Wie weet of de NV5 Silencer een 2 of 3 pins aansluiting heeft????????
ik vraag dit omdat ik van plan ben om deze aan te sluiten op een fancontroller
Prijs ?? Merk & Revisie ?? Woonachtig te ??Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:14:
Ik heb nog een 6800LE over met een Zalman ZM80D. Alle pipelines open en nooit geen artifact gezien. 400/800 stabiel en goed voor 12.123 punten in 3dmark03. Iemand intresse ?
[ Voor 4% gewijzigd door jmvriesen op 07-01-2005 10:25 ]
Merely a passerby in this world
Verwijderd
225 / XFX Rev 2 / Amersfoortjmvriesen schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:25:
[...]
Prijs ?? Merk & Revisie ?? Woonachtig te ??
Je kunt die stekker aan de gewone fan headers hangenlazrambo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:15:
If you do not change direction, you may end up where you are heading
He bah
Waar heb je dat bios vandaan? Mn Leadtek klokt voor geen meter op 1,4V misschien wil ie wel hard op 1,5VMister_X schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:22:
[...]
dat is bullshit, je kan gewoon niet stoppen met klokken, er zijn nog 100den biosen die je kan proberen met veschillende voltage combinaties en mhz'en
ik heb nu een albatron LE bios, met gpu op 1.5v en core op 445mhz en kom nu net boven de 12000 punten in 3dmark2k3 met een barton @ 2.4 (200x12)
En dat kan nog veel hoger denk
[ Voor 4% gewijzigd door Sak3d op 07-01-2005 11:37 ]
I knowmr_a schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:29:
Maar je argument van provinciale wegen gaat niet helemaal op zoals jij het schrijft, want er is een heel groot verschil tussen de VGA kaart en de harde schijf die eventueel op de andere molex moet, de LE gebruikt meer dan 10x zoveel als de harddisk of CD speler.
AltijdVerwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:14:
Ik heb nog een 6800LE over met een Zalman ZM80D. Alle pipelines open en nooit geen artifact gezien. 400/800 stabiel en goed voor 12.123 punten in 3dmark03. Iemand intresse ?
2 (geen speed monitoring)lazrambo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:15:
voor mij welSak3d schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:37:
71.24 is dus de beste driver op dit moment? ff googlen en testen dan maar
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Oke vragen lijstje:Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:14:
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Verwijderd
Weet wel iemand voor je, zit ook in A'foort. Hoe ben je te bereiken?
Heb ook wel interesse.......ben je makkelijker te bereiken dan via forum?Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:14:
Verwijderd
Mijn moederbord: Asus K8NSmart Einstein schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:13:
Hallo mensen, ik heb ff een raar vraagje...
Ik ben best nog wel beetje een hardware noobie, maar probeer toch mijn eigen pc in elkaar te zetten.
Ik heb nu dit moederbord: ASUS K8N
en deze Videokaart: XFX GeForce 6800LE
Op het moederbord mogen alleen +1,5V AGP kaarten worden geinstalleerd...
En ik weer niet zeker of die XFX GeForce6800LE een +1,5V kaart is...
kan iemand mij helpen??
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Mooizo, maar waar moet ik op letten, of hij er wel goed in zit?XanderDrake schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:31:
[...]
Mijn moederbord: Asus K8N
Mijn videokaart: XFX GeForce 6800LE
Problemen gehad? nope, nix
maar let wel op het 12v kabeltje dat erin gaat. ging eerst niet goed bij mij, en dat geld trouwens voor iedereen met elk moederbord
Verder, alles toppie met goede scores enz.
[ Voor 9% gewijzigd door wmkuipers op 07-01-2005 18:03 ]
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Verwijderd
Verwijderd
Je moet ook eerst opnieuw opstarten om de instellingen tot stand te brengen...Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:53:
Zijn er meer mensen waarbij RivaTuner niet de goede clocks instelt?
Als ik mn kaart OC naar bijv 415 krijg ik een lage score. Zet ik hem weer op 400 dan blijven dezelfde frames/sec. Wat dus inhoud dat Riva de clocks niet terug zet.
Gister had ik het ook met de memclocks.. Ik bleef maar artifacts houden zelf op stock speeds. Na een reboot was het weer normaal.
Redelijk irritant dit..
Verwijderd
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
dit is echt al 100 keer langs gekomen...JAH dus. Lees de vorige topics mensen...Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:35:
ff een simpele vraag, had het antwoord nog niet gevonden
zit er een temperatuurmeter op een XFX 6800 LE?
RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".
Verwijderd
lol..tuurlijk niet..Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:21:
[...]
Je moet ook eerst opnieuw opstarten om de instellingen tot stand te brengen...
gewoon dat plugje dat er in moet, zoals in je hdd, dat ie er in goed in zit, en dat was hetSmart Einstein schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:02:
[...]
Mooizo, maar waar moet ik op letten, of hij er wel goed in zit?
edit: ik zie dat je bijna zelfde pc hebt..
ik heb ook amd athlon64 3000+, ook 2x512
Verwijderd
Zag je reply beetje laat, sorry. Maar ik draai nu SLi, 2x 6600GT van Asus. Dus over ? Ja, hij ligt op de plankAltijd, maar hoezo heb je um 'over'? Kap je ermee? Je gaat me toch niet zeggen dat je er 2 hebt en die ander NOG beter doet
?
Sure...suite yourself.intuliegend schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 18:15:
Heb gister m'n 6800LE binnen gekregen dus gelijk koeler eraf gesloopt, en wc erop geschroefd(45 idle... wordt toch nog aardig warm..
![]()
Daarna met rivatuner even de zooi geunlocked en dat is geoed gegaan op 1 dingetje na, ik heb 16 pixel shaders open en draait elk spel zonder problemen (hl2, cmcrear05,lotr:tbfme etc) maar als ik 3D Mark draai krijg ik artifacts in de textures, kan dit voor problemen zorgen als ik de kaart zo laat draaien?? (heb er in games geen last van dus 3DM05 kan eigelijk de boom in)
Fout is fout heEn krijg hem ook nog niet echt ver over geclocked, draait nu stabiel op 355/850 maar komt nier voorbij die test van rivatuner als ik hem ook maar 1 mhz hoger zet.
Gaat het iets uitmaken als ik die test uit zet met registry key of is dat gewoon echt het maximum???
Nee! Dat is NIET voor je kaart (core/mem dan), maar je AGP bus. Blijf ervan af!en ik las ergens dat er een bios was waarmee je het voltage hoger kan zetten maar dit kan toch gewoon via de bios van het mobo ook al???
oh oh oh ohVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 00:44:
Zag je reply beetje laat, sorry. Maar ik draai nu SLi, 2x 6600GT van Asus. Dus over ? Ja, hij ligt op de plank
[ Voor 75% gewijzigd door Sjah op 08-01-2005 09:56 ]
Verwijderd
2e molex op die gt's is (lijkt mij althans...) voor dat dd3 geheugen op 1100mhz...Hempje schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 21:37:
effe over die 1.5v die sommige menen er doorheen jassen, omdat ze op 1.4 niet hun gewenste resultaten halen...
Ik vind dat erg dom, mensen die dit topic vanaf het begin hebben gelezen weten dat 1.4 al behoorlijk extreem is...zker met stock-koeling![]()
Als je kaart op 1.4 niet klokt, ga der maar vanuit dat die op 1.5 niet veel meer zal doen. En mja, de cores zijn voor de 6800-serie hetzelfde jah, dus dan duw ik er maar 1.4 doorheen? mja, misschien vergeten sommige wel dat de PCB's niet hetzelfde zijn? EN de stroomvoorziening al helemaal niet (2 molex vs 1 ).
Verwijderd
Als ik jou was zou ik alle componenten van de kaart maar eens voelen tijdens het benchen met dat voltage.... op 1.4V werd bij mij de kaart al ongezond warm op sommige punten.Mister_X schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:11:
[...]
2e molex op die gt's is (lijkt mij althans...) voor dat dd3 geheugen op 1100mhz...
Mijn kaart doet het nog steeds perfect op 1.5->445mhz. Als ie stuk gaat ruil ik hem om(werk in computer winkel, mijn voordeel he..)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 13:49 ]
Wat IK niet kan geloven is dat er WEER iemand is die zn kaart niet eerst doortest (en iets meer vant topic leest); en gewoon maar raak knalt met zn LE....Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 12:40:
Geloof het of niet: net 15 minuten geleden de 6800 le van leadtek bij vi computer gehaald voor 219, ALLE pipes en vertexes open!! op de een of andere manier krijg ik de clocks niet hoger, but still... I try!!
Als je spreekt over wat ik denk dat je het hebt: ja dat zit zo in 2005; zietur idd niet echt uit. Kweenie wat ze daar doen. In 2003 heb je ook zo iets met Troll's Lair (schaduwen op armen enzo)Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:19:
brak? Zijn er meer mensen die dit zien? Ik heb nu driverversie 71.24 en nog geen andere versie geprobeerd. (verder werkt alles namelijk zonder problemen).
Hmm; nForce 5 dan misschien? nVidia komt nu met een chipset voor de P4 en ook SLI (en misschien Soundstorm 2 ook nog es)Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:39:
Ik wacht op de 775 socket met SLi indersteuning. Dan wel het bord van asus
flashme -4 -5 -6 al geprobeerd!?Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:45:
je kan een andere driver proberen.
Mensen met 12 pipelines hoeven ook nie bang te zijn voor mindere resultaten heb namelijk van de week 9930 gehaalt op 3dmark03 (kan je toch al lkkr mee gamen) met een aopen![]()
Alleen nu heb ik de bios een back up van gemaakt en het voltage op 1.3 gezet, alleen krijg ik de bios nie terug geflasht.![]()
Kaart werkt natuurlijk nog gewoon op zijn orginele bios, maar wil over die 10k grens met 12 pipes![]()
Iemand toevallig ideen gebruik namelijk nvflash
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Bug, had paar maanden terug een aopen 6800le die dat op default 8 of modded 12 en 16 pipes deden.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:19:
Ik heb mn kaart nu stabiel op 16x5@380/840 en ben er verder tevreden mee. Ik heb nog geen artifects ontdekt, behalve dan met 3dmark2005. Het gaat hier om het stukje met de vliegende boot. Ik zie op de bergen op de achtergrond een soort van lelijke schaduw. Ik heb al geprobeerd alles weer op standaard te zetten, maar ik zie deze artifects dan ook.
Is dit een driver/3dmark bug of is mn kaart brak? Zijn er meer mensen die dit zien? Ik heb nu driverversie 71.24 en nog geen andere versie geprobeerd. (verder werkt alles namelijk zonder problemen).
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Alleen op de Apen le niet toch ?Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:41:
Ehm in het eerste stuk van de topic staat er dit: Waarschuwing: De Asus bios kan problemen opleveren met de Aopen 6800LE, wegens het ontbreken van een Temperatuur Sensor
dus er zit geen temp sensor op een LE.
Verwijderd
Waarom zijn er dan manieren om om die test heen te komen zoals de registry edit?? als je er toch niet verder mee komt waarom zou je die test dan over willen slaan???
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Verwijderd
Volgens mij is dat gewoon slordig programmeren van 3dmark, want ik heb dat vlekje nog nooit niet gezien. Bij alle andere videokaarten is de trolls lair "slordig" afgewerkt. IMHO dat is ;-)sain onez schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:28:
[...]Nu heb een x800pro vivo modded@x800 XT PE, en ook daar zit het vlekje in, zie het als dat schaduwprobleem in 3DMark03 van dat meisje met dat zwaard, op haar elleboog, in Troll's Lair. (test3)
tuurlijk doe ik dat, punt is dat ik alleen aan de onderkant (boven kant als ie in kast zit) kan voelen, aan de andere kant (gpu/ram) zit een nv silencer, aangezien dat ding ook lucht bij de mosfets 'wegzuigt' worden die ook 'meegekoelt' ... geheugen en onderkant gpu voelen lauw tot warm (effe boven kamer temperatuur denk)...Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:16:
[...]
Als ik jou was zou ik alle componenten van de kaart maar eens voelen tijdens het benchen met dat voltage.... op 1.4V werd bij mij de kaart al ongezond warm op sommige punten.
'Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:39:
Systeem draaid perfect, alleen ben ik ZEKER niet te spreken over AMD. Heb altijd intel gehad, en je merkt het duidelijk dat AMD minder is in bepaalde applicaties.
Verwijderd
Ik heb het ook niet over een vlekje, maar je ziet constant dat er iets niet klopt. Ik heb er effe een screen van gemaakt en aangegeven waar het effect het ergste is.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:42:
[...]
Volgens mij is dat gewoon slordig programmeren van 3dmark, want ik heb dat vlekje nog nooit niet gezien. Bij alle andere videokaarten is de trolls lair "slordig" afgewerkt. IMHO dat is ;-)
Dat willen we dan wel effe zienMister_X schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:47:
[...]
Ik zal maar eens pics maken van me kast vanaond, anders blifj ik uitleggen dat me pc goed gekoelt is
Mja, dat heeft volgens mij te maken met een bepaalde manier waarop Nvidia die schaduws rendeert? ben effe vergeten hoe dat heet? Je ziet idd kleine streepjes op plaatsen waar je fatsoenlijke schaduw mag verwachten. Volgens mij heeft iedereen dat met een 6800xxVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:58:
[...]
Ik heb het ook niet over een vlekje, maar je ziet constant dat er iets niet klopt. Ik heb er effe een screen van gemaakt en aangegeven waar het effect het ergste is.
Verwijderd
dat betekend het core voltage, hoe hoger dit is hoe hoger je de core clock kan zetten, maar je moet het ook niet te hoog zetten want dan brandt je kaart doorVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:16:
ik snap nog helemaal geen kont van die volt dingesenik zie mensen met 1,1 volt, 1,2 1,3 enz enz. waar staat dat voor? en wat bereik je ermee om het omhoog te doen, en als dat veel zin heeft, je kan dat toch veranderen met Nbitor? zag ik nergens in de openingspost staan, dus hoe zit dat?
Okay, dank jeSjah schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 09:55:
Op beide vragen een volmondig: Ja.
Als je win2000 draait moet je ff wat in de driver veranderen om onafhankelijke resoluties te draaien. Xp, alles perfect, over die Dos-windows versies van vroeger zullen we het maar niet hebben.
dat heb ik ook ja, maar alleen in 3dmark2k5 in 2003 of games heb ik nergens last van, dus stoorik me erook niet aan!Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:58:
[...]
Ik heb het ook niet over een vlekje, maar je ziet constant dat er iets niet klopt. Ik heb er effe een screen van gemaakt en aangegeven waar het effect het ergste is.
[afbeelding]
Nee (maak je systeem maars schoon)HStyles schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:17:
6800le @ 12 pipes en 6 ps
350/750mhz driver :66.81
Niet erg hoog he(bijna 7000)
Ik neem aan dat het aan mijn cpu ligt (166x11) )?
Omdat het beter denken te weten...?intuliegend schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:36:
Waarom zijn er dan manieren om om die test heen te komen zoals de registry edit??
Kzei niet dat je er NIET mee verder komt...als je er toch niet verder mee komt waarom zou je die test dan over willen slaan???
No worries; ziet er 'normaal' uit.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 16:58:
DDR3 draaitt juist op een LAGER voltage dan DDR1 en is efficienter. Ik geloof niet dat de molex puur daarvoor is. En wederom...die 1.1v is NIET het geheugenvoltageHempje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:04:
Die 2de molex zal idd ook voor dat DDR3 zijn (helemaal niet aan gedacht), maar dat bepaalde componenten zo warm worden, lijkt me gewoon niet gezond.
Ook al moet ik toegeven dat ze op 1.1v tijdens zware 3d applicaties ook behoorlijk warm worden.
UltraShadow II. Enne...Doom 3 zietur met zn schaduwen ff beter uit dan 3DMark05...dussuh....Hempje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:09:
Je ziet idd kleine streepjes op plaatsen waar je fatsoenlijke schaduw mag verwachten. Volgens mij heeft iedereen dat met een 6800xxwant ook standaard zijn ze er (8pipes en 4 vertex), precies op de plaatsen waar je nu aangeeft. Zou me dus niet druk maken.
Verwijderd
Lager voltage is dus hogere stroom (edit:ervanuitgaand dat het opgenomen vermogen gelijk blijft). En stroom veroorzaakt nu net alle ellende.-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:42:
DDR3 draaitt juist op een LAGER voltage dan DDR1 en is efficienter. Ik geloof niet dat de molex puur daarvoor is. En wederom...die 1.1v is NIET het geheugenvoltage. DDR1 draait op 2.5 - 2.7V (meestal)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 22:08 ]
Kzeg toch ook niet dat door het mem fietst, ik weet wel hoe mem-chippies eruit zien, heb het over (andere) IC'tjes... Hier heeft het core-voltage wel degelijk invloed op, ook logisch.-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:42:
[...]
DDR3 draaitt juist op een LAGER voltage dan DDR1 en is efficienter. Ik geloof niet dat de molex puur daarvoor is. En wederom...die 1.1v is NIET het geheugenvoltage. DDR1 draait op 2.5 - 2.7V (meestal)
UltraShadow II. Enne...Doom 3 zietur met zn schaduwen ff beter uit dan 3DMark05...dussuh....
Tja, P = U * I, dus hoger/meer voltage / stroom veroorzaakt ook meer warmte... Een hoger voltage levert dus bij dezelfde weerstandswaarde een grotere stroom, ik denk dat je dat bedoelt. Als dan het opgenomen vermogen (nuttig) ongeveer gelijk blijft, gaat er meer energie verloren dan voorheen, ala warmte.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:05:
[...]
Lager voltage is dus hogere stroom (edit:ervanuitgaand dat het opgenomen vermogen gelijk blijft). En stroom veroorzaakt nu net alle ellende.
[ Voor 34% gewijzigd door Hempje op 08-01-2005 22:21 ]
Verwijderd
Je geeft het zelf al aan. Een voorbeeld: P=UxI -> P = 50W, U=2VHempje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:09:
[...]
Tja, P = U * I, dus hoger/meer voltage / stroom veroorzaakt ook meer warmte... Een hoger voltage levert dus bij dezelfde weerstandswaarde een grotere stroom, ik denk dat je dat bedoelt. Als dan het opgenomen vermogen (nuttig) ongeveer gelijk blijft, gaat er meer energie verloren dan voorheen, ala warmte.
Lager voltage is dus hogere stroom? vind dit dan een beetje raarof ben ik nu in de war?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 23:08 ]
Oh oke; maar goed...ik dacht heb je er weer zo eneHempje schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:09:
Kzeg toch ook niet dat door het mem fietst, ik weet wel hoe mem-chippies eruit zien, heb het over (andere) IC'tjes... Hier heeft het core-voltage wel degelijk invloed op, ook logisch.
[ Voor 42% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 08-01-2005 23:25 ]
Verwijderd
Ik probeerde ook alleen de stelling dat een lager voltage ook een lagere stroom betekend te ontkrachten. Hoe het precies zit weet ik ook niet.-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:13:
Ja oke, P = U * I, maar wie zegt dat P van DDR1 en DDR3 gelijk zijn? (wat daarna is dat idd de logische conclusie: U omlaag, maar I omhoog)
Maarja...DDR4 zijn ze alweer mee bezig en Rambus is back met XDR (klokt van 3.2 tot 6.4GHz) en zou in de PS3 verwerkt moeten worden (samen met een nV chip btw)
Verwijderd
Ja kun je makkelijk voorbeeld geven. Die oude processors draaiden op 5 volt, daar zou dan 4 keer zoveel stroom doorheen moeten lopen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:15:
[...]
Ik probeerde ook alleen de stelling dat een lager voltage ook een lagere stroom betekend te ontkrachten. Hoe het precies zit weet ik ook niet.
Neej, zelfs die hebben al een temp sensVerwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:57:
Ik snap het nu ook niet meer, zit er alleen op de Aopen versie geen temperatuur sensor?
[ Voor 84% gewijzigd door w0w op 09-01-2005 01:38 ]
Verwijderd
Dit is dus verkeerd geredeneerd. Meer vermogen betekend meer warmte dus minder stabiliteit. Echter, wanneer je de spanning verhoogd, is het verschil tussen een 1 en een 0 groter. Alleen vanwege dit feit kan je hoger clocken. Dat er meer vermogen in warmte wordt omgezet is totaal niet wenselijk (nagenoeg al het vermogen wordt in warmte omgezet).w0w schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:41:
[...]
Voltage en Ampèrage bestaan beide niet.
Zodra de spanning over de core wordt verhoogd, blijft de stroomsterkte weliswaar gelijk, maar het vermogen wordt wel vergroot (U*I=P) dus met elke 0,1V die meer over de core wordt gezet wordt het vermogen vermenigvuldigd met 1,1. Meer vermogen staat gelijk aan meer stabiliteit van de core (mits je het niet gaat overdrijven natuurlijk..) en dus zal de kaart dus minder snel 'fouten' maken en minder snel vast lopen op eenzelfde clock dan met een lager vermogen. Omdat je kaart dus stabieler is kun je de core verder overclocken.
offtopic:
En dat om 01.38
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 02:23 ]
Meer vermogen (dus hogere spanning) zorgt wel degelijk voor een hogere stabiliteit, want zoals je al zegt is het verschil tussen een 0 en een 1 groter, dus heb je minder kans dat een 0 in een 1 verandert en andersom. Een bijverschijnsel is de warmte, wat inderdaad niet wenselijk is, maar boxt volgens mij totaal niet op tegen de stabiliteit die je wint dmv het verschil tussen een 1 en een 0 (daarbij is het warmteverschil niet zo heel erg groot en cruciaal voor een GPU, hij werkt tot veel hogere temperaturen stabiel ,127C volgens nVidia, dan bv een CPU)Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 02:17:
[...]
Dit is dus verkeerd geredeneerd. Meer vermogen betekend meer warmte dus minder stabiliteit. Echter, wanneer je de spanning verhoogd, is het verschil tussen een 1 en een 0 groter. Alleen vanwege dit feit kan je hoger clocken. Dat er meer vermogen in warmte wordt omgezet is totaal niet wenselijk (nagenoeg al het vermogen wordt in warmte omgezet).
Dit snap ik niet helemaal... Wat wordt er nou met 'stroom' bedoelt (I neem ik aan?)? (kheb mn boek er nog eens op nageslagen en als definitie staat er 'een 'stroompje' van elektronen van een minpool naar een pluspool').(edit) Tevens krijg je weldegelijk een hogere stroom wanneer je de spanning verhoogd. De weerstand blijft namelijk nagenoeg gelijk. En U=IxR leert ons dan dat de stroom ook moet stijgen wanneer de spanning hoger wordt gezet.
[ Voor 16% gewijzigd door w0w op 09-01-2005 04:20 ]
Verwijderd
Ik zeg alleen dat je redenatie niet klopt, je conclusie wel. De extra stabileteit wordt NIET veroorzaakt door het tegenomen vermogen(=warmte), maar door het toegenomen voltage. Als je het voltage zou kunnen verhogen zonder extra vermogen te krijgen zou dat de stabiliteit nog meer bevorderen. Maar zoals je zelf al aangeeft, is dit helaas niet mogelijk.w0w schreef op zondag 09 januari 2005 @ 03:00:
[...]
Meer vermogen (dus hogere spanning) zorgt wel degelijk voor een hogere stabiliteit, want zoals je al zegt is het verschil tussen een 0 en een 1 groter, dus heb je minder kans dat een 0 in een 1 verandert en andersom. Een bijverschijnsel is de warmte, wat inderdaad niet wenselijk is, maar boxt volgens mij totaal niet op tegen de stabiliteit die je wint dmv het verschil tussen een 1 en een 0 (daarbij is het warmteverschil niet zo heel erg groot en cruciaal voor een GPU, hij werkt tot veel hogere temperaturen stabiel ,127C volgens nVidia, dan bv een CPU)
Je hebt het redelijk door. De weerstand(R) neemt inderdaad toe wanneer de temparatuur toeneemt. Echter, de toename van de weerstand als gevolg van de temparatuurstijging is in de meeste gevallen veelste klein en daarom te verwaarlozen. Gevolg is dat de stroom(I) in verhouding veel meer toeneemt dan de weerstand.Dit snap ik niet helemaal... Wat wordt er nou met 'stroom' bedoelt (I neem ik aan?)? (kheb mn boek er nog eens op nageslagen en als definitie staat er 'een 'golfje' van elektronen van een minpool naar een pluspool').
Ik denk niet dat die formule ons veel kan leren, aangezien deze niks zegt over R, want deze kan constant maar ook variabel zijn. (alle bijna alle weerstanden van metalen veranderen naarmate de temperatuur stijgt. Aangezien een hogere U resulteert in een hogere T, resulteert dat dus weer in een hogere R, waarbij de formule U=I*R wel kan kloppen, met I als enige constante?)
Of zit ik er nu heel erg ver naast
Dat denk ik dus ook, uiteindelijk zal je dus met een voltageverhoging ook de stroom door de circuitjes verhogen (niet veel, maar toch genoeg om verder te OC'en). Maargoed het preciese weten we hier niet van, dus einde discussieVerwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 04:32:
[...]
Je hebt het redelijk door. De weerstand(R) neemt inderdaad toe wanneer de temparatuur toeneemt. Echter, de toename van de weerstand als gevolg van de temparatuurstijging is in de meeste gevallen veelste klein en daarom te verwaarlozen. Gevolg is dat de stroom(I) in verhouding veel meer toeneemt dan de weerstand.
ps. nu effe pitten
[ Voor 6% gewijzigd door Hempje op 09-01-2005 11:31 ]
Verwijderd
Omdat de 6800xx chip een chip is de GDDR3 ondersteund... Everst zie die chip, kijkt in database en ziet GDDR3 ondersteuning (ook al zit er DDR op)Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:20:
Hmmm als ik met tooltje Lavasoft Everest mijn Leadtekje 6800le check geeft tie aan bij,
Scherm/Gpu bij Bus Type GDDR3. Doe ik deze check bij me 9800PRO@9800XT geeft tie netjes bij Bus Type DDR aan. Betekent dit dat mijn 6800le GDDR3 geheugen heb?
[ Voor 31% gewijzigd door mad_max234 op 09-01-2005 17:39 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik zou deze eerst even in een andere pc zetten. Het agp voltage heeft namelijk helemaal geen invloed. De voltgenererator op de kaart zelf bepaald alles.DesertShooter schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:30:
We hebben weer een gestorven 6800le...![]()
![]()
![]()
Ben erg dom geweest om het voltage op het agpslot te verhogen. Dit ging eerst goed, 1.55v, hij haalde ook veel hogere scores en hij clockte veel beter. Toen ik naar 1.6 Volt verhogen, en me pc start niet meer op. Als ik de molex uit mijn Aopen Aeolus 6800le haal, dan start hij wel op. Maar geen beeld. Lijkt op kortsluiting.. Of denken jullie wat anders?
Niet zo snel conclusies trekken hoorDesertShooter schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:30:
![]()
![]()
Ben erg dom geweest om het voltage op het agpslot te verhogen. Dit ging eerst goed, 1.55v, hij haalde ook veel hogere scores en hij clockte veel beter. Toen ik naar 1.6 Volt verhogen, en me pc start niet meer op. Als ik de molex uit mijn Aopen Aeolus 6800le haal, dan start hij wel op. Maar geen beeld. Lijkt op kortsluiting.. Of denken jullie wat anders?
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:53:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dan de temperatuur van de videokaart kan zien? Bedoel onder welke tablad staat het in windows?
[ Voor 11% gewijzigd door w0w op 09-01-2005 18:20 ]
Ja natuurlijkw0w schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:13:
[...]
Heb je het bios al gecleart?
[...]
[afbeelding]
Doet ie het met een andere vga kaart wel? Doet je LE het wel in een andere pc?
Sorry hoor, maar je gaat toch niks van metaal tegen je vga kaart van 199€ duwen? Dan ben je echt gewoon dom bezig... (dikke kans op kortsluiting = RIP dus..)DesertShooter schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:16:
Of komt het omdat ik er een 7700Cu op me mobo had zitten, die TEGEN mijn 6800le aan kwam. Hij deed het nog wel gewoon..!
[ Voor 48% gewijzigd door w0w op 09-01-2005 18:19 ]
Ja, met een Gf2 doet hij het. Andere pc ga ik nog proberen..w0w schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:18:
[...]
Doet ie het met een andere vga kaart wel? Doet je LE het wel in een andere pc?
Zo slim ben ik nou ook nog welw0w schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:18:
[...]
Sorry hoor, maar je gaat toch niks van metaal tegen je vga kaart van 199€ duwen? Dan ben je echt gewoon dom bezig... (dikke kans op kortsluiting = RIP dus..)
[ Voor 59% gewijzigd door DesertShooter op 09-01-2005 18:57 ]
Mijn agp voltage staat bij voorkeur al op hoogste stand (1.85 ofzo??)mad_max234 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:36:
ik heb nog nooit gehoord van het kapot gaan van je videokaart door het verhogen van je agp voltage, en zo een verschil zit er ook niet in 1.5 naar 1.6 nog geen 10% dus moet niets uit maken naar mijn mening.
/edit
die `van mij is altijd verhoogt wegens meer stabielle agpbus omdat ik geen agp/pci lock heb en mij fsb is verhoogt naar 240mhz dus mijn agp loopt ook een stuk harder
Verwijderd
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Verwijderd
Bij mij geeft hij daar niks aan?Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:20:
Hmmm als ik met tooltje Lavasoft Everest mijn Leadtekje 6800le check geeft tie aan bij,
Scherm/Gpu bij Bus Type GDDR3. Doe ik deze check bij me 9800PRO@9800XT geeft tie netjes bij Bus Type DDR aan. Betekent dit dat mijn 6800le GDDR3 geheugen heb?
Misschien dat je nieuwere drivers moet hebben? Iig moet je een kaart hebben met een temp sens aan boord, de meeste nieuwe kaarten hebben dit wel (volgens mij zelfs de allernieuwste asus kaarten), zoniet dan heb je helaas pechVerwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:06:
WoW w0w, ik vraag me af hoe het komt dat jij wel de temperatuur tabblad hebt en ik niet.
Zo ziet mijn tabblad eruit.
[afbeelding]
Trouwens ik heb de engelse versie van de drivers en jij NL, maar dat wil niet zeggen dat de engelse die tabblad niet heeft, of wel. Kan iemand me zeggen hoe ik die tabblad tevoorschijn kan halen?
[ Voor 5% gewijzigd door w0w op 09-01-2005 22:27 ]
Weet je, dat lijkt wel heel erg op wat ik nu ervaar... Ik heb laatst een uitgebreide upgrade in mn PC geknalt, 200 gig sata hdd, dvd fikker, extra fan, hdd cooler en fan-monitor.DesertShooter schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:30:
![]()
![]()
Verwijderd
Verwijderd
Ai, wat hierboven staat klopt inderderdaad. In de meeste boekjes word je ook erg gewaarschuwd de sensor niet tussen koeler en core te plaatsen. Aangezien dat stukje dan minder wordt gekoeld en de koeler een beetje scheef komt te staan.
NU je het zegt, ik heb idd het zelfde probleem gehad. Ik had er een uurtje ervoor mijn temp sensor tussen de GPU & Cooler gedaan..XanderDrake schreef op maandag 10 januari 2005 @ 01:11:
[...]
Weet je, dat lijkt wel heel erg op wat ik nu ervaar... Ik heb laatst een uitgebreide upgrade in mn PC geknalt, 200 gig sata hdd, dvd fikker, extra fan, hdd cooler en fan-monitor.
Bij de fan-monitor zaten ook temperatuur-sensoren. Deze sensoren zijn erg plat, dus ik nam aan dat als ik de sensoren moest plaatsen op de XFX gpu core en de AMD64 bijv. De handleiding is ontzettend vaag hierover, ze zeggen gewoon "plaats op gedeelte waar temperatuur metingen nodig zijn".
Toen ik vervolgens mn pc aan deed, kwam er een ongelofelijke hoeveelheid lawaai uit de kast. Ik weet dat een groot deel daarvan afkomstig is van het fan-monitor alarm, maar ik heb gezien dat op de achterkant van mn XFX 6800LE een microspeakertje zit, dus het had ook daarvan kunnen komen.
Maar goed, ik was dus aan het booten. ging goed, kwam in no time in WinXP terrecht. Ik was druk bezig te kijken of de temperaturen van de sensoren overeen kwamen met die van de fan-monitor.
Toen ineens, *bloep* PC uit. gewoon uit. ikke =![]()
ik drukte op de aan knop en hij ging niet meer aan...
na de rest van de avond puzzelen bleek dat de voeding niet (geheel) kapot was, en dat de pc wel aanging als ik de XFX niet had ingeplugt met een molex... verder ben ik nog niet gekomen
Ook kortsluiting?? ik zou dat maar raar vinden want:
- de pc draaide nog wel, en normaal, voordat hij uitviel en niet meer aan ging. Ik zou denken dat kortsluiting meteen plaats vindt zodra je de pc aanzet.
- ik zie nergens, en dan ook nergens beschadigingen. de kaart ziet er uit zoals ie er altijd uitziet.
ik hoorde ook nix knallen, of zag een vonk, of rook iets aangebrand, terwijl ik naast de kast zat met de zijkant eruit.
- Ik heb de XFX wel ge-voldmod, maar alleen maar tot 1,2v. en dat leverde géén probleem tot nu toe. De clocksnelheden zijn 350/800 dus niet overdreven, en hij kon dit ook aan op 1,1v.
- de XFX raakte nix aan, stond los in het moederbord. zoals het hoort.
wel had ik die aluminium balk die aan de zijkant zat eraf geschroeft, omdat die in de weg zat.
Ook twijfel ik aan mn voeding. Bij nadere inspectie bleek dat die no name voeding maar ±300watt leverde... Ik heb reeds al een nieuwe besteld.
Dus was het kortsluiting? Waren het die temperatuur sensoren misschien? of gewoon wachten op de nieuwe voeding?
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik aardig verbaasd ben van wat ik lees. Met een beetje logisch redenered kan je best bedenken dat een sensor tussen je cooler en GPU totaal niet bevorderend is voor de cooling. En als je niet weet hoe het moet, dan zoek je het bv op in een forum als dit. Maargoed, ik hoop dat jullie ervan geleerd hebbenDesertShooter schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:36:
[...]
NU je het zegt, ik heb idd het zelfde probleem gehad. Ik had er een uurtje ervoor mijn temp sensor tussen de GPU & Cooler gedaan..![]()
Mijn Pc schoot uit bij het logon screen. En wilde toen niet meer aan. Ik heb alleen wel 450 W voeding, en hui doet het nu wel gewoon met een GeForce 2 Mx..
Het lijkt erop dat we het zelfde probleem hebben. En ik ben bang dat hij het gewoon niet meer doet..![]()
![]()
R.I.P
Mmm tja.. doorgebrandt... van die sensor, dom dom domVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:55:
[...]
Ai, wat hierboven staat klopt inderderdaad. In de meeste boekjes word je ook erg gewaarschuwd de sensor niet tussen koeler en core te plaatsen. Aangezien dat stukje dan minder wordt gekoeld en de koeler een beetje scheef komt te staan.
Maar om je nog wat hoop te geven, ik denk dat je met een andere voeding ook nog een goede kans maakt. Start is met zo min mogelijk op maar wel videokaart.
Het lijkt me ook sterk, dat een gpu, in 15 Sec kan doorbranden.. Oja, en mijn aopen heeft geen temp sensor, dus daar kan het aan liggen...,XanderDrake schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:12:
[...]
Mmm tja.. doorgebrandt... van die sensor, dom dom dom![]()
maar...dat vraag ik me toch het volgende af
ik keek dus naar mn de temperaturen van CPU, en die waren normaal, gewoon 30°C? niet echt doorbrand temperaturen he? Ik kan me niet voorstellen dat hij al zó warm was geworden om op dat punt te komen, ik was pas net bezig in windows, ongeveer 2 minuten na de boot.
Verder, ik weet dat nVidia GPU´s zijn beveiligt op temperatuur, ze kunnen tot max. 135°c en daarboven blokkeert de kaart zichzelf. Om beschadiging tegen te gaan. Waarom is dat niet gebeurt, als het er al op aan kwam tenminste?
[ Voor 8% gewijzigd door DesertShooter op 10-01-2005 13:48 ]
In 15 sec, zonder fatsoenlijke koeling kan je chip natuurlijk wel doorbranden...DesertShooter schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:46:
[...]
BTW, Hoe bevestigen jullie dan een temp sensor? En mijn Aopen 6800le heeft het ALTIJD al gedaan met temp sensor ertussen...![]()
![]()
[ Voor 14% gewijzigd door Hempje op 10-01-2005 14:09 ]
[ Voor 91% gewijzigd door DesertShooter op 10-01-2005 14:19 ]
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe die sensor werkt dus kan ik alleen maar speculeren. Maar het volgende kan gebeurd zijn: gezien de sensor tussen je cooler en core zit, zijn er 2 temparaturen die gemeten kunnen worden: de core en de cooler. Gezien de cooler geen goed contact maakt zal deze niet erg heet worden. De core daarintegen zal wel erg heet worden. Gevolg is dat de sensor zowel een hoge temparatuur als een lage temparatuur kan meten. Welke jij precies meet weet ik ook niet, maar gezien de lage waarde, meet je denk ik de temparatuur van je cooler ipv je core.XanderDrake schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:12:
[...]
Mmm tja.. doorgebrandt... van die sensor, dom dom dom![]()
maar...dat vraag ik me toch het volgende af
ik keek dus naar mn de temperaturen van CPU, en die waren normaal, gewoon 30°C? niet echt doorbrand temperaturen he? Ik kan me niet voorstellen dat hij al zó warm was geworden om op dat punt te komen, ik was pas net bezig in windows, ongeveer 2 minuten na de boot.
Verder, ik weet dat nVidia GPU´s zijn beveiligt op temperatuur, ze kunnen tot max. 135°c en daarboven blokkeert de kaart zichzelf. Om beschadiging tegen te gaan. Waarom is dat niet gebeurt, als het er al op aan kwam tenminste?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 14:39 ]
Met die standaart koeling kun je al behoorlijk klokken hoor...DesertShooter schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:18:
Ik vind zowiezo al dat mijn Aopen 6800le cooler erg los op mijn kaart zat. En de temp werd zo rond de 60 Graden stressed.. (niet overgeklokt). Dus tip: Eerst goede koeling kopen, dan gaan overklokken..!
Ik breng mijn kaart zo naar Den Bosch, waar ik hem gekocht heb.. kijken of ik nog wat kan regelen...
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq