Eindelijk kan ik jullie mijn eindresultaat voorstellen :
Het "brain" van de hele setup :

De aandachtige kijker zal zien dat dit schema identiek is aan dat van de RGB-led van William, met uitzondering van de USB connector en jumper links bovenaan.
Deze laatsten dienen zuiver voor voeding: wanneer ik een kleine demo wil geven, doe ik dat met 3 RGB LEDs. Die stroom kan ik halen uit de USB poort en dat bespaart mij de moeite om met een externe voeding rond te lopen.
De jumper staat parrallel over de voeding van de USB voor het geval ik toch met een externe voeding wil werken. (zie verder). Uiteraard gebruik ik ze nooit tesamen.
Aan de rechterkant heb ik een gerecycleerde connector gezet waar een flatcable in past.
De achterkant van dit printje ziet er zo uit :

Zoals je kan zien, kan ik het nog een stuk compacter maken, maar voorlopig houd ik het zo; dan kan ik er nog wat gaatjes in maken om ergens op of in te monteren.
Om met hogere stromen te werken werd mij hier aangeraden te werken met FETs.
Dit "power" gedeelte heb ik op een aparte print gezet. (kwestie van het brain gedeelte zo multifunctioneel mogelijk te houden).
Ook dit power deel is heel simpel opgebouwd :

Enkel een connector voor de flatcable, FETs en kabels die naar de CCFLs gaan.
(gebruik van kabels kom ik zodadelijk op terug)
Langs de onderkant:
Dit dient allemaal om de CCFLs te sturen :

De drie CCFLs zijn met de bijhorende velcro op een stukje plexi gezet. Voor de rest was het mijn bedoeling om de CCFLs volledig intact te laten. Dit leidt zoals je kan zien tot een chaos aan kabeltjes. Aangezien de kabeltjes van van de CCFLs daarenboven ook nog eens kort zijn was ik genoodzaakt om van het power gedeelte met langere kabels te vertrekken.
In totaal zijn er 3 sets van bovenstaande foto.
Alles wordt gevoed met een oude AT-voeding.
Hoe ziet het er nu uit ?
Wel, spijtig genoeg heb ik geen plasma, LCD noch breedbeeld TV.
Ik ben dus maar een constructie beginnen bouwen rond mijn laptop met behulp van CD-doosjes
Eerst even een kleurentest met mijn testprogramma :
Daarna opnieuw een screenshot uit de film "The Cube":

Let op het verschil tussen links en rechts
En zoals steeds een filmpje in zeer slechte kwaliteit :
http://users.skynet.be/Ra...MoMoLight/movie_intro.mpg (5Mb)
Zodra ik wat meer tijd heb maak ik een volledige tutorial met schema's en software,
maar ik vond dat ik jullie nu toch wel een kleine update verschuldigd was
Rafke P. also known as the Justified Ancient of MoMo