WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Als ik in maart mijn spullen heb ga ik dat hier ook nog wel even posten met mijn ervaringen.
Nu nog wachten op een betere beschikbaarheid van de zwarte 2e rev. :] (iets bekend hierover?)
Als ik er 1 aanschaf denk ik dat ik wel een controller op de 2 12cm en 1 8 cm fans zet.
een controller? De stilste fan voeding maakt ongeveer evenveel geluid als de fans. Het is alleen handig/nuttig voor andere fan in de kast
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
Ik zou natuurlijk in Duitsland kunnen bestellen, maar ik ben daar een beetje huiverig voor in het geval van problemen. Mijn duits is niet zo super en je rijdt er ook niet zomaar even heen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Die 120's hoor ik wel degelijk hoor, de 80 is nog erger. Maar dit is zo opgelost door het molexje aan de fans om te draaien. Dan lopen ze fluisterstil op 5 volt.. Dan heb ik toch zat airflow van 3x120mmPhuncz schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:00:
De 120mm fans draaien ocharm 1200rpm, die ga je al niet horen hoorDie 80mm durft wel bij sommigen een storende factor te zijn.
Ik ben alleen niet helemaal zeker van wat er nou geleverd wordt. Ik zie dat er standaard 3 coolers bijzitten, front/rear en top. Die front is, neem ik aan, een HD 3.5" unit, zoals je die ook los kunt bestellen?
Je hebt altijd uitzonderingenPakjebakmeel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:49:
[...]
Die 120's hoor ik wel degelijk hoor, de 80 is nog erger. Maar dit is zo opgelost door het molexje aan de fans om te draaien. Dan lopen ze fluisterstil op 5 volt.. Dan heb ik toch zat airflow van 3x120mm
Fans "hoor" je altijd he. Ik heb nu de 3x CM 120mm fans vervangen door AC Ryan 120mm LED-fans die meer dan 2000rpm draaien. Dat verschil merk je ook ! Daar komt zowiezo een fancontroller op. Als ze op 1200-1300rpm draaien, zijn ze stil genoeg voor mij. De meeste mensen zijn tevreden met het geringe geluid de standaard CM fans produceren. Er zijn natuurlijk uitzonderingen...
Dat klopt. Standaard zit er al een in.Kaap schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:11:
Wauw wat een bakbeest!
Ik ben alleen niet helemaal zeker van wat er nou geleverd wordt. Ik zie dat er standaard 3 coolers bijzitten, front/rear en top. Die front is, neem ik aan, een HD 3.5" unit, zoals je die ook los kunt bestellen?
Ik hoor ze nauwelijks tot niet. Zowieso schiet het wat geluid nooit op, ik heb nu geen hoorbare fans, maar dan hoor je je hdd-en weer geluid makenPhuncz schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:31:
[...]
Je hebt altijd uitzonderingen
Fans "hoor" je altijd he. Ik heb nu de 3x CM 120mm fans vervangen door AC Ryan 120mm LED-fans die meer dan 2000rpm draaien. Dat verschil merk je ook ! Daar komt zowiezo een fancontroller op. Als ze op 1200-1300rpm draaien, zijn ze stil genoeg voor mij. De meeste mensen zijn tevreden met het geringe geluid de standaard CM fans produceren. Er zijn natuurlijk uitzonderingen...

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Heb je soms Seagate Cheata 10.000rpm schijven ofzo, die janken nog een beetje... ik bedoel dat iemand zich kan ergeren aan zo af en toe een zacht ratelend geluidbreinonline schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:49:
[...]
Ik hoor ze nauwelijks tot niet. Zowieso schiet het wat geluid nooit op, ik heb nu geen hoorbare fans, maar dan hoor je je hdd-en weer geluid maken(misschien dat dat bij SATA liquid baring meevalt, maar die oude IDE's van mij maken echt wel herrie).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Raar
Ik ben benieuwd of er mooie fancontrollers zijn voor de stacker... De Aerogate is niks, aangezien die nogal eens gaat piepen als er fans aangesloten zijn zonder RPM meters etc.
De stilste voeding maakt evenveel geluid? Das niet waar. Aangezien er ook compleet fanloze voedingen zijn, en die hoor je dus helemaal niet. hoe dicht je je oor er ook bij legt.Mento schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:01:
@Sir_Floppy
een controller? De stilste fan voeding maakt ongeveer evenveel geluid als de fans. Het is alleen handig/nuttig voor andere fan in de kast
Ook moet je de regel in acht houden dan 30 db + 30 db is 33 db.
Dus ga je een stuk of tien fans van 30 decibel eringooien, dan heb je dus een totaal van 57 db die je hoort. Een controller is hier dus wel heel erg handig.
Zelfs ik heb er een controller in. Al gaat deze alleen mijn toekomstige waterkoeling regelen. (voor de rest zitten er namelijk geen fans meer in)
Als je goeh had gelezen zie je dat ik "Fan voeding" schreef.trancesetter schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 03:48:
[...]
De stilste voeding maakt evenveel geluid? Das niet waar. Aangezien er ook compleet fanloze voedingen zijn, en die hoor je dus helemaal niet. hoe dicht je je oor er ook bij legt. >>>>
(voor de rest zitten er namelijk geen fans meer in)
@bassio
Kijk eens voor de Aerocool Gatewatch. heb dit ding zelf ook en ik ben er zeer tevreden over. Je kan het licht aan en uitzetten. Het heeft wel wat meer opties da de Theobus maar vind je dat niet nodin of vind je de Gatewatch te duur kan je altijd zelf een controller bouwen
Momenteel draai ik de FSB op 219Mhz, en zit de CPU op 3.06Ghz te draaien. Om de cpu te koelen is er een zalman 7000alcu, die op 40% toerental draait.
Mn videokaart (9800Pro, met XT bios) heb ik gister beetje zitten oc-en en draait nu op core:434Mhz mem:370Mhz, en wordt gekoeld door een zalman vf700 op 5v.
crossflow fan draait op stand 1 (onhoorbaar dus) (iig vergeleken met mn HD en voeding)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Zelf ga ik ook binnenkort een GateWatch halen, omdat deze tot 1,7A per kanaal aankan, in het kleurenschema past (rood/paars) en ook nog eens best impressive is qua bediening. Ook de reviews zijn lovend ! 45€ bij Atro.nl !Mento schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 06:02:
[...]
@bassio
Kijk eens voor de Aerocool Gatewatch. heb dit ding zelf ook en ik ben er zeer tevreden over. Je kan het licht aan en uitzetten. Het heeft wel wat meer opties da de Theobus maar vind je dat niet nodin of vind je de Gatewatch te duur kan je altijd zelf een controller bouwen
Zelf heb ik een Asetek Waterchill KT12A L30 set erin gezet, met 120x240mm rad. Foto's komen zodra case klaar isDjingiz Chan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 07:22:
Is iemand al van plan waterkoeling te gaan knutselen in de Stacker? Ik ben zelf namelijk geïntereseerd om in de loop der tijd een water gekoeld systeem te bouwen. Als het even meezit zoveel mogelijk intern houden en daar leent deze kast zich volgens mij redelijk voor. Mijn huidige systeem met Zalmans en Papst houden het hoofd niet meer helemaal koel.
Signature
Je vind het toch wel een mooie kast, maar vraagt toch of hij echt zo lelijk is???spittie_nl schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:19:
heb ffies gekeken en vind t tog wel een mooie kast. ga k mss wel kopen. alleen die voorkant! is die echt zo lelijk of lijkt het maar zo? heeft er iemand een mooie duidelijke foto van? en kan je die usb ports aan de voorkant niet stealthen?
Maargoed, smaken verschillen. Ik vind het iig een supermooie kast, en je hebt gewoon verschrikkelijk veel ruimte in dat ding. Echt een geweldige kast. Hiervoor had ik een Thermaltake Xaser III V2000A (Zo'n zilveren) en toch ben ik veel blijer met deze Stacker.
Ook omdat ik er binnenkort een WC-setup in ga plaatsen. Kan ik tenminste een 3x 120mm Radiator plaatsen, waar bij de Thermaltake versie geen plaats voor was!
Het is inderdaad niet mooi. er had best wel een afwerk kapje bij gemogen maargoed het is naar mijn mening niet echt storend. Je kan het al redelijk verbergen door het pannel beneden te plaatsen dan komt het randje voor het zicht. (moet de kast wel op de grond staan)
Wil je aan de onderkant

Fans plaatsen zonder iets te wijzigen cq te buigen gebruik dan tie-wraps.
* Gebruik normaal formaat tie-warps en maximaal 3x 80mm fans.
* Het kopje van de tie-wrap blijf in het schroefgat hangen.
* Duw 4 tie-wraps door de schroefgaten met het uiteinde naar boven.
* Doordat het uiteinde dunner is dan de rest van de tie-wrap kan het door een van de gaatjes in het rooster.
* Duw alle 4 de tie-wraps door de gaatjes en trek ze aan met bijv een tang.
* doordat de rest van de tie-wrap breder is blijft de fan stevig zitten.
* Gebruik nu wel de wielen van de kast.
Na wat zitten klooien met de kast om de beste arflow te krijgen ben ik bij het volgende uitgekomen:
* De voeding onderin de kast. Deze pakt nu lucht van onderen en heeft niet het voordeel dat het lucht uit de kast blaast. De dikke ATX stekker is wel makkelijker weg te werken.
* 2x 80mm fan onderin bij het rooster.
* 2x 80mm fan bovenin waar standaard de voeding zit
* Bij de zijkant een adapter om van 80mm naar 120mm fan te gaan en hier een 120mm fan opgezet. dit geeft een betere airflow
* Voor de rest het standaard verhaal 3x 120 voor, 1x 120mm achter en boven 80mm. Ik heb geen cross flow fan omdat dit teveel geluid maakt en het haast niet scheelt sterker nog wanneer het voluit staat stijgt de temp met ~5 graden
Mijn AMD 3500+ NewCastle op 2800Mhz blijft standaard rond de 29 en stressed 37. Ik gebruik het volgende:
Alle 80mm fans zijn Papst 8412-N2/GMLE, de 120mm zijn vervangen door Papst met Air-flow 55 CFM en een Zalman CNPS7000B-Cu. De 8 fans staan voluit en de 12 fans staan op 10v en de zalman op zijn zachts.
[ Voor 46% gewijzigd door Mentox op 25-01-2005 19:09 ]
Een voorin met 2 x 120 mm en een achterin op een plek van een voeding met 2 x 80 mm.
De gedachte hierachter is dat ik voordat het water langs mijn GPU komt nog eerst een keer langs een rad gaat. Prescott en 6800 GT weten samen aardig wat hitte te produceren.
is er een groot verschil met de Coolermaster Centurion 5? behalve al die drivebays (die ik nie nodig heb
voor specs zie PC2 van sig
[ Voor 42% gewijzigd door BiG-GuY op 25-01-2005 19:29 ]
ja maar het gaat me vooral om stilteMento schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:35:
De 120mm is stil maar de airflow komt dardoor niet hoger dan dat van een gemiddelde 80mm. De temp van je kast en hardware zal zeker dalen.
is die cooler van de Centurion 5 ook stil? en hoe zit het met de standaard 350 watt voeding die je erbij kan krijgen.. is dat wat? (of moet ik dat erges anders vragen?)
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15138
pricewatch: Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)
die 380 watt Antec voeding zal vast beter zijn dan mijn 350 watt sweexPheace schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:17:
Als het je toch om stilte te doen is en je hebt er toch niet veel in kan je misschien beter een Antec Sonata nemen , echt goeie dingetjes blijkbaar en gelijk een goeie 380w voeding erbij.
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=15138
pricewatch: Antec LifeStyle Sonata (ATX, 380W, Zwart)
Thanx, die ziet er erg gaaf uit...Ik ga die zeker overwegen. Zijn er verder geen problemen met alarmsensors die afgaan etc als er fans zonder rpm meter inzitten?Mento schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 06:02:
[...]
@bassio
Heb je ook een pics met je controller in je kast (liefst in een stacker)....
[edit]
Net een paar reviews gelezen en de meningen zijn redelijk verdeeld. De een vind het fantastisch, maar de andere zegt dat het niet echt werkt. De bediening is soms onhandig en de auto-temp functie werkt niet. Niemand zegt ook dat het licht uit kan maar dat vinden ze waarschijnlijk ook niet belangrijk.
Ik vind het een heel mooi ding, maar kan je me nog wat meer vertellen mento....
[ Voor 24% gewijzigd door bassio op 26-01-2005 00:08 ]
http://www.qbytes.de/popup_image.php?pID=2840
zeg nou zelf hij is wel mooi
Verwijderd
Dit was op de vraag of hij er één kon reserveren.Geachte heer
Dat is geen probleem als u er een bestelling van maakt dan wordt hij automatisch apart gehouden
Ze komen overigen als het goed is morgen binnen
Met vriendelijke groet,
Theo
TWEAKEND.nl
http://www.tweakend.nl
info@tweakend.nl
Over de looks van het dingen hebben we niks te klagen. Maar het moet natuurlijk ook een beetje functioneel zijn...Mento schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 05:37:
http://www.qbytes.de/popup_image.php?pID=2840
zeg nou zelf hij is wel mooi
Ik ga hem denk ik wel aanschaffen. Ik ga alles half maart bestellen, dus kan nog even verder kijken.
11 stuks wat wou je er allemaal in doen?
1. 4-in-3 module 1
2. 4-in-3 module 1
3. 4-in-3 module 1
4. 4-in-3 module 2
5. 4-in-3 module 2
6. 4-in-3 module 2
7. toekomstige Gatewatch
8. toekomstige Gatewatch
9. Benq DW1620 DVD-/+RW
10. LiteOn 52x24x52
11. Floppydrive
12. Control Panel
Zo moet je ff creatief je plaats inruimen, en ziet het er nog cool uit ook!
• Nummer 4119: CoolerMaster CM Stacker -, Zilver, Partnummer: STC-T01, € 159,00, levertijd +/- 2 weken
• Nummer 7811 CoolerMaster CM Stacker -, Zwart, Zilver, Partnummer: STC-T01-UK, € 144,00, levertijd +/- 2 weken
Ik wil geen reclame maken hoor, maar in de startpost staat
Staat nog niets in de Pricewatch, maar dat zal spoedig wel volgen (voor meer winkels)Weet je ergens waar ze de gekleurde versies zeker hebben ? Laat het dan even weten !!
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Komen eraan binnenkortbassio schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:38:
Ik denk ook dat er in een Stacker gewoon ruimte moet zijn... Phuncz, heb jij geen pics van je setup?
Ik denk dat die GateWatch nog een maandje kan duren. Binnenkort is LAN-party, kan ik foto's nemen. En dan heb ik die coolermaster black bezels er ook op zitten. Nu 2 vieze lelijke witte drives *huiver*

dus ik kan ook geen foto`s meer plaatsen en de gatewatch is ~6.2cm diep met de bevestiginsranden en ~4cm diep zonder de randen.
Ik heb het geld terug gekregen van de winkel omdat ze hem niet meer leveren. heb hem bij Atro en daar kan het 21 dagen duren. Phuncz wanneeer heb je hem besteld bij Atro en hadden ze een levertijd?
Even een waarschuwing, ik heb reeds drie maal een Zwarte Stacker bij Salland besteld wat heeft geresulteerd in tweemaal een RMA en éénmaal een stop zetten van een bestelling. Zij hebben de zwarte al langere tijd op de site staan, maar hebben mij steeds een zilveren toegezonden. Ik heb regelmatig contact met ze gehad, maar ze bleven een zilveren toe zenden.Resistor schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:31:
Volgens mij gaat in ieder geval SallandAutomatisering ze binnen krijgen:
• Nummer 4119: CoolerMaster CM Stacker -, Zilver, Partnummer: STC-T01, € 159,00, levertijd +/- 2 weken
• Nummer 7811 CoolerMaster CM Stacker -, Zwart, Zilver, Partnummer: STC-T01-UK, € 144,00, levertijd +/- 2 weken
Ik wil geen reclame maken hoor, maar in de startpost staat
[...]
Staat nog niets in de Pricewatch, maar dat zal spoedig wel volgen (voor meer winkels)
Ik probeer nu via een vriend/kennis een zwarte behuizing recht streeks bij de groothandel weg te halen, maar dat schijnt ook nog moeizaam te verlopen. De meeste kans heb je tot nu toe nog bij caseking.de. Ik weet maar één persoon die via deze site een zwarte Stacker heeft kunnen bemachtigen. Via Nederlandse sites krijg je alleen maar Zilveren toegezonden. Ik had nog bij een andere site cool-prices geprobeerd, maar hier kreeg ik ook weer een zilveren toegezonden, terwijl mij telefonisch verzekerd was dat het een zwarte zou zijn. Veel Nederlandse sites reverreren met de zwarte kleur ook naar de zwarte baan op de voorkant, maar dat hebben alle Stacker uitvoeringen.
P.s. Ik ben niet de enige met deze ervaringen.
[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 26-01-2005 22:15 ]
Verwijderd
Idd. Een poosje lang heb ik via nederlandse sites geprobeerd een zwarte stacker te bemachtigen maar bij goed doorvragen bleek het uiteindelijk toch te gaan om een zilvere._Dune_ schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:08:
[...]
Even een waarschuwing, ik heb reeds drie maal een Zwarte Stacker bij Salland besteld wat heeft geresulteerd in tweemaal een RMA en éénmaal een stop zetten van een bestelling. Zij hebben de zwarte al langere tijd op de site staan, maar hebben mij steeds een zilveren toegezonden. Ik heb regelmatig contact met ze gehad, maar ze bleven een zilveren toe zenden.
Ik probeer nu via een vriend/kennis een zwarte behuizing recht streeks bij de groothandel weg te halen, maar dat schijnt ook nog moeizaam te verlopen. De meeste kans heb je tot nu toe nog bij caseking.de. Ik weet maar één persoon die via deze site een zwarte Stacker heeft kunnen bemachtigen. Via Nederlandse sites krijg je alleen maar Zilveren toegezonden. Ik had nog bij een andere site cool-prices geprobeerd, maar hier kreeg ik ook weer een zilveren toegezonden, terwijl mij telefonisch verzekerd was dat het een zwarte zou zijn. Veel Nederlandse sites reverreren met de zwarte kleur ook naar de zwarte baan op de voorkant, maar dat hebben alle Stacker uitvoeringen.
P.s. Ik ben niet de enige met deze ervaringen.
Wil je echt een zwarte dan kan je idd gaan voor caseking.de. Daar heb ik de mijne ook vandaan. Binnen vijf werkdagen was die binnen.
Ja inderdaad, maar jij bent ook gelijk de enige persoon waarvan ik weet die een zwarte uitvoering heeft TvaVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:20:
[...]
Idd. Een poosje lang heb ik via nederlandse sites geprobeerd een zwarte stacker te bemachtigen maar bij goed doorvragen bleek het uiteindelijk toch te gaan om een zilvere.
Wil je echt een zwarte dan kan je idd gaan voor caseking.de. Daar heb ik de mijne ook vandaan. Binnen vijf werkdagen was die binnen.
Ik heb mijn kastje enigsinds aangepast! is nog niet helemaal af maar hier alvast een preview:Tot op heden ben ik nog niet veel leuke mods tegengekomen op wat standaard blauwe fans en CCFL's na. Als iemand een coole stacker heeft gezien met wat meer originele mods (een airbrush/paintjob, uitgebreide WC-setup, of ander geks), laat het dan horen en dan wordt het hier geplaatst !!
Zelf heb ik een paar dagen geleden mijn Stacker besteld bij www.atro.nl, icm. 480W Tagan PSU, genoeg mesh spul en connectors, fans met oranje LEDs, Asetek WC setje en nog wat gut. Zodra deze klaar is komen er pics online als er interesse is.
.

Ik heb het ronde gaatjes rooster eruit gehaald, de beugels voor de 80mm zijfan afgedremelt, een rood rond plexie glas geplaatst en daarvoor een logo gesneden, geverfd en geplaatst. Ook heb ik de achterste 120mm fan vervangen voor een exemplaar met Rode LEDs.
Hij is nog niet helemaal af, er komt nog een Zalman waterkoeling aan te hangen en hier en daar nog wat verf op. Ook is de plek waar hij op de foto staat tijdelijk voor de installatie!
Voor de rest ziet het er behoorlijk strak uit!!
Er heeft altijd (ten minste, vorige week nog wel) 1 stacker op de Salland site gestaan, als 'zwart', maar in feite dus zilver (met zwarte voorkant
Maar nu staan er 2 verschillende modellen, de UK en de gewone, dus ik dacht dat er nu wel een zwarte te krijgen is.
Ik weet niet waar het in dit topic stond, maar volgens mij werden vanaf de 20e zwarte verstuurd naar de winkels, het zou dus wel kunnen kloppen nu (hoop ik)
Beide modellen staan al een maand of twee op de site van salland en ondanks de vele telefoon ggespreken met hun en drie bestellingen waar van zogezegd twee maal een zilveren behuizing werd geleverd en éénmaal heb ik de bestelling moeten stopzetten omdat ze mij melden dat ze de zwarte uitvoering toch niet konden leveren. Ze zouden de zwarte uitvoering van de site halen, maar dit is al een aantal weken geleden en ze hebben het nogsteeds niet gedaan.Resistor schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:24:
[...]
Er heeft altijd (ten minste, vorige week nog wel) 1 stacker op de Salland site gestaan, als 'zwart', maar in feite dus zilver (met zwarte voorkant)
Maar nu staan er 2 verschillende modellen, de UK en de gewone, dus ik dacht dat er nu wel een zwarte te krijgen is.
Ik weet niet waar het in dit topic stond, maar volgens mij werden vanaf de 20e zwarte verstuurd naar de winkels, het zou dus wel kunnen kloppen nu (hoop ik)
TIP: Bel eerst voordat je een Zwarte CM Stacker denkt te bestellen, niet alleen als je bij Salland besteld, maar ook bij andere webwinkels. Ik heb de zwarte ook elders besteld en wederom een zilveren gekregen.
P.s. De zwarte uitvoering is op de site gezet nadat ik bij hun had geinformeerd of ze deze ook konden leveren. Hij is op de site gezet zodat ik hem zou kunnen bestellen, maar een paar maand later heb ik er nog geen.......
P.s. 2 Dit is niet bedoeld om Salland zwart te maken, maar het zijn wel de fijten. Ik heb veel meer bestellingen bij Salland gehad die allemaal goed zijn verlopen, vaak werd de bestelling sneller afgehandeld dan in eerste instantie werd aangegeven. En met RMA doen ze ook absoluut niet moeilijk. Dus een prima winkel om je hardware te bestellen.
[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 27-01-2005 20:28 ]
Jammer dat er een kleine financiële tegenslag voor mij is, ik moet toch wachten met de aanschaf
En ik moet nog kijken hoe veel ik mijn bureau kan vergroten, zit nu op 90cm diepte, maar dat lijkt mij niet genoeg om ook lekker te kunnen muizen (heb nu 45cm rand-kast, en muis het liefste met elleboog op bureau, gaat moeilijk worden met een stacker die 10cm dieper is
Dat is inderdaad by design! Vond het zelf wel wat hebben.trancesetter schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:59:
Ziet er goed uit. alleen jammer dat je nog tussen her 'rooster' en de rest van de zijkant doorheen kunt kijen/rood licht ziet.
Voor de rest ziet het er behoorlijk strak uit!!
(Het is trouwens wel de beste en ruimste kast die ik gehad heb hoor)
Ik heb 2 drivebays er in zitten, wat in princiepe prima werkt met die lekkere grote fans voorin. Ik heb nu de meeste fans aan een controller hangen, en al zit mijn pc behoorlijk vol is hij qua fan's nu wel stil. (twee 8cm op procs, een 9 en een 8 in voeding, 12 cm op de videokaart, twee 12 voorin en 1 12 achterin)
Maar ik heb in elke drivebay 3 schijven zitten, in de ene 2 15k3's en een MAP (10k) en in de andere 2 15k3's en een IDE schijf. Nu merk ik dat de resonantie van mijn schijven, of liever gezecht van de drivebays best hard is. De rubber ophanging is in princiepe een goed idee denk ik, maar volgens mij is 3 drives in een bay en DIE dan in rubber hangen niet zo slim, omdat dan de drivebay onder andere door zijn wat "losse" ophanging flink mee gaat resoneren met de schijven.
Zijn hier meer mensen met raptors of scsi die het ook hebben?
Wat ik nu gedaan heb is de bays er met een 5.25 slot afstand in gezet heb, en tussen de bays met flink veel kracht een paar grote sokken gestopt
Ik had hetzelfde probleem met mijn raptors. ik gebruikte tie-wraps. door de gaatjes van de bay en de zijkant van de kast en deze strak getrokken. heb nu 2 aan iedere kant van de bay en het werk redelijk. je hoort ze nog wel maar mijn tweede voeding maakt meer geluid. hoop dat dit bij jou ook werkt
Ik heb hier ook nog wat dik rubber en wat andere dingen liggen, misschien dat dat ook wat helpt, als je het tussen de zijkanten perst.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/859305
Vanavond ga ik iets als dit maken, echter met 32 leds (2 * 16) in 1 frontplaatje. Als het gelukt is zal ik wel filmpje maken + fotos
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
kheb van vandaag men stacker
fotokes:
[ Voor 3% gewijzigd door dupondje op 30-01-2005 12:56 ]
Heb je het al met een andere floppydrive geprobeerd? Als die ook uitsteekt lijkt 't dat 't aan je kast ligt

Als ik jou was zou ik je cd en floppy drivers wel zwart maken ofzo...
je hebt vast de verkeerder gaatjes gebruikt, of de zwarte plastic bevestigings strips niet goed zitten.dupondje schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:56:
hallo,
kheb van vandaag men stackerachter 3 uur was ie gebouwd, maar nog een probleem, men diskette drive steekt uit
is dat normaal ? want krijg hem niet goed !
fotokes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kan hier duidelijk zien, want ik heb hem er uit gehaald, dat er veel speling zit in hoe je de floppy drive in de 2 brackets kan bevestigen, dus je hebt een aantal posities.
Verwijderd
je kan ook kijken op het forum van coolermaster.com.
Je moet gewoon aankloten. Heb zelf ook ff zitten kloten, maar nu zit ie wel!Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:53:
ik kan me herinneren dat ik het ergens had gelezen. ik heb nog geen floppydrive gekocht dus heb het nog niet uitgeprobeerd.
je kan ook kijken op het forum van coolermaster.com.
Wat hieronder staat komt mij heel bekend voor
[ Voor 10% gewijzigd door Loogie op 30-01-2005 16:49 ]
idd, heb ik ook gezien, jammer dat die floppy drive andere gaatjes heeft dan de mijne
(sorry voor de slechte foto's maar 'k heb ff geen zin om m'n case vandaag weer uit elkaar te halen...) (clicker-de-click voor grotere foto's...)
(frontje eraf gehaald en diskdrive iets naar vooren getrokken)
(closeup van de locatie van de schroeven, die brackets zaten bij m'n case)
(afstand foto)
(diskdrive weer terug naar binnen geschoven, en frontje weer op z'n plaats gezet)
(foto van de zijkant, zoals je kunt zien steekt de drive niet uit)
[Overige foto's]
(3x drive bay en 2x voeding geplaatst)
(mainboard bevestigd, 2x promise ultraTX2 PCI kaart geplaatst)
(bijna klaar, schot 1)
(bijna klaar, shot 2)
[ Voor 5% gewijzigd door digital8 op 30-01-2005 21:22 ]
Damn, jij had alu bovenkant... De mijne dus van 1mm staal. Heb ik vele uren aan gezaagd
[ Voor 5% gewijzigd door Xav op 31-01-2005 14:33 ]
Ik heb de hele alu bovenkant van m'n Stacker met 1 slijpschijf gedaan, maar zo'n flink gat door 1.5mm staal gaat je zeker 3 of 4 kosten denk ik zo. Zoals brein zegt, met staal moet je een stuk geduldiger zijn anders verslijt je al gauw erg veel schijfjes.Phuncz schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:53:
Hoeveel schijfjes had je nodig voor dat gat in alu en ongeveer een schatting voor zoiets in staal ? Misschien dat ik het dan beter met Dremel doe dan met het figuurzaagje
Nu er meerdere revisie`s zijn is het handig om de inleiding aantepassen.
1= heeft stof filters
2= heeft geen stof filters maar de brackets zijn makkelijker weg te halen
3= heeft al het goede van biede werelden? want ik heb hier een kast met stof filters maar de brackets zijn makkelijker te verwijderen dan de eerste revisie.
4= heeft een staalplaat en is zover ik weet verder gelijk aan nummer 3
Ik weet dit niet zeker maar ik heb wel kasten die aan dit verhaal voldoen dus de een met stof de andere met staal enz.
Wat het inhoud is simpel CM hoort dat er een paar min punten zijn en lost dit op met een nieuwe reeks. (revisie)Phuncz schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:04:
Mja als we eens concreet wisten WAT die revisies precies inhouden. Ik ga eens op het CM Forum erover blaten. Goed punt !
[ Voor 27% gewijzigd door Mentox op 01-02-2005 01:06 ]
Als ik 't zo lees denk ik dat ik een revisie 1 heb. Ik heb iig wel overal stoffilters, en tja... die brackets zijn niet echt super makkelijk los te krijgen, maar als je er enige handigheid in krijgt lukt 't prima. Ik heb trouwens wel een bevestiging voor een 80mm fan in m'n zijpaneel (niet dat ik die er laat zitten...Phuncz schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:31:
Dat had ik al gemerkt met het figuurzaagjeBedankt voor de tip ! Je hebt dus nog een revisie 1 of 2 case. Aangezien de nieuwe revisie (ik veronderstel 3) stalen bovenkant hebben enzo, met bijgeleverde floppy brackets, stoffilters overal enzo.
[ Voor 16% gewijzigd door Xav op 01-02-2005 02:07 ]
denken te hebben, laten we s.v.p. even die CM-forum vraag (van Phuncz) afwachten.
Schept wellicht in 1x hoop duidelijkheid.
[ Voor 4% gewijzigd door Mujo op 01-02-2005 02:15 ]
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Ja, alleen zit er in latere revisies een plastic houder oid voor en die heb jij niet._Xavier_ schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 02:04:
[...]
er zitten gaten om deze met schroefjes erin te draaien, zat dat al op de revisie 1?
Even de firstpost aanpassenquote: RonFirst of all I would say hello to you Phuncz!
You are right that the Stacker was improved by the feedback you guys gave us.
Actually there are two main versions of the Stacker, revision 1 and 2.
Only the first version was improved two times.
The main different between revision 1 and 2 is the top.
Revision one has an alloy top and revision 2 has a steel top.
Dit topic is gesloten.