Ik lees allemaal probleempies hiero, dus ik dacht, tijd voor wat advies
wat er met mij gebeurde ging als volgt:
ik heb een pctje samengesteld met de volgende specs;
Asus K8N (nForce 3)
AMD64 3000+
Kingston 512 mb DDR-RAM (CL3.0)
XFX 6800LE
Maxtor DiamondMax 9 80 gb S-ATA
350watt merkloze voeding
tot 2 dagen geleden haalde ik met deze onderdelen slechts een score van 3934 punten(!) @ default.
ik kreeg "slechts" 12 pipelines open, omdat 16 echt zwaaare haperingen gaf. verder als ik Half Life² speelde begon mn kaart op bepaalde momenten onwijs te blokkeren, dat ik exht 20 sec moest wachten tot het weer in orde was.
Ik begreep er vrij weinig van. ik zou default, zonder unlockte shit, rond de 7000 punten moeten hebben?
ik maakte een topic (
[rml][ XFX 6800LE] Vage Bottleneck[/rml]) om er nou eindelijk een antwoord op te vinden.
En voila, in de eerste reply stond de goude tip, "controleer of de kaart genoeg energie/spanning ontvangt."
mijn kaart was namelijk aangesloten op hetzelfde kabeltje als mijn HDD en DVD en casefan. dat vrat de spanning op en trok de XFX het nog maar amper. Door een losse, nergens op aan gesloten kabel in de XFX te stoppen,
verviervoudigde ik mijn score! en was ik tevens in staat om ALLES te unlocken, zonder enige arties
nou ik hoop dat sommige mensen hier iets aan hebben
adios-
[edit]
Ohjah, dit is mijn 3DMark 2005 score, met mijn XFX op 375 / 845 mhz @ 16x1 + 6v, 71.22 drivers:
[
Voor 7% gewijzigd door
XanderDrake op 05-01-2005 14:14
]