"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
[ Voor 4% gewijzigd door twiekert op 03-01-2005 21:40 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
net weer gebeld, blijkt dat de zwarte stacker op het moment dat de betaling binnen was, niet meer aanwezig was. bij vooruitbetaling reserveren ze geen stacker voor je omdat ze geen garantie hebben dat er wordt betaald.
ik moet nu min. een week langer wachten voor een zwarte. ik kon nog kiezen voor een zilveren maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
kon ook mn geld terugkrijgen maar ik heb er nog vertrouwen in dus ik liet de bestelling maar staan.
op de website staat dat ze t pas over 3 weken hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2005 10:11 ]
Verwijderd
ik heb bij mycom in rotterdam nog 1 zwarte kunnen vinden. was de laatste daar. niet bekend of het de 2e revisie is, maar dat boeit me weinig. het is voor een nederlandse shop wel best duur, 175 euro.
ze gaven aan dat hun distributiecentrum op 7 jan. weer een nieuwe lading zwarte stackers binnenkrijgt. dus op die dag kan je bellen om er eentje te bestellen/reserveren. de kans dat je een alu uitvoering krijgt, is nihil omdat ze alleen maar de zwarte leveren, aldus een mycom medewerker.
mijn bestelling van de stacker bij caseking.de heb ik geannuleerd maar ik laat nog wel de realpower-450 coolermaster voeding komen.
met een beetje geluk heb ik alles deze week nog binnen ipv begin volgende maand.
mmmmm dat is vreemd ik heb vanmiddag nog gebeld met het hoofdkantoor van MyCom om te vragen of zij nu daadwerkelijk de zwarte behuizing kunnen leveren. Maar deze man vertelde mij dat zij nu juist de zilveren/alu leveren i.p.v. de zwarte uitvoering. Na nu bij twee web-winkels in totaal drie maal een zwarte besteld te hebben heb ik drie maal een zilveren/alu ontvangen. Ik ben nog in een mail wisseling met CoolerMaster NL en Europe, maar het moet niet te lang meer duren. Ik ben nu ander halfe maand bezig en heb eigenlijk al mijn hardware binnen op de S-ATA RAID5 controller na. Nog even en CoolerMaster kan stikken in zijn zwarte behuizngen, ze hebben waarschijnlijk hun eigen artikel nummers overhoop liggen.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:26:
update:
ik heb bij mycom in rotterdam nog 1 zwarte kunnen vinden. was de laatste daar. niet bekend of het de 2e revisie is, maar dat boeit me weinig. het is voor een nederlandse shop wel best duur, 175 euro.
ze gaven aan dat hun distributiecentrum op 7 jan. weer een nieuwe lading zwarte stackers binnenkrijgt. dus op die dag kan je bellen om er eentje te bestellen/reserveren. de kans dat je een alu uitvoering krijgt, is nihil omdat ze alleen maar de zwarte leveren, aldus een mycom medewerker.
mijn bestelling van de stacker bij caseking.de heb ik geannuleerd maar ik laat nog wel de realpower-450 coolermaster voeding komen.
met een beetje geluk heb ik alles deze week nog binnen ipv begin volgende maand.
Ik vraag mij af of de Zilver/alu uitvoering een beetje makkelijk te spuiten is, anders zoek ik wel een ander merk op die WEL een zwarte behuizing kan leveren. Ik heb het wel een beetje gehad met CoolerMaster.
Ik hoop werkelijk voor je dat ze een zwarte hebben staan, maar ik geef je wienig hoop. Ik ken iemand die direct bij de groothandel zijn spullen haald, daar dachten ze ook zwarte Stacker te hebben staan..... NIET dus .... ook allemaal zilveren uitvoeringen.... zelfs de groothandle krijgt de verkeerde toegezonden.
[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 05-01-2005 23:38 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Spuiten is niet zo moeilijk. Ik zou dat eventueel kunnen doen met profesionele 2K lak._Dune_ schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:26:
[...]
Ik vraag mij af of de Zilver/alu uitvoering een beetje makkelijk te spuiten is, anders zoek ik wel een ander merk op die WEL een zwarte behuizing kan leveren. Ik heb het wel een beetje gehad met CoolerMaster.
Mag je zelf de kleur nog aangeven ook
Laat me raden.......
Ik heb zelf gewerkt bij een winkel die dezelfde leverancier heeft en tot voor kort stond alleen de zilveren verise in het systeem. Ik ben bang dat je gewoon een zilveren krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 18:26:
update:
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Bij de zilveren/alu uitvoering geven ze aan dat het om een zwart/zilveren behuizing gaat omdat het front zwart is. Dit is alleen niet juist als je op de pakbonnen/stickers kijkt staat er bij de zilveren/alu uitvoering silver/silver vermeld. Bij de zwarte behuizing zou dat zwart/silver moeten zijn. Silver staat namelijk voor de twee zilveren verticale banen op de voorkant. In de aanduiding van Coolermaster wordt niet gesproken over de zwarte baan op de voorkant, dit is ook gelijk bij alle uitvoeringen: Zilver, Zwart, Blauw en Rood.
Maar CoolerMaster maakt zelf ook fouten zelfs als je besteld op het juiste type nummer dat is het nummer eindigend op -UK krijg je nog de verkeerde toegezonden.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heel verstandig dat je hem onder rembours laat toezenden, dan kun je hem gewoon weigeren als het de verkeerde kleur is. Dit heb ik dus ook de derde keer gedaan.
Update1:
Mycom Zwolle gebeld, zij geven aan dat de afbeelding op hun site inderdaad niet klopt. Men leverd dus alleen de zilver/alu uitvoering.
Update2:
Ik heb vanmorgen een e-mail ontvangen van CoolerMaster Nederland. De zwarte uitvoering van de CM Stacker is tot op heden nog NIET geleverd in Nederland en het lijkt er op dat het ook nog niet bekend is wanneer dit wel het geval zal zijn. Ook Mycom, officieel distributeur van CoolerMaster, heeft nog geen zwarte CM Stackers gehad. Lekker dus... NIET
Extra: Mijn excuses tegenover CoolerMaster, dat ik zo op hen heb zitten mopperen. Uiteindelijk blijken de betreffende winkels en websites niet goed in hun informatie voorziening geweest te zijn.
De verwarring zal ontstaan zijn doordat alle CM Stacker uitvoeringen een zwarte front hebben, alleen telt dit niet mee bij de verschillende type aanduidingen.
[ Voor 71% gewijzigd door _Dune_ op 06-01-2005 20:25 ]
Verwijderd
ben net gebeld door mycom. om even duidelijk te stellen wat ik wilde. blijkt dat ze toch een zilvere hebben. hij moest wel even weten wat ik bedoelde met zwart, de voorkant of de zijkant, want de voorkant leek hem het belangrijkste..
vanmiddag had ik zelf nog gebeld, werd een gast nog brutaal ook. 'nou dan bestel je m toch niet'...
dag mycom, nice doing bussines with you.
http://www.coolermaster.c...=0&postorder=asc&start=15
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 06-01-2005 20:28 ]
Ik wil niet pescimisties doen, maar weet je heel zeker dat ze überhaubt al eens zwarte Stackers hebben gehad, aangezien CoolerMaster zelf aangeeft nog geen zwarte Stackers in Nederland te hebben geleverd.Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:38:
tweakend.nl mailde dat ze de 20e weer zwarte stackers hebben.
Ik ben bang dat men weer met zwart, de voorkant van de behuizing bedoeld.
Update:
Ik heb op www.tweakend.nl gekeken daar staat letterlijk dat zij de Coolermaster Stacker Silver
leveren. Ze hebben er alleen een verkeerde foto bij staan, die van de zwarte uitvoering.
Het type nummer dat op hun site staat is: STC-T01, dit is de type aanduiding van de zilveren uitvoering. De zwarte heeft als type nummer: STC-T01-UK.
[ Voor 37% gewijzigd door _Dune_ op 06-01-2005 20:53 ]
Verwijderd
Maar het is toch een peuleshil om dat zo te spuiten?
Mooi satijnzwart 2K lakkie erop en je bent klaar.
Misschien doe ik het zelf wel, bij mijn eigen kast.....loop erover na te denken om iets met het zwarte front te doen, een Amerikaanse vlag erop airbrushen.....
Verwijderd
Als je dr echt een wilt, kan je t dus proberen bij Caseking.de. Ik heb mijn bestelling daar geannuleerd omdat ik t erg lang vond duren.
Ik vind t achteraf ook best duur bij Caseking. Ik denk dat ik gewoon ga voor een zilvere versie als Tweakend geen zwarte Stacker kan leveren. Is ook ong. 20 euro goedkoper. Kan ik lekker een fan dr voor in de plaats kopen ofzo.
Als het goed is krijg ik a.s. maandag van CoolerMaster Nederland te horen wanneer en of de zwarte Stacker geleverd kan worden in Nederland. De persoon die hier iets van kan zeggen zit nu nog in TaiwanVerwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:21:
Iemand van Coolermaster gaf aan dat levering van de zwarte Stacker in Nederland erg moeilijk wordt. Op het moment zijn ze alleen verkrijgbaar in Duitsland. Toekomstige leveringen zullen ook moeilijk gaan maar dat gaat hij beter uitzoeken met het hoofdkantoor in Taiwan.
Als je dr echt een wilt, kan je t dus proberen bij Caseking.de. Ik heb mijn bestelling daar geannuleerd omdat ik t erg lang vond duren.
Ik vind t achteraf ook best duur bij Caseking. Ik denk dat ik gewoon ga voor een zilvere versie als Tweakend geen zwarte Stacker kan leveren. Is ook ong. 20 euro goedkoper. Kan ik lekker een fan dr voor in de plaats kopen ofzo.
Bij mij scheelde het enkele graden .. Niet echt boeiend dus. Maar het ziet er welVerwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:30:
Wat ik mezelf dus afvraag, wat is het voordeel om in BTX te bouwen?
Ik kan alles mooi laten, zoals pomp, reservoir koelblokken en andere spullen, maar nu heb ik een vraag over de radiator.
Aangezien er twee plaatsen zijn voor de voeding, sloop ik de bovenste eruit en heb ik over de hele lengte mooi plaats om een 3x120mm Black Ice Extreme III neer te hangen. Ik wil gewoon ook een zilveren grill eroverheen hangen aan de bovenkant, maar mijn vraag is nu: Is het beter om de ventilatoren dan boven of onder de radiator te plaatsen. Het lijkt mij ook dat deze ventilators dan de lucht naar buiten moeten duwen/zuigen aangezien de warmte altijd naar boven gaat.
Ik gebruik 3 titan aluminium (silver) fans dus misschien is het mooier om ze aan de bovenkant van de rad. te plaatsen. Maar is dit dan van invloed op het koelvermogen?
Ik hoop dat jullie hier wel een antwoord op weten....
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
-De kast doordat deze niet zo dik is ging erg mee-resoneren (6HD's, dual cpu, etc), maar ik heb nu de zijkanten van binnen beplakt met zelfkevend lood-bitumen en het is weg.
-in de HD-brackets zitten voor de fans stukken geperforeerd staal, dit lijkt me niet goed voor de airflow en als je dan fan er af haalt kun je ze er ook uitbrekeken. Werkt prima hier.
Als je de zijkanten goed vastzet met schroeven dan valt het wel mee. ik heb zelf 6 Western Digital Raptor 74 GB 10.000 rpm.gladiool schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 13:23:
Nou ik gebruik hem nu ook al een tijdje, en erg fijn, maar wel 2 puntjes waar je misschien rekening mee moet houden:
-De kast doordat deze niet zo dik is ging erg mee-resoneren (6HD's, dual cpu, etc), maar ik heb nu de zijkanten van binnen beplakt met zelfkevend lood-bitumen en het is weg.
-in de HD-brackets zitten voor de fans stukken geperforeerd staal, dit lijkt me niet goed voor de airflow en als je dan fan er af haalt kun je ze er ook uitbrekeken. Werkt prima hier.
en inderdaad de stukken geperforeerd staal houden lucht tegen maar dat haal je zo weg
Het enige wat ik jammer vind is het volgende:
1. De 80mm fan boven had 120mm kunnen zijn. Zat ruimte
2. De Platen die als afdichting voor de voeding zitten zijn niet zo sterk. dit maakt meer geluid als je 2 fans erin hebt zitten.
3. Ze pronken met "1.0mm platen" maar ik vind dit niet echt supr
[ Voor 4% gewijzigd door Mentox op 08-01-2005 17:40 ]
Verwijderd
de fans moeten boven de radiator zitten, en de lucht door de radiator heen trekkentrancesetter schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 17:13:
Aangezien er twee plaatsen zijn voor de voeding, sloop ik de bovenste eruit en heb ik over de hele lengte mooi plaats om een 3x120mm Black Ice Extreme III neer te hangen. Ik wil gewoon ook een zilveren grill eroverheen hangen aan de bovenkant, maar mijn vraag is nu: Is het beter om de ventilatoren dan boven of onder de radiator te plaatsen. Het lijkt mij ook dat deze ventilators dan de lucht naar buiten moeten duwen/zuigen aangezien de warmte altijd naar boven gaat.
fans op een radiator laten blazen is erg ineffectief vanwege hun "dode punt" (wat veroorzaakt wordt door het feit dat voor het motor stuk natuurlijk niet veel lucht in beweging wordt gezet
Vandaag begonnen aan het zagen van de gaten. 2x 120mm in de bovenkant met een figuurzaag. Nou dat heeft makkelijk 4u geduurd ! Morgen gaat mijn vader het nog vijlen, gaten boren en een balkje van het voedingshuis wegzagen en dan kan de WC en de hardware erin !
Edit: Geweldige shop, ik krijg gewoon op zondag mail omdat ze toch met de website bezig waren

Atro weet niks van een revisie 2, maar ze zullen morgen even kijken of hij aan de kenmerken van de revisie 2 van de startpost voldoet. Ben benieuwd
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 09-01-2005 13:44 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
revisie 1,
heeft stof filters
revisie 2,
heeft geen stof filters en de brackets zijn makkelijker weg te halen
revisie 3,
heeft al het goede van biede werelden? want ik heb hier een kast met stof filters maar de brackets zijn makkelijker te verwijderen dan de eerste revisie.
Verwijderd

ik heb t weer daar besteld aangezien ik er totaal geen vertrouwen in heb, dat een winkel in Nederland de zwarte binnenkort zal verkopen.
Ik krijg binnenkort nog een PSU van ze. Als die binnenkomt, weten we meteen hoe de afhandeling is van orders bij Caseking.de
Ze hebben btw een track&trace site, wat wel een pluspunt is.
Ik heb inmiddels van CoolerMaster het adres van een distributeur gekregen in Nerderland die mogelijk de Zwart CM Stacker kan of gaat leveren. Ik heb dit bedrijf een e-mail toegezonden en heb inmiddels reactie gehad. De verwachting is dat per 20 Januari de eerste zwarte CM Stackers binnen gaan komen in Nederland.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 00:10:
caseking.de krijgt deze week 200 zwarte stackers binnen![]()
ik heb t weer daar besteld aangezien ik er totaal geen vertrouwen in heb, dat een winkel in Nederland de zwarte binnenkort zal verkopen.
Ik krijg binnenkort nog een PSU van ze. Als die binnenkomt, weten we meteen hoe de afhandeling is van orders bij Caseking.de
Ze hebben btw een track&trace site, wat wel een pluspunt is.
Verwijderd
Ik ga nu ff bepalen hoe ik mijn wc het beste kan plaatsen.
Met name de rad. (evo360)
Ik denk dat ik deze onderin de kast ga plaatsen.
Als ik klaar ben dan post ik hier wel ff wat foto's.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2005 09:04 ]
Aangezien ze geen 4-in-3 devices op voorraad hebben heb ik geen idee wanneer dit binnen komt, maar ik heb er geen haast mee (buiten de gebruikelijke haast dat je je aankoop snel in huis wil hebben1 x Cooler Master Stacker Black/Silver
1 x Cooler Master 4-in-3 Device Module STB-3T4-E1
1 x Zalman zm400b-aps
4 x AC Ryan Alumino™ Fan Filter 120mm Black
3 x AC Ryan ATA133 60cm 2dev BLUENEON
1 x Cooler Master stacker site window
1 x RECOM.Thumbscrews (bag of 10 pcs) - Silver
Ik ben heel benieuwd hoe deze case gaat bevallen
Gisteren met het inbouwen van de hardware ging er wat fout. Met het bepalen van de lengte van de stukken slang heb ik me vergist en moest het stuk van Northbridge naar CPU een stuk langer. De hele boel laten leeglopen. Ondertussen zit zo goed als alles erin, alleen nog wat HD's, control panel, etc. De radiator ga ik terug loshalen. De gaten wat groter boren, mousse tussen de fans en de kast (anti shake shake en anti stofzuiger). Nu ben ik nog bezig het systeem grondig te ontluchten. Normaal zou ik de meeste dingen vanavond klaar hebben. Hopelijk snel pics online want heb geen digicam
Graag, ik ga me aan een AseTek setje met Dual rad wagen en wil graag zien hoe dat er allemaal in gaat passen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:03:
Ik heb zonet mijn stacker binnengekregen.zilver/alu.
Ik heb toch nog even een vraagje over die radiator die je gaat gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:03:
Ik heb zonet mijn stacker binnengekregen.zilver/alu.
Is deze net zo goed als bijvoorbeeld een Black Ice Extreme III? Aangezien het toch weer 20 euro scheelt.
De Black Ice heeft dikkere leidingen, dus is beter voor je flow.. Dus het ligt er maar net aan wat voor blokjes je gebruikt..trancesetter schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:12:
[...]
Ik heb toch nog even een vraagje over die radiator die je gaat gebruiken.
Is deze net zo goed als bijvoorbeeld een Black Ice Extreme III? Aangezien het toch weer 20 euro scheelt.
[ Voor 8% gewijzigd door Patrlck op 12-01-2005 09:17 ]
Verwijderd
mijne is vandaag met de post meegegaan volgens caseking_Dune_ schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:47:
[...]
Ik heb inmiddels van CoolerMaster het adres van een distributeur gekregen in Nerderland die mogelijk de Zwart CM Stacker kan of gaat leveren. Ik heb dit bedrijf een e-mail toegezonden en heb inmiddels reactie gehad. De verwachting is dat per 20 Januari de eerste zwarte CM Stackers binnen gaan komen in Nederland.
Verwijderd
Zo'n assetek rad past er met gemak onderin.Pakjebakmeel schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:08:
[...]
Graag, ik ga me aan een AseTek setje met Dual rad wagen en wil graag zien hoe dat er allemaal in gaat passen.
Ik heb de rad er al inzitten.
Wel wat kleine foutjes gemaakt.
Ik heb de rad niet helemaal naar achteren geplaast.
Dit omdat de wieltjes dan in de weg zaten voor de rooster die nu aan de onderkant zit..
Ik wou de pomp dan voorin de kast gaan plaatsen (net achter de roostertjes)
Maar helaas liet mijn hydor pompje me in de steek.
En heb ik deze vervangen door een eheim 1048.
Deze is een stuk groter dan een hydorl20.
Dus voorin past deze helaas niet.
Ik heb de pomp nu op de rad liggen.
Maar ff een keer kijken naar een kleinere en duurzamere pomp. ( of de rad wat verchuiven
Morgen zal ik wat foto's gaan posten. ( heb wel een crappy camera)
Verwijderd
De originele rad van mijn asetekset waar 1x12cm fan op past was erg secht.trancesetter schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:12:
[...]
Ik heb toch nog even een vraagje over die radiator die je gaat gebruiken.
De airplex bevat me uitstekend.
Ik heb hem bij aquacomputer gekocht.
Scheelde best wel wat.en binnen 2 weken had ik hem.
De verzendkosten vielen erg mee (6,95)
Er staat trouwes 1 tekoop bij v&a. klik
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 11:51 ]
Caseking.de zit in Berlijn, en _Dune_ heeft verder niets laten horen van zijn kennis bij de grens (heeft zelf bij caseking.de besteld)
[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 14-01-2005 12:20 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd

Op deze foto heb ik de fans vast aan de rad geschroefd en daarna met wat tape gefixeerd zodat
deze netjes op hun plaats blijven zitten.

Op deze foto kun je zien hoe ik de airplex montage rooster aan de onderkant heb bevestigd.
Morgen komen er een paar foto's met alles op z'n plek en een kleine todo lijst.
Nee ik heb ook helaas nog niets, ik zou eerst een duitse shop moeten vinden die dicht aan de Nederlandse grens zit. Wel weet ik een Nederlandse Coolermaster Distributeur die 20 januari de eerst zwarte CM Stackers binnen gaat krijgen. Ik heb alleen nog geen reactie van deze distributeur ontvangen aan welke winkels zij leveren. Helaas kan ik zelf niet als particulier bij hun bestellen. Mogelijk ken ik wel iemand die dat wel kan ik heb inmiddels de gegevens van de distributeur doorgegeven.Resistor schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:17:
Zijn er Duitse winkels dicht bij de grens die de zwarte leveren? Ik hou niet echt van internetbestellingen, en direct ophalen is sneller, en als het minder dan 90km van Emmerich (vlak over de grens) of 180km van Amersfoort is, is het voor mij goedkoper dan verzendkosten (ik reken op e.20,- verzend) om te halen. auto was goedkoop, en blijkt ook opeens een verbruik te hebben van 1:20
Caseking.de zit in Berlijn, en _Dune_ heeft verder niets laten horen van zijn kennis bij de grens (heeft zelf bij caseking.de besteld)
Verwijderd
ik had laatst een mail ontvangen van een nederlandse winkel die op de 20e zwarte stackers levert. heb de mails echter gewist dus ik kan de naam niet terugvinden. volgens mij heb ik t in deze topic nog gepost._Dune_ schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:50:
[...]
Nee ik heb ook helaas nog niets, ik zou eerst een duitse shop moeten vinden die dicht aan de Nederlandse grens zit. Wel weet ik een Nederlandse Coolermaster Distributeur die 20 januari de eerst zwarte CM Stackers binnen gaat krijgen. Ik heb alleen nog geen reactie van deze distributeur ontvangen aan welke winkels zij leveren. Helaas kan ik zelf niet als particulier bij hun bestellen. Mogelijk ken ik wel iemand die dat wel kan ik heb inmiddels de gegevens van de distributeur doorgegeven.
edit:
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:38:
tweakend.nl mailde dat ze de 20e weer zwarte stackers hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 22:44 . Reden: bericht gevonden ]
Verwijderd
1. De frontpanel-firewire stekker past niet op de aansluiting van mn moederbord. Zijn hier verloopstekkers voor? Op het moederbord zit iig een IEEE1394b controller.
2. De kabels met power sw etc. Draadjes gaan in paren waarbij de ene wit en de andere gekleurd is. Ik moet weten welke - is en welke +. In t boekje kon ik daar niets over terug vinden.
Ben net wakker en kan nu alleen deze vragen van gisteravond herinneren
Kast is zeer indrukwekkend. Kan niet wachten tot ik alle onderdelen van mn pc binnenheb.
btw: Hier zitten ook stoffilters bij.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 11:44 ]
+ = gekleurd
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Plaaatjus van de zwarteee!
Hmm, CaseKings.de lijkt dus een goede zet te zijn. Eens m'n saldo checken
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Verwijderd
Verwijderd
Weet iemand hoe het zit met de bovenkant van de Stacker?
Die van mij is namelijk van staalplaat, gespoten in metallic silver, ik zie in diverse reviews
dat die ook van aluminium is, net als de zijpanelen. Leverd coolermaster meerdere typen of
zijn ze op deze manier aan het bezuinigen?
heb je er foto`s van of kan je die maken? ik heb namelijk nog nooit gehoort van een stacker met een staalplaat aan de bovenkant van de kast. normaal is het inderdaad alles van staal behalve de buiten kant van de kast.
Verwijderd
Komt in orde. Ik wacht nog even op de processor voordat ik met dat ding ga sjouwenMujo schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:37:
[...]
Plaaatjus van de zwarteee!
Hmm, CaseKings.de lijkt dus een goede zet te zijn. Eens m'n saldo checken
http://users.pandora.be/Mastakilla/kast
nog nix installed, das voor in februari
vooral die laatste pic vind ik stoer
kan iemand misschien eens pics posten met het duidelijke verschil tussen de verschillende revisies?Mento schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:47:
Mijn Stacker is ook revisie 2 maar heeft wel stof filters. Bij Atro leveren ze naar mijn weet revisie 2. Zijn de revisies erkend door cooler master?
revisie 1,
heeft stof filters
revisie 2,
heeft geen stof filters en de brackets zijn makkelijker weg te halen
revisie 3,
heeft al het goede van biede werelden? want ik heb hier een kast met stof filters maar de brackets zijn makkelijker te verwijderen dan de eerste revisie.
ik heb nl wel stoffilters, maar of die paneeltjes nu makkelijk of moeilijk te verwijderen zijn? das allemaal relatief eh, en ik heb maar 1 stacker....
Ik heb overal stoffilters zitten, maar de brackets zijn echt niet makkelijk eruit te halen. Je moet behoorlijk wat kracht zetten.
Snap het verschil dus niet zo goed van beide revisies
Verwijderd
brackets gingen ook redelijk makkelijk.
En inmiddels is niemand meer duidelijk hoeveel verschillende revisies er zijnPhuncz schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:20:
Mijn bak heeft ook een stalen bovenkant. Ik denk dat dat Coolermasters antwoord is op die deuken die te zien waren (de contactpunten van de drivecage) en dat het zo makkelijk deukt in het algemeen.

Ik weet het iig niet meer...
Heb ik per se 2 zo'n extra 4-in-3 Modules nodig om in totaal 3 fans (120mm) in de voorkant te kunnen hangen?
Van wat voor materiaal is dat ronde geval in het zijpaneel? Iets dat lucht (en eventueel ook licht van een ccfl) doorlaat?
[ Voor 26% gewijzigd door Morgion op 17-01-2005 00:56 ]
En dat ronde ding is ook van aluminium gemaakt. En ja, hij laat idd lucht en licht door. Zijn wel niet al te grote gaatjes, maar goed, dat maakt dan niet zoveel uit.
Tnx voor de plaatjes.... Ik heb het rad gewoon intern onder in de kast gelegd.. Het AseTek dual rad val qua breedte net over de randjes van het gat heen als je het roostertje verwijderd. Ik heb hem iets naar achter gelegd zodat de pomp+Res overdwars in de kast past tussen het rad en de 4in1 module. Wel leuk om te vermelden dat je het kapje van het pompje moet afhalen, dan kan het res dichter op de pomp... Anders past het NET niet overdwars...Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 20:31:
Zoals belooft een paar foto's.
[afbeelding]
Op deze foto heb ik de fans vast aan de rad geschroefd en daarna met wat tape gefixeerd zodat
deze netjes op hun plaats blijven zitten.
[afbeelding]
Op deze foto kun je zien hoe ik de airplex montage rooster aan de onderkant heb bevestigd.
Morgen komen er een paar foto's met alles op z'n plek en een kleine todo lijst.
Verwijderd
Als je naar de prijs kijkt, dan zijn die 4-in-3 Modules niets duurder dan een losse 120mm Papst-fan.Morgion schreef op maandag 17 januari 2005 @ 00:55:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe case, maar twee dingen aan de Stacker zijn met niet duidelijk:
Heb ik per se 2 zo'n extra 4-in-3 Modules nodig om in totaal 3 fans (120mm) in de voorkant te kunnen hangen?
Van wat voor materiaal is dat ronde geval in het zijpaneel? Iets dat lucht (en eventueel ook licht van een ccfl) doorlaat?
Bij Atro staan ze te koop voor €12.50. Hier.
Ik heb het geluid gecontroleerd met een Papst-fan ernaast, en het verschil merk je niet.
Misschien is de Papst wat rumoeriger doordat hij een hogere fanspeed heeft.
Zijn er hier eigenlijk wel mensen die de stacker gebruiken met drie 120mm fans aan de voorkant?? Ik zou wel eens willen weten of t echt effect heeft en hoeveel herrie dat dan maakt.
Verwijderd
Hij wordt gepresenteerd tijdens de CeBit van dit jaar.
Mss moeten de potentiele kopers maar ff wachten met kopen
http://www.coolermaster.c...t=cebit+stacker&start=120I will upload my pictures later. I have taken a lot more and uploaded to the C5 but that was stolen. Yes the case that you see was the one that got jacked. ............
Remember that I will not post any picture of the Stacker 2, Wave Master 2 (Praetorian 730, or 550W PSU. These pictures will be release to the public at CEBIT in March.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2005 23:15 ]
Straks passen die 4-3 modules niet meer in die Stacker2 of is het een totaal ander
foeilelijk ding. Niks ervan. Ik ga hem next payday bestellen bij onze Duitse vrienden.
Tva, post effe wat pica's van je nieuwe aanwinst.
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Hopelijk een leuk ding, want die Praetorian 731 vind ik echt niet mooi.

En 4x 80mm fans... *huiver*
[ Voor 34% gewijzigd door Phuncz op 17-01-2005 23:34 ]
Verwijderd
kan me digi cam nie vindenMujo schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:28:
Jaaaa, laten we anders effe wachten tot de presentatie van Stacker 2 in Maart!
Straks passen die 4-3 modules niet meer in die Stacker2 of is het een totaal ander
foeilelijk ding. Niks ervan. Ik ga hem next payday bestellen bij onze Duitse vrienden.
Tva, post effe wat pica's van je nieuwe aanwinst.
als ik wist dat de stacker 2 er aan zou komen, zou ik wel wachten omdat ik pas in maart ws, ook mn systeem bij elkaar zou hebben. versie 1 zou dan ook hoogstwaarschijnlijk in prijs dalen. mocht het lelijk blijken, zal je vast wel ergens nog de 1e versie vinden
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 14:36 ]
Verwijderd
http://www.informatique.nl/Morgion schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 21:38:
Ik wilde dus vandaag mijn stacker gaan bestellen, maar nu blijkt dat die 4-in-3 modules nergens te krijgen zijn. Weet iemand toevallig nog een online shop die ze wel nog heeft?? Mijn dank zou groot zijn
Artikelnr: 130378
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 02:02 ]
Verwijderd
oh thnx voor de tip...ik sta op t punt een stacker aan te schaffen...en laat ik nu net toevallig naar cebit gaan dit jaar (misschien wel paar dagen xie welVerwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:15:
Was gisteren wezen struinen op het forum van Coolermaster en zag een paar berichten waaruit ik op kon maken dat er een nieuwe versie van de Coolermaster zal uitkomen.
Hij wordt gepresenteerd tijdens de CeBit van dit jaar.
Mss moeten de potentiele kopers maar ff wachten met kopen
[...]
http://www.coolermaster.c...t=cebit+stacker&start=120
Anyway: Ben er heel tevreden over, 'k heb hem bij Atro besteld, maar de bestelling is opgesplitst in wat wel voorradig is en wat niet. Mijn 2e 4-in-3 device wordt nagezonden, net als m'n side panel met window (voor 24 euro ga ik niet zelf kutten
Ik hoop wel dat je die stukken ijzer achter je fans er uit haalt?Mastakilla schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:10:
hier zijn nog wat (uncompressed!!) pics van mijn cm stacker...
http://users.pandora.be/Mastakilla/kast
nog nix installed, das voor in februari
vooral die laatste pic vind ik stoer
Ik heb mijn Stacker gisteren binnengekregen en gisteravond toch maar ingericht (ik wilde tot na het weekend wachten, maar goed). Echt geweldig hoe groot die kast is, vooral de diepte. De afstand tussen de CDROM/DVD branders/spelers en de voeding (wat in mijn oude kast nogal klein werd, 5cm ofzo) is zo lekker groot zodat je kabels goed weg kunt werken en de airflow ook naar boven beter weg kan
Ik had het nooit van mezelf verwacht, maar 'k heb er nu dus ook verlichting in zitten

I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Niet vanwege het geluid, maar omdat dat de airflow een stuk verbeterd? Nu staat je fan vooral tegen het metaal te blazen. Hoeveel lucht denk je dat er door die kleine gaatjes kan? Die dingen horen er ook uit gehaald te worden, ze zitten niet voor niks met twee kleine puntjes vastGrrrrrene schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:41:
Hey, die prullenbak heb ik ookEn waarom zou je die stukken ijzer weghalen? Ik hoor er zo al niks van dat ze aan staan, misschien met 2 of 3 wel, maar dat zou ik ook niet weten zo
- CPU: Intel Pentium 4 2,8 Ghz, 800 Mhz FSB, HT-T
- MoBo: Asus P4C800-E Deluxe
- Geheugen: 2x 512 MB Kingston HyperX PC3200
2x 256 MB Infineon (nogwat) PC3200
- GPU: Sapphire Radeon 9800 XT 256 MB
- Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 2 Platinum eX
- TV-Kaart: Hauppauge Win-TV PVR-250
- DVD-RW: Plextor PX708-A
- DVD: Samsung .......
- HDD's: 2x 120 GB Maxtor DMP9 IDE
1x 160 GB Maxtor DMP9 IDE
1x 200 GB Maxtor DMP9 S-ATA
- Voeding: Yesico FL-420
Dit is allemaal al ingebouwd, maar wat ik nu wil gaan doen is het volgende:
* Waterkoeling inbouwen, bestaande uit de volgende onderdelen:
- Eheim 1048 Waterpomp
- Innovatek Tank-O-Matic (280 ml) Reservoir
- Nextcool Watercube GT3 CPU Koelblok
- Nextcool Watercube LT GPU Koelblok
- Innovatek Water Thermometer
- Black Ice Extreme III Radiator
* Twee CCFL-Controllers (Neon) inbouwen, en aansluiten op 2 blauwe, 2 groene, 2 rode en 4 UV CCFL's.
* Streetglow-Effect creëren met 2 30cm CCFL's en 2 10xm CCFL's.
* Schakelaar maken die alle lampen aan of uit schakelt, zodat je 's nachts geen last van die irritant lampen hebt.
* De frontjes van alle drives zwart of zilver spuiten. Weet nog niet wat mooier is, dus ideeën zijn welkom.
Dit is ongeveer wat ik ga doen. De radiator komt helemaal bovenin de kast te hangen, dus daar moet nog een mooie grill voor.
Ideeën van jullie kant zijn ook altijd welkom!!!
ik zou de frontjes zwart maken dan zijn ze dezelfde kleur als de rest van je voorkant. dan heb je een zwarte rij maar dat is naar smaak te bepalen
zit een 8 cm fan klem in...beetje raar, had ook een 12 kunnen zijn. Met wat vreativiteit zou je er een gigantische fan kunnen hangen.bassio schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 21:33:
Ik wil deze kast ook in maart kopen. Maar zit er nu een fan in het deurtje? En hoe groot is deze. Gezien de vorm van het gat in de deur wel heel groot... Iemand pics daarvan?
Maar ik heb de klem er af gesloopt en het gat bijna helemaal dichtgemaakt met loodbitumen
Heb er zelf nu 6x120mm en 3x80mm fans in hangen, lol

Heb btw ook een 120mm fan in de zijkant vastgezet, werkt perfect, post zo nog wel ff een fotootje denk ik.
Zodra ik mijn waterkoeling heb ingebouwd, dan zullen er nog maar 3 fans zijn. En dat zijn de 3 120 mm fans die mijn radiator van frisse luch voorzien.
Voor de rest gaan alle fans eruit...
SuB-ZeuZ, kom maar op met de foto's
Verwijderd
Er komt nog een uv lamp in. uv active ata en s-ata kabels.
UV active powerkabels, wat kabelsleeving
Sidewindow, uv aditive voor mijn wc.
De 4in3 module word nog wat aangepast. Er passen nu nog maar 3 hd's in.
Om een vierde te plaatsen moet je wat gaatjes boren.
(Of ik moet wat over het hoofd gezien hebben)
En de roostertjes in de 4in3 module worden nog verwijderd.
De 12cm fans worden bij mij trouwens aangestuurd door mijn antec truepower voeding.
Er zitten 2 connectors speciaal voor fans aan de voeding en ik heb 2 fans op 1 connector zitten van de voeding.
Heerlijk stil allemaal.
Mijn andere pc met een chieftec voeding en een zalman cnps 7700CU@750rpm hoor ik er boven uit blazen
Volgens mij heb je hem op z'n kopVerwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:56:De 4in3 module word nog wat aangepast. Er passen nu nog maar 3 hd's in.
Om een vierde te plaatsen moet je wat gaatjes boren.
Ik kan wel ff een plaatje schieten dat is alleen zonder inhoud.bassio schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:50:
Ik zit er ook aan te denken om hem direct om te bouwen naar de btx vorm. Heeft iemand daar nog pics van.
specs van mijn computer:
Antec NeoPower 480
MSI Neo2 K8T Fir
AMD Athlon 64 3500+ (130 dinges)
Zalman CNPS7000B-Cu Koper
ATI 9800Pro
120mm fan voor en achter, 4x80mm fan => zijkant, boven en de overige 2 heb ik op de ijzerenplaat achterin.
ATX,
Voeding boven en 2x8cm beneden
CPU= 48
Case= 27
Voeding beneden en 2x8cm boven
CPU= 42
Case= 23
Alle fans uit = 89
Mod-BTX
Voeding boven en 2x8cm beneden
CPU= 44
Case= 25
Voeding beneden en 2x8cm boven
CPU= 38
Case= 23
Alle fans uit = 89
Het scheelt wel 10 graden
[ Voor 10% gewijzigd door Mentox op 22-01-2005 20:27 . Reden: commentaar van breinonline ]
een zeer goede keuze!! ik heb deze ook en de 12v lijn is zelfs met 4 raptors (hdd), X800XT, AMD 3500+ (2800Mgz) en 4 drivers stabiel. (11.98) zonder dat andere lijnen naar bendenn gaan en hij is stil echt stil. je kan de fan zelfs uitzettenbassio schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:47:
Dat is prima. Overigens ga ik als voeding de antec neopower 480 kopen. Deze heeft ook fan only aansluitingen. Die zijn dan temp gestuurd....
Mooie test
Je zegt in je post BTX, maar bedoelt omgekeerd ATX, naar ik aanneem, BTX is nog niet zo goed verkrijgbaar
[ Voor 57% gewijzigd door breinonline op 22-01-2005 19:34 ]
heb het aangepast.
Is BTX alleen het mobo of een samenhang van hardware? zoals mobo + CPU cooler + kast = BTX
Dit topic is gesloten.