Wederom: CoolerMaster al gemaild voor een nieuwe brackets ? En als je de juiste brackets hebt: de drie gaatjes aan elke zijde van de floppydrive komen overeen met de 3 gaatjes op die van de ijzeren beugels. En daar kan je het maar op 2 manieren plaatsen.
als je ze met de 3 vijsjes vasthangt kan front er niet meer in !
heb hem er nu inzitten met 1 vijsje
maar het is wel mooi nu
wel STOMME brackets
heb hem er nu inzitten met 1 vijsje
wel STOMME brackets
2700gig......-GuRu- schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:25:
@ Digital8
Hoeveel HD ruimte heb je wel niet? 1 TB?
Hoe heb je hem zitten dan., schijnbaar niet zoals ik want bij mij past hij perfect....dupondje schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:46:
ik kom echt zot van die klote case ! kan men diskette drive er echt niet goed inkrijgen
echt om zot van te komen
weet hier echt niemand hoe je die stomme diskette drive er goed inkrijgt ?
(zie een post of 10 terug.....)
Bij mij zit hij ook goed. Als ik hem eruit moet halen, moet ik half mijn kast demonteren en dan nog kan ik geen pics nemen
Maar hier paste hij ook perfect.
offtopic:
Bijna 3TB ? Wat moet je daar eigenlijk mee als ik vragen mag. Ik heb straks in eerste instantie effectief 600GB en dat lijtk mij eerst wel voldoende.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb zelf ook 600 GB. Maar als je een beetje normaal doet, dan is dat ruim voldoende. Als je een server gaat draaien kan ik het me wél voorstellen dat je dan veel TB nodig hebt.
Zelf heb ik een partitie met windows, 1 met muziek, 1 met downloads 1 met cd-images en 1 met allerlei spul. Ik krijg ze echt niet vol.
Ik kijk dan ook wel wat ik download en alleen de dingen die ik nodig heb dl ik dan. Ook ruim ik mijn schijven regelmatig op en is alles heel erg netjes geordend. Dit gaat ook wel wat verder als gooi alle afleveringen van die serie in die map. Alles is heel erg netjes, al zeg ik het zelf...
Wat die floppydrive betreft, ik heb ook helemaal geen last van niet passende onderdelen oid. vind het maar raar dat het niet past. ik heb zelf wel wat uit de twee brackets (die door coolermaster extra geleverd zijn) weg moeten slijpen, omdat ze anders tegen de zwarte frontjes aan kwamen en deze niet meer vastgehouden zouden worden in de daarvoor bestemde gaten.
Als ik ze in mijn 4-in-3 module zou zetten, dan zou hij sowieso passen, maar aangezien ik 4 hdd's heb, wordt dat een beetje lastig...
Zelf heb ik een partitie met windows, 1 met muziek, 1 met downloads 1 met cd-images en 1 met allerlei spul. Ik krijg ze echt niet vol.
Ik kijk dan ook wel wat ik download en alleen de dingen die ik nodig heb dl ik dan. Ook ruim ik mijn schijven regelmatig op en is alles heel erg netjes geordend. Dit gaat ook wel wat verder als gooi alle afleveringen van die serie in die map. Alles is heel erg netjes, al zeg ik het zelf...
Wat die floppydrive betreft, ik heb ook helemaal geen last van niet passende onderdelen oid. vind het maar raar dat het niet past. ik heb zelf wel wat uit de twee brackets (die door coolermaster extra geleverd zijn) weg moeten slijpen, omdat ze anders tegen de zwarte frontjes aan kwamen en deze niet meer vastgehouden zouden worden in de daarvoor bestemde gaten.
Als ik ze in mijn 4-in-3 module zou zetten, dan zou hij sowieso passen, maar aangezien ik 4 hdd's heb, wordt dat een beetje lastig...
Wat je daar mee moet? Waarschijnlijk heeft hij hetzelfde probleem als ik, weggooi-angst. Ik koop ook gewoon altijd een schijf bij als de rest vol zit, maar daar heb ik voorlopig geen last meer van sinds de laatse upgrade.._Dune_ schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:46:
[...]
offtopic:
Bijna 3TB ? Wat moet je daar eigenlijk mee als ik vragen mag. Ik heb straks in eerste instantie effectief 600GB en dat lijtk mij eerst wel voldoende.
Jeej, weer een stappie verder. Ik heb beide mijn drivebays boven, onder en links en rechts waar het kon beplakt met een lap loodbitumen, en het resoneren is al een stuk minder. Ook metalen brackets waar de bays inhangen met rubber kregen een lapje aan de binnenkant.
Ik heb ook een Stacker besteld bij ATRO deze week maar ik vroeg me af of het mogelijk is om dat frontpannel met audio/mic/usb te verplaatsen naar een andere bay (liefst onderste). Ik vind het namelijk niet echt mooi/functioneel om dat helemaal bovenin te hebben...
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Ja dat kanDaTiezl schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:34:
Ik heb ook een Stacker besteld bij ATRO deze week maar ik vroeg me af of het mogelijk is om dat frontpannel met audio/mic/usb te verplaatsen naar een andere bay (liefst onderste). Ik vind het namelijk niet echt mooi/functioneel om dat helemaal bovenin te hebben...
Mja dat is ook het eerste wat ik me afvroeg, USB kabels die voor je puter hangen ziet zo dom uit en is mega onhandig. Maar het kan dus
Alhoewel ik vind dat ze het eigenlijk praktisch volledig hadden kunnen integreren in het plastic deel bovenaan. Dan had je effectief 12 bays vrij.
[ Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 02-02-2005 23:56 ]
Ik krijg juist mail dat de volgende shops zouden moeten beschikken over de zwarte versies volgens de hoofdleverancier:
www.atro.nl
www.eynstein.nl
www.tweakend.nl
Gisteren ben ik nog bij Atro geweest en hij heeft ze idd op stock.
www.atro.nl
www.eynstein.nl
www.tweakend.nl
&Phuncz schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:15:
Ik krijg juist mail dat de volgende shops zouden moeten beschikken over de zwarte versies volgens de hoofdleverancier:
www.atro.nl
www.eynstein.nl
www.tweakend.nl
www.ct-systemen.nl
Ik zal ze even toevoegen aan de startpost, bedankt voor je bijdrage !
Ah, het komt stilletjes aan op gang in Nederland.
Good thing dat ik nog geen poen naar Duitsland heb overgemaakt.
Dat scheelt me toch weer enkele tientallen euro's die stukken beter
besteed kunnen worden.
Good thing dat ik nog geen poen naar Duitsland heb overgemaakt.
Dat scheelt me toch weer enkele tientallen euro's die stukken beter
besteed kunnen worden.
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
En de Vobis ook. Het ziet er naar uit dat de leveranciers in een keer van zilver op zwart overstappen in nederland.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Zijn jullie zeker dat ze hem op voorraad hebben ? Want er zijn hier al genoeg posts geweest van shops die hem in de eshop hadden staan, terwijl ze enkel in een shop in Duitsland verkrijgbaar waren.
Als je de homepage van ATRO computers bekijkt iig wel.. www.atro.nl
Bij deze staat al een hele tijd bij het vakje kleur "zwart". Dat was dus al zo, ik weet alleen niet meer of de afbeelding ook die van de zwarte Stacker was... Het zou overigens wel vreemd zijn dat ze dan allemaal opeens geen zilveren meer kunnen leveren (maar wel weer gunstig voor de kopers uit dit topicDaTiezl schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:50:
MyCom heeft em zo te zien ook:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=66026&productType=1
Zemskii schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 19:24:
Als je de homepage van ATRO computers bekijkt iig wel.. www.atro.nl
Phuncz schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:15:
www.atro.nl
www.eynstein.nl
www.tweakend.nl
Het zijn de andere shops waarover ik twijfel. Mail ze dus dat ze checken of het effectief die is met de zwarte zijkanten (niet aan de hand van de afbeelding op de doos
[ Voor 14% gewijzigd door Phuncz op 03-02-2005 21:16 ]
Verwijderd
ik heb dit net gepost in de ATI topic. leek me handig om het ook hier te posten:
op het forum van coolermaster heeft iemand pcies hetzelfde probleem. lijkt er op dat coolermaster geen rekening heeft gehouden met PCI-e graphische kaarten.echt zuur ook dat mijn x850xt pe niet in mijn stacker past![]()
backpanel heeft te korte slots. de schroef van een van de dvi-inputs klemt tegen de rand.
MyCom lult gewoon slap uit z'n nek. Die heeft alDaTiezl schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:50:
MyCom heeft em zo te zien ook:
http://silverapp1.mycom.n...uctID=66026&productType=1
vanaf moment A het plaatje van de zwarte staan terwijl ze alleen
de zilveren kunnen leveren.
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Verwijderd
Ik heb een mailtje naar Coolermaster gestuurd met de vraag waar de zwarte kast te koop is.
Ik heb de naam H.Esser van hun gekregen, dit is de distributeur in Nederland die de zwarte Stacker importeerd.
ff een mailtje sturen naar info@h-essers.nl en we weten waar ie verkocht gaat worden.
En dan kun je er tenminste van uit gaan dat het de zwarte versie is.
Ik heb de naam H.Esser van hun gekregen, dit is de distributeur in Nederland die de zwarte Stacker importeerd.
ff een mailtje sturen naar info@h-essers.nl en we weten waar ie verkocht gaat worden.
Phuncz schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:15:
www.atro.nl
www.eynstein.nl
www.tweakend.nl

Thermaltake zijn poging naar een El Cheapo CM Stacker. Het ziet er nogal blikkerig uit moet ik zeggen

Over jatten gesproken: check eens onderaan deze:
http://www.thermaltake.co...kandalf/swa/va9000swa.htm

Looks familiar ?
[ Voor 9% gewijzigd door Phuncz op 04-02-2005 15:51 ]
Op www.tweakend.nl wordt de zwarte CM Stacker inmiddels ook verkocht ik heb hem besteld en hoop hem volgende week binnen te krijgen. Over die Essers gesproken, ik heb die naam ook opgekregen van Coolermaster. In eerste instantie heb ik hun gevraagd wanneer zij de kast zouden ontvangen. Dit zou vorige maand al het geval zijn. Daarop heb ik gevraagd of zij mij ook konden vertellen bij welke winkel ik hem zou kunnen bestellen, maar daar heb ik nooit een bericht op terug gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:57:
Ik heb een mailtje naar Coolermaster gestuurd met de vraag waar de zwarte kast te koop is.
Een vriend van mij is bezig met een eigen computer zaak en wilde er in eerste instantie 100 bestellen bij Essers. Uiteindelijk is het een bestelling van 50 stuks geworden wat nu al een drie tot vier weken geleden is.... nooit wat weer van gehoord. Ik weet niet wat het is of men wil gewoon niet verkopen... of die kasten zijn gewoon niet leverbaar....
Nou ja ik hoop dat ik volgende week van Tweakend.nl de zwarte mag ontvangen. Als ik weer een zilveren ontvang gaat ook deze weer retour netals, bij de twee vorige shops, maar dat is een eind terug in dit topic wel te lezen.
Overigens als ik nu geen zwarte uitvoering ontvang dan kan CoolerMaster stikken in zijn behuizingen...
In duitsland bestellen vindt ik te lastig bij eventuele mankementen. In het bovenpaneel willen namelijk wel eens twee deuken zitten, waarhet schijven kabinet aan is bevestigd.
O, ja Mycom en Vobis leveren alleen de zilveren uitvoering, ondanks dat ze op de site al een paar maand met een zwarte adverteren, maar er zijn veel meer winkels/webshops die dit doen.
Dit hieronder is heeeeeel hoop gevend
Ik krijg juist mail dat de volgende shops zouden moeten beschikken over de zwarte versies volgens de hoofdleverancier: ( H. Essers)
www.atro.nl
www.eynstein.nl
www.tweakend.nl
Zou H. Essers dan toch daadwerkelijk leveren en heb ik volgende week via tweakend.nl uiteindelijk (naar 2 a 3 maand zoeken) een zwarte stacker).....
[ Voor 23% gewijzigd door _Dune_ op 04-02-2005 20:46 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Behalver het deurtje is dit wel bijne een exacte rip. Thermaltake zag blijkbaar toch wel dat coolermaster een goede zet had gemaakt met deze kast. ( Heb hem zelf ookPhuncz schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 15:47:
[...]
Die "hoofdleverancier" was dus H. Essers.
[afbeelding]
Thermaltake zijn poging naar een El Cheapo CM Stacker. Het ziet er nogal blikkerig uit moet ik zeggenEerst al het kopiëren van de Wavemaster, de zovele versies van de Chieftec/Antec cases en nu de Stacker ook al
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Looks familiar ?Kwantiteit over kwaliteit zullen we maar zeggen
Ik heb eigenlijk nog nooit een kast gezien in de catogorie Stacker.. 5,25" bays van boven tot benee
Doh
[ Voor 100% gewijzigd door Phuncz op 04-02-2005 21:57 ]
Verwijderd
weet er iemand wanneer die stacker in belgie komen????
en of deze ook in zwarte/ blauw te verkrijgen zijn???
thx
thx
Bestellen via de meeste Nederlandse webshops kan ook, ze verzenden vaak ook naar België.
Verwijderd
Ik heb die van mij alvast in een winkel in Leuven gehaald. Daar hebben ze momenteel enkel de zilver uitvoering voorradig.Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 22:29:
weet er iemand wanneer die stacker in belgie komen????
thx
Geen idee of ik de naam van de zaak mag vernoemen of niet ...

waarom niet het komt niet op tv ofzoVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:14:
[...]
blablablabla...
Bedankt alvast
Iedereen gooit hier met namen van bedrijven. Het is juist wel handig dat dat mag...Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:14:
[...]
Stel je voor dat je alleen hints mag geven, krijg je hier complete rebussen op het forum
Verwijderd
iemand die een PCI-e x16 kaartje heeft geprobeerd met de Stacker? Ik heb het vermoeden dat deze niet passen aangezien ik nog van iemand anders heb gehoord dat zijn Nvidia 6800 Ultra PCI-E ook niet paste in de stacker slot.
Er zijn enkele kaartbouwers die buiten de specificaties gegaan zijn van de PCI/AGP/PCI Express bracket. Zo werd het me verteld door een medewerker van Coolermaster.
Zelf heb ik een Radeon 9500 die met DVI, D-SUB en S-Video al behoorlijk "nipt" past. Dual DVI lijkt me wel dat deze problemen kan geven.
Zelf heb ik een Radeon 9500 die met DVI, D-SUB en S-Video al behoorlijk "nipt" past. Dual DVI lijkt me wel dat deze problemen kan geven.
O., mijn Asus 8460 GF4 met VGA, DVI en S-Video past evengoed in de stacker als in welk andere kast dan ook....Phuncz schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:53:
Zelf heb ik een Radeon 9500 die met DVI, D-SUB en S-Video al behoorlijk "nipt" past.
" Thermaltake zijn poging naar een El Cheapo CM Stacker. Het ziet er nogal blikkerig uit moet ik zeggen Eerst al het kopiëren van de Wavemaster, de zovele versies van de Chieftec/Antec cases en nu de Stacker ook al
"
Jemig , wat zou het verschil in kwaliteit daarmee zijn denk je? Ik vindt hem er persoonlijk wel mooi uitzien
"
Jemig , wat zou het verschil in kwaliteit daarmee zijn denk je? Ik vindt hem er persoonlijk wel mooi uitzien
wat is nou precies die cross flow fan? verplaatst dat veel lucht?
« 'Mijn Socket 754 APG PC « '-_-' » 4075 met 3DMark05 en 6600GT' »
D-SUB = VGAdigital8 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 13:56:
[...]
O., mijn Asus 8460 GF4 met VGA, DVI en S-Video past evengoed in de stacker als in welk andere kast dan ook....
Een radiale fan die idd behoorlijk wat lucht verplaatst. Ik heb in mijn systeem 2x 120mm intake, 3x 120mm outtake en de crossflow. Als ik de crossflow afzet, stijgt mobo temp tot 46°, terwijl het met crossflowfan op medium, 36° loopt. Het is heel effectief voor moederbordcomponenten te koelen.bas116 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:20:
wat is nou precies die cross flow fan? verplaatst dat veel lucht?
Verwijderd
Vraagje: die fans, zijn die echt stiller dan Nexus fans?
Vraagje2: zijn ze zo stil op 7 volt of moet je er iets tussensteken? Zo ja, wordt dat erbij geleverd?
Vraagje2: zijn ze zo stil op 7 volt of moet je er iets tussensteken? Zo ja, wordt dat erbij geleverd?
Verwijderd
OK - shop waar ik hem uiteindelijk gekocht heb is pcwarehouse te Leuven. Daar heb ik eveneens mijn 4in3 modules gehaald.Iedereen gooit hier met namen van bedrijven. Het is juist wel handig dat dat mag...
Stel je voor dat je alleen hints mag geven, krijg je hier complete rebussen op het forum
De zilveren uitvoering en de 4in3 modules zijn op stock. Voor diegenen die andere uitvoeringen wensen denk ik wel dat ze daar besteld kunnen worden. Wachttijden zijn wel enorm lang ...
Ik heb eindelijk de pics van mijn BTX-style gebouwde Stacker kunnen uploaden 
Hier zijn ze:

Hier zijn ze:
Hoe lang ben je er mee bezig geweest met het ombouwen?. Het ziet er wel goed uit zo. Als ik volgende maand mijn kast heb ga ik het zeker ook doen. Lekker direct aan de btx....
Ik blijf nog lekker ff hangen aan de ATX-standaard. kan wel mijn mobo ondersteboven gaan hangen, maar dat heeft ook zo weinig nut. En er zijn volgens mij ook nog geen P4 (s478) moederborden die BTX zijn... Ga nu niet een goede cpu weggooien om maar BTX te hebben
Ik heb er denk ik ongeveer een half uur tot drie kwartier over gedaan, maar achteraf gezien had het veel sneller gekund aangezien ik veel te veel stappen heb gevolgd. Ik heb die hele backpanel uit elkaar zitten schroeven zoals in de handleiding vermeld staat maar dat is alleen maar om dat I/O plaatje aan te passen wat niet nodig bleek met een gewone ATX moederbord. Het enige wat je hoeft te doen is eigenlijk dat hele middengedeelte (120mm fan+moederbord+pci brackets) om te draaien. En de zijkanten omdraaien.
In europa zijn ze nog niet in het wild gezien nee, dan moet je naar Japan. Maar met omgekeerd ATX kan je wel degelijk winst behalen qua temperatuur, zoals Mento al eerder in dit topic postte. Vooral je videokaart kan er baat bij hebben.trancesetter schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:56:
Ik blijf nog lekker ff hangen aan de ATX-standaard. kan wel mijn mobo ondersteboven gaan hangen, maar dat heeft ook zo weinig nut. En er zijn volgens mij ook nog geen P4 (s478) moederborden die BTX zijn... Ga nu niet een goede cpu weggooien om maar BTX te hebben
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Heb ik dan dus voor niets een window in mijn pc gezetbreinonline schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:01:
[...]
In europa zijn ze nog niet in het wild gezien nee, dan moet je naar Japan. Maar met omgekeerd ATX kan je wel degelijk winst behalen qua temperatuur, zoals Mento al eerder in dit topic postte. Vooral je videokaart kan er baat bij hebben.
Mijn systeem is sowieso compleet watergekoeld, dus heeft het absoluut geen zin om het om te bouwen, aangezien BTX of omgekeerd ATX alleen baat heeft met luchtstroming. Deze heeft mijn PC bijna niet....
Waarom zou je je CPU willen weggooien dan. Je kan toch gewoon je mobo op zijn kop zetten. Voordeel is dat je grafische kaart weer goed hangt (ik heb altijd het idee dat je fan door het op zijn kop hangen meer herri gaat maken). Tevens kan je voeding koele lucht van onder halen ipv warme lucht van boven. Het lijkt mij dus wel degelijk zin hebben.En verder is het gewoon leuk om te kloten.....trancesetter schreef op maandag 07 februari 2005 @ 18:56:Ga nu niet een goede cpu weggooien om maar BTX te hebben
Is je videokaart ook watergekoeld? Dan heeft het inderdaad geen zin, is die wel luchtgekoeld dan zou je de boel voor de grap toch eens om moeten draaien...trancesetter schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:31:
[...]
Heb ik dan dus voor niets een window in mijn pc gezet
Mijn systeem is sowieso compleet watergekoeld, dus heeft het absoluut geen zin om het om te bouwen, aangezien BTX of omgekeerd ATX alleen baat heeft met luchtstroming. Deze heeft mijn PC bijna niet....
Mijn videokaart had met ATX een temp van zo`n 50˚c idle en met BTX 45˚c. Het lijkt niet veel maar stressed is het volgens mij wel meer maar dat heb ik niet bekeken. Het gaat hier om een 9800Pro @ XT 412/380 met een Zalman VF700 op 5v.
BTX style is zekker de moeite waard als je je GPU en/of je CPU op luchtkoeling hebt!
BTX style is zekker de moeite waard als je je GPU en/of je CPU op luchtkoeling hebt!
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Mijn videokaart is inderdaad watergekoeld, en dan heeft het dus totaal geen zin om alles om te draaien. Ook zit mijn window dan aan de andere kant en ook nog eens ondersteboven... Wat dat betreft had CoolerMaster ook een side window moeten maken voor mensen die de kast naar btx ombouwen. Dan kon je tenminste wel een goed window erin zetten!
Verwijderd
Dat vind ik inderdaad erg stom; als ze de tekst op het raam hadden weggelaten had het raam prima voor BTX kunnen worden gebruikt.
Ik quote even Rob van CoolerMaster die ik hierover onlangs gemailed heb:
Wat blijkt, onze goeie vrienden van Intel verplichten een side panel met luchtgaten bij een Prescott CPU. BTX is gemaakt voor Prescott.
Als daar trouwens wat van wil weten dan raad ik je aan dit door te lezen:
http://www.coolermaster-e.../press_release/111104.asp
Zo weet alvast hoe BTX eruit ziet en hoe de koelers (Thermal modules genaamd) en de manier van koelen er uit zien.
Maar ja, dankzij Prescott is een [BTX] sidewindow eigenlijk niet mogelijk...
vooral als je weet wat voor hitte er ons nog te wachten staat.
@Phuncz
kijk dat is nou handig!! Wat ik op de foto`s zie is dat de plek voor de cross flow fan word gebruikt voor de CPU koeling
maar dat ding was toch voor BTX? En de warmte van de CPU komt zoals het nu ook het geval is vrij in de kast waardoor de rest van de kast even warm word als bij ATX het geval is. Als BTX voor de rest de zelfde opbouw heeft gaat de temp er niet op vooruit terwijl de CPU`s steeds warmer worden.
kijk dat is nou handig!! Wat ik op de foto`s zie is dat de plek voor de cross flow fan word gebruikt voor de CPU koeling
Mja bekijk het zo:
De componenten maken evenveel hitte in ATX en BTX, echter door reorganisatie benadruk je de koeling van bepaalde componenten beter, maar je benadeelt ook de koeling voor andere componenten.
Mij lijkt het dat BTX niet echt gaat aanslaan als je de slome overgang ziet. Er is weinig interesse naar, vanuit bijna alle fabrikanten, op Intel na. Het feit dat ik bij mijn huidige Stacker opstelling de twee 4-in-3 modules bovenaan heb, in combinatie met een crossflowfan, maakt een BTX-like instelling weinig uit. Ook omdat ik waterkoeling heb op CPU, GPU en NB. Het is vooral bedoeld voor de Prescotts die ze cheap willen koelen zonder exotische dingen te gaan gebruiken (Apple G5 2,5GHz koelers bv.).
De componenten maken evenveel hitte in ATX en BTX, echter door reorganisatie benadruk je de koeling van bepaalde componenten beter, maar je benadeelt ook de koeling voor andere componenten.
Mij lijkt het dat BTX niet echt gaat aanslaan als je de slome overgang ziet. Er is weinig interesse naar, vanuit bijna alle fabrikanten, op Intel na. Het feit dat ik bij mijn huidige Stacker opstelling de twee 4-in-3 modules bovenaan heb, in combinatie met een crossflowfan, maakt een BTX-like instelling weinig uit. Ook omdat ik waterkoeling heb op CPU, GPU en NB. Het is vooral bedoeld voor de Prescotts die ze cheap willen koelen zonder exotische dingen te gaan gebruiken (Apple G5 2,5GHz koelers bv.).
Maar als ik nou een 3 x 120mm radiator bovenin mijn kast heb hangen, en waarvan deze drie fans de lucht de kast uitzuigen, dan is dat allemaal precies goed met de airflow. je zuigt dus de warme lucht de kast uit. lijkt me dan overbodig om in de zijkant nog gaten te hebben.Phuncz schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:47:
Wat blijkt, onze goeie vrienden van Intel verplichten een side panel met luchtgaten bij een Prescott CPU. BTX is gemaakt voor Prescott.
Als daar trouwens wat van wil weten dan raad ik je aan dit door te lezen:
http://www.coolermaster-e.../press_release/111104.asp
Zo weet alvast hoe BTX eruit ziet en hoe de koelers (Thermal modules genaamd) en de manier van koelen er uit zien.
Maar ja, dankzij Prescott is een [BTX] sidewindow eigenlijk niet mogelijk...
vooral als je weet wat voor hitte er ons nog te wachten staat.
Wel kan ik me voorstellen dat er gaten in de zijkant moeten zitten waar nu het mobo zit, maar toch niet aan de overstaande kant???
Ik hoop toch echt dat CoolerMaster hier nog een window voor gaat maken...
Mja het is voor de mensen die er gewoon standaard CPU koeler in duwen enzo. CoolerMaster kan de Stacker niet alleen ontwerpen met het oog op waterkoeling of het gebruik van alle fans. Er moet ook gedacht worden aan de mensen die een 3,6GHz CPU kopen met boxed koeler, een laatste generatie videokaart en enkele dampende HD's zonder extra fans. Die mensen zijn er ook.
Verwijderd
Maar het is blijkbaar wel een vereiste van Intel voor zover ik gehoord heb.
Het valt mij alleen wel op dat "de nieuwe stacker" van thermaltake geen luchtgaten aan de zijkant heeft. Vraag ik mij af, is het een blunder in design van thermaltake of is het allemaal wel erg overdreven van Intel?
Het valt mij alleen wel op dat "de nieuwe stacker" van thermaltake geen luchtgaten aan de zijkant heeft. Vraag ik mij af, is het een blunder in design van thermaltake of is het allemaal wel erg overdreven van Intel?
Wat let je om zelf de zaag te pakken en aan de goede kant een mooi window te klussen?trancesetter schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:15:
[...]
Maar als ik nou een 3 x 120mm radiator bovenin mijn kast heb hangen, en waarvan deze drie fans de lucht de kast uitzuigen, dan is dat allemaal precies goed met de airflow. je zuigt dus de warme lucht de kast uit. lijkt me dan overbodig om in de zijkant nog gaten te hebben.
Wel kan ik me voorstellen dat er gaten in de zijkant moeten zitten waar nu het mobo zit, maar toch niet aan de overstaande kant???
Ik hoop toch echt dat CoolerMaster hier nog een window voor gaat maken...
Overigens verwacht ik dat Coolermaster ook nog met een window aan de andere kant komt als BTX begint aan te slaan. Ze hadden ook meteen een symmetrisch window kunnen maken wat aan beide kanten bruikbaar is, maar zo kunnen ze twee keer geld vangen. Het is en blijft natuurlij keen comercieel bedrijf.
Thermaltake zal denk ik niet echt rekening houden met mensen die alles standaard houden, daar is het ontwerp van de kast qua uiterlijk ook niet naar. Ze gaan ervanuit dat je het een en ander aan je kast gaat verbouwen, zelf goede koelers plaatst e.d. En zoals hierboven al duidelijk word: voor een beetje tweaker is het geen probleem om de warmte van een P4 af te voeren (een ander verhaal wordt het als je dat wilt doen terwijl je kast nog fluisterstil is...).Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:44:
Maar het is blijkbaar wel een vereiste van Intel voor zover ik gehoord heb.
Wil niet zeggen dat ze én de normale versie verkopen, én nog als extra een sidewindows voor btx. Want het standaard zijpaneel met de gaten zit er toch al bij de kast, die hoef je maar van links naar rechts te plaatsen. Daar zie ik geen probleem...Phuncz schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:44:
Mja het is voor de mensen die er gewoon standaard CPU koeler in duwen enzo. CoolerMaster kan de Stacker niet alleen ontwerpen met het oog op waterkoeling of het gebruik van alle fans. Er moet ook gedacht worden aan de mensen die een 3,6GHz CPU kopen met boxed koeler, een laatste generatie videokaart en enkele dampende HD's zonder extra fans. Die mensen zijn er ook.
Maar je hebt niet echt veel aan een raam dat uitzicht geeft op de achterkant van je moederbord plaat he
Onder andere Chieftec heeft windows met koeling in de window gebouwd, ik zie niet in waarom dat bij collermaster niet zou kunnen. Het is best te combineren hoor.Phuncz schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:53:
Maar je hebt niet echt veel aan een raam dat uitzicht geeft op de achterkant van je moederbord plaat he
Mja, het kan maar of CoolerMaster zijn visie over een product dat toelaat is wat anders. Het moet ook voldoen aan hun eisen qua uiterlijk. Zo denk ik aan de stijlvolheid die CoolerMaster nastreeft.
Als je je PC van voren bekijkt, dan zit je ATX-mobo aan de rechterkant. CoolerMaster heeft dus een window voor de linkerkant gemaakt, zodat je deze kunt gebruiken bij ATX-gevalletjes.Phuncz schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:53:
Als je nu je kast ombouwd naar BTX, dan zou je inderdaad met dat window de achterkant van het mobo-tray zien, en dat heeft dus niet veel nut. Daarom lijkt het me juist handig als CoolerMaster dan een window voor de rechterkant maakt, zodat alles wel weer klopt. Dan zie je dus niet de achterkant van je mobo-tray, maar gewoon wat je andersom ook bij ATX zou zien.
Vooral omdat CoolerMaster bezig is met deze mooie kast en hem ook aanprijst omdat je hem naar BTX kan ombouwen, zou ik het logisch vinden als ze dus een window zouden maken voor de rechterkant van de kast.
En om nu het originele stacker-window naar de rechterkant te gaan verplaatsen... Dat zie ik niet echt zitten. Je hebt dan namelijk de tekst andersom en de rondte zit ook onderin, wat ik juis mooi vind als het bovenin zit...
Dat bedoel ik dus. niets anders...
Ja, dat begrijpen wetrancesetter schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:07:
[...]
Als je je PC van voren bekijkt, dan zit je ATX-mobo aan de rechterkant. CoolerMaster heeft dus een window voor de linkerkant gemaakt, zodat je deze kunt gebruiken bij ATX-gevalletjes.
Als je nu je kast ombouwd naar BTX, dan zou je inderdaad met dat window de achterkant van het mobo-tray zien, en dat heeft dus niet veel nut. Daarom lijkt het me juist handig als CoolerMaster dan een window voor de rechterkant maakt, zodat alles wel weer klopt. Dan zie je dus niet de achterkant van je mobo-tray, maar gewoon wat je andersom ook bij ATX zou zien.
Vooral omdat CoolerMaster bezig is met deze mooie kast en hem ook aanprijst omdat je hem naar BTX kan ombouwen, zou ik het logisch vinden als ze dus een window zouden maken voor de rechterkant van de kast.
En om nu het originele stacker-window naar de rechterkant te gaan verplaatsen... Dat zie ik niet echt zitten. Je hebt dan namelijk de tekst andersom en de rondte zit ook onderin, wat ik juis mooi vind als het bovenin zit...
Dat bedoel ik dus. niets anders...
Maar zoals hierboven wordt aangegeven moet volgens de BTX specificaties aan de zijkant van de kast (waar het window komt) een fan met duct gemonteerd worden om direct verse lucht bij de processorkoeler te krijgen. En de vraag is of dat in een mooi design kan. Ik denk het wel, Phuncz heeft zijn twijfels.
Mja Thermaltake heeft meestal een fan in hun sidewindows, maar Thermaltake zijn design is vaker ook meer aggressiever en ruwer dan Coolermaster, die het houdt op robuust en professioneel uiterlijk. Ik denk dat de grootste reden daar te vinden is waarom ze geen fans in de sidewindows doen.
Foto's van m'n Stacker in zijn huidige status:
Hier zie je hem na een 24u LAN zowat. De "roze" meshing is met het UV licht meer oranje, wat ook de bedoeling was. Zowiezo gaan er nog wat oranje/rode tinten in komen.

Er moet nog een Aerocool Gatewatch (zwart) in die in backorder ligt, de drives moet ik nog fixen dat ze niet meer uitsteken, nog een paar lijnen van de voeding opnieuw meshen enzo. Hier en daar wat dingen verbergen. Misschien als ik HEEL VEEL zin heb, alle popnagels uitboren. Daarna ga ik probably eens serieus brainstormen om iets unieks te maken.
Hier zie je hem na een 24u LAN zowat. De "roze" meshing is met het UV licht meer oranje, wat ook de bedoeling was. Zowiezo gaan er nog wat oranje/rode tinten in komen.

Er moet nog een Aerocool Gatewatch (zwart) in die in backorder ligt, de drives moet ik nog fixen dat ze niet meer uitsteken, nog een paar lijnen van de voeding opnieuw meshen enzo. Hier en daar wat dingen verbergen. Misschien als ik HEEL VEEL zin heb, alle popnagels uitboren. Daarna ga ik probably eens serieus brainstormen om iets unieks te maken.
[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 09-02-2005 00:45 ]
Verwijderd
heb een paar vraagjes omtrent de stackercase.
is er ergens een shop waar de zwarte/blauwe te vinden is???? (dus zwart met 2 blauwe strips aan voorkant)
zoniet wanneer zou deze beschikbaar zijn??
als ik de gewone zwart/zilveren(zwart met zileveren strips voorkant) versie koop is er dan ook een zwart zijpaneel met plexi beschikbaar?
greetz en thx
is er ergens een shop waar de zwarte/blauwe te vinden is???? (dus zwart met 2 blauwe strips aan voorkant)
zoniet wanneer zou deze beschikbaar zijn??
als ik de gewone zwart/zilveren(zwart met zileveren strips voorkant) versie koop is er dan ook een zwart zijpaneel met plexi beschikbaar?
greetz en thx
De zwarte/blauwe is nog niet in nederland leverbaar
Een zwarte zijpaneel met window is er niet. Je kan een zilvere nemen en die zwart spuiten
Een zwarte zijpaneel met window is er niet. Je kan een zilvere nemen en die zwart spuiten
Verwijderd
Ik heb van coolermaster deze website gekregen:Mento schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:16:
De zwarte/blauwe is nog niet in nederland leverbaar
http://www.rascom.at/cata...?cPath=4&products_id=1372
Ze zijn niet van "echt" te onderscheiden volgens coolermaster.
Hij bedrijf ligt in Oostenrijk dus ik hoop wel dat er een mogelijkheid is om ze te bestellen.
Ik ben van plan de stacker te kopen icm een DFI moederbord. Nu lees ik op het forum van DFI dat sommige Coolermaster kasten problemen hebben met het DFI moederbord omdat deze tegen de 120mmm fan aanzit. Heeft iemand een Stacker icm met een DFI bord?
Meer info kan je hier vinden
Ik heb voor de carnaval ook mijn zwarte stacker binnengekregen van Atro. Direct foto's maken natuurlijk! Bij deze:

Hier de doos met de stacker still inside. Mijn 6230 erop ter indicatie van de doos. (Hijs echt HUGE). Sorry voor de wazige foto.

Ingepakte stacker. Assesoires zitten in doosje dat in de PSU-rack zit.

Uit zijn doossie. Ziet er goed uit!

Bovenkant. Die Audio/USB bay heb ik meteen naar helemaal onderin verlpaatst.

120MM Fan achterin.

Kleine broertje bovenin.

Jeej wat heb je aan 3 USB connecters met slechts 2 USB-pins op je MOBO?

Hier waarom ik een grotere kast wilde... Na de aanschaf van mijn 6800LE Graka paste mijn pompje er niet meer bij. Oude kast is btw een Sweex (El Cheapo / Blikko ) Xenon XB.

De 4 in 3 module met mijn Maxtor 120GB en WD 160GB.

Frontjes eruit..

Voeding geplaatst. Zwarte kabel moet ik nog groen meshen.

Zo ziet het er nu (voorlopig) uit. Beetje zooitje nog maargoed het loopt.
Ik heb geen problemen ondervonden met me floppydrive. Ik ben wel van plan om een raam erin te maken. Ik zit te denken om het ronde fentilatiegat uit te zagen of gewoon een vierkant te maken. Mocht het fout gaan kan ik nog altijd die premodded sidepannel kopen
Verder moet ik natuurlijk nog de rad en pomp monteren en evt een nieuw reservoir.

Hier de doos met de stacker still inside. Mijn 6230 erop ter indicatie van de doos. (Hijs echt HUGE). Sorry voor de wazige foto.

Ingepakte stacker. Assesoires zitten in doosje dat in de PSU-rack zit.

Uit zijn doossie. Ziet er goed uit!

Bovenkant. Die Audio/USB bay heb ik meteen naar helemaal onderin verlpaatst.

120MM Fan achterin.

Kleine broertje bovenin.

Jeej wat heb je aan 3 USB connecters met slechts 2 USB-pins op je MOBO?

Hier waarom ik een grotere kast wilde... Na de aanschaf van mijn 6800LE Graka paste mijn pompje er niet meer bij. Oude kast is btw een Sweex (El Cheapo / Blikko ) Xenon XB.

De 4 in 3 module met mijn Maxtor 120GB en WD 160GB.

Frontjes eruit..

Voeding geplaatst. Zwarte kabel moet ik nog groen meshen.

Zo ziet het er nu (voorlopig) uit. Beetje zooitje nog maargoed het loopt.
Ik heb geen problemen ondervonden met me floppydrive. Ik ben wel van plan om een raam erin te maken. Ik zit te denken om het ronde fentilatiegat uit te zagen of gewoon een vierkant te maken. Mocht het fout gaan kan ik nog altijd die premodded sidepannel kopen
Verwijderd
mss inkoopaktie houden???Ik heb van coolermaster deze website gekregen:
http://www.rascom.at/cata...?cPath=4&products_id=1372
Ze zijn niet van "echt" te onderscheiden volgens coolermaster.
Hij bedrijf ligt in Oostenrijk dus ik hoop wel dat er een mogelijkheid is om ze te bestellen.
zou graag zulk een venster hebben, in men zwarte stacker.
zwarte/blauw nog niet te krijgen? dan zal ik de gewoon zwarte/zilver moeten aankopen he??
iemand hier een winkel in Belgie voor???
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 13:11 ]
Site werkt hier niet???Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:08:
[...]
mss inkoopaktie houden???
zou graag zulk een venster hebben, in men zwarte stacker.
zwarte/blauw nog niet te krijgen? dan zal ik de gewoon zwarte/zilver moeten aankopen he??
iemand hier een winkel in Belgie voor???
Vandaag heb ik mijn kast nog eens opengehad; enkele dingen aangepast. De drives heb ik dieper kunnen zetten door de brackets (die zwarte dingen voor ze vast te zetten in het chassis) omgedraaid (dus LEFT <--> RIGHT) en ik kon ze dieper schuiven. De onderste drive klemde op mijn pomp (die eronder zit) en de bovenste drive klemt mee.
Verder nog de meeste kabels opnieuw gemeshed en het CCFL invertertje waarschijnlijk opgeblazen
Nu nog wachten op de Aerocool Gatewatch...
Verder nog de meeste kabels opnieuw gemeshed en het CCFL invertertje waarschijnlijk opgeblazen
Nu nog wachten op de Aerocool Gatewatch...
Verwijderd
Hee heb vandaag toevallig een stacker gekocht jaja de zwartebassio schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:45:
Ik ben van plan de stacker te kopen icm een DFI moederbord. Nu lees ik op het forum van DFI dat sommige Coolermaster kasten problemen hebben met het DFI moederbord omdat deze tegen de 120mmm fan aanzit. Heeft iemand een Stacker icm met een DFI bord?
Zat eerst te denken aan de antec p160 maar ben blij dat ik deze heb gekocht wat een prachtkast is dit
Hij is te koop bij Goris in Delft voor 155 euros is misschien wat duurder maar kon gelijk ophalen
Dank je wel voor de info. Ik kan met een gerust hart dus alles aanschaffen. Als je nog wat leuke pics kan schieten, en dan met name van de achter kant... Graag
Verwijderd
Is er al wat meer bekend over de Stacker 2? Maakt coolermaster deze nu wel of niet bekend op CeBit 2005
Verwijderd
De Stacker 2 wordt bekend gemaakt op de CeBit.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:15:
Is er al wat meer bekend over de Stacker 2? Maakt coolermaster deze nu wel of niet bekend op CeBit 2005
Zo, ook zwarte besteld bij Atro, nu maar op onze vrienden van
de post wachten. Doe je ding!
Mits alles goed gaat komen er ook plaatjes van mij binnenkort.
de post wachten. Doe je ding!
Mits alles goed gaat komen er ook plaatjes van mij binnenkort.
Wat bekend is over de opvolger van de Stacker "2" is dat er drie verschillende versies zullen zijn. Veel meer is er nog niet bekend.
Een beetje offtopic maar vooruit.Mento schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 06:02:
@bassio
Kijk eens voor de Aerocool Gatewatch. heb dit ding zelf ook en ik ben er zeer tevreden over. Je kan het licht aan en uitzetten.
Ik heb mijn gatewatch binnen, maar ik kan echt nergen vinden waar je het licht van de display uit kan zetten. Kan je dat even laten weten Mento. Deze functie was juist de reden dat ik hem gekocht heb....
Ongeveer 5~10 sec de color knop indrukken en dan gaat het licht van het ding uit.
Ik weet het niet, maar bij mij gebeurt er helemaal niks, al druk ik het knopje een minuut in. Moet het ding daarvoor eerst helemaal ingesteld staan? Ik heb het vermoedde dat het niet kan. Ik kan het ook nergens terugvinden in de handleiding.
Hoi,
Ik las veel over de coolermaster stacker en vindt het een enorme mooie kast.
Zelf heb ik ook veel interesse in een goede water systeem om een nette overclock rate neer te zetten.
Ik ben best wel noob in WC systeem en verder heb ik nooit echt eigelijk een mod (of zulke dingetjes geïnstalleerd (wel pc’s gebouwd maar das vrij simpel).
Specs:
AMD athlon XP 3200 at 2,2ghz
ASUS A7N8X-E Deluxe
2x 512 DDR S-Data
ATI radeon x800 XT PE - AGP
430watt iCute voeding
(en vooral 2 voedingen spreekt mij aan om me PC zo stabiel mogelijk te houden tijdens overclocken)
Waar ik naar streef is om dit beestje op een mooie clock van 2,5Ghz te laten draaien, alhoewel dit best moeilijk gaat iverband met mijn moederbord. Toch hoop ik het beste.
Dus mijn vraag aan jullie:
Ik zoek deze kast met alle handige en benodigde dingen om me airflow zo goed mogelijk te maken, herrie maakt met niet zoveel uit.
Verder hoop ik dat jullie mij een mooie en goede watercool systeem kunt adviseren die ook niet te moeilijk is aan te sluiten, ik heb gelukkig geen* 2 linker handen dus met een Engels of Nederlandse handleiding en de benodigde onderdelen kom ik er wel uit.
Ik hoop jullie tweakers voldoende informatie te hebben gegeven om mij van dienst te kunnen zijn. Als ik nog wat vergeten ben hoor ik het graag en zal ik het zo snel mogelijk verandere en bij zetten.
Alvast bedankt voor jullie inzet.
Ik las veel over de coolermaster stacker en vindt het een enorme mooie kast.
Zelf heb ik ook veel interesse in een goede water systeem om een nette overclock rate neer te zetten.
Ik ben best wel noob in WC systeem en verder heb ik nooit echt eigelijk een mod (of zulke dingetjes geïnstalleerd (wel pc’s gebouwd maar das vrij simpel).
Specs:
AMD athlon XP 3200 at 2,2ghz
ASUS A7N8X-E Deluxe
2x 512 DDR S-Data
ATI radeon x800 XT PE - AGP
430watt iCute voeding
(en vooral 2 voedingen spreekt mij aan om me PC zo stabiel mogelijk te houden tijdens overclocken)
Waar ik naar streef is om dit beestje op een mooie clock van 2,5Ghz te laten draaien, alhoewel dit best moeilijk gaat iverband met mijn moederbord. Toch hoop ik het beste.
Dus mijn vraag aan jullie:
Ik zoek deze kast met alle handige en benodigde dingen om me airflow zo goed mogelijk te maken, herrie maakt met niet zoveel uit.
Verder hoop ik dat jullie mij een mooie en goede watercool systeem kunt adviseren die ook niet te moeilijk is aan te sluiten, ik heb gelukkig geen* 2 linker handen dus met een Engels of Nederlandse handleiding en de benodigde onderdelen kom ik er wel uit.
Ik hoop jullie tweakers voldoende informatie te hebben gegeven om mij van dienst te kunnen zijn. Als ik nog wat vergeten ben hoor ik het graag en zal ik het zo snel mogelijk verandere en bij zetten.
Alvast bedankt voor jullie inzet.
Verwijderd
Met een Stacker is ruimte niet snel een probleem.
Het lijkt me zaak om eerst te bepalen welk WC setje aan je eisen voldoet. Een 'nette OC' en ' herrie maakt met niet zoveel uit' zijn niet bepaald exacte omschrijvingen. Coolermaster heeft zelf ook een WC set in het assortiment, Aquagate o.i.d. Ik neem aan dat die set gemakkelijk in de Stacker is te plaatsen.
Airflow is ook geen issue als je 3 4-in-1 modules plaatst
Het lijkt me zaak om eerst te bepalen welk WC setje aan je eisen voldoet. Een 'nette OC' en ' herrie maakt met niet zoveel uit' zijn niet bepaald exacte omschrijvingen. Coolermaster heeft zelf ook een WC set in het assortiment, Aquagate o.i.d. Ik neem aan dat die set gemakkelijk in de Stacker is te plaatsen.
Airflow is ook geen issue als je 3 4-in-1 modules plaatst
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 01:16 ]
Ik ben erop uit om goed te kunnen overclocken, hierbij maakt het mij dus niet uit of het nou wel herrie of juist niet maakt
Ik last hier ook iemand met een Asetek WaterChill KT12A-L20 (CPU/VGA/NB, Socket 478/754/939/940, set) is deze beter dan de Cooler Master Aquagate ALC-U01 qua preformens in overclocken ?
zijn deze sets zeer aan te raden of is er beteren spullen op de markt.
vandaar mijn vraag, zie boven
Ik last hier ook iemand met een Asetek WaterChill KT12A-L20 (CPU/VGA/NB, Socket 478/754/939/940, set) is deze beter dan de Cooler Master Aquagate ALC-U01 qua preformens in overclocken ?
zijn deze sets zeer aan te raden of is er beteren spullen op de markt.
vandaar mijn vraag, zie boven
Zelf heb ik een Asetek KT12A-L30 setje in mijn stacker gebouwd en deze functioneert zeker naar behoren ! Athlon XP 2400+ (133MHz x 15) loopt nu rock stable op 2800+ (166MHz x nogwat), omdat mijn geheugen niet meewil (166MHz die max tot 169MHz wil). Hij draait nu gemiddeld tussen de 36° en 40° (idle - stressed), in combinatie met een leuk overgeclockte Radeon 9500 (275/270 @ 395/295) enzo. CPU Volt op 1,85V, fans op de rad op 7V enzo. Ik ben erg tevreden over het setje. Ik raad je wel aan NIET de bijgeleverde koelpasta (het is bijna kauwgom) te gebruiken. Lees veel waterkoeling FAQs enzo, dan red je het wel.
De Stacker heeft als grote voordeel zijn plaats(voorziening). Je kan deze hele set met gemak erin kwijt en je hebt vrijwel 3 keuzes waar je hem intern bouwt: boven, onder, of vooraan. Alhoewel alle drie knutselwerk zal zijn, maar dat is logisch. En extern kan je hem overal wel kwijt he
Met een Aquagate heb ik geen ervaring, maar ik lees wel veelal positieve reviews. Het is niet vergelijkbaar met bovenstaande Asetek set, maar dat is CM zijn doelstelling ook niet geweest. De Aquagate is een zowat kant-en-klare oplossing die toch nog het werk gedaan krijgt.
Je mening over overklokken gaat helaas niet enkel afhankelijk zijn van je koeling. Het hangt bijna volledig van je componenten af. 2 voedingen zullen de stabiliteit niet veel helpen, tenzij je veel HD's of fans hebt.
De Stacker heeft als grote voordeel zijn plaats(voorziening). Je kan deze hele set met gemak erin kwijt en je hebt vrijwel 3 keuzes waar je hem intern bouwt: boven, onder, of vooraan. Alhoewel alle drie knutselwerk zal zijn, maar dat is logisch. En extern kan je hem overal wel kwijt he
Met een Aquagate heb ik geen ervaring, maar ik lees wel veelal positieve reviews. Het is niet vergelijkbaar met bovenstaande Asetek set, maar dat is CM zijn doelstelling ook niet geweest. De Aquagate is een zowat kant-en-klare oplossing die toch nog het werk gedaan krijgt.
Je mening over overklokken gaat helaas niet enkel afhankelijk zijn van je koeling. Het hangt bijna volledig van je componenten af. 2 voedingen zullen de stabiliteit niet veel helpen, tenzij je veel HD's of fans hebt.
Hey bedankt voor je post, ’t heeft me veel goeds gedaan. Verder zie ik ook dat de Aquagate ALC-U01 alleen maar voor cpu cooling is? En niet voor VGA nor chipset., terwijl de Asetek WaterChill KT12A-L30 juist wel deze dingen erbij coolt.
Alhoewel ik de aquagate erg mooi vind qua uiterlijk heb ik ook gelezen dat hij zelf niet toepasbaar is bij de cm stacker zonder modificaties. Maar uit jouw verhaal ben ik al bijna verkocht aan de Asetek WaterChill.
Verder had ik nog een vraag of je toevallig een picture hebt gemaakt van je eigen CM stacker? (de inhoud dus niet van buiten af, maar hoe het van binnen eruit ziet) Dit zou mij een mooi voorbeeld geven hoe je het hebt ingebouwd.
Alvast bedankt en je antwoord was meer dan voldoende wat ik had verwacht.
[EDIT] welke coolpaste raad jij mij aan om ipv dat te gebruiken
Arctic Silver 5 ?
Alhoewel ik de aquagate erg mooi vind qua uiterlijk heb ik ook gelezen dat hij zelf niet toepasbaar is bij de cm stacker zonder modificaties. Maar uit jouw verhaal ben ik al bijna verkocht aan de Asetek WaterChill.
Verder had ik nog een vraag of je toevallig een picture hebt gemaakt van je eigen CM stacker? (de inhoud dus niet van buiten af, maar hoe het van binnen eruit ziet) Dit zou mij een mooi voorbeeld geven hoe je het hebt ingebouwd.
Alvast bedankt en je antwoord was meer dan voldoende wat ik had verwacht.
[EDIT] welke coolpaste raad jij mij aan om ipv dat te gebruiken
Arctic Silver 5 ?
[ Voor 13% gewijzigd door AngelusHD op 13-02-2005 14:04 ]
Een foto van de binnenkant heb ik nog niet, maar ik kan je wel even in Photoshop schetsen hoe het bij mij in elkaar steekt.
De AquaGate moet normaal probleemloos passen in de stacker, als 2de voeding en als dubbele front bay module.
Koelpasta die aan te raden is, is Arctic Silver (niet de Thermal Adhesive
) of Shin-Etsu spul.
De AquaGate moet normaal probleemloos passen in de stacker, als 2de voeding en als dubbele front bay module.
Koelpasta die aan te raden is, is Arctic Silver (niet de Thermal Adhesive
Als ik WC zou gaan aanschaffen wil ik ook gelijk alles water gekoeld hebben, behalve me HD's dan Daar koop ik ook graag een 4in1 cooler voor in de plaats. En over die cross flow, die komt in het zijpaneel en is deze nog steeds toepasbaar in ATX-E ? of BTX, voor de rest heb ik wel gehoord dat mensen door die cross flow toe te passen zeker 5 graden intern er voorop uitgaan en dat spreek mij wel goed aan. Het ronde gat in het andere paneel kan alleen een 80 mm fan aan en deze is volgens mij niet eens standaard bij geleverd?.
Ik zou graag dat Photoshop schetsen willen zien.
Tot nu toe heb ik dit in mijn gedachte:
Cooler Master Stacker Black
Cooler Master Cross Flow Fan
Cooler Master 4 in 1 device modulle
Asetek WaterChill KT12A L30
Arctic Silver 5
bedankt voor de hulp die je me al gegeven hebt.
Ik zou graag dat Photoshop schetsen willen zien.
Tot nu toe heb ik dit in mijn gedachte:
Cooler Master Stacker Black
Cooler Master Cross Flow Fan
Cooler Master 4 in 1 device modulle
Asetek WaterChill KT12A L30
Arctic Silver 5
bedankt voor de hulp die je me al gegeven hebt.
[ Voor 57% gewijzigd door AngelusHD op 13-02-2005 18:00 ]
ik denk dat die pomp niet zo dichtbij je floppydrive past?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Hm, wanneer is de CeBit?Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:45:
[...]
De Stacker 2 wordt bekend gemaakt op de CeBit.
Ik was van plan om over iets van een maand een zwarte Stacker te bestellen bij atro (dan heb ik er geld voor...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Erg nice en bedankt, het heeft me veel aan het denken gezet, en weer nieuwe vragen gegeven.
Want ik zie dat er een radiator is van 3 fans en 2 fans in het paket van asetek WaterChill 12A-L30, bijde hebben de sets de zelfde naam alleen soms staat er dual achter en soms Triple. Nu ben ik bij veel internet sites geweest, maar nergens kan ik ook zien wat voor radiator ik krijg (the Triple of de Dual versie). Raar?
Dit vraag ik inverband omdat ik in de bovenkant sowiezo moet zagen en 3 is beter?
Want ik zie dat er een radiator is van 3 fans en 2 fans in het paket van asetek WaterChill 12A-L30, bijde hebben de sets de zelfde naam alleen soms staat er dual achter en soms Triple. Nu ben ik bij veel internet sites geweest, maar nergens kan ik ook zien wat voor radiator ik krijg (the Triple of de Dual versie). Raar?
Dit vraag ik inverband omdat ik in de bovenkant sowiezo moet zagen en 3 is beter?
[ Voor 10% gewijzigd door AngelusHD op 13-02-2005 22:34 ]
Triple rad is idd. beter, maar erg veel maakt het niet uit.
ThunderNet schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:24:
ik denk dat die pomp niet zo dichtbij je floppydrive past?
Hij past dus wel, hij klemt juist onder de LiteOn drive, waardoor ie moervast zit.Phuncz schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:21:
pic
Niet echt accuraat maar je snapt het idee wel he
Maar uh zelfs Tweakers.net geeft geen duidelijke verwijsing wat ik koop? de dual of de triple, zou ik graag even willen weten hoe ik er achter kom. Heb ik een code naam over het hoofd gezien ?
Oef heb best wel zin om dit morgen allemaal te gaan bestellen.
[EDIT]
Volgens Driverheaven is er dus ook een Triple WaterChill radiator alleen de vraag is, waar is die te koop met die radiator kan het niet vinden op Tweakers.net
http://www.driverheaven.net/reviews/asetekfeb05/index.htm
Oef heb best wel zin om dit morgen allemaal te gaan bestellen.
[EDIT]
Volgens Driverheaven is er dus ook een Triple WaterChill radiator alleen de vraag is, waar is die te koop met die radiator kan het niet vinden op Tweakers.net
http://www.driverheaven.net/reviews/asetekfeb05/index.htm
[ Voor 50% gewijzigd door AngelusHD op 13-02-2005 23:05 ]
Dit topic is gesloten.