Gisteravond de patch geinstalleerd en een nieuw spel begonnen met Colchester (team wat het dichtst in de buurt van de woonplaats van mijn opa en oma zit) in League One.
De missie voor het bestuur is om degradatie te voorkomen, de supporters vinden echter dat er wel een veilige plaats in de middenmoot in moet zitten. Ik zelf ben eigenlijk op zoek naar promotie naar het lucratieve Championship, maar ik heb geen idee of dat haalbaar is.
Na een paar oefenwedstrijden en nadat ik mijn selectie eens grondig bekeken had tot de conclusie gekomen dat ik veel nieuwe, goede spelers nodig had. Het transferbudget was €75.000, dus ik heb het veelal bij free transfers en loans gehouden.
Ook uit het Championship waren er nog wat spelers die op de transferlijst stonden, maar die bij mij wel een versterking zouden betekenen.
Zo kon het dus gebeuren dat er voor de start van de competitie een flink aantal nieuwe spelers begroet kon worden:
GK: Moberg en Ingham
DC: Ties Heldens
AMR: Matthew Turner
SC: Scorza
SC: Adebola
Loans:
Mads Timm, Ryan Hutchinson, en een Middenvelder van Wolves van wie ik de naam kwijt ben.
In de voorbereiding kwamen deze spelers er één voor één bij, terwijl de resultaten in de oefenwedstrijden (o.a. 0-0 tegen Aberdeen, 2-2 tegen Liverpool reserves) me nog niet echt tegenvielen. Opvallende spelers waren Halford, Danns en Garcia waarvan de eerste twee het niveau zeker goed aankunnen en die Garcia al vanaf de middenlijn begint met schoten op doel.
Gelukkig komt hij ook regelmatig zijn man voorbij, waardoor hij voorlopig nog even het voordeel van de twijfel krijgt.
De eerste westrijd in de competitie was meteen een zware: tegen titelkandidaat Swindon. Vooral in de eerste helft zwaar onder druk gestaan, maar Moberg hield er gelukkig veel uit. Toch kon hij niet voorkomen dat we met een achterstand de rust ingingen. In de tweede helft werd Swindon meer en meer vastgezet op de eigen helft, maar omdat Garcia en Adebola de kansen niet afmaakten kregen we met de 0-2 het deksel op de neus. Ik had me een mooier debuut voorgesteld!
De tweede wedstrijd was tegen Bournemouth. Wederom hetzelfde spelbeeld, Bournemouth in de aanval en Colchester kon er af en toe uitkomen via de counter. Het was Bournemouth wat als eerste wist te scoren, en ik voelde de bui al weer hangen. Onterecht, want 3 minuten later was het de linkervleugelverdediger Sam Stockley die de gelijkmaker binnenkopte. 4 minuten later maakte Garcia er vanaf de stip 2-1 van, wat ook meteen de ruststand was. De tweede helft begon goed, met enkele flinke kansen voor Colchester, maar ik begin me toch zwaar te ergeren aan de lange afstandsschoten van Garcia. (En nee, ik heb hem geen opdracht gegeven om maar zo veel mogelijk te schieten

) Gelukkig werd het verprutsen van de kansen niet afgestraft door Bournemouth, waardoor ik de eerste zege van het seizoen kon begroeten.
De volgende wedstrijd is uit naar Bradford City, wat wederom een flijnke kluif zal zijn!
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.