[PC] [Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.589 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR5 ??

We gingen toch NGT ..... of gaan we nu toch GT _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

C5R is dus vette GT klas. Als we NGT gaan rijden mag die dus niet meedoen....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:41:
C5R is dus vette GT klas. Als we NGT gaan rijden mag die dus niet meedoen....
Ja vind ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee, uiteraard niet, alleen NGT's is alleen NGT's (of trager als je per sé wilt).

Als iemand zich prettig voelt in een Elise lijkt me dat niemand er problemen mee heeft (zolang je aan de kant gaat als je gelapt wordt :7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Gaat vanavond de server weer (eens) up voor wat getest met NGT's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 07:23

Erw

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik doe graag mee in jullie league,waar geef ik me op?
Wil wel wat trainings sessies hosten,voor de liefhebbers,

mzzl

dr.zeldenrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat is mijn werk :) so be gentle :P Hij is al wat ouder, maar voor een preview voldoet 'ie toch?

Ik mocht van Gamer.nl nog geen review maken van de Duitse versie. Dus zodra de NL-versie er is, komt er een mooie review op.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Op het moment zijn (volgens mij) alle patches offline van Adon-f

Hier een site waar ze nog wel staan:
http://www.m4driving.it/files/33,1.html

En ik kwam deze thread tegen, waar die link weer uit kwam:
http://forum.lowyat.net/l...index.php/t108544-50.html

Zover mijn nuttige bijdrage ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:21:
hallo allemaal,

Ik doe graag mee in jullie league,waar geef ik me op?
Wil wel wat trainings sessies hosten,voor de liefhebbers,

mzzl

dr.zeldenrust
Stuur Zamorano maar een mailtje.
En wat voorn upload heb jij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn lekker op tijd met de review, 24h van zolder was op 22 augustus, ben er de laatste jaren altijd bij net zoals 24H van Spa :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:05:
[...]

Ze zijn lekker op tijd met de review, 24h van zolder was op 22 augustus, ben er de laatste jaren altijd bij net zoals 24H van Spa :7
Het is ook een PREview (staat er ook boven, naast mijn naam). En hij ging niet eerder online omdat de game hier nog lang niet uit was. Nu doen we in aanloop naar de NL-release van GTR een paar artikelen, en tot slot de review (ook van de NL-versie).

Overigens kwam ik hier een kant-en-klaar league-systeem tegen voor GTR. Je kunt inloggen met demo:demo om het eens uit te proberen (heb ik nog niet gedaan).

[ Voor 17% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-01-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Preview of niet, de mensen die het serieus willen doen, hebben het al lang gedaan. Ik denk niet dat de simcommunity trouwens te wachten staat op een 'groot algemeen' publiek, aangezien deze mensen in 99% van de gevallen niet geinteresseerd zijn in serieus racen en liever 'gewoon' een rondje rijden op een circuit. Dus die mensen die dan online gaan rijden, rijden meestal de serieuze mensen in de weg en het interesseert hen dan ook niks dat ze dan ook nog crashes veroorzaken.

maar goed, hebben we dus nu zondag een testrace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja zo'n preview komt gewoon veel te laat, iedereen die in GTR is geinteresseerd heeft alle informatie wel zo'n beetje gehad of heeft het spel inmiddels.

Het is misschien leuk voor Simbin als het nog even extra onder de aandacht wordt gebracht voor de worldwide release maar het gamer.nl publiek zijn we over het algemeen liever kwijt dan rijk. :7
Straks met die release krijgen we weer zo'n baby-boom met allemaal kleuters die online opduiken. :X

@Siggy, zondag testrace ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41

Snoes

marcel

Hallo,

ik heb wel gezegd dat het me leuk lijkt, z'n pool, echter ik heb me niet aangemeldt. Ik ben nog op mijn nieuwe adapter aan het wachten ;) , maar ik doe graag mee. Zoals ik al zei weet ik niet of ik elke keer kan, maar ik zal proberen van de partij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ZAMoRANo schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:26:
Ja zo'n preview komt gewoon veel te laat, iedereen die in GTR is geinteresseerd heeft alle informatie wel zo'n beetje gehad of heeft het spel inmiddels.
Ik ken genoeg mensen die GTR nog niet hebben, simpelweg omdat ze geen Duitse versie willen. En ook niet met vertaal-pakketje eroverheen, die willen gewoon de orginele Nederlandse. Als je op RSC kijkt, lijkt het wel alsof iedereen hem al heeft. Maar tijdens online races kom ik nog akelig weinig Nederlanders tegen hoor. Zit hele avonden in het Duits te chatten daaro... schijn bedriegt.

[ Voor 26% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-01-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:29:
[...]

Ik ken genoeg mensen die GTR nog niet hebben, simpelweg omdat ze geen Duitse versie willen. En ook niet met vertaal-pakketje eroverheen, die willen gewoon de orginele Nederlandse. Als je op RSC kijkt, lijkt het wel alsof iedereen hem al heeft. Maar tijdens online races kom ik nog akelig weinig Nederlanders tegen hoor. Zit hele avonden in het Duits te chatten daaro... schijn bedriegt.
Ja maar zoals ik zeg, die mensen weten alles van GTR al via fora als deze, RSC, BHMS, etc.....
Wat moeten die nu met een preview waar alles nog even in herhaald wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je kunt de vraag ook omdraaien: wat heeft een preview voor zin als deze ruim een half jaar voor de release van een game geplaatst wordt? We wilden in de aanloop naar de NL release wat GTR-artikelen plaatsen, en dit is er een van. Maar, zoals het helaas altijd gaat: het is nooit goed. Doe je het niet, krijg je vragen "andere sites hebben het wel, waarom jullie niet?". Doe je het wel, is het ook niet goed "want iedereen weet het toch al". Ik ben er inmiddels wel een beetje aan gewend, maar het neemt wel enige mate van voldoening weg: wat je ook publiceert, positieve reacties komen er zelden, en de reacties gaan ook zelden inhoudelijk in op het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:19:
Je kunt de vraag ook omdraaien: wat heeft een preview voor zin als deze ruim een half jaar voor de release van een game geplaatst wordt? We wilden in de aanloop naar de NL release wat GTR-artikelen plaatsen, en dit is er een van. Maar, zoals het helaas altijd gaat: het is nooit goed. Doe je het niet, krijg je vragen "andere sites hebben het wel, waarom jullie niet?". Doe je het wel, is het ook niet goed "want iedereen weet het toch al". Ik ben er inmiddels wel een beetje aan gewend, maar het neemt wel enige mate van voldoening weg: wat je ook publiceert, positieve reacties komen er zelden, en de reacties gaan ook zelden inhoudelijk in op het artikel.
De timing van een preview idd misschien wel even belangrijk als de inhoud.
De inhoud is ook niet hetgeen waar ik aan twijfel, en de timing misschien ook niet maar wel de doelgroep en de combinatie met de twee vorige factoren. Ik kan me niet voorstellen dat onder de lezers van gamer.nl mensen zitten die diehard simmer-in-de-dop zijn en voor wie de informatie in de preview dus nieuws is.
Lijkt mij dus aan dovemansoren gericht.

Voor de mensen die deze preview graag zouden lezen komt deze veel te laat en die zijn bovendien bang dat een site als gamer.nl allerlei spelers naar het spel toe "lokt" die je er gewoon niet bij wilt hebben.

Als RSC een review gaat houden over NFS:U2, haalt ook iedereen z'n schouders daar op en krijg je ook nog een hoop kritiek.
Die hoop kritiek krijg je van o.a. mij nu ook maar het is op z'n minst onderbouwd, met de inhoud is niks mis overigens, complimenten daarvoor.

Good preview, wrong time, wrong place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meer nederlanders dan je denkt hoor. Kwam ik pas ook achter.
Ik chat meestal in engels, hoewel ik net zo makkelijk duits chat, maar dat is vaak een principe kwestie :Y) .

Jongens van PDR ( prodrive racing ) hebben online bijna iedere avond een server en dat zijn duitsers die engels chatten omdat ze al heel lang online racen ( van de SCC, ETCC mod e.d. ).
Maar de meeste duitsers zijn net zoals duitsers in het buitenland zijn: gewoon duits praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wie zegt er overigens dat de 'Nederlandse' versie ook daadwerkelijk alles in Nederlands is, dus oko de stemmen, en niet gewoon alles in Engels? Lijkt me slechte zaak als alles in Nederlands vertaald wordt, krijg je weer die crappy vertalingen enzo. Dus mij lijkt het dat het gewoon engels zal worden, ofwel niks is anders dan wat we dadelijk hebben. Of zij vertalen het of we doen hetzelf. Wat is het verschil? Ik vind het behoorlijk kinderachtig intussen dat men wat heeft tegen een 'Duitse versie' van een spel. Gewoon kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb maar een creditcard genomen en ontvang hem deze week.

Weet iemand waar ik hem online kan kopen? uiteraard in het buitenland? kwam hem bij een paar grote sites niet tegen terwijl hij toch echt al uit is in het buitenland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Het enige dat hier rommelt is gtr zelf. Ze hadden die Duitse beta versie gewoon niet moeten releasen en moeten wachten op de worldwide release. Dan was je preview ook mooi getimed :7

En laten we hopen dat we geen Nederlands (only :X) versie krijgen. f1c kun je volgens mij ook in het Nederlands installeren, maar dat wil je toch niet? :X (misschien ben ik een uitzondering, maar ik draai zoveel mogelijk software in het Engels.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:26:
heb maar een creditcard genomen en ontvang hem deze week.

Weet iemand waar ik hem online kan kopen? uiteraard in het buitenland? kwam hem bij een paar grote sites niet tegen terwijl hij toch echt al uit is in het buitenland
Je hebt buitenland en buitenland, hij is uit in Duits-talige landen.
Amazon.de is een betrouwbare site iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ZAMoRANo schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:31:
[...]
.... Ik kan me niet voorstellen dat onder de lezers van gamer.nl mensen zitten die diehard simmer-in-de-dop zijn en voor wie de informatie in de preview dus nieuws is.
Lijkt mij dus aan dovemansoren gericht.

Voor de mensen die deze preview graag zouden lezen komt deze veel te laat en die zijn bovendien bang dat een site als gamer.nl allerlei spelers naar het spel toe "lokt" die je er gewoon niet bij wilt hebben.

...
Aan de ene kant klopt het wat je zegt: gamer.nl bezoekers zijn meestens mainstream gamers. "Die wil je er niet bij hebben" zeg je, tja... dan kun je je van ieder artikel wel gaan afvragen wat de eventuele gevolgen zijn voor de mensen die die games al spelen. Dat is niet aan ons. Uiteindelijk geeft iemand 40-50 euro uit aan GTR, dus een beetje zin moet 'ie er wel in hebben dan, toch? Dus zal hij ook wel serieus racen. Ik geef toe, online zitten de nodige wankers, maar dat heeft meer te maken met "vergeten" in de spiegel te kijken als ze gelapt worden, dan met "Carmageddon: the GTR-version"-gedachten. Vervelend is het wel, klopt. Maar die mensen krijg je heus aan GTR alleen door zo'n artikel.

Trouwens, op onze site (gp4.gamer.nl) en het bijbehorend forum barst het van de Grand Prix 4-racers, en daaronder genoeg simracers. Het is het sterkst draaiende deel van het gamer-forum, we hebben al een aantal succesvolle lan-parties georganiseerd met 40-50 man (enkel GP4 he) en de mooiste add-ons voor GP4 komen nog altijd van de hand van diverse Nederlandse mensen, uit ons GP4-forum *trots* :)

Echter, GP4 heeft zijn langste tijd inmiddels wel gehad. Veel mensen daar kijken uit naar games als rFactor, LFS S2, en ook GTR. Dus binnen de gamer.nl-community is er mijns insziens voldoende interesse in een sim als GTR.

Tenslotte zitten er een aantal Nederlanders in het team van SimBin, dus dat is toch ook wel iets aparts. Dan is het leuk om daar als Nederlandse gamers-site aandacht aan te besteden. Hoeveel games ken je nu die door Nederlanders worden ontwikkeld? Beetje trots mag wel toch? ;) :D

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-01-2005 14:15 . Reden: typooooz :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

*kuch* GP4 *kuch* geen *kuch* sim *kuch*

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoe naief om te denken dat al het gamer.nl publiek allemaal netjes die 50 euro neerlegt voor GTR. De meeste zullen de warez-versie gewoon gebruiken om online vervelend te gaan lopen doen.
siggy schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:37:
*kuch* GP4 *kuch* geen *kuch* sim *kuch*

;)
Ik heb me netjes ingehouden door daar niks over te zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

offtopic:
*kuch* gamer.nl publiek *kuch* *kuch*

Die wil je er inderdaad niet bijhebben. Bovendien is het een brakke site die niet goed werkt onder FireFox.

Anyway, GTR is op zich wel leuk, maar ik moet er nu zoveel moeite voor doen om het te spelen (CDROM speler uitschakelen, PC weer booten, etc.) dat ik vaak de moeite niet neem. Bovendien vind ik de laadtijden onacceptabel lang.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hoho: Ik heb ook niet gezegd dat GP4 een sim is in de echte zin des woords, ik heb alleen gezegd dat er heel veel mensen zitten die staan te springen om eens wat nieuws te proberen: een van de genoemde racesims ;)

Maar, kun je met een warez-key dan online inloggen? Dat wist ik niet... ik dacht dat de illegale versies niet online konden: dat is een aparte subscription toch?

GTR heeft bij mij trouwens geen lange laadtijden (wel een Raid-0 hier). Alleen de Spa 24u, met 50 auto's, daar neemt 'ie even lekker een anderhalve minuut voor :(

[ Voor 19% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-01-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
offtopic:
[quote] Arfman schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:43:
Anyway, GTR is op zich wel leuk, maar ik moet er nu zoveel moeite voor doen om het te spelen (CDROM speler uitschakelen, PC weer booten, etc.) dat ik vaak de moeite niet neem. Bovendien vind ik de laadtijden onacceptabel lang. [/quote]

ff beter zoeken, je hoeft dat tegenwoordig niet meer zo te doen 8)

@BQAD: ik denk ook niet dat je met een illegali key online kunt spelen, maar blijkbaar wel wanneer de server illegaal is. Dutch3men heeft gtr ook illegaal en blijkbaar werkt het :)
GTR heeft bij mij trouwens geen lange laadtijden (wel een Raid-0 hier). Alleen de Spa 24u, met 50 auto's, daar neemt 'ie even lekker een anderhalve minuut voor:(
Bij mij is het ook alleen spa met 50+ wagens. Rest gaat vrij vlot :)

[ Voor 18% gewijzigd door Benotti op 21-01-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
De cd-key heb je alleen nodig om in de lobby te komen en om toegang te krijgen tot de online files. Direct ip races zoals wij die hier doen kunnen dus gewoon met de warez versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Maar overal waar je een IP van kunt vinden, daar kun je inloggen.

En misschien is dat ook wel te omzeilen, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ah... nou, ik vind die lobby wel gezellig :) Ff snel in een server springen en racen maar. En de online files roeleren, zitten vaak lekkere setups tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Iemand die ze ff hier kan posten? Of is dat een warezrequest? :P

Of kun je ze ook gewoon buiten gtr om downloaden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Op websites zijn vast wel goede setups te vinden. Je denkt toch niet dat we hier al die online setups gaan posten omdat je zelf het spel niet wilt kopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Benotti schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:56:
offtopic:
ff beter zoeken, je hoeft dat tegenwoordig niet meer zo te doen 8)
Bij mij werkt dat dus helaas niet.

Anyway, de reden dat ik het dus nauwelijks speel is omdat het me teveel moeite is. Als ik nu besluit om GTR te willen spelen ben ik wel 10 minuten bezig (incl. opnieuw opstrten e.d.) voordat ik daadwerkelijk een cockpit voor mijn neus heb. En ik moet zeggen dat ik het niet eens zo heel erg mis, twijfel dus ook heel erg of ik het wel ga aanschaffen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
kNarf schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:12:
Op websites zijn vast wel goede setups te vinden. Je denkt toch niet dat we hier al die online setups gaan posten omdat je zelf het spel niet wilt kopen :?
Nee, ik vroeg me alleen af of dat als een warezrequest wordt gezien :+ (kleine kans als ze ook gewoon op een officiele site gedownload kunnen worden of whatever, maar dat boeit niet :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes

Snoes

marcel

Heel leuk die discussies over wel of geen GTR, wel of niet de duitse versie.

Wanneer je de game leuk vindt heb je hem al in het duits of wacht je ff op de engelse.
Wanneer je er nix aan vindt, stop dan gewoon met zeuren en ga dat andere spel spelen :O .

Ik zat ff te kijken of ik nog zogauw iets gemist had over de races.

Gaat de league nog door? En zo ja, wanneer beginnen we ermee?

Ik heb zojuist een nieuwe adapter ontvangen, dus ik kan van de partij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Het zou mooi zijn als SIMBIN een versie van de 24h van Lemans track zou releasen, zon top baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
24uur van LeMans is geen Fia(Fia GT) evenement, dus ze hebben daar waarschijnlijk geen licentie voor.

[ Voor 9% gewijzigd door alarma2nd op 22-01-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Ja gaan we nog race zondag en zo ja welke baan???? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

alarma2nd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:24:
24uur van LeMans is geen Fia(Fia GT) evenement, dus ze hebben daar waarschijnlijk geen licentie voor.
Nou dan moet de community zich er maar voor inzetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Wakkaman schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:30:
Ja gaan we nog race zondag en zo ja welke baan???? :*)
Ja, hoe laat en waar? :P Krijgen we daar email van? Of doen we het nu ff via GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hmmmm, volgens mij flipt GTR bij mij een beetje. Want soms krijg ik dit in een menu zoals Semi-Pro, Arcade enzo:

Afbeeldingslocatie: http://www.interhit.nl/.Hans/wtf.JPG

Weet iemand hoe je dat zou kunnen oplossen :'(. Verder in het spel heb ik er geen last van. (heb trouwens een Sapphire Ati Radeon 9800Pro Atlantis, met een AMD 2100+ proc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw

Erw

Hans1990 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:55:
Hmmmm, volgens flipt GTR bij mij een beetje. Want soms krijg ik dit in een menu zoals Semi-Pro, Arcade enzo:

[afbeelding]

Weet iemand hoe je dat zou kunnen oplossen :'(. Verder in het spel heb ik er geen last van. (heb trouwens een Sapphire Ati Radeon 9800Pro Atlantis, met een AMD 2100+ proc)
Welke drivers heb je voor je videokaarT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ehm, geen. Ik heb na mijn format geen drivers geinstalleerd, omdat voor de format ik dat wel heb gedaan, en mijn computer nog slomer was dan een Pentium III 450mhz met WinXP :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Rond 19:00 uur zal de server up gaan.
IP adres word in #GTR op de irc server van tweakers bekent gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nog steeds gedonder met de achterbanden, vanalles geprobeert, bandendruk hoger/lager, vering harder/zachter, en nu dan de volgende vraag:
Wat gebeurt er, als je de verschillende differential setting veranderd??
Afbeeldingslocatie: http://www.gameplanet.co.nz/images/mag/Previews/Screenshots/0004074,06.jpeg
de power, coast en preload settings, ik weet, dat als je de diff settings verlaagd, bij power bijv, dat je wat lastiger de bochten door komt, en als je hem verhoogd, gaat het wat makkelijker, net als bij coast, maar wat doen de preload settings??? helpen die mogelijk met het terugdringen van de temperatuur in de achterbanden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:04:
Nou nog steeds gedonder met de achterbanden, vanalles geprobeert, bandendruk hoger/lager, vering harder/zachter, en nu dan de volgende vraag:
Wat gebeurt er, als je de verschillende differential setting veranderd??
[afbeelding]
de power, coast en preload settings, ik weet, dat als je de diff settings verlaagd, bij power bijv, dat je wat lastiger de bochten door komt, en als je hem verhoogd, gaat het wat makkelijker, net als bij coast, maar wat doen de preload settings??? helpen die mogelijk met het terugdringen van de temperatuur in de achterbanden???
Ik weet niet of je het door hebt maar jij rijdt in Semi-Pro rond. Als ik je een tip mag geven begin meteen in Sim mode te rijden. Anders als je straks wil overstappen mag je er weer aanwennen. Want het rijd namelijk heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:20:
[...]

Ik weet niet of je het door hebt maar jij rijdt in Semi-Pro rond. Als ik je een tip mag geven begin meteen in Sim mode te rijden. Anders als je straks wil overstappen mag je er weer aanwennen. Want het rijd namelijk heel anders.
het plaatje komt van internet, ik rij wel degelijk in de Sim mode, maar wel met TC aan (ik zit met een TB te racen, en heb geen geld voor een goed stuurtje), ook heb ik ABS aan staan, anders is ook dat niet te doen, maar ik kan die 2 op low zetten ipv high, kijken of het dan nog lukt, als ik het uitzet, gaat het zowiezo voor geen meter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb de power setting naar 10% gezet, en datt hielp al behoorlijk, misschien kan ie nog naar 5%, de temp kwam nu niet veel hoger dan 100 graden

Alleen de preload snap ik nog niet, weet iemand wat dat doet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Sorry DutchBart, maar ik denk niet dat je nog veel kunt doen. Je rijdt met tobo, dus dat is volgas of volrem, tussenin bestaat niet. Denk dat daar een groot gedeelte van je probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, maar ik heb al een groot gedeelte van het bandenprobleem met het differentieel kunnen oplossen, ik wil alleen nog weten wat dat preload gedeelte nou doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik weet niet of er gisteren nog een online race gereden is, ik kon er niet bij zijn omdat e.e.a een beetje uitliep.

Maar 's avonds laat ben ik (offline) op de geupdate Nordschleife in de stromende regen gaan rijden met de NGT's en dat was echt fantastisch.

Om de immersie compleet te maken had ik alle lichten in mn kamer uitgedaan en een koptelefoon opgezet, dat geeft een heel gaaf sfeertje; ik zag alleen de lichtjes van mn toetsenbord, stuur en de blauwe gloed van de TrackIR.
Je kunt je veel beter concentreren zo en ik heb het idee dat het wat prettiger voor de ogen is.

Ik ben toen achter het stuur van de F360 gekropen en ben voorzichtig begonnen te rijden in de free practice, echt geweldig als je tussen een paar Porsches rijdt met allemaal spray, de regendruppels die, hoe harder je gaat, hoe sneller ze ook op je voorruit spatten. Dat geluid van die druppels is ook geweldig trouwens.

Op de Ring merk je met de vele bochten ook hoe nuttig TrackIR is als je dichtbij een paar andere auto's rijdt in de regen; je hebt een veel beter overzicht en je kunt verder de bochten in kijken.

Ik ga vanavond weer even een zelfde sessie doen. Volgens mij zag ik ergens dat je de Ring ook kunt omtoveren tot een nachtversie, dat wil ik ook wel eens zien. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ZAMoRANo schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:19:
Ik weet niet of er gisteren nog een online race gereden is, ik kon er niet bij zijn omdat e.e.a een beetje uitliep.
Jewel, alleen ik was een beetje remi ;) Wat verder niet boeit, aangezien Magny Cours was gekozen.. en als er wel een circuit een kl*te circuit is is het Magny Cours wel..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
waar kan ik de GTR manager vinden? Misschien ook een optie om deze in de startpost te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
alarma2nd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:11:
waar kan ik de GTR manager vinden? Misschien ook een optie om deze in de startpost te plaatsen?
Ik quote mezelf dan maar even uit de startpost.
ZAMoRANo schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:42:

Overige (onofficiele) patches, add-ons en updates kun je het beste binnenhalen en installeren via GTR Manager, de laatste versie van de patches die je Duitse GTR omtoveren in een Engelse versie vind je hier bijvoorbeeld mee. De meest recente versie vind je op de website.
:z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes

Snoes

marcel

MrBarBarian schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:56:
[...]

Jewel, alleen ik was een beetje remi ;) Wat verder niet boeit, aangezien Magny Cours was gekozen.. en als er wel een circuit een kl*te circuit is is het Magny Cours wel..
Het probleem zat 'm in het feit dat velen niet op de server van Dutchmen konden komen. Sterker nog, we zagen hem niet eens.

Ben benieuwd of hij al weet wat het probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rsc forum is weer up volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Al een weekje ofzo. ;)

Heeft iemand trouwens een link naar de 24H versie van de Ring?
De link die ik had is inmiddels dood.

[ Voor 24% gewijzigd door Zamorano op 24-01-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:15:
[...]

Ik quote mezelf dan maar even uit de startpost.

[...]

:z :z
sorry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ZAMoRANo schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:12:
[...]

Al een weekje ofzo. ;)

Heeft iemand trouwens een link naar de 24H versie van de Ring?
De link die ik had is inmiddels dood.
Over linken gesproken.. De addon-downloads van de GTR-Manager site zijn nogsteeds down (melding: Lost connection). Als ik het forum goed begrijp, is het mogelijk dat deze weer up gaan komen, maar dat is lang niet zeker.

Kan iemand een overzichtje geven van welke addons er hebben gestaan (heb deze page nl zelf nooit up gezien).. en deze eventueel beschikbaar stellen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:31:
[...]

Over linken gesproken.. De addon-downloads van de GTR-Manager site zijn nogsteeds down (melding: Lost connection). Als ik het forum goed begrijp, is het mogelijk dat deze weer up gaan komen, maar dat is lang niet zeker.

Kan iemand een overzichtje geven van welke addons er hebben gestaan (heb deze page nl zelf nooit up gezien).. en deze eventueel beschikbaar stellen?
Teveel om op te noemen eigenlijk; tracks als LeMans, de Nordschleife, Laguna Seca, ook de German>English patches, allerlei extra skins en texture updates, enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
ZAMoRANo schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:44:
[...]

Teveel om op te noemen eigenlijk; tracks als LeMans, de Nordschleife, Laguna Seca, ook de German>English patches, allerlei extra skins en texture updates, enz....
Daar was ik al bang voor ja ;)

Kan je ze ergens neerzetten oid?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MrBarBarian schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 10:11:
[...]

Daar was ik al bang voor ja ;)

Kan je ze ergens neerzetten oid?
Ten 1e heb ik maar enkele van die add-ons en ten 2e heb ik er geen uploadruimte voor.
De meeste add-ons zijn ook wel op een aantal websites te vinden.

Op M4Driving staan iig een aantal extra tracks en nog een aantal andere dingen.

Trackpack is ook handig:

-LeMans
-Mantorp
-Vallelunga
-Falkenberg
-Laguna Seca
-Nordschliefe
-LeMans "Dusk"

[ Voor 17% gewijzigd door Zamorano op 25-01-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ik heb van 10tacle de Engelstalige preview versie ontvangen. Versie 1.1.0.0. Patchen gaat niet. Deze 1100 versie heeft veel last van CTD. Hebben jullie daar ook last van gehad met een ungepatchte versie? De CTD vindt plaats tijdens het laden van de 3D wereld.

Systeem:
amd 2200+ XP
512 Mb Ram
Asus A7V mobo (laatste via 4in1 drivers)
Geforce 3 met laatste WHQL drivers
Windows XP SP2
Enkele Gigabytes vrij aan HD ruimte

Andere games (HL2, Doom3, GPL, Rally Trophy) draaien perfect.

Iemand een idee waaraan het kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
MarcoM schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:23:
Ik heb van 10tacle de Engelstalige preview versie ontvangen. Versie 1.1.0.0. Patchen gaat niet. Deze 1100 versie heeft veel last van CTD. Hebben jullie daar ook last van gehad met een ungepatchte versie? De CTD vindt plaats tijdens het laden van de 3D wereld.

Systeem:
amd 2200+ XP
512 Mb Ram
Asus A7V mobo (laatste via 4in1 drivers)
Geforce 3 met laatste WHQL drivers
Windows XP SP2
Enkele Gigabytes vrij aan HD ruimte

Andere games (HL2, Doom3, GPL, Rally Trophy) draaien perfect.

Iemand een idee waaraan het kan liggen?
Klinkt bekend van de Duitse versie 1.000 en 1.100, sinds patch 1.200 heb ik er eigenlijk amper meer iets over gehoord dus e.e.a is AFAIK gefixt.

Zou me er niet veel zorgen om maken. Waarom kun je niet patchen, ook niet handmatig?
De engelse versie is hetzelfde als de duitse neem ik aan, anders gaat dat lastig worden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
als ik die patches uitvoer, krijg ik bij het opstarten een foutmelding. GTR start dan niet op. Bedankt voor je reactie. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt voor eind februarie/ begin maart.

Deze 1.1.0.0 is van 4 november 2004. Dus dat zal het wel zijn.

Ben wel helemaal verslaafd aan de previewversie zeg. Ondanks die CTD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MarcoM schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:35:
als ik die patches uitvoer, krijg ik bij het opstarten een foutmelding. GTR start dan niet op. Bedankt voor je reactie. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt voor eind februarie/ begin maart.

Deze 1.1.0.0 is van 4 november 2004. Dus dat zal het wel zijn.

Ben wel helemaal verslaafd aan de previewversie zeg. Ondanks die CTD's.
Die preview hebben we bij Gamer ook binnen. De Duitse patches (versie 1.20 en hoger) werken niet met deze engelstalige versie. De release-versie van GTR in NL krijgt deze standaard mee, plus de Spa 24u. Weet je dat ook weer :)

Kun je met die preview versie trouwens in de lobby komen (online multiplayer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:59:
[...]

Die preview hebben we bij Gamer ook binnen. De Duitse patches (versie 1.20 en hoger) werken niet met deze engelstalige versie. De release-versie van GTR in NL krijgt deze standaard mee, plus de Spa 24u. Weet je dat ook weer :)

Probeer het uit zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:59:
[...]

Mij lukt het niet om in te loggen. Invalid serial of zoiets. Ben benieuwd of we dalijk met de Engelse tegen de Duitse versie kunnen racen. Van Jay heb ik begrepen dat er bij de NL release nog iets extra's komt. O boy O boy.

Ik heb het crash probleem met de preview van GTR opgelost. Het lag aan een moederbord instelling (geheugen timing van 3T naar 2T). Nu werkt het veel beter.

oftopic: BQAD, hoe is het met de Momo Force die ik je ooit verkocht heb?

[ Voor 11% gewijzigd door MarcoM op 25-01-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan we nog nou racen op zondag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik vind het best. Heb dan net mijn tentament week achter de rug dus tijd zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik neem aan dat je het over de NGT cup hebt.

Er is nog e.e.a wat er uitgezocht, uitgeschreven en getest moet worden.
kNarf en ik zijn daar al mee bezig en ik wil e.e.a ook nog met Dutch3men afstemmen.
Zodra het allemaal wat concreter is komt er wel een post hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 26-01-2005 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MarcoM schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:41:
[...]

Mij lukt het niet om in te loggen. Invalid serial of zoiets. Ben benieuwd of we dalijk met de Engelse tegen de Duitse versie kunnen racen. Van Jay heb ik begrepen dat er bij de NL release nog iets extra's komt. O boy O boy.

Ik heb het crash probleem met de preview van GTR opgelost. Het lag aan een moederbord instelling (geheugen timing van 3T naar 2T). Nu werkt het veel beter.

oftopic: BQAD, hoe is het met de Momo Force die ik je ooit verkocht heb?
Klopt jah, Jay wilde niet zeggen wat precies *grrrrrrr* en ik heb hem flink door de mangel gehaald :D Overigens kun je straks met de NL-versie inderdaad gewoon in de algemene lobby komen, dus waar tot nu toe alleen Duitsers zitten. Ben benieuwd of er nog meer locale (Europees gezien) Simbin-servers bij komen ook.

Die Momo Force doet het nog perfect Marco! Spijt van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:40:
[...]

Klopt jah, Jay wilde niet zeggen wat precies *grrrrrrr* en ik heb hem flink door de mangel gehaald :D Overigens kun je straks met de NL-versie inderdaad gewoon in de algemene lobby komen, dus waar tot nu toe alleen Duitsers zitten. Ben benieuwd of er nog meer locale (Europees gezien) Simbin-servers bij komen ook.

Die Momo Force doet het nog perfect Marco! Spijt van? :)
Alleen duitsers ? Dan ben je er dus nog niet geweest denk ik zo.
Nederlanders, belgen, franssen, italianen, Engelsen ( vaak militairen die in duitsland gestationeerd zijn ), americanen en zwitzers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
ff voor de duidelijkheid: de nederlandse versie is wel gewoon int engels he?.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Benotti schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:25:
ff voor de duidelijkheid: de nederlandse versie is wel gewoon int engels he?.. :/
Denk t wel, en anders gooi je de Engelse patch er toch overheen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:24:
[...]

Ik neem aan dat je het over de NGT cup hebt.

Er is nog e.e.a wat er uitgezocht, uitgeschreven en getest moet worden.
kNarf en ik zijn daar al mee bezig en ik wil e.e.a ook nog met Dutch3men afstemmen.
Zodra het allemaal wat concreter is komt er wel een post hier.
Tussen 14:00 en 15:00 zal ik wel op msn zitten dan zullen het wel eff bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben trouwens 5 seconden te langzaam met NGT :/

Heb vooral problemen met remmen en terugschakelen ... vaak flipt ie mn achtekant dan om ... kan ik dit oplossen in mn Diff settings :?

coast en pre load of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:56:

Heb vooral problemen met remmen en terugschakelen ... vaak flipt ie mn achtekant dan om ... kan ik dit oplossen in mn Diff settings :?

coast en pre load of zo?
5 sec. te langzaam vergeleken met wat?

Ik heb weinig last tijdens het aanremmen/terugschakelen maar ik blip wel altijd netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37

coast en pre load of zo?
Je kunt de coast setting wat hoger zetten. Dit zorgt ervoor dat de auto iets stabieler wordt van achteren tijdens het remmen en bij het loslaten van de rem in de bocht. Tevens is het noodzakelijk om rustig terug te schakelen, dus niet als een gek van die 6e naar de 2e versnelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mij ook al opgevallen ja.

Bij een GT kan je wat beter op de bak afremmen voor een bocht en een NGT begint gelijk te kwispelen. Ik schakel dan pas later terug, qua tijd maakt het dan niet veel uit trouwens.

Normaal ben je een seconde of 4 a 5 langzamer met een NGT tov GT, ligt natuurlijk aan het circuit, bij Monza gaat dit niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:07:
[...]

Alleen duitsers ? Dan ben je er dus nog niet geweest denk ik zo.
Nederlanders, belgen, franssen, italianen, Engelsen ( vaak militairen die in duitsland gestationeerd zijn ), americanen en zwitzers.
*HERSTEL*: Voornamelijk Duitsers :) Zit er zowat elke avond........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coast en pre load of zo?
damn, heb ik ook last van, ik hed gisteren op Barcelona alle NGT wagens geprobeerd, alleen de Morgan en de Lotus hadden hier geen last van, buij het aanremmen van de eerste bocht ging het nog goed, maar voor de tweede bocht stond ik verkeerd om, terwijl ik niks raars deed, en de Morgan is aan de andere kant gestuurd, dus dat is ook weer wennen (ik heb ook de Ferrari geprobeerd, en de BMW, en die hadden ook dat probleem, alleen de Lotus en de Morgan niet, maar de Lotus is gewoon VEEEEEEEEEEL te traag)

Ik ben dingen aan het uitproberen met de diff settings, en eigenlijk hoef je alleen de power setting terug te draaien naar 5 of 10%, als je dan op het gas trapt (ik rij met tobo) gaat ie niet achterstevoren omdat beide wielen genoeg tractie hebben, de coast laat ik op 25% staan, dat is geen probleem, maar met deze diff setup probeerde ik ook met de NGT's te rijden, en had nog steeds het probleem, het moet dus ergens anders aan liggen..
wat de preload doet weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiskare schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:31:
[...]

Je kunt de coast setting wat hoger zetten. Dit zorgt ervoor dat de auto iets stabieler wordt van achteren tijdens het remmen en bij het loslaten van de rem in de bocht. Tevens is het noodzakelijk om rustig terug te schakelen, dus niet als een gek van die 6e naar de 2e versnelling...
maakt niet al teveel uit, ik heb de coast lager gezet, en dat is ook geen probleem...

tijdens het remmen is er niet echt een probleem (bij de BMW wel, daar ging ie tijdens het remmen al op zo'n 50 graden van de rijrichting glijden :?, en bij zowel de porsche als de Ferrari als de BMW ging ie na de eerste bocht gewoon achterstevoren, de Lotus ging ook wat driften, maar dat was nog te overzien, en te corrigeren...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 23:42 . Reden: (oeps verkeerde gequote...) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja maar, met alle respect, wat wil je dan ook als je met een toetsenbord rijdt.

Als iemand het met een stuur en pedalen ook heeft ligt het eerder aan de rijstijl en kwaliteit van de controller (travel rempedaal) dan de setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZAMoRANo schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:03:
Ja maar, met alle respect, wat wil je dan ook als je met een toetsenbord rijdt.

Als iemand het met een stuur en pedalen ook heeft ligt het eerder aan de rijstijl en kwaliteit van de controller (travel rempedaal) dan de setup.
maar met dezelfde setup in de GT's is er geen probleem (of in ieder geval altijd een corrigeerbaar probleem)

ik had afgelopen weekend nog een mooie drift op le mans met de Saleen, doordat ik te snel was met terugschakelen zat ik in de eerste versnelling waar ik in de tweede moest zijn, snel teruggezet in twee, tegengestuurd, gas gegeven, en ik kon weer verder

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar ik zal de volgende keer proberen om wat voorzichtiger te zijn met afschakelen, kijken of dat helpt... (ik heb met de porsche de bochten ook eens genomen in de zesde versnelling, en na de bocht pas terug schakelen, en dat hielp ook niet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:13:
[...]

maar met dezelfde setup in de GT's is er geen probleem (of in ieder geval altijd een corrigeerbaar probleem)

ik had afgelopen weekend nog een mooie drift op le mans met de Saleen, doordat ik te snel was met terugschakelen zat ik in de eerste versnelling waar ik in de tweede moest zijn, snel teruggezet in twee, tegengestuurd, gas gegeven, en ik kon weer verder
Ja maar een NGT weegt veel minder, en is veel gevoeliger voor gewichtsverplaatsing en snelle fluctuaties in toerental.

Tel daar bij op dat je met een toetsenbord niet de controle hebt die je hoort te hebben, dan vind ik jouw probleem vrij logisch.

Ik heb pedalen met redelijk veel travel en een soort van progressieve weerstand (ActLabs), plus ik blip netjes mn gas bij het terugschakelen en ik heb helemaal geen last tijdens het aanremmen.
Ik gebruik eigenlijk altijd de standaard differentieel settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kan ik de remdruk verlagen tot 50% ofzo, moet ik wel extra vroeg remmen, maar dan is de gewichtsverplaatsing niet zo groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:28:
misschien kan ik de remdruk verlagen tot 50% ofzo, moet ik wel extra vroeg remmen, maar dan is de gewichtsverplaatsing niet zo groot...
Moet je alleen 100 meter eerder remmen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar dan blijft ie misschien wel op de baan, welke verklaring heb je er eigenlijk voor, dat de morgan dit probleem veel minder heeft????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 18:36
mooie chat jongens })

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar tips voor de ngt remproblemen (meeste al genoemd);

Coast side van het differentieel iets hoger zetten. Nadeel is dat ie dan iets meer onderstuurt (bocht entry).

Remdruk iets naar beneden (90-95).

Rembalans iets naar voren, of iets gas houden tijdens het remmen, om te voorkomen dat de achterwielen blokkeren.

Blippen tijdens het terugschakelen (ff gas induwen, zodat je niet een plotselinge remactie van de motor krijgt ivm met het verschil in toeren).

Niet te vroeg terug schakelen!!
De snelste manier om een circuit rond te komen is de slow in-fast out (bochten) methode.
Niet nodig om halsbrekende terugschakelacties tijdens het remmen uit te voeren, je zal er weinig tot niets sneller mee gaan. (die 2 tienden die je wint bij het remmen worden teniet gedaan door de halve seconde die je op het rechte stuk na de bocht verliest, omdat je er te langzaam uit kwam).

Eventueel de dempers aanpassen om ervoor te zorgen dat de gewichtsverplaatsing naar voren minder abrubt plaatvindt; voor "slow bump" harder/achter "slow rebound" harder.
(slow dempers "reageren" op de input van de rijder, fast dempers op de track. Bump is de ingaande, en rebound de uitgaande "slag").

Ik moet zeggen dat ik zelf weining problemen heb met de ngt auto's, qua remmen dan, maar bovenstaande zou moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de tijden die er gereden worden met een NGT op:

Barcelona
Donington
Oschersleben

:?
Heb nu een redelijk afstelling gemaakt voor de F360. Rij nu op Barcelona 1.44 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:53:
Wat zijn de tijden die er gereden worden met een NGT op:

Barcelona
Donington
Oschersleben

:?
Heb nu een redelijk afstelling gemaakt voor de F360. Rij nu op Barcelona 1.44 ...
http://www.schuerkamp.de/zope/gtrank (voor de 100e keer)

1.44 is niet slecht. Het is de vraag hoe lang je het vol kunt houden in een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt wel weer eens een keertje tijd voor een race ...dusssss :9

Vanavond vanaf 19.00 zal ik hosten (bij gebrek aan beter) ..ip nummer post ik nog ..

Baan: barcelona
Klasse : NGT
Max deelnemers : 10

rond 20.00 begint de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D ik doe graag mee!!!

ben er nog geen ster in maar dat maakt niet uit toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik doe ook mee ... kom nog wel 5 seconden per ronde te kort op mosselman in een Ferrari 360, maar we zien wel .. als ik kansloos achteraan rijd en seconden per ronde tekort kom op iedereen ben ik ook zo weer weg :)

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.