Photoshop contest??

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:46
Omdat ik mijzelf hier wel in interesseer, vroeg ik me af of er ook animo zou zijn voor een photoshop contest. Heeft er misschien iemand een idee van onderwerp?

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Lijkt me grappig :)

Misschien een cd-hoesje maken ofzo? Lijkt mij wel leuk namelijk.

Wat voor regels had je in gedachten? Dan bedoel ik met name:
welk bronmateriaal mag gebruikt worden?
welke andere programma's mogen gebruikt worden (illustrator, 3d-progs)
hoe wordt er gejureerd?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Volgens mij is dit al eens eerder geopperd en is dit toen niet helemaal doorgegaan.

Enfin, ik kan het topic zo gauw niet vinden, dit lijkt me nog steeds wel een leuk idee, dat cd hoesje lijkt me wel tof ja overigens, je zou bv. een nieuwe cd hoesje kunnen maken voor een bestaande cd, kijken of het beter kan (dit om de opdracht wat in te kaderen :) )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

WhizzCat schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:11:
Volgens mij is dit al eens eerder geopperd en is dit toen niet helemaal doorgegaan.

Enfin, ik kan het topic zo gauw niet vinden, dit lijkt me nog steeds wel een leuk idee, dat cd hoesje lijkt me wel tof ja overigens, je zou bv. een nieuwe cd hoesje kunnen maken voor een bestaande cd, kijken of het beter kan (dit om de opdracht wat in te kaderen :) )
Het lijkt mij wel lachuh om auto's te stylen. bumperkits enz. eronder.

No signature required.

Verwijderd

ik zal er eerder een 2d contest van maken dan

het idee van een cd hoesje vind ik wel leuk, kan je een beetje je stijl op richten, met WhizzCat wat dat betreft

overigens: wel meteen nu, want na oud en nieuw heeft niemand meer tijd natuurlijk

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 11:34 ]

• Ives
Of bv. dat iedereen bv. een foto van een auto krijgt en dat hij deze mbv. photoshop zo origineel en mooi mogelijk moet maken. Maar een ideetje hoor :D. Poll? Cd hoesje is ook leuk!

[ Voor 7% gewijzigd door Ives op 26-12-2004 11:33 ]

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-03 18:21
iedereen de zelfde foto laten restylen lijkt me leuk !
een auto heb ik es al es gedaan voor een vriend die iemand wou laten geloven dat hij opgezet was. :d
lijkt mij wel een leuke contest!

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dit topic hangt van flintertjes ideeën aan elkaar. Ik wens jullie veel succes maar... ik vraag me af wat er van terecht komt. Iemand moet de leiding nemen, iemand moet een vast plan en regels opstellen. Ik heb niet het idee dat Ives zich daartoe geroepen voelt, zo sumier als hij hier dit topic begint.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dark Blue schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:03:
Dit topic hangt van flintertjes ideeën aan elkaar. Ik wens jullie veel succes maar... ik vraag me af wat er van terecht komt. Iemand moet de leiding nemen, iemand moet een vast plan en regels opstellen. Ik heb niet het idee dat Ives zich daartoe geroepen voelt, zo sumier als hij hier dit topic begint.
Volgens mij moet je dit meer als een brainstorm sessie zien dan een feittelijke organisatie van een contest ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Ives
Poll: Wat voor een photoshop contest wil jij?
Iedereen dezelfde foto laten restylen.
Een cdhoesje ontwerpen.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=32467&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Wat voor een photoshop contest wil jij?
Een photoshop only wedstijd.
Een photoshop,PSP,illustrator en painter wedstrijd.
Een 2D wedstrijd.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=32468&layout=2&sort=prc

Ik heb painter bij de opties (enkel bij de keuze opties) gezet :D

[ Voor 11% gewijzigd door Ives op 26-12-2004 19:43 . Reden: Preatorian wilde painter, wij geven painter :) ]

Verwijderd

Painter 9 meetellen plz :]

misschien is een "battle" ook wel leuk zoals ze op shadowness.com vroeger hadden. (kan met 2 of meer).
iemand begint met een pic maken, stuurt deze naar de 2e persoon. deze bewerkt hem zo cool mogelijk en stuurt hem naar de volgende (of weer naar persoon 1) die hem weer bewerkt, dan weer naar 2 etc. (een afgesproken aantal keren).
aan het eind worden alle "tussenresultaten" gepost en bepaald het publiek wie hem steeds het beste heeft bewerkt :)

ps: wauw, wat ben ik slecht in dingen uitleggen ;) als jullie 't niet snappen kan ik nog wel een poging doen als 't nodig is :p

Verwijderd

photoshop tennis heet dat in nederland :D zoek maar eens, zijn redelijk wat topics over

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom niet, zoals die 3D contest topics, een thema waarbinnen je helemaal uit je dak kan gaan?

Photoshop tennis lijkt me minder leuk omdat je dan steeds op de ander moet wachten en het niet zo massaal is als een vrije open opdracht.

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 21:58
Agree with above.
Er is al een 3d contest, daar kan best een 2d tegenhanger van komen. Lijkt me zeer leuk, vooral omdat de gemiddelde persoon denk ik toch beter is in 2d dan 3d. Ik ben voor!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-05 12:39
neh, daar ben ik niet creatief genoeg voor om zelf iets te verzinnen :P

geef mij maar een "opdracht" en een startfoto en ik bak er iets van... :D

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• Ives
Ikzelf ben ook voor een foto restylen (cdhoesje maken moesten 3 weken geleden nog voor plastische opvoeding doen voor school) daar heb je minder creativiteit voor nodig. :D
Zouden we wel of geen wacom's (dankje xiqum) toelaten?

[ Voor 15% gewijzigd door Ives op 27-12-2004 09:48 ]

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

Pelle

🚴‍♂️

Lang, lang geleden, waren er regelmatig thema-topics.. ik zal in het devschuur crewforum eens een balletje opgooien om te vragen wat we hiermee zullen doen. :)

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 21:58
Ives schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:16:
Zouden we wel of geen teken-dingen-om-op-je-pc-aan-te-sluiten (kan niet op de naam komen) toelaten?
Wacom's, noemen ze dat. Dan moet je dus kijken waar men de grens lecht; photoshop contest, 2d contest, photorestyle, thema.

• Ives
Aangezien de poll uitwijzen dat ze liefst een photoshop only met een foto die ze moeten aanpassen zullen we dat best zo doen zeker. Vriendelijk dat je dat eens wil vragen pelle. ;)

Verwijderd

Count me in !

Ik doe ook regelmatig mee op www.photoshopcontest.com, (portfolio). Kan erg leuk zijn.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Ives schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:16:
Ikzelf ben ook voor een foto restylen (cdhoesje maken moesten 3 weken geleden nog voor plastische opvoeding doen voor school) daar heb je minder creativiteit voor nodig. :D
Zouden we wel of geen wacom's (dankje xiqum) toelaten?
Ik denk dat je flink wat mensen op de tenen trapt als je wacoms uit wil sluiten :P en hoe wou je het controleren? Een Wacom is gewoon een medium. Je wordt er niet creatiever van; je hebt er hoogstens meer precisie mee dan met een gewone muis, maar dat heb je met een trackball ook al.

Daarbij wil ik meteen toegeven dat ik er een heb, daar - altijd - mee werk, en nooit een normale muis aanraak (afgezien van 3dshooters).

[ Voor 12% gewijzigd door Clay op 27-12-2004 10:14 ]

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Ives
Poll: Ik wil
dat Wacom's niet worden toegelaten
Dat Wacom's worden toegelaten
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=32564&layout=2&sort=prc

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:03

Pelle

🚴‍♂️

Wat een onzin over die wacoms.

Verwijderd

Waarom niet iedereen hetzelfde CD hoesje laten ontwerpen? Zo is erg makkelijk te beoordelen wie er gewonnen heeft. Bij je inzending moet je dan een bestand bijvoegen, met de thematiek en wat alles voorstelt. Er moet dus een gedachte achter zitten. Dat lijkt mij veel leuker.

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Lijkt me een goed idee. Ik denk dat, watvoor thema er dan ook wordt gekozen, het doel wel zèèr vast omlijnd moet zijn; dit heeft zn nut inmiddels al twee maal in het 3d-contest bewezen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
Persoonlijk ligt de grens van "2d" of "Photoshop"-only nogal dicht bij mekaar :)

't Is een leuk idee, zal ook zeker meedoen.. alleen lijkt het me zeker zinvol er (eerst) een aantal regels voor op te stellen. En eigenlijk is het het handigst dat te doen voordat je een topic opent ;)

Maar goed, prima initiatief dus, maar zorg voor afkadering van regels.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
[rml][ Photoshop]Fotorestyle[/rml]

Dit is een begin, ik hoop dat het leuk word.
Als iemand input heeft/wilt geven, email/msn mij dan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.