[PC] Football Manager 2005 - deel 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.667 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn eerste echte startpost :*)

Football Manager 2005

Nadat SI Games zijn banden met Eidos verbroken had, moesten ze een 'nieuw' spel ontwikkelen. Eidos heeft de rechten op de naam van de Championship Manager serie, en dús moest SI Games met een nieuwe naam komen. De sourcecode is wel in het bezit van SI Games, en zo hebben ze niet alles opnieuw hoeven te doen.

De layout van FM2005 verschilt wel degelijk met de eerder CM serie, ze hebben alles in een nieuw jasje gestoken. In het begin even wennen, maar nu werkt het wel fijn!

Wat zegt SI zelf?
Key Features:

UNPARALLELED CHOICE & DEPTH:

PSV? Italy? Accrington Stanley? With more than playable 5,000 teams from over 50 countries to work with, you’ll have more choice than ever. Each player boasts more than 100 attributes, including "preferred moves" that have star players flaunting the skills that made them famous. Sports Interactive has had a 2,500-strong global research team massing stats on a quarter of a million players and staff - no footy management game has ever been so complete.

TOTAL TACTICAL CONTROL:

Heard of total football? Well this is total control. Sports Interactive have ramped up the scope of on-pitch management further than ever before, putting you in complete control of your team’s creative freedom, width and tempo. Innovative slider bars now maximise the accuracy of your input, putting you in charge of the finest details. Shape your team and issue instructions to each and every player, ensuring they perform to the standards their pay packets demand.

MASTER THE MEDIA SPOTLIGHT:

Wage psychological war against rivals via media manipulation and mind games. Crack under the pressure and your empire will start to crumble: the players’ respect will disintegrate along with their performances, prospective star signings won’t want to play for you and the support of the fans will be lost. The board will be asking questions… will you have the answers?

BUILT FOR PACE AND LOOKS:

Sports Interactive’s celebrated data engine has been optimized to enable background calculations to be made whilst you make your important managerial decisions. The game runs faster than Sports Interactive’s previous work and boasts a new intuitive user interface and simplified, customisable search functions to make your life easier. Football Manager 2005 allows you ultimate control with the minimum of stress.

FACTS AND FIGURES

Playable leagues in 43 countries.
More than 140 playable senior divisions and in excess of 100 playable cup competitions.
Reserve and junior league competitions.
More than 235,000 players and staff (from 145 different countries) with players boasting more than 120 separate attributes and non-playing staff boasting 40.
A database of more than 14,000 clubs, 3,000 of which can be managed.
Data supplied by a network of more than 2,500 researchers from around the world.
Updated 2D ‘top-down’ match engine.
Improved radio commentary’.
Increased interaction with the media.
Reworked injury system.
Improved scouting system.
Improved finance module to reflect the changing face of football.
Comments when negotiating with human managers (network multi-player game only).
Inclusion of U18 Caps.
More realistic awards system.
Downloads:

FM 2005 Demo
FM2005 Patch 5.0.2

Zeker de patch is aan te raden, omdat het spel anders eigenlijk niét te spelen valt: te veel blessures, te veel kaarten, te veel geld... Even installeren dus!

Linkjes:
SI Games
The dug out
SI Community forum

System requirements:
Recommended : P4 1.8GHz processor, 256MB System RAM, 8x CD ROM Drive

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.sigames.com/graphics/images/652.gifAfbeeldingslocatie: http://www.sigames.com/graphics/images/660.gifAfbeeldingslocatie: http://www.sigames.com/graphics/images/910.jpg

offtopic:
Meer plaatjes volgen

@ hieronder:
Helaas even geen webruimte met voldoende bandbreedte, zodoende dus de 'default' screenshots van SI.

[ Voor 26% gewijzigd door YouKnow op 28-12-2004 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je zou denk ik beter screenshots kunnen nemen van de default Metallic skin :)

Misschien ook een linkje opnemen naar de meest bekende/populaire skins (Cappuchino, Stone, FMCore etc)? Eventueel een linkje naar het SI-forum en naar The Dugout.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 14:46
Zijn er ook mensen die spelen met een 3rd party data-update? Ik heb die van FMSorted gedownload, maar die zorgt voor crashen van de game en is dus niet bruikbaar, zijn er nog andere goeie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ChefChocolateball schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:38:
Zijn er ook mensen die spelen met een 3rd party data-update? Ik heb die van FMSorted gedownload, maar die zorgt voor crashen van de game en is dus niet bruikbaar, zijn er nog andere goeie?
Ja, die had ik dus ook geinstalleerd en precies hetzelfde als jij hebt: crash, crash, crash... jammer, want voorheen waren de FMSorted's altijd wel OK.

Ik heb de Vincent DataUpdate geinstalleerd... is wel veel beperkter (vooral NL en Engeland geloof ik), maar toch beter dan niets.

Verder heb ik de MegaPack 2.1 geinstalleerd (veel faces, clublogo's, competitielogo's, landenlogo's etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Laatst online: 22-05 14:46
Ja die van Vincent heb ik ook gezien, maar in die update worden ook attributen van spelers aangepast. Daar hou ik niet zo van, het schijnt dat die Vincent update de feyenoorders opeens een stuk beter zijn (de jeugd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

YouKnow schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:15:
[...]

@ hieronder:
Helaas even geen webruimte met voldoende bandbreedte, zodoende dus de 'default' screenshots van SI.
Ik heb nog wel een zut ruimte voor screens, mail maar naar Afbeeldingslocatie: http://www.harwin.demon.nl/mail.gif

D'oh |:(
Zit ik hele avond te spelen, Redbridge eindelijk eens naar de 2e ronde van de FA Cup gekregen, win ik die wedstrijd ook nog (tegen een non-league club ) met 2-0, crasht FM opeens :(
"Gelukkig" hoef ik maar een week in te halen (lang leve autosave), wel kut als ik nu die wedstrijd verlies :/

Emmen gaat minder als het vorige seizoen, toen stond ik na een kwart van het seizoen in de top 3, nu had ik een moeilijker begin. Gelukkig is een tactiekwijziging goed uitgepakt en sta ik nu 10e en zit in de 4e ronde van de beker.
Bugje ontdekt, ik hoefde pas in de 3e ronde van de beker mee te doen :) Dat hoort niet zo als ik geen Europese wedstrijden heb :) Maakt mij verder niet uit, levert alleen maar meer geld op., al gaat dat in de HCE wel makkelijk. 6 Miljoen voor een 13e plaats en 10,25 miljoen tv rechten... 8)7

Redbridge heeft het moeilijk in de Conference, had ik van 1 kant wel verwacht ook. Redbridge FC staat 16e na iets van 16 wedstrijden. Ook hier de tactiek veranderd, helpt iets, niet veel. Wel iets vreemds gevonden, ik heb iets met 2-0 :) Vaak als ik 2-0 voor of achter kom blijft die stand zo, heel soms kom ik of de tegenstander nog terug tot 2-1.

[ Voor 65% gewijzigd door King Nothing op 29-12-2004 04:22 ]

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yes, we zijn weer gepromoveerd :)

In mijn eerste seizoen met Kladno liep ik net promotie mis, ik werd derde, terwijl alleen de eerste twee teams promoveren... nou ja, jammer dan, board en supporters waren delighted, want ze verwachten 'slechts' een respectable league position. Nou, die kregen ze :)

In de zomer een DC op loan gehaald, en een sterke AM/LC gekocht, plus nog een goede en vooral jonge D/RLC.

Paar zeer spannende wedstrijden in het begin gehad, begon zwak, in de middenmoot, maar kwam goed op stoom zo halverwege het seizoen, vlak voor de winterstop (die in Tsjechie van half november tot eind februari duurt, erg lang dus!).

Enige wat tegenviel was de Czech FA Cup waar ik al in de tweede ronde door een of andere non-league team eruit werd geknikkerd.

Played 30, W17, D9, L4, Goals For: 46, Against: 20, Points: 60. Goed voor een tweede plaats in de league en dus promotie. Slechts één puntje te weinig voor de overwinning, maargoed, maakt niet uit...

Nu zien te overleven in de First Division (hoogste) en mijn derde seizoen met de club... moet nog even een goede DC bijkopen, en een goede DMC, want mijn tweede DMC is te licht voor de First Division, die ga ik lekker dumpen. Nog even een nieuwe AMC kopen, want mijn huidige is op zich wel goed genoeg, maar is al wat ouder (34 jaar) en wil niet meer bijtekenen vanwege een pensioen aan het eind van komend seizoen (en eind van contract, heb hem dus nog één jaar).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Met Sparta gepromoveerd! Op 3 puntjes kampioen geworden... Ondanks 14 (!) gelijke spelen toch gelukt! Het was nogal spannend, ik had geluk dat Excelsior in de laatste 5 wedstrijden tegen de top 5 moest spelen, en ik de onderlinge wedstrijd won!

Voor het komende seizoen heb ik flink wat spelers van grote clubs gehuurd, zodat ik nu mijn selectie in de breedte beter voor elkaar heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 16-05 23:37
Kan iemand ff bevestigen dat het in Nederland niet de regel is dat je na drie gele kaarten twee wedstrijden schorsing krijgt en daarna na elke gele kaart weer?

Vernaggelt mijn hele selectie :/ Op een gegeven moment is de helft wel geschorst (voor twee wedstrijden...) en staat de andere helft wel op scherp..
Nu heb ik zelf gelukkig geen overvloed aan gele kaarten (die bug dus), maar over een heel seizoen gaat zoiets zich natuurlijk wel opstapelen :) Zonde dat het nog niet gefixed is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Heb je de patch geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ja. Ik heb dus geen last van de gele kaarten bug, wel van die regel dat je na 3x geel voor 2 wedstrijden geschorst bent en daarna voor elke geel weer. Volgens mij is dit niet de regel in Nederland en het zou dan jammer zijn als SI dit niet gefixed heeft :(

Overigens gaat het wel lekker met Ajax in de CL _/-\o_

Eerste ronde met Monaco, Real Madrid en Chelsea. 2x 3-0 gewonnen van Monaco, thuis 0-0 en uit 2-2 tegen Real en met 0-1 en 3-2 verloren van Chelsea. Net tegen Valencia: 2-0 en 1-3 gewonnen, moet nu tegen Juventus :7

Dit is mijn team: (trabelsi verkocht, guarin en robinho gekocht)

Afbeeldingslocatie: http://img155.exs.cx/img155/7672/untitled2qz.th.jpg

En dit is de stand:

Afbeeldingslocatie: http://img155.exs.cx/img155/6620/untitled27hy.th.jpg

Kuijt is nu topscorer met 15 goals, robinho tweede met 13.
[herstel: kuijt heeft er nu 16 en Sonck maakt een hattrick en staat nu ook op 13 :7 ]

Overigens was de amstel cup een kansloze bedoeling. Eerste ronde stuur ik Nac naar huis, tweede ronde verlies ik uit 2-1 van groningen :/

[ Voor 78% gewijzigd door Benotti op 29-12-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55506

Ik heb mijn carriere in Finland even gelaten voor wat het is en ben weer is online begonnen, ik kan nu hosten. (wat kan het toch simpel zijn he, gewoon bij opties een hokje aanvinken 8)7) We zijn in de conference noord/zuid begonnen in Engeland. Ik zit bij Cambridge City.
En wat heb ik een hekel aan dat play-offs gedoe in Engeland gekregen zeg :9. Echt ontzettend cru als je tot de finale komt en dan 1-0 verliest door een kut penalty :+.Enfin, heel het seizoen was ik vrijwel onoverwinnelijk :P, behalve de eerste 4 wedstrijden die ik allemaal verloor. Sta je potverdrie voorlaatste :D. Wacht maar, tot wij in de PL spelen.
Redbridge is er bij mij trouwens maar net in gebleven, dus je hoeft je niet te schamen, King Nothing ;).

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/8223/standcamc.gif

M'n maat is ook niet gepromoveerd, werd in de halve finale van de playoffs uitgeschakeld. Zijn verhaal hoor je vast nog wel een keer.
Nouja, we gaan volgend seizoen maar is voor het kampioenschap, ook al hebben we een jaar vertraging opgelopen om in de PL te komen :'(.

En trouwens, dat met die kaarten is echt fucking vaag zeg. Voor de patch had ik er nooit last van, maar nu opeens bij Cambridge City, in 20 wedstrijden had ik iets van 35 gele kaarten en 6 rode. Top hoor :+. Bij KuPS in finland had ik er het 1e sieizoen geen last van, 2e weer wel. Ben benieuwd wat we nu weer krijgen. M'n maat had nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
En kampioen geworden :) 10 tegengoals, wel goed :+ Onderlinge confrontaties met Feyenoord wel alletwee met 3-0 gewonnen :)

Afbeeldingslocatie: http://img70.exs.cx/img70/5041/untitled0dh.th.jpg

In de cl ben ik er in de kwartfinale uitgevlogen :'( Uit 1-0, thuis 1-1 tegen Juventus die uiteindelijk de finale won van Barcelona.

[ Voor 12% gewijzigd door Benotti op 29-12-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 15:05

Japser

Jeej!

Toch klopt het spel voor geen meter. Echt zo frustrerend als je goeie spelers hebt kunnen kopen, maar je kan ze niet behouden omdat ze altijd maar meer moeten verdienen. Echt belachelijk. Ik raak nu 1/3 van mn selectie kwijt omdat ik niet aan hun salariseisen kan voldoen. En dan zie je ze vrolijk dus bij een andere middenmoter voor minder geld tekenen.

En ook leuk is: 5 blessures nu van 3 maanden tot 9 maanden...ben je ook klaar mee.

Het spel zuigt eigenlijk enorm. De uitdaging wordt je schier onmogelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daar heb ik sinds de patch gelukkig nauwelijks last meer van, hooguit een enkele speler die het te hoog in zijn bol haalt, maar die heb je in de werkelijkheid natuurlijk ook, dus dat klopt imho wel. Voor de patch was het idd niet leuk nee, zo erg als het toen was met die looneisen.

Blessures zijn er idd imho te veel ja... hoewel ik dan gelukkig niet van die langdurige blessures heb, heb ze meestal van 1 week tot 1 maand, zelden langer eigenlijk.

Je moet ook eens spelen met de free release clause en sign on-fees, vaak kan je dan voor lager salarissen je spelers behouden, iig op de LLM-niveaus waar ik me mee bezig houd. Met topclubs weet ik niet, omdat ik daar niet mee speel (te weinig uitdaging vind ik).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Inderdaad, merk ik ook... Zet er een (hoge) minimal release clause in, geef ze iets per goal en assist, eventueel per optreden, en het salaris kan vaak een eind omlaag! In enkele gevallen heb ik met 2000 p/w minder (op 'n eis van 5000) de speler gewoon kunnen aantrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die clausules zou ik mee uit kijken. Hoe vaak ik al wel neit heb gehad dat mijnbeste man voor een schijntje weg liep :'(.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55506 op 29-12-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Klopt, dat is inderdaad het risico... Zelf voeg ik al snel een clausule toe voor 18 mln of 37.5 mln, afhankelijk van het transferbedrag. Bij het aantrekken van een topspeler gaat dat nog eens dik 20 mln omhoog. En voor 60 mln mogen ze elke speler bij me wegkopen ;)

Een minimal release clause hoeft namelijk niet láág te zijn! Het klinkt gek, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Schumi4ever schreef op woensdag 29 december 2004 @ 14:05:
Kan iemand ff bevestigen dat het in Nederland niet de regel is dat je na drie gele kaarten twee wedstrijden schorsing krijgt en daarna na elke gele kaart weer?

Vernaggelt mijn hele selectie :/ Op een gegeven moment is de helft wel geschorst (voor twee wedstrijden...) en staat de andere helft wel op scherp..
Nu heb ik zelf gelukkig geen overvloed aan gele kaarten (die bug dus), maar over een heel seizoen gaat zoiets zich natuurlijk wel opstapelen :) Zonde dat het nog niet gefixed is :(
Offciele KNVB regel:
3e geel = 1 wedstrijd, dan bij de 5e, 6e enz 1 wedstrijd schorsing. 2x Geel in 1 wedstrijd = 1 wedstrijd, direct rood is afwachten wat de tuchtcommissie doet.
Anoniem: 55506 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 15:40:
[...]
Redbridge is er bij mij trouwens maar net in gebleven, dus je hoeft je niet te schamen, King Nothing ;).
[...]
Ik weet het. Ik kom sinds een half jaar ofzo op de officiele Redbrdige website en daar op het forum is nog iemand bezig met Redbrdige. Hij heeft ook problemen om de top 10 te halen :) Ik ben 8e en 1e geworden :D
Gaat nu kut trouwens, sta 22e in de Conference :/ Wel in de 3e ronde van de FA Cup, uit naar West Brom. Da's kassa, de helft van de recette is voor mij O+
Anoniem: 55506 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:08:
Die clausules zou ik mee uit kijken. Hoe vaak ik al wel neit heb gehad dat mijnbeste man voor een schijntje weg liep :'(.
Mijn Emmenkeeper heeft een releaseclause van € 300.000,- :X En dat is zijn huidige waarde ook. Wil ik hem een nieuw contract geven, wil'ie 4x meer verdienen als wat'ie nu krijgt ffs :(

Ik las trouwens een nieuwsbericht in FM. De manager van Fulham was ontslagen en ik werd als 1 van de mogelijke opvolgers genoemd _/-\o_ Vanuit de Conference opeens een Premier League team managen :D Jurgen Klinnsmann werd aangenomen trouwens, ik ben niet benaderd :/

[ Voor 9% gewijzigd door King Nothing op 29-12-2004 22:38 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouKnow schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:28:
Klopt, dat is inderdaad het risico... Zelf voeg ik al snel een clausule toe voor 18 mln of 37.5 mln, afhankelijk van het transferbedrag. Bij het aantrekken van een topspeler gaat dat nog eens dik 20 mln omhoog. En voor 60 mln mogen ze elke speler bij me wegkopen ;)

Een minimal release clause hoeft namelijk niet láág te zijn! Het klinkt gek, maar het werkt wel.
Hehe, zulke bedragen hoef ik niet te vragen voor de spelers die ik heb gehad bij mijn clubjes :+. Zoveel is heel mijn team nog niet waard geweest :D. Als je geld zat hebt moet je gewoon geen clausules doen, voorkomt een hoop ergernis ;). Vragen ze te veel, dan zoek je een ander, Aanstormend talent vraagt nooit over the top veel dacht ik dus moet lukken. Wat mij trouwens wel opvalt is dat het ook uitmaakt waar de speler op het moment onder contract staat. Zo zit ik met Cambridge City veelt te shoppen in de reserves van bijv. Chelsea. Wanneer het contract afloopt vragen ze veels te veel of willen ze niet, maar wanneer ze weg zijn bij de club en transfervrij zijn, zijn ze soms echt een schijntje. Geduld dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ik ben na de patch ook maar weer opnieuw begonnen, deze keer bij het Franse Rennes. Een leuke Franse middenmotor. Ik zoek altijd naar een club die allang geen prijs heeft gewonnen, en Rennes won in de jaren 70 1 keer de beker ofzo. Bijkomend voordeel is dat twee van mijn favoriete spelers (Isaksson en Kallstrom) al bij Rennes voetballen! Sta nu na een half seizoen derde (doelstelling is een mooie middenmoot positie) dus het gaat prima vooralsnog.

Trouwens Japser, al die problemen die jij noemt heb ik voor en na de patch nooit last van gehad...zwaarste blessure die ik heb gehad is 2 maanden en dat is echt maar 1 keer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo... eerste seizoen in de First Division zit er op... wat een seizoen!

Missie was "fight bravely against relegation". Nou, dat hebben we geweten!

Voor de winterstop, in totaal 15 wedstrijden, heb ik slechts 2 keer verloren en 4 keer gelijk gespeeld, alle andere partijen waren pure winst. Bij de winsterstop stond ik dus ook 1e in de league, 4 punten los van de nr 2. Niet slecht, als je net gepromoveerd bent...

Na de winterstop ging het echt beroerd... slechts een enkele overwinning, paar gelijke spelen maar vooral verliezen... had twee van mijn sterspelers met blessures en daarna nog een schoring, dus dat schoot niet op... toch bleef ik nog lang op positie nummer 2 staan.

Helaas zakte ik daarna nog terug naar positie 3. Is goed voor Europees voetbal, maar slechts UEFA Cup (1e twee doen Champions League). Nou ja, beter dan niets, toch? ;)

Kijken hoe ver ik in de UEFA Cup kom... en volgend jaar ga ik voor minimaal Champions League (bovenste 2 posities) ;)

Ga ik mijn vierde seizoen in met deze club. Als ik dit seizoen afmaak is dit mijn langstdurende baan tot nu toe, in deze game althans.

Overigens heb ik een paar mooie aankopen gedaan... de DC die ik na vorig seizoen kocht is mijn beste verdediger geworden, en de AMC die ik kocht is zelfs mijn topscorer geworden (11 goals, bijna elke wedstrijd gespeeld). Alleen de DMC is iets minder, maar nog wel erg aardig.

League-stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/div1.JPG

O ja, en wie het wil weten: in 2016 verovert Ajax de Champions League.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stoer verhaal Wildhagen 8). Hoeveel talen spreek je al :P?
En over dat blessure probleem. Ik heb er eigenlijk nooit last van gehad (afkloppen :X). Zowel voor als na de patch niet. Maar goed, Japser zal wel weer bij die lompe boeren zitten, die trappen zo hard dat ze zelf geblesseerd raken }) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 55506 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:50:
Stoer verhaal Wildhagen 8). Hoeveel talen spreek je al :P?'
Behoorlijk wat al:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/talen.JPG

- Dutch uiteraard omdat dat mijn natonaliteit is
- English en German zijn volgens mij altijd standaard bij iedereen, die heb ik namelijk ALTIJD
- Czech omdat ik natuurlijk nu hier zit
- Norwegian omdat ik bijna 4 seizoen bij Honefoss gewerkt heb
- Spanish omdat ik ruim 2 jaar (uit mijn hoofd) in Colombia heb gewerkt
- Hungarian omdat ik een jaar daar gecoached heb... alleen was dat te kort, dus spreek ik het maar beperkt ;)

Ben een talenwonder, als ik het zo eens zie ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:26

Vos

AFCA

English en German pakt ie omdat je Dutch bent volgens mij.

Klopt...Nederlanders staan nu eenmaal bekend om hun goede taalbeheersing, dus die krijgen er automatisch Duits en Engels bij. Maar goed, ik ben net bezig, ik spreek in het echt meer talen dan in het spel ;)

• Benotti
Ik ben dus kampioen geworden en voor het nieuwe seizoen heb ik gratis van Bommel overgenomen van psv. Ik heb hem echter niet nodig, bovendien kan ik hem niet heel goed gebruiken (en het is een PSV'er :P) dus heb ik hem meteen verkocht. Genoeg clubs in de rij en het heeft mij 6 miljoen opgeleverd >:)
Vervolgens Kasper Schmeichel gekocht voor 1,3M, Hubschman voor 8M en Kerzhakov voor 7,5 (kreeg 28M transfergeld).

Kerzhakov vormt het aanvalsduo met Robinho _/-\o_ Bovendien heb ik nog 19,5M over waar ik Diego van Porto (wonderkid) van ga kopen, die kan dan samen met Van Der Vaart en Sneijder (alletwee al erg goed :9) op het middenveld spelen. Moet een mooi seizoen worden waarbij ik hopelijk verder kom dan de kwartfinale van de CL dit keer :Y)

De Johan Cruijf schaal heb ik ook al met 3-1 van PSV gewonnen :7

edit: RBC en Twente hebben de nacompetitie trouwens niet overleefc, Heracles en Excelsior waren beter :o

[ Voor 9% gewijzigd door Benotti op 30-12-2004 00:17 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:26

Vos

AFCA

Spelers kopen en dan direct weer verkopen is zo easy, maar doe ik niet aan. vink beetje lame, je krijgt al zo veel geld in dit spel.

• Benotti
Vos schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:16:
Spelers kopen en dan direct weer verkopen is zo easy, maar doe ik niet aan. vink beetje lame, je krijgt al zo veel geld in dit spel.
Ik ga er ook geen handel van maken, teveel moeite :Y) Maar het was al april ofzo en ik vroeg me af of Van Bommel al een nieuwe club had, niet dus. Toen ff gekeken of hij naar mij wilde komen en hij accepteerde nog ook dus toen heb ik ook maar ja gezegd. Hij is alleen geen AMC dus past hij wat minder in mijn tactiek en bovendien kon ik het extra transfergeld wel gebruiken (kreeg eerst maar 4,9, iets later werd dat 28,5) en bovendien was er genoeg interesse. 1+1=6M :P

@Wildhagen: ik heb na 1 seizoen al 16 voor professionalism :P

edit: sturen jullie geblesseerden eigenlijk op rehabilitation? Ik altijd :/ Geen idee of het werkt :X

[ Voor 14% gewijzigd door Benotti op 30-12-2004 00:35 ]

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Pfff... Redbridge wordt niks meer dit seizoen :/ Tactiek die ik het vorig seizoen gebruikte werkt nu voor geen meter meer, tactiek van mijn eerste seizoen werkt nog slechter, 4-4-2 werkt niet, 5-3-2 niet... :/ Dus wordt Redbridge maar 22e, lekker weer terug naar de Conference South :/ Ik ben wel een record aan het vestigen, 7 wedstrijden op rij niet gescoord :(
3e Ronde FA cup werd ook het eindstation, WBA won met 6-0. Kwam ook op een perfect moment, de moraal van de meeste spelers werd net beter na 2x op rij niet veloren te hebben in de competitie. 6-0 Verliezen en de moraal is bij 80% weer slecht :( "Gelukkig" leverde die nederlaag mij 500k op van de entreegelden. 500k Is wat ik per seizoen aan salarissen uitgeef zo ongeveer.

Emmen blijft rond de 12e plek hangen. Mijn spitsentekort heb ik aangevuld door Denneboom bij NEC weg te halen. Ik zit verrassend genoeg nog in de Amstel Cup, mag in de kwartfinale tegen FC Den Bosch, de huidige nummer 2 8)7 in de HCE.

/edit

w00t, 1 van mijn "superspitsen" scoorde net gewoon opeens _/-\o_ _/-\o_ :/
Gelukkig scoorde de tegenstader gelijk weer tegen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door King Nothing op 30-12-2004 03:14 ]

Beste vrind wette dat

• YouKnow
  • Niet online
Schumi4ever schreef op donderdag 30 december 2004 @ 00:20:
[...]

edit: sturen jullie geblesseerden eigenlijk op rehabilitation? Ik altijd :/ Geen idee of het werkt :X
Het helpt in die zin dat de kans op herhaling kleiner is...
King Nothing schreef op donderdag 30 december 2004 @ 03:01:
w00t, 1 van mijn "superspitsen" scoorde net gewoon opeens _/-\o_ _/-\o_ :/
Gelukkig scoorde de tegenstader gelijk weer tegen |:(
Ah fijn joh! ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jeuh.... tot zover mijn Europese avontuur... werd in tweede Qualifying ronde van de UEFA Cup al eruit gegooid... moest tegen Groclin (Polen)... 2-2 uit, dat ging nog wel... thuis verlies ik met 0-2... met name omdat ik op dit moment dus WEL met een zware blessuregolf zit... één speler uit voor 8 maanden (notabene mijn beste speler ook nog...), één voor 5 maanden en een stuk of 4-5 spelers met 2 weken tot 1 maand...

Virussen? Scan ze hier!

Ik gebruik momenteel een 4-1-3-2 tactiek met Rennes en die werkt toch heel aardig. Momenteel heeft Rennes misschien 4 toppers in spe, en de rest is middelmatig, maar ik win veel, sta nu tweede in de FL1 en zit in de kwartfinale van de league cup. AS Monaco en Paris St. Germain hebben geen van beide van me gewonnen (1-0 en 1-1). Fijne taktiek best wel, zeker als je wat middenvelders hebt met goeie longshots.

Ja een middenvelder met goed voor Longshots is echt een fijn wapen. Zeker als het je verdedigende middenvelder is, die staan altijd zo mooi afwachtend vrij :9

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 55506 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:00:
Ja een middenvelder met goed voor Longshots is echt een fijn wapen. Zeker als het je verdedigende middenvelder is, die staan altijd zo mooi afwachtend vrij :9
Aan de ene kant is het een goed wapen, aan de andere kant betekent het dat je aanvallende spel niet goed genoeg is. Er zijn zo weinig (of geen) afspeelmogelijkheden dat je middenvelder wel van afstand moet gaan schieten, en zoveel afstandschoten gaan er nou ook weer niet in volgens mij.

Maargoed als je het een met het ander kan opvangen is dat wel weer handig.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hehehe, ik ben weer weg bij de club... ik kreeg een baan aangeboden bij Uralan (Russische First Division) om daar de zaak eens goed te reorganiseren. Reden dat ik het geaccepteerd heb is dat ze een nogal fors transferbudget hebben (16 miljoen) en ruim onder het budget voor lonen zitten, ik kans dus eindelijk eens fatsoenlijke spelers aantrekken....

Ze staan nu 15e in de league (van 22 teams), met nog 10 wedstrijden te gaan. Gezien de selectie zou een Top-10 plek mogelijk moeten wezen :)

Virussen? Scan ze hier!

ZAMoRANo schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:18:
[...]

Aan de ene kant is het een goed wapen, aan de andere kant betekent het dat je aanvallende spel niet goed genoeg is. Er zijn zo weinig (of geen) afspeelmogelijkheden dat je middenvelder wel van afstand moet gaan schieten, en zoveel afstandschoten gaan er nou ook weer niet in volgens mij.

Maargoed als je het een met het ander kan opvangen is dat wel weer handig.
True, vaak schieten middenvelders alleen omdat je spitsen niet vrij lopen. Nu heeft Rennes ook geen denderende spitsen. Alexander Frei is redelijk maar niet meer dan dat. Ik heb net een Turkse spits alvast vastgelegd voor volgend seizoen, en ik heb goeie hoop dat Jimmy Briand uit de jeugd kan doorstromen. Maar goed, Kallstrom heeft zo'n ontzettend goed schot (ook in het echt) dat ie toch wel 2 op 1 loopt met afstandschoten :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Woei.... mensen die van een uitdaging houden: speel maar in de Russian First Division... damn... wat een hel! Wat een agressiviteit onder de spelers... iedereen 'shoved' of 'pushed' elkaar maar op zij, en anders trekken ze wel aan elkaar shirtje... of ze hebben opeens problemen met hun evenwicht als ze het strafschopgebied inkomen waardoor ze omvallen. Gevolg: veel, HEEL veel gele kaarten...

Heb maar NET degradatie kunnen ontlopen, het kwam dus letterlijk op de laatste wedstrijd aan (geeindigd in een 1-0 overwinnig gelukkig, bij gelijkspel of verlies lag ik eruit).

Hopen dat het volgend jaar wat beter gaat dan nu, heb iig een paar leuke spelers aangetrokken, met name in de defensie, die was wel erg zwak, en middenveld waar de spelers wel OK waren, maar ik nauwelijks backups had. Wel 6 strikers 8)7 Drie waren zo slecht dat ik ze maar gedumpt heb, dat zag er echt niet uit... één redelijke en twee goede SC's, die mogen dus blijven.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/uru1.JPG

Rare regels in Rusland: er mogen maximaal 3 buitenlandse spelers in je matsch squad zijn en je mag 4 spelers wisselen ipv de meer gangbare 3 (wel 7 subs totaal overigens op je bank) :)

Virussen? Scan ze hier!

Hoe speel jij je wedstrijden als je nu alweer klaar bent met het seizoen 8)7?

Edit:
Ik zie al, je moest er nog maar 10 :P. Maar dan nog, je vliegt er door heen >:)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 55506 op 30-12-2004 16:07 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 55506 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:05:
Hoe speel jij je wedstrijden als je nu alweer klaar bent met het seizoen 8)7?
Zoals gezegd ben ik aan het begin van Kladno-seizoen overgestapt naar Uralan. Die hadden toen al 32 wedstrijden (van de 42) gespeeld, dus ik hoefde er nog maar 10 te spelen. Vandaar dat ik zo snel ben, ik heb dus alles bij elkaar 16-18 wedstrijden oid (10 in Rusland, de rest in Tsjechie) gespeeld. Een deel gisteren, een deel vandaag, vandaar ;)

En idd, ik ga redelijk hard. Ik doe ongeveer 10-14 uur over een seizoen (scheelt met hoeveel wedstrijden ik moet spelen etc). Uiteraard niet non-stop, zo erg is het nu ook weer niet met mijn verslaving ;)

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 30-12-2004 16:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SHIT! FM crashed hier zojuist en uiteraard had ik AutoSave uitstaan |:( |:( |:( |:(

Nou, dan start ik denk ik een compleet nieuwe game, met weer wat andere leagues ofzo....

BALEN! Eerste keer dat ik dit meemaak... geen foutmelding, niks, *pats*, crashed naar desktop...

Edit: de leagues die ik gekozen heb:

- Engeland: Alles vanaf Conference National (dus niet de North/south)
- Holland (beide)
- France (alledrie divisies)
- Germany (alle drie divisies)
- Spain (alle drie)
- Italy (3 leagues, vanaf Serie C1, dus niet C2)
- Russia (beide divisies)
- Turkije (alledrie de divisies)

Dus iets meer gangbare voetballanden deze keer. Totaal 24 leagues in 8 landen.

Via de Random Team Generator (http://www.mitchellsclose...or/llfmteamgenerator.html) is mijn startteam geworden: GFCO Ajaccio in de Franse National League, de laagste league dus.

Eens kijken hoever we hiermee kunnen komen... iig staat Autosave nu wel aan...

edit 2: hmm, dit team is best aardig... één van de AMLC's, één van de SC's, de enige AMR en twee DC's zijn van een dermate niveau dat ze best een league hoger zouden kunnen spelen... nou ja, des te beter ;)

[ Voor 66% gewijzigd door wildhagen op 30-12-2004 17:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:12

JvdM

<---->

als jullie een nieuwe game starten ? welke landen laden jullie allemaal? En ook met wat voor systeem specs jullie dat doen.

Ik heb FM05 ook weer geinstalleerd :) maar wil een lange carriere opbouwen, maar wil wel de snelheid n beetje erin houden

• Benotti
@wildhagen: van wanneer was je laatste save?

@Jordy: met onderstaande specs (zonder overclock) draai ik van engeland, duitsland, frankrijk, nederland, italie en spanje alle professionele leagues. Geen conference in engeland of serie c2 uit italie ofzo. Dit gepaard met een normal database houdt het spel lekker snel :) Large database vind ik te lang duren :P

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:12

JvdM

<---->

nu speel ik veel met 1 club en dan zover mogelijk kunnen komen in de leagues en cups, en daarna een nieuwe game starten dus weer vanaf begin.
Wil nu wel een carriere opbouwen :P
Ben begonnen in Tsjechie en ben Victoria Zizkov. Omdat ik niet wist welke club goed en welke club slecht was in de 2e divisie van Tsjechie, heb ik maar n club aangeklikt. Nu verwachten ze dat ik kampioen wordt in de 2e divisie. ;)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Schumi4ever: van gisteravond, helaas... had geen zin meer om alles opnieuw te moeten gaan doen, dus ben maar opnieuw begonnen.

Jordy: om je vraag te beantwoorden: de leagues die ik draai staan in mijn post boven deze, en dat draait op een P4 3.06 Ghz (niet overclocked) met 512 MB RDRAM. De db-site is Large.

Het werkt acceptabel met deze 24 leagues, maar meer moet het niet worden, dat trekt mijn PC helaas niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Het eerste seizoen zit erop met Ado, keurig 8ste geworden na een zwakke start, voor de winterstop stond ik nog nr 15. Beker uitgeschakeld door psv in de kwartfinale die de beker ook wonnen.
Dit alles met het standaardteam plus een paar redelijke versterkingen, in de winterstop gehaald voor de breedte en de toekomst. Volgend seizoen wil ik minimaal uefa spelen, al zal dat lastig worden met een transferbudget van 275.000..

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy_J op 31-12-2004 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lukt mij echt niet een tactiek te ontwikkelen anders dan 442 :'(. Elke mislukt wel :(.
Nu speel ik wel een leuke 433 tactiek:

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/1070/tactiek.gif

Ik vond het er wel goed uitzien, ik vond mezelf al een hele tacticus, maar het loopt gewoon niet. Ik heb mijn amc zo ingesteld dat hij ookvoor de goal komt te staan. Nou vervolgens in de wedstrijd komt hij voor de open goal te staan, waarbij de keeper uitgeschakeld is, wat doet die grapjas, hij legt hem af op links, richting de cornervlag 8)7. Misschien zijn ze te slecht, ik weet het niet :P. Toen heb ik op de amc positie een spits neergezet. Hij had 15 voor passen (heel goed op dit niveau) en afronden ed heeft hij ook goed voor. Dat liep lekker op het 2d scherm, vervolgens krijgt hij wel alleen maar 6jes en begint na een paar weken te zeuren dat hij niet op z'n favoriete positie speelt, daar ging het moraal :'(.
M'n uit tactiek werkt trouwens wel heerlijk zeg, lekker counteren :9. Wel weer 442, maar goed.
Spelen jullie nog echt anders dan het standaard 442?

Ondertussen speel ik te vaak gelijk, maar gelukkig heb ik nu nog geen team in mijn competitie die alleen maar wint en sta ik maar 2pt achter op de nr1. Snel overschakelen op 442 :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55506 op 31-12-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spelen jullie nog echt anders dan het standaard 442?
Ja, ik heb nogal wat succes met een 4-2-3-1 tactiek, en dan de standaard qua positeis, met een attacking mentality. Die werkt lekker.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/4231.JPG

4-4-2 kan overigens idd ook best goed werken.

Sta nu, na 24 van de 38 wedstrijden 7e in de French National League (van 20 teams), dus ik heb geen klagen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het nou echt zoveel moeite om die plaatjes ff te resizen naar max 600 breedte of er een link van te maken? Houdt de lay-out netjes en hoef ik niet m'n favorieten en Instant Messagers te verbergen om alles op het scherm te krijgen...dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58660

wildhagen schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:21:
Jordy: om je vraag te beantwoorden: de leagues die ik draai staan in mijn post boven deze, en dat draait op een P4 3.06 Ghz (niet overclocked) met 512 MB RDRAM. De db-site is Large.

Het werkt acceptabel met deze 24 leagues, maar meer moet het niet worden, dat trekt mijn PC helaas niet.
Ik ben net begonnen, draai 39 leagues uit 20 landen ofzo, Grote landen Ita: Serie C1, Eng: 2eDiv, Spa: 2B en dan toch maar oa Roemenie, Argentinie, Brazilie, Noorwegen, Denemarken, Tsjechie 1e klasse erbij, en uiteindelijk loopt het behoorlijk op... Wil toch een beetje overal terecht kunnen als manager. Dit alles op een large-database. Specs: P4 3,06Ghz 512MB RAM (Acer Aspire 1705, een laptop dus)

Geen idee of het goed werkt, ben net begonnen met Sparta en ik zie wel of ie het trekt. Ik draai CM4 ook nog steeds met een league of 25 en dat werkt iig nog goed na 18 seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik gebruik een 4-1-3-2 attacking opstelling, met een paar kleine aanpassingen voor individuele spelers. Werd er 8ste mee terwijl mijn assistent bleef roepen dat degradatie niet te vermijden viel met deze selectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

39 leagues :o

Ik betwijfel of dat erg lekker gaat werken op zo'n systeem....

Speedy: dat gedoe met die assistent moet je niet te serieus nemen... mijn assistent in een van mijn eerdere games zei op een gegeven moment dat ik zou degraderen als ik het team niet zou versterken. Ik werd kampioen.... en met gemak.

[ Voor 68% gewijzigd door wildhagen op 31-12-2004 14:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Anoniem: 2557 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:16:
Is het nou echt zoveel moeite om die plaatjes ff te resizen naar max 600 breedte of er een link van te maken? Houdt de lay-out netjes en hoef ik niet m'n favorieten en Instant Messagers te verbergen om alles op het scherm te krijgen...dank u.
In je voorkeuren kun je gewoon zetten dat plaatjes automatisch worden geresized, houdt de layout netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Schumi4ever schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:27:
[...]

In je voorkeuren kun je gewoon zetten dat plaatjes automatisch worden geresized, houdt de layout netjes ;)
Niet bij iedereen, zie een streepje onder mijn naam bijvoorbeeld :) Ik heb een aangepaste abo-only layout.
Maar de wel/niet resizediscussie is al vaker gevoerd sinds de nieuwe layout is doorgevoerd.

En de ass. manager valt niet serieus te nemen. IK vind soms spelers voor Emmen met hoge stats juist naar waar ik op zoek ben (spits met finishing 15+, heading 15+ bijvoorbeeld) en dan zegt mijn ass. manager dat het niet waard is om die spits te halen. Doe ik dat wel is het dan opeens 1 van de betere spitsen van mijn team :?

[ Voor 28% gewijzigd door King Nothing op 31-12-2004 14:48 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schumi4ever schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:27:
[...]

8)7 is dat nieuw of heb ik drie jaar liggen slapen? :X

[edit]
ahh dat is alleen in de nieuwe lay-out zo...de oude (paarse) heeft dat niet in de prefs staan

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 2557 op 31-12-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

ben te slecht. kan niet eens met juventus in de top 3 komen (online game btw)

moet maar s met custom tactics aan de gang.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 53218 op 31-12-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 2557 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:50:
[...]

8)7 is dat nieuw of heb ik drie jaar liggen slapen? :X
Nieuw sinds de laastste layout wijzigin (week of 2 geleden ofzo) :)

Op zich wil ik best resizen maar om dat voor élke screenshot te doen word imho een beetje veel werk, vandaar. Vroeger gebruikte ik de 600-pixels tag bij de [img]-tags, maar die werken tegenwoordig ook niet meer, vandaar...
En de ass. manager valt niet serieus te nemen. IK vind soms spelers voor Emmen met hoge stats juist naar waar ik op zoek ben (spits met finishing 15+, heading 15+ bijvoorbeeld) en dan zegt mijn ass. manager dat het niet waard is om die spits te halen. Doe ik dat wel is het dan opeens 1 van de betere spitsen van mijn team :?
Ja, idd... het omgekeerde heb ik ook al eens gehad; Dat mijn assistent zij dat hij een 'good addition' zou zijn voor mijn squad, en als je dan keek had-ie stats van 1 of 2 ofzo voor Teamwork, Work rate of Stamina (waardeloze speler dus)...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, net klaar met mijn eerste seizoen met GFCO Ajaccio in de Franse National League (derde divisie, als het ware).

De verwachting van board en supporters was een veilige middenpositie. Financieen waren OK, ruim in de plus. Goede selectie, hoewel wat weinig spelers (17 stuks, plus 2 on loan).

Na een redelijke start kwam het team goed op stoom. Heel lang hebben we rond de 7e/8e plaats gezweefd (er zijn 20 plaatsen)

Jammer genoeg wilde geen enkele speler tekenen voor de club, dus ik moet volgend jaar een heleboel lenen. Vervelend alleen dat je in Frankrijk (iig in deze divisie) maar 4 spelers op leenbasis in je team mag hebben.

Uiteindelijk nog nét met de hakken over de sloot 3e geworden en dus gepromovoreerd naar de Second League (de bovenste drie promoveren). Hopen dat ik me daar staande kan houden...

Ik kom er nou net achter dat er in Frankrijk nóg een team Ajaccio rondloopt. Die zijn net gedegradeerd uit de First League, dus ik mag volgend jaar twee keer tegen een stadsgenoot spelen ;)

In de Cup ging het matig... de eerste 6 rondes was ik vrij, mijn eerste ronde was de 7e ronde. Gewonnen met 3-1 van een of ander amateurelftal... helaas in de achtste ronde uitschakeld door een ploeg uit de Second League.

In de tussentijd kreeg ik slechts één job offer, en wel van Volendam, die op dat moment 11e in de Gouden Gids Divisie stonden. Ze konden me een transferfunds van wel 20.000 euro aanbieden, en een wagebudget van 4.300 euro per week. Dat heb ik dus mooi niet gedaan... damn, zelfs bij deze Franse club is mijn budget veel hoger (250.000 transfer en 8000 euro per week salarisbudget).

League-stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/gfco.JPG

Zo, en nu stop ik er voor dit jaar mee, ik ga me voorbereiden voor vanavond. Iedereen een prettige jaarwisseling toegewenst en dat 2005 maar een goed FM05-jaar mag worden ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51061

k heb de patch nog niet geinstalleerd, maar worden jullie ook niet helemaal lijp van spelers die te pas en te onpas niet komen trainen? Daarnaast sta ik nu in mn 2e seizoen met NEC weer fier bovenaan (vorig seizoen lucky kampioen geworden) maar toch lopen er een paar etterbakken in mn selectie te zeiken dat ze niet aan spelen toekomen.

Een redelijke verdediger zoals
spoiler:
fernando derveld
heeft t nu opeens hoog in zn bol en eist een basisplaats op! Maar ik ben dus continu boetes aan het uitdelen. Niet dat dit mn reputatie aantast, maar het is gewoon irritant.

Nog zoiets, Ik heb dus belachelijk veel pieken te besteden (22 miljoen euro ofzo, debiel veel voor een club zoals NEC; ben de patch NU aan het downloaden) maar niemand haalt t ook maar in zn hoofd om bij me te komen spelen. Zelfs 2e klassers in italie peinzen er niet over. Dat terwijl ik dus nog leuk meedoe om de 2e ronde champions league (in een poule met Barcelona, CSKA Moskou en Olympiakos).Ik kan er gewoon niet bij dat die knakkers van Sports Interactive er na zoveel jaar nog steeds niet in slagen om een normaal spel in elkaar te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 51061 op 31-12-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 22:20

Sebastiaan

....

Ik speel qua taktiek nu al een tijd 4-1-2-2-1.
Dus
4 D,
1 DM C
2 M C
1 AM L
1 AM R
en 1 S C

Deze taktiek werkt bij mij erg goed met de spelers die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Anoniem: 51061 schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:33:
k heb de patch nog niet geinstalleerd, maar worden jullie ook niet helemaal lijp van spelers die te pas en te onpas niet komen trainen? Daarnaast sta ik nu in mn 2e seizoen met NEC weer fier bovenaan (vorig seizoen lucky kampioen geworden) maar toch lopen er een paar etterbakken in mn selectie te zeiken dat ze niet aan spelen toekomen.

Een redelijke verdediger zoals
spoiler:
fernando derveld
heeft t nu opeens hoog in zn bol en eist een basisplaats op! Maar ik ben dus continu boetes aan het uitdelen. Niet dat dit mn reputatie aantast, maar het is gewoon irritant.

Nog zoiets, Ik heb dus belachelijk veel pieken te besteden (22 miljoen euro ofzo, debiel veel voor een club zoals NEC; ben de patch NU aan het downloaden) maar niemand haalt t ook maar in zn hoofd om bij me te komen spelen. Zelfs 2e klassers in italie peinzen er niet over. Dat terwijl ik dus nog leuk meedoe om de 2e ronde champions league (in een poule met Barcelona, CSKA Moskou en Olympiakos).Ik kan er gewoon niet bij dat die knakkers van Sports Interactive er na zoveel jaar nog steeds niet in slagen om een normaal spel in elkaar te zetten.
Mja, installeer die patch dan even, is 't allemaal opgelost... :/

offtopic:
Je signature is niet zoals 't hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122004

Is de patch nu eigenlijk goed of niet? Want ik weet niet of ik die patch moet installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ja, installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gisteren wééér gecrashed, en toen heb ik het radicaal aangepakt: Alles eraf gegooid, en opnieuw geinstalleerd, en géén extra zaken geinstalleerd (wel de patch) zoals picturepacks ofzo... hopen dat het nu opgelost is én blijft. Het is iig allemachtig frustrerend... twee crashes in een paar dagen tijd. Vraag me af of de database misschien corrupt geraakt was door een of andere update...

Ben dus weer opnieuw moeten beginnen, dit keer met 22 leagues uit 8 landen: Duitsland, Denemarken, Portugal, Tsjechië, Rusland, Zweden, Schotland en Griekenland

Gestart met Wuppertaler SV in de Duitse Regionalliga Nord.. we gaan eens kijken hoever we komen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Mijn FM crashed ook minstens 1x per dag. Vaak als FM bezig is met updaten naar de volgende wedstrijd en ik zit dan even wat te surfen. Dan wil ik kijken of FM al klaar is met updaten en dan is FM gewoon weg :? Gelukkig sla ik mijn spel regelmatig op, gisteravond moest ik na weer een crash 3 weken opnieuw doen.
Ik denk dat het voor een deel aan FM zelf ligt, ik heb alleen de game en patch geinstalleerd :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94195

King Nothing schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:12:
Mijn FM crashed ook minstens 1x per dag. Vaak als FM bezig is met updaten naar de volgende wedstrijd en ik zit dan even wat te surfen. Dan wil ik kijken of FM al klaar is met updaten en dan is FM gewoon weg :? Gelukkig sla ik mijn spel regelmatig op, gisteravond moest ik na weer een crash 3 weken opnieuw doen.
Ik denk dat het voor een deel aan FM zelf ligt, ik heb alleen de game en patch geinstalleerd :)
Dat heb ik ook wel is, maar dan crashed hij niet hoor. FM is dan niet weg, alleen wel op je taakbalk. Moet je even ALT - TAB intoetsen en dan kan je zo weer verder met FM (wel even wachten hij klaar is met laden natuurlijk). Vreemd, maargoed zolang hij maar niet écht verdwijnt uit mijn leven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 94195 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:46:
[...]

Dat heb ik ook wel is, maar dan crashed hij niet hoor. FM is dan niet weg, alleen wel op je taakbalk. Moet je even ALT - TAB intoetsen en dan kan je zo weer verder met FM (wel even wachten hij klaar is met laden natuurlijk). Vreemd, maargoed zolang hij maar niet écht verdwijnt uit mijn leven :+
Heb je dit na de patch ook nog gehad? Voor de patch heb ik dit idd ook wel eens gezien, maar mét patch nog nooit eigenlijk.

Bij mij was hij dus (tot twee keer toe nu) écht weg, ook fm2005.exe stond niet meer in de taskmanager etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Je hebt niks overclocked wildhagen?

Bij mij is fm05 maar 2x ofzo gecrashed. Overlclock ff terugschroeven en sindsdien geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, er is niks overclocked, daar houd ik niet van, alles is standaard.

Nou ja, tot nu toe gaat het goed, en ik heb nu Autosave op Every Month gezet, dus ik kan nooit erg veel meer verliezen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Nou...zelfs met hoge sign on fee's en lage release clausules kan je nog geen spelers aan je binden. God...wat een enorm frustrerend kutspel is t ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Wildhagen : idd, met pacth (nog) niet gehad

Ik ben nu al twee seizoenen bezig met Nuneaton Borough (netwerk) in de Engelse Conference Noord. Maat van mij (Petero) zit met Cambridge in de Conference Zuid.

Eerste seizoen: 3e plaats (op 4pt van nr 1) en in de FA Trophy 1ste ronde eruit en heb de FA Cup zelfs niet eens gehaald, in de 6e kwalifacatieronde eruit geknikkerd door Cambridge (mijn maat :| ). In ieder geval door mijn behaalde 3e plek werden het play offs. Verloor daarin al in de halve finale. Tweede seizoen: 1e plaats na een lange strijd met Burton, uiteindelijk trok ik aan het langste eind. Cups gingen een stuk beter en in de FA Trophy de 3e ronde gehaald en in de FA Cup de tweede ronde thuis tegen Sheffield Uniterd met 0-2 verloren, maar wel kassa :*)

Screenshots zal ik jullie maar niet mee lastig vallen aangezien me team nog geen ruk voorstelt B)

Maargoed mijn maat is ook gepromoveerd en wat waren we blij, totdat we bedachten dat we pas in de Conference National zitten :/ Dus we zullen nog 1, 2, 3, nee zelfs 4x (!) moeten promoveren voordat we in de PL zitten. We zullen dus snel moeten doorspelen om voor ons examen nog een Europese beker binnen te halen. Saillant detail is dat we nu samen in de Conference zitten waar der maar één kampioen kan worden >:) Wordt vervolg...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 02-01-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Anoniem: 94195 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:35:
@ Wildhagen : idd, met pacth (nog) niet gehad
[...]
Wordt vervolg...
Denk niet dat je wel "even'" in 4 seizoenen doorknalt naar de Premier League :)
Enne, de nrs 2,3,4 en 5 spelen playoffs. Als jij 1e wordt en je maat 2e kan hij alsnog promoveren :)
Ik dacht met Redbridge ook wel even mee te kunnen doen in de Conference, dat viel vies tegen. Ik denk dat ik volgend seizoen weer terug bij af ben :/

[ Voor 9% gewijzigd door King Nothing op 02-01-2005 21:19 . Reden: typo's ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
FM is bij mij tijdens een wedstrijd gecrashed :(

Gelukkig had ik voor die wedstrijd nog gesaved omdat ik psv met 1-6 verslagen had :*)

Zometeen post ik ff een update, bijna winterstop namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Huh...bij mij is ie ook ineens gecrasht! Ik zit in 2009. Wilde ff wat customizen in de player search en ineens was het desktop...

Best ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, dat was mijn eerste seizoen met Wuppertaler SV Borussia, zoals de club voluit heet, in de Duitse Regionaldivision Nord (in weze de derde divisie, er is ook nog een Süd-uitvoering van).

Leuk seizoen. Zeer uitgebreide selectie (37 spelers in het begin). Ze hadden alleen niet één speler die als DL kon spelen, dus die heb ik (op een free transfer, een DL) nog moeten aantrekken. Dat was ook de enige speler die ik gekocht heb, want de kwaliteit die ze al in huis hadden was dermate goed dat er geen noodzaak was voor andere spelers. Voorbeeldje: 6 spitsen, waarvan 4 goed tot zeer goed (voor dit niveau dan). 7 DC's (of DLC/DRC), allemaal redelijk goed tot zeer goed, 4 (!) keepers (2 goed, 2 redelijk) etc etc.

Heb één SC (de minst goede) kunnen verkopen om wat cash binnen te krijgen (hierbij kreeg ik als Player Exchange nog een erg redelijke DLC kado ook), maar verder zit ik diep in het rood... welke derde divisie club heeft dan ook een stadion met meer dan 28.000 zitplaatsen (!, geen typo!)... de onderhoudskosten lopen gigantisch uit de hand...

Verder zijn er in deze divisie weer wat vage regels: niet meer dan 3 niet-EU spelers in je squad (ok, redelijk normaal), maar ook: minimaal 6 Duitse U24-players in je 1e 18 (11+7 subs), en minimaal 2 Duitse U21's in je 1e 18... best lastig, als de gemiddelde leeftijd van je squad zo rond de 27/28 ligt ;)

Verder waren de supporters 'insulted' dat ze een rookie manager (ik dus) hadden ingehuurd.. maargoed, dat zwaaide al vrij snel om, op een positieve manier.

Zowel board als supporters verwachten een respectable league positie. Ok, moet kunnen.

Heb heel lang zo rond de 2e/3e plek gezweefd, zelfs nog heel eventjes op nummer 1 gestaan, maar zakte door wat slechte partiijen terug tot de 10e plek... daar waren met name de supporters nogal pissig over, ze wilden me al weg hebben... de board was gelukkig iets milder en ik mocht blijven. Daarna weer langzaam opgeklommen naar een 6e plek aan het einde van de competitie, waar iedereen erg blij mee was.

Over de Cup kan ik kort en krachtig zijn: kennelijk doet de Regional Division daar niet in mee, ik heb er iig niets van gezien.

Op naar het volgende seizoen. Het enige wat ik moet bijkopen zijn één of misschien twee SC's, want mijn beste twee SC's verlies ik (beide met pensioen, 35 en 33 jaar oud), en de rest is weliswaar een belofte voor de toekomst maar toch net even té jong om in de basis te komen... Helaas moet dat dan wel op een free transfer, want het transferbudget is maar liefst 20.000 euro... daar kan je met geluk net een blinde spits met één been van 50 jaar voor kopen...

League stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jurgenjw/zooi/wup1.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
De winterstop is net voorbij in mijn tweede seizoen met Ajax en het gaat erg goed :)

Om te beginnen mijn elftal, waarbij een aantal spelers een erg hoog gemiddelde hebben:

Afbeeldingslocatie: http://img160.exs.cx/img160/9449/squad8wk.th.jpg

In de competitie heb ik 17 wedstrijden gespeeld en nog niet verloren :) Van zowel Feyenoord als PSV heb ik gewonnen, van PSV zelfs 1-6 uit >:) Uit gaat het zowiezo erg goed, thuis heb ik al twee wedstrijden weggegooit :'(

Afbeeldingslocatie: http://img110.exs.cx/img110/7951/league2ap.th.jpg

Uit het volgende plaatje blijkt wel dat mijn spelers het erg goed doen :*)

Afbeeldingslocatie: http://img110.exs.cx/img110/7127/players5lo.th.jpg

En hier mijn resultaten van dit seizoen :)

Afbeeldingslocatie: http://img110.exs.cx/img110/2285/fixtures3fr.th.jpg

Eerste 2 wedstrijden staan er niet op, 2-1 gewonnen van Willem II (thuis) en 3-1 van PSV voor de super cup :Y)

De laatste wedstrijd tegen de Graafschap kwam trouwens doordaat mijn hele elftal zo ongeveer op interlands was. Khad nog precies 10 man (geen dubbele bezetting) dus ik moest Nieuwenburg ff uit de reserves vissen :o Heb 120 minuten met dezelfde 11 moeten spelen (geen blessures gelukkig :D) Doordat het echter de eerste wedstrijd na de winterstop was, was mijn team nog niet helemaal fit...
Uiteindelijk na penalties alsnog gewonnen, zij missen hun eerste drie, ik scoor ze alledrie :P Nu moet ik in de halve finale thuis tegen ADO, psv moet thuis tegen RKC.

En in de CL moet ik tegen Monaco, is zeker te doen, vorig jaar 2x met 3-0 afgedroogd :9

Hier trouwens mijn statistieken na 571 dagen bij Ajax :)

Afbeeldingslocatie: http://img139.exs.cx/img139/2884/untitled4vk.th.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Benotti op 02-01-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

King Nothing schreef op zondag 02 januari 2005 @ 19:20:
[...]

Denk niet dat je wel "even'" in 4 seizoenen doorknalt naar de Premier League :)
Enne, de nrs 2,3,4 en 5 spelen playoffs. Als jij 1e wordt en je maat 2e kan hij alsnog promoveren :)
Ik dacht met Redbridge ook wel even mee te kunnen doen in de Conference, dat viel vies tegen. Ik denk dat ik volgend seizoen weer terug bij af ben :/
Hehe, nee daarom juist. Het wordt dan ook een lange zit in Engeland :P

Hoever ben jij nu dan met Redbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1plaatsje hoger Wildhagen, en je was gepromoveerd :P. Raar systeem eigenlijk met al die reserves van topteams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, idd jammer :)

Maar aan de andere kant: ik denk niet dat ik het lang vol zou houden in de tweede divisie, dus ik ga nu eerst een jaar mijn mensen laten rijpen, dan probeer ik het volgend jaar wel :)

Veel stellen die reserve-elftallen ook niet voor qua niveau, heb alle onderlinge wedstrijden gewonnen, behalve dan tegen Köln U23, die heb ik beide verloren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Anoniem: 94195 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:54:
[...]

Hehe, nee daarom juist. Het wordt dan ook een lange zit in Engeland :P

Hoever ben jij nu dan met Redbridge?
Bijna klaar met 3e seizoen, ik zit nog volop in gevecht tegen degradatie :/ Ik post straks nog een update, Redbridge moet nog 3 wedstrijden, Emmen nog 5 en dan is het 3e seizoen alweer afgelopen :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Zo, seizoen 2006/2007 zit erop.

Redbridge...

Gered op de laatste speeldag :/ Ik zat met Accrington en Northwich V in een degradatiestrijd verwikkeld, 3 teams voor 1 veilige plek. Gelukkig pakte ik die 19e plek :Y) Wel beseffend dat het volgende seizoen anders zal moeten gaan, anders kap ik bij Redbridge. Ik krijg genoeg jobs aangeboden.
Anyways, 19e geworden dus. Na een redelijk goed begin in de Conference (10e na 10 wedstrijden) zakte de ploeg snel weg. Tactiek na tactiek geprobeerd, spelers aangetrokken, niets hielp. 22e Na 20 wedstrijden was het gevolg :/ en daarna bleef ik onderin sukkelen. Toch een tactiek gevonden die aardig werkt, al waren de resultaten wel erg wisselvallig. Ook een foutje gemaakt door in de 3e ronde van de FA Cup, uit tegen West Brom, gewoon aanvallend te beginnen |:( 0-6 was de uitslag. Lekker handig, moraal van de meeste spelers knalde weer in het rood terwijl ik de 3 voorgaande competitiewedstrijden had gewonnen. Na de FA Cup nederlaag volgden prompt weer 7 wedstrijden waarin ik 1 punt haalde :/
Aan het begin van het seizoen 2 spelers gekocht, een reserve keeper van Aston Villa voor 14k en een middenvelder van West Ham United voor 6k. 9 Andere spelers kwamen tijdens het seizoen nog gratis binnenwandelen. Tegenover de 11 nieuwen stond het vertrek van 7 flutspelers. 1 Leverde mij nog 5k op.

Eindstand Conference 2006/7

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48294/thumb.jpg

Stats van de manager na 3 seizoen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48295/thumb.jpg

Emmen

Sja, weinig verwcahting na de 13e plek in het vorige seizoen. Het bestuur en de supporters verwachtten dat ik zou degraderen en hielden daar rekening mee. Een linksback van NEC, een aanvallende middenvelder van Volendam, een spits van Heerenveen en een aanvallende middenvelder van Barcelona waren mijn eerste versterkingen van dit seizoen, allemaal transfervrij. Een DMC van Feyenoord was de laatste aankoop vlak voor het begin van de competitie, hij maakte de Emmenkas 550k lichter.
Het begin was ook moeilijk, na 8 wedstrijden stonden er nog maar 2 clubs onder mij. Toen een tactiekwijziging gedaan en verrek, dat hielp ook :) Alleen de goals kwamen heel moeilijk dit seizoen. In de winterstop had ik een doelsaldo van 10 - 16 :/ Romano D. wilde weg bij NEC N. (hij wilde naar een grotere club...) en voor 1.7m kwam hij naar Emmen. Dat was de spits die ik zocht. Leferink als aanvallende middenvelder en Gommans/Denneboom als spitsen werkte perfect, het hoogte- en dieptepunt was Emmen - RKC. Ik won 5-0, maar verloor Leferink met een beenbreuk :(
Geleidelijk werd na de winterstop de klim naar boven ingezet, eindigend op een 8e plaats in de eindstand. "Gelukkig" doen de Nederlandse clubs het goed in Europa en mogen er maar liefst 6 clubs Europa in |:( .
Tijdens het seizoen zowaar een speler verkocht, Frank Karreman werd voor 750k aan het Schotse Kilmarnock verkocht. Correia, Bizimana en Tevreden kregen een Mutual Termination aangeboden nadat ze alledrie maar bleven zeiken en niet op trainingen kwamen opdagen. De moraal van het team werd aangetast en dus konden ze oprotten.

Eindatand HCE 2006/7 (let op Feyenoord... :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48296/thumb.jpg

En de stats van de Emmenmanager

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48297/thumb.jpg

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

King Nothing schreef op maandag 03 januari 2005 @ 02:20:

Eindatand HCE 2006/7 (let op Feyenoord... :P )

[afbeelding]

En de stats van de Emmenmanager

[afbeelding]
Kzou liever zeggen: Let op Den Bosch
:/

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

456 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:00:
[...]

Dan zeg ik: let op vitesse :'( (mss kijk ik ook wel door een geel/zwarte bril ;) )

Maar dat gaat wel heel slecht dan met Redbridge. Je vertel ook dat je erg veel hebt aangetrokken tijdens het seizoen, en veel van tacktiek gewisseld, maar als ik iets weet is dat je vooral NIET veel spelers moet aantrekken (ook niet aan het begin van het seizoen). Versterk je zwakke punten voor het seizoen, en eventeel een leuke transfervrije speler die voor het grijpen ligt en versterk je team dan verder geleidelijk gaandeweg het seiozen (of winterstop). En als je een keer 3x op rij verliest switch dan niet meteen van tacktiek (dat beeld krijg ik na het lezen van je verhaal), en na nog eens 3nederlagen weer, maar zoals je zelf al zegt moet het moraal omhoog en dat gebeurt niet als ze telkens een andere tactiek voorgeschoteld krijgen. Gewoon geduld en meestal win je dan echt wel weer na een wedstrijd of 4,5. Speel al heel wat jaartjes cm/fm en in al die jaren is het nooit nodig geweest om mijn tactiek (drastisch) te wijzigen. Ik zeg drastisch omdat je natuurlijk best wat aanpassingen kan aanbrengen, maar gooi niet gelijk je hele tactkiek om. Wat een lang verhaal van de meester zeg :+

Maargoed, lache om te zien dat er bij jouw eigenlijk precies dezelfde promoveren als bij mijn game. Er worden dus niet random wat teams gekozen, wat eerder nog wel is zo was :( Fm is goed bezig.

Trouwens, hoe zit jij met gele kaarten? Ik stond stijf onderaan in het teamklassement :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Anoniem: 94195 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:02:
[...]

Dan zeg ik: let op vitesse :'( (mss kijk ik ook wel door een geel/zwarte bril ;) )

Maar dat gaat wel heel slecht dan met Redbridge. Je vertel ook dat je erg veel hebt aangetrokken tijdens het seizoen, en veel van tacktiek gewisseld, maar als ik iets weet is dat je vooral NIET veel spelers moet aantrekken (ook niet aan het begin van het seizoen). Versterk je zwakke punten voor het seizoen, en eventeel een leuke transfervrije speler die voor het grijpen ligt en versterk je team dan verder geleidelijk gaandeweg het seiozen (of winterstop). En als je een keer 3x op rij verliest switch dan niet meteen van tacktiek (dat beeld krijg ik na het lezen van je verhaal), en na nog eens 3nederlagen weer, maar zoals je zelf al zegt moet het moraal omhoog en dat gebeurt niet als ze telkens een andere tactiek voorgeschoteld krijgen. Gewoon geduld en meestal win je dan echt wel weer na een wedstrijd of 4,5. Speel al heel wat jaartjes cm/fm en in al die jaren is het nooit nodig geweest om mijn tactiek (drastisch) te wijzigen. Ik zeg drastisch omdat je natuurlijk best wat aanpassingen kan aanbrengen, maar gooi niet gelijk je hele tactkiek om. Wat een lang verhaal van de meester zeg :+
Ik heb lopende het seizoen 4 spelers gehaald. 1 Spits voor de "langere" termijn, een spits die zeer goed werd bevonden door mijn scout (en die spits staat alweer te koop... :P ), een CD omdat mijn verdediging wel erg veel geblesseerden begon te krijgen en een DR om dezelfde reden. De enige die echt goed meedraait is die DR. Hij kreeg de eerste pot een 5, daarna 7's en 8'en en een paar keer MoM. De CD kan ik nog weinig over zeggen, hij kwam in maart maar speelde redelijk mee.
Tactiek heb ik niet echt wekelijks gewijzigd, eerder maandelijks :) Ik maak trouwens geen verschil tussen uit en thuiswedstrijden, altijd dezelfde tactiek.
Maargoed, lache om te zien dat er bij jouw eigenlijk precies dezelfde promoveren als bij mijn game. Er worden dus niet random wat teams gekozen, wat eerder nog wel is zo was :( Fm is goed bezig.
Nou. Heracles is op zich wel een redelijke kanshebber om te promoveren IRL (:r ik heb echt de pest aan die club maar goed), Go Ahead won in het 2e seizoen de titel in de GGD en is nu via de nacompetitie weer gedegradeerd. Heracles wist zich wel te handhaven. Veendam is via de nacomp nu gepromoveerd (Veendam... :r nog erger dan die Almeloers :P ) en NAC won de titel in de GGD.
Sparta doet het slecht in FM. Irl staan ze nu eerste in de GGD, in FM eindigen ze constant in de middenmoot. Excesior net zo. RBC degradeerde het eerste seizoen en bungelt nu onderaan de GGD. De Graafschap degradeerde gelijk met RBC en doet het in de GGD niet veel beter., ze houden gelijke tred met Sparta. MVV, Telstar en Eindhoven zie ik in de nacompetitie, dan gebeurt IRL niet zo snel meer denk ik :)
Trouwens, hoe zit jij met gele kaarten? Ik stond stijf onderaan in het teamklassement :Y)
Dit seizoen viel het mee, 63x geel en 6x rood. Het aantal is met 33% gezakt ongeveer :) Vorig seizoen 99x geel en 9x rood, da's wel een record in het HCE, het enige record dat Emmen in handen heeft _O_
456 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 12:00:
[...]

Idd :/ Ik snap dat ook niet, FC DB eindigt als 13, 5e en nu als 3e.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

King Nothing schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:53:
Nou. Heracles is op zich wel een redelijke kanshebber om te promoveren IRL ( ik heb echt de pest aan die club maar goed), Go Ahead won in het 2e seizoen de titel in de GGD en is nu via de nacompetitie weer gedegradeerd. Heracles wist zich wel te handhaven. Veendam is via de nacomp nu gepromoveerd (Veendam... nog erger dan die Almeloers ) en NAC won de titel in de GGD.
Sparta doet het slecht in FM. Irl staan ze nu eerste in de GGD, in FM eindigen ze constant in de middenmoot. Excesior net zo. RBC degradeerde het eerste seizoen en bungelt nu onderaan de GGD. De Graafschap degradeerde gelijk met RBC en doet het in de GGD niet veel beter., ze houden gelijke tred met Sparta. MVV, Telstar en Eindhoven zie ik in de nacompetitie, dan gebeurt IRL niet zo snel meer denk ik.
Ik bedoelde eigenlijk in Engeland :)

Maar 66 gele kaarten :o ik had er mss 25/35 over dik 50 wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik ben tweede geworden...had zo hard die landstitel nodig, maar Ajax was me voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Anoniem: 94195 schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:04:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk in Engeland :)

Maar 66 gele kaarten :o ik had er mss 25/35 over dik 50 wedstrijden.
Geen flauw idee eigenlijk :) Ik kan dat niet meer terughalen nu (net begonnen aan nieuw seizoen) voor zover ik weet.

D'oh. Heb ik 31 miljoen op de bank staan bij Emmen, mag ik welgeteld 140.000 euro per maand besteden aan salarissen :/ en ik moet mijn keeper een nieuw contract aanbieden omdat'ie een afkoopsom van 300k heeft.

/edit
Oki, het Emmenbestuur heeft deze post blijkbaar gelezen en mijn salarisbudget verhoogd naar € 475.000,- per week _/-\o_ Het was trouwens 140k per week en niet per maand. :)
Alleen wil mijn keeper nog niet bijtekenen. Hij krijgt nu € 3400,- per week en zelfs als ik hem € 30.000,- per week biedt met een sign-on fee van 1.5m , cleansheet bonus en apperence fee van € 1500,- wil die zak nog meer hebben :(
Ik heb ondertussen al een andere keeper aangetrokken en nog een 3e op het oog. Straks 3 Braziliaanse keepers onder contract en 3 Nederlandse :) Toch maar een paar verkopen denk ik :P

/edit 2 :)
Nu mag ik weer vanaf de 3e ronde meedoen in de Amstel Cup. :/ Klopt nog steeds niet aangezien ik geen Europees voetbal speel :)

[ Voor 43% gewijzigd door King Nothing op 03-01-2005 17:10 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Mijn salarisbudget bij Ajax is niet verschrikkelijk groot, dus had ik Robinho een contract laten tekenen met veel bonussen en een minimum fee release clause van 75M. 75M blijkt echter niet genoeg te zijn, Milan heeft net 75M geboden :'(

Robinho is al erg goed bezig en kan nog zeer goed worden dus ik wil hem niet kwijt, bovendien heb ik het geld toch niet nodig maar ik zal hem nu waarschijnlijk niet meer tegen kunnen houden ;(

Op zoek naar een andere spits dan maar :Y)

(milan betaalt wel 75M in één keer)

edit: het contract van Van Der Vaart en Sneijder heb ik wel op 120M gezet >:)

edit2: ik heb nu Nihat op een free transfer getekend. Iets beter dan Robinho en bijna 27 jaar, en dus gratis :*)

Hopelijk kan ik volgend jaar Torres op een free transfer tekenen :o

[ Voor 23% gewijzigd door Benotti op 03-01-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Mijn 300k keeper wordt door diverse clubs begeerd, maar alleen Heerenveen durfde 300k te bieden. Gelukkig bood H'veen ook een te laag salaris :>
'k Zit me af te vragen waarom Vitesse 2 en Ajax 2 elk seizoen meedoen in de "echte" Amstel Cup. Ajax 2 werd 3e in de reservecompetitie, Vitesse 12e.

Ik had een zut spelers die mij niet mochten enzo :Z Ondertussen allemaal laten vertrekken door een mutal tesmination voor te stellen. Nu zijn iig alle selectiespelers tevreden. De enige die unhappy is ben ik na een klote seizoenstart. Ajax, Heerenveen en PSV uit in de eerste 4 wedstrijden |:( Dat werd dus 3x niks. Alleen Twente thuis gehad en prompt met 3-0 gewonnen. Ajax uit werd 2-1 voor "hunnie" nadat lucky Ajax in de 90e minuut de winnende scoorde :/

Redbridge.. _O_
Check de stand:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48339/thumb.jpg

En dan krijg je zo'n nieuwsbericht:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/48340/thumb.jpg

|:( Ik sta 2e idioot |:(

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_fisherman
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Speel het ondertss ook al een tijdje, maat van me was in de south conference begonnen met Carshalton en werd tweedes, zei dat ik het echt moest proberen. Dus ik vroeg welke ploeg bij hem het slechtst presteerde, Redbridge blijkbaar met maar liefst 126 tegengoals 8)7 .

Eerst mezelf een uurtje uitgeleefd op het search screen, veel loan offers gedaan, uiteindelijk 4 man kunnen laten overkomen, waarvan ik wel mag zeggen dat ze men redding waren:

spoiler:
matt harrold (is de topscorer geworden) had redelijk wat kansen nodig om er 1 in te trappen, maar kreeg ook veel kansen
jimmy corbett is men absolute spelmaker geworden, na het seizoen was hij bij zen club einde contract dus heb hem getekend, kost me wel 36k/jaar maar dit jaar ook 20k winst gemaakt

verder had ik al wat kwaliteit zitten, de links mid, Poole, is echt een goeie.

1 probleem: ik speel met hightlights op "key", heb dus redelijk veel aanvallen op mijn verdediging gezien, doch heb ik niet 1 (!) keer een van mijn verdedigers een aanvaller zien tackelen, of de bal zien ontnemen:?.
Tis net alsof de verdedigers pure lucht zijn en de aanvaller er letterlijk doorloopt, ELKE keer schoot ofwel de aanvaller ernaast, ofwel op men keeper, ofwel een goal, op verdediging moest ik niet rekenen...

seizoen gedaan, had wel een bizarre levensloop. Eerste 5 matchen flirtte ik met de degradatielijn, dan ging het langzaam omhoog, bleef ik tot aan kerstmis rond de 7-8ste plek hangen. Dan ineens schoot men spits wakker, ene MoM na de andere, op 10 wedstrijden een boost naar de 2de plaats en daar stond ik.... :o
Terugronde in de top 5 kunnen blijven hangen, maar nog wat geluk nodig gehad om effectief de playoffpositie te kunnen houden :P

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/da_fisherman/redbrdige0405ranking.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/da_fisherman/redbrdige0405rankingklein.JPG
[afbeelding]

in de playoffs er in de halve finale uitgevlogen, geen spijt van, team is niet klaar voor national :Y)

kleine edit: hoe werkt dat systeem met die thumbnails nu eigenlijk 8)7
geen van deze drie geeft een geresizede afbeelding:
[.img]http://users.pandora.be/da_fisherman/redbrdige0405ranking.JPG[/img]
[.url=http://users.pandora.be/da_fisherman/redbrdige0405ranking.JPG]Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/da_fisherman/redbrdige0405rankingklein.JPG[/url]
[.URL=http://users.pandora.be/da_fisherman/redbrdige0405ranking.JPG][afbeelding][/URL]
2de is nochtans volgens de FAQ

[ Voor 11% gewijzigd door da_fisherman op 03-01-2005 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

da_fisherman schreef op maandag 03 januari 2005 @ 23:54:
Speel het ondertss ook al een tijdje, maat van me was in de south conference begonnen met Carshalton en werd tweedes, zei dat ik het echt moest proberen. Dus ik vroeg welke ploeg bij hem het slechtst presteerde, Redbridge blijkbaar met maar liefst 126 tegengoals 8)7 .

Eerst mezelf een uurtje uitgeleefd op het search screen, veel loan offers gedaan, uiteindelijk 4 man kunnen laten overkomen, waarvan ik wel mag zeggen dat ze men redding waren:

verder had ik al wat kwaliteit zitten, de links mid, Poole, is echt een goeie.

1 probleem: ik speel met hightlights op "key", heb dus redelijk veel aanvallen op mijn verdediging gezien, doch heb ik niet 1 (!) keer een van mijn verdedigers een aanvaller zien tackelen, of de bal zien ontnemen:?.
Tis net alsof de verdedigers pure lucht zijn en de aanvaller er letterlijk doorloopt, ELKE keer schoot ofwel de aanvaller ernaast, ofwel op men keeper, ofwel een goal, op verdediging moest ik niet rekenen...

seizoen gedaan, had wel een bizarre levensloop. Eerste 5 matchen flirtte ik met de degradatielijn, dan ging het langzaam omhoog, bleef ik tot aan kerstmis rond de 7-8ste plek hangen. Dan ineens schoot men spits wakker, ene MoM na de andere, op 10 wedstrijden een boost naar de 2de plaats en daar stond ik.... :o
Terugronde in de top 5 kunnen blijven hangen, maar nog wat geluk nodig gehad om effectief de playoffpositie te kunnen houden :P

in de playoffs er in de halve finale uitgevlogen, geen spijt van, team is niet klaar voor national :Y)

2de is nochtans volgens de FAQ
_O_ Redbridge :D
Hornchurch werd bij mij ook met een straatlengte kampioen.
Poole heb ik weinig gebruik van gemaakt, volgens mij heb ik alleen nog Craig Edwards vanaf het begin hier rondhuppelen :) of er meot nog een keeper verborgen zitten in de reserves :P Chris Perkins heb ik ook nog trouwens, nog steeds basisspeler.
Ik kijk nooit naar de 2d engine, dus ik heb geen idee wat betreft de tackles ed. Wisselvalligheid hoort erbij, ik heb er ook "last" van. De ene week spelen mijn spelers de sterren van de hemel, de week erna is het bagger. Bij Emmen net zo. Went vanzelf wel denk ik :P
'k Sta nu gedeeld 3e in de Conference. Net weer zo'n supergoalie gehad... 17 schoten op doel, tegenstander 1 schot en jawel, 0-1 verloren. AZ - Emmen precies hetzelfde, 1 schot van AZ was 1-0 en Timmer kreeg een 10 :(
Emmen wordt nu net 4e in de HCE, al is de stand wel wat vertekend omdat bv NAC 2 wedstrijden minder heeft gespeeld.

In de winterstop komt ene Lazovic van Feyenoord mijn (blessuregevoelige) spitsen wat meer concurentie geven. Ook komt een DR van Spartak Moskou (een Tsjech) mijn verdediging wat versterken. Superkeeper gaat vertrekken heeft'ie zelf gezegd, dus die wordt hopelijk in de winterstop verkocht voor 300k. Nog een beetje geld voor vangen. Nieuwe keeper doet het uitstekend so far :)

[ Voor 17% gewijzigd door King Nothing op 04-01-2005 00:18 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jij kijkt geen 2d??? vind je het gek dat je tactieken (soms) dan niet goed helpen, komop zeg, juist op wat je ziet tijdens de wedstrijd moet je de instellingen per speler (of per team) veranderen en daarop anticiperen. Als het een paar wedstrijden slecht gaat en je ziet dat er geen achterlijn wordt gehaald moet je je vleugels op diep zetten en dan gaan ze ipv eindeloos naar binnen trekken naar de zijlijn, geven (hopelijk) een (goede) voorzet en met een beetje mazzel kopt je spits heb nog binnen ook, of een middenvelder bij de tweede paal.

Zo doe ik het tenminste, en daarom heb ik ook nog nooit zoveel slcehte resultaten achter elkaar gehaald of drastisch van tactiek moeten wisselen. Mss iets te veel eigendunk, iig zo niet bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Das ook mijn tactiek.

overigens wil ik TIJDENS de wedstrijd (Als me op 2d iets opvalt) nog wel eens eea omgooien (op zich eigenlijk enkel de pijltjes, en heel soms een middenvelder iets terug laten zakken (DM)).
Vaak helpt dat wel.
Maar niet in de basis opstelling.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Precies, als ik zie dat ik een man tekort kom op 't middelveld in de wedstrijd haal ik een spits naar de AMC positie. Als de verdediging niets te doen heeft en het opbouwen lastig gaat, komt er zo nu en dan een DR/DL naar de AMC. Door slechts één positie te wijzigen kan je vaak genoeg het probleem oplossen. Zonder 2D is dat véél moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zelf speel ik niet altijd met 2D, maar als volgt:

- In trainingsmatches pre-season wél Full Match
- Als ik net mijn tactiek heb gewijzigd (ingrijpend, dus niet een minor detail oid) kijk ik meestal op Extended Highlights (niet Full Match dus) voor één of twee wedstrijden
- Als ik een aantal wedstrijden achter elkaar verlies (dus niet 2 of 3, maar echt minimaal 4-5) kijk ik ook met Full Match, om te zien waar de tactiek faalt.

In alle andere omstandigheden kijk ik in Key Highlight-mode. Commentary Only gebruik ik eigenlijk nooit, of ik moet al met 5-0 ofzo voorstaan met nog 10 minuten te gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe alleen maar hoogtepunten, anders duurt het me veels te lang en bovendien is daarmee al genoeg te zien wat goed of fout gaat en eventueels dus anders moet, full match damn zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 94195 schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:49:
Ik doe alleen maar hoogtepunten, anders duurt het me veels te lang en bovendien is daarmee al genoeg te zien wat goed of fout gaat en eventueels dus anders moet, full match damn zeg :D
Bij Full Match moet je uiteraard wel je snelheid hoger zetten ;) Anders zit je idd tot je pensioen te kijken :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:53:
[...]

Bij Full Match moet je uiteraard wel je snelheid hoger zetten ;) Anders zit je idd tot je pensioen te kijken :P
Met full speed duurt het ook lang hoor :+ Me pensioen zal ik idd niet halen, maar mocht ik met vervroegd pensioen gaan op me 55ste dan heb je maar zo kans dat ik nog bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Goed idee wedstrijden bekijken in 2d scherm _O_ Geen enkele overwinning in 5 wedstrijden en 80% meer ergernissen ( "schiet dan klootzak" tegen een beeldscherm roepen helpt niet als je spits vrij voor de keeper staat en de bal gvd terug speelt naar de linksback ofzo :( Middenvelders spelen ook alles breed of terug als ze kunnen schieten en ja, ik heb longshots bij al die lui op often staan).
Ik ga weer old school verder, geen 2d pitch meer.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

King Nothing schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:36:
Goed idee wedstrijden bekijken in 2d scherm _O_ Geen enkele overwinning in 5 wedstrijden en 80% meer ergernissen ( "schiet dan klootzak" tegen een beeldscherm roepen helpt niet als je spits vrij voor de keeper staat en de bal gvd terug speelt naar de linksback ofzo :( Middenvelders spelen ook alles breed of terug als ze kunnen schieten en ja, ik heb longshots bij al die lui op often staan).
Ik ga weer old school verder, geen 2d pitch meer.
haha, daarvoor speel ik juist fm :9
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.