Zo weer ff een updatje van mij..
Het is een mooi seizoen geweest!
Doelstellingen waren 3e worden in het kampioenschap, League Cup winnen, FA cup ver komen, EUFA cup eer hooghouden en misschien ver komen..Dit alles is redelijk gelukt...
Competitie
Competie ging goed dit seizoen... wedstrijden die gewonnen moesten worden werden dat ook en wedstrijden waarmee ik met een gelijkspel genoegen nam (Chelski uit, Man Utd uit, Arsenal uit) luktet ook re-de-lijk. Alleen tegen Man Utd krijg ik het maar _niet_ voor elkaar om te winnen... Vervolgens een 'beslissingswedstrijd' tussen Aston Villa en mij (the Spurs), waarmee óf ik 4e zou worden en maar 3 punten achter zou staan op de nummer 3 (Chelsea) of Aston Villa dat zou doen. Ik verloor. 1-0. Luke Moore. Teleurstellend. Hoe toevallig verloor AV de wedstrijd daarna en kwam ik alsnog op een (gedeelde) 4e plek.. Er was nog hoop. Ik won al mijn wedstrijden, net als Chelsea, en werd dus 4e. Aston Villa, 6e..Eindstand zag er als volgt uit :
Zat dus allemaal behoorlijk dicht op elkaar. Man Utd excelleerde gewoon heel erg met als dragende speler Giggs, who else...Ondertussen bennik trouwens vriendjes met Sir Alex en das mooi, geloof ik, geen id waar 't goed voor is.
FA cup
1 Wedstrijd gespeeld, 1 wedstrijden verloren, 1-0. Lekker boeiend, jammer. Speelde met een C elftal (8 spelers uit U18 laten spelen, doelstelling tijdens het seizoen bijgesteld, waarom lees je hieronder.
League Cup
The Spurs mogen zich cupholders noemen. We hebben 'm dus gewonnen dit seizoen, en niet zomaar.
3e Ronde - Sunderland : 4-2
4e Ronde - Chelsea : 1-1. Gewonnen op pingels
Kwart Finales - Wigan : 3-1
Halve finales, eerste wedstrijd : 2-4 Arsenal, verloren.
Halve finales, tweede wedstrijden : 4-0 gewonnnen.
Finale : Middlesbrough 5-1.
Goed seizoen gedraaid dus binnen LC. 2 Stadsgenoten, de grote broers eruit geknikkerd, met als toppunt toch wel de thuiszege op Arsenal van 4-0. Mokoena werd ook nog eens topscorer met 6 goals.
UEFA Cup
We moesten van ver komen, heel ver. Kwalificatiewedstrijden die al 15 Juli begonnen. Eerste 2 ploegen rolde ik op, tot mijn grote genoegen. De finale kon ik óf geloot worden tegen 1 of ander Pools clubje óf Betis Sevilla. Natuurlijk lootte ik Betis. Uitwedstrijd werd verloren met 0-1, lullig doelpuntje, hun keeper een 10, je kent de wedstrijden wel. Thuiswedstrijd hadden we aan 2 doelpunten genoeg en daar hielden de spelers zich dan ook keurig aan, Betis werd verslagen met 2-0, het tournooi kon nu voor het echie beginnen. Eerste ronde lootte ik Zurich (1-0 U , 4-0 T). Groepsstage werd ik geloot met Sochax, Zwolle, Schalke en Depor. Exacte uitslagen heb ik geen zin uit te typen. Om je een klein beeld te geven ; aantal doelpunten voor : 11, tegen : 2. Lijkt me netjes. Ok, 2e knockuit fase, tegen Hearts uit Schotland, niet onderschatten, ze zijn niet voor niets zover gekomen. Dat dacht ik, 2x 4-0. Ik begon in mezelf te geloven, dat ik daadwerkelijk ver zou kunnen komen, hiermee was ik ook al re-de-lijk tevreden.
Kwartfinale : Lazio Roma, net spelers als Sneijder en Inzaghi. Uit met 1-0 verloren, ansich nog wel te doen dus. Thuis gewonnen, 4-0! Ja. Ik schrok er ook van.
Halve Finale : Juventus. Ja het was leuk, die UEFA cup. Jammer dat het nu ophoud, niets op je voor te schamen, tegen De Oude Dame. Eerste wedstrijd thuis, alles maar op de verdediging gegooid in de hoop dat ik een countergoal kon maken, op zn Fortuna Sittards... En jawel het lukte, 1-0. Mokoena, ja we kunnen scoren, ook tegen Juve.
Uitwedstrijd was natuurlijk een ander verhaal. Opnieuw op de counter in de hoop dat zij vanalles zouden missen en Rensing een topwedstrijd zou keepen, nix was minder waar. 1ste Minuut : Ibrahimovic die mij in de 32ste minuut opnieuw het leven heel zuur maakte. 2-0 Verliezen uit, bij Juve, niets op je voor te schamen, dacht ik. Dat dachten de spelers niet;
2-1 : Romaric (43ste minuut)
2-2 : Simon Davies (87ste minuut)
3-2 : Mokoena (89ste minuut)
Top. Finale speler. Tegen HSV. Te doen dus.
IK stond dus in de finale, waar ik vorig jaar nog in de 2e knockout ronde eruit lag en het jaar daarvoor niet eens UEFA cup speelde.
De finale is een spannende wedstrijd met over en weer kansen. 1-0 Voor mij door Mokoena. 1-1, 1 of andere Duitser. 87ste Minuut; vrije trap, rand 16. Romaric stapt op. Romaric scoort. Romaric viert feest. Romaric is MoM. Tottenham Hotspur is kampioen van Europa.
Al met al een mooi seizoen. Dit seizoen 1 aankoop gedaan : Vincent Kompagny, wonderkid. Voor dit seizoen zie ik wat me tegemoed komt. Waarschijnlijk laatste seizoen bij de Spurs, wil verder, hoger, beter. Na 4 seizoenen is het mooi geweest.
Nog ff de selectie voor het seizoen :
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 01-02-2005 21:26
]