Het 6800LE Topic Deel 14

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.622 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 15:00

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:36:
[...]

Welke jij precies meet weet ik ook niet, maar gezien de lage waarde, meet je denk ik de temparatuur van je cooler ipv je core.
heh, nee, foutje, 30°c is van de CPU. ik kwam nog niet toe om de GPU te checken.

verder, die 135°C bescherming?? hoe zit het daarmee?? is die niet eens in werking gesteld?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Jawel, maar waarschijnelijk liep de temp dusdanig snel omhoog, dat de beveiliging niet meer mocht baten.

En hoe je nou een tempsensor bevestigd:
Afbeeldingslocatie: http://www.a7vtroubleshooting.com/howto/howto_cooling/temp_probe_fix.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www2.arnes.si/~mlivak/Test1/Cpu%20temp%20sensor.JPG
Tweede plaatje is duidelijk he ;)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

YellowNeck schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:26:
Jawel, maar waarschijnelijk liep de temp dusdanig snel omhoog, dat de beveiliging niet meer mocht baten.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ja joh, zo doe ik het ook ;)
PowerFreak schreef op maandag 10 januari 2005 @ 15:33:
[...]

Met die standaart koeling kun je al behoorlijk klokken hoor...

Een koeler hoeft er niet stevig op te zitten, hij moet gewoon goed contact maken... een koeler voert echt niet meer warmte af als je dat ding met 300gr klemt en dan later de koeler met 20KG klemt dat maakt echt nix uit...

Met stock cooling kwam is op:

8*1,4 = core 390 (hoger durfde ik gewoon weg niet)
16*6,6 = core 355 (bij 360 kreeg ik arti's)

Voor het mem maakt het nix uit dat kwam gewoon niet hoger als 890... maybe als de core harder gaat (400 ofzo) gaat maybe het mem ook mee (je wete ven van dat stroom verdeel verhaal...
Je koeling hoeft inderdaad alleen maar goed contact te maken. Maar mijn clocks waren zonder Arti's 390/875 @ 16x1,6vp. En dan wil de stock-koeler niet meer...

[ Voor 3% gewijzigd door DesertShooter op 10-01-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen, ik heb een 6800 LE zonder temp sensor. Nou vroeg ik me af tot hoever je de kaart ongeveer kan overclocken zonder dat ie doorbrand of wat dan ook? Het gaat hier om de standaard koeler (ASUS) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
hallo mensen. Ik ben net 3 weken op vakantie geweest, dus lig een beetje achter. Is het aan te raden om rivatuner 15.3 te installeren tov 15.2? Qua kwaliteit/extra functies/betere unlock? Ik zit nu op 12/6 en krijg bij de laatste 4 lichte arties in 3dmark03.Verder begrijp ik dus dat de 71.24 drivers het beste uit de kaart halen tot nu toe? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:02:
Hallo mensen, ik heb een 6800 LE zonder temp sensor. Nou vroeg ik me af tot hoever je de kaart ongeveer kan overclocken zonder dat ie doorbrand of wat dan ook? Het gaat hier om de standaard koeler (ASUS) ...
je kan em in opzich gewoon net zo hoog clocken tot ie niet meer wil testen of dat je artifacts krijg, zelf heb ik em nu op z'n max ge oc'ed 375/850 en ik heb helemaal compleet geen airflow in mijn kast

dit gaat bij mij dus prima zonder artifacts of iets, de standaard koeler is best goed en koelt voldoende, ook bij oc'en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AjodokusK schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:02:
hallo mensen. Ik ben net 3 weken op vakantie geweest, dus lig een beetje achter. Is het aan te raden om rivatuner 15.3 te installeren tov 15.2? Qua kwaliteit/extra functies/betere unlock? Ik zit nu op 12/6 en krijg bij de laatste 4 lichte arties in 3dmark03.Verder begrijp ik dus dat de 71.24 drivers het beste uit de kaart halen tot nu toe? Alvast bedankt!
Ik had met 71.24 100~200 meer benchmarks in 3dmark03.
Ik geloof dat het een beetje verschilt hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

AjodokusK schreef op maandag 10 januari 2005 @ 17:02:
Waarom zou je nog een oudere versie gebruiken als het een gratis programma is???
Maar als je die andere al hebt en je inet is zo langzaam dat het dowloaden je te lang duurt zou je natuurlijk ook gewoon de oude kunnen pakken, maar daar krjig je echt geen slechtere clock frequenties van, dus hij wordt niet sneller als je nu de nieuwe pakt.

En wat betrefd drivers.. lijkt me beetje simpele vraag, probeer het gewoon, bij mij heb ik paar puntjes meer met de 66.81 drivers maar ik heb ook gewoon beetje zitten proberen, ieder systeem is anders...

En dit is zoiezo allemaal terug te vinden... :z

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik ben de trotse eigenaar van een XFX 6800LE, ik heb em al geunlocked naar 16x1,6vp, nu wil ik zien hoe warm hij word, als ik bij de nvidia ding kijk issie idle 60, kijk ik meteen na 3dmark2003, dan issie 63 :/, klopt dat wel.

vraagstelling: Is er een programmatje dat een grafiekje maakt van de temperatuur, of zit dat op de XFX cd die erbij zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dan moet je rivatunner downloaden.Daarmee kan je in een grafiek zien hoe warm hij wordt en ook logs bijhouden.

Xiled

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb geluk gehad, ik krijg een nieuwe...!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
DesertShooter schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:30:
Ik heb geluk gehad, ik krijg een nieuwe...!
lucky bastard! (net als ik toen :X )

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Eej jongens in de startpost staat dat een Asus GT-bios 1.4V geeft maar die geeft toch standaard 1.3V.

Is dat een fout of maak ik nu een fout?

Wat ik wel weet is dat mijn kaart eerst 1.24V kreeg en nu 1.37V (volgens Asus Smartdoctor), ik twijfel dus over hoeveel hij nu krijgt.

Overclock ging in ieder geval niet veel omhoog en na de 400mhz gaan mijn score in 3dmark03 gewoon omlaag en op 380mhz zijn ze bijna hetzelfde als op 400mhz |:(
Geheugen kan ook op 900mhz lopen maar boven de 850mhz gaan de scores omlaag, op 890mhz opeens weer omhoog en op 900mhz zijn ze weer lager dan op 850mhz :|
Fucking vreemde kaart, er zit wel een NV5 op en de max temp is niet boven de 46 graden geweest van de core en het geheugen.

Oja nog iets geks, pas geleden reboote ik en kreeg ik opeens geen beeld meer.
Dus ik bios resetten, alles weer ok.
Kom ik in windhoos, geeft hij opeens aanin Coolbits en Rivatuner aan dat mijn default-speeds 200/400DDR zijn |:(
Dus ik ging het ff veranderen naar 400/890 en 3dmark03 draaien en jawel hoor ff 12040 punten :+ gehaald, hetzelfde als voorheen.
Kaart werkt nog naar behoren alleen als ik in windows kom, krijg ik heel even een zwart scherm voor ongeveer 1 seconde en dan is alles ok.

Dat had ik met mijn XFX 6800LE ook altijd dus daar maak ik me geen zorgen over.
Ik heb nu dus een Asus v9999TD oftewel een 6800NU met 128mb die op 16*1.6 draait en net als mijn vorigge 2 6800 kaarten vind ik deze ook f*cking vaag.

Wel aardige score met de 66.97 drivers:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v342/AlexKok33/ScreenHunter_007.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Solovine op 10-01-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja sorry dat ik niet heb gezegd welk kaart ik heb:

Heb een Aopen 6800LE van Mycom dus versie 3 zeg maar.

Zit hierop een temp sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvriesen
  • Laatst online: 11-07 16:54
Zoals beloofd enkele foto's van mijn "dooie pipeline results".
Dit is het "sneeuw" dat ik zie als ik de kaart op 16x1, 6v zet
Bij 12x1, 6v heb ik van dat 'geflikker' geen last van:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jvanriesen/6800le/afb1small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jvanriesen/6800le/afb2small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jvanriesen/6800le/afb3small.jpg

Is gewoon een beetje klote dat het "alleen maar" dat irritant gesneeuw (blauwe en witte pixels die willekeurig opduiken) is en niet meer... 16x1, 6v was namelijk té gaaf geweest :9 (hoewel een 6800 Ultra nog kwoeler is :9~ )

[ Voor 7% gewijzigd door jmvriesen op 10-01-2005 20:45 ]

Merely a passerby in this world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eergister een xfx6800le in mn kast hangen, de vorige eigenaar (maatje van me) had gezeik met zn nforce 3 mb, dus heb ik hem overgenomen en bij mij doet ie het erg goed!!!
tot nu toe alle pipelines open, ook de vertex shaders, en core op 400, mem op 700, zonder problemen. Veel gegamed, rct3, vampires bloodlines, hl2 noem het maar op. Nog geen artifact gezien! :P erg relaxed dus, tuurlijk ik weet het, ik heb hem nog niet weken getest, maar zon 40 uur gegamed en gebencht zonder problemen vind ik erg hoopgevend! vandaag een tijdje getest met 420/730, werkte ook zonder problemen. Kaart staat op 1,2 v, en word op zn hoogst 64 graden, idle rond de 45

systeem:
msi nforce 2 mb
1024 mb
470 watt voeding
audigy 2
amd barton 2500+ @183 mhz (2002 mhz)

3dmark 2003: 10381
3dmark 2005: 4477

Ohja: heb de artic cooling 5nv eronder hangen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hempje schreef op maandag 10 januari 2005 @ 18:34:
[...]

lucky bastard! (net als ik toen :X )
dan ga ik het ook proberen :D!!
YellowNeck schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:26:
[afbeelding]
[afbeelding]
yup :) thnx btw.

ik kan alleen niet zeggen dat ik daar erg naast zat.
Noujah, gewoon een kwestie van wachten op de voeding en vervolgensen kijken of de XFX het weer doet. doet ie het niet, dan kijken/proberen of ik em kan ruilen :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil even kwijt dat het opwaarderen van mijn 6800le helemaal is gelukt.

Ik heb een Leadtek Winfast A400 LE TDH en draai nu alles prima met 16 pipelines, 6 Vertexunits en de core op 325mhz en het geheugen op 800 (2x400 duh)mhz zonder voltage ge-eikel.

Het ziet er naar uit dat het zelfs nog hoger kan met die mhz'en.

Dus bedankt voor de informatie mensen! 8)
Zie deze post maar als handig voor mensen die twijfelen om een Leadtek te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

OK nieuwsflits!!

mn voeding is kaputt!!

Ik heb een ADSL upgrade aangevraagd, en vandaag was *eindelijk* mn snelheid opgevoerd.
Dus ik dacht, jaah jammer dat mn XFX misschien naar de maan is, maar dat wil ik nou wel gebruik maken van die 280 gig die ik in de pc heb zitten!
Dus ik PC aansluiten, alle onderdelen er in smijten en pluggen, in plaats van de XFX een POV GeForce FX 5500 die ik eerst had, druk op de aanknop;
*bloep* nix opstarten! precies zoals het was toen mn XFX er inzat geplugt.
misschien ligt het dan toch echt aan mn *kut* voeding???
I HOPE SO!

[edit]
heb alleen mn moederbord aangesloten en die FX 5500, PC gaat wel aan, maar geen beeld of nix... lampje voor "aan" gaat branden en ook lampje voor "hdd activiteit" (hdd lampje blijft ook branden... alsof ie de hele tijd draait..?), voor de rest helemaaaal nix. mmm dus geen pc vanaaf }:O
Ik ben het helemaal kwijt 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door XanderDrake op 10-01-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arutten
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 21:48
jmvriesen schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:44:

Is gewoon een beetje klote dat het "alleen maar" dat irritant gesneeuw (blauwe en witte pixels die willekeurig opduiken) is en niet meer... 16x1, 6v was namelijk té gaaf geweest :9 (hoewel een 6800 Ultra nog kwoeler is :9~ )
Die "sneeuw" heb ik dus nu ook NA de upgrade van Rivatuner naar 15.3. Met 15.2 nooit problemen gehad op 12x1,6vp @360/860. Oud image (2 maanden oud met Rivatuner 15.2) teruggezet en "sneeuw" blijft. Wordt er iets permanent weggeschreven met Rivatuner 15.3 ? Krijg hem niet meer aan het lopen op "oude" snelheid, alleen nog maar op 8x1,4vp (waar graka ook voor bedoeld was, I know)

[ Voor 10% gewijzigd door arutten op 10-01-2005 23:12 ]

=Specs=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
jmvriesen schreef op maandag 10 januari 2005 @ 20:44:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Die sneeuw heb ik ook als ik alle pipelines aanzet!
Interessant dat zoveel mensen dezelfde artifacts krijgen!

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ XanderDrake, waarom zou die voeding kapot zijn, ik denk eerder je cpu na het sensor avontuur? Sluit eens een speaker aan op het mobo, als je videokaart kapot is zou je 8 beeps moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

XanderDrake schreef op maandag 10 januari 2005 @ 22:33:
OK nieuwsflits!!

mn voeding is kaputt!!

Ik heb een ADSL upgrade aangevraagd, en vandaag was *eindelijk* mn snelheid opgevoerd.
Dus ik dacht, jaah jammer dat mn XFX misschien naar de maan is, maar dat wil ik nou wel gebruik maken van die 280 gig die ik in de pc heb zitten!
Dus ik PC aansluiten, alle onderdelen er in smijten en pluggen, in plaats van de XFX een POV GeForce FX 5500 die ik eerst had, druk op de aanknop;
*bloep* nix opstarten! precies zoals het was toen mn XFX er inzat geplugt.
misschien ligt het dan toch echt aan mn *kut* voeding???
I HOPE SO!

[edit]
heb alleen mn moederbord aangesloten en die FX 5500, PC gaat wel aan, maar geen beeld of nix... lampje voor "aan" gaat branden en ook lampje voor "hdd activiteit" (hdd lampje blijft ook branden... alsof ie de hele tijd draait..?), voor de rest helemaaaal nix. mmm dus geen pc vanaaf }:O
Ik ben het helemaal kwijt 8)7
Je XFX zal het waarschijnlijk niet doen aan een andere voeding. Net als de mijne, die gaf gewoon de zelfde problemen bij een ander. R.I.P dus, maar ik krijg een nieuwe, maar ze hebben geen 6800le meer... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvriesen
  • Laatst online: 11-07 16:54
DesertShooter schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 07:15:
[...]

Je XFX zal het waarschijnlijk niet doen aan een andere voeding. Net als de mijne, die gaf gewoon de zelfde problemen bij een ander. R.I.P dus, maar ik krijg een nieuwe, maar ze hebben geen 6800le meer... :'(
Zolang het meer is dan een 6800LE is het toch altijd goed?? :*) (Met 6800 kan je verderoverklokken >:) )

Merely a passerby in this world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

DesertShooter schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 07:15:
[...]

tja. we zullen zien, ik heb sowieso een nieuwe voeding nodig, als ie daar niet op werkt, ga ik ook een nieuwe proberen te vragen
en trouwens de 6800NU kan je toch ook unlocken :)?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:48:
@ XanderDrake, waarom zou die voeding kapot zijn, ik denk eerder je cpu na het sensor avontuur? Sluit eens een speaker aan op het mobo, als je videokaart kapot is zou je 8 beeps moeten horen.
mmm. mn cpu was volgens mij echt nog koud hoor. Ik had "Cool ´n Quiet" aan staan, hij draaide maar op 1000Mhz, en mn moederbord sensoren gaven aan dat ie op slechts op 30°C stond.
verder, mijn voeding flipt al zodra ik er maar 2 dvd spelers aan heb hangen :o
lijkt me duidelijk.
(ik activeer em via dat "verbind groen met zwart truckje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Goeie dag,

Ik heb laast ook maar een 6800le aan geschaft,
Doet helaas maar 12x6 maar alsnog niet slecht,

Alleen zit met een probleem, Bij AA (americans Army) slaat af en toe men beeld uit en men comp zit dan vast, Reset ik em werkt die weer,

Bij geen enkel spel heb ik er (nog niet) last van gehad. Alleen bij 3Dmark maar toen stond men core veel te hoog, lager gezet en et werkte. Nu lijkt et me niet toeval, Ik krijg ook helemaal geen artifacts van men core, maakt niet uit hoe hoog ik em zet, hij slaat gewoon uit.

Hebben hier meer mensen last van?

Ik heb nog niet echt een vast core en mem speed, want ben nog aan et kutten,
Maar in ieder geval men core loopt op 410Mhz goed(niet altijd bij AA) (1.4V) en bij de 430Mhz slaat die eruit bij AA, (andere progs/games niet) ook geen artifacts bij 430, gewoon bam.
Misschien pipe niet helemaal lekker? Score van 3Dmark03 is 11300

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Probeer het eens met lagere clocks. Dit is veel te hoog en dat levert instabiliteit op. Logisch lijkt me. En dat kan heel goed te maken hebben gehad met een defecte pipe. Anders hadden ze er wel een 6800NU van gemaakt heh.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Laatst online: 19-09 16:08

RvP

zBEASTORz schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 11:32:
Goeie dag,

Alleen zit met een probleem, Bij AA (americans Army) slaat af en toe men beeld uit en men comp zit dan vast, Reset ik em werkt die weer,

Bij geen enkel spel heb ik er (nog niet) last van gehad. Alleen bij 3Dmark maar toen stond men core veel te hoog, lager gezet en et werkte. Nu lijkt et me niet toeval, Ik krijg ook helemaal geen artifacts van men core, maakt niet uit hoe hoog ik em zet, hij slaat gewoon uit.

Maar in ieder geval men core loopt op 410Mhz goed(niet altijd bij AA) (1.4V) en bij de 430Mhz slaat die eruit bij AA, (andere progs/games niet) ook geen artifacts bij 430, gewoon bam.

Ik denk dat dat afslaan te maken heeft met het feit dat je gigantisch overklokt. Met standaard koeler is een overklok van 410mhz echt niet meer groot genoeg.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het overklokken geslagen. Met de standaard koeling
ik haal nu 10431 3dmarks03 met 16x1.6vp en core op 355 en memory op 780. Als ik nu hoger wil met die snelheden neemt mijn score alleen maar af :? hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:10:
ik ben aan het overklokken geslagen. Met de standaard koeling
ik haal nu 10431 3dmarks03 met 16x1.6vp en core op 355 en memory op 780. Als ik nu hoger wil met die snelheden neemt mijn score alleen maar af :? hoe kan dat?
Framedrops, die snel heid kan je kaart niet aan.. Heb ik ook, maar na een voltage verhoging, kun je je score nog meer verhogen..!

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Goeie dag,

Vind je het gek op die snelheden! Dat houdt je kaart echt niet meer bij!

Verlaag je clocks, en je zult zien dat ie het weer doet..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn radeon 9800pro verkocht voor 160€ en ga van iemand een Aopen 6800Le kopen Rev3, dus niet die problemen versie, en 12x6 aan zonder artifacts, en 16x6 ook, maar bij 50% van de games geen artifacts, maar bij sommige wel een heel klein beetje. Ga die kaart kopen voor 225€, lijkt mij een mooie deal aangezien de kaart bijna even goed is als een 6800GT. Nieuw kost hij wel iets minder, maar hier in de buurt kan ik er nergens aan geraken en je hebt dan ook geen garantie dat je de pipes kan openzetten, en dan zit ik voor bijna zelfde geld weer met de performance zoals mijn 9800pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie dag,

11.300 3dmarks met 12x6 pipelines? Mooie score, wist niet dat dat zo hoog kon, dacht +/- 8500 met 12x6 pipes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

@ zBEASTORz

Heb je niet toevallig 16 pipelines aanstaan, want 11.000 punten met 3dmark03 met 12 pipelines is wel erg veel. 8)7

Dat zou ook misschien de instabiliteit met AA verklaren. Zoals ook de andere hebben gezegt zou je hoge overclock ook voor die problemen kunnen zorgen. Je core staat hoger dan die van een 6800 ultra met standaard 6800le koeling :P .

[ Voor 32% gewijzigd door Tyranium op 11-01-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:28:
bijna even goed is als een 6800GT.
Niet overdrijven :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Laatst online: 16-09 14:50
Heb nu al een aantal weken mijn xfx'je draaien op 12x1,6 en werkt eigenlijk perfect. Maar sinds ik ook een beetje aan het overklokken ben gegaan heb ik toch klein een probleem. Tot nu toe heb ik mijn clock gehad op 385/830. Werkte perfect, in HL2, NFSU2 en COD nooit problemen gehad. Totdat ik een keer Fifa2005 wilde spelen. Bij het opstarten van dit spel slaat mijn pc helemaal uit, geluid is weg, en de monitor gaat op standby. Als ik de pc reset dan krijg ik nog steeds geen beeld maar ik moet de pc eerst helemaal uitzetten. daarna werkt alles weer gewoon. Nadat ik de core weer wat naar beneden had gezet (375mhz) heb ik geen problemen meer gehad.
Ik vind het erg vaag dat ie alleen bij fifa uitslaat (zo'n zwaar spel is het nou ook weer niet), en niet bij bijvoorbeeld HL2. Zou iemand misschien weten wat dit zou kunnen zijn of zijn er meerder mensen hier die dit wel eens gehad hebben?

Mijn specs:
AMD Ahthon 2600+
512mb pc2700
1x maxtor 80gb S-ATA
xfx 6800le @ 12x1,6
voeding: Antec True380SP 380 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch bijna. Bij de VGA charts van Tom's hardware zie ik dat de 6800GT 10.900 punten haalt. Een 6800LE met 16x6 pipes en beetje oc'ed haalt dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:51:
[...]

Toch bijna. Bij de VGA charts van Tom's hardware zie ik dat de 6800GT 10.900 punten haalt. Een 6800LE met 16x6 pipes en beetje oc'ed haalt dat ook
Dat is alleen bij 3dmark en spellen in lagere resoluties met geen AA+AF. Als je wel met een hoge resolutie en AA+AF gaat spelen presteerd die 6800GT veel beter. Dat komt gewoon doordat het geheugen van de GT op 1Ghz loopt en omdat het dubbel zoveel geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n Leadtek 6800LE, standaar pipelines doen het, de rest niet :/ kan gebeuren, dan alleen maar een OC. had er een NV5 opgezet, dat scheelt maar 7 lullige graadjes met stock koeling :( !
dude ik had echt wel beter verwacht van een NV5 :X |:( van 53 idle en 63 stressed naar 42 idle en 56 stressed. naw das niet echt wat op de verpakking staat. ik weet ook heus wel dat ie dat niet waar kan maken, een verschil van 20 graden, maar een verschil van 7?! daar word ik echt niet blij van :| . en er word zo leuk aangegeven dat de warme lucht word afgevoerd uit de kast, wtf? waar komt dat vandaan? bij mij komt er een lullig klein beetje warmte uit de achterkant, en de rest blijft binnen. volgens mij werkt dat systeem beter als je er gewoon een casefan tegenaan lijmt :( zit er meer druk achter dan die standaard fan :|
als een NV5 een van de beste VGA koelers is... dan wil ik echt niet weten hoe de rest presteert.
dit zuigt gewoon hard ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:29:
..... verhaal over nv silencer die maar 7 graden beter koelt....
Heb je de koeler wel goed gemonteerd met voldoende/niet teveel koelpasta? Heb je ook wel een paar casefans voor de airflow, anders helpt die silencer ook niet zoveel.
En die koeler doet vooral wat zijn naam al aangeeft, stiller maken. Voor betere koelprestaties kan je misschien beter een Zalman VF700 koeler nemen. En jouw temperaturen zijn best goed voor een luchtkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airflow is perfect, koelpasta ook |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje mbt dat unlocken > is dat nou softwarematig unlocken? dus dat als je die kaart in een andere pc doet dat hij gewoon weer de pipelines dicht heeft?

(deze vraag gericht tot garantie) want stel je voor want je kan niet meer in windows komen met die kaart kan je ze niet terug zetten en stuur hem dan maar eens op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:10:
Vraagje mbt dat unlocken > is dat nou softwarematig unlocken? dus dat als je die kaart in een andere pc doet dat hij gewoon weer de pipelines dicht heeft?

(deze vraag gericht tot garantie) want stel je voor want je kan niet meer in windows komen met die kaart kan je ze niet terug zetten en stuur hem dan maar eens op....
Pfffff sorry hoor maar lees het topic is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:21:
[...]

Pfffff sorry hoor maar lees het topic is!
Pffffff, sorry hoor maar leer spreektaal typen eens af! ;)

@spanklord: hebben we zo'n geweldige startpost (slijm :9~ ), lees je 't niet door! Softwarematig dus, alhoewel harwarematig ook kan maar dat zou knap stom zijn. Een BIOS flashen is ook software, maar daarmee kun je de "fabrieksinstellingen" dus wel veranderen. In welke pc ik hem ook doe, mijne heeft alles geopend en loopt op 350/800. Net genoeg voor 10.000 en 4.000 pnt in 3DMark03 resp. -05 in deze pc.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Megadwerg schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 16:51:
[...]

Ik denk dat dat afslaan te maken heeft met het feit dat je gigantisch overklokt. Met standaard koeler is een overklok van 410mhz echt niet meer groot genoeg.
Wie heeft et hier over standaart koeler? hij word gekoelt met water, En zo hoog clock ik niet over, als ik de meeste mensen hier zie?... :|
Maar et zal aan mij liggen.

Check de pol maar, wie doet er op 1.4V, en de meeste rond de 430Mhz maar heb em nu op 410 draaien daar draait die nog et beste op. en de mem is toch ook helemaal niet hoog? ik haal niet es 850 ik draai op 820, zit wel geen heatsinkjes op, maar staat wel een fan op te blazen.
Dus wat noemen jullie EXTREME ;) Ik zit best laag als de rest, of heb een typ fout gemaakt, maar ik zie zelf geen typ fouten. :)

[edit]Na oke et is niet laag, maar ook niet EXTREME wat sommige zeggen. ;)
Dus mag niet klagen, En over dat ik 16 pipes open hebt, haha nee hoor, als de geene aan staat die niet aan hoort te staan dan gaat die HEEEEL erg flippen, dus dat merk ik wel :) dus hij draait echt op 12x6
Maar ik mag zeker niet klagen 11300 is zeker niet slecht, 05 was rond de 4300 ofzo.

[ Voor 51% gewijzigd door zBEASTORz op 12-01-2005 11:51 ]

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:18
Ligt het misschien aan je voeding dan? Of heb je er al een goede inzitten? Als dat zo is dan is het wel vaag ja.

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:40:
[...]

In welke pc ik hem ook doe, mijne heeft alles geopend en loopt op 350/800. Net genoeg voor 10.000 en 4.000 pnt in 3DMark03 resp. -05 in deze pc.
Dat was precies mijn vraag eigenlijk want dat kon ik nergens uit ophalen (ty). Want mijn angst is namelijk dat als je ze opent en je krijgt artifacts in windows dat je ze niet meer dicht kan doen (omdat je misschien niets meer ziet door artifacts) snap je :D en dan kan je wel naar je garantie fluiten. (bij mij gaat het btw om een v9999 Gamer edition, maar zal allemaal wel hetzelfde zijn neem ik aan :))

Btw je haalt gewoon meer punten als mij :) ik maar 9500 met een winchester 3000 en 1 gig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:10 . Reden: die score zag ik ineens n1 :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:09:
[...]

Dat was precies mijn vraag eigenlijk want dat kon ik nergens uit ophalen (ty). Want mijn angst is namelijk dat als je ze opent en je krijgt artifacts in windows dat je ze niet meer dicht kan doen (omdat je misschien niets meer ziet door artifacts) snap je :D en dan kan je wel naar je garantie fluiten. (bij mij gaat het btw om een v9999 Gamer edition, maar zal allemaal wel hetzelfde zijn neem ik aan :))

Btw je haalt gewoon meer punten als mij :) ik maar 9500 met een winchester 3000 en 1 gig.
Um, uit deze tekst kan ik niet opmaken of je het nu weet. Ik heb mijn BIOS geflasht met die waarden. Dan is het zo dat de pc niet uitmaakt. Je kunt het ook gewoon RT laten doen. In een andere pc staat dan gewoon weer 8 om 4, niets van te zien. Overigens zijn die bluescreens niet erg. Ik weet het niet zeker, zelf nooit gehad, maar ik dacht Ctrl ingedrukt houden tijdens starten zodat RT dan bij het opstarten niets unlocked/overclockt. (Kan iemand dit even bevestigen/ tegenspreken? alvast bedankt)

Maar, zoals al eerder is aangegeven is dit onderwerp niet gewenst in dit topic... je kunt hopelijk zelf inzien waarom.

9500 met dezelfde clocks bedoel je dan toch? Want gelukkig kan ie veel hoger, jouwe denk ik ook wel :o .

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me oude bios er maar weer in gezet 6800LE.. de GT die produceerde arties op de zelfde snelheden als ik overclock met de andere bios :O 390 / 875 @ 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dinkelover schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:53:
[...]

Um, uit deze tekst kan ik niet opmaken of je het nu weet. Ik heb mijn BIOS geflasht met die waarden. Dan is het zo dat de pc niet uitmaakt. Je kunt het ook gewoon RT laten doen. In een andere pc staat dan gewoon weer 8 om 4, niets van te zien. Overigens zijn die bluescreens niet erg. Ik weet het niet zeker, zelf nooit gehad, maar ik dacht Ctrl ingedrukt houden tijdens starten zodat RT dan bij het opstarten niets unlocked/overclockt. (Kan iemand dit even bevestigen/ tegenspreken? alvast bedankt)
jah als je overclockt en tijdens de boot control inhoud dan zet de drivers het weer goed, alle low-end overclocking niet en hij zet dan de pipes ook niet meer terug als ik het goed heb. als iemand dit can conformeren :D (wil geen slecht figuur slaan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:32:
11.300 3dmarks met 12x6 pipelines? Mooie score, wist niet dat dat zo hoog kon, dacht +/- 8500 met 12x6 pipes :)
+
Tyranium schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:41:
@ zBEASTORz

Heb je niet toevallig 16 pipelines aanstaan, want 11.000 punten met 3dmark03 met 12 pipelines is wel erg veel. 8)7.
400/800 - 10K en 4K met 12 pijpjes. Ik wil niet weten wat 1.4 voor scores geeft ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:51:
10.500 in mijn systeem (en 4500 '05); daarom ook maar weer mn LE'tje teruggehaald :(. Tzijn er maar 12, maar kom toch aardig in de buurt voor minder dan de helft vant poen.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:29:
had er een NV5 opgezet, dat scheelt maar 7 lullige graadjes met stock koeling :( !
dude ik had echt wel beter verwacht van een NV5 :X |:( van 53 idle en 63 stressed naar 42 idle en 56 stressed.
Je NV5 functioneert volgens mij prima. Mijn (XFX) kaart werd eerst al makkie 58 @ stock en met een flinke OC (400MHz) kwam dat al gauw over de 70 + een pokkeherrie van hier tot Tokio. NV5 doet het nu vrijwel geruisloos en makkelijk nog onder m'n idle temp die ik eerst had. Scheelt minstens 15 graden. Maarja...dat is vergeleken met een prutkoelertje. Leadteks koeling is daarmee vergeleken natuurlijk al stukkie beter. (Tis bv. ook bekend dat de Ultra stockkoeling en een NV5 niet veel uitmaakt. De 6800GT echter...)
Kijk en vergelijk zou ik zo zeggen voordat je voor de getalletjes valt. Tis natuurlijk wel zo'n beetje best-case scenario wat ze daar vermelden.
dinkelover schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 01:40:
In welke pc ik hem ook doe, mijne heeft alles geopend en loopt op 350/800. Net genoeg voor 10.000 en 4.000 pnt in 3DMark03 resp. -05 in deze pc.
Handug he die BIOS ;). Hmm 12/6 @ 400/800 presteert dus nagenoeg gelijk aan 16/6@350/800? Wat voor specs heb je (zie link in sig voor de mijne). Neem aan dat je systeem zich (iets) onder de mijne bevind anders had ik het ietie hoger verwacht nl.
(bij mij gaat het btw om een v9999 Gamer edition, maar zal allemaal wel hetzelfde zijn neem ik aan :))
Tis dan wel een 6800NU on steriods, maar nog steeds dezelfde GPU.
Btw je haalt gewoon meer punten DAN mij :) ik maar 9500 met een winchester 3000 en 1 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

16*1,6 350 / 890 = goed voor :

11000 in 3Dmark 2003 (in mijn pentium systeem)
10600 in 3Dmark 2003 (in mijn AMD syeteem)
4250 in 3Dmark 2005 (in mijn pentium systeem)
4375 in 3Dmark 2005 (in mijn AMD systeem)

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn NV5 koeler houd mijn 6800LE lekker koel. Alleen maakt hij nu teveel herrie, en blaas hij lang niet alle lucht de juiste kant op. Ik heb het idee dat het draaiende ding op deze koeler gewoon kut is. Nu wil ik deze vervangen door een fatsoenlijke papst, maar de rest van de constructie intact laten. Is dit verstandig, of kan ik beter gelijk een zalman-koeler aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Mijn Asus 6800NU op een 1.3v GT-bios op 400/890, cpu is een 2.8c op 14*235mhz.
1024mb PC4000 op 2.5-3-3-7.
Als ik de core of mem nog hoger zet gaat de score omlaag, op 380/840 haal ik maar 200 punten minder. De kaart is gekoeld door een NV5 op 12V die de temp niet boven de 46 graden celsius laat komen (stressed).

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v342/AlexKok33/ScreenHunter_007.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Heeft iemand hier die nieuwe Zalman koeler? Ik wil em wel, koelt hij beter dan de NV Silencer ?

Om het aantal decibel geef ik niks. :)

Ik zit namelijk met een Asus GT 128 mb enne die NV silencer past er niet op, als ik me kaart wat verander past het wel maar valt de garantie weg.
Maar jullie clocken veeel hoger dan ik met mn duurdere kaart. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Hidde schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:28:
Heeft iemand hier die nieuwe Zalman koeler? Ik wil em wel, koelt hij beter dan de NV Silencer ?

Om het aantal decibel geef ik niks. :)

Ik zit namelijk met een Asus GT 128 mb enne die NV silencer past er niet op, als ik me kaart wat verander past het wel maar valt de garantie weg.
Maar jullie clocken veeel hoger dan ik met mn duurdere kaart. :(
Bj mij paste hij er ook op, uiteindelijk heb ik alleen de molex moeten modden.

Als je de laagste temp wilt en geluid interesseerd je niet, moet je de NV5 kopen, het plexiglas en de fan eraf halen en dan een 80mm rechtstreeks op het blok zetten.
Eentje met 40-50cfm ofzo.

Hoe ik die molex gemod heb, leg ik nog wel eens uit, maar ik moet nu ff iets anders doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Volgens mijn reviews (de koreaanse die ik gelezen heb) koel de Zalman juist weer beter....

En als je idd een NV-5 wel wilt modden:

Doe er een 80mm DELTA fan op (6000 rpm ofzo) die laten zo je vga opstijgen..

[ Voor 41% gewijzigd door Henning op 12-01-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Laatst online: 27-09-2024
Ben ook in het bezit van een 6800LE en er doet zich een probleem voor in PowerDVD bij het afspelen van een gedownloade DVD. Ik weet niet zeker of het in Software Algemeen thuishoort of hier, maar het lijkt toch meer aan de TV-Out te liggen.

De gedownloade DVD heb ik gemount met Daemon Tools en bij het kijken valt op dat het beeld hapert op mijn TV-out. Wanneer ik terugschakel naar mijn gewone beeldscherm dan houdt het haperen op. Ik ging ervan uit dat het aan Daemon Tools zou liggen, dus ik heb de DVD op mijn HDD gezet. Bij het afspelen zie ik wederom haperingen op mijn TV-out en geen haperingen op mijn monitor. Hierna heb ik een gewone DVD afgespeeld vanaf mijn DVD-drive en deze hapert noch op mijn TV-out noch op mijn monitor. Het afspelen van een AVI gaat ook goed via de TV-out (ook met PowerDVD)

Conclusie: een DVD die ik van mijn HDD afspeel in PowerDVD hapert op mijn TV-out en niet op mijn monitor. Waar kan dit aan liggen?

Systeem:
AMD Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra
XFX GeForce 6800 LE
Maxtor DiamondMax 10
1gb RAM
NEC ND-3500 16x

EDIT: de kaart is niet overclocked, ik draai op 1024x768 en de haperingen doen zich zowel in clone mode als single mode voor.
EDIT2: drivers: 66.93

[ Voor 7% gewijzigd door ZjieB op 13-01-2005 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-09 11:47
Misschien een restje oude drivers van je vorige videokaart (indien van toepassing, natuurlijk)?

edit: okay, n.v.t...
edit2: Heb je in powerdvd hardware-acceleratie aangezet?

[ Voor 32% gewijzigd door zetje01 op 13-01-2005 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
zetje01 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 02:03:
Misschien een restje oude drivers van je vorige videokaart (indien van toepassing, natuurlijk)?
Heb dit systeem een maand geleden samengesteld en in elkaar gezet. Met een clean install van XP Pro Corporate. Dus oude drivers zijn niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ZjieB: Dit kan meerdere oorzaken hebben. Probeer eerst eens je TV als primair beeldscherm in te stellen.

Als dit geen resultaat geeft, kijk dan of het om een PAL of NTSC DVD gaat. Als het NTSC is heb je waarschijnlijk pech, en moet je het accepteren. Je kan dan nog proberen je TVout op NTSC te zetten, maar de meeste europese TVs ondersteunen dat niet (iig niet in kleur).

Als laatste redmiddel kan je nog ReClock proberen. Die hersynchroniseerd je film naar de frequentie van je beeldscherm. Je moet er dan wel voor zorgen dat de TV je primaire scherm is.

http://reclock.free.fr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 02:48:
@ZjieB: Dit kan meerdere oorzaken hebben. Probeer eerst eens je TV als primair beeldscherm in te stellen.

Als dit geen resultaat geeft, kijk dan of het om een PAL of NTSC DVD gaat. Als het NTSC is heb je waarschijnlijk pech, en moet je het accepteren. Je kan dan nog proberen je TVout op NTSC te zetten, maar de meeste europese TVs ondersteunen dat niet (iig niet in kleur).

Als laatste redmiddel kan je nog ReClock proberen. Die hersynchroniseerd je film naar de frequentie van je beeldscherm. Je moet er dan wel voor zorgen dat de TV je primaire scherm is.

http://reclock.free.fr/
Mijn TV staat al op primair: ik schakel tussen monitor en TV. De DVD is idd NTSC. Ik zal vanavond eens kijken of mijn TV NTSC ondersteunt. (Het is een Sony KV-28FQ86 en volgens kieskeurig zou hij NTSC moeten ondersteunen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

McBoom

Broem

Ik heb laatst ook een VF700CU gekocht en ik ben weer wat verder aan het overklokken geslagen met mijn MSI 6800NU (met 2,2Ns Hynix en stock voltage)

Core:415 Mem:940, 16 pipelines, 71.24 WHQL
3DMark05:4802
3DMark03:12058

Geen slechte scores dacht ik zo :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zie ik in dit topic erg veel over de XFX series. Hoe is de support en stabiliteit van die kaarten?

Ik heb nl een Shuttle barebonesysteem met maar 1 AGP en 1 PCI slot. Ik wil op zich wel zo'n XFX erin zetten, maar slokt deze een PCI slot op of valt de dikte wel mee?

ZIjn er ook 6800's die passief gekoeld worden a fabriek? Mijn kaart komt nl vlak naast mijn wand v/d kast te zitten en ik heb geen zin in een hoop herrie daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Nu online

McBoom

Broem

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:32:
ZIjn er ook 6800's die passief gekoeld worden a fabriek? Mijn kaart komt nl vlak naast mijn wand v/d kast te zitten en ik heb geen zin in een hoop herrie daardoor.
Gigabyte's 6800NU is passief gekoeld, maar ik vraag me af of zoiets wel geschikt is om in een barebone te plaatsen ivb met de (afwezigheid van) airflow. En de voeding heeft vaak te weinig kracht om een 6800(NU) te voeden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk, moet ik eens naar kijken.

Wat is momenteel trouwens de grootste OC geweest van een 6800LE? Ik bedoel...In de testen zie ik dat de Radeon X800 Pro de GF6800 verslaat bij de meeste games.
De 6800GT verslaat echter weer de X800 en de 6800 Ultra verslaat de GT (op zich allemaal logisch).

Vraag is dus...kan je een LE op GT snelheden krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 19:55

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Iemand al ervaring met de LE's van de Golden Elite TweakShop?

Zij verkopen de kaarten (leadtek) met 8, 12/16 of 16-6 garantie
dwz. dat bijvoorbeeld bij de laatste variant alles open gezet kan worden en deze foutloos en zonder artifacs door de benchmarks van 3dmark '03 en '05 komt.

kan ik er dan redelijkerwijs ook vanuit gaan dat ze in spellen ook artifact-vrij zijn?
Die 16-6 is daar 260 euro, maar als ik gegarandeert een 16-6 kaart krijg, dan heb ik dat er best voor over

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:47:
Duidelijk, moet ik eens naar kijken.

Wat is momenteel trouwens de grootste OC geweest van een 6800LE? Ik bedoel...In de testen zie ik dat de Radeon X800 Pro de GF6800 verslaat bij de meeste games.
De 6800GT verslaat echter weer de X800 en de 6800 Ultra verslaat de GT (op zich allemaal logisch).

Vraag is dus...kan je een LE op GT snelheden krijgen?
Alleen de GPU :>

het geheugen is een ander verhaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FUBAR schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:57:

dwz. dat bijvoorbeeld bij de laatste variant alles open gezet kan worden en deze foutloos en zonder artifacs door de benchmarks van 3dmark '03 en '05 komt.

kan ik er dan redelijkerwijs ook vanuit gaan dat ze in spellen ook artifact-vrij zijn?
Die 16-6 is daar 260 euro, maar als ik gegarandeert een 16-6 kaart krijg, dan heb ik dat er best voor over
als hun je die garantie geven dan moet het in spellen ook gewoon goed zijn, ik vind 260 euro voor een 16x1,6vp kaart best een redelijke prijs, ik zou het zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Nu online

McBoom

Broem

HStyles schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:38:
[...]

Alleen de GPU :>

het geheugen is een ander verhaal :/
Op de LE en NU zit toch DDR2 geheugen en op de GT en de Ultra QDDR3?
Maar of je er in de praktijk iets van merkt is een ander verhaal. Mijn 6800NU zit qua memspeed op 940, terwijl het QDDR3 van de (stock) GT op 1000MHz, en toch haal ik meer punten in 3DMark2003 dan de GT (en ook de Ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
McBoom schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:55:
[...]

Maar of je er in de praktijk iets van merkt is een ander verhaal. Mijn 6800NU zit qua memspeed op 940, terwijl het QDDR3 van de (stock) GT op 1000MHz, en toch haal ik meer punten in 3DMark2003 dan de GT (en ook de Ultra)
er zit geen DDR2 op maar gwoon DDR . op de GT en Ultra GDDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Nou het probleem is verholpen (check pagina terug)

Ik had waarschijnlijk een verkeerde bios derin :| Beetje vaag, had voor de gein ff de pipe aan gezet die et niet dee, Dat deed die maar werkte alsnog niet, Dus wou em weer uit zetten (via bios) maar dat kolerending ging niet uit haha, ff nieuwe bios gedownt en toen werkte alles weer, Ik weet ook niet meer wat voor bios et was, omdat ik het gewoon bios.rom had genoemt.

En men core draait al op 1.4V maar 410 is max (water), PS:Met die bios editor (kom ff niet op de naam, zit op werk) Maar daar moest je iets aan zetten en kon je em op 1.5V zetten, Maar voor de zekerheid nog niet gedaan. hebben hier meer mensen ervaaring mee?

Maar goed alles werkt weer en score blijft (3Dmark03) 11K op 12x6 1.4V 400/820

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Laatst online: 26-07-2022
Me kaart (leadtek) draait nu 12x1; 6vp, 350/800. forceware 71.24, met latencytool me kaart op 64 gezet. Haalt de volgende scores:
3Dmark scores:
3797 in 05
9406 in 03
17028 in 01
Is dit een beetje een goede score?
Systeemspecs
Me kaart word opzich niet zo warm (rond 54 graden stressed), dus voltage zou nog wel wat omhoog kunnen. Maar laat dit de garantie vervallen? Want opzich heb ik het niet echt nodig .... Ik kan de spellen op max draaien, dus garantie laten vervallen om met mijn benchmarks te kunnen showen is niet echt nodig (hoewel het wel leuk blijft XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Chewy, ja dit zijn prima score's :)

je zou er 1.2 volt op kunnen zetten, dan kan je als het goed is wel de 400Mhz core halen en zal je score dus ook een stukkie hoger zijn

volgens mij vervalt dan wel je garantie, maar je zou em natuurlijk altijd terug kunnen flashen mocht je er problemen mee krijgen, zelf heb ik een core van 375Mhz op het standaard voltage, en ik vind het niet nodig om voor die 25 a 50Mhz de boel te flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:32:
Nu zie ik in dit topic erg veel over de XFX series. Hoe is de support en stabiliteit van die kaarten?

Ik heb nl een Shuttle barebonesysteem met maar 1 AGP en 1 PCI slot. Ik wil op zich wel zo'n XFX erin zetten, maar slokt deze een PCI slot op of valt de dikte wel mee?

ik heb ook een shuttle barebonesysteem (SN85G4V2) en heb dus een leadtek 6800LE. Om die leadtek zit een koeler die via de bovenkant doorgaat naar de achterkant. Dus ik kijken paste het niet :( Maar als de kaart ereenmaal inzit past het wel. Dus heb ik met een schroevendraaier het "bakje" waar de HD en de DVD speler in zit opgelift.Kaart erin geschoven/geklikt en het paste net _/-\o_ Ik hou ongeveer een halve milimeter over aan de bovenkant. En die herrie vind ik wel meevallen. Aan de zijkant van mijn kast zitten van die gaatjes dus als je die kant van de kast nergens tegenaanzet wordt het niet zo warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
omdat ik een LE heb vraag ik het hier maar even,

ik heb nu de nieuwste 72 drivers er op gezet, en nu kan ik niet meer vinden waar je de drivers kan forceren bepaalde verversingfrequenties aan te nemen? Want als ik bijvoorbeeld warcraft ga spelen op de zelfde resolutie als mijn bureablad (1280 maal 960) dan gaat mijn scherm raar piepen, ik denk omdat ie niet op zijn normale HZ'en staat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:47:
[...]

als hun je die garantie geven dan moet het in spellen ook gewoon goed zijn, ik vind 260 euro voor een 16x1,6vp kaart best een redelijke prijs, ik zou het zeker doen :)
Kan je voor iets meer geld dan niet beter een 6800GT van Asus kopen? De Asus GeForce 6800 GT 128MB (AGP, DVI), V9999GT/TD staat op Pricewatch voor 296 EUR te koop.
Dan heb je a fabriek een snelle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Laatst online: 26-07-2022
Trouwens nog een vraagje, zijn die drivers die ik nu gebruik 71.24 wel zonder cheats voor 3dmark scores(weet niet of het kan)? Want ik heb nu elke keer gezien dat ik bij wings of fury (game1 3dmark03), na een aantal seconden me frames per seconde voor ongeveer 1,5seconde op ongeveer 1200fps staat.... En ik zie de frames(totale aantal) dan ook ineens erg snel stijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al mijn hele leven ATI gehad, maar eind deze week ga ik een Aopen 6800LE REv.3 hebben, en heb maar 1 vraag: Welke drivers moet ik gebruiken? Ik snap niets van de forceware drivers. De ene gebruikt 66.xx en de andere 72.xx ofzo Daar is toch veel verschil tss? niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Mijn aopen 6800le is net dood, ik krijg een nieuwe. Ik zit nu te twijfelen of ik 50 Euro bij zal leggen voor een Nu. Ik heb dan meer kans dat ik deze keer (weer) alle pipes open krijg..! Maar is het die 50 euro wel waard? Kun je een Nu trouwens beter clocken dan een Le? Stock is de nu 25 mhz hoger, so?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit had ik eerder gepost:

Sinds eergister een xfx6800le in mn kast hangen, de vorige eigenaar (maatje van me) had gezeik met zn nforce 3 mb, dus heb ik hem overgenomen en bij mij doet ie het erg goed!!!
tot nu toe alle pipelines open, ook de vertex shaders, en core op 400, mem op 700, zonder problemen. Veel gegamed, rct3, vampires bloodlines, hl2 noem het maar op. Nog geen artifact gezien! erg relaxed dus, tuurlijk ik weet het, ik heb hem nog niet weken getest, maar zon 40 uur gegamed en gebencht zonder problemen vind ik erg hoopgevend! vandaag een tijdje getest met 420/730, werkte ook zonder problemen. Kaart staat op 1,2 v, en word op zn hoogst 64 graden, idle rond de 45

systeem:
msi nforce 2 mb
1024 mb
470 watt voeding
audigy 2
amd barton 2500+ @183 mhz (2002 mhz)

3dmark 2003: 10381
3dmark 2005: 4477

Ohja: heb de artic cooling 5nv eronder hangen

DAN NU het volgende :

Echter nu ben ik 2 rare dingen tegengekomen, bij alle games die ik getest heb draait alles stabiel en goed, behalve bij moh pacific assault en bij far cry. Daar krijg ik dan het probleem dat ik iets van 1 frame per sec krijg, als ik dan esc doe zodat ik in het menu kom en weer continue doet ie het weer even goed. Als ik dan in windows kijk heb ik een nv error, en zie dan ook dat ie hem heeft teruggeklokt. Bij alle andere spellen (stuk of 20) draait ie echt perfect (uren lang). Iemand enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Driver Roundupje

Nu er opeens 3 versies van de 71.24 driver waren en ik wel eens wou weten of deze ook beter als de 71.20 zijn, had ik ff mijn middag opgeofferd om een een stel benches af te nemen...

NA ong 30 a 40 * 3Dmark 2003 en 2005 gedraait te hebben was ik er wel uit:

Gesteste drivers:

nVidia ForceWare 71.20
DNA 71.24
Xtreem 71.24

Instellingen:

Alleen instellingen in de drivers vast gezet en zo snel mogelijk...
256 mb werd er van het geheigen aan de pci sloten toe bedeelt (vraag mij niet waarom het was sneller) en 3 frames werden er van te voren gerenderd...
De DNA drivers werden als FAST geinstalleerd...

toen kreeg ik na al die benches dit schematje:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/driverroundup1.JPG

Zelf gebruik ik nu de Xtreem drivers.... deze beeldkwaliteit was toch beter als die van de DNA's...

Nu kom ik dus zelf op een krappe (3 puntjes :P) 4600 punten in 2005 uit...
en 10500 in 2003 (AMD XP is gewoon minder hierin... op mijn p4 zou ik het deze driver 11250 ong halen)...

Vga:

Aopen 6800le 16*1,6 en de speeds staan in het schema... systeem uit mijn specs//
Chewy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:04:
Trouwens nog een vraagje, zijn die drivers die ik nu gebruik 71.24 wel zonder cheats voor 3dmark scores(weet niet of het kan)? Want ik heb nu elke keer gezien dat ik bij wings of fury (game1 3dmark03), na een aantal seconden me frames per seconde voor ongeveer 1,5seconde op ongeveer 1200fps staat.... En ik zie de frames(totale aantal) dan ook ineens erg snel stijgen.....
Op mijn p4 systeem haal ik zelfs de 1500 FPS en ik gok dat de 6800ultra's ed wel boven de 1600 a 1700 uit stijgen...

PS: nog steeds in afwachtig op geld voor een nieuwe cooler.... die stock cooler vind dit geweld niet zo leuk :)

[ Voor 27% gewijzigd door Henning op 13-01-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:23
nu zit ik net in de nieuwe computer! totaal te lezen en op blz 95 bij het systeem van paradigit staat bij het commentaar dat de 6800le binnen een maand uit productie gaat mocht dat waar zijn dan zou dat erg jammer zijn

was dit al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08 20:27
ja allang, want de NV40 is veel te duur voor nvidia om te produceren als een 6800LE, dan kunnen ze beter de NV43 die makkelijker te produceren is verkopen, want die kost dus minder en is ook nog sneller @ stock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:23
ok wel jammer dus dan wordt de radeon 9800pro toch weer degene met de beste prijs kwaliteits verhouding(of de 6600GT op PCI-e) tenminste dat denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de optie "NVIDIA-beeldscherm" kan weghalen? Ik krijg het wanneer ik met de rechter muis op mn desktop klik. Tenvens wanneer ik op een videobestand klik, staat er de optie "Afspelen op mijn TV". Deze wil ik ook graag weghebben.

Ik heb een AOpen 6800LE met 66.93 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:7
Siebolt schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:25:
ja allang, want de NV40 is veel te duur voor nvidia om te produceren als een 6800LE, dan kunnen ze beter de NV43 die makkelijker te produceren is verkopen, want die kost dus minder en is ook nog sneller @ stock ;)
Die cores waren trouwens ook al gemaakt en ze moesten weg :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 70.xxx drivers vind ik zwaar kut. Instabiel, crashes, haperingen, vage troep, wisselvallige FSAA en AA filtering.

Ik heb altijd 66.93 gebruikt, en nu gebruik ik 67.xx WQL allebij gebruik ik naar redelijke tevredenheid.
Maar het verschilt enorm per spel wat voor driver je gebruikt. 70.xxx werkt niet lekker bij LOTR:TBFME. Bij doom3 is dat anders ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP
  • Laatst online: 19-09 16:08

RvP

Vandaag een Coolermaster aerogate II gehaalt zodat ik de temp van mijn gpu een beetje kan zien.
Ik heb het geluk gehad dat ik een Aopen 6800LE Revisie 2 had die op 16 pipes en 6 shaders draait. En sinds kort ook eigenaar van een zalman VF700-cu.
Foto van de koeler op een Aopen 6800LE Revisie 3 van een vriend van mij heb ik in het begin van de deeltje gepost op pagina 2 helemaal onderaan.

De temps kan ik nu dus ook melden waar toen om werd gevraagt. Met de fan op 1500toeren draait de kaart zonder overklok (wel met pipes en shaders) op idle 36 graden en stressen op 42 graden. Met overklok idle ook 36 en stressed maar 46 (overklok is core op 370mhz en mem op 870mhz)

3dmark05 4301
3dmarkt03 10301

Die lage scores komen waarschijnlijk door de cpu een athlon xp 3000+.

SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:58:
[...]

ik heb ook een shuttle barebonesysteem (SN85G4V2) en heb dus een leadtek 6800LE. Om die leadtek zit een koeler die via de bovenkant doorgaat naar de achterkant. Dus ik kijken paste het niet :( Maar als de kaart ereenmaal inzit past het wel. Dus heb ik met een schroevendraaier het "bakje" waar de HD en de DVD speler in zit opgelift.Kaart erin geschoven/geklikt en het paste net _/-\o_ Ik hou ongeveer een halve milimeter over aan de bovenkant. En die herrie vind ik wel meevallen. Aan de zijkant van mijn kast zitten van die gaatjes dus als je die kant van de kast nergens tegenaanzet wordt het niet zo warm.
Dat ken ik van mijn SN45GV3...met mijn Leadtek GF4 Ti4400 was het ook maar net dat het paste.

Voorts lijkt het erop dat mijn zoektocht zo'n beetje ten einde is...Die XFX 6800LE ziet er prima uit. Ik merk ook aan de Poll en het commentaar hier dat dit dé kaart is die de meeste kans heeft om unlocked te worden.
Nu alleen nog kijken of de heatsink niet al te dik is zodat alles in de Shuttle past.

edit:
Nu zit ik toch nog eens terug te bladeren en begin het vermoeden te krijgen dat de Aopens beter te uinlocken zijn dan de XFX. Is dat idd zo? Voorts zie ik op de site van XFX niets over de kaart staan...ben ik niet gelukkig mee :?

Misschien een idee, indien mogelijk) dat mensen met een XFX of AOpen wat info over de kaart posten zoals typenummers/batchnummers ofzo? Micchien is hier een overeenkomst uit te halen zodat mensen weten waar ze op moeten letten als ze een LE willen kopen die OC' ed kan worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:02:
[...]

edit:
Nu zit ik toch nog eens terug te bladeren en begin het vermoeden te krijgen dat de Aopens beter te uinlocken zijn dan de XFX. Is dat idd zo? Voorts zie ik op de site van XFX niets over de kaart staan...ben ik niet gelukkig mee :?

Misschien een idee, indien mogelijk) dat mensen met een XFX of AOpen wat info over de kaart posten zoals typenummers/batchnummers ofzo? Micchien is hier een overeenkomst uit te halen zodat mensen weten waar ze op moeten letten als ze een LE willen kopen die OC' ed kan worden.
Volgens mij is dit een beetje zinloos, want zelfs tussen kaarten van hetzelfde merk en rivisie zit verschil. Zo is er een AOpen rev3 met tems sensor en zonder temp sensor. Ik denk ook niet dat het merk uitmaakt of de kaart goed is te unlocken of niet. Is wel een beetje te zien uit de poll in de startpost (al is dat een uiterst onduidelijke grafiek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kort vraagje mbt rivatuner > hw masked betekend als er yes staat dat die normaal closed zijn? bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:40:
Hallo, kort vraagje mbt rivatuner > hw masked betekend als er yes staat dat die normaal closed zijn? bvd
kort antwoord: Zie startpost (ja dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry, stond er ongeveer niet met zekerheid en ik als enthousiasteling opende ze direct en reboot :D en vergeten welke ik gedaan heb :P

toch netjuhs normaal 9500 3mark03 en nu 10400 dus al stukje winst weer, en nu nfsu2 testen.

Moet ik rivetuner trouwens zelf opstarten? want hij stnod niet in me taakbalk, of maakt dat niet uit en zijn ze wel open dan?

(gaaat hier om een v9999 GE > dus nu een gewone GT :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een handje helpen en met een schuifmaat de totale dikte van de heatsink eens opmeten van een leadtek 6800LE? _/-\o_ Dus van voorkant t/m achterkant.

Dan kan ik eens checken of die in mijn Shuttle past.

THX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Laatst online: 03-08 23:30
FUBAR schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 13:57:

Eeeh, nou...voordat ik dat deed zou ik eerst es willen weten wat die kaart in HL2/Far Cry/Doom 3/etc.../etc... doet.
Maarja, dan hebben we het nog enkel over zichtbare artifacts. Dan hebben we nog: uitvallend beeld, NV errors, pipe niet kunnen klokken etc...
McBoom schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:55:
DDR2 heeft op sommige FX kaarten gezeten. Tis geflopt als mem voor graka's
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:13:
Ik heb al mijn hele leven ATI gehad, maar eind deze week ga ik een Aopen 6800LE REv.3 hebben, en heb maar 1 vraag: Welke drivers moet ik gebruiken? Ik snap niets van de forceware drivers. De ene gebruikt 66.xx en de andere 72.xx ofzo Daar is toch veel verschil tss? niet?
Tizzur zo moeilijk aan? Tis gewoon de versie, welke je ook pakt; elke kaart paktie (ja zelfs die van jaren terug). Pak de laatste officiële, maar als je wilt experimenteren kan je op zoek gaan naar de Beta's
DesertShooter schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:24:
Mijn aopen 6800le is net dood, ik krijg een nieuwe. Ik zit nu te twijfelen of ik 50 Euro bij zal leggen voor een Nu. Ik heb dan meer kans dat ik deze keer (weer) alle pipes open krijg..! Maar is het die 50 euro wel waard? Kun je een Nu trouwens beter clocken dan een Le? Stock is de nu 25 mhz hoger, so?
Kzou leggen...leg het erbij ;), kijk of het klokken/unlocken werkt, zo nee zeg je gewoon dat het performance verschil te klein is en neem je een LE terug :P. En begin weer van vooraf aan ;)
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:24:
Als ik dan in windows kijk heb ik een nv error, en zie dan ook dat ie hem heeft teruggeklokt. Bij alle andere spellen (stuk of 20) draait ie echt perfect (uren lang). Iemand enig idee???
Zie je dat met RT monitoring tijdens het spel? Terugklokken nadat de 3D app tijdelijk inactief is geweest (Alt-tab of exit) is uiteraard compleet normaal. Coolbits klokt enkel als het nodig is, maar gezien je beschrijving van haperende performance en error...
Enne 16/6 met 400 op de core...tis wel redelijk ver. Probeer het es een tijdje met 1 quad pipes minder. Als dat werkt, zet uit en pak de ander, herhaal. Of uiteraard je klok verlagen...
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:03:
Weet iemand hoe ik de optie "NVIDIA-beeldscherm" kan weghalen? Ik krijg het wanneer ik met de rechter muis op mn desktop klik. Tenvens wanneer ik op een videobestand klik, staat er de optie "Afspelen op mijn TV". Deze wil ik ook graag weghebben.

Ik heb een AOpen 6800LE met 66.93 drivers.
Kijk es hier met Regedit (hier kan je ook dingen toevoegen aan je rechtsklik menuutje, mits je weet hoe ;)):
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\
Maar ik denk niet dat het daar staat...zoek gewoon in je Registry waar "Afspelen op mijn TV" staat (misschien meerdere instanties, doorzoeken tot het einde).
Maar waarom je de optie "NVIDIA-beeldscherm" weg wilt hebben beats me. Das een directe shortcut naar je beeldscherm instellingen. Hoef je niet meer: Rechtsklik, Eigenschppn, Settings, Geavanceerd, GF6800LE te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:08:
Kan iemand mij een handje helpen en met een schuifmaat de totale dikte van de heatsink eens opmeten van een leadtek 6800LE? _/-\o_ Dus van voorkant t/m achterkant.

Dan kan ik eens checken of die in mijn Shuttle past.

THX!
die shuttle kastjes zijn toch allemaal de zelfde maat. Dus als ie bij mij past (leadtek) past ie bij jouw ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
Chewy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:04:
Ja was mij ook al opgevallen. Maar ik heb dit nog nooit goed zien gaan :/ Ook bij mijn 5900XT en heb ongeveer alle drivers sinds 53.03 wel gehad. Ik heb ff gekeken in ORB en gezocht voor pc's met exact zelfde CPU en ongeveer zelfde score, kwam ik een X800 XT PE tegen :+ ik 11081 en hij (zij :z ) 11182. In 1e test 203fps om 183. Overigens wint de LE op alle gebieden net maar bij het echt harde werk in Mother Nature blijft ie flink achter 65.5 om 74,7. Zelfde CPU dus heh. Volgens is de eerste test bijna volledig CPU afhankelijk bij de CPU snelheden die we heden ten dage hebben, dus zou best een soort cheat kunnen zijn ja :|
DesertShooter schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 18:24:
Zoals -Sir_Killalot- al zei, zou ik het ook doen. Het verschil tussen 8 en 12 pipes is namelijk bijna enorm te noemen, in tegenstelling tot van 12 naar 16 gaan. Ten tijde dat wij onze LE kochten was dit verschil 70euro of meer, vandaar onze keuze heh 8)
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:42:
[...]
400/800 - 10K en 4K met 12 pijpjes. Ik wil niet weten wat 1.4 voor scores geeft ;)

+

Handug he die BIOS ;). Hmm 12/6 @ 400/800 presteert dus nagenoeg gelijk aan 16/6@350/800? Wat voor specs heb je (zie link in sig voor de mijne). Neem aan dat je systeem zich (iets) onder de mijne bevind anders had ik het ietie hoger verwacht nl.
[...]
Mwoa, 1,4v geeft geen hogere scores toch? Je kunt alleen verder overclocken wat hoger scores oplevert maar dat is denk ik wat je bedoelt ;) Is dit je max dan (zonder arti's)?? 1,2v neem ik aan. Ik laat mijne liever niet op max draaien ivm houdbaarheid ;)
Ja BIOS is handig, maar voor het eerst in twee maanden kreeg ik, nu ik Half-Life 2 ook ff Hard wil doen, heeel af en toe een flinke arti, maar weet niet zeker of dat komt omdat ik op de achtergrond per ongeluk nog een filmpje had lopen in Windows MP :D
Specs, nu 2*512 Corsair 2700 met P4 2,66. Af en toe zet ik hem op 3GHz, maar kan het niet in Bios zetten :( .
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:42:
Btw je haalt gewoon meer punten dan mij :) ik maar 9500 met een winchester 3000 en 1 gig.
Had moeten zijn:
Btw je haalt gewoon meer punten dan ik :*) ik maar 9500 met een winchester 3000 en 1 gig.
:P

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Sir_Killalot- schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 02:01:

Kijk es hier met Regedit (hier kan je ook dingen toevoegen aan je rechtsklik menuutje, mits je weet hoe ;)):
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\
Maar ik denk niet dat het daar staat...zoek gewoon in je Registry waar "Afspelen op mijn TV" staat (misschien meerdere instanties, doorzoeken tot het einde).
Maar waarom je de optie "NVIDIA-beeldscherm" weg wilt hebben beats me. Das een directe shortcut naar je beeldscherm instellingen. Hoef je niet meer: Rechtsklik, Eigenschppn, Settings, Geavanceerd, GF6800LE te doen.
Ik heb het al in het register opgezocht maar er staat nergens een key met die text. En die directe shortcut heb ik al via het nvidia tray icoontje.

De reden dat ik het wegwil is trouwens dat mn beeld even knippert, elke keer dat ik een van die menus krijg. Alsof ie het beeld even opnieuw inirialiseerd ofzo

Edit. Na wat verder zoeken in de registry vond ik de key PlayOnMyTV. Na deze weg gehaald te hebben is de menuoptie weg \o/. Geen idee waarom het in het registry in het engels staat.

Kan iemand mij vertellen wat er met de engelse driver staat bij het desktop menu?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:01:
[...]

die shuttle kastjes zijn toch allemaal de zelfde maat. Dus als ie bij mij past (leadtek) past ie bij jouw ook toch?
Lijkt me ook, maar just to be sure :)

Wellicht dat ik een Leadtek6800LE 16/6 bij Golden Elite Tweakshop haal vanmiddag. Met de garantie dat alles open kan lijkt me dat geen verkeerde keus. Ik hoop alleen dat de fan geen t#ringherrie maakt.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.