Cooler Master Stacker discussie topic Deel 2

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 08:58:
Zal die van de CeBIT effe uploaden. Secondje.

edit:
Ze zijn nu aan het uploaden. Straks zijn ze klaar en kan je ze vinden op www.tijdverdrijf.be/photos onder de map 'allerlei/CeBIT 2005'. En nu ben ik door, veel werk te doen :)
Mooie foto's.
Leuke site ook, zelf gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 10:55:
[...]

Mooie foto's.
Leuke site ook, zelf gemaakt?
Dit is van http://www.imagevuex.com

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Idd, leuke soft :) Maar nog geen tijd gehad om aan te passen. De foto's zijn met een oude 2Mpixel camera gemaakt die nogal raar deed dus veel wazige/foute foto's helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Ben net een paar uur uit verveling besig geweest de kast in een soort 3D programma te maken. Schiet alleen niet echt op, heb tot nu toe alleen de bodemplaat 8)7
Maarja ben ook niet zo geoefend in zulke programma's en volgens mij werk ik véél te precies :P

Betwijfel of het me ooit lukt om hem helemaal erin na te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Kan iemand voor mij bevestigen dat zowel de zwarte als de zwart/zilveren Stacker een rev. 2 kast is?

Of geldt dit alleen voor de zwarte?

thx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb sinds kort een zwart/zilveren en dat is een revisie 2.
Bevalt goed, alleen de ingebouwde kaasschaaf had van mij niet gehoeven. Ik doel op het gaatjesrooster voor de crossflow fan in de aluminium zijkant.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thx....! Ja dat van die kaasschaaf hoor je wel meer.... kun je altijd nog modden zullen we maar zeggen...

Of er een broodrooster naast hangen! :9 8)7

Nog meer mensen die kunnen bevestigen dat zwart en zwart/zilver revision 2 kasten zijn.

p.s. hoe heb jij trouwens gezien dat het een rev. 2 kast is? serienummer?
Ikke! schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:35:
Ik heb sinds kort een zwart/zilveren en dat is een revisie 2.
Bevalt goed, alleen de ingebouwde kaasschaaf had van mij niet gehoeven. Ik doel op het gaatjesrooster voor de crossflow fan in de aluminium zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Hm, ja daar zeg je me wat. Ik geloof dat ik het ergens had zien staan, maar waar weet ik niet meer. Het staat niet in de handleiding, misschien in de kast zelf. Begin er wel aan te twijfelen dat ik het heb zien staan.
Maar ik heb stoffilters, de front brackets zijn redelijk makkelijk te verwijderen mbv een schroevendraaier (de eerste) en de rest met de had (beetje draaien). Verder zit er een fanbracket voor het 30 cm grote rooster aan de zijkant. Beetje nutteloos vind ik, ik schroef de fan liever vast. Dit zijn wel kenmerken voor een rev 2.

Ook iets aparts trouwens, ik had hem net uitgepakt en wilde meteen kijken of de fans stil waren. Dus ik pak een oude AT voeding, omdat die aangaan zonder paperclip tussen twee aansluitingen. Sluit de eerste 120 mm fan aan, en hoor niks. Hij draaide toch echt, maar ik kon hem pas vanaf zo'n 20 cm afstand horen. Later wilde ik het op 7 Volt proberen. Toen kwam ik er achter dat op die AT voeding de 5 en 12 V draadjes net andersom zaten in vergelijking met een ATX voeding.
Op 12 V maken ze nog niet echt veel herrie, op 7 V zijn ze echt stil. Ze draaien nu op 12 V (een achterin, 2 voorin en een 80 mm bovenin) en dat maakt niet echt veel lawaai. Jammer dat de standaard luchtkoeler van amd veel herrie maakt. Ik heb hiervoor waterkoeling, maar heb ik nog niet ingebouwd in deze kast, omdat ik eerst nog moet passen en meten waar en hoe mijn kachelrad erin komt. En het koekblik dat ik gebruik als reservoir moet ook maar eens vervangen worden door iets kleiners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
aapenootjes schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:13:
Ben net een paar uur uit verveling besig geweest de kast in een soort 3D programma te maken. Schiet alleen niet echt op, heb tot nu toe alleen de bodemplaat 8)7
Maarja ben ook niet zo geoefend in zulke programma's en volgens mij werk ik véél te precies :P

Ik hoop echt dat het je gaat lukken. En dan exporteren in 3DS formaat, en het me dan toesturen. Kan ik het mooi in een 3D-flash-filmpje gebruiken :D

[ Voor 1% gewijzigd door TranceSetter op 29-03-2005 17:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik had begrepen dat de stoffilters juist weggelaten waren in de rev. 2 kasten... Dus denk ik dat je een revision 1 kast hebt. Volgens mij maakt het ook niet al teveel uit.

Ik heb vanmiddag de zwart/zilveren stacker besteld... Ben benieuwd. ;)
Ikke! schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:38:
Hm, ja daar zeg je me wat. Ik geloof dat ik het ergens had zien staan, maar waar weet ik niet meer. Het staat niet in de handleiding, misschien in de kast zelf. Begin er wel aan te twijfelen dat ik het heb zien staan.
Maar ik heb stoffilters, de front brackets zijn redelijk makkelijk te verwijderen mbv een schroevendraaier (de eerste) en de rest met de had (beetje draaien). Verder zit er een fanbracket voor het 30 cm grote rooster aan de zijkant. Beetje nutteloos vind ik, ik schroef de fan liever vast. Dit zijn wel kenmerken voor een rev 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10 15:17
Als alles goed gaat moet ik morgen ook mijn stacker hebben. Ik ga 2x300W voedingen inbouwen omdat ik er al één heb. Hopelijk heb ik dan genoeg power, want nu gaat het amper. Ik hoop maar dat alles goed gaat passen :). Eindelijk ruimte voor al mijn aparaten en waterkoeling. Ik heb alleen nog 1 probleem: ik heb witte optische drives, zijn die te stealthen bij deze kast? Dat lijkt me nogal moeilijk met die frontjes.. Iemand al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik heb het nog niet zien langskomen maar theoretisch is het mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Hoe zou jij het aanpakken? Zou je ze kunnen opvullen op één of andere manier? Zodanig dat je een vlakke volle achterkant krijgt. Ik heb het ook zo gedaan met mijn huidige case. Er zitten gebogen frontjes op. Ze waren hol vanbinnen, dus heb ik ze opgevuld met PUR (PU)-schuim, en dan mooi afgesneden. Werkt perfect. Maar bij deze kast zijn het gaasjes, dus geen id hoe ik het zou aanpakken.
Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/front1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/front2.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door MMach op 29-03-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

pulleke schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:01:
Ik had begrepen dat de stoffilters juist weggelaten waren in de rev. 2 kasten... Dus denk ik dat je een revision 1 kast hebt. Volgens mij maakt het ook niet al teveel uit.

Ik heb vanmiddag de zwart/zilveren stacker besteld... Ben benieuwd. ;)

[...]
Ja dat met die stoffilters was wel raar, ik dacht dat er iemand was met een rev. 2, maar geen stoffilters en later iemand die ze er wel weer in had zitten. Maar voor zover ik weet is die kunststof fanbracket wel een kenmerk van de rev. 2. Ook vond ik die frontjes redelijk makkelijk weg te halen, maar ik kan het niet vergelijken met een rev. 1 kast. Maar je ziet het idd vanzelf wel, hoe dan ook, hij zal je vast en zeker goed bevallen.

@MMach:
Met purschuim zal niet zo mooi worden, dit zie je wel door het gaas heen. Ik heb mijn frontjes nog wit, ik ga ze binnenkort maar eens zwart spuiten. Ik ben echter bang voor een lelijk kleurverschil. Ik heb ook nagedacht over van die opplakfrontjes, maar die zijn behoorlijk duur vaak, of ze komen niet overeen met de knopjes e.d. van mijn sony cd-brander en nec dvd-brander. Ik denk dat als je ze wilt stealthen met de normale frontjes, dat je een soort metalen of kunststof plaat op de een of andere manier moet zien te bevestigen op de frontjes (van de kast) en dan de klik-dingetjes er af moet breken.

[ Voor 28% gewijzigd door Ikke! op 30-03-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Of gewoon Motip lakstifje gebruiken, wat ik heb gedaan. Kijk maar naar mijn sig.

De drives waren eerst beige :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik weet nog niet exact hoe die frontjes eruitzien, maar ik denk dat ik de pootjes er ga afzagen, en er dan een plaatje ga op kleven, en dat plaatje dan ga plakken aan mijn drive. Dat moet lukken, als het geheel niet te zwaar wordt tenminste. Aargh, nog minder dan 12u voor ik hem heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik heb de CoolerMaster zwarte alu drive bezels gebruikt. Maar dan steken je drives wel 2-3mm uit. Dus moest ik die zwarte brackets omdraaien (beide omwisselen) zodat ze dieper konden en klemmen door tussen beide een stuk zachte mousse te proppen.

Foto's volgen zodra ik ze heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 08:58:
Zal die van de CeBIT effe uploaden. Secondje.

edit:
Ze zijn nu aan het uploaden. Straks zijn ze klaar en kan je ze vinden op www.tijdverdrijf.be/photos onder de map 'allerlei/CeBIT 2005'. En nu ben ik door, veel werk te doen :)
Te gekke fotos Phuncz...ik zag ook een paar kasten die mij nog niet eerder opgevallen waren.
n.l. die op foto 16 en 21. Zijn dit bijde BTX kasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 17-09 09:27
Weet iemand of het mogelijk van die frontcovers los te bestellen voor je diskettedrive... mijn oog is namelijk gevallen op een mooi lcdtje dat ik wil inbouwen en precies in zon ding past. Ik heb CM al gemailt erover maar ik krijg niets terug.

@ Door: Ikke!:

Laat even weten als je de planning hebt hoe je je wc gaat inbouwen. Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik met mijn rad/pomp doe. Wat zijn je wc-specs?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

aapenootjes schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 17:13:

Hmm, ik wil dat wel proberen, grove schets moet wel lukken IIG, maar de mobotray en backplate kan ik niet garanderen ;) want er zitten heel veel randjes enzo aan. En ik heb ook niet veel tijd omdat ik hem druk aan het modden ben :P
Ik teken overigens meestal in Sketchup. Dat valt best makkelijk te leren, makkelijker dan autocad, wat we op school leerde (en dat is ook voor 2d bedoeld). http://www.jazzle.co.uk/scc/ bevat allemaal voorbeelden van hardware in sketchup getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Ik heb dus net die kast gaan halen (om 13u) en in een paar uur tijd alle hardware overgezet. Man, dit is een PRACHTCASE :). Het ziet er zo stijlvol en krachtig uit... en zeeen van ruimte binnenin. Er zitten nu 2 PSU's in van Aopen (2x300W), en ze doen het prima. Verder is deze kast ongelooflijk stil in combinatie met waterkoeling.Over deze kast is nagedacht _/-\o_ . Alles past zo precies dat het een plezier is om aan te werken. Toch een paar nadelen tegengekomen. Die schroefdraden!, daar kunnen ze toch beter nog wat tijd insteken, sommige afstandsbusjes voor het moederbord staan niet precies loodrecht op de plaat achter het moederbord, de 4 in 3 module is moeilijk te verwijderen omdat ze teveel klemt, en het is moeilijk om de drives te stealthen. Maar eigenlijk vind ik het contrast tussen de witte drives en die zwarte plaatjes best nog mooi :). Nu mijn kast volgestouwd is weegt ie 70kg 8)7 , geen LAnpartykast dus :). Ik wou hem op mijn bureau zetten, maar deze kast is gewoon té groot :). Echt zijn geld waard deze kast, petje af voor coolermaster.

En die temperaturen, schitterend gewoon :), casetemp:19 graden (tov 39 voorheen), temp CPU 50% stressed :31graden (tov 38-39voorheen).
Mijn voltlijnen zijn nu ook mooi stabiel met die 2 PSU's (voorheen niet)

Hier nog een paar pics (ja ik weet dat het een kabelzooi is binnenin, maar daar stoor ik mij voorlopig niet aan :)).

mooie Aopen voeding+mooie 12cm casefan :)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Coolermaster1.JPG
naast mijn vorige :D Aopenkast
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Coolermaster2.JPG
In aanbouw
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Coolermaster3.JPG
Hij past dus niet op mijn bureau 8)7 (je ziet het 19inch scherm bijna niet staan), dan maar onder de bureau :'(
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Coolermaster4.JPG
Een meevallertje: ik kan mijn 2de radiator gewoon aan het sidepanel hangen, zonder problemen
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Coolermaster5.JPG

-edit-
ik zou de temps van mijn harde schijven nog vergeten, de ene is nu 14graden, de andere 22graden
Voordien maten ze allebei 43 graden

[ Voor 4% gewijzigd door MMach op 30-03-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:50:
[...]

Te gekke fotos Phuncz...ik zag ook een paar kasten die mij nog niet eerder opgevallen waren.
n.l. die op foto 16 en 21. Zijn dit bijde BTX kasten?
De eerste op foto 16 was ATX geloof ik, juist zoals die van foto 21 (staat er ook op).
DaTiezl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:12:
Weet iemand of het mogelijk van die frontcovers los te bestellen voor je diskettedrive... mijn oog is namelijk gevallen op een mooi lcdtje dat ik wil inbouwen en precies in zon ding past. Ik heb CM al gemailt erover maar ik krijg niets terug.
Neem contact op met leden van het Coolermaster Europe team, er is een hoofdkantoor in Venlo gevestigd die je ermee kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Iavak schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 02:38:
Of gewoon Motip lakstifje gebruiken, wat ik heb gedaan. Kijk maar naar mijn sig.

De drives waren eerst beige :) .
Heb ik ook aan zitten denken, maar ik denk dat het met verf iets strakker te krijgen is. Op de foto in je sig ziet het er eerlijk gezegd een beetje vlekkerig uit, maar dit zou ook door de belichting extra op kunnen vallen. Ik ga eerst proefspuiten of stiften op een kapotte cdrom speler. Misschien dat een alcoholstift ook werkt. Die Motip stiften zijn niet goedkoop of wel?
DaTiezl schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:12:

@ Door: Ikke!:

Laat even weten als je de planning hebt hoe je je wc gaat inbouwen. Ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik met mijn rad/pomp doe. Wat zijn je wc-specs?
Ik heb er nog niet verder over nagedacht sinds ik mijn kast heb.
specs:
-Innovatek FlatFlow O Matic (van koper, maar toch niet echt een geweldig blokje, heb met een dremel gleufjes erin geslepen, maar dit maakte kwa temps niet uit. Ging ook schimmel inzitten trouwens. )
-Hydor L20
-siliconenslangen 10 mm
-kachelradiator uit een volvo 144 gesloopt, home-made pakking met slangbevestiging voor de ingang, uitgang kon een 16 mm tuinslang op met slangklemmen, maar dit is niet buigzaam, dus niet toepasbaar in de kast. Op de radiator zit een 120 mm sunon fan, die wel iets stiller had mogen zijn.
-Reservoir is een blik met Cookies erop en een kunststof raampje in het deksel. Gekocht bij de blokker. Hier zat mijn pomp in. Diameter is 14 cm, hoogte 17 cm
-De radiator en reservoir zaten in een houten doos bovenop mijn oude kast.

@MMach:
Ziet er mooi uit, waar heb je je eerste radiator, pomp en reservoir zitten? En wat voor type / hoe zien ze eruit? Ik had moeite met het erin krijgen van een 4 in 3 module op de onderste plek. Er bleek een schroefje anders te zitten dan op alle hogere bays dan de onderste.
Wat staat er naast je kast? (op het plaatje waar hij nog op je buro staat) Het lijkt wel op een koelbox met daarboven een kartonnen doos, met misschien een pc erin? Of zit hier je waterkoeling soms in?
Verder zou ik proberen om je fanbus iets verder de kast in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
@MMach:
Ziet er mooi uit, waar heb je je eerste radiator, pomp en reservoir zitten? En wat voor type / hoe zien ze eruit? Ik had moeite met het erin krijgen van een 4 in 3 module op de onderste plek. Er bleek een schroefje anders te zitten dan op alle hogere bays dan de onderste.
Wat staat er naast je kast? (op het plaatje waar hij nog op je buro staat) Het lijkt wel op een koelbox met daarboven een kartonnen doos, met misschien een pc erin? Of zit hier je waterkoeling soms in?
Verder zou ik proberen om je fanbus iets verder de kast in te drukken.
Ik heb een Kingwin Arctic Cooler setje (ACW-1), verschrikkelijk ondergewaardeerd door iedereen, maar perfect voldoende voor mijn eisen. Ik ben geen overklokker, ik wil gewoon stilte. Ik heb besloten om over te stappen op waterkoeling toen mijn CPU in de zomer temperaturen van 67graden bereikte(wat gepaard ging met het loeiharde lawaai van de boxed cooler :( ). Nu met dit setje is dat aanzienlijk lager, ik denk dat het maximum 45 graden is. Maar nu met deze kast dus average 31 graden.
De hoofdrad en het resrvoir met pomp zitten allemaal in die 'fanbus' zoals je zegt :), het is dus geen fanbus, maar de controller van de wc. Je kan de fanspeed ermee regelen, maar ook de temperatuur aflezen, en de temp instellen waarbij de 2de ventilator van de 2de rad moet aanspringen. Het was mijn eerste waterkoelingset, en ik was niet van plan om het lang te houden (dacht aan dangerden en blackice radiatoren enzo) maar dit waterkoelsetje is zo stil en zo degelijk dat ik het voorlopig toch houdt :), Kingwin O+ . Ik koel alleen de CPU ermee, supermooi chromen koelblokje vind ik. Ik heb ook nog een blokje voor de grafische kaart, maar dat gebruik ik niet omdat op mijn 9800Pro@XT een arctic vga silencer zit, en die koelt perfect en is nagenoeg onhoorbaar.

Die kartonnen doos, dat is eigenlijk mijn self made beamer (schermdiameter 167inch), gemaakt zoals bv op tomshardware te lezen staat. Die kartonnen doos errond is om te maken dat er niet teveel strooilicht vrijkomt. Hij werkt ook perfect, en ik gebruik het elke dag om naar films te kijken en te gamen.

En dan tenslotte, ik heb een ideetje om de drives te stealthen :). Ik krijg het niet over mijn hart om die pootjes van de frontjes af te zagen, dus behoud ik enkel het gaasfilter. Nu heb ik een klein stukje plexiglas op maat gemaakt, dat klemvast in het gaas zit. Dat zal ik dan vastlijmen aan het frontje van mijn optische drives,wat er cool aan is, is dat je door het gaas de lichtjes van de drives zal kunnen zien, ziet er echt hightech uit :). Alleen is mijn lijm net op, dus morgen even nr de Hubo achter mijn favoriete casemodlijm:montagekit :D

[ Voor 52% gewijzigd door MMach op 30-03-2005 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Ikke! schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:17:

Heb ik ook aan zitten denken, maar ik denk dat het met verf iets strakker te krijgen is. Op de foto in je sig ziet het er eerlijk gezegd een beetje vlekkerig uit, maar dit zou ook door de belichting extra op kunnen vallen. Ik ga eerst proefspuiten of stiften op een kapotte cdrom speler. Misschien dat een alcoholstift ook werkt. Die Motip stiften zijn niet goedkoop of wel?
Ik weet niet meer precies hoe duur ze waren, maar het was in ieder geval wel goedkoop vond ik ( < 5 euro ofzo).

En over die 'vlekken', de flits van mijn camera heeft het wel versterkt ja, normaal valt het heel erg mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Iavak op 30-03-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

@MMach:
Dat over je wc set klinkt inderdaad niet slecht. Ik haal ongeveer de zelfde temperaturen. Nu zullen de prijs van jouw set en mijn zelfbouwspul elkaar wel niet ver ontlopen, maar die van jou is een stuk makkelijker in te bouwen. Ik moet nog maar iets verzinnen om mijn radiator goed in te bouwen.
Nu je het zegt, ik had kunnen zien dat het een zelfgemaakte beamer is. Wilde ik ook graag maken, maar dit moet ik maar uitstellen tot ik een muur heb waar ik het beeld op kan projecteren. Iemand een muur over? :P Misschien ooit als ik een eigen huisje heb. Dus tegen de tijd dat zelfs elke mobiele telefoon standaard een beamer heeft.
Ik kan het voorlopig ook nog niet over mijn hart verkrijgen om te gaan zagen in mijn kast. O+
Je idee van het stealthen lijkt me ook wel wat. Maar ik ga eerst uitproberen hoe het wordt als ik de frontjes verf of met een stift bewerk. Wordt dat niks, dan kan ik het altijd op een andere manier doen.

@lavak:
Ja, ik dacht al dat de flits het wel zou versterken. Ik probeer het iig eerst uit op een ander frontje. Het klinkt goedkoper dan een spuitbus verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Beetje aparte temps he, 14 graden voor je HDD's, dat is de buitentemp op dit moment ongeveer ;) . Lijkt me sterk dat je met je PC in de buitenlucht zit, en je HDD net zo koud blijft :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55643/full.jpg
Even een foto'tje hoe de mijne er nu ongeveer uit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
_ferry_ hoelang ben je er precies mee bezig geweest om je kast te spuiten? Ik ben dat ook van plan! Ziet er zeer gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Wow, gave kast van jou, mooi zwart O+ . Wat mijn temps betreft:net even een screenshotje genomen van speedfan, see for yourself :)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Screentemp.jpg
(23=casetemp,33=CPU,39=PSU,HD0=de grote HD (160Gb),HD1=de kleine HD (80Gb))
Het is nu op dat moment niet 14 graden, maar toch niet ver ervan, en ik ga niet wachten tot er 14 graden komt en dan screenshotten, je moet me maar geloven he ;) Hij stond ook al een paar uur aan...
Nu ik heb nog wat dingen aangepast, mijn controller wat verder naar binnen gezet (heb wel gaatjes moeten boren omdat het niet paste).
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Cooler1.JPG
Dan heb ik mijn 2de radiator+fan in het gat bovenaan de kast gehangen, met gaas over, best wel mooi :)
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Cooler3.JPG
En dan nog een fannetje in de zijkant gezet
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/VersavelProductions/Cooler2.JPG

Oh, i love the case ;)
-edit-
Tiens, ik heb wel rare waarden voor -12V en -5V :?

[ Voor 8% gewijzigd door MMach op 31-03-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nice werk Ferry !! Meer pics :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Je kan meer fotos vinden in zijn Cip, kijk naar zijn signature, de i-spider. Echt heel mooi werk al gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

DaTiezl schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 00:23:
_ferry_ hoelang ben je er precies mee bezig geweest om je kast te spuiten? Ik ben dat ook van plan! Ziet er zeer gaaf uit!
Ehm een uur ofzo om hem uit elkaar te halen, daarna in de primer zetten ( 2 lagen ) en 4 lagen zwarte lak. Hoe lang dat precies duurt weet ik niet, omdat het natuurlijk telkens moet laten drogen.
Maar als je elke dag een laag doet ben je dus na een week klaar ;) Het zit hem niet echt in de uren, maar meer het geknoei om alles strak in de lak te krijgen en weer in elkaar te zetten ;)

@ hierboven: Klopt, en bedankt :D Daar staan genoeg pics denk ik zo :P updates volgen regelmatig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Geloof het of niet, maar de Stacker is mij te klein!
Ik heb me een Promise SX6000 Raid5 kaart gekocht en deze gepoogd te installeren. Dit is een fullsize PCI kaart die net tussen de 4-in-3 bay en de andere kant past. Alleen.... de crossflowfan zit in de weg :(

Volgende keer alles met een meetlat uitmeten maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-07 09:16
Tweakertje schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:32:
Geloof het of niet, maar de Stacker is mij te klein!
Ik heb me een Promise SX6000 Raid5 kaart gekocht en deze gepoogd te installeren. Dit is een fullsize PCI kaart die net tussen de 4-in-3 bay en de andere kant past. Alleen.... de crossflowfan zit in de weg :(

Volgende keer alles met een meetlat uitmeten maar :P
ombouwen naar btx achtige kast? dan zit crossflow niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Crossflow fan verplaatsen? Je bent een tweaker voor iets he ;), met een dremel en een paar vijsjes kom je al een heel eind denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Laatst online: 10-10 19:58
MMach, is dat een rev. 2 Stacker die je hebt? Zo ja, waar heb je 'm besteld als ik 't vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Lekkie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:52:
MMach, is dat een rev. 2 Stacker die je hebt? Zo ja, waar heb je 'm besteld als ik 't vragen mag?
Ik heb de versie met stalen bovenkant, en met stoffilters in de frontjes, dus dat is de laatste revisie.
Ik heb hem besteld bij LinuxBelgiumShop (ik woon in Belgie) http://www.linuxbelgiumsh....php?artnr=HWPCCAS-b66026, voor 150€. Prima shop, een dag na mijn bestelling had ik hem al. Terwijl het in België bijna onmogelijk (das mijn ervaring, ik woon in Gent) is om snel aan degelijk computergerief te komen (Nederland is op dat vlak wel beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Hmm ik heb ook gewoon een stale bovenkant en stoffilters. Mijne is van Atro.

[ Voor 4% gewijzigd door DaTiezl op 01-04-2005 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
MMach schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 01:06:
Wow, gave kast van jou, mooi zwart O+ . Wat mijn temps betreft:net even een screenshotje genomen van speedfan, see for yourself :)
[afbeelding]
(23=casetemp,33=CPU,39=PSU,HD0=de grote HD (160Gb),HD1=de kleine HD (80Gb))
Het is nu op dat moment niet 14 graden, maar toch niet ver ervan, en ik ga niet wachten tot er 14 graden komt en dan screenshotten, je moet me maar geloven he ;) Hij stond ook al een paar uur aan...
Nu ik heb nog wat dingen aangepast, mijn controller wat verder naar binnen gezet (heb wel gaatjes moeten boren omdat het niet paste).
[afbeelding]
Dan heb ik mijn 2de radiator+fan in het gat bovenaan de kast gehangen, met gaas over, best wel mooi :)
[afbeelding]
En dan nog een fannetje in de zijkant gezet
[afbeelding]

Oh, i love the case ;)
-edit-
Tiens, ik heb wel rare waarden voor -12V en -5V :?
Goed beetje onzin maar ik wil toch even reageren. Die uitlezing klopt echt niet hoor ;)

Ook al zet jij er een delta fan op, kouder dan kamertemperatuur gaat het echt niet worden. Die smart uitlezing heb je weinig aan, net alsof je moederbord chipset temp 14 graden is, dan geloof je dat ook niet toch!

Wat jij vervolgens geloofd:
- logisch verstand
- een speedfan proggel

Dat moet je zelf maar bepalen.. maar ik ga duidelijk voor het eerste. 22 graden van de 2e schijf is wel mogelijk... das 1 a 2 graden boven kamertemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 22:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Met al dat geknutsel hier houdt een van jullie vast een tweetal geperforeerde 5.25 slot-plaatjes over. Ik vindt knutselen best leuk, maar om zoveel gaten nou zelf te gaan boren.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
Race Eend schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:36:
[...]

Goed beetje onzin maar ik wil toch even reageren. Die uitlezing klopt echt niet hoor ;)

Ook al zet jij er een delta fan op, kouder dan kamertemperatuur gaat het echt niet worden. Die smart uitlezing heb je weinig aan, net alsof je moederbord chipset temp 14 graden is, dan geloof je dat ook niet toch!

Wat jij vervolgens geloofd:
- logisch verstand
- een speedfan proggel

Dat moet je zelf maar bepalen.. maar ik ga duidelijk voor het eerste. 22 graden van de 2e schijf is wel mogelijk... das 1 a 2 graden boven kamertemp.
Als ik het zo lees, dan valt het mij nu ook op, beetje vreemd he? :+ . Je zal wel gelijk hebben natuurlijk, 14graden is gewoon te koud en kan eigenlijk niet kloppen. Maar als ik moet kiezen tussen wat ik geloof: een programmatje of mijn logisch verstand, dan kies ik toch voor het programmatje, want SMART temperaturen uitlezen met mijn verstand dat lukt niet zo goed ;) .
Trouwens geen verkeerd woord over speedfan, want ook MBM5 leest die temperaturen uit: conclusie:brakke tempsensor zeker? Hoe meet zo'n HD die temps eigenlijk? Is dat echt met een tempsensor a la brug van wheatstone, of op een andere ingenieuze wijze?

En @de man hierboven: ik ga mijn frontjes houden hoor O-) , ik ben namelijk van plan om mijn drives te stealthen, dus ik zal ze nog nodig hebben. Maar dat geperforeerd gaas lijkt wel heel erg standaard te zijn, want op zo van die el cheapo luidsprekertjes zit dat soms ook. Zou je dat ergens niet kunnen kopen bij een ijzerhandel of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb in mijn CM Stacker een Gigabyte MPX moederbord zitten nu heeft dit moederbord alleen een paar USB 1.1 poorten (met kinder ziekten). Nu wil ik graag een PCI kaart aanschaffen zodat ik de USB 2.0 poorten en als het even kan de firewire poort in het frontpaneel van de Stacker kan gebruiken. Ik kan alleen nergens een PCI kaart vinden welke interne aansluitingen heeft om de front poorten op aan te sluiten. Heeft iemand van de andere CM Stacker bezitters enig idee waar ik een dergelijke PCI kaart kan vinden?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Daar ben ik dus ook naar op zoek. Ook mijn moederbord heeft geen interne usb connectors en die frontaansluitingen zijn wel zeer handig te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 22:13

Milmoor

Footsteps and pictures.

Achterop zitten meestal aansluitingen genoeg. Ik heb ze doorgelust naar voren toe. Hiervoor heb ik een oud USB-kabel genomen en daarop een connector gesoldeerd waarop de frontpanel kabel geprikt kan worden. Helaas klopt er nog iets niet, maar het idee hoort te werken.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb juist de mijne afgehaald bij geckocomputers in Merksem

hij heeft er nog enkele staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Gehaald met bij ACI-computers te zoetermeer.
Relax prijsje.. :)

Gelijk maar een zalman voeding aanlaten smeren..
Tot nu toe geen problemen met de zalman voeding..
Rete stil!!!

(denk dat ik hem maar hou de voeding hehehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Joost E. Boere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:45:
Achterop zitten meestal aansluitingen genoeg. Ik heb ze doorgelust naar voren toe. Hiervoor heb ik een oud USB-kabel genomen en daarop een connector gesoldeerd waarop de frontpanel kabel geprikt kan worden. Helaas klopt er nog iets niet, maar het idee hoort te werken.
Heb ik ook gedaan. Gewoon een oude kabel doorknippen en de draadeinden voorzichtig strippen. Daarna steek je de draden eenvoudig in de stekkertjes van de front-USB. Met een stuk goede tape eromheen blijft dat prima zitten. Eenvoudiger kan niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Eenvoudiger kan niet ?! 8)7
Gekke jongen :D

Ben er eens naar op zoek geweest en ik heb een merk gevonden die een USB kaart heeft met een USB header (die 3x2 pins connector) heeft, maar ik weet niet meer welk merk. Een google will give you what you are looking for !

Hedendaagse Nforce4 mobo's hebben tegenwoordig 3 interne USB headers naast hun standaard 2 of 4 USB poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Phuncz schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 15:27:
Eenvoudiger kan niet ?! 8)7
Gekke jongen :D

Ben er eens naar op zoek geweest en ik heb een merk gevonden die een USB kaart heeft met een USB header (die 3x2 pins connector) heeft, maar ik weet niet meer welk merk. Een google will give you what you are looking for !

Hedendaagse Nforce4 mobo's hebben tegenwoordig 3 interne USB headers naast hun standaard 2 of 4 USB poorten.
Ja, maar als je zoals mij een wat ouder moederbord hebt. In mijn geval een Dual Athlon bord zijn hier geen interne aansluitingen aanwezig, tenminste geen USB 2.0.

Overigens wat mij opvalt, dat dergelijke toch dure behuizingen zoals de CM stacker, nauwelijks onbeschadigd geleverd kunnen worden. Bij mij zijn er in totaal 4 afgeleverd 3x een zilveren en de laatste is een zwarte die ik heb gehouden. (ik heb iedere keer een zwarte besteld, maar kreeg steeds een zilveren) Ik heb 3 van de vier behuizingen uit de doos gehad. Bij alleemaal kon je wel enige schade aan de doos ontdekken en bij 2 zaten er met name aan de bovenkant deukjes op het punt waar het bracket voor 5.25"of 3.5" devices de bovenplaat raakt. De laatste (zwarte) behuizing blijkt achteraf een aantal kleine krasjes over één van de zijpanelen te hebben. In eerste instantie valt het niet op totdat je het zijpaneel er af hebt gehaald en plat op tafel hebt neergelegd, overigens was hier de doos nauwelijks beschadigd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:14
_Dune_ schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:27:
[...]

Ja, maar als je zoals mij een wat ouder moederbord hebt. In mijn geval een Dual Athlon bord zijn hier geen interne aansluitingen aanwezig, tenminste geen USB 2.0.

Overigens wat mij opvalt, dat dergelijke toch dure behuizingen zoals de CM stacker, nauwelijks onbeschadigd geleverd kunnen worden. Bij mij zijn er in totaal 4 afgeleverd 3x een zilveren en de laatste is een zwarte die ik heb gehouden. (ik heb iedere keer een zwarte besteld, maar kreeg steeds een zilveren) Ik heb 3 van de vier behuizingen uit de doos gehad. Bij alleemaal kon je wel enige schade aan de doos ontdekken en bij 2 zaten er met name aan de bovenkant deukjes op het punt waar het bracket voor 5.25"of 3.5" devices de bovenplaat raakt. De laatste (zwarte) behuizing blijkt achteraf een aantal kleine krasjes over één van de zijpanelen te hebben. In eerste instantie valt het niet op totdat je het zijpaneel er af hebt gehaald en plat op tafel hebt neergelegd, overigens was hier de doos nauwelijks beschadigd.
Mag ik vragen waar jij besteld hebt?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

XanderH schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:40:
[...]

Mag ik vragen waar jij besteld hebt?
Ja, hoor dat mag je :-) ... De laatste die ik besteld heb en daadwerkelijk een zwarte uitvoering is, komt bij Tweakend.nl weg. Bij hun heb ik maar één keer besteld en gelijk de juiste gekregen.

Bij Sallandautomatisering en Cool-prices kreeg ik steeds een zilveren toegezonden.

Ik weet niet bij wie je de schuld moet zoeken wat betreft de schade die ik aan de behuizingen heb geconstateerd. Dus ik wil niet bij voorbaat de shops de schuld geven. Wat het verkeerd verzenden betreft, ja... ach dat spreekt vanzelf.

[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 03-04-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Die deuken zijn normaal. Ik quote het starttopic over revisies:
... rev. 1 met een aluminium bovenkant en rev. 2 met een stalen bovenkant. De aluminium bovenkant vertoonde 2 vervormingen ter hoogte van de bevestiging van de drive cage. Om dit op te lossen werd gekozen voor een stalen bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Phuncz schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:59:
Die deuken zijn normaal. Ik quote het starttopic over revisies:

[...]
Ja, maar daarom is dit niet normaal, ze hebben het wel verholpen door voor de bovenkant weer staal te gebruiken of iets dergelijks. Ik vindt het gewoon not done voor een dergelijk dure behuizing. Daarom overigens ook mijn "uitspraak" dat in principe de shops er niet direct op aan gesproken kunnen worden. In dit geval een fabrikage fout van CM. Overigen heb ik nu een revisie met:

- Stalen bovenkant
- Stoffilters
- 8 cm bracket in het zijpaneel.
- Zwart van kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 18:35
Begrijp ik het nou goed of is er ook een revisie zonder stoffilter?
Volgens mij heb ik gewoon de eerste versie, heb geen bracket maar wel stoffilters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

aapenootjes schreef op zondag 03 april 2005 @ 22:37:
Begrijp ik het nou goed of is er ook een revisie zonder stoffilter?
Volgens mij heb ik gewoon de eerste versie, heb geen bracket maar wel stoffilters.
Er schijnt inderdaad een revisie te zijn zonder stoffilters, tenminste zover ik in één van de delen van dit topic heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op zondag 03 april 2005 @ 23:10:
[...]

Er schijnt inderdaad een revisie te zijn zonder stoffilters, tenminste zover ik in één van de delen van dit topic heb gelezen.
klopt, die heb ik. Geen filters erbij. Wel stalen bovenkant. Wat maakt het ook uit allemaal, ik mis ze niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de typenummers van de fans die standaard in de stacker zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Voor de 120mm fans van de recentste revisie:
PL12S12L (of: A12025-12CB-4KN-L1)

Voor de 80mm fan:
PL80S12L-1 (of: A8025-18CB-4JN-L1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ondanks dat er zoveel mensen (zoals ik hier lees) tevreden zijn over de CM Stacker begin ik dit ding behoorlijk zat te worden. Na enkele maanden en naar een 3 tal verkeerde leveringen eindelijk een zwarte uitvoering te hebben ontvangen, heb ik eindelijk al mijn hardware bij elkaar om het systeem inelkaar te zetten.... en wat denk je het past net NIET.... de VGA kaart (AGP) past nog maar net, al hoe wel deze ook niet volledig het AGP slot in verdwijnt. Maar de andere kaarten, Terratec Aureon 7.1 Space en een RAIDcore RAID5 controller hangen net op de PCI-sloten i.p.v. dat ze er in geschoven kunnen worden. Druk je ze er in staan ze scheef en heb je een vrij hoge spanning op je moederbord en de kaarten staan. O, ja het moederbord is bevestigd op de afstandsbusjes, zodat hij niet direct op de backplate is vastgeschroefd. Iemand ook nog dergelijke ervaring, let op ik heb het niet alleen met de VGA kaart (ATI Radeon 9700 Pro), maar met alle kaarten.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02

ThunderNet

Flits!

Ik heb dat ook met mn videokaart (ATI 9800 pro)
maar dat komt door de aansluiting van 2e monitor
kijk daar eens naar of dat niet komt klem te zitten aan de achterkant.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hmm... nog niet veel kasten gezien waarbij het mainboard niet op afstandsbusjes/standoffs gezet werd..

Ik heb de stacker vorige week binnengekregen (zilver). Het afdekplaatje van de onderste PSU was verbogen/krom.... verder geen beschadigingen....

De afdekplaten aan de voorkant zijn er niet uit te halen zonder van boven naar beneden of van beneden naar boven te werken...

Verder moest ook ik de vga kaart en alle andere kaarten er scheef instoppen.... ik weet niet wat het is...

Al met al niet de kwaliteit die ik verwacht voor een PSU loze kast van 130+ euro.... :(

Verder ziet ie er leuk uit aan de buitenkant.
_Dune_ schreef op donderdag 07 april 2005 @ 14:35:
Ondanks dat er zoveel mensen (zoals ik hier lees) tevreden zijn over de CM Stacker begin ik dit ding behoorlijk zat te worden. Na enkele maanden en naar een 3 tal verkeerde leveringen eindelijk een zwarte uitvoering te hebben ontvangen, heb ik eindelijk al mijn hardware bij elkaar om het systeem inelkaar te zetten.... en wat denk je het past net NIET.... de VGA kaart (AGP) past nog maar net, al hoe wel deze ook niet volledig het AGP slot in verdwijnt. Maar de andere kaarten, Terratec Aureon 7.1 Space en een RAIDcore RAID5 controller hangen net op de PCI-sloten i.p.v. dat ze er in geschoven kunnen worden. Druk je ze er in staan ze scheef en heb je een vrij hoge spanning op je moederbord en de kaarten staan. O, ja het moederbord is bevestigd op de afstandsbusjes, zodat hij niet direct op de backplate is vastgeschroefd. Iemand ook nog dergelijke ervaring, let op ik heb het niet alleen met de VGA kaart (ATI Radeon 9700 Pro), maar met alle kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hm, vreemd. Ik heb weleens eerder klachten hierover gezien in dit topic, maar dat ging dan over een specifieke serie VGA kaarten. Verder nooit klachten erover gelezen, en nu ineens 3 achter elkaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ThunderNet schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:25:
Ik heb dat ook met mn videokaart (ATI 9800 pro)
maar dat komt door de aansluiting van 2e monitor
kijk daar eens naar of dat niet komt klem te zitten aan de achterkant.
Nee dat is het niet, ik heb het probleem ook met de RAIDcore controller, deze heeft helemaal niets op de slotplaat zitten (is geheel vlak). Het probleem zit gewoon in het fijt dat de gleuven waar de kaarten in komen aan de achterzijde een paar milimeter te hoog zijn.

Maar zoals het er nu naar uit ziet heb ik het probleem kunnen verhelpen, door het moederbord weer los te halen en onder elk busje waar het moederbord op steunt twee koperen ringetjes te plaatsen.
Toch wel handig, zo'n Pa met een schuur vol boutjes/moertjes en "ringetjes". Het past allemaal maar net, PCI/AGP kaarten en het I/O panel aan de achter zijde.

De kaarten er scheef inzetten is gewoon geen optie er komt dan veel te veel spanning te staan op het moederbord en kaarten. Ik heb geen zin in een dode RAIDcore controller a €420. Of een Dual Athlonbord. Ik hoop dat ik op deze manier de spanning zoveel mogelijk heb weg kunnen werken.

@Pulleke, de onderste PSU afdekplaat was bij mij ook licht verbogen. Tevens heb ik op het rechter zijpaneel wat lichte krassen zitten, welke gelukkig niet opvallen als de kast gewoon gemonteerd op de grond staat. Dit komt voornamelijk door het reflecteren van het geborstelde aluminium. Overigens vindt ik het verbaasingwekkend hoe slecht deze behuizingen worden afgeleverd. Ik heb er 3 langs zien komen en allemaal hadden ze wel schade zeker aan de doos waarin ze geleverd worden. En bij de eerste revisies maar niet te spreken van die twee putten in de bovenkant. Voor een behuizing van €130 tot €150 zonder voeding verwacht je toch wel wat meer kwaliteit. (overigens beschadigingen aan de doos kan CM natuurlijk niets aan doen)

[ Voor 40% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik had ook gedacht/gehoopt dat ze die problemen dik een jaar na dato wel opgelost zouden hebben. Dat wordt ook gezegd op het CM forum... Niet dus.... nog steeds hetzelfde drama met alle tekortkomingen. Als ik dat had geweten had ik hem niet besteld.

Dat je VGA kaart/Audigy 2 ZS er alleen scheef in kan vind ik helemaal onacceptabel.

Buiten de genoemde "ongemakken" is de plaatsing van PSU in de bovenste PSU cage extreem onhandig. Ik kan bijna niet bij de connectors op mijn komen (Antec NeoPower, modulair)... dus de voeding moet iedere keer losgeschroefd worden als er iets serieus veranderd qua stroomvoorziening.

[ Voor 43% gewijzigd door Darth Malak op 07-04-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
pulleke schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:09:
Dat je VGA kaart/Audigy 2 ZS er alleen scheef in kan vind ik helemaal onacceptabel.
Maar, er zijn ook mensen die dit probleem niet hebben :? Hoe verklaar je dat dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

XanderH schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:24:
[...]

Maar, er zijn ook mensen die dit probleem niet hebben :? Hoe verklaar je dat dan...
Nogsteeds verschillende revisies in omloop, waaronder een revies die dit probleem kent, welke eigenlijk uit de handel genomen zou moeten worden of CM zou apparte busjes moeten gaan leveren (kostenloos) iets dergelijks. Overigens heb ik een stalen bovenkant, met stoffilters en een 8cm bracket in het zijpaneel, wat op een revisie 2 zou moeten duiden.

In iedergeval heb ik het probleem kunnen verhelpen, door het moederbord iets te verhogen.

[ Voor 26% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook last van dat de VGA kaart er moeilijk ingaat... En er hebben nu al 4 mobo's ingezeten dus daar kan het niet aan liggen.. Maar wet helpt is het metalen bracketje er zelf wat naar voren duwen (bij mij krijg ik nl. niet zo makkelijk het schroefgaatje te zien..), en verder rest issie dus niet meer scheef maar kost me gewoon véél moeite om VGA-kaart erin te krijgen.. :D

Overigens, VEEL gecorrespondeerd over extra 3,5" brackets, foras afgestroomd.. En in het verleden werden mensen blijkbaar op hun wenken bedient, maar zelfs na 5 mails heb ik nog NIETS van Coolermaster mogen vernemen... Ook mailtje naar de states verstuurd of zij mij met extra 3,5 frontplate + adapter zouden kunnen helpen, en die hielpen wel direct maar hebben het direct naar Europa doorverstuurd.. Daar heb ik nu al 5 dagen niks van gehoord... :D Beetje jammer dus.. Vooral omdat ik mijn USB2.0 3,5" cardreader wil inbouwen en gebruiken, en ik ga niet mijn kast lelijk maken. Floppy drive is ook absoluut een must voor mij, dus die optie is er niet.. 5,25" cardreaders zijn weer zo omslachtig, maar ach misschien doe ik dat wel... Ben het wachten zat..

Wie heeft er hier trouwens zo'n frontpaneltje van coolermaster die leds en fans kan aansturen? Ik wil eigenlijk allemaal blauwe ledjes in het ding inbouwen, eigenlijk in elke vrijstaande bay (ook waarachter eventueel twee 4-in-3 device modules zitten).. Dus dat worden iets van, als ik het zo tel.. 8 ledjes.. En dan het liefst een ladde effect, dus bijvoorbeeld op bovenste 5,25" bay twee ledjes breed (of iig dat de intensititeit in de breedte steeds minder wordt). Ook alle fans moeten natuurlijk dan voorzien worden van blauwe ledjes, ik ben compleet verliefd op blauw.. Zelfs mijn TFT die ik binnenkort wil halen MOET blauwe ledjes hebben :D....

P.S. Is een tweede realpower 450 watt overkill voor 8 200 GB HDs binnenkort? :+ Staat ook wel weer stoer, een blauwe fan van zowel onderkant als bovenkant B) (en mijn Stacker wordt nóg moeilijker te jatten... :D)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vraag het anders eens (via iemand) op het CM forum. Ik heb als het goed is ook nog zo'n frontpaneeltje over waar je je floppy in kan stoppen+ de stripjes er achter. Al zijn de stripjes ook te koop in veel computer zaken, en dat gat in een frontje kun je ook zo zelf er uit knippen. Maar als ik hem niet nodig heb kan ik hem wel naar je toesturen :)

En die 2e PSU zal denk ik geen overkill zijn nee, 8 HDD's kan er misschien nog wel bij, maar als het tegenzit wordt het niet echt stabiel.

[ Voor 18% gewijzigd door _ferry_ op 07-04-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:05:
P.S. Is een tweede realpower 450 watt overkill voor 8 200 GB HDs binnenkort? :+ Staat ook wel weer stoer, een blauwe fan van zowel onderkant als bovenkant B) (en mijn Stacker wordt nóg moeilijker te jatten... :D)
Ik heb zelf het volgende in mijn CM stacker zitten:

AMD Athlon MP 2800+ (2x)
1GB DDR SDRAM PC2100 reg. ecc
Gigabyte GA-7DPXDW-P (MPX moederbord)
Club3D/ATI Radeon 9700 Pro 128MB
RAIDcore BC4852 (8 poorts RAID5 controller)
4x 200GB Maxtor DiamondMAX 10 (mogelijk uit te breiden naar 8 schijven)
Creative Audigy II ZS
DVD-ROM Plextor
DVD-RW NEC3500
3x CCFL
de standaard CM fan's + Crosflow fan

Dit alles gaat op een Enermax Coolergaint 480 Watt draaien, zelfs met 8 schijven zou de voeding dat nog moeten trekken. Ik weet niet wat jij voor systeem hebt, maar 2x 450 Watt lijkt mij overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als dat zo is heb ik ook een rev. 2 want ik heb ook een fan bracket in het sidepanel. Ik dacht alleen ook dat de brackets aan de voorkant gemakkelijker te verwijderen zouden zijn maar dat is me nog niet echt meegevallen. Verder weet ik niet of ik een stalen bovenkant heb, nog niet opgelet...

Dat er verschillen in rev. 2 zitten, dus videokaarten scheef erin... constructiefouten... onnauwkeurigheden.... gewoon mindere kwaliteit.. Dat is mijn theorie.
_Dune_ schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:27:
[...]

Nogsteeds verschillende revisies in omloop, waaronder een revies die dit probleem kent, welke eigenlijk uit de handel genomen zou moeten worden of CM zou apparte busjes moeten gaan leveren (kostenloos) iets dergelijks. Overigens heb ik een stalen bovenkant, met stoffilters en een 8cm bracket in het zijpaneel, wat op een revisie 2 zou moeten duiden.

In iedergeval heb ik het probleem kunnen verhelpen, door het moederbord iets te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als ik me niet vergis ligt het piekverbruik van die schijven rond de 70 Watt per stuk... Dus 8x70...

nou ja...

Ik heb een energymonitor tussen mijn computer zitten en dat ding verbruikt nu rond de 260 continue met 2x SATA, 2xIDE HDD, 2x OPT, etc...

Dus het zal wel loslopen... Verder belast je nooit die schijven allemaal tegelijk maximaal.
_Dune_ schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:36:
[...]

Ik heb zelf het volgende in mijn CM stacker zitten:

AMD Athlon MP 2800+ (2x)
1GB DDR SDRAM PC2100 reg. ecc
Gigabyte GA-7DPXDW-P (MPX moederbord)
Club3D/ATI Radeon 9700 Pro 128MB
RAIDcore BC4852 (8 poorts RAID5 controller)
4x 200GB Maxtor DiamondMAX 10 (mogelijk uit te breiden naar 8 schijven)
Creative Audigy II ZS
DVD-ROM Plextor
DVD-RW NEC3500
3x CCFL
de standaard CM fan's + Crosflow fan

Dit alles gaat op een Enermax Coolergaint 480 Watt draaien, zelfs met 8 schijven zou de voeding dat nog moeten trekken. Ik weet niet wat jij voor systeem hebt, maar 2x 450 Watt lijkt mij overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook een revisie 2 te hebben.. sidepanel kan fan ingeklikt worden en het is een stalen bovenkant.. Tóch nog last van het VGA-kaart probleem (niet scheef, maar met té veel kracht alleen inzetbaar). Verder schijnen wat nieuwere schijven tegenwoordig een piekvermogen te hebben van 100 (??) watt.. Zal dadelijk weer eens even googlen, maar goed, ik heb nu 4 schijven en een redelijk zware videokaart dus volgens mij is een extra voeding niet zo zeer overkill.. Ik mag ook aannemen dat 450 watt een piekvermogen is en niet aan te raden bij continu gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Schijven die 100W verbruiken oftewel bijna 9A trekken per stuk op de 12V elk ? Dacht het niet. Het gemiddelde nominale verbruik is rond de 1A en ik vermoed met opspinnen dat dit niet boven de 2A uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

10, 15 watt nominaal? Lijkt me niet....

Verder is ook niet het nominale verbruik een doorslaggevende factor bij de keuze van een PSU maar vooral de piekbelastingen.... mijn oude 350W zorgde ervoor dat mijn systeem er regelmatig uitklapte... na die vervangen te hebben door een NeoPower 480 zit ik gemiddeld nog steeds maar rond de 260W... maar wel met behoorlijke uitschieters naar boven.

Ik zal van het weekend wat tests doen met mijn energy monitor.... met en zonder mijn 2 SATA's in RAID-0.
Phuncz schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:24:
Schijven die 100W verbruiken oftewel bijna 9A trekken per stuk op de 12V elk ? Dacht het niet. Het gemiddelde nominale verbruik is rond de 1A en ik vermoed met opspinnen dat dit niet boven de 2A uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Had hier vroeger 365W voor 4 HD's, waaronder 2 raptors in RAID0. Liep retestabiel met overgeclockte CPU op max volt en overgeklokte GPU. Hang daar dan nog eens een tiental fans aan met accessoires...

Harde schrijven verbruiken dus wéldegelijk nominaal rond de 12W. Geloof je het niet ?

Western Digital Caviar SE 320GB SATA
12 VDC
- Read/Write 510 mA
- Idle 510 mA
- Standby 20.5 mA
- Sleep 20.5 mA

5 VDC
- Read/Write 575 mA
- Idle 550 mA
- Standby 200 mA
- Sleep 200 mA

Power Dissipation
- Read/Write 9.000 Watts
- Idle 8.750 Watts
- Standby 1.200 Watts
Sleep 1.200 Watts
Oftewel 6W + 3W (van de 5V) = 9W zoals aangegeven.

Western Digital Raptor 74GB SATA
12 VDC
- Read/Write 349 mA
- Idle 338 mA
- Standby 15.9 mA
- Sleep 16 mA

5 VDC
- Read/Write 706 mA
- Idle 770 mA
- Standby 314 mA
- Sleep 184 mA

Power Dissipation
- Read/Write 8.400 Watts
- Idle 7.900 Watts
- Standby 1.760 Watts
- Sleep 1.110 Watts
het feit dat ze in RAID0 hangen zal er ook niet voor zorgen dat ze meer stroom verbruiken trouwens.

[ Voor 20% gewijzigd door Phuncz op 08-04-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, leek mij ook al onwaarschijnlijk dat het wattage verbruik zo hoog lag.. Het maakt eigenlijk ook al niet zo heel veel meer uit omdat ik van plan ben een server in te bouwen in een centurion. Die twee dingen gescheiden houden is toch wel zo fijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een extra Asetek single 120mm radiator besteld, sinds ik de low noise CoolerMaster fans geïnstalleerd heb, is mijn systeem beduidend warmer geworden door de lagere luchtverplaatsing. En met het oog op een warme zomer en een Geforce 6600GT die overgeclockt zal worden, dacht ik aan een extra radiator om niet de geluidsproductie te verhogen. Deze ga ik waarschijnlijk achteraan plaatsen waar een 120mm fan is geïnstalleerd. Verder heb ik alweer een dual 10cm UV CCFL kit besteld voor de UV-fans te doen oplichten. Met een totaal van 8 CCFL's al: 4x 30cm en 4x 10cm dan.

Hopelijk is dan mijn casemod eindelijk af ! Alhoewel ik aan het denken ben voor UV oranje acryl iets te laten uitlaseren. Plus het feit dat CoolerMaster me nog steeds geen vector EPS file gestuurd heeft van het CoolerMaster logo en ik niet 60€ wil betalen voor een sticker van 10cm op 8cm... Nog het één en ander is eraan te doen, hoop dit toch binnenkort klaar te hebben want ik heb al _lang_ hier pics beloofd. Maar zo weinig tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mooi, vanmdaag komt me stacker + realpower 450 binnen.
" die had je toch al? "
Jups, krijg een 2e geleverd door coolermaster _o_ Om me waterkoeling in te bouwen :9 :D
Zal als ik weer thuis ben wat pics maken enzo uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

hmm... opmerkelijk... Bedankt voor de statistieken. :) Ik neem aan dat je het zelf gemeten hebt? Ik ben niet aan het testen toegekomen dit weekend maar zal het zelf ook nog een keer doen binnenkort.

Ik bedoelde niets met de opmerking dat ze in RAID-0 draaiden maar nu je er over begint... Zou wel iets kunnen zijn wat invloed heeft natuurlijk aangezien een schrijf-/leesactie op je RAID partitie een schrijf-leesactie op allebei de schijven tot gevolg heeft en dus het gebruik van 2 schijven vanzelfsprekend groter is dan 1 apart.

Maar als het maar om enkele wattjes gaat, waar hebben we dan over! :Y)
Phuncz schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:31:
Had hier vroeger 365W voor 4 HD's, waaronder 2 raptors in RAID0. Liep retestabiel met overgeclockte CPU op max volt en overgeklokte GPU. Hang daar dan nog eens een tiental fans aan met accessoires...

Harde schrijven verbruiken dus wéldegelijk nominaal rond de 12W. Geloof je het niet ?

Western Digital Caviar SE 320GB SATA

[...]

Oftewel 6W + 3W (van de 5V) = 9W zoals aangegeven.

Western Digital Raptor 74GB SATA

[...]

het feit dat ze in RAID0 hangen zal er ook niet voor zorgen dat ze meer stroom verbruiken trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Heb het niet zelf gemeten, die gegevens staan op de Western Digital site gewoon bij Specifications en dan Electrical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Okay maar ik heb een aangeboren neiging om gegevens die op de site van een fabrikant staan met een korreltje zout te nemen...

Die getallen van 70W die ik noemde kwamen van gebruikers af die het kennelijk nagemeten hadden... wat is nu waar vraag ik me af... toch een dezer dagen zelf eens meten.
Phuncz schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:24:
Heb het niet zelf gemeten, die gegevens staan op de Western Digital site gewoon bij Specifications en dan Electrical.

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 11-04-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat 70W voor een harde schijf veel te hoog is ingeschat.

Kijk eens hier: http://www.silentpcreview.com/article28-page4.html

Als hardeschijven echt zoveel zouden gebruiken dan zou dat niet kunnen. Ik denk dat tijdens het opstarten een hardeschijf meer gebruikt, het dubbele van zijn normale gebruik zou niet vreemd zijn, maar het continue gebruik ligt denk ik rond de 10 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Je hebt gelijk... De getallen uit die test lijken overeen te komen met de cijfers die ik op mijn energy monitor zie verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Laatst online: 10-10 19:58
Zijn hier nog veel mensen dit problemen hebben met het passen van hun pci kaarten en geluidskaarten? Lees nl. op coolermaster forum dat er mensen zijn die schroefjes eraf vijlen zodat het wel past, iemand die hier meer vanaf weet? En zou dit met de 2de rev. verholpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Heb zelf gemerkt dat het soms best met wat moeite moet, maar nog niet echt een probleem mee ervaren. Dit zal binnenkort wel veranderen, ik ga een dual DVI videokaart bestellen en die zouden naar het schijnt voor problemen geven. Indien zich er problemen voordoen, zal ik het wel melden, met een oplossing die ik gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik dus..... gewoon met een audigy 2 ZS en een (oudere) Sapphire 9500...

kijk maar uit wat je zegt op dat forum want voordat je het weet beschuldigen ze je van fraude of oplichtingspraktijken... :(
Lekkie schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:53:
Zijn hier nog veel mensen dit problemen hebben met het passen van hun pci kaarten en geluidskaarten? Lees nl. op coolermaster forum dat er mensen zijn die schroefjes eraf vijlen zodat het wel past, iemand die hier meer vanaf weet? En zou dit met de 2de rev. verholpen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Malak op 12-04-2005 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Lekkie schreef op maandag 11 april 2005 @ 18:53:
Zoals reeds gemeld (ik heb deze discussie aangewakkerd geloof ik :9 ), ik heb problemen met eigenlijk alle kaarten;

- Club3D/ATI Radeon 9700 Pro 128MB
- Creative Audigy II ZS
- Terratec Aureon Space 7.1
- RAIDcore BC4852 (RAID5 controller PCI-X)

Ik heb het probleem verholpen door het moederbord er weer uit te halen en de afstandsbusjes weer los te draaien, om vervolgens onder elk busje twee ringetjes te leggen alvorens ze weer in het mobo-tray vast te schroeven. Dit gaat allemaal maar net, de kaarten passen en de I/O poorten op de backplate komen ook nog net zo dat het geen problemen gaat opleveren.

Overigens voldoet mijn CM Stacker aan de beschrijving van een rev. 2 (zwarte uitvoering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
MMach schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 10:44:
[...]

Als ik het zo lees, dan valt het mij nu ook op, beetje vreemd he? :+ . Je zal wel gelijk hebben natuurlijk, 14graden is gewoon te koud en kan eigenlijk niet kloppen. Maar als ik moet kiezen tussen wat ik geloof: een programmatje of mijn logisch verstand, dan kies ik toch voor het programmatje, want SMART temperaturen uitlezen met mijn verstand dat lukt niet zo goed ;) .
Trouwens geen verkeerd woord over speedfan, want ook MBM5 leest die temperaturen uit: conclusie:brakke tempsensor zeker? Hoe meet zo'n HD die temps eigenlijk? Is dat echt met een tempsensor a la brug van wheatstone, of op een andere ingenieuze wijze?

En @de man hierboven: ik ga mijn frontjes houden hoor O-) , ik ben namelijk van plan om mijn drives te stealthen, dus ik zal ze nog nodig hebben. Maar dat geperforeerd gaas lijkt wel heel erg standaard te zijn, want op zo van die el cheapo luidsprekertjes zit dat soms ook. Zou je dat ergens niet kunnen kopen bij een ijzerhandel of zo?
Beetje late reactie van mijn kant.. maar beter laat dan nooit.

Hoe je de harde schijf temp meet.. dat doe je door een sensor midden onderop je hdd te plakken. mijn vantec vortex hdd koeler heeft er zo 1. Smart uitlezing en die sensor ontlopen elkaar maximaal 1 a 2 graden.. maar ik heb een samsung schijf (160 gig sata).

Die uitlezing is vast prima.. maar de sensor erin klopt niet.. 14 graden is te koud... niet dat het uit maakt.. als het 14 graden aangeeft zal ie vast niet meer dan 30 zijn.. dus perfecto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kort vraagje:

Harde schijven (2x 3,5") passen die zonder brackets in zo'n module of moet er brackets op de schijven geschroefd worden voordat het in de module past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Je schroeft gewoon tot maximaal 4 schijven in één hdd module/bracket. Op de bracket(-ophanging) schroef je wel 2 plastic strippen waardoor je deze zo in de kast kan schuiven en vastzetten.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Beetje crosspost met me CiP, maar even een foto van hoe me stacker er nu bij staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56620/full.jpg
Heb ik nu de grootste of de kleinste? :P

De bovenste is overigens een versie met een alu bovenkant. moet zeggen dat dat wel een stuk mooier is, er zit dus inderdaad een soort van wit plekje in omdat de drivecage er in heeft gedrukt zeg maar. Mocht je zelf problemen hebben met die bezels die moeilijk los gaan zou je kunnen overwegen naast het lipje 2 gleufjes er in te zagen. Dat is wat coolermaster zeg maar ook heeft gedaan bij de revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:11:
Beetje crosspost met me CiP, maar even een foto van hoe me stacker er nu bij staat:
[afbeelding]
Heb ik nu de grootste of de kleinste? :P

De bovenste is overigens een versie met een alu bovenkant. moet zeggen dat dat wel een stuk mooier is, er zit dus inderdaad een soort van wit plekje in omdat de drivecage er in heeft gedrukt zeg maar. Mocht je zelf problemen hebben met die bezels die moeilijk los gaan zou je kunnen overwegen naast het lipje 2 gleufjes er in te zagen. Dat is wat coolermaster zeg maar ook heeft gedaan bij de revisie.
OMFG.. Laat me raden, je hebt er dus eentje door de helft gezaagd om die aan de bovenkant te zetten?? :X Hulde.. Alleen ik zou er toch liever 2 naast elkaar zetten dan die ene aan de bovenkant castreren (wat doe je nu met je "restjes" stacker?) Nu heb je echt meer dan een enorm bakbeest op je bureau (in de veronderstelling dat je hem daar neerzet, ik zou dat ook doen, ware het niet dat ik géén ruimte heb, en mijn bureau hele aparte driehoekige vormen heeft :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Schijven hoeven nergens ingeschroefd te worden. Je bevestigd 2 geleiders op je HDD en schijft hem zo in de 4-3 module.

Die geleiders bevatten twee puntjes die in de gaten van de HDD vallen... geen schroeven nodig dus.
breinonline schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:25:
Je schroeft gewoon tot maximaal 4 schijven in één hdd module/bracket. Op de bracket(-ophanging) schroef je wel 2 plastic strippen waardoor je deze zo in de kast kan schuiven en vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Begint er erg mooi uit te zien _ferry_ ! Post regelmatig wat updates en leuke pics zou ik zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
pulleke schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:50:
Schijven hoeven nergens ingeschroefd te worden. Je bevestigd 2 geleiders op je HDD en schijft hem zo in de 4-3 module.

Die geleiders bevatten twee puntjes die in de gaten van de HDD vallen... geen schroeven nodig dus.

[...]
Die van mij zitten toch echt vastgeschroefd. In mijn 4-3 modules zitten ook geen "rails" waar een geleider in zou kunnen vallen (past niet eens, de HD's zitten strak tegen de zijkant aan).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
* Xander gaat zo zijn PC afsluiten

... en overbouwen in z'n nieuwe CM Stacker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 10-10 17:49
sig69 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:53:
[...]

Die van mij zitten toch echt vastgeschroefd. In mijn 4-3 modules zitten ook geen "rails" waar een geleider in zou kunnen vallen (past niet eens, de HD's zitten strak tegen de zijkant aan).
same for me. passen echt geen geleiders tussen de hdd's en de 4-in-3 modules. op de module zelf kunnen wel geleiders geplaatst worden voor bevestiging in de kast. de hdd's worden geschroefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
So... iig even een tijdelijke opstelling, PC draait weer... :P

Morgen even verder knutselen, is niet echt af zo ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56664/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56665/full.jpg

Nu ik hier toch aan het posten ben even een vraagje... Die 5.25" slotplaatjes, hoe moeten die erin? Ik heb het vage vermoeden dat er een onderkant en een bovenkant is, soms krijg ik er 3 goed in en de 4e alleen andersom, maar dan sluiten ze niet goed op elkaar aan... Krijg bijna de indruk dat ze alle 11 anders zijn? Of wordt ik nu gek? :P

[ Voor 43% gewijzigd door Xander op 14-04-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Volgens mij maakt het niet uit. Ik heb ze er nu alle 11 hetzelfde in gedaan, omdat dat er beter uit ziet, maar andersom gaan ze bij mij ook prima.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
sig69 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 22:45:
Volgens mij maakt het niet uit. Ik heb ze er nu alle 11 hetzelfde in gedaan, omdat dat er beter uit ziet, maar andersom gaan ze bij mij ook prima.
Hmm, ik heb soms het idee dat ze niet goed vastklikken...

Nouja, morgen maar ff verder spelen, sowieso nog veel te doen :)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.