[Thema/HW] Maak een affiche voor een museum.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Ik zal het maar gelijk toegeven, het is een huiswerk opdracht van CKV. Aangezien ik niet zo handig met zulke dingen ben (Photosjop enzo), vraag ik de help van de tweakertjes. Zoals in de Faq te lezen valt moet ik zel (natuurlijk) ook een bijdrage leveren en dat zal ik ook zeker doen. Ik ben bezig en zal hem zsm. posten.

De opdracht/regels:
Er is in het stedelijk museum in Amsterdam van 31 oktober t/m 31 december een grote overzichtstentoonstelling over P. Mondriaan. Je krijgt van de directie van het museum de opdracht voor deze tentoonstelling een affiche te ontwerpen.

Ontwerp daarvoor een pakkend advies, waarop enige noodzakelijke tekst (waar, wanneer, entreeprijs, thema enzovoort) en een afbeelding van een schilderij van Mondriaan staan. De scholderijstijl verwerk je in het affiche. Het moet snel en duidelijk de "boodschap" overbrengen.

Ik ben nu ff weg, maar daarna ga ik direct aan de slag. Ik zal als ik klaar ben het posten.

Als je nog iets wil weten, dan hoor ik het wel. Ik moet het officieel deze week inleveren, maar dat kan ik misschien nog wel een beetje rekken.

Suc6 ;)

* WaarAnders hoopt dat deze openblijft, ook al zit ie in de grijze zone ;)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Uit de FAQ

NB:
De starter van een Thema-topic is bij deze verplicht een bijdrage te leveren in de eerste post, en niet van het 5-min-pshop-niveau.
Bovendien vraag je of wij iets voor jou kunnen maken:
Op dinsdag 08 januari 2002 17:47 schreef WaarAnders het volgende:
Ik zal het maar gelijk toegeven, het is een huiswerk opdracht van CKV. Aangezien ik niet zo handig met zulke dingen ben (Photosjop enzo), vraag ik de help van de tweakertjes. Zoals in de Faq te lezen valt moet ik zel (natuurlijk) ook een bijdrage leveren en dat zal ik ook zeker doen. Ik ben bezig en zal hem zsm. posten.
Je bevindt je idd in het grijze gebied..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• WaarAnders
oh, sorry... Dat het in de eerste post moest zijn, heb ik overheen gelezen, maar ik ga nu druk aan de slag.
Op dinsdag 08 januari 2002 17:56 schreef Scipionyx het volgende:

Bovendien vraag je of wij iets voor jou kunnen maken:
Hoezo, omdat het voor school is :?
Ik probeer het toch zelf ook, dus ik leer er ook van.
Ik kijk welke het mooiste is en die lever ik in, het is niet iets voor een cijfer, het si gewoon een opdracht, die nagekeken wordt. Ik krijg er een letter voor (o,v,g), het moet een v zijn, anders moet het overnieuw gemaakt worden.
Geloof me, die overnieuw maak dingen zijn niet leuk ;(

• Robin
  • Niet online
Heb je al een idee hoe het eruit moet zien :?

• WaarAnders
tja...vooral duidelijk en niet te druk en op redelijk formaat

Verwijderd

.. Ik kijk welke het mooiste is en die lever ik in, ..

kijk dit is dus niet de bedoeling he, je eigen naam aan een ander z'n ontwerp verbinden. Ik verwacht dan ook niet dat je hiermee weg komt op GoT.

• Robin
  • Niet online
Hmm, wat dacht je van een portret van Mondriaan op de voorgrond en op de achtergrond een Mondriaan-schilderij en eronder wat de prijzen zijn, wanneer het is etc. etc :P

• WaarAnders
wat had je dan verwacht, als ik het toch vooral voor m'n beoordeling doe :? Natuurlijk zal ik zelf proberen om de mooiste te maken, dat geeft meer zelfvoldoening :Y)

Maar gaat je om mijn school of dat ik iemand anders z'n werk gebruik onder mijn naam :?

Verwijderd

Er mag geen huiswerk gemaakt worden voor een persoon volgens de Faq van GoT. Als jij dan iedereen aanspoort tot designen en op school met de eer gaat strijken, voldoe je al niet meer aan die regel.

Het komt er gewoon keihard op neer dat wij huiswerk voor jouw maken als onze designs mooier zijn dan die van jouw, of niet soms ?

• WaarAnders
Tja...
* WaarAnders wordt hier op de feiten gedrukt ;(
daar komt het wel op neer, maar over eer kan je het niet echt hebben, want het is maar 4e klas VWO en het is niet echt voor de tentoonstelling.

Het is gewoon dat je een beoordeling krijgt, dus o,v,g.
Maar gooi deze maar dicht, dan vraag ik straks op irc wel of het een beetje kwaliteit heeft.

Verwijderd

Ik kijk welke het mooiste is en die lever ik in
En hoe wil je dat beeld (jpg 400*360) inleveren dan ?

Mag ik zeggen dat je beter je tijd in je huiswerk kunt steken, daar leer je ook van. ;)

• WaarAnders
Op dinsdag 08 januari 2002 19:46 schreef Deneb het volgende:

[..]

En hoe wil je dat beeld (jpg 400*360) inleveren dan ?

Mag ik zeggen dat je beter je tijd in je huiswerk kunt steken, daar leer je ook van. ;)
rescale? Misschien wel minder mooi, maar ja...
* WaarAnders heeft hem bijna af en post hem zo wel ff

PS. verwacht niet teveel, of beter nog, helemaal niks, afgezien van een plaatje ;)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Dit is toch 100% een huiswerk topic?

* Yellow|A heeft nog een database 101 tentamen dus voelt iemand zich geroepen? ;)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Ik heb nog 27 opdrachten Photoshop/Illustrator/InDesign/QuarkXpress en een opdrachtje Director openstaan. Maar die doe ik zelf, want een diploma is me niet genoeg, ik heb meer aan ervaring, want dat kun je niet kopen.

Ga het dus maar gewoon zelf doen, ik kan me niet voorstellen dat er hier serieuze kandidaten zijn met tijd teveel.

• WaarAnders
ik wil best, maar of jij daar nou blij mee bent :P

maar deze mag dicht, ja dus.

• WaarAnders
w8 ff, ik heb een probleem!
Ik zie in mijn PSP venster een zo als ik het wil en dan druk ik op afdrukvoorbeeld en dan krijg ik een heel donker gifje, waarvan je niks meer ziet. Hoe kan dit? Hoe maak ik dit weer licht?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Als je nou eerst zelf eens iets maakt. Dan kun je dat daarna hier posten, en vragen wat wij ervan vinden + tips hoe wij denken dat je het kunt veranderen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• WaarAnders
dat heb ik dus net gedaan, maar
Ik zie in mijn PSP venster een zo als ik het wil en dan druk ik op afdrukvoorbeeld en dan krijg ik een heel donker gifje, waarvan je niks meer ziet. Hoe kan dit? Hoe maak ik dit weer licht?

• OkkE

OkkE

Op dinsdag 08 januari 2002 20:34 schreef WaarAnders het volgende:
dat heb ik dus net gedaan, maar
[..]
Jah dat weet ik ook niet, heb ik nog nooit gehad.. en ook nooit van gehoord.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• WaarAnders
ik zie dat het fout gaat, als ik de 2 lagen samenvoeg. Als ik het in PSP formaat laat en dan afdruk gaat het ook mis. Dus het samenvoegen gaat niet goed, wat doe ik fout?

Het begin document is nu ook verknoeid :(
* WaarAnders gaat nu snel iets simpels maken

Deze mag nu op slot!

• OkkE

OkkE

Doe je het laag voor laag, of maak je er in een keer 1 laag van?
Als je laag voor laag doet kan het namelijk wel eens fout gaan als je dingen als Multiply, Colorburn ofzo gebruikt.

• WaarAnders
nee, ik had een begin document en dan maakt ik een nieuwe laag met tekst enzo. maar bedankt voor je hulp, ik stop ermee. Ik ga iets heel simpels maken.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-05 15:09

DeFeCt

je wéét toch

Hebben de modjes weer theekransje ?

Flickr

• OkkE

OkkE

Op dinsdag 08 januari 2002 20:59 schreef DeFeCt het volgende:
Hebben de modjes weer theekransje ?
Volgens mij wel ja, want hier had er al lang 1* op moeten zitten eigenlijk..
* slotje

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Sorry, kreeg te eten bij mun zus en ivm koken=niet mijn hobby.. nu pas weer.. slotje om overbekende reden. GEEN Thema-topics.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

[b]Op dinsdag 08 januari 2002 17:47 schreef * WaarAnders hoopt dat deze openblijft, ook al zit ie in de grijze zone ;)
Nix grijs aan, zelfs twee redenen om um te sluiten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.