Cooler Master Stacker discussie topic Deel 2

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05
XanderH schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:30:
[...]
Hm, wanneer is de CeBit?
Ik was van plan om over iets van een maand een zwarte Stacker te bestellen bij atro (dan heb ik er geld voor... :P), maar misschien dat de "Stacker 1" in prijs gaat zakken als de Stacker 2 aangekondigd wordt? :)
Ik had ook al een keer gemaild naar coolermaster ivm de levering van de nieuwe stacker. Dit was (een gedeelte van) het antwoord:
================
Ik kan alleen nog geen details verstrekken, niet omdat ik dat niet mag of niet wil...
maar omdat onze R&D afdeling niks los laat,behalve dan dat het er 3 worden.

Maar ik vermoed dat de Stacker lijn betekend dat de kasten BTX klaar zijn.
Maar zeker weet ik het eerlijk gezegt ook niet.

Houd in ieder geval ons forum in het oog, want als er iets vrij komt dan is het daar te vinden.

Tel er maar niet op dat de kast dan al verkoop klaar is,
eerst mogen ik en een paar collegas de kinder foutjes er uit halen mochten deze aanwezig zijn.
Dus ik vermoed dat de kasten in mei in volle productie/verkoop treden.
================

@phuncz.

Jij hebt ook een aercool gatewatch.... Kan jij de display wel uitzetten?????
Dus je kan nog wel even wachten voor de stacker twee verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Nope, heb deze in bestelling staan maar is nog niet aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 08:36
Phuncz schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:38:
Triple rad is idd. beter, maar erg veel maakt het niet uit.

[...]

[...]

Hij past dus wel, hij klemt juist onder de LiteOn drive, waardoor ie moervast zit.
Ik denk niet dat het slim is om de pomp ergens tussen te klemmen. Het ding is wel stil maar trilt als een idioot. Zodra hij in direct contact komt met je kast is het vibreren niet te harden. Ik heb hem op oude rubber matjes staan en links en rechts ingebouwd met het schuimverpakkingsspul dat in de doos zat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik heb nog even met de fabrikant gemaild. Maar het kan dus inderdaad niet. Je kan alleen 3 kleuren instellen.

Nu zit ik dus met een fancontroller waar ik eigenlijk niks aan heb..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Hij zit ook geklemd met van dat schuimverpakkingsspul ;) Zowiezo resoneert/trilt de kast niet zo hard nu als toen de pomp vrij stond. De pomp mag ook proberen om die 26kg aan het trillen te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassio schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:45:
[...]

Ik had ook al een keer gemaild naar coolermaster ivm de levering van de nieuwe stacker. Dit was (een gedeelte van) het antwoord:
================
Ik kan alleen nog geen details verstrekken, niet omdat ik dat niet mag of niet wil...
maar omdat onze R&D afdeling niks los laat,behalve dan dat het er 3 worden.

Maar ik vermoed dat de Stacker lijn betekend dat de kasten BTX klaar zijn.
Maar zeker weet ik het eerlijk gezegt ook niet.

Houd in ieder geval ons forum in het oog, want als er iets vrij komt dan is het daar te vinden.

Tel er maar niet op dat de kast dan al verkoop klaar is,
eerst mogen ik en een paar collegas de kinder foutjes er uit halen mochten deze aanwezig zijn.
Dus ik vermoed dat de kasten in mei in volle productie/verkoop treden.
================

@phuncz.

Jij hebt ook een aercool gatewatch.... Kan jij de display wel uitzetten?????
Dus je kan nog wel even wachten voor de stacker twee verkrijgbaar is.
Mja in Mei pas :'( Dan ga ik denk ik toch maar voor de stacker 1 O+ . Moet toch wachten op de teruggave van de belastingdienst dus als de Stacker 2 echt zo veel beter word moet ik maarr geduldig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik ga nu ook voor de stacker 1. En als de stacker 2 komt en die ziet er goed uit en heeft voordelen t.o.v. de stacker 1, verkoop ik de 1 en koop de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Tis niet direct naar het onderwerp van de Stacker, maar ik wil het wel in combi kopen met de Stacker en daar meot ik de juiste dingen voor open en bij zagen.

Volgens Driverheaven is er dus ook een Triple WaterChill radiator alleen de vraag is, waar is die te koop met die radiator kan het niet vinden op Tweakers.net
http://www.driverheaven.net/reviews/asetekfeb05/index.htm

waarom zie ik dat nergens vermeld bij Tweakers.net non de verkoopers sites? heeft enig iemand een idee hierover hoor ik het graag. Ik ben van plan om het vanaaf een beetje allemaal te bestellen :P

wish me luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik ben ze zelf nog niet tegengekomen. Wat je kan doen is de dual rad verkopen en een tripple rad kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje, die cross flow fan. Blaast die tussen het moederbord en de backplate of achter de backplate langs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:35
Die blaast over je moederbord als het goed is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijde? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

angelus20 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:39:
Tis niet direct naar het onderwerp van de Stacker, maar ik wil het wel in combi kopen met de Stacker en daar meot ik de juiste dingen voor open en bij zagen.

Volgens Driverheaven is er dus ook een Triple WaterChill radiator alleen de vraag is, waar is die te koop met die radiator kan het niet vinden op Tweakers.net
http://www.driverheaven.net/reviews/asetekfeb05/index.htm

waarom zie ik dat nergens vermeld bij Tweakers.net non de verkoopers sites? heeft enig iemand een idee hierover hoor ik het graag. Ik ben van plan om het vanaaf een beetje allemaal te bestellen :P

wish me luck
Dit is een triple radiator, bijna precies dezelfde als die gebruikt wordt in de Waterchill sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

pricewatch: Aqua Computer Airplex Evo 360 (Radiator)

Deze ook, en nog een stukje goedkoper (en als het goed is ook beter/net zo goed)

* _ferry_ heeft hem ook aangeschaft :D

moest de doos op de fiets meenemen, wat een klus :+

Nu uit elkaar aan het schroeven om het frame te gaan spuiten :)
En waarschijnlijk ook een alu geborstelde bovenkant maken, want ik vind het wel jammer dat dat dan opeens weer van staal is.

[ Voor 20% gewijzigd door _ferry_ op 15-02-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Ik heb de code namen gevonden.
Asetek Waterchill KT12A-L30 Dual 120mm CPU/VGA/Chipset Power Kit

The KT12A-L30 [03-L-5115]

Asetek Waterchill KT12A-L30 Triple 120mm CPU/VGA/Chipset Power Kit

The KT12A-L30 [03-L-5715]

Toch zie ik het nergens op de nederlandse site? alleen in UK, en toch heb ik liever de triple radiator
meer mensen geintreseerd? help mee met zoeken dan waar we het wel in nederland kunnen bemachtigen.
Ik heb zelf gisteren Tweaked.nl ge-emailt maar nog geen info ontvangen, khoop het van hun ook zo snel mogelijk te horen :P

Eneuh is die Tweaked.nl mastercooler stacker black 132 euro ook echt black of zenden ze een silveren (die er ook staat voor 130 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
_ferry_ schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:28:
pricewatch: Aqua Computer Airplex Evo 360 (Radiator)

Deze ook, en nog een stukje goedkoper (en als het goed is ook beter/net zo goed)

* _ferry_ heeft hem ook aangeschaft :D
Sorry dat ik je hierin moet teleurstellen, want de Evo 360 haalt ongeveer 80% van de warmte-afgifte die de BIX-III haalt. De Evo is wel een heel stuk goedkoper, en iedereen moet dus een keuze maken hierbij. Vooral als je meerdere onderdelen gaat koelen met je WC-setup, zou ik echt de BIX-III aanraden...

Die tweaked Stacker Black is idd ook de zwarte. Durf alleen niet te zeggen of hij daar op voorraad is, maar een vriend heeft de zwarte van dat bedrijf al thuisstaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik neem aan det je tweakend bedoeld?
Die zou gewoon zwart moeten zijn ja.

Dat van die rad. had ik niet verwacht :o ik had eens wat reviews gelezen voordat ik mijn evo 360 kocht, (alweer een tijd terug, dus het fijne weet ik er niet meer van). En daar kwam hij er best goed uit. In me stacker komt denk ik de evo 240. Hij hoeft alleen maar een duron te koelen zoals het er nu naar uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
is idd tweakend. en ja, het blijkt toch dat de BIX-3 stukken betere warmte-afgifte heeft, wat niet wil zeggen dat de evo-serie slecht is oid. Voor een cpu en een gpu is het zeker genoeg. als je echter hard gaat overklokken, dan kun je beter een andere radiator kopen, of helemaal op een ander systeem overstappen...

Verwijderd

ik zie hier wel heel veel over die radiatoren he, maar kan me niet indenken dat die EVO zo slecht is als jullie zeggen. Ik heb in mijn huidige case (aerocool S202) ook waterkoeling, hier heb ik de cpu, gpu, northbridge en de harde schijf waar mijn windows op staat watergekoeld achter een el cheapo aluminium radiator en mijn temps zijn absoluut nie slecht, de radiator komt uit een poseidon setje van 3R Systems. Mijn p4 2,66 @ 3,0 doet stressed niet hoger dan 51 graden

• DaTiezl
  • Laatst online: 17-09 09:27
Ik heb een EVO 120 in me stacker hangen. Werkt perfect... perfecte koeling... P4 3.0 @ 3.6
Proc. + NB cooled Idle op 27 graden stressed op 38....

[ Voor 9% gewijzigd door DaTiezl op 17-02-2005 09:26 ]

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

• AngelusHD
Ik heb wat door gezocht en een paar emails naar bedrijven gestuur.

Dit is mijn bestelling, en ook jullie bedankt voor uw reactie

1 Coolermaster Stacker Black
1 Coolermaster 4 in 3 Device Module
1 Coolermaster Cross Flow Fan
1 Arctic Silver 5
1 Asetek WaterChill KT12A L30 Triple 120mm CPU/VGA/Chipset Power Kit (The KT12A-L30 [03-L-5715])
3 AC Ryan Alumino Fan Filter 120mm Silver

Nu maar hopen dat alles goed gaat :) zal vast wel.

Specs:
AMD athlon XP 3200 at 2,2ghz
ASUS A7N8X-E Deluxe
2x 512 DDR S-Data 3200
ATI radeon x800 XT PE - AGP
430watt iCute voeding

ik Hoop nu me unlocked 3200+ op 2600Mhz te laten draaien stabiel en wie weet nog iets hoger met een voltmod op me moederbord, en ben benieuwd naar de C van me VGA aangezien die niet op stock blijft draaien >:)

[EDIT]
Enige nadeel is dat de Asetek WaterChill KT12A L30 Triple 120mm CPU/VGA/Chipset Power Kit (The KT12A-L30 [03-L-5715]) minimaal 3 weeken zal duren voordat ze die hebben, ook feitelijk dat deze in nederland niet vaak verkocht word, alleen de Dual rad in combi met de asetek 12A L30.
Mja ik vind dat wel het wachte waard.

[ Voor 47% gewijzigd door AngelusHD op 17-02-2005 12:26 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Veel succes ermee, je systeem gelijkt wat op dat van mij :) Die Alumino fan filters vind ik wel cool uitzien, passen goed bij het design.

Gisteren mijn Aerocool Gatewatch eindelijk binnen, in ene weg ook maar nieuwe koelpasta op CPU en VGA gesmeerd. Temperatuursensors overal tussen gestoken. Hoppa, de Gatewatch is dus gaar en mijn PC boot niet meer. Straks eens alle tempsensors nakijken, ik vermoed die van de CPU en VGA. In ene weg heel het systeem uit elkaar halen en eens proberen de kabelzooi op te ruimen want het is echt absurd aan het worden :)

• AngelusHD
Oh, kheb zelf een AeroGate 2 van cooler master, werkt perfect op me fans.
Wat is het groote verschil tussen jouw 2x5,25 en mijn 1x5,25 controler? Opna dat ie er super mooi uitziet :P

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dat ie tot 1,75A per kanaal kan, ingebouwde geluidsmeter heeft (altijd wel stoer 8)), groot en duidelijk scherm dat in blauw, paars en rood kan, een hoop zut heeft die ik nooit gebruik enzo. En hij kost niet zoveel meer.

Nu ja, handig als hij ook WERKTE ! Heb zojuist de tweede gaar gekregen. Blijkbaar heeft die GateWatch het niet zo op de AC Ryan LEDfans... Nu ja, computer werkt tenminste toch nog :D
Heb ook nog een hoop kabels weggewerkt door ze achter de moederbordplaat te laten lopen. De Stacker case heeft wel het nadeel dat er weinig plaats voorzien is voor kabels door te steken, alleen boven en onder. Waar dus geen stroomkabels lang genoeg voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Gave kast, beetje meer dan ik nodig heb, maar wel heel stoer. Uhm, maar mijn eigen kast (Silverstone TJ06) heeft niet van die nuttig geperforeerde brackets. Zijn die los te koop (dan kan ik niet zoeken)? Of houdt iemand ze hier over?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik mijn Stacker ook maar eens posten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/Stacker1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nagte/Stacker2klein.jpg

Echt de fijnste kast die ik ooit gehad heb. Lekker ruim, veel verschillende mogelijkheden voor het inbouwen van waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ziet er leuk uit met die gigantische darmen ! En ik maar prullen met 10mm... Enkele tips: probeer je kabels nog wat weg te werken langs de achterkant van de moederbordplaat, staat wat netter ook. Die pomp misschien ook juist in de drivecage zetten zodat je hem niet ziet ? Voor de rest best wel leuk ! Specs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Hmm specs zou wel leuk zijn jah :) mooie case btw ziet er allemaal gelikt uit.
Eneuh ik had nog een vraagje over het VGA WaterChill blokje, want deze coolt alleen de core :x
Ik heb namelijk een ATI x800 XT PE en nou is het niet echt nodig om me memory te coolen, maar wel als ik hem ga océn. Dus mijn vraag: zijn er ook goede WaterCool blockjes voor mijn kaart die ook de memory coolen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Innovatek heeft hier mooie blokjes voor...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/vga.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specs:

Epox 8kda3j
2800@275*9
1x256mb Kingston HyperX 3000 + 256mb Corsair pc3200 @ 230mhz @ 2337
XFX 6800GT@410/1150
WD Raptor 36 Gb
Maxtor 120 Gb
Audigy 2 ZS
Silentmaxx 550 watt voeding

Cooling:

Dangerden maze 3, met zelfgemaakte bevestiging voor A64
GFX Alphacool NexXxos gp2 nv40
Hydor L30
Airplex evo 240 (staat rechtop onder de drivecage)
Coolplex 25 reservoir (aan de achterkant bevestigd, staat niet op foto)

De pomp kan niet verder naar achteren, ivm de lengte van de slangen die ik nog heb van mijn vorige setup ;)

Zijn er hier nog meer mensen die hun NV40 watergekoeld hebben? Hebben jullie het geheugen gekoeld en zo ja, hoe? Ik heb nu 4 van de 8 chips met heatsinkjes gekoeld, de andere 4 zitten precies onder de slangaansluitingen en daar passen dus geen sinkjes op.
Ik heb daarom voorlopig maar een fan op m'n audigy staan die een beetje langs het ram van de geforce blaast en dat gaat wel aardig. De chips zonder sinks worden niet echt warm onder stress, ik kan ze nog gewoon aanraken zeg maar.
Ik denk zelf dat het ontbreken van goede ramkoeling niet zo heel veel kwaad kan, want de originele koeler zit met een verschrikkelijk dik stuk thermal tape op het ram geplakt, en het lijkt me niet dat dat de koeling ten goede komt.
Toch kan het geen kwaad om een beetje voorzichtig te zijn, want mijn 6800 LE is een paar maanden geleden ook al ontploft :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Met die evo 240, dan kun je nog 4 bay's gebruiken als je de normale powerknop gebruikt he?
* _ferry_ gaat dezelfde rad kopen.
Maar ik zat even te twijfelen, omdat zo'n rad dan dus nogal wat bays opslokt, gelukkig gebruik ik niet de standaard powerknop, dus dat scheelt weer 1 bay. :P

Ojah een tip voor mensen die hem helemaal uit elkaar halen, om hem bijvoorbeeld te spuiten (zoals ik heb gedaan).
soorteer je schroefjes
Ik heb echt een hoop moeten knoeien om alles daarna weer met de juiste schroefjes in elkaar te krijgen.
Als je van ATX naar BTX gaat is het niet zo'n ramp, maar ik heb dus echt elk schroefje los gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boven mijn rad zitten nog:

-3 in 1 Hdd behuizing
-Fancontroller
-CDrom
-Powerknop bracket

Past precies. Het enige nadeel is dat ik nu geen tweede cdrom kan plaatsen. Ik heb er dan ook aan zitten denken om mijn rad op de bodem te leggen, en dan mijn kast op de wieltjes te zetten, zodat de fans voldoende lucht van onder de kast krijgen. Maar dat moet ik nog een keer uitproberen als ik nieuwe slangen heb. (heeft iemand nog een adresje voor 13 mm Tygon? (19 mm o.d.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
_ferry_ schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:21:
Ojah een tip voor mensen die hem helemaal uit elkaar halen, om hem bijvoorbeeld te spuiten (zoals ik heb gedaan).
soorteer je schroefjes
Ik heb echt een hoop moeten knoeien om alles daarna weer met de juiste schroefjes in elkaar te krijgen.
Als je van ATX naar BTX gaat is het niet zo'n ramp, maar ik heb dus echt elk schroefje los gehad.
Ik denk als ik me verveel dat ik elke popnagel uitboor, platen opspuiten en dan met stevige schroeven met moeten vast ga zetten. Het steekt me de ogen uit dat je niet elk ding kan losschroeven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
_ferry_ schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:21:
soorteer je schroefjes
Krijgen we ook nog pics van je paintjob? :)

Ik ben er ook zo ongeveer uit dat ik hem ga kopen denk ik, zogauw ik er geld voor heb dan... :P (dat wordt maart, misschien april...).
Ik ga eerst voor de CoolerMaster Stacker Black, met een 2e 4-in-3 module erbij. In eerste instantie gaat deze plaats bieden aan mijn huidige config ( http://specs.tweak.to/4398 ). Niet al te lang daarna wil ik er een Aerocool Gatewatch Black bij (deze is toch gewoon compatible met de standaard Stacker fans neem ik aan? Of hebben deze geen RPM monitoring?). Hierna wordt mijn CPU fan vervangen door een Zalman CNPS7700-Cu (deze is een beetje groot, magoed, ik ga wel opmeten of ie past enzo als ik mijn case heb :P), mijn videokaart fan wordt vervangen door een Zalman VF700-CU, er komt een tweede Zalman zm400b-aps voeding bij (of heel misschien een Enermax NoiseTaker EG425AX-VE(G), deze heeft onderin ook een fan waardoor hij voor wat betere CPU koeling zorgt lijkt me). (Ook even checken: in principe zijn alle voedingen toch gewoon compatible toch, dit hoeven ook niet twee dezelfde te zijn?). Later komen er dan nog 4 200GB HDD's bij (daarvoor had ik mijn 2e 4-in-3 module nodig), en dat was mijn toekomstvisie m.b.t. de CM Stacker zo'n beetje :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
De standaard fans worden aangesloten via molex en hebben dus geen rpm-monitoring... Niet compatible met de gatewatch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
trancesetter schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:11:
De standaard fans worden aangesloten via molex en hebben dus geen rpm-monitoring... Niet compatible met de gatewatch...
Hm, kijk, dat haal je dus weer niet uit de specs...
Hmm, jammer, dat wordt ook andere fans erbij kopen dan... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Die fans regelen heeft zowiezo weinig nut aangezien ze al erg stil zijn. Je kan idd 2 verschillende voedingen erin zetten om de simpele reden dat ze werken als 2 afzonderlijke voedingen, die gewoon gelijktijdig starten door een Y-splitterstuk dat erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Phuncz schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:19:
Die fans regelen heeft zowiezo weinig nut aangezien ze al erg stil zijn. Je kan idd 2 verschillende voedingen erin zetten om de simpele reden dat ze werken als 2 afzonderlijke voedingen, die gewoon gelijktijdig starten door een Y-splitterstuk dat erbij zit.
Hm, is er eigenlijk ook een schemaatje van die splitter te vinden ergens? Zorgt dit er alléén voor dat de 2e voeding gestart wordt, het mobo blijft verder volledig werken op 1 voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Yep., je mobo blijft op de eerste voeding draaien...

De 2de voeding doet eigenlijk niets meer dan met de eerste voeding mee starten als je de pc aanzet...

[ Voor 51% gewijzigd door digital8 op 20-02-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
trancesetter schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:18:
Innovatek heeft hier mooie blokjes voor...

[afbeelding]
En is deze ook daadwerkelijk geschikt voor de ati x800 xt pe? aangezien deze kaart niet veel gemaakt is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ja. Innovatek heeft verschillende blokken. voor Nvidia Geforce, voor ATI kaarten en een speciale voor de x800. alle versies daarvan. kijk eens op de Webshop van Innovatek. Het is duits. maar als je gewoon in het menu links op Shop --> wasserkuhlung --> vga & chipsatz-kuhler klikt, dan kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

XanderH schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:04:
[...]

Krijgen we ook nog pics van je paintjob? :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52280/full.jpg
Alvast 1, morgen doe ik nog wat meer aan me kast, en opdate ik het in mijn [CiP] Want er liggen nu wat onderdelen te drogen enzo. Zoals het plaatje voor de onderste PSU, en plaatjes boven/onder het mobo, tegen het rechter zijpaneel, zodat die niet meer zichtbaar is.

[ Voor 24% gewijzigd door _ferry_ op 20-02-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ziet er leuk uit !! Laat het weten als je een update doet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, past zon Airplex 240 niet op de plek van de 2e voeding?
en heeft iemand maybe de maten van de kast van binnen? dus ze gmaar hoeveel cm er nog over is achter de voeding boven enzo ;) dit ivm mijn geplande mod zodra ik de kast heb aangeschaft :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Hmm ik vind het zeker een mooie kast alleen ik vindt hem net wat te groot :)
Als hij ruimte voor 1 voeding zou hebben en iets smaller zou zijn zou ik hem mooier vinden omdat ik geen idee heb wat ik met alle ruimte moet doen en hij zal niet eens meer netjes op me bureau passen,
ik 1 van de 2 thermaltake stackers wel wat alleen de deurtje.... :/ die Amor zie ik het nut al helemaal niet in van die 2 klapschrootjes. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/armor/va8000swa/va8000wsa.jpg

zou er nog een kleiner broertje komen van de CM stacker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Je kunt het haast vergeten dat er nog een kleiner broertje komt van de stacker. Het hele idee rondom de stacker is veel ruimte creeëren. dan ga je geen kleinere kast daarvan uitbrengen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het kleine broertje van de Stacker ? Maak hem zelf :P Een CM Stacker kopen, 10cm eraf doen en klaar :P

Maar dan vraag je je af wat het nut is, zoveel plaats inboeten, mogelijkheid voor 2de voeding, etc. verliezen voor 10cm ofzo. Want als je meer wil besparen, wordt het niet meer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Intelligence

De airplex 240 past daar wel, (ik neem aan dat je bedoeld liggend op de bodem) maar het gat wat daar onder zit is niet breed genoeg voor 12 cm fans. Je zult dan dus met de dremel aan de slag moeten. Misschien ga ik dat binnenkort ook maar proberen, want zoals mijn rad nu staat kan er geen dvd brander meer bij en die wil ik binnekort eigenlijk toch wel aanschaffen.

Een ander nadeel van de rad op de bodem van de kast is dat de airflow dan niet echt gunstig is t.o.v. mijn geforce. Mijn geluidskaart blokkeert de stroom dan behoorlijk. Nog maar eens kijken hoe ik dat op ga lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Phuncz schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:32:
Het kleine broertje van de Stacker ? Maak hem zelf :P Een CM Stacker kopen, 10cm eraf doen en klaar :P

Maar dan vraag je je af wat het nut is, zoveel plaats inboeten, mogelijkheid voor 2de voeding, etc. verliezen voor 10cm ofzo. Want als je meer wil besparen, wordt het niet meer interessant.
hmm ik vindt het gewoon echt wat een te collosale kast ik heb hem in real life bij iemand zien staan en ik vind het net wat TE, ook op het oog om hem af en toe te verslepen naar lans enzo, vindt ik een bescheiden kastje gewoon mooier.
Met zo'n groot blok staat er een hele server naast me te blazen.
En dat vind ik persoonlijk niet zo mooi, het stacker idee wel, dat vrije indelen wil ik wel graag.
Ik heb geen watercoolingset, veel hdd's plaats ik wel in mijn server, omdat ik persoonlijk meer om stilte geeft en 2 snelle hdd's in een raidsetup dan helemaal vol met hdd's in mijn desktop.
gewoon een bescheiden strak kastje geeft mijn voorkeur, maarja ieder zijn eigen mening natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
duncanvdlinden schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:41:
gewoon een bescheiden strak kastje geeft mijn voorkeur, maarja ieder zijn eigen mening natuurlijk :p
Die bestaan toch ook gewoon? Alleen moet je hem dan niet zoeken in een kleinere stacker maar gewoon een willekeurige andere miditower? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
XanderH schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:46:
[...]

Die bestaan toch ook gewoon? Alleen moet je hem dan niet zoeken in een kleinere stacker maar gewoon een willekeurige andere miditower? :P
Het vrije indelen zal je dan niet gaan lukken. Aangezien de meeste midi-towers bijvoorbeeld maar 2 a 3 5,25" bays hebben bijvoorbeeld. Echter zal er niet snel een kleinere stacker komen. Aangezien veel mensen deze al als server etc. gebruiken. Hier passen namelijk veel hdd's op cd/dvd-roms in. Dat is gewoon een heel groot voordeel. Ook de tweede voeding is hier handig voor, zodat je al deze hdd's oid allemaal goed kunt voeden, en niet alles door 1 voeding gedaan moet worden.
Stel je eens voor als al die cd-roms tegelijk moeten branden, dan vragen ze wel wat(t) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Phuncz schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:43:
Ziet er leuk uit !! Laat het weten als je een update doet !
Bij deze ;)
[rml]_ferry_ in "[ CiP] i-spider"[/rml]
zou je, als je hem in de TS zet, dit plaatje willen gebruiken? met logischerwijs dit als linkje.
Van mij mag een andere foto natuurlijk ook hoor, maar die ik hiervoor gepost had staat er nu dubbel op dus gooi ik er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Een kleinere stacker zou gewoon niet logisch zijn, als midi tower zou hij te zwaar zijn. De doelgroep zal ook niet groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xav
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 09:54

Xav

Developer

Water-Cooled

Hopelijk verbeteren ze bij de Stacker 2 iig de front-panel, misschien moet ik ze mijn design maar eens opsturen... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.milair.net/Pics/AquaStacker/AquaStacker_84_s.jpg
Xav|er Front-Panel...

Afbeeldingslocatie: http://www.milair.net/Pics/AquaStacker/AquaStacker_OrgFrontPanel_s.jpg
CM Stacker Front-Panel

Afbeeldingslocatie: http://www.milair.net/Pics/AquaStacker/AquaStacker_86_s.jpg
Front-Panel "in actie", onder m'n Aquaero. :)

Voor meer info, zie mijn CiP AquaStacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik vind het origineel frontpaneel eigenlijk juist heel goed, alleen is het zwart plastic zo lelijk. Maar de poorten zitten stevig (toch wel belangrijk), knoppen steken niet uit en ziet er over het algemeen wel leuk uit. Alhoewel die blauwe leds toch minder fel mochten :D

Maar jouw paneel ziet er ook erg goed uit ! Al zou ik wel front audio nog een plaatsje gegeven hebben en dan beter firewire weggelaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xav

Xav

Developer

Water-Cooled

Phuncz schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:00:
Al zou ik wel front audio nog een plaatsje gegeven hebben en dan beter firewire weggelaten hebben.
't is maar net wat je wel/niet gebruikt he... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Inderdaad. Ik gebruik zelf vaak een hoofdtelefoon, terwijl ik firewire nog nauwelijks 1x gebruikt heb.

Maar hoe zit dat eigenlijk met die 3-staps schakelaars ? 1 stand voor eentje aan, 1 stand voor een ander aan en de andere stand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xav

Xav

Developer

Water-Cooled

Phuncz schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 15:13:
Maar hoe zit dat eigenlijk met die 3-staps schakelaars ? 1 stand voor eentje aan, 1 stand voor een ander aan en de andere stand ?
Aan/Uit/Aan

Alle verlichting uit is wel handig, als je bv film wilt kijken. :)

Ik heb 't zelf zo aangesloten dat de 1e wipschakelaar alle UV CCFLs (4 stuks) + een aantal blauwe LEDs schakelt; de bovenste aan stand zet zowel de CCFLs als LEDs aan, de uit stand zet beiden uit en de onderste aan stand zet alleen de UV CCFLs aan. De 2e wipschakelaar werkt op dezelfde manier, alleen dan voor m'n blauwe & witte CCFLs.

[ Voor 39% gewijzigd door Xav op 23-02-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Feit :D
Zelf ben ik nog aan het denken om die verstralers te modden, die blauwe LED's projecteren tot aan de andere kant van de muur, niet te doen gewoon...

Zelf heb ik al wat gedacht om het paneeltje aan te passen maar heb niet veel inspiratie :) Eerst de rest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Hey

TPG was er gisteren aan de deur, helaas was ik niet thuis :P DUH
Maar kan de pakketen* vandaag om 10 uur ophalen, dus dat word fijn uit pakken en een paar fototjes schieten, en zagen en brullen :P

Tot straks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
_Xavier_ schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:32:
[...]

Aan/Uit/Aan

Alle verlichting uit is wel handig, als je bv film wilt kijken. :)

Ik heb 't zelf zo aangesloten dat de 1e wipschakelaar alle UV CCFLs (4 stuks) + een aantal blauwe LEDs schakelt; de bovenste aan stand zet zowel de CCFLs als LEDs aan, de uit stand zet beiden uit en de onderste aan stand zet alleen de UV CCFLs aan. De 2e wipschakelaar werkt op dezelfde manier, alleen dan voor m'n blauwe & witte CCFLs.
Hier ben ik ook al een tijdje naar op zoek. Betekent volgens mij wel dat je meer-polige schakelaars moet hebben, aangezien je niet de stroom/spanning wilt samenvoegen van bijvoorbeeld alle CCFL's of de HDD- en powerled's. Ook vind ik die twee schakelaars met dat rode en blauwe randje eromheen erg mooi, en ik zou je dan ook willen vragen waar je die vandaan hebt gehaald. En zijn ze ook nog in andere kleuren beschikbaar?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zijn anti-vandalisme knoppies, behoorlijk duur, en verkrijgbaar in elke kleur die een LED schijnt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al bekend of er ook zwarte windows komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:21
Ik ben zelf ook helemaal gek van deze kast, maar ik denk dat ik liever wacht op revisie 2 , en kijken of er grote verschillen zijn. En als revisie 1 wat daalt koop ik 1 wel :). Maar ik vraag me af heb je aan 11 bays wel genoeg, want ik wil voor de toekomst soort aquagate van coolermaster er in hebben, en het liefst 2~3 dvd/cd-drives. Floppy mag er uit, alleen harddisks wil ik wel weer 2*4 in 3 bays hebben :P. Dus dan zit ik op 6 (hd) + 1 (controller) + 2 (wc) + 2 (dvd-drives) = 11 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Phuncz schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:51:
Zijn anti-vandalisme knoppies, behoorlijk duur, en verkrijgbaar in elke kleur die een LED schijnt :)
Wat is behoorlijk duur? en een plaats waar ik ze kan krijgen zou erg handig zijn. Alvast bedankt weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 12:59:
Is er al bekend of er ook zwarte windows komen?
Er loopt een thread over op de CoolerMaster forums. Hopelijk vind je daar je antwoord.
Termi schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:08:
Ik ben zelf ook helemaal gek van deze kast, maar ik denk dat ik liever wacht op revisie 2 , en kijken of er grote verschillen zijn. En als revisie 1 wat daalt koop ik 1 wel :). Maar ik vraag me af heb je aan 11 bays wel genoeg, want ik wil voor de toekomst soort aquagate van coolermaster er in hebben, en het liefst 2~3 dvd/cd-drives. Floppy mag er uit, alleen harddisks wil ik wel weer 2*4 in 3 bays hebben :P. Dus dan zit ik op 6 (hd) + 1 (controller) + 2 (wc) + 2 (dvd-drives) = 11 :P.
Je kan altijd de control panel eruit halen en zelf wat fixen. En als dat nog niet genoeg is, lijm 2 stackers aan elkaar :P
trancesetter schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:10:
[...]

Wat is behoorlijk duur? en een plaats waar ik ze kan krijgen zou erg handig zijn. Alvast bedankt weer :p
Ik heb ze gezien op www.alpahacool.de, ze kosten 17,5€ per stuk :/

[ Voor 14% gewijzigd door Phuncz op 26-02-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rascom.at/catalog/images/stacker_win_schwarz.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Idd, Rascom.at laat deze annodizeren, zijn dus de originele sidewindows maar dan met zwarte annodisatie voorzien. Zover ik weet is Rascom.at de enigste die ze heeft, maar misschien dat in dat topic al meer bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn foto's van het bouwen van mijn CM STACKER.

[img]C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Foto's bouwen PC\P2180227.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:45:

[[url=C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Foto's bouwen PC\P2180227.JPG]afbeelding[/url]]
:X :D

Ik heb geen \Foto's bouwen PC\P2180227.JPG op mijn bureaublad staan... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 27-02-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 00:45:

[[url=C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Foto's bouwen PC\P2180227.JPG]afbeelding[/url]]
:D _/-\o_

http://imageshack.us/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Kast is binnen nu nog de WC, en dan word het zagen haken en brullen :x

Afbeeldingslocatie: http://www.angelus.cistron.nl/screens/foto's%20030s.JPG

[Edit]
Vandaag de Gril binnen gekregen van Aqua computers, kon het niet laten en heb al wat zitten zagen en aftekenen >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.Angelus.cistron.nl/screens/foto's%20033is.JPG
Het paste niet helemaal dus moest een stukje uit me cooler master topje halen

en:

Afbeeldingslocatie: http://www.Angelus.cistron.nl/screens/foto's%20032is.JPG

Ik heb dit al wel is eerder gezien en vond het toen zo vet dat ik het nu maar is zelf ging maken :)
Nog steeds wacht ik huiverend op mijn nieuwe Asetek 12a L30 triple setje O-)

[ Voor 67% gewijzigd door AngelusHD op 01-03-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ben ook bezig geweest met mijn kast. Geen casemod maar omgebouwd naar btx.

Het ombouwen naar btx is echt een fluitje van een cent als je 1 maar stangetje weeghaalt. Dit moet wel afgebroken worden, maar is met een paar keer buigen prima te doen.

Het gaat om het stangetje wat ongeveer 0,5cm onder de bay van de voeding zit. Verbaas me erover waarom ze dat niet standaard doen met een schroefje of zo. Door de kast op deze manier om te bouwen heb je nog meer voordeel volgens mij, omdat de cpu nu ook lager in de kast ligt. En daar is de meeste koude lucht.

Verder nog het rooster voor de 120mm fan aan de achterkant weggehaald. Ik had nog een 120mm fanguard liggen en die past er mooi op. Zo heb je weer wat minder ruis van airflow.

Deze twee dingen heb ik weggehaald:

Afbeeldingslocatie: http://www.bassio.demon.nl/weg.jpg

Verder al de voeding erin gezet (antec neopower 480) en aan het kijken geweest hoe de kabels het beste weggewerkt kunnen worden. Hier zie je een pic met de voeding erin, en alle fans en drives reeds aangesloten met power.

Afbeeldingslocatie: http://www.bassio.demon.nl/cmbinnen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bassio.demon.nl/cmbinnen2.jpg

De achterkant van de mobotray ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.bassio.demon.nl/cmbuiten.jpg

Hier ga ik met dubbelzijdig plakkend klitterband de kabels vastzetten. Zo kan je echt alles perfect wegwerken en hou je een goede airflow over.

Afbeeldingslocatie: http://www.bassio.demon.nl/achterkant.jpg
Hier zie je achterkant van de kast. De 120mm fan heeft nu dus een fanguard ipv een rooster. Tevens zie je tussen de bovenkant van de mobotray en de voedingbay een kleine ruimte zitten. Hier zat dat stangetje. Omdat de foto een beetje van onder genomen is zie je het extra goed, in het echt valt het bijna niet op.

[ Voor 1% gewijzigd door bassio op 02-03-2005 00:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Laatst online: 25-11-2024
Mag ik vragen wat het nut van BTX is ten opzichte van ATX? Het enige wat ik kan bedenken is dat het wel origineel is om je mobo aan de achtere kant te hebben, dat zie je niet vaak. Maar voor de rest?

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Het heeft alles te maken met de temparatuur van je componenten. Op deze manier wordt alles gewoon een stuk minder warm. Het meeste voordeel haal je als er straks ook btx moederborden zijn.

Nu zitten alle warmte bronnen vlak boven elkaar. Normaal hebt je namelijk je videokaart onder. Deze geeft warmte af en dat stijgt op. Dat komt bij je cpu. Die wordt dus al gekoeld door warmere lucht. En die lucht wordt ook weer verwarmd en komt bij je voedig.

Door BTX is dat heel anders. Je voeding zit nu onder en zuigt relatief koude lucht (omdat onderaan de lucht kouder is) aan. Je CPU heeft ook koelere lucht en blijft dus ook koeler. De videokaart krijgt het misschien iets warmer, maar dat denk ik nog niet eens.

Het heeft dus wel degelijk een functie en is niet alleen voor de lol of voor het oog.

Op GoT en google is veel info te vinden over BTX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Erg mooi dat ombouwen naar BTX, maar is het dan nog steeds mogelijk om er op die manier een ATX mobo in te hangen? of stuit je dan tegen problemen aan? Als dit namelijk zou kunnen, dan zal ik waarschijnlijk ook mijn Stacker ombouwen naar BTX, maar toch gewoon een ATX mobo gebruiken. Dan zie je namelijk nog beter mijn Innovatek waterkoelblok voor m'n videokaart. Er zitten namelijk blauwe leds en dat ding is sowieso al niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Nee, BTX is anders. Wat iedereen die BTX nu bouwt eigenlijk bedoelt is 'omgekeerd ATX'. Het mobo zit dus aan de andere kant, op zijn kop. De videokaart kan onder andere zijn warmte beter kwijt. Mento hier heeft er een test voor gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door breinonline op 02-03-2005 08:45 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
breinonline schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 08:44:
Nee, BTX is anders. Wat iedereen die BTX nu bouwt eigenlijk bedoelt is 'omgekeerd ATX'. Het mobo zit dus aan de andere kant, op zijn kop. De videokaart kan onder andere zijn warmte beter kwijt. Mento hier heeft er een test voor gedaan.
Dit snap ik wel, maar zoals ik alles zie zitten in de kast lijkt het me dat er ook een ATX mobo inpast op deze manier. Of zie ik iets over het hoofd? en is dit dan toch zo te krijgen dat het dan wel past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
@angelus20: damn dat is krap daarboven :D Ik hoop dat je geen problemen gaat hebben met het plaatsen van de radiator ! Veel succes ermee en laat van je horen !

BTX is in mijn ogen nog steeds niet een interessant fenomeen. Zeker niet aangezien waterkoeling de boel bij mij fris houdt en ik gebruik maak van de window sidepanel met textopschrift :)

Uiteindelijk is het, in mijn mening, een manier om Intel's straalkachels (verstookte die 3,8GHz niet over de 300W load ?) koel te kunnen houden zonder dat er exotische koeling bij te pas komt. Ze hadden beter de richting van Apple kunnen gegaan hebben ipv. alweer een nieuwe standaard de wereld in te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49

breinonline

Are you afraid to be known?

trancesetter schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:05:
[...]
Dit snap ik wel, maar zoals ik alles zie zitten in de kast lijkt het me dat er ook een ATX mobo inpast op deze manier. Of zie ik iets over het hoofd? en is dit dan toch zo te krijgen dat het dan wel past?
Dat probeer ik net uit te leggen :) Je bouwt je kast zo om, dat je ATX mobo 'op zijn kop' aan de andere kant van de kast gemonteerd zit. Wat je wil kan dus gewoon ja.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ja het kan inderdaad heel makkelijk. Ik heb gewoon de hele mobotray eruit gehaald en omgedraaid. Dus alles blijft gewoon prima passen. Alleen een stangetje moest het ontzien.

Verder is het vooral leuk en geinig om te doen en levert het ook nog wat temperatuurwinst op. Het heeft alleen nut bij luchtkoeling, en laat ik dat nou net gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Ah bedankt tnx voor de info, weet ik ook wat het nut van BTX is :). Maar ik neem aan dat je cpu temp hier mischien 2 of 3 graden door daalt en niet veel meer of wel? (afhankelijk van wat voor cooler erop zit natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Mento schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:58:
De vraag hoeveel graden ATX tegen Mod-BTX scheelt is meerdere malen langs gekomen dus ben ik gaan kijken hoeveel het bij mij is.

specs van mijn computer:
Antec NeoPower 480
MSI Neo2 K8T Fir
AMD Athlon 64 3500+ (130 dinges)
Zalman CNPS7000B-Cu Koper
ATI 9800Pro
120mm fan voor en achter, 4x80mm fan => zijkant, boven en de overige 2 heb ik op de ijzerenplaat achterin.

ATX,
Voeding boven en 2x8cm beneden
CPU= 48
Case= 27
Voeding beneden en 2x8cm boven
CPU= 42
Case= 23
Alle fans uit = 89

Mod-BTX
Voeding boven en 2x8cm beneden
CPU= 44
Case= 25
Voeding beneden en 2x8cm boven
CPU= 38
Case= 23
Alle fans uit = 89

Het scheelt wel 10 graden :) dit was bij een kamer tempratuur van rond de 20 granden en de cpu was stressed. Een ATX mobo past altijd als Mod-BTX als je de stappenplan van coolermaster volgt om je mobo tray te veranderen in Mod-BTX.
Even een quote uit een eerdere post van Mento.

Dus het scheelt beste aardig wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
Dus BTX met de voeding boven scheeld 10 graden! _/-\o_ Je zou toch niet verwachten dat dat zo veel zou schelen, blijkbaar wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Even verduidelijken, bij BTX staat de voeding normaal gezien nog steeds bovenaan. En bij de meeste behuizingen staat de voeding bovenaan. Dus een verschil van 4° op de CPU en 2° in de case eerder. Ook maakt hij geen gebruik van de crossflowfan of 2x 4-in-3 modules zoals de meeste Stacker eigenaars. En DAT maakt juist het meeste uit.

In de standaard kast met enkele fans is het misschien nuttig, maar in een stacker met de juiste addons erbij is het vrijwel nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIjn stacker ga ik zaterdag bestellen :D En heb de nodige mods inmiddels uitgetekend :) Word wel een langdurig projectje (ben altijd druk :P ) maar ik denk dat mijn resultaat wel mooi gaat worden :P
Hij word iig watergekoelt, met waarschijnlijk 2 reservoirs, en denk dat ik dan ook wel 2 pompen nodig heb aangezien er veeeeeeeel water in die reservoirs gaan :) Meer verklap ik nog niet :P

[edit]
heb ff uitgerekend hoeveel water er ongeveer in 1 reservoir gaat, dat zal zo'n 6,5 liter zijn. Ik denk dat ik het dan toch maar met 1 reservoir doe :) Is ook wat goedkoper :P Mja eigenlijk moet ik niet naar geld kijken als ik een :9~ case wil maken :P Maar ben maar een arme student :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
6,5 liter in een reservoir. Wow heej, wat ben je van plan dan? Al je hardware insealen, en dan je stacker volpleuren met water.... Dit ga ik volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:55
Las vandaag op het Coolermasterforum dat de Stacker 2 niet lang meer op zich laat wachten (half Maart) en dat hij echt :9~ :9~ zal zijn......in ga dus maar even wachten..........

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Communicator schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 12:50:
Las vandaag op het Coolermasterforum dat de Stacker 2 niet lang meer op zich laat wachten (half Maart) en dat hij echt :9~ :9~ zal zijn......in ga dus maar even wachten..........
Aangezien hij op 10 maart te bezichtigen is op de CeBIT zal ie idd niet lang meer op zich laten wachten. Waar ik normaal gezien naartoe ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Maar zoals ik ook al eerder meldde zal hij pas rond mei leverbaar zijn.... Dus je moet nog even geduld hebben.

En @Lefty_38. met de voeding onder scheelt het 10 graden. Met de voeding boven scheelt het 6 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als die backpanel van de stacker 2 compatible is met de nieuwe ati x850, krijg ik er eentje toegestuurd.

beste service, als ze dat daadwerkelijk ook doen.

edit: ik dacht ik meld het even O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een klein probleempje... ben het plaatje waaraan ik mijn voeding moet monteren kwijt... geen idee waar ik hem heb gelaten.

Weet iemand of deze los te bestellen zijn. of mischien heeft 1 van jullie tweakers een plaatje over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Phuncz schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 09:12:
@angelus20: damn dat is krap daarboven :D Ik hoop dat je geen problemen gaat hebben met het plaatsen van de radiator ! Veel succes ermee en laat van je horen !
Krap? :p was me nog niet opgevallen >:) Maar persoonlijk vond ik het wel een uitdaging om een stukje uit dat topje te halen, en ben zelf best blij met het resultaat.
Ik hou het zeker hier wel op de hoogte en probeer zoveel mogelijk te doen tot me wc komt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:30:
Ik zit met een klein probleempje... ben het plaatje waaraan ik mijn voeding moet monteren kwijt... geen idee waar ik hem heb gelaten.

Weet iemand of deze los te bestellen zijn. of mischien heeft 1 van jullie tweakers een plaatje over?
CoolerMaster is best wel lief voor hun klanten, de kans is groot dat je het kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

CerandoX.nl

Vides

Heb de stacker al weer een tijdje,eigenlijk vlak nadat hij uitkwam.Maar wat zie ik hier nu een stukje Stacker 2?

http://www.coolermaster.com/index.php het derde plaatje van links in die Cebit reclame banner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dat staat er al eigenlijk langer. Het is nog niet zeker of het dé Stacker 2 is en dan nog is de vraag welke versie het is want er komen er 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:30:

Mail me maar als je bij CM niet terecht kan, ik heb er nog wel 1 leggen.

Ojah laatst postte ik over de plaatjes onder/boven me mobo tray, dat ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53109/full.jpg
Daardoor zie je vanaf de andere kant dus je sidepanel niet meer :)
Meer pics via de CiP in me sig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
Ik heb beloofd om updates gelijk te posten zodra ik wat gedaan eraan had :P Helaas heb ik daar geen tijd voor gehad .. Dus krijgen jullie de volle laag.

Gewoon beetje knutselen soms zagen slijpen :D

Ik was die stomme balk vergeten weg te halen aan de bovenkant :x dus heb ik maar ff gedaan
Afbeeldingslocatie: http://www.angelus.cistron.nl/screens/foto's%20037is.JPG

Ik werd het wachten een beetje zat en kan pas volgende week me WC verwachten. Dus ik dacht, ik gooi ff alles over, stoffertje erlangs doekje, kabels weg werken enz..

OMG wat een verschil qua grootte
Afbeeldingslocatie: http://www.angelus.cistron.nl/screens/foto's%20040is.JPG

Na 4 uur zwoegen, begon het ergens op te lijken, Toch wil ik me voeding is mooi voorzien van kabels hulsjes en moet ik ook ff een verbinding tussen de kabels en de connectors vinden
Afbeeldingslocatie: http://www.angelus.cistron.nl/screens/foto's%20042is.JPG

En hij draait
Afbeeldingslocatie: http://www.angelus.cistron.nl/screens/foto's%20045is.JPG

Nog 1 shotje dan van binnen in tijdens het draaien
Afbeeldingslocatie: http://www.angelus.cistron.nl/screens/foto's%20046is.JPG

Qua tempraturen ben ik erg verbaasd, kheb dan wel 3 120MM fans erin en op dit moment doet me Crossflow fan het nog niet, maar het verschil van me CPU is in idle stand wel 9 Graden.. _/-\o_

1 nadeeltje.. Ik had me crossflow fan op me earogate aangesloten maar bij het starten van de PC maakte ie gegantise herrie, dus heb ik hem snel ff ontkoppelt :?
Morgen ga ik maar proberen via de originelen manier en maar hopen dat.. dat ding niet kapot is aangeleverd 8)7

Het is nu echt wachten op me Watercooling maar in de tussentijd kan ik nog ff zoeken voor me kabel hulsjes voor me voeding.

Wat een machtige kast is dit >:)

[ Voor 3% gewijzigd door AngelusHD op 06-03-2005 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
CerandoX.nl schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:33:
Heb de stacker al weer een tijdje,eigenlijk vlak nadat hij uitkwam.Maar wat zie ik hier nu een stukje Stacker 2?

http://www.coolermaster.com/index.php het derde plaatje van links in die Cebit reclame banner.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/53438/full.jpg

Ik zou het niet erg vinden als dat de Stacker 2 was hoor, die is lelijk en dan ga ik in april toch zoals gepland voor de stacker 1 black ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Even niet vergeten dat er 3 versies komen van de Stacker 2 ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.