DIY Ambilight howto?

Pagina: 1 ... 29 ... 63 Laatste
Acties:
  • 651.033 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
@HaTe, ik gebruik deze versie

En dan de fixed channel versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:07
HaTe schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:32:
@Tiwazz, je moet de gamma juist verlagen dan, zet hem maar op 0,5. Ook kan je links onder de saturation en nog wat instellen.
Ik had alles geprobeerd maar kwam op 2,5 uit omdat ik dit ook bij lightpack en boblight gebruik. Blijkt dat ik het in het verkeerde tabje had aangepast. Heb nu onder de software tab de gamma op 0,5 en dit komt enig overeen boblight.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:12

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik begrijp het soms niet helemaal, de ene keer draait mn ambilight de hele avond perfect.
De andere keer lijkt hij last te hebben van van alles en nogwat.
Soms komen de kleuren niet door, of laat hij 1 ledje als een malle knipperen, terwijl de overige 24 uit staan.
Veel meer dan dit aansluiten hoeft toch niet? (ja mn usb)

Electrics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
volgens mij mis je de GND van je led naar je Arduino (de zwarte draad)

waarom gebruik je trouwens niet de usb power van de arduino?

[ Voor 31% gewijzigd door tmaniac op 11-06-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49

HaTe

haat niet

Het is wel handig als je wat meer verteld over de software die je gebruikt.

En inderdaad, je hebt de ground ook niet aangesloten. Dat kan wel gekke problemen leveren.

@tmaniac, ik zal eens kijken, maar volgens mij had ik die ook gebruikt in het begin, maar ik kreeg hier crashes mee van MP. Ik gebruik nu een nieuwe versie die wel goed werkt.
En dat mijn leds niet uit gaan na het stoppen ligt volgens mij meer aan AtmoDuino of aan mijn lampjes die het signaal niet goed ontvangen.. :s

[ Voor 86% gewijzigd door HaTe op 11-06-2012 15:43 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
ik heb het zo staan zegmaar (heb je tekening even gebutchered met mspaint!)

@HaTe ik zag dat rick nieuwe source had gepost, miss kan je die proberen. die geeft een FastSPI stop commando als er geen data binnenkomt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/tweakers/2setup.png

[ Voor 33% gewijzigd door tmaniac op 11-06-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

@Hate
Ik expirimenteer met verschillende varianten software, maar heb op dit moment een ADAlight draaien samen met lightpack.

@tmaniac:
Loopt de GND niet via mn normale power input dan? Of is die GND gescheiden?

De reden dat ik mijn arduino niet via usb voed, is dat ik heb ook als sfeerverlichting gebruik als ik niet tv kijk.
Ik kan een keuze schakelaar omzetten, of AmbiLight, of Sfeerverlichting.
Op dat moment kan ik evt mijn usb volledig loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
in mijn geval is het zo dat als ik die GND pin niet verbind de ledjes raar gaan knipperen.

Ook als mijn PC uit staat heeft de arduino nog steeds prik, ik denk dat het geen kwaad kan om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik zal het vanavond wel even doormeten.
Als ik de Layout van de arduino bekijk, dan zou de GND van mijn powersupply gewoon gekoppeld moeten zijn met de GND die naast pin 13 zit. Alle GND's op het bordjes zijn aan elkaar verbonden.

Ik snap verder dat je standby usb genoeg voeding geeft voor je arduino, maar mijn uitgangspunt is dat hij standalone moet kunnen draaien. Dus ook als je je USB kabel helemaal weghaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

@tmaniac, ja, RickDB had de code aangepast vanwege van de fout die ik had, maar het is met die aanpassing bij mij nog niet opgelost.

@Armageddon_2k: Bij mij is het zelfs zo dat als de PC uit gaat, de leds alleen nog maar stroom krijgen van de Arduino. De TV/leds/nog meer zitten namelijk aangesloten op een stopcontact die alles uit zet als de PC uit staat. Over het algemeen worden de leds gewoon softwarematig uitgezet als de PC uit gaat, dus dat moet geen probleem zijn, maar ook als dit niet gebeurd is dit volgens mij nog niet zo erg.

edit: Oh, volgens mij had ik je verkeerd begrepen, laat dan maar :)

[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 11-06-2012 16:21 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

HaTe schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:20:
@Armageddon_2k: Bij mij is het zelfs zo dat als de PC uit gaat, de leds alleen nog maar stroom krijgen van de Arduino. De TV/leds/nog meer zitten namelijk aangesloten op een stopcontact die alles uit zet als de PC uit staat. Over het algemeen worden de leds gewoon softwarematig uitgezet als de PC uit gaat, dus dat moet geen probleem zijn, maar ook als dit niet gebeurd is dit volgens mij nog niet zo erg.
Nee, je begrijpt het verkeerd, ik wil juist dat ik mijn leds nog WEL kan gebruiken :)
Ik heb een extra modus waarin ik een rustige verkleuring van de led's heb, een stukje sfeerverlichting.

Lol, lekker over elkaar heen aan het lezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 11-06-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Het probleem zit hem in dat je geen extra kabel van de min kant naar de GND hebt lopen. Dit zorgt dat je LEDs gaan knipperen 100%.

Dus pak een kabeltje(bijv. Een adertje van een UTP kabel) en stop deze in de min van je power adapter en naar de GND op je arduino. Dan is het probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ja ik snap je punt wel, maar mijn GND is al verbonden via het arduino board zelf.
Alle GND's op de arduino zijn met elkaar verbonden.

Zie kijk:
Ambi2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Hoe bedoel je verbonden met het arduino bord zelf? Hoe het bij mij op dit moment is en wat ik gelezen heb op internet is als volgt:

Je hebt de Power Adapter:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/j9v679.jpg

In de power adapter gaan twee draden die je er nu hebt zitten. Dan moet je een extra draad van de min kant door laten lopen naar de GND kant. Waarom dit precies moet geen idee, maar het werkt perfect. Probeer het eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Armageddon_2k schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:28:
Ja ik snap je punt wel, maar mijn GND is al verbonden via het arduino board zelf.
Alle GND's op de arduino zijn met elkaar verbonden.

Zie kijk:
[afbeelding]
Volgens mij zit hem de fout in de plus, die lijkt mij teveel. Er loopt een plus naar de power connector van je Arduino of niet ?

Verbind vervolgens draden op de volgende manier op de Arduino:
- groene draad op 13 (clock)
- gele draad op 11 (data)
- zwarte draad via de power-adapter (min aansluiting) op een van de GND's
- rode draad van de LED's naar de power-adapter (plus aansluiting)
Source: mrwolf's tweakblog: DIY Ambilight voor je XBMC HTPC

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 11-06-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Tiwazz schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:53:
In de power adapter gaan twee draden die je er nu hebt zitten. Dan moet je een extra draad van de min kant door laten lopen naar de GND kant. Waarom dit precies moet geen idee, maar het werkt perfect. Probeer het eens?
Again: De ground is doorverbonden op het arduino board zelf. ik kan wel een extra kabel leggen maar dat zal nooit gaan helpen. Ze zijn al verbonden. Ik kan er nog wel 200 kabels tussen leggen maar dat helpt niet.
In een situatie waar je de power plug op de arduino NIET gebruikt, ben ik het helemaal met je eens. Maar dat is ook logisch, anders heeft je data en clock geen referentie.
schumi2004 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:55:
[...]
Volgens mij zit hem de fout in de plus, die lijkt mij teveel. Er loopt een plus naar de power connector van je Arduino of niet ?
Klopt er loopt een plus vanaf mijn power supply, en ook vanaf mijn USB. Het zou kunnen zijn dat dat de boel in de war schopt. Alleen als ik dat weghaal, dan kan ik nooit mijn arduino laten draaien zonder pc.
Wat wel de bedoeling is, heb je een idee hoe ik dat zou kunnen aanpakken?

-editje-
Ik heb nog even gekeken naar de dubbele +:
Quote:
Yes, you can run the board with both USB plugged in and an external DC supply hooked up. However they don't work together, what happens is there is a automatic switch over to the the external power if it is at a high enough voltage, and a automatic switch back to USB power if the external power is disconnected or it's voltage value drops too much. The op amp circuit you mentioned is where the voltage level sensing/switching is done.

Dat zou dus ook geen problemen mogen opleveren

[ Voor 57% gewijzigd door Armageddon_2k op 11-06-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Waarom wil je de USB kabel er uit willen kunnen halen dan? Ik neem aan dat je als je op 'sfeerverlichting'-modus overgaat, je niet opeens je PC en TV verplaatst? Dus die Arduino gewoon altijd door je PC laten voeding moet kunnen lijkt mij. Qua dingen aansluiten moet het niks uitmaken (hoe ik het mij nu voorstel dan). Ik neem dan aan dat je die 'sfeerverlichting' in de Arduino hebt geprogrammeerd en op een pinnetje een schakelaartje hebt gezet die dit activeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Armageddon_2k schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:54:
Again: De ground is doorverbonden op het arduino board zelf. ik kan wel een extra kabel leggen maar dat zal nooit gaan helpen. Ze zijn al verbonden. Ik kan er nog wel 200 kabels tussen leggen maar dat helpt niet.
In een situatie waar je de power plug op de arduino NIET gebruikt, ben ik het helemaal met je eens. Maar dat is ook logisch, anders heeft je data en clock geen referentie.
Ah, dat was me even onduidelijk. Ik denk toch dat het iets met die extra plus te maken moet hebben. Voor zover ik weet ben je de enigste die het op deze manier doet en niet op de manier zoals ik en shumi omschreven hebben en ben je dan ook de enigste met dit probleem.

Is er niet een mogelijkheid dat je het tijdelijk kan testen op onze manier? Is het tevens niet mogelijk om in je bios iets aan te zetten dat de USB poorten stroom blijven geven? Ik heb dit bij mij uitgezet anders zou mijn arduino altijd aan staan als ik deze niet gebruik en wil dit bewust niet wegens wellicht slijtage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik heb nu een andere software gebruikt (Atmowin van RickDB), dit omdat ik MediaPortal gebruik.
Gister even een filmpje gekeken en het draait allemaal netjes. Verder aan de hardware niks aangepast.
Ik denk dus toch dat de software niet 100% lekker zat.
Komende keren een beetje met de settings gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Armageddon_2k schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:16:
Ik heb nu een andere software gebruikt (Atmowin van RickDB), dit omdat ik MediaPortal gebruik.
Gister even een filmpje gekeken en het draait allemaal netjes. Verder aan de hardware niks aangepast.
Ik denk dus toch dat de software niet 100% lekker zat.
Komende keren een beetje met de settings gaan spelen.
Prima, ben benieuwd heb zelf nooit problemen gehad met boblight en of lightpack. Misschien dat er iets geks stond in de code op de arduino?

Achja als het nu werkt is het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Ik maakte gebruik van een gemodificeerde Adalight, grote kans dat daar iets mis in zat.
Heb er ook flink in lopen snoeien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Net even snel een tussen frame in elkaar gezet, nadat de tape van een hoop leds los begon te laten.
Hoe hebben jullie de arduino op het frame bevestigt? Ik was aan het denken om het doosje er gewoon achter op te plakken en hem daar in te stoppen. Zou ie dan te warm worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nu jullie ook AtmoWin gebruiken, willen jullie dan nu eens kijken wat de minimale lichtsterkte is?

Even een quote van mij:
Wat is bij jullie de minimale lichtsterkte van de leds (rgb kleur, met max 255)?

Bij mij zit deze op 24 en de volgende kleursterkte-verandering zit pas op 40 -> 55 -> 69 -> 82 en verder valt niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
@ eoghlear

Ik zou je arduino niet op de TV plakken aangezien de LEDs niet bleven zitten en een arduino is toch een groter oppervlak en laat dus helemaal snel los. Ik weet niet hoe je frame is gemaakt maar probeer een plekje te vinden op je frame. Ik heb mijn arduino in hout geschroeft op het frame. Er zitten rubbere voetjes tussen de arduino en het hout om eventuele schade te voorkomen.

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37943391

@HaTe

Prima zal morgen even kijken. Je hebt dit getest door de brightness percentage op zijn laagst te zetten en dan kijken tot waar er nog verandering optreed en hetzelfde voor hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Eoghlear schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:50:
Hoe hebben jullie de arduino op het frame bevestigt? Ik was aan het denken om het doosje er gewoon achter op te plakken en hem daar in te stoppen. Zou ie dan te warm worden?
Ik heb een metalen frame, en om geleiding te voorkomen heb ik er eerst een bierviltje op het frame geplakt, en daar mijn arduino weer op. Dr komt een fraaiere oplossing, maar dit is even een tijdelijke :)

Ik ga dit weekend spelen met de instellingen van Atmowin, nu is het zo dat bij een donker beeld er veel te veel licht van de leds af komt. Gister even getest met de eerst 3 minuten van "The Green Lantern".
Dan zitten er her en der een paar kleine sterren in de lucht, maar de ledjes branden al flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Tiwazz schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 00:31:
@HaTe

Prima zal morgen even kijken. Je hebt dit getest door de brightness percentage op zijn laagst te zetten en dan kijken tot waar er nog verandering optreed en hetzelfde voor hoger?
Ja, volgens mij had ik bij static color alles op 0 gezet en dan rood omhoog schuiven tot er wat gebeurd.
Armageddon_2k schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:24:
[...]

Ik ga dit weekend spelen met de instellingen van Atmowin, nu is het zo dat bij een donker beeld er veel te veel licht van de leds af komt. Gister even getest met de eerst 3 minuten van "The Green Lantern".
Dan zitten er her en der een paar kleine sterren in de lucht, maar de ledjes branden al flink.
Dan moet je de darkness limit lager zetten, bij 0 kunnen de leds helemaal uit. Zelf vind ik dit dus heel irritant, omdat de leds niet mooi geleidelijk van kleur veranderen bij donkere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

HaTe schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:25:
[...]
Dan moet je de darkness limit lager zetten, bij 0 kunnen de leds helemaal uit. Zelf vind ik dit dus heel irritant, omdat de leds niet mooi geleidelijk van kleur veranderen bij donkere kleuren.
Klopt, ik wil hem ook niet helemaal uit hebben, maar dr komt nu net iets te veel licht vanaf, niet echt mooi.
Alleen wordt het instellen nog even een leuke uitdaging, mijn pc staat boven (inclusief primaire monitor) en mijn tv/ambilight staan beneden. Dus maar even een laptop organiseren en met teamvieuwer de desktop overnemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 14:09

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Meuh, ik heb gisteren mijn LPD8806-strips binnen gekregen, eerste testje (sketch van Adafruit) gaf meteen leuke kleurtjes op de strip dus ik probeer nu Boblight te compilen maar dat gaat voor geen meter. Ik krijg de volgende error:
code:
1
2
3
/usr/bin/ld: .libs/libboblight_la-boblight_client.o: relocation R_X86_64_32 against `.rodata' can not be used when making a shared object; recompile with -fPIC
.libs/libboblight_la-boblight_client.o: could not read symbols: Bad value
collect2: ld returned 1 exit status
Heeft er iemand enig idee wat hier het probleem is? Ik heb niet echt ervaring met het debuggen van compile-errors..
Hmm, handig dat ik ook even mijn OS vermeld :P Debian Wheezy AMD64

[ Voor 5% gewijzigd door Demo op 14-06-2012 09:45 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Gewoon even de foutmelding googlen Demo.. de oplossing is -fPIC meegeven aan de compiler:
export CC=”gcc -fPIC”
export CXX=”g++ -fPIC”

Nu aan de slag met de configfile en dan een mooi framepje klussen voor achter de televisie :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 14:14

DisasterMaster

Echt wel.

Van de week eindelijk de laatste hand aan mijn ambilight gelegd en na een aantal pogingen rotzooien in Linux eindelijk het zaakje zowel in Linux als in XBMC aan de praat gekregen. Het gaat om een momolight controller aangestuurd door boblight onder ubuntu/xbmc.

De kleuren kloppen echter niet. Als ik de controller handmatig een kleur laat zien door boblightd-constant kloppen kleuren wel, en als ik in het XBMC menu een static background aanzet kloppen de kleuren ook. Alleen in videos worden kleuren door elkaar gegooid. Ik heb een handige video gevonden om de kleuren mee te testen: YouTube: Ambilight Test Video . Rood wordt echter groen en blauw wordt rood. Ik dacht eerst aan het per ongeluk verwisselen van aansluitingen, maar de andere kleuren kloppen wel, het zit dus in aansturing lijkt me? Ter verduidelijking, hier is mijn boblightd config file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
#three lights on a 9 channel momo device

[global]
interface       127.0.0.1

[device]
name            device1
#output          /dev/ttyUSB0
output          /dev/ttyS0
channels        9
type            momo
interval        10000
#prefix          FF
rate            9600

[color]
name            red
rgb             FF0000

[color]
name            green
rgb             00FF00

[color]
name            blue
rgb             0000FF

[light]
name            top
color           red     device1 2
color           green   device1 5
color           blue    device1 8
hscan           0 100
vscan           0 50

[light]
name            right
color           red     device1 3
color           green   device1 6
color           blue    device1 9
hscan           50 100
vscan           0 100

[light]
name            left
color           red     device1 1
color           green   device1 4
color           blue    device1 7
hscan           0 50
vscan           0 100

# Because red left - red top - red right - green left - green top - green right - blue left - blue top - blue right
# Corresponds to 1,2,3,4,5,6,7,8,9
# So L:R,G,B -> 1,4,7
# So T:R,G,B -> 2,5,8
# So R:R,G,B -> 3,6,9

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Gebruik je boblight-X11 of de boblight XBMC addon?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DisasterMaster
  • Laatst online: 06-09 14:14

DisasterMaster

Echt wel.

De XBMC-addon.

In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Welke gpu?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

100 leds aangestuurd op een 40" LCD.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Met een beetje geluk kan ik morgen een video posten van +/- 80 LED's achter een 37" scherm :D Gisteravond succesvol getest met de strip los over de televisie, het frame voor de strips is ook al zo goed als klaar dus ik hoop het vanavond of anders morgen in elkaar te kunnen schroeven. Dan nog even de configs finetunen en film kijken krijgt een geheel nieuwe dimensie :+
Oja, nog even een vraag/idee van mijn kant: ik wil eigenlijk zo min mogelijk bedrading van de mediacenter naar de tv trekken (lees: mijn kabelgootje zit al erg vol) en nou vraag ik me af of ik de voeding kan 'injecteren' op de USB-kabel en dan de strips (zo'n 10 watt) via de Arduino voeden. Of zou ik dan alsnog een probleem krijgen met een zekering in de Arduino oid? (proberen vind ik nogal zonde van de Arduino als het mis gaat :P)

[ Voor 37% gewijzigd door Demo op 19-06-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Lijkt me een slecht idee, een usb connector kan maximaal maar 1 ampere hebben, de 500 mA zekering op de arduino is toch echt gemaakt voor maximaal 500 mA en de P-channel mosfet die de usb voeding schakelt zal het ook erg warm krijgen bij 2 ampere.

[ Voor 52% gewijzigd door bobo1on1 op 19-06-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

bobo1on1 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:42:
Lijkt me een slecht idee, een usb connector kan maximaal maar 1 ampere hebben, de 500 mA zekering op de arduino is toch echt gemaakt voor maximaal 500 mA en de P-channel mosfet die de usb voeding schakelt zal het ook erg warm krijgen bij 2 ampere.
Nouja, dat lijkt me een goede reden. Dan wordt het dus toch een extra kabeltje door de goot voor de voeding van de strips. Zo dik hoeft dat trouwens ook niet te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
Heeft het nou echt ZOveel profeit om extra LEDs te gebruiken? Ik bedoel ik heb nu op een 40" 25 LEDs en naar mijn idee is dit prima en geheel dekend. Wat zou het voordeel zijn van 50 of 75 LEDs? Misschien een strip er bij kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Oh wow, ik heb het eindelijk voor elkaar dat de LED's uit gaan na het stoppen van video in MediaPortal. Ik heb nog eens goed naar de AtmoDuino Arduino code van RickDB gekeken en ik zag wat start's en stopt's staan.. en ik dacht, waarom zou je de RGB output stoppen? Dus ik heb die regeltjes even gecomment en nu werkt het perfect!

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
#include <FastSPI_LED.h>

#define NUM_LEDS 50

// Sometimes chipsets wire in a backwards sort of way
struct CRGB { unsigned char r; unsigned char b; unsigned char g; };
struct CRGB *leds;

void setup()
{
  Serial.begin(115200);
  FastSPI_LED.setLeds(NUM_LEDS);

//Change this to match your led strip
  FastSPI_LED.setChipset(CFastSPI_LED::SPI_LPD6803);

//Change datarate to match your led strip as well
  FastSPI_LED.setDataRate(6);

FastSPI_LED.init();
  FastSPI_LED.start();

leds = (struct CRGB*)FastSPI_LED.getRGBData();
  clearLeds();
}

int readByte(){
  while(Serial.available()==0){
    ;
    //FastSPI_LED.stop();
  }
  //FastSPI_LED.start();
  return Serial.read();
}

void clearLeds(){
  memset(leds, 0, NUM_LEDS * 3);
  FastSPI_LED.show();
  delay(20);
}

void loop(){
  if(readByte() == 0xFF){
    if(readByte() == 0x00){
      if(readByte() == 0x00){
        int channels = readByte();
        for(int channel=0; channel<channels; channel++){
          leds[channel].r = readByte();
          leds[channel].b = readByte();
          leds[channel].g = readByte();
        }
        FastSPI_LED.show();
      }
    }
  }
  else
  {
    clearLeds();
    //FastSPI_LED.stop();
  }
}

Voor mensen die ook met andere chips problemen hebben dat de leds niet altijd uit gaan, probeer het eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 22:39
Ik volg een ICT richting en heb een DIY ambilight projectje samen met 2 klasgenoten uitgewerkt. Een arduino uno, 10 ledstrips en 2 TLC5940 led drivers voor de elektronica gebruikt. En dan zelf beginnen programmeren. Een applicatie in C# geprogrammeerd waarbij je elke ledstrip manueel kan koppelen met een regio/rechthoek die je tekent op het scherm, ofwel gewoon kan ingeven hoeveel ledstrips er links/boven/rechts zijn. Dan berekent hij zo'n 3-4 keer per seconde de gemiddelde kleurwaarden in die regio's en stuurt hij ze door naar de arduino.

Ook een iOS app geschreven om hem aan/uit te zetten, een aantal effectjes (color cycle, strobelight, ...) te laten lopen, en met color picker een solid color weergeven.

source code: http://github.com/jessedobbelaere/AmbiLight

Ik dacht om het even hier te posten, misschien dat flarden van code nog voor iemand nuttig kan zijn. Mensen die willen beginnen met bv. een iOS app te schrijven voor hun eigen systeem en de klasse willen gebruiken die een tcp verbinding maakt. De ambilight zelf is maar vrij basic hoor, er zijn veel betere DIY projecten hier reeds gepost :P (Hij neemt bijvoorbeeld de gemiddelde waarden, wat resulteert in roze licht wannneer het een rode background is met witte letters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@Jss540
Toch geinig gedaan. En wat was de eindscore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSS540
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 22:39
schumi2004 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:39:
@Jss540
Toch geinig gedaan. En wat was de eindscore?
Thanks. En dat weet ik over 1-2 weken :) Bij de presentatie maandag kreeg ik in elk geval wel positieve commentaar.

Als ik wat tijd heb, probeer ik de kleuren wat beter te regelen (een beter algoritme vinden dan gewoon het gemiddelde te nemen van de kleurwaardes). En een OS X applicatie te maken aangezien ik eigenlijk een macbook pro heb (op het filmpje draai ik Parallels :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
hardware-lover schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:16:
100 leds aangestuurd op een 40" LCD.
[video]
Mooi! Ziet er echt goed uit! Mag ik vragen welke software je gebruikt hebt en wat je config is? Ik zit te twijfelen om te upgraden naar 50 LEDs maar weet niet of het zoveel beter is dan 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tiwazz schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 08:57:
[...]

Mooi! Ziet er echt goed uit! Mag ik vragen welke software je gebruikt hebt en wat je config is? Ik zit te twijfelen om te upgraden naar 50 LEDs maar weet niet of het zoveel beter is dan 25.
Ben zelf ook van 25 naar 50 gegaan en ik merk wel iets maar een leek zou het denk niet opvallen.

Heb overigens wel 2 - 3 leuke test filmpjes gevonden die gebruikt kunnen worden voor je ambilight setup.
http://dl.dropbox.com/u/6...0Test%20Videos/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Intro van "The green lantern" is ook een zeer goed stukje om je ambilight te testen.
Gaat van groen (duh), - Stukje over the green lantern corps
Naar geel - Paralax
Naar dual color (groen paars) - Als Abin Sur rechts in beeld komt.

Voor een epileptisch snelle ambilight test zou ik gaan voor de eerste paar minuten van "Scott Pilgrim vs. The world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Armageddon_2k schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:22:
Intro van "The green lantern" is ook een zeer goed stukje om je ambilight te testen.
Gaat van groen (duh), - Stukje over the green lantern corps
Naar geel - Paralax
Naar dual color (groen paars) - Als Abin Sur rechts in beeld komt.

Voor een epileptisch snelle ambilight test zou ik gaan voor de eerste paar minuten van "Scott Pilgrim vs. The world"
Ik zal eens kijken of ik daar stukjes van maken kan.
Als je epileptisch filmpje wil moet je Burn your eyes out (Warning VERY FLASHY).mp4 maar eens proberen uit mijn dropbox ;)
Note: Je kan hem ook op dropbox afspelen, even icoontje aanklikken.

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 21-06-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Damn.... dat is ook niet gezond meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Voor wie nog wil gaan beginnen met zijn eigen ambilight, hier heb ik een complete set te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Baviaan ik heb je een dm gestuurd gok ik, mijn vraag is eigenlijk of ik er ook de code van jss50 in kan knallen om dat te maken en hoe ik het aan sluit op mijn tv (ik lees in het begin iets over de rgb signalen)

zelf gebruik ik ook os X maar parallels is zo opgestart om video mee te kijken...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:03
Ik zoek nog altijd, inmiddels ruim anderhalf jaar, naar een Ambilight oplossing waarmee ik zowel SCART als een PC-ingang kan krijgen. Zo zou ik Ambilight hebben wanneer ik TV kijk (via CI+ module, ja ik heb het getest en SCART-uit van de TV werkt) en ook wanneer ik films/series via de HTPC bekijk.

Nu zijn er her en der projectjes voor of het een, of het ander...

Aangezien ik zelf de kennis niet voor zoiets heb (ik kan wel solderen ;)) wil ik hier toch nogmaals vragen of iemand interesse heeft om zoiets te ontwikkelen. Meerdere mensen in mijn omgeving zitten te wachten op zoiets, maar het komt maar niet :)

In mijn hoofd zou het eenvoudig moeten zijn: Er zijn SCART ambilights, er zijn HTPC ambilights, dit moet toch te combineren zijn waarbij je met 'n knop (of IR ledje?) tussen SCART of USB (ofzo) switcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
Het is niet onmogelijk om te doen. Je zit alleen in een transistie waarbij alles van VGA naar HDMI gaat. Daarnaast zijn er zeer weinig TV's die via scart RGB signalen uitstuurt(of laat staan iets van composite).

Een VGA naar digital LED-Strip converter wil ik best maken maar dan moet er wel garantie zijn dat ik de grote hoeveelheid werk niet in een project stop dat door een of twee personen maar gebruikt gaat worden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
baviaan schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:34:
Voor wie nog wil gaan beginnen met zijn eigen ambilight, hier heb ik een complete set te koop staan.
Wat is de reden dat je het weg doet baviaan, iets anders gevonden? voldoet niet aan de wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

@redah:
Dan moet je LED-Maniak even in de gaten houden.
LED-Maniak schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 19:26:
Ik ben nog druk bezig om de laatste hand op de PCB te leggen. In ieder geval bevat de PCB al de volgende opties:
- 4 kanaals aansturing voor omgeving (standaard LED-Strip)
- max. 90 kanaals sturing voor achter de televisie
- Wireless sturing voor andere effecten of licht achter de bank bijvoorbeeld.
- DMX Controller voor aansturing DMX devices
- Audio decoder(disco effecten)
- VGA & HDMI Decoder(tot HDMI 1.3a met HDCP)- USB aansluiting voor boblight
- 72MHz, 32-bit processor voor dataverwerking. Indien je PC het te zwaar heeft om alle regio's te berekenen kan de processor hierbij inspringen en tussenregio's berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LED-Maniak schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 10:49:
Het is niet onmogelijk om te doen. Je zit alleen in een transistie waarbij alles van VGA naar HDMI gaat. Daarnaast zijn er zeer weinig TV's die via scart RGB signalen uitstuurt(of laat staan iets van composite).

Een VGA naar digital LED-Strip converter wil ik best maken maar dan moet er wel garantie zijn dat ik de grote hoeveelheid werk niet in een project stop dat door een of twee personen maar gebruikt gaat worden.
Volgens mij wordt er bij moderne TV's via scart nog altijd minimaal composiet video uitgestuurd al wordt er maar bij weinig TV's daadwerkelijk melding van gemaakt in de specificaties of handleiding. Panasonic neemt wel de moeite om het te vermelden maar diverse andere merken laten het gewoon achterwege omdat de scart aansluiting tegenwoordig weinig populair is of gebruikt wordt, en dat is ook wel enigszins begrijpelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Als ze HDMI in hebben zullen ze geen output geven. Dit mag niet volgens de HDMI standaard(want dan heb je de beveiliging gestript).

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zou best zo kunnen zijn, ik heb enkel naar de specificaties gekeken. Mogelijk wordt er signaal uitgestuurd maar is dit verstoord zoals de kopieer beveiliging bij VHS bijvoorbeeld. Je had een stabilisator nodig om het te kunnen omzeilen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

schumi2004 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:22:
[...]

Wat is de reden dat je het weg doet baviaan, iets anders gevonden? voldoet niet aan de wensen?
Het voldeed wel, maar ik gebruik het te weinig. De tv moest ik acht centimeter naar voren plaatsen aan de muur om de pixels er achter te krijgen en dat vond ik toch niet echt mooi. De tv hangt aan de muur en dan heb ik hem toch het liefste zo dicht mogelijk op de muur.

Ik ben over het algemeen dol op dingen maken en werkend krijgen maar als het dan werkt dan is het tijd voor weer wat anders meestal >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Boblight heeft nu ook ondersteuning voor iBeLight hardware: http://code.google.com/p/boblight/source/detail?r=431

Owja, en ik heb een gratis iBeLight kit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En een linkje met wat meer info kan ook geen kwaad verwacht ik?

Gratis nog wel? Het zijn tamelijk prijzige sets maar wel redelijk eenvoudig aan je scherm te bevestigen als ik het unboxing filmpje mag geloven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Gratis in ruil voor software ondersteuning, dus niet helemaal gratis natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Betekend dit dan dat je ibelight gaat ondersteunen in boblight of dat je aan hun eigen programma gaat knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijkbaar hebben ze bij RGB Styles de nodige aandacht gekregen? Ze hebben helemaal geen voorraad meer geeft de website aan?

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 24-06-2012 13:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
LED-Maniak schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:11:
Betekend dit dan dat je ibelight gaat ondersteunen in boblight of dat je aan hun eigen programma gaat knutselen?
De iBeLight ondersteuning in boblight heb ik al gemaakt, hun software daar werk ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Ah, dat is interessant. De iBeLight is van wat ik er van gezien heb niet veel meer dan een USB->SPI converter. Mensen met een arduino kunnen dat dus ook goed gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/~demoniac/images/ambilight.jpg
In totaal 84 LED's met LPD8806-chips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik ben wel benieuwd naar je software configuratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

HaTe schreef op zondag 24 juni 2012 @ 22:55:
Ik ben wel benieuwd naar je software configuratie :)
XBMC Eden + Boblight + plugin en een Arduino met de Adalight Ledstream software er in. Heb het ook even getest op mijn Windows-pc met Lightpack, werkt op zich prima, maar blauw en groen worden verkeerdom aangestuurd. Heb geprobeerd dat te wijzigen in de Arduino-software, maar dat lukte niet. Bij Boblight kon ik het gelukkig in de config nog aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0kk0
  • Laatst online: 12-01-2024
hallo!

ben ook begonnen aan een diy ambilight projectje... en heb alles werkend...
alleen nog aan de tv monteren.

daarnaast heb ik ook een app gemaakt voor android met de mogelijkheid kleur te selecteren :P

als er interesse in is hoor ik het graag :)

[ Voor 70% gewijzigd door 0kk0 op 27-06-2012 20:44 . Reden: comment ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hallo. ik wou gaan starten om 50 LED met adalight aan me monitor te gaan maken. nu zoek ik de goedkoopste website om de onderdelen te vinden.
ook kan ik de 5 volt. 2 ampere adaptor nergens vinden.
en is 2 ampere wel genoeg voor 50 lampjes?? gegroet raymond!

edit1: ik heb 2 adaptors gevonden voor niet te duur
eentje van 5v met 2000 mAH en 1tje met 2250.
nu weet ik niet veel van stroom enz af. dus ik vroeg me af welke beter is.
:9

[ Voor 26% gewijzigd door rayhvh op 28-06-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rayhvh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:56:
[knip]

edit1: ik heb 2 adaptors gevonden voor niet te duur
eentje van 5v met 2000 mAH en 1tje met 2250.
nu weet ik niet veel van stroom enz af. dus ik vroeg me af welke beter is.
:9
Je kunt aan de hoeveelheid mAh die theoretisch geleverd wordt door de adapter niet direct afleiden dat deze beter of slechter is. Een merk/typenummer kan daar meer duidelijkheid in geven. 2000 mAh is met een redelijke adapter ruim voldoende voor 50 leds.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
ja het is niet zo zeer om de kwaliteid. maar zolang ik de LED maar niet beschadig. of door brand.
als 2000 ruim voldoende is neem ik die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat zou alleen maar kunnen gebeuren als het geleverde voltage (veel) te hoog is, zolang deze 5v is, is de kans op doorbranden door het voltage vrijwel nihil.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

0kk0 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:15:
hallo!

Interesse, vooral de source. Dan wil ik em graag rebuilden naar een webapp :)
Webappje kan je dan vanaf elke smartphone benaderen :)

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

hallo!

daarnaast heb ik ook een app gemaakt voor android met de mogelijkheid kleur te selecteren :P
[video]

Zeker! Vertel ons meer, wat gebruik je als interface tussen pc en LED's, waar praat je app tegenaan, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

hallo!

[video]

Interesse meldt zich :) Ik zie dat dat werkt icm met AtmoWin?
Ziet er goed uit als basis, als er later nog meer effecten in komen zou heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0kk0
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik zal komend weekend nieuwe versie van programmaatje wel even hier plaatsen + source...
Werking is nu een server programma wat draait op de pc icm met atmowin... Ben bezig om rechtstreeks naar com/usb te schrijven en de leds aan te sturen.
Client app op android maakt verbinding met server app dmv een webserver achtige connectie...

Android app vraagt bv nu webpagina op http://192.168.1.105:1224/?color=ffaaee etc. Server app kiest querystring uit en stuur kleur door naar atmowin.
Erg nutteloos maar... Erg leuk om uuuuren mee te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Ook ik ben erg enthousiast geworden over het Ambilight project.

Wil dit gaan doen met Adafruit en Lightpack met 100 Pixel leds en een Arduino Uno. Welke allemaal besteld zijn. Dit ga ik doen op een 55"tv

Alleen wellicht ben ik iets te overenthousiast bezig geweest. Ik heb een HTPC met een Asus p5 moederbord en E6600 processor. En las later dat het best wel veel cpu gebruikt. Nu heb ik Lightpack laten lopen....zonder de Arduino. want die is nog niet binnen.

Maar het afspelen van video is schokkerig bij het aanzetten van Lightpack. Kan dit zijn omdat de arduino nog niet aangesloten is?? Maar volgens mij maakt dat niet uit...aangezien lightpack het rekenwerk doet.

De CPU belasting is zo'n 12% met 10fps. Als ik Aero uitzet dan gaat hij richting de 30fps. Maar dan ziet het beeld er niet meer uit....allemaal strepen.

Betekend dit dat mijn specs te laag zijn?? Waar draaien jullie mee?

Zou ik het bijvoorbeeld redden met een processor upgrade naar quad core ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 01-07-2012 12:35 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Zo, even wat PCBtjes besteld. Hopelijk klopt mijn idee dat ik had om standalone HDMI te ondersteunen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
wackidth schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:33:
Ook ik ben erg enthousiast geworden over het Ambilight project.

Wil dit gaan doen met Adafruit en Lightpack met 100 Pixel leds en een Arduino Uno. Welke allemaal besteld zijn. Dit ga ik doen op een 55"tv

Alleen wellicht ben ik iets te overenthousiast bezig geweest. Ik heb een HTPC met een Asus p5 moederbord en E6600 processor. En las later dat het best wel veel cpu gebruikt. Nu heb ik Lightpack laten lopen....zonder de Arduino. want die is nog niet binnen.

Maar het afspelen van video is schokkerig bij het aanzetten van Lightpack. Kan dit zijn omdat de arduino nog niet aangesloten is?? Maar volgens mij maakt dat niet uit...aangezien lightpack het rekenwerk doet.

De CPU belasting is zo'n 12% met 10fps. Als ik Aero uitzet dan gaat hij richting de 30fps. Maar dan ziet het beeld er niet meer uit....allemaal strepen.

Betekend dit dat mijn specs te laag zijn?? Waar draaien jullie mee?

Zou ik het bijvoorbeeld redden met een processor upgrade naar quad core ofzo?
Lightpack is inderdaad het CPU intensiefst maar je zou met die specs gewoon prima een HD film af moeten kunnen spelen. Echter lijkt het me zo ie zo beter om boblight te gaan gebruiken deze heeft meer licht opbrengst en werkt gewoon in het geheel beter. Laat ons weten hoe het verder verloopt!
LED-Maniak schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:09:
Zo, even wat PCBtjes besteld. Hopelijk klopt mijn idee dat ik had om standalone HDMI te ondersteunen. :)
Als dit het geval is wil ik ook wel zo'n PCB'tje! Hou ons op de hoogte.

[ Voor 9% gewijzigd door ndonkersloot op 01-07-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
@Tiwazz,

Ja ik heb al een hoop ingelezen. De ene zegt Boblight de ander Atmowin. Maar de mooiste filmpjes heb ik toch gezien met Lightpack en adalight.

Ik heb mediaportal en Adalight vraagt echt teveel cpu. Kan ik Atmowin en boblight laten draaien zonder dat de Arduino is aangesloten om te testen wat die doen qua CPU?

En ik neem aan dat bij deze ook geldt hoe meer leds des te meer cpu ze nodig hebben.

Heb je atmowin ook draaiende gehad?? En ik had ergens gelezen dat Boblight alleen werkt zonder Aero. Aagzien het origneel van Linux afkomt en dat het is aangepast op windows.

[ Voor 28% gewijzigd door wackidth op 02-07-2012 09:54 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
Ikzelf gebruik Media Portal in combinatie met Atmowin (Atmoduino van RickDB).

CPU belasting is rond de 10% tijdens het afspelen van een 1080P film.

Lichtopbrengst is perfect.

Voor windows vind ik Atmoduino de beste oplossing.
In het begin lastig om op gang te krijgen maar als het eenmaal draait heb je er geen omkijken meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Ok thanks.... Ik heb het frame al 100x gebouwd in mijn hoofd.... waar ik nog een beetje mee struikel zijn corner leds... Nu was ik even bij Armowin aan het kijken hoe de channel verdeling is maar volgens mij kun je daar geen cornerleds configureren.
Hoe zit dat precies met corner leds??? Klopt het dat je ze bij sommige niet kunt aansturen en bij bijvoorbeeld Adalight wel??

Sorry voor de vragen allemaal en misschien moet ik het eerst zelf uit proberen, ware het niet dat mijn tv aan de muur hangt en een kleine 40 kilo weegt. Dus kan m niet telkens van de muur trekken.

Wil meteen een systeem maken die niet meer gemodificeerd hoeft te worden.

[ Voor 37% gewijzigd door wackidth op 02-07-2012 13:51 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb gewoon aan beide kanten van de hoek een led op ongeveer gelijke afstand zitten (~3cm), waardoor deze leds alsnog even ver van elkaar staan als alle leds op de rechte stukken. Je moet in AtmoWin gewoon instellen hoeveel leds je boven onder links en rechts hebt zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 02-07-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logitech1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-08 19:22
Zow, dat is mooi! Alleen, een x aantal vraagjes!

Ik heb zelf verder geen ervaring met Ambilight en de software enzo.. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat de : Benodigt heden zijn en hoe het allemaal in elkaar steekt?

Ik heb al gelezen dat er verschillende software voor is ? Boblight etc..

Mijn doel wat ik er eigenlijk mee wil is : Achter de PC maken voor een Filmpje af en toe.. Maar moet natuurlijk wel mooi zijn. Beeld van mijn computer wordt door HDMI aangestuurd naar een Samsung 32" inch tv..

Wat zijn de mogelijk heden met ambilight?

Setup :
AMD Phenom II x6 1100T
ATI Radeon HD5850
8GB Corsair XMS 3
SSD Samung

Weet niet als dit van toepassing is maar dacht post het gewoon even! Altijd makkelijk misschien!

Als iemand me kan helpen? Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:44:
Blijkbaar hebben ze bij RGB Styles de nodige aandacht gekregen? Ze hebben helemaal geen voorraad meer geeft de website aan?
Dacht ik een kant en klaar setje te bestellen om te proberen, is er al ruim een week geen voorraad meer en kan er ook geen order geplaatst worden, er wordt ook niet op mail gereageerd. Zie ik iets over het hoofd op de website (of elders) of zijn ze misschien (zonder aankondiging) met vakantie?

Edit: Vandaag een reactie gehad, orders kunnen (helaas pas) weer geplaatst worden in Augustus.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 03-07-2012 12:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Tiwazz schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:30:
[...]
Als dit het geval is wil ik ook wel zo'n PCB'tje! Hou ons op de hoogte.
Komt goed. ;)

Het zijn tot nu toe 2 in elkaar schuifbare boards, een met USB en IR ontvanger(voor remote), een beetje zoals de ibelight maar dan met een krachtigere processor en eventueel zonder pc of telefoon te besturen. Daarnaast nog een die de signaalverwerking doet. Uiteraard verder uit te breiden met ethernet, bluetooth, wifi, meer strips, dmx, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
LED-Maniak schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:54:
[...]

Komt goed. ;)

Het zijn tot nu toe 2 in elkaar schuifbare boards, een met USB en IR ontvanger(voor remote), een beetje zoals de ibelight maar dan met een krachtigere processor en eventueel zonder pc of telefoon te besturen. Daarnaast nog een die de signaalverwerking doet. Uiteraard verder uit te breiden met ethernet, bluetooth, wifi, meer strips, dmx, etc. :)
idd zeeeeeer interessant.

Als dit een stand-alone oplossing is is dat een hele leuke upgrade :)
Hooguit USB connectie voor led-zone configuratie ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Jup, met USB configureer je het geheel(hoeveel led's, welke zone's, waar, etc.). In het ergste geval heb ik van deze 2 PCB's een ibelight achtige controller maar dan goedkoper. In het beste geval hebben we een standalone oplossing met véél uitbreidingen. :)

Overigens ben ik nog op zoek naar een naam :P

[ Voor 15% gewijzigd door LED-Maniak op 03-07-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
UltiLight - The Ultimate Ambilight

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
tmaniac schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:03:
UltiLight - The Ultimate Ambilight

+1, ik heb eens na zitten denken maar kon verder niks passends bedenken!

Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat als de prijs reeël is is er wel genoeg vraag naar denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Nog even een Noob vraagje....

Ik heb de Arduino binnen de leds nog niet. Dus even met de Arduino aan het "spelen" Maar Als ik FastSpi wil compilen dan geeft hij telkens deze foutmelding:

main.cpp.o: In function `main':
....\arduino/main.cpp:11: undefined reference to `setup'
....\arduino/main.cpp:14: undefined reference to `loop'

Nu heb ik wel gelezen dat deze in de sketch moeten staan om het te laten werken, maar waarom staat er het er niet in?? en wat moet ik invullen om het te laten werken??

Als ik bijvoorbeeld een standaard sketch load dan doet hij het wel.

Ik heb een Uno rev.3 en heb al diverse IDE geprobeerd, geen verschil. Word er een beetje gek van!!!

Al wat spullen gehaald om een mooi frame te maken..nu alleen de verlichting en voeding nog.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edit: via DM gedestilleerd ;)

[ Voor 86% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2012 23:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ambilight is een handelsmerk van Philips, dus voor een commercieel product zou ik geen 'ambi' in de naam gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ambilight is een afkorting van ambient light, met het woord 'ambient' moet je toch wel iets kunnen lijkt me. Ambient X, Ambient LED, The Ambient Light Project (TALP) etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door mrwolf op 04-07-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Demoniac schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 10:45:
Ambilight is een handelsmerk van Philips, dus voor een commercieel product zou ik geen 'ambi' in de naam gebruiken.
Dat zou best wel eens mee kunnen vallen hoor, naast Philips zijn er ook andere bedrijven bezig met dit soort producten; http://pro.ambx.com/

Ambiance als voorbeeld, is een bestaand woord, waarom zou Philips daar moeilijk over gaan doen? Ik denk dat het reuze mee zal gaan vallen. AMBI, daar heeft Philips weinig mee van doen? Philips heeft, net als wij hier nu doen, gezocht naar een pakkende naam, en dat is ze ook wel gelukt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Oeh, hoop namen al zeg. :)

Ultilight klinkt erg leuk maar aan de andere kant ook weer heel goedkoop. Iets met ambient zie ik in principe ook wel zitten, wel erg oppassen dat het niet te veel gaat lijken op philips zijn projecten.

OK, ik weet het goed gemaakt, wie de beste naam verzint krijgt een koekje(en wie weet een gratis test setje :> ) . :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:31
LED-Maniak schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 18:54:
OK, ik weet het goed gemaakt, wie de beste naam verzint krijgt een koekje(en wie weet een gratis test setje :> ) . :P
EnviLight, of desnoods EnvyLight als het een echt goed werkend product is 8) (doelend op environmental lighting of course...)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Nog bedankt voor de tips........ahum.... :-) Maar goed ik ben er uit het RX lampje op de Arduino brand nu

@Led-Maniak.

Wat dacht je van L3DAround??

3D zit er in vanwege het effect....nahh around hoef ik niet te vertalen... en we werken niet met gloeilampen.

jahhh ik ga voor het test bordje haha....

[ Voor 25% gewijzigd door wackidth op 04-07-2012 19:44 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
hmm...een paar verzinnen, even denken hoor...

- MovieLight
- SurroundLight
- BackLight
- LedLight
- ViBx
- X-Light
- SyncLight

en verder komen er nu alleen nog maar slechtere namen naar boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Edit: via DM gedestilleerd ;)

[ Voor 92% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2012 23:15 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 29 ... 63 Laatste