Wat mij betreft complete nonsens

.
Als die ' vindingrijke maat' zal ik maar even wat schrijven. Ten eerste moet ik zeggen dat training idd erg lastig is. Wat betreft het spelen, hoe meer ze spelen, hoe beter ze worden, spelen is altijd nog de beste training

. Ook de leeftijd valt mee. Oudjes worden ook wel beter op bepaalde punten maar gaan ook zeer snel achteruit als ze niet spelen.
Dan de trainer. Das volgens mij echt belangrijk geworden. Bij cambridge c had ik gek genoeg paar toppers kunnen krijgen, bij Walsall valt dat tegen en dat merk ik ook aan de statsgroei. Ze worden niet veel beter. Op een paar na.
Bij Cambridge City heb ik een paar spelers echt beter weten te krijgen. Brian Crash en Stuart Niven, om maar even namen te noemen, zijn gegroeid onder mij. Alleen als ik ze nu bekjk, nadat ik 1,5 jaar weg ben bij Cambridge, zijn ze weer behoorlijk slecht geworden. Terwijl ze iedere week spelen en nog redelijk jong zijn. (25 ofzo). De statts groei is dus ook voor jonkies niet blijvend ook al spelen ze wekelijks.
Maar goed, je wou weten hoe je ze moet laten trainen. Ik maak schema's per positie. Ik heb verdedigers, aanvallers, vleugels, backs, middenvelders en doelmannen.
Bij het maken van het schema houd ik eigenlijk niet echt rekening met het grafiekje bovenin waarop staat of ze aanvallend/verdedigend/doelman trainen. Bij mij is verdedigend toch altijd het meest gek genoeg

Ik train 6 dagen in de week met een paar x rust er door heen. Als eht allemaal past natuurlijk.
Verder heb ik altijd een aantal dingen standaard. Zo beginnen de heren maandag ochtend met een frisse bosloop

. Ik heb standaard fases bij de centrale posities ook 2x in de week. 1 keer aanvallend en 1 keer verdedigend. Overwicht in hetzij aanval hetzij verdeding 2x in de week als het ff kan. Insluiten en bewegelijkheid 1x.
Aanvallers:
Veel techniek, schieten, voorzetten en koppen.
Vleugels:
Veel techniek, schieten, voorzetten en sprintjes, 5per team(klein)
Middenveld:
Dit is bij mij echt een mix. Veel van de eerder genoemde dingen 1x. Verder is groot veld en insluiten aardig belangrijk.
Verdedigen:
Fitness, koppen, insluiten, standaard fases verdedigend. Verder hebben deze sowieso 1x in de week schaduwspel en tactische training.
Backs:
Voorzetten, sprintjes, klein veld, koppen.
Ach, ik weet het ook niet altijd met training hoor. Volgens mij blijft spelen en het blijven spelen het belangrijkst

.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 19-01-2005 20:45
]