
patrickt35 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:46:

Neem eens een kijkje bij Ken Rockwell
Hij heeft zowel de SB800 als de SB600 getest.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

DarkSide

theres no place like ::1

Ja ik zit ook te twijfelen tussen deze 2 flitsers.
Als ik ken moet geloven moet je de 800 maar links laten liggen.
Omdat alle extra's die deze biedt overbodig zijn t.o.v de 600.
Terwijl als je op internet verder zoekt.
Juist meestal die 800 wordt aanbevolen.
Ligt er misschien ook aan of je die gels echt nodig hebt.
Of daarvoor een andere oplossing voor weet (zoals ken aangeeft).
Toch ga ik denk ik voor de 800, voor dat beetje meer vermogen.
En toch de gels...

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mig29
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2014

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Belangrijkste verschillen:
-horizontaal de kop draaien
-hoger richtgetal
-High speed sync
-stroboscopisch flitsen
-de kop iets naar beneden richten voor dichtbij flitsen
-2e gordijn flitsen
-manueel onder-/ overbelichten

The answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything

• Marco
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:22
Volgens mij klopt dit niet helemaal. :?
quote:
Mig29 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:47:
Belangrijkste verschillen:
-horizontaal de kop draaien <-- Kan de 600 ook.
-hoger richtgetal
-High speed sync <-- Kan de 600 ook.
-stroboscopisch flitsen
-de kop iets naar beneden richten voor dichtbij flitsen
-2e gordijn flitsen <-- Kan de 600 ook.
-manueel onder-/ overbelichten <-- Kan de 600 ook.

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Idd, draaibaar is ie wel (zie het hier staan.

Hier haalde ik echter een deel van de andere info vandaan. Zie nu ook staan dat ie kan roteren (bij de sb800 stond dat er op een andere manier).

• David
  • Laatst online: 14:35
De SB800 kan als master gebruikt worden bij draadloze multi-flitseropstellingen. Als je maar één flitser hebt, is de SB600 eigenlijk net zo goed.

Dato DUO synth voor twee |Nut & Bolt

• Marco
En de 600 werkt ook prima als slave icm de interne flitser.
Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan tussen de 600 en de 800, maar voor die paar kleine extra'tjes vond ik het prijsverschil toch iets te groot.
Zelf ben ik overigens nog nooit tegen de 'beperkingen' van de 600 aangelopen, maar bij normaal gebruik zou alleen het iets hogere richtgetal van de 800 gunstiger kunnen zijn.

• wietfried
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2010
Ik heb sinds een weekje ook de SB600. Ik ben een beginner maar kan me voorlopig nog niet voorstellen om tegen beperkingen aan te lopen. D70-sb600 is absoluut een fijne combi.

Oja op veel amerikaanse fora wordt vooral de sb800 aangeraden vanwege een rebate actie aldaar waardoor het prijsverschil relatief klein is.

Bij ons (pricewatch) is het verschil wat groter: 225 (sb600) - 345 (sb800).

• Katsunami
  • Registratie: november 2004
  • Niet online
En dan is er nog altijd de Nikon-versie van die rare Sigma 500 DGSuper II flitser... misschien is die de moeite waard om te bekijken voor de Nikonians? Met wat geluk kan ik wel over een dag of 5-6 berichten hoe hij werkt op mijn Canon 10D, als de mensen hier in de Canon topics durven kijken :+

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Op DPZ heeft iemand ook die Sigma icm met de D70 gehad, en hij heeft hem snel ingeruild voor een Nikon, want hij kreeg er slapeloze nachten van.

• Johnvh
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-08 16:00
Vanmiddag ben ik bij de Combi langsgeweest.

Hier hadden ze de Nederlandse D70 + Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC + Sigma 55-200mm F4-5.6 DC voor € 1199,- in de vitrine liggen.

Nu heb ik 2 vragen,

1. is dit (te) duur?
Via internet een dergelijke camera kopen doe ik liever niet namelijk, en in een winkel betaal je altijd wat meer natuurlijk :)

2. Zijn deze 2 objectieven goed?
De standaard (18-70) kit was ruim 40 euro duurder meen ik. En dan heb je dus geen telelens.

Iemand die me kan helpen? :)

• Marco
quote:
dawg schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:39:
Op DPZ heeft iemand ook die Sigma icm met de D70 gehad, en hij heeft hem snel ingeruild voor een Nikon, want hij kreeg er slapeloze nachten van.
Vergeet niet dat ze bij DPZ al slapeloze nachten krijgen van een scheve horizon. ;)

• Ralph Smeets
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15-08 05:40

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

quote:
Johnvh schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:25:
Vanmiddag ben ik bij de Combi langsgeweest.

Hier hadden ze de Nederlandse D70 + Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC + Sigma 55-200mm F4-5.6 DC voor € 1199,- in de vitrine liggen.

Nu heb ik 2 vragen,

1. is dit (te) duur?
Via internet een dergelijke camera kopen doe ik liever niet namelijk, en in een winkel betaal je altijd wat meer natuurlijk :)

2. Zijn deze 2 objectieven goed?
De standaard (18-70) kit was ruim 40 euro duurder meen ik. En dan heb je dus geen telelens.

Iemand die me kan helpen? :)
1) Het lijkt me geen slechte prijs ;)

2) Tja, je hebt minder tele, maar je hebt ook een stuk minder lens. Ik zou het persoonlijk niet doen. Ik verwacht namelijk niet al te veel kwaliteit van een setje van twee lenzen dat minder kost dan de standaard 18-70 van Nikon. Hoewel deze laatste ook zijn mankementen heeft, was er als ik het goed heb minstens een Gotter die het setje van Sigma snel heeft ingeruild voor een 18-70.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

• Katsunami
  • Niet online
quote:
suspect schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:43:
Vergeet niet dat ze bij DPZ al slapeloze nachten krijgen van een scheve horizon. ;)
Ik wilde net zeggen... ik heb vandaag en gisteren eens over DPZ heengestruind, maar volgens sommigen daar kun je met een lens die niet minstens f/2.8 constant haalt en of waar de L in de naam ontbreekt, niet eens meer fotograferen :/ (Het is trouwens niet anders op de bekende Engelstalige fora waar ik ben gaan rondlezen...)

Katsunami wijzigde deze reactie 22-01-2005 00:20 (4%)

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:59

Abbadon

Mac Powered

quote:
patrickt35 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:46:

Eind vorig jaar stond ik voor dezelfde keuze. Ben toch maar voor de 800 gegaan, ga er toch jááren mee doen. Voordeel v.d. 800 is ook dat hij krachtiger is (grotere flash afstanden). Welke je ook neemt, neem er wél fatsoenlijke batterijen bij :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

En anders staat hier een batterijtip! :P

offtopic:
Geen dank!

• chippie777
Wie kan mij vertellen hoe lang de batterij van een D70 ongeveer meegaat als deze volledig is geladen? M.a.w. is het aan te raden om een extra batterij aan te schaffen? Ik kom trouwens verschillende merken batterijen tegen voor de D70 die behoorlijk in prijs verschillen, heeft iemand daar ervaring mee? Om het verhaal compleet te maken, heeft ook iemand ervaring met 12V laders voor de D70 batterij?

• Marco
quote:
chippie777 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:15:
Wie kan mij vertellen hoe lang de batterij van een D70 ongeveer meegaat als deze volledig is geladen? M.a.w. is het aan te raden om een extra batterij aan te schaffen? Ik kom trouwens verschillende merken batterijen tegen voor de D70 die behoorlijk in prijs verschillen, heeft iemand daar ervaring mee? Om het verhaal compleet te maken, heeft ook iemand ervaring met 12V laders voor de D70 batterij?
Ik maak op 1 accu minimaal 450 foto's, maar voor de zekerheid heb ik er toch maar een extra originele Nikon accu bijgenomen.

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Die accu gaat inderdaad belachelijk lang mee, ja 8)7
Heb er ooit in Zwitserland 5 dagen mee gefotografeerd, zo'n 500 foto's geschoten, toen heb ik hem nog 2 weken thuis gebruikt voordat-ie leeg was (nog eens 100 foto's, waarvan ook veel met flits).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Zoefff
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:40

Zoefff

❤ 

Inderdaad. Of ze hebben de D70 enorm efficient qua stroomverbruik gemaakt, of die accu is echt mega-super-deluxe. Zoals ik al meerdere malen heb gezegd is 'ie echt niet leeg te krijgen.

Pas als je meerdere dagen continue gaat schieten is het aan te raden om een 2e accu mee te nemen.

Moet er overigens wel bij zeggen dat ik zelf ook 2 accu's heb, maar het komt zelden voor dat ik een accu moet verwisselen. Als dat gebeurt, dan is het vaak omdat ik vergeten ben om de gebruikte accu op te laden ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• patrickt35
Ik heb uiteindelijk toch maar voor de SB 600 gekozen.

Met het prijsverschil en nog eens €100,- inruil voor mijn Analoge F601, heb ik de vaste 50 mm 1.4 besteld :)

Dit leek me ook wel een leuke combinatie.

• Marco
quote:
patrickt35 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:58:
Ik heb uiteindelijk toch maar voor de SB 600 gekozen.

Met het prijsverschil en nog eens €100,- inruil voor mijn Analoge F601, heb ik de vaste 50 mm 1.4 besteld :)

Dit leek me ook wel een leuke combinatie.
Goed zo! :)

• patrickt35
Ik krijg mijn SB 600 niet als slaafflitser aan de praat.

Wie kan me uitleggen hoe het in zijn werk gaat?

• emc2
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-04-2006
quote:
patrickt35 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:40:
Ik krijg mijn SB 600 niet als slaafflitser aan de praat.

Wie kan me uitleggen hoe het in zijn werk gaat?
Ook al is dit een RTFM vraag, toch maar een samenvatting:
  • Hou tegelijkertijd de Zoom en - knoppen op de SB600 2 seconden ingedrukt om de Custom Settings te activeren.
  • Blader met de + en - knoppen door de opties tot je een soort liggend bliksemflitsje ziet. Dat is de Wireless Remote optie. Zet deze met de Zoom knop op On.
  • Druk kort op de On/Off knop om de Custom Settings te verlaten.
  • Druk op de Mode knop om het communicatie kanaal (CH) te selecteren. Kies met de + en - knoppen kanaal 3.
  • Druk nogmaals op de Mode knop om de flits groep (GROUP) te selecteren. Kies met de + en - knoppen groep A.
  • Druk een laatste maal op de Mode knop om de instellingen te verlaten.
  • De SB600 is nu klaar voor gebruik als slaaf flits.
  • Kies in het CSM menu van de D70 voor optie 19 Flitsstand en kies voor Commandermode en dan naar keuze voor TTL, AA of M.
  • Open de flits op de D70 en maak een foto. Als het goed is worden er nu voordat de foto gemaakt wordt door de flits eerst een aantal zeer korte lichtsignalen verstuurd, waarna zowel de flits op de D70 als de SB600 samen zullen flitsen.
Let op: De SB600 moet als de D70 als master gebruikt wordt op kanaal 3, groep A staan. De andere kanalen en groepen zijn alleen beschikbaar als je de SB800 als master gebruikt.
Dat is dan ook het enige nu van de SB800 boven de SB600: je kunt hem als master gebruiken om meerdere SB600/800 slave flitsers aan te sturen.

• patrickt35
quote:
Emc2 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:42:
[...]

• Kies in het CSM menu van de D70 voor optie 19 Flitsstand en kies voor Commandermode en dan naar keuze voor TTL, AA of M.
.
Die was ik vergeten 8)7 8)7 8)7

Bedankt!!

• smallblock
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 01-08 23:49

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

quote:
dawg schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:39:
Heel vreemd. Ik heb de Sigma EF-500 DG ST en ik ben daar zeer tevreden over. Je moet wel de laatste versie hebben die ook iTTL ondersteund.
Wat ik ook erg pretiig vond, was de prijs. Ik heb er 137 euro + verzendkosten voor betaald en dat is heel wat schappelijker dan de Nikon prijzen.

Ok, je kan hem niet als slaafflitser gebruiken, maar daar heb ik toch al een andere voor indien nodig.

smallblock wijzigde deze reactie 23-01-2005 22:31 (9%)

Leuke lamp, overigens !!

• hbokh
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08-08 12:39

hbokh

Unox: the worst OS!

quote:
Arfman schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:38:
Ondergetekende heeft kort na aanschaf van de D70 een 2e accu van het type Hähnel HL-EL3 aangeschaft en tot op heden werkt die prima. Gekocht bij de MediaMarkt.

URL: http://www.hahnel.ie/inde...splaybatterygroup&mbid=96

De accu mag dan lang meegaan, hij gaat meestal net "op" als het slecht uitkomt en dan is een tweede opgeladen accu in de tas wel zo handig! ;)

This is my sick nature.

• Arfman
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

quote:
hbokh schreef op maandag 24 januari 2005 @ 00:24:
[...]
Ondergetekende heeft kort na aanschaf van de D70 een 2e accu van het type Hähnel HL-EL3 aangeschaft en tot op heden werkt die prima. Gekocht bij de MediaMarkt.

URL: http://www.hahnel.ie/inde...splaybatterygroup&mbid=96

De accu mag dan lang meegaan, hij gaat meestal net "op" als het slecht uitkomt en dan is een tweede opgeladen accu in de tas wel zo handig! ;)
Klopt, daarom heb ik ook een 2e accu gekocht bij aanschaf van mijn D70. Voor 28 euro ga ik niet moeilijk lopen doen ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

zoooww

M'n Nikon D70 is binnen met de Nikkor 50/1.8 en Tokina 28-70/2.8
Vooral met die Tokina.. wat een gewicht :X

Alleen baal ik, het geheugen is in backorder, nu kan ik nog geen foto's maken :'(

• Katsunami
  • Niet online
Is maar wat je gewicht noemt :+

Een 10D + Grip (en 2 accu's) + Sigma 24-135 f/2.8-4 weegt ongeveer 1.760 gram, maar vanwege een goede balans voelt het niet echt zwaar aan. Op hoeveel zit jij dan met een D70 + 28-70 f/2.8 ?

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

719 gram na 3 sec google. Dat is trouwens een ubermooi objectiefje! Heel netjes!

offtopic:
Katsunami,
wil je me een plezier doen en je setje in je sig opnemen. Het noemen van jouw setje is in deze post gewoonweg offtopic reactie. Ik word er een beetje gestoord van om iedere keer te moeten lezen wat je twee weken geleden hebt aangeschaft. Ik begrijp dat je er trots op bent, maar ik begin me er een beetje aan te storen. Bij voorbaat dank ;)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Dus ik zit totaal aan zo'n 1.4kg :X Een heel verschil met m'n digicompact :D
Die Tokina is idd een mooie, had niet verwacht dat ie zo groot zou zijn trouwens.

Zou iemand kunnen testen of de D70 met Nikon Camera Control werkt ZONDER geheugen?

Krusher wijzigde deze reactie 24-01-2005 19:09 (24%)

• Katsunami
  • Niet online
quote:
Mig29 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:23:
offtopic:
Katsunami,
wil je me een plezier doen en je setje in je sig opnemen. Het noemen van jouw setje is in deze post gewoonweg offtopic reactie. Ik word er een beetje gestoord van om iedere keer te moeten lezen wat je twee weken geleden hebt aangeschaft. Ik begrijp dat je er trots op bent, maar ik begin me er een beetje aan te storen. Bij voorbaat dank ;)
offtopic:
OK. Het staat er al in; maar de signature staat uit in de prefs. Oeps; weten we ook weer waarom dat niet werkt :X Momentje :P Edit: speciaal voor jou gefixt, Mig29 ;)

Katsunami wijzigde deze reactie 24-01-2005 19:48 (4%)

• Remy
  • Laatst online: 16-08 20:13

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
quote:
Krusher schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:09:
Dus ik zit totaal aan zo'n 1.4kg :X Een heel verschil met m'n digicompact :D
Die Tokina is idd een mooie, had niet verwacht dat ie zo groot zou zijn trouwens.

Zou iemand kunnen testen of de D70 met Nikon Camera Control werkt ZONDER geheugen?
Done, werkt als een trein: bij Download Options moet je gewoon een locatie opgeven voor de nefs of jpegs :) De indicator voor het aantal resterende foto's staat natuurlijk logisch genoeg op -E- ;)

edit: screenshotje erbij:

http://crew.tweakers.net/Remy/cameracontrol.jpg

de IMG-telling begint btw gewoon apart, aangezien de foto's niet in-cam worden opgeslagen :)

Remy wijzigde deze reactie 24-01-2005 19:43 (15%)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Marco
quote:
Krusher schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:09:
Volgens mij ben jij degene zonder geheugen, dus dan lijkt me dat jij zelf de juiste persoon bent om dit even te testen. :? ;)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
suspect schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:40:
[...]

Volgens mij ben jij degene zonder geheugen, dus dan lijkt me dat jij zelf de juiste persoon bent om dit even te testen. :? ;)
Erg grappig, maar ik weet niet of Capture Camera Control überhaubt werkt zonder geheugen, dat is het probleem.. Zou het wel moeten werken dan heb ik een ander probleem te pakken..

Krusher wijzigde deze reactie 24-01-2005 20:33 (8%)

• Marco
quote:
Krusher schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:42:
[...]

Erg grappig, maar ik weet niet of Capture überhaubt werkt zonder geheugen, dat is het probleem.. Zou het wel moeten werken dan heb ik een ander probleem te pakken..
Het was eigenlijk niet grappig bedoelt hoor, maar ik vraag me gewoon af waarom je het zelf niet probeerd.

• kauffmann
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 30-01-2009

kauffmann

Dutch Power Chicken

Ik zou nog een keer terugkomen op die € 100 terug aktie van Nikon Duitsland. Die is vanmorgen binnengekomen. Werkt dus!

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
suspect schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:59:
[...]

Het was eigenlijk niet grappig bedoelt hoor, maar ik vraag me gewoon af waarom je het zelf niet probeerd.
Wat denk je dat ik aan het doen ben :?

Maar dat is aardig nutteloos als je niet weet of het programma wel zou moeten werken zonder geheugen (het werkt bij mij dus niet, maar daar kan ik geen conclusie aan verbinden omdat ik niet weet of het programma ook zou moeten functioneren zonder geheugen in de camera 8)7 )

Probleem is gewoon dat ik momenteel geen geheugen heb en ik wel wil weten of de camera verder goed is. Ik dacht dat Camera Control dan wel handig zou zijn.

Krusher wijzigde deze reactie 24-01-2005 20:20 (15%)

• Marco
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen. O+
Ik dacht dat je zelf gewoon geen zin had om het uit te proberen.
Maar het werkt bij jou dus niet, terwijl het bij Remy wel werkt?

Marco wijzigde deze reactie 24-01-2005 20:28 (28%)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
Krusher schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:18:
...
Probleem is gewoon dat ik momenteel geen geheugen heb en ik wel wil weten of de camera verder goed is. Ik dacht dat Camera Control dan wel handig zou zijn.
Ik hoop toch wel heel hard dat jij je D70 op PTP hebt gezet ipv mass storage? ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Remy schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:35:
[...]
Ik hoop toch wel heel hard dat jij je D70 op PTP hebt gezet ipv mass storage? ;)
Zo slim was ik nog wel, maar Camera Control meld vrolijk dat er geen camera aanwezig is.
Overigens zit ik wel zonder USB2.0 poorten, ik weet niet of dat wat uitmaakt.

• Marco
quote:
Krusher schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:44:
[...]

Zo slim was ik nog wel, maar Camera Control meld vrolijk dat er geen camera aanwezig is.
Overigens zit ik wel zonder USB2.0 poorten, ik weet niet of dat wat uitmaakt.
Ik heb mijne ook werkend gehad op een USB 1.1 poort, dus dat moet niks uitmaken.
Volgens mij voldoet de D70 niet eens aan de USB 2 specificaties.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Probleem opgelost, het was m'n USB verlengkabel die moeilijk deed.

• Tijs_a
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07-08 18:01
Ik vroeg me af hoeveel raws (raw en raw + jpeg) passen er op een cf kaart van 1 gig?

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Tijs_a schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:04:
Ik vroeg me af hoeveel raws (raw en raw + jpeg) passen er op een cf kaart van 1 gig?
Rond de 170 dacht ik :?

• Katsunami
  • Niet online
Er gaan er ongeveer 120-170 op een CF van 1 Gig met mijn 10D. Het is afhankelijk van de grootte van de "bijgeleverde" JPEG, en de ISO-waarrde. (Hogere ISO->meer ruis->minder goed te comprimeren->minder pics. Een RAW is ook gecomprimeerd, al zij het lossless.)

De D70 zal er niet echt ver naast/onder/boven zitten.

Katsunami wijzigde deze reactie 24-01-2005 23:23 (22%)

• Marco
quote:
Tijs_a schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:04:
Volgens de gebruiksaanwijzing zijn dit er ongeveer 92 bij alleen RAW, en 84 bij RAW+JPG, maar in de praktijk zijn dat er wel iets meer.

• patrickt35
Mijn teller geeft er 87 aan met een Lexar 80x WA 1GB.
Maar voor zover ik weet, ga je wel over de 100.

Nog ff de boel opfleuren. :)

http://img195.exs.cx/img195/1337/dsc16646yv.jpg

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
quote:
suspect schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:28:
[...]

Volgens de gebruiksaanwijzing zijn dit er ongeveer 92 bij alleen RAW, en 84 bij RAW+JPG, maar in de praktijk zijn dat er wel iets meer.
In de praktijk mag je dit zelfs bijna verdubbelen, aangezien de D70 een zeer conservatieve aanpak heeft qua voorspellen hoeveel RAWs erop kunnen, of RAW + JPEG :) Uiteindelijk kom ik vaak aan de 1GB met 160 ~ 180 foto's, of 115 ~ 140 met RAW + JPEG.

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Marco
quote:
Remy schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:39:
[...]
In de praktijk mag je dit zelfs bijna verdubbelen, aangezien de D70 een zeer conservatieve aanpak heeft qua voorspellen hoeveel RAWs erop kunnen, of RAW + JPEG :) Uiteindelijk kom ik vaak aan de 1GB met 160 ~ 180 foto's, of 115 ~ 140 met RAW + JPEG.
Ik schiet zelf nooit op RAW, maar alleen met het formaat op 'large' en de compressie op 'normal' omdat dat, naar mijn mening, prima kwaliteit opleverd.
Volgens de schatting kunnen er dan op mijn 2Gig kaartje 1152 foto's (op het display staat dan alleen 1K), maar ik heb er met gemak 1500 foto's opgekregen.
Dus dan klopt de telling al weer iets beter dan wanneer je alleen RAW schiet.

• hbokh

hbokh

'n Handig tooltje om specifieke Nikon-EXIF-tags uit je NEF's en JPEG's te halen:
"d70reader": http://home.comcast.net/~jonathan.oman/d70/index.html

Werkt op de Windows command-line, compileert ook onder Linux, FreeBSD, OS/2 en MacOS.
Handig om in batch-mode je EXIF-data te exporten naar o.a. XML of CSV en deze bijv. te importeren in Excel en/of een database (wie zou dat overigens willen doen?).
Schrijft ook naar XHTML.

This is my sick nature.

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 13:49
quote:
Arfman schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:38:
Heb er ooit in Zwitserland 5 dagen mee gefotografeerd, zo'n 500 foto's geschoten, toen heb ik hem nog 2 weken thuis gebruikt voordat-ie leeg was (nog eens 100 foto's, waarvan ook veel met flits).
Net terug uit Cuba. Op mijn 1e batterij ruim 650 foto's geschoten, toen verwisseld omdat ik niet midden in een event batterijen wilde verwisselen, maar er stond nog 1 streepje op. Met de 2e ook tussen de 650 en 700 foto's gemaakt en wederom de batterij vervangen. Ik ben zeer tevreden over de batterijduur :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Zoefff

Zoefff

❤ 

quote:
hbokh schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:52:
'n Handig tooltje om specifieke Nikon-EXIF-tags uit je NEF's en JPEG's te halen:
"d70reader": http://home.comcast.net/~jonathan.oman/d70/index.html

Werkt op de Windows command-line, compileert ook onder Linux, FreeBSD, OS/2 en MacOS.
Handig om in batch-mode je EXIF-data te exporten naar o.a. XML of CSV en deze bijv. te importeren in Excel en/of een database (wie zou dat overigens willen doen?).
Schrijft ook naar XHTML.
Kan je hiermee (eindelijk) ook de ISO waarde uit de EXIF-data uitlezen? Dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis. Gebruik altijd de ingebouwde EXIF-reader van ACDSee als ik foto's bekijk, en die werkt prima, behalve dan dat ik de ISO dus niet kan zien.

Daarvoor zet ik de foto altijd weer terug op m'n geheugenkaartje, en stop 'm in m'n camera om de gebruikte ISO waarde te zien :X 8)7

Zoefff wijzigde deze reactie 26-01-2005 15:16 (11%)

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:05

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2811%29/normal_dsc_9172.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/8.0, sluitertijd=1/80, brandpunt=48mm
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2811%29/normal_dsc_9183.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/7.1, sluitertijd=1/80, brandpunt=70mm
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2811%29/normal_dsc_9187.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/5.6, sluitertijd=1/80, brandpunt=70mm
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2811%29/normal_dsc_9217.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/4.5, sluitertijd=1/80, brandpunt=56mm

Vandaag gemaakt :) Ik dacht ik post maar eens wat fototjes.

• hbokh

hbokh

quote:
Zoefff schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:15:
[...]

Kan je hiermee (eindelijk) ook de ISO waarde uit de EXIF-data uitlezen? Dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis. Gebruik altijd de ingebouwde EXIF-reader van ACDSee als ik foto's bekijk, en die werkt prima, behalve dan dat ik de ISO dus niet kan zien.
Zoals ik zei "specifieke Nikon EXIF-tags", dus het antwoord is ja.
Gewoon effe downloaden; zo groot is het niet!

Ik heb op m'n foto-blogje een kleine impressie gegeven: http://b-o-k.nl/blog/archives/2005/01/connections_1.html

This is my sick nature.

• razorhead
  • Laatst online: 23:16
Woohoo.. ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een D70 18-70 kit, maar ik mis al meteen het bereik dat ik had met mijn S602z (6x zoom), wil nog max 350 uitgeven voor wat meer telebereik.

Wat hebben jullie aangeschaft voor die prijs om wat meer tele te krijgen op je default 18-70 kit?

Ik zat te denken aan:

Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D incl. HB-15 ø 62mm 12 285.00 of
Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 G incl. HB-26 ø 62mm 12 115.00

en dan vooral de 1e, maar wat is nu precies het nadeel van die goedkopere?
En heeft er iemand goede ervaringen met de 70-300 ED D ?
Zijn er verder nog andere goede Sigma/Tamron alternatieven?

PS: ik volg het topic al een tijdje en heb het ook helemala doorgelezen, maar heb nu pas mijn cam binnen :P

• T.T.
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12-07 21:08

T.T.

Vanuit Shenzhen, China

quote:
razorhead schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:47:
Woohoo.. ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een D70 18-70 kit, maar ik mis al meteen het bereik dat ik had met mijn S602z (6x zoom)
Ik zit in dezelfde situatie als jij, ik heb nu een Fuji S602Z en wil misschien in de toekomst overstappen op dSLR. Ik ben alleen een beetje huiverig voor het gewicht/formaat, zeker incl lenzen. Ik ben daarom erg benieuwd naar jouw ervaringen. Neem je nu altijd een extra tas mee? Je kan immers niet zomaar de camera + lenzen in een tasje stoppen onder je jas?

Erlang en QQ vanuit Shenzhen. (startinchina.com)

• razorhead
quote:
T.T. schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:02:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie als jij, ik heb nu een Fuji S602Z en wil misschien in de toekomst overstappen op dSLR. Ik ben alleen een beetje huiverig voor het gewicht/formaat, zeker incl lenzen. Ik ben daarom erg benieuwd naar jouw ervaringen. Neem je nu altijd een extra tas mee? Je kan immers niet zomaar de camera + lenzen in een tasje stoppen onder je jas?
De body is iets groter dan de s602z (tel er 1,5cm hoogte + 1,5cm breedte bij op), maar hij is vrijwel even zwaar als de s602z.
Met lens is hij echter wel wat zwaarder, maar ik vind het persoonlijk geen bezwaar, zeker wanneer je kijkt hoe snel hij focust. En zeker wanneer je de kwaliteit die zelfs al uit auto-mode komt meeneemt. Ik heb op dit moment nog geen tas, maar die komt er snel een, zodra ik weet welke lens met telebereik ik ga kopen
dat zal waarschijnlijk ook mijn laatste lens zijn voor dit apparaat dit jaar (misschien nog een 50/ ~1.4 erbij), maar op basis van mijn lenzen ga ik dadelijk een tas uitzoeken.

Het is en blijft een groot apparaat, maar de 602 was ook al aan de stevige kant, dus ik ben er wel aan gewend.

• T.T.

T.T.

Vanuit Shenzhen, China

quote:
razorhead schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:21:
Het is en blijft een groot apparaat, maar de 602 was ook al aan de stevige kant, dus ik ben er wel aan gewend.
Inderdaad, daarom twijfel ik. Als je voor dSLR gaat, dan maak je een keuze voor een bepaalde manier van fotograferen volgens mij. Je kan niet gewoon je fototoestel meenemen, en als je iets leuks ziet even snel een foto maken. Daarvoor is de camera te groot en zijn de lenzen te duur. Je moet echt heel bewust een extra tas meeslepen.
Als er een nieuwe camera op de markt zou komen ter grootte van de 602, maar met een sensor ter grootte van de dSLR camera's (dus geen last meer van ruis), dan zou ik zeker overstappen. Alleen dat gezeul met lenzen en dat formaat 8)7

/edit, ik zal niet te ver afdwalen, is immers D70 topic. De D70 kan ik overigens in China voor 550 euro kopen, misschien dat ik dat maar moet doen komende zomer :)

T.T. wijzigde deze reactie 26-01-2005 20:25 (12%)

• patrickt35
quote:
razorhead schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:47:
Woohoo.. ik ben sinds gisteren ook eigenaar van een D70 18-70 kit, maar ik mis al meteen het bereik dat ik had met mijn S602z (6x zoom), wil nog max 350 uitgeven voor wat meer telebereik.
Ik weet niet of het via deze site mag, anders wordt het natuurlijk een veiling.

Maar ik heb evt. nog een Sigma 170-500 1:5-6.3 APO voor je in de aanbieding.
Deze lens is van mijn zwager, en die heeft er niet meer foto's mee gemaakt, dan vanuit zijn flatje, van de kerktoren. 8)7 8)7
Hij bevat dus absoluut geen gebruikerssporen, en wanneer ik zeg dat er max. 100 foto's mee gemaakt zijn, overdrijf ik niet.

patrickt35 wijzigde deze reactie 26-01-2005 20:28 (22%)

• razorhead
quote:
patrickt35 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:25:
[...]

Ik weet niet of het via deze site mag, anders wordt het natuurlijk een veiling.

Maar ik heb evt. nog een Sigma 170-500 1:5-6.3 APO voor je in de aanbieding.
Deze lens is van mijn zwager, en die heeft er niet meer foto's mee gemaakt, dan vanuit zijn flatje, van de kerktoren. 8)7 8)7
Hij bevat dus absoluut geen gebruikerssporen, en wanneer ik zeg dat er max. 100 foto's mee gemaakt zijn, overdrijf ik niet.
als je me even mailt op razorhead aapje inter.nl.net over de prijs, misschien heb ik dan interesse, maar laten we de rest via mail afhandelen ok?

• patrickt35
Hou er wel rekening mee, dat er tussen je 18-70, en de 170-500 een flink gat zit.

En waarschijnlijk ga je dat missen ook.

• chippie777
quote:
T.T. schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:24:
[...]

<KNIP>

/edit, ik zal niet te ver afdwalen, is immers D70 topic. De D70 kan ik overigens in China voor 550 euro kopen, misschien dat ik dat maar moet doen komende zomer :)
Dat klinkt niet slecht, alleen nog een lens erbij, als dat ook voor een scherpe prijs kan zou het mooi zijn, maar..........
Denk eraan dat je bij de douane bij terugkomst problemen kan krijgen als je niet uit jezelf aangifte doet. Doe je wel uitjezelf aangifte dan komt er 19% BTW bij het bedrag dat je betaald hebt. We hebben het dan maar niet over de garantie, die zal je moeten regelen met de winkel waar je hem gekocht hebt. Er is al genoeg overgeschreven, maar INCA doet dan niets voor je, tenzij je betaalt.

• razorhead
quote:
patrickt35 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 20:55:
Hou er wel rekening mee, dat er tussen je 18-70, en de 170-500 een flink gat zit.

En waarschijnlijk ga je dat missen ook.
Ja daar hou ik rekening mee :P

• T.T.

T.T.

Vanuit Shenzhen, China

quote:
chippie777 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:01:
Denk eraan dat je bij de douane bij terugkomst problemen kan krijgen als
offtopic:
Hehe, ik blijf in China, misschien dat dat de zaak wat makkelijker maakt ;)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

M'n eerste nachtfoto..

Iso 1600, sluitertijd 1/2 seconde, F2.8, 28mm
Door NoiseNinja gehaald met Nikon D70 profile, en in photoshop de levels omhoog geschroeft, plus een usm.
Oja, uit de hand geschoten :X had geen statief in de buurt.

http://www.krusher.info/images/got/fotografie/nacht.jpg

Krusher wijzigde deze reactie 26-01-2005 23:56 (43%)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Voor een halve seconde shutter nog best aardig Krusher ;) maar bij nachtfoto's is een statief zowat onmisbaar ja. Over statieven gesproken: ik had er eind dec 1 op bestelling bij Kam-Express, met een balhoofd. Aangezien ze het niet op voorraad hadden (maar het staat wel op hun site) moesten ze het bestellen. Toch es gaan bellen waar het blijft, is alweer ruim een maand geleden 8)7

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• razorhead
Ik heb besloten de 70-210 f4-5.6 AF non-D te kopen voor mijn telebereik (Oude lens, maar ken Rockwell is er laaiend enthousiast over). Deze sluit mooi aan bij mijn 18-70 en schijnt lekker scherp te zijn.

http://www.kenrockwell.com/nikon/7021056.htm
quote:
"This is an exceptionally great lens at a very, very low price."
"Also the AF speed, according to one reader, isn't qute as fast on the non-D lens since the D lens is geared a little faster. Either one works great on the newest cameras like the D70, although the D feature may help the flash exposure to be a little more accurate on the newest cameras."

It is extremely well made for it's price. It's from the same family as the 35-70/2.8 zoom. It has a great solid metal filter thread, metal jacket over one half of the lens barrel, and assembled with screws, not mushed together plastic.

This is a very sharp lens under almost all conditions. This is unusually good performance for any zoom lens.

The only lenses of this focal range at any price that focus as fast are the 80-200/2.8 AF-S and the very newest 80-200/2.8D ED with the tripod collar and separate zoom ring. All other lenses are slower, which means that, yes, the popular 70-300/4-5.6ED and 70-300/4-5.6G and big 75-300/4.5-5.6. Yes, all the other 80-200/2.8 ED lenses are much slower.
Geen slechte koop dus als ik Ken moet geloven :P

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ken is toch een slechte raadgever?
Dacht dat het een rijk verwend zoontje met een sterke pro Nikon smaak was ;)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Goed nieuws voor mensen die op een grip zitten te wachten!
quote:
January 27, 2005

The VG-D70 is in final production.

The designs are all complete, materials have been approved, and we have several vendors making various parts of the grip for us. They will trickle in slowly at first as everything gets ramped up, but we anticipate being able to start shipping on the week of Feb 14.... sorry it's taken so much time, it's been a long process!
In the meantime, here is the manual for the VG-D70, which describes it completely, including some pictures. Manual

The price is $165, and we will accept orders for the VG-D70 immediately by check. We will ship in the order checks are received. We anticipate a large demand, so there may be a wait for some customers.

Shipping will be offered as follows:

Individual grips will be shipped via Priority mail within the US for $10. Additional grips in shipment add $5.

Global Express mail will be used to ship to Canada and overseas. Canada $20 and other countries range from $20 to $35 per grip. Additional grips in an order add $5. Please e-mail Deborah@Harbortronics.com for a shipping quote.
bron: http://www.harbortronics.com/news.htm

Handleiding is ook al te downen.

• Marco
quote:
Krusher schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:17:
Goed nieuws voor mensen die op een grip zitten te wachten!

[...]

bron: http://www.harbortronics.com/news.htm

Handleiding is ook al te downen.
Jammer dat die foto's nog niet van het definitieve product zijn.
En om nou zo'n draadje op je IR-oog te plakken ziet er ook weer zo triest uit...

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2812%29/normal_dsc_9223.jpg.conv.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/7.1, sluitertijd=1/80, brandpunt=70mm, Focus= Manual, Exposure=M
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2812%29/normal_dsc_9225.jpg.conv.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/8.0, sluitertijd=1/80, brandpunt=18mm, Focus= Manual, Exposure=M
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2812%29/normal_dsc_9226.jpg.conv.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/5.6, sluitertijd=1/60, brandpunt=18mm, Focus= AF-S, Exposure= M
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2812%29/normal_dsc_9241.jpg.conv.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/5.0, sluitertijd=1/100, brandpunt=18mm, Focus= AF-C, Exposure= M
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2812%29/normal_dsc_9243.jpg.conv.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/5.0, sluitertijd=1/100, brandpunt=38mm, Focus= AF-S, Exposure= M
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2812%29/normal_dsc_9245.jpg.conv.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/7.1, sluitertijd=1/60, brandpunt=48mm, Focus= AF-S, Exposure= M
http://www.priyantha.nl/fotogallerij/albums/D70%2812%29/normal_dsc_9248.jpg.conv.jpg
exif, iso= 200, diafragma=f/4.5, sluitertijd=1/125, brandpunt=18mm, Focus= AF-S, Exposure= M

Foto's genomen in Amsterdam, wat natuurlijk goed te zien is :) Het was slecht weer helaas regen enzo. Dus moest voorzichtig doen dat me camera niet te nat werd.
De plaatjes zijn als RAW+JPG geschoten, ik heb de RAW files geopend in The Gimp 2.2 met de Ufraw plugin, exposure en saturation alleen aangepast, en de witbalans bij sommige foto's. De Exif info zit helaas niet in de JPG's. Voor de geinteresseerde in de Exif info kan je hier kijken.
Voor meer foto's uit de zelfde serie kan je hier kijken ;)

Priyantha Bleeker wijzigde deze reactie 27-01-2005 18:34 (4%)

• Marco
Regenachtige foto's ben ik niet zo dol op, maar deze vind ik ook erg donker.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ja het was ook redelijk donker, en ik wilde niet flitsen ook aangezien de ingebouwde flits toch niet krachtig genoeg is.

• Play
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10-05-2011
Maar je had best wat kunnen expirementeren met een hogere ISO waarde bijvoorbeeld.

Hoe betrouwbaar is die bron trouwens van het D70 grip verhaal. Ik dacht dat ze dat om marketingtechnische redenen (opvolger D100) juist niet zouden doen. Overigens wel een slimme zet om het wel te doen, op elke Canon DSLR kun je een grip klikken en behalve de inkomsten voor de grip zelf zullen ze ook weer net wat competatiever zijn met de D70. :)

www.hospitalitylife.nl

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Play, ja je hebt wel gelijk ja. Volgende week eens eventjes spelen met de ISO waarde :) Morgen richting Groningen, kijken of ik daar ook nog wat mooie plaatjes kan schieten.

Die Grip lijkt me opzich wel interessant, al zie ik niet zoveel in het modificeren van me cam. En de IR oplossing stelt eigenlijk niks voor.

• Katsunami
  • Niet online
quote:
Play schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:54:
Maar je had best wat kunnen expirementeren met een hogere ISO waarde bijvoorbeeld.

Hoe betrouwbaar is die bron trouwens van het D70 grip verhaal. Ik dacht dat ze dat om marketingtechnische redenen (opvolger D100) juist niet zouden doen. Overigens wel een slimme zet om het wel te doen, op elke Canon DSLR kun je een grip klikken en behalve de inkomsten voor de grip zelf zullen ze ook weer net wat competatiever zijn met de D70. :)
Het zou slim zijn om het wél te doen ja.

Ik heb pasgeleden ook moeten kiezen.
Nikon: D100 en D70.
Canon: 20D, 10D, 300D.
Minolta: Dynax 7D

D100: Te oud, uit januari 2002.
D70: Geen gripmogelijkheden.
7D + Grip: Te duur.
20D + Grip vond ik te duur, de 300D vind ik "teveel instapmodel". Dan blijft er volautomatisch maar 1 model over eigenlijk... Vanwege het ontbreken van een gripmogelijkheid viel Nikon al buiten de boot met de D70, nog voordat ik die camera serieus wilde overwegen. Indien de D70 een gripmogelijkheid had gehad, had ik deze wél camera serieus overwogen. (Ik heb de grip van mijn huidige camera eens afgeschroefd, en een dagje zonder geschoten. Ik vind het niet (meer) prettig.)

Oh ja: ik heb niet gekeken naar merken; deze doen er voor mij niet toe. Ik koop spullen van een merk als het te bieden heeft wat ik hebben wil tegen een goede kwaliteit; jammer genoeg had Nikon op dit moment voor mij niet de juiste camera. Nikon had IMHO tijdens/na de introductie van de 20D met een D200 ofzo moeten komen. Ze laten weer op zich wachten. (Zoals, IMHO, elke keer....)

Katsunami wijzigde deze reactie 27-01-2005 20:04 (28%)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Priyantha Bleeker schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:24:

Foto's genomen in Amsterdam, wat natuurlijk goed te zien is :)
Goh, toeval?

Ik was ook in Amsterdam foto's maken

http://www.krusher.info/images/got/fotografie/paleis_op_de_dam.jpg

Het past net niet op de foto, lens komt net wat wide tekort, en nog meer naar achteren lopen is dodelijk daar :X

• Marco
quote:
Play schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:54:
Nikon zou het niet doen inderdaad.
Maar nu krijg je dus van die prutsbedrijfjes die namaak grips gaan maken die voor geen meter werken.

• Katsunami
  • Niet online
KAN het eigenlijk wel? Heeft de D70 wel de mogelijkheid om een grip te accepteren; met andere woorden, heeft hij in het batterijcompartiment de contacten zitten die nodig zijn voor de extra sluiterknop en dergelijke? Wat betreft accu's gaat het wel werken, de contacten kunnen vanuit de grip worden doorgelust naar die in de camera. Echter, een grip zonder extra bedieningsmogelijkheden schiet (een deel van) zijn doel voorbij.

• Marco
quote:
Katsunami schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:06:
KAN het eigenlijk wel? Heeft de D70 wel de mogelijkheid om een grip te accepteren; met andere woorden, heeft hij in het batterijcompartiment de contacten zitten die nodig zijn voor de extra sluiterknop en dergelijke? Wat betreft accu's gaat het wel werken, de contacten kunnen vanuit de grip worden doorgelust naar die in de camera. Echter, een grip zonder extra bedieningsmogelijkheden schiet (een deel van) zijn doel voorbij.
Anders kijk je even op de site... ;)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

http://www.krusher.info/images/got/fotografie/lament_box.jpg

Wat geknoei met m'n 50/1.8 lensje en flits.
Jammer dat je perse op de DOF preview button moet drukken om te zien wat het diafragma doet. Met m'n ancient Praktika was dat geen issue.

Op een 15" monitor op 1024x768 is ie trouwens 1:1 qua grootte zie ik net :D

Krusher wijzigde deze reactie 28-01-2005 00:03 (16%)

• Katsunami
  • Niet online
quote:
Dat zou ik zo maar "per ongeluk" moeten weten... dit is een 3rd-party "use at your own risk without any support" product zo te zien? En als het dan al kan; MAG het dan wel... ik denk niet dat Nikon het zo leuk zal vinden. Zij laten de grip om specifieke redenen weg, en dan gaat een of ander bedrijfje er wel een maken. Ik denk niet dat het zomaar kan, of Nikon vangt er fiks geld voor ofzo.

Katsunami wijzigde deze reactie 28-01-2005 02:15 (3%)

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

^^^^

Totale onzin, Nikon baalt ervan puur omdat zij geen grip willen maken voor de D70. En "Mag"het dan :? dat is gewoon een non-issue. Zolang ze het product maar niet verkopen als "Nikon Approved"oid.

Dat Nikon de grip-optie weglaat is gewoon omdat er een D70 (opvolger) komt met die optie.
En ja, het kan zomaar, en Nikon vangt er geen geld voor zover ik weet.

Krusher wijzigde deze reactie 28-01-2005 01:16 (5%)

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Topicstarter
Krusher heeft gelijk: net als 3rd-party lenzen, flitsers, filters en al die meuk mogen bedrijven ook zaken als grips maken voor Nikon-cams. Als er een markt voor is, dan zal er ook wat geproduceerd worden. Supply & demand, zeg maar ;) Nikon wil het zelf idd niet voor de D70 doen, precies om de reden dat Krusher zegt: er zit een D200 (of whatever modelnaam) aan te komen, bijv 8MP en met MLU en grip-optie. Die nieuwe cam zal netjes tussen de D70 (799 € body-only op dit moment als laagste prijs) en de D2X (ongeveer 4200 € ~ 4500 € bij introductie eind feb / begin maart) vallen qua segment: bv een intro-prijs van 1995 €.

Nikon heeft dan netjes z'n dSLR-markt uitgebouwd naar 3 niveau's zoals Canon dat al heeft gedaan:

instap: D70
semi-pro: D200 (of wat voor naam het ding ook mag hebben)
pro: D2X

Eventueel komt er nog een opvolger voor de D2H, om het tegen de 1D II van Canon op te nemen, maar gezien de productiecapaciteit van Nikon en specs van de D2X denk ik dat de D2X dat voorlopig gaat zijn :) We merken het vanzelf wel na de PMA 2005 ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• chippie777
Ik las op kieskeurig.nl de volgende reactie;

Oliver1977: Je vergeet hier dat Canon en Nikon totaal andere techniek gebruiken. De
spanning op de chip is bij Nikon ongeveer 7 maal zo hoog dus trekt de Nikon
zeven maal zo hard aan rondwaaiend stof. Het is dus veel waarschijnlijker dat
als er stof binnen in het toestel is gekomen dat het bij de Nikon op de CCD
eindigt.

In dit opzicht is de Canon gewoon een veel beter toestel. (28-01-2005)

Kan iemand hier iets meer over vertellen? Met name over de spanning op de sensor, want dat Canon gewoon beter is dat is natuurlijk niet waar, dat weten alle lezers hier :)

• Whoppa
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2009

Whoppa

Kan.........

Dat er meer spanning op een sensor staat wil volgens mij nog niet per definitie zeggen dat de statische lading van de sensor groter is.

Koud water is dikker dan warm water!

• WhizzCat
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-07 08:35

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

quote:
Whoppa schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 23:17:
Dat er meer spanning op een sensor staat wil volgens mij nog niet per definitie zeggen dat de statische lading van de sensor groter is.
Klopt denk ik wel ja.

Er zijn natuurlijk een aantal truukjes om het stof verzamelen tegen te gaan.

De belangrijkste: bij het lenzen verwisselen, _altijd_ de ccd naar beneden laten wijzen, stof komt van het grootste gedeelte van boven, dus op die manier verminder je het risico op stof. Nadat je je lens verwisseld hebt, zo snel mogelijk ook het lensdopje erop doen.

Just my 2-cents :)

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• chippie777
Nu deze week zeer waarschijnlijk de D70 18-70 kit door mij wordt aangeschaft, heb ik nog een vraagje. "Vroeger" had ik op mijn lenzen een UV filter. Meer ter bescherming van de lens dan voor het UV. (immers een kras in een filter was goedkoper op te lossen dan een kras in de lens)
Ik neem aan dat dit nog steeds hetzelfde is. Maar wat voor (bescherm)filter zouden jullie nemen. Een UV of Sky-light filter, of zijn er tegenwoordige andere oplossingen voor?

• Mig29

Mig29

Sowieso schrijf je zo!

Geen sky, dat is namelijk gewoon een kleurtemperatuur compensatie. Dat kun je nu dus wijzigen door je witbalans te wijzigen! Gewoon UV dus.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 16-08 21:24
Heeft er iemand een polarisatiefilter op zijn kitlens? Ik wil er eentje aanschaffen, maar het mag niet te veel kosten ;) Volgens een professional die ik sprak zijn goedkopere merken als Hama niet aan te raden bij pol filters, liever B+W (duur!!!). Wat denken jullie van merken als Marumi (heb ik mijn UV filters van, goedkoop maar prima), Tiffen... nog meer?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb op de kitlens een PolaFilter van B+W, wat toendertijd €129,- was. Een behoorlijke som geld, maar daar krijg je ook wel wat voor, want het werkt erg goed en prettig imho. De resultaten beoordelen is misschien wat lastig, maar naar mijn idee zijn die ook uitstekend.

• Marco
Vooral op een polarisatiefilter zou ik niet teveel besparen, omdat je dan snel verschil in kwaliteit ziet.
Bij een normaal UVfilter maakt dat niet zo heel veel uit.
Tiffen en Hoya zijn over het algemeen wel goed.

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

Ik was eens even spelen met zwart wit, valt me op dat het een aardig effect kan hebben op opzich saaie foto's

http://www.krusher.info/images/got/fotografie/doorzicht_bw.jpg

http://www.krusher.info/images/got/fotografie/dozer_bw.jpg

Insane instellingen trouwens :X 1/4000, f22@iso 200
Het lichtmetertje wist het ook allemaal niet meer geloof ik :P

Krusher wijzigde deze reactie 01-02-2005 23:17 (13%)

• Katsunami
  • Niet online
quote:
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:05:
Heeft er iemand een polarisatiefilter op zijn kitlens? Ik wil er eentje aanschaffen, maar het mag niet te veel kosten ;) Volgens een professional die ik sprak zijn goedkopere merken als Hama niet aan te raden bij pol filters, liever B+W (duur!!!). Wat denken jullie van merken als Marumi (heb ik mijn UV filters van, goedkoop maar prima), Tiffen... nog meer?
Hoya filters zijn al vanaf 32 euro te krijgen op eBay. Ik heb altijd goede resultaten gehad met Hoya filters, dus ook de UV/Pola's voor mijn huidige lens(lenzen) ga ik van dat merk halen.

• nicemister
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 05-02-2018

nicemister

Just b Nice

Hoe is de D70 eigenlijk i.c.m. een Sigma 18-125mm f3.5-5.6 lens? Iemand ervaringen hiermee?

nicemister wijzigde deze reactie 02-02-2005 19:26 (6%)

Sunny day

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True