Beetje lang verhaal, maar ik ben blij!
Ik heb een nieuwe stuur gekocht!

En het is de Logitech DFP geworden en ik ben er erg blij mee, want hij hefet mijn stoutste dromen waar gemaakt!
Ik ben onderhand al een echt ervaringskundige op stuur gebied als het gaat om Thrustmaster & Logitech, heb helaas nooit een Acts Lab RS mogen bereiden.
Ik had eerst een Logitech Formula Force GP. Ik was er erg blij mij, maar vroeg bij mezelf af waarom ik geen MOMO Racing had gekocht. En aangezien ik mezelf voor gehouden had dat het enige verschil tussen deze 2 sturen alleen het plastic stuurje was, was ik daar erg blij mee (ik hield me zelfs voor dat de de dode band van 1 cm weerszijde in gecentreerde positie normaal was

).
Op dat moment speelde ik veel DTM 2 en ik weet nog wel dat op een gegeven moment de Press demo van GTR uit kwam. De gameplay was al pittig met die Morgans. En dan nog eens rijden met een dode band van je stuurtje bevoorde de gameplay niet bepaald echt... Ik schoof dat spel maar weer aan de kant.
Totdat vorige week mijn stuurtje was overleden. Geluk bij een ongeluk zeg maar.

Na veel zoeken en zoeken kwam ik dit stukje tweakers forum tegen. En daar raden iemand de Logitech DFP aan. Op dat ogenblik stond ik op het punt om een Momo Racing te kopen omdat ik daar al vaker bij een maat van me gespeeld had (heeft ook speling), totdat 'iemand' hier een link poste naar
http://www.frex.com/gp/ en daar alle ins- en outs vond van de L. FDP. Dus ik dacht WTF, ik ga hem kopen als ie niet bevalt ruil ik hem wel om voor een Momo!
Allereerst, fantastisch stuurje. Afwerking is echt mooi gedaan. Echt rubberen wiel en seq. pook. En op het eerste gevoel geen speling op het stuurtje. Het stuurtje is makkelijk vervangbaar dmv van 8 inbus boutjes, maar niet dat het voorlopig hoeft.
Aansluiting is makkelijk usb stekker erin. En de drivers installeren. Helaas waren die alleen niet bij ingesloten omdat het stuur van origine een PS2 stuur is. Ik heb ze uiteindelijk hier gevonden:
http://www.logitech.com/p...rt/joystick/lgs440enu.exe. Adapter erin, en huh? AUTOCALIBRATIE!!!!

Dat was een aangename verassing! Nooit meer calibreren
Snel DTM2 erin gedaan en gestart. Ok...., ik voel 3x keer niets. Beetje tik tik tik.... Jullie zullen wel begrijpen dat mijn enthausiasme redelijk gedemd was na deze conclusie.

Echt waar, de FB sloeg werkelijk nergens op. De FB van de Force GP en de MOMO waren duidelijk beter. Onze kat, die ook Momo heet, gaf bij wijze van spreke harde kopjes.
Mede door dit topic heb ik de demo maar geinstalleerd van GTR. Holly Shit! Dat was wel wat andere koek. Je voelt echt alles in het spel, ik geloof zelfs dat ik het verschil in asfalt voelen (kan dit?) maar wat echt fantastisch dat je daardoor dus ook echt voelt wanneer je je wielen gaan uitbreken en dat terwijl je tegelijk ook nog die V8 in je handel voelt grommen. Het voelt gewoon echt aan. Wat me nou ook opvalt is dat de tracks spoorvorming hebben voor een bocht.

Gewoon helemaal geweldig.
Goed ik ben erg tevreden over de Logitech DFP en ik kan me niet voorstellen dat een Act Labs beter is.

Ik kan hem echt iedereen aan raden en als je het model zat bent kun je hem ook nog uitbreden met FREX equipment. Heel kewl! Enige nadeel zijn de pedalen. Niet dat ze slecht zijn, maar ze voelen echt goedkoop aan. Weet iemand nog iets alternatiefs op wat betaalbaar is? Of is dit spul altijd duur? Waar ik wel erg tevreden over ben met de pedalen, is dat ze nu eindelijk niet wegglijden op mijn laminaat.
Als ik een beetje geoefend heb, wil ik wel eens met jullie mee racen! Eens kijken wie het snelst is!
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl