Cooler Master Stacker discussie topic Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
Phuncz schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:45:
Even niet vergeten dat er 3 versies komen van de Stacker 2 ;)
Nee... dat vergeet ik niet, ik weet het ook, ik wil het alleen niet weten... :P

Ik heb mezelf dus voorgenomen om de Stacker 1 te kopen... en als de Stacker 2 mooier wordt ofzo wil ik die waarschijnlijk hebben waardoor ik weer langer kan gaan wachten waar ik dus eigenlijk geen zin in heb :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Goed excuus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:55
Phuncz schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:45:
Even niet vergeten dat er 3 versies komen van de Stacker 2 ;)
En welke 3 zijn dat dan???...ik heb al ge-googeld, CM forum bezocht, maar nergens vind ik dit.....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Communicator schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:18:
[...]

En welke 3 zijn dat dan???...ik heb al ge-googeld, CM forum bezocht, maar nergens vind ik dit.....
Eh, dat is dus nog niet bekend, dat is het hem nou juist :P

Coolermaster heeft alleen bekend gemaakt dat er 3 verschillende modellen van de Stacker 2 uitkomen, welke dat worden wordt pas op CeBit (vanaf 10 maart dus) bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:55
^^ Tahnx, XanderH......Ik dacht al dat mijn google-skills aan het verminderen waren..... ;)

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik ga zondag met me werk ( MyCom ) naar cebit ik maak wel wat foto's alleen dan moet iemand anders die effe hosten is dat mogelijk ???? en waar moet ik echt een foto van maken???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 19:18
Dit is niet de juiste topic maar weet 1 van jullie gasten waar een normaal mens zoals ik :S engine ice kan bemachtige. Ik heb echt meer 1,5 liter nodig .. en dan niet x12.. want dan word het wel heel erg duur he :) 40 euro per 1,5l :)

[EDIT]
Ik heb het al gevonden en het kostte me maar 25 euro :) Ik heb eht gevonden op oc-shop.nl

[ Voor 18% gewijzigd door AngelusHD op 07-03-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Normaal gezien ga ik ook, ga ook cammetje meepakken. Als ik er ben, zal je me vinden bij de CM stand met mijn kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ZandBak schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:08:
ik ga zondag met me werk ( MyCom ) naar cebit ik maak wel wat foto's alleen dan moet iemand anders die effe hosten is dat mogelijk ???? en waar moet ik echt een foto van maken???
Ik wil best wat foto's hosten hoor, ik heb genoeg webspace en ik kan ze ook in mijn t.net fotoalbum zetten...

Is alleen de vraag hoe je ze dan bij mij krijgt, maar als je ze kunt mailen: xander [at] heynsbergen [dot] com. Mailbox is unlimited, dus leef je uit met foto's maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

CerandoX.nl

Vides

Weer zo een coolermaster kloon die van thermaltake komt. :(

Stacker kloon

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/armor/enlargedView/45view.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CerandoX.nl op 07-03-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Blikken kastje met een hoop meer plastic dan ze al deden... Alleen het principe is een cloon, want voor kwaliteit moet je dus niet bij TT zijn als het op cases aangaat. Die plastic klemmen voor addon kaarten, hoort echt alleen thuis in een budgetkast in mijn ogen. Sidewindow trekt al helemaal op niks en die domme deurtjes van voor zijn ook alles behalve handig... Dan ook nog eens USB/audio bovenop de case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Weet iemand misschien wat de hoogte is (in mm) van de psu-cage aan de bovenkant? en hoeveel ruimte er nog aan de bovenkant is? Ik wil namelijk ook zo'n kast kopen, maar vraag me af of mijn kachelradiator er wel inpast 8)7 Mijn enige twijfels gaan dus over ruimte. :P Mijn radiator is 6 centimeter hoog en mijn sunon fan is 40 mm dik. Ik heb namelijk ergens een aanbieding gezien van een blackice pro 120 mm voor 30 euro. Ben alleen bang dat die slechter koelt dan mijn kachelrad. Als iemand toch gaat meten, zou je dan ook op kunnen meten wat de afstand is tussen de voorkant van de psu-cage (dus midden in de kast en niet aan de achterkant) en de achterkant van het kunststof kapje bovenop de kast? En ik ben ook benieuwd naar de lengte van de cage.
Ik zit ook te twijfelen over de plaats van het reservoir. Hij zal zowiezo wel bovenin moeten komen, anders loopt alles leeg via het reservoir.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

CerandoX.nl

Vides

@ikke!

Termaltake Armor of Coolermaster Stacker?

@phuncs

Ik geef je helemaal gelijk,maar wordt misselijk van TT dat die mensen elke keer meegaan met een succesvolle kast van coolermaster.

[ Voor 84% gewijzigd door CerandoX.nl op 07-03-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Waarom een nieuwe idee bedenken als je daar te lui voor bent en het ook kan stelen van een ander

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja dat is het juist: Thermaltake maakt(e) op het gebied van koeling en andere componenten wél originele dingen, maar van cases kunnen ze blijkbaar alleen jatten. De Shark is dan zowat de enigste interessante, maar als je de vele minpunten naast elkaar legt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

@CerandoX.nl:
Ik bedoelde van de stacker _/-\o_ , ik ga echt niet de lelijke thermaltake :r kopen :P

@Phuncz
Die klipjes waarmee je de pci-kaarten vast kan klemmen zijn niet alleen voor low-budget, in mijn ibm netfinity 5000 server (is er een met dual P!!! 550) zitten ze ook al. Ik dacht eerst dat het een systeem zou zijn dat meteen kapot zou gaan, maar in de ibm valt het mee, het werkt prima. Ik vind ze aan de ene kant wel geinig (vooral als je ze in een ouder systeem al ziet), maar aan de andere kant vind ik schroeven net zo prima. Neemt minder ruimte in, gaat niet kapot en dat het een paar seconden langer duurt voordat je kaartje erin zit boeit mij nou ook weer niet. En je kunt er nog eens iets anders aan vastmaken.
Ik heb meer een hekel aan die paarse fan-brackets (oa door chieftec gebruikt), dat vind ik echt lelijk staan, schroef alles liever vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Ikke! schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:37:
@CerandoX.nl:
Ik bedoelde van de stacker _/-\o_ , ik ga echt niet de lelijke thermaltake :r kopen :P

@Phuncz
Die klipjes waarmee je de pci-kaarten vast kan klemmen zijn niet alleen voor low-budget, in mijn ibm netfinity 5000 server (is er een met dual P!!! 550) zitten ze ook al. Ik dacht eerst dat het een systeem zou zijn dat meteen kapot zou gaan, maar in de ibm valt het mee, het werkt prima. Ik vind ze aan de ene kant wel geinig (vooral als je ze in een ouder systeem al ziet), maar aan de andere kant vind ik schroeven net zo prima. Neemt minder ruimte in, gaat niet kapot en dat het een paar seconden langer duurt voordat je kaartje erin zit boeit mij nou ook weer niet. En je kunt er nog eens iets anders aan vastmaken.
Ik heb meer een hekel aan die paarse fan-brackets (oa door chieftec gebruikt), dat vind ik echt lelijk staan, schroef alles liever vast.
maar als nog zijn die klemmetjes cheap arse

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ikke! schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:37:
@Phuncz
In mijn vorige kast zaten ze ook en ik heb toch liever duimschroeven: steviger, meer vrijheid (sommige brackets doen gewoon moeilijk met die klemmen) en zoveel moeilijker zijn ze niet. Ik vind dat voor zo'n type kast als de Stacker, die bedoelt is als stevige serverkast, je niet met plastic klipjes moet afkomen. Als je dure RAID-kaartje eens loskomt bij vervoer en maakt kortsluiting dankzij die brakke klipjes, dan ben je gezegend. Thermaltake doet dat wel vaker: het principe verkrachten, kermisbak ervan maken en dan exact dezelfde marketingslogans gebruiken als de fabrikant van de gestolen case.

Die plastic fan brackets ben ik ook nooit een voorstaander van geweest... Alsof niemand een fan met 4 schroeven kan vastzetten...

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 08-03-2005 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05
Eerste plaatjes van de nieuwe stacker komen langzaam binnen druppelen vanaf de cebit. Hij heet de Coolemaster Stacker 830. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet echt mooi vind... Hij is wel volledig van aluminium

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/Cebit2005/exhibition/images/main/products/01/830.gif

Specs:
Dimensions - 240mmx533mmx636mm(WxHxL)
Material - Aluminum Alloy
Motherboard - E-ATX,ATX,M-ATX,BTX,M-BTX,PICO-BTX
5.25" Drive Bay - 6(Exposed)
3.25" Drive Bay - 4(Hidden)
Ventilation - One 120x120x25mm front fan(Intake)
-One 120x120x25mm rear fan(Exhaust)
- One 120x120x25mm top fan(Exhaust)
I/O Panel - USB2.0 x 4; MIC x 1; IEEE1394(FireWire)x1
Power Supply - Standard Atx PS2

Features:
Compatible functions
● Supports up to nine 5.25” drives,
● Relocate-able HDD, FDD drive bay, providing maximum flexibility in the use of space
● Compatible with E-ATX, ATX, m-ATX, BTX, m-BTX, PICO-BTX

Excellent thermal management
● Front – Full mesh screen provides superior air flow; support up to three 12 cm fans
● Top - Ultra silent 120cm Fan * 1 (exhaust)
● Side – 60,80,90,120,140mm upgrade able fan bracket which can support up to 4 system fans
●and one cross flow fan for key PC components. (CPU, VGA etc.)
● Rear – Ultra Silent 12cm Fan * 1

User friendly and tool free
● Smart mechanical design for quick assembly and maintenance
● Flexible I/O functions on top and front

Innovative Style
● With 2mm thickness aluminum alloy makes it durable and study
● Changeable front door
● Stand out design, perfect from every point of view

Bron:
http://www.coolermaster.com/Cebit2005/exhibition/index.htm

[ Voor 4% gewijzigd door bassio op 10-03-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Laatst online: 26-07 19:18
Dies inderdaad minder mooi vind ik dan stacker 1, maar dit is 1 versie, ben benieuwd naar de andere 2 8)

[EDIT]
Hier heb je meer overzicht wat dat ding allemaal kan.
4 120 fans aan de zijkant WOW :P maar hij support maar 9 5,25 bars ipv 11 :( opzich qua installaties en functies is ie volgens mij weer handiger dan de Stacker 1 aangezien je de 2 zijpanels kan draaien om een 5,25 er mooi in te schuiven. :x

Check deze link:
http://www.coolermaster.c.../flash/CM_Stacker_830.zip

[ Voor 66% gewijzigd door AngelusHD op 10-03-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

● Side – 60,80,90,120,140mm upgrade able fan bracket which can support up to 4 system fans

Deze feature vind ik interessant, want bij stacker No1 zit de zij-fan standaard exact in het midden, en mijn erg hete VRM's zitten toch echt een stuk hoger. Ik heb dus moeten modden om een 120mm fan in het zij-paneel te krijgen ter hoogte van mijn VRM's (voor de bedoelde PC zie specs: Illúvatar).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Wow ziet er leuk uit ! Normaal krijg ik ze morgen te zien, zal dan high res piccies maken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn mijn eerder geposte (07 maart 2005 20:09) maten op te meten? CerandoX.nl misschien?
Ik vind die nieuwe kast ook niet echt mooi, voor zover ik op dat plaatje kan zien. Ook ineens een stuk minder drivebays.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

bassio schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:18:
Eerste plaatj ....... /exhibition/index.htm
Gaaf, ik ga ook langs cebit, als ie er staat maak ik wel een paar fototjes voor in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img18.exs.cx/img18/731/stacker8300rl.jpg
Een betere foto van de Stacker 830. Damn wat ziet ie er mega uit... Helaas is ie ook een stuk kleiner. Maar wel VEEL koelingspotentieel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/img130/381/centurion5304pk.jpg

zou bijna denken dat deze ook een stacker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
eigenlijk wel een mooie kast, maar ik hoop onwijs dat de gewone stacker nu naar zon 90 euro gaat. Dan koop ik die, is nog mooier ook :*) :*) (ik had het dus over de nieuwe stacker)

[ Voor 13% gewijzigd door Satch op 10-03-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Is dus de Centurion 530, vind hem niet zo speciaal. Vooral omdat de Stacker mij heeft laten zien wat een whoopass kast kan bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

CerandoX.nl schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:38:
Weer zo een coolermaster kloon die van thermaltake komt. :(

Stacker kloon

[afbeelding]
Thermaltake Kandalff , heeft nog een lelijk front ook :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1007147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Ik heb een tijdje geleden ook een Stacker gekocht en ik moet zeggen dat het een ontzettend mooie stabiele kast is.

Nu heb ik ook een tweede module om HDD's erbij te zetten.
Daarnaast ook nog 2 IDE controller kaarten. Dus een mogelijkheid tot 12 apparaten waaronder er al 2 bezet zijn door de DVD-brander en de DVD-speler.
Ik heb nu die frontjes er weer ingezet nadat ik die Modules erin heb gezet. Hoe krijg ik deze er weer uit om een HDD toe te voegen?

Als ik me werkpc aan zet, dan krijg ik meteen een power outage B) .
Alhoewel de HDD's na elkaar aangaan en niet tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
NielsOveres schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:45:
Als ik me werkpc aan zet, dan krijg ik meteen een power outage B) .
Alhoewel de HDD's na elkaar aangaan en niet tegelijk.
Je bent er trots op dat je voeding het niet meer goed trekt? 8)7

Op je vragen zal ik het antwoord even schuldig moeten blijven, heb (nog) geen stacker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:35
NielsOveres schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:45:
....
Hoe krijg ik deze er weer uit om een HDD toe te voegen?
Een beetje vrotte, trekken en kloten todat je er een uit hebt (er zit er altijd wel eentje minder vast). Daarna kan je de rest er redelijk makkelijk uithalen met een beetje een draaiende beweging. Eventueel geholpen door een klein schroevendraaiertje ofzo om de clipjes wat terug te duwen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Damn tickets pas juist binnen... En nu nog vertrekken is nutteloos, morgen en overmorgen massa's volk... Dan maar dinsdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop wel dat die andere stackers mooier zijn, want die 830 lijkt me een lelijk ding. Ik hoop dat eentje het design van de eerste stacker gehouden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Wat is het nut daarvan ? Innoveren of blijven steken. Laten we dan maar innoveren... Merken als LianLi en Thermaltake die het nut niet inzien van innoveren (oude designs lichtjes updaten/bestaande designs jatten), die bepalen geen groei. Over een half jaar tot een jaar zie je wederom verschillende merken met designs gebasseerd op CoolerMasters gedurfd en innoverend design. Het gebeurde al met de WaveMaster en Stacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel meer in de trend van, los de problemen met de stacker 1 op. (zijpaneel fan, topfan, etc) Maar laat het uiterlijk en het formaat van de stacker 1 (grotendeels) intact. Dus de voordelen erbij, zonder dat het een kast is voor een heel andere doelgroep. Binnenkort zullen er wel plaatjes van de andere twee versies komen en dan zullen we weten hoe ze eruit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
XanderH schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 09:50:
[...]

Je bent er trots op dat je voeding het niet meer goed trekt? 8)7

Op je vragen zal ik het antwoord even schuldig moeten blijven, heb (nog) geen stacker :(
Haha! Nee, is meer bij wijze van spreken. Niet dat je echt het licht uit ziet gaan.
Daarnaast heb ik de CoolerMaster True Power voeding (450Watt) erin hangen dus hij draait wel lekker.

Ik zal binnenkort maar ff proberen zo'n frontje eruit te lichten. Kijken of het een beetje gaat. Jammer dat je dat niet makkelijk kan doen net zoals dat je alle modules vast kan zetten.

Heb overigens wel zitten kloten met dit A drive. Die paste maar niet. Nee, je moet em ook niet in de holtes zetten, maar ietsjes hoger of lager. Heeft me een uur gekost om daar achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja dan heb je gewoon een Stacker 1.1 Dat is gewoon een zielige actie om het de nieuwe generatie stackers te noemen en ik ben eerlijk gezegd blij dat ze dat niet gedaan hebben :/

Zowiezo is er daar met een beetje handigheid een mouw aan te passen hoor, zo heeft iedereen wel een verlanglijstje wat hij graag veranderd zou zien aan de originele Stacker.

Zover ik weet is dit de workstationversie van de nieuwe Stacker. Er komt ook nog een serverbak (rackmountable ?) en het zou me niet verwonderen als ze een totaal onverwachtse versie maken (nog groter, breder ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
Phuncz schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 12:58:
Er komt ook nog een serverbak (rackmountable ?) en het zou me niet verwonderen als ze een totaal onverwachtse versie maken (nog groter, breder ofzo).
Het zou natuurlijk supervet zijn als er nog een versie komt waarin iets van 20 5,25" bays zitten ofzo :p Plaats voor twee hdd's naast elkaar, en meer van dat soort 'innovaties'. Lijkt me erg cool iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Innovaties... die kasten bestaan wel hoor, ga maar op de servermarkt kijken. Voor optimale verdeling ook hdd aan een kant en optische drives ernaast en dat soort dingen. Laten we het gewoon afwachten... speculeren heeft geen zin :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Speculeren heeft geen zin, maar is wel leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De andere twee stackers zijn nog in ontwikkeling(de tweede heet de stacker 810), de derde lijkt niet in een eindstadium te zijn. (volgens het coolermaster forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Q: Where are the images of the other two versions of Stacker?
A: The CM-Stacker 810 are not done in design yet. However, this is the version that I said to have the feature for server users. About the third one, i can't really say anything about this case yet. But it won't look like the 1st or 2nd that's for sure.
Dit staat er dus ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Is dit alles van de Cebit informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik ben net van de Cebit terug. Vol verwachting naar de Coolermasterstand gegaan. Dacht, als dat ding mooi is stop ik hem zo onder mijn jas ;)
Ik wil niet zeggen dat ik hem niet mooi vind, maar om onder mijn jas te stoppen....nee.
Hij is een stuk kleiner dan de, ik noem hem maar even "echte" stacker. er kunnen megaveel koelers in,of dat allemaal wel evenveel nut heeft, ik vraag het me af eerlijk gezegd. Wat ik ook weer bij dit type ziet, en ook bij de vorige, je hebt een mooi geborsteld allu front, en dan die zijpanelen hé....geborsteld ja, maar het lijkt wel of ze gegalvaniseerd zijn.....heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Volgens de specificaties zou hij nauwelijks kleiner zijn. Waarschijnlijk is de benuttigbare ruimte kleiner geworden, omdat er zowiezo van 11 naar 9 drives gegaan wordt. Wat ik van de foto's gezien heb, vond ik hem toch mooi, veel mod-potentieel, veel koel-potentieel. Zowiezo ben ik erg nieuwsgierig naar de 810 en de andere kast (820/850 ?). Dinsdag krijg ik hem te zien en ik zal zien of ze me wat meer info kunnen geven over de toekomst van de Stacker-reeks en de accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 17:58:
Volgens de specificaties zou hij nauwelijks kleiner zijn. Waarschijnlijk is de benuttigbare ruimte kleiner geworden, omdat er zowiezo van 11 naar 9 drives gegaan wordt. Wat ik van de foto's gezien heb, vond ik hem toch mooi, veel mod-potentieel, veel koel-potentieel. Zowiezo ben ik erg nieuwsgierig naar de 810 en de andere kast (820/850 ?). Dinsdag krijg ik hem te zien en ik zal zien of ze me wat meer info kunnen geven over de toekomst van de Stacker-reeks en de accessoires.
Hij is zomaar 2 bays lager dan de "oude" stacker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
dan denk ik dus dat ie geen 2 voedingen meer aan kan

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de flashdemo bekijkt zul je zien dat er elk geval geen psu bay onderin de kast is. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er twee voedingen in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
En wat ik op het CM forum gelezen heb, ondersteunt de server-stacker ook geen 2 voedingen, maar wel een redundant powersupply die gebruikt wordt bij servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Dan mag ie wel heel veel koeling opties hebben wil ik hem kiezen over een normale stacker }) (of een heel laag prijsje ;))

Ben benieuwd naar de andere 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik heb laatst in dit topic gevraagd of het mogelijk was om de stacker om te bouwen tot BTX, maar dan toch een ATX mobo in te bouwen. (PCI-sloten boven, CPU onder). Het antwoord was ja volgens een aantal mensen hier. Echter gister begon ik dus alles los te draaien, en wat bleek:

Als ik alles loshad, en dus de achterkant en zijkant in mijn handen had, en ik draaide hem zo dat het mobo links kwam te zitten, dan kwamen de gaten achterop de kast voor de schroeven niet meer overeen. Dus heb ik maar weer alles teruggebouwd.

Heeft iemand een idee wat ik fout gedaan heb? Ik heb dus niet verder geschroefd dan de achterkant en zijkant losdraaien. Ze zaten nog aan elkaar, maar weet dus niet of ik verder had moeten schroeven dat het dan misschien wel gepast had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, ik heb nog eventjes wat vraagjes over de Stacker 1... wat dingen die me nog onduidelijk zijn.

- Bij die 4-in-3 device modules, kun je daar ook gewoon 4 (warme) HDDs instoppen en worden deze door de fan die ervoor zit voldoende gekoeld?
- In diezelfde modules, zitten volgens een review die ik ook gelezen heb van die metalen uitbreekplaatjes voorin net zoals je ze in normale kasten bij de 3.5" en 5.25" sloten hebt... Ze raadden hier aan om deze eruit te breken voor betere koeling, krijg je hierdoor niet ook meteen meer geluidsproductie omdat de HDD's dan geluid naar voren toe zonder obstakels kunnen verplaatsen? (Immers: De voorkant is ook geperforeerd)
- Hoe zit het eigenlijk in het algemeen met de geluidsproductie vergeleken met niet-geperforeerde kasten?
- Wat bepaald eigenlijk de afstand tussen de processor en de voeding (bovenin)? Ik zit er aan te denken om als ik deze case bestel om ook een Zalman CNPS7700 te halen, als dat dan gaat passen, maar bij mijn huidige case (AOpen HQ08) past een CNPS7000 maar net... wordt dit bepaald door mijn mobo layout of heeft de CM Stacker boven het moederbord ook gewoon meer ruimte dan kleinere cases?

Als iemand me nog wat meer duidelijkheid kon verschaffen hierover... De aankoop van mijn CM Stacker staat ondertussen gepland voor 10 april (geld enzo... :P), maar hoe langer ik wacht hoe meer ik begin te twijfelen geloof ik... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:51:
Hm, ik heb nog eventjes wat vraagjes over de Stacker 1... wat dingen die me nog onduidelijk zijn.

- Bij die 4-in-3 device modules, kun je daar ook gewoon 4 (warme) HDDs instoppen en worden deze door de fan die ervoor zit voldoende gekoeld?
Ik denk dat 7200rpm schijven goed te doen zijn met de standaard fan, maar 10.000rpm of 15.000rpm zou ik niet met 4 zetten of de standaard fan vervangen.
- In diezelfde modules, zitten volgens een review die ik ook gelezen heb van die metalen uitbreekplaatjes voorin net zoals je ze in normale kasten bij de 3.5" en 5.25" sloten hebt... Ze raadden hier aan om deze eruit te breken voor betere koeling, krijg je hierdoor niet ook meteen meer geluidsproductie omdat de HDD's dan geluid naar voren toe zonder obstakels kunnen verplaatsen? (Immers: De voorkant is ook geperforeerd)
En verdergaande op dat vorige: zou ik dus ZEKER die plaatjes wegbreken. Het belemmert alleen maar de airflow.
- Hoe zit het eigenlijk in het algemeen met de geluidsproductie vergeleken met niet-geperforeerde kasten?
Er is meer geluid te horen omdat ze geperforeerd zijn, dat is een feit.
- Wat bepaald eigenlijk de afstand tussen de processor en de voeding (bovenin)? Ik zit er aan te denken om als ik deze case bestel om ook een Zalman CNPS7700 te halen, als dat dan gaat passen, maar bij mijn huidige case (AOpen HQ08) past een CNPS7000 maar net... wordt dit bepaald door mijn mobo layout of heeft de CM Stacker boven het moederbord ook gewoon meer ruimte dan kleinere cases?
Het moederbord bepaalt dit grootendeels. De huidige moederborden voor nieuwere CPU's zetten de socket wat meer in het midden en/of lager waardoor een CNPS7700 MEESTAL past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Inderdaad bepaalt het moederbord dat. Echter het is ook mogelijk om de voeding onderin de kast te plaatsen (hier is al een plaats voor) en de bovenste PSU-bay eruit te halen. Dan heb je zeker ruimte zat voor die koeler.
Als iemand me nog wat meer duidelijkheid kon verschaffen hierover... De aankoop van mijn CM Stacker staat ondertussen gepland voor 10 april (geld enzo... :P), maar hoe langer ik wacht hoe meer ik begin te twijfelen geloof ik... :'(
Niet gaan twijfelen. Ik heb zelf al verschillende kasten gehad, maar de CM-Stacker bevalt me toch echt het allerbeste. Lian Li is goed, Chieftec is ook redelijk. Maar CoolerMaster, en dan vooral deze... Hij is supersterk (dus niet wankel ofzo), ziet er best mooi uit, en er zitten zoveel mogelijkheden in :9~ Ik zou hem gewoon bestellen als ik jou was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Ik heb in m'n Stacker 12 HDD's in 3 "4-in-3 Device Modules" zitten en de temp. van die HDD's zit ergens tussen de 30 en de 36 graden (op 2 na allemaal 7200rpm schijven)., niets aan het handje dus....
Die plaatjes moet je idd uitbreken anders hebben die 120mm fan's geen nut (erg dom dat ze dat in de fabriek niet gedaan hebben maargoed...)., uiteraard ontsnapt er hierdoor iets meer geluid uit de kast maar ik moet zeggen m'n stacker heeft "5x120mm Case fan's"., "1x80mm Case fan"., "1x80mm CPU fan" en "(2x2)x80mm PSU fan" en dit alles aan produceert hij minder geluid dan m'n Gbit Switch waar "1x40mm fan" in zit.... :/
(op het moment dat 'ie switch buiten de garantie is wordt dat ding passief gekoeld) :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door digital8 op 13-03-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Phuncz schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:02:
[...]

Ik denk dat 7200rpm schijven goed te doen zijn met de standaard fan, maar 10.000rpm of 15.000rpm zou ik niet met 4 zetten of de standaard fan vervangen.
Het worden 7200rpm schijfjes ja, Maxtor DiamondMax Plus 10 schijven. Ik heb nu ook gewoon HDD's op elkaar zitten met fans ervoor (nouja, erachter eigenlijk :+) en ook nooit problemen mee gehad, ik werd alleen een beetje in de war gebracht door Maxtor Diamondmax 10 valt bij bosjes uit ... Hij heeft dus ook een CM Stacker met 4 hdd's in 1 zo'n module en zijn schijven vinden iets niet echt lekker, maargoed, laten we maar hopen dat dat niet de temperatuur is :Y)
En verdergaande op dat vorige: zou ik dus ZEKER die plaatjes wegbreken. Het belemmert alleen maar de airflow.
Ik vind het er idd ook heel erg lullig uitzien zo... maar waarom laten ze ze bij CoolerMaster dan zitten? Bij die uitbreekplaatjes in normale kasten kan ik me er nog iets bij voorstellen, die kun je laten zitten bij niet gebruikte slots, maar wat hebben ze hier voor nut dan? Het is alleen maar lastiger, je moet de fan eraf halen om ze uit te kunnen breken en alles...
Er is meer geluid te horen omdat ze geperforeerd zijn, dat is een feit.
Mja, dat snap ik. Ik vraag me alleen af hoe groot dit verschil is. Ik hoop niet dat dit vergelijkbaar is met het verschil tussen een "normale" case wanneer ie dicht is en wanneer ie open is? :+
Het moederbord bepaalt dit grootendeels. De huidige moederborden voor nieuwere CPU's zetten de socket wat meer in het midden en/of lager waardoor een CNPS7700 MEESTAL past.
Mijn mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54021/full.jpg
EPoX 4PCA3+ - clickable
Ik hou dus niet echt veel, zeg maar geen, ruimte over tussen dat koelerbracket en de zijkant van mijn mobo... hij zit helemaal op de rand. Als ik even een plaatje van Zalman erbij pak...
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54019/full.gif
Klopt dat ook gewoon, en hangt het dus af van de afstand tussen mijn mobo en de voeding of het past. Dit zou dan dus case-afhankelijk zijn, als ik het goed begrijp... kan iemand misschien een indicatie geven hoeveel ruimte er in de CM Stacker is tussen de bovenkant van het mobo en de voeding? :) (lijkt me dat wel alle mobo's evenver uitsteken boven de bovenste schroefjes... eigenlijk)
trancesetter schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:07:
[...]

Inderdaad bepaalt het moederbord dat. Echter het is ook mogelijk om de voeding onderin de kast te plaatsen (hier is al een plaats voor) en de bovenste PSU-bay eruit te halen. Dan heb je zeker ruimte zat voor die koeler.
Hm, ik zou dus nogsteeds denken dat de case mede-bepalend is... maargoed.
Dat de PSU onderin geplaatst kon worden wist ik, ik wilde er alleen 2 in gaan zetten, dus de PSU boven weglaten is niet echt een optie :)
Niet gaan twijfelen. Ik heb zelf al verschillende kasten gehad, maar de CM-Stacker bevalt me toch echt het allerbeste. Lian Li is goed, Chieftec is ook redelijk. Maar CoolerMaster, en dan vooral deze... Hij is supersterk (dus niet wankel ofzo), ziet er best mooi uit, en er zitten zoveel mogelijkheden in :9~ Ik zou hem gewoon bestellen als ik jou was!
Mwa, het zal waarschijnlijk iig beter zijn dan mijn huidige case (AOpen HQ08), alleen qua geluidsproductie is mijn huidige case misschien wat stiller... alhoewel, er zal in die coolermaster wel minder meetrillen 8)7
digital8 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:19:
[...]

Ik heb in m'n Stacker 12 HDD's in 3 "4-in-3 Device Modules" zitten en de temp. van die HDD's zit ergens tussen de 30 en de 36 graden (op 2 na allemaal 7200rpm schijven)., niets aan het handje dus....
Mooi :)
Die plaatjes moet je idd uitbreken anders hebben die 120mm fan's geen nut (erg dom dat ze dat in de fabriek niet gedaan hebben maargoed...)., uiteraard ontsnapt er hierdoor iets meer geluid uit de kast maar ik moet zeggen m'n stacker heeft "5x120mm Case fan's"., "1x80mm Case fan"., "1x80mm CPU fan" en "(2x2)x80mm PSU fan" en dit alles aan produceert hij minder geluid dan m'n Gbit Switch waar "1x40mm fan" in zit.... :/
(op het moment dat 'ie switch buiten de garantie is wordt dat ding passief gekoeld) :Y)
Mja, geluidsproductie is bij mij ook wel een belangrijk punt... ik heb dan ook geen switches met 40mm fan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Als iemand toch gaat meten aan zijn kast, zou diegene dan meteen wat andere maten op kunnen meten?

-de hoogte, lengte en breedte (in mm) van de psu-cage aan de bovenkant
-de ruimte tussen de psu-cage en de bovenkant van de kast
-de afstand tussen de psu-cage tot de achterkant van het kunstof ding op de bovenkant van de kast

Ik vraag me namelijk af of mijn kachelrad er wel in gaat passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Het mag eigenlijk niet, maar ik schop hem toch ff, aangezien ik er zo snel mogelijk mee verder wil:
trancesetter schreef op zondag 13 maart 2005 @ 13:45:
Ik heb laatst in dit topic gevraagd of het mogelijk was om de stacker om te bouwen tot BTX, maar dan toch een ATX mobo in te bouwen. (PCI-sloten boven, CPU onder). Het antwoord was ja volgens een aantal mensen hier. Echter gister begon ik dus alles los te draaien, en wat bleek:

Als ik alles loshad, en dus de achterkant en zijkant in mijn handen had, en ik draaide hem zo dat het mobo links kwam te zitten, dan kwamen de gaten achterop de kast voor de schroeven niet meer overeen. Dus heb ik maar weer alles teruggebouwd.

Heeft iemand een idee wat ik fout gedaan heb? Ik heb dus niet verder geschroefd dan de achterkant en zijkant losdraaien. Ze zaten nog aan elkaar, maar weet dus niet of ik verder had moeten schroeven dat het dan misschien wel gepast had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
trancesetter schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:07:
Het mag eigenlijk niet, maar ik schop hem toch ff, aangezien ik er zo snel mogelijk mee verder wil:

[...]
Ik ken de case (nog) niet dus ik heb er ook niet direct een antwoord op, maar ik weet iig wel zeker dat het kan. Als het goed is staat er in je manual iets over? Volgens mij moest je ook ergens een dwarslatje weghalen om het om te kunnen bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
trancesetter schreef op zondag 13 maart 2005 @ 16:07:

[...]
Je moet wel je moederbord omdraaien he 8)7 Die komt dus op z'n kop erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
kutkip schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:46:
[...]

Je moet wel je moederbord omdraaien he 8)7 Die komt dus op z'n kop erin :)
Ja, maar ik krijg het niet eens klaar dat ik de achterkant inkrijg. Want als ik de schroefgaten recht tegenover elkaar houd dan, dan komt dat gedeelte waar ook de fan aanzit net tegen de PSU-cage aan. En ik kan daar wel een stuk vanaf halen, maar dan zit daar een gat in de kast wat ook niet mooi is. Het is echt heel erg raar dat dit niet gewoon mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Als je nu even iets terug kijkt in dit topic, zie je het antwoord op je vraag. Je moet een klein stangetje weg halen (lees: afbreken) en dan past het prima. Je ziet er bijna niks van, en het is de enige oplossing. Anders moet je het doen zoals in de handleiding staat

Hier nog even een foto van de de kast op (een soort van) BTX stijl met alles erin.
Afbeeldingslocatie: http://www.bassio.demon.nl/IMG_1863.JPG

Inmiddels heb ik mijn kabels nog wat verder opgeruimd en ziet het er prima uit.

[ Voor 13% gewijzigd door bassio op 13-03-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
bassio schreef op zondag 13 maart 2005 @ 20:53:
Als je nu even iets terug kijkt in dit topic, zie je het antwoord op je vraag. Je moet een klein stangetje weg halen (lees: afbreken) en dan past het prima. Je ziet er bijna niks van, en het is de enige oplossing. Anders moet je het doen zoals in de handleiding staat

Hier nog even een foto van de de kast op (een soort van) BTX stijl met alles erin.
[afbeelding]

Inmiddels heb ik mijn kabels nog wat verder opgeruimd en ziet het er prima uit.
Dat vind ik wel wat vreemd aangezien het bij mij allemaal wel paste. Ik heb iig niets moeten afbreken. Ik heb het dan wel volgens de handleiding gedaan, maar ik weet haast zeker dat dat onnodig was en ik hem weer hetzelfde in elkaar heb gezet als dat ik hem uit elkaar heb gehaald. Ik weet wel dat ik flink wat kracht moest gebruiken om de mobo-tray weer op z'n plek te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door kutkip op 13-03-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
XanderH schreef op zondag 13 maart 2005 @ 14:40:Mijn mobo:
[afbeelding]
EPoX 4PCA3+ - clickable

Ik hou dus niet echt veel, zeg maar geen, ruimte over tussen dat koelerbracket en de zijkant van mijn mobo... hij zit helemaal op de rand. Als ik even een plaatje van Zalman erbij pak...

[afbeelding]

Klopt dat ook gewoon, en hangt het dus af van de afstand tussen mijn mobo en de voeding of het past. Dit zou dan dus case-afhankelijk zijn, als ik het goed begrijp... kan iemand misschien een indicatie geven hoeveel ruimte er in de CM Stacker is tussen de bovenkant van het mobo en de voeding? :) (lijkt me dat wel alle mobo's evenver uitsteken boven de bovenste schroefjes... eigenlijk)
'k heb m'n case toch openstaan dus gelijk maar ff gemeten.,
ik heb 22mm ruimte tussen m'n mobo (Asus a7V8X) en de bay waar m'n voeding in zit...

Afbeeldingslocatie: http://www.digital8.demon.nl/pic/pc/IMG_0004_(SMALL).JPG
Click voor een groter plaatje

[ Voor 3% gewijzigd door digital8 op 13-03-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
kutkip schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:25:
[...]
Dat vind ik wel wat vreemd aangezien het bij mij allemaal wel paste. Ik heb iig niets moeten afbreken. Ik heb het dan wel volgens de handleiding gedaan, maar ik weet haast zeker dat dat onnodig was en ik hem weer hetzelfde in elkaar heb gezet als dat ik hem uit elkaar heb gehaald. Ik weet wel dat ik flink wat kracht moest gebruiken om de mobo-tray weer op z'n plek te krijgen.
Volgens mij moet je bij het volgen van de handleiding alles van de moederbord tray af halen en net iets anders in elkaar zetten. Je moet ook het gedeelte waar de pci sloten en de fan zit eraf halen en er weer opzetten. Op de manier zoals ik het doe breek je het stangetje af de zet de tray weer op zijn kop aan de andere kant erin.

Ik denk inderdaad dat het resultaat hetzelfde is, alleen is de oplossing volgens de handleiding wat bewerkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
bassio schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:09:
[...]

Volgens mij moet je bij het volgen van de handleiding alles van de moederbord tray eraf halen en net iets ander in elkaar zetten. Je moet ook het gedeelte waar de pci sloten en de fan zit eraf halen en er weer opzetten. Op de manier zoals ik het doe breek je het stangetje af de zet de tray weer op zijn kop aan de andere kant erin.

Ik denk inderdaad dat het resultaat hetzelfde is, allen is de oplossing volgens de handleiding wat bewerkelijker.
Als je het doet zoals de handleiding, dan heb je de pci-sloten weer onder zitten. Dit moet ik echter niet hebben, aangezien die ATX-mobo dan op de kop hangt, en de PCI-sloten dus boven hangen. Net zoals op die foto. Echter, ik zou niet weten welk stangetje ik weg moet breken, en ik hoop dat ook dat iemand me daar een foto van kan maken of er zelfs al een foto van heeft?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
hier ben ik dan weer terug van Cebit ik heb de stacker 2 alias stacker 820 gezien
en vind hem afgreiselijk maarja is gewoon totaal andere kast heb ook de 830 gezien de standaard btx versie van de stacker en de 810 is de versie die wij nu kennen maar dan boven in geen ruimte voor een voeding maar een extra 120mm exhaust fan

foto's volgen zeer snel wie kon ze ook alweer hosten

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
trancesetter schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:14:
[...]
Echter, ik zou niet weten welk stangetje ik weg moet breken, en ik hoop dat ook dat iemand me daar een foto van kan maken of er zelfs al een foto van heeft?

Alvast bedankt
Hier zie je een foto van de achterkant van mijn kast met het stangetje eruit. Daar is nu een kleine kier tussen de bovenkant van de tray en de voedingbay.

Afbeeldingslocatie: http://www.bassio.demon.nl/achterkant2.JPG

Ik hoop dat het duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Dit is inderdaad duidelijk. Dat stangetje bedoelde ik ook waar hij tegenaankwam. Ik vind het alleen niet erg mooi dat er dan een kier zit...

En is hij zo af te breken (netjes), of moet je toch echt gaan slijven oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Ik kon hem met een aantal keren heen en weer bewegen mooi afbreken. Het is redelijk zacht materiaal. Je zou daarna nog met een vijltje aan de slag kunnen maar dat heb ik niet gedaan. Die kier merk je echt weinig van. De foto is een beejte van onder genomen dus vertekend het een beetje. Maar het is volgens mij de enige manier om je mobo zo in je kast te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
digital8 schreef op zondag 13 maart 2005 @ 23:25:
[...]

'k heb m'n case toch openstaan dus gelijk maar ff gemeten.,
ik heb 22mm ruimte tussen m'n mobo (Asus a7V8X) en de bay waar m'n voeding in zit...

[afbeelding]
Click voor een groter plaatje
Oeh, ty! :)
Zou wel betekenen dat ik 1.5mm te kort kom... :(
ZandBak schreef op maandag 14 maart 2005 @ 00:18:
hier ben ik dan weer terug van Cebit ik heb de stacker 2 alias stacker 820 gezien
en vind hem afgreiselijk maarja is gewoon totaal andere kast heb ook de 830 gezien de standaard btx versie van de stacker en de 810 is de versie die wij nu kennen maar dan boven in geen ruimte voor een voeding maar een extra 120mm exhaust fan

foto's volgen zeer snel wie kon ze ook alweer hosten
Volgens mij zou je die foto's naar mij sturen op xander [at] heynsberen [dot] com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me rotgezocht naar méér 3,5" naar 5,25" brackets (dus natuurlijk met het zwarte CM stacker voorkantje), en kan noppes vinden.. (weinig tot geen shops blijken het te verkopen). Heb nog twee 3,5" apparaten die dus zo'n ding benodigen.. Op atro.nl waar ik de stacker gekocht heb, hebben ze wel 3,5" frontjes, maar die zijn van silverstone (staat dus het merk groots op weergegeven), én ze kosten maar liefst 20 € (lijkt mij niet echt dat dat het waard is). Weten jullie waar ik wellicht zo'n bracket kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, ik vind de nieuwe stacker geen verbetering. Het grote en massale is er vanaf. Mja, desondanks ga ik woensdag nog wel ff kijken @ coolermaster stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:05:
Heb me rotgezocht naar méér 3,5" naar 5,25" brackets (dus natuurlijk met het zwarte CM stacker voorkantje), en kan noppes vinden.. (weinig tot geen shops blijken het te verkopen). Heb nog twee 3,5" apparaten die dus zo'n ding benodigen.. Op atro.nl waar ik de stacker gekocht heb, hebben ze wel 3,5" frontjes, maar die zijn van silverstone (staat dus het merk groots op weergegeven), én ze kosten maar liefst 20 € (lijkt mij niet echt dat dat het waard is). Weten jullie waar ik wellicht zo'n bracket kan krijgen??
Ik zou het gewoon even op het forum van coolermaster proberen. Ze zijn daar erg behulpzaam. Anders gewoon even een mailtje sturen naar CM. Werkt volgens mij het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb btw nog wat fotootjes van de Stacker 830 gevonden op internet:
Stacker
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54089/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54088/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54087/thumb.jpg

Niet echt mooie schokkende foto's tot nu toe, ik ben benieuwd of ZandBak nog mooie pics heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Ik vind de foto's tot nu toe inderdaad niet echt schokkend. Sterker nog: ik vind het design erg ver van de oorspronkelijke Stacker liggen. Ik vraag me af of Coolermaster niet vanwege het succes met de Stacker deze naam heeft meegenomen naar deze kast. Wat mij betreft mogen ze hem heel anders noemen, hij lijkt er in de verste verten niet op.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:35
Maarre... De "echte" stacker blijft toch ook wel leverbaar? Ik vind de nieuwe maar een beetje een prutsdingetje eigenlijk, en er komt een tijd dat m'n stacker vol zit. Dan zet ik er natuurlijk niet zo'n dwergje naast...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
sig69 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 17:09:
Maarre... De "echte" stacker blijft toch ook wel leverbaar? Ik vind de nieuwe maar een beetje een prutsdingetje eigenlijk, en er komt een tijd dat m'n stacker vol zit. Dan zet ik er natuurlijk niet zo'n dwergje naast...
Ik hoop het toch wel! Wat een lelijk ding is die nieuwe. Nu hebben we de andere twee nog niet gezien, maar deze vind ik echt helemaal niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mja is ok dat iedereen hem lelijk vind, dan valt ie van mij over 3 maanden veel meer op tussen die originele stackers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

even mezelf quoten uit het coolermaster forum:
I've made some pics.

To be honest; just give me the original stacker. This one is realy changed. and has less modding potential. I'ts more a case for people who wants to have a silent and good looking case for gaming/home server.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54169/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54168/full.jpg
New silver fan's. I guess you will see them trought the metal mesh in the front?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54167/full.jpg
I like it :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54166/full.jpg

There were 2 type's of the stacker:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54202/full.jpg
I still don't understand why removing the 2'nd PSU hole, or is that covered hole the new way of mounting? Bad idea IMHO, it will cover your motherboard.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54201/full.jpg
2 fan's and 1 PSU instead of 1 fan and 2 PSU's.

The motherboard tray looks much cheaper without that steel, frame witch holds the motherboard tray and back of the case. I would choose for the original version.

Oh, and i've seen a stacker clone:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/54176/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Dadelijk naar CeBIT, vanavond weet ik jullie hopelijk meer te vertellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Trouwens leuk dat precies 1 jaar terug de stacker opdook:
nieuws: BTX-formaat Coolermaster systeemkast gespot
nog zonder cross flow fan zo te zien ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _ferry_ op 15-03-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Juist terug van CeBIT. Heb de Stacker 830, 820 en 810 gezien. Of beter gezegd: wat ervan tot nu toe klaar aan is. De 830 (eerste afbeelding van Ferry), is VERRE van af, er moet nog veel aan veranderd worden (echt bruikbaar is hij zelfs nog niet), maar 1 ding staat me toch welzeker aan en dat is het design ! Het lijkt dat ze heel wat interessante zaken aan het uitwerken zijn ermee, ben best benieuwd wat hieruit volgt. Verder wist men mij te zeggen dat deze kast de datum van mei niet zal halen, het zal eerder juni-juli worden dat hij beschikbaar is.

De Stacker 810 en 820 zijn feitelijk het welbekende originele Stacker-design, mits enkele aanpassingen. Hetgene er over deze 2 versies gezegd werd, spreekt zich sterk tegen en ik ga ook op zoek naar de echte en uiteindelijke bedoeling van deze versies. Er waren een aantal BTX-aanpassingen doorgevoerd, een aangepaste floppydrive bay, etc.

Verder is er interessant nieuws over de Aquagate Mini: deze zou idd beter presteren dan de huidige Aquagate en ook voor een heel acceptabele prijs geïntroduceerd gaan worden ! Zeker handig voor het goedkoop en efficiënt waterkoelen van een dual CPU setup !

Foto's komen morgen, nogal uitgeput :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 00:16:
De Stacker 810 en 820 zijn feitelijk het welbekende originele Stacker-design, mits enkele aanpassingen. Hetgene er over deze 2 versies gezegd werd, spreekt zich sterk tegen en ik ga ook op zoek naar de echte en uiteindelijke bedoeling van deze versies. Er waren een aantal BTX-aanpassingen doorgevoerd, een aangepaste floppydrive bay, etc.
Voor zover ik weet van het CM forum is de 810 de server versie en de 820 de normale versie in BTX uitvoering.
Maar voor de rest: Laat komen die fotos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De nieuwe zal er pas rond augustus/september zijn, en dus geen juni/juli.
En de prijs van de aquagate is zeker mooi, ik heb die al gehoord. Weet alleen niet of ik dat al echt genoemd mag worden.
Ik gok dat ze met die prijs een flinke markt kunnen pakken als de gewone consument er mee in contact gebracht wordt bij het samenstellen van een systeem. Aangezien het natuurlijk veel stiller is als een normale fan, mooier (al heeft de gewone consument toch geen raam) en ongeveer net zo simpel te monteren als een normale luchtkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
_ferry_ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:16:
De nieuwe zal er pas rond augustus/september zijn, en dus geen juni/juli.
Tja, jij hoorde dus iets anders dan mij. Ben je er zo zeker van dat jij gelijk hebt ?
En de prijs van de aquagate is zeker mooi, ik heb die al gehoord. Weet alleen niet of ik dat al echt genoemd mag worden.
Ik gok dat ze met die prijs een flinke markt kunnen pakken als de gewone consument er mee in contact gebracht wordt bij het samenstellen van een systeem. Aangezien het natuurlijk veel stiller is als een normale fan, mooier (al heeft de gewone consument toch geen raam) en ongeveer net zo simpel te monteren als een normale luchtkoeler.
Ik heb de doelprijs (ze willen voor die prijs gaan, is nog geen officiële prijs daarom heb ik hem ook niet gepost) ook gehoord en is erg laag voor een all in one solution.

Mij leek het eerder een erg interessant OEM product om uit te besteden aan Intel/AMD, voor hun laatste serie processoren. De stap van luchtkoeling naar waterkoeling zal toch gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Phuncz schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:51:
[...]

Tja, jij hoorde dus iets anders dan mij. Ben je er zo zeker van dat jij gelijk hebt ?

[...]

Ik heb de doelprijs (ze willen voor die prijs gaan, is nog geen officiële prijs daarom heb ik hem ook niet gepost) ook gehoord en is erg laag voor een all in one solution.

Mij leek het eerder een erg interessant OEM product om uit te besteden aan Intel/AMD, voor hun laatste serie processoren. De stap van luchtkoeling naar waterkoeling zal toch gedaan moeten worden.
Volgens Ron:
I think somewhere in august/september
It is still a proto version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Volgens Joost:

"waarschijnlijk juni/juli"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn kast maar gespoten, vond dat grijs op de zijpanelen niet zo mooi.
Het toetsenbord en muis kon ook niet ontsnappen, nu wel een leuk geheel geworden. Vind ik in ieder geval.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~itsus2/Americakast1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~itsus2/Americakast2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~itsus2/Toetsding.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~itsus2/Muis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Phuncz schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:49:
Volgens Joost:

"waarschijnlijk juni/juli"
En dan weer volgens ron:
Even wat recht zetten (Dit mag je quoten op GOT).

Er is inderdaad doorgegeven dat de Stacker 830 uit zou komen in juni/juli.
Maar aangezien ik toch al langer bij CM werk is het mij ook bekent dat een delay van 2 maanden voor kan komen. Aangezien dit ook het geval was bij Stacker 1 ga ik er van uit dat dat nu ook weer kan voorkomen.
Ieder week dat hij eerder uitkomt dan eind september is mooi meegenomen.
Het zou niet eerlijk zijn tegenover jullie om een datum door te geven terwijl hij later uit kan komen.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ok heb jij gelijk :) Mijn excuses.

Mijn casemod is eindelijk bijna af. Na verschillende fancontrollers, crap fans, lekkende slangen en vervuiling in mijn vloeistof is ie dan toch bijna klaar. Nog alleen wat hak en zaagwerk en hij is klaar ! Binnenkort LANparty, kan ik fatsoenlijke piccies maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Geeft niet, kon jij ook niets aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 17-09 09:27
Ik zit nog steeds te bedenken hoe ik nu een mooi window kan maken in me stacker... ik wil niet iets vierkants of ronds maar meer een vrije vorm...zijn er hier nog mensen die een dergelijke klus bij zijn geliefde stacker hebben uitgehaald??

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:21:
Ik heb mijn kast maar gespoten, vond dat grijs op de zijpanelen niet zo mooi.
Het toetsenbord en muis kon ook niet ontsnappen, nu wel een leuk geheel geworden. Vind ik in ieder geval.
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Ziet er netjes uit, creatieve dingen weten sommigen er toch mee te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:07:
[...]

Ziet er netjes uit, creatieve dingen weten sommigen er toch mee te doen!
Dank je. Ik vind het leuk werk. Ben ook goed bekend met lakken en hoe te gebruiken, dus loopt niet zoveel risico. Ik spuit wel vaker kasten voor mensen. Vind het grappig werk. Ik werd gewoon een beetje appelig van dat gore grijs aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Phuncz...Waar blijven de fotos?
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Van de CeBIT of mijn kast ? Die van de CeBIT kan ik wel uploaden, maar ze bieden weinig nieuws tov. wat Ferry al gepost heeft. En mijn kast is nog niet volledig klaar helaas. Veel werk gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:07:
Van de CeBIT of mijn kast ? Die van de CeBIT kan ik wel uploaden, maar ze bieden weinig nieuws tov. wat Ferry al gepost heeft. En mijn kast is nog niet volledig klaar helaas. Veel werk gehad...
Eigenlijk allebij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zal die van de CeBIT effe uploaden. Secondje.

edit:
Ze zijn nu aan het uploaden. Straks zijn ze klaar en kan je ze vinden op www.tijdverdrijf.be/photos onder de map 'allerlei/CeBIT 2005'. En nu ben ik door, veel werk te doen :)

[ Voor 69% gewijzigd door Phuncz op 24-03-2005 09:01 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.