[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.617 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ASUS A8V Overclocking Thread

De ASUS A8V Deluxe is de beste overclocker op het VIA K8T800Pro platform (Socket 939), en doet ook zeker niet onder voor de MSI K8N Neo2.

Hier ff een pic van de ASUS A8V Deluxe:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkyextreme.com/img/2004/07/asus_a8v/mb.jpg

De officiele ASUS site

Deze thread is bedoeld om overklok ervaringen te delen en om hier vragen over te stellen.

Overclock Options

HTT
200-300 mhz

CPU Multiplier
4.0x-20.0x (0.5x per stap)

HT Frequency
400, 600, 800, 1000 HTT

AGP/PCI
66/75 en 33/37.5

CPU Voltage
1.000-1.850v (CPU afhankelijk)

AGP Voltage
1.50-1.60v

CPU : DDR Ratio's
200 : 200/166/133/100

Voordat je begint

Voordat je begint met overklokken met de A8V Deluxe moet je hier even een blik op werpen:

Check de koelpasta onder de nb-koeler

Aangezien ASUS nogal zuinig is geweest met de pasta, haal even de heatsink eraf, en doe er even nieuwe koelprut op. Wat nog beter is om er meteen een Zalman op te zetten, wat een temperatuurverschil oplevert van tussen de 10 en 20 Graden :9~ .

In welke sloten moet het geheugen?

Om Dual Channel (DC) te draaien heb je 2 of 4 dimms nodig. Als je 2 dimms gebruikt, gebruik dan slot 1 en 3 of 2 en 4.

Cool'n'Quiet uit

Zet CnC uit. Als je de htt namelijk aardig gaat verhogen (boven de 230), dan trekt je cpu waarschijnlijk niet meer de snelheid als hij idle is "Cool'n'quiet multiplier x hoge HTT", de cpu gaat immers op een veel lagere vcore over.

Overklokken en toch Cool'n'Quiet blijven gebruiken ?

Wil je toch van deze energie besparende techniek gebruik blijven maken, dan is er een tooltje waarmee je zelf kan instellen op welke frequency en voltage je cpu moet lopen als hij idle is. Installeer wel eerst de amd64 driver (www.amd.com). Houd cool and quiet in de bios uit. Als je het tooltje op auto-management zet, werkt het exact hetzelfde, maar dan op jouw ingestelde waardes. Nadeel: het is een actief programma.

RM Clock Utility

HT-Bus =< 1000 mhz

Dit is de vuistregel. Je moet proberen de HT-bus onder de 1000 te houden (HTTx HT frequency). 1050 mhz zou nog wel lukken, maar bij de 1100 kan het al meer problemen gaan opleveren (Nou moet ik zeggen dat ik op 1125 nog stabiel draai). Je systeem wordt dan instabiel of post niet eens. Aan gezien er zo goed als geen verschil is tussen 800mhz en 1000mhz ht-bus zou ik gewoon dit aanhouden:
200 --> 1000HTT
210-250 --> 800HTT
251-300 --> 600HTT

Pas op met het gebruik van halve multipliers

Het is al vanaf het begin van de ASUS A8V Deluxe mogelijk om met halve mp's te werken. Het is aan te raden om deze niet te gebruiken, omdat je dan performance verliest op je geheugensnelheid. Het werkt namelijk alsvolgt:
Als je HTT-speed en mem-speed 1:1 lopen, en de multiplier van de cpu is 10x, dan wordt de memspeed vastgelegd door de cpu speed door 10 te delen. Voorbeeld: HTT=250, MP=10. Mem speed = 2500/10 = 250 (ddr500).
Pak je nu 10.5 als multiplier, dan wordt de mem speed als volgt:
cpu-speed = 10.5x250 = 2625
Mem-speed = 2625/11 = 239 mhz.

De geïntegreerde memory controler van AMD snapt namelijk alleen hele multipliers wanneer het om geheugen gaat.

Modificaties
Als het voltage de bottleneck is, is het handig als je de voltages nog wat kan verhogen door een mod te doen. Nou zijn er twee soorten Voltmods, 1 voor het geheugen en 1 voor het CPU Voltage.
VDD Mod
VDimm Mod

OCZ DDR-Booster

De simpelste oplossing als je meer volt over je geheugen wilt zetten. De OCZ DDR-booster kan je in het laatste slot doen. Nadelen van deze voltageverhoger is: hij is lelijk, wordt heet, je levert 2 dimsloten in.
Dual Channel blijft in ieder geval werken.
Maar let op!
Overvoltage Protection begint op 3.1V te werken, zorg er dus voor dat je onder de 3.1V komt, anders sluit je mobo gewoon af.

Vcore

Vanaf BIOS versie 1007 zijn Winchesters supported. Het probleem is dat de Winchesters wel een voltageprobleem hebben, dat naar eigen zeggen pas volledig is opgelost in de 1009 Beta BIOS. Nu is het nog niet echt bekend wat veilig is om 24/7 te kunnen draaien met winchestercores. De meningen verschillen tussen 1.6 en 1.65 volt (air/wc).
Voor Newcastle cores is dit 1.7 volt (air/wc).

Wil je hoger, dan kan je altijd even een kijkje nemen naar de hierboven genoemde Voltmods

Biossen

Jammergenoeg zijn er tot op heden nog geen modded Biossen, maar misschien in de toekomst nog. Wel zijn er altijd Betabiossen te downloaden, zodat je altijd de laatste Bios bij de hand kan hebben :Y)
Hier zijn altijd de laatste officiele Biossen en de laatste BetaBiossen te downloaden.

De nieuwste officiele versie is 1008/1009
De nieuwste betabios is 1009.007

Interessante links

Exploring the maximum HTT adventure
Thread over de ASUS A8V

Interessante informatie

Het Revisie wat-en-hoe

Er zijn een aantal revisies in de ASUS A8V Deluxe. Rev 1.0x en Rev 2.0. Alleen de laatst genoemde heeft met alle BIOS versies een volledig werkende lock. Revisie 1.02 heeft alleen locks met 1005.020 en 1005.021 Beta Bios. Toch zitten er enkele limieten aan de 1005 Beta Biossen. Zo worden de Winchesters officieel niet ondersteund, waardoor je altijd op 1 DIMM moet draaien. Ook kan de lock er in 1x mee ophouden, waardoor je in eens met een enorm hoog AGP/PCI Frequency zit.

Winchester Ondersteuning

Winchesters worden pas officieel vanaf Bios versie 1007 ondersteund. Maar echt goed werkt het nog niet samen (Voltage probleem), vandaar dat al snel Bios versie 1008 uitkwam, die voor een stuk beter ondersteuning heeft gezorgd. Toch blijf ik er bij dat iedereen met Winchesters minimaal een 1009 Bios moeten hebben, want dan loopt het pas goed naast elkaar.

Memory Settings

Ook memorytimings zijn er natuurlijk volop in de ASUS A8V Deluxe. Hier even een overzichtje van de verschillende soorten timings met uitleg:

MEMCLK MODE:[LIMIT]
Dit zorgt ervoor dat je andere settings zelf kan veranderen. Als je hem op AUTO laat staan kan je nooit dé geweldige Sandra Bandwidth scores krijgen. Aangezien de A8V Deluxe de king van de Sandra Bandwidth is :)

MEMCLK:CPU [5:3 DDR333]
Ik vind dat dit meer stabiel is dan op AUTO. Natuurlijk bestaat er ook 1:1 2:1 3:2 4:3 5:3.
Het is dus je CPU ratio vs Memoryratio. Dus als je je CPU op 250MHz hebt (Met timing 3:2), loopt je Memory op ~170MHz. Het snelste is natuurlijk om 1:1 te lopen met CPU en Memory. Maar let op! Als je 1:1 wilt lopen, moet je MEMCLK:CPU zetten op 2:1!

DRAM [DISABLED]
Geen idee wat dit is, geen SiSoft Sandra verschil in ieder geval.

BANK INTERLEAVING [ENABLED]
Ik denk dat dit nodig is voor Dual Channel, dus als je DC hebt, zet hem op Enabled. Het is in ieder geval een optie die je kan controlleren met CPU-Z.

NODE INTERLEAVING: [DISABLED]
Het is niet zeker wat dit is, sommigen zeggen dat het te maken heeft met een Cluster. Niet noodzakelijk dus.

BURST LENGTH: [8 CLK]
Zou een bredere bandbreedte moeten opleveren dan de 16clk setting. Ik zag zelf geen groot verschil is Sandra. Maar zal dit nog eens gaan nalopen.

CAS [2.0 CLK]
De standaard Column Access Time latency van mijn chip. Het is mogelijk dat je een crash krijgt als je onder de standaard waarde gaat zitten.

TRC [9 CLK]
Row Cycle Time. (TRC= Minimum of TRAS+TRP).

TRAS [7 CLK]
Row Active Time. TRAS= TRCD + CAS + 2 CLK.

TRFC [AUTO]
Werk alleen met AUTO setting, wanneer je het veranderd boot je computer niet meer.

TRCD [3 CLK]
RAS to CAS delay. Probeer hem hier op standaard te houden, anders is de kans groot dat P95 crashed.

TRP [3 CLK]
Row Active Strobe Precharge. Defaults. P95 unstabiel wanneer je het verlaagd.

TWCL [AUTO]
Geen verschil is Sandra scores, dus gewoon AUTO.

ASYNC LAT [AUTO]
Geen idee wat dit moet zijn, ga zo snel mogelijk hier een update over doen.

2T [DISABLED]:
Als je chips het aankunnen, doe hem op Disabled. Zorgt voor een grotere Memory Bandwidth.

READ PREAMBLE [AUTO]
Het lijkt dat hogere settings stabieler zijn wanneer je overclocked, ben nog aan het testen hiermee.

HYPERTRANSPORT FREQUENCY [1000MHz]
De maximale frequentie is normaal gesproken 1000MHz. Hoewel ik het ook stabiel kon krijgen op een ~1080MHz. Hoe dit berekend wordt is als volgt: LTD x HTT: Bijvoorbeeld 5x270=1350MHz. Dit ligt dus veel te hoog, met moet je LTD op 800MHz zetten. Dan wordt het 4x270=1080MHz. Dan zou eventueel stabiel kunnen zijn, maar misschien moet je hem zelfs nog naar 600MHz verlagen, wat 3x270=810MHz oplevert.

Verschillende versies

Er zijn 2 verschillende versies, de ASUS A8V Deluxe-WiFi en de niet-WiFi.
De niet-WiFi versie zie je hier in Nederland bijna niet.
Daarnaast is de wel-WiFi versie ook nog goedkoper ;)

Wel heb je met de NIET-Wifiversie de zekerheid dat het om een Revisie 2.0 mobo gaat :9~

Welke CPU's?

De volgende CPU's zijn beschikbaar voor dit moederbord:
3000+, 3200+, 3400+, 3500+, 3800+, 4000+, FX-53, FX-55

De grote BIOS verzameling

Er zijn intussen nogal wat BIOSSEN uitgebracht door ASUS, maar jammergenoeg zijn ze lang niet allemaal meer te downloaden. Voor mensen die toch nog graag een oudere BIOS willen proberen heb ik (Met dank aan dabutcha1976 voor het hosten van de files, en het maken van een readme) een groot pakket aan BIOSSEN gemaakt. Ook zit hier de 1005.020 BIOS in, voor mensen met een 1.0x moederbord die een lock willen, en niet zin hebben om te registreren bij diverse sites.

De volgende BIOSSEN zijn included:
1003, 1005.020, 1006.004, 1006.006, 1006, 1007, 1008.002, 1008.003, 1008, 1009.002, 1009.003, 1009.004, 1009.005, 1009.006, 1009.007, 1009, 1010.002

Download hem hier: Download

Voor de mensen die ze liever per stuk downloaden: Hier

Opmerkingen

Iemand nog aanvullingen of opmerking hierover?
Mail dan naar: FnFFnF [AT] wanadoo [PUNT] n(eder)l(and)
Geen SPAM; vragen over het moederbord e.d. worden rechtstreeks verwijderd, aangezien daar dit topic voor bedoeld is :)

Update History

25-12-04: Memorytimings toegevoegd.
30-12-04: BIOSSEN toegevoegd.
08-01-05: De grote BIOS verzameling geupdated.
26-01-05: De grote BIOS verzameling geupdated.
26-01-05: De foto's gefixed.
26-01-05: Tekst toegevoegd aan Copyright/Credits

Copyright/Credits

Met dank aan Tutti-Frutti voor sommige stukken tekst! Aangezien ik het nogal onzin vond om alles net wat anders te typen, en dit er goed stond :)
En mede dank aan iedereen die ik niet ken, maar die misschien toch voor enige informatie verschaffing heeft gezorgd :P

Ook dank aan Super Nade van Overclockers.com forum

(In)compatible Koelers

Als toevoeging op het begin zal ik hier een lijst plaatsen met compatible koelers. Dit wegens de afwijkende lay-out van het bord die naast zijn voordelen (betere flow), helaas ook zijn nadelen kent dat er een aantal koelers niet passen. Hier plaats ik de koelers waar twijfels over kunnen bestaan.

Zelf nog incompatible koelers gevonden? Mail dan even het type en vermeldt waar en waarom het niet past.

CPU

Zalman 7000 CNPS 7000 (A/B) (Cu/Al/Al-Cu)
[center]Afbeeldingslocatie: http://www.ct-systemen.nl/images/7000ACU.JPG

Deze koeler past zonder problemen. Dit ook met de N47J en een eventuele VGA Cooler.

Coolermaster Hyper 6
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/firstlook/20040428/images/hyper6_sideview.jpg

Deze zou ook moeten passen, en verder niet voor belemmering moeten zorgen.

Chipset

Zalman N47J
Afbeeldingslocatie: http://www.openjl.fr/upload/nb47j-vig.jpg

De N47J past op de K8T800Pro-chip zonder problemen.

Graph-O-Matic Rev2.0 VGA & Chipset
Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/contentServ/3.0/www.innovatek.de/data/media/191/500618.jpg

Deze past zonder problemen.

Frigus Chipset WC-blok
Afbeeldingslocatie: http://www.frigus.nl/products/images/NB-VIASiSnForce2-v1.0.jpg

Deze past zonder problemen

VGA-koelers

Heatpipe Koelers
Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/topics/neo2/zalman80hp.JPG

Het gebruik van de meeste Heatpipe koelers zou geen problemen op moeten leveren.

Zalman VF700
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5214.jpg

Past prima.

Arctic Silencer
Afbeeldingslocatie: http://www.colorstone.com.tw/proimages/f1/arcticcooling/vga.jpg

Past prima.

[ Voor 67% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-01-2005 14:34 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mooie topicstart ... Doet me ook beetje denken aan boekverslagen en iets als scholieren.com ;) Zie ondertitel.

Misschien handig om erin te zetten dat "2t command" in memory configuration op disabled moet staan wanneer je 1t timings wilt draaien :). Of heet dat tegenwoordig (nieuwere bios) anders ?

[ Voor 96% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-12-2004 23:28 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

het plaatje bij de Coolermaster Hyper 6 is gelinkt naar THG.
en dat kan niet ;)
die pic moet je ff zelf hosten, anders kan je het niet zien :)

en de eerste pic van het mobo van ixbt.com lijkt het ook niet te doen hiero
***hmmm nu doet ie het wel weer :/
wel erg lay-out verneukend :P

maar ik moet zeggen wel een uitgebreide topicstart met veel info _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Pan op 25-12-2004 01:46 ]

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
De ASUS A8V Deluxe is de beste overclocker op het VIA K8T800Pro platform, en doet ook zeker niet onder voor de MSI K8N Neo2.
Euhm najah

A8V zuigt gewoon met mem dat veel amps trekt. 't Bord op zich is enorm relaxed. 't Doet gewoon precies wat je van een bord zou verwachten, maar 't lust gewoon geen mem. EB's en TCCD's zuigen op die plank.

IMHO komt dat doordat asus te weinig condensatoren op die plan heeft geplaatst en daardoor zouden spannings rimpelingen kunnen ontstaan wat lijd tot instabiliteit of het niet eens booten.

BH5 gaat wel redelijk op die plank. BH5 heeft dan ook wel veel voltage en daardoor een stuk lager amperage, dus de condensatoren kunnen dat nog wel bijbenen, maar TCCD en EB werken standaard met een stuk lager voltage waardoor ze meer amps trekken om zo goed te kunnen performen.

Is mijn theorie in ieder geval...

Heb deze plank zelf gehad, maar ook na standaard mem mod wou die plank gewoon niet meer vddr geven dan 2.9V. Heb echter nooit een draad van de 3.3 naar een condensator gezet, dat had nog een performance boost kunnen geven.

Alles bij elkaar opgeteld is het toch niet de ideale tweak plank die ik graag had willen hebben. Ook omdat winnies en phch niet erg goed samen gaan op deze plank, al schijnt de laatste bios update uitkomst te bieden in dit geval.

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:16:
Mooie topicstart ... Doet me ook beetje denken aan boekverslagen en iets als scholieren.com ;) Zie ondertitel.

Misschien handig om erin te zetten dat "2t command" in memory configuration op disabled moet staan wanneer je 1t timings wilt draaien :). Of heet dat tegenwoordig (nieuwere bios) anders ?
Zal worden toegevoegd bij Memorytimings, wou ik zowiezo nog gaan adden, maar sommige settings werken (nog) niet (BSOD), en anderen zijn nog onbekend :(
Maar zal de lijst nog wel ff updaten met memorytimings :)
YoupY schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 02:36:
[...]

Euhm najah

A8V zuigt gewoon met mem dat veel amps trekt. 't Bord op zich is enorm relaxed. 't Doet gewoon precies wat je van een bord zou verwachten, maar 't lust gewoon geen mem. EB's en TCCD's zuigen op die plank.

IMHO komt dat doordat asus te weinig condensatoren op die plan heeft geplaatst en daardoor zouden spannings rimpelingen kunnen ontstaan wat lijd tot instabiliteit of het niet eens booten.

BH5 gaat wel redelijk op die plank. BH5 heeft dan ook wel veel voltage en daardoor een stuk lager amperage, dus de condensatoren kunnen dat nog wel bijbenen, maar TCCD en EB werken standaard met een stuk lager voltage waardoor ze meer amps trekken om zo goed te kunnen performen.

Is mijn theorie in ieder geval...

Heb deze plank zelf gehad, maar ook na standaard mem mod wou die plank gewoon niet meer vddr geven dan 2.9V. Heb echter nooit een draad van de 3.3 naar een condensator gezet, dat had nog een performance boost kunnen geven.

Alles bij elkaar opgeteld is het toch niet de ideale tweak plank die ik graag had willen hebben. Ook omdat winnies en phch niet erg goed samen gaan op deze plank, al schijnt de laatste bios update uitkomst te bieden in dit geval.

just my 2 cents
Nee hoor, TCCD en EB en BH-5 worden prima ondersteund. Wel ff minimaal BIOS versie 1007 erop flashen, en alles werkt prima. Daarnaast: Revisie 2.0 heeft standaard al alle problemen gefixed met memory. Het kan dus zijn dat jij nog op een Revisie 1.0x werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Maar op dit bordje zit toch geen pci/agp lock, hoe ver kun je dan klokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de via k8t800 Pro heeft wel pci/agp locks, de k8t800 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf revisie 2.0 heeft deze plank een prima werkende lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Heeft er ook al iemand results van het overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
pleasure schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:35:
Maar op dit bordje zit toch geen pci/agp lock, hoe ver kun je dan klokken?
Heeft wel zeker PCI/AGP Lock
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:43:
de via k8t800 Pro heeft wel pci/agp locks, de k8t800 niet.
De K8T800Pro is voornamelijk voor Socket 939, de K8T800 werd voor 754 gebruikt.
pleasure schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:45:
Heeft er ook al iemand results van het overklokken?
Ja, tuurlijk, clocked prima over. En rete stabiel hier :)
Ga mijn results natuurlijk nog even posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Dus op dat bordje kan een Winny 3000+ wel 2.7 Ghz draaien *met een beetje geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
pleasure schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:27:
Dus op dat bordje kan een Winny 3000+ wel 2.7 Ghz draaien *met een beetje geluk
Jawel, maar dat hangt helemaal van je CPU af, als je CPU het kan, kan je mobo het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor socket heeft het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:45:
Wat voor socket heeft het moederbord?
Staat er ook hoor :) Socket 939 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een Winnie 3500+ :9~ kopen, met dit mobo erbij. Ik wacht nog wel even af totdat die non-wifi Rev.2.0 hier goed verkrijgbaar is ;) De non-wifi versie is al vrij goed verkrijgbaar en niet duur (€105,75 :D).

Ik had trouwens een stukje gelezen op GoT dat wanneer je meer dan 2 PC3200 Dimms gebruikte, dat de snelheid werd teruggeschroefd naar 333 MHz? Dit probleem deed zich alleen voor bij de VIA K8T800 chipset, is dat met deze revisie/bios opgelost?

Ik denk dat er met zo'n Zalman CNPS7700-Cu erg leuke resultaten te behalen zijn :D

En meteen zo'n Zalman Chipset cooler kopen, die blijkt erg goed te zijn :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:23:
Ik ga binnenkort een Winnie 3500+ :9~ kopen, met dit mobo erbij. Ik wacht nog wel even af totdat die non-wifi Rev.2.0 hier goed verkrijgbaar is ;)

Ik had trouwens een stukje gelezen op GoT dat wanneer je meer dan 2 PC3200 Dimms gebruikte, dat de snelheid werd teruggeschroefd naar 333 MHz? Dit probleem deed zich alleen voor bij de VIA K8T800 chipset, is dat met deze revisie/bios opgelost?

Ik denk dat er met zo'n Zalman CNPS7700-Cu erg leuke resultaten te behalen zijn :D

En meteen zo'n Zalman Chipset cooler kopen, die blijkt erg goed te zijn :9
Als je naar een deugdelijke computerzaak gaat, mag je wel even in de doos kijken, en ook even naar het moederbord. Dan kijk je even tussen de PCI sloten, en daar staat de revisie :)

Ik heb er 4xPC3200 in, en draait prima op 400MHz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
FnF schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:31:
[...]

Zal worden toegevoegd bij Memorytimings, wou ik zowiezo nog gaan adden, maar sommige settings werken (nog) niet (BSOD), en anderen zijn nog onbekend :(
Maar zal de lijst nog wel ff updaten met memorytimings :)

[...]

Nee hoor, TCCD en EB en BH-5 worden prima ondersteund. Wel ff minimaal BIOS versie 1007 erop flashen, en alles werkt prima. Daarnaast: Revisie 2.0 heeft standaard al alle problemen gefixed met memory. Het kan dus zijn dat jij nog op een Revisie 1.0x werkt...
Ik heb een rev 2 gehad, en een Rev 1.02. Beide waren gewoon netjes gelocked, de ene dmv bios 1005.21.

Maar zoek eens even wat beter op de diverse fora. A8V werkt gewoon niet goed samen met TCCD :
http://www.xtremesystems....=45680&highlight=a8v+tccd
http://www.gskill.com/for...43&pid=345&st=0&#entry345
enz enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:23:

...

...
Dat is zo met S754 en oude cpu's. Op s939 helemaal niet van toepassing ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
YoupY schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:50:
[...]

Ik heb een rev 2 gehad, en een Rev 1.02. Beide waren gewoon netjes gelocked, de ene dmv bios 1005.21.

Maar zoek eens even wat beter op de diverse fora. A8V werkt gewoon niet goed samen met TCCD :
enz enz enz...
Laatste BIOS versie verhelpt veel, misschien niet alles, dat weet ik niet, aangezien ik geen TCCD heb :)

[ Voor 25% gewijzigd door Phyxion op 25-12-2004 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:50:
[...]

enz enz enz...
Dit snap ik niet, waarom zou TCCD nou niet goed werken maar duur BH5 geheugen wel... Dit zou gewoon gefixed kunnen worden met een simpele bios update lijkt me? :?

Best jammer dit, we zijn al een hele tijd gewend dat Asus moederbordjes erg kieskeurig zijn qua geheugen. Ik had erg graag gehoopt dat hier wat meer aandacht aan besteed zou zijn..
FnF schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:32:
[...]

Als je naar een deugdelijke computerzaak gaat, mag je wel even in de doos kijken, en ook even naar het moederbord. Dan kijk je even tussen de PCI sloten, en daar staat de revisie :)

Ik heb er 4xPC3200 in, en draait prima op 400MHz :)
Ik wou idd ff naar Mycom gaan, maar ik kwam er dus achter dat ze de A8V Deluxe incl. Wifi verkopen voor €129,- terwijl Salland deze verkoopt voor €105,-. Alleen is het een beetje ver rijden naar Salland :+

Beetje dilemma dus :p
DaWaN schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:25:
[...]

Dat is zo met S754 en oude cpu's. Op s939 helemaal niet van toepassing ;)
Ok, tnx voor het ophelderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:52:
[...]

Dit snap ik niet, waarom zou TCCD nou niet goed werken maar duur BH5 geheugen wel... Dit zou gewoon gefixed kunnen worden met een simpele bios update lijkt me? :?

Best jammer dit, we zijn al een hele tijd gewend dat Asus moederbordjes erg kieskeurig zijn qua geheugen. Ik had erg graag gehoopt dat hier wat meer aandacht aan besteed zou zijn..

[...]

Ik wou idd ff naar Mycom gaan, maar ik kwam er dus achter dat ze de A8V Deluxe incl. Wifi verkopen voor €129,- terwijl Salland deze verkoopt voor €105,-. Alleen is het een beetje ver rijden naar Salland :+

Beetje dilemma dus :p

[...]

Ok, tnx voor het ophelderen ;)
Of je gaat gewoon ff bij Mycom over de prijs onderhandelen :)
Gewoon ff zeggen: Graag voor 105€, anders ga ik naar Salland toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:25:
[...]

Of je gaat gewoon ff bij Mycom over de prijs onderhandelen :)
Gewoon ff zeggen: Graag voor 105€, anders ga ik naar Salland toe :)
Kan ook ja :p

Of ik bestel de non-wifi versie met Rev. 2.0 lekker hier:

Klik

€105,75 en op voorraad :D

Problem solved :)

Voor alle duidelijkheid de non-wifi versie staat nu in de Pricewatch toegevoegd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:49:
[...]

Kan ook ja :p

Of ik bestel de non-wifi versie met Rev. 2.0 lekker hier:

Klik

€105,75 en op voorraad :D

Problem solved :)

Voor alle duidelijkheid de non-wifi versie staat nu in de Pricewatch toegevoegd :)
Had ik al gezien, vandaar dat ik ook had gezegd dat de wel-WiFi versie goedkoper is :)

Maar blijf aub een beetje ontopic, het is een OC Thread, niet een buyersguide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:27:
[...]

Had ik al gezien, vandaar dat ik ook had gezegd dat de wel-WiFi versie goedkoper is :)

Maar blijf aub een beetje ontopic, het is een OC Thread, niet een buyersguide ;)
Goedkoopste Non-Wifi versie: €105,75
Goedkoopste Wifi versie: €105,50

Maargoed, nu weer ontopic zoals gevraagd:

Zijn er hier mensen met een CNPS7700? Is er nog genoeg ruimte over voor én een Zalman ZM80D-HP VGA koelblok én een Zalman NB blokje?

Wat temps enzo zou wel leuk zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 16:47 . Reden: Klein rekenfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:35:
[...]

Goedkoopste Wifi versie: €105,75
Goedkoopste Non-Wifi versie: €105,50

Je hebt dus een Wifi Kaartje d'r bij voor 50 cent :D

Zijn er hier mensen met een CNPS7700? Is er nog genoeg ruimte over voor én een Zalman ZM80D-HP VGA koelblok én een NB blokje?

Je hebt rekenachterstand geloof ik :) 105,75-105,50=0,25€. En dat is de WINST die je behaald, want de WiFi versie is goedkoper :)

En idd, weer ontopic: Ik heb zelf de Boxedkoeler, maar er is genoeg ruimte voor de NB47J, en de Arctic Cooling ATi Silencer 3 :) En met de ZM80D-HP past het ook. Of het met de 7700 ook past, weet ik niet, maar standaard past hij wel, en ook met de NB47J...

Ik draai nu met de Winchester 3200+ op 2530MHz (Kon nooit, maar de nieuwe BIOS geeft weer extra ruimte :) ), en zit nu al een 2.5 uur te P95en. De huidige temp is ongeveer 45 Graden. Is op 1.625 Volt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:43:
[...]

Je hebt rekenachterstand geloof ik :) 105,75-105,50=0,25€. En dat is de WINST die je behaald, want de WiFi versie is goedkoper :)

En idd, weer ontopic: Ik heb zelf de Boxedkoeler, maar er is genoeg ruimte voor de NB47J, en de Arctic Cooling ATi Silencer 3 :) En met de ZM80D-HP past het ook. Of het met de 7700 ook past, weet ik niet, maar standaard past hij wel, en ook met de NB47J...

Ik draai nu met de Winchester 3200+ op 2530MHz (Kon nooit, maar de nieuwe BIOS geeft weer extra ruimte :) ), en zit nu al een 2.5 uur te P95en. De huidige temp is ongeveer 45 Graden. Is op 1.625 Volt...
Ehm er staat gewoon 25 cent hoor :p :+ Whoops, ik heb denk ik een bril nodig :p Ach tis weekend he :) :+

Anyway, op de Zalman site staat dat de CNPS7700 wél compatible is met de ZM80D-HP :)

Alleen omdat die Northbridge zo idioot dichtbij de socket zit denk ik dus dat je alternatieve NB cooling i.c.m. een CNPS7700 wel kunt vergeten :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:46:
[...]

Ehm er staat gewoon 25 cent hoor :p :+ Whoops, ik heb denk ik een bril nodig :p Ach tis weekend he :) :+

Anyway, op de Zalman site staat dat de CNPS7700 wél compatible is met de ZM80D-HP :)

Alleen omdat die Northbridge zo idioot dichtbij de socket zit denk ik dus dat je alternatieve NB cooling i.c.m. een CNPS7700 wel kunt vergeten :'(
7700 en de NB47J pas wel, misschien dat je een paar 'tralies' moet verbuigen, maar dat gaat zeker lukken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Voor mensen die goed willen overclocken, raad ik BIOS versie 1009.006 aan, is echt ongelovelijk stabiel. Heb nog niet 1 crash ermee gehad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo1987
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 15:07
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:35:
[...]

Goedkoopste Non-Wifi versie: €105,75
Goedkoopste Wifi versie: €105,50

Zijn er hier mensen met een CNPS7700? Is er nog genoeg ruimte over voor én een Zalman ZM80D-HP VGA koelblok én een Zalman NB blokje?

ik heb er een CNPS7700 en een ZM80D-HP op zitten, nog geen NB blokje, maar dat komt misschien nog wel.

het past zeer makkelijk, geen enkel probleem, het NB blokje moet ook wel net passen.

Afbeeldingslocatie: http://peterdejager.myadsl.nl/pics/7700-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://peterdejager.myadsl.nl/pics/7700-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://peterdejager.myadsl.nl/pics/7700-3.jpg

de Temps: niet echt super laag, maat mijn systeem is dan wel erg stil.
CPU 58°C op 11x240=2640 MHz en Full Load }:O
NB is : 35°C

[ Voor 12% gewijzigd door polo1987 op 26-12-2004 16:38 ]

Systems Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
polo1987 schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:31:
[...]

ik heb er een CNPS7700 en een ZM80D-HP op zitten, nog geen NB blokje, maar dat komt misschien nog wel.

het past zeer makkelijk, geen enkel probleem, het NB blokje moet ook wel net passen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

NB47J pas hier zeker op. ZO hoog is de NB47J ook weer niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Mijn AMD64 3500+ op Asus A8V Deluxe loopt nu 2574Mhz en 100% stabiel.

Mijn settings:
HT Frequency 800Mhz
CnC Disabled
CPU FSB Frequency 234Mhz
CPU Multeplier 11x
CPU Voltage 1.575
Bios Versie: Revision 1008 Beta 002

Dit alles gekoelt door een Asetek WaterChill KT12A-L30

Hebben jullie nog tips om verder over te clocken?
Naast de bios te updaten misschien met de settings spelen?
(zou een bios update echt veel verschil uitmaken?, evt ervaringen welkom :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn bord tegenwoordig weer standaard draaien omdat ik nog een revisie 1.xx heb en dus geen pci lock.
mijn 3200 loopt ook weer standaard omdat hij idle niet oced al 41 graden word. De standaard koeler blaast of zuigt die nou eigenlijk lucht ? Er zit een dun laagje artic silver tussen trouwens.
Misschien toch maar es een andere kast halen denk ik met een wat betere airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo1987 schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:31:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat een hoge temps? Heb je de 7700 op 5v draaien ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
SmoothVision schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:15:

Mijn settings:
HT Frequency 800Mhz
CnC Disabled
CPU FSB Frequency 234Mhz
CPU Multeplier 11x
CPU Voltage 1.575

BIOS versie 1009.006 clocked wel lekker over, maar heel veel verschil zal je er niet mee halen jammergenoeg :(
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:05:
[...]

Wat een hoge temps? Heb je de 7700 op 5v draaien ofzo :p
Moet inderdaad haast wel, want 58Graden is wel erg hoog, ik zit met boxed cooler daar nog bij lange na niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
SmoothVision draai je stabiel met jou settings? Wat zijn je benchmarks punten?
Mijn systeem met A8V-deluxe rev2 zonder wi-fi, 3500+ ( Newcastle)
OCZ pc3200 platinum rev2, Zalman 7000cu, sapphirex800xt PE @ 560-594
soundblaster Audigy, super-flower 450 voeding.
HT frequency 1000mhz
CnC disabled
CPU FBS 354mhz x 9.5 multiplier
CPU voltage 1.550
Bios versie 1008

Memory 2.5-3-3-6 2:1 2T disabled

Alles draait stabiel temp idle 36-38° stressed 45-46° met Asus probe
Gehuegen bandbreedte 6619 3d mark 2003 12572

Heb ook de Zalman 7700cu erop gehad en is toch niet beter dan de 7000cu
Het is inderdaad zo dat de mobo zonder wi-fi beter is dan die met.
Kan er over meespreken. Heb zelf die met wi-fi gehad en met dezelfde CPU kon ik zeker niet niet zo hoog gaan als nu. ;)
SmoothVision schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:15:

Mijn settings:
HT Frequency 800Mhz
CnC Disabled
CPU FSB Frequency 234Mhz
CPU Multeplier 11x
CPU Voltage 1.575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:54:
HT frequency 1000mhz
CnC disabled
CPU voltage 1.550
Bios versie 1008

Kan er over meespreken. Heb zelf die met wi-fi gehad en met dezelfde CPU kon ik zeker niet niet zo hoog gaan als nu. ;)

[...]
Hoe krijg jij een FSB van 354, aangezien je maar tot 300 in kan stellen...
Wel vreemd dat de 7700Cu hetzelfde presteerd...

[ Voor 6% gewijzigd door Phyxion op 27-12-2004 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Soory even een vergissing van nummer |:( . Het moet 254 zijn. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
FnF schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:15:
[...]

Hoe krijg jij een FSB van 354, aangezien je maar tot 300 in kan stellen...
Wel vreemd dat de 7700Cu hetzelfde presteerd...
Dat de 7700 hetzelfde presteerd ligt denk ik aan het feit dat deze toch een beetje te zwaar is van gewicht. En ook de losse klemmetjes zijn toch niet ideaal vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Heb ook de 3000+ winchester erop getest en deze kon stabiel op 2400mhz draaien.
Dat beloofd voor de 3500 winchest :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Apoca

Array Technology Industry

Dan heb ik nog wel wat vraagjes.

Ik lees hier dat b.v de ocz booster wel zal werken op dit mobo terwijl op de homepage van ocz zelf staat dat dat ding niet werkt op dit mobo. En ik kan eigenlijk ook nergens lezen dat iemand zo een ding werkend heeft gekregen op een A8V.

Nou ik ben al een beetje begonnen met clocken van de cpu enzo, nu werkt mijn geheugen niet zo mee en moet ik deze dus zo veel als maar kan rond de 200mhz grens houden. Dit is natuurlijk geen probleem door het geheugen op een andere stand dan 2:1 te zetten. Nu wil ik eigenlijk gewoon draaien op een HTT van 250 bij een HT van 4x. Waarbij het geheugen dus gelijk is 1:1. Dacht ik koop je een setje Gskill PC4400 en dan moet dat geen probleem zijn. Heb ik gelijk in deze gedachte gang of sla ik wat belangrijke stappen over? Zoals volt dat misschien wel erg omhoog moet ofzo op het DDR. En merk ik dat nou echt goed dat ik 1:1 draai tegenover de settings dat ik nu draai om maar meer clockspeed te halen ten koste van geheugenspeed?

En dan nog een vraagje over mijn cpu ik heb een 3000 Winc. Toen ik mijn mobo had met bios versie 1007 stond de volt op 1.40 in de bios. En had ik 1.45 nodig om 2500mhz te bereiken. Maar toen ik der versie 1008 en 1009.6 beta op deed zetten stond de volt ineens op 1.45 al standaard :? Ik heb hem maar gewoon terug gezet op 1.4 wat bij cpu-z 1.26 een uitlees van 1.425 / 1.44 geeft wat dus die 5% zou zijn die je in acht moet nemen. Maar wat is nu de standaard volt voor een 3000?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn score @ superpi 1M met bijbehorende settings. Dit draait al een week stabiel, en doet een nachtje prime95 ook zonder problemen. De 3dMark03 score van 11275 (zie specs in sig) was op nog iets hogere settings, maar ik wil graag ook nog werken op m'n systeem ;) Draait op Bios 1009.006beta

Afbeeldingslocatie: http://zooi.aoxclan.com/tn_cpuzsuperpi.jpg. Memorytimings staan niet al te strak, omdat ik PC4000 3-4-4-8 mem heb en ik helaas niet 1:1 kan draaien.

Overigens is dit systeem ook praktisch niet te horen, dankzij de Zalman 7700 cpu en 700 VGA coolers. Ofwel:
/me is een happy slager :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:02:
Dan heb ik nog wel wat vraagjes.

Ik lees hier dat b.v de ocz booster wel zal werken op dit mobo terwijl op de homepage van ocz zelf staat dat dat ding niet werkt op dit mobo. En ik kan eigenlijk ook nergens lezen dat iemand zo een ding werkend heeft gekregen op een A8V.

Nou ik ben al een beetje begonnen met clocken van de cpu enzo, nu werkt mijn geheugen niet zo mee en moet ik deze dus zo veel als maar kan rond de 200mhz grens houden. Dit is natuurlijk geen probleem door het geheugen op een andere stand dan 2:1 te zetten. Nu wil ik eigenlijk gewoon draaien op een HTT van 250 bij een HT van 4x. Waarbij het geheugen dus gelijk is 1:1. Dacht ik koop je een setje Gskill PC4400 en dan moet dat geen probleem zijn. Heb ik gelijk in deze gedachte gang of sla ik wat belangrijke stappen over? Zoals volt dat misschien wel erg omhoog moet ofzo op het DDR. En merk ik dat nou echt goed dat ik 1:1 draai tegenover de settings dat ik nu draai om maar meer clockspeed te halen ten koste van geheugenspeed?

En dan nog een vraagje over mijn cpu ik heb een 3000 Winc. Toen ik mijn mobo had met bios versie 1007 stond de volt op 1.40 in de bios. En had ik 1.45 nodig om 2500mhz te bereiken. Maar toen ik der versie 1008 en 1009.6 beta op deed zetten stond de volt ineens op 1.45 al standaard :? Ik heb hem maar gewoon terug gezet op 1.4 wat bij cpu-z 1.26 een uitlees van 1.425 / 1.44 geeft wat dus die 5% zou zijn die je in acht moet nemen. Maar wat is nu de standaard volt voor een 3000?
Jawel, OCZ Booster wil wel, mits je hem ONDER 3.1 Volt houd. Kan je ook @ Topicstart vinden.
Daarnaast is het standaard voltage voor Winnies 1.45V. 1008 is een mede een voltagefix voor Winnies, maar geef mij 1009 maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
In het begin van deze topic bij de interessante links Exploring the maximum HTT adventure, na
aanvinken Test Setup & Settings kan je lezen dat de HT multiplier op 4x kan gezet worden.
Deze HT multiplayer vind ik niet in de bios (1008).
Weet er iemand waar ik die kan vinden?
De HT dat ik kan zien is enkel in MHZ (200-400-600-800-1000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Hmmm das lekker, dus mijn cpu loopt stabiel met minder volt :P Ik hoef pas de 1,45 in de bios aan te spreken als ik 2500mhz en hoger wil draaien eerder niet. Dit ( 1,40 V ) loopt stabiel als een bus. 2250Mhz @ 1,425 V draait 48 uur Prime 95 en geen trobbels. Maar je raad me dus aan gewoon hem op 1,45 te zetten neem ik aan eigenlijk. Maakt buiten de 3 graden meer load temp, niks uit voor de rest eigenlijk

En kan iemand me nog een hintje geven wat te doen met het geheugen?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

papichulo schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:20:
In het begin van deze topic bij de interessante links Exploring the maximum HTT adventure, na
aanvinken Test Setup & Settings kan je lezen dat de HT multiplier op 4x kan gezet worden.
1000 = 5x
800 = 4x
enz.

Doe de HT x de HTT en deze mag niet hoger worden dan 1000mhz. Iets der boven is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:20:
Juist, 200-400-600-800-1000. Oftewel de MP's. Kijk: 1-2-3-4-5.
Dus als je hem op 800 zet, is het MP 4.
Iedereen typt 4 omdat dat korter is dan 800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij heeft zo'n CNPS7700-Cu pas zin als je em:

1. Op 12 Volt zet
2. Al wat airflow in je kast hebt (een 92mm exhaust fan naast je moederbord die meteen de warmte wegzuigt zal wel helpen, of een andere fan in je window die koele lucht tegen de mobo aan blaast).

Zelfde met de koelblokken van Thermalright met de Socket A, die hadden een onwijs groot oppervlak maar hadden pas zin als je flinke airflow in je kast had.

Wegens omstandigheden kan ik m'n set nog lang niet aanschaffen, ik wil ook zo graag beginnen met OC'en :P

Ik snap trouwens 1 ding niet met het geheugen: 2:1 staat gelijk aan 1:1?? Wat gebeurt er dan als je 1:1 doet?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:56:
Volgensmij heeft zo'n CNPS7700-Cu pas zin als je em:

1. Op 12 Volt zet
2. Al wat airflow in je kast hebt (een 92mm exhaust fan naast je moederbord die meteen de warmte wegzuigt zal wel helpen, of een andere fan in je window die koele lucht tegen de mobo aan blaast).

Zelfde met de koelblokken van Thermalright met de Socket A, die hadden een onwijs groot oppervlak maar hadden pas zin als je flinke airflow in je kast had.

Wegens omstandigheden kan ik m'n set nog lang niet aanschaffen, ik wil ook zo graag beginnen met OC'en :P

Ik snap trouwens 1 ding niet met het geheugen: 2:1 staat gelijk aan 1:1?? Wat gebeurt er dan als je 1:1 doet?? :?
Ja dan draait je geheugen op DDR200 en dat wil je niet lijkt me :)

Dus ja 2:1 is eigenlijk 1:1 maar dit moet je dus niet zo instellen in de bios daar pak je dus 2:1. Dan gaat je geheugen mooi gelijk op met je cpu. En als je dus lekker geheugen hebt, kun je mooi sync clocken naar boven ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Apoca op 27-12-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Belangrijke extra Informatie!
Ik kwam nog wat leuke informatie tegen. Ik zal dat eerst hier posten, en laten misschien toevoegen aan de startpost.

- BIOS 1008 kan voor P95 errors zorgen, update naar latere BIOS.
- BIOS 1007 schijnt soms problemen met AGP/PCI Lock te hebben, update naar latere BIOS.
- Gebruik de Promise IDE Controller wanneer je overclocked.
- BIOS 1009 Beta blijkt coldboot problemen te hebben, en stabiliteitsproblemen (Coldboot probleem heb ik inderdaad ook ondervonden). Dus terug naar een oudere BIOS. ATM test ik een oude 1009 Beta BIOS (1009.002) Ik kan namelijk niet herinneren dat die er ook last van had.
De resultaten zal ik hier nog wel even posten. Maar dat zal dus niet eerder als morgenvroeg worden, aangezien het dan pas weer een coldboot wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Om dat verhaal over die halve multipliers maar eens te ontkrachten...wie dat toch in de wereld geholpen heeft ... :/

Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.huigsloot.speedxs.nl/GoT/halve_multiplier_klein.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/flossey.gif

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
papichulo schreef op maandag 27 december 2004 @ 09:54:
HT frequency 1000mhz
CnC disabled
CPU voltage 1.550
Bios versie 1008

[...]
Mijn benchmarks score is 4489 punten in 3D Mark03 vrij laag, maar dit heeft te maken met mijn nu nog 9500Pro overclockt.. ik ga over 2-3 weken een X800XTPE of X800XT AIW halen en die met behulp van watercooling en memory heatsinks overclocken :)

Maar mijn syteem draait nu echt heerlijk stabiel ;) 'k vraag me alleen af of ik met een CPU FSB Frequency van 234 Mhz genoeg geheugen bandbreedte heb en die niet 'dichtknijp' (234x4=936Mhz..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Huigie schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:34:
Om dat verhaal over die halve multipliers maar eens te ontkrachten...wie dat toch in de wereld geholpen heeft ... :/

Klikbaar:
[afbeelding]

[afbeelding]
Het werkt inderdaad ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als ik 4 maal 512mb op mijn mobo zet, klopt het dan dat deze niet meer als dual / DDR400 kan werken? Maar zich terug zet naar DDR333?

[ Voor 184% gewijzigd door Apoca op 27-12-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Laatst online: 22:05

Syngrow

Framerate is life

Huigie schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:34:

Klikbaar:
[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is een CPU-Z bug....

Ga het verschil in snelheid maar eens meten in pifast ofzo, dan kom je er wel achter dat het toch echt niet werkt ;)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Syngrow schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:07:
[...]

Dat is een CPU-Z bug....

Ga het verschil in snelheid maar eens meten in pifast ofzo, dan kom je er wel achter dat het toch echt niet werkt ;)
Is geen CPU-Z bug, ik heb het hier ook draaiende met halve MP's

En @ de gene hierboven :) Als je de moeite neemt om even deze thread door te lezen, weet je ook de antwoord op je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

En @ de gene hierboven :) Als je de moeite neemt om even deze thread door te lezen, weet je ook de antwoord op je vraag :)
Hmm ja nu je het zegt ik had het ergens gelezen maar wist het niet meer zeker, heb op zoveel page's vandaag info vandaan gehaald. Maar bedankt hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

FnF schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:17:
[...]

Is geen CPU-Z bug, ik heb het hier ook draaiende met halve MP's

En wat is dit dan?
Afbeeldingslocatie: http://oskarwu.myweb.hinet.net/A64D1.jpg
OSKAR_WU
Here is the divider table I got after using an oscilloscope to check the possible upper limit of DRAM clock ...

What I can not be sure is the exact frequency besides 200/166.67/133.34/100 ...
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=41595

Het is technisch gewoon onmogelijk

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Technisch is bullshit, praktijk dat is wat we nodig hebben _/-\o_
En om het te bewijzen zal ik even een opsomminkje aan resultaten van SiSoft Sandra 2005 Professional geven (Bewijs hier ook meteen dat hogere FSB niet meer snelheid oplevert):

10x251:
CPU Arithmetic: 10912/3954/5175
CPU MM: 23891/25682

9x279:
CPU MM: 23890/25686

8.5x296:
CPU Arithmetic: 10901/3963/5187
CPU MM: 32945/25745

Zoals iedereen die kan lezen duidelijk kan zien dat halve MP's absoluut WEL werken :P
Dus als jij je blijft verschuilen achter die technische documenten, moet je het zelf weten, wij weten wel wat werkt, en daar gaat het om :)
Daarnaast zijn er vast ook wel @ XS genoeg topics te vinden dat halve MP's WEL werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

FnF schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:44:
[...]

Technisch is bullshit, praktijk dat is wat we nodig hebben _/-\o_
En om het te bewijzen zal ik even een opsomminkje aan resultaten van SiSoft Sandra 2005 Professional geven (Bewijs hier ook meteen dat hogere FSB niet meer snelheid oplevert):

10x251:
CPU MM: 23891/25682

9x279:
CPU MM: 23890/25686

8.5x296:
CPU Arithmetic: 10901/3963/5187
CPU MM: 32945/25745

Zoals iedereen die kan lezen duidelijk kan zien dat halve MP's absoluut WEL werken :P
Dus als jij je blijft verschuilen achter die technische documenten, moet je het zelf weten, wij weten wel wat werkt, en daar gaat het om :)
Daarnaast zijn er vast ook wel @ XS genoeg topics te vinden dat halve MP's WEL werken ;)
En doe dan ook eens de membandwith test op bv 250x10 en 250x9,5 ;)
Volgens jouw halve multitheorie zou het resultaat daarvan hetzelfde moeten zijn (of iig niet veel schelen)

En ik geloof niet dat dat waar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

FnF schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:44:
[...]
Tuurlijk werken ze 8)7. Het enige is dat je op een halve MP lagere memspeed draait.

Voorbeeld:
10*250 = 2500
2500/10 = 250

9,5*250 = 2375
2375/10 = 237

[ Voor 13% gewijzigd door Tjaps op 27-12-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

En dus niet 2375/9.5 = 250 zoals in dat CPU-Z screen te zien is. Het blijft een bug in CPU-Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
The Doctor schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:10:
[...]

Tuurlijk werken ze 8)7. Het enige is dat je op een halve MP lagere memspeed draait.

Voorbeeld:
10*250 = 2500
2500/10 = 250

19,5*250 = 2375
2375/10 = 237
Idd, dat is wél zo, maar Syngrow zei dat het niet zou werken, "Technisch gewoon onmogelijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

FnF schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:56:
[...]

Idd, dat is wél zo, maar Syngrow zei dat het niet zou werken, "Technisch gewoon onmogelijk"
Ik had het over de halve multi's in de memsnelheden die CPU-Z weergeeft op dat screenshot en dat is technisch onmogelijk.

En er zijn nog steeds mensen die denken dat het mem dan gewoon 1:1 draait, dat is het enigste fabeltje wat ooit de wereld in is geholpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Syngrow op 27-12-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Syngrow schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:02:
[...]

Ik had het over de halve multi's in de memsnelheden die CPU-Z weergeeft op dat screenshot en dat is technisch onmogelijk.

En er zijn nog steeds mensen die denken dat het mem dan gewoon 1:1 draait, dat is het enigste fabeltje wat ooit de wereld in is geholpen.
Ok, ik dacht dat je het had over de CPU snelheid, terwijl je het had over de geheugensnelheid... 8)7
Daarin heb je idd gelijk, zoals The Doctor een mooie uitleg erover gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo1987
  • Laatst online: 29-08 15:07
FnF schreef op maandag 27 december 2004 @ 08:34:
[...]

BIOS versie 1009.006 clocked wel lekker over, maar heel veel verschil zal je er niet mee halen jammergenoeg :(

[...]

Moet inderdaad haast wel, want 58Graden is wel erg hoog, ik zit met boxed cooler daar nog bij lange na niet :)
ja, draait op 5V, temp zijn wel wat hoog, maar dat vind ik niet heel erg.
Er moet nog wel een stille 12 CM fan in de kast komen, achterin, daar zit nu nog niets, dus ook nog bijna geen airflow.
Weet iemand nog een leuke 12 CM fan?? Papst? op de site van freezinghardware zag ik er 3 verschillende, welek zou ik dan moeten nemen?
Stilte is belangrijk, maar airflow ook. :p

[ Voor 24% gewijzigd door polo1987 op 28-12-2004 01:33 ]

Systems Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
polo1987 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 01:25:
[...]

ja, draait op 5V, temp zijn wel wat hoog, maar dat vind ik niet heel erg.
Er moet nog wel een stille 12 CM fan in de kast komen, achterin, daar zit nu nog niets, dus ook nog bijna geen airflow.
Weet iemand nog een leuke 12 CM fan?? Papst? op de site van freezinghardware zag ik er 3 verschillende, welek zou ik dan moeten nemen?
Stilte is belangrijk, maar airflow ook. :p
Papst is het stilste, en San Ace ook. Ik heb hier nog een paar papsten en een paar San Ace liggen van ongeveer 45€ het stuk. Stil en een enorme airflow :9~

BTW, over de coldboot problemen waar ik het eerder over had, BIOS 1009.003 t/m 1009.006 hebben er iig last van. Heb nu 1009.002 erop, en nog geen last van gehad. Een aanrader dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ah, thnx SmoothVision, had de site al een dag of 2 niet bekeken >:)
Ze zijn wel ijverig bij ASUS zo te zien :)

Ga hem meteen ff flashen, kan ik meteen kijken of het coldboot probleem al is opgelost :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 28-12-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm.. ik loop nu stabiel dus ik wacht ff op jou, FnF ;)
(if it ain't broken...)

Ik bedenk me eigenlijk net dat de topictitel helemaal niet klopt :) Het is namelijk De thread, dus ook De ASUS A8V Deluxe OC Thread

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

<- zo jammer dit... :/

;)

Geen veranderingen gevonden, machine is tot nu toe net zo (prime)stabiel als de .06 versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Huigie op 28-12-2004 12:32 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
Taal technisch zal het wel niet helemaal kloppen meet Het klinkt wat beter in je oren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:09:
hm.. ik loop nu stabiel dus ik wacht ff op jou, FnF ;)
(if it ain't broken...)

Ik bedenk me eigenlijk net dat de topictitel helemaal niet klopt :) Het is namelijk De thread, dus ook De ASUS A8V Deluxe OC Thread
Ik ga bijna flashen :) Nog minuut of 3 geduld (DivX Coderen).

BTW, De thread is het, maar het is Het ASUS A8V Deluxe moederbord. Volgens mij is het maar waar je de verwijzing naar ligt. En ik vind Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 1 beter klinken dan De ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 1. Zal nog wel even kijken wat het wordt :)

Daarnaast heeft BIOS 1009.002 tot nu toe geen last van coldboot problemen, wat 1009.003 tm 1009.006 wel had. Hopelijk is het gefixed in 1009.007 :) Nu nog ongeveer een minuut :)

//EDIT:
Heb hem geflashed, en zoals iedereen kan zien werkt het prima. Heb nu ff Pifast gerunned, en geen errors oid. Coldboot ga ik morgenvroeg weer testen, tenzij iemand anders dat eerder lukt :)

[ Voor 29% gewijzigd door Phyxion op 28-12-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
ik ga dit bordje ook kopen, zit alleen nog te dubben over de cpu, ik las al dat de 3200 64 de beste prijs kwaliteit heeft (ook voor overklokken) ik wil gaan overklokken uiteraard voor uber performance, vandaar ook keuze voor dit bord, hier past namelijk die xp-120 van thermalright op. (heb al enige ervaring met de sp-97 op me huidige socket a plank, goed merk, super-tevreden ermee!).

Maar de 3500+ is ook redelijk geprijst? Kan iemand mij beetje adviseren? (goede combi cpu+deze plank) Voor de rest neem ik me oude hardware mee (6800 LE@GT, 2x40gb maxtor raid 0 + promise fastrack 133 raid controller kaartje, en 2x corsair value 512mb ram pc3200, geheugen word later nog vervangen voor wat snellers afcourze). Me oude systeem is dus dat wat hier tussen haakjes staat maar daop een asus a7v880+ barton 2500 (unlocked versie) @ 2.4ghz

[ Voor 1% gewijzigd door Mister_X op 28-12-2004 14:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een 3200+je pakken, omdat die ene multi extra best wel wat oplevert onderaan de streep bij het overclocken. Op het moment dat ik kocht waren er alleen 3000+jes beschikbaar, en ik moest om binnen budget te blijven (nouja, minder over budget te gaan) èn een nieuwe videokaart te kopen wat compromissen maken :)

Ik vind de 3500+ wat overpriced, en de winchester-core variant is (lijkt?) nog steeds wat lastig te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Nou ik heb nu BIOS versie 1009.007 aan een goede test onderworpen. En na veel gekloot en geen geboot meer raad ik hem compleet af. Bij 1009.006 had ik nogal eens last van coldboot problemen. Bij 1009.002 tot nu toe nog steeds niet. Maar toen deed ik de pc uit, na 30 seconden weer opgestart en deed helemaal niks meer :( Geen beeld en nix, wel de fans etc, maar verder nix :( Dus ik cmos clear, nog niks :( Nou, toen de pc maar een half uur uitgelaten, weer cmos gecleared, weer niks :( Nou, ik blij dus :P Maar goed, na NOG een keer cmos te hebben gecleared, EN de batterij er helemaal uit te hebben gesloopt, en die jumper er een paar minuten ipv de gebruikelijke 30 seconden, zag ik eindelijk mijn beeldscherm aan gaan. Snel de 1009.002 BIOS erop gezet, en alle problemen zijn weer weg :)
Niet een aanrader dus >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk - daarom mag jij testen >:)

Volgende ronde is voor mij, ok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 20:33:
kijk - daarom mag jij testen >:)

Volgende ronde is voor mij, ok? ;)
Deal ;)

Dit is echt de allerbrakste BIOS die ik ook heb meegemaakt, wat een ellende. Als je al niet eens meer kan booten nadat je de CMOS gecleared hebt, is het wel heel erg brak. Voordat ik dat ding weer aan de praat had was ik zowat 2, misschien wel 3 uren verder :/
Maar goed, misschien dat 1009.008 weer goede hoop oplevert ;) Intussen blijf ik mooi bij 1009.002. Volgens mij de beste BIOS tot nu toe IMHO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
Ik heb geen last van coldboot en draai 1009.007 .
Heb een A8V met daarop een 3500+, Zalman Reserator cooling. 2x512MB Corsair 3200C2PT
Dankzij dit topic wat getest met overclocken. De memorysettings van de OP hebben me zeker geholpen!!
Ik kreeg hem niet 3Dmarkstabiel met:
HT Freq. 800Mhz
CPU FSB Freq: 235
CPU MP 11x
CPU Volt. 1.575

Wel stabiel met FSB CPU 225mhz.

Ik hou het topic in de gaten en ga morgen weer verder met clocken.
Temperatuur blijf trouwens perfect. met standaardsettings op 32gradenC En met de 225mhz 36gradenC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
hier ook geen last van coldboot, draaiende met 1009 Beta 007

Met deze nieuwe bios kan ik mijn CPU net iets verder pushen..

mijn nieuwe settings:

HT Frequency 800Mhz
CnC Disabled
CPU FSB Frequency 236Mhz
CPU Multiplier 11x
CPU Voltage 1.700v
Bios 1009 Beta 007
AMD64 3500+ (NewCastle core, 130nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Zalman cnps700-cu gehaald en ik doe nu 10x240 op 1,475.
temp idle is 39gr. Dat is toch nog vrij hoog vind ik. De case temp is 29gr.
Iemand nog tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
papichulo schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:17:
Is dat de final bios of de beta?
[...]
Beta versie 1009.007.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
SmoothVision schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:41:
hier ook geen last van coldboot, draaiende met 1009 Beta 007

Met deze nieuwe bios kan ik mijn CPU net iets verder pushen..

mijn nieuwe settings:

HT Frequency 800Mhz
CnC Disabled
CPU FSB Frequency 236Mhz
CPU Multiplier 11x
CPU Voltage 1.700v
Bios 1009 Beta 007
AMD64 3500+ (NewCastle d8 ik, 130nm)
Ik zal zo zeggen, zet je pc maar eens uit door 4 seconden op de schakelaar te drukken, en naar bijvoorbeeld 4 seconden weer aan te drukken. Zelfs als ik rebootte, ging de powerled wat flikkeren (Geen idee wat het betekend) en gebeurde er nix. BIOS 1009.002 heeft nergens last van, en werkt echt prima. Ook net geen coldboot, hij boot prima, en het is hier ten eerste redelijk koud, en ten tweede heeft de pc een uur of 10 niet aangestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:44:
Ik heb een Zalman cnps700-cu gehaald en ik doe nu 10x240 op 1,475.
temp idle is 39gr. Dat is toch nog vrij hoog vind ik. De case temp is 29gr.
Iemand nog tips hiervoor?
Dat is inderdaad best wel hoog :|
Die van mij is met stockkoeling maar 25 Graden Idle... De omgevingstemperatuur weet ik niet, moet nog eens zo'n ding aanschaffen, maar het is zeker wel een graad of 18, misschien 20... En dit is op 1.65Volt Winnie, jij hebt maar 1.475Volt...
Misschien eens AS5 erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
FnF schreef op woensdag 29 december 2004 @ 08:34:
[...]

Ik zal zo zeggen, zet je pc maar eens uit door 4 seconden op de schakelaar te drukken, en naar bijvoorbeeld 4 seconden weer aan te drukken. Zelfs als ik rebootte, ging de powerled wat flikkeren (Geen idee wat het betekend) en gebeurde er nix. BIOS 1009.002 heeft nergens last van, en werkt echt prima. Ook net geen coldboot, hij boot prima, en het is hier ten eerste redelijk koud, en ten tweede heeft de pc een uur of 10 niet aangestaan :)
hmm laat ik het zo zeggen hij staat bijna altijd 24/7 aan en soms een keer resetten.. maar ook wanneer hij een tijd ~12 uur heeft uitgestaan start hij ook zonder problemen.. dus geen id wat het is :O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
heeft niemand van jullie zo'n thermalright xp-120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
Mister_X schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:31:
heeft niemand van jullie zo'n thermalright xp-120?
Er is nog niemand langsgewaait.. helaas.. misschien zou je ook bij hun specs kunnen kijken om erachter te komen ;) En helaas is die van mij niet meer ge-aircooled :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Vragen over de Thermalright XP-120. Hij is compatible met de ASUS A8V Deluxe. Maar sommig corsair geheugen is te hoog zodat het niet past. Voor de rest past het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja dat wist ik al dat ie past, daarom wil ik ook de asus A8V deluxe kopen :) (weinig mensen die hem hebben hiero trouwens, die msi neo2 is populairder?)

Maar hoe koelt ie?? Zoals ik al eerder zei, heb ik enorme goede ervaringen met de sp-97! En helaas is die niet compatible met het socket 939 platform... Dus dan maar de xp-120 (+ die 12cm fan die ik nu op me sp-97 heb :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Mister_X schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:45:
ja dat wist ik al dat ie past, daarom wil ik ook de asus A8V deluxe kopen :) (weinig mensen die hem hebben hiero trouwens, die msi neo2 is populairder?)
Jep, voornamelijk omdat die nogal goed te overklokken is.. schijnt...

Anyway, ik ga de mijn evanmiddag van het postkantoor halen.. dan kom ik ook wel met de nodige opmerkingen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op woensdag 29 december 2004 @ 09:45:

Maar hoe koelt ie?? Zoals ik al eerder zei, heb ik enorme goede ervaringen met de sp-97! En helaas is die niet compatible met het socket 939 platform... Dus dan maar de xp-120 (+ die 12cm fan die ik nu op me sp-97 heb :P)
De ASUS A8V Deluxe clocked minstens zo goed over. Kan je bekijken op Anandtech.

Hoe die koelt voor S939 weet ik niet, heb hem zelf niet, dus zal je moeten kijken voor wat reviews.

Heb die van mij nu iig op 2560MHz lopen (Scheelt weer 50MHz met eerst, door ff 0.025 extra volt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
kan je misschien (wat ik nou weer net niet kan vinden) wat sisoft sandra cpu benches posten (pics?) dan kan ik namelijk zien hoeveel ik er mee vooruit ga , ik kan wel reviews enzo vinden, maar niet van amd 64's die op 2500 of iets lager of iets hoger lopen....

Jij hebt een 3200+ (winchester?) die wil ik althans, of misschien als me budget het dan toelaat meteen maar een 3500+ ... (weet nog niet zeker).

Dus iemand die wat plaatjes wilt posten van de multimedia cpu bench en die andere cpu bench? asjeblieft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Mister_X schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:12:
kan je misschien (wat ik nou weer net niet kan vinden) wat sisoft sandra cpu benches posten (pics?) dan kan ik namelijk zien hoeveel ik er mee vooruit ga , ik kan wel reviews enzo vinden, maar niet van amd 64's die op 2500 of iets lager of iets hoger lopen....

Jij hebt een 3200+ (winchester?) die wil ik althans, of misschien als me budget het dan toelaat meteen maar een 3500+ ... (weet nog niet zeker).

Dus iemand die wat plaatjes wilt posten van de multimedia cpu bench en die andere cpu bench? asjeblieft? :)
Ik wil ze wel even van de 3200+ Winnie posten. Heb dus ff geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
@Mister_X, Ik zal ze van de 3500+ Newcastle posten...
Draaiende op CPU FSB: 210Mhz, MP 11x, HTT: 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
OK, hier even wat pics van een Winnie 3200+ @ 2560MHz.

CPU Arithmetic Benchmark:
Afbeeldingslocatie: http://img153.exs.cx/img153/3879/cpuarithmeticbenchmark1yc.png

CPU Multi-Media Benchmark:
Afbeeldingslocatie: http://img153.exs.cx/img153/1700/cpumultimediabenchmark0pb.png

Hopelijk heb je er wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Hier die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://img150.exs.cx/img150/2690/cpuarithsisift3xz.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img150.exs.cx/img150/6130/cpummediasisift1og.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
Thx (geeft het topic ook weer een zooi waarde!)

Het heeft dus wel degelijk nut om te upgraden :) zoiezo , nieuwe dingen = nieuwe uitdagingen (alhoewelik me huidige mobo nog geen 6maande heb nu :D)

Maar ik ben overtuigd, het wordt dus een winchester 3200/3500 (ligt aan de prijs op het moment dat ik daadwerkelijk ga kopen). Plus een Asus A8V deluxe + XP-120 koeler van thermalright. Alhoewel het nog tot eind januari duurt :( voordat ik het kan betalen :( maarja. Wie wat wil, .. he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Mister_X schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:15:
Thx (geeft het topic ook weer een zooi waarde!)

Het heeft dus wel degelijk nut om te upgraden :) zoiezo , nieuwe dingen = nieuwe uitdagingen (alhoewelik me huidige mobo nog geen 6maande heb nu :D)

Maar ik ben overtuigd, het wordt dus een winchester 3200/3500 (ligt aan de prijs op het moment dat ik daadwerkelijk ga kopen). Plus een Asus A8V deluxe + XP-120 koeler van thermalright. Alhoewel het nog tot eind januari duurt :( voordat ik het kan betalen :( maarja. Wie wat wil, .. he :)
Misschien kan je 2e hands kijken. Ik heb mijn 3500 voor 180 euro gevonden!! Het moederbord kostte me 111 euro bij Digital Revolution.

Ik ga vandaag kijken of ik wat met het voltage kan doen. ik zag iemand die zn CPU op 1.7V had draaien... misschien krijg ik hem dan ook boven de 230Mhz :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
DiMacho schreef op woensdag 29 december 2004 @ 11:31:
[...]

Misschien kan je 2e hands kijken. Ik heb mijn 3500 voor 180 euro gevonden!! Het moederbord kostte me 111 euro bij Digital Revolution.

Ik ga vandaag kijken of ik wat met het voltage kan doen. ik zag iemand die zn CPU op 1.7V had draaien... misschien krijg ik hem dan ook boven de 230Mhz :D
Die iemand was ik :) .. probeer het anders eens met mijn settings.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.7 is wel heel veel voor een winnie btw. Het 'veilige' voltage wordt gezien als 1.65V.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.