Goed, ik ben nu dus aan het eind van seizoen 2009 aangekomen (speel niet zoveel, heb weinig tijd). Na eerst in 3 seizoenen NEC naar twee kampioenschappen te hebben geleid werd t in de loop van seizoen 4 (2007/2008) toch te gortig. Stond in de competitie met nog een stuk of 8 wedstrijden te spelen wel bovenaan, maar ik had mezelf dat seizoen als deolstelling gezet om de CL te winnen. Iets wat ik, mijn ploeg in aanmerking nemende, mogelijk achtte.
Nou, totdat ik dus in de kwartfinale Chelsea lootte. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar bij mij was dit echt het aller- allerbeste team uit het spel. De CL winnen bleek dus ijdele hoop, want na thuis 0-0 te hebben gespeeld kreeg ik op Stamford Bridge met 4-2 op de broek. Einde CL, en ook einde trainerscarriere bij NEC want ik had er genoeg van. Ik heb mn ontslag aangeboden en ben thuis gaan zitten wachten totdat er iets anders zich aanbood. Mijn houdbaarheidsdatum als coach was blijkbaar verstreken...
Die aanbieding kwam na verloop van tijd, en wel van SS Lazio Roma. 3 wedstrijden voor het einde van de Italiaanse competitie flikkerden ze hun manager eruit (ze stonden 9e) en boden ze mij de kans. Met een budget van 45 miljoen Euro voor nieuwe spelers zag ik hier een leuke nieuwe uitdaging. Te meer omdat hun huidige ploeg om te janken zo slecht was (de 2 spitsen waarmee ze speelden hadden allebei een acceleration en pace van 10) dus ik ben die zomer bruut gaan inkopen. Ik wilde gewoon een plain 4-4-2 gaan spelen, wel met 2 opkomende vleugelverdedigers en 2 opkomende backs, omdat mijn ervaring in voorgaande spellen was dat dit het beste werkt in de Serie A. Het onderstaande lijstje was t resultaat. Tussen haakjes de positie waarvoor ik ze gehaald heb.
-Dede, gratis(ML, average rating van 8,87)
-Wes Brown, gratis (DR, als backup)
-Kevin Hofland, gratis (DC)
-Freddy Guarin, 4 miljoen (MC)
-Kim Kallstrom, 8,5 miljoen (MC)
-Marek Heinz, gratis (SC, backup)
-Lebohan Mokoena, 12 miljoen (SC, schopte er 30 in)
-Maxi Lopez, 8 miljoen (SC, schopte er 29 in)
-Sidney Govou, 8 miljoen (MR, average rating 8,7)
-.... Semioli, gratis (MR, backup)
-Pablo Aimar, komt gratis aan eidn seizoen (MC)
-Nog een verdediger waar ik de naam even van kwijt ben.
Goed, ik verklapte het al een beetje in de toelichting bij de spelers, maar we zitten nu dus idd aan het eind van het seizoen 2008/2009. Resultaat, zowel Milan en ik hebben evenveel punten. In de serie A betekent dat een playoff wedstrijd, iets wat ze in Nederland ook zouden moeten doen. In die wedstrijd, gespeeld bij mij thuis in Olimpico omdat ik een beter doelsaldo had (denk ik), heb ik Milan alle kanten van het veld laten zien. Na 90 minuten had ik 35 keer op goal geschoten tegen 3 X door Milan. Lullige was alleen dat er geen enkele invloog. Verlengen dus, en daar was het mijn door Barcelona begeerde talent Mokoena die de ban brak. 1-0, Lazio na 1 seizoen kampioen van de Serie A. Twee wedstrijden daarvoor had ik al de Uefa cup gewonnen, door met 4-0 van Mallorca te hebben gewonnen in het stadion van Brondby. Lazio does the double, zoals mijn email inbox aangaf.
Leuk allemaal, maar na zoveel seizoenen te hebben gespeeld is t spel er bij mij niet sneller op geworden. Ik heb de Eredivisie, Premier League, Serie A en Primera Division aanstaan, en het duurt me gewoon te lang om telkens van dag tot dag te continuen. Ik ben er dus nog niet helemaal over uit of ik dus nog een seizoen verder ga.
Op zich, die Champions League heb ik nog steeds niet gewonnen...
[offtopic] en die verslavingstatus geeft aan dat ik FM wel eens op mn CV zou kunnen plaatsen...[offtopic]