Het 6800LE Topic Deel 14

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.624 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05:44

McBoom

Broem

HStyles schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:38:
[...]

Alleen de GPU :>

het geheugen is een ander verhaal :/
Op de LE en NU zit toch DDR2 geheugen en op de GT en de Ultra QDDR3?
Maar of je er in de praktijk iets van merkt is een ander verhaal. Mijn 6800NU zit qua memspeed op 940, terwijl het QDDR3 van de (stock) GT op 1000MHz, en toch haal ik meer punten in 3DMark2003 dan de GT (en ook de Ultra)

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
McBoom schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:55:
[...]

Maar of je er in de praktijk iets van merkt is een ander verhaal. Mijn 6800NU zit qua memspeed op 940, terwijl het QDDR3 van de (stock) GT op 1000MHz, en toch haal ik meer punten in 3DMark2003 dan de GT (en ook de Ultra)
er zit geen DDR2 op maar gwoon DDR . op de GT en Ultra GDDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Nou het probleem is verholpen (check pagina terug)

Ik had waarschijnlijk een verkeerde bios derin :| Beetje vaag, had voor de gein ff de pipe aan gezet die et niet dee, Dat deed die maar werkte alsnog niet, Dus wou em weer uit zetten (via bios) maar dat kolerending ging niet uit haha, ff nieuwe bios gedownt en toen werkte alles weer, Ik weet ook niet meer wat voor bios et was, omdat ik het gewoon bios.rom had genoemt.

En men core draait al op 1.4V maar 410 is max (water), PS:Met die bios editor (kom ff niet op de naam, zit op werk) Maar daar moest je iets aan zetten en kon je em op 1.5V zetten, Maar voor de zekerheid nog niet gedaan. hebben hier meer mensen ervaaring mee?

Maar goed alles werkt weer en score blijft (3Dmark03) 11K op 12x6 1.4V 400/820

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Me kaart (leadtek) draait nu 12x1; 6vp, 350/800. forceware 71.24, met latencytool me kaart op 64 gezet. Haalt de volgende scores:
3Dmark scores:
3797 in 05
9406 in 03
17028 in 01
Is dit een beetje een goede score?
Systeemspecs
Me kaart word opzich niet zo warm (rond 54 graden stressed), dus voltage zou nog wel wat omhoog kunnen. Maar laat dit de garantie vervallen? Want opzich heb ik het niet echt nodig .... Ik kan de spellen op max draaien, dus garantie laten vervallen om met mijn benchmarks te kunnen showen is niet echt nodig (hoewel het wel leuk blijft XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@ Chewy, ja dit zijn prima score's :)

je zou er 1.2 volt op kunnen zetten, dan kan je als het goed is wel de 400Mhz core halen en zal je score dus ook een stukkie hoger zijn

volgens mij vervalt dan wel je garantie, maar je zou em natuurlijk altijd terug kunnen flashen mocht je er problemen mee krijgen, zelf heb ik een core van 375Mhz op het standaard voltage, en ik vind het niet nodig om voor die 25 a 50Mhz de boel te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:32:
Nu zie ik in dit topic erg veel over de XFX series. Hoe is de support en stabiliteit van die kaarten?

Ik heb nl een Shuttle barebonesysteem met maar 1 AGP en 1 PCI slot. Ik wil op zich wel zo'n XFX erin zetten, maar slokt deze een PCI slot op of valt de dikte wel mee?

ZIjn er ook 6800's die passief gekoeld worden a fabriek? Mijn kaart komt nl vlak naast mijn wand v/d kast te zitten en ik heb geen zin in een hoop herrie daardoor.
ik heb ook een shuttle barebonesysteem (SN85G4V2) en heb dus een leadtek 6800LE. Om die leadtek zit een koeler die via de bovenkant doorgaat naar de achterkant. Dus ik kijken paste het niet :( Maar als de kaart ereenmaal inzit past het wel. Dus heb ik met een schroevendraaier het "bakje" waar de HD en de DVD speler in zit opgelift.Kaart erin geschoven/geklikt en het paste net _/-\o_ Ik hou ongeveer een halve milimeter over aan de bovenkant. En die herrie vind ik wel meevallen. Aan de zijkant van mijn kast zitten van die gaatjes dus als je die kant van de kast nergens tegenaanzet wordt het niet zo warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
omdat ik een LE heb vraag ik het hier maar even,

ik heb nu de nieuwste 72 drivers er op gezet, en nu kan ik niet meer vinden waar je de drivers kan forceren bepaalde verversingfrequenties aan te nemen? Want als ik bijvoorbeeld warcraft ga spelen op de zelfde resolutie als mijn bureablad (1280 maal 960) dan gaat mijn scherm raar piepen, ik denk omdat ie niet op zijn normale HZ'en staat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:47:
[...]

als hun je die garantie geven dan moet het in spellen ook gewoon goed zijn, ik vind 260 euro voor een 16x1,6vp kaart best een redelijke prijs, ik zou het zeker doen :)
Kan je voor iets meer geld dan niet beter een 6800GT van Asus kopen? De Asus GeForce 6800 GT 128MB (AGP, DVI), V9999GT/TD staat op Pricewatch voor 296 EUR te koop.
Dan heb je a fabriek een snelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Laatst online: 26-07-2022
Trouwens nog een vraagje, zijn die drivers die ik nu gebruik 71.24 wel zonder cheats voor 3dmark scores(weet niet of het kan)? Want ik heb nu elke keer gezien dat ik bij wings of fury (game1 3dmark03), na een aantal seconden me frames per seconde voor ongeveer 1,5seconde op ongeveer 1200fps staat.... En ik zie de frames(totale aantal) dan ook ineens erg snel stijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al mijn hele leven ATI gehad, maar eind deze week ga ik een Aopen 6800LE REv.3 hebben, en heb maar 1 vraag: Welke drivers moet ik gebruiken? Ik snap niets van de forceware drivers. De ene gebruikt 66.xx en de andere 72.xx ofzo Daar is toch veel verschil tss? niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Mijn aopen 6800le is net dood, ik krijg een nieuwe. Ik zit nu te twijfelen of ik 50 Euro bij zal leggen voor een Nu. Ik heb dan meer kans dat ik deze keer (weer) alle pipes open krijg..! Maar is het die 50 euro wel waard? Kun je een Nu trouwens beter clocken dan een Le? Stock is de nu 25 mhz hoger, so?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had ik eerder gepost:

Sinds eergister een xfx6800le in mn kast hangen, de vorige eigenaar (maatje van me) had gezeik met zn nforce 3 mb, dus heb ik hem overgenomen en bij mij doet ie het erg goed!!!
tot nu toe alle pipelines open, ook de vertex shaders, en core op 400, mem op 700, zonder problemen. Veel gegamed, rct3, vampires bloodlines, hl2 noem het maar op. Nog geen artifact gezien! erg relaxed dus, tuurlijk ik weet het, ik heb hem nog niet weken getest, maar zon 40 uur gegamed en gebencht zonder problemen vind ik erg hoopgevend! vandaag een tijdje getest met 420/730, werkte ook zonder problemen. Kaart staat op 1,2 v, en word op zn hoogst 64 graden, idle rond de 45

systeem:
msi nforce 2 mb
1024 mb
470 watt voeding
audigy 2
amd barton 2500+ @183 mhz (2002 mhz)

3dmark 2003: 10381
3dmark 2005: 4477

Ohja: heb de artic cooling 5nv eronder hangen

DAN NU het volgende :

Echter nu ben ik 2 rare dingen tegengekomen, bij alle games die ik getest heb draait alles stabiel en goed, behalve bij moh pacific assault en bij far cry. Daar krijg ik dan het probleem dat ik iets van 1 frame per sec krijg, als ik dan esc doe zodat ik in het menu kom en weer continue doet ie het weer even goed. Als ik dan in windows kijk heb ik een nv error, en zie dan ook dat ie hem heeft teruggeklokt. Bij alle andere spellen (stuk of 20) draait ie echt perfect (uren lang). Iemand enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Driver Roundupje

Nu er opeens 3 versies van de 71.24 driver waren en ik wel eens wou weten of deze ook beter als de 71.20 zijn, had ik ff mijn middag opgeofferd om een een stel benches af te nemen...

NA ong 30 a 40 * 3Dmark 2003 en 2005 gedraait te hebben was ik er wel uit:

Gesteste drivers:

nVidia ForceWare 71.20
DNA 71.24
Xtreem 71.24

Instellingen:

Alleen instellingen in de drivers vast gezet en zo snel mogelijk...
256 mb werd er van het geheigen aan de pci sloten toe bedeelt (vraag mij niet waarom het was sneller) en 3 frames werden er van te voren gerenderd...
De DNA drivers werden als FAST geinstalleerd...

toen kreeg ik na al die benches dit schematje:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/driverroundup1.JPG

Zelf gebruik ik nu de Xtreem drivers.... deze beeldkwaliteit was toch beter als die van de DNA's...

Nu kom ik dus zelf op een krappe (3 puntjes :P) 4600 punten in 2005 uit...
en 10500 in 2003 (AMD XP is gewoon minder hierin... op mijn p4 zou ik het deze driver 11250 ong halen)...

Vga:

Aopen 6800le 16*1,6 en de speeds staan in het schema... systeem uit mijn specs//
Chewy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:04:
Trouwens nog een vraagje, zijn die drivers die ik nu gebruik 71.24 wel zonder cheats voor 3dmark scores(weet niet of het kan)? Want ik heb nu elke keer gezien dat ik bij wings of fury (game1 3dmark03), na een aantal seconden me frames per seconde voor ongeveer 1,5seconde op ongeveer 1200fps staat.... En ik zie de frames(totale aantal) dan ook ineens erg snel stijgen.....
Op mijn p4 systeem haal ik zelfs de 1500 FPS en ik gok dat de 6800ultra's ed wel boven de 1600 a 1700 uit stijgen...

PS: nog steeds in afwachtig op geld voor een nieuwe cooler.... die stock cooler vind dit geweld niet zo leuk :)

[ Voor 27% gewijzigd door Henning op 13-01-2005 19:06 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:23
nu zit ik net in de nieuwe computer! totaal te lezen en op blz 95 bij het systeem van paradigit staat bij het commentaar dat de 6800le binnen een maand uit productie gaat mocht dat waar zijn dan zou dat erg jammer zijn

was dit al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
ja allang, want de NV40 is veel te duur voor nvidia om te produceren als een 6800LE, dan kunnen ze beter de NV43 die makkelijker te produceren is verkopen, want die kost dus minder en is ook nog sneller @ stock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:23
ok wel jammer dus dan wordt de radeon 9800pro toch weer degene met de beste prijs kwaliteits verhouding(of de 6600GT op PCI-e) tenminste dat denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de optie "NVIDIA-beeldscherm" kan weghalen? Ik krijg het wanneer ik met de rechter muis op mn desktop klik. Tenvens wanneer ik op een videobestand klik, staat er de optie "Afspelen op mijn TV". Deze wil ik ook graag weghebben.

Ik heb een AOpen 6800LE met 66.93 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:7
Siebolt schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:25:
ja allang, want de NV40 is veel te duur voor nvidia om te produceren als een 6800LE, dan kunnen ze beter de NV43 die makkelijker te produceren is verkopen, want die kost dus minder en is ook nog sneller @ stock ;)
Die cores waren trouwens ook al gemaakt en ze moesten weg :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 70.xxx drivers vind ik zwaar kut. Instabiel, crashes, haperingen, vage troep, wisselvallige FSAA en AA filtering.

Ik heb altijd 66.93 gebruikt, en nu gebruik ik 67.xx WQL allebij gebruik ik naar redelijke tevredenheid.
Maar het verschilt enorm per spel wat voor driver je gebruikt. 70.xxx werkt niet lekker bij LOTR:TBFME. Bij doom3 is dat anders ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 16:08

RvP

Vandaag een Coolermaster aerogate II gehaalt zodat ik de temp van mijn gpu een beetje kan zien.
Ik heb het geluk gehad dat ik een Aopen 6800LE Revisie 2 had die op 16 pipes en 6 shaders draait. En sinds kort ook eigenaar van een zalman VF700-cu.
Foto van de koeler op een Aopen 6800LE Revisie 3 van een vriend van mij heb ik in het begin van de deeltje gepost op pagina 2 helemaal onderaan.

De temps kan ik nu dus ook melden waar toen om werd gevraagt. Met de fan op 1500toeren draait de kaart zonder overklok (wel met pipes en shaders) op idle 36 graden en stressen op 42 graden. Met overklok idle ook 36 en stressed maar 46 (overklok is core op 370mhz en mem op 870mhz)

3dmark05 4301
3dmarkt03 10301

Die lage scores komen waarschijnlijk door de cpu een athlon xp 3000+.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:58:
[...]

ik heb ook een shuttle barebonesysteem (SN85G4V2) en heb dus een leadtek 6800LE. Om die leadtek zit een koeler die via de bovenkant doorgaat naar de achterkant. Dus ik kijken paste het niet :( Maar als de kaart ereenmaal inzit past het wel. Dus heb ik met een schroevendraaier het "bakje" waar de HD en de DVD speler in zit opgelift.Kaart erin geschoven/geklikt en het paste net _/-\o_ Ik hou ongeveer een halve milimeter over aan de bovenkant. En die herrie vind ik wel meevallen. Aan de zijkant van mijn kast zitten van die gaatjes dus als je die kant van de kast nergens tegenaanzet wordt het niet zo warm.
Dat ken ik van mijn SN45GV3...met mijn Leadtek GF4 Ti4400 was het ook maar net dat het paste.

Voorts lijkt het erop dat mijn zoektocht zo'n beetje ten einde is...Die XFX 6800LE ziet er prima uit. Ik merk ook aan de Poll en het commentaar hier dat dit dé kaart is die de meeste kans heeft om unlocked te worden.
Nu alleen nog kijken of de heatsink niet al te dik is zodat alles in de Shuttle past.

edit:
Nu zit ik toch nog eens terug te bladeren en begin het vermoeden te krijgen dat de Aopens beter te uinlocken zijn dan de XFX. Is dat idd zo? Voorts zie ik op de site van XFX niets over de kaart staan...ben ik niet gelukkig mee :?

Misschien een idee, indien mogelijk) dat mensen met een XFX of AOpen wat info over de kaart posten zoals typenummers/batchnummers ofzo? Micchien is hier een overeenkomst uit te halen zodat mensen weten waar ze op moeten letten als ze een LE willen kopen die OC' ed kan worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:02:
[...]

edit:
Nu zit ik toch nog eens terug te bladeren en begin het vermoeden te krijgen dat de Aopens beter te uinlocken zijn dan de XFX. Is dat idd zo? Voorts zie ik op de site van XFX niets over de kaart staan...ben ik niet gelukkig mee :?

Misschien een idee, indien mogelijk) dat mensen met een XFX of AOpen wat info over de kaart posten zoals typenummers/batchnummers ofzo? Micchien is hier een overeenkomst uit te halen zodat mensen weten waar ze op moeten letten als ze een LE willen kopen die OC' ed kan worden.
Volgens mij is dit een beetje zinloos, want zelfs tussen kaarten van hetzelfde merk en rivisie zit verschil. Zo is er een AOpen rev3 met tems sensor en zonder temp sensor. Ik denk ook niet dat het merk uitmaakt of de kaart goed is te unlocken of niet. Is wel een beetje te zien uit de poll in de startpost (al is dat een uiterst onduidelijke grafiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kort vraagje mbt rivatuner > hw masked betekend als er yes staat dat die normaal closed zijn? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:40:
Hallo, kort vraagje mbt rivatuner > hw masked betekend als er yes staat dat die normaal closed zijn? bvd
kort antwoord: Zie startpost (ja dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, stond er ongeveer niet met zekerheid en ik als enthousiasteling opende ze direct en reboot :D en vergeten welke ik gedaan heb :P

toch netjuhs normaal 9500 3mark03 en nu 10400 dus al stukje winst weer, en nu nfsu2 testen.

Moet ik rivetuner trouwens zelf opstarten? want hij stnod niet in me taakbalk, of maakt dat niet uit en zijn ze wel open dan?

(gaaat hier om een v9999 GE > dus nu een gewone GT :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een handje helpen en met een schuifmaat de totale dikte van de heatsink eens opmeten van een leadtek 6800LE? _/-\o_ Dus van voorkant t/m achterkant.

Dan kan ik eens checken of die in mijn Shuttle past.

THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
FUBAR schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:57:
Iemand al ervaring met de LE's van de Golden Elite TweakShop?

Zij verkopen de kaarten (leadtek) met 8, 12/16 of 16-6 garantie
dwz. dat bijvoorbeeld bij de laatste variant alles open gezet kan worden en deze foutloos en zonder artifacs door de benchmarks van 3dmark '03 en '05 komt.

kan ik er dan redelijkerwijs ook vanuit gaan dat ze in spellen ook artifact-vrij zijn?
Die 16-6 is daar 260 euro, maar als ik gegarandeert een 16-6 kaart krijg, dan heb ik dat er best voor over
Eeeh, nou...voordat ik dat deed zou ik eerst es willen weten wat die kaart in HL2/Far Cry/Doom 3/etc.../etc... doet.
Maarja, dan hebben we het nog enkel over zichtbare artifacts. Dan hebben we nog: uitvallend beeld, NV errors, pipe niet kunnen klokken etc...
McBoom schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:55:
DDR2 heeft op sommige FX kaarten gezeten. Tis geflopt als mem voor graka's
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:13:
Ik heb al mijn hele leven ATI gehad, maar eind deze week ga ik een Aopen 6800LE REv.3 hebben, en heb maar 1 vraag: Welke drivers moet ik gebruiken? Ik snap niets van de forceware drivers. De ene gebruikt 66.xx en de andere 72.xx ofzo Daar is toch veel verschil tss? niet?
Tizzur zo moeilijk aan? Tis gewoon de versie, welke je ook pakt; elke kaart paktie (ja zelfs die van jaren terug). Pak de laatste officiële, maar als je wilt experimenteren kan je op zoek gaan naar de Beta's
DesertShooter schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:24:
Mijn aopen 6800le is net dood, ik krijg een nieuwe. Ik zit nu te twijfelen of ik 50 Euro bij zal leggen voor een Nu. Ik heb dan meer kans dat ik deze keer (weer) alle pipes open krijg..! Maar is het die 50 euro wel waard? Kun je een Nu trouwens beter clocken dan een Le? Stock is de nu 25 mhz hoger, so?
Kzou leggen...leg het erbij ;), kijk of het klokken/unlocken werkt, zo nee zeg je gewoon dat het performance verschil te klein is en neem je een LE terug :P. En begin weer van vooraf aan ;)
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:24:
Als ik dan in windows kijk heb ik een nv error, en zie dan ook dat ie hem heeft teruggeklokt. Bij alle andere spellen (stuk of 20) draait ie echt perfect (uren lang). Iemand enig idee???
Zie je dat met RT monitoring tijdens het spel? Terugklokken nadat de 3D app tijdelijk inactief is geweest (Alt-tab of exit) is uiteraard compleet normaal. Coolbits klokt enkel als het nodig is, maar gezien je beschrijving van haperende performance en error...
Enne 16/6 met 400 op de core...tis wel redelijk ver. Probeer het es een tijdje met 1 quad pipes minder. Als dat werkt, zet uit en pak de ander, herhaal. Of uiteraard je klok verlagen...
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:03:
Weet iemand hoe ik de optie "NVIDIA-beeldscherm" kan weghalen? Ik krijg het wanneer ik met de rechter muis op mn desktop klik. Tenvens wanneer ik op een videobestand klik, staat er de optie "Afspelen op mijn TV". Deze wil ik ook graag weghebben.

Ik heb een AOpen 6800LE met 66.93 drivers.
Kijk es hier met Regedit (hier kan je ook dingen toevoegen aan je rechtsklik menuutje, mits je weet hoe ;)):
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\
Maar ik denk niet dat het daar staat...zoek gewoon in je Registry waar "Afspelen op mijn TV" staat (misschien meerdere instanties, doorzoeken tot het einde).
Maar waarom je de optie "NVIDIA-beeldscherm" weg wilt hebben beats me. Das een directe shortcut naar je beeldscherm instellingen. Hoef je niet meer: Rechtsklik, Eigenschppn, Settings, Geavanceerd, GF6800LE te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:08:
Kan iemand mij een handje helpen en met een schuifmaat de totale dikte van de heatsink eens opmeten van een leadtek 6800LE? _/-\o_ Dus van voorkant t/m achterkant.

Dan kan ik eens checken of die in mijn Shuttle past.

THX!
die shuttle kastjes zijn toch allemaal de zelfde maat. Dus als ie bij mij past (leadtek) past ie bij jouw ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Chewy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:04:
Ja was mij ook al opgevallen. Maar ik heb dit nog nooit goed zien gaan :/ Ook bij mijn 5900XT en heb ongeveer alle drivers sinds 53.03 wel gehad. Ik heb ff gekeken in ORB en gezocht voor pc's met exact zelfde CPU en ongeveer zelfde score, kwam ik een X800 XT PE tegen :+ ik 11081 en hij (zij :z ) 11182. In 1e test 203fps om 183. Overigens wint de LE op alle gebieden net maar bij het echt harde werk in Mother Nature blijft ie flink achter 65.5 om 74,7. Zelfde CPU dus heh. Volgens is de eerste test bijna volledig CPU afhankelijk bij de CPU snelheden die we heden ten dage hebben, dus zou best een soort cheat kunnen zijn ja :|
DesertShooter schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:24:
Zoals -Sir_Killalot- al zei, zou ik het ook doen. Het verschil tussen 8 en 12 pipes is namelijk bijna enorm te noemen, in tegenstelling tot van 12 naar 16 gaan. Ten tijde dat wij onze LE kochten was dit verschil 70euro of meer, vandaar onze keuze heh 8)
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:42:
[...]
400/800 - 10K en 4K met 12 pijpjes. Ik wil niet weten wat 1.4 voor scores geeft ;)

+

Handug he die BIOS ;). Hmm 12/6 @ 400/800 presteert dus nagenoeg gelijk aan 16/6@350/800? Wat voor specs heb je (zie link in sig voor de mijne). Neem aan dat je systeem zich (iets) onder de mijne bevind anders had ik het ietie hoger verwacht nl.
[...]
Mwoa, 1,4v geeft geen hogere scores toch? Je kunt alleen verder overclocken wat hoger scores oplevert maar dat is denk ik wat je bedoelt ;) Is dit je max dan (zonder arti's)?? 1,2v neem ik aan. Ik laat mijne liever niet op max draaien ivm houdbaarheid ;)
Ja BIOS is handig, maar voor het eerst in twee maanden kreeg ik, nu ik Half-Life 2 ook ff Hard wil doen, heeel af en toe een flinke arti, maar weet niet zeker of dat komt omdat ik op de achtergrond per ongeluk nog een filmpje had lopen in Windows MP :D
Specs, nu 2*512 Corsair 2700 met P4 2,66. Af en toe zet ik hem op 3GHz, maar kan het niet in Bios zetten :( .
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:42:
Btw je haalt gewoon meer punten dan mij :) ik maar 9500 met een winchester 3000 en 1 gig.
Had moeten zijn:
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:09:
Btw je haalt gewoon meer punten dan ik :*) ik maar 9500 met een winchester 3000 en 1 gig.
:P

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 02:01:

Kijk es hier met Regedit (hier kan je ook dingen toevoegen aan je rechtsklik menuutje, mits je weet hoe ;)):
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\
Maar ik denk niet dat het daar staat...zoek gewoon in je Registry waar "Afspelen op mijn TV" staat (misschien meerdere instanties, doorzoeken tot het einde).
Maar waarom je de optie "NVIDIA-beeldscherm" weg wilt hebben beats me. Das een directe shortcut naar je beeldscherm instellingen. Hoef je niet meer: Rechtsklik, Eigenschppn, Settings, Geavanceerd, GF6800LE te doen.
Ik heb het al in het register opgezocht maar er staat nergens een key met die text. En die directe shortcut heb ik al via het nvidia tray icoontje.

De reden dat ik het wegwil is trouwens dat mn beeld even knippert, elke keer dat ik een van die menus krijg. Alsof ie het beeld even opnieuw inirialiseerd ofzo

Edit. Na wat verder zoeken in de registry vond ik de key PlayOnMyTV. Na deze weg gehaald te hebben is de menuoptie weg \o/. Geen idee waarom het in het registry in het engels staat.

Kan iemand mij vertellen wat er met de engelse driver staat bij het desktop menu?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:01:
[...]

die shuttle kastjes zijn toch allemaal de zelfde maat. Dus als ie bij mij past (leadtek) past ie bij jouw ook toch?
Lijkt me ook, maar just to be sure :)

Wellicht dat ik een Leadtek6800LE 16/6 bij Golden Elite Tweakshop haal vanmiddag. Met de garantie dat alles open kan lijkt me dat geen verkeerde keus. Ik hoop alleen dat de fan geen t#ringherrie maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:34:
[...]

Lijkt me ook, maar just to be sure :)

Wellicht dat ik een Leadtek6800LE 16/6 bij Golden Elite Tweakshop haal vanmiddag. Met de garantie dat alles open kan lijkt me dat geen verkeerde keus. Ik hoop alleen dat de fan geen t#ringherrie maakt.
met die leadtek maakt je pc wel wat meer herrie. Maar dat is niet zo heel veel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb net even de 71.24-drivers geinstalleerd en deze bevallen me zeker.
Waar bij de 66.97 drivers alle scores omlaag gingen in 3dmark03 als mijn core boven de 400 was geclocked, loopt hij nu rustig tot de 415mhz.
Op 420mhz crashed hij en ik heb tussen de 415mhz en 420mhz nog geen andere waarden geprobeerd. Ook zijn de 71.24-drivers per mhz iets sneller, namelijk 1.86% op 400/850 16*1.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:41:
[...]

met die leadtek maakt je pc wel wat meer herrie. Maar dat is niet zo heel veel hoor
Wellicht dat ik een Zalman Fanmate ertussen zet...mits de stekken van de fan op de Leadtek makkelijk te benaderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

En dan koelt ie niet meer goed... gewoon een Zalman ding kopen ofzo... verlost van die herrie + betere koeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
dinkelover schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:44:
[...]Dan mij[...]

Had moeten zijn:

[...]dan ik[...]

:P
Doooo'h :P, ge hebt gelijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:06:
Edit. Na wat verder zoeken in de registry vond ik de key PlayOnMyTV. Na deze weg gehaald te hebben is de menuoptie weg \o/. Geen idee waarom het in het registry in het engels staat.

Kan iemand mij vertellen wat er met de engelse driver staat bij het desktop menu?
Mooi, toch gevonden zietik. Ik heb de engelse drivers, maar heb nog niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ja... thanks to you guys heb ik nu een subliem draaiende 6800LE.

3dmark03 tegen de 10k... niet verkeerd dacht ik zo.

Ik heb alles kunnen unlocken op mijn xfx kaartje (16X1.6) en heb hem geklokt op 325/800 (kan wellicht hoger, zeker met mijn Arctic 5... maar ik heb geen zin in een rookwolk over een week of 2)

is deze kaart met deze settings nou vergelijkbaar met een 6800GT of Ultra? Ik las dat de ultra op een hogere kloksnelheid draait, maar wel met dezelfde hoeveelheid pipelines/vertex shaders.

Zou het veel uitmaken? If not, heb ik niet minder dat 250 eutjes in mijn zak gehouden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Ik krijg mijn XFX 6800LE niet aan de praat op de volgende config:
  • MSI K8N Neo 2
  • AMD64 3000+ winchester
  • 2 x 256 MB geheugen (ook 2 x 512 GEiL maar dit slikt het mobo niet)
  • XFX 6800 LE dus
Kan het zijn doordat de AGP voltage te verlagen de kaart misschien wel gaat werken?
Nu 1,5 volt, bv naar 1,2 of 1,1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Hoe heb je er dan een 1.5V-bios op gekregen?

1.5V is naar mijn mening trouwens erg veel, met een goed watercooling en airflow over de kaart is het wel te doen. Alleen vindt de chip die het voltage reguleert het vaak niet zo leuk.

Ik heb trouwens iets vaags:

Een keertje viel zomaar het beeld weg op mijn Asus 6800NU 1.3V-bios.
Ik kreeg geen beeld meer na rebooten.
Ik dus de bios van mijn mobo gereset en hij deed het weer prima.
Alleen was de default speed veranderd naar 200/DDR400, dus ik al mijn overclock programma's deinstalleren inclusief regestry-entries, drivers opnieuw erop maar dat hielp dus niet.
Ik dus opnieuw die 1.3V-bios erin flashen (375/800) maar nog steeds een default speed van 200/400DDR. Daarna heb ik met Nibitor de bios nog eens gechecked en hij was inderdaad gewoon 375/800. Waarschijnlijk zal het wel helpen als ik windows opnieuw installeer maar dat heb ik de laatste tijd al zo vaak gedaan :( dus daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Ik denk dat niemand een oplossing weet maar alsnog deze vraag: Heeft iemand een oplossing voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Arghhh dat heb ik weer...

Van mijn XFX6800LE zijn alle 2 de pixel shaders kapot en draai ik dus op 1,8x1,6 :S
Ik klok nu op 400 x 875 en heb een 3dmark2k3 score van ongeveer 7000... Das toch veels te langszaam of ligt dat nu aan mij?
Forceware 7120.

Klik voor mn specs.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Alexio schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:12:
Hoe heb je er dan een 1.5V-bios op gekregen?

1.5V is naar mijn mening trouwens erg veel, met een goed watercooling en airflow over de kaart is het wel te doen. Alleen vindt de chip die het voltage reguleert het vaak niet zo leuk.

Ik heb trouwens iets vaags:

Een keertje viel zomaar het beeld weg op mijn Asus 6800NU 1.3V-bios.
Ik kreeg geen beeld meer na rebooten.
Ik dus de bios van mijn mobo gereset en hij deed het weer prima.
Alleen was de default speed veranderd naar 200/DDR400, dus ik al mijn overclock programma's deinstalleren inclusief regestry-entries, drivers opnieuw erop maar dat hielp dus niet.
Ik dus opnieuw die 1.3V-bios erin flashen (375/800) maar nog steeds een default speed van 200/400DDR. Daarna heb ik met Nibitor de bios nog eens gechecked en hij was inderdaad gewoon 375/800. Waarschijnlijk zal het wel helpen als ik windows opnieuw installeer maar dat heb ik de laatste tijd al zo vaak gedaan :( dus daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Ik denk dat niemand een oplossing weet maar alsnog deze vraag: Heeft iemand een oplossing voor me?
Tis een gemodde bios, die ik als uiterst redmiddel had geprobeerd.
Ik heb het dan wel over de AGP Voltage in de bios van het moederbord hè.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacScum op 14-01-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Ohh, verkeerd gelezen pardon daarvoor.

Heb je de kaart al in een ander systeem geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:16:

[ Kan iemand mij vertellen wat er met de engelse driver staat bij het desktop menu?.]

Mooi, toch gevonden zietik. Ik heb de engelse drivers, maar heb nog niks gevonden.
Ik bedoel eigenlijk wat er staat als je met de rechter knop op je desktop klik. Bij mij staat er dan: NVIDIA-beeldscherm. Gezien de registry keys in het engels zijn vroeg ik mij af wat er staat bij de engelse drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook winkels waarbij je geen kast hoeft mee te nemen.
WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

op wie quote je eigenlijk?

btw: hiermee wordt misschien een retailversie bedoeld, vandaag zag ik nog bij paradigit een leadtek 6800le liggen voor 249 retail verpakking incl. 2 games

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:52:
[...]

op wie quote je eigenlijk?

btw: hiermee wordt misschien een retailversie bedoeld, vandaag zag ik nog bij paradigit een leadtek 6800le liggen voor 249 retail verpakking incl. 2 games
Op het moment zijn er een aantal winkels waar de 6800LE te koop is. Er zit wel een verschil in de merken.Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen.

1. Mycom biedt de Aopen voor € 199
2. Vobis biedt de Aopen voor € 199

1. Paradigit biedt een 6800LE voor €199
2. Funprice biedt een 6800LE voor € 250
3. Sallandautomatisering biedt de XFX voor € 252
4. Mycom biedt een Asus voor € 319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Alexio schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:37:
Ohh, verkeerd gelezen pardon daarvoor.

Heb je de kaart al in een ander systeem geprobeerd?
3 verschillende zelfs, alle drie perfect werkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

> 500 berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment zijn er een aantal winkels waar de 6800LE te koop is. Er zit wel een verschil in de merken.Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen.

1. Mycom biedt de Aopen voor € 199
2. Vobis biedt de Aopen voor € 199

1. Paradigit biedt een 6800LE voor €199
2. Funprice biedt een 6800LE voor € 250
3. Sallandautomatisering biedt de XFX voor € 252
4. Mycom biedt een Asus voor € 319
Weet iemand al waar dit op slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Rekkie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:15:
Kan het zijn doordat de AGP voltage te verlagen de kaart misschien wel gaat werken?
Nu 1,5 volt, bv naar 1,2 of 1,1??
Eeh...nee?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:44:
[...]
Ik bedoel eigenlijk wat er staat als je met de rechter knop op je desktop klik. Bij mij staat er dan: NVIDIA-beeldscherm. Gezien de registry keys in het engels zijn vroeg ik mij af wat er staat bij de engelse drivers.
Eerr...NVIDIA Display...? Maar das dus niet te vinden in de registry :S. Daarnaast is het een 'link' naar je beeldscherm. Ook niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:05:
[...]
Weet iemand al waar dit op slaat?
Als je nou eens leert lezen in de tientallen post van hierboven, moet je toch kunnen begrijpen dat het om retailversies gaat in een doos met drivers en software?

btw: de prijzen in de startpost zijn niet meer actueel

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees de eerste pagina, waar heb je het over quincy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 12-09 14:51
ja dan hoef je je kast niet mee te nemen? is dat zo raar... :X

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakBoy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:06:
[...]

Als je nou eens leert lezen in de tientallen post van hierboven, moet je toch kunnen begrijpen dat het om retailversies gaat in een doos met drivers en software?
ok, ik weet ik ben loco maar ik snap de logica niet zo van deze zin en jouw reply: Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen. WTF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:09:
[...]
ok, ik weet ik ben loco maar ik snap de logica niet zo van deze zin en jouw reply: Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen. WTF?
Die kaarten mogen alleen verkocht worden bij een nieuw systeem, of als de klanten zijn computerkast mee neemt en hem ter plekke in laat zetten.

Losse verkoop doen ze dus niet...

De kaarten die onder dat zinnetje staan zijn de "normale" verkoop versie, met software e.d.
die worden niet in een nieuwe systeem ingebouwd en/of hoef je ook niet je pc-kast mee te zeulen

Das toch niet zo moeilijk?

En dat WTF hoeft ook niets steeds hoor

[ Voor 17% gewijzigd door ManiacScum op 14-01-2005 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb hier een Club3D 6800LE liggen, maar dat ding heeft een stock koelblok van massief koper. Het weegt enorm en trekt echt heel de kaart krom wat niet echt bevordelijk is voor de houdbaarheid van de kaart lijkt me. Ik ga binnenkort daar de stock koeling van m'n 6800GT op zetten (moet als het goed is passen: reference design beide) want dit is niet echt normaal. Koper is zeker3mm dik en dat over zo'n beetje de hele kaart (geheugen + core) en dan nog een hele collectie koperen koelvinnen. Wat dat betreft kun je beter een 6800LE van XFX oid hebben, met zo'n standaard koelertje. Ik koop meestal toch wel alternative koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
AGP Voltage = afblijven, tenzij je die-hard aant OCen bent en weet wat je doet... lager zetten kan niet eens geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, net een Leadtek 6800LE bij Golden Elite Tweakshop in Utrecht gehaald met 16/6 garantie op de 3DMark programma's.

Kaart zit er nu pas in, dus eens kijken wat 3DMark03 gaat doen (vorige score met mijn Leadtek GF4 Ti4400@4600 was 1735.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:15:
[...]

AGP Voltage = afblijven, tenzij je die-hard aant OCen bent en weet wat je doet... lager zetten kan niet eens geloof ik.
8)7 Nee inderdaad ik zag het.

Ach ik word een beetje wanhopig. Ik heb eind vorig jaar een nieuw mobo, CPU en geheugen
En nu doet mijn Geforce 6800 LE van XFX het niet of mijn mobo (MSI K8N Neo2 plat).

Ik heb werkelijk alles geprobeerd, zelfs een nieuwe voeding gekocht (340watt Chieftec -> 450watt Aerocool) wat volgens mij helemaal niet nodig was :X

En nog krijg ik geen beeld zodra ik de pc aanzet. Het gekke is, als ik er een oude Geforce2 mx in hang, dat het wel werkt. De 6800LE werkt overigens wel weer op 3 andere systemen waar ik het heb geprobeerd.

Heeft iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:11:
[...]

Die kaarten mogen alleen verkocht worden bij een nieuw systeem, of als de klanten zijn computerkast mee neemt en hem ter plekke in laat zetten.

Losse verkoop doen ze dus niet...

De kaarten die onder dat zinnetje staan zijn de "normale" verkoop versie, met software e.d.
die worden niet in een nieuwe systeem ingebouwd en/of hoef je ook niet je pc-kast mee te zeulen

Das toch niet zo moeilijk?

En dat WTF hoeft ook niets steeds hoor
Ok, met alle respect bedankt voor je uitleg maar ik vind dit toch echt de stomste actie van het millenium. Je computer meenemen en hem daar in laten zetten...HAHAHAHA 8)7
Ok, kan iemand mij dan nu uitleggen welke Einstein deze regeling is begonnen en welke nou weer zo fijna marketingstrategiën er achter schuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:24:
[...]
Ok, met alle respect bedankt voor je uitleg maar ik vind dit toch echt de stomste actie van het millenium. Je computer meenemen en hem daar in laten zetten...HAHAHAHA 8)7
Ok, kan iemand mij dan nu uitleggen welke Einstein deze regeling is begonnen en welke nou weer zo fijna marketingstrategiën er achter schuilen?
Lijkt je dit echt het juiste topic daarvoor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:25:
[...]

Lijkt je dit echt het juiste topic daarvoor? :?
ik vind het gewoon weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1e resultaat:

3Dmark03: 6502 zonder aanpassingen aan de kaart. Is dit netjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:35:
1e resultaat:

3Dmark03: 6502 zonder aanpassingen aan de kaart. Is dit netjes??
Ik zou gaan juichen want je hebt zojuist het dubbele gehaald wat normaal kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:37:
[...]

Waar heb jij het over?
Er staat duidelijk 03 en daar is de standaard ong. 6800 punten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:37:
[...]

Huh?? :? het gaat hier om 3D Mark 2003 hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekkie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:39:
[...]

Huh?? :? het gaat hier om 3D Mark 2003 hoor
Hum wacht ik zit te lullen, vergelijk het hier maar mee. Dit is met unlocked Spectors and shaders:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roest210/new2003.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu 3DMark05 aan het downen. Eens kijken wat die doet voordat ik RivaTuner erop los laat.

Systeemspecs:
Shuttle SN45GV3 barebone
AMD Atlon XP3200+ (FSB op 200MHz)
512Mb PC2700 (helaas, dit moet nog PC3200 worden binnenkort)
Maxtor Diamondmax10 200Gb
NEC3520A DVD re-writer

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3DMark05 doet maar 2616.

Tijd om de zaken eens open te gooien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:16:
3DMark05 doet maar 2616.

Tijd om de zaken eens open te gooien >:)
Vergeet niet dat 3D mark 2005 lagere scores haalt dan 3d mark 2003 standaar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

@ Star Child

Die 6500 punten in 3dmark03 is erg netjes, maar die 2600 punten in 3dmark05 is wat minder, dat hoort denk ik +- 3000 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alles open (16 pipelines en 6 shaders), dus idd een fully unlocked kaart.

Haal nu met 3DMark03 een score van 8793 (niet OC'ed)

Is dat okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:38:
Heb alles open (16 pipelines en 6 shaders), dus idd een fully unlocked kaart.

Haal nu met 3DMark03 een score van 8793 (niet OC'ed)

Is dat okay?
Hoe the hell? Ok beetje overdreven maar het is toch gewoon ziek dat het nog steeds lukt he! Gewoon opengooien met de software en je hebt een ziek goede kaart! Ongelofelijk gewoon! Waarom verkopen ze dit zo! Niet dat ik moet klagen maar lijkt me niet zo goed voor de centen.
Echt relaxt je hebt nu dus een prestatiewinst van F*ing 2000 PUNTEN!!!

ps, welke kaart heb je en ga je hem ook nog in 3dmark05 teste?? Yesyes? 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:41:
[...]
Hoe the hell? Ok beetje overdreven maar het is toch gewoon ziek dat het nog steeds lukt he! Gewoon opengooien met de software en je hebt een ziek goede kaart! Ongelofelijk gewoon! Waarom verkopen ze dit zo! Niet dat ik moet klagen maar lijkt me niet zo goed voor de centen.
Echt relaxt je hebt nu dus een prestatiewinst van F*ing 2000 PUNTEN!!!

ps, welke kaart heb je en ga je hem ook nog in 3dmark05 teste?? Yesyes? 8)7
Heb net 3DMark05 gedraaid en kom uit op 3630 punten.

Allemaal nog steeds niet OC'ed.

Nu eens kijken hoe dat gaat, maar ga eerst Aquamark en rthdribl nog testen.

Heb trouwens dus een Leadtek 6800LE gehaald bij Golden Elite Tweakshop in Utrecht (staat op in een eerdere posting in dit topic). Kostte me 260 EUR en kon 'm vanavond al ophalen (had nl mijn Leadtek GF4 verkocht. Heb voor dat geld de garantie dat er geen artifacts komen in de 3DMark benches en dat ie 16/6 open kan.

edit:
AquaMark doet 43.571 en loopt zonder problemen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaart OC'ed naar 350/800.

3DMark03 doet nu 9041. Ziet er voorlopig leuk uit, maar ga eerst maar een nachtje de demo laten stampen.

Ik weet trouwens ook niet 1-2-3 hoever de kaart te OC' en is. Wat haalt men hier gemiddeld?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:26:

3DMark03 doet nu 9041. Ziet er voorlopig leuk uit, maar ga eerst maar een nachtje de demo laten stampen.

Ik weet trouwens ook niet 1-2-3 hoever de kaart te OC' en is. Wat haalt men hier gemiddeld?
Vaak wil die core wel richting de 400... mem is zeer wisselend... bij mij gaat uit tot 890 maar soms wil hij bij bepaalde kaarten niet hoger als 820 ofzo...

Volgende week krijg ik de laatste 6800LE die in Leeuwarden verkocht is onder mijn ogen te zien... ff kijkne hoe ver ik die kan krijgen... mijn 6800LE was de eerste in Leeuwarden :)....

Je scores zien er prima uit...

MAar wat zijn je overige specs...

Want er zit ff verschil tussen AMD xp, AMD 64 en P4...

Mijn p4 gaat veel harder als mijn AMD XP in 3D 2003 en mijn AMD XP gaat juist weer veel harder als mijn P4 in 3D 2005...

[ Voor 14% gewijzigd door Henning op 15-01-2005 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier niet echt thuis, maar wel heel dichtbij :P

Mijn v9999 GE > 12x1,5 en 350-1000 > draait nu op 16x1,6 :D en 400-1100 en me engine word nu 71C +- en mijn gehuegen ongeveer 60C+-. Hij is dus nu gewoon een ultra :). Zijn dit een beetje goede temps? dit zijn stressed temps ongeveer, komt hij cooled super snel af als ik alt+tab doe dus max 71-72 warmer wordt hij niet.

En was laatst de vraag over hoe het kon dat hij sneller was en trager geheugen was, nou ik teste gisteren per ongeluk alleen 1100mhz gehuegn en core op 350 > leverde echt iets van 50 punten op.
(ik dacht dat ook de engine op 400 had staan :D ik vet balen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRR ik snap het niet :( alles draait perfect o p400/700 behalve mohaa paciic assault, en far cry, voor beide moet ik de core terugschroeven (niet letterlijk :9 ) naar 340 ofzo, dan draaien ze goed, anders krijg ik 1 fps :( Ook bij de nvidia demo (nalu) is dat het geval, ga maar eens die nieuwe beta nforce drivers installeren :)

To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable_son
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 20:01
:)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pjo/images/3dmark_9824.jpg

de core op 350 en het mem op 800.
het maffe is dat ie nu blijkbaar warmer wordt dan eerst (60...70 graden) en gaat koelen.
want wat zie ik tot mijn verbazing : 54 graden (rivatuner)
stock koeler !

proc : amd 2800 Xp op 2100 mhz.+ Coolermaster Aero 7+ ASB-V73
mem: 1 GB mem in dual mode (2 bankenvan 512) PC3200
mb :asus Model A7N8X2.0 Version REV 2.xx
vid :XFX 6800LE 16/1,6
Chieftec midi tower met 360 watt voeding : Hi-Fi Black WX-01BD
dvd burner
cd burner
een sata hd (met HD cooler 2 ventilatoren)
een ide hd

Windows XP sp2 nl
nvidia 66.93 forceware drivers (71.22 geeeft rare effecten in jointops)
nforce 5.10 drivers.
DirectX 9.0c

[ Voor 49% gewijzigd door cable_son op 15-01-2005 13:11 ]

Cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:26:

Volgens mij ga je veel meer punten halen als je een lattje PC3200 geheugen gaat halen aangezien nu heeel de pc werkt op een fsb van 333mhz terwijl dit 400mhz moet zijn :)

Voor de rest, mooie score ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:59
Ik heb met Rivatuner op mijn gisteren aangeschafte 6800 LE alle pipelines enz. zonder problemen open kunnen gooien :)

Nu heb ik daar een vraag over, is alles nu permanent open gegooid en kan ik Rivatuner dus weer deinstalleren.

Of moet Rivatuner geinstalleerd blijven, zodat deze bij het opstarten van de computer steeds alles open kan gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:39:
GRR ik snap het niet :( alles draait perfect o p400/700 behalve mohaa paciic assault, en far cry, voor beide moet ik de core terugschroeven (niet letterlijk :9 ) naar 340 ofzo, dan draaien ze goed, anders krijg ik 1 fps :( Ook bij de nvidia demo (nalu) is dat het geval, ga maar eens die nieuwe beta nforce drivers installeren :)

To be continued
Zet de apeture-size eens op 256mb in je bios, misschien wil dat helpen.

@ruftman: Rivatuner moet geinstalleerd blijven, als je het permanent wilt maken, kun je de bios mod doen maar dat heeft verder geen voordelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Solovine op 15-01-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
ruftman schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:43:
Ik heb met Rivatuner op mijn gisteren aangeschafte 6800 LE alle pipelines enz. zonder problemen open kunnen gooien :)

Nu heb ik daar een vraag over, is alles nu permanent open gegooid en kan ik Rivatuner dus weer deinstalleren.

Of moet Rivatuner geinstalleerd blijven, zodat deze bij het opstarten van de computer steeds alles open kan gooien?
Nee Rivatuner moet geinstalleerd blijven. De enigste ander manier is een aangepaste bios erin te flashen zodat ze altijd enable't blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:44:
Zelfde als hierboven gedaan.

Heb nu 9876 gehaald @ 16 x 1.6 @ 370 core 780 mem.

Hij geeft bij rivatuner alleen geen 370 core aan, maar gewoon 300.

Het zal vast ergens in 1 van de topics staan, maar ga ze niet helemaal doorspitten. Waar lag dit aan?

Mijn Videokaart wordt ook niet warmer dan 62 graden.

[afbeelding]
1 even een vraagje hierover, hoe krijg je die temp monitoring daar? want ik kan het wel met smartdoctor maar die lagged me keihard in applicaties.
2 Want zoals ik hier vlak voor al zei mijn 71C core is volegns mij niet warm, volgens mij mag hij wel 80 worden. Maar ik zie iedereen hier maximaal 62 enz? dus is dat hoog?(vraag 2 was dat :P)

ps heb wel een asus v9999 GE > op ultra :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe!! problemen opgelost :P fast write uitgezet in de bios, 71.40 geinstalleerd en nforce beta 6.17. Alles draait nu eindelijk (far cry en mohaa pacific assault dus ook ! ) op 400/700 16 pl en alle vertex shaders open. op 1.2 volt :) max temp 58 graden :D ik ben happy, nu effe chk hoe hoog mem en core kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu eigenlijk met het flashen van de BIOS van de 6800LE's? Ik zie in de startpost wel 't een en ander over XFX en AOpen kaarten, maar niets over bijv. Leadtek.

Als ik nu nl mijn kaart helemaal open heb staan qua pipelines en shaders, heb ik dan een 6800 of sneller?

En welke BIOS/Firmware kan ik dan gebruiken om het default in de kaart te zetten? Ik heb dat nl met mijn vorige Ti4400 ook gedaan zodat die default via de firmware op 4600 speeds liep.

Is de 71.24 driver snel zat om te blijven gebruiken of moet ik de 71.40 al erop zetten? Wat is trouwens dat NForce Beta 6.17?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:12:
Hoe zit het nu eigenlijk met het flashen van de BIOS van de 6800LE's? Ik zie in de startpost wel 't een en ander over XFX en AOpen kaarten, maar niets over bijv. Leadtek.

Als ik nu nl mijn kaart helemaal open heb staan qua pipelines en shaders, heb ik dan een 6800 of sneller?

En welke BIOS/Firmware kan ik dan gebruiken om het default in de kaart te zetten? Ik heb dat nl met mijn vorige Ti4400 ook gedaan zodat die default via de firmware op 4600 speeds liep.

Is de 71.24 driver snel zat om te blijven gebruiken of moet ik de 71.40 al erop zetten? Wat is trouwens dat NForce Beta 6.17?? :?
1 Alle kaarten gaan volgens mij gewoon hetzelfde. Dus gewoon flashen met nvflash :)

2 Als je 16,6 hebt dan is ie sneller dan een gewone 6800. 6800 = 12,5 en 325/700 (core/memory)

3 Staat in de startpost. Je moet je bios editten met een hex editor. Ook kan je met nibitor de voltages en mhz op core en memory instellen.

4 Gewoon proberen! Als het niet lekker loopt kan je altijd de andere drivers gebruiken :P. Zelf gebruik ik gewoon nog 67.03, loopt lekker dus waarom upgraden :)?

Xiled

[ Voor 28% gewijzigd door Xiled op 15-01-2005 18:28 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu kaart wat verder OC'ed (380/900) en kom in 3DMark03 uit op een score van 9124.

Ik ga vanavond maar eens kijken hoe het zit met de mods, want boven de 380 failed te test van Rivatuner.

//Edit
3DMark05 doet momenteel 3846

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:40:
Heb nu kaart wat verder OC'ed (380/900) en kom in 3DMark03 uit op een score van 9124.

Ik ga vanavond maar eens kijken hoe het zit met de mods, want boven de 380 failed te test van Rivatuner.

//Edit
3DMark05 doet momenteel 3846
@ 16*1,6 380/900 ????

wat voro systeem heb jij dan?

Want ik kom veeeel hoger met lagere snelheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wel aan mijn PC2700 geheugen liggen...ik heb eigenlijk PC3200 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:31:
Zal wel aan mijn PC2700 geheugen liggen...ik heb eigenlijk PC3200 nodig
Ik draai nu op pc2100 (met sisoft selfs 1700 :() met een XP2400 en ik haal iets van 10300 en 4250 in 3dmark03/05. Dat is op 380/840 met 16x5. Er zit dus zeker iets niet helemaal goed bij jouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:35:
[...]

Ik draai nu op pc2100 (met sisoft selfs 1700 :() met een XP2400 en ik haal iets van 10300 en 4250 in 3dmark03/05. Dat is op 380/840 met 16x5. Er zit dus zeker iets niet helemaal goed bij jouw
Misschien dat ik die Detonator killer moet gebruiken (als ik die kan vinden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:20:
[...]

Misschien dat ik die Detonator killer moet gebruiken (als ik die kan vinden ;) )
Driver Cleaner 3 doet goed zijn werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb mijn oude aopen (R.I.P) vervangen. Ik heb nou weer een Aopen rev. 3. Mijn vorige ging tot 16x1,6vp, Deze tot 12x1,6vp. Dat moet dan maar mijn les zijn.. Is het normaal dat je op 12 pipes 10k in 03 krijgt op 345/770?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

DesertShooter schreef op zondag 16 januari 2005 @ 08:58:
Ik heb mijn oude aopen (R.I.P) vervangen. Ik heb nou weer een Aopen rev. 3. Mijn vorige ging tot 16x1,6vp, Deze tot 12x1,6vp. Dat moet dan maar mijn les zijn.. Is het normaal dat je op 12 pipes 10k in 03 krijgt op 345/770?
Volgens mij is 10k best goed met 12 pipes.

Zijn we onderhand niet toe aan deeltje 15 van dit topic? :)

Nog een vraagje over het bios flashen:
Ik heb met Nibitor een xfx 6800 le bios veranderd zodat-ie op 1.2volt staat en dat bios samen met nvflash op een msdos bootable diskette gedaan. Als ik dan opnieuw opstart en wil gaan flashen lukt dat niet. Ik heb al 4 verschillende instructies gebruikt, nml:
nvflash -p -u -f file.rom
nvflash -5 -f file.rom
nvflash -5 -6 -f file.rom
vnflash -f file.bin

Bij geen van deze wil hij gaan flashen, maar krijg ik een of ander instructie scherm ofzo waar ik 5x enter moet drukken om voorbij te komen. Weet iemand hoe ik mn bios kan flashen?

[ Voor 40% gewijzigd door Tyranium op 16-01-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op zondag 16 januari 2005 @ 08:58:
dat lijkt mij wel goed ja, ik scoor met 16x1,6vp op 330/810 , 9600 in 3dmark , wel met een xp 2800+ barton... ik heb ook een a-open rev.3 met stock cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ben bezig met een nieuwe :p

En we kunnen verder in Het 6800LE Topic Deel 15

[ Voor 28% gewijzigd door Cardinal op 16-01-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001