Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste
Acties:
  • 566.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ryber
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 31-03 15:06

Ryber

'Raaiber'

Ik heb hier een WS2812B setup draaien, echter werkt het niet meer sinds de upgrade naar Android 9 van mijn Xiaomi box. Mooi excuus voor een upgrade :).
Ik zit mijn opties af te wegen. 4k@60hz, HDR en HDCP ondersteuning zouden erg leuk zijn maar ik zie door de bomen het bos even niet meer en ik heb het gevoel alsof ik toch een concessie qua functionaliteit ga moeten doen.

Een idee wat ik had is om het HDMI signaal te splitten met dit apparaat:
https://nl.aliexpress.com/item/32952661746.html
waarvan 1 output naar mijn oled gaat en de ander naar een HDMI UTV007 grabber + rPi.

Gaat dit werken?

Core i9 9900k // Nvidia RTX2080Ti // AOC AG352UCG

• rednaz420
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12:52
Ik heb de hoop opgegeven om 4K HDR en HDCP icm DIY ambilight te gebruiken. Ik denk dat het gemakkelijker is om met een camera het beeld te capturen zoals sommige pre-assembled setups. Dan kan je ook native TV ambilighten.

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Op basis van onderstaande video zelf ook besloten om eens een yeelight e27 lamp te kopen.

Meer info: https://hyperion-project....-udp-server-solution.529/

Bij interesse kan ik binnenkort wel een how-to schrijven.

Het was even stoeien met poortnummers en de config.json file voor de yeelight maar uiteindelijk aan de praat gekregen.

++ snelheid is goed, zeker omdat het over het netwerk moet;
-- bij scenes zonder ligt blijft de yeelight aan;
- de overgangen gaan niet vloeiend. Soms flikkert de lamp wat niet prettig is. Door te spelen met de smoothing kreeg ik het nooit volledig weg;
+- het script start niet automatisch op (heb gisteren geprobeerd om het script met rc.local te starten, via autoexec.py en via een service).

Vanwege de twee minpunten heb ik de lamp even in de kast gelegd. Wellicht in de toekomst nog verder stoeien.

Overigens ook nog gespeeld met de yeemee add-on voor kodi. Die kreeg ik gisterenavond niet aan de praat.

Nog twee video's van mijn setup:

Offtopic (want Philips hue ≠ diy ambilight) maar ik kwam ook nog onderstaande video nog tegen. Ziet er ook leuk uit :)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Thedr
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 12:00
Als je wilt combineren met Hue dan kwam ik gisteren wat leuks tegen: https://diyhue.org/
Bij het GitHub project zag ik al iemand die bezig is eea te combineren met Hyperion :Y)

Asus X5QSF || Dell XPS15 || Nokia 8.1

• Theodor
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 26-03 22:03
rednaz420 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:07:
Ik heb de hoop opgegeven om 4K HDR en HDCP icm DIY ambilight te gebruiken. Ik denk dat het gemakkelijker is om met een camera het beeld te capturen zoals sommige pre-assembled setups. Dan kan je ook native TV ambilighten.
Ik gebruik HueDynamic op mijn pc,dit programma kan ook screencapturen met een webcam.
YouTube: hueDynamic app for Windows 10

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hier helemaal te frustreren met mijn WS2801, die erg flikkerde sinds ik een 4K tv heb die groter is, waardoor ik meer leds nodig heb. De draadjes al opnieuw aangebracht op de GPIO pinnen, maar nee hoor, nog steeds geflikker. Verander ik uiteindelijk de voeding (5V 6A), en voila helemaal geen geflikker meer. Dat gaat voortaan het eerste zijn wat ik uitsluit :). Zit nu wel op 3A wat een beetje een ondergrens is, maar goed het is nu in elk geval stabiel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• alesandro_46
  • Nu online
MsG schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 12:42:
Hier helemaal te frustreren met mijn WS2801, die erg flikkerde sinds ik een 4K tv heb die groter is, waardoor ik meer leds nodig heb. De draadjes al opnieuw aangebracht op de GPIO pinnen, maar nee hoor, nog steeds geflikker. Verander ik uiteindelijk de voeding (5V 6A), en voila helemaal geen geflikker meer. Dat gaat voortaan het eerste zijn wat ik uitsluit :). Zit nu wel op 3A wat een beetje een ondergrens is, maar goed het is nu in elk geval stabiel.
Een 5V 3A voeding? Voor hoeveel LEDs?

Zelf ben ik een paar jaar geleden over gegaan op APA102 (verplicht, de kleine zat te graaien achter de tv waardoor de WS2801 strip kapot ging). Hiermee op een gegeven moment ook random flickering. Recent weer vervangen voor APA102 maar dan met een IP65 siliconen coating. Ook weer random flickering :(
Ik heb nu overigens 180 LEDs met een 10A voeding (10,8A zou benodigd zijn als alle LEDs wit branden). Heb de voeding al een uitgewisseld naar een MeanWell 10A voeding maar :N.

Na wat zoeken lijkt het misschien te komen doordat het signaal van de Pi op 3.3V werkt en de strips op 5V. De oplossing zou een level shifter zijn. Die zijn beschikbaar op basis van weerstanden met mosfets of als IC.

De eerste zou voor wat vertraging zorgen dus ben voor de IC gegaan. Nog steeds random flickering. Vreemd genoeg wel alleen in één hoek en niet overal. Ga het nu nog eens proberen met de andere level shifter.

Voltage verlies over zoveel LEDs is ook niet mis. Ondanks dat ik begin en eind aan de voeding heb aangesloten verliest ie toch 1 a 1,5 Volt. Heb de draden tussen de strips vervangen naar 1,5 mm2 maar dat was ook (nog) niet de oplossing.

Wat leesvoer voor degene die geïnteresseerd is: https://learn.adafruit.com/neopixel-levelshifter
En op het Hyperion forum ook genoeg topics over random flikkerende LEDs.

Level shifter op basis van weerstanden en mosfets:
https://cdn.bitsandparts.nl/partpics/0001I2CLEVELCONVERTER2CH_hi.jpg

IC (74AHCT125)
https://cdn.bitsandparts.nl/partpics/0002SN74AHCT125N_hi.jpg

• Theodor
Iemand ervaring met dit setje,werkt via camera.
https://ambivision.tv/

en deze wel vrij goedkoop
https://www.amazon.de/Hin...vee&qid=1581799229&sr=8-5

[Voor 56% gewijzigd door Theodor op 15-02-2020 21:49]

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Poeh, wel heel erg duur. Daar heb je in de aanbieding soms ook wel een 4k-tv voor. Ze omzeilen wel op een interessante manier de hdcp beveiliging middels het opnemen met de camera. En zodoende kan je ook alle interne software van de tv er mee combineren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:21
n0ss schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 18:53:
[...]

Bedankt, had inderdaad die video ook al bekeken.
Dus alles m.u.v het tv materiaal zelf gaat gewoon werken?

Ik kan alleen nergens duidelijkheid vinden m.b.t hoe ik de splitter dan zou aansluiten in mijn situatie.

Gaat ambilight wel werken met content van bijv een Nvidia shield?
Hoe is dit afgelopen, heb zelf ook soortgelijke situatie.

Zou ook wel graag ambilight willen, kijk voornamlijk:

Gewone tv content, via ziggo next
Dinsey+ via app op lg tv
PS4
nvidia shield

En zou dan natuurlijk ook overal het ambilight effect willen hebben

• Theodor
Heb me deze aangeschaft https://www.amazon.de/Hin...vee&qid=1581799229&sr=8-5

Moet zeggen het werkt ook nog leuk,bij netflix enz werkt het ook omdat het beeld via een camera gaat.
Voor 68 euro niet verkeerd.

• alesandro_46
  • Nu online
Ziet er interessant uit. Niet zozeer voor mezelf maar een aantal vrienden willen ook graag ambilight bij hun televisie. Voor hun lijkt me dit een geschikte alternatief.

Hebben even gezocht en kwam onderstaande video tegen met een unboxing en uitleg van de app.

[Voor 0% gewijzigd door alesandro_46 op 29-02-2020 22:01. Reden: typo]

• Theodor
Idd geen gedoe strips erop en de app instellen en klaar.

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
alesandro_46 schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 13:38:
Ziet er interessant uit. Niet zozeer voor mezelf maar een aantal vrienden willen ook graag ambilight bij hun televisie. Voor hun lijkt me dit een geschikte alternatief.

Hebben even gezocht en kwam onderstaande video tegen met een unboxing en uitleg van de app.
[YouTube: Smart LED Backlight kit with Camera and Mic– Govee Dreamcolor LED Strips Works with Alexa & GIVEAWAY]
Wel leuk inderdaad, alleen jammer van die camera. Ik zou zelf liever een oplossing zien waar ik de camera tegenover de tv, bijvoorbeeld aan het plafond kan monteren, dan is die toch een stuk minder in het zicht.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• n0ss
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 31-03 14:19
G.Scholtens schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:14:
[...]

Hoe is dit afgelopen, heb zelf ook soortgelijke situatie.

Zou ook wel graag ambilight willen, kijk voornamlijk:

Gewone tv content, via ziggo next
Dinsey+ via app op lg tv
PS4
nvidia shield

En zou dan natuurlijk ook overal het ambilight effect willen hebben
Ik heb het persoonlijk even laten rusten, zijn helaas teveel afhankelijkheden.
Kwam toevallig van het weekend onderstaande Youtube video tegen, voor zover ik begrijp als die het volledig ontwikkeld heeft kan het wel een goede optie zijn.

Wat vind jij hiervan?

YouTube: USB AMBILIGHT for SMART TVS (No Raspberry PI) feat. CHiQ Android TV

• Theodor
Ik ben tevreden met die 70 euro van dat product van amazon,werkt best goed en met netflix ook.
Dit is helemaal niks veel verkeerde kleuren,weet niet wat hij wilt,en niet iedereen heeft een android tv.

• Kitser
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 01-04 23:25
n0ss schreef op maandag 2 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Ik heb het persoonlijk even laten rusten, zijn helaas teveel afhankelijkheden.
Kwam toevallig van het weekend onderstaande Youtube video tegen, voor zover ik begrijp als die het volledig ontwikkeld heeft kan het wel een goede optie zijn.

Wat vind jij hiervan?

YouTube: USB AMBILIGHT for SMART TVS (No Raspberry PI) feat. CHiQ Android TV
Dit ziet er goed uit. Ben benieuwd of ze het gaat lukken om screen recording bij oa Netflix gaat lukken.
En met HDMI input.
Voorlopig is het nog niet beschikbaar.

Ik heb een nieuwe 65" Samsung TV. En wil toch weer Ambilight hebben.
Dus ik ga toch voor:

APA102 60 led/m
4k Splitter
HDMI2AV
USB TV Grabber UTV007

Moet alleen nog kijken of mijn oude pi 1b geschikt is voor 4k en 60 led/m. Het is bijna 5 meter aan led (dus +/- 300 leds)
Wellicht moet ik een pi3 of 4 kopen. Of zou het ook met een pi zero lukken?

• alesandro_46
  • Nu online
Kitser schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:02:
[...]

Dit ziet er goed uit. Ben benieuwd of ze het gaat lukken om screen recording bij oa Netflix gaat lukken.
En met HDMI input.
Voorlopig is het nog niet beschikbaar.

Ik heb een nieuwe 65" Samsung TV. En wil toch weer Ambilight hebben.
Dus ik ga toch voor:

APA102 60 led/m
4k Splitter
HDMI2AV
USB TV Grabber UTV007

Moet alleen nog kijken of mijn oude pi 1b geschikt is voor 4k en 60 led/m. Het is bijna 5 meter aan led (dus +/- 300 leds)
Wellicht moet ik een pi3 of 4 kopen. Of zou het ook met een pi zero lukken?
HDMI2AV en USB Gabber heb je niet nodig als je deze gebruikt:
https://nl.aliexpress.com/item/32827676511.html

Scheelt weer een component.

https://tweakers.net/i/KuW1zCcL7zdkWGtX33srvz07xpY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gel3pWp1mEleWGmhjePIsuz7.jpg?f=fotoalbum_large

[Voor 1% gewijzigd door SA007 op 21-03-2020 20:07]

• Kitser
alesandro_46 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:14:
[...]

HDMI2AV en USB Gabber heb je niet nodig als je deze gebruikt:
https://nl.aliexpress.com/item/32827676511.html

Scheelt weer een component.

[Afbeelding]
Die USB grabber en HDMI2AV heb ik al.
Of heeft die Nsendato UTV 007 verder nog voordelen behalve dat het een component minder is?

[Voor 2% gewijzigd door SA007 op 21-03-2020 20:08]

• alesandro_46
  • Nu online
Kitser schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:35:
[...]

Of heeft die Nsendato UTV 007 verder nog voordelen behalve dat het een component minder is?
Voor zover ik weet het het verder geen voordelen.

• pCOW
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:32
Kitser schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:35:
[...]

het is wel oppassen dat het signaal NA de splitter nog wel 4K is. Het komt voor dat als er een (max) 1080p signaal wordt gebruikt voor de converter de andere uitgang ook automatisch terugschaalt naar 1080 ipv 4K...
En met HDR schijnt het ook niet geheel lekker te werken allemaal.

mijn signature is bewust leeg :-)

• Kitser
pCOW schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:39:
[...]

het is wel oppassen dat het signaal NA de splitter nog wel 4K is. Het komt voor dat als er een (max) 1080p signaal wordt gebruikt voor de converter de andere uitgang ook automatisch terugschaalt naar 1080 ipv 4K...
En met HDR schijnt het ook niet geheel lekker te werken allemaal.
Ik heb een Telfort/KPN tuner en een Mi Box S die ik aansluit op m'n Pioneer 5.1 versterker. De output daarvan gaat de splitter in. De Telfort/KPN tuner is 1920x1080 Box S kan 4k.

Als het goed is komt er dus 4k uit de splitter als de Mi Box S bv Netflix streamt. Dat gaat de HDMI2AV decoder in en dan de grabber in.

Als het de 4k splitter in gaat moet het er toch ook in 4k uitkomen? Vraag me wel af of de HDMI2AV wel 4k aan kan.

En zou het zo erg zijn als hooguit 1920x1080 door de grabber in gaat? Of gaan de kleuren dan verlopen tov het beeld?

Dat stukje met HDR heb ik ook nog niet helemaal duidelijk. Dat zal ik moeten gaan ervaren denk ik.

Ps
Drzzs op YouTube houdt zich normaal gesproken bezig met Home Assistant. Maar nu gaat hij de komende tijd werken aan Hyperion. Eén van de developers van Hyperion gaat hem ook helpen.
Wellicht leuk voor mensen om te kijken:
YouTube: DrZzs

Hij doet regelmatig live streams. En zal de komende tijd tijd besteden aan Hyperion.

[Voor 16% gewijzigd door Kitser op 21-03-2020 15:26]

Pagina: 1 ... 58 59 60 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True