met die leadtek maakt je pc wel wat meer herrie. Maar dat is niet zo heel veel hoorVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:34:
[...]
Lijkt me ook, maar just to be sure
Wellicht dat ik een Leadtek6800LE 16/6 bij Golden Elite Tweakshop haal vanmiddag. Met de garantie dat alles open kan lijkt me dat geen verkeerde keus. Ik hoop alleen dat de fan geen t#ringherrie maakt.
Ik heb net even de 71.24-drivers geinstalleerd en deze bevallen me zeker.
Waar bij de 66.97 drivers alle scores omlaag gingen in 3dmark03 als mijn core boven de 400 was geclocked, loopt hij nu rustig tot de 415mhz.
Op 420mhz crashed hij en ik heb tussen de 415mhz en 420mhz nog geen andere waarden geprobeerd. Ook zijn de 71.24-drivers per mhz iets sneller, namelijk 1.86% op 400/850 16*1.6.
Waar bij de 66.97 drivers alle scores omlaag gingen in 3dmark03 als mijn core boven de 400 was geclocked, loopt hij nu rustig tot de 415mhz.
Op 420mhz crashed hij en ik heb tussen de 415mhz en 420mhz nog geen andere waarden geprobeerd. Ook zijn de 71.24-drivers per mhz iets sneller, namelijk 1.86% op 400/850 16*1.6.
Verwijderd
Wellicht dat ik een Zalman Fanmate ertussen zet...mits de stekken van de fan op de Leadtek makkelijk te benaderen is.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:41:
[...]
met die leadtek maakt je pc wel wat meer herrie. Maar dat is niet zo heel veel hoor
En dan koelt ie niet meer goed... gewoon een Zalman ding kopen ofzo... verlost van die herrie + betere koeling...
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Doooo'hdinkelover schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:44:
[...]Dan mij[...]
Had moeten zijn:
[...]dan ik[...]
Mooi, toch gevonden zietik. Ik heb de engelse drivers, maar heb nog niks gevonden.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:06:
Edit. Na wat verder zoeken in de registry vond ik de key PlayOnMyTV. Na deze weg gehaald te hebben is de menuoptie weg \o/. Geen idee waarom het in het registry in het engels staat.
Kan iemand mij vertellen wat er met de engelse driver staat bij het desktop menu?
Verwijderd
Ja ja... thanks to you guys heb ik nu een subliem draaiende 6800LE.
3dmark03 tegen de 10k... niet verkeerd dacht ik zo.
Ik heb alles kunnen unlocken op mijn xfx kaartje (16X1.6) en heb hem geklokt op 325/800 (kan wellicht hoger, zeker met mijn Arctic 5... maar ik heb geen zin in een rookwolk over een week of 2)
is deze kaart met deze settings nou vergelijkbaar met een 6800GT of Ultra? Ik las dat de ultra op een hogere kloksnelheid draait, maar wel met dezelfde hoeveelheid pipelines/vertex shaders.
Zou het veel uitmaken? If not, heb ik niet minder dat 250 eutjes in mijn zak gehouden
3dmark03 tegen de 10k... niet verkeerd dacht ik zo.
Ik heb alles kunnen unlocken op mijn xfx kaartje (16X1.6) en heb hem geklokt op 325/800 (kan wellicht hoger, zeker met mijn Arctic 5... maar ik heb geen zin in een rookwolk over een week of 2)
is deze kaart met deze settings nou vergelijkbaar met een 6800GT of Ultra? Ik las dat de ultra op een hogere kloksnelheid draait, maar wel met dezelfde hoeveelheid pipelines/vertex shaders.
Zou het veel uitmaken? If not, heb ik niet minder dat 250 eutjes in mijn zak gehouden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 19:19 ]
Ik krijg mijn XFX 6800LE niet aan de praat op de volgende config:
Nu 1,5 volt, bv naar 1,2 of 1,1??
- MSI K8N Neo 2
- AMD64 3000+ winchester
- 2 x 256 MB geheugen (ook 2 x 512 GEiL maar dit slikt het mobo niet)
- XFX 6800 LE dus
Hoe heb je er dan een 1.5V-bios op gekregen?
1.5V is naar mijn mening trouwens erg veel, met een goed watercooling en airflow over de kaart is het wel te doen. Alleen vindt de chip die het voltage reguleert het vaak niet zo leuk.
Ik heb trouwens iets vaags:
Een keertje viel zomaar het beeld weg op mijn Asus 6800NU 1.3V-bios.
Ik kreeg geen beeld meer na rebooten.
Ik dus de bios van mijn mobo gereset en hij deed het weer prima.
Alleen was de default speed veranderd naar 200/DDR400, dus ik al mijn overclock programma's deinstalleren inclusief regestry-entries, drivers opnieuw erop maar dat hielp dus niet.
Ik dus opnieuw die 1.3V-bios erin flashen (375/800) maar nog steeds een default speed van 200/400DDR. Daarna heb ik met Nibitor de bios nog eens gechecked en hij was inderdaad gewoon 375/800. Waarschijnlijk zal het wel helpen als ik windows opnieuw installeer maar dat heb ik de laatste tijd al zo vaak gedaan
dus daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Ik denk dat niemand een oplossing weet maar alsnog deze vraag: Heeft iemand een oplossing voor me?
1.5V is naar mijn mening trouwens erg veel, met een goed watercooling en airflow over de kaart is het wel te doen. Alleen vindt de chip die het voltage reguleert het vaak niet zo leuk.
Alleen was de default speed veranderd naar 200/DDR400, dus ik al mijn overclock programma's deinstalleren inclusief regestry-entries, drivers opnieuw erop maar dat hielp dus niet.
Ik dus opnieuw die 1.3V-bios erin flashen (375/800) maar nog steeds een default speed van 200/400DDR. Daarna heb ik met Nibitor de bios nog eens gechecked en hij was inderdaad gewoon 375/800. Waarschijnlijk zal het wel helpen als ik windows opnieuw installeer maar dat heb ik de laatste tijd al zo vaak gedaan
Ik denk dat niemand een oplossing weet maar alsnog deze vraag: Heeft iemand een oplossing voor me?
Arghhh dat heb ik weer...
Van mijn XFX6800LE zijn alle 2 de pixel shaders kapot en draai ik dus op 1,8x1,6
Ik klok nu op 400 x 875 en heb een 3dmark2k3 score van ongeveer 7000... Das toch veels te langszaam of ligt dat nu aan mij?
Forceware 7120.
Klik voor mn specs.
Van mijn XFX6800LE zijn alle 2 de pixel shaders kapot en draai ik dus op 1,8x1,6
Ik klok nu op 400 x 875 en heb een 3dmark2k3 score van ongeveer 7000... Das toch veels te langszaam of ligt dat nu aan mij?
Forceware 7120.
Klik voor mn specs.
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Tis een gemodde bios, die ik als uiterst redmiddel had geprobeerd.Alexio schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:12:
Hoe heb je er dan een 1.5V-bios op gekregen?
Ik dus opnieuw die 1.3V-bios erin flashen (375/800) maar nog steeds een default speed van 200/400DDR. Daarna heb ik met Nibitor de bios nog eens gechecked en hij was inderdaad gewoon 375/800. Waarschijnlijk zal het wel helpen als ik windows opnieuw installeer maar dat heb ik de laatste tijd al zo vaak gedaandus daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Ik heb het dan wel over de AGP Voltage in de bios van het moederbord hè.
[ Voor 4% gewijzigd door ManiacScum op 14-01-2005 21:19 ]
Ohh, verkeerd gelezen pardon daarvoor.
Heb je de kaart al in een ander systeem geprobeerd?
Verwijderd
Ik bedoel eigenlijk wat er staat als je met de rechter knop op je desktop klik. Bij mij staat er dan: NVIDIA-beeldscherm. Gezien de registry keys in het engels zijn vroeg ik mij af wat er staat bij de engelse drivers.-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:16:
[ Kan iemand mij vertellen wat er met de engelse driver staat bij het desktop menu?.]
Mooi, toch gevonden zietik. Ik heb de engelse drivers, maar heb nog niks gevonden.
op wie quote je eigenlijk?
btw: hiermee wordt misschien een retailversie bedoeld, vandaag zag ik nog bij paradigit een leadtek 6800le liggen voor 249 retail verpakking incl. 2 games
---
Verwijderd
TweakBoy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:52:
[...]
op wie quote je eigenlijk?
btw: hiermee wordt misschien een retailversie bedoeld, vandaag zag ik nog bij paradigit een leadtek 6800le liggen voor 249 retail verpakking incl. 2 games
Op het moment zijn er een aantal winkels waar de 6800LE te koop is. Er zit wel een verschil in de merken.Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen.
1. Mycom biedt de Aopen voor € 199
2. Vobis biedt de Aopen voor € 199
Er zijn ook winkels waarbij je geen kast hoeft mee te nemen.
1. Paradigit biedt een 6800LE voor €199
2. Funprice biedt een 6800LE voor € 250
3. Sallandautomatisering biedt de XFX voor € 252
4. Mycom biedt een Asus voor € 319
3 verschillende zelfs, alle drie perfect werkendAlexio schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:37:
Ohh, verkeerd gelezen pardon daarvoor.
Verwijderd
Weet iemand al waar dit op slaat?Op het moment zijn er een aantal winkels waar de 6800LE te koop is. Er zit wel een verschil in de merken.Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen.
1. Mycom biedt de Aopen voor € 199
2. Vobis biedt de Aopen voor € 199
Er zijn ook winkels waarbij je geen kast hoeft mee te nemen.
1. Paradigit biedt een 6800LE voor €199
2. Funprice biedt een 6800LE voor € 250
3. Sallandautomatisering biedt de XFX voor € 252
4. Mycom biedt een Asus voor € 319
Eeh...nee?Rekkie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:15:
Kan het zijn doordat de AGP voltage te verlagen de kaart misschien wel gaat werken?
Eerr...NVIDIA Display...? Maar das dus niet te vinden in de registryVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:44:
[...]
Ik bedoel eigenlijk wat er staat als je met de rechter knop op je desktop klik. Bij mij staat er dan: NVIDIA-beeldscherm. Gezien de registry keys in het engels zijn vroeg ik mij af wat er staat bij de engelse drivers.
Als je nou eens leert lezen in de tientallen post van hierboven, moet je toch kunnen begrijpen dat het om retailversies gaat in een doos met drivers en software?
btw: de prijzen in de startpost zijn niet meer actueel
---
ja dan hoef je je kast niet mee te nemen? is dat zo raar...

Facts don't care about your feelings
Verwijderd
ok, ik weet ik ben loco maar ik snap de logica niet zo van deze zin en jouw reply: Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen. WTF?TweakBoy schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:06:
[...]
Als je nou eens leert lezen in de tientallen post van hierboven, moet je toch kunnen begrijpen dat het om retailversies gaat in een doos met drivers en software?
Die kaarten mogen alleen verkocht worden bij een nieuw systeem, of als de klanten zijn computerkast mee neemt en hem ter plekke in laat zetten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:09:
[...]
ok, ik weet ik ben loco maar ik snap de logica niet zo van deze zin en jouw reply: Voorwaarde is wel dat de computerkast wordt meegenomen. WTF?
Losse verkoop doen ze dus niet...
De kaarten die onder dat zinnetje staan zijn de "normale" verkoop versie, met software e.d.
die worden niet in een nieuwe systeem ingebouwd en/of hoef je ook niet je pc-kast mee te zeulen
Das toch niet zo moeilijk?
En dat WTF hoeft ook niets steeds hoor
[ Voor 17% gewijzigd door ManiacScum op 14-01-2005 22:14 ]
Ik heb hier een Club3D 6800LE liggen, maar dat ding heeft een stock koelblok van massief koper. Het weegt enorm en trekt echt heel de kaart krom wat niet echt bevordelijk is voor de houdbaarheid van de kaart lijkt me. Ik ga binnenkort daar de stock koeling van m'n 6800GT op zetten (moet als het goed is passen: reference design beide) want dit is niet echt normaal. Koper is zeker3mm dik en dat over zo'n beetje de hele kaart (geheugen + core) en dan nog een hele collectie koperen koelvinnen. Wat dat betreft kun je beter een 6800LE van XFX oid hebben, met zo'n standaard koelertje. Ik koop meestal toch wel alternative koeling.
AGP Voltage = afblijven, tenzij je die-hard aant OCen bent en weet wat je doet... lager zetten kan niet eens geloof ik.
Verwijderd
Nou, net een Leadtek 6800LE bij Golden Elite Tweakshop in Utrecht gehaald met 16/6 garantie op de 3DMark programma's.
Kaart zit er nu pas in, dus eens kijken wat 3DMark03 gaat doen (vorige score met mijn Leadtek GF4 Ti4400@4600 was 1735.
Kaart zit er nu pas in, dus eens kijken wat 3DMark03 gaat doen (vorige score met mijn Leadtek GF4 Ti4400@4600 was 1735.
-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:15:
[...]
AGP Voltage = afblijven, tenzij je die-hard aant OCen bent en weet wat je doet... lager zetten kan niet eens geloof ik.

Ach ik word een beetje wanhopig. Ik heb eind vorig jaar een nieuw mobo, CPU en geheugen
En nu doet mijn Geforce 6800 LE van XFX het niet of mijn mobo (MSI K8N Neo2 plat).
Ik heb werkelijk alles geprobeerd, zelfs een nieuwe voeding gekocht (340watt Chieftec -> 450watt Aerocool) wat volgens mij helemaal niet nodig was

En nog krijg ik geen beeld zodra ik de pc aanzet. Het gekke is, als ik er een oude Geforce2 mx in hang, dat het wel werkt. De 6800LE werkt overigens wel weer op 3 andere systemen waar ik het heb geprobeerd.
Heeft iemand nog tips?
Verwijderd
Ok, met alle respect bedankt voor je uitleg maar ik vind dit toch echt de stomste actie van het millenium. Je computer meenemen en hem daar in laten zetten...HAHAHAHARekkie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:11:
[...]
Die kaarten mogen alleen verkocht worden bij een nieuw systeem, of als de klanten zijn computerkast mee neemt en hem ter plekke in laat zetten.
Losse verkoop doen ze dus niet...
De kaarten die onder dat zinnetje staan zijn de "normale" verkoop versie, met software e.d.
die worden niet in een nieuwe systeem ingebouwd en/of hoef je ook niet je pc-kast mee te zeulen
Das toch niet zo moeilijk?
En dat WTF hoeft ook niets steeds hoor

Ok, kan iemand mij dan nu uitleggen welke Einstein deze regeling is begonnen en welke nou weer zo fijna marketingstrategiën er achter schuilen?
Lijkt je dit echt het juiste topic daarvoor?Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:24:
[...]
Ok, met alle respect bedankt voor je uitleg maar ik vind dit toch echt de stomste actie van het millenium. Je computer meenemen en hem daar in laten zetten...HAHAHAHA![]()
Ok, kan iemand mij dan nu uitleggen welke Einstein deze regeling is begonnen en welke nou weer zo fijna marketingstrategiën er achter schuilen?
Verwijderd
ik vind het gewoon weirdRekkie schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:25:
[...]
Lijkt je dit echt het juiste topic daarvoor?
Verwijderd
Ik zou gaan juichen want je hebt zojuist het dubbele gehaald wat normaal kan.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:35:
1e resultaat:
3Dmark03: 6502 zonder aanpassingen aan de kaart. Is dit netjes??
Verwijderd
Waar heb jij het over?Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:37:
[...]
Ik zou gaan juichen want je hebt zojuist het dubbele gehaald wat normaal kan.
Er staat duidelijk 03 en daar is de standaard ong. 6800 punten...
Huh??Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:37:
[...]
Ik zou gaan juichen want je hebt zojuist het dubbele gehaald wat normaal kan.
Verwijderd
Hum wacht ik zit te lullen, vergelijk het hier maar mee. Dit is met unlocked Spectors and shaders:

Verwijderd
Ben nu 3DMark05 aan het downen. Eens kijken wat die doet voordat ik RivaTuner erop los laat.
Systeemspecs:
Shuttle SN45GV3 barebone
AMD Atlon XP3200+ (FSB op 200MHz)
512Mb PC2700 (helaas, dit moet nog PC3200 worden binnenkort)
Maxtor Diamondmax10 200Gb
NEC3520A DVD re-writer
Systeemspecs:
Shuttle SN45GV3 barebone
AMD Atlon XP3200+ (FSB op 200MHz)
512Mb PC2700 (helaas, dit moet nog PC3200 worden binnenkort)
Maxtor Diamondmax10 200Gb
NEC3520A DVD re-writer
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 22:42 ]
Vergeet niet dat 3D mark 2005 lagere scores haalt dan 3d mark 2003 standaar doet.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:16:
3DMark05 doet maar 2616.
Tijd om de zaken eens open te gooien
@ Star Child
Die 6500 punten in 3dmark03 is erg netjes, maar die 2600 punten in 3dmark05 is wat minder, dat hoort denk ik +- 3000 te zijn.
Die 6500 punten in 3dmark03 is erg netjes, maar die 2600 punten in 3dmark05 is wat minder, dat hoort denk ik +- 3000 te zijn.
Verwijderd
Heb alles open (16 pipelines en 6 shaders), dus idd een fully unlocked kaart.
Haal nu met 3DMark03 een score van 8793 (niet OC'ed)
Is dat okay?
Is dat okay?
Verwijderd
Hoe the hell? Ok beetje overdreven maar het is toch gewoon ziek dat het nog steeds lukt he! Gewoon opengooien met de software en je hebt een ziek goede kaart! Ongelofelijk gewoon! Waarom verkopen ze dit zo! Niet dat ik moet klagen maar lijkt me niet zo goed voor de centen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:38:
Heb alles open (16 pipelines en 6 shaders), dus idd een fully unlocked kaart.
Is dat okay?
Echt relaxt je hebt nu dus een prestatiewinst van F*ing 2000 PUNTEN!!!
ps, welke kaart heb je en ga je hem ook nog in 3dmark05 teste?? Yesyes?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 23:44 ]
Verwijderd
Heb net 3DMark05 gedraaid en kom uit op 3630 punten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:41:
[...]
Hoe the hell? Ok beetje overdreven maar het is toch gewoon ziek dat het nog steeds lukt he! Gewoon opengooien met de software en je hebt een ziek goede kaart! Ongelofelijk gewoon! Waarom verkopen ze dit zo! Niet dat ik moet klagen maar lijkt me niet zo goed voor de centen.
Echt relaxt je hebt nu dus een prestatiewinst van F*ing 2000 PUNTEN!!!
ps, welke kaart heb je en ga je hem ook nog in 3dmark05 teste?? Yesyes?
Allemaal nog steeds niet OC'ed.
Nu eens kijken hoe dat gaat, maar ga eerst Aquamark en rthdribl nog testen.
Heb trouwens dus een Leadtek 6800LE gehaald bij Golden Elite Tweakshop in Utrecht (staat op in een eerdere posting in dit topic). Kostte me 260 EUR en kon 'm vanavond al ophalen (had nl mijn Leadtek GF4 verkocht. Heb voor dat geld de garantie dat er geen artifacts komen in de 3DMark benches en dat ie 16/6 open kan.
edit:
AquaMark doet 43.571 en loopt zonder problemen
AquaMark doet 43.571 en loopt zonder problemen
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 00:10 ]
Vaak wil die core wel richting de 400... mem is zeer wisselend... bij mij gaat uit tot 890 maar soms wil hij bij bepaalde kaarten niet hoger als 820 ofzo...Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:26:
Kaart OC'ed naar 350/800.
3DMark03 doet nu 9041. Ziet er voorlopig leuk uit, maar ga eerst maar een nachtje de demo laten stampen.
Ik weet trouwens ook niet 1-2-3 hoever de kaart te OC' en is. Wat haalt men hier gemiddeld?
Volgende week krijg ik de laatste 6800LE die in Leeuwarden verkocht is onder mijn ogen te zien... ff kijkne hoe ver ik die kan krijgen... mijn 6800LE was de eerste in Leeuwarden
Je scores zien er prima uit...
MAar wat zijn je overige specs...
Want er zit ff verschil tussen AMD xp, AMD 64 en P4...
Mijn p4 gaat veel harder als mijn AMD XP in 3D 2003 en mijn AMD XP gaat juist weer veel harder als mijn P4 in 3D 2005...
[ Voor 14% gewijzigd door Henning op 15-01-2005 00:36 ]
Verwijderd
Ik hoor hier niet echt thuis, maar wel heel dichtbij 
Mijn v9999 GE > 12x1,5 en 350-1000 > draait nu op 16x1,6
en 400-1100 en me engine word nu 71C +- en mijn gehuegen ongeveer 60C+-. Hij is dus nu gewoon een ultra
. Zijn dit een beetje goede temps? dit zijn stressed temps ongeveer, komt hij cooled super snel af als ik alt+tab doe dus max 71-72 warmer wordt hij niet.
En was laatst de vraag over hoe het kon dat hij sneller was en trager geheugen was, nou ik teste gisteren per ongeluk alleen 1100mhz gehuegn en core op 350 > leverde echt iets van 50 punten op.
(ik dacht dat ook de engine op 400 had staan
ik vet balen
)
Mijn v9999 GE > 12x1,5 en 350-1000 > draait nu op 16x1,6
En was laatst de vraag over hoe het kon dat hij sneller was en trager geheugen was, nou ik teste gisteren per ongeluk alleen 1100mhz gehuegn en core op 350 > leverde echt iets van 50 punten op.
(ik dacht dat ook de engine op 400 had staan
Verwijderd
GRR ik snap het niet
alles draait perfect o p400/700 behalve mohaa paciic assault, en far cry, voor beide moet ik de core terugschroeven (niet letterlijk
) naar 340 ofzo, dan draaien ze goed, anders krijg ik 1 fps
Ook bij de nvidia demo (nalu) is dat het geval, ga maar eens die nieuwe beta nforce drivers installeren
To be continued
To be continued

de core op 350 en het mem op 800.
het maffe is dat ie nu blijkbaar warmer wordt dan eerst (60...70 graden) en gaat koelen.
want wat zie ik tot mijn verbazing : 54 graden (rivatuner)
stock koeler !
proc : amd 2800 Xp op 2100 mhz.+ Coolermaster Aero 7+ ASB-V73
mem: 1 GB mem in dual mode (2 bankenvan 512) PC3200
mb :asus Model A7N8X2.0 Version REV 2.xx
vid :XFX 6800LE 16/1,6
Chieftec midi tower met 360 watt voeding : Hi-Fi Black WX-01BD
dvd burner
cd burner
een sata hd (met HD cooler 2 ventilatoren)
een ide hd
Windows XP sp2 nl
nvidia 66.93 forceware drivers (71.22 geeeft rare effecten in jointops)
nforce 5.10 drivers.
DirectX 9.0c
[ Voor 49% gewijzigd door cable_son op 15-01-2005 13:11 ]
Cable.
Verwijderd
Volgens mij ga je veel meer punten halen als je een lattje PC3200 geheugen gaat halen aangezien nu heeel de pc werkt op een fsb van 333mhz terwijl dit 400mhz moet zijnVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:26:
Kaart OC'ed naar 350/800.
3DMark03 doet nu 9041. Ziet er voorlopig leuk uit, maar ga eerst maar een nachtje de demo laten stampen.
Ik weet trouwens ook niet 1-2-3 hoever de kaart te OC' en is. Wat haalt men hier gemiddeld?
Voor de rest, mooie score
Ik heb met Rivatuner op mijn gisteren aangeschafte 6800 LE alle pipelines enz. zonder problemen open kunnen gooien
Nu heb ik daar een vraag over, is alles nu permanent open gegooid en kan ik Rivatuner dus weer deinstalleren.
Of moet Rivatuner geinstalleerd blijven, zodat deze bij het opstarten van de computer steeds alles open kan gooien?
Nu heb ik daar een vraag over, is alles nu permanent open gegooid en kan ik Rivatuner dus weer deinstalleren.
Of moet Rivatuner geinstalleerd blijven, zodat deze bij het opstarten van de computer steeds alles open kan gooien?
Zet de apeture-size eens op 256mb in je bios, misschien wil dat helpen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 12:39:
GRR ik snap het nietalles draait perfect o p400/700 behalve mohaa paciic assault, en far cry, voor beide moet ik de core terugschroeven (niet letterlijk
) naar 340 ofzo, dan draaien ze goed, anders krijg ik 1 fps
Ook bij de nvidia demo (nalu) is dat het geval, ga maar eens die nieuwe beta nforce drivers installeren
![]()
To be continued
@ruftman: Rivatuner moet geinstalleerd blijven, als je het permanent wilt maken, kun je de bios mod doen maar dat heeft verder geen voordelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Solovine op 15-01-2005 14:51 ]
Nee Rivatuner moet geinstalleerd blijven. De enigste ander manier is een aangepaste bios erin te flashen zodat ze altijd enable't blijven.ruftman schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:43:
Ik heb met Rivatuner op mijn gisteren aangeschafte 6800 LE alle pipelines enz. zonder problemen open kunnen gooien![]()
Verwijderd
1 even een vraagje hierover, hoe krijg je die temp monitoring daar? want ik kan het wel met smartdoctor maar die lagged me keihard in applicaties.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 18:44:
Zelfde als hierboven gedaan.
Heb nu 9876 gehaald @ 16 x 1.6 @ 370 core 780 mem.
Hij geeft bij rivatuner alleen geen 370 core aan, maar gewoon 300.
Het zal vast ergens in 1 van de topics staan, maar ga ze niet helemaal doorspitten. Waar lag dit aan?
Mijn Videokaart wordt ook niet warmer dan 62 graden.
[afbeelding]
2 Want zoals ik hier vlak voor al zei mijn 71C core is volegns mij niet warm, volgens mij mag hij wel 80 worden. Maar ik zie iedereen hier maximaal 62 enz? dus is dat hoog?(vraag 2 was dat
ps heb wel een asus v9999 GE > op ultra
Verwijderd
hehe!! problemen opgelost
fast write uitgezet in de bios, 71.40 geinstalleerd en nforce beta 6.17. Alles draait nu eindelijk (far cry en mohaa pacific assault dus ook ! ) op 400/700 16 pl en alle vertex shaders open. op 1.2 volt
max temp 58 graden
ik ben happy, nu effe chk hoe hoog mem en core kunnen
Verwijderd
Hoe zit het nu eigenlijk met het flashen van de BIOS van de 6800LE's? Ik zie in de startpost wel 't een en ander over XFX en AOpen kaarten, maar niets over bijv. Leadtek.
Als ik nu nl mijn kaart helemaal open heb staan qua pipelines en shaders, heb ik dan een 6800 of sneller?
En welke BIOS/Firmware kan ik dan gebruiken om het default in de kaart te zetten? Ik heb dat nl met mijn vorige Ti4400 ook gedaan zodat die default via de firmware op 4600 speeds liep.
Is de 71.24 driver snel zat om te blijven gebruiken of moet ik de 71.40 al erop zetten? Wat is trouwens dat NForce Beta 6.17??
Als ik nu nl mijn kaart helemaal open heb staan qua pipelines en shaders, heb ik dan een 6800 of sneller?
En welke BIOS/Firmware kan ik dan gebruiken om het default in de kaart te zetten? Ik heb dat nl met mijn vorige Ti4400 ook gedaan zodat die default via de firmware op 4600 speeds liep.
Is de 71.24 driver snel zat om te blijven gebruiken of moet ik de 71.40 al erop zetten? Wat is trouwens dat NForce Beta 6.17??
1 Alle kaarten gaan volgens mij gewoon hetzelfde. Dus gewoon flashen met nvflashVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:12:
Hoe zit het nu eigenlijk met het flashen van de BIOS van de 6800LE's? Ik zie in de startpost wel 't een en ander over XFX en AOpen kaarten, maar niets over bijv. Leadtek.
2 Als je 16,6 hebt dan is ie sneller dan een gewone 6800. 6800 = 12,5 en 325/700 (core/memory)
3 Staat in de startpost. Je moet je bios editten met een hex editor. Ook kan je met nibitor de voltages en mhz op core en memory instellen.
4 Gewoon proberen! Als het niet lekker loopt kan je altijd de andere drivers gebruiken
Xiled
[ Voor 28% gewijzigd door Xiled op 15-01-2005 18:28 ]
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
Verwijderd
Heb nu kaart wat verder OC'ed (380/900) en kom in 3DMark03 uit op een score van 9124.
Ik ga vanavond maar eens kijken hoe het zit met de mods, want boven de 380 failed te test van Rivatuner.
//Edit
3DMark05 doet momenteel 3846
Ik ga vanavond maar eens kijken hoe het zit met de mods, want boven de 380 failed te test van Rivatuner.
//Edit
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 19:35 ]
@ 16*1,6 380/900 ????Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:40:
Heb nu kaart wat verder OC'ed (380/900) en kom in 3DMark03 uit op een score van 9124.
//Edit
wat voro systeem heb jij dan?
Want ik kom veeeel hoger met lagere snelheden...
Verwijderd
Ik draai nu op pc2100 (met sisoft selfs 1700Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:31:
Zal wel aan mijn PC2700 geheugen liggen...ik heb eigenlijk PC3200 nodig
Verwijderd
Misschien dat ik die Detonator killer moet gebruiken (als ik die kan vindenVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 20:35:
[...]
Ik draai nu op pc2100 (met sisoft selfs 1700) met een XP2400 en ik haal iets van 10300 en 4250 in 3dmark03/05. Dat is op 380/840 met 16x5. Er zit dus zeker iets niet helemaal goed bij jouw
Verwijderd
Driver Cleaner 3 doet goed zijn werkVerwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:20:
[...]
Misschien dat ik die Detonator killer moet gebruiken (als ik die kan vinden)
Ik heb mijn oude aopen (R.I.P) vervangen. Ik heb nou weer een Aopen rev. 3. Mijn vorige ging tot 16x1,6vp, Deze tot 12x1,6vp. Dat moet dan maar mijn les zijn.. Is het normaal dat je op 12 pipes 10k in 03 krijgt op 345/770?
Volgens mij is 10k best goed met 12 pipes.DesertShooter schreef op zondag 16 januari 2005 @ 08:58:
Ik heb mijn oude aopen (R.I.P) vervangen. Ik heb nou weer een Aopen rev. 3. Mijn vorige ging tot 16x1,6vp, Deze tot 12x1,6vp. Dat moet dan maar mijn les zijn.. Is het normaal dat je op 12 pipes 10k in 03 krijgt op 345/770?
Zijn we onderhand niet toe aan deeltje 15 van dit topic?
Nog een vraagje over het bios flashen:
Ik heb met Nibitor een xfx 6800 le bios veranderd zodat-ie op 1.2volt staat en dat bios samen met nvflash op een msdos bootable diskette gedaan. Als ik dan opnieuw opstart en wil gaan flashen lukt dat niet. Ik heb al 4 verschillende instructies gebruikt, nml:
nvflash -p -u -f file.rom
nvflash -5 -f file.rom
nvflash -5 -6 -f file.rom
vnflash -f file.bin
Bij geen van deze wil hij gaan flashen, maar krijg ik een of ander instructie scherm ofzo waar ik 5x enter moet drukken om voorbij te komen. Weet iemand hoe ik mn bios kan flashen?
[ Voor 40% gewijzigd door Tyranium op 16-01-2005 10:19 ]
Verwijderd
dat lijkt mij wel goed ja, ik scoor met 16x1,6vp op 330/810 , 9600 in 3dmark , wel met een xp 2800+ barton... ik heb ook een a-open rev.3 met stock coolingDesertShooter schreef op zondag 16 januari 2005 @ 08:58:
Ben bezig met een nieuweVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:03:
> 500 berichten...
En we kunnen verder in Het 6800LE Topic Deel 15
[ Voor 28% gewijzigd door Cardinal op 16-01-2005 14:07 ]
ik post wel in nieuwe topic
[ Voor 94% gewijzigd door funkflex op 17-01-2005 03:09 ]
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Dit topic is gesloten.