[OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.618 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1800rpm, iirc - hij bleef iig altijd in het rood in de BIOS.

Volgens specs zou-ie wel 2000rpm moeten kunnen, misschien dat er wat verlies door de fanmate optreedt.

Afbeeldingslocatie: http://zooi.aoxclan.com/fanspeed.jpg

Net niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:29:
1800rpm, iirc - hij bleef iig altijd in het rood in de BIOS.

Volgens specs zou-ie wel 2000rpm moeten kunnen, misschien dat er wat verlies door de fanmate optreedt.

[afbeelding]

Net niet dus :)
Dan heb je in het BIOS altijd rood. Maar ja, gewoon Ignored, en alles is klaar :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor geïmporteerde afkortingen mag je het geslacht zelf kiezen - geldt bijvoorbeeld ook voor modem: zowel het als de modem zijn correct.

Magoed, die 1800rpm haal ik dus echt niet en dus staat-ie idd op ignore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, jullie diehard instellers van a8v > vraagje of IOQD daar roept sandra mee, welke instelling is dat? want ik kan er niets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:44:
Hallo, jullie diehard instellers van a8v > vraagje of IOQD daar roept sandra mee, welke instelling is dat? want ik kan er niets over vinden
Had je ook al een topic over lopen.
En als ik google gebruik, en alleen IOQD intik, dan komen daar allemaal resultaten uitrollen. Dus zoek eerst zelf maar eens.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:39:
voor geïmporteerde afkortingen mag je het geslacht zelf kiezen - geldt bijvoorbeeld ook voor modem: zowel het als de modem zijn correct.

Magoed, die 1800rpm haal ik dus echt niet en dus staat-ie idd op ignore
BIOS = het "Basic Input Output System"
Modem = het "Moduleren en demoduleren"

Maar goed, ik hoop dat ASUS daar nog eens een update voor geeft, want ik vind dat best wel irritant dat je minimaal 1800RPM moet hebben. Geef dan een aparte control over het controleren van de fanspeed die je aan en uit kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FnF schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:23:
[...]
BIOS = het "Basic Input Output System"
Modem = het "Moduleren en demoduleren"
<muggenzift>
Modem = de Modulator/Demodulator
</muggenzift>
:P

Een updateje zou idd wel prettig zijn, want volgens mij doen stukke fans het meestal gewoon helemaal niet meer toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fnf ik ben niet stom en praat neit zo slim van type google ben er allang op wezen zoeken kan er niets op vinden.

En ook niet hier is alleen maar een halve oplossing die er is voor oudere moederborden.
das erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hoog kan het voltage van het geheugen na een voltmod nu eigelijk?
Kom verschillende waardens tegen op de diverse sites,variërend van 3V tot 3,25V.
Valt me ook een beetje tegen van de moederbordenfabrikanten dat ze hier niet op inspringen(behalve DFI dan) want er is toch genoeg geheugen dat wel wat kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is ook zat geheugen dat het niet nodig heeft, zoals tccd - en laat dat nou net heel fijn werken met deze bordjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:18:
er is ook zat geheugen dat het niet nodig heeft, zoals tccd - en laat dat nou net heel fijn werken met deze bordjes :)
Het is alleen een beetje duur en doet geen 260Mhz 2-2-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja en BH-5 wordt niet meer gemaakt :)

Bovendien maken strakke timings niet of nauwelijks uit op 't a64 platform - behalve voor in je specs-rijtje ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Heeft er iemand na OC van A8V eens de 3dmark 2001SE laten draaien?
Valt heel hard tegen.
Kan max 210fbs x 11mp
2-2-2-5
2:1
HT x4
luchtkoeling
Met hogere settings slaagt de benchmarks uit. :(
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:29:
[...]

<muggenzift>
Modem = de Modulator/Demodulator
</muggenzift>
:P

Een updateje zou idd wel prettig zijn, want volgens mij doen stukke fans het meestal gewoon helemaal niet meer toch?
Jep, your right, de modem, het BIOS ;)

Een updateje waarvan, want stukke fans doen het niet meer, leek me wel logisch...
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:45:
fnf ik ben niet stom en praat neit zo slim van type google ben er allang op wezen zoeken kan er niets op vinden.

En ook niet hier is alleen maar een halve oplossing die er is voor oudere moederborden.
das erg bedankt
Het is dat het vroeg is, en ik even in een goed humeur ben, maar anders...
Hier
Hier
Hieruit blijkt dat het gewoon onzin is, laat SiSoft maar lullen. Wil je betere benches hebben, zet 2T op disabled, had je ook in de SP kunnen vinden 8)7...
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:33:
Hoe hoog kan het voltage van het geheugen na een voltmod nu eigelijk?
Kom verschillende waardens tegen op de diverse sites,variërend van 3V tot 3,25V.
Valt me ook een beetje tegen van de moederbordenfabrikanten dat ze hier niet op inspringen(behalve DFI dan) want er is toch genoeg geheugen dat wel wat kan hebben.
Voltage is 3V met OCZ Booster. En ongeveer 3.1V met VDimm mod. Daarna grijpt de OVP in, en boot nix meer.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:39:
mja en BH-5 wordt niet meer gemaakt :)

Bovendien maken strakke timings niet of nauwelijks uit op 't a64 platform - behalve voor in je specs-rijtje ;)
Idd, ben ik het helemaal mee eens. Van CL2.5 naar CL2 scheelt al niet veel. Wat veel meer uitmaakt is gewoon dat je 2T op disabled moet zetten. Oke, het scheelt wel iets, maar niet echt veel. De 2T setting zorgt gewoon voor het meeste effect.

[ Voor 32% gewijzigd door Phyxion op 15-01-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:45:
Heeft er iemand na OC van A8V eens de 3dmark 2001SE laten draaien?
Valt heel hard tegen.
Kan max 210fbs x 11mp
2-2-2-5
2:1
HT x4
luchtkoeling
Met hogere settings slaagt de benchmarks uit. :(
Is dit normaal?
Wat is je score? Want ik zie niet helemaal in waarom wij 3DMark2001SE zouden gaan draaien, terwijl we niet eens een score van jou kant zien :)
En als ik dit zo zie, lijkt me dit wel een mooie score toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat met die htt heeft dat zon enorme invloed dat je pc compleet instabiel word :D?
want ik zette hem op 220mhz ipv 200 (winnie 3000 = 1800mhz 9X200) en liet stroom op auto staan. dikke hanger in windows zomaar, daarna 210 > wederom > toen was me windows naar de bagger :|

wtf is dat? moet ik direct al die htt op 800mhz zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja je HTT wel op 800 zetten anders is het 5 (htt 1000) x 220 = 1100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:06:
Ja je HTT wel op 800 zetten anders is het 5 (htt 1000) x 220 = 1100
Jep, en dat is voor de meeste A8V Deluxe's een te hoge HTT. Alhoewel die van mij nog prima stabiel loopt op ~1130/1140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar hij hing ook gewoon (vrijwel) direct bij 210. dus dat snap ik nog niet helemaal :(

maar ik zal nog wel ff kijken :) kzal eerst wel eens op 800 zetten :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 12:17 . Reden: was anders wel heel kort berichtje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Even weggehaald, latere edit zal misschien nog wel eens komen :)

[ Voor 86% gewijzigd door Phyxion op 16-01-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 20:35
Ik draai nu 10x240=2400 MHz 2-3-3-5 timings primestable met mijn Winnie 3200+. Ik heb geprobeerd om 9x266=2400 MHz te draaien, maar dan zonder succes. Ik heb van alles geprobeerd: HTT op 3x, relaxte timings van mijn geheugen etc. Mijn G.Skills zouden volgens specs 275 MHz moeten kunnen draaien. Heeft iemand enig idee waarom ik mijn geheugen niet sneller kan draaien?

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Kadance074 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:22:
Ik draai nu 10x240=2400 MHz 2-3-3-5 timings primestable met mijn Winnie 3200+. Ik heb geprobeerd om 9x266=2400 MHz te draaien, maar dan zonder succes. Ik heb van alles geprobeerd: HTT op 3x, relaxte timings van mijn geheugen etc. Mijn G.Skills zouden volgens specs 275 MHz moeten kunnen draaien. Heeft iemand enig idee waarom ik mijn geheugen niet sneller kan draaien?
Het ligt niet aan je mem, dat is 1 ding wat zeker is.
Ik zou alles eens op auto zetten, dan booten, meteen weer BIOS induiken, en alleen dit hierboven veranderen. En dan niet zo lang proberen met settings veranderen totdat je weet welke setting je tegenhoudt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje over die htt bus > hij liep vanmiddag mijn winnie 3000 op 2391 :) das wel nais :D, maar vraagje over die HT-BUS was er nou de nut van ?

Staat iets bij van tussen AGP en CPU... mijn vraag wat verlies ik ? als ik snelheid verlies hierdoor tov mijn videokaart vind ik het niet echt relaxed. bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Net na een lange pauze weer wat geprobeerd:

Kreeg hem niet op:
800HTT 4x
CPU MP 11
CPU FSB 240Mhz
CPU Voltage: 1,6V

Maar wel op
idem
CPU FSB 234Mhz

Als ik hem op meer dan 234Mhz wil laten lopen moet ik de MP op 9.5 zetten. Maar het aantal Mhz kan ik dan niet te ver omhoog gooien. De Pi-scores worden er ook niet beter van.

Ik heb nu bij de settings waarop die nog wel werkt: 47.72 sec.
Ook niet om over naar huis te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:39:
als ik op het oog kijk of de 47 gaat passen denk ik van wel. Misschien een beetje spelen met de pinnetjes die het dichtst bij zitten.

[afbeelding]
(klikbaar)

Zoals je ziet is er aan de kant van de voeding nog wel wat speling. Volgens mij heb ik in de 7700 thread al eens een voorbeeldje gemaakt *zoek, zoek*

Ah.. gevonden :)

[afbeelding]

Soms is tijd over hebben nog best wel nuttig - hele post @ Verwijderd in "Zalman CNPS7700 is uit !"
Ik heb het ondertussen eropzitten.. De Zalman northbridge cooler en de 7700 CPU-cooler. En het past dus gelukkig, net aan, dat wel. Helaas heb ik geen cam, anders had ik wel een foto geplant!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de NB-47 staat ook nog wel op mijn verlanglijstje, als ik een keertje tijd heb haal ik 'm wel even - en dan klik ik ook meteen wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:52:
de NB-47 staat ook nog wel op mijn verlanglijstje, als ik een keertje tijd heb haal ik 'm wel even - en dan klik ik ook meteen wat foto's.
Zal je alvast maar ff vermelden dat het een ongelovelijk geklooi is om die een beetje fatsoenlijk erop te krijgen :) Maar het is wel goed te doen iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:56

Apoca

Array Technology Industry

FnF schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:51:
[...]

Zal je alvast maar ff vermelden dat het een ongelovelijk geklooi is om die een beetje fatsoenlijk erop te krijgen :) Maar het is wel goed te doen iig :P
Hoezo dat, ik krijg ze der altijd easy op en af.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Apoca schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:16:
[...]

Was bij mij ook een klusje van niks..

Lastigste was achtaf de backplate van de cpu-cooler eraf halen. Maar ook dat viel me nog reuze mee..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help :)

was ik weer :D, ik heb mijn 3000 (1800mhz) op 2391 draaien ging allemaal perfect, toen na een 20 minuten CPU-burn niet boven de 45 graden (ook daarvoor 2 keer PiFast gedraaid) klapte hij keihard eruit. En was me windows de bagger in kon gewoon reinstall doen repareren werkte niet eens meer.
> 266mhz > 1,45 volt > 800HT-bus > 3:2 mem (199,8mhz, pc3200 is het).

Had ik gisteren ook toen had ik bijna hetzelfde, alles werkte op 265 enz, ik deed reboot ff agp 1,6 volt en 1 mhz erbij want dan klokte me geheugen mooier :P, kwam ik windows neit meer in compleet stuk ook. WTF is dat? moet ik meer stroom doen of clock ik te ver? of vergeet ik settings? Op 600HT-bus doet ie ook maf...

Ow en hier weer de vraag over de HT-bus > wat is daar het nu van en waar zal ik merken dat hij niet op 1000mhz loopt maar op 600 bijv.

gaarne hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:12:
Help :)

was ik weer :D, ik heb mijn 3000 (1800mhz) op 2391 draaien ging allemaal perfect, toen na een 20 minuten CPU-burn niet boven de 45 graden (ook daarvoor 2 keer PiFast gedraaid) klapte hij keihard eruit. En was me windows de bagger in kon gewoon reinstall doen repareren werkte niet eens meer.
> 266mhz > 1,45 volt > 800HT-bus > 3:2 mem (199,8mhz, pc3200 is het).

Had ik gisteren ook toen had ik bijna hetzelfde, alles werkte op 265 enz, ik deed reboot ff agp 1,6 volt en 1 mhz erbij want dan klokte me geheugen mooier :P, kwam ik windows neit meer in compleet stuk ook. WTF is dat? moet ik meer stroom doen of clock ik te ver? of vergeet ik settings? Op 600HT-bus doet ie ook maf...

Ow en hier weer de vraag over de HT-bus > wat is daar het nu van en waar zal ik merken dat hij niet op 1000mhz loopt maar op 600 bijv.

gaarne hulp :)
De HT moet op 600 staan omdat je anders boven de 1000mhz grens uitkomt. Van je AGP volt moet je afblijven dat brengt niks als je je CPU aan het overclocken bent. Welke timings draai je op je geheugen? Zet deze eens lekker los denk dat dan ook je windows heel blijft. En anders maar geen 2400Mhz hoe jammer het ook is om geen 3800 te hebben van 630 euro voor 140 euri :P

[ Voor 14% gewijzigd door Apoca op 17-01-2005 19:46 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje sorry

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ spanklord

heb je een revisie 1 of revisie 2 MoBo ?
Als het een rev 1 is heb je geen pci/agp lock
Heb je rev 2 dan moet je misschien eens kijken of je pci/agp lock wel ingeschakeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb revisie 2, ik heb geen id wat je bedoelt maar ik zal wel kijken :D

En moet hij dan aan of uit staan :D?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spanklord

enabled of auto

staat in je bios. Weet alleen niet precies waar. Ik heb zelf nog een rev 1

Zoek ff goed in je boekje, ik geloof dat het in je bios staat bij het stuk waar je ook je "fsb" kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:57:
ik heb revisie 2, ik heb geen id wat je bedoelt maar ik zal wel kijken :D

En moet hij dan aan of uit staan :D?
je moet hem op 66/33 zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha bedankt zal ik even erop zetten, maar ik laat me geheugen gewoon draaien want hij draait op 199mhz dan :).
Maar ik snap niet waarom ik die agp bus moet veranderen voor mijn cpu?

En voor mijn agp verhoogde ik voltage omdat me videokaart mag 1.5 > en kreeg 1.44 en hing bij ultra settings en deed het perfect op 1.6 volt > 1.54/1,53 staat ie :) dan

Maar hoe kan het dan dat direct me windows in de bagger ligt? ligt dat eraan dat ik me timings chiller moet zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:16:
[...]

Niet dat het lastig was, maar wel even werk :)
Ik had liever gehad dat het gewoon wat standaard gaten waren, want hier moest je alles gaan verstellen e.d. Maar goed, het is wel goed te doen, eraf is cker makkelijk :)
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:39:
haha bedankt zal ik even erop zetten, maar ik laat me geheugen gewoon draaien want hij draait op 199mhz dan :).
Maar ik snap niet waarom ik die agp bus moet veranderen voor mijn cpu?

En voor mijn agp verhoogde ik voltage omdat me videokaart mag 1.5 > en kreeg 1.44 en hing bij ultra settings en deed het perfect op 1.6 volt > 1.54/1,53 staat ie :) dan

Maar hoe kan het dan dat direct me windows in de bagger ligt? ligt dat eraan dat ik me timings chiller moet zetten?
Denk dat het aan memorytimings ligt, alleen memorytimings kunnen Windows verkloten, de rest niet. Zeg dit uit eigen ervaring iig, met alles wat ik gedaan heb, Windows blijft prima werken, maar als je te lang draait op te strakke timings, kan je wel weer opnieuw installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clocks van boven naar beneden in CPU-Z

2,5CL
3 ras
3 ras
8 cycle
11bank
16 idle

Maat van me heeft zelfs nog strakkere timings > dus ik snap niet waarom dat verkeerd gaat. Want ik doe niets raars met mijn geheugen ik clock het niet het draait zelfs 1 mhz lager :|
En als je zegt nee doe dat en je kan verder overclocken met lossere... (ongeveer hoe los :D?)

Edit:
Ik dacht dat het meer stroom erop nodig was....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al eens met alles op auto gedraaid eigenlijk? Kan zo de specs van je mem niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Kwa timings is dit mooi los ja op 2.5-3-3-8 voor pc3200. Moet dat easy aankunnen. Welke bios gebruik je? Kwa koeling is alles goed? De juiste volt lijnen ook goed uitgelezen? T2 disable / enable gedaan ? Eens getest met 1 stripje geheugen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 stripjes alleen gedaan,
dit is corsair 3200 valua, 2T disable hierdoor liep me geheugen in sandra 500mb sneller op 5200mb/s :D
Bios 1009 gebruik ik, en ik had de stroom op 1,45. Maar de stroomlijn is heel stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 00:13:
2 stripjes alleen gedaan,
dit is corsair 3200 valua, 2T disable hierdoor liep me geheugen in sandra 500mb sneller op 5200mb/s :D
Bios 1009 gebruik ik, en ik had de stroom op 1,45. Maar de stroomlijn is heel stabiel.
Die 5200mb/s haal je die met een clock van 2400Mhz of normaal op 1800Mhz?
Omdat ik op 2400Mhz een score heb van 6028Mb/s. Als jij die score op 2400Mhz hebt is der ergens iets mis lijkt me. Heb je al eens memtest gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mem test was op 1800mhz. En op 2400 mhz nog geen mem test gedaan.

En FnF > ik kwam aan me agp omdat me videokaart te weinig stroom kreeg (1,44/1,43) en hij mag 1.5 volt dus ik zet hem op 1.6 en toen had hij 1.54/1,53 en toen liep hij wel zonder problemen op Ultra settings :). (v9999 GE)

Ow jah mijn memory liet ik op 3:2 draaien zodat hij op 199mhz draaide @ 266mhz(cpu)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Het is wel een mooie score, namelijk 25684
Maar hetgeen ik wou bedoelen is, als ik de fsb hoger dan 210 zet, de 3d mark2001SE crasht.
Wil enkel weten of dit normaal is. :/
FnF schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 19:19:
[...]

Wat is je score? Want ik zie niet helemaal in waarom wij 3DMark2001SE zouden gaan draaien, terwijl we niet eens een score van jou kant zien :)
En als ik dit zo zie, lijkt me dit wel een mooie score toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
papichulo schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:35:
Het is wel een mooie score, namelijk 25684
Maar hetgeen ik wou bedoelen is, als ik de fsb hoger dan 210 zet, de 3d mark2001SE crasht.
Wil enkel weten of dit normaal is. :/

[...]
Dan ben je je PCI/AGP Lock vergeten zo lijkt het, probeer die maar eens op 67MHz te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pci/agp lock kan, 't kan ook zijn dat je mem niet harder wil. Al lossere timings/andere divider geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
Heb wel de PCI/AGP op 67mhz gezet.
Kan je de 3d mark2001SE eens laten draaien? En laat iets weten.
FnF schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 07:15:
[...]

Dan ben je je PCI/AGP Lock vergeten zo lijkt het, probeer die maar eens op 67MHz te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan 2001SE niet draaien, omdat-ie om directX8 drivers vraagt. :? Draai jij anders ff 2003 of aquamark?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:37:
ik kan 2001SE niet draaien, omdat-ie om directX8 drivers vraagt. :? Draai jij anders ff 2003 of aquamark?
Das vreemd. Maar als je 2003 of aquamark gaat draaien, is het meer afhankelijk van GPU dan CPU, en dus is de test weer helemaal afhankelijk.
Ik weet niet, maar even testen met SiSoft Sandra leek me beter, en makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:37:
Moet je de laatste patch downloaden daarvoor dan kun je ook met DirectX 9 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de zeer grote hulp van FnF :D

Draait mijn 3000 op 2391mhz (266mhz) 1,45 volt, agp @66mhz, HT-Bus 600mhz

Me memory draait op 3:2 > 199mhz en standaard cas enz :)
hij word na 1 uur en 9 minuten prime95 draaien max 48C :D. En gaf daarbji geen errors :D. Ik zal misschien nog verder clocken maar voor vandaag niet :)

Stock cooling btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:19:

hij word na 1 uur en 9 minuten prime95 draaien max 48C :D. En gaf daarbji geen errors :D. Ik zal misschien nog verder clocken maar voor vandaag niet :)

Stock cooling btw
P95 stabiel is nog niet na 1 uur en 9 minuten. Aangezien een gemiddelde tweaker toch wel langer achter de pc zit dan 1 uur en 9 minuten. Ik zou zelf een marge aanhouden van minimaal 6 uren. Maar mijn voorkeur gaat uit naar ~10 uren P95'en.
* Phyxion kan zich nog goed herinneren hoe P95 na 5 uur en 30 minuten ermee ophield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:19:

Stock cooling btw
Kun je er nog niet 1 MHz'je bij klokken? Zit je net over de 2400 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, doe ik straks misschien kijken hoever ik nog kan gaan :)

Maar jah ik wilde nu zelf ff testen, net ff 2 keer 3dmark03 (1 keer + 1keer 3keer) en cs:s getest en draait nog steeds max temp nu gemeten 49C > videokaart warmt de boel op :P

En straks laat ik prime nog wel een keer langer lopen hoor

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

49 is nog niet zoveel aan de hand. Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een andere koeler op termijn - als je wat nerveus wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:22:
49 is nog niet zoveel aan de hand. Je zou eventueel nog kunnen kijken naar een andere koeler op termijn - als je wat nerveus wordt ;)
49 graden is nagenoeg koud, das echt nix. Je moet zorgen dat hij niet boven een ~65 graden komt, want dan wordt het echt warm voor ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mnou... ik draaide op stock speeds orde 32 graden :9 Da's pas koud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draaide eerst op 44C > na overclock op 49... lijkt me niet echt schadelijk.

Daarvoor eerst werd ie 41 graden maar nu met mijn 6800 44C normaal. En ik had met zalman hier op 12 volt ipv 41C, 40C... dus dat maakt elkaar neit zoveel.. En 49C vind ik niet veel toch? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inkopper: welke eigen mening? >:)

Maar idd, 49 is duidelijk gevalletje niks aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw beta bios: 1010.002 @ ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socket939/a8v-deluxe/

Uiteraard ook in de a8v bios repository (zie sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Das intressant, iemand deze al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij was ik aan de beurt ;) ff wachten tot iemand op een ander forum een eerste shot heeft gedaan. hm - m'n update dinkie loopt ook te miepen. Okay(2) "geen asus mobo detected" als ik m''n updateprogje run. Helaas.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:30:
Nieuw beta bios: 1010.002 @ ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/socket939/a8v-deluxe/

Uiteraard ook in de a8v bios repository (zie sig)
Bedankt voor je link!
Was het even vergeten om om de zo veel dagen naar de BIOSSES te checken.
Ga hem zo spoedig mogelijk testen :)
Maar wacht eerst op jou results, jij was dit keer aan de beurt :)

//EDIT:
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:11:
volgens mij was ik aan de beurt ;) ff wachten tot iemand op een ander forum een eerste shot heeft gedaan. hm - m'n update dinkie loopt ook te miepen. Okay(2) "geen asus mobo detected" als ik m''n updateprogje run. Helaas.
Deze post nog niet gezien, en idd, jij bent aan de beurt :)
Gewoon ff met DOS flashen, werkt wel zo snel en makkelijk :)

//EDIT2:
Zie net dat de BIOS verdwenen is van het web...
Hoop dat jij hem geupdated hebt, zal wel ff kijken op je webpagina.

[ Voor 44% gewijzigd door Phyxion op 20-01-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*grom* floppyzoek ;)

staat uiteraard al op de website 8)
Overigens vind ik dat snelle verdwijnen niet bepaald een goed teken.... dus ik denk dat ik het testen ff oversla (geen tijd voor reinstall atm)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:04:
*grom* floppyzoek ;)

staat uiteraard al op de website 8)
Overigens vind ik dat snelle verdwijnen niet bepaald een goed teken.... dus ik denk dat ik het testen ff oversla (geen tijd voor reinstall atm)
Dat kan je je besparen, ik heb hem inmiddels al draaiende, zag hem op je website staan. Werkt echt prima. Wat me vooral opviel, is dat de tijd die nodig is voordat het beeldscherm aanspringt met opstarten verlaagd is, en het lijkt wel of ie minder onnuttige dingen scanned met opstarten, want het ging allemaal veel sneller. Was echt beeldscherm aan, en ongeveer een seconde later was Windows al aan het laden. Tot nu toe hulde aan de BIOS :)
En wat ik denk over het snelle verdwijnen: dat er vandaag/morgen weer een nieuwe BIOS uitkomt. Ze hebben daar altijd zo weinig mogelijk opstaan. Denk dat hij nog wel op de .kr of .jp staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij staat nog steeds op de .tw overigens, heb 'm nooit op de .de gezien ;)

Geen stabiliteitsissues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Hij staat idd nog op .tw
Ik heb hem ook draaien, zonder problemen! Ik ga vanavond eens een paar uur gamen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:14:
hij staat nog steeds op de .tw overigens, heb 'm nooit op de .de gezien ;)

Geen stabiliteitsissues?
Idd, hij staat nu wel weer op de .tw... Weet 100% zeker dat hij er vanmiddag niet meer opstond...
Maar goed, werkt nog steeds prima iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie zeiden laatst dat ik ff wat langer moest testen :D>>>>

max 48C gemeten maar naarmate het niet meer 25C in mijn kamer was werd ie max 46C :)
5 uur en 38 min prime95, 0 errors :)

2403mhz ofzow :P hij draait op 267mhz.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet gek - laat maar es een nachtje draaien die prime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Paar uurtjes gegamed, Toch wat problemen!! De pc gooit vaak het spel plat! Ligt denk ik/hoop ik aan de nieuwe Ati 5.1 drivers :( en niet aan deze nieuwe bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Heb nog geen trobbels met de nieuwe 5.1 drivers gehad, welke game gaat het over? Het kan natuurlijk dat de bios dwars ligt heb je ook de game met OC gedraait of gewoon @ stock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:06:
Heb nog geen trobbels met de nieuwe 5.1 drivers gehad, welke game gaat het over? Het kan natuurlijk dat de bios dwars ligt heb je ook de game met OC gedraait of gewoon @ stock?
5.1 zijn niet de beste drivers...
Ik krijg CCC niet werkende :(
Maar goed, de standaard CP wel, gewoon wachten op de OmegaDrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Apoca schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:06:
Poeh, met 'Flat Out', DTMracer2, Far Cry. Als ik mn Ati 9800 pro overclock of stock draai. Als ik hem op stock heb verander ik wel altijd de Gamma waarde. Mijn (beeld)scherm is nogal donker in 3D.

Met de bios heb ik hem OC gedraait. 800HTT, 230Mhz. Zelfde als ik constant draai. Vanavond zal ik eens kijken of er minder problemen zijn als ik hem op stock draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
1010.002 is zo te zien erg stabiel. Heb nog geen coldboot problemen, wat ik met 1009.007/1009 wel had. Ben tot nu toe dus erg tevreden over deze BIOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
FnF schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:39:
1010.002 is zo te zien erg stabiel. Heb nog geen coldboot problemen, wat ik met 1009.007/1009 wel had. Ben tot nu toe dus erg tevreden over deze BIOS :)
Ik heb nooit coldboot problemen gehad, zo nu ook niet.
Kan dat niet aan je opstarthardeschijf liggen of was het echt tijdens de POST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
DiMacho schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:49:
[...]

Ik heb nooit coldboot problemen gehad, zo nu ook niet.
Kan dat niet aan je opstarthardeschijf liggen of was het echt tijdens de POST?
Nee, ligt niet aan de HD, het was echt tijdens de POST, het beeldscherm ging gewoon niet aan. Heb tot nu toe nog steeds nergens last van, en werkt echt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Heeft iemand al geprobeerd of nu alle memorytimings werken? Heb nml niet zin om Windows er weer mee te verkloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me geen tijd voor reinstall :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Als mijn nieuwe geheugen binnen is dan zal ik eens testen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:25:
Als mijn nieuwe geheugen binnen is dan zal ik eens testen >:)
Oke, want door met het geheugen bezig te zijn, heb ik nou al 2x Windows opnieuw moeten installeren, en ben het nu wel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biaggi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-12-2021
Sinds twee dagen in het bezit van het volgende:

LianLi PC61
Asus A8V deluxe rev2
AMD 64 3500+ @ 2600 (HTT 800, FSB@260, multi 10, Vcore 1.6) Newcastle DH7-CG
Mushkin PC3200 level 2 DDR400@2-2-2-5
WD Raptor 74 & Maxtor 120
Leadtek Geoforce 6800 LE@12x1, 6vp @380/880

Prime95 stabiel op 2,5 ghz 8 uur (HTT 800, FSB@250, multi 10, Vcore 1,575) Cputemp 52c
Aquamark 65327, 3dMark01 23498, 3dMark03 11228, sisoft 2005 6498/6321 en Pcmark04 4922

Vreemd is alleen dat de memclock 166mhz is als ik hem op auto zet. Als ik manual ga veranderen dan wordt het allemaal instabiel.

Ik wil er nog bij zeggen dat ik 1010.002 NIET stabiel kan noemen. De resultaten met 1009.002 zijn nog steeds het best.

[ Voor 10% gewijzigd door Biaggi op 22-01-2005 23:21 ]

Asus A8V Deluxe|AMD64 3500+ Newcastle|Mushkin level 2 DDR400@2-2-2-5|Leadtek 6800 LE 12x1/6vp@380/880|WD Raptor 74|Lian Li pc61|Nec ND 3520|SB Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik had toen ik mijn geheugen zelf instelde werd hij ook instabiel.
Kwam omdat hij de timings super strak neer zette normaal 2,5-3-3-8-11(cpu-z), hij maakte er bij overclock van toen ik hem op 3:2 zette (199,8mhz) 2,5-3-3-6-8 en ik had hem al op 2T staan waardoor mijn geheugen dat niet trok.
Stel dus gewoon zelf ff je timings in (ik stelde er 3 in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

@ Biaggi

Waarom draai je je geheugen niet 1:1? Dat moet het best aankunnen lijkt me. Dan heb je wel niet zo heel strakke timings, maar wel meer % winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Ik heb nog steeds geen probleem met 1010.002. Is hier echt hartstikke stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Apoca schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:07:
@ Biaggi

Waarom draai je je geheugen niet 1:1? Dat moet het best aankunnen lijkt me. Dan heb je wel niet zo heel strakke timings, maar wel meer % winst.
Misschien dat zijn mem het niet aankan... Niet al dat mem gaat lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

FnF schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:39:
[...]

Misschien dat zijn mem het niet aankan... Niet al dat mem gaat lekker...
Mushkin PC3200 Level II V2 @ 250 MHz: 3-3-3-7 @ 2.8V haal je der easy mee als ik de reviews moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, eerste echte poging dan maar:

3200+ op 2300 MHz (10x230) Geheugen: 2,5-3-3-7 1T en 1:1 met CPU.

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/2300mhzmax.JPG

Niet slecht voor een eerste poging dacht ik zo. Geheugen gaat denk ik wel tot 250 MHz 8)

/edit Moederbord is trouwens een Rev. 2.0 met bios 1009 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Zeer netjes lekkere bandbreedte ook, maar dat kan harder >:)

Zou je eens een Pifast willen draaien op deze speed met deze settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:43:
Zeer netjes lekkere bandbreedte ook, maar dat kan harder >:)

Zou je eens een Pifast willen draaien op deze speed met deze settings?
Na klar mein Freund:

Afbeeldingslocatie: http://www.fotouploaden.info/getimg/pifastmaxx.JPG

Mijn eerste PiFast onder de 75 seconden :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

So das mooi, komt in de buurt van mij :)

Maar ja ik draaide een Pifast op 2400Mhz deze was 51.27. Met mem op 3:2 @ 200mhz en een HTT van 267.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:52:
So das mooi, komt in de buurt van mij :)

Maar ja ik draaide een Pifast op 2400Mhz deze was 51.27. Met mem op 3:2 @ 200mhz en een HTT van 267.
Ik heb zo'n gevoel dat mijn mem niet echt hoger wilt met deze mooie (nou ja mooie :P) timings nu, tijd om maar eens een divider te gaan pakken en die CPU op te krikken, het is immers een CHHBD en daar maken we natuurlijk gebruik van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:55:
[...]

Ik heb zo'n gevoel dat mijn mem niet echt hoger wilt met deze mooie (nou ja mooie :P) timings nu, tijd om maar eens een divider te gaan pakken en die CPU op te krikken, het is immers een CHHBD en daar maken we natuurlijk gebruik van >:)
Maar wat ziet mijn A8V tweaker oogjes daar dat jij als mobo gebruikt B)

MSI K8N Neo2 Platinum dat is toch een geintje he, hoe kun je nou zo een slecht mobo kiezen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Apoca op 23-01-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:00:
[...]

Maar wat ziet mijn A8V tweaker oogjes daar dat jij als mobo gebruikt B)

MSI K8N Neo2 Platinum dat is toch een geintje he, hoe kun je nou zo een slecht mobo kiezen :P
Whoops, die is overleden en RMA. Even aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:03:
[...]

Whoops, die is overleden en RMA. Even aanpassen :P
Dat zeg ik, een slecht mobo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:05:
[...]

Dat zeg ik, een slecht mobo >:)
lol :P

Maarre over die dividers he, 3:2 betekent toch 3 MHz van de HTT staat gelijk aan 2 MHz van het geheugen? Dus ik stel in m'n bios bijvoorbeeld 10x250 en dan wordt m'n geheugen 166 MHz (250/3x2 = 166).

Of 9x300 en dan is het geheugen 200 MHz en proc 2700 Mhz 8)

Ja toch??

Geheugen gaat dan nl. op 2-2-2-5 @ 200 MHz (uiteraard 1T) en processor op 2700 MHz met een HT van 300 MHz, lijkt me wel leuk om mee te beginnen iig (eerst ff alternatieve cooling regelen natuurlijk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:27
zo werken die dividers idd ja, 300mh htt en divider van 3:2 is geheugen op 200mhz :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 23:51:
[...]

lol :P

Maarre over die dividers he, 3:2 betekent toch 3 MHz van de HTT staat gelijk aan 2 MHz van het geheugen? Dus ik stel in m'n bios bijvoorbeeld 10x250 en dan wordt m'n geheugen 166 MHz (250/3x2 = 166).

Of 9x300 en dan is het geheugen 200 MHz en proc 2700 Mhz 8)

Ja toch??

Geheugen gaat dan nl. op 2-2-2-5 @ 200 MHz (uiteraard 1T) en processor op 2700 MHz met een HT van 300 MHz, lijkt me wel leuk om mee te beginnen iig (eerst ff alternatieve cooling regelen natuurlijk) :P
Ja, klopt helemaal, alhoewel ik moet zeggen dat dat niet altijd zo werkt... Ik heb mijn CPU op 252MHz, en dan 3:2. Dat zou betekenen dat mijn RAM op 168MHz zou lopen, maar hij draait op 180MHz. Op AUTO draait ie normaal op iets van 210, mn Kingston HyperX kan het wel aan, maar mijn andere memory niet, maar nieuw memory komt eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info: ik draai 268 / 219 (6:5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het zit met de Vdimm mod op een rev2.0,kom op verschillende forums tegen dat dit bij sommige niet werkt(tot 2,9V ipv 3,1V).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.